Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37
Yordi- schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
[...]

Hi! Mag ik vragen hoe het verder is verlopen? Ik heb ook een installateur over de vloer gehad die de all in one gaat aanbieden.

Ik vraag me ook af hoe die machine "weet" dat de CV erbij moet. Is dat wanneer de aanvoertemperatuur niet op de ingestelde waarde komt?

Hoe dan ook, ik heb nu een 45KW CV. Wat niet helemaal duidelijk is, is het vermogen van de CV in zo'n all in one. Ook klinkt 6 of 8 KW warmtepomp niets bij 45KW gas... maar wellicht vergelijk ik appels met peren.

Of @Snakeman123 of @Bontje Blauw misschien nog ervaringen te delen over de winter?
Bij mij is de WP 8 februari geïnstalleerd. Context, 2^1 kapwoning 1995, isolatie Rc2,5 en HR glas 30 jaar oud, voorzien van standaard radiatoren. Opp. 135m2, inhoud 430m3. WP 4kW + Tzerra Ace-Matic CW5 met buitenvoeler.
Geïnstalleerd door TPtechnology, opdracht via Remeha Expierence Center. In een dag alles geïnstalleerd.
In mijn situatie, 2e verdieping met een dakterras, is de unit op het dakterras geplaatst.
Aanvoertemperatuur staat op 50C, stooklijn op 30C helling 1.2 en tapwater niet op comfort. (alleen ww voor badkamer nodig, keuken heeft een kokendwaterkraan) Februari en Maart hadden koude nachten en dat ging goed qua comfort. WP moet wel hard werken natuurlijk, dus afgenomen vermogen zat periodiek tegen de 1500W aan. Met die koude nachten 1 graad verlaging in de nachten.
Je kan instellen op volledig WP, CV ketel of beide met optie op basis van bijv. kosten (gas vs stroom) Dan maakt het systeem een keuze. Ik heb met keuze op basis van kosten gemerkt dat de CV even kort bijspingt in de ochtend. Maar je kan dat voorkomen.
De gemiddelde COP was voor februari 4.6 en voor Maart en April 4.7.
Vermogen van mijn nieuwe ketel is 35kW. Maar in de settings kan je erg veel finetunen. Mijn vorige CV ketel van 24kW had ik ook op 60% vh vermogen staan als ik het mij goed herinner.
Thermostaat, de eTwist vond ik wel matig, traag reageren, moest kamertemperatuur een offset geven van 4 graden (thermostaat gaf bijna 4 graden meer aan als kamertemp). Maar goed zoveel zit je daar ook niet meer aan. Via de app kan je snel stookprogramma's instellen.
In Februari 37% en Maart 73% minder gas verbruikt dan in 2024. Met de aantekening 1) settings op basis van kosten laten kiezen, dus CV sprong in februari 's nachts of ochtends iets bij, 2) veel hoger comfort en constantere temperatuur in huis dan voorheen met alleen CV + verdiepingen ook kamers verwarmen. (nu 20 graden constant is huis i.p.v 18 woonkamer, 16 verdieping)
Stroomverbruik van de WP was Februari 375kWh en Maart 296kWh (gemeten via eigen kWh teller van HomeWizard)

COTE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Bontje Blauw schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:31:
[...]

Bij mij is de WP 8 februari geïnstalleerd. Context, 2^1 kapwoning 1995, isolatie Rc2,5 en HR glas 30 jaar oud, voorzien van standaard radiatoren. Opp. 135m2, inhoud 430m3. WP 4kW + Tzerra Ace-Matic CW5 met buitenvoeler.
Geïnstalleerd door TPtechnology, opdracht via Remeha Expierence Center. In een dag alles geïnstalleerd.
In mijn situatie, 2e verdieping met een dakterras, is de unit op het dakterras geplaatst.
Aanvoertemperatuur staat op 50C, stooklijn op 30C helling 1.2 en tapwater niet op comfort. (alleen ww voor badkamer nodig, keuken heeft een kokendwaterkraan) Februari en Maart hadden koude nachten en dat ging goed qua comfort. WP moet wel hard werken natuurlijk, dus afgenomen vermogen zat periodiek tegen de 1500W aan. Met die koude nachten 1 graad verlaging in de nachten.
Je kan instellen op volledig WP, CV ketel of beide met optie op basis van bijv. kosten (gas vs stroom) Dan maakt het systeem een keuze. Ik heb met keuze op basis van kosten gemerkt dat de CV even kort bijspingt in de ochtend. Maar je kan dat voorkomen.
Vermogen van mijn nieuwe ketel is 35kW. Maar in de settings kan je erg veel finetunen. Mijn vorige CV ketel van 24kW had ik ook op 60% vh vermogen staan als ik het mij goed herinner.
Thermostaat, de eTwist vond ik wel matig, traag reageren, moest kamertemperatuur een offset geven van 4 graden (thermostaat gaf bijna 4 graden meer aan als kamertemp). Maar goed zoveel zit je daar ook niet meer aan. Via de app kan je snel stookprogramma's instellen.
In Februari 37% en Maart 73% minder gas verbruikt dan in 2024. Met de aantekening 1) settings op basis van kosten laten kiezen, dus CV sprong in februari 's nachts of ochtends iets bij, 2) veel hoger comfort en constantere temperatuur in huis dan voorheen met alleen CV + verdiepingen ook kamers verwarmen. (nu 20 graden constant is huis i.p.v 18 woonkamer, 16 verdieping)
Stroomverbruik van de WP was Februari 375kWh en Maart 296kWh (gemeten via eigen kWh teller van HomeWizard)
Misschien ook wat voor jouw radiatoren.
Ik heb deze beneden op 3 radiatoren geïnstalleerd en dit scheelt behoorlijk. Hiermee kun je ook wanneer het koud is buiten, met een lagere aanvoertemperatuur toch je huis warm stoken :)

Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Bontje Blauw schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:31:
[...]

Geweldige toevoeging, dank je wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37
FlowDesign schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:12:
[...]

Misschien ook wat voor jouw radiatoren.
Ik heb deze beneden op 3 radiatoren geïnstalleerd en dit scheelt behoorlijk. Hiermee kun je ook wanneer het koud is buiten, met een lagere aanvoertemperatuur toch je huis warm stoken :)

Het grote HeatMeister smart home radiatorbooster-topic #2
Jazeker, ik heb al doosje met 5 ventilatoren in huis. Met ESP32, sensoren, ESPhome, Homeassistant heb ik al wat gemaakt de afgelopen jaren. Ik vind het alleen nog wel prijzig worden met in mijn woonkamer al 4,6 meter radiatorlengte. Maar wellich kan je ventilatoren spreiden? Ik weet niet wat dat doet met het rendement. Ik heb een 3d printer, dus daarmee kan je gemakkelijk spacers maken.
Verder overweeg ik binnen 1,5 jaar het glas te vervangen met subsidie. Ook wil ik kijken of WTW ventilatie kan, zodat ik van de raam ventilatieroosters af kan. Kost wel wat, maar ik ben ook al gauw €1000 kwijt aan zelfregelende licht geluiddempende roosters. Deze post vervalt dan. En bijkomend ook een betere score van het energielabel en meer comfort.
Keuzes, keuzes en maar forums doorspitten :)

COTE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Bontje Blauw schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 01:52:
[...]

Jazeker, ik heb al doosje met 5 ventikatoren in huis. Met ESP32, sensoren, ESPhome, Homeassistant heb ik al wat gemaakt de afgelopen jaren. Ik vind het alleen nog wel prijzig worden met in mijn woonkamer al 4,6 meter radiatorlengte. Maar wellich kan je ventilatoren spreiden? Ik weet niet wat dat doet met het rendement. Ik heb een 3d printer, dus daarmee kan je gemakkelijk spacers maken.
Verder overweeg ik binnen 1,5 jaar het glas te vervangen met subsidie. Ook wil ik kijken of WTW ventilatie kan, zodat ik van de raam ventilatieroosters af kan. Kost wel wat, maar ik ben ook al gauw €1000 kwijt aan zelfregelende licht geluiddempende roosters. Deze post vervalt dan. En bijkomend ook een betere score van het energielabel en meer comfort.
Keuzes, keuzes en maar forums doorspitten :)
Zo'n doosje van 5 Arctic fans is regelmatig wel ergens in de uitverkoop, dan valt de prijs wel mee.
Ik heb een stuk of 40 of 45 P8 fans verdeeld over zo'n 5,5 meter radiator. Heb zelf frames gemaakt van MDF en m'n vrouw heeft die geschilderd.

https://www.arctic.de/en/P8-PWM-PST/ACFAN00154A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Yordi- schreef op donderdag 24 april 2025 @ 20:30:
[...]

Hi! Mag ik vragen hoe het verder is verlopen? Ik heb ook een installateur over de vloer gehad die de all in one gaat aanbieden.

Ik vraag me ook af hoe die machine "weet" dat de CV erbij moet. Is dat wanneer de aanvoertemperatuur niet op de ingestelde waarde komt?

Hoe dan ook, ik heb nu een 45KW CV. Wat niet helemaal duidelijk is, is het vermogen van de CV in zo'n all in one. Ook klinkt 6 of 8 KW warmtepomp niets bij 45KW gas... maar wellicht vergelijk ik appels met peren.

Of @Snakeman123 of @Bontje Blauw misschien nog ervaringen te delen over de winter?
Ik las hier toch eerder investeringen van rond de 6K, hier een aanbieding (dan wel voor de zwaarste 8KW all-in-one variant), 10K. Grote verschillen dus per aanbieder. Ik kreeg eerder al een aanbieding van een ander op basis van Nefit van 15K. Ik heb toch sterk het idee dat er verschrikkelijk gerommeld wordt door de installateurs, ik kwam uit op installatiekosten van 4000 ex BTW. Laat ze een hele dag met 2 man bezig zijn, dat is 250 euro per uur. Te zot natuurlijk. Dit werkt "van het gas af" niet in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-09 09:21
Yordi mee eens maar ik heb afgelopen jaar gezien dat een dag toch wel erg krap is. Uitleg was minimaal maar uiteraard afhankelijk van hoe ingewikkeld het is en welke opties je allemaal hebt of kiest. Afgelopen jaar 6200 kwijt min subsidie kost die ca 3k voor een 6kw EA monoblock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mt66
Yordi 45kw cv is waarschijnlijk gebaseerd op een woning met weinig isolatie, mogelijk is je woning nu veel beter geïsoleerd dan toen woning werd gebouwd, wat is je gasverbruik? Een hp werkt continue waardoor vermogen veel lager kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 14:21
Ook een woning zonder isolatie heeft geen 45 kW ketel nodig.
Meestal is het vermogen alleen gebaseerd op de warmtapwater klasse. Vooral voor tapwater van 60 gr met 10 l/m heb je ongeveer 35 kW nodig.
Voor de slecht geisoleerde woning is voor verwarming zelf meestal maar 12-15 kW nodig. Je hebt voor meer vermogen gewoon te weinig verwarmingsoppervlak (radiatoren).

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wat @Pietje555 al terecht opmerkt, het gaat om het warm tapwater. Kleine toevoeging, stel je hebt of wil ooit een regendouche, neem dan een 45 kW ketel. Anders wordt het meer een druppeldouche :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietje555
@FlowDesign lijkt me wat overdreven. Met 45 kW kan je 20 l/m douchewater van 40 graden maken. Je leidingdiameters voldoen dan ook niet en je hebt waarschijnlijk een drukverhoging nodig.
Is toch ook niet meer ethisch verantwoord om in 10 minuten 200 liter warm drinkwater door het putje te spoelen?!? Plaats dan minimaal een douche WTW ipv een zware gasketel.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pietje555 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:38:
@FlowDesign lijkt me wat overdreven. Met 45 kW kan je 20 l/m douchewater van 40 graden maken. Je leidingdiameters voldoen dan ook niet en je hebt waarschijnlijk een drukverhoging nodig.
Is toch ook niet meer ethisch verantwoord om in 10 minuten 200 liter warm drinkwater door het putje te spoelen?!? Plaats dan minimaal een douche WTW ipv een zware gasketel.
Ik doe dat zelf ook niet hoor en heb ook geen regendouche, maar een krachtige straal wanneer je daar even behoefte aan hebt is wel fijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Twee winters met de Elga Ace 4kw achter de rug. Zoals eerder aangegeven heb ik eea zo getweaked dat er nagenoeg geen gas wordt gebruikt voor de verwarming van het huis. In beide winters daardoor ongeveer 100 m3 gas verstookt waarvan 95% voor douchewater en kleine restje voor backup van de Elga tijdens defrosts op koude dagen met hoge luchtvochtigheid.

De cijfers:
Winter 23-24 : woonkamer op 19 graden constant, 2350 graaddagen, verbruik 859 kwh
Winter 24-25 : woonkamer op 19,5 graden constant, 2803 graaddagen, verbruik 983 kwh

Per graaddag is het verbruik dus iets gedaald afgelopen winter (van 0,37 naar 0,35) en uiteraard heb ik door iets hogere temperatuur in woonkamer èn iets koudere winter 124 kwh meer verbruikt.

Ter vergelijking: ik zat vóór de Elga op een gemiddeld winter gas verbruik van zo'n 600 m3 per jaar.

Door de Elga dus een prachtige besparing èn ook nog eens lager vastrecht op het gas. Zo verdienen we 'm in zo'n 10 jaar wel terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnooooo
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08-09 16:22
Advies gevraagd aan mede tweakers. Ik sta op het punt een Elga Ace split 6 kW te kopen. Ik twijfel of ik nu de Elga Ace 6 kW of toch 4 kW moet aanschaffen.

Het huis:
- hoekwoning 135 m2 BVO met blinde gevel op oosten
- bouwjaar 1994
- gasverbruik 650 m3 waarvan ongeveer 75 m3 voor sww
- 2 m3 hout per jaar, circa 5.000 kWh energie inhoud bij 80% rendement, ofwel 500 m3 aardgas equivalent
(en hier wil ik grotendeels mee stoppen)
- vloerverwarming met open verdeler op bg. H.o.h weet ik niet maar ruim voldoende om woonkamer warm te krijgen met 27 graden in vv
- kleine radiator in hal
- 1e verdieping met werkkamer, en 2 slaapkamers en badkamer met radiatoren
- 2e verdieping 1 slaapkamer en installatieruimte
- standleiding 22 mm staal

Ik heb voor buiten unit eigenlijk alleen ruimte in voortuin waarbij de ramen slechts 75 cm boven de grond zitten. Ik heb geen ruimte voor een hoge monoblock of All electric (bovendien 3 jaar oude Intergas HR eco 30 kW).
Dan kom ik uit op split unit 4 kW of 6 kW.

Nu heb ik dilemma. Welke moet ik kiezen, 4 kW of 6 kW? Ik neig naar de laatste. Of is dit een overkill? Overwegingen
- pendelen in voor en najaar hoewel ik laat start met stoken en vroeg stop.
- geluid (want 3 meter van erfgrens buurvrouw een 6 m van haar raam)
- hogere COP van 6 kW en meer uren bij lagere temperaturen ook (gunstig voor CO2 uitstoot)

Website Remeha en installateur adviseren beiden 4 kW. 6 kW is € 500,- duurder

[ Voor 6% gewijzigd door Onnooooo op 07-05-2025 16:07 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Onnooooo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:34:
Advies gevraagd aan mede tweakers. Ik sta op het punt een Elga Ace split 6 kW te kopen. Ik twijfel of ik nu de Elga Ace 6 kW of toch 4 kW moet aanschaffen.

Het huis:
- hoekwoning 135 m2 BVO met blinde gevel op oosten
- bouwjaar 1994
- gasverbruik 650 m3 waarvan ongeveer 75 m3 voor sww
- 2 m3 hout per jaar, circa 5.000 kWh energie inhoud bij 80% rendement, ofwel 500 m3 aardgas equivalent
(en hier wil ik grotendeels mee stoppen)
- vloerverwarming met open verdeler op bg. H.o.h weet ik niet maar ruim voldoende om woonkamer warm te krijgen met 27 graden in vv
- kleine radiator in hal
- 1e verdieping met werkkamer, en 2 slaapkamers en badkamer met radiatoren
- 2e verdieping 1 slaapkamer en installatieruimte
- standleiding 22 mm staal

Ik heb voor buiten unit eigenlijk alleen ruimte in voortuin waarbij de ramen slechts 75 cm boven de grond zitten. Ik heb geen ruimte voor een hoge monoblock of All electric (bovendien 3 jaar oude Intergas HR eco 30 kW).
Dan kom ik uit op split unit 4 kW of 6 kW.

Nu heb ik dilemma. Welke moet ik kiezen, 4 kW of 6 kW? Ik neig naar de laatste. Of is dit een overkill? Overwegingen
- pendelen in voor en najaar hoewel ik laat start met stoken en vroeg stop.
- geluid (want 3 meter van erfgrens buurvrouw een 6 m van haar raam)
- hogere COP van 6 kW en meer uren bij lagere temperaturen ook (gunstig voor CO2 uitstoot)

Website Remeha en installateur adviseren beiden 4 kW. 6 kW is € 500,- duurder
Ik zou voor de 4kW gaan. Die moet makkelijk genoeg vermogen kunnen leveren en op alle dagen dat het niet zo koud is minder pendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
Zou de 6 kW pakken. Minder defrosts in de winter en pendelen doet hij niet als je hem goed inregelt.
Met 6 kW kun je ook een hogere temperatuur (dT) halen voor je radiatoren.
Grootste nadeel van de 6 kW is dat hij buiten een stuk meer geluid maakt.
4 kW is net niks (maar wel stiller).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49
Pietje555 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:10:
Zou de 6 kW pakken. Minder defrosts in de winter en pendelen doet hij niet als je hem goed inregelt.
Nou die 4kw doet het hier anders prima 125m2 jaren 30 tussenwoning, schatting label A of B. Wel met volledige vvw.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnooooo
1nsane schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:56:
[...]

Nou die 4kw doet het hier anders prima 125m2 jaren 30 tussenwoning, schatting label A of B. Wel met volledige vvw.
Heb je nog veel bijstook met gas afgelopen winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onnooooo
Pietje555 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:10:
Geluid valt denk ik mee bij zelfde vermogensvraag. De 6 kW draait dan op half vermogen maar het blijft spannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Onnooooo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:59:
[...]

Heb je nog veel bijstook met gas afgelopen winter?
Niet heel veel. Met name in de temperatuurrange 6 tot 0 graden. Dan heb je meer defrosts dan net onder nul vanwege vocht in de lucht en die defrosts kosten nu eenmaal gas en bij langdurige kou moet de CV ketel wel bijkomen natuurlijk.

Ik heb een slordige 250m3 gas verstookt vorig jaar maar da’s inclusief douchen en koken op gas. Gezin met kinderen.

Ik denk wel dat het na-isoleren van de woning, feit dat het een tussenwoning is en vvw wel écht helpt, de lage instuurtemp voor de vvw zorgt wel écht voor relatief weinig defrosts en ook dat de CV ketel pas vrij laat moet helpen.

Ik heb overigens alleen al het glas voor HR++ vervangen en alle gevels van binnenuit geïsoleerd.

Isolatie onder de vloer was heel lastig en kostbaar. Dak kan ook beter maar dat ga ik pas doen als het bitumen platte dak vervangen moet worden.

[ Voor 32% gewijzigd door 1nsane op 07-05-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
Onnooooo schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:00:
[...]

Geluid valt denk ik mee bij zelfde vermogensvraag. De 6 kW draait dan op half vermogen maar het blijft spannend
Dingetje is echter dat je met de 6kW ook meer vermogen ga draaien (en nog veel minder gas). Daarnaast heb je altijd de defrost nog en dan draait hij voluit. De EA6 doet dan 2x zoveel geluid dan de EA4.
Ik heb met mijn huis uit 1914 ( 2000 geheel gerenoveerd) van 1200 m³ met mijn EA6 en Intergas XTreme36 al 2 jaar rond de 190 m³ gas per jaar inclusief SWW.
Ook ik heb beneden vloerverwarming, maar boven gewoon radiatoren (met speedfans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealSailor
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-05 01:26
Goedenavond, hier draait nu ook de Ea 6KW. Gekoppeld aan een Tzerra Ace 39c uit 2020. Huis uit de jaren 30, 210 m2 waarvan 110 m2 op 21 graden, rest op 18. Geen VVW, wel heatfans in de 21 graden ruimtes. Redelijk goed na geïsoleerd. Verbruik gas 1900 m3, gezin van 4. De energiebehoefte is ca 80 W/m2. In alle 21 graden ruimtes staan de kranen permanent open, de rest op thermostaatkranen.
Ik heb dit hele draadje gelezen de afgelopen weken. En de meeste parameters daarop ingesteld.
Setpoint 28 graden, helling 1. Max temp 48. Debiet instellen (HP069) kan niet (?), pompsnelheid op 50% zorgt voor reductie stroomgeluid en debiet van ca 12 liter. CP240 staat op 3. Nu eerst maar eens kijken hoe dit loopt.
Waar ik nog niet goed uit ben is hoe ik de opwarming van het zuidwest deel van het huis (het grootste deel van de 21 graden) ‘opvang’, want de werkkamer is NO en krijgt die stralingswarmte niet en koelt dus te ver af. Op gas zette ik zo nu en dan de ‘open haard mode’ aan met de etwist, maar als ik dat vergat werd het veel te warm. Die is niet voor een beperkt aantal uren in te stellen? Iemand nog ideeen en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealSailor
Ik kom er bij verder inregelen achter dat setting HP069 bij mijn Elga Ace 6kw (split) niet te veranderen is, ook niet via installateursmenu. Die staat ingesteld op 17. Dat betekent veel geruis. Ik heb het nu met HP016 getemperd, maar dat is niet de beste manier natuurlijk. Het is sw versie 1.09. De installateur heeft dit ook niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
RealSailor schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:53:
Ik kom er bij verder inregelen achter dat setting HP069 bij mijn Elga Ace 6kw (split) niet te veranderen is, ook niet via installateursmenu. Die staat ingesteld op 17. Dat betekent veel geruis. Ik heb het nu met HP016 getemperd, maar dat is niet de beste manier natuurlijk. Het is sw versie 1.09. De installateur heeft dit ook niet eerder gezien.
Dit is denk ik de nieuwste firmware. Grote kans dat ze de regeling aangepast hebben en dat hij net als de mono op dT regelt. Bij de mono kunnen ze HP069 geloof ik ook niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealSailor
Pietje555 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Dit is denk ik de nieuwste firmware. Grote kans dat ze de regeling aangepast hebben en dat hij net als de mono op dT regelt. Bij de mono kunnen ze HP069 geloof ik ook niet aanpassen.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Maar dat debiet heb ik helemaal niet nodig. Ik wil het ook niet ivm het geruis. Met PP016 kan ik het wel omlaag brengen, maar ik lees dat dat eigenlijk niet de juiste manier is. Wat zijn de nadelen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-09 18:45
wie kan mij vertellen waarom ik in mijn Etwist software versie 2.28.1 heb zitten terwijl op de site van remeha de laatste versie 2.27.4 is

Ook heb ik het probleem dat bij mij de home app niet naar de Laaste versie 6.64.45 wil (Android)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1alIgnMCKNEexn6sg-zg5JiGWkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPVfAnF0SMjAhP2662Sf980a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv99
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-08 20:23
Hier iedem dito, 2.28.1.
Misschien iets te maken metde introductie van Remeha-Connect monitoring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
peterv99 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:51:
Hier iedem dito, 2.28.1.
Misschien iets te maken metde introductie van Remeha-Connect monitoring
maar welke software versie heb jij in de Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Misschien de website nog niet geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
minicraft schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:23:

Ook heb ik het probleem dat bij mij de home app niet naar de Laaste versie 6.64.45 wil (Android)
Vandaag update ontvangen zit nu op versie 6.64.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dit ding lijkt op te lopen. In de winter zit ie op 10-11. is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98ENtB29RGSLZCcLN2vitsZ3_00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idJS2O97tMRBjiPlemZ8o1K4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv99
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-08 20:23
minicraft schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:32:
[...]

maar welke software versie heb jij in de Home app
6.64.45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBtL
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:41
Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:07:
Dit ding lijkt op te lopen. In de winter zit ie op 10-11. is dit normaal?

[Afbeelding]
Dat kan komen als je thermostaatkranen hebt - die lopen nu dicht (het is namelijk warm genoeg) waardoor er wat meer weerstand in het verwarmingssysteem zit. Maar in principe kan deze pomp nu gewoon uit - je hebt toch geen verwarming meer nodig. Wel moet hij nog 1x per maand ofzo even aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Dat kan je zelf doen - of je kan zoiets gebruiken. Scheelt ongeveer 15 euro per jaar bij een verbruik van 10-12W - dus dat heb je er vrij snel weer uit.

Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j10
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:02

j10

Weet iemand wat het verschil is tussen de elga via de remeha app. op een lage temperatuur zetten zodat hij niet aanslaat of via de app op uit zetten ,.Dus tussen de stand-by of de uit stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Op lage temp zetten moet je opletten of dit tijdelijk is of permanent. Tijdelijk schakelt weer naar klokprogramma op moment van passeren ingestelde kloktijd.
Temperatuur laag instellen heeft geen invloed op automatisch overschakelen op koelen. Koelprogramma wordt ingeschakeld afhankelijk van buiten temperatuur.
Op lage temperatuur zetten zorgt niet altijd dat de pomp uitgezet wordt.
Zet je hem op UIT, dan zijn alle programmas uitgeschakeld en blijft hij standby met soms een korte pompstart tegen vastzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDVB
  • Laatst online: 29-08 13:49
Dag allen,

Ik heb een vraag mbt mijn Remeha Neptuna hybride 8kw warmtepomp. Ik ben me er ten volle van bewust dat dit het Elga Ace topic is, maar over de Neptuna is bijna niets terug te vinden. De codes, handleiding etc lijkt heel gelijkaardig aan de Elga Ace, dus ik vermoed dat de oplossing op mijn probleem hetzelfde is.

De dagen worden warmer, dus ik heb recent de vloerkoeling opgestart. Nu valt het me op dat de warmtepomp pendelt (tot 5x per uur compressor aan/uit) + dat zowel de aanvoertemperatuur (AM016) als de aanvoertemperatuur warmtepomp (HM001) zakken tot soms 15,5°. Dit terwijl parameter CP270 ingesteld staat op 18°. Dit alles is uiteraard niet ideaal. Het vervelende is dat de handleiding net als bij de Elga Ace ontoereikend is.

Is dit bij iemand van jullie al eens voorgevallen?

Assumpties mbt de oorzaak hiervoor:
- Misschien is er een soort regelstrategie mbt koelen en wordt er teveel vermoegen gegeven door de hoge buitentemperatuur? Parameter HM069 (condensor toerental) staat namelijk altijd op ongeveer 60%, terwijl de remeha website zegt dat de WP kan modeleren naar min 30%. In principe zou er moeten gekoeld worden naar 18° en moet er met de rest geen rekening gehouden worden.
- Een technieker van Remeha wist me te vertellen dat mijn systeem geen 3-weg klep heeft. Hij zei dat hierdoor het systeem continu een signaal heeft om te mengen naar 18°, maar dat dit logischerwijs niet kan. Toen ik dit meldde aan de installateur zei hij dat "hij dit in al die jaren nog nooit gehoord had". Geen idee wie dus correct is.

Dankje voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CDVB schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:58:
De dagen worden warmer, dus ik heb recent de vloerkoeling opgestart. Nu valt het me op dat de warmtepomp pendelt (tot 5x per uur compressor aan/uit) + dat zowel de aanvoertemperatuur (AM016) als de aanvoertemperatuur warmtepomp (HM001) zakken tot soms 15,5°. Dit terwijl parameter CP270 ingesteld staat op 18°. Dit alles is uiteraard niet ideaal. Het vervelende is dat de handleiding net als bij de Elga Ace ontoereikend is.

Is dit bij iemand van jullie al eens voorgevallen?

Assumpties mbt de oorzaak hiervoor:
- Misschien is er een soort regelstrategie mbt koelen en wordt er teveel vermoegen gegeven door de hoge buitentemperatuur? Parameter HM069 (condensor toerental) staat namelijk altijd op ongeveer 60%, terwijl de remeha website zegt dat de WP kan modeleren naar min 30%. In principe zou er moeten gekoeld worden naar 18° en moet er met de rest geen rekening gehouden worden.
- Een technieker van Remeha wist me te vertellen dat mijn systeem geen 3-weg klep heeft. Hij zei dat hierdoor het systeem continu een signaal heeft om te mengen naar 18°, maar dat dit logischerwijs niet kan. Toen ik dit meldde aan de installateur zei hij dat "hij dit in al die jaren nog nooit gehoord had". Geen idee wie dus correct is.

Dankje voor de hulp
Verhaal over driewegklep is onzin. Maar ik denk dat ie een thermostaatklep bedoelde, die hebben ook drie aansluitingen. Dat lost echter het probleem niet op, want:

99% kans dat het minimum vermogen van je WP veel hoger is dan het vermogen wat je vloer bij koelen met 18 graden water af kan geven. En dan gaat de watertemperatuur dus naar beneden waarna je WP dus pendelen.
Heb je aan die afgifte al eens aan gerekend? Er zijn standaard tabellen voor.

Mogelijke oplossingen:
- veel extra afgifte realiseren (denk aan een factor 2 of 3 of zo)
- kleinere WP kopen.
- koelen opgeven
- airco installeren.

Overigens staat het je vrij om een topic voor de Remeha Neptuna te maken. Ik ken die verder niet, maar gezien de vermogens lijkt ie meer op een Mercuria, waar al wel een eigen topic voor is.

[ Voor 15% gewijzigd door Andrehj op 19-06-2025 08:16 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewhi
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:10
Inmiddels koel ik sinds een week mijn woning met veel plezier met Jaga Strada Hybrid radiatoren icm de Elga Ace. Ik ben verrast hoeveel dat scheelt qua temperatuur, zeker op de slaapkamer op het zuiden en de zolderkamers.

Wat mij wel opvalt is dat de ketel periodiek de warmtapwatertemperatuur oppiept, maar daardoor ook "restwarmte" lekt naar het koelcircuit, waardoor de warmtepomp gek gaat regelen. Vandaag met de warmte gaat dat prima, maar zeker als de warmtepomp wat verder in zijn minimale regelbereik teruggaat wordt e.e.a. instabiel. Is er iets te doen aan de (onnodige) warmhoudfunctie? Ik heb het warmtapwaterbereiding al op ECO-stand staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEgOdaYUgNNMbYAUpMeAy-9Sf2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57rXkXJigjsXUnOjwPgn5FQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
@thewhi misschien kun je de nadraaitijd van de CV ketel op 0 zetten na tapwater gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewhi
Pietje555 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:48:
@thewhi misschien kun je de nadraaitijd van de CV ketel op 0 zetten na tapwater gebruik
Dat klinkt inderdaad plausibel, maar ik zie alleen een instelbare nadraaitijd voor CV en voor de menggroep, niet specifiek een voor na gebruik van warm tapwater. Of kijk ik niet goed in de lijst met instelbare parameters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:16
JBtL schreef op maandag 9 juni 2025 @ 19:50:
[...]

Dat kan komen als je thermostaatkranen hebt - die lopen nu dicht (het is namelijk warm genoeg) waardoor er wat meer weerstand in het verwarmingssysteem zit. Maar in principe kan deze pomp nu gewoon uit - je hebt toch geen verwarming meer nodig. Wel moet hij nog 1x per maand ofzo even aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Dat kan je zelf doen - of je kan zoiets gebruiken. Scheelt ongeveer 15 euro per jaar bij een verbruik van 10-12W - dus dat heb je er vrij snel weer uit.
Ik heb gelijk zo’n ding gekocht. Super handig voor een badkamer vloerverwarming!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDVB
Andrehj schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:02:
[...]

Verhaal over driewegklep is onzin. Maar ik denk dat ie een thermostaatklep bedoelde, die hebben ook drie aansluitingen. Dat lost echter het probleem niet op, want:

99% kans dat het minimum vermogen van je WP veel hoger is dan het vermogen wat je vloer bij koelen met 18 graden water af kan geven. En dan gaat de watertemperatuur dus naar beneden waarna je WP dus pendelen.
Heb je aan die afgifte al eens aan gerekend? Er zijn standaard tabellen voor.

Mogelijke oplossingen:
- veel extra afgifte realiseren (denk aan een factor 2 of 3 of zo)
- kleinere WP kopen.
- koelen opgeven
- airco installeren.

Overigens staat het je vrij om een topic voor de Remeha Neptuna te maken. Ik ken die verder niet, maar gezien de vermogens lijkt ie meer op een Mercuria, waar al wel een eigen topic voor is.
Bedankt voor je antwoord van 2 weken terug. Ik ben hiermee aan de slag gegaan, en ben ook eens naar de afgifte gaan kijken:
- De top-down berekening (via afgifte per m2) geeft aan dat ik 2400W thermisch moet kunnen afgeven. Er wordt 170m2 gekoeld
- De bottom-up berekening via minimum wattage en COP geeft een gelijkaardig getal.

Nu, het is kantje boord, maar is zeker geen uileg voor 6 a 8 keer te pendelen per uur.

Wat me opvalt is dat de WP koelt aan een hoger wattage, zijnde 1000W electrisch, terwijl het minimum wattage 600W electrisch is. Eenmaal is hij in een soort steady-state geraakt en pruttelde ie mooi door aan 600W voor 6u lang. Dit was perfect en geeft dus ook aan dat het mogelijk is.

Nu vraag ik me af wat de logica is van de WP om aan een hoger vermogen te koelen? Er zal waarschijnlijk een p.i.d controller aan het werk zijn, maar deze kunnen we als gebruiker niet beïnvloeden vermoed ik?

Wederom, dankje voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
@CDVB Dat is niet zo. Mijn EA6 kan bij koelen een veel lager compressor vermogen draaien dan bij verwarmen.
Ik draai vandaag de hele dag al door op een watertemperatuur van 18 gr en 120 m² vloer en zit tussen de 100 en 350 W. Piek ligt ergens rond de 450W.
Lekker de hele dag door pruttelen en je ziet aan de curve dat hij ook heel strak loopt te regelenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHMQkCtQl0hC763mAWTP-nRXNY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GVY60kjmnYhr5I8lPM3jGhtZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDVB
@Pietje555 , dankje, dit toont dus heel duidelijk aan dat er bij mij iets niet klopt. Zie hieronder mijn vermogensoverzicht. Pas op, de grafief lijkt iets optimistischer dan wat het in realiteit is. Ik vermoed dat op de grafiek elk punt een gemiddelde van de voorbije 5 minuten is. in realiteit gaat ie van 0 naar 1000W en terug. Iedere piek is een volledige "pendel" waarbij de compressor tijdelijk uit gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vOrxdcNvc-g5EiJvv2u1FrFAn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EF0iBrbGyWsBh0xFYS72dME8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door CDVB op 30-06-2025 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewhi
CDVB schreef op maandag 30 juni 2025 @ 06:54:
@Pietje555 , dankje, dit toont dus heel duidelijk aan dat er bij mij iets niet klopt. Zie hieronder mijn vermogensoverzicht. Pas op, de grafief lijkt iets optimistischer dan wat het in realiteit is. Ik vermoed dat op de grafiek elk punt een gemiddelde van de voorbije 5 minuten is. in realiteit gaat ie van 0 naar 1000W en terug. Iedere piek is een volledige "pendel" waarbij de compressor tijdelijk uit gaat.

[Afbeelding]
Let op, 600 Watt elektrisch is ca 2,5 kW thermisch. Dat is als ondergrens wel heel veel ten opzichte van je afgiftevermogen. Ik denk dat je pendelen dus niet kunt voorkomen. Of je moet een enorm buffervat plaatsen voor je om je overtollige koude op te slaan en daarmee je pendeltijd te voorkomen en de warmtepomp de mogelijkheid te geven om rustig af te toeren en niet meteen te blokkeren op minimale aanvoertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewhi
thewhi schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:44:
Inmiddels koel ik sinds een week mijn woning met veel plezier met Jaga Strada Hybrid radiatoren icm de Elga Ace. Ik ben verrast hoeveel dat scheelt qua temperatuur, zeker op de slaapkamer op het zuiden en de zolderkamers.

Wat mij wel opvalt is dat de ketel periodiek de warmtapwatertemperatuur oppiept, maar daardoor ook "restwarmte" lekt naar het koelcircuit, waardoor de warmtepomp gek gaat regelen. Vandaag met de warmte gaat dat prima, maar zeker als de warmtepomp wat verder in zijn minimale regelbereik teruggaat wordt e.e.a. instabiel. Is er iets te doen aan de (onnodige) warmhoudfunctie? Ik heb het warmtapwaterbereiding al op ECO-stand staan...

[Afbeelding]
Oplossing gevonden: Ik heb een Calenta Ace 40L icm de Elga Ace. Blijkbaar sluit bij dit specifieke type (met 40l warmtapwaterboiler) de driewegklep (change-over tapwater/CV) niet volledig en had er nog een terugslagklep geplaatst moeten worden tussen de Elga en ketel. Dit verklaart dus de warmtelek.

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
thewhi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:23:
[...]

Let op, 600 Watt elektrisch is ca 2,5 kW thermisch. Dat is als ondergrens wel heel veel ten opzichte van je afgiftevermogen. Ik denk dat je pendelen dus niet kunt voorkomen. Of je moet een enorm buffervat plaatsen voor je om je overtollige koude op te slaan en daarmee je pendeltijd te voorkomen en de warmtepomp de mogelijkheid te geven om rustig af te toeren en niet meteen te blokkeren op minimale aanvoertemperatuur.
Zoals je in mijn grafiek van 29-6 zit is pendelen niet nodig bij een EA6. Ik draai op 18 l/m met een dT van 0,8 gr . 120 m² vloerverwarming met HT mengverdeler en geen buffervat.
De COP is bij koelen veel hoger dan 4, Volgens de Servicetool rond de 9.
Mijn installatie pendelt nooit, ook niet tijdens verwarmen bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewhi
Pietje555 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:19:
[...]

Zoals je in mijn grafiek van 29-6 zit is pendelen niet nodig bij een EA6. Ik draai op 18 l/m met een dT van 0,8 gr . 120 m² vloerverwarming met HT mengverdeler en geen buffervat.
De COP is bij koelen veel hoger dan 4, Volgens de Servicetool rond de 9.
Mijn installatie pendelt nooit, ook niet tijdens verwarmen bedrijf.
Excuus voor de verwarring; ik reageerde daar op het bericht van CDVB die een all-e warmtepomp heeft met een heel ander regelbereik....

Ik kan bevestigen dat de Elga Ace echt een mooi regelbereik heeft, draait als (en met) een zonnetje :P

Hier draait de Elga Ace in combinatie met 9 Jaga Strada hybdride radiatoren op ca 160 m2, 17 l/m en een delta T van 1,5 (!) 18,4 - 19,9 met een gemiddelde piekkamertemperatuur van ca 23,5 graden. Ik sta versteld over de koelcapaciteit (en nee, geen aandelen Jaga)

[ Voor 23% gewijzigd door thewhi op 01-07-2025 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 21:51
Sinds kort gebruik ik de koelfunctie van de Elga Ace 4kW. Dat werkt prima, maar regelmatig slaat de warmtepomp af voor een periode van 1 a 2 uur. De thermostaat temperatuur is dan nog niet bereikt, want die staat op ca 20 graden, terwijl het in huis ca 24 graden is. Beneden heb ik vloerverwarming, boven radiatoren met ventilatoren.

Herkennen jullie dit beeld? En is er iets aan te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ehg30Z9qqMq_iMMhCGTTToRN3og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otpDys5xfkowGU0cGSVBzgId.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBtL
2 opties: 1. Er is er een instelbare minimum watertemperatuur. Als dit wordt bereikt gaat de warmtepomp uit. Deze is wel instelbaar, maar je wil dit niet te laag instellen - zeker als de luchtvochtigheid hoog is - ivm condensvorming op de leidingen/vloer etc.
2. er is een condensatiesensor gemonteerd die condensatie meet.

Door meer afgifte kan je dit nog iets verbeteren - denk bijvoorbeeld aan ventilatoren. Maar het ziet er al wel ok uit - er is een limiet aan hoeveel je niet-condenserend kan koelen met een l/w warmtepomp.

Remeha Elga Ace 4kW - MHI SRK ZS-W 4kW - 5355 Wp ZO - 1000 Wp vlak - 4200 Wp NW - 7x Jaga Strada + zelfbouw DBE - 3xVictron Multiplus II 48V 5000 + 62kWh LFP accu - DoucheWTW + 1.5kW 200l Smart Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:03

Fremske

and change the world

Ik bezit ook een Elga Ace 4kW en zou er graag mee willen koelen. Echter heeft de installateur dit afgeraden omdat ik geen damp dichte leidingen heb.

Mijn situatie beneden 75 m2 aan vloerverwarming (5 groepen) en een aantal radiatoren in de hal, bijkeuken, garage. Boven op de slaapkamers allemaal radiatoren met ventilatoren.

Nu is mijn vraag als je de foto’s bekijkt. Kan ik hiermee koelen zonder dat ik condens problemen krijg? En is het verstandig om alle radiatoren dicht te draaien? Zoja moet ik dat dan doen bij de draaiknop boven of onderaan bij de aanvoerleiding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNw3sBtmAzP_lUH08BsDnIAF12M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QehVTaDtpEN4yvpxvEr6jTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXABnsrdCxYm3KhlnuaZLIfLkAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHfYuW3kEIZCkjYaCd8pYLBh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqcU1nzEJDTWtNUHD5QtfXce0-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWCdj0GweTDD94B8Sh2N22ng.jpg?f=fotoalbum_large

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
@eelcoo het probleem zit in waarschijnlijk in je radiatoren. Bij koelen werken deze niet omdat het koude water direct naar beneden valt en via de retour afgevoerd wordt. Hierdoor is de retour te koud. Radiatoren moet je dichtzetten of de flow omkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En (@Fremske) je hebt stalen CV-leidingen. Die gaan roesten als ze voor koelen worden gebruikt (en er geregeld condens op komt).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

Binnenkort wordt mijn Remeha Elga Ace All in one keteldeel 28C en Remeha warmtepomp buitenunit 4kW geleverd en geïnstalleerd.
Ik heb mijn huidige Nefit ketel gekoppeld aan Home Assistant voor monitoring, maar ook besturing.
Ik stuur de Nefit (en dus ook de Remeha) aan met de WP aan/uit regeling van Evohome.

Ik zie dat Remeha de mogelijkheid heeft om een Modbus interface te installeren voor uitlezen en besturing. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja kan ik enige duiding krijgen welke Modbus interface ik moet hebben, want ik zag dat er meerdere versies zijn.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBtL
Je hebt hier de GTW-08 voor nodig - hoe die geplaatst moet worden in de all-in-one weet ik niet exact. Maar hier staat in ieder geval de beschrijving van de registers: https://tools.remeha.nl/w...ide-EA-monoblock-NL-3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:29

SJR

Hi,

Kleine cross-post: ik overweeg ook een Remeha Elga Ace 4kW aan te schaffen, ik heb mijn situatie in een nieuw topic gezet, maar volg dit topic uiteraard ook. Zie hier.

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:55
Hoi,

Wij hebben ook een Elga Ace 6kW hybride warmtepomp en we zouden er graag mee koelen.

We hebben op de benedenverdieping complete nieuwe vloerverwarming aan laten leggen met 11 groepen en uiteraard een hybride verdeler. Alleen ik de kelder hangen nog 2 radiatoren die uiteraard (vrijwel) altijd dichtstaan.

Op de eerste verdieping en op zolde liggen nog oude jaren 80 vloerverwarming. Deze zijn nu niet gevuld omdat tijdens de renovatie we het onderste gedeelte hebben afgekoppeld. Kleine kans dat uitgezonderd de badkamer dit weer in bedrijf genomen gaat worden.

Ons huis heeft overal dubbel glas en vrijwel overal HR++ glas, de standaard spouwmuurisolatie uit de jaren 80 en nieuwe dakisolatie (vanuit de binnenkant).

Volgens mij hebben we geen condensvoeler en we vragen ons af of we de koeling kunnen gebruiken indien we ook niet lager gaan dan 18 Gr C? Of blijft het toch een te groot risico op condensatie? Op dit moment is het binnen 25,5 Gr, maar een lekkere koele vloer zou heerlijk zijn :-) We weten dat dit geen 5 graden gaat schelen maar een beetje is al mooi meegenomen.

Volgend jaar wordt er op de eerste verdieping en zolder een airco (multisplit) geplaatst. Eentje op de overloop om de kamers in te blazen en op de grote zolderkamer.

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBtL
@onnaj Het is een risico - op sommige dagen gaat het goed - op andere dagen (zoals vandaag), niet. Ik heb in ieder geval besloten om een dauwpuntsensor (deze set) op de leiding te gaan plaatsen. Ik zag hier en daar al wat roestplekjes ontstaan, en we koelen maar een paar dagen per jaar hier. t wordt ook niet voor niets voorgeschreven

[ Voor 3% gewijzigd door JBtL op 14-08-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Heel af en toe (vannacht weer 2 keer) slaat de circulatiepomp op 100% aan in de ketel met nogal wat geruis tot gevolg. En ik wordt er dus wakker van.

Voor alle duidelijkheid, mijn binnenthermostaten (Evohome) staan allemaal op 5 graden Evohome heeft ook geen vraag gecreeerd richting de CV. Dus het lijkt mij een of andere veiligheid om de pomp af en toe te laten draaien.

Maar waarom dat alleen in de nacht moet is mij totaal onduidelijk en steeds met een paar dagen pauze.

Kan iemand mij vertellen met welke parameter(s) ik dit gedrag zou kunnen beinvloeden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
JBtL schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:10:
@onnaj Het is een risico - op sommige dagen gaat het goed - op andere dagen (zoals vandaag), niet. Ik heb in ieder geval besloten om een dauwpuntsensor (deze set) op de leiding te gaan plaatsen. Ik zag hier en daar al wat roestplekjes ontstaan, en we koelen maar een paar dagen per jaar hier. t wordt ook niet voor niets voorgeschreven
Hoe reageert de EA op de dauwpunt sensor? Verhoogt hij het setpoint of stop hij gewoon met koelen? Is overigen gewoon een Honeywell sensor welke je veel goedkoper kan vinden dan van Remeha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
onnaj schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:20:
Hoi,

Wij hebben ook een Elga Ace 6kW hybride warmtepomp en we zouden er graag mee koelen.

We hebben op de benedenverdieping complete nieuwe vloerverwarming aan laten leggen met 11 groepen en uiteraard een hybride verdeler. Alleen ik de kelder hangen nog 2 radiatoren die uiteraard (vrijwel) altijd dichtstaan.

Op de eerste verdieping en op zolde liggen nog oude jaren 80 vloerverwarming. Deze zijn nu niet gevuld omdat tijdens de renovatie we het onderste gedeelte hebben afgekoppeld. Kleine kans dat uitgezonderd de badkamer dit weer in bedrijf genomen gaat worden.

Ons huis heeft overal dubbel glas en vrijwel overal HR++ glas, de standaard spouwmuurisolatie uit de jaren 80 en nieuwe dakisolatie (vanuit de binnenkant).

Volgens mij hebben we geen condensvoeler en we vragen ons af of we de koeling kunnen gebruiken indien we ook niet lager gaan dan 18 Gr C? Of blijft het toch een te groot risico op condensatie? Op dit moment is het binnen 25,5 Gr, maar een lekkere koele vloer zou heerlijk zijn :-) We weten dat dit geen 5 graden gaat schelen maar een beetje is al mooi meegenomen.

Volgend jaar wordt er op de eerste verdieping en zolder een airco (multisplit) geplaatst. Eentje op de overloop om de kamers in te blazen en op de grote zolderkamer.

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen?

Thanks!
Ik gebruik geen dauwpunt sensor. Vind hem te duur en niet noodzakelijk voor de enkele keer als je 18 gr aanhoud. Ik heb een enkele keer condens op de leidingen afgelopen 3 jaar, maar meestal zet ik de koeling even uit als er een plotselinge weersomslag verwacht wordt. Je vloer is namelijk niet meteen warmer als de vochtsensor inschakelt. Daarnaast vind ik roest op de leidingen niet interessant . Mijn dunwandige leidingen zijn nu voorzien van een mooi grijs patina laagje. Van binnenuit roesten ze meer met de lage watertemperaturen (water wordt niet zuurstof arm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbootsman
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-08 23:00
Hallo iedereen,
Sowieso alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

Ik wil graag de Remeha Elga Ace All-in-one Hybride Warmtepomppakket 4kW met Keteldeel 28c

Zelf kopen voor een vriendelijke prijs onder de 4000 euro en krijg daarbij een subsidie van 2350euro.

Ik ben een loodgieter en werk voor een bedrijf die niet gecertificeerd is,
Ik moet dus n bedrijf vinden die me wil helpen met het plaatsen van en zo krijg ik de subsidie .

Bij de bestelling zit dus alleen de all in one hybride ketel en warmtepomp.

Ik heb hier gelezen dat ik de etwist thermostaat moet aanschaffen.
Kunnen jullie tips geven wat ik zelf kan aanschaffen zodat de kosten voor de monteur lager uitvallen.

Ik heb een oud klein ongeïsoleerd huis en geen zonnepanelen maar wat ik lees moet ik bij deze hybride ketel veel gas besparen..stroom kost bijna niets als ik zo mn jaarafrekening bekijk dus ik ga dr vanuit dat als ik 75% kan besparen op gas voordelig uit moet zijn..

Ik gebruik nu 1800 stroom en 1600 kub gas..

Mijn dank voor alle replys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beer070
pbootsman schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:26:
Hallo iedereen,
Sowieso alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

Ik wil graag de Remeha Elga Ace All-in-one Hybride Warmtepomppakket 4kW met Keteldeel 28c

Zelf kopen voor een vriendelijke prijs onder de 4000 euro en krijg daarbij een subsidie van 2350euro.

Ik ben een loodgieter en werk voor een bedrijf die niet gecertificeerd is,
Ik moet dus n bedrijf vinden die me wil helpen met het plaatsen van en zo krijg ik de subsidie .

Bij de bestelling zit dus alleen de all in one hybride ketel en warmtepomp.

Ik heb hier gelezen dat ik de etwist thermostaat moet aanschaffen.
Kunnen jullie tips geven wat ik zelf kan aanschaffen zodat de kosten voor de monteur lager uitvallen.

Ik heb een oud klein ongeïsoleerd huis en geen zonnepanelen maar wat ik lees moet ik bij deze hybride ketel veel gas besparen..stroom kost bijna niets als ik zo mn jaarafrekening bekijk dus ik ga dr vanuit dat als ik 75% kan besparen op gas voordelig uit moet zijn..

Mijn dank voor alle replys
Als je loodgieter bent kunnen we elkaar misschien helpen. Ik heb wat andere oplossingen gevonden die een stuk voordeliger lijken en ook behoorlijk besparen. Ik stuur je een PB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 18:16
Ik heb een oud klein ongeïsoleerd huis en geen zonnepanelen maar wat ik lees moet ik bij deze hybride ketel veel gas besparen..stroom kost bijna niets als ik zo mn jaarafrekening bekijk dus ik ga dr vanuit dat als ik 75% kan besparen op gas…
Wie wil besparen, begint in zo’n situatie beter eerst met isoleren lijkt me? Daar haal je de grootste winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beer070
Luke the Duke schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:25:
[...]

Wie wil besparen, begint in zo’n situatie beter eerst met isoleren lijkt me? Daar haal je de grootste winst.
Isoleren is altijd goed. Soms is het handig om de dingen die je snel kan doen eerst te doen. Bijvoorbeeld voor vloer isolatie moet je eerst toegang tot de kruipruimte maken, en in ons geval de kruipruimte een stukje leeg laten zuigen. Dat kostte een paar maanden om te regelen. Dan kan je mooi tussendoor iets aan de ketel doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:44:
Heel af en toe (vannacht weer 2 keer) slaat de circulatiepomp op 100% aan in de ketel met nogal wat geruis tot gevolg. En ik wordt er dus wakker van.

Voor alle duidelijkheid, mijn binnenthermostaten (Evohome) staan allemaal op 5 graden Evohome heeft ook geen vraag gecreeerd richting de CV. Dus het lijkt mij een of andere veiligheid om de pomp af en toe te laten draaien.

Maar waarom dat alleen in de nacht moet is mij totaal onduidelijk en steeds met een paar dagen pauze.

Kan iemand mij vertellen met welke parameter(s) ik dit gedrag zou kunnen beinvloeden,
Niemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik denk dat je eerst even naar je afgiftesysteem moet kijken. Kun je de 4 of 6 kW van de WP daarin wel kwijt bij WP-vriendelijke temperaturen? (Max 35 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik dacht ik zal weer eens in de Remeha app m'n temperatuurinstellingen bekijken nadat er afgelopen nacht al nachtvorst was hier rondom Eindhoven 🥶

Het viel meteen op dat de app wat visuele updates heeft gehad, maar het is daarmee ook beduidend slechter geworden, heb reeds een bug gemeld in de app.

Wat mij opvalt is dat een schema instellen en de temperaturen voor slapen, thuis, ochtend, etc. niet goed worden opgeslagen. Ook de visuele weergave per dag update niet.

Meer mensen hier ook last van?

Remeha app versie op Android is 6.66.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
Knop voor uitschakelen, dus geen koel of verwarmen bedrijf is bij mij ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pietje555 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:26:
Knop voor uitschakelen, dus geen koel of verwarmen bedrijf is bij mij ook verdwenen.
Ik denk wat jij zoekt nu onder Zone Mode staat.

Maar heb jij ook dat de dingen in je schema niet opgeslagen worden of goed updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 17:11
Heeft er toevallig iemand al ervaring/ informatie over de qSense plus thermostaat? Is deze " beter" dan de eTwist? qua specs verschillen ze niet veel van elkaar lijkt het:
https://kennisbank.remeha...etwist-en-de-qsense-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik heb deze gekocht:
https://www.klimaatshop.n...stalen-veer-30-55-kg.html

Maar bij monteren viel me op dat deze niet helemaal passen op de voet van mij Elga ace 6kw. Die heeft een opstaande buitenrand aan de 'voeten' waardoor deze niet netjes in/onder het profiel passen. Heb er twee onder gezet maar die stonden helemaal scheef omdat de bovenzijde van de demper niet vlak tegen de voet van de Elga zat maar scheef. Heb ze maar weer los gehaald en de oude er terug op gezet...(Daarom ook geen fotos)

Iemand een gouden tip om deze toch te kunnen monteren? Terugsturen gaat denk ik niet meer omdat bij monteren/tussen zetten er krassen op zijn gekomen zijn.

Dit is wat er nu onder zit, daar is hopelijk die rand op te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCVplZ4KuXsbmwH2ovijqg-gsf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syEcxkcW8xvU2kJyQHatFP0r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCcTz-DodfCNv9IPZHBLKBdEG-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Hfyn6qiSdvOHtEnRIDS0dVl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door ny-hardcore op 26-08-2025 15:55 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:38
ny-hardcore schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:47:
Ik heb deze gekocht:
https://www.klimaatshop.n...stalen-veer-30-55-kg.html

Maar bij monteren viel me op dat deze niet helemaal passen op de voet van mij Elga ace 6kw. Die heeft een opstaande buitenrand aan de 'voeten' waardoor deze niet netjes in/onder het profiel passen. Heb er twee onder gezet maar die stonden helemaal scheef omdat de bovenzijde van de demper niet vlak tegen de voet van de Elga zat maar scheef. Heb ze maar weer los gehaald en de oude er terug op gezet...(Daarom ook geen fotos)

Iemand een gouden tip om deze toch te kunnen monteren? Terugsturen gaat denk ik niet meer omdat bij monteren/tussen zetten er krassen op zijn gekomen zijn.

Dit is wat er nu onder zit, daar is hopelijk die rand op te zien.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
paar grote ringen over de bout?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:58
Strookje rvs of aluminium tussen voetje en poot elga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QUC5Fnmn8mU1zvLOTevATvCx0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8K6rfiL9W3Vn8DSpmz80kIa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ha! Die dempers zitten er nu op, maar dan omgekeerd. Is hoe jij ze hebt zitten de aanbevolen montage wijze? Of maakt het niks uit?
Zie foto 2 bij mijn originele post

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
Op mijn manier met stelstiften is de juiste montage manier
En heb je de minte trillings overdracht
Aan de compressor zijde heb je zwaardere nodig
En de stelstiften gebruik je om alle waterpas te stellen

[ Voor 34% gewijzigd door minicraft op 26-08-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
minicraft schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:28:
Op mijn manier met stelstiften is de juiste montage manier
En heb je de minte trillings overdracht
Aan de compressor zijde heb je zwaardere nodig
En de stelstiften gebruik je om alle waterpas te stellen
Dank voor de info. Nou moet ik even kijken wat ik ga doen.

Wat betreft dit soort dingen sta ik er alleen voor en optillen etc en die steunen er onder proppen in mijn eentje is nogal een gedoe...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
Steun voor steun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ja klopt, en zo heb ik het ook aangepakt toen ik de steunen die er nu op zitten heb omgezet.

Feenstra had de steunen die aan de compressor kant moeten, linksvoor en rechtsvoor gezet ipv rechtsvoor en rechtsachter (en blijkbaar dus ook op de kop). De pomp ging helemaal scheef daardoor. Maar nu helt deze nog naar voren. Ik dacht daarom ik begin helemaal opnieuw met steunen die ik in het warme pomp geluid topic hier op Tweakers had gezien. Maar ja, die passen dus niet.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
Of je laat Feenstra terug komen om hun werk goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJx-GRBDBk95aZTmsxvOO2qfqKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USbJWYUoTeszp7SADAv3aFo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R5_z_V4YXp_d3sGm_LhfKTRqLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzvOIDmTGEnlTjXRjmqOwzdS.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de eTwist gebruikers, hebben jullie ook dat deze twee schermen niet met elkaar in sync zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 17:11
N.K. schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:13:
Heeft er toevallig iemand al ervaring/ informatie over de qSense plus thermostaat? Is deze " beter" dan de eTwist? qua specs verschillen ze niet veel van elkaar lijkt het:
https://kennisbank.remeha...etwist-en-de-qsense-plus/
Kleine kick, ik twijfel om voor de bestaande en bewezen eTwist te gaan of te kiezen voor de nieuwe qSense. Advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnrlu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:37
De qSense is toch een thermostaat die al jaren op de markt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
N.K. schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:32:
[...]

Kleine kick, ik twijfel om voor de bestaande en bewezen eTwist te gaan of te kiezen voor de nieuwe qSense. Advies is welkom!
Beste optie is de eTwist, daarna aan/uit en als laatste een modulerende thermostaat. https://kennisbank.remeha...kt-de-elga-ace-het-beste/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
timenator schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:06:
[...]

Beste optie is de eTwist, daarna aan/uit en als laatste een modulerende thermostaat. https://kennisbank.remeha...kt-de-elga-ace-het-beste/
Dat staat er toch echt anders;
R BUS (eTwist)
Opentherm
Aan/uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
edwin2021 schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:45:
[...]

Dat staat er toch echt anders;
R BUS (eTwist)
Opentherm
Aan/uit
In het artikel staan ze niet in gewenste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minicraft
het is heel simpel
Elga Ace altijd aansluiten met Etwist (Rbus) de Ewist is dan een bedienigs paneel van de Elga Ace
tweede keuze is aan uit omdat de Elga Ace zelf de water temperatuur regeld
Derde keuze Opentherm maar dan wel je opentherm op aan uit zetten omdat de opentherm anders ook de watertemperatuur wil regelen en dat geeft problemen
De kommunikatie tussen Elga Ace en CV ketel is opentherm of aan uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de eTwist gebruikers, hebben jullie ook dat deze twee schermen niet met elkaar in sync zijn?
Is er hier helemaal niemand met een Android telefoon en een eTwist die even kan bevestigen of zij dit probleem ook hebben? Of juist niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:53
FlowDesign schreef op woensdag 3 september 2025 @ 07:23:
[...]

Is er hier helemaal niemand met een Android telefoon en een eTwist die even kan bevestigen of zij dit probleem ook hebben? Of juist niet hebben?
Bij mij geen probleem. Ik heb wel de bètaversie van de app 6.66.42. Android 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M!chiel schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:00:
[...]

Bij mij geen probleem. Ik heb wel de bètaversie van de app 6.66.42. Android 16.
Ik heb precies dezelfde versie maar niet in het bèta-programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
@FlowDesign was op vakantie en databundel was bijna op.
Net gekeken, maar van het programma klopt niets meer van zoals ik het ingesteld had.
Staan allerlei situaties tussen (werk, nacht) welke ik helemaal niet gebruikt had.
Ik probeerde het schema aan te passen en de app loopt vast met een rood scherm. Ik kan hier ook niet uit, dus moet de app maar eens opnieuw verwijderen en herinstallaeren. Misschien doet hij het dan wel.
Maar nu eigenlijk nog geen zin om hier weer in te duiken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGp7baDa7dtcknDgsP8ryyfz5nY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NAthv1R9PSQcFIY1ApSp3Cqq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pietje555 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:55:
@FlowDesign was op vakantie en databundel was bijna op.
Net gekeken, maar van het programma klopt niets meer van zoals ik het ingesteld had.
Staan allerlei situaties tussen (werk, nacht) welke ik helemaal niet gebruikt had.
Ik probeerde het schema aan te passen en de app loopt vast met een rood scherm. Ik kan hier ook niet uit, dus moet de app maar eens opnieuw verwijderen en herinstallaeren. Misschien doet hij het dan wel.
Maar nu eigenlijk nog geen zin om hier weer in te duiken. [Afbeelding]
Die app update is erg brak :/

• mt66
Ja app is vernieuwd en programma was bij eerste paar keer openen weg maar na 2 of 3 dagen waren mijn instellingen blijkbaar wel weer gesynchroniseerd. Blijft nog steeds een zeer matige app. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
Ik heb een nieuw programma in te stellen.
Eerste vraag is wanneer ben je NIET Thuis. Bij ons is iedere dag iemand thuis.
Als je geen enkele dag invult dan kun je niet verder😒😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin2021
En als je dan een dag opgeeft en die later weer verwijderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
@edwin2021 Misschien later weer eens proberen. Was er even klaar mee.
Eigenlijk gebruik ik de app en het programma nooit. Alle temperaturen staan op 20 gr.
Constante temperatuur 24/7 in huis is voor mij het zuinigst. Bij wisselingen krijg ik snel meer last van defrosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:47
Goedemiddag allemaal,
Wij hebben een Elga Ace in combinatie met Tzerra Ace sinds mei 2024 en zijn er eigenlijk dik tevreden mee. Maar er is één ding waar wij hier allemaal in het huis niet zo blij mee zijn.
Als de verwarming opstart gaat de interne circulatiepomp van de gasketel eerst voor een paar seconden op hoge toeren draaien wat je vervolgens door het hele huis kunt horen. Als dit in de ochtend om 6 uur gebeurd is het hele huis wakker.
Hebben dit meer gebruikers hier en weet iemand of dit te voorkomen is?
Buiten het verwarmingsseizoen gebeurde het ook een keer random om 3 uur in de ochtend..was echt niet leuk.
Alvast bedankt voor de reacties.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste