Dus als Raisin je echt welkom willen laten voelen kunnen ze beter kernsaldo definieren als "het laagste saldo in de periode vanaf (bijvoorbeeld) 2 weken na openen".Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:47:
[...]
Probleem inderdaad bij de welkom acties van Raisin is dat het kernsaldo van het eerste product bepaald hoe hoog de bonus is.
...
Bij deze actie om de bonus van €200 te krijgen moet je direct dus €100.000 totaal overmaken om het eerste product te openen.
En een combinatie van producten toelaten in plaats van alleen het eerste product. Maar dat zal wel te ingewikkeld voor ze zijnW1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:55:
[...]
Dus als Raisin je echt welkom willen laten voelen kunnen ze beter kernsaldo definieren als "het laagste saldo in de periode vanaf (bijvoorbeeld) 2 weken na openen".
Hier ook 3,55% vandaag. Toch rekening leeggehaald maar nu zit ik ook te twijfelen of ik daar geld weer moet terugzetten.Roadster112 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:23:
[...]
Bij mij ook. Staat nu niets meer op, maar als er na het weekend nog steeds 3,55 staat toch maar een deel weer terugzetten.
Misschien trekken ze de drie maanden periode langer door om mensen te behouden?
Dan moeten die mensen het wel weten, dus waarom communiceert de bank dat dan niet ?Roadster112 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:23:
...
Idd. Stel dat dit een "computer" fout is, dan kunnen ze achteraf bijgeschreven rente corrigeren. En daar zit ik niet op te wachten.W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:24:
[...]
Dan moeten die mensen het wel weten, dus waarom communiceert de bank dat dan niet ?
Dat is toch de "vriend"actie. Dan moet je toch eerst al een account hebben?Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:46:
[...]
Klopt, maar dan kan dus beter via de andere acties: €50 bij €5.000 voor 6 maanden is 2% op jaarbasis en effectief 4% omdat de ander ook nog €50 krijgt.
Ja, dat wel maar dat "vriend" is inderdaad tussen haakjes want je hoeft alleen een referral link van iemand met een account te hebben. Dat zou wel moeten lukken.Coffeeroam schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:40:
Dat is toch de "vriend"actie. Dan moet je toch eerst al een account hebben?
Iig mijn situatie was dus van 26-11-24 t/m 25-02-25 3,55% rente. Op 26-02 zag ik nog steeds 3,55% staan in de app, maar op 27-02 zag ik 1,5% staan.Nougat schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:34:
[...]
Hier i.i.g. wederom een dag langer 3,55% rente
Je zou de rente na kunnen rekenen of je nog 3,55% krijgt als je al bij je 3 maanden zit. Ik heb de voorwaarden er nu niet bijgehaald, maar misschien rekenen ze bv 30 dagen per maand ipv hele maanden? En dat er daardoor wat verschil kan zitten.
@xileS : In mijn geval is vandaag 92 dagen sinds de opening op 13 December 2024. En nog steeds vandaag 3,55%.
https://www.berekenhet.nl...-twee-datums.html#calctop
Bij mij staat er sinds vanmorgen 1,5% (3 dagen na de 11 maart), ik heb alles weggeboekt inmiddels en nu de rekening opheffen.Roadster112 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:23:
[...]
Bij mij ook. Staat nu niets meer op, maar als er na het weekend nog steeds 3,55 staat toch maar een deel weer terugzetten.
Ik had de rekening op 11 december actief en sinds vanmorgen staat er 1,5% bij het rentepercentage.Harbo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:30:
@xileS : In mijn geval is vandaag 92 dagen sinds de opening op 13 December 2024. En nog steeds vandaag 3,55%.
Vanmorgen heb ik meteen alles afgeboekt, want die rente is om te
Ook voor de geinteresseerden in deze aktie, wel even oppassen! Want als je een rekening opent en een testboeking doet van €1 en daarna pas de rest kom je al niet meer in aanmerking.Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:29:
Raisin heeft weer een welkomstbonus actie maar de inleg die daarvoor nodig is wel erg hoog nu. Registreer tot en met 21 april en open uiterlijk 5 mei een spaarproduct van minimaal 6 maanden. Dan moet je nog een e-mail met onderwerp 'Welkomstbonus' sturen naar bonus@raisin.nl.
inleg bonus € 10.000 - € 24.999,99 € 25 € 25.000 - € 49.999,99 € 50 € 50.000 - € 99.999,99 € 100 € 100.000 of meer € 200
Met name die laatste bonus is nogal raar want dat is de max die bij de Zweedse producten niet eens mogelijk is en dan ga je met de rente boven het DGS![]()
https://www.raisin.nl/welkomstbonus2025/
Ik heb dat ooit zelf gehad, bij een nieuwe rekening maak ik nooit meteen alles over.
De voorgaande keren kwam bij mij het verlengingsaanbod op de 8e en 13e van de maand. Er is dus nog een kans dat er iets komt. Omdat mijn legitimatie bewijs is verlopen willen ze een nieuwe hebben, maar ik wacht nog even met het opsturen, dat kan ik dan net zo goed doen bij het openen van een nieuwe rekeningfsfikke schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Ook deze ronde geen verlengingsaanbod gekregen op twee accounts en ze dus gesloten. Dat ging wederom snel.
Misschien maar beter in een obligatie stoppen van ze voor 6-7%https://www.boerse-frankf...advanzia-bank-s-a-7-24-28
Klopt, het is voor deze actie(s) ook beter om een deposito van minimaal 6 maanden te nemen want dan moet je het hele bedrag overmaken en krijg je de bonus al na 2 weken in plaats van na 6 maanden. Maar zoals ik al eerder schreef veel mensen doen dat niet meteen met zo'n groot bedrag als nieuwe klant.kbus schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:08:
Ook voor de geinteresseerden in deze aktie, wel even oppassen! Want als je een rekening opent en een testboeking doet van €1 en daarna pas de rest kom je al niet meer in aanmerking.
Ik heb dat ooit zelf gehad, bij een nieuwe rekening maak ik nooit meteen alles over.
Het gaat dan overigens wel om het bedrag op de rekening van de partnerbank, naar de Raisin rekening en terug kan je wel een test doen voordat je het eerste spaarproduct voor de actie aanvraagt.
Naamsverandering is inmiddels doorgevoerd bij Raisin. (Nog niet helemaal, productinformatiebladen zijn nog niet veranderd)rechtsherstel schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:55:
CKV wordt BankB
De kleine bank CKV verandert van naam. Aan de gevels prijkt straks de benaming BankB omdat ze het B-plan wil zijn voor Belgen die willen sparen of die een krediet nodig hebben. Niet de thuisbank dus, maar een complementaire aanbieder van financiële diensten.
https://www.spaargids.be/...ning/ckv-wordt-bankb.html
[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 14-03-2025 16:51 ]
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,46% p.j. naar 2,41% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.03.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
7e mail van Raisin v.w.b rentewijziging bij Distingo sinds 13 februarimpandroid schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:13:
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,46% p.j. naar 2,41% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 20.03.2025.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

3 maanden actierente is ook niet gelijk aan 90 dagen, maar is 365dagen/4= 91,25 dagen. I.v.m. dat februari slechts 28 dagen heeft, zal de actie periode van 11 december 2024 t/m 12 maart 2025 zijnHarbo schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:30:
Nee, want het is geen rente, maar een bonus.Coffeeroam schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:32:
[...]
Dat is dus bij 10k inleg 0.5% op jaarbasis gedurende die 6 maanden. Daar wordt het spaartegoed hier in dit forum al gauw voor verschoven.
Een bonus van 0.5% op jaarbasis gedurende die 6 maanden bij 10k inleg...Frankenstein schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:02:
[...]
Nee, want het is geen rente, maar een bonus.
De bonus is equivalent aan een rente van 0.5% over 10k gedurende 6 maanden. Wat ik bedoelde te zeggen is dat menigeen hier die gedurende 6 maanden 0.5% méér rente kan krijgen dan maximaal is te vinden elders, daar dan voor zou gaan.Frankenstein schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:02:
[...]
Nee, want het is geen rente, maar een bonus.
Is er iemand die het jaaroverzicht sparen bij trade republic kan vinden ?
Bedankt zo ver was ik al gekomen. Maar dat is geen (fiscaal) jaaroverzicht. Doe ik het daar maar mee, kan in de map.W1ck1e schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:11:
@Sander12
Saldo.
Helemaal naar beneden scrollen.
Klik op "hier"
Klik op "Account overzicht maken"
Kies een periode.
Klik op "Volgende"
@jens2002 Vandaag zie ik 1,5% bij CEB. Periode is : 13-12-2024 t/m 15-03-2025
Ik was bezig met mijn belastingaangifte en ik had nog een jaarafschrift nodig van Anadolu (waar nauwelijks iets opstaat)
Ik zag dat zij 2.65% geven op 1 jaar depositio en 2.7% bij 2 of meer jaren.
Is ook niet slecht, dus ik ga wat overhevelen van de ene bank naar Anadolu.
Ik zag dat zij 2.65% geven op 1 jaar depositio en 2.7% bij 2 of meer jaren.
Is ook niet slecht, dus ik ga wat overhevelen van de ene bank naar Anadolu.
Alisa (via Raisin) gaat vandaag van 2,19% naar 2,10% (-0,09%)
[ Voor 8% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-03-2025 09:56 ]
Vorige week 1 nieuwe spaarrekening aangevraagd > via Raisin;
kreeg ik 1 melding, U moet opnieuw identificeren;
Ok, dat ging goed, dan inloggen bij de bank en wordt er 10 cent afgeschreven, en toen ging het mis; ik kreeg een melding (in Engels) er is iets misgegaan, probeer het opnieuw > moet ik nog doen trouwens;
maar ik zag 1 melding dat die 10 cent teruggestort wordt, maar dat is nog niet gebeurd;
hoe nu verder
Ok, dat ging goed, dan inloggen bij de bank en wordt er 10 cent afgeschreven, en toen ging het mis; ik kreeg een melding (in Engels) er is iets misgegaan, probeer het opnieuw > moet ik nog doen trouwens;
maar ik zag 1 melding dat die 10 cent teruggestort wordt, maar dat is nog niet gebeurd;
hoe nu verder
Weet je waarom je moest heridentificeren - bijvoorbeeld had je al een tijd niet ingelogd? Was de gebruikte ID verlopen?JAN-B schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:21:
Vorige week 1 nieuwe spaarrekening aangevraagd > via Raisin;
Was het in de app of op de website?
Welk systeem gaf die foutcode?Ok, dat ging goed, dan inloggen bij de bank en wordt er 10 cent afgeschreven, en toen ging het mis; ik kreeg een melding (in Engels) er is iets misgegaan, probeer het opnieuw > moet ik nog doen trouwens;
hoe nu verder
En is die €0,10 wel afgeschreven bij je huisbank?
Dat terugstorten gebeurd soms bij andere banken ook als onderdeel van het proces, maar kan soms een of meerdere dagen duren. Sowieso zijn internationale betalingen nog lang niet allemaal instant.
Mogelijk dat de terugsturende bank eerst door hun hele proces wil lopen voor ze het verzenden, en dan met een specifieke melding in de omschrijving (gelukt/mislukt, of zoals voorheen de veiligheidscode bij Trade Republic).
Leuk, net weer geprobeerd en nu lukte de aanmelding wel;GroteVoet459 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:20:
Weet je waarom je moest heridentificeren - bijvoorbeeld had je al een tijd niet ingelogd? Was de gebruikte ID verlopen?
Was het in de app of op de website?
Welk systeem gaf die foutcode?
En is die €0,10 wel afgeschreven bij je huisbank?
maar even wachten dus of ik deze week de 10 cent terug gestort krijg.
Ik vermoed dat Jan een BW-bank rekening probeert te openen. Zelf wilde ik dat ook doen vorige week maar toen ik de melding kreeg dat ik moest heridentificeren en 0,10 euro over te maken heb ik mijn aanvraag ingetrokken.GroteVoet459 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:20:
[...]
Weet je waarom je moest heridentificeren - bijvoorbeeld had je al een tijd niet ingelogd? Was de gebruikte ID verlopen?
Was het in de app of op de website
Deze heridentificatie komt volgens mij echt van BW-bank.
Ongeveer 2 maand geleden heb ik mij bij Raisin opnieuw geïdentificeerd i.v.m. verlopen identiteitsbewijs.
Sinds intrekken van de aanvraag ook geen heridentificatie verzoek meer gehad.
Ja, dat klopt, BW-bank;mpandroid schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:33:
Ik vermoed dat Jan een BW-bank rekening probeert te openen. Zelf wilde ik dat ook doen vorige week maar toen ik de melding kreeg dat ik moest heridentificeren en 0,10 euro over te maken heb ik mijn aanvraag ingetrokken.
Ongeveer 2 maand geleden heb ik mij bij Raisin opnieuw geïdentificeerd i.v.m. verlopen identiteitsbewijs.
Vanmiddag lukte de aanvraag dus wel,
maar nu lukt inloggen bij Raisin niet meer
Wat gek, ik heb vorige week ook een BW rekening geopend en niet de vraag gekregen voor heridentificatie of de €0,10. De rekening is overigens nog niet open en staat nog in aanvraag.mpandroid schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:33:
[...]
Ik vermoed dat Jan een BW-bank rekening probeert te openen. Zelf wilde ik dat ook doen vorige week maar toen ik de melding kreeg dat ik moest heridentificeren en 0,10 euro over te maken heb ik mijn aanvraag ingetrokken.
ASN wijzigt per 1 april 25
Ideaalsparen
tot 25.000 van 1,75% naar 1,55%
25-100K van 1,55% naar 1,35%
>100K blijft 0,55%
Ideaalsparen
>100K blijft 0,55%
[ Voor 19% gewijzigd door Sander12 op 17-03-2025 20:25 ]
Hetzelfde geldt voor SNS: https://www.snsbank.nl/pa...ente-spaarrekeningen.htmlSander12 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:24:
ASN wijzigt per 1 april 25
Ideaalsparen
>100K blijft 0,55%
Bij RegioBank is er momenteel nog geen melding op de website.
Hier bovenop gaan per 01-mei de pakketkosten bij de Volksbank banken allemaal naar €3,65.
Kosten van de grootbanken streep ik weg tegen de extra rente bij de spaarbanken. Mijn spaarsaldo bij de grootbanken is minimaal. Als je bijvoorbeeld spaart bij Consorsbank uit onderstaand berichtje van @GroteVoet459 is een saldo van 3000 euro al voldoende om de kosten van volksbank-banken te betalen uit de extra rente van 1,5%GroteVoet459 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:10:
[...]
Hetzelfde geldt voor SNS: https://www.snsbank.nl/pa...ente-spaarrekeningen.html
Bij RegioBank is er momenteel nog geen melding op de website.
Hier bovenop gaan per 01-mei de pakketkosten bij de Volksbank banken allemaal naar €3,65.
Een lage rente bij de grootbanken is gunstig zolang daarnaar voor box3 wordt gekeken. Echter niet voor de mensen die voornamelijk daar sparen.
[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2025 10:03 ]
De rente bij Consorsbank is van 3,15% gedaald naar 3,05% (-0,10%)
Ook is de €40 bonus bij een inleg van €25K er niet meer.
Resurs (via Raisin) gaat per 19-Mrt van 2,40% naar 2,28% (-0,12%)
[ Voor 22% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-03-2025 09:53 ]
Dag Consorsbank, zojuist Garanti aangevraagd 3,05%. Mijn Advanzia loopt eind deze maand af 3,4%. Valt te verwachten dat Garanti ook snel gaat verlagen (hopelijk lezen ze niet mee ;-)GroteVoet459 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:47:
De rente bij Consorsbank is van 3,15% gedaald naar 3,05% (-0,10%)
Vorige week hebben ze bij de deposito's van 3, 6 & 9 maanden de rente verlaagd. Ik was op de maandag gelukkig net op tijd. Maar ik verwacht dus niet op korte termijn nog een verlaging.Frankenstein schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:00:
Dag Consorsbank, zojuist Garanti aangevraagd 3,05%. Mijn Advanzia loopt eind deze maand af 3,4%. Valt te verwachten dat Garanti ook snel gaat verlagen (hopelijk lezen ze niet mee ;-)
Bij deposito's niet. Maar bij de actierente kan dat wel, lijkt mij, want die is half januari voor het laatst gewijzigd en is nu hoger dan bij andere aanbieders. Ik ga er niet op wachten in ieder geval.W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:09:
[...]
Vorige week hebben ze bij de deposito's van 3, 6 & 9 maanden de rente verlaagd. Ik was op de maandag gelukkig net op tijd. Maar ik verwacht dus niet op korte termijn nog een verlaging.
Dus je gaat weg bij Concorsbank omdat ze naar 3,05% gaan, en dan ga je naar Garanti, die op **drumroll** 3,05% zit...Frankenstein schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:00:
[...]
Dag Consorsbank, zojuist Garanti aangevraagd 3,05%. Mijn Advanzia loopt eind deze maand af 3,4%. Valt te verwachten dat Garanti ook snel gaat verlagen (hopelijk lezen ze niet mee ;-)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Hanteert Consors niet ook een actierente en is dat de reden dat iemand overstapt naar een andere bank met een actierente?Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:04:
[...]
Dus je gaat weg bij Concorsbank omdat ze naar 3,05% gaan, en dan ga je naar Garanti, die op **drumroll** 3,05% zit...
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Ik stap van Advanzia over op Garanti, want bij Consors is de rente gelijk aan Garanti, maar de aanvraag minder makkelijk. Het is ook voor het eerst dat voor mij Garanti boven komt drijven. Consors heeft me al eerder verrast met veel betere aanbiedingen en leuke bonussen. Nu ze die niet bieden kies ik dus voor Garanti met als voordeel dat als Consors toch weer met iets moois komt, dat ik daar nog steeds "nieuwe klant" kan worden. Maar ik schat in dat na drie maanden Garanti Advanzia weer een goede kans maakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 18-03-2025 14:36 ]
Precies de reden waarom ik van Advianza ben overgestapt naar Garantibank. Bij mij zat er alleen nog 3 maanden CEB tussen.Frankenstein schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:35:
Ik stap van Advanzia over op Garanti, want bij Consors is de rente gelijk aan Garanti, maar de aanvraag minder makkelijk. Het is ook voor het eerst dat voor mij Garanti boven komt drijven. Consors heeft me al eerder verrast met veel betere aanbiedingen en leuke bonussen. Nu ze die niet bieden kies ik dus voor Garanti met als voordeel dat als Consors toch weer met iets moois komt, dat ik daar nog steeds "nieuwe klant" kan worden.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Geachte spaarder,
Speciaal voor u: tijdelijk tot € 500 lentebonus!
Open tijdens de actieperiode van 17 maart t/m 28 april 2025 één of meer termijndeposito's met een looptijd van minimaal 2 jaar en een minimaal inlegbedrag van (opgeteld) € 10.000. De hoogte van de bonus is afhankelijk van dit totale inlegbedrag.
Gebruik 'nieuw geld' om uw termijndeposito('s) te openen. Lees hierover meer in de voorwaarden.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Open tijdens de actieperiode van 17 maart t/m 28 april 2025 één of meer termijndeposito's met een looptijd van minimaal 2 jaar en een minimaal inlegbedrag van (opgeteld) € 10.000. De hoogte van de bonus is afhankelijk van dit totale inlegbedrag.
Gebruik 'nieuw geld' om uw termijndeposito('s) te openen. Lees hierover meer in de voorwaarden.
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
Aangezien de mail daar niet helemaal duidelijk in is, bij een inleg van 10k is de bonus slechts 25 euro. Omgerekend naar rente is dat +0,12% op jaarbasis (bij een looptijd van 2 jaar).mpandroid schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:25:
Geachte spaarder,
Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team
De bonus van 500 euro krijg je pas bij een inleg van 250k. Op jaarbasis is dat +0,10%.
Mooi meegenomen natuurlijk, maar op het geheel gezien is het een kleine bonus.
Prachtige beeldspraak ook: 'nieuw geld'.
Je mag dus alleen meedoen als je een BMW X6 rijdt en in een wanstaltig wit huis in Vinkeveen woont?
Je mag dus alleen meedoen als je een BMW X6 rijdt en in een wanstaltig wit huis in Vinkeveen woont?
Is onderdeel van FIM Bank - daar was al eens iemand naar aan het kijken: Bar_en_boos in "Het spaartopic - Deel 4"Harbo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:44:
https://www.easisave.com/en/home
3,10% voor 3x maanden (vanaf E 1000). Iemand al geprobeerd?
Bij een 1-jaars deposito zijn ze met 2,75% volgens mij ook momenteel de hoogste.
[ Voor 10% gewijzigd door GroteVoet459 op 18-03-2025 16:38 ]
Ik houd het bij Garanti. Ben alles aan het overzetten van Raisin naar Garanti om het Nederlandse Depositogarantie.Harbo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:44:
3,10% voor 3x maanden (vanaf E 1000). Iemand al geprobeerd?
Wanneer buitenlandse banken die omvallen zoals straks in Italië. Italië gaat niet betalen want ze hebben het geld niet.

O? Wat weet jij dat wij niet weten? Ben benieuwd....Ceas schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:29:
[...]
Ik houd het bij Garanti. Ben alles aan het overzetten van Raisin naar Garanti om het Nederlandse Depositogarantie.
Wanneer buitenlandse banken die omvallen zoals straks in Italië. Italië gaat niet betalen want ze hebben het geld niet.
Depositogaranties stellen niks voor.DjoeC schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:30:
[...]
O? Wat weet jij dat wij niet weten? Ben benieuwd....
Depositogarantiestelsel in Italië gaat niet uitbetalen.
De staatsschuld van Italië is in november gestegen tot een recordhoogte van meer dan 3 biljoen euro (3000 miljard euro). Dit meldt de centrale bank van Italië, de Banca d'Italia, woensdag. Vergeleken met oktober steeg de staatsschuld met bijna 24 miljard euro. Italië heeft een van de hoogste staatsschulden ter wereld.
De bank in de posting waar je op reageert is er een uit Malta, dus heeft niets met Italië te maken.Ceas schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:35:
[...]
Depositogaranties stellen niks voor.
Dat jij (een deel van) je spaargeld niet in Italië wilt zetten en denkt dat NL wel veilig is jouw goed recht, maar is niet meer dan een persoonlijke keuze zoals die hier al te vaak besproken is. Voor dat soort discussies is een heel ander topic op dit forum - zie de footer.
Ik heb mij geindentificeerd bij Garanti (en dat ging vlot), een rekeningnummer en ik kan inloggen. Maar ik zie nog geen saldo / bijschrijving van mijn identificatiestorting. Moet ik daar nog een dagje op wachten misschien?
Ik heb gisteravond een rekening aangemaakt, vanmorgen bevestinging en inloggegevens ontvangen, en toen ik inlogde stond de 0,01 er op. Een proef overboeking die ik deed was gelijk binnen.Frankenstein schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:20:
Ik heb mij geindentificeerd bij Garanti (en dat ging vlot), een rekeningnummer en ik kan inloggen. Maar ik zie nog geen saldo / bijschrijving van mijn identificatiestorting. Moet ik daar nog een dagje op wachten misschien?
Bunq gaat ook omlaag, per 25 maart:
-rente van 2,01 naar 1,76%
-bonusrente van 2,67 naar 2,51%
-rente van 2,01 naar 1,76%
-bonusrente van 2,67 naar 2,51%
De depositogarantiestelsels staan eigenlijk los van regering en de budgettering/schulden van het land. Vaak is het een stelsel dat door de nationale bank en de aangesloten banken wordt gedragen. Zo ook in Italië.Ceas schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:35:
De staatsschuld van Italië is in november gestegen tot een recordhoogte van meer dan 3 biljoen euro (3000 miljard euro). Dit meldt de centrale bank van Italië, de Banca d'Italia, woensdag. Vergeleken met oktober steeg de staatsschuld met bijna 24 miljard euro. Italië heeft een van de hoogste staatsschulden ter wereld.
https://economiapertutti....eting.htmlpage.language=3
https://www.fitd.it/Cosa_Facciamo/Garanzia_dei_depositanti
Als er niet voldoende vermogen in dat stelsel zit, dan vallen de banken om en met de verwevenheid van de banken binnen de Unie zullen er ook in andere landen grote problemen ontstaan. Dat is één van de punten waarop de ECB en EBA regelmatig stresstests uitvoeren bij de banken sector binnen de EU. Daar wordt streng op gecontroleerd.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
De praktijk is natuurlijk anders..... het staat of valt wel degelijk bij het land waar een bank zijn primaire thuisbasis heeft. Dan grijpen (locale) overheden in, anders veel minder. De historie heeft dat allemaal gewoon aangetoond en er is niets of weinig veranderd.Qwerty-273 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:46:
[...]
De depositogarantiestelsels staan eigenlijk los van regering en de budgettering/schulden van het land. Vaak is het een stelsel dat door de nationale bank en de aangesloten banken wordt gedragen.
Gaat het om grote banken dan heb je helemaal niets aan het reguliere stelsel, dat is leuk voor een paar kleintjes. Bij grote jongens moet er maatwerk komen, tot heden is dat redelijk goed uitgepakt.
[ Voor 5% gewijzigd door TweakGP op 18-03-2025 18:53 ]
DGS heeft eigen topic
Renault Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,40% p.j. naar 2,25% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 24.03.2025.
Maar wel: "op is op". Dus je loopt risico dat je te laat bent. Bij deposito voor maximaal 1% extra "rente". Is dan 3.05%. Ik hap even niet.Sander12 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:36:
Doe mee en ontvang een Bol cadeaubon van €25
Als u vóór 15 april 2025 minimaal €10.000 spaart op uw NIBC Spaarrekening, NIBC Kwartaalspaarrekening en/of NIBC Termijndeposito, ontvangt u een digitale bol cadeaubon t.w.v. € 25 cadeau.
Mijn huis is al vol met de spullen van bol.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2025 19:48 ]
Je kan het ook een paar weken of paar dagen op de spaarrekening zetten. Er is geen minimum termijn, Lees de actie vwW1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:45:
[...]
Maar wel: "op is op". Dus je loopt risico dat je te laat bent. Bij deposito voor maximaal 1% extra "rente". Is dan 3.05%. Ik hap even niet.
Volgens mij iets meer dan een maand. Vrij opneembaar is te laag. Als ik het goed heb gelezen.Sander12 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:48:
[...]
Je kan het ook een paar weken of paar dagen op de spaarrekening zetten. Er is geen minimum termijn, Lees de actie vw
Dus niet.
Je hebt gelijk.
Maar +- 10 april zullen de bonnen vast op zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2025 19:55 ]
Wat zeg je hier eigenlijk?W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:45:
[...]
Bij deposito voor maximaal 1% extra "rente". Is dan 3.05%.
Dan zet je 10.000 er drie weken op. In jouw redenatie is dit 4,33% rendement + de spaarrente.W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:50:
[...]
Volgens mij iets meer dan een maand. Vrij opneembaar is te laag. Als ik het goed heb gelezen.
Dus niet.
Je hebt gelijk.
Maar +- 10 april zullen de bonnen vast op zijn.
Klopt.Sander12 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:07:
[...]
Dan zet je 10.000 er drie weken op. In jouw redenatie is dit 4,33% rendement + de spaarrente.
Dan kan het volgens mij nog hoger. Nu een paar dagen 10k storten, en meteen weer opnemen. En dat dan herhalen rond 14 april.
Maar misschien zijn de bonnen al opgegaan aan de spaarders die vorige week al toevallig 10k hebben gestort.
In absolute zin is het allemaal maar 25 euro in de vorm van een cadeaubon.
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2025 20:22 ]
Ja, dus echt niet de moeite waard. Als je al alles ergens op de een of andere welkomrekening hebt gezet dan zou je er nog op achteruitgaan om daar dan 10k vanaf te halen voor NIBC, ondanks het "cadeau" met gedwongen winkelnering.W1ck1e schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:21:
[...]
Klopt.
Dan kan het volgens mij nog hoger. Nu een paar dagen 10k storten, en meteen weer opnemen. En dat dan herhalen rond 14 april.
Maar misschien zijn de bonnen al opgegaan aan de spaarders die vorige week al toevallig 10k hebben gestort.
In absolute zin is het allemaal maar 25 euro in de vorm van een cadeaubon.
Volgens mij heeft niemand email van Advanzia ontvangen over de verlenging na 1 April 2025. Rekening leegtrekken en opnieuw zich aanmelden? Ik lees daar dat 2,94% voor de nieuwe klanten ook per 31 Maart gaat aflopen..
Mijn desposito via Raisin loopt binnenkort af dus er komt wat geld beschikbaar. Ik ga nu voor spaarrek want ligt nu met deze lage percentages dicht bij de despositos.
Distingo en BW Bank hebben resp 2.41 / 2.45% rente. Hoe snel is het opnenen en overmaken naar Distingo? Gaat dat direct of neemt het meerdere dagen?
Distingo en BW Bank hebben resp 2.41 / 2.45% rente. Hoe snel is het opnenen en overmaken naar Distingo? Gaat dat direct of neemt het meerdere dagen?
Maar de spaarrente kan dagelijks veranderen, de depositorente veranderd niet gedurende de looptijd. Als de depositorente nu gelijk is aan de spaarrente en je gaat er vanuit dat de spaarrente gedurende de lengte van de deposito omlaag gaat is de deposito rente effectief dus hoger.cowichan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:41:
Mijn desposito via Raisin loopt binnenkort af dus er komt wat geld beschikbaar. Ik ga nu voor spaarrek want ligt nu met deze lage percentages dicht bij de despositos.
IIRC als je bij Distingo 's morgens vroeg opneemt kan het nog dezelfde dag op de Raisin rekening staan. Maar ik zou uitgaan van een dag.Distingo en BW Bank hebben resp 2.41 / 2.45% rente. Hoe snel is het opnenen en overmaken naar Distingo? Gaat dat direct of neemt het meerdere dagen?
Zo handig die Bewaar/Pinned posts: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"cowichan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:41:
Hoe snel is het opnenen en overmaken naar Distingo? Gaat dat direct of neemt het meerdere dagen?
Maar wat mij betreft heeft Raisin een dalende functie in spaar-land. Daar waar ze de markt qua buitenlandse banken ontsloten voor veel spaarders zijn er momenteel genoeg opties die (ook in het Nederlands) direct beschikbaar zijn en met betere rentes.
Als je toch moet gaan schuiven pak dan nog wat van de aanbiedingen mee.
Mijn ervaring is dat het meerdere dagen kan duren voordat het geld echt op je Raisin rekening staat en kunt gebruiken. Dat zijn blijkbaar de winstmomenten voor Raisin.cowichan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:41:
Wat betreft de spaarrekening, er komt nu iedere week een mail binnen waarin de rente van de Distingo spaarrekening weer wat lager is. Kleine stapjes, maar na een aantal keer toch weer significant lager.
Thanks! die had ik nog niet gezien. Ben het opzich niet oneens met je, er komen inderdaad steeds meer goede alternatieven beschikbaar. Ik ga voor m'n vrij opneembare 'spaarrekening' denk ik nu toch naar Trade Republic, die geeft momenteel al meer dan de huidige jaarlijkse depositos. Overboekingen zijn sneller geworden en inmiddels ook een bankvergunning plus meer duidelijkheid over DGS en vrh belasting.GroteVoet459 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:50:
[...]
Zo handig die Bewaar/Pinned posts: GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 4"
Maar wat mij betreft heeft Raisin een dalende functie in spaar-land. Daar waar ze de markt qua buitenlandse banken ontsloten voor veel spaarders zijn er momenteel genoeg opties die (ook in het Nederlands) direct beschikbaar zijn en met betere rentes.
Als je toch moet gaan schuiven pak dan nog wat van de aanbiedingen mee.
Nu nog wel ja.cowichan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:27:
[...]
Ik ga voor m'n vrij opneembare 'spaarrekening' denk ik nu toch naar Trade Republic, die geeft momenteel al meer dan de huidige jaarlijkse depositos.
Eens maar de procentpunten liggen nu wel erg dicht bij elkaar en zijn absoluut gezien niet bijster hoog. ECB zal wel elk kwartaal gaan herzien/overwegen; ga ervan uit dat dit per 25 basispunten zal gaan en dan schaal ik met bijv een Trade Republic wel dynamisch mee. Op zulke lage percentages zal ik op termijn toch kijken naar obligaties of lagere risico ETFs.RobertMe schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:46:
[...]
Maar de spaarrente kan dagelijks veranderen, de depositorente veranderd niet gedurende de looptijd. Als de depositorente nu gelijk is aan de spaarrente en je gaat er vanuit dat de spaarrente gedurende de lengte van de deposito omlaag gaat is de deposito rente effectief dus hoger.
[...]
Easisave (FIM Bank) "zelfs" 2,75% - https://www.easisave.com/W1ck1e schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:34:
@cowichan @wibblemoo Anadolu gunt 2,65% bij een 12 maands deposito
Hier 2 Advanzia rekeningen voor mij en mijn vrouw, heb ook nog niks ontvangen. Heb voor mezelf al een Garantibank account geopend (3,05% voor 3 maanden) om de boel te gaan verschuiven.Harbo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:02:
Volgens mij heeft niemand email van Advanzia ontvangen over de verlenging na 1 April 2025. Rekening leegtrekken en opnieuw zich aanmelden? Ik lees daar dat 2,94% voor de nieuwe klanten ook per 31 Maart gaat aflopen..
Ben wel benieuwd waar ze mee gaan komen bij Advanzia maar vrees dat het niet meer zo interessant zal zijn.
Het blijft koffiedik kijken, maar mijn vermoeden is dat Advanzia de renteverplichting hedged(vastzet) ten aanzien van hun spaarklanten. Met de onrust op de kapitaalmarkt de afgelopen 2 weken, zullen ze daar even mee gewacht hebben of slechts deels hun posities hebben vastgezet, waardoor ze nog niet exact de nieuwe rente kunnen bepalen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze helemaal geen nieuw voorstel doen voor de groep klanten waarbij de renteaanbieding afloopt, aangezien dat tot een hoge uitstroom van kapitaal zal leiden.
ik denk dat een deel van die groep uit gaat van een automatische verlenging zoals de afgelopen keren, en een ander deel helemaal niet door heeft dat de aanbieding af loopt. Niet iedereen zit regelmatig hier of zet een herinnering in de agenda.wibblemoo schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:03:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze helemaal geen nieuw voorstel doen voor de groep klanten waarbij de renteaanbieding afloopt, aangezien dat tot een hoge uitstroom van kapitaal zal leiden.
Dat hier mensen al publiekelijk voorsorteren voor een mogelijke Advanzia-exit geeft misschien een vertekend beeld.
Maar er zit nog koffie in het kopje - de prut is nog niet zichtbaar
Verlengingsaanbiedingen van Advanzia zijn bij mijn weten altijd in de eerste helft van de maand gekomen. En ik ken deze bank als klant inmiddels 11,5 jaar. Overigens geloof ik al zeker niet dat een verlenging tegen mijn huidige 3,4% zou gaan. Dan wordt het eerder 2,9% - minder dan wat Garantibank nu aanbiedt. Nu een overstap voorbereiden is zeker niet prematuur, want Garantibank kan haar aanbod ieder moment gaan aanscherpen. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik net op tijd was met een overstap...GroteVoet459 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:42:Dat hier mensen al publiekelijk voorsorteren voor een mogelijke Advanzia-exit geeft misschien een vertekend beeld.
(Ik heb ook geen 5k meer liggen om een verlenging bij Advanzia te kunnen krijgen. Ja, ik heb het wel, maar het kost ook wat geld, terwijl ik dat geld wil laten waar het nu staat, op het geldmarktfonds).
[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 19-03-2025 16:32 ]
Ik mag gelukkig nog 3.4% Advanzia genieten tot 31 mei. Wie weet hoe de wereld er tegen die tijd uitziet....Frankenstein schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:31:
[...]
Verlengingsaanbiedingen van Advanzia zijn bij mijn weten altijd in de eerste helft van de maand gekomen. En ik ken deze bank als klant inmiddels 11,5 jaar. Overigens geloof ik al zeker niet dat een verlenging tegen mijn huidige 3,4% zou gaan. Dan wordt het eerder 2,9% - minder dan wat Garantibank nu aanbiedt. Nu een overstap voorbereiden is zeker niet prematuur, want Garantibank kan haar aanbod ieder moment gaan aanscherpen. Het zal niet voor het eerst zijn dat ik net op tijd was met een overstap...
(Ik heb ook geen 5k meer liggen om een verlenging bij Advanzia te kunnen krijgen. Ja, ik heb het wel, maar het kost ook wat geld, terwijl ik dat geld wil laten waar het nu staat, op het geldmarktfonds).
Hoe dan! (Maar ik meen dat mijn vriendin dat ook heeft...). Edit: nee, bij mijn vriendin loopt Advanzia ook 1 april af.Coffeeroam schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:30:
[...]
Ik mag gelukkig nog 3.4% Advanzia genieten tot 31 mei. Wie weet hoe de wereld er tegen die tijd uitziet....
[ Voor 18% gewijzigd door Frankenstein op 19-03-2025 18:33 ]
Wat interessant, maar wat hebben wij daar aan?Frankenstein schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:40:
[...]Hoe dan! (Maar ik meen dat mijn vriendin dat ook heeft...). Edit: nee, bij mijn vriendin loopt Advanzia ook 1 april af.
Weinig tot niets. Immers, als de hogere rente bij haar ook op 1 april afloopt heeft het voor jullie geen of nauwelijks zin om jullie geld tijdelijk bij haar te parkerenHarry720A schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:51:
[...]
Wat interessant, maar wat hebben wij daar aan?
Ik heb een aantal reviews bekeken - het openen van een rekening kan blijkbaar wel tot 2 weken duren. Er gaat nog het nodige via de ouderwetse postduif, maar daar zouden ze niet uniek in zijn.Harbo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:44:
.... Iemand al geprobeerd?
Het online registratie-formulier vind een email adres met een "+" (zoals je via Gmail kunt gebruiken) niet goed en bij het indienen van een vraag hierover krijg ik een 404 Page Not Found.
Ik sla deze voorlopig maar ff over
[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-03-2025 12:15 ]
Heb je een email hierover ontvangen?rechtsherstel schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:40:
Advanzia gaat naar 2,7%
Banca Progetto deposito rente's gaan naar beneden per 25 maart:
6m 2.55 -> 2.45
9m 2.55 -> 2.45
Andere looptijden dalen ook.
6m 2.55 -> 2.45
9m 2.55 -> 2.45
Andere looptijden dalen ook.
https://www.biallo.de/tagesgeld/
Nr. 7 in de rij.
Basiszins: 2,10%
Aktionszins: 2,90%
[ Voor 9% gewijzigd door Harbo op 20-03-2025 11:37 ]
dat is de huidige situatie, 2,90% (2,94 nom)Harbo schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:36:
[...]
https://www.biallo.de/tagesgeld/
Nr. 7 in de rij.
Basiszins: 2,10%
Aktionszins: 2,90%
ik zou graag een linkje zien naar het bericht over 2,7%.
@sanook : Punt van mijn post is : daar staat hij niet.
Betekent dat ook, dat als je geen "actie update" hebt ontvangen, je terugvalt naar 2,1% daar?sanook schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:48:
[...]
dat is de huidige situatie, 2,90% (2,94 nom)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dat stond er niet bij en was dus niet duidelijk (voor mij iig)Harbo schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:52:
@sanook : Punt van mijn post is : daar staat hij niet.
Waarschijnlijk wel, als je de 2,7 wilt hebben zul je je account moeten sluiten en opnieuw een account openen. Dat gaat in de regel vrij snel (paar werkdagen) bij Advanzia.rockhopper schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:53:
[...]
Betekent dat ook, dat als je geen "actie update" hebt ontvangen, je terugvalt naar 2,1% daar?
https://www.biallo.de/zinsticker/sanook schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:48:
[...]
/f/image/1nzAgERu8AEX76mHCEwW3LPj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-03-2025 12:17 ]
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling