Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:32
Je hebt een RentePlús Rekening. We verlagen hiervan de rente op 11 maart 2025.
Wij verlagen de rente tot en met € 25.000,- naar 1,75%

De rentewijziging gaat in per 11 maart 2025. De rente voor een tegoed boven € 25.000,- wordt dan 1,65%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Sander12 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:13:
Je hebt een RentePlús Rekening. We verlagen hiervan de rente op 11 maart 2025.
Wij verlagen de rente tot en met € 25.000,- naar 1,75%

De rentewijziging gaat in per 11 maart 2025. De rente voor een tegoed boven € 25.000,- wordt dan 1,65%.
Misschien handig om erbij te vertellen dat het hier om Centraal Beheer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 14-09 18:42
Inmiddels een rekening bij Garantibank geopend. Maar de site, beveiliging (geen mfa oid) maken mij toch wel aan het twijfelen.

Niemand anders deze zorgen gehad?

Tevens bij Klarna een spaarrekening geopend helaas is, zoals verwacht, inmiddels de rente verlaagd ook voor bestaande rekeningen naar 2,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
Fuske schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:26:
Inmiddels een rekening bij Garantibank geopend. Maar de site, beveiliging (geen mfa oid) maken mij toch wel aan het twijfelen.

Niemand anders deze zorgen gehad?
...
Vast wel, maar ik niet, Geld kan alleen van en naar een eigen vaste tegenrekening. Dat is (bij mij) nog niet misgegaan. N=1, meer dan 15 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:45
Ik zet het bij Garanti ook nog eens op een 3 maands depo.
Dubbel slot op de deur dus.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
sipjohn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Dat is inderdaad fout in hun systeem.
Ik heb het ook al twee keer gehad (nieuwe rekening na opgeheven rekening). Een ict medewerker moet resetten o.i.d.., dus je moet ze contacten:
"Sehr geehrter Herr ,

vielen Dank für Ihre Geduld.

Unsere IT-Abteilung hat Sie zurückgesetzt. Bitte versuchen Sie die Registrierung erneut.
"
Hier na 2 weken eindelijk een reactie. Alleen de reactie geeft een standaard uitleg hoe je een account aan moet maken, wat dus niet werkt :')

Ik heb nu maar gelijk gevraagd naar een ICT medewerker. Ik hoop dat het niet weer 2 weken duurt voor een reactie.

/edit
Redelijk snel reactie dit x, maar krijg een Duits bericht dat ik een account moet aanmaken.. Terwijl ik duidelijk een screenshot had meegestuurd dat dit dus niet kan, omdat ik melding krijg dat ik al een account heb.

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 10-03-2025 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28
Sander12 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:38:
geen loadbalancing of zoiets hoor. (indrukwekkend woord trouwens).

De vorige keer met de renteverlaging bij Garanti kon ik nog 2 dagen in de App met de hogere rente een deposito openen.
Hoe log je in op de app?
De inlog moet nummeriek zijn maar ik heb er 1 met letters(die hun zelf verzonnen hebben). Of heb ik een verkeerde app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:13:
Bij Klarna Flex (dus direct, niet via Raisin) is per vandaag de rente voor een nieuwe rekening al 2,50%.
Bij de bestaande rekeningen staat (nog) 2,75%.

Update 16:10: ontvng zojuist ook de email van Klarna met de bevestiging.
En ook de lopende Flex-rekeningen tonen nu 2,50%

...
Zojuist heb ik een mail ontvangen van Scalable Capital. Ook zij gaan naar 2,5%. Echter per 12 maart, net als Trade Republic. Dat Klarna Flex eerder verlaagd wordt maakt niet zo veel uit.

Verschil tussen Scalable Capital en de andere 2 is dat SC elk kwartaal de rente uitkeert en niet elke maand.
Net als TR heeft SC een limiet van 50k voor rentegevend saldo, tenzij je Prime+ neemt.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Trisjin schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:34:
[...]

Hoe log je in op de app?
De inlog moet nummeriek zijn maar ik heb er 1 met letters(die hun zelf verzonnen hebben). Of heb ik een verkeerde app?
De app is volgens mij niet voor Garanti Nederland, alleen andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Uniciteit schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

En hoe kijk je er nu tegenaan? Een daling die zelfs twee jaar aan rente niet goed zou maken... Iemand die halverwege juli is ingestapt zou na dit ritje van 2 weken misschien al denken: "Voortaan nooit meer aandelen." ;)
Inmiddels wel positief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Door een recente opname weet ik dat Klarna het saldo aan het begin van de dag gebruikt om de opgebouwde rente ("aan rente verdiend") te berekenen. Niet het saldo aan het eind van de dag.

De opgebouwde rente is slechts een dag vertraagd zichtbaar. Je loopt dus geen rente mis bij stortingen & opnames op Klarna flex.

wijziging op dag x
rente over dag x is op basis van begin stand op dag x
en pas zichtbaar op dag x+1
meer of minder rente opbouw (vanwege saldo op dag x) daardoor is pas zichtbaar op dag x+2
Het zit toch anders in elkaar bij Klarna Flex:

Bij aanloggen in de app om te kijken naar de opgebouwde rente naar aanleiding van de rentewijziging viel me iets voor de eerste keer op. Mogelijk dat het er eerder nog niet was. Er zijn 2 plekken waar de verdiende rente wordt genoemd en weergegeven. Deze bedragen verschillen later op de dag.

In mijn "wallet" ga ik naar mijn spaargeld, waar ik 2,5% over krijg
Dan staat daar mijn saldo en daar direct onder "+x,yz" aan rente verdiend >"
Klik op ">"

Dan komt er een nieuw scherm met zo'n "snelheidsmetertje" met daarin de tekst "Rente betaald dit jaar", met een bedrag en "Verdiend en uitbetaling in behandeling", ook met een bedrag.

Het 2de scherm wordt later in de dag bijgewerkt dan het eerste (bij mijn partner een aantal uren later dan bij mij)

Als de informatie in het 2de scherm is bijgewerkt:

De 2 bedragen (betaald, verdiend) kloppen vergeleken met de getallen in mijn excel sheet wel, in tegenstelling tot het bedrag in het eerste scherm (direct onder het saldo)
In die excel sheet reken ik voor de rente opbouw met het eindsaldo van de verschillende dagen.

Wel opvallend : rente die op de 1ste dag van een maand bijgeschreven wordt, is de tot de laatste dag van de voorafgaande maand opgebouwde rente sinds die dag nog een maand eerder.

nb. Indien deze info jou niet boeit dan is het bericht niet voor jou geplaatst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Novax schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:43:
Nieuwe bank uit Malta bij Raisin: Izola Bank

Geen bronbelasting maar helaas ook geen hoge rentes in vergelijking met de andere banken:
  • 3 maanden deposito: 2,40%
  • 6 maanden deposito: 2,33%
  • 1 jaar deposito: 2,27%
Niet super interessant maar deze Maltese bank heeft nu ook een spaarrekening met variabele rente bij Raisin, nu 2,40%. Wel met voorwaarden en dat is dat opdrachten alleen op donderdag worden uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29
Novax schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Niet super interessant maar deze Maltese bank heeft nu ook een spaarrekening met variabele rente bij Raisin, nu 2,40%. Wel met voorwaarden en dat is dat opdrachten alleen op donderdag worden uitgevoerd.
Dus eigenlijk een soort 7 3,5 daags deposito? Hoe krijgen ze t allemaal verzonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Voor onze duitse buren is er sinds 06-Mar Izola (via Weltsparen), met 2,47% en dezelfde restrictie dat je alleen op donderdag kunt storten/opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
DjoeC schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Dus eigenlijk een soort 7 3,5 daags deposito? Hoe krijgen ze t allemaal verzonnen....
en die donderdagse opname duurt zeker ook nog eens hele weekend?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:45
sipjohn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:01:
en die donderdagse opname duurt zeker ook nog eens hele weekend?
Ik denk dat je het woensdag moet opnemen.
Wordt het donderdag verwerkt.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
Hans Denhaag schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:10:
[...]

Ik denk dat je het woensdag moet opnemen.
Wordt het donderdag verwerkt.
Dat zegt niks over wanneer het op de Raisin rekening staat. Met een beetje pech is dat pas vrijdag. Als het vervolgens later in de middag is lukt opnemen naar de tegenrekening ook niet meer. Dat is waar @sipjohn op doelt (neem ik aan).,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:26:
[...]

Dat zegt niks over wanneer het op de Raisin rekening staat. Met een beetje pech is dat pas vrijdag. Als het vervolgens later in de middag is lukt opnemen naar de tegenrekening ook niet meer. Dat is waar @sipjohn op doelt (neem ik aan).,
Is wel iets voor @W1ck1e om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:32:
[...]

Is wel iets voor @W1ck1e om uit te zoeken.
Ik betwijfel of @W1ck1e hiervoor een Raisin account gaat openen :p

Meer serieus. Raisin heeft ook zo'n bank met depositos. "Worden alleen verwerkt op dinsdag". Ook super raar. Want met de doorlooptijd om geld op de Raisin rekening te krijgen moet je het al ongeveer voor het weekend over maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:29:
[...]

Hier na 2 weken eindelijk een reactie. Alleen de reactie geeft een standaard uitleg hoe je een account aan moet maken, wat dus niet werkt :')

Ik heb nu maar gelijk gevraagd naar een ICT medewerker. Ik hoop dat het niet weer 2 weken duurt voor een reactie.

/edit
Redelijk snel reactie dit x, maar krijg een Duits bericht dat ik een account moet aanmaken.. Terwijl ik duidelijk een screenshot had meegestuurd dat dit dus niet kan, omdat ik melding krijg dat ik al een account heb.
Met de e-mail support van Advanzia kwam ik er niet uit. Terwijl ik duidelijk had aangegeven of ze een ICT medewerker konden inschakelen, aangezien site aangeeft dat mijn (oude) account al bestaat.

Er is mij gevraagd om naar 00352 263 875 75 (vreemd genoeg staat op de site een net iets andere nummer) te bellen en dat heb ik zojuist gedaan en de medewerker snapte gelijk wat er aan de hand was. Ik had al eerder een rekening bij ze en deze is niet goed verwijderd. Dit had ze gelijk gedaan en ik kon hierna gewoon een account registreren via de site. Binnen 4 minuten geregeld, had ik maar eerder gewoon gebeld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:46
wibblemoo schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Dat laatste. Meestal rond de 10e vd maand. Wordt hier doorgaans vrij snel opgepakt ;-)
Heb volgens mij nog geen berichten gezien van Advanzia-rekeninghouders die een verlenging hebben gehad, wat zijn de ervaringen hiermee nu in maart voor aflopende actierentes op 1 april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 11:51
xileS schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Met de e-mail support van Advanzia kwam ik er niet uit. Terwijl ik duidelijk had aangegeven of ze een ICT medewerker konden inschakelen, aangezien site aangeeft dat mijn (oude) account al bestaat.

Er is mij gevraagd om naar 00352 263 875 75 (vreemd genoeg staat op de site een net iets andere nummer) te bellen en dat heb ik zojuist gedaan en de medewerker snapte gelijk wat er aan de hand was. Ik had al eerder een rekening bij ze en deze is niet goed verwijderd. Dit had ze gelijk gedaan en ik kon hierna gewoon een account registreren via de site. Binnen 4 minuten geregeld, had ik maar eerder gewoon gebeld :')
Goed dat het nu geregeld is. Fijn om te weten dat je ze ook gewoon kunt bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@budjepaul Ze sturen emails tussen 8 - 13de van de maand vooraf. Dus kan op elk moment komen (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-09 18:44
Zojuist ontving ik een mail van Ayvensbank met de mededeling dat mijn spaarrekening daar geblokkeerd is omdat ik ondanks herhaalde verzoeken een aantal vragen over o.a. woonplaats en geboorteland niet beantwoord had.

Ik heb echter nooit een e-mail gehad met dat verzoek dus die herhaalde verzoeken nemen we maar met een korreltje zout. Toevallig heb ik gisteren nog ingelogd bij Ayvensbank en ook toen werden er geen vragen gesteld.

Hebben meer mensen hier dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Nee hier nog nooit, ook niet in de LPB tijd.

Sinds Klarna IP heen en terug aanbied, is Ayvens leeg.
Hogere rente, en IP.. dus beter alternatief

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:53:
Zojuist ontving ik een mail van Ayvensbank met de mededeling dat mijn spaarrekening daar geblokkeerd is omdat ik ondanks herhaalde verzoeken een aantal vragen over o.a. woonplaats en geboorteland niet beantwoord had.

Ik heb echter nooit een e-mail gehad met dat verzoek dus die herhaalde verzoeken nemen we maar met een korreltje zout. Toevallig heb ik gisteren nog ingelogd bij Ayvensbank en ook toen werden er geen vragen gesteld.

Ik niet, maar hier heb je een stukje uitleg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Dat is heridentificatie. Men geeft specifiek geboorteland en plaats aan. Maar het mooiste is dat ik nog nooit een verzoek heb gehad!

Ik heb een antwoord gestuurd dat ik niet happy ben hoe ben mij hierover benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:26:
[...]

Dat is heridentificatie. Men geeft specifiek geboorteland en plaats aan. Maar het mooiste is dat ik nog nooit een verzoek heb gehad!

Ik heb een antwoord gestuurd dat ik niet happy ben hoe ben mij hierover benaderd.
Maar heb je die vragen wel in je antwoord wel beantwoord ? Dan kunnen ze meteen je rekening deblokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
W1ck1e schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:29:
[...]

Maar heb je die vragen wel in je antwoord wel beantwoord ? Dan kunnen ze meteen je rekening deblokkeren.
Nee. Ik heb ze erop gewezen dat ze mij de vraag nooit hebben gesteld in tegenstelling tot wat zij beweren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 12:56
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:19:
Nee. Ik heb ze erop gewezen dat ze mij de vraag nooit hebben gesteld in tegenstelling tot wat zij beweren.
Ik zou zoiets ook wel principieel willen oplossen maar dat wordt trekken aan een dood paard vrees ik.

Ik kreeg ook zo'n mail. Voor 28 feb actie anders blokkeren. Via de app kon ik inloggen met pincode: geen probleem. Ik kon zelfs geld terugboeken. Maar inloggen op de website lukte niet. Daar de vraag ww te veranderen maar mijn oude ww werkte niet meer. Dus daar liep het op vast. Mijn mail daarover, langer dan 4 weken geleden verstuurt, is nog steeds niet beantwoord.

Dus ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en via email een reset aangevraagd. Dat werkte gelukkig. Overigens kwam ik na het inloggen geen vraag tegen omtrent het ontbreken van gegevens. Ik heb daar een en/of rekening met mijn partner. Die had daar nog nooit ingelogd... Maar daar werd de inlog wel geaccepteerd en kon ik een nieuwe ww aanmaken. Verder geen vragen....

Het is allemaal een beetje geautomatiseerde bureaucratie daar. In juni loopt daar een 5 jarig deposito af. Daarna ben ik er weg. Deels emotie. Geen goede reden. Deels zijn ze niet echt interessant (meer) qua rente. Wel een goede reden.

Ik zou de handdoek maar in de ring gooien en contact opnemen met de klantenservice. En heel boos worden maakt, denk ik, ook niet veel indruk. En is slecht voor je bloeddruk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:19:

Mijn insteek zou zijn :
Dit zijn de antwoorden op de genoemde vragen : x, y, z
Trouwens : volgens mij heb ik geen eerdere mails hierover mogen ontvangen.
Vraagje : Wat is hier fout gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
OttiglioM schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Ik zou zoiets ook wel principieel willen oplossen maar dat wordt trekken aan een dood paard vrees ik.

Ik kreeg ook zo'n mail. Voor 28 feb actie anders blokkeren. Via de app kon ik inloggen met pincode: geen probleem. Ik kon zelfs geld terugboeken. Maar inloggen op de website lukte niet. Daar de vraag ww te veranderen maar mijn oude ww werkte niet meer. Dus daar liep het op vast. Mijn mail daarover, langer dan 4 weken geleden verstuurt, is nog steeds niet beantwoord.

Dus ik heb maar eieren voor mijn geld gekozen en via email een reset aangevraagd. Dat werkte gelukkig. Overigens kwam ik na het inloggen geen vraag tegen omtrent het ontbreken van gegevens. Ik heb daar een en/of rekening met mijn partner. Die had daar nog nooit ingelogd... Maar daar werd de inlog wel geaccepteerd en kon ik een nieuwe ww aanmaken. Verder geen vragen....

Het is allemaal een beetje geautomatiseerde bureaucratie daar. In juni loopt daar een 5 jarig deposito af. Daarna ben ik er weg. Deels emotie. Geen goede reden. Deels zijn ze niet echt interessant (meer) qua rente. Wel een goede reden.

Ik zou de handdoek maar in de ring gooien en contact opnemen met de klantenservice. En heel boos worden maakt, denk ik, ook niet veel indruk. En is slecht voor je bloeddruk :)
Daar ben ik ook heel principieel in. Zij maken fouten en jij kunt niet bij je geld. Zoals je zelf al zegt zijn ze niet interessant meer en staat er nog maar weinig op de rekening.
Laat ze de rekening maar opheffen en geld naar de tegenrekening boeken.
Ik was toch al voornemens minder geld te sparen bij banken die een automotive achtergrond hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:23:
[...]

Daar ben ik ook heel principieel in. Zij maken fouten en jij kunt niet bij je geld. Zoals je zelf al zegt zijn ze niet interessant meer en staat er nog maar weinig op de rekening.
Laat ze de rekening maar opheffen en geld naar de tegenrekening boeken.
Ik was toch al voornemens minder geld te sparen bij banken die een automotive achtergrond hebben.
Idem hier. Ook de spaarrekening maar gesloten.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
Spaar nu exclusief via Raisin vrij opneembaar bij de Duitse BW-Bank met 2,45% p.j. tot maar liefst 1 miljoen euro.

Al meer dan 200 jaar bedient de bank particuliere en zakelijke klanten in de deelstaat Baden-Württemberg en zakelijke klanten in heel Duitsland, met een sterke focus op het midden- en kleinbedrijf (mkb). BW-Bank is onderdeel van de Landesbank Baden-Württemberg (LBBW), een van de grootste banken van Duitsland met een balansgrootte van ruim 320 miljard euro. LBBW is voor de meerderheid in handen van Baden-Württemberg en de hoofdstad van de deelstaat, Stuttgart.

Open nu uw spaarrekening bij BW-Bank:

✓ 2,45% p.j. variabele rente

✓ Spaar vanaf 1 tot maar liefst 1 miljoen euro

✓ Elk kwartaal rentebijschrijving (rente-op-rente)

✓ Onbeperkt storten en opnemen wanneer u wilt

✓ Geen bronbelasting

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Edit: Sander was een fractie sneller

[ Voor 95% gewijzigd door mpandroid op 12-03-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 08-09 17:09
mpandroid schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:53:

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn rekening daar geblokkeerd was, omdat ik me opnieuw moest identificeren. Dit was zonder aankondiging of e-mail. Dus ook een volslagen verrassing voor me. Na uploaden paspoort werd de rekening weer vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sander12 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:19:
Spaar nu exclusief via Raisin vrij opneembaar bij de Duitse BW-Bank met 2,45% p.j. tot maar liefst 1 miljoen euro.
...
Al sinds een paar weken: Novax in "Het spaartopic - Deel 4"

En je verliest dan maar €900K als ze op de fles gaan - kun je best een beetje risico nemen en maximaal afvullen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:35:
Morgen (25-Feb) daalt de rente bij InBank (via Raisin) van 2,48% naar 2,38% (-0.10%).
...
Nieuwe verlaging bij InBank (via Rain) per 17-Mar: 2,20% (-0,18%)
GroteVoet459 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:54:
...
Zoals gemeld, Nordax van 2,40% naar 2,30% (-0,10%).
...
Nordax (via Raisin) wil wel snel, maar doet het voorzichtig - per 14-Mar 2,28% (-0,02%)
GroteVoet459 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:13:
...
Collector (via Raisin) gaat per 12-Mrt naar 2,40% (-0,10%)
...
En al per 18-Mar gaat Collector (via Raisin) nog verder naar benedem: 2,35% (-0,05%)

[ Voor 60% gewijzigd door GroteVoet459 op 12-03-2025 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:13
CKV wordt BankB

De kleine bank CKV verandert van naam. Aan de gevels prijkt straks de benaming BankB omdat ze het B-plan wil zijn voor Belgen die willen sparen of die een krediet nodig hebben. Niet de thuisbank dus, maar een complementaire aanbieder van financiële diensten.

https://www.spaargids.be/...ning/ckv-wordt-bankb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 23:11
Voor diegene die Klarna als spaarbank gebruiken.... doen jullie dit direct bij Klarna of via Raisin?

Ik zie net overigens bij Klarna (Raisin): vanaf 13 maart 2025 wijzigt de rente van 2,53% p.j. naar 2,28%

[ Voor 36% gewijzigd door Nougat op 12-03-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Nougat schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:33:
Voor diegene die Klarna als spaarbank gebruiken.... doen jullie dit direct bij Klarna of via Raisin?

Ik zie net overigens bij Klarna (Raisin): vanaf 13 maart 2025 wijzigt de rente van 2,53% p.j. naar 2,28%
Direct bij Klarna, hogere rente (2,75 ging naar 2,5) en sinds kort beide kanten op Instant Payment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
dutchgio schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:56:
[...]

Direct bij Klarna, hogere rente (2,75 ging naar 2,5) en sinds kort beide kanten op Instant Payment.
Van Ing naar klarna is niet IP in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sander12 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 00:08:
[...]

Van Ing naar klarna is niet IP in ieder geval.
Let me fix that for you:
Van Ing naar <heel veel banken> is niet IP in ieder geval.

Oftewel: dat is een ING probleem, geen Klarna probleem. IP van Rabo en Revolut naar Klarna werkt echt prima. Omgekeerd heb ik niet meer geprobeerd nadat daarvoor, schijnbaar, IP beschikbaar is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:25:
[...]

Let me fix that for you:
Van Ing naar <heel veel banken> is niet IP in ieder geval.

Oftewel: dat is een ING probleem, geen Klarna probleem. IP van Rabo en Revolut naar Klarna werkt echt prima. Omgekeerd heb ik niet meer geprobeerd nadat daarvoor, schijnbaar, IP beschikbaar is gekomen.
Mijn meest recente ervaringen:

binnen minuten van ING naar ASN, bunq, Anadolu, GarantiBank, Yapi Kredi, Credit Europe,
een aantal uren wachten bij van ING naar N26, Trade Republic, Klarna Flex, Scalable Capital, Lloyds

binnen minuten naar ING van ASN, Klarna Flex,
een aantal uren wachten bij naar ING van N26, Trade Republic, Anadolu, GarantiBank, Yapi Kredi, Credit Europe, Lloyds
een dag wachten bij naar ING van Scalable Capital

Dus volgens mij kan het bij ING ook aan de andere bank liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Heeft iemand hier ervaring met de Credit Europe aktie rente van 3,55%. Dit zou voor 3 maanden zijn. De rekening was op 11 december 2024 actief. Ik zou verwachten dat op 11 maart de aktie rente dan terug zou vallen naar 1,5%. Maar na inloggen vanmorgen zie ik nog steeds 3,55% staan. Dat is al twee dagen langer.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
kbus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:24:
Heeft iemand hier ervaring met de Credit Europe aktie rente van 3,55%. Dit zou voor 3 maanden zijn. De rekening was op 11 december 2024 actief. Ik zou verwachten dat op 11 maart de aktie rente dan terug zou vallen naar 1,5%. Maar na inloggen vanmorgen zie ik nog steeds 3,55% staan. Dat is al twee dagen langer.
Was het niet 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:34:
[...]

Ik zie nu idd 1,5% staan in de app en ik heb het na gerekend. Ik heb nu 1 dag 1,5% rente gehad. Bijna real-time dus, percentage loopt 1 dag achter wat je in de app ziet staan.
@Novax Ja, het was dus niet 6 maanden. Maar wel 3 maanden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 13-03-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Nee - in november aangepast:
19-Nov-2024: 3,55% (3 mnd)
07-aug-2024: 3,25% (6 mnd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
Hier ook nog steeds 3,55%... zat al klaar om over te boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 16:23
Was bij jullie de vooringevulde gegevens op de belastingaangifte van bij Raisin aangesloten banken ook zo'n zooitje?

Spaarprodukten stonden vooringevuld bij beleggingen, bijna nergens klopte het saldo, sommige ontbraken helemaal en er stonden producten bij die alleen het jaar ervoor of erna saldo bevatten. Daarnaast stond bij spaarrekeningen geen IBAN nummers vermeld maar alleen interne OMA nummers etc.

Er was gewoon niet uit te komen. Ik heb alle vooringevulde gegevens maar verwijderd en daarna vanaf het jaaroverzicht alles opnieuw ingevuld.

Ik vraag mij af of dit aan Raisin ligt of dat de belastingdienst er een zooitje van heeft gemaakt.

Is al behandeld hier: https://gathering.tweaker...message/81801970#81801970

[ Voor 7% gewijzigd door marktweakt op 13-03-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:53

Fanta

FordPerformance™️

Bij mij is de actieperiode van 3 maanden ook net verlopen. Ik heb hem leeg getrokken en het geld bij Garanti gestald. Het opheffen ging heel snel trouwens, het geld stond de volgende (werk)dag op mijn tegenrekening.

In mijn online omgeving stond ook nog steeds 3,55%, maar ik ga niet tegen beter weten in mijn geld daar laten staan als ik weet dat de actierente maar 3 maanden geldt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fanta op 13-03-2025 09:48 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
marktweakt schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:46:
Was bij jullie de vooringevulde gegevens op de belastingaangifte van bij Raisin aangesloten banken ook zo'n zooitje?
...
jeroenkb in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Ook hier. Denk dat alleen de Raisin rekening goed was, de rest moest ik allemaal aanpassen of zelfs meerdere toevoegen.

In het belastingaangifte topic hebben mensen er dan weer geen last van.

Maar zo werd het wel een hele operatie. En kom je er achter dat je opeens wel heel veel rekeningen hebt verzameld. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Fanta schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Bij mij is de actieperiode van 3 maanden ook net verlopen. Ik heb hem leeg getrokken en het geld bij Garanti gestald. Het opheffen ging heel snel trouwens, het geld stond de volgende (werk)dag op mijn tegenrekening.

In mijn online omgeving stond ook nog steeds 3,55%, maar ik ga niet tegen beter weten in mijn geld daar laten staan als ik weet dat de actierente maar 3 maanden geldt.
Nee uiteraard ik laat het geld er ook niet onnodig staan, maar ik heb het nagerekend en ik heb echt nog 3,55% gekregen. Laten we hopen dat ze “vergeten” zijn het aktie tarief aan te passen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zou idd verwachten dat 11 maart je laatste actierentedag is en vandaag op 13 maart wel 1,5% moet zien staan in de app. Bij mij liep de rente wat je in de app ziet staan iig 1 dag achter, dus toen ik 1,5% zag staan, had ik al 1 dag 1,5% gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Nee uiteraard ik laat het geld er ook niet onnodig staan, maar ik heb het nagerekend en ik heb echt nog 3,55% gekregen. Laten we hopen dat ze “vergeten” zijn het aktie tarief aan te passen ;)
Dat kan, maar
De bank heeft een fout gemaakt in uw voordeel. Helaas voor u gaan we dat corrigeren.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
CEB : hier ook vandaag of gisteren 3x maanden verlopen (rekening geopend op 13-12-2024) maar ik zie ook nog steeds 3,55%. Gebeld met CEB en ze hebben dat bevestigd. "Jij ziet het zelf als de rente wijzigt" was het antwoord.

Edit : rente gecontroleerd t.o.v. gisteren en dit klopt. 3,55 % wordt vandaag bijgeschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Harbo op 13-03-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:38:
[...]

Mijn meest recente ervaringen:

binnen minuten van ING naar ASN, bunq, Anadolu, GarantiBank, Yapi Kredi, Credit Europe,
een aantal uren wachten bij van ING naar N26, Trade Republic, Klarna Flex, Scalable Capital, Lloyds

binnen minuten naar ING van ASN, Klarna Flex,
een aantal uren wachten bij naar ING van N26, Trade Republic, Anadolu, GarantiBank, Yapi Kredi, Credit Europe, Lloyds
een dag wachten bij naar ING van Scalable Capital

Dus volgens mij kan het bij ING ook aan de andere bank liggen.
Heel veel info van jou klopt, maar van ING naar buitenlandse IBANs is nog steeds niet instant; dus nog een ING dingetje. Ligt echt aan ING. Knab trouwens ook overwegend nog geen Instant Payment naar buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Heel veel info van jou klopt, ...
Wat klopt er volgens jou niet in mijn info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ook geen Instant Pay ING naar NIBC en vv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Wat klopt er volgens jou niet in mijn info ?
Je laatste zinnetje: Dus volgens mij kan het bij ING ook aan de andere bank liggen.

Naar buitenlandse IBAN niet Instant vanaf ING werkt gewoon niet en ligt aan ING, en niet aan andere bank.
Ha, En bij ING hebben ze trouwens in de chat geen idee wanneer ze dat wél hebben (en de tweakers hier weten dat wel 🤓).

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 13-03-2025 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Datisraar schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Je laatste zinnetje: "Dus volgens mij kan het bij ING ook aan de andere bank liggen."

Naar buitenlandse IBAN niet Instant vanaf ING ligt aan ING, en niet aan andere bank.
...
Het is dus mijn mening dat het aan de andere bank kan liggen. Jouw mening is blijkbaar een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Datisraar schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Heel veel info van jou klopt, maar van ING naar buitenlandse IBANs is nog steeds niet instant; dus nog een ING dingetje. Ligt echt aan ING. Knab trouwens ook overwegend nog geen Instant Payment naar buitenland.
Sterker nog: van ING NL naar ING Spanje duurt een dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Het is dus mijn mening dat het aan de andere bank kan liggen. Jouw mening is blijkbaar een andere.
Alleen gaat het niet over een mening maar over feiten. Of IP wel of niet werkt en wie daar schuldig aan is is geen mening maar feitelijk aan te wijzen.

Wie er vervolgens verantwoordelijk is voor het "falen" van IP weten wij echter niet. Wat we wel weten is dat ING vrij vaak geen IP doet daar waar andere banken met dezelfde tegenrekening dat vaak prima doen. Dat is een feit.

Daarnaast kunnen we er, feitelijk, vanuit gaan dat ING IP van alle betaalrekeningen kan ontvangen. Anders overtreden ze namelijk de wet. Echter bestaat dat lijstje van blanken waarbij er geen IP naar ING gedaan wordt alleen maar? voornamelijk? uit spaarbanken (daar gaat dit topic immers ook over) en naast dat er voor uitgaande betalingen nog geen wettelijke verplichting tot IP is (pas vanaf 9 oktober) is die wet, waarschijnlijk, ook nog niet eens van toepassing op spaarrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Alleen gaat het niet over een mening maar over feiten. ...
Het is hier toch niet verboden om je mening te geven, of moeten we ons beperken tot de feiten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Het is hier toch niet verboden om je mening te geven, of moeten we ons beperken tot de feiten ? ;)
Ik doelde op de specifieke opmerking. "ING doet wel/niet IP naar bank X", dat heeft niks met een mening te maken. Dat is een feit, dat je meld op basis van eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:20:
[...]

ik had laatst ook van Ayvens naar ING, duurde een vol uur in plaats van instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
Tja voordeel mogen we er zeker niet van hebben ;)

Ik ga voor de zekerheid de rekening maar leeg maken voor het weekend.
Er staat een heel flink bedrag en dat wil ik niet voor 1,5% daar laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:19:

Tja voordeel mogen we er zeker niet van hebben ;)

Ik ga voor de zekerheid de rekening maar leeg maken voor het weekend.
Er staat een heel flink bedrag en dat wil ik niet voor 1,5% daar laten staan.
Doe dat dan maar morgenvroeg. Opnames van mij vandaag en gisteren (beide vroeg in de ochtend) zag ik pas rond de middag. Bij ING. ;) En vervolgens weggezet voor 2,5% (met maandelijks rente uitkering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
W1ck1e schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:23:
[...]

Doe dat dan maar morgenvroeg. Opnames van mij vandaag en gisteren (beide vroeg in de ochtend) zag ik pas rond de middag. Bij ING. ;) En vervolgens weggezet voor 2,5% (met maandelijks rente uitkering)
Dat was ik van plan om vroeg over te boeken. Ik heb ook een ING tegenrekening. Heb je het naar trade republic overgeboekt? Of Santander? Dat zijn momenteel nog de beste opties zonder aktierente.
I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
kbus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:48:
[...]

Dat was ik van plan om vroeg over te boeken. Ik heb ook een ING tegenrekening. Heb je het naar trade republic overgeboekt? Of Santander? Dat zijn momenteel nog de beste opties zonder aktierente.
I
Klarna is ook 2,50%. Direct dan, bij Raisin is het lager (in ieder geval gemiddeld genomen, volgens mij heeft Klarna nu zelf heel snel verlaagd terwijl er bij Raisin nog een paar dagen overheen gaat voordat de verlaging in gaat en was de aankondiging later).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
kbus schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:48:

I
TR & Klarna Flex om het een beetje te spreiden ;)
Scalable niet want die hebben 1 dag vertraging bij opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:03
budjepaul schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:01:
[...]

Heb volgens mij nog geen berichten gezien van Advanzia-rekeninghouders die een verlenging hebben gehad, wat zijn de ervaringen hiermee nu in maart voor aflopende actierentes op 1 april?
Al 3x op 2 accounts een verlengingsaanbod gehad maar dit keer ook nog niet. Dus kijk het nog wel even aan en anders dan maar een nieuw account openen. Hen mailen gaat denk ik niet echt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Zal morgen wel komen. Ik schat in op 2.9%.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nieuwe bank vanuit Luxemburg (AAA) bij Raisin met veel deposito looptijden: BTG Pactual Europe
  • 3 maanden deposito: 2,35%
  • 6 maanden deposito: 2,35%
  • 9 maanden deposito: 2,10%
  • 1 jaar deposito: 2,36%
  • 2 jaar deposito: 2,46%
  • 3 jaar deposito: 2,61%
  • 4 jaar deposito: 2,56%
  • 5 jaar deposito: 2,71%
  • 6 jaar deposito: 2,51%
  • 7 jaar deposito: 2,51%
  • 8 jaar deposito: 2,51%
  • 9 jaar deposito: 2,51%
  • 10 jaar deposito: 2,15%
Geen bronbelasting maar helaas ook geen rente-op-rente. Minimum inleg is € 5.000.
BTG Pactual Europe S.A. werd opgericht in 1983 en maakt deel uit van BTG Pactual Group, de grootste investeringsbank van Latijns-Amerika. De bank levert gespecialiseerde diensten op het gebied van private wealth management, vermogensbeheer, investment banking, grootzakelijke kredietverlening en effectenhandel. Sinds de oprichting heeft BTG Pactual Group resultaatgericht gewerkt en een meritocratische partnerschapscultuur aangenomen. Vandaag de dag heeft de Group kantoren in Brazilië, de Verenigde Staten, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Portugal, Spanje, Mexico, Colombia, Chili, Peru en Argentinië. BTG Pactual Europe, met hoofdkantoor in Luxemburg, bestrijkt een breed spectrum aan financiële diensten in Europa met een nadruk op het bedienen van Europese klanten met financiële of economische banden met Zuid-Amerika. Ze biedt uitgebreide financieringsoplossingen en maakt daarbij gebruik van het wereldwijde netwerk en de expertise van de BTG Pactual Group om zakelijke en institutionele klanten te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ook deze ronde geen verlengingsaanbod gekregen op twee accounts en ze dus gesloten. Dat ging wederom snel.

Misschien maar beter in een obligatie stoppen van ze voor 6-7% :p https://www.boerse-frankf...advanzia-bank-s-a-7-24-28

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 13-03-2025 21:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
xileS schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Zou idd verwachten dat 11 maart je laatste actierentedag is en vandaag op 13 maart wel 1,5% moet zien staan in de app. Bij mij liep de rente wat je in de app ziet staan iig 1 dag achter, dus toen ik 1,5% zag staan, had ik al 1 dag 1,5% gehad.
Hier i.i.g. wederom een dag langer 3,55% rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Na de laatste verlaging van SCB heb ik daar toch maar wat weggehaald en naar Mintos verplaatst. Is wat meer risico maar heeft de afgelopen 4 jaar steady 8% nogwat gedaan. Beetje spreiden maar want 2,5% begint toch al wel weer weinig te worden. De klanten zijn binnen denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
[...]

Nog nooit een verlengingsaanbod gehad. Er naar vragen heeft ook nog nooit geholpen. Dus steeds weer leeggehaald en opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 11:30
Nougat schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 00:34:
[...]

Hier i.i.g. wederom een dag langer 3,55% rente
Bij mij ook. Staat nu niets meer op, maar als er na het weekend nog steeds 3,55 staat toch maar een deel weer terugzetten.

Misschien trekken ze de drie maanden periode langer door om mensen te behouden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Raisin heeft weer een welkomstbonus actie maar de inleg die daarvoor nodig is wel erg hoog nu. Registreer tot en met 21 april en open uiterlijk 5 mei een spaarproduct van minimaal 6 maanden. Dan moet je nog een e-mail met onderwerp 'Welkomstbonus' sturen naar bonus@raisin.nl.

inlegbonus
€ 10.000 - € 24.999,99€ 25
€ 25.000 - € 49.999,99€ 50
€ 50.000 - € 99.999,99€ 100
€ 100.000 of meer€ 200

Met name die laatste bonus is nogal raar want dat is de max die bij de Zweedse producten niet eens mogelijk is en dan ga je met de rente boven het DGS 8)7

https://www.raisin.nl/welkomstbonus2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Novax in "Het spaartopic - Deel 4"
Met name die laatste bonus is nogal raar want dat is de max die bij de Zweedse producten niet eens mogelijk is en dan ga je met de rente boven het DGS 8)7
Jij denkt dat iedereen max 100.000 op zijn spaarrekening heeft?

[ Voor 56% gewijzigd door sanook op 14-03-2025 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
sanook schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:33:
Nee en dat impliceer ik ook nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:33:

Ik weet niet of @Novax dat denkt, maar Het lijkt mij wel verstandig om beneden die grens te blijven op een spaarrekening. Inclusief de opgebouwde rente. Ik zou voor 200 euro niet dat risico willen lopen.
Het is een gewoon een reminder of waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29
W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Ik weet niet of @Novax dat denkt, maar het lijkt mij wel verstandig om beneden die grens te blijven op een spaarrekening. Inclusief de opgebouwde rente. Ik zou voor 200 euro niet dat risico willen lopen.
Het gaat om kernsaldo. Met naar ik meen 42 banken via Raisin kun je dus 4.2M onder het DGS laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
DjoeC schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Het gaat om kernsaldo. Met naar ik meen 42 banken via Raisin kun je dus 4.2M onder het DGS laten vallen.
Maar wat betreft de actie gaat maar om één spaarproduct, zie voorwaarde:
De bonus baseert zich uitsluitend op het eerste geopende spaarproduct – een combinatie van verschillende spaarproducten is niet mogelijk. De welkomstbonus kan niet gecombineerd worden met andere promoties of bonusprogramma's.
Om die €200 bonus te krijgen moet je dus bij één bank een deposito of spaarrekening openen voor €100.000. En daarmee zijn de Zweedse banken dus uitgesloten want die hebben vanwege het Zweedse DGS een maximum van € 85.000. En "of meer" kan alleen bij de twee Duitse banken als spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:57:
[...]

[...]

Om die €200 bonus te krijgen moet je dus bij één bank een deposito of spaarrekening openen voor €100.000. En daarmee zijn de Zweedse banken dus uitgesloten want die hebben vanwege het Zweedse DGS een maximum van € 85.000. En "of meer" kan alleen bij de twee Duitse banken als spaarrekening.
Dat is toch geen probleem? Dan stort je een ton en room je de rente af naar een andere rekening. Opgelost.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Fanta schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:01:

Dat is toch geen probleem? Dan stort je een ton en room je de rente af naar een andere rekening. Opgelost.. :)
Mag en kan je de rente afromen voordat die is bijgeschreven ?
Want volgens mij gaat de grens van het DGS over saldo inclusief opgebouwde rente.
Terug naar de tekentafel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:47:
[...]
Ik weet niet of @Novax dat denkt, maar het lijkt mij wel verstandig om beneden die grens te blijven op een spaarrekening. Inclusief de opgebouwde rente. Ik zou voor 200 euro niet dat risico willen lopen.
Verstandig is anders, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel meer dan een ton op hun (enige!) spaarrekening hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Mag en kan je de rente afromen voordat die is bijgeschreven ?
Want volgens mij gaat de grens van het DGS over saldo inclusief opgebouwde rente.
Terug naar de tekentafel ;)
Even er vanuit gaande dat het geen deposito is en de rente maandelijks of per kwartaal wordt bijgeschreven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Verstandig is anders, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel meer dan een ton op hun (enige!) spaarrekening hebben staan.
Dan is de opmerking van @Novax voor juist die mensen een waarschuwing mochten zij hier toevallig zijn berichtje lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Dan is de opmerking van @Novax voor juist die mensen een waarschuwing mochten zij hier toevallig zijn berichtje lezen.
Ik denk niet dat we hier dié mensen bereiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Fanta schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:10:

Even er vanuit gaande dat het geen deposito is en de rente maandelijks of per kwartaal wordt bijgeschreven natuurlijk.
Dat was dan nogal een aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ik heb het bericht wel geplaatst ter info maar eigenlijk is het een waardeloze actie. De Verwijs een vriend bonus werkt ook nog en daar is het minimum inleg bedrag €5.000 voor €50 en krijgt de ander ook nog €50. En als alternatief is er ook nog cashbackxl.nl met een cashback van €40. (ook een minimum inleg bedrag €5.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:57:
[...]

[...]

Een Duitse bank kan dan sowieso een redelijke keus zijn, omdat veel Duitse banken bovenop het wettelijke, door de overheid gedekte, depositogarantiefonds nog bij een aanvullend vrijwillig depositogarantie aangesloten zijn. Dan kun je tot 3 miljoen gedekt worden door de gezamenlijke andere banken van dat garantiefonds (bv VÖB)

Uiteraard is dit een zwakkere garantie dan de wettelijke garantie, maar het geeft in elk geval een stuk meer zekerheid dan als je elders meer dan een ton op een rekening hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Dat was dan nogal een aanname ;)
Nee, het was niet nogal een aanname. Het is je eigen keuze of je wel of niet een deposito opent. Wil je geen risico lopen maar wel bonus vangen, dan open je een spaarrekening met een leuke rente en zet je daar een half jaartje een ton op. Rente elke maand afromen, bonus claimen, klaar.

Ik vraag me alleen af of ik zelf die moeite zou doen voor €200, want zo denderend zijn de rentes niet bij de via Raisin af te sluiten spaarrekeningen.

[ Voor 15% gewijzigd door Fanta op 14-03-2025 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
Novax schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:29:
Raisin heeft weer een welkomstbonus actie maar de inleg die daarvoor nodig is wel erg hoog nu. Registreer tot en met 21 april en open uiterlijk 5 mei een spaarproduct van minimaal 6 maanden. Dan moet je nog een e-mail met onderwerp 'Welkomstbonus' sturen naar bonus@raisin.nl.

inlegbonus
€ 10.000 - € 24.999,99€ 25
€ 25.000 - € 49.999,99€ 50
€ 50.000 - € 99.999,99€ 100
€ 100.000 of meer€ 200

https://www.raisin.nl/welkomstbonus2025/
Dat is dus bij 10k inleg 0.5% op jaarbasis gedurende die 6 maanden. Daar wordt het spaartegoed hier in dit forum al gauw voor verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:32:

Dat is dus bij 10k inleg 0.5% op jaarbasis gedurende die 6 maanden. Daar wordt het spaartegoed hier in dit forum al gauw voor verschoven.
Eens, maar
Open uiterlijk 5 mei 2025 je eerste spaarrekening of termijndeposito. De hoogte van de bonus is afhankelijk van de saldoklasse waarin het kernsaldo valt. Het kernsaldo is het laagste saldo op je eerste spaarproduct op enig moment in de eerste 6 maanden na opening.
Is het kernsaldo dan niet gelijk aan de eerste boeking ?
Indien ik nog geen ervaring heb met een bank of platform is mijn eerste bedrag altijd te verwaarlozen. En dan is mijn kernsaldo daaraan gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Coffeeroam schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:32:
Klopt, maar dan kan dus beter via de andere acties: €50 bij €5.000 voor 6 maanden is 2% op jaarbasis en effectief 4% omdat de ander ook nog €50 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:44:
Is het kernsaldo dan niet gelijk aan de eerste boeking ?
Indien ik nog geen ervaring heb met een bank of platform is mijn eerste bedrag altijd te verwaarlozen. En dan is mijn kernsaldo daaraan gelijk.
Probleem inderdaad bij de welkom acties van Raisin is dat het kernsaldo van het eerste product bepaald hoe hoog de bonus is.

Bij mensen die ik verwijs via de "Verwijs een vriend" actie heb ik gemerkt dat de meesten terecht nogal huiverig zijn om bij een nieuw platform direct een heel bedrag over te maken. In stapjes prima, eerst een klein deposito of bij een spaarrekening een paar Euro om te testen, dan eventueeel terugstorten en dan in stapjes opbouwen. Maar dan is je kernsaldo van het eerste product dus te laag en voldoe je niet meer aan de voorwaarden van de actie.

Bij deze actie om de bonus van €200 te krijgen moet je direct dus €100.000 totaal overmaken om het eerste product te openen.
Pagina: 1 ... 133 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling