Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.042.663 views

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQRGIZDMaIF3Cxqy-Os91fWMIcw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/sEfylZJlqDItntPVqZgcWLlG.gif?f=user_large

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11 07:13
anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:37:
[...]

ja das dus oprekken van het begrip (of ik snap het weer eens niet). Een dag minder werken (of 2) en roepen dat je geen geld zorgen hebt is geen fire. Die lui hangen allemaal aan de tiet van den haag met die idiote toeslagen. En zijn ook gewoon nog loonslaaf. Ik versta onder Fire dat je dus paar miljoen hebt en geen kloot hoeft te doen. Dat je dus echt boven modaal inkomen hebt (zonder werk) en dat dus een jaar of 30 vol gaat houden zonder een poot uit te steken. Lambo's hoeft niet, mag wel.

Die paar man die ik ken die echt fire zijn. Zijn mensen die bijvoorbeeld begin 2013 100 btc gekocht hebben.
De mensen die overal roepen dat ze met fire bezig zijn. Zijn vaak 2 jaar later weer full time loonslaaf. En gaan gewoon op 70+ straks met pensioen. Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Want als het zo makkelijk was, dan was iedereen fire, en donderde de hele economie in elkaar.

Ot BTC staat er best mooi voor. 44k vandaag?
Ik had jou toch wat hoger ingeschat. Dat jij toevallig een zakje BTC hebt gekocht op het juiste moment zonder daar slim voor te hebben moeten zijn, betekend natuurlijk niet dat dat de enige route naar FIRE is. Compounding interest word niet voor niets het 8e wereldwonder genoemd, en is voor velen een toegangelijke route naar vermogensopbouw.

• Snikkeldrijer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-02 13:12
[...]

ja das dus oprekken van het begrip (of ik snap het weer eens niet). Een dag minder werken (of 2) en roepen dat je geen geld zorgen hebt is geen fire. Die lui hangen allemaal aan de tiet van den haag met die idiote toeslagen. En zijn ook gewoon nog loonslaaf. Ik versta onder Fire dat je dus paar miljoen hebt en geen kloot hoeft te doen. Dat je dus echt boven modaal inkomen hebt (zonder werk) en dat dus een jaar of 30 vol gaat houden zonder een poot uit te steken. Lambo's hoeft niet, mag wel.

Die paar man die ik ken die echt fire zijn. Zijn mensen die bijvoorbeeld begin 2013 100 btc gekocht hebben.
De mensen die overal roepen dat ze met fire bezig zijn. Zijn vaak 2 jaar later weer full time loonslaaf. En gaan gewoon op 70+ straks met pensioen. Uitzonderingen uiteraard daargelaten. Want als het zo makkelijk was, dan was iedereen fire, en donderde de hele economie in elkaar.

Ah duidelijk, dan snapt één van ons het denk ik niet. Als een paar miljoen op de bank pas fire is sporen die mensen inderdaad niet, aangezien je dat met wat indexfondsen en besparen niet gaat redden. Vanaf je 45e de keuze hebben om al met pensioen te gaan, of minder te gaan werken als je je baan erg leuk vindt. Daarin een keuze kunnen maken zonder je zorgen te hoeven maken of je je oude dag redt zonder geldzorgen. Voor bepaalde dingen kiezen omdat je jezelf financieel ruimte hebt gegeven om dat te kunnen doen. Dat klinkt meer als de term FIRE en is prima haalbaar.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Mooie rant.
Ik heb daar toch een iets andere mening over. Voor mij is fire dat ik niet meer hoef te werken (omdat ik geld heb dat geld voor me maakt) en kan kiezen wat ik ga doen voor werk... of ff niet werken. Ik zal dus nooit "een paar miljoen" hebben, maar (hopelijk, BTC schiet maar eens op! O-) ) wel genoeg passieve inkomsten om ff niks te hoeven doen. Ik wil ook niet met pensioen omdat ik werken gewoon veel te leuk vind.

Ik ben het met je eens dat mensen (bijv. die hier in het fire topic) vaak veel te hard roepen dat ze fire aan het doen zijn of fire zijn, maar vaak een misplaatst begrip hebben van wat fire is of inhoudt. Vooral met de mensen die er een sport van maken om één toiletpapiertje te gebruiken omdat dat geld zou besparen kan ik niet zo goed overweg. :P

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Snikkeldrijer
MicroWhale schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:03:
[...]

Mooie rant.
Ik heb daar toch een iets andere mening over. Voor mij is fire dat ik niet meer hoef te werken (omdat ik geld heb dat geld voor me maakt) en kan kiezen wat ik ga doen voor werk... of ff niet werken. Ik zal dus nooit "een paar miljoen" hebben, maar (hopelijk, BTC schiet maar eens op! O-) ) wel genoeg passieve inkomsten om ff niks te hoeven doen. Ik wil ook niet met pensioen omdat ik werken gewoon veel te leuk vind.

Ik ben het met je eens dat mensen (bijv. die hier in het fire topic) vaak veel te hard roepen dat ze fire aan het doen zijn of fire zijn, maar vaak een misplaatst begrip hebben van wat fire is of inhoudt. Vooral met de mensen die er een sport van maken om één toiletpapiertje te gebruiken omdat dat geld zou besparen kan ik niet zo goed overweg. :P
Ja inderdaad. Terwijl bijna al die mensen die een toiletpapiertje gebruiken gewoon handen hebben en die daarna weer kunnen wassen en dus dat toiletpapiertje nog gewoon zouden kunnen besparen. Amateurs...

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:32
r0bb schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:58:
[...]

Ik had jou toch wat hoger ingeschat. Dat jij toevallig een zakje BTC hebt gekocht op het juiste moment zonder daar slim voor te hebben moeten zijn, betekend natuurlijk niet dat dat de enige route naar FIRE is. Compounding interest word niet voor niets het 8e wereldwonder genoemd, en is voor velen een toegangelijke route naar vermogensopbouw.
ik zeg ook niet dat het de enige route is. Uiteraard niet. Ik kom alleen extreem veel mensen (alsof het een besmettelijke ziekte is) tegen die er mee bezig zijn. En van die 100 man die ik spreek weet ik dat nog geen 1% het gaat halen.
Waarom niet, omdat ze de discipline niet hebben. Al op punt van scheiden staan. 4 kinderen nemen. Die 4e vakantie van het jaar niet kunnen laten. Toch een gat in de hand hebben en alle laatste gadgets willen hebben.
Gros van de mensen kan niet zuinig aandoen. Iets met consumeren consumeren consumeren.

Ik leef zelf extreem zuinig. Niet omdat ik perse fire wil worden (vind mijn werk heel erg leuk), maar omdat ik niet van verspilling houd. Gadgets en troep kopen doe ik al 10 jaar niet meer. Ik loop in oude verrotte kleding met de gaten erin. Leef op schultbrau en oplos koffie van de aldi. Enige waar ik best wat aan uit geef is mijn motor projectje. Nouja en we hebben een aardig groot huis (had ook niet gehoeven, maar was niets te koop, dus dan maar bijna nieuw en vrijstaand).
Voordeel is wel dat er nu veel overblijft om sats van te kopen :P :9

Ik kan dus prima het fire protocol gaan volgen, maar ik doe dat niet. 1 duurt me veel te lang, en vind het maar saaie shit. Noem me dan maar een gokker met mijn crypto. Als het goed is ben ik binnen 2 jaar klaar. En zo niet, prima.
Ik heb in die ruim 10 jaar crypto extreem veel geleerd van TA, Marco, monetair beleid, financiële producten enz enz Ik kan dat ook toe gaan passen op financiële boomer producten waar die fire boys inzitten. Kan ik ook mooi rendament halen. Maar again, geen interesse. Ik heb naast Crypto (voor btc), een stapel goud en een lading aandelen van het bedrijf waar ik werk. Spreiding genoeg voor mij.
En ik zeg hiermee niet dat ik na deze bullrun bv 2 btc aan waarde in een etf knikker. Kan prima.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• anti elppa
Snikkeldrijer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:58:
[...]

Ah duidelijk, dan snapt één van ons het denk ik niet. Als een paar miljoen op de bank pas fire is sporen die mensen inderdaad niet, aangezien je dat met wat indexfondsen en besparen niet gaat redden. Vanaf je 45e de keuze hebben om al met pensioen te gaan, of minder te gaan werken als je je baan erg leuk vindt. Daarin een keuze kunnen maken zonder je zorgen te hoeven maken of je je oude dag redt zonder geldzorgen. Voor bepaalde dingen kiezen omdat je jezelf financieel ruimte hebt gegeven om dat te kunnen doen. Dat klinkt meer als de term FIRE en is prima haalbaar.
Oke dan zit het hem dus in wat betekend de term FIRE. Want zoals jij het beschrijft is het prima haalbaar. En ben ik dus nu al FIRE. Lekker hoor :9B
When 420k?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik snap niet waarom de fire community erbij betrokken wordt :?

Het Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1 topic staat geheel los van Financiële onafhankelijkheid - Deel 5 topic hier op GoT.

• anti elppa
MicroWhale schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:03:
[...]

Mooie rant.

Helemaal eens. Zo zie ik het ook hoor. En ook mbt werk. Ik vind mijn werk ook extreem leuk. Maar weet wel dat ik dit niet tot mijn 50ste ga doen. Is gewoon heel druk en kost veel energie. En dan is het wel fijn als ik van de een op de andere dag kan zeggen, ik stop ermee en ga wat anders doen.

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 18:18

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

De beste investering die je kan doen is een opleiding in een richting die je leuk vindt en waar vraag naar is.

Dus niet HBO pottenbakken doen omdat je 2 vriendinnen dat ook doen.

Dan manoeuvreer je jezelf in een positie dat je de banen voor het uitzoeken hebt met een goed salaris.

Dat is de start van je financiële succes. Je kunt flink sparen, zodat je bij je eerste huis niet 100% hoeft te lenen, zit je direct in een lagere LTV-categorie. Die lagere maandlasten kun je weer sparen zodat je sneller extra kan aflossen, enzovoorts.

Doordat je maandlasten laag zijn, heb je weer meer mogelijkheden om te sparen en te beleggen. Dan is het de vraag hoe je gaat beleggen en dat is persoonlijk.

Veel mensen uit de FIRE gemeenschap slaan deze eerste belangrijke stap over en denken dat ze er ook komen door het schrappen van kosten. Maar dat houdt 9 van de 10 niet vol.

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 22:51
Ik heb net mijn ASTR-pot van gisterochtend samen met het resultaat van mijn besparingen door maar één toiletpapiertje te gebruiken in INJ gegooid. On the way to FIRE!

Nu eerst mijn handen wassen. Die besparingen hebben wel een downside.

[ Voor 18% gewijzigd door Ray_ op 19-12-2023 08:46 ]

• WillemdeZijger
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:32
INJ jonge wattefuck

• resusaapje
  • Laatst online: 11:22

resusaapje

h less

Ray_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:45:
Ik heb net mijn ASTR-pot van gisterochtend samen met het resultaat van mijn besparingen door maar één toiletpapiertje te gebruiken in INJ gegooid. On the way to FIRE!

Nu eerst mijn handen wassen. Die besparingen hebben wel een downside.
En dan vóór donderdag alle INJ in SOL gooien, en je bent op weg naar Taro-fire :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Ray_
resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:51:
[...]

En dan vóór donderdag alle INJ in SOL gooien, en je bent op weg naar Taro-fire :+
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/m/bD9vHNiR1rQAAAAd/boom-mind-blown.gif

• r0bb
anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:13:
[...]

ik zeg ook niet dat het de enige route is. Uiteraard niet. Ik kom alleen extreem veel mensen (alsof het een besmettelijke ziekte is) tegen die er mee bezig zijn. En van die 100 man die ik spreek weet ik dat nog geen 1% het gaat halen.
Waarom niet, omdat ze de discipline niet hebben. Al op punt van scheiden staan. 4 kinderen nemen. Die 4e vakantie van het jaar niet kunnen laten. Toch een gat in de hand hebben en alle laatste gadgets willen hebben.
Gros van de mensen kan niet zuinig aandoen. Iets met consumeren consumeren consumeren.

Ik leef zelf extreem zuinig. Niet omdat ik perse fire wil worden (vind mijn werk heel erg leuk), maar omdat ik niet van verspilling houd. Gadgets en troep kopen doe ik al 10 jaar niet meer. Ik loop in oude verrotte kleding met de gaten erin. Leef op schultbrau en oplos koffie van de aldi. Enige waar ik best wat aan uit geef is mijn motor projectje. Nouja en we hebben een aardig groot huis (had ook niet gehoeven, maar was niets te koop, dus dan maar bijna nieuw en vrijstaand).

Ik kan dus prima het fire protocol gaan volgen, maar ik doe dat niet. 1 duurt me veel te lang, en vind het maar saaie shit. Noem me dan maar een gokker met mijn crypto. Als het goed is ben ik binnen 2 jaar klaar. En zo niet, prima.
Ik heb in die ruim 10 jaar crypto extreem veel geleerd van TA, Marco, monetair beleid, financiële producten enz enz Ik kan dat ook toe gaan passen op financiële boomer producten waar die fire boys inzitten. Kan ik ook mooi rendament halen. Maar again, geen interesse. Ik heb naast Crypto (voor btc), een stapel goud en een lading aandelen van het bedrijf waar ik werk. Spreiding genoeg voor mij.
En ik zeg hiermee niet dat ik na deze bullrun bv 2 btc aan waarde in een etf knikker. Kan prima.
Oke dan snap ik je weer haha.

• Snikkeldrijer
We zijn weer groen, was dit al de dip?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Snikkeldrijer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:08:
We zijn weer groen, was dit al de dip?
Ja.

• Snikkeldrijer
Als we vanaf hier tot en met 1 januari lekker blijven stijgen kunnen we toch nog genoeg bijdragen aan de Nederlandse staat.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:54
[...]
Ik leef zelf extreem zuinig. Niet omdat ik perse fire wil worden (vind mijn werk heel erg leuk), maar omdat ik niet van verspilling houd. Gadgets en troep kopen doe ik al 10 jaar niet meer. Ik loop in oude verrotte kleding met de gaten erin. Leef op schultbrau en oplos koffie van de aldi.
Schrale atsers unite!

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• anti elppa
Snikkeldrijer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:11:
[...]

Als we vanaf hier tot en met 1 januari lekker blijven stijgen kunnen we toch nog genoeg bijdragen aan de Nederlandse staat.
hahah dat sowieso. Al gaat BTC naar 6 cent op 31 december. Bloeden doen we toch wel.....

• Ray_
anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:13:
[...]

hahah dat sowieso. Al gaat BTC naar 6 cent op 31 december. Bloeden doen we toch wel.....
Eerste gedachte: wie is dit eigenlijk? Ik herken users blijkbaar eerder aan hun avatar dan aan hun nickname...

Edit: Oh, blijkbaar is de mijne nu ook weg. Glitch in de Matrix denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ray_ op 19-12-2023 09:19 ]

• Don Guacamole
  • Laatst online: 26-11 21:31
[...]

Goed verhaal. En iedereen mag denk ik zelf weten hoe hij dit gaat invullen.
Ik sluit mij grotendeels bij jou aan, koop nagenoeg niks aan spullen en aan kleding, maar ben nu wel gaan nadenken daarover.
Ik weiger namelijk te bezuinigen op zaken die het lever mooier of makkelijker maken. Dus, ik drink wel gewoon merk cola want die andere vind ik niet te zuipen. Of goed bier ipv hoofdpijn troep.
Kleding koop ik liever een wat betere kwaliteit, en je wilt er ergens ook nog goed uitzien toch? Dat wil je van je vrouw ook neem ik aan.
Het hele punt is dat je dit doet met een bewustwording ipv een drang naar meer, groter en status, want uiteindelijk koop je daar geen reet voor.
Mand.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:13:
[...]

Gunstig voor de belastingaangifte d:)b

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
48k met kerst of O&N? Zou leuk wezen. Met 43k zijn we weer onderweg.

En qua FIRE/FO. Met de inflatie van de afgelopen tijd, de switch qua belasting in box 3 dat beleggen zwaarder wordt aangeslagen. Succes om dat te redden met die gegarandeerde 8% rendament. Betekent niet dat het niet mogelijk is om uiteindelijk 'stfu I'm out' te kunnen zeggen als loonslaaf. Budgetteren kun je leren, sparen ook. Spaar genoeg op, leef als een sloeber en je komt aardig ver.

Denk alleen wel dat crypto je sneller FO kan krijgen. Met die 8% bij beleggen zit je bij crypto al afhankelijk van de coins dagelijks aan. En in een echte bull run een veelvoud daar aan. Dan pak ik liever 4 jaar bull run mee dan 4 jaar passief beleggen. Verder is het rente op rente effect wel een ding. Dat zit ook met staken deels verwerkt.

Knal 5k in crypto, haal er 50k uit. Die 50k is dan met 4% rente verdubbeld in 18 jaar. Die 100k is verdubbeld na 18 jaar. En ga zo maar door. Na 1 bull run van 4 jaar erbij kun je dus in 36 jaar enkel door rente op rente van 50k naar 200k. Reken je met 8% verdubbel je per 9 jaar. Slow but steady winst the race zal wel het motto wezen daar. Hier: high risk, high reward.

• Don Guacamole
  • Laatst online: 26-11 21:31
Joosie200 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:

En qua FIRE/FO. Met de inflatie van de afgelopen tijd, de switch qua belasting in box 3 dat beleggen zwaarder wordt aangeslagen. Succes om dat te redden met die gegarandeerde 8% rendament. Betekent niet dat het niet mogelijk is om uiteindelijk 'stfu I'm out' te kunnen zeggen als loonslaaf. Budgetteren kun je leren, sparen ook. Spaar genoeg op, leef als een sloeber en je komt aardig ver.

Denk alleen wel dat crypto je sneller FO kan krijgen. Met die 8% bij beleggen zit je bij crypto al afhankelijk van de coins dagelijks aan. En in een echte bull run een veelvoud daar aan. Dan pak ik liever 4 jaar bull run mee dan 4 jaar passief beleggen. Verder is het rente op rente effect wel een ding. Dat zit ook met staken deels verwerkt.

Knal 5k in crypto, haal er 50k uit. Die 50k is dan met 4% rente verdubbeld in 18 jaar. Die 100k is verdubbeld na 18 jaar. En ga zo maar door. Na 1 bull run van 4 jaar erbij kun je dus in 36 jaar enkel door rente op rente van 50k naar 200k. Reken je met 8% verdubbel je per 9 jaar. Slow but steady winst the race zal wel het motto wezen daar. Hier: high risk, high reward.
Ik snap je voorbeeld, maar 36 jaar, wie maakt plannen voor zo'n termijn?
Dat slaat toch helemaal nergens op? Dat is een half mensenleven.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-11 22:45

NeoflexNL

Forever young

Verwarrend dit zeg, zonder die avatars

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• resusaapje

resusaapje

h less

Don Guacamole schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:27:
[...]

Ik sluit mij grotendeels bij jou aan, koop nagenoeg niks aan spullen en aan kleding, maar ben nu wel gaan nadenken daarover.
Ik weiger namelijk te bezuinigen op zaken die het lever mooier of makkelijker maken. Dus, ik drink wel gewoon merk cola want die andere vind ik niet te zuipen. Of goed bier ipv hoofdpijn troep.
Kleding koop ik liever een wat betere kwaliteit, en je wilt er ergens ook nog goed uitzien toch? Dat wil je van je vrouw ook neem ik aan.
Het hele punt is dat je dit doet met een bewustwording ipv een drang naar meer, groter en status, want uiteindelijk koop je daar geen reet voor.
Mand.
Ha, in grote lijnen doe ik met je mee! Sinds crypto in mijn leven kwam, loop ik jarenlang in dezelfde kwaliteitsgoederen. Schoenen bv, Van Bommel. Gaan gerust tien jaar mee.
Sinds een paar jaar, sinds Floris het bewind heeft, niet meer zo tevreden trouwens. Het leer is scherp karton geworden. Als iemand nog een tip heeft voor een alternatief kwaliteitsmerk schoenen, hou ik me aanbevolen ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• resusaapje

resusaapje

h less

Heej, waar zijn onze profielplaatjes gebleven? :?

Alleen zichtbaar voor betalende leden?

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

• anti elppa
NeoflexNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:42:
Verwarrend dit zeg, zonder die avatars
ja ik was maar ff koffie gaan zetten om wakker te worden (vakantie), maar blijkbaar lag het dus niet aan mij

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 21:50
Wie belt de brandweer even? Alles staat on Fire hier. Wat een kut woord is dat zeg. En dan is er ook nog een heel topic aan gewijd lees ik nu net.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:49:
[...]

ja ik was maar ff koffie gaan zetten om wakker te worden (vakantie), maar blijkbaar lag het dus niet aan mij
Dat roze staat je wel goed moet ik zeggen

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:43:
[...]

Als iemand nog een tip heeft voor een alternatief kwaliteitsmerk schoenen, hou ik me aanbevolen ;)
Magnanni :Y

Ze kosten je wel al gauw een hele BIFI, maar daar kan je dan weer niet op lopen....

• resusaapje

resusaapje

h less

Don Guacamole schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:40:
[...]

Ik zag eerder al een compound interest plan voorbij komen van 60 jaar.

LOL. Als je begint op je vijftiende, ben je wellicht nog net niet dood als je ervan kan gaan genieten :+

• Joosie200
  • Niet online
Don Guacamole schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:40:
[...]

Naja begin op je 18e en tegen 54 jaar kun je dan dus kappen met werken. Gaat de economie kapot als iedereen gaat rentenieren? Lijkt me wel. Maar genoeg lui in het topic over financiële onafhankelijkheid die wel zo'n termijn hanteren. Met mijn 50e met pensioen en dan nog wat kunnen doen ipv je op je 72e. Dat werken niet meer moet maar gewoon omdat het kan.

Als dit nu de grootste bull ooit gaat worden want ETF approved haal ik met de opbrengsten geen lambo. Kan altijd nog. Wel ben ik dan hard op weg naar een dikke doei baas, ik ben er van tussen. Sowieso genoeg filmpjes gezien: nieuwe eigenaar rijdt Ferrari, Lambo in de prak. En auto's schrijven altijd af. Eerste km is de duurste. Dus wenn 222k in 2025? :9

• anti elppa
Don Guacamole schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:27:
[...]

Mand.
Dat met die kwaliteits spullen ben ik met je eens. Maar ik vind dat tegenwoordig best een uitdaging. Zelfs A merken zijn gemaakt tegenwoordig om na 2 jaar naar de klote gaan om maar weer nieuwe spullen te halen.
Als ik buiten kom voor werk of uitje zie ik er verder prima uit. Vrouw ook. Maar in het weekend of thuis of als ik de hond uitlaat _O- Ik heb wat dat betreft ook 2000% schijt aan wat de wereld van me vind. 20 jaar terug was dat anders en ik ben zo veel gelukkiger nu ik dat overboord gezet heb.......Heel corona periode met 3 trainingsbroeken en truien 2 jaar doorgekomen. :X

• Joosie200
  • Niet online
resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:45:
Heej, waar zijn onze profielplaatjes gebleven? :?

Alleen zichtbaar voor betalende leden?
Viel me ook al op. Is de UI database foetsie?

• resusaapje

resusaapje

h less

Joosie200 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:52:
[...]

Naja begin op je 18e en tegen 54 jaar kun je dan dus kappen met werken. Gaat de economie kapot als iedereen gaat rentenieren? Lijkt me wel. Maar genoeg lui in het topic over financiële onafhankelijkheid die wel zo'n termijn hanteren. Met mijn 50e met pensioen en dan nog wat kunnen doen ipv je op je 72e. Dat werken niet meer moet maar gewoon omdat het kan.

Als dit nu de grootste bull ooit gaat worden want ETF approved haal ik met de opbrengsten geen lambo. Kan altijd nog. Wel ben ik dan hard op weg naar een dikke doei baas, ik ben er van tussen. Sowieso genoeg filmpjes gezien: nieuwe eigenaar rijdt Ferrari, Lambo in de prak. En auto's schrijven altijd af. Eerste km is de duurste. Dus wenn 222k in 2025? :9
Je kunt een tweedehands Gallardo in de prak rijden? Kost je in 2025 maar 1/3 BTC

Leuke profielplaat heb je trouwens. Beetje een chagrijnige eend :+

[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 19-12-2023 09:56 ]

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Ze Russians?

• Joosie200
  • Niet online
resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:55:
[...]

Je kunt een tweedehands Gallardo in de prak rijden? Kost je in 2025 maar 1/3 BTC
Zou wel wat wezen. Komt de tweakers crypto lambo meeting. Elke dag een andere bak in de prak :+

Verder skip ik passief beleggen. Mij te traag, sloom. En waarom allerlei beheerderskosten voor platforms hebben als je crypto kunt staken. Wat dat betreft heeft crypto mijn gevoel bij rendament wel verpest. Vroeger klonk 8% op jaarbasis nog heel wat. De gains op crypto zijn een veelvoud, de verliezen ook. Maar daarom zet in wat je kunt missen jadieja.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

FIRE lijkt wel een secte! Wat een regels en geboden. Als je daar een keer een gulden in de gokkast gooit, terwijl je geniet van een goed glas en sigaar wordt je uit de community verbannen.

Alle theorie is gewoon dikke onzin. Toen de gedachtes werden opstond bestond BTC niet. Er is iets niets op straat. Zorg dat je je aanpast.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• resusaapje

resusaapje

h less

NeoflexNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:51:
[...]

Magnanni :Y

Ze kosten je wel al gauw een hele BIFI, maar daar kan je dan weer niet op lopen....
Een winkel in parijs. Tja.
Of online. Heb jij ervaring met ze?

On topic: kan je met BIFI betalen?

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 19-12-2023 10:02 ]

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:36
[...]

Ha, in grote lijnen doe ik met je mee! Sinds crypto in mijn leven kwam, loop ik jarenlang in dezelfde kwaliteitsgoederen. Schoenen bv, Van Bommel. Gaan gerust tien jaar mee.
Sinds een paar jaar, sinds Floris het bewind heeft, niet meer zo tevreden trouwens. Het leer is scherp karton geworden. Als iemand nog een tip heeft voor een alternatief kwaliteitsmerk schoenen, hou ik me aanbevolen ;)
Crockett & Jones

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

De fees in dit blok waren meer dan 6,25 btc bijelkaar. Oftewel de fees zijn in totaal meer, dan de blokvergoeding. Met een mempool van >400.000 transacties zal het ook niet snel dalen. Met dank aan Ordinals.

https://mempool.space/blo...6b7747153c0f7eaa72fa9f8b7

• Joosie200
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer dat kapot gemaakt gaat worden. Ze exploiten toch iets wat er niet voor bedoeld is met als resultaat dat de chain verstopt raakt?

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Allemaal nieuwe users zie ik. Bullish.

• Joosie200
  • Niet online
Darrell schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:05:
Allemaal nieuwe users zie ik. Bullish.
De namen zijn hetzelfde. Allemaal nieuwe user icons. Dat wel. Ik noem de mijne Duck Hunt. :+

• Coldcat

Coldcat

HODL

knakworst schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:03:
De fees in dit blok waren meer dan 6,25 btc bijelkaar. Oftewel de fees zijn in totaal meer, dan de blokvergoeding. Met een mempool van >400.000 transacties zal het ook niet snel dalen. Met dank aan Ordinals.

Half miljoen per blok, iedere 10 min :)

• anti elppa
knakworst schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:03:

ja dat is wel grappig. Is wel idd door die ordinals bullshit veel eerder dan ik had verwacht, maar dit is natuurlijk wel waar btc naar toe zou groeien. Veel mensen begrijpen het alleen nog steeds niet, die roepen dan; als alle btc gemined zijn, waarom bestaan er dan nog miners, en hoe blijft btc dan bestaan......
Ik neem dan toch altijd ff de tijd om het stuk fees uit te leggen.

• CornermanNL
Het FI gedeelte van FIRE is leuk het RE gedeelte is niks. Je moet bezig blijven om lang te leven. Ik heb het RE gedeelte noodgedwongen een tijdje moeten doen maar voor mij was dat knap waardeloos.

Met voldoende FI kan je wel lekker de leukste projecten en opdrachten aannemen. Een beetje uitdaging en moeilijke dingen doen is goed voor de mens.

Beetje onvoorspelbaar moet er zijn in het leven. Anders is alles zo snel saai.

Maar eerst maar eens flink Moon met die rare munten, Lets have it.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:02:
[...]

Een winkel in parijs. Tja.
Of online. Heb jij ervaring met ze?

On topic: kan je met BIFI betalen?
Bij alle betere schoenenzaken verkrijgbaar hoor! In de grotere binnensteden sowieso. Zijn fantastische schoenen.

On topic: nee, helaas wel eerst je BIFI switchen voor waardeloze euro's.

• markisoke

• resusaapje

resusaapje

h less

Oef! Daar kan ik me net een paar pantoffels veroorloven. 4000 ASTR voor een paar mooie bordeelsluipers doe ik misschien in 2025 ipv een Lambo (y)

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Joosie200 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:05:
[...]

Ben benieuwd wanneer dat kapot gemaakt gaat worden. Ze exploiten toch iets wat er niet voor bedoeld is met als resultaat dat de chain verstopt raakt?
Zo kun je er naar kijken. Je kan ook zeggen, btc is een systeem waarbij niemand iets voor het zeggen heeft, en de transacties met de grootste fooi logischerwijs als eerste worden meegenomen. Ik hodl en stuur één keer per maand via Nexo, dus het zal mij een worst wezen.

Luke Dashjr beschouwt Ordinals als spam/fraude en heeft een workaround om die als miningpool niet mee te nemen.

https://news.bitcoin.com/...round-as-a-vulnerability/

Satoshi Radio #289 gaat hier ook nog op in.

[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 19-12-2023 10:27 ]

• CornermanNL
resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:11:
[...]

Oef! Daar kan ik me net een paar pantoffels veroorloven. 4000 ASTR voor een paar mooie bordeelsluipers doe ik misschien in 2025 ipv een Lambo (y)
Gaan een leven lang mee 🙂

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:07:
[...]

ja dat is wel grappig. Is wel idd door die ordinals bullshit veel eerder dan ik had verwacht, maar dit is natuurlijk wel waar btc naar toe zou groeien. Veel mensen begrijpen het alleen nog steeds niet, die roepen dan; als alle btc gemined zijn, waarom bestaan er dan nog miners, en hoe blijft btc dan bestaan......
Respect dat je die tijd neemt. Ik ben gestopt. En dan roepen mensen, ja maar als het zo duur is kun je er niet mee betalen. Ja maar, ja maar.

Ook heb ik Ledgers uit lopen delen toen btc op 15k stond en dca lopen uitleggen, die lopen nog steeds stof te vangen en worden op 100k uitgepakt 8)7

• resusaapje

resusaapje

h less

anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:07:
[...]

Doe uitleggen plies!

Te lui om het op te zoeken 8)

Ik nam altijd aan dat nieuwe transacties in nieuwe blocks worden opgeslagen. Dan geldt: geen nieuwe blocks, geen transacties.

HOE DAN!

})

• markisoke
resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:14:
[...]

Doe uitleggen plies!

Ik nam altijd aan dat nieuwe transacties in nieuwe blocks worden opgeslagen. Dan geldt: geen nieuwe blocks, geen transacties.

HOE DAN!

})
Dat moment gaan jij en ik toch niet meer meemaken, dus bespaar jezelf de moeite. :P

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

resusaapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:14:
[...]

Doe uitleggen plies!

HOE DAN!

})
Die nieuwe blocks komen er nog steeds gemiddeld elke 10 minuten na het oplossen van 'de puzzel'. Maar uiteindelijk is de 'coinbase' 0 sats. En moeten miners het hebben van de fees.

In dit laatste block was dit de coinbase.
https://mempool.space/tx/...36bc52e02f1a1#flow=&vin=0

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

markisoke schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:17:
[...]

Dat moment gaan jij en ik toch niet meer meemaken, dus bespaar jezelf de moeite. :P
Dat het naar nul sats gaat is ongeveer met de halving in 2140. Meer iets voor je kleinkinderen inderdaad.

• Coldcat

Coldcat

HODL

knakworst schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:14:
[...]
Ook heb ik Ledgers uit lopen delen toen btc op 15k stond en dca lopen uitleggen, die lopen nog steeds stof te vangen en worden op 100k uitgepakt 8)7
Snap ik wel, perfecte scam :+

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Coldcat schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:22:
[...]

Snap ik wel, perfecte scam :+
Ikzelf niet hoor O-)
Die Fransen echter :z

• anti elppa
knakworst schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:11:
[...]

Zo kun je er naar kijken. Je kan ook zeggen, btc is een systeem waarbij niemand iets voor het zeggen heeft, en de transacties met de grootste fooi logischerwijs als eerste worden meegenomen. Ik hodl en stuur één keer per maand via Nexo, dus het zal mij een worst wezen.

Luke Dashjr beschouwt Ordinals als spam/fraude en heeft een workaround om die als miningpool niet mee te nemen.

https://news.bitcoin.com/...round-as-a-vulnerability/

Satoshi Radio #289 gaat hier ook nog op in.
Luke jr is altijd een top gozer en ik ben het ook 100% met hem eens. Die troep hoort niet op de btc chain. Weg met die zooi. Gok dat als Luke ermee aan de gang gaat en de rest van de dev's mee beweegt het snel gedaan is met die troep

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:09
Ruim voordat de block reward naar 0 gaat is het nodig dat fees compenseren voor de kosten die miners maken. Bij de aankomende halving zullen wel weer wat miners failliet gaan omdat ze niet van 3,125 BCT per block kunnen leven. Ik ben best benieuwd hoe dat er na nog wat halvings uit gaat zien. Blijven dan maar een paar pools over die de fees kunnen verdelen en er ook echt van overeind blijven? En gaan die dan bepalen of transacties (ordinals, onwelgevallige adressen,...) wel of niet in een block komen? Ofwel, centralisatie onvermijdelijk?

Spannende tijden alom.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• BTC100K2021

BTC100K2021

anti elppa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:32:
[...]

Luke jr is altijd een top gozer en ik ben het ook 100% met hem eens. Die troep hoort niet op de btc chain. Weg met die zooi. Gok dat als Luke ermee aan de gang gaat en de rest van de dev's mee beweegt het snel gedaan is met die troep
Ik ben misschien iets te wantrouwend, maar ik sluit het niet uit dat dit een (kansloze) poging is van China om BTC te saboteren.

https://www.binance.com/en/feed/post/1548215393178

Verbod op mining hielp niet en nu zetten ze volksstammen in grote zalen voor een cursus BRC-20 trading in een poging om de fee te laten exploderen.

Openlijk bezit van BTC was haast onmogelijk en nu zijn alle Chinese oma's ineens volle bak aan het traden voordat ze aan de bingo gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door BTC100K2021 op 19-12-2023 11:04 ]

• Miki
Joosie200 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:37:

Ook het passieve indexbeleggen kent zijn bull runs en bear markets ;)

Bij passief beleggen is het timen van de market een vies woord omdat het wetenschappelijk gezien niet mogelijk is om continu goede voorspellingen te doen zie ook Random walk theorie van Burton Malkiel en Bacheliers efficient market hypothesis. Dat neemt niet weg dat in de bull runs de percentages vele malen hoger liggen dan 8%. Dus als je diamond hands hebt kun je je ook wagen aan hogere rendement door tijdig uit te stappen en weer in te stappen. Om je een indruk te geven, mijn PF staat nu rond de 20% voor dit jaar, in 2019 36%.

Uiteraard staat dit in schril contrast met crypto markt waarbij de percentages soms in de duizenden liggen maar ook de wetmatigheid telt van high risk > high reward.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 19-12-2023 11:11 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 22:21
Miki schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:02:
[...]

Bij passief beleggen is het timen van de market een vies woord omdat het wetenschappelijk gezien niet mogelijk is om continu goede voorspellingen te doen zie ook Random walk theorie van Burton Malkiel en Bacheliers efficient market hypothesis. Dat neemt niet weg dat in de bull runs de percentages vele malen hoger liggen dan 8%. Dus als je diamond hands hebt kun je je ook wagen aan hogere rendement door tijdig uit te stappen en weer in te stappen. Om je een indruk te geven, mijn PF staat nu rond de 20% voor dit jaar, in 2019 36%.

Uiteraard staat dit in schril contrast met crypto markt waarbij de percentages soms in de duizenden liggen maar ook de wetmatigheid telt van high risk > high reward.
Bekende percentages :Y
Afgelopen jaren ook weleens een minnetje maar hoort erbij. Ik ben in 2015 kalm aan begonnen met inleggen en heb in 2019 oid mijn maandelijkse inleg verhoogd. Zit nu op een lopend rendement van 50%, mij hoor je niet klagen over de stonks :+ :P
Vooralsnog heb ik dat nog niet op mn DOT, maar dmv staken kruipt dat elke week de goeie kant op :Y

• Alpina
  • Nu online
Miki schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:02:
[...]

Wat als een bearmarkt nog moet komen en al die jaren een bullmarkt was?

Diamond hands is dan volgens mij om niet uit paniek de komende jaren te verkopen en te blijven inleggen. Daar gaan de meeste mensen de mist in omdat het (vrijwel) altijd number goes up was.

Wie weet staan de mensen met wat crypto ervaring er dan nog beter voor omdat die niet wakker liggen van extreme pieken en dalen 8)

• BTC100K2021

BTC100K2021

In een poging om het niveau weer te verlagen richting het doel van dit topic (memes en moon schreeuwen):

Afbeeldingslocatie: https://nieuws.btcdirect.eu/wp-content/uploads/2020/06/meme-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BTC100K2021 op 19-12-2023 11:25 ]

• Miki
Alpina schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:18:
[...]

Wat als een bearmarkt nog moet komen en al die jaren een bullmarkt was?

Diamond hands is dan volgens mij om niet uit paniek de komende jaren te verkopen en te blijven inleggen. Daar gaan de meeste mensen de mist in omdat het (vrijwel) altijd number goes up was.

Wie weet staan de mensen met wat crypto ervaring er dan nog beter voor omdat die niet wakker liggen van extreme pieken en dalen 8)
Die zijn er ook en daardoor is de gangbare vuistregel van 8% waarvan je uit mag gaan over de lange termijn. Een jaar goed in de min staan met je PF is ook gewoon wat er bij hoort.

Eén passieve indexbelegger kent geen paniek, die gaat stug door ongeacht wat de markt doet. Sterker nog, die heeft het zo ingeregeld dat je er niet naar omkijkt doordat zijn periodieke inleg automatisch wordt afgeschreven en uitgekeerd dividend weer wordt herbelegd lees: set and forget. Dan houd je namelijk tijd over om te genoegzaam te kijken naar paniek en stress acties van de crypto boys.

• Joosie200
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:11:
[...]

Je kan ook zeggen de transacties met de grootste fooi logischerwijs als eerste worden meegenomen.
Dat zijn inderdaad twee andere uitgangspunten en hoe je er naar kunt kijken. Thnx voor de link, ik ga die eens beluisteren.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zncn4j9-7ctoe3xpqy0HfJ7fYZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LMwc5rbUka901F4UvB0cPEx.jpg?f=fotoalbum_large

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Kan iemand mij ff helpen snappen waarom ik die STRD airdrop niet kan claimen?
Ik heb +1 jaar geleden al ATOM gestaked op Cosmos Hub, toch zegt hij dat ik niet eligible ben?
https://app.stride.zone/airdrop

Eerst werkte het helemaal niet, kreeg enkel errors. Via 1 of andere vage Reddit thread gevonden dat ik een EVMOS adres moest linken in Keplr, toen 'werkte' het wel maar krijg ik een 'not eligible' melding.

Kan je niet meer claimen voor ATOM o.i.d.?

• Coldcat

Coldcat

HODL

Slonzo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:45:
Kan iemand mij ff helpen snappen waarom ik die STRD airdrop niet kan claimen?
Ik heb +1 jaar geleden al ATOM gestaked op Cosmos Hub, toch zegt hij dat ik niet eligible ben?
https://app.stride.zone/airdrop

Eerst werkte het helemaal niet, kreeg enkel errors. Via 1 of andere vage Reddit thread gevonden dat ik een EVMOS adres moest linken in Keplr, toen 'werkte' het wel maar krijg ik een 'not eligible' melding.

Kan je niet meer claimen voor ATOM o.i.d.?
Gisteren werkte de nieuwe ronde nog hier met ATOM. Heb ook wat Juno en Osmo voor de drops :p
Users who staked at least 10 ATOM, 85 OSMO and/or 16 JUNO by August 14th, 2022 at 13:00 UTC and users who staked at least 2,800 STARS by September 19th at 09:30:35 UTC and users who staked at least 25 INJ by October 24th at 17:08 UTC are eligible to claim the airdrop.
Welke validator gebruik je?

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Coldcat schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:47:
[...]

Gisteren werkte de nieuwe ronde nog hier met ATOM. Heb ook wat Juno en Osmo voor de drops :p

[...]

Welke validator gebruik je?
Crosnest

Namada RPGF werkt ook niet :/

• Alpina
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFIdUtBM_4nqGyZoyL6ZebWKpRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zmn8PMIz3gUZscSy5Ql5AHa2.jpg?f=fotoalbum_large

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:09
BTC100K2021 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:00:
[...]

Ik ben misschien iets te wantrouwend, maar ik sluit het niet uit dat dit een (kansloze) poging is van China om BTC te saboteren.

https://www.binance.com/en/feed/post/1548215393178

Verbod op mining hielp niet en nu zetten ze volksstammen in grote zalen voor een cursus BRC-20 trading in een poging om de fee te laten exploderen.

Openlijk bezit van BTC was haast onmogelijk en nu zijn alle Chinese oma's ineens volle bak aan het traden voordat ze aan de bingo gaan?
Beetje suffe blog toch? 'het hep op X gestaan' en daarna wat algemeenheden uit het generieke nieuws.

Hoe zou dat werken, de fees laten exploderen door op Binance te traden? Of laten ze ze alles onchain doen? Degenen die de inscriptions maken betalen de belangrijkste fees, denk ik.

Het is onzin maar ook adoptie van taproot ;)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Coldcat

Coldcat

HODL

Slonzo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:50:
[...]

Crosnest

Namada RPGF werkt ook niet :/
Enige wat ik kan bedenken is at je enkel ATOM hebt (10 ATOM, 85 OSMO and/or 16 JUNO)

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Haha, ga maar eens in het Beleggen topic langs... daar krijg je dezelfde repliek.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
MicroWhale schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:07:
[...]

Haha, ga maar eens in het Beleggen topic langs... daar krijg je dezelfde repliek.
tegenwoordig heb je een rendement van 20+% nodig om de inflatie+belasting tegen te gaan :+

nothing stops this train

• r0bb
Haha ja, nu is de nieuwe bull toch echt begonnen hoor. Wanneer mensen die zich al jaren dagelijks in de wereld van aandelen begeven worden weggezet als idiotic door accounts met namen eindigend op *92 ;)

Wordt dan toch een left translated cycle blijkbaar >:)

• anti elppa
Kol Nedra schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:12:
[...]

tegenwoordig heb je een rendement van 20+% nodig om de inflatie+belasting tegen te gaan :+
kijk nou uit jonge, voor je het weet krijg je opmerkingen naar je kop dat je er geen hol van snap vanuit de FIRE, ETF boys hoek

• Alpina
  • Nu online
r0bb schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:15:
[...]

Haha ja, nu is de nieuwe bull toch echt begonnen hoor. Wanneer mensen die zich al jaren dagelijks in de wereld van aandelen begeven worden weggezet als idiotic door accounts met namen eindigend op *92 ;)

Het is een meme.

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Kol Nedra schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:12:
[...]

Ja, dat ook... en dan nog vinden ze bitcoin geen echte belegging.

Wacht maar tot die BTC ETF er is! Dan piepen ze wel anders. })

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:07
[...]

Jaren op Rieker en Ecco gelopen, heb nu Bugatti (schoenen).
Prima kwaliteit voor niet te veel geld.

Weet niet of mijn gebruik vergelijkbaar is met jou gebruik, ik loop rondom huis 24/7 op Gevavi klompen en heb ze echt alleen voor netjes als ik weer een keer naar mn werk moet (heerlijk dat thuiswerken) of voor een feestje of etentje enz.

Ohja cryptotopic :+

Het geld wat je over hebt na het kopen van die goedkopere schoenen waar je ook prima jaren op rond kan lopen kun je weer in crypto duwen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Acidrain op 19-12-2023 12:46 ]

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-11 08:39
MicroWhale schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:33:
[...]

Ja, dat ook... en dan nog vinden ze bitcoin geen echte belegging.

Wacht maar tot die BTC ETF er is! Dan piepen ze wel anders. })
Dan kan je toch beleggen in een etf, das geen crypto he |:(

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00
Steamr gaat moon, next AI pareltje?

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 07:03
dehardstyler schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:02:
Heeft iemand hier een goed alternatief voor dexscreener / dextools, maar dan voor de Injective chain? Beide ondersteunen Injective niet (of ik kijk scheel), en explorer.injective.network wordt ik niet erg blij van op het moment.
Niemand? :)

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-11 14:36

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:30
Pinsa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:46:
Steamr gaat moon, next AI pareltje?
Nope DePIN en is echt al tijden op de bodem. Draaide een node maar dit hebben ze helemaal veranderd. Heb een groot deel verkocht.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 07:03
Jep, dat werkt. Dank je wel! :)

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

@MrMrq zit er een managementsamenvatting over de maand december in de pen? Genoeg stof voor een snedig stukje deze maand.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:14
r0bb schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:15:
[...]

Het is een meme :>

Maar we gaan dus de leeftijd kaart trekken. Dat zegt alweer genoeg.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 15:05

WhySoSerious

Be the change.

Masstje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:19:
[...]

Had zelfs nog niet gekeken, bijna 5d geleden. Zat er zelfs meer dan 1000$ naast. Had het verlies lager ingeschat.

Een plan hebben, dat is m’n gebrek. Echt, koop lukraak paar avax aan 12$ en verkoop ze bij een X2. Zie nu, mooi op 40$… bijna dubbele van m’n sell punt.

Doe het dan soms omgekeerd, dan houd ik te lang een verlies aan en word dan keihard gehunt.
A87, is that you?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 20:31
local top confirmed :+

elke keer wanneer er crypto reclames uit zijn gekomen, volgde er een dip

[ Voor 18% gewijzigd door sjorremans op 19-12-2023 13:36 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• r0bb
jvel92 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:21:
[...]

Haha ahh jij wel grapjes maken en anderen niet -O-

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
jvel92 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:21:
[...]

Je bevindt je in goed gezelschap hoor. Charles Thomas Munger was zelfs nog wat ouder dan 92 en volgens mij is menig persoon jaloers op zijn/ hun track record ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Numbers op 19-12-2023 13:48 ]

• Miki
sjorremans schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:33:
local top confirmed :+

[YouTube: Watch This Before You Buy Another Bitcoin or Crypto...]

elke keer wanneer er crypto reclames uit zijn gekomen, volgde er een dip
Knap staaltje desk research en analyse. Correlatie en causaliteit in een blender gestopt en dan tot deze creatie komen. Ik ben zwaar onder de indruk

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 22:21
Heeft het handelen in crypto/aandelen iets weg van gokken?

It begins....
Zou me niks verbazen als hij Henk heet.

:+

[ Voor 16% gewijzigd door ybos op 19-12-2023 14:35 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!