@
ardvark99 Ta heeft niets met het vermogen te maken. Ta is afhankelijk van de retourtemperatuur en debiet.
Formule Q=m*C*dT. De EA6 met een debiet van 17 l/m kan nooit meer dan een dT van 6 graden maken. Kom je met 22 uit de vloer dan kan de Ttoe niet hoger zijn dan 28 graden of je moet gas gaan bijstoken.
Ik kom zelden boven de 30 graden terwijl hij 35 (max CP000 ) als setpoint heeft.
Ik heb mijn CV zoveel mogelijk uitgeschakeld, want een beetje bij stoken gaat niet. Het minimale vermogen van mijn CV is al 3 kW. Met de AE op 5 kW spring je meteen naar 8 kW en dat is teveel voor mijn systeem waardoor het heel onrustig wordt. Sterker de CV blijft op min bij staan een het vermogen van de EA neemt af waardoor ik zeker continue 50% gas gebruik.
@
Andrehj ik ben de afgelopen dagen ook aan het puzzelen geweest.
Verschillende settings van langzaamst tot zeer snel hebben bij mij geen invloed.
Gisteren met de flow bezig geweest.
21 l/m gaat steil omhoog tot vol vermogen, maar bij het bereiken van 2300 W volgt een defrost.
15 l/m minder steil, maar komt niet op vol vemogen (bereikt 1800W) maar dan volgt net zo snel ook weer een defrost.
Naar 100% pompvermogen (max 24 l/m bij mij) rustig omhoog, beetje zoekende rond de 1400W maar geen defrost gedurende 4 uur, echter in de nacht weer iedere 45 minuten defrost. Watertemperatuur komt bij mij dan niet meer boven de 25 graden, wat weer te laag is voor de radiatoren boven.
Ik ben terug naar 22 l/m, Ta =31 gr , wel ieder 1u15 minuten defrost. Ik laat hem hier maar even op.
Vervelende is dat de omstandigheden gedurende de dag constant varieren en een WP 100% afhankelijk is van deze omstandigheden.
CP750 aanwarmtijd is als met een klokprogramma werkt en het om 15.00 20 graden moet zijn. Hij begint dan de aangegeven tijd met eerder verwarmen om de wens van 15.00 te halen op dat tijdstip. Doet dus niets op handmodus.
C automaat is onzin. Moeten ook je kabels op uitgelegd worden, want deze heeft een hogere piekstroom dan B. Maar EA heeft een softstarter (toerengeregelde compressor) dus heeft geen piekstroom. Je zou hem op een B10 nog kunnen aansluiten.