Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-09 17:09
TvanW schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:54:
[...]

Huh? 2,85% bij CB...moet je .ang wachten denk ik.
Antwoord bij het verkeerde bericht :+
Het gaat om de DHB rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Als je daar nog een Welkom-rekening mag openen.
En je niet je complete belastingaangifte hoeft te uploaden ...
kbus schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:50:
[...]
Antwoord bij het verkeerde bericht :+
Het gaat om de DHB rekening.
Ging - want die is juist vandaag terug van 2,85% naar 2,60% (met boven de €25K en na 6 maanden 2,10%)

Je moet met de spaarrentes momenteel beter opletten dan bij een sportwedstrijd.
Hier thuis iemand die net vandaag de verhuizing naar Klarna (via Raisin) rond heeft en nu 4 dagen van die 2,83% rente mag genieten (wilde niet naar de Klarna app ...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:04
Houd rekening met de spaanse erfbelasting voor ongehuwden. Voor mij was dat einde openbank.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
GroteVoet459 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:23:
[...]

Als je daar nog een Welkom-rekening mag openen.
En je niet je complete belastingaangifte hoeft te uploaden ...

[...]

Ging - want die is juist vandaag terug van 2,85% naar 2,60% (met boven de €25K en na 6 maanden 2,10%)

Je moet met de spaarrentes momenteel beter opletten dan bij een sportwedstrijd.
Hier thuis iemand die net vandaag de verhuizing naar Klarna (via Raisin) rond heeft en nu 4 dagen van die 2,83% rente mag genieten (wilde niet naar de Klarna app ...)
Dat zag ik inderdaad dat de rente omlaag gaat en dan nog maar over 25K. Daarom vroeg ik me af of ik toch nog die 2,85% krijg. Ik heb wat issues om de rekening geopend te krijgen. Hoop dat dit van de week nog lukt. En dan maar zien welke rente ik krijg.

Alle rentes gaan momenteel erg hard naar beneden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
rechtsherstel schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:24:
De spaarrekening van Klarna bij Raisin gaat van 2,83% naar 2,53% per 7 februari.
Vraag me op basis hiervan af of Klarna Flex (rechtstreeks) zomaar omlaag kan nu. In de voorwaarde spreken ze over zo snel mogelijk informeren als ze de rente (snel) verlagen na bv een ECB verlaging. Maar als ze via Raisin al een "rente gaat omlaag" hebben gedaan lijkt het mij lastig te verdedigen om bij een verlaging van Klarna Flex nog te spreken over een semi noodgedwongen verlaging door de ECB.

Of in andere woorden: wanneer kunnen ze claimen dat de verlaging door ECB komt? Is een verlaging bv 2 weken na ECB verlaging nog te verantwoorden als "ECB heeft verlaagd dus wij 'moeten' ook en konden de klanten niet eerder informeren"? Of dus "als ze via Raisin verlagen daags na een ECB verlaging, kun je 2, 3, ... dagen later dan nog spreken over 'komt door ECB'?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:02
Rogier.V schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:20:
[...]
Naar wat ik begreep van Bunq gaat het om een spaarrekening en niet een beleggingsrekening zoals Wise/Revolut geldmarkfonds. En zou het dus ook met het lagere box 3 tarief zijn.
En lijkt mij dus gewoon op z'n plek hier in dit topic.
Alleen dan een spaarrekening zonder DGS. Lekker. En dat lage box 3 tarief is pas relevant rond de jaarwisseling. Tot 31 december profiteer ik liever van hogere rente. Mijn dollars gaan nu overigens in een geldmarktfonds bij IBKR. Ja dat is off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:04:
[...]

Alleen dan een spaarrekening zonder DGS. Lekker. En dat lage box 3 tarief is pas relevant rond de jaarwisseling. Tot 31 december profiteer ik liever van hogere rente. Mijn dollars gaan nu overigens in een geldmarktfonds bij IBKR. Ja dat is off topic.
Daar zou ik toch meer oppassen. De belastingdienst controleert op peildatumarbitrage. Als jij op 31-12 je belegging omzet naar een spaarproduct dan ziet de belastingdienst dat toch gewoon als belegging. Er geldt een termijn van 3 maanden rondom 31-12.

Dus jouw rendement wordt belast als belegging en je voordeel is dan verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:24
RobertMe schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:56:
[...]

Vraag me op basis hiervan af of Klarna Flex (rechtstreeks) zomaar omlaag kan nu. In de voorwaarde spreken ze over zo snel mogelijk informeren als ze de rente (snel) verlagen na bv een ECB verlaging. Maar als ze via Raisin al een "rente gaat omlaag" hebben gedaan lijkt het mij lastig te verdedigen om bij een verlaging van Klarna Flex nog te spreken over een semi noodgedwongen verlaging door de ECB.

Of in andere woorden: wanneer kunnen ze claimen dat de verlaging door ECB komt? Is een verlaging bv 2 weken na ECB verlaging nog te verantwoorden als "ECB heeft verlaagd dus wij 'moeten' ook en konden de klanten niet eerder informeren"? Of dus "als ze via Raisin verlagen daags na een ECB verlaging, kun je 2, 3, ... dagen later dan nog spreken over 'komt door ECB'?".
Het nieuws van vorige week donderdag was de aankondiging dat per 5 februari de rente daalt naar 2,75%.
Het gaat om de vijfde renteknip op rij sinds medio 2024. De verlaging van 3 naar 2,75 procent was algemeen verwacht. Ook de twee andere rentetarieven van de ECB gaan met ingang van 5 februari 25 basispunten lager.
Wel of niet van te voren aankondigen van de rente bij Klarna is afhankelijk van of Klarna er controle over heeft. Bij een wijziging door de ecb hebben ze dat niet.
Als de rente daalt
We laten het je zo snel mogelijk weten als de rente verandert door omstandigheden buiten Klarna's controle, zoals veranderingen in de centrale bankrente. Als de rente door andere omstandigheden verandert, brengen we je 14 dagen van tevoren op de hoogte voordat de verandering ingaat.
Er is geen sprake van noodzaak. Maar dat hoeft ook niet.

Dat Raisin zo aardig is om de rente daling aan te kondigen (en iets later in te laten gaan) is aan Raisin. Het doet mij wel vermoeden dat een daling bij Klarna ook ongeveer gelijktijdig wordt doorgevoerd. Als ze dan op dezelfde dag de mail versturen daarover is het voor mij voldoende.

Ik heb wat geld op TR staan (daar daalt de rente morgen) die al minimaal minder rente gaf dan Klarna (3% ipv 3,05%). Maar de dag rente mislopen bij stortingen bij Klarna is in dat geval pas na 2 maanden gecompenseerd. De periode van vermoedelijk slechts een paar dagen dat het rente verschil groter is, zal ook te kort zijn om dan het mislopen van 1 dag rente te compenseren. Daarvoor zijn namelijk ongeveer 10 a 11 dagen nodig. Ik wacht wel even tot de aanpassing bij Klarna, of dat mij duidelijk is dat ze dat voorlopig niet doen, voordat ik eventueel geld verschuif.

Door de rente opbouw bij Klarna nauwkeurig te volgen weet ik dat Klarna de eerste dag geen rente geeft. Als ze dat wel zouden doen dan boeide mij dit verhaal niet zo. In combinatie met instant of snel genoeg geld kunnen verschuiven loop ik dan geen of minimaal rente mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:08:
[...]

Het nieuws van vorige week donderdag was de aankondiging dat per 5 februari de rente daalt naar 2,75%.

[...]

Wel of niet van te voren aankondigen van de rente bij Klarna is afhankelijk van of Klarna er controle over heeft. Bij een wijziging door de ecb hebben ze dat niet.
Dat weet ik ;) Mijn punt is dat ze moeilijk in mei kunnen zeggen "we moeten nu, noodzakelijk, de rente aanpassen i.v.m. de ECB rentewijziging [van eind januari]". Sure, kans is best groot dat voor/in mei de ECB rente nog wel eens verlaagd is en ze dus die datum kunnen gebruiken, maar you get the point. Als ze zo lang wachten met het handelen op basis een ECB rentewijziging dan is er geen "noodzaak" meer om accuut te verlagen en hadden ze het ook die 2 weken of wat is het vantevoren kunnen aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:30:
[...]
Dat weet ik ;) Mijn punt is dat ze moeilijk in mei kunnen zeggen "...
Een tamelijk nutteloze discussie dit.
Wat ga jij doen als ze dat in mei wel zeggen? Een rechtzaak starten? Nee.
Je doet wat wij hier allemaal doen en we praten met ons geld - we pakken het op en gaan naar de volgende bank met een op dat moment redelijke rente en terwijl het onderweg is klagen we hier ...

Vandaag dalen de rentes van vrij opneembare spaarrekeningen bij Santander Consumer Bank, Alisa (via Raisin), Nordax (via Raisin) en all opties bij DHB Bank. Ook dalen de rentes op bijna alle depositos van Fjord Bank (via Raisin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
jeroenkb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:21:
[...]
Daar zou ik toch meer oppassen. De belastingdienst controleert op peildatumarbitrage. Als jij op 31-12 je belegging omzet naar een spaarproduct dan ziet de belastingdienst dat toch gewoon als belegging. Er geldt een termijn van 3 maanden rondom 31-12.

Nee, als je het omzet op 31-12 naar spaargeld en dan 3 maanden zo houdt is er niets aan de hand; het wordt gezien als spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 09:58
Mocht je nog een deposito voor 3% willen afsluiten (en je geld voorlopig niet nodig hebben, namelijk 7 jaar) -wees dan snel- per 6 februari gaat Aareal naar 2,9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Nee, als je het omzet op 31-12 naar spaargeld en dan 3 maanden zo houdt is er niets aan de hand; het wordt gezien als spaargeld.
We zeggen hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.W.R
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:37
Openfeld schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:55:
Mocht je nog een deposito voor 3% willen afsluiten (en je geld voorlopig niet nodig hebben, namelijk 7 jaar) -wees dan snel- per 6 februari gaat Aareal naar 2,9%.
Of 2,9% voor 5 jaar. Die heb ik net vastgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikeyfire643
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:31
jeroenkb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:21:
[...]

Ligt iets genuanceerder. Je moet wel als doel hebben gehad om de belasting te verlagen. Als je bijvoorbeeld een huis wilt kopen is dat een goede reden om je belegingen te verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Oké dan lees ik jou post anders dan dat je hem bedoelt. Deze zin klopt niet: "Als jij op 31-12 je belegging omzet naar een spaarproduct dan ziet de belastingdienst dat toch gewoon als belegging." Behalve als je het geld dus 3 maanden daar houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 04-02-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 09:17
Juan schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:31:
[...]

Dan kom ik op 66 ct, en niet 17 ct.. (wat er nu aan opbouw staat) maar ik kijk morgen wel ff.
Kan je je ook nog druk maken om wat grotere bedragen? Jeez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:21:
[...]

Oké dan lees ik jou post anders dan dat je hem bedoelt. Deze zin klopt niet: "Als jij op 31-12 je belegging omzet naar een spaarproduct dan ziet de belastingdienst dat toch gewoon als belegging." Behalve als je het geld dus 3 maanden daar houdt.
Ik borduurde voort op je initiele post waaruit ik opmaakte dat je nu al in een geldmarktfonds zit. Als je dan tot 31-12 blijft zitten haal je de 3 maanden niet.

Vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
jeroenkb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Ik borduurde voort op je initiele post waaruit ik opmaakte dat je nu al in een geldmarktfonds zit. Als je dan tot 31-12 blijft zitten haal je de 3 maanden niet.

Vandaar.
Die periode van 3 maanden moet 31/12 & 1/1 bevatten. Dus als het vlak voor 31/12 start en na 31/3 eindigt is het ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Die periode van 3 maanden moet 31/12 & 1/1 bevatten. Dus als het vlak voor 31/12 start en na 31/3 eindigt is het ook al goed.
Voor 2026. Maar voor 2025 zou je dan wegkomen met 12 maanden (als je in 2025 al in januari in een geldmarktfonds zit). Ben benieuwd of de belastingdienst daar intrapt

En mocht dat zou zijn dan is dat natuurlijk eenmalig een mazzeltje.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenkb op 04-02-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jeroenkb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Voor 2026. Maar voor 2025 zou je dan wegkomen met 12 maanden (als je in 2025 al in januari in een geldmarktfonds zit). Ben benieuwd of de belastingdienst daar intrapt

En mocht dat zou zijn dan is dat natuurlijk eenmalig een mazzeltje.
Dat lijkt mij geen kwestie van "intrappen". Het past prima binnen hun communicatie. De belastingdienst moet anders maar mensen inhuren die wel kunnen schrijven wat ze bedoelen. Dat zou mijn verweer zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 04-02-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empowerfreedom
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 13-09 20:37
Hebben meer mensen last dat het geld van Klarna Flex niet direct op de rekening staat? Ik wacht nu al 6 uur en het komt maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
empowerfreedom schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:09:
Hebben meer mensen last dat het geld van Klarna Flex niet direct op de rekening staat? Ik wacht nu al 6 uur en het komt maar niet aan.
Vanaf KNAB duurt het ergens tussen de 2 en 4 uur.
Waarom verwacht je dat het Instant Payment is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empowerfreedom
  • Laatst online: 13-09 20:37
GroteVoet459 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Dat was bij de vorige uitbetalingen wel zo. of iig redelijk snel, 30min

[ Voor 5% gewijzigd door empowerfreedom op 04-02-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:10:
[...]

@empowerfreedom schrijft "van Klarna Flex"
Dus wordt volgens mij een opname bij Klarna bedoeld,

"Vanaf KNAB" is een storting naar Klarna.

Vanaf ASN is het bij mij instant. Terug naar ASN en van en naar ING zijn bij mij niet instant. Maar wel binnen een paar uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:15:
[...]
@empowerfreedom schrijft "van Klarna Flex"
[...]
Dus wordt volgens mij een opname bij Klarna bedoeld,
Net een test gestart met een kleine opname vanaf Klarna Flex - zal straks laten weten als het er is bij KNAB.
Update 16:30 @empowerfreedom : Het is ergens in het laatste uur binnen gekomen, dus max 3 uur onderweg geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 04-02-2025 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moke11
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:32
Klarna flex gaat morgen van 3,05 naar 2,65%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:29

Jerra

Beunhaas in wording

Moke11 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:17:
Oef... heb de melding zelf nog niet op de mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moke11
Jerra schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Oef... heb de melding zelf nog niet op de mail.
nee, het staat nu weer in de lijst bij van spaarbank veranderen. Mail heb ik ook nog niet gehad.

Was te verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Moke11 op 04-02-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Moke11 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:17:
Wat is je bron ?
Ik heb nog geen mail en ook in de app zie ik niets hierover.

Niet zo mooi nieuws, een grotere daling dan ik verwacht had. Misschien is het product populairder dan verwacht. Dan blijft mijn geld nog maar zo veel mogelijk op TR staan. En anders in depo's van 3 maanden voor 2,9%

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 04-02-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
Harbo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:45:
Na inloggen bij Advanzia krijg ik dit :

Our services aren't available right now
We're working to restore all services as soon as possible. Please check back soon.

Nog iemand? In weekend waren ze bezig met hun systeem en toen kon ik helemaal niet inloggen.

Edit : Hij doet het weer.
Nu kan ik niet inloggen op Advanzia.

Heb de rekening recent leeggetrokken en wilde de rente nog even opnemen alvorens de rekening te beëindigen.
Krijg ik op de valreep nog een verzoek om te verklaren waar m’n euro’s vandaan komen.
Zij blokkeren je rekening toch niet direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Reintje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Nu kan ik niet inloggen op Advanzia.

Heb de rekening recent leeggetrokken en wilde de rente nog even opnemen alvorens de rekening te beëindigen.
Krijg ik op de valreep nog een verzoek om te verklaren waar m’n euro’s vandaan komen.
Zij blokkeren je rekening toch niet direct?
Je krijgt over een tijdje een herinnering met daarin een termijn van 30 dagen om te reageren.

Het blijft een loterij wanneer je die vragen krijgt. Laatst <1% van het reeds bestaande saldo bijgestort en toen opeens mailtjes om die transactie uit te leggen 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbus
Vandaag de bevestiging van DHB bank gekregen dat de rekening geopend is, na anderhalve week! Ik krijg nog wel de 2,85% aktie rente. Dat is mooi meegenomen met de hard dalende rentes. Overboeken erheen is instant dat is ook prettig. Ben benieuwd hoe lang terugboeken daar duurt. In de voorwaarden staat dat het 2 werkdagen kan duren, dat is wel heel lang. Iemand ervaring daarmee bij deze bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
kbus schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:52:
Vandaag de bevestiging van DHB bank gekregen dat de rekening geopend is, na anderhalve week! Ik krijg nog wel de 2,85% aktie rente. Dat is mooi meegenomen met de hard dalende rentes. Overboeken erheen is instant dat is ook prettig. Ben benieuwd hoe lang terugboeken daar duurt. In de voorwaarden staat dat het 2 werkdagen kan duren, dat is wel heel lang. Iemand ervaring daarmee bij deze bank?
Mijn ervaringen tot nu toe.
Op werkdagen voor 12.00uur overgemaakt dezelfde dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Dat lijkt mij geen kwestie van "intrappen". Het past prima binnen hun communicatie. De belastingdienst moet anders maar mensen inhuren die wel kunnen schrijven wat ze bedoelen. Dat zou mijn verweer zijn.
Ik ben duidelijk iets anders opgevoed dan jij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jeroenkb schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik ben duidelijk iets anders opgevoed dan jij.....
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22
empowerfreedom schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:09:
Klarna is aan het klooien, de rente was 3 dagen niet bijgewerkt (opgebouwd)
Een Instant Payment van vannacht om 2 uur (was ingepland) was om 2:04 aangekomen volgens de Rabo.. maar Klarna zag het pas om 11 uur vanochtend of zo.

En om e.e.a. vage reden, klopt de rente nu precies,, er lijkt ook rente berekend te zijn over de stortingsdatum

Geen bericht gehad dat Flex omlaag zou gaan per morgen.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:03:
[...]En om e.e.a. vage reden, klopt de rente nu precies,
We sparen met je mee. Van harte gefeliciteerd met je persoonlijke overwinning. Taart. *O* :)F :(:)
Het was weer zenuwslopend.

Op naar de volgende 'ramp',

[ Voor 16% gewijzigd door Harry720A op 04-02-2025 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje :)

[ Voor 10% gewijzigd door Juan op 04-02-2025 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Reintje Net ingelogd in Advanzia en geen probleem hier. Wat voor foutmelding krijg jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
@Moke11

Waar heb jij die info van de verlaging van Klarna vandaan?
Ik vind nergens deze verlaging gemeld, geen mail, in de app niet, en ook op hun eigen site staat dit nergens.

Via Raisin gaat deze per 7-2 omlaag, niet iets door de war gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Juan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:11:
@Moke11

Waar heb jij die info van de verlaging van Klarna vandaan?
Ik vind nergens deze verlaging gemeld, geen mail, in de app niet, en ook op hun eigen site staat dit nergens.

Via Raisin gaat deze per 7-2 omlaag, niet iets door de war gehaald?
Staat hier: https://www.vanspaarbankv...ingen/1384/flex-rekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Wel bijzonder, vanuit Klarna zelf blijft het nog stil.
Via Raisin bieden ze ook een hogere rente, daar zijn ze de hoogste.
Dat zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:20:
[...]

Wel bijzonder, vanuit Klarna zelf blijft het nog stil.
Via Raisin bieden ze ook een hogere rente, daar zijn ze de hoogste.
Dat zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer duren.
Klopt, zie rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"

Maar ben benieuwd of Klarna Flex daadwerkelijk morgen naar beneden gaat zonder enige aankondiging naar klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Zou zomaar kunnen, het lijkt erop dat ze het te druk hebben (betalingen niet tijdig verwerken, die iP gegaan zijn, vertraagd de rente opbouw bijwerken)

Kreeg vanochtend ook kort de melding, dat de rekening niet beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:26:
Zou zomaar kunnen, het lijkt erop dat ze het te druk hebben (betalingen niet tijdig verwerken, die iP gegaan zijn, vertraagd de rente opbouw bijwerken)

Kreeg vanochtend ook kort de melding, dat de rekening niet beschikbaar zou zijn.
Ik denk dan dat ze voornamelijk met jouw account aan de slag zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Vast en zeker..

volgensmij is Bashen niet toegestaan.. toch..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:29:
Vast en zeker..

volgensmij is Bashen niet toegestaan.. toch..?
Het was niet als bashen bedoeld. Vandaar de smiley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Nou vooruit dan.. (y)

[ Voor 10% gewijzigd door Juan op 04-02-2025 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

@Juan een ingeplande betaling/transactie wordt vrijwel nooit uitgevoerd als IP.
Is dat ook weer opgehelderd :)

Als het allemaal snel-snel moet dan moet je het zelf overmaken en niet inplannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Jerra schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:42:

Als het allemaal snel-snel moet dan moet je het zelf overmaken en niet inplannen
@Jerra hmmm.. 🤔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tlgKMMA4HRtR2lQucAd-2vpfeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gN1oNPxVz7t6eZcwWK81CHqr.jpg?f=fotoalbum_smal
Toch zag de Klarna app dit bedrag pas later op de dag

[ Voor 12% gewijzigd door Juan op 05-02-2025 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Voor degene die het willen weten
Klarna geeft nog steeds 3,05%, in de app, website.
Ook de bijgeschreven opgebouwde rente is gebaseerd op de 3,05%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e

Klarna is aan het klooien, de rente was 3 dagen niet bijgewerkt (opgebouwd)
Een Instant Payment van vannacht om 2 uur (was ingepland) was om 2:04 aangekomen volgens de Rabo.. maar Klarna zag het pas om 11 uur vanochtend of zo.
...
Deze tekst kan ik niet rijmen met de afbeelding in het berichtje hierboven.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 05-02-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:00:
Voor degene die het willen weten
Klarna geeft nog steeds 3,05%, in de app, website.
Ook de bijgeschreven opgebouwde rente is gebaseerd op de 3,05%
De vandaag opgebouwde rente is de rente over het saldo van gisteren zonder de eventuele storting van gisteren. Gisteren was de rente sowieso 3,05%. Per vandaag gaat de rente eventueel naar 2,65%. Dat zie je dan op zijn vroegst morgen.

edit: op dit moment (13:21) staat op "vanspaarbankveranderen" nog steeds dat de nieuwe rente 2,65% wordt. Het is echter 2,75% geworden. Iets minder erg. Het positieve verschil met "via Raisin" is dan vanaf vrijdag 0,22%.

edit: om 15:34 staat het correct op "vanspaarbankveranderen"

[ Voor 53% gewijzigd door W1ck1e op 05-02-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jerra schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 23:42:

Dat klopt. Als je een overschrijving inplant voor een dag wordt het op die dag door de bank uitgevoerd. Maar de bank bepaalt het tijdstip. Dat kan dus elk moment zijn: vroeg, laat, te vroeg maar ook te laat.

[ Voor 25% gewijzigd door W1ck1e op 05-02-2025 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zoals verwacht is Scalable Capital ook meegegaan met de verlaagde ECB-rente - per vandaag 2,75%
(https://www.vanspaarbankv...l/wijzigingen-spaarrente/)

De Support Chat AI van Klarna melde gisteren nog dat die niets wist van een (aankomende) rente-verlaging op de Flex-rekening en dat zij geen invloed hebben op wat vergelijkingssites denken dat de ontwikkelingen zijn. Het antoord kwam extreem snel en volledig, dus ik was vast niet de eerste die het vroeg.
Maar bovengenoemde site heeft wel heel specifieke waardes die ze vast niet zelf verzonnen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53
[...]

Waar maak je je druk om?
Voor de renteberekening maakt het geen flaus aus
of dat geld om 2 uur of om 11 uur op de rekening staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computern3rd
  • Laatst online: 05-02 09:41
W1ck1e schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:20:
[...]

De vandaag opgebouwde rente is de rente over het saldo van gisteren zonder de eventuele storting van gisteren. Gisteren was de rente sowieso 3,05%. Per vandaag gaat de rente eventueel naar 2,65%. Dat zie je dan op zijn vroegst morgen.
Hoe kom je erbij dat ze dit aangepast hebben? Op de site (niet ingelogd, niet in de app dus helemaal clean) staat ook gewoon 3,05% vandaag. Welke je dus morgen als rente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
computern3rd schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:41:

Hoe kom je erbij dat ze dit aangepast hebben? Op de site (niet ingelogd, niet in de app dus helemaal clean) staat ook gewoon 3,05% vandaag. Welke je dus morgen als rente krijgt.
"eventueel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Vraagje voor de meer ervaren Advanzia gebruikers. Op mijn gisteren ontvangen afschrift staat dat mijn rente momenteel 3,4% is.

Mijn 3 mnd zitten er echter op én ik ben niet geinformeerd over een verlenging van de actierente.

Weet iemand of de actierente direct gewijzigd wordt op het afschrift na verloop van de actieperiode? Mogelijk geniet ik een maand extra 3,4% en ga ik direct weer alle terugboeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Statement nazien. Daar staat bij mijn account 2.12% nu. Was 3,7%. Alles overgezet op vrouw. 3,4%

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:33
Mail van Klarna dat de flex rente 2.75 wordt ipv 3.05 vanaf vandaag

[ Voor 11% gewijzigd door tipex op 05-02-2025 11:20 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
tipex schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:19:
App geeft de verlaagde rente ook al aan voor een nieuw Flex account.
De bestaande accounts geven nu nog het oude rentepercentage.

Update 11:35: en de bestaande Flex rekeningen hebben nu ook in de app het verlaagde rentepercentage.

[ Voor 20% gewijzigd door GroteVoet459 op 05-02-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Ook zie ik dan nog niet wat de deposito's gaan doen, niet dat die er nou heel scherp waren.
Maar je kunt nu dus nog voor 2,74% vastzetten voor 3 jaar.

Waar haalt vanspaarbankveranderen.nl dan zo vroeg de net-niet-kloppende informatie vandaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Jerra op 05-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moke11
tipex schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:19:
fijn dat ze gelijk blijven met de ECB rente (y)

En vreemd dat van spaarbank veranderen 2,65% aangeeft. Misschien hebben ze dat bij Klarna intern op het laatste moment toch nog snel verhoogt in lijn met de concurrentie die ook op de ECB rente zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Moke11 op 05-02-2025 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:09:
Zoals verwacht is Scalable Capital ook meegegaan met de verlaagde ECB-rente - per vandaag 2,75%
(https://www.vanspaarbankv...l/wijzigingen-spaarrente/)

...
Ik heb na 16-1 geen nieuwe informatie gekregen van Scalable over het free account met deze rente. Prime kosten zijn sowieso nu te veel om die rekening aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb na 16-1 geen nieuwe informatie gekregen van Scalable over het free account met deze rente. Prime kosten zijn sowieso nu te veel om die rekening aan te houden.
FREE abo heeft dezelfde rente, maar is (net als bij Trade Republic) gelimiteerd tot €50K.
Dus misschien gedeeltelijk leeghalen en abo omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:05:
[...]

FREE abo heeft dezelfde rente, maar is (net als bij Trade Republic) gelimiteerd tot €50K.
Dus misschien gedeeltelijk leeghalen en abo omzetten?
Rekening heeft een saldo van een paar euro & prime betaal ik (al lang) niet meer, en ik ben akkoord gegaan met de transitie. Volgens mij is Scalable aan zet.

Laatste mail :
Binnenkort aan de slag

Hallo,
Nog even geduld - binnenkort kun je profiteren van de nieuwe voorwaarden. We brengen je op de hoogte zodra de nieuwe Scalable beschikbaar is.

In de tussentijd kun je hier antwoorden vinden op belangrijke vragen.

Met vriendelijke groet,
Jouw Scalable Capital-team
Voorlaatste mail :
Actuele status

Hallo,
Binnenkort kun je profiteren van deze en andere updates bij Scalable:
bullet
Snelle stortingen en uitbetalingen.
bullet
3 % rente per jaar doorgesluisd van partnerbanken en geldmarktfondsen op maximaal € 500.000 in de Scalable Broker1.

Met vriendelijke groet,
Jouw Scalable Capital-team
Nog oudere mail :
Bedankt voor je toestemming

Hallo,
We hebben je toestemming voor de nieuwe algemene voorwaarden ontvangen. Je hoeft verder niets te doen.

Dat zijn de volgende stappen:
bullet
Je blijft gewoon toegang houden tot je Scalable account.
bullet
We bereiden alles voor zodat je binnenkort kunt profiteren van ons nieuwe aanbod.
bullet
We informeren je zodra het nieuwe aanbod voor jou beschikbaar is.

Nieuw aanbod in een oogopslag:
bullet
Effectenrekening direct bij Scalable Capital.
bullet
Een extra beurs EIX en snelle betalingen.
bullet
Gunstige voorwaarden onveranderd.
bullet
De contante saldi worden gestort op rekeningen bij partnerbanken en in geldmarktfondsen. De wettelijke depositobescherming van de partnerbanken is €100.000 per klant. Voor geldmarktfondsen gelden de UCITS-beschermingsnormen, ongeacht het investeringsbedrag.
bullet
We geven 3 % rente per jaar (variabel) door op geldsaldi tot € 500.000 voor PRIME+ en € 50.000 voor FREE Broker.

Bedankt voor je blijvende vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:51
GroteVoet459 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Officieel natuurlijk alleen als je het als een andere persoon doet - want het is een aanbieding voor nieuwe klanten en dat ben je niet als je een actieve rekening hebt.

Dat het controle-proces aan de Advanzia kant vaak wat rammelt en je bij wijze van spreken de volgende dag na sluiten al nieuwe klant bent is iets heel anders.
Ervaring is dat je 1 of 2 dagen na opzeggen een nieuwe rekening kunt openen. Heb nog nooit geprobeerd dat nog vóór het opzeggen te doen. Lijkt mij dat je dan geen "nieuwe klant" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een overboeking naar Santander Consumer Bank is bijgeschreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:54:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een overboeking naar Santander Consumer Bank is bijgeschreven ?
Nu? Lang, want SEPA transacties worden 's nachts niet uitgevoerd.

Overdag: SEPA transactie dus een aantal uurtjes (max 4?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Nu? Lang, want SEPA transacties worden 's nachts niet uitgevoerd.

Overdag: SEPA transactie dus een aantal uurtjes (max 4?)
Is dat uit eigen ervaring want in de "Pinned/Bewaarpost" staat wel SWIFT en geen SEPA ?
Overboeking overigens vanmorgen om 10:15uur gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door TvanW op 05-02-2025 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:03:
[...]

Is dat uit eigen ervaring want in de "Pinned/Bewaarpost" staat wel SWIFT en geen SEPA ?
Het lijkt mij sterk dat een Europese bank geen SEPA doet. Volgens mij toch (semi? Daadwerkelijk?) een vereiste om als bank te kunnen opereren.

En ja, eigen ervaring. Duurt normaliter een paar uurtjes. Dus 's morgens storten is rond de middag bijgeschreven en rond de middag storten is voor het eind van de dag bijgeschreven. Opnemen idem dito, 's morgens opnemen en rond de middag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Quirion heeft per vandaag de spaarrente verlaagd naar 2,00% (-0,25%) - of dat is in ieder geval het prcentage dat nu op hun website staat. Volgens de Tagesgeldvergleich site zou dat zelfs 1,75% moeten zijn, dus ik hoe het even in de gaten.

Ook Smartbroker+ maakte een daling, hier van 2,75 naar 2,50% (-0,25%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
[...]

RobertMe schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:16:
[...]

Het lijkt mij sterk dat een Europese bank geen SEPA doet. Volgens mij toch (semi? Daadwerkelijk?) een vereiste om als bank te kunnen opereren.

En ja, eigen ervaring. Duurt normaliter een paar uurtjes. Dus 's morgens storten is rond de middag bijgeschreven en rond de middag storten is voor het eind van de dag bijgeschreven. Opnemen idem dito, 's morgens opnemen en rond de middag ontvangen.
@GroteVoet459 kan jij duidelijkheid verschaffen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
[...]

Heb de tekst aangepast.
Die opmerking kwam uit een posting hier die ik gebruikt heb tijdens een verzamelrondje om het verhaaltje te maken, maar lijkt niet (meer?) te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:20:
[...]
edit: op dit moment (13:21) staat op "vanspaarbankveranderen" nog steeds dat de nieuwe rente 2,65% wordt. Het is echter 2,75% geworden. Iets minder erg. Het positieve verschil met "via Raisin" is dan vanaf vrijdag 0,22%.

edit: om 15:34 staat het correct op "vanspaarbankveranderen"
Mijn Top 15-post van een paar dagen geleden is nu net ouder dan 4 dagen en kan ik daarom niet meer bijwerken. Ga geen modje vragen er een speciale posting van te maken (zoals de bewaarposts) - volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen.

Klarna heeft nu een maandje pech (niet meer in die lijst), door hun eigen gebrekkige communicatie - hadden ze ons als klanten netjes een paar dagen van tevoren ingelicht was deze verwarring er niet geweest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:14:
[...]

Mijn Top 15-post van een paar dagen geleden is nu net ouder dan 4 dagen en kan ik daarom niet meer bijwerken. Ga geen modje vragen er een speciale posting van te maken (zoals de bewaarposts) - volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen.

Klarna heeft nu een maandje pech (niet meer in die lijst), door hun eigen gebrekkige communicatie - hadden ze ons als klanten netjes een paar dagen van tevoren ingelicht was deze verwarring er niet geweest 8)
Mijn punt was meer dat vanspaarbankveranderen ook niet altijd alles goed heeft. En misschien had Klarna wat tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
W1ck1e schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Mijn punt was meer dat vanspaarbankveranderen ook niet altijd alles goed heeft. En misschien had Klarna wat tijd nodig.
Als je als een bank werkt, moet je een betrouwbare partij zijn. Gisteravond wist de niet-zo-intelligente Assistent zogenaamd nog van niets ...

Een rentewijziging communiceren op het moment dat die ingevoerd wordt is wat mij betreft een no-no.
MeDirect doet dit ook en het grootste deel van mijn geld is daar nu dan ook weg.

Genoeg partijen die hun werk en hun klanten blijkbaar wel serieus nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander36
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-02 22:30
Nordax Bank gaat de variabele rente op de spaarrekening verlagen van 2,65% p.j. naar 2,53% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.02.2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Vast een ontzettende beginnersvraag, maar als ik een Raisin account wil openen dan moet ik ter verificatie 10 cent overmaken via Klarna. Op zich geen probleem, maar het blijft niet bij die 10 cent: “Door verder te gaan stem ik ermee in dat Klarna toegang krijgt tot mijn financiële account (voor max. 180 dagen) en mijn persoonlijke en financiële gegevens verwerkt in overeenstemming met Klarna's Voorwaarden en Privacyverklaring.
Fourthline zal persoonlijke en financiële informatie van mijn rekening ontvangen.” Ook als ik doorklik naar mijn bank-app, dan lees ik in de toelichting daar dat ik hiermee een ander volledige toegang tot mijn bankrekening geef. Wut??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JME schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:18:
maar als ik een Raisin account wil openen dan moet ik ter verificatie 10 cent overmaken via Klarna.
Dit is niet nodig om een Raisin account te openen. Welke spaarrekening probeer je precies te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Novax schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Dit is niet nodig om een Raisin account te openen. Welke spaarrekening probeer je precies te openen?
Nog niets, ik ben een Raisin account aan het aanmaken via de app. Eerst ID verificatie en dan volgt een laatste stap om die 10 cent over te maken. En daarbij slaat de twijfel toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vast een ontzettende beginnersvraag, maar als ik een Raisin account wil openen dan moet ik ter verificatie 10 cent overmaken via Klarna. Op zich geen probleem, maar het blijft niet bij die 10 cent: “Door verder te gaan stem ik ermee in dat Klarna toegang krijgt tot mijn financiële account (voor max. 180 dagen) en mijn persoonlijke en financiële gegevens verwerkt in overeenstemming met Klarna's Voorwaarden en Privacyverklaring.
Fourthline zal persoonlijke en financiële informatie van mijn rekening ontvangen.” Ook als ik doorklik naar mijn bank-app, dan lees ik in de toelichting daar dat ik hiermee een ander volledige toegang tot mijn bankrekening geef. Wut??
Als het je puur om Klarna via Raisin gaat: waarom doe je Klarna niet rechtstreeks ?
Scheelt als ik mij niet vergis 0,22% rente
Ik heb vorige week Klarna flex geopend en volgens mij derden geen toegangsrechten gegeven tot bankrekeninggegevens.

Als het jou om Raisin in combinatie met andere banken dan Klarna gaat. Wat is dan de rol van Klarna ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JME schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:30:
[...]

Nog niets, ik ben een Raisin account aan het aanmaken via de app. Eerst ID verificatie en dan volgt een laatste stap om die 10 cent over te maken. En daarbij slaat de twijfel toe
Hebben ze een optie hoe je dat geld kan overmaken, en kom je dan wellicht onbedoeld in de Klarna app terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
... als ik een Raisin account wil openen dan moet ik ter verificatie 10 cent overmaken via Klarna. ...
Je moet 10 ct overmaken van je tegenrekening bij je huis-bank. Daarmee zet Raisin dat vast in je profiel als rekening waarvan/-heen je kunt storten/opnemen, totdat je die op een later tijdstip zou willen wijzigen. Die huis-bank zou inderdaad Klarna kunnen zijn, maar ik betwijfel of dat echt je hoofd-bank is.

Die vragen betreffende directe toegang tot je bankgegevens via een PSD2 authorisatie klinkt alsof je (ook?) een account bij Klarna zelf aan het aanmaken bent. Die bieden die optie als vorm van verificatie, maar is in mijn herinnering niet verplicht.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 06-02-2025 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
kbus schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:13:
En Collector via Raisin gaat ook per 31 januari verlagen van 2,75 naar 2,65%.
En per vandaag zelfs door naar 2,60% (-0,05%), ook op Weltsparen.
De verschillen met Duitsland worden rap kleiner.

[ Voor 12% gewijzigd door GroteVoet459 op 06-02-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Zelf-identificatie werkt via Fourthline en die lijken samen te werken met Klarna. Vage constructie, vandaar de twijfel. Ik zal eens proberen of video-identificatie tot andere opties leidt, dan spreek je i.i.g. nog een mens tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:37:

...
Die vragen betreffende directe toegang tot je bankgegevens via een PSD2 authorisatie klinkt alsof je (ook?) een account bij Klarna zelf aan het aanmaken bent. Die bieden die optie als vorm van verificatie, maar is in mijn herinnering niet verplicht.
Bij het aanmaken van de Klarna flex rekening heb ik alleen een selfie gemaakt en mijn ID card gescand. Daar heb ik dan wat geld van 2 rekeningen op dezelfde naam overgemaakt naar Klarna. Zodat die rekeningen ook beschikbaar zijn voor opnames bij Klarna. Iets anders heb ik volgens mij niet gedaan aan identificatie.
@JME

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 06-02-2025 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JME schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:42:
Zelf-identificatie werkt via Fourthline en die lijken samen te werken met Klarna. Vage constructie, vandaar de twijfel. Ik zal eens proberen of video-identificatie tot andere opties leidt, dan spreek je i.i.g. nog een mens tussendoor.
Heb je de mogelijkheid om een account te openen via de website van raisin.nl? (op een laptop met camera). Daar ging de identificatie nog via IDNow en waren die stappen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Laatst online: 06-09 02:54
Binnenkort moeten de aangiftes bij de BD ingevuld worden.

Via Raisin had ik op 1-1-2024 een rekening lopen. Is deze buitenlandse rekening direct zichtbaar in je vooraf ingevulde aangifte of moet ik deze opzoeken en handmatig toevoegen?

Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:50:
Binnenkort moeten de aangiftes bij de BD ingevuld worden.

Via Raisin had ik op 1-1-2024 een rekening lopen. Is deze buitenlandse rekening direct zichtbaar in je vooraf ingevulde aangifte of moet ik deze opzoeken en handmatig toevoegen?

Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn ervaring is dat mocht de rekening niet al zichtbaar zijn, deze makkelijk toe te voegen is. Ik neem even aan dat je een administratie bijhoudt van rekeningen die je gebruikt. Sommige buitenlandse rekeningen van mij waren zichtbaar, andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Vorig jaar klopte er niets van Raisin doorgegeven had. Gewoon wachten op het jaaroverzicht (eind februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:45
Juan schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:48:
Vorig jaar klopte er niets van Raisin doorgegeven had. Gewoon wachten op het jaaroverzicht (eind februari)
Bij mij klopte het dan weer wel, dus denk dat dit per klant kan verschillen.

Conclusie: het is sowieso verstandig een eigen administratie bij te houden (niet alleen voor Raisin) en de vooraf ingevulde gegevens goed te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
U123456 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:10:
Vandaag een nabetaling gekregen van de curator van de Amsterdam Trade Bank (AT Bank) naar aanleiding van het faillissement van deze bank in april 2022. Het ging bij mij nu om een aanvullende vergoeding van slechts enkele euro's.
[...]
bron: https://atbank.nl/
Gisteren ontving ik een brief in dit kader. Van de curatoren (Stibbe)

Omdat ze blijkbaar geen rekening gegevens hebben moet ik, als ik een uitbetaling van mijn tegoed en rente wil, mijn rekening gegevens nog even via mail doorgeven.

De fysieke brief bevat een document in 3 talen, Nederlands, Engels & Duits steeds van 2 blaadjes en een enkele bijlage. Porto is volgens mij meer dan mijn tegoed bij de ATbank. Om niet alles voor niets te laten zijn, kies ik maar voor uitbetalen ;)

Het lijkt er op dat ik over het saldo gedurende de periode tot begin dit jaar nog steeds 5,25% rente heb opgebouwd. Had ik dat eerder geweten ;)

meer info hier

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 07-02-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeeroam
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:51
W1ck1e schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Gisteren ontving ik een brief in dit kader. Van de curatoren (Stibbe)

Omdat ze blijkbaar geen rekening gegevens hebben moet ik, als ik een uitbetaling van mijn tegoed en rente wil, mijn rekening gegevens nog even via mail doorgeven.

De fysieke brief bevat een document in 3 talen, Nederlands, Engels & Duits steeds van 2 blaadjes en een enkele bijlage. Porto is volgens mij meer dan mijn tegoed bij de ATbank. Om niet alles voor niets te laten zijn, kies ik maar voor uitbetalen ;)

Het lijkt er op dat ik over het saldo gedurende de periode tot begin dit jaar nog steeds 5,25% rente heb opgebouwd. Had ik dat eerder geweten ;)

meer info hier
Ik kreeg vorig jaar nog €17,76 van de curator terwijl ik dacht dat ik alles al - met rente - via de DNB had gekregen. Geen probleem, laat maar komen. Maar ik geloof wel dat het nu, na 3 jaar, wel eindelijk afgewikkeld is met ATB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
GroteVoet459 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:27:
[...]
..., Klarna (via Raisin) naar 2,53% per 07-Feb
In Duitsland (via Weltsparen gaan ze per vandaag zelfs naar 2,50% terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gisteren ontving ook ik de informatie vanuit Stibbe over de afwikkeling van de AT Bank. Had alles al terugontvangen, dus voor mij niets nieuws. Beetje zonde van al dat overbodige papierwerk.

Daarnaast heb ik via de mail ook een vraag ontvangen vanuit PriceWaterhouseCoopers naar aanleiding van hun audit van de FCM Bank over 2024. Of ik akkoord was met mijn eindejaarsoverzicht bij de FCM Bank. Blijkbaar een steekproef. Nog nooit meegemaakt en weet niet zo goed wat er daarvan moet vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Lloyds email:
Bij Lloyds Bank daalt de spaarrente op 21 februari 2025 van 2,25% naar 2,00%.

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 07-02-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 11:04
Kun je ergens bij Advanzia zien wat voor jouw specifiek de actuele rente is (en eventueel voor hoelang)? Mijn account is deze week geactiveerd.
Pagina: 1 ... 127 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling