Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
Drardollan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Omdat ze hier een bankvergunning hebben.

Het feit dat IKEA vestigingen in Nederland heeft maakt het ook niet ineens een Nederlands bedrijf toch?
Volgens mij wel:
"Inter IKEA Holding B.V. is the holding
company of the Inter IKEA Group. Inter IKEA
Holding B.V. is based in the Netherlands
where the group management of Inter IKEA
Group is located and the group functions
are established. Inter IKEA Group has three
core businesses: Retail Concept, Range and
Supply. The core businesses work together
with franchisees and suppliers to co-create
the IKEA offer and franchise business. Inter
IKEA Group aims to provide the best possible
conditions for implementing and operating
the IKEA Concept, and to create a strong
platform for growth."

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:11:
[...]

YapiKredi stuurt brieven, fysieke brieven. Moest er zo hard om lachen dat ik daar niks neerzet.
Bij mij alleen digitaal, zeker al ff geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 11:51
GroteVoet459 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Daar was zoveel mis mee (voor ING) dat ze er eind december mee gestopt zijn.
En in Nov/Dec waren er nog wel hogere opties. Die zijn er nu alleen (ook) niet meer.
Er was niets mis mee, met die rente. En het was een actie, maar voor de verandering óók voor bestaande klanten. Omdat het een actie was zijn ze weer gestopt.
De rente gaat echter zo hard omlaag dat het voor de komende 3 maanden beter is dan zelfs Garantibank.
Na vrijval gaat het bedrag natuurlijk weer weg bij ING (tenzij ze iets doen om mij erbij te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:15
Coffeeroam schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:28:
De rente gaat echter zo hard omlaag dat het voor de komende 3 maanden beter is dan zelfs Garantibank.
3 maanden geleden had GarantiBank op een 3 maanden deposito een rente van 2,90% die met een tijdelijke actie verhoogd werd naar ik neem even aan ook minimaal 3,00% (lijkt mij zelfs iets bij te staan van 0,4-procentpunt erbij dat 3,30% zou zijn). En momenteel kun je nog steeds / weer 3 maanden depisito afsluiten met 2,90% rente. En dan had je ook nog rente op rente.
Dus echt hoger dan "zelfs" GarantiBank was het niet. Hoogstens een paar cent zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31
TvanW schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:27:
[...]

Bij mij alleen digitaal, zeker al ff geleden?
Paar weken terug nog, misschien een instelling. Maar het is een oude rekening en ben te lui om hem op te zeggen, misschien toch eens kijken om hem te gebruiken of op te zeggen.

Want dat ze IP hebben tegenwoordig was mij niet bekend, en dat maakt ze ineens wel een stuk interessanter voor spaargeld in de buffer.

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 04-03-2025 13:57 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:31
sipjohn schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Volgens mij wel:
"Inter IKEA Holding B.V. is the holding
company of the Inter IKEA Group. Inter IKEA
Holding B.V. is based in the Netherlands
where the group management of Inter IKEA
Group is located and the group functions
are established. Inter IKEA Group has three
core businesses: Retail Concept, Range and
Supply. The core businesses work together
with franchisees and suppliers to co-create
the IKEA offer and franchise business. Inter
IKEA Group aims to provide the best possible
conditions for implementing and operating
the IKEA Concept, and to create a strong
platform for growth."
Oh ja, Nederland belastingparadijs. Vul maar Frankrijk in waar ik Nederland zei 8)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
RobertMe schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:35:
[...]

3 maanden geleden had GarantiBank op een 3 maanden deposito een rente van 2,90% die met een tijdelijke actie verhoogd werd naar ik neem even aan ook minimaal 3,00% (lijkt mij zelfs iets bij te staan van 0,4-procentpunt erbij dat 3,30% zou zijn). En momenteel kun je nog steeds / weer 3 maanden depisito afsluiten met 2,90% rente. En dan had je ook nog rente op rente.
Dus echt hoger dan "zelfs" GarantiBank was het niet. Hoogstens een paar cent zeg maar.
Ik was er net op tijd bij (ik kreeg een mail dat die dag de aanbieding sloot, een tijd eerder dan aangekondigd/verwacht). Met een beetje geluk staat de huidige 2,9% nog overeind op het moment dat mijn lopende deposito vrijkomt. Dan open ik opnieuw een depo.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,51% p.j. naar 2,46% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 07.03.2025.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:33:
[...]Ik was er net op tijd bij (ik kreeg een mail dat die dag de aanbieding sloot, een tijd eerder dan aangekondigd/verwacht). Met een beetje geluk staat de huidige 2,9% nog overeind op het moment dat mijn lopende deposito vrijkomt. Dan open ik opnieuw een depo.
***members only***
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Harry720A schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:40:
[...]
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
[...]
Zo beter ?
<knipje> (ik kreeg een mail dat die dag de aanbieding sloot, een tijd eerder dan aangekondigd/verwacht). Met een beetje geluk staat de huidige 2,9% nog overeind op het moment dat mijn lopende deposito vrijkomt. <knipje2>
Dan staan er 2 tips:
- de aanbieding kan eerder sluiten dan aangekondigd/verwacht werd, dat kan vaker gebeuren
- er is nu nog een depo van 3 maanden met een goede rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Dalingen per vandaag:

OpenBank heeft de rente op de gewone Spaarrekening verlaagd van 2,50% naar 2,20% (-0,30%).
Vooralsnog is de rente op de Welkomstrekening (6 mnd) op 2,75% gebleven.
- Da's pas op 05-Mei.

Alisa (via Raisin) gaat van 2,36% naar 2,19% (-0,17%)

En de eerder aangekondigde dalingen bij DHB.

[ Voor 51% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-03-2025 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:01:
Dalingen per vandaag:

OpenBank heeft de rente op de gewone Spaarrekening verlaagd van 2,50% naar 2,20% (-0,30%).

Volgens de website van Openbank is het pas per 5 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Elandenmelk schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:11:
[...]

Volgens de website van Openbank is het pas per 5 mei.
Thanks - blijkbaar foutje op VanSpaarbankVeranderen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeurnus
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23:33
Ik kreeg zojuist deze mail dat nieuwe rente pas op de 11-3-2025 ingaat
Distingo Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,51% p.j. naar 2,46% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.03.2025.

[ Voor 3% gewijzigd door tudeurnus op 05-03-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

slaay

Natuurbeleven.com

tudeurnus schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:56:
[...]

Ik kreeg zojuist deze mail dat nieuwe rente pas op de 11-3-2025 ingaat

[...]
Dat is wel vreemd ja! Ik zit nu op de site van Raisin te kijken en daar staat inderdaad:
2,46 % p.j. 11-03-2025

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
slaay schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Dat is wel vreemd ja! Ik zit nu op de site van Raisin te kijken en daar staat inderdaad:
2,46 % p.j. 11-03-2025
Wederom een beetje een bende bij Raisin - 2 dagen achter elkaar een email met dezelfde verlaging van de rente bij Distingo aankondigen, maar met een andere datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Wederom een beetje een bende bij Raisin - 2 dagen achter elkaar een email met dezelfde verlaging van de rente bij Distingo aankondigen, maar met een andere datum.
Niet eerder een bende bij Distingo? De vorige keer dat ik een mail overload van Raisin kreeg was ook al bij Distingo. De "ongebruikte" Renault rekening krijg ik maar 1x de mail. En afgelopen dagen 3 aflopende depositos gehad en die, automatische, mails gingen ook prima. En verder heb ik in dit topic ook niks gelezen over andere Raisin banken waar dit gebeurt.

* RobertMe vermoedt dat Distingo in de voorwaarden heeft staan dat ze rentewijzigingen 7 dagen van tevoren aankondigen en ze vervolgens gisteren daar op gewezen zijn en de mail van vandaag dus een soort van rectificatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 18:42
Hele tijd al bij Distingo en krijg inderdaad telkens 2 of zelfs 3 mails over de renteverlaging.

Ben nu aan het kijken om rechtstreeks bij Klarna te gaan sparen of via Garantibank.

Klarna heeft momenteel nog 2,75%
Garantibank tijdelijke actie van 3,05% voor 3 maanden en daarna 1,75% als ik het goed lees.
Echter wordt dat maar 1x per jaar uitgekeerd. En bij Klarna maandelijks.
Dan lijkt Garantibank niet zo aantrekkelijk en kan ik beter daar eerst een deposito openen van 3 maanden en daarna switchen naar wat dan de hoogste rente heeft.

Nog tips waar op te letten?

[ Voor 46% gewijzigd door Fuske op 05-03-2025 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Fuske schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:05:
...
Ben nu aan het kijken om rechtstreeks bij Klarna te gaan sparen of via Garantibank.

Nog tips waar op te letten?
Klarna Flex heeft een Pinned post.
Garanti is alleen interessant voor deposito's. Of eventueel vrij opneembaar de eerste 3 maanden (hoge rente nieuwe klanten-aanbieding) - daarna moet je geluk hebben of je nog ergens op mee kunt liften.

Na de ECB-vergadering van morgen ziet alles er weer anders uit - veel van de recente dalingen in de spaarrente parkeren daar al op voor.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-03-2025 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:13:
Garanti is alleen interessant voor deposito's. Of eventueel vrij opneembaar de eerste 3 maanden (hoge rente nieuwe klanten-aanbieding) - daarna moet je geluk hebben of je nog ergens op mee kunt liften.
Momenteel is dat 3 maanden deposito van 2,90% natuurlijk ook heel leuk. Maar de nieuwe klanten actie natuurlijk nog leuker. Klant worden voor de actie en hopen dat ze daarna nog een leuke deposito hebben kan dus ook. Of een soort van verlenging aan het einde van de periode.

Zelf ben ik vorig jaar klant geworden met de actie waarbij alle klanten (nieuwe en bestaande) tijdelijk 3,xx% kregen t/m 31 december. Vervolgens werd voor de nieuwe klanten die zich in die periode hadden "aangemeld" weer een actierente van 2,50% gegeven t/m 28 februari. Waarbij die 2,50% nu ook nog wel prima zou zijn. Maar begin januari kreeg je bij anderen IIRC nog 3,00% dus was 2,50% wel relatief veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Momenteel is dat 3 maanden deposito van 2,90% natuurlijk ook heel leuk. Maar de nieuwe klanten actie natuurlijk nog leuker. Klant worden voor de actie en hopen dat ze daarna nog een leuke deposito hebben kan dus ook. Of een soort van verlenging aan het einde van de periode.

Zelf ben ik vorig jaar klant geworden met de actie waarbij alle klanten (nieuwe en bestaande) tijdelijk 3,xx% kregen t/m 31 december. Vervolgens werd voor de nieuwe klanten die zich in die periode hadden "aangemeld" weer een actierente van 2,50% gegeven t/m 28 februari. Waarbij die 2,50% nu ook nog wel prima zou zijn. Maar begin januari kreeg je bij anderen IIRC nog 3,00% dus was 2,50% wel relatief veel minder.
Naast de akties voor nieuwe klanten heeft Garantibank inderdaad voor bestaande klanten ook wel eens hogere gegarandeerde rente voor het toegenomen vrijopneembare saldo vergeleken met het saldo op een bepaalde datum. Dat zouden meer banken kunnen doen. Om daar maximaal gebruik van te maken zorg ik dat mijn huidige vrijopneembare saldo zo laag mogelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:13:
...

Na de ECB-vergadering van morgen ziet alles er weer anders uit - veel van de recente dalingen in de spaarrente parkeren daar al op voor.
De aankondiging van morgen betreft volgens mij een wijziging van de rente een week later. Dus met een beetje geluk hebben we nog een paar dagen om te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:19:
[...]

De aankondiging van morgen betreft volgens mij een wijziging van de rente een week later. Dus met een beetje geluk hebben we nog een paar dagen om te reageren.
Waarom zou een bank vrijwillig een hoge(re) rente aanhouden als ze al weten dat de ECB rente omlaag gaat? Voor de concurrentie positie maakt het niet echt uit als ze een paar dagen eerder verlagen, want die concurrent verlaagd ook waarna het weer gelijk is. Maar een paar dagen eerder verlagen levert wel een leuke extra omzet op.

Semi hetzelfde als beleggen dus. De kans dat je als prive belegger iets voorspeld v.w.b. de groei van een bedrijf (of juist een dalende koers in combinatie met short gaan) is gewoon klein. Een professionele belegger zal daar veel beter in zijn / verder vooruit kunnen kijken. En bv de gevolgen van "wat als Trump president" wordt waren door de professionals al lang in geprijsd nog voordat de verkiezingen geweest waren.
En hetzelfde met de spaarrentes. Een bank zal veel beter kunnen voorspellen wat de ECB gaat doen en hoe de rente zich de komende maanden / jaren ontwikkeld. Een "dus hopelijk hebben we nog een paar dagen om te reageren" is dus puur wensdenken. De renteverlaging die de ECB "naar verwachting" morgen gaat doen gaat echt geen invloed meer hebben op wat de banken vandaag tot ergens volgende week gaan doen. Die "wisten" (/voorspelden) de verlaging, en nieuwe rentes, immers al lang. En een bank die de rente nu nog niet verlaagd heeft (of nog niet heeft aangekondigd) zal dat waarschijnlijk ook niet morgen ineens gaan doen. Met uitzondering dan van de banken die juist direct de ECB rente volgen (TR, Santander, Klarna, ...). Daarbij is het logisch dat die reactief werken, en ook die zullen een "draaiboek" hebben klaarliggen. Maar GarantiBank met de 1,75% rente zal niet in die categorie vallen. Die zullen de aanstaande ECB verlaging al lang hebben doorberekend voor de spaarrente en deposito rente. En niet morgen pas gaan nadenken over "wat te doen" en halsoverkop per volgende week een wijziging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Over "het nieuwe scalable" : stortingen vanaf ASN komen voor mij binnen 90 minuten aan. Opnames kosten een dag (tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Waarom zou een bank vrijwillig een hoge(re) rente aanhouden als ze al weten dat de ECB rente omlaag gaat? ...
Mijn waarneming is dat het een week later werd doorgevoerd, maar ik kan mij vergissen.

van hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnSGZYuJwZ2J_L7Hagje2dJm5do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JDEBodoaX5O3EvYZOwfx4Ih0.png?f=fotoalbum_large

En in mijn excel sheet heb ik de rentedaling bij TR (van 3,25% naar 3%) pas op de 18de van die maand gedocumenteerd.

[ Voor 46% gewijzigd door W1ck1e op 05-03-2025 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:11:
[...]

Mijn waarneming is dat het een week later werd doorgevoerd, maar ik kan mij vergissen.
Dat staat gewoon in de mededeling van de ECB na de vergadering.

In die van 30-Jan-2025 staat:
Dit betekent dat de rente op de depositofaciliteit, de rente op de basisherfinancieringstransacties en de rente op de marginale beleningsfaciliteit met ingang van 5 februari 2025 worden teruggebracht naar respectievelijk 2,75%, 2,90% en 3,15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:18:
[...]

Dat staat gewoon in de mededeling van de ECB na de vergadering.

In die van 30-Jan-2025 staat:

[...]
Mijn formulering was niet zo stellig, echter die van @RobertMe wijst op twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Mijn formulering was niet zo stellig, echter die van @RobertMe wijst op twijfel.
Ik had het niet over de verlaging van de ECB rente, ik had het over de banken. "Iedereen en zijn moeder" weet nu al dat de ECB morgen de rente gaat verlagen (/aankondigen dat...). En de meeste banken hebben daarom de rente al verlaagd of aangekondigd te verlagen. "Hopen dat je nog kunt reageren" is dus nogal voorbarig. Want de banken die willen verlagen hebben dat al gedaan. Tenzij de bank de ECB rente volgt, maar ook dan weet je al precies wat er gaat gebeuren (zijnde dat TR, SCB, Klarna de komende dagen ook de rente verlagen).

En de depisito rentes is het uiteraard al helemaal ingecalculeerd. Immers moet de bank ook weten dat ze die 3 / 6 / 12 / 24 maanden nog winst er over kunnen maken. Onafhankelijk van de ECB rente. Oftewel: de bank heeft al lang voorspelt wat de ECB de komende maanden met de rente gaat doen. En daarop hun deposito rentes aangepast. Alleen als de ECB iets onverwachts doet heb je kans dat een bank alsnog (snel) een keer "corrigeert". Stel bv dat een bank voorspelt dat de ECB rente naar 2,50% gaat, maar het wordt 2,00% (veel harder omlaag) of 3,00% (omhoog i.p.v. omlaag) dan zullen de banken wel weer hun rentes aanpassen omdat hun voorspelling er naast zat. Maar over het algemeen zullen de banken dat goed kunnen voorspellen en zullen ze op de zaken vooruit lopen. Meer dan dat wij thuis op de bank kunnen. En de wijzigingen aan de spaarrentes van de afgelopen dagen/weken geven eigenlijk dus een blik in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:31:
[...]

Ik had het niet over de verlaging van de ECB rente, ik had het over de banken. "Iedereen en zijn moeder" weet nu al dat de ECB morgen de rente gaat verlagen (/aankondigen dat...). En de meeste banken hebben daarom de rente al verlaagd of aangekondigd te verlagen. "Hopen dat je nog kunt reageren" is dus nogal voorbarig. Want de banken die willen verlagen hebben dat al gedaan. Tenzij de bank de ECB rente volgt, maar ook dan weet je al precies wat er gaat gebeuren (zijnde dat TR, SCB, Klarna de komende dagen ook de rente verlagen).

...
Ik zal het zien, met name GarantiBank en Trade Republic houd ik even in de gaten. En daarnaast Klarna, Scalable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:12
kbus schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:17:
Ik heb Santander consumer bank gebeld over het ontbreken van het jaaroverzicht voor de spaarrekening.
Het klopt dat je niet een overzicht krijgt zoals we bij veel banken gewend zijn, zei de medewerker van de kantenservice. Je moet het uit de rekeningafschriften van 2024 halen wat de saldi op 1 jan 2024 en 31 dec 2024 zijn.
Voor diegenen die ook opzoek zijn een jaaroverzicht van Santander, je kunt hem blijkbaar wel opvragen: https://www.santander.nl/.../jaaroverzichtrenteopgave

*edit: Gaat helemaal niet over sparen, niet goed gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspersvensk op 05-03-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
jaspersvensk schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:22:
[...]

Voor diegenen die ook opzoek zijn een jaaroverzicht van Santander, je kunt hem blijkbaar wel opvragen: https://www.santander.nl/.../jaaroverzichtrenteopgave
Dat is een FAQ horende bij Auto/Motor Financiering, niet bij het Sparen.
Dus tot we een bevestiging hebben zou ik voorzichtig zijn met deze opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Het Nederlandse Santader is een andere bank dan de Belgische Santander Consumerbank.
In België heb je voor de belastingaangifte geen saldi nodig. Wel de ontvangen rente. En dat overzicht kan je dan ook downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fissa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:04
devriesjande schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:03:
Het Nederlandse Santader is een andere bank dan de Belgische Santander Consumerbank.
In België heb je voor de belastingaangifte geen saldi nodig. Wel de ontvangen rente. En dat overzicht kan je dan ook downloaden
Thanks voor de heads up. Ik heb het in de agenda gezet om dit te noteren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:32
Geldig per 5 maart 2025
Yapi Kredi
Euro-Plus Spaarrekening 2,20% effectief op jaarbasis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxbwJw8lmCJCBtmBVRTEeeKf7pM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzLsjrwDZPAOfkzum5U3oZWT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Sander12 op 05-03-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo12
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-08 15:31
Raisin informeert mij niet meer over renteverlagingen. Toen Hoist toendertijd is gezakt naar 1,80 procent kwam ik zelf pas per toeval heel laat achter. Ik heb al sinds begin dit jaar contact met Raisin en 3 maanden later is er nog geen oplossing. Nu moet ik inloggen via de app, via spaarrekeningen de banken zoeken die ik heb en zo kijken of er een daling is. Met deze snelle dalingen, behoorlijk frustrerend. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? / waar het al is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier gaat het goed, ik kreeg vandaag nog een mail over Distingo en afgelopen vrijdag een over Nordax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat de actierente 3,4% zou zijn als je 5k uiterlijk 28 februari erop hebt staan.

Weet iemand dit? Anders kan ik alvast 5k erop storten, aangezien ik wel een IBAN heb. Gek dat ik niet kan inloggen..

Nu staat er namelijk 2.94% tm 31 maart.
Ik had toch maar geld erop gestort. Statement is inmiddels ontvangen: The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 3.40 % effective (3.3500 % nom.).

Zo te zien net op tijd voor 3,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sipjohn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Dat is inderdaad fout in hun systeem.
Ik heb het ook al twee keer gehad (nieuwe rekening na opgeheven rekening). Een ict medewerker moet resetten o.i.d.., dus je moet ze contacten:
"Sehr geehrter Herr ,

vielen Dank für Ihre Geduld.

Unsere IT-Abteilung hat Sie zurückgesetzt. Bitte versuchen Sie die Registrierung erneut.
"
Hoe lang had jij moeten wachten op een reactie/oplossing? Ik heb nog steeds geen reactie gehad en kan dus niet inloggen en bij mijn geld. Wel netjes gewoon per mail bevestiging van de transacties.

Bij de volgende x geef ik een ander tel nr op, volgens mij komt het daardoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
TF Bank (via Raisin) vandaag van 2,50% naar 2,25% (-0,25%) en laat al hun deposito's met hetzelfde percentage dalen naar 2,00%.

Zoals gemeld, Nordax van 2,40% naar 2,30% (-0,10%).

CA Autobank (via Raisin) introduceert een 9-maands deposito tegen 2,50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21
Zeer jammer dat we voor veel buitenlandse spaarproducten weer terug bij af zijn met deze steeds dalende rentes. Zo wordt sparen weer amper beloond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Deezers schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:35:
Zeer jammer dat we voor veel buitenlandse spaarproducten weer terug bij af zijn met deze steeds dalende rentes. Zo wordt sparen weer amper beloond.
Terug bij af is het pas als je net als in 2021 weer 0,05% krijgt by LeasePlan Bank, of 0,25% krijgt bij bijvoorbeeld RCI/Renault en bij moet betalen bij de grootbanken..

Het richtpunt van de economen en dus ook de ECB voor inflatie is rond de 2% - zolang je daar boven kunt blijven zitten groeit (in principe) je geld.

Dat de inflatie in NL door o.a. naijlende salarisverhogingen, dure boodschappen en inhaalprojecten voor infra hoger ligt is iets waar we weinig aan kunnen doen (en hier off-topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:01:
Dalingen per vandaag:

- Da's pas op 05-Mei.

Inderdaad, aankondiging van Openbank 2 maanden van te voren. Dat is nog eens een tijdige waarschuwing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29
Sinds de aankondigingen dat Duitsland de uitgaven voor defensie flink gaat verhogen is de verwachting op renteverlagingen voor de rest van t jaar gezakt van 0.82% naar 0.63%. Vandaag 0.25% verwacht, juni of juli de volgende. We gaan t zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
xileS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Hoe lang had jij moeten wachten op een reactie/oplossing? Ik heb nog steeds geen reactie gehad en kan dus niet inloggen en bij mijn geld. Wel netjes gewoon per mail bevestiging van de transacties.

Nee, het komt niet door telefoonnummer. Ik gebruik ook altijd hetzelfde telefoonnummer, zelfde adres, zelfde tegenrekening, zelfde e-mailadres, en ondervind geen belemmering om weer opnieuw "nieuwe klant" te zijn (één week na opzegging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Coffeeroam schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:30:
[...]

Nee, het komt niet door telefoonnummer. Ik gebruik ook altijd hetzelfde telefoonnummer, zelfde adres, zelfde tegenrekening, zelfde e-mailadres, en ondervind geen belemmering om weer opnieuw "nieuwe klant" te zijn (één week na opzegging).
Bij mij ging het vorig x idd ook probleemloos. Alleen nu krijg ik wel een sms als ik credentials wil aanvragen, maar dan geeft die aan dat ik al een account heb, waarbij die een oude klantnr laat zien ;s.

Komt vast goed, maar klantenservice reageert niet echt snel ofzo.. Ik heb voor zekerheid nog wat spaargeld vrij opneembaar op Ayvens Bank gehouden, aangezien ik voorlopig niet bij mijn geld kan bij Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:24
xileS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 23:48:
[...]

Weet ik niet meer precies, ik had geen haast met opnemen i.v.m. actierente en ander direkt beschikbare saldi.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
https://nos.nl/artikel/25...e-neemt-af-voor-nederland
De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagt opnieuw de rente. Die gaat van 2,75 naar 2,5 procent. Dat gebeurt omdat de dalende inflatie in de eurozone volgens de centrale bank "goed op schema ligt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
My-life schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:25:
[...]

[...]

De Rabobank biedt met 'TijdslotSparen' 2,4% tot 100K saldo. Als je binnen Nederland wilt blijven is dat zo slecht nog niet.
Ik ben benieuwd of de Rabobank deze rente handhaaft nu de ECB rente niet veel hoger meer is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:01

Jerra

Beunhaas in wording

Bij Klarna wordt Instant Payment nu ook naar de tegenrekening ondersteund, ik heb het nog even getest en je ziet als volgt of er een instant payment mogelijk is:

Op het transactie scherm heb je een slider om aan te geven of je een "instant transfer" wilt uitvoeren, in de bevestiging notificatie(pop-up) staat vervolgens ook "This transfer will arrive instantly".

[ Voor 3% gewijzigd door Jerra op 06-03-2025 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerra schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:44:
Bij Klarna wordt Instant Payment nu ook naar de tegenrekening ondersteund, ik heb het nog even getest en je ziet als volgt of er een instant payment mogelijk is:

Op het transactie scherm heb je een slider om aan te geven of je een "instant transfer" wilt uitvoeren, in de bevestiging notificatie(pop-up) staat vervolgens ook "This transfer will arrive instantly".
Ik heb het net even getest, werkt. Ik hoop wel dat het gratis is, dat heb ik niet nagekeken.

edit: staat inderdaad bij dat het gratis is, mooi
met ASN heen en weer instant
met ING heen niet en weer wel instant

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 07-03-2025 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
N26 Metal verlaagd de rente per 12 maart naar 2%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
Hier ook getest Klarna Instant Payment naar betaalrekening,, en werkt prima ja.
Staat zelfs gratis bij vermeld

Eindelijk mooi alternatief voor AYVENS (LPB) :)

[ Voor 52% gewijzigd door Juan op 06-03-2025 20:49 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
TR / Trade Republic lijkt de eerste te zijn die reageert op de aankondiging van de ECB van gisteren; als je de app opent krijg je een popup dat de rente per 12-Mar naar 2,50% gaat. Nieuwe klanten krijgen die lagere rente nu al direct (volgens de webiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
W1ck1e schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Ik heb het net even getest, werkt. Ik hoop wel dat het gratis is, dat heb ik niet nagekeken.

edit: staat inderdaad bij dat het gratis is, mooi
met ASN heen en weer instant
met ING heen niet en weer wel instant
Rabo terug is nu ook instant, heen was dat al.
Hopelijk blijft het ook een gratis optie, gezien het een vinkje is dat je ook uit kunt zetten.
Wel een mooie verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
De (lange) rente is weer boven de 3%.
Zou goed moeten zijn voor deposito's, de reden is minder fraai.....

https://www.iex.nl/Rente-...56/Nederland-10-jaar.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Sander12 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:41:
De (lange) rente is weer boven de 3%.
Zou goed moeten zijn voor deposito's, de reden is minder fraai.....

https://www.iex.nl/Rente-...56/Nederland-10-jaar.aspx
Dat is de rente op Nederlandse Staatsobligaties. Dat is iets heel anders dan spaarrente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander12
GroteVoet459 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Dat is de rente op Nederlandse Staatsobligaties. Dat is iets heel anders dan spaarrente.
Dat is de bron voor de (lange) kapitaalmarktrente. Daar zijn de deposito rentes van afgeleid.

De spaarrentes zijn afgeleid van de 3M Euribor. Die vind je hier https://www.euribor-rates.../euribor-rente-3-maanden/.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 13:06
SCB verlaagd de rente per 11-03 naar 2,5% (was: 2.75%)
In navolging van de beslissing van de Europese Centrale Bank zullen wij op 11 maart 2025 de rentevoet van onze spaarrekening aanpassen naar 2,50%. Raadpleeg voor meer informatie ons volledige informatiedocument over spaarrekeningen.
https://email.santanderco...1nr_zgGogyhkMaI7c55VSLooY

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
.

[ Voor 100% gewijzigd door TechFox op 07-03-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Sjowhan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:56:

[...]
Jammer, gaat de laatste maanden wel heel erg hard omlaag, moeilijk wat je met je geld moet doen als je misschien binnen enkele jaren nog een ander huis wilt kopen en geen risico wilt lopen (dus niet beleggen). Spaarrentes waren afgelopen jaar nog meer dan prima.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Sjowhan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:56:

[...]
Ik snap dat het omlaag gaat, maar waarom zo snel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:26:
[...]

Omdat ze niet weten wat ze doen, het zijn dwazen te allen tijde.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Wietsee. schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:08:
[...]

Omdat ze niet weten wat ze doen, het zijn dwazen te allen tijde.
Dan ben ik geinteresseerd wat jij had gedaan/zou doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Gynnad schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Jammer, gaat de laatste maanden wel heel erg hard omlaag, moeilijk wat je met je geld moet doen als je misschien binnen enkele jaren nog een ander huis wilt kopen en geen risico wilt lopen (dus niet beleggen). Spaarrentes waren afgelopen jaar nog meer dan prima.
Dan had je depositos moeten afsluiten voor 4% een 18 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Datisraar schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:58:
[...]

De doorlooptijd aanvragen van spaar en / of betaalrekeningen bij Consors duren inderdaad extreem lang, weken inderdaad. Ik begreep dat ze in januari en februari overweldigd zij door de vele nationale en internationale aanvragen. Dus nog even geduld (heb zelf ook een aanvraag lopen).
Heb jij inmiddels rekening geopend? Hier na 2x maanden nog niets. Als deze ooit geopend wordt, dan is de vraag tegen welke rente (aangevraagd tegen 3,5% + E 40 bonus) omdat inmiddels de ECB 2x keer rente verlaagd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:26:
[...]

SCB & TradeRepublic geven aan spaarders de ECB-rente door. Dus als je meer uitbetaalt dan je onvangt, maak je verlies. Als je tijdig reageert, kan je zelfs kortstondig nog iets winst maken (wat ze normaliter dus niet doen aangezien ze "inkoopprijs" en "verkoopprijs" gelijk zetten).

[ Voor 20% gewijzigd door Elandenmelk op 10-03-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Elandenmelk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:17:
[...]

SCB & TradeRepublic geven aan spaarders de ECB-rente door. Dus als je meer uitbetaalt dan je onvangt, maak je verlies. Als je tijdig reageert, kan je zelfs kortstondig nog iets winst maken (wat ze normaliter dus niet doen aangezien ze "inkoopprijs" en "verkoopprijs" gelijk zetten).
Wat jij stelt geldt alleen als ze het spaargeld rechtstreeks bij de ECB stallen. Maar dat zal vast niet het geval zijn. In ieder geval Santander heeft zelf heel wat "leen" producten, en daar zal de rente vast hoger liggen. En daarnaast is er gewoon een financiële markt waarbij banken etc ook onderling geld uitlenen. Dat hoeft (/zal?) dus vast allemaal niet tegen de ECB rente zijn.

Zie bv ook GarantiBank die op 3 en 6 maanden deposito's nog respectievelijk 2,90% en 2,60% rente geven. Daar zouden ze volgens jou beredenering dus verlies op maken al op het moment van afsluiten, en dat lijkt mij nogal sterk. De bank zal vast weten dat er aan de andere kant iets is met een hogere rente aan inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:37:
...

Zie bv ook GarantiBank die op 3 en 6 maanden deposito's nog respectievelijk 2,90% en 2,60% rente geven. Daar zouden ze volgens jou beredenering dus verlies op maken al op het moment van afsluiten, en dat lijkt mij nogal sterk. De bank zal vast weten dat er aan de andere kant iets is met een hogere rente aan inkomsten.
@Elandenmelk Daar hoeft niet eens nu al een hogere rente aan de andere kant te zijn. Indien de bank verwacht dat zij, bijvoorbeeld over die periode van 3 maanden meer rente kunnen krijgen dan die 2,9%, het nog steeds winstgevend kan zijn om nu die relatief hoge rente aan te bieden aan spaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
[...]

Wat jij stelt geldt alleen als ze het spaargeld rechtstreeks bij de ECB stallen. Maar dat zal vast niet het geval zijn. In ieder geval Santander heeft zelf heel wat "leen" producten, en daar zal de rente vast hoger liggen. En daarnaast is er gewoon een financiële markt waarbij banken etc ook onderling geld uitlenen. Dat hoeft (/zal?) dus vast allemaal niet tegen de ECB rente zijn.

De vergelijking met Garantibank lijkt me een beetje scheef, want dan heb je het over deposito's. Geld dat je gegarandeerd "hebt" voor een bepaalde tijd kan je als bank (vaak, niet altijd) beter tegen een hoger rendement wegzetten.

Je hebt helemaal gelijk dat bijv. SCB makkelijker andere doeleinden kan vinden dat het bij de ECB zetten, maar momenteel zijn de marktrente erg volatiel. Euribor 3 Maanden staat al enige tijd om en nabij de rente van 2,5% die de ECB nu heeft aangekondigd, en vorige week zelfs kortstondig er al onder. In dat soort situaties kan het interessant worden om het wel, of in ieder geval een groot deel, direct bij de ECB te plaatsen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
Bij Klarna Flex (dus direct, niet via Raisin) is per vandaag de rente voor een nieuwe rekening al 2,50%.
Bij de bestaande rekeningen staat (nog) 2,75%.

Update 16:10: ontvng zojuist ook de email van Klarna met de bevestiging.
En ook de lopende Flex-rekeningen tonen nu 2,50%

Klarna (via Raisin) gaat per 13-Mrt naar 2,28% (-0,25%)
Collector (via Raisin) gaat per 12-Mrt naar 2,40% (-0,10%)
EuroExtra (via Raisin) gaat per 12-Mrt naar 2,20% (-0,25%)

[ Voor 56% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-03-2025 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:13:
Bij Klarna Flex (dus direct, niet via Raisin) is per vandaag de rente voor een nieuwe rekening al 2,50%.
Bij de bestaande rekeningen staat (nog) 2,75%
IIRC kwam de vorige keer de mail voor bestaande klanten nog dezelfde dag? Met wel een korte periode naar de wijziging (binnen 1 week?). Dat binnen de AV gewoon mag. Want rentewijziging op basis van extern gebeuren / ECB wijziging.
Alleen was de verlaging de vorige keer meen ik vrij "laat"? Paar weken na de ECB verlaging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elandenmelk
GarantiBank per morgen trouwens de deposito's van <1 jaar omlaag.

3M: 2,65%
6M: 2,50%
9M: 2,40%

https://garantibank.nl/actuele-rentes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:04:
GarantiBank per morgen trouwens de deposito's van <1 jaar omlaag.

3M: 2,65%
9M: 2,40%

https://garantibank.nl/actuele-rentes
Wat is jouw bron ?
Bij mij staan op de link nog de oude rentes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
W1ck1e schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Wat is jouw bron ?
Die link zelf zie ik de rentes + datum staan die ik in mijn post heb gedeeld. Zie je ook nog de oude rentes als je de pagina opent in incognitomodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:12

ChillPascal

In the end...

Hi Tweakers,

Binnenkort zal ik mijn woning verkopen en de vrijkomende overwaarde zou ik graag willen spreiden over meerdere rekeningen/banken. Gezien de internationale situatie zou ik het geld graag enigszins dichtbij willen hebben, hoewel dat natuurlijk ook geen garanties geeft.

Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar een (3-)maandelijkse rentebetaling en een vrijopneembare deposito.

Verder verwacht ik het geld op korte termijn <5 jaar weer te gaan gebruiken voor de aankoop van een nieuwe woning.

Hebben jullie tips?

Zelf kwam ik uit bij Bunq die onder het Nederlandse DSG valt. Echter was het niet helemaal duidelijk wanneer de rentebetalingen plaatsvinden. Daarnaast lijken Garantibank, Trade Republic en Klarna (via Raisin) het goed te doen in dit topic, maar staan beide 'verder' van Nederland af.

[ Voor 20% gewijzigd door ChillPascal op 10-03-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:53

Fanta

FordPerformance™️

ChillPascal schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:22:
Hi Tweakers,

Binnenkort zal ik mijn woning verkopen en de vrijkomende overwaarde zou ik graag willen spreiden over meerdere rekeningen/banken. Gezien de internationale situatie zou ik het geld graag enigszins dichtbij willen hebben, hoewel dat natuurlijk ook geen garanties geeft.

Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar een (3-)maandelijkse rentebetaling en een vrijopneembare deposito.

Verder verwacht ik het geld op korte termijn <5 jaar weer te gaan gebruiken voor de aankoop van een nieuwe woning.

Hebben jullie tips?
Wat heb je zelf zoal gevonden?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

W1ck1e schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Wat is jouw bron ?
Je hoeft niet elk bericht in twijfel te trekken natuurlijk, zeker met een link erbij mag je zelf wel een keer een geforceerde refresh doen voordat je voor de zoveelste keer vraagt naar de bron...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Elandenmelk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:21:

Die link zelf zie ik de rentes + datum staan die ik in mijn post heb gedeeld. Zie je ook nog de oude rentes als je de pagina opent in incognitomodus?
Dat is raar, ook in incognito modus zie ik nog steeds de oude rentes.
Ook na F5 & ctrl-F5. In edge en ook op een andere pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerra schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:24:

Je hoeft niet elk bericht in twijfel te trekken natuurlijk, zeker met een link erbij mag je zelf wel een keer een geforceerde refresh doen voordat je voor de zoveelste keer vraagt naar de bron...
Ik kom er samen wel uit met @Elandenmelk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Dat is bijzonder ja, ik zag ze wel staan. Kijk je wel bij de juiste categorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Joe succes...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Elandenmelk Misschien ben jij ingelogd en wij niet? Ik zie ook hogere rentes (2.9% 3m, 2.6% 6m). Ben niet ingelogd want geen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:12

ChillPascal

In the end...

Fanta schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:23:
[...]

Wat heb je zelf zoal gevonden?
Was al te snel met versturen van het bericht. Inmiddels is het bericht aangevuld.
Zelf kwam ik uit bij Bunq die onder het Nederlandse DSG valt. Echter was het niet helemaal duidelijk wanneer de rentebetalingen plaatsvinden. Daarnaast lijken Garantibank, Trade Republic en Klarna (via Raisin) het goed te doen in dit topic, maar staan beide 'verder' van Nederland af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerra schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:28:
Dat is bijzonder ja, ik zag ze wel staan. Kijk je wel bij de juiste categorie?
Indien je bedoelt "particulieren", dan ja.

Niet aangelogd, wel een account.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2025 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujX7zbE0CGuCxEkS_0JXjRbrQbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sioEQafCUuOxocKSHM9btRI9.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hier geen account dus niet ingelogd.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerra op 10-03-2025 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Hmm, misschien doet Garantibank aan loadbalancing voor hun website en zijn hun servers/caches nog niet in sync. Zou natuurlijk niet moeten, maar ik heb wel gekkere dingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:35:
Hmm, misschien doet Garantibank aan loadbalancing voor hun website en zijn hun servers/caches nog niet in sync. Zou natuurlijk niet moeten, maar ik heb wel gekkere dingen gezien.
Dat zou zo maar kunnen, ik kan nu trouwens even niet aanloggen.
Vanmorgen wel, om een deposito te openen ;)

edit:
aanloggen (InPrivate window) lukt nu wel weer, maar ik krijg niet zoveel te zien.
normale mode, aangelogd, ik zie nu wel weer mijn saldo. en de rentes op de pagina zijn bijgewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
geen loadbalancing of zoiets hoor. (indrukwekkend woord trouwens).

De vorige keer met de renteverlaging bij Garanti kon ik nog 2 dagen in de App met de hogere rente een deposito openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:12:
N26 Metal verlaagd de rente per 12 maart naar 2%
Dat is wel een teleurstelling. Ik had destijds Metal aangevraagd (pasje ook ontvangen) en de dag erna was de verlaging van 4 naar 3%, dus gelijk opgezegd zodat ik mijn oude klant voordelen nog kon behouden.

Zo te zien is het nu al helemaal niet meer interessant om daar speciaal te gaan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
xileS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Dat is wel een teleurstelling. Ik had destijds Metal aangevraagd (pasje ook ontvangen) en de dag erna was de verlaging van 4 naar 3%, dus gelijk opgezegd zodat ik mijn oude klant voordelen nog kon behouden.

Zo te zien is het nu al helemaal niet meer interessant om daar speciaal te gaan sparen.
Gewoon massaal weggaan bij N26. Ben ik ook aan het doen. Rente is overmorgen hetzelfde als die van Ayvens, voor mij geen reden meer verder om spaartegoeden nog bij N26 te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:55:

Gewoon massaal weggaan bij N26. Ben ik ook aan het doen. Rente is overmorgen hetzelfde als die van Ayvens, voor mij geen reden meer verder om spaartegoeden nog bij N26 te stallen.
Mijn metal loopt over een week af, wordt omgezet naar de gratis variant. Mijn geld is er weg, maar ik laat de rekening wel nog even bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
ChillPascal schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:22:
...

Hebben jullie tips?

2 maal Nederlands DGS:
bunq betaalt elke 7 dagen rente (heeft een eigen topic)
Garanti is Nederlands. Behoudens deposito's, 1 keer per jaar rente.

Trade Republic is buitenlands, rente tot 50k, maandelijks uitkering rente (heeft een eigen topic)
Klarna zelf is Zweeds, maandelijks uitkering rente

wat bedoel je met een "vrij opneembaar deposito" ?

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 10-03-2025 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Trishul schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Ik ben best blij met mijn N26 rekening hoor en wordt al jaren veel gebruikt op vakantie buiten Europa, vanwege geen wisselkoers opslag.

Alleen ik zou er idd geen geld stallen voor de rente. Ik heb dat welgeteld 1 dag gedaan en toen weer gelijk leeg getrokken :') .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
https://www.ing.nl/particulier/sparen/spaardeposito

Volgens mij nog niet genoemd (niet gevonden met de search).

Actie: 6-maands Spaardeposito
Je kunt in de periode van 6 tot en met 17 maart 2025 een 6-maands Spaardeposito openen. Je krijgt dan een vaste actierente van 2,30% op jaarbasis. Je kunt dit 6-maands Spaardeposito openen met het extra geld dat je tijdens de actieperiode bij ING spaart, met een minimum inleg van €500 en maximum inleg van €250.000 per Spaardeposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
xileS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:18:
https://www.ing.nl/particulier/sparen/spaardeposito

Volgens mij nog niet genoemd (niet gevonden met de search).

Je kunt in de periode van 6 tot en met 17 maart 2025 een 6-maands Spaardeposito openen. Je krijgt dan een vaste actierente van 2,30% op jaarbasis. Je kunt dit 6-maands Spaardeposito openen met het extra geld dat je tijdens de actieperiode bij ING spaart, met een minimum inleg van €500 en maximum inleg van €250.000 per Spaardeposito.
ING zal toch iets beter hun best moeten doen wat mij betreft. Er zijn betere deposito's te vinden.

Ook heel flauw dat je niet het geld mag gebruiken dat dezer dagen vrijvalt uit een ander ING deposito. Peildatum voor de bepaling van "nieuw geld" is 14 februari 2025. Alles bij ING tellen ze mee: Betaalrekeningen, Spaarrekeningen, Spaardeposito’s en het gelddeel op je
Beleggingsrekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
xileS schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:18:
Dat is dus alleen voor EXTRA geld en met een LAGE(RE) rente dan je elders kunt krijgen.
Bijvoorbeeld:
Elandenmelk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:04:
GarantiBank per morgen ...
...
...
Niet echt een super-aanbieding ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Was ook alleen ter informatie, spaar er zelf ook niet ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
[...]

Lijkt mij dat ze - gezien de rentestanden in Turkije - met het Nederlandse geld in hun Turkse branche goede zaken kunnen doen.
Tot 42,50% rente op een e-Term Deposito!
https://www.garantibbva.com.tr/mevduat/e-vadeli-hesap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Coffeeroam schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:55:
[...]
Lijkt mij dat ze - gezien de rentestanden in Turkije - met het Nederlandse geld in hun Turkse branche goede zaken kunnen doen.
[...]
https://www.garantibbva.com.tr/mevduat/e-vadeli-hesap
Lees even terug in dit topic - als je de wisselkoers van de Turkse Lira mee neemt kom je gewoon elke maand tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
GroteVoet459 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Lees even terug in dit topic - als je de wisselkoers van de Turkse Lira mee neemt kom je gewoon elke maand tekort.
Ik zeg ook niet dat je een bankrekening in Turkije moet openen in Turkse Lira.
Mijn boodschap was dat Garantibank met het Nederlandse geld goed renderende leningen kan verstrekken in Turkije. Zolang ze het in Lira laten rondgaan hebben ze geen last van dalende valutakoersen. Alleen als alle buitenlandse bankrekeninghouders allemaal tegelijk hun Euro's komen ophalen, dan wel ja.
Pagina: 1 ... 132 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling