Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Nee nog steeds niet.. Wel erg apart. Alles gecheckt, maar heb gewoon een repeat overboeking gedaan en alles klopt. Maar het is nog steeds niet binnen. Toen ik begin deze maand een rekenening opende bij santander deed ik zelfs 2 overboeking op 1 dag die beide op dezelfde dag binnenkwamen.. Toch niet heel prettig net zo voor het weekend..
Ken het gevoel, zal wel goed komen.
Is toch overboeking naar scb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-07 11:42
Soortgelijke vraag is al vaker voorbijgekomen over het sparen voor je kinderen. Vanaf de geboorte sparen wij elke maand een bedrag naar een kinderspaarrekening op zijn naam. Sinds enkele jaren zijn we erachter dat hij een verstandelijke beperking heeft en hij naar alle waarschijnlijkheid niet met geld "om kan gaan" als hij 18 is. Zou het slimmer zijn om zelf dit te in beheer te nemen en dan per jaar een donatie/schenking te doen wat nodig is? Iemand tips of ervaringen hiervoor?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:36
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Nee nog steeds niet.. Wel erg apart. Alles gecheckt, maar heb gewoon een repeat overboeking gedaan en alles klopt. Maar het is nog steeds niet binnen. Toen ik begin deze maand een rekenening opende bij santander deed ik zelfs 2 overboeking op 1 dag die beide op dezelfde dag binnenkwamen.. Toch niet heel prettig net zo voor het weekend..
Dat was bij mij ook zo. Ze deden er twee keer 3 werkdagen over. Rekening opgezegd derhalve. Afschriften zijn anno 1980 waarschijnlijk zitten er nog mensen boekingen handmatig te verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
TvanW schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Ken het gevoel, zal wel goed komen.
Is toch overboeking naar scb?
Ja inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMvdH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-07 11:28
Padje87 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:48:
Soortgelijke vraag is al vaker voorbijgekomen over het sparen voor je kinderen. Vanaf de geboorte sparen wij elke maand een bedrag naar een kinderspaarrekening op zijn naam. Sinds enkele jaren zijn we erachter dat hij een verstandelijke beperking heeft en hij naar alle waarschijnlijkheid niet met geld "om kan gaan" als hij 18 is. Zou het slimmer zijn om zelf dit te in beheer te nemen en dan per jaar een donatie/schenking te doen wat nodig is? Iemand tips of ervaringen hiervoor?
Hoe oud is je zoon? Hebben jullie je al verdiept in dingen als mentorschap en bewind? Als hij na zijn 18e van een wajong of andere uitkering moet rondkomen zal je ook met die regelgeving te maken hebben en die verandert misschien weer tegen die tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:44
Ik denk dat schenken misschien heel onverstandig is, omdat hij mogelijk in de toekomst minder geld zal krijgen vanwege zijn vermogen... En dan is het zonde als hij 100.000 euro vermogen heeft op zijn 18e en daardoor van zijn 18e tot 25e geen recht heeft op 100.000 aan uitkeringen... Dat is zonde van jullie geschonken 100.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
President schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:55:
[...]Dat is zonde van jullie geschonken 100.000
Zelfde geldt als iemand zijn of haar leven lang zich een slag in de rondte heeft gespaard en in een zorginstelling terecht komt.
Het geld kan dan je zak uit vliegen met soms € 2.954,40 p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
Harry720A schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:18:
[...]
Zelfde geldt als iemand zijn of haar leven lang zich een slag in de rondte heeft gespaard en in een zorginstelling terecht komt.
Het geld kan dan je zak uit vliegen met soms € 2.954,40 p.m.
Voor huisvesting, verzorging en eten is dit een faire prijs hoor.
Vroegah toen moest je je vermogen eerst opmaken, maar dat is al lang niet meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• markvankampen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-07 19:22
Wij zijn gestopt met sparen voor onze kinderen (jeugdspaarrekening). Een dochter heeft een forse lichamelijke beperking. We lossen nu onze hypotheek af om straks - als de kinderen gaan studeren of er zorg nodig is - lagere maandlasten te hebben. We hebben dan meer ruimte om hen financieel te ondersteunen. Of om minder te werken en meer tijd te hebben voor zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zet maandelijks 5 euro per kind op een spaarrekening (wel jaarlijks indexeren) , op een gegeven moment zet ik dat om naar beleggen. Dat is als ze 18 zijn een paar duizend euro.
Mogen ze mee doen wat ze willen. Als ik het nu inschat dan zal de oudste ermee gaan beleggen en de andere 2 ervan op vakantie gaan.. helemaal prima.

Daarnaast beleg/sparen wij zelf en afhankelijk van de stand over 15-20 jaar kunnen ze daar jaarlijkse schenkingen uit krijgen, maar dan kan ik het wel een beetje sturen. Op dit moment 6k per jaar wat ook niet weinig is voor een kind van 18. (Naast faciliteren van studie wat buiten die schenking valt).

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2025 09:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:35
Sport_Life schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik zet maandelijks 5 euro per kind op een spaarrekening (wel jaarlijks indexeren) , op een gegeven moment zet ik dat om naar beleggen. Dat is als ze 18 zijn een paar duizend euro.
Mogen ze mee doen wat ze willen. Als ik het nu inschat dan zal de oudste ermee gaan beleggen en de andere 2 ervan op vakantie gaan.. helemaal prima.

Daarnaast beleg/sparen wij zelf en afhankelijk van de stand over 15-20 jaar kunnen ze daar jaarlijkse schenkingen uit krijgen, maar dan kan ik het wel een beetje sturen. Op dit moment 6k per jaar wat ook niet weinig is voor een kind van 18. (Naast faciliteren van studie wat buiten die schenking valt).
Waarom beleg je het niet direct maar pas later? Hoe later je het belegd, hoe korter de horizon is.

Het faciliteren van studie is officieel ook een schenking. Net als het betalen van het rijbewijs etc. Maar dan moet je wel heel erg deugen hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ColeJ schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:46:
[...]

Waarom beleg je het niet direct maar pas later? Hoe later je het belegd, hoe korter de horizon is.

Het faciliteren van studie is officieel ook een schenking. Net als het betalen van het rijbewijs etc. Maar dan moet je wel heel erg deugen hoor :+
Omdat de vaste kosten 20 euro per jaar per kind zijn (bij mijn huisbank). Dus pas vanaf ~1000 euro is dat interessant. En grote bedragen wil ik niet voor de kinderen.

Vandaar beleggen houd ik nog even in eigen beheer.

Wat studie en rijbewijs betreft, volgens mij is dat gedoogd toch ? Anders moet ik ook nog even afrekenen met de fiscus :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Sport_Life schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Spaarrekening op jouw/jullie naam of van het kind?

Ik snap kind spaarrekeningen niet zo goed voor de "normale" man.
Je mag als eenmalige schenking 30k schenken en jaarlijkse schenkingen zijn meer dan 6k.
Over 18 jaar is dat logischer wijs nog meer.
Dan kan ik over 18 jaar toch ook gewoon een som over maken, desnoods over meerdere jaren.
Dan ben ik nu veel flexibeler.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kodess schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Je mag als eenmalige schenking 30k schenken en jaarlijkse schenkingen zijn meer dan 6k.
Dan kan ik over 18 jaar toch ook gewoon een som over maken, desnoods over meerdere jaren.
Er was een actie bij mijn bank dat je 45 euro per kind krijgt wanneer je een spaarrekening opent. Toen dacht ik het kan nooit kwaad en een beetje symbolisch stort ik nu 5 euro per maand op die rekeningen.

Je hebt gelijk dat het niet nodig is vanuit fiscaal oogpunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-07 10:57
Sport_Life schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Omdat de vaste kosten 20 euro per jaar per kind zijn (bij mijn huisbank). Dus pas vanaf ~1000 euro is dat interessant. En grote bedragen wil ik niet voor de kinderen.

Vandaar beleggen houd ik nog even in eigen beheer.

Wat studie en rijbewijs betreft, volgens mij is dat gedoogd toch ? Anders moet ik ook nog even afrekenen met de fiscus :+
We gaan wel flink off topic hier (het is het spaartopic) maar om even de vraag te beantwoorden:

- tot 21 jaar is er een plicht levensonderhoud/studiekosten te verschaffen aan een kind. Dit onderhoud is geen schenking.

- na de 21e verjaardag is het voortzetten door de ouders van het betalen van levensonderhoud en studiekosten van een vóór de 21e verjaardag aangevangen studie, doorgaans niet belast met schenkbelasting. De ouder voldoet dan – in het algemeen gesproken – aan de morele verplichtingen verbonden aan het hebben en opvoeden van kinderen, waardoor de schenking is vrijgesteld.

bron
https://kennisgroepen.bel...iekosten-kind-door-ouder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

The Third Man

The Third Jellyfish

@Coffeeroam hoe zit het dan eigenlijk met de studiefinanciering? In mijn geval werd het collegegeld en de studieboeken ook door mijn vrijgevige pa betaald, en ging de stufi op aan leukere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeeroam
The Third Man schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:15:
@Coffeeroam hoe zit het dan eigenlijk met de studiefinanciering? In mijn geval werd het collegegeld en de studieboeken ook door mijn vrijgevige pa betaald, en ging de stufi op aan leukere dingen.
Lijkt me ook geen probleem, maar ik zou het verhaal dan wel omdraaien. Ouders voorzien in een deel van het levensonderhoud en studiefinanciering voorziet in studiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Kodess schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Daar zit juist de angel. Gezien de (maatschappelijke) druk op de erf/schenk belasting denk ik juist dat deze veel hoger gaat worden en de jaarlijkse vrije schenkingen dus ook een een stuk minder. De jubelton is alvast verdwenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
The Third Man schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:15:
Officieel zijn dit gewoon schenkingen. Net als het betalen van een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:32
ColeJ schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:18:
[...]

Officieel zijn dit gewoon schenkingen. Net als het betalen van een rijbewijs.
Dat zie ik anders. Rijbewijs is onderdeel van het opvoeden en grootbrengen van je kinderen.
Is een zwemdiploma ook een gift? Of lidmaatschap van een sportclub?

Ben benieuwd hoe de belastingdienst dat ziet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:31
Nico Klus schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Dat zie ik anders. Rijbewijs is onderdeel van het opvoeden en grootbrengen van je kinderen.
Is een zwemdiploma ook een gift? Of lidmaatschap van een sportclub?

Ben benieuwd hoe de belastingdienst dat ziet.
Ben benieuwd wanneer het weer on-topic gaat. Misschien hier ergens verder over dit, volgens mij, off-topic onderwerp?
zoeken naar 'schenkingen'

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Een stijging bij de termijn deposito's van HoistSparen bij Raisin:
  • 3 maanden deposito: 2,20% naar 2,60%
  • 2 jaar deposito: 2,10% naar 2,60%
Daarmee zijn ze nu het hoogste voor 3 maanden zonder bronbelasting samen met Banca Profilo. (en ook hoger dan de meeste spaarrekeningen bij Raisin met variabele rente). Bij 2 jaar is alleen Banca Progetto hoger met 2,75% zonder bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
Novax schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:30:
Een stijging bij de termijn deposito's van HoistSparen bij Raisin:
  • 3 maanden deposito: 2,20% naar 2,60%
  • 2 jaar deposito: 2,10% naar 2,60%
Daarmee zijn ze nu het hoogste voor 3 maanden zonder bronbelasting samen met Banca Profilo. (en ook hoger dan de meeste spaarrekeningen bij Raisin met variabele rente). Bij 2 jaar is alleen Banca Progetto hoger met 2,75% zonder bronbelasting.
De deposito rente bij Raisin is niet zo interessant meer. Wat er staat kan blijven staan, maar de instroom van nieuwe klanten zal wel opdrogen neem ik aan.
In NL krijg je (iets) meer bij Garanti, Yapi en Anadolu. Vertrouwd onder het DGS in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:14
Sander12 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:30:
[...]

De deposito rente bij Raisin is niet zo interessant meer. Wat er staat kan blijven staan, maar de instroom van nieuwe klanten zal wel opdrogen neem ik aan.
In NL krijg je (iets) meer bij Garanti, Yapi en Anadolu. Vertrouwd onder het DGS in NL.
Misschien minder interessant maar wel makkelijk als je er toch al bankiert. Ik vind het onhandig om bij allerlei banken rekeningen te hebben lopen, dat is toch wel 1 van de sterke kanten van Raisin. Alles bij 1 bedrijf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sander12
laredo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Misschien minder interessant maar wel makkelijk als je er toch al bankiert. Ik vind het onhandig om bij allerlei banken rekeningen te hebben lopen, dat is toch wel 1 van de sterke kanten van Raisin. Alles bij 1 bedrijf.
Alles bij 1 bedrijf vind ik persoonlijk een nadeel. Als Raisin niet bereikbaar zou zijn, zit je zonder toegang tot je spaargeld.
Ik spreid ik over meerdere partijen (deels ook ingegeven door het DGS maximum).

Niet alleen voor beleggen geldt 'spreiden, spreiden, spreiden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Sander12 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:42:
Alles bij 1 bedrijf vind ik persoonlijk een nadeel. Als Raisin niet bereikbaar zou zijn, zit je zonder toegang tot je spaargeld.
Dat is inderdaad een mogelijk nadeel van Raisin maar voornamelijk een probleem bij spaarrekeningen, niet bij deposito's want daar kan je sowieso niet bij tijdens de looptijd.
Ik spreid ik over meerdere partijen (deels ook ingegeven door het DGS maximum).
Dat is dan bij Raisin weer makkelijker omdat je toegang hebt tot meerdere landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:39
Misschien beter de andere URL gebruiken - die het meeste gerefereerd wordt: https://www.advanziakonto.com/Home of https://www.advanziakonto.com/Home_EN
Vervolg-rente blijft in ieder geval op 2,12%

Benieuwd wat de vervolgrente wordt voor mensen die de komende maand aan het einde van de lopende 3-maanden in een aanbieding zitten.

En zie dat OpenBank de rente op de Welkom Spaarrekening voor nieuwe klanten verlaagd heeft naar 2,75%, kan alleen nog niet vinden per wanneer dat gebeurd is. Is nog wel 6 maanden geldig.

[ Voor 15% gewijzigd door GroteVoet459 op 24-02-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Laatst online: 08-07 10:33
Vraagje. Ik heb twee rekeningen geopend bij Raisin. Eentje met mn spaargeld en een andere waar ik het heen wil storten. Dit vanwege deposito uitkering in euros, geeft me een beter gevoel.

Dus ik dacht: opnemen. Op andere zetten. Klaar. Maar het is nu opgenomen, maar staat toch nog bij de oude bank. Mijn overzicht bevat opeens een foutief dubbel saldo. Dus t klopt van geen kanten.

Corrigeert dit vanzelf of moet ik ze even benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 12:34
Raisin heeft een waardeloze app, bij meerdere handelingen wordt het overzicht niet altijd goed bijgewerkt. Soms ben ik geld kwijt op het overzicht, en de volgende dag na verwerking staat alles weer correct. Ik maak bij elke handeling altijd een screendump als bewijs mocht het echt niet goed gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Morgen (25-Feb) daalt de rente bij InBank (via Raisin) van 2,48% naar 2,38% (-0.10%).

Een dag later (26-Feb) gaan Collector (via Raisin) van 2,54% naar 2,50% (-0.04%) en HoistSparen (via Raisin) van 2,20% naar 2,00% (-0.20%) - via Weltsparen in DE deden die laatste dat vandaag al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:47
Pimirene schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:55:
Raisin heeft een waardeloze app, bij meerdere handelingen wordt het overzicht niet altijd goed bijgewerkt. Soms ben ik geld kwijt op het overzicht, en de volgende dag na verwerking staat alles weer correct. Ik maak bij elke handeling altijd een screendump als bewijs mocht het echt niet goed gaan.
Dat wekt bij mij geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 12:34
Tot nu toe gaat alles uiteindelijk goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Pimirene schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:51:
Dit is al jaren het geval en ik kan mij niet herinneren ooit gelezen te hebben dat het echt mis gaat (en dus niet "gecorrigeerd" wordt). Dit is nu echt zo'n geval van "eventual consistency" in een modern systeem waar je het niet wilt hebben. Dat gewoon een website niet altijd even goed klopt (zie bv Tweakers frontpage, vaak genoeg dat bij een artikel de reactie counter een tijdje niet klopt en bv maar elke minuut wordt bijgewerkt), maar bij een bank zou dit gewoon niet moeten kunnen, maar toch is het bij Raisin het geval.

Ook bv dat je mail krijgt dat deposito is uitgekeerd, maar vervolgens als je inlogt het deposito nog "lopende" is en ook nog niks is uitgekeerd. Later op de dag is het deposito dan wel "weg" en als je geluk hebt het geld "bijgeschreven". Maar als je dan wilt opnemen naar de tegenrekening of overboeken naar een spaarrekening dat krijg je foutmelding dat je onvoldoende saldo hebt. Probeer je aantal uren later nog eens gaat het weer wel. Dan loopt de "weergave" ineens weer voor op wat in het banksysteem staat, of wie de transactie uiteindelijk ook afkeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie het nu idd staan, was het niet 3,4% voor 28 februari? Ben ik dus al te laat voor de 3,4%?

Ik heb vorig week advanzia weer aangevraagd (al 2x eerder klant geweest) en op 19 februari een mail gekregen met mijn nieuwe account nummer en iban nummer.

Helaas kon ik niet inloggen, dus ik dacht ik wacht ff een paar dagen, maar het lukt nog steeds niet. Er lijkt iets vreemds aan de hand.

https://mein.advanziakonto.com/
Inloggen met nieuwe account nummer lukt niet, dus ik kies voor "No credentials yet?". Ik krijg dan een SMS en daarna staat er Username'1300088888888' (mijn oude account nummer, die al opgezegd is) already exists. Bij wachtwoord opnieuw opvragen, geeft die aan dat er een email is gestuurd. Helaas ontvang ik niks. Ook niet als ik rechtstreeks naar "Forgot password?" ga.

Ik raak dus niet ingelogd, maar heb per mail wel al een nieuwe account nummer en iban nr..

Het lijkt erop dat mijn oude account niet goed is verwijderd, aangezien ik mijn oude account nr krijg te zien. Terwijl ik wel een bevestiging heb van opzegging.

Iemand een enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander12
Pimirene schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:51:
Dit is bij Raisin ook wel bekend. Uit de laatste mail van de klantenservice:
"
Dank voor uw bericht met betrekking tot uw transacties.

Onze excuses voor het ongemak en de verwarring.

Het negatieve saldo is een weergave fout. Deze corrigeert zich automatisch.
Raisin is op de hoogte van dit probleem en probeert dit zo snel mogelijk op te lossen.
"

Zo snel mogelijk is nu al een jaar of 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:44:
[...]

Dat wekt bij mij geen vertrouwen.
Wat een gezever, dit is (bij jou zeker) bekend!
Na een dag is alles weer 'normaal', dat weet je van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:38:
[...]

Wat een gezever, dit is (bij jou zeker) bekend!
Na een dag is alles weer 'normaal', dat weet je van te voren.
Ik heb geen rekeningen via raisin, dus ik heb geen ervaring hiermee, dus bij mij is het zeker niet bekend uit eigen hand. Hooguit van horen zeggen. Maar dat moet ik dan maar als feit aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Ik heb geen rekeningen via raisin, dus ik heb geen ervaring hiermee, dus bij mij is het zeker niet bekend uit eigen hand. Hooguit van horen zeggen. Maar dat moet ik dan maar als feit aannemen.
Je bedoeling is uitsluitend om Raisin af te kraken, je weet heel goed hoe het daar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:11:
[...]

Je bedoeling is uitsluitend om Raisin af te kraken, je weet heel goed hoe het daar werkt.
Neen, ik ben er niet op uit om Raisin (of andere platforms) af te kraken. Ik heb daar ook geen belang bij. En ikzelf weet niet hoe het daar werkt. Bij de banken waar ik wel spaar denk ik wel te weten hoe het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Neen, ik ben er niet op uit om Raisin (of andere platforms) af te kraken. Ik heb daar ook geen belang bij. En ikzelf weet niet hoe het daar werkt. Bij de banken waar ik wel spaar denk ik wel te weten hoe het werkt.
Wat @sanook natuurlijk bedoelt is dat je al jaren in dit topic hangt, en het echt niet de eerste keer is dat dit "probleem" benoemd wordt.
* RobertMe was ook nogal verbaasd over jou reactie, in de zin van "dat kon hij toch weten?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Wat @sanook natuurlijk bedoelt is dat je al jaren in dit topic hangt, en het echt niet de eerste keer is dat dit "probleem" benoemd wordt.
* RobertMe was ook nogal verbaasd over jou reactie, in de zin van "dat kon hij toch weten?"
Ik zit inderdaad nu bijna 2 jaar in de spaartopics.
Mijn kennis over sparen bestaat uit eigen ervaringen en berichten van anderen. Niet alles vind ik even betrouwbaar.

Naar mijn mening weet ik het pas echt als ik het zelf ervaren heb. En wat ik in het berichtje lees "wekt bij mij geen vertrouwen".

BTW : elke bank/spaarplatform die/dat hogere rente biedt/mogelijk maakt draagt bij aan hogere rentes bij de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:51:
[...]

Ik zie het nu idd staan, was het niet 3,4% voor 28 februari? Ben ik dus al te laat voor de 3,4%?

Ik heb vorig week advanzia weer aangevraagd (al 2x eerder klant geweest) en op 19 februari een mail gekregen met mijn nieuwe account nummer en iban nummer.

Helaas kon ik niet inloggen, dus ik dacht ik wacht ff een paar dagen, maar het lukt nog steeds niet. Er lijkt iets vreemds aan de hand.

Inloggen met nieuwe account nummer lukt niet, dus ik kies voor "No credentials yet?". Ik krijg dan een SMS en daarna staat er Username'1300088888888' (mijn oude account nummer, die al opgezegd is) already exists. Bij wachtwoord opnieuw opvragen, geeft die aan dat er een email is gestuurd. Helaas ontvang ik niks. Ook niet als ik rechtstreeks naar "Forgot password?" ga.

Ik raak dus niet ingelogd, maar heb per mail wel al een nieuwe account nummer en iban nr..

Het lijkt erop dat mijn oude account niet goed is verwijderd, aangezien ik mijn oude account nr krijg te zien. Terwijl ik wel een bevestiging heb van opzegging.

Iemand een enig idee?
Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat de actierente 3,4% zou zijn als je 5k uiterlijk 28 februari erop hebt staan.

Weet iemand dit? Anders kan ik alvast 5k erop storten, aangezien ik wel een IBAN heb. Gek dat ik niet kan inloggen..

Nu staat er namelijk 2.94% tm 31 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat de actierente 3,4% zou zijn als je 5k uiterlijk 28 februari erop hebt staan.

Weet iemand dit? Anders kan ik alvast 5k erop storten, aangezien ik wel een IBAN heb. Gek dat ik niet kan inloggen..

Van de website:
he applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:00
Gisteren had Nieuwsuur een item over de aanhoudende lage spaarrente bij de drie NL grootbanken.
Hier zullen natuurlijk weinig mensen hun bulk spaartegoeden op een normale spaarrekening gestald hebben bij die drie, maar misschien toch leuk om terug te kijken aangezien het toch weer aandacht heeft gekregen in media en van de ACM. Ze geven ook uitleg waarom er effectief weinig verandering te verwachten is.
Ik vind het wel mooi dat Nieuwsuur de kijkers aanspoort/probeert te helpen met verplaatsen van spaargeld naar buitenlandse banken.

[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 25-02-2025 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:54:
Gisteren had nieuwsuur een item over de aanhoudende lage spaarrente bij de drie NL grootbanken.
Hier zullen natuurlijk weinig mensen hun bulk spaartegoeden op een normale spaarrekening gestald hebben bij die drie, maar misschien toch leuk om terug te kijken aangezien het toch weer aandacht heeft gekregen in media en van de ACM. Ze geven ook uitleg waarom er effectief weinig verandering te verwachten is.
Dank je wel voor de tip. Even terugkijken.

Met de bingo kaart in de hand.
wel over de grootbanken
wel over buitenlandse banken
niet over de kleinere Nederlandse banken met rare namen
wel over verplichte rekening (en dat je moet overstappen van bank om die hogere rente te krijgen)
wel over icesave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
xileS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Het is echt wel duidelijk dat de rente 2,94% p.a. (nominaler Zinssatz 2,90% p.a.) is voor nieuwe klanten (of beter gezegd: nieuwe rekeningnummers!), voor de eerste 3 maanden. Uit ervaring: de eerste 3 volle maanden.

Als je rekening al is geopend kun je het nog proberen om de oude rente te krijgen door voor 28.02 €5000 euro erop te zetten. Wel goed in de gaten houden dan.

Kennelijk hebben de ze oude aktie in een keer voortijdig abrupt gestopt, hoewel die eigenlijk gold tot 28.02.2025.
Niet zo netjes eigenlijk.
Maar ja, de nieuwe aktie loopt tot 31.03.2025. Of korter, als ze het ineens zo beslissen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Het is echt wel duidelijk dat de rente 2,94% p.a. (nominaler Zinssatz 2,90% p.a.) is voor nieuwe klanten (of beter gezegd: nieuwe rekeningnummers!), voor de eerste 3 maanden. Uit ervaring: de eerste 3 volle maanden.

Als je rekening al is geopend kun je het nog proberen om de oude rente te krijgen door voor 28.02 €5000 euro erop te zetten. Wel goed in de gaten houden dan.

Kennelijk hebben de ze oude aktie in een keer voortijdig abrupt gestopt, hoewel die eigenlijk gold tot 28.02.2025.
Niet zo netjes eigenlijk.
Maar ja, de nieuwe aktie loopt tot 31.03.2025. Of korter, als ze het ineens zo beslissen....
Mijn rekening is idd vorige week al geopend, maar kan vreemd genoeg niet ingelogd raken.

Idd niet zo netjes om ineens datum en bedrag te veranderen. Ik dacht dat ik nog tijd had tot einde van de maand.

Ik heb even 1 euro overgemaakt om te zien of ik een email krijg van ontvangst. Helaas als het geen 3,4 is, maar over 3 maanden ben ik er weer weg. Wellicht weer Credit Europe als dat nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
xileS schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:03:
[...]

Mijn rekening is idd vorige week al geopend, maar kan vreemd genoeg niet ingelogd raken.

Idd niet zo netjes om ineens datum en bedrag te veranderen. Ik dacht dat ik nog tijd had tot einde van de maand.

Ik heb even 1 euro overgemaakt om te zien of ik een email krijg van ontvangst. Helaas als het geen 3,4 is, maar over 3 maanden ben ik er weer weg. Wellicht weer Credit Europe als dat nog lukt.
Het kan ook zijn dat ze "alvast" het nieuwe percentage gepubliceerd hebben. Ik zou ze gewoon eraan houden als blijkt dat ze de 3,4% niet nakomen. Die van mij is 10 februari geopend. Op 1 maart even goed kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Trishul schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:54:
Gisteren had Nieuwsuur een item over de aanhoudende lage spaarrente bij de drie NL grootbanken.
Ik vind het wel mooi dat Nieuwsuur de kijkers aanspoort/probeert te helpen met verplaatsen van spaargeld naar buitenlandse banken.
Heb de Nieuwsuur waar dat werd besproken gezocht, maar niet gevonden. Weet je zeker dat dat op maandag 24 februari was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:19
Was het geen Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
[...]

wel over de grootbanken
wel over verplichte rekening (en dat je moet overstappen van bank om die hogere rente te krijgen)
wel over icesave.
En zo wordt je dus als "domme" consument/kijker op het verkeerde been gezet. ;(
Wie of wat kan je tegenwoordig nogwel vertrouwen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:52
TvanW schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:19:
[...]

En zo wordt je dus als "domme" consument/kijker op het verkeerde been gezet. ;(
Wie of wat kan je tegenwoordig nogwel vertrouwen :?
Haha, dan hadden ze beter ons hier van tweakers kunnnen inschakelen voor de uitzending. Hier gaat menigeen gelijk shoppen in binnen en buitenland als een andere bank 0,2% hogere spaarrente heeft. Zo’n uitzending is alleen maar verwarrend voor de consument, met z’n en/of rekening met moeder de vrouw bij ING zittend, en daar al jarenlang spaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 25-02-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Het kan ook zijn dat ze "alvast" het nieuwe percentage gepubliceerd hebben. Ik zou ze gewoon eraan houden als blijkt dat ze de 3,4% niet nakomen. Die van mij is 10 februari geopend. Op 1 maart even goed kijken...
Dat is idd wat ik ook hoop. Bedoel tm 28 februari was toch gewoon best duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:13:
[...]

Heb de Nieuwsuur waar dat werd besproken gezocht, maar niet gevonden. Weet je zeker dat dat op maandag 24 februari was?
Oeps sorry mensen, was idd Radar! Excuses, geen idee waarom ik Nieuwsuur noemde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
[...]

wel over de grootbanken
wel over icesave.
Net gezien bij Radar.
alleen 1 zinnetje over de kleinere banken in Nederland.
voor de rest is mijn bingokaart vol.

dat je bij de grootbanken alleen kunt sparen als je er een betaalrekening hebt is mijns inziens geen probleem. de serieuze banken met de lollige namen hebben die eis niet. de betaalrekening functie laten ze over aan de grootbanken. er is genoeg concurrentie. er is te weinig kennis bij te veel klanten.

btw: het muziekje.voor de "geezers" onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Laatst online: 08-07 10:33
Mijn Raisin tegoed klopt weer hoor. Het ging van een dubbel tarief (12u lang te zien in de app!) naar 2 euro spaargeld (uren te zien!) naar een correcte weergave. Vanochtend toch even concentratie problemen.

Matig dat hun app vaak verkeerde informatie vertoont. Maargoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:32
Zojuist kreeg ik een mail van Raisin dat de rente op de variabele spaarrekening van Hoist per 3 maart wordt teruggezet naar 0%.

[ Voor 4% gewijzigd door Mryc op 25-02-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Mryc schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:06:
Zojuist kreeg ik een mail van Raisin dat de rente op de variabele spaarrekening van Hoist per 3 maart wordt teruggezet naar 0%.
Zie dat ook staan in het overzicht, als het geen fout is neem ik aan dat HoistSparen van de spaarrekening af wil. Maar ze hebben al eerder een tijdje een relatief hele lage rente gehad al was dat geen 0%.

[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 25-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:49
xileS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:51:
[...]

Iemand een enig idee?
Dat is inderdaad fout in hun systeem.
Ik heb het ook al twee keer gehad (nieuwe rekening na opgeheven rekening). Een ict medewerker moet resetten o.i.d.., dus je moet ze contacten:
"Sehr geehrter Herr ,

vielen Dank für Ihre Geduld.

Unsere IT-Abteilung hat Sie zurückgesetzt. Bitte versuchen Sie die Registrierung erneut.
"

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Overigens weer een nieuwe Duitse bank bij Raisin met een spaarrekening met variabele rente: BW-Bank

Rente 2,45% p.j. en daarmee nu hoger dan Nordax en gelijk aan de eveneens Duitse EuroExtra rekening zonder het nadeel van rente uitbetalingen op de Raisin rekening. Ook opvallende tekst in het productinformatieblad: Het rentetarief is variabel en bedraagt minstens 10% van de ECB-depositorente. :/

Uitkering per kwartaal en rente-op-rente al staat het effectief rente-tarief ook op 2,45% p.j.
BW Bank maakt deel uit van de LBBW Group en heeft haar hoofdkantoor in Stuttgart. Al meer dan 200 jaar bedient de bank particuliere en zakelijke klanten in de deelstaat Baden Württemberg en zakelijke klanten in heel Duitsland, met een sterke focus op het middel- en kleinbedrijf (mkb). BW Bank vervult ook de rol van spaarbank voor de deelstaatbank in Stuttgart, de hoofdstad van de deelstaat. In deze hoedanigheid biedt zij alle soorten bancaire en financiële diensten aan. Als onderdeel van de LBBW is BW Bank lid van de Sparkassen-Finanzgruppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sipjohn schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Dat is inderdaad fout in hun systeem.
Ik heb het ook al twee keer gehad (nieuwe rekening na opgeheven rekening). Een ict medewerker moet resetten o.i.d.., dus je moet ze contacten:
"Sehr geehrter Herr ,

vielen Dank für Ihre Geduld.

Unsere IT-Abteilung hat Sie zurückgesetzt. Bitte versuchen Sie die Registrierung erneut.
"
Ik heb ze idd inmiddels ook al een bericht gestuurd. Zo te horen gebeurd dit vaker en komt het goed.

Ik heb vanochtend alvast 1 euro overgemaakt, maar nog geen bevestiging per mail gehad. Voorgaande keren herinner ik mij dat voor elke ontvangen transactie een mail wordt gestuurd. Of zal ik vanwege deze fout in het systeem ook deze mails niet ontvangen?

Ik wacht het iig ff af tot morgen voordat ik 5k erop stort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
@dutchnltweaker centen binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:30:
Overigens weer een nieuwe Duitse bank bij Raisin met een spaarrekening met variabele rente: BW-Bank
...
Uitkering per kwartaal en rente-op-rente al staat het effectief rente-tarief ook op 2,45% p.j.
[...]
Dat is heel veel meer dan dat ze rechtstreeks bieden in Duitsland: 0,825% p/a (=30% van de ECB-rente)
https://www.bw-bank.de/de...nlage/tagesgeldkonto.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Trishul schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Oeps sorry mensen, was idd Radar! Excuses, geen idee waarom ik Nieuwsuur noemde.
Radar (en Kassa) zijn wel bij uitstek programma's voor de Johnnie's en Anita's van deze wereld.
Mensen met gezond verstand leren niks van die programma's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Yes vergeten te posten, gisteren middag uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17:51
Radar en kassa papegaaien voor de zekerheid de banken na.
Totaal niet vernieuwend.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 00:06
Is bij Advanzia nu wel of geen bronbelasting van toepassing? Ik las elders dat dit niet zo zou zijn, maar hieronder blijkt dit wel zo te zijn. Er is blijkbaar wel een alternatief dat de bronbelasting komt komen te vervallen. Wordt dit automatisch toegepast voor EU-ingezetenen en niet Luxemburgers, of dien je hier zelf nog achteraan te gaan met een formulier?

EU residents have a right of option with regards to withholding tax. They can either pay 35% withholding
tax on the interest, whilst maintaining banking secrecy, which obligates the customer to report interest
income to the local tax authorities. Alternatively, the customer can authorize Advanzia Bank to report the
interest earned on the savings amount directly to the tax authorities. With this option, the withholding tax
of 35% is waived.
Luxembourg residents generally pay withholding tax of 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
Roncom schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:08:
Is bij Advanzia nu wel of geen bronbelasting van toepassing? Ik las elders dat dit niet zo zou zijn, maar hieronder blijkt dit wel zo te zijn. Er is blijkbaar wel een alternatief dat de bronbelasting komt komen te vervallen. Wordt dit automatisch toegepast voor EU-ingezetenen en niet Luxemburgers, of dien je hier zelf nog achteraan te gaan met een formulier?

EU residents have a right of option with regards to withholding tax. They can either pay 35% withholding
tax on the interest, whilst maintaining banking secrecy, which obligates the customer to report interest
income to the local tax authorities. Alternatively, the customer can authorize Advanzia Bank to report the
interest earned on the savings amount directly to the tax authorities. With this option, the withholding tax
of 35% is waived.
Luxembourg residents generally pay withholding tax of 20%.
Je moet gewoon een bewijsje sturen van je adres in Nederland en een formuliertje invullen "Selbstauskunft Steueridentifikationsnummer" (dat krijg je van hun). Dan geen bronbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-07 09:40
Hoist sparen wil graag van zn Raisin klanten af, krijg zojuist bericht dat de rente per 3-3 naar 0.0% gaat

edit: ah net niet ver genoeg terug gelezen blijkbaar :X O-)

[ Voor 23% gewijzigd door sebastiaan89 op 25-02-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sebastiaan89 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:45:
Hoist sparen wil graag van zn Raisin klanten af, krijg zojuist bericht dat de rente per 3-3 naar 0.0% gaat.
i.d.d. - Mryc in "Het spaartopic - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:47

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Klopte dat wel in radar :?
Een rekenvoorbeeld met 2 banken, de ene 1,9% en de andere 3% ??
Volgens mij kun je geen 3% meer krijgen, of wel?
Beetje kinderachtig soms dat Radar, staat er een man met een gieter: kijk bij een laag % krijg je weinig water en bij een hoger % meer water, dus meer rente :z
En inderdaad de naam Raisin wordt niet genoemd, misschien mogen ze geen reclame maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:49
JAN-B schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:43:
Beetje kinderachtig soms dat Radar, staat er een man met een gieter: kijk bij een laag % krijg je weinig water en bij een hoger % meer water, dus meer rente :z
En inderdaad de naam Raisin wordt niet genoemd, misschien mogen ze geen reclame maken?
Daarom noemen ze het ook een voorbeeld...
Als het 2,75% is maakt het alsnog verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ze bedoelden buitenlandse banken (die 3%) maar die zijn inmiddels ook gezakt als ik mij niet vergis.
Het nivo is inderdaad niet al te hoog.
Ze noemden alleen de namen van 3 graai grootbanken, dus dat was geen reclame. Dat ze raisin niet noemden lijkt mij wel terecht (die kopen zelf ook al reclametijd in). Als ze de naam van het platform zouden noemen, dan zouden de kleinere binnenlandse banken ook genoemd moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ik vond die 'spaarexpert' nogal teleurstellend in zijn uitleg. Ook dat hij bij het sparen in het buitenland direct begon over IceSave. Later in zijn verhaal legde hij wel uit dat we nu DGS hebben en dat het nu veiliger is, maar dat kwam dus later.
Enige positieve was dat oud stel, waarbij die man van 82 jaar oud aangaf dat hij bij Distingo is gaan sparen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:52:

Ik vond die 'spaarexpert' nogal teleurstellend in zijn uitleg. ...
Ik heb het idee dat al die spaarexperts zich niet begeven op de delen van het internet waar wij verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:13
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Ze bedoelden buitenlandse banken (die 3%) maar die zijn inmiddels ook gezakt als ik mij niet vergis.
Het nivo is inderdaad niet al te hoog.
Ze noemden alleen de namen van 3 graai grootbanken, dus dat was geen reclame. Dat ze raisin niet noemden lijkt mij wel terecht (die kopen zelf ook al reclametijd in). Als ze de naam van het platform zouden noemen, dan zouden de kleinere binnenlandse banken ook genoemd moeten worden.
Het scherm van Raisin werd wel getoond. Los van of alles "helemaal klopt", als je het item zag en de reactie van de NVvB hoorde met het commentaar daarop dan weet je toch dat je heel snel weg moet zijn bij die "grootbanken".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Het scherm van Raisin werd wel getoond. Los van of alles "helemaal klopt", als je het item zag en de reactie van de NVvB hoorde met het commentaar daarop dan weet je toch dat je heel snel weg moet zijn bij die "grootbanken".
Voor de betaalrekeningen ben ik wel klant van grootbanken, en dat zal ook nog wel even zo blijven. De kosten heb ik er wel voor over. Maar daar blijft het dan ook bij. Spaargeld zien ze alleen passeren. Voor dat ze het kunnen aanraken waait het al weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:46:
[...]

Voor de betaalrekeningen ben ik wel klant van grootbanken, en dat zal ook nog wel even zo blijven. De kosten heb ik er wel voor over. Maar daar blijft het dan ook bij. Spaargeld zien ze alleen passeren. Voor dat ze het kunnen aanraken waait het al weer weg ;)
Hier ook, betaalrekening bij ING, sparen tot 50k bij Trade Republic, overige delen bij Santander Consumer Bank en Openbank en een klein plukje bij Ayvens Bank. Deze manier bevalt me uitstekend.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:46:
[...]

Zelfde hier, overigens met een laag rekeningsaldo maar wel een (beperkte) spaarpot voor noodgevallen. Dat moet dan maar met die anderhalf procent.

Wat me wel dwarszit is dat je met het zakelijke spaargeld al veel meer moeite hebt om "iets" te doen - buitenland is al helemaal moeilijk. Het loskoppelen van spaarrekeningen zou een oplossing kunnen zijn maar als je daar ook weer te maken krijgt met "antiwiswas kosten"..... Het basisbedrag aan kosten voor een bedrijf, vereniging of stichting ligt momenteel rond de € 300,- per jaar. Geen wonder dat er zoveel winst wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
DjoeC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:05:
[...]

Zelfde hier, overigens met een laag rekeningsaldo maar wel een (beperkte) spaarpot voor noodgevallen. Dat moet dan maar met die anderhalf procent.

Wat me wel dwarszit is dat je met het zakelijke spaargeld al veel meer moeite hebt om "iets" te doen - buitenland is al helemaal moeilijk. Het loskoppelen van spaarrekeningen zou een oplossing kunnen zijn maar als je daar ook weer te maken krijgt met "antiwiswas kosten"..... Het basisbedrag aan kosten voor een bedrijf, vereniging of stichting ligt momenteel rond de € 300,- per jaar. Geen wonder dat er zoveel winst wordt gemaakt.
Als het om een substantieel bedrag gaat is er bij de grote NL banken voor vermogende en zakelijke klanten vaak nog wel wat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
TvanW schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:13:
[...]

Als het om een substantieel bedrag gaat is er bij de grote NL banken voor vermogende en zakelijke klanten vaak nog wel wat mogelijk.
Jammer, van Lanschot had me alleen als medewerker, maar als klant ben ik te klein.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:17:
[...]

Jammer, van Lanschot had me alleen als medewerker, maar als klant ben ik te klein.....
Ik vraag dit voor een vriend, wanneer ben je groot genoeg voor van Lanschot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Ik vraag dit voor een vriend, wanneer ben je groot genoeg voor van Lanschot ?
"Toen" was het (minimaal) een paar miljoen, hangt ook van veel andere factoren af. Zal nu wel wat meer zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DjoeC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:44:
[...]

"Toen" was het (minimaal) een paar miljoen, hangt ook van veel andere factoren af. Zal nu wel wat meer zijn...
Troost je, er zijn wel meer bedrijven met medewerkers die zich het eigen product niet kunnen veroorloven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
Ik heb een rekening geopend via raisin bij BAI Europe en moest mij opnieuw legitimeren. Vandaag bericht om een recent document te uploaden van bijvoorbeeld mijn loonstrook om een bewijs van beroep. Zijn er nog alternatieven voor zo’n document want ik vindt dit te ver gaan.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
DjoeC schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Wat zou dat zijn, dat "New Competition Tool"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:53:
[...]

Ik ben bang iets dat veel geld kost en niets oplevert.
Klanten moeten zelf slimmer worden of zich ervoor interesseren, we hoeven niet de weg naar de juiste spaarbank te "rubber tegelen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
corsat schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:44:
Ik heb een rekening geopend via raisin bij BAI Europe en moest mij opnieuw legitimeren. Vandaag bericht om een recent document te uploaden van bijvoorbeeld mijn loonstrook om een bewijs van beroep. Zijn er nog alternatieven voor zo’n document want ik vindt dit te ver gaan.
Legitimatie zou vanuit Raisin kunnen komen maar dat bewijs van beroep komt vanuit BAI Europe, staat namelijk expliciet in het productinformatieblad van de bank dat je die informatie moet aanleveren, ook zit je nog met bronbelasting voor Portugal waar je ook nog documenten voor moet aanleveren. Ik neem aan dat het de 3 maanden deposito is, zou dan zelf voor HoistSparen gaan met 0,20% minder maar ook minder gedoe. Scheelt maar €10 op €20.000 voor 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
Novax schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:04:
[...]

Legitimatie zou vanuit Raisin kunnen komen maar dat bewijs van beroep komt vanuit BAI Europe, staat namelijk expliciet in het productinformatieblad van de bank dat je die informatie moet aanleveren, ook zit je nog met bronbelasting voor Portugal waar je ook nog documenten voor moet aanleveren. Ik neem aan dat het de 3 maanden deposito is, zou dan zelf voor HoistSparen gaan met 0,20% minder maar ook minder gedoe. Scheelt maar €10 op €20.000 voor 3 maanden.
Thks, duidelijk. Vergeten dus BAI.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 00:06
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:42:
[...]

Je moet gewoon een bewijsje sturen van je adres in Nederland en een formuliertje invullen "Selbstauskunft Steueridentifikationsnummer" (dat krijg je van hun). Dan geen bronbelasting.
Ik heb bij mijn aanvraag een formulier 'Self Declaration Tax Identification Number' opgestuurd en een bewijs van woonadres o.b.v. stroomafrekening. Is dat dan zo voldoende voor geen bronbelasting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kbus
  • Laatst online: 20:51
Ik heb Santander consumer bank gebeld over het ontbreken van het jaaroverzicht voor de spaarrekening.
Het klopt dat je niet een overzicht krijgt zoals we bij veel banken gewend zijn, zei de medewerker van de kantenservice. Je moet het uit de rekeningafschriften van 2024 halen wat de saldi op 1 jan 2024 en 31 dec 2024 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Coffeeroam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:53:
[...]

Tja, dat werd in het item naar mijn idee vrij netjes uitgelegd, maar goed: https://www.acm.nl/nl/pub...ool-het-waarom-en-het-hoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Misschien iemand die het (nog) weet van Credit Europe. Is de rente per jaar wat je in de app ziet actueel?

Mijn openingsdatum bij Credit Europe voor 3,55% is 26-11-24 en ik zie in de app nog steeds 3,55% staan. Ik dacht dat deze inmiddels verlopen was, maar wellicht zie ik morgen pas 1,5% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:04:
Misschien iemand die het (nog) weet van Credit Europe. Is de rente per jaar wat je in de app ziet actueel?

Mijn openingsdatum bij Credit Europe voor 3,55% is 26-11-24 en ik zie in de app nog steeds 3,55% staan. Ik dacht dat deze inmiddels verlopen was, maar wellicht zie ik morgen pas 1,5% staan.
Waarschijnlijk wel ja. Maar kan je niet aan de hand van de eventueel getoonde renteopbouw zien hoeveel rente% je krijgt. (365 * verschil van 1 dag / saldo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Rediem Capital heeft bij Raisin nu nieuw een 10 jaar deposito met 3,05% rente. En omdat het rente-op-rente is is het eindbedrag hoger dan met de 3,40% van Banca Sistema na 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Novax schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:38:
Rediem Capital heeft bij Raisin nu nieuw een 10 jaar deposito met 3,05% rente. En omdat het rente-op-rente is is het eindbedrag hoger dan met de 3,40% van Banca Sistema na 10 jaar.
Klopt, dan kom ik op 3,504%.
Let er wel op indien je kiest voor rentebetaling aan het eind van die 10 jaar je wellicht "maar" 74K kunt inleggen terwijl je binnen het DGS blijft (inclusief rente na 10 jaar). Bij jaarlijkse renteuitkering kan je dichter bij de ton gaan zitten. Als je dat kan of zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Waarschijnlijk wel ja. Maar kan je niet aan de hand van de eventueel getoonde renteopbouw zien hoeveel rente% je krijgt. (365 * verschil van 1 dag / saldo)
Aangezien er dit jaar niet heel veel transacties zijn geweest, heb ik het idd even nagerekend en kom precies op de cent uit. T/m 25-2 heb ik iig nog 3,55% gehad. Morgen denk ik niet meer, maar dat is nu makkelijk na te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:01:
[...]

Aangezien er dit jaar niet heel veel transacties zijn geweest, heb ik het idd even nagerekend en kom precies op de cent uit. T/m 25-2 heb ik iig nog 3,55% gehad. Morgen denk ik niet meer, maar dat is nu makkelijk na te rekenen.
Met de hand (rekenmachine veronderstel ik) is knap. Ik heb een excel sheet waarin ik mijn rekeningen bijhoudt. Het is even wat werk om dat op te tuigen, maar dan is periodiek controleren dat niet meer.
Pagina: 1 ... 130 ... 152 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling