W1ck1e schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:48:
[...]
Door een recente opname weet ik dat Klarna het saldo aan het begin van de dag gebruikt om de opgebouwde rente ("aan rente verdiend") te berekenen. Niet het saldo aan het eind van de dag.
De opgebouwde rente is slechts een dag vertraagd zichtbaar. Je loopt dus geen rente mis bij stortingen & opnames op Klarna flex.
wijziging op dag x
rente over dag x is op basis van begin stand op dag x
en pas zichtbaar op dag x+1
meer of minder rente opbouw (vanwege saldo op dag x) daardoor is pas zichtbaar op dag x+2
Het zit toch anders in elkaar bij Klarna Flex:
Bij aanloggen in de app om te kijken naar de opgebouwde rente naar aanleiding van de rentewijziging viel me iets voor de eerste keer op. Mogelijk dat het er eerder nog niet was. Er zijn 2 plekken waar de verdiende rente wordt genoemd en weergegeven. Deze bedragen verschillen later op de dag.
In mijn "wallet" ga ik naar mijn spaargeld, waar ik 2,5% over krijg
Dan staat daar mijn saldo en daar direct onder "+x,yz" aan rente verdiend >"
Klik op ">"
Dan komt er een nieuw scherm met zo'n "snelheidsmetertje" met daarin de tekst "Rente betaald dit jaar", met een bedrag en "Verdiend en uitbetaling in behandeling", ook met een bedrag.
Het 2de scherm wordt later in de dag bijgewerkt dan het eerste (bij mijn partner een aantal uren later dan bij mij)
Als de informatie in het 2de scherm is bijgewerkt:
De 2 bedragen (betaald, verdiend) kloppen vergeleken met de getallen in mijn excel sheet wel, in tegenstelling tot het bedrag in het eerste scherm (direct onder het saldo)
In die excel sheet reken ik voor de rente opbouw met het eindsaldo van de verschillende dagen.
Wel opvallend : rente die op de 1ste dag van een maand bijgeschreven wordt, is de tot de laatste dag van de voorafgaande maand opgebouwde rente sinds die dag nog een maand eerder.
nb. Indien deze info jou niet boeit dan is het bericht niet voor jou geplaatst.