Hier tekenen aub ......
Bedoel jij met niet helemaal compleet dat jij een aantal sensoren niet ziet?CPM schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:38:
Ik heb inmiddels de integratie Version 1.0.0b1 draaien en de local API. Ik krijg echter de kaart niet helemaal compleet. Ik heb handmatig alle sensoren in de kaart moeten zetten, dus dat lijkt me in orde.
Ik zie dit:
[Afbeelding]
Is er een oplossing voor?
Die zitten in de popups die zichtbaar worden als jij daar met de cursor over heen schuift.
Nb op mijn telefoonscherm werkt dat niet maar wel op een laptop/pc browser
[ Voor 4% gewijzigd door TeslaNerd op 24-11-2025 10:45 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Andere sensoren zitten inderdaad in een popup die gekoppeld is aan de mouse_over. Ik kan eens kijken of we voor mobiel iets anders kunnen gebruiken.CPM schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:38:
Ik heb inmiddels de integratie Version 1.0.0b1 draaien en de local API. Ik krijg echter de kaart niet helemaal compleet. Ik heb handmatig alle sensoren in de kaart moeten zetten, dus dat lijkt me in orde.
Ik zie dit:
[Afbeelding]
Momenteel zitten we al op 1.0.0b4 waarin verschillende verbeteringen en features zijn toegevoegd (bijvoorbeeld: Insights device die de performance van de Quatt tot nu toe laat zien)
Update
Press-hold is toegevoegd voor mobile devices (touch) om de tooltip te tonen.
[ Voor 4% gewijzigd door Lasoul op 24-11-2025 17:41 ]
Van welke layout maak je gebruik in je dashboard (Sections, Masonry) en wat zijn de settings?CPM schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:38:
Ik zie dit:
[Afbeelding]
Ik heb geen flauw idee, gewoon iets standaards want ik heb niets aangepast.Lasoul schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:40:
[...]
Van welke layout maak je gebruik in je dashboard (Sections, Masonry) en wat zijn de settings?
Ik dacht dat er meer gegevens standaard in de afbeelding zou staan, maar dat is dus niet zo?
mouse over werkt gewoon hoor.
Hoe kan ik het beste de integratie updaten? Of moet ik dan weer opnieuw de CiC invoeren etc?
Dit is de code van de card:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| type: grid
cards:
- type: heading
heading: Quatt thuis
heading_style: title
- type: custom:quatt-dashboard-card
system_setup:
house_label: Quatt thuis
system: sensor.cic_system
hp1:
hp1_odu_type: sensor.heatpump_1_odu_type
hp1_workingmode: sensor.heatpump_1_workingmode
hp1_temperatureoutside: sensor.heatpump_1_temperature_outside
hp1_waterdelta: sensor.heatpump_1_water_delta
hp1_temperaturewaterin: sensor.heatpump_1_temperature_water_in
hp1_temperaturewaterout: sensor.heatpump_1_temperature_water_out
hp1_powerinput: sensor.heatpump_1_power_input
hp1_power: sensor.heatpump_1_rated_power
hp1_cop: sensor.heatpump_1_quatt_cop
hp2:
hp2_workingmode: sensor.heatpump_2_workingmode
hp2_waterdelta: sensor.heatpump_2_water_delta
hp2_temperatureoutside: sensor.heatpump_2_temperature_outside
hp2_temperaturewaterin: sensor.heatpump_2_temperature_water_in
hp2_temperaturewaterout: sensor.heatpump_2_temperature_water_out
hp2_powerinput: sensor.heatpump_2_power_input
hp2_power: sensor.heatpump_2_rated_power
hp2_cop: sensor.heatpump_2_quatt_cop
thermostat:
thermostat_room_temperature: sensor.thermostat_room_temperature
thermostat_room_setpoint: sensor.thermostat_room_setpoint
thermostat_control_setpoint: sensor.thermostat_control_setpoint
thermostat_heating: binary_sensor.thermostat_heating
cic:
total_power: sensor.cic_total_power
total_powerinput: sensor.cic_total_power_input
cic_central_heating_on: binary_sensor.cic_central_heating_on
flowmeter:
flowmeter_temperature: sensor.flowmeter_temperature
flowmeter_flowrate: sensor.flowmeter_flowrate
boiler:
boiler_heating: binary_sensor.boiler_heating
boiler_water_pressure: sensor.boiler_water_pressure
grid_options:
columns: full
other:
thermostat_room: climate.woonkamer
column_span: 4 |
Hier tekenen aub ......
Onderstaand mijn werkende configuratie:CPM schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:04:
[...]
Ik heb geen flauw idee, gewoon iets standaards want ik heb niets aangepast.
Ik dacht dat er meer gegevens standaard in de afbeelding zou staan, maar dat is dus niet zo?
mouse over werkt gewoon hoor.
Hoe kan ik het beste de integratie updaten? Of moet ik dan weer opnieuw de CiC invoeren etc?
Dit is de code van de card:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48type: grid cards: - type: heading heading: Quatt thuis heading_style: title - type: custom:quatt-dashboard-card system_setup: house_label: Quatt thuis system: sensor.cic_system hp1: hp1_odu_type: sensor.heatpump_1_odu_type hp1_workingmode: sensor.heatpump_1_workingmode hp1_temperatureoutside: sensor.heatpump_1_temperature_outside hp1_waterdelta: sensor.heatpump_1_water_delta hp1_temperaturewaterin: sensor.heatpump_1_temperature_water_in hp1_temperaturewaterout: sensor.heatpump_1_temperature_water_out hp1_powerinput: sensor.heatpump_1_power_input hp1_power: sensor.heatpump_1_rated_power hp1_cop: sensor.heatpump_1_quatt_cop hp2: hp2_workingmode: sensor.heatpump_2_workingmode hp2_waterdelta: sensor.heatpump_2_water_delta hp2_temperatureoutside: sensor.heatpump_2_temperature_outside hp2_temperaturewaterin: sensor.heatpump_2_temperature_water_in hp2_temperaturewaterout: sensor.heatpump_2_temperature_water_out hp2_powerinput: sensor.heatpump_2_power_input hp2_power: sensor.heatpump_2_rated_power hp2_cop: sensor.heatpump_2_quatt_cop thermostat: thermostat_room_temperature: sensor.thermostat_room_temperature thermostat_room_setpoint: sensor.thermostat_room_setpoint thermostat_control_setpoint: sensor.thermostat_control_setpoint thermostat_heating: binary_sensor.thermostat_heating cic: total_power: sensor.cic_total_power total_powerinput: sensor.cic_total_power_input cic_central_heating_on: binary_sensor.cic_central_heating_on flowmeter: flowmeter_temperature: sensor.flowmeter_temperature flowmeter_flowrate: sensor.flowmeter_flowrate boiler: boiler_heating: binary_sensor.boiler_heating boiler_water_pressure: sensor.boiler_water_pressure grid_options: columns: full other: thermostat_room: climate.woonkamer column_span: 4
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| views:
- title: Quatt
icon: mdi:heat-pump
type: sections
cards: []
max_columns: 2
sections:
- type: grid
cards:
- type: custom:quatt-dashboard-card
system_setup:
house_label: Vorgers
system: sensor.heatpump_system_hostname
hp1:
hp1_odu_type: sensor.heatpump_1_odu_type
hp1_workingmode: sensor.heatpump_hp1_workingmode
hp1_waterdelta: sensor.heatpump_hp1_waterdelta
hp1_temperatureoutside: sensor.heatpump_hp1_temperatureoutside
hp1_temperaturewaterin: sensor.heatpump_hp1_temperaturewaterin
hp1_temperaturewaterout: sensor.heatpump_hp1_temperaturewaterout
hp1_powerinput: sensor.heatpump_hp1_powerinput
hp1_power: sensor.heatpump_hp1_power
hp1_cop: sensor.heatpump_hp1_quatt_cop
thermostat:
thermostat_room_temperature: sensor.heatpump_thermostat_room_temperature
thermostat_room_setpoint: sensor.heatpump_thermostat_room_setpoint
thermostat_control_setpoint: sensor.heatpump_thermostat_control_setpoint
thermostat_heating: binary_sensor.heatpump_thermostat_heating
cic:
total_power: sensor.cic_total_power
total_powerinput: sensor.cic_total_power_input
cic_central_heating_on: binary_sensor.cic_central_heating_on
flowmeter:
flowmeter_temperature: sensor.heatpump_flowmeter_temperature
flowmeter_flowrate: sensor.heatpump_flowmeter_flowrate
boiler:
boiler_heating: binary_sensor.heatpump_boiler_heating
boiler_water_pressure: sensor.heatpump_boiler_water_pressure
other:
thermostat_room: climate.smart_heating
thermostat_airco: climate.airco_woonkamer
solar_power: sensor.current_total_solar_power_production
has_solar_collector: true
sun: sun.sun
hot_water_cylinder_temperature: sensor.solar_boiler_temperature
home_battery_soc: sensor.home_battery_soc
heatpump_metric: cop
grid_options:
columns: 24
rows: auto
column_span: 2
dense_section_placement: true |
Vraag me af, ik heb een HW kWh meter en er is een optie tot koppelen van externe power meting. Dit is toch wel voor de elektra bedoeld en niet voor een externe warmte meter in de CV leiding?
CIC/heatpump sensors heten namelijk 'Power' voor geproduceerde warmte en 'Power input' voor geconsumeerde elektriciteit (dus zou 'Power input sensor' niet iets duidelijker zijn?)
Of zie ik door alle bomen(sensors) het bos(entiteit?) niet meer? Ook zeer goed mogelijk
[ Voor 8% gewijzigd door Toby-Wan op 27-11-2025 19:21 ]
WP: Quatt Mono (V1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
COP sensor lijkt de (optionele) externe power input meting te nemen.
Ik verwacht dat deze afwijking bij lagere vermogens relatief hoger zal zijn
[ Voor 36% gewijzigd door Toby-Wan op 27-11-2025 21:38 ]
WP: Quatt Mono (V1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Dit is inderdaad een externe kWh meter (elektra) die je kunt gebruiken. Deze optie komt nog uit de tijd dat de Quatt zelf niet zijn eigen verbruik beschikbaar stelde.Toby-Wan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:13:
Finally () sinds begin van de week ook met HA begonnen. Nu ook de Quatt integratie draaiende, dikke respect daarvoor aan iedereen die er aan bijgedragen heeft!!
Vraag me af, ik heb een HW kWh meter en er is een optie tot koppelen van externe power meting. Dit is toch wel voor de elektra bedoeld en niet voor een externe warmte meter in de CV leiding?
CIC/heatpump sensors heten namelijk 'Power' voor geproduceerde warmte en 'Power input' voor geconsumeerde elektriciteit (dus zou 'Power input sensor' niet iets duidelijker zijn?)
Of zie ik door alle bomen(sensors) het bos(entiteit?) niet meer? Ook zeer goed mogelijk![]()
[Afbeelding]
Ik zal de naam suggestie op de lijst zetten: "Power input sensor"
Is het handig om dit op te nemen in de repository als voorbeeld?
:strip_exif()/f/image/ekYDv7Y5a4Ha3AB5IF9Bkj91.png?f=user_large)
Gebruik is niet helemaal recht-toe-recht-aan omdat je een klein python script moet gebruiken om de waardes van de action in een sensor te krijgen en het python script kun je dan bijvoorbeeld 1x in de 5 min via een automation aanroepen.
[ Voor 24% gewijzigd door Lasoul op 27-11-2025 22:20 ]
nee, ik zit op 1.0.0b1, maar ik zie geen update knop van de integratie? Hoe kan ik die het beste updaten zonder alles te verwijderen?jj85 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:39:
[...]
Heb je wel de laatste beta van de HA integratie?
Versie; 1.0.0b4
Hier tekenen aub ......
In HACS, helemaal rechts op de 3 puntjes, redownload. Goede (beta) versie kiezen. Restarten en Bob is je oom.CPM schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:01:
[...]
nee, ik zit op 1.0.0b1, maar ik zie geen update knop van de integratie? Hoe kan ik die het beste updaten zonder alles te verwijderen?
Lijkt me fantastisch!Lasoul schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:18:
Vanavond even met de Insights action aan de slag gegaan en met Apexcharts een vergelijkbare daggrafiek gemaakt zoals in de Quatt app.
[Afbeelding]
Gebruik is niet helemaal recht-toe-recht-aan omdat je een klein python script moet gebruiken om de waardes van de action in een sensor te krijgen en het python script kun je dan bijvoorbeeld 1x in de 5 min via een automation aanroepen.
Ga naar HACS, klik de 3 puntjes rechtsboven, klik redownload, klik “need a different version”, klik op “Release” en daar staat de nieuwste bovenaan:CPM schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:01:
[...]
nee, ik zit op 1.0.0b1, maar ik zie geen update knop van de integratie? Hoe kan ik die het beste updaten zonder alles te verwijderen?
/f/image/Ibj03G2Sl3GcYR7JC04KIwuh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GIdbo4C4imOn72OfsDuYd0rT.png?f=fotoalbum_large)
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Fetching data for: 2024-10-16... SKIPPED. Error: 400 Client Error: Bad Request for url: http://192.168.80.80:8123...ghts?return_response=true
ik zal straks nog eens kijken of ik via ChatGPT verder kom om de specifieke API aan te roepen maar tot nu toe niets.
[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 28-11-2025 10:20 ]
Hier tekenen aub ......
HA opnieuw gestart na de update?CPM schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:19:
Thanks, update is gelukt, script gedownload als file, token erin geplakt, url naar ip aangepast. maar helaas....
Fetching data for: 2024-10-16... SKIPPED. Error: 400 Client Error: Bad Request for url: http://192.168.80.80:8123...ghts?return_response=true
ik zal straks nog eens kijken of ik via ChatGPT verder kom om de specifieke API aan te roepen maar tot nu toe niets.
Ik heb iets vergelijkbaars gebouwd in HA. Echt super handig, want ik kijk nooit meer in de Quatt app!!Lasoul schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:18:
Vanavond even met de Insights action aan de slag gegaan en met Apexcharts een vergelijkbare daggrafiek gemaakt zoals in de Quatt app.
[Afbeelding]
Gas usage en Totaal heat bevatten bij mij wel ook het verbruik voor warm water.
/f/image/DfpovsQjIomgK1DKD9ujXkID.png?f=fotoalbum_large)
Yas links is kWh
Yas rechts is m3
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
sensor.heatpump_system_hostnameabbeyrules schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:04:
Wat vul ik hier in voor de Quatt Card config?
[Afbeelding]
Erg niceLasoul schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:18:
[Afbeelding]
ps. in de uitleg msischien nog even opnemen dat je die bovenste 4 sensoren zelf moet toevoegen (sensor.quatt_gas_today etc)
[ Voor 5% gewijzigd door jj85 op 29-11-2025 20:58 ]
Thx, documentatie is aangepast en een voorbeeld yaml file met de helper template sensors toegevoegd.jj85 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:57:
[...]
Erg nice![]()
ps. in de uitleg msischien nog even opnemen dat je die bovenste 4 sensoren zelf moet toevoegen (sensor.quatt_gas_today etc)
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XTVv8EsDpeJhzEY2SWaZNBN1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LlvRD6K8zQR59xYgPO4Mgbdi.jpg?f=fotoalbum_large)