Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:48
Dan is @Lasoul vast erg benieuwd wat er bij jouw Quatt devices aan extra data doorkomt via de JSON en de API.
En wij dan natuurlijk wat hiermee de extra mogelijkheden voor de Quatt integratie kunnen worden

[ Voor 17% gewijzigd door TeslaNerd op 21-10-2025 20:29 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:19
TeslaNerd schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:27:
[...]

Dan is @Lasoul vast erg benieuwd wat er bij jouw Quatt devices aan extra data doorkomt via de JSON en de API.
En wij dan natuurlijk wat hiermee de extra mogelijkheden voor de Quatt integratie kunnen worden
Heb niet de indruk dat @HBO88 een chill heeft ;)
De andere actieve ontwikkelaar van de Mobile API toevoeging heeft zelf ook All-E, dus denk dat hij die info al wel beschikbaar heeft.

• TeslaNerd
jj85 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:45:
Ongelovelijk hoe snel @Lasoul en Wouter hebben gewerkt! _/-\o_
Ik heb net de beta van de HA-integratie geïnstalleerd en dit ziet er super uit
https://github.com/marcob...uatt/releases/tag/0.9.9b2
Ik heb vanavond de beta van de HA integratie geinstalleerd op de reeds aanwezige v0.9.3 en het proces met de druk op de knop van de CiC doorlopen maar ik zie geen extra sensoren in mijn Quatt integratie.
Ik heb een restart gedaan. Moet ik nog iets extras doen of ergens op wachten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4YPABidKuW6zungkAXvJXSdIO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wfapZE3FQ7FB4Vk08pIXvzA1.png?f=fotoalbum_large

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Lasoul
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30
TeslaNerd schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:37:
[...]

Ik heb vanavond de beta van de HA integratie geinstalleerd op de reeds aanwezige v0.9.3 en het proces met de druk op de knop van de CiC doorlopen maar ik zie geen extra sensoren in mijn Quatt integratie.
Ik heb een restart gedaan. Moet ik nog iets extras doen of ergens op wachten?
[Afbeelding]
Dat zou voldoende moeten zijn wellicht is er iets misgegaan tijdens de enrollment. Je kunt even bij de configuratie kijken of daar de optie weg is dat je "remote" kunt configureren. Als die optie weg is dan denkt de integratie dat "remote" goed is geconfigureerd. Als die optie er nog staat dan kun je opnieuw proberen. Ik moest zelf een paar keer op de knop drukken om tijdens het "pairen" de connectie te laten werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKRP8spuRDUbk9RkacsiICYpgwc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eT4NrJkNKRhjMGE3nQrVpdAW.png?f=user_large

Zou je anders een issue willen aanmaken op de Github repo en even willen kijken of je wat terug kunt vinden in de logfiles?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ0KBkLJ-fbFJujbTY_GifxMD7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvaABYebbsdtHhgBNvym7gjx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Lasoul op 22-10-2025 09:34 ]

• jj85
Lasoul schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:26:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn wellicht is er iets misgegaan tijdens de enrollment.
Zou je anders een issue willen aanmaken op de Github repo en even willen kijken of je wat terug kunt vinden in de logfiles?

[Afbeelding]
@TeslaNerd Volgens mij ging hij bij mij ook niet direct goed. Daarna nog een keer heel hard op de knop gedrukt en daarna was het direct in orde.
Geen bug van aangemaakt, want ik ging er vanuit dat ik niet hard genoeg op de knop gedrukt had :+

• TeslaNerd
Lasoul schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:26:
[...]

Dat zou voldoende moeten zijn wellicht is er iets misgegaan tijdens de enrollment. Je kunt even bij de configuratie kijken of daar de optie weg is dat je "remote" kunt configureren. Als die optie weg is dan denkt de integratie dat "remote" goed is geconfigureerd. Als die optie er nog staat dan kun je opnieuw proberen. Ik moest zelf een paar keer op de knop drukken om tijdens het "pairen" de connectie te laten werken.

NB Hoe lang moet de knop minimaal worden ingedrukt? 5sec? 10 sec? 60sec?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik heb wel de optie om remote te configureren maar ik heb geen invoerveld gezien voor het invoeren van mijn CiC ID. Ik moest ook een paar keer op de knop drukken om tijdens het "pairen" de connectie te laten werken.

Ik zal een issue aanmaken en in de logfiles kijken

• Lasoul
TeslaNerd schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:44:
[...]

ik heb wel de optie om remote te configureren maar ik heb geen invoerveld gezien voor het invoeren van mijn CiC ID. Ik moest ook een paar keer op de knop drukken om tijdens het "pairen" de connectie te laten werken.

Ik zal een issue aanmaken en in de logfiles kijken
Als je nu nog de optie ziet dan kun je opnieuw proberen te pairen. Het CIC-ID hoef je nergens in te vullen omdat die automatisch via de lokale API wordt opgehaald.

• TeslaNerd
Lasoul schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:46:
[...]

Als je nu nog de optie ziet dan kun je opnieuw proberen te pairen. Het CIC-ID hoef je nergens in te vullen omdat die automatisch via de lokale API wordt opgehaald.
De optie om te pairen met het plaatje van de CiC zie ik nu niet meer.

ik vond deze in de HA-log:

code:
1
2
3
4
5
6
Logger: homeassistant.bootstrap
Source: bootstrap.py:999
First occurred: 21 October 2025 at 22:06:02 (1 occurrence)
Last logged: 21 October 2025 at 22:06:02

Waiting on integrations to complete setup: {('quatt', '01K3R146Z6KQPFBJR0YQ5HCTHA'): 2081324.086691531}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
This error originated from a custom integration.

Logger: custom_components.quatt.api_remote
Source: custom_components/quatt/api_remote.py:432
integration: Quatt (documentation, issues)
First occurred: 21 October 2025 at 22:06:11 (3 occurrences)
Last logged: 09:37:06

Pairing timeout - user did not press button within 60 seconds

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
This error originated from a custom integration.

Logger: custom_components.quatt
Source: custom_components/quatt/__init__.py:119
integration: Quatt (documentation, issues)
First occurred: 21 October 2025 at 22:06:11 (3 occurrences)
Last logged: 09:37:06

Failed to authenticate with Quatt remote API

[ Voor 64% gewijzigd door TeslaNerd op 22-10-2025 09:52 ]

• TeslaNerd
Lasoul schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:46:
[...]

Gelukt!

Ik heb nogmaals via het Quatt Integratie scherm op System options geklikt en daar nog eens op de lichtblauwe update knop. Dan verschijnt een initializing rondje en heb ik nogmaals op de knop op de CiC gedrukt en zag ik het aantal entities in de Quatt integratie omhoog gaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLK_PO1TAOrKjCzPcdNSjtQ6gUM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/faaytc6wKCBPlH3IBNXbOQoj.png?f=fotoalbum_large

• TeslaNerd
Ik heb een esp32-S3 supermini en een rs485 breakout boardje waarmee ik een nieuwe Quatt sniffer wil maken.

Hoe sluit ik de S3 supermini correct aan op het rs485 boardje? En wat is de rx pin in de Quatt sniffer voor deze combi?

Ik heb nu de 3.3v en GND van de ESP naar de RS485 verbonden en de RX op de ESP met de RX-I op de RS485 en getest met uart rx pins 06, 10, 20 en 16 en de AGB naar de CiC zoals bij mijn vorige boardje maar krijg geen data in de sniffer sensoren in HA.

Moet de RTS op de RS485 ook worden verbonden met een pin op de ESP?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E6Xo5X0iYKMT06U6FYN0snyC74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxK38qtfKoxZ1h2HwzDgEgEO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sdhwnIdTeWYEqTjw7ZCOQxmIKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duHJpTzfzytj2YlezzBlydHR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGwVmXNcKH10weo5ZGoJQU8j8y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zG26IIuSBgp2gqbQiZokexsJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E3A_SRu8strd9w1mTGBU5-_trw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDdqhay4BfZlnxfTZvE6205h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdbHBRmo4tfygKhL3NYzQn9HwCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TG9X3zJeoVlh55I11h0r9H0T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door TeslaNerd op 22-10-2025 13:28 ]

• joostridderbos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:49
McBeat schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:39:
Hoi. Ik heb dit HA pakketje gemaakt, misschien vindt het iemand hier nuttig:

SunToPump: Excess solar power to heat pump

Even wachten op een zonnige dag :) Groetjes.
Omdat het hier recentelijk ook over het aansturen van de Quatt op overtollige zonnestroom ging, zou ik dit pakketje dat hier vorig jaar is gepost nog weer even onder de aandacht willen brengen. Het zit best goed in elkaar en ik gebruik het nu ongeveer een maand (wel met wat kleine tweaks). Er wordt dynamisch een power lookup table gegenereerd waarin de DeltaT binnen-buiten wordt uitgezet tegen de DeltaT binnen-setpoint. De power waardes worden gemeten tijdens daadwerkelijk gebruik en aan de tabel toegevoegd. Afhankelijk van de hoeveelheid beschikbaar vermogen wordt vervolgens de meest passende T_setpoint van je thermostaat gekozen.

• TeslaNerd
joostridderbos schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Omdat het hier recentelijk ook over het aansturen van de Quatt op overtollige zonnestroom ging, zou ik dit pakketje dat hier vorig jaar is gepost nog weer even onder de aandacht willen brengen. Het zit best goed in elkaar en ik gebruik het nu ongeveer een maand (wel met wat kleine tweaks). Er wordt dynamisch een power lookup table gegenereerd waarin de DeltaT binnen-buiten wordt uitgezet tegen de DeltaT binnen-setpoint. De power waardes worden gemeten tijdens daadwerkelijk gebruik en aan de tabel toegevoegd. Afhankelijk van de hoeveelheid beschikbaar vermogen wordt vervolgens de meest passende T_setpoint van je thermostaat gekozen.
Bedankt voor deze tip! Wat zijn de kleine tweaks die jij hebt gemaakt?

• jj85
TeslaNerd schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:55:
RX op de ESP met de RX-I op de RS485
Je hebt nu receive met receive verbonden, dat werkt natuurlijk niet. TX naar RX en omgekeerd

• TeslaNerd
jj85 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Je hebt nu receive met receive verbonden, dat werkt natuurlijk niet. TX naar RX en omgekeerd
Dat klinkt inderdaad logisch. Ik had dit plaatje uit een readme van @thehog als voorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_huRuU6ebukYg1awRNbDfH8LtSo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MHSq0r5pERIelixi9bw4rtL4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door TeslaNerd op 25-10-2025 15:09 ]

• TeslaNerd
jj85 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Ik heb wat varianten geprobeerd maar krijg nog geen data.
Hoe heb jij het rs485 breakout boardje aangesloten? En welke uart rx pin in de quatt sniffer hoort daar bij?

[ Voor 8% gewijzigd door TeslaNerd op 25-10-2025 17:17 ]

• jj85
TeslaNerd schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:16:
[...]

Ik heb wat varianten geprobeerd maar krijg nog geen data.
Hoe heb jij het rs485 breakout boardje aangesloten? En welke uart rx pin in de quatt sniffer hoort daar bij?
Gebruik nog steeds dat tindie bordje

uart rx pin kun je zelf instellen in de esphome yaml

• TeslaNerd
jj85 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:17:
[...]

Gebruik nog steeds dat tindie bordje

uart rx pin kun je zelf instellen in de esphome yaml
Ik bedoel deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuQLirpbCNo4CTAA3mBPtzjG6Nc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Shj7h0N1XExNv9eQMJtVu54h.png?f=fotoalbum_large

• jj85
Jij hebt een ander esp bordje, niet te vergelijken.

• joostridderbos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 15:49
TeslaNerd schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor deze tip! Wat zijn de kleine tweaks die jij hebt gemaakt?
Ik heb wat met de tijdsconstantes gespeeld om de warmtepomp iets aggressiever aan te zetten bij beschikbaarheid van vermogen. Het script is nu zo ingesteld dat de kans zo klein mogelijk is dat je toch wat vermogen uit het net moet halen, maar laat daardoor wel wat zonnestroom onbenut. Daarnaast draai ik standaard met een power boost van ~300 W, wat ervoor zorgt dat de automation denkt dat er dus 300 W meer beschikbaar is dan dat er daadwerkelijk is. Mijn thermostaat schakelt maar met 0.5 C stappen, waar je vaak net meer beschikbaar vermogen voor nodig hebt. Door deze 300 W offset gaat dus de warmtepomp eerder aan, gebruik je dus procentueel meer zonnestroom, maar haal je ook iets meer uit het net. Verder ben ik ook nog aan het tunen, wellicht werkt dit op de lange termijn toch niet lekker :P

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 19:09
Met de nieuwe Quatt integratie kan je de silent mode overdag en in de nacht vanuit Home Assistant beinvloeden. Dat is fantastisch, want daarmee kan je ook de snelheid van opwarmen (lees: Quatt input power) beinvloeden. Ik heb een automatisering gemaakt die dit regelt.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback/ideeen en @McBeat , mss is dit ook iets om in jouw HA pakketje SunToPump te verwerken? Daarmee kan je namelijk aangeven hoe hard/zacht de Quatt moet draaien obv de hoeveelheid zonnestroom....

In het kort:

1. Ik kijk naar het verschil tussen setpoint temp en room temp
2. Vervolgens kies ik een silent mode op basis van dat verschil
3. De twee uitersten:
- negatief verschil = overshoot, dus silent mode in stapjes van Normal naar Building97
- positief verschil = warmtevraag, dus ook silent mode in stapjes van Normal naar Building97
4. en een fallback: zodra de boiler gaat verwarmen gaat de Quatt direct op Normal Mode. Dit om te voorkomen dat ik teveel gas ga verbruiken

De stappen die ik gebruik voor het verschil setpoint temp -/- room temp:

Overshoot:
<-0.4 Building
<=-0.2 Silent
<=-0.1 Library
<0 Normal

Warmtevraag:
<= 0.2 Building
<= 0.3 Silent
<= 0.4 Library
> 0.4 Normal

Code ingetrokken.

Ik heb een ander idee ;-)

Het lijkt me beter om ook de buitentemperatuur mee te nemen. De selctie voor Slient Mode wordt dus iets ingewikkelder en ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCNUiA70bWSlol76_yf8kx6Px7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkhfHrAyKujsu9HHq3bcTj3V.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 128% gewijzigd door verguldebarman op 26-10-2025 21:07 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• verguldebarman
En de code voor mijn post hierboven.

Ik heb de buitentemperatuur opgedeeld in vier zones (>high, >mid, >low en <low). Als je deze code wilt gebruiken, denk dan zelf even na welke temperatuur voor jou het handigste is bij:
  • outside_temp_high --> ik gebruik 15grC
  • outside_temp_mid --> ik gebruik 12grC
  • outside_temp_low --> ik gebruik 7grC
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
alias: "Quatt: silent control"
description: ""
triggers:
  - trigger: state
    entity_id:
      - binary_sensor.boiler_heating
    id: Boiler
    to: "on"
    entity_id:
      - sensor.thermostat_room_temperature
    entity_id:
      - sensor.thermostat_room_setpoint
    entity_id:
      - sensor.heatpump_1_temperature_outside
  - trigger: numeric_state
    entity_id:
      - sensor.cic_electricity_consumption_amount
    above: 5
conditions: []
actions:
  - alias: Turn off silent and stop if boiler on
    if:
      - condition: or
        conditions:
          - condition: trigger
            id:
              - Boiler
          - condition: state
            entity_id: binary_sensor.boiler_heating
            state: "on"
        alias: Boiler On or Triggered
    then:
      - action: select.select_option
        metadata: {}
        data:
          option: normal
        target:
          entity_id:
            - select.cic_day_max_sound_level
            - select.cic_night_max_sound_level
      - stop: Boiler Working!
  - alias: Stop if silent mode not changed
    if:
      - alias: If Day silent modes same
        condition: template
        value_template: |
          {{ states('select.cic_day_max_sound_level') == quatt_mode }}
      - alias: If Night silent modes same
          {{ states('select.cic_night_max_sound_level') == quatt_mode }}
    then:
      - stop: Silent mode did not change
    data:
      option: "{{ quatt_mode }}"
    target:
      entity_id:
variables:
  outside_temp: "{{states('sensor.heatpump_1_temperature_outside')|float}}"
  outside_temp_high: 15
  outside_temp_mid: 12
  outside_temp_low: 7
  delta_temp: >
    {{ (states('sensor.thermostat_room_setpoint') | float -
    states('sensor.thermostat_room_temperature') | float) | round(2) }}
  quatt_mode: |
    {% if delta_temp < 0 %}
      {% if delta_temp < -0.5 %} building87
      {% elif delta_temp <= -0.3 %} silent
      {% elif delta_temp <= -0.2  %} library
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.2 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_high %} building87
      {% elif outside_temp >= outside_temp_mid %} silent
      {% elif outside_temp >= outside_temp_low %} library
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.3 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_mid %} silent
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.4 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_low %} library
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% else %}
      normal
    {% endif %}
mode: single

[ Voor 14% gewijzigd door verguldebarman op 26-10-2025 21:04 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11 17:23
verguldebarman schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:34:
En de code voor mijn post hierboven.

Ik heb de buitentemperatuur opgedeeld in vier zones (>high, >mid, >low en <low). Als je deze code wilt gebruiken, denk dan zelf even na welke temperatuur voor jou het handigste is bij:
  • outside_temp_high --> ik gebruik 15grC
  • outside_temp_mid --> ik gebruik 12grC
  • outside_temp_low --> ik gebruik 7grC
Ziet er interessant uit. Wat zie jij voor resultaat in verbruik, runs en comfort?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
alias: "Quatt: silent control"
description: ""
triggers:
    entity_id:
      - binary_sensor.boiler_heating
    id: Boiler
    to: "on"
    entity_id:
      - sensor.thermostat_room_temperature
    entity_id:
      - sensor.thermostat_room_setpoint
    entity_id:
      - sensor.heatpump_1_temperature_outside
  - trigger: numeric_state
    entity_id:
      - sensor.cic_electricity_consumption_amount
    above: 5
conditions: []
actions:
  - alias: Turn off silent and stop if boiler on
    if:
      - condition: or
        conditions:
          - condition: trigger
            id:
              - Boiler
          - condition: state
            entity_id: binary_sensor.boiler_heating
            state: "on"
        alias: Boiler On or Triggered
    then:
        data:
          option: normal
        target:
          entity_id:
      - stop: Boiler Working!
  - alias: Stop if silent mode not changed
    if:
      - alias: If Day silent modes same
          {{ states('select.cic_day_max_sound_level') == quatt_mode }}
      - alias: If Night silent modes same
          {{ states('select.cic_night_max_sound_level') == quatt_mode }}
    then:
      - stop: Silent mode did not change
    data:
      option: "{{ quatt_mode }}"
    target:
      entity_id:
variables:
  outside_temp: "{{states('sensor.heatpump_1_temperature_outside')|float}}"
  outside_temp_high: 15
  outside_temp_mid: 12
  outside_temp_low: 7
  delta_temp: >
    {{ (states('sensor.thermostat_room_setpoint') | float -
    states('sensor.thermostat_room_temperature') | float) | round(2) }}
  quatt_mode: |
    {% if delta_temp < 0 %}
      {% if delta_temp < -0.5 %} building87
      {% elif delta_temp <= -0.3 %} silent
      {% elif delta_temp <= -0.2  %} library
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.2 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_high %} building87
      {% elif outside_temp >= outside_temp_mid %} silent
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.3 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_mid %} silent
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% elif delta_temp <= 0.4 %}
      {% if outside_temp >= outside_temp_low %} library
      {% else %} normal
      {% endif %}
    {% else %}
      normal
    {% endif %}
mode: single

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

• TeslaNerd
jj85 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:25:
[...]
Jij hebt een ander esp bordje, niet te vergelijken.
Dankjewel hiervoor. Ik heb de uart van mijn esp32-s3 boardje inmiddels aan de praat maar de data die van de modbus binnenkomt lijkt nog niet op wat het moet zijn. Heb jij de RTS op het rode RS485 Breakout boardje aangesloten op een GPIO en met de yaml aangestuurd? En heb jij met de opmerking van @m10tech over de afsluitweerstand nog iets gedaan met de eindweerstand op het RS485 boardje?

[ Voor 5% gewijzigd door TeslaNerd op 29-10-2025 08:19 ]

• verguldebarman
Ik moest even zoeken of je een vraag stelde.... 🤪

Ja, ik zie hele mooie lange runs, het huis is comfortabel en de Quatt loopt langer door op z'n laagste vermogen.

Vannacht ook even zonder 0,5gr nachtverlaging getest, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Hij draait dan ook rustig en max 1000kWu, dus dat is op zich netjes.

Kijkend naar het verschil dan zie ik dat 0,5gr nachtverlaging nog steeds minder energie kost om in de ochtend weer opgestelde niveau te zien (5,2kWh tussen 23u en 10u) vs constante temperature (ik schat 6,8kWu om 10u). De buitentemperatuur in de nachten waren goed vergelijkbaar, waarbij de buitentemperatuur tijdens 0,5gr nachtverlaging test zelfs iets lager lag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXdmR2PaWDbbRTL6fXbmysNLb1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ISMYd4v5voh2sX3aTCbzqcb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc74sl420qLiUvI1BLs7hH9A5Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pri51saSenRY0V8sB6HqgSrF.png?f=fotoalbum_large

• jj85
TeslaNerd schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:16:
[...]

Dankjewel hiervoor. Ik heb de uart van mijn esp32-s3 boardje inmiddels aan de praat maar de data die van de modbus binnenkomt lijkt nog niet op wat het moet zijn. Heb jij de RTS op het rode RS485 Breakout boardje aangesloten op een GPIO en met de yaml aangestuurd? En heb jij met de opmerking van @m10tech over de afsluitweerstand nog iets gedaan met de eindweerstand op het RS485 boardje?
Mijn doel was om met deze setup een control signaal naar de buitenunits te sturen (bijv pomp aan). Dat ging niet goed de 1e keer (voor obvious reasons), en daarna geen tijd meer ingestoken :o
Dus nu draait de good old Tindie weer ;)

RTS had ik wel aangesloten. Aan m'n code te zien had ik wel een S3 :X

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
uart:                 
  id: uart_bus

#ESP32-S3
  tx_pin: GPIO13  
  rx_pin: GPIO12

baud_rate: 19200    
  data_bits: 8
  parity: EVEN
  stop_bits: 1

# Configuratie modbus in ESPHome
modbus:
  uart_id: uart_bus 

#ESP32-S3
  flow_control_pin: GPIO10

id: mod_bus
  role: sniffer

• TeslaNerd
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:47:
[...]

Mijn doel was om met deze setup een control signaal naar de buitenunits te sturen (bijv pomp aan). Dat ging niet goed de 1e keer (voor obvious reasons), en daarna geen tijd meer ingestoken :o
Dus nu draait de good old Tindie weer ;)

RTS had ik wel aangesloten. Aan m'n code te zien had ik wel een S3 :X

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
uart:                 
  id: uart_bus

#ESP32-S3
  tx_pin: GPIO13  
  rx_pin: GPIO12

baud_rate: 19200    
  data_bits: 8
  parity: EVEN
  stop_bits: 1

# Configuratie modbus in ESPHome
modbus:
  uart_id: uart_bus 

#ESP32-S3
  flow_control_pin: GPIO10

id: mod_bus
  role: sniffer
Ik herinner mij jou poging voor controle over de buitenunit. Maar jij had wel correcte data in sniffer mode met deze combi ESP32-S3 en RS485 breakout board zonder aanpassing voor de afsluitweerstand?
Had jij het RS485 breakout board met 3.3v of met 5 volt op de ESP32 aangesloten?

• jj85
TeslaNerd schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:53:
[...]

Ik herinner mij jou poging voor controle over de buitenunit. Maar jij had wel correcte data in sniffer mode met deze combi ESP32-S3 en RS485 breakout board zonder aanpassing voor de afsluitweerstand?
Had jij het RS485 breakout board met 3.3v of met 5 volt op de ESP32 aangesloten?
Sorry, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer :X Ben daar in ieder geval wel mee wezen klooien omdat het niet direct functioneerde.
Heb geen weerstanden verwijderd (maar voor control over de unit is dat volgens mij ook niet nodig).

• TeslaNerd
verguldebarman schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:09:
Met de nieuwe Quatt integratie kan je de silent mode overdag en in de nacht vanuit Home Assistant beinvloeden. Dat is fantastisch, want daarmee kan je ook de snelheid van opwarmen (lees: Quatt input power) beinvloeden. Ik heb een automatisering gemaakt die dit regelt.

Ik ben benieuwd naar jullie feedback/ideeen en @McBeat , mss is dit ook iets om in jouw HA pakketje SunToPump te verwerken? Daarmee kan je namelijk aangeven hoe hard/zacht de Quatt moet draaien obv de hoeveelheid zonnestroom....

In het kort:

1. Ik kijk naar het verschil tussen setpoint temp en room temp
2. Vervolgens kies ik een silent mode op basis van dat verschil
3. De twee uitersten:
- negatief verschil = overshoot, dus silent mode in stapjes van Normal naar Building97
- positief verschil = warmtevraag, dus ook silent mode in stapjes van Normal naar Building97
4. en een fallback: zodra de boiler gaat verwarmen gaat de Quatt direct op Normal Mode. Dit om te voorkomen dat ik teveel gas ga verbruiken

De stappen die ik gebruik voor het verschil setpoint temp -/- room temp:

Overshoot:
<-0.4 Building
<=-0.2 Silent
<=-0.1 Library
<0 Normal

Warmtevraag:
<= 0.2 Building
<= 0.3 Silent
<= 0.4 Library
> 0.4 Normal

Code ingetrokken.

Ik heb een ander idee ;-)

Het lijkt me beter om ook de buitentemperatuur mee te nemen. De selctie voor Slient Mode wordt dus iets ingewikkelder en ziet er dan zo uit:

[Afbeelding]
Mooi dat jij direct de nieuwe mogelijkheden van de Quatt integratie nuttig aan het werk zet.
Heb jij kunnen meten hoe de CiC precies het vermogen van de buitenunit begrenst? Is dat op electrisch vermogen dat er in gaat in kWatts, of op compressor levels in Hz? En zijn dat vaste maxima per standje van de sound slider of zijn er verschillen tussen de dag en de nachtslider?

• TeslaNerd
jj85 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:57:
[...]

Sorry, dat weet ik eerlijk gezegd niet meer :X Ben daar in ieder geval wel mee wezen klooien omdat het niet direct functioneerde.
Heb geen weerstanden verwijderd (maar voor control over de unit is dat volgens mij ook niet nodig).
Kun jij de rest van de yaml(s) van jouw experiment ook laten zien?

• jj85
TeslaNerd schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Kun jij de rest van de yaml(s) van jouw experiment ook laten zien?
Jawel; zie https://pastebin.com/zEnLCcV6
(zijn teveel tekens voor GoT, dus even zo)

• verguldebarman
TeslaNerd schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:03:
[...]

Mooi dat jij direct de nieuwe mogelijkheden van de Quatt integratie nuttig aan het werk zet.
Heb jij kunnen meten hoe de CiC precies het vermogen van de buitenunit begrenst? Is dat op electrisch vermogen dat er in gaat in kWatts, of op compressor levels in Hz? En zijn dat vaste maxima per standje van de sound slider of zijn er verschillen tussen de dag en de nachtslider?
Nee, niets gemeten. Boeren verstand, jaar lang naar Quatt statistiekjes kijken en trail & error. 🤣🤣🤣

Ik weet ook wat de max kWh levels zijn per Sound stand. Ik herinner dat iemand dat wel al eens uitgezocht heeft en gedeeld in het hoofd forum. Zal eens een poging doen dat te zoeken....

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 21:40
Erg interessant om met silent mode de maximale compressor stand te beïnvloeden.

Maar is het, mogelijk vanuit quatt, helemaal zeker dat de silent mode alleen maximeert en niet ook andere settings aanpast ( die je mogelijk niet wil aanpassen vanwege mindere efficiëntie)?

• jj85
maxtrash schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:50:
Erg interessant om met silent mode de maximale compressor stand te beïnvloeden.

Maar is het, mogelijk vanuit quatt, helemaal zeker dat de silent mode alleen maximeert en niet ook andere settings aanpast ( die je mogelijk niet wil aanpassen vanwege mindere efficiëntie)?
Quatt CIC stuurt enkel compressor vermogen aan

• TeslaNerd
jj85 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:15:
[...]
Quatt CIC stuurt enkel compressor vermogen aan
Aanvulling: en CiC stuurt de waterpomp in de buitenunit zodat de flow 800 liter per uur is

• jj85
TeslaNerd schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

Aanvulling: en CiC stuurt de waterpomp in de buitenunit zodat de flow 800 liter per uur is
Correct, maar verandert niet bij silent mode.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:03
Ik heb mijn T6 vervangen door een Honeywell round modulation icm met een OTGW. Dit werkt tot nog toe best goed. Maar het is nog niet echt koud geweest, dus nog even afwachten, maar het gedrag lijkt allemaal wat rustiger.

Het valt me nu wel op dat otFtChEnabled van de thermostaat altijd 1 is. En dat de CiC nu de Quatt start als het control setpoint even omhoog gaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGqlJwLV2F48wECnY4sU9WOvd4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xy6RS0Lu8d5RsTjsBPenB8HQ.png?f=fotoalbum_large

En ik had het idee dat de T6 het control setpoint aanpast aan de buitentemperatuur. Die informatie heeft de Round modulation niet. Het control setpoint is is nu meestal 20 graden. Ik ben benieuwd wat ermee gebeurt als het kouder wordt, en hoe de CiC hier dan op reageert. @TeslaNerd weet jij dat misschien?

PVoutput

• TeslaNerd
s020506 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:12:
Ik heb mijn T6 vervangen door een Honeywell round modulation icm met een OTGW. Dit werkt tot nog toe best goed. Maar het is nog niet echt koud geweest, dus nog even afwachten, maar het gedrag lijkt allemaal wat rustiger.

Het valt me nu wel op dat otFtChEnabled van de thermostaat altijd 1 is. En dat de CiC nu de Quatt start als het control setpoint even omhoog gaat:

[Afbeelding]

En ik had het idee dat de T6 het control setpoint aanpast aan de buitentemperatuur. Die informatie heeft de Round modulation niet. Het control setpoint is is nu meestal 20 graden. Ik ben benieuwd wat ermee gebeurt als het kouder wordt, en hoe de CiC hier dan op reageert. @TeslaNerd weet jij dat misschien?
Mijn Honeywell Round modulation gaf alleen “normale” control setpoint waarden toen mijn Quatt CiC besturing op watertemperatuur had.
Nu met besturing op kamertemperatuur zie ik geen nutttige waarden in het control setpoint: op 10 graden als de CHenabled uit is en eerst even 70 en dan 20 als de CHenabled aan gaat. Die 70 wanneer mijn pseudo waterbesturing in HA het room setpoint 0,5 graden boven de room temperature zet.

Edit: ik zie nu dat als boiler flame (een binary sensor in de Quatt integration) kort aan staat dat het control setpoint de flow sensor temperatuur volgt. Dat zou dan door de CiC moeten worden gestuurd en niet door de thermostaat. Kan dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6pd7dskKapw8uVuNNoP7joHzIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mxhrexg1x9oZLm2UCZxILMaU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WQRMA9n1THjuwktM4AdDLytcZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1xfV7q145yHeevvxSSSZZVPu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door TeslaNerd op 31-10-2025 10:07 ]

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-11 14:34
Momenteel heb ik (na een hele tijd geen data in HA van Quatt ontvangen te hebben) een nieuwe poging gedaan om wel weer data in HA te gaan loggen. In HA probeer ik de integratie opnieuw toe te voegen, onder het IP-adres van de CiC, zoals ik deze in de app van de router terug kan lezen (192.168.68.xxx), echter krijg ik in HA keer op keer deze melding: Verbinding met het Quatt-systeem mislukt. Controleer het IP-adres of het netwerk.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

• Kris-NL
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Kun je de cic-pagina via je browser wel inzien? http://192.168.68.<xxx>:8080

ik heb ook enkele keren gehad dat beide manieren geen data gaven. De CIC herstarten (stroomkabel uit en inpluggen) verhielp het probleem bij mij.

• Lasoul
Net versie 1.0.0b1 uitgebracht van de Quatt integratie. De grootste wijziging is de toevoeging van de Quatt Dashboard card. Deze wordt automatisch geïnstalleerd met het installeren van de integratie.

De kaart maakt gebruik van de layout van de Quatt mobile app maar voegt daar een aantal extra elementen en animaties aan toe.
  • (Zonne) boiler
  • Batterij
  • Airco
  • Zonnepanelen
  • Zonnecollector
Laat maar weten of je tegen dingen aanloopt in deze beta versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7Pv_GwDhQLAygOGytkdD_0LaZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IKHRqCcM0kRooyJs4JdFrd5S.png?f=fotoalbum_large

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIAXTtstwjkDmcxSDGEqiYdvWgA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R4RfgQvlTaOb8Pb0yAqt8o93.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg helaas een foutmelding bij het leggen van de verbinding voor Remote (app) API

Bron: custom_components/quatt/__init__.py:120
integratie: Quatt (documentatie, problemen)
Eerst voorgekomen: 15:26:17 (2 gebeurtenissen)
Laatst gelogd: 18:56:35

Ik heb de knop ingedrukt. Kan het zijn dat mijn voornaam en achternaam anders geregistreerd staat of maakt dat niet uit?

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02:51
Mdesign schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]

Ik krijg helaas een foutmelding bij het leggen van de verbinding voor Remote (app) API

Ik heb de knop ingedrukt. Kan het zijn dat mijn voornaam en achternaam anders geregistreerd staat of maakt dat niet uit?
Wat bij mij werkte, is op het moment dat je op Verzenden hebt geklikt, een aantal keren achter elkaar op de knop duwen met een paar seconden er tussen. Hierna werkte het uiteindelijk voor mij wel.

• Lasoul
Mdesign schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]

De voornaam/achternaam maakt inderdaad niets uit. Dit is meer dat de Quatt API dit vereist.
Zelf moest ik ook soms een paar keer kort op de knop drukken om het pairen te laten werken. Ik zal het meenemen in de documentatie.

Laat maar even weten of dat het probleem oplost.

• Mdesign
De truc was bij instellingen nog een keer op verzenden te klikken. Bedankt BertBertjes. Ik heb nu ook de Quatt dashboard ingeladen. Super mooi gedaan. Wat ik alleen jammer vind is dat de labels en de tekst zo klein zijn t.o.v. de afbeelding. Lastig te lezen. Voor de rest super mooie integratie met de Remote API.

• stamppot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:33
Ik heb de beta integratie ook ingeladen in mij HA omgeving, de remote API enabled en de missende sensors eanbled (overigen staat bij mij de ODUType niet bij de CIC, maar bij beide heatpumps, foutje in de docs?). De sensoren hebben ook netjes waardes. Maar ik krijg de dashboard card er niet bij, maakt niet uit hoe vaak ik herlaad..
De logs geven ook geen vreemde meldiingen. Any clues?

• Lasoul
stamppot schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:56:
Ik heb de beta integratie ook ingeladen in mij HA omgeving, de remote API enabled en de missende sensors eanbled (overigen staat bij mij de ODUType niet bij de CIC, maar bij beide heatpumps, foutje in de docs?). De sensoren hebben ook netjes waardes. Maar ik krijg de dashboard card er niet bij, maakt niet uit hoe vaak ik herlaad..
Even eerst een dubbelcheck. Weet je zeker dat je de beta-versie in HACS hebt gedownload?
Die versie moet je namelijk specifiek selecteren. Zou je even bij het versienummer van de Quatt integratie willen kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElCJkoglDn1w7AwoP8O3CvMpxVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j9SETwoH70vfrxAVfqyslR0s.png?f=fotoalbum_large

• Lasoul
Mdesign schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:57:
De truc was bij instellingen nog een keer op verzenden te klikken. Bedankt BertBertjes. Ik heb nu ook de Quatt dashboard ingeladen. Super mooi gedaan. Wat ik alleen jammer vind is dat de labels en de tekst zo klein zijn t.o.v. de afbeelding. Lastig te lezen. Voor de rest super mooie integratie met de Remote API.
Thx voor de feedback, ik zal de teksten in de volgende beta-versie iets groter maken.

• HGBMason
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
stamppot schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:56:
.... Maar ik krijg de dashboard card er niet bij, maakt niet uit hoe vaak ik herlaad..
Als ik een dashboard kies kan ik in de bewerk modus op toevoegen [ + ] klikken. In het dan geopende scherm staat de Quatt card helemaal onderaan. Die voeg ik toe en pas ik aan.
Overigens, een prachtige toevoeging!

[ Voor 4% gewijzigd door HGBMason op 07-11-2025 15:00 ]

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik zie ook de Card niet in de lijst staan. (Sowieso zou die niet onderaan komen lijkt mij, ze staan op alfabetische volgorde).
Ik heb de bèta versie draaien, maar nog geen api connectie toegevoegd.

• Lasoul
Onno ! schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:17:
Ik zie ook de Card niet in de lijst staan. (Sowieso zou die niet onderaan komen lijkt mij, ze staan op alfabetische volgorde).
Ik heb de bèta versie draaien, maar nog geen api connectie toegevoegd.
De Quat Dashboard Card zou tussen de "Other cards" moeten staan en dan op alfabetische volgorde volgens mij,

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:37
Gek genoeg zie ik hem nu wel. Inderdaad onder Custom Cards. d:)b

• stamppot
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:33
Bij is hij de volgende dag ook ineens verschenen, en inderdaad onderaan. Mooi werk, bedankt!

• Mdesign
Is bij jullie de tekst ook echt heel klein in de dashboard card? Is niet makkelijk te lezen.

• AliExpres
  • Registratie: November 2025
  • Niet online
Mdesign schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:57:
Is bij jullie de tekst ook echt heel klein in de dashboard card? Is niet makkelijk te lezen.
Ja, te klein om goed te kunnen lezen. Ik zie ook de sliders niet

• jj85
AliExpres schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:01:
[...]

Ja, te klein om goed te kunnen lezen. Ik zie ook de sliders niet
Die zitten ook niet in het dashboard

• Lasoul
@Mdesign & @AliExpres, er is een nieuwe beta-versie uit waarin de teksten iets groter zijn gemaakt.
Kijk maar even of dat er beter uitziet.

• AliExpres
  • Niet online
Lasoul schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:31:
@Mdesign & @AliExpres, er is een nieuwe beta-versie uit waarin de teksten iets groter zijn gemaakt.
Kijk maar even of dat er beter uitziet.
Ik heb de card opnieuw laten installeren met de nieuwe beta maar de teksten zijn nog steeds te klein en ik krijg ook nog steeds geen goede waarden te zien (alles staat op nul)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTwmM7pYiz780q9g0tXELiKyr1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNLxGnbyJAB8gKGOykFxBuxA.jpg?f=fotoalbum_large

En zo ziet het er uit met sensor.cic_system_hostname ipv sensor.cic_name in het Quatt dashboard card configuration veld “The CIC systemname to determine your Quatt setup”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geSNT1QcdLCDH8Fg9gop7oLKPrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaDDBTGLCE89BOZEFMC7rxZ5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door AliExpres op 10-11-2025 10:45 ]

• Lasoul
AliExpres schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:36:
[...]

Ik heb de card opnieuw laten installeren met de nieuwe beta maar de teksten zijn nog steeds te klein en ik krijg ook nog steeds geen goede waarden te zien (alles staat op nul)

[Afbeelding]
Hoe ziet je configuratie van de kaart eruit?
Heb je in de dropdown secties alle sensors ingevuld?

[ Voor 4% gewijzigd door Lasoul op 10-11-2025 10:38 ]

• AliExpres
  • Niet online
Lasoul schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:37:
[...]

Hoe ziet je configuratie van de kaart eruit?
Heb je in de dropdown secties alle sensors ingevuld?
Ok, nu zie ik ook de extra sensors die ik moet selecteren om de live waarden te zien.
Is het niet mogelijk de Quatt card configuration te voorzien van de default sensoren zoals die ook al door de Quatt integratie worden aangemaakt?
Plus een configuration veld voor de tekstgrootte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPxeWyAONH9pqtLGW26Gl4suMfw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Cl0f2wi0T3uyhWO09ltnien0.jpg?f=user_large

Ik heb wel een cop sensor geselecteerd maar de cop wordt (nog) niet getoond in de Quatt card.
En ik moet nu wel alle sensoren zelf selecteren maar ik mag niet bijvoorbeeld een sensor voor de gevoelstemperatuur kiezen ipv de buitentemperatuur van de Quatt. Waarom is dat?

[ Voor 32% gewijzigd door AliExpres op 10-11-2025 11:08 ]

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Ik gebruik volgens mij nog de "oude" integratie in HA. Omdat ik vermoed dat er sprake is van waterverlies heb ik geprobeerd om de waarde "boiler.otFbWaterPressure" te vinden maar dat lukt me niet. Kan het zijn dat deze niet meegenomen word? Is het veel moeite om die ergens in op te nemen? Zo kan ik in Grafana namelijk het verloop over de tijd bijhouden. In principe hoeft de frequentie niet heel hoog te liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door CPM op 10-11-2025 14:34 ]

Hier tekenen aub ......

• Lasoul
CPM schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:34:
Ik gebruik volgens mij nog de "oude" integratie in HA. Omdat ik vermoed dat er sprake is van waterverlies heb ik geprobeerd om de waarde "boiler.otFbWaterPressure" te vinden maar dat lukt me niet. Kan het zijn dat deze niet meegenomen word? Is het veel moeite om die ergens in op te nemen? Zo kan ik in Grafana namelijk het verloop over de tijd bijhouden. In principe hoeft de frequentie niet heel hoog te liggen.
Welke versie gebruik je?

De boiler waterpressure staat onder het Boiler device: "Water pressure".
Dit geldt wel alleen voor een hybride installatie waarbij de CV Opentherm ondersteunt.
Voor een All-electric installatie kun je de sensor: "Heating system pressure" gebruiken (Heat Charger device).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SStfY_S8waZYzLH8q2T2I7JFGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6JTUxRf1n04NMlF17WuxyCgC.png?f=fotoalbum_large

• CPM
  • Niet online

CPM

@Lasoul Thanks, ik heb inmiddels de nieuwe integratie draaien en kom hem nu tegen. Heel erg bedankt!

[ Voor 122% gewijzigd door CPM op 11-11-2025 09:06 ]

Hier tekenen aub ......

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik waardeer jullie harde werk, toch een klein puntje van kritiek (no offence): het hernoemen van entiteiten kan ik begrijpen, maar als je (zoals ik) InfluxDB en Grafana gebruikt dan valt je complete monitoring in elkaar omdat de naamgeving is veranderd. Dashboards moet ik nu opnieuw maken en daarnaast moet ik de oude dashboards behouden om de historie te kunnen benaderen. Hopelijk blijven de namen van de entiteiten in de toekomst onveranderd. :)
Geen idee sinds wanneer dit is ik kom van een 0.5 versie ofzo. :P

[ Voor 8% gewijzigd door CPM op 11-11-2025 09:23 ]

Hier tekenen aub ......

• Lasoul
CPM schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:07:
Ik waardeer jullie harde werk, toch een klein puntje van kritiek (no offence): het hernoemen van entiteiten kan ik begrijpen, maar als je (zoals ik) InfluxDB en Grafana gebruikt dan valt je complete monitoring in elkaar omdat de naamgeving is veranderd. Dashboards moet ik nu opnieuw maken en daarnaast moet ik de oude dashboards behouden om de historie te kunnen benaderen. Hopelijk blijven de namen van de entiteiten in de toekomst onveranderd. :)
Geen idee sinds wanneer dit is ik kom van een 0.5 versie ofzo. :P
Dat is inderdaad al een hele oude versie :)
Ik snap zeker het probleem echter met de voorbereiding op all-electric/chill was deze aanpassing noodzakelijk om de splitsing over de verschillende devices goed en netjes te kunnen ondersteunen. Ik zal er zeker rekening mee houden maar kan geen garanties geven 8)7

• CPM
  • Niet online

CPM

@Lasoul Geen probleem, ik klik gewoon wat dingen om, kost even wat tijd. ChatGPT (gratis) doet dit nog niet netjes voor mij. Gebruik nu de oude waarde OR de nieuwe. d:)b

code:
1
SELECT mean("value") FROM "CoP" WHERE ("entity_id"::tag = 'heatpump_hp1_quatt_cop' [b]OR "entity_id"::tag = 'heatpump_1_quatt_cop')[/b] AND $timeFilter GROUP BY time($__interval) fill(null)

Hier tekenen aub ......

• verguldebarman
@Lasoul , te gek werk lever je man!!! Ik denk dat vele van ons (self included) voor Quatt heeft gekozen vanwege jouw integratie met Home Assistant. 💪

Ben je al eens benaderd door Quatt om er een officiële integratie van te maken?

• Lasoul
verguldebarman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:41:
@Lasoul , te gek werk lever je man!!! Ik denk dat vele van ons (self included) voor Quatt heeft gekozen vanwege jouw integratie met Home Assistant. 💪

Ben je al eens benaderd door Quatt om er een officiële integratie van te maken?
Top om te lezen dat je en vele anderen zo tevreden zijn over de integratie.
Quatt heeft mij nog nooit benaderd over een eventuele officiële integratie. Ik heb wel een tijdje geleden een pre-release json gekregen om zo de All-Electric te kunnen ondersteunen.

• Lasoul
AliExpres schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:49:
[...]

Ok, nu zie ik ook de extra sensors die ik moet selecteren om de live waarden te zien.
Is het niet mogelijk de Quatt card configuration te voorzien van de default sensoren zoals die ook al door de Quatt integratie worden aangemaakt?
Plus een configuration veld voor de tekstgrootte?

[Afbeelding]

Ik heb wel een cop sensor geselecteerd maar de cop wordt (nog) niet getoond in de Quatt card.
En ik moet nu wel alle sensoren zelf selecteren maar ik mag niet bijvoorbeeld een sensor voor de gevoelstemperatuur kiezen ipv de buitentemperatuur van de Quatt. Waarom is dat?
Default entities
Zal ik op het lijstje zetten van mogelijke uitbreidingen.

Tekst grootte
Zal ik op het lijstje zetten van mogelijke uitbreidingen maar het vreemde is dat de grootte bij jou zo sterk afwijkt t.o.v. anderen. Heb je toevallig de browser op een bepaald zoom-level staan?

COP
Ik heb net een change doorgevoerd waarbij je zelf kunt selecteren of je de COP, Delta-T, Power of Power input wil tonen in de tooltip.

Gevoelstemperatuur
Aangezien het gaat om een Quatt integratie worden de entiteiten die je kunt selecteren in bijvoorbeeld HP1 beperkt tot de context van de Quatt integratie. Nu wordt voor Outside de buitentemperatuur van HP1 gebruikt. Ik zal een extra configuratieoptie toevoegen waarmee je ook een andere sensor kunt gebruiken. Als je die niet invult dan zal de Quatt card de buiten temperatuur van HP1 gebruiken.

Update
Aparte sensor voor de buitentemperatuur is nu ook configureerbaar. Als deze niet is ingevuld dan wordt de buitentemperatuur gebruikt zoals gemeten door HP1.

Wijzigingen zijn meegenomen in de nieuwe beta release 1.0.0b3

[ Voor 5% gewijzigd door Lasoul op 11-11-2025 17:43 ]

• jj85
@Lasoul Ik vermoed dat de JS resources niet altijd goed ververst worden.
Op m'n laptop browser krijg ik nu de de laatste versie wel te zien. Ik heb bijv nu Power Input gekozen ipv dT bij de HPs.

Op m'n telefoon zie ik nog de oudere versie met dT bij de HPs.

• Lasoul
jj85 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:43:
@Lasoul Ik vermoed dat de JS resources niet altijd goed ververst worden.
Op m'n laptop browser krijg ik nu de de laatste versie wel te zien. Ik heb bijv nu Power Input gekozen ipv dT bij de HPs.

Op m'n telefoon zie ik nog de oudere versie met dT bij de HPs.
Wat meestal wel helpt is een force refresh te doen want dan worden de resources opnieuw geladen. De integratie maakt gebruik van een "cache-busting" techniek doordat het versienummer van de integratie wordt toegevoegd aan de url van de JS resources.

Welke browser gebruik je op je telefoon?

• jj85
Lasoul schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:28:
[...]

Wat meestal wel helpt is een force refresh te doen want dan worden de resources opnieuw geladen. De integratie maakt gebruik van een "cache-busting" techniek doordat het versienummer van de integratie wordt toegevoegd aan de url van de JS resources.

De HA companion app. Die kan je niet geforceerd refreshen :-(

• AliExpres
  • Niet online
Lasoul schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:28:
[...]

Dankjewel voor de snelle reactie. En voor deze hele mooie Quatt card. Hier zit echt veel werk achter👍👍👍

Ik heb de nieuwe beta geredownload en heb nu ook door waar de extra sensoren worden getoond met de tooltip popups. Is het mogelijk dat de Outside temp ook een popup krijgt waar dan de “other” outside temp sensors in de tooltip worden getoond?

Ik heb geen idee hoe de logica van HA werkt voor de grootte van afbeeldingen en teksten maar ik zie nu ook dat tussen verschillende views en HA in de iphone app vs in de browser op een iMac (zoom 100%) het alle kanten op gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wDUDt5G1znjnOShBnvQyjenRNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4b3DRmM1CYxdsNRYnPGGbtBz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smLTAaqawFR-ZpjoMMZgUHxlfvY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wAKbKVK88UyYaAV0TnDt8Ri6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfMbycL4e312y5nqncsmnjb7gD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vCzDG6dCJzNiGjHkfpZPJ6Ex.png?f=fotoalbum_large

Niet gehinderd door kennis van html zie ik dat de tekstgrootte van de view-titels en de teksten in andere cards beter meeschalen met de omgeving dan de teksten in de Quatt card

[ Voor 38% gewijzigd door AliExpres op 12-11-2025 12:16 ]

• AliExpres
  • Niet online
Hoe kan ik de data die de api voor de inzicht schermen in de app gebruikt via de nieuwe Quatt integratie naar Home Assistant halen?

• jj85
AliExpres schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:22:
Hoe kan ik de data die de api voor de inzicht schermen in de app gebruikt via de nieuwe Quatt integratie naar Home Assistant halen?
Nog niet
Maar eerste opzet zag ik toevallig vanochtend voorbij komen

https://github.com/marcoboers/home-assistant-quatt/pull/236

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
Goedemorgen,
Wie kan mij vertellen waarom sensor binary_sensor.thermostat_heating in HA continue de status 'Aan' heeft, terwijl de Quatt Hybrid Duo v2 pompen uitstaan (status 0) en de Honeywell T6 ook aangeeft dat er geen warmtevraag is?
Voor warm tapwater gebruiken we de CV en deze staat in de ECO stand.

• Lasoul
jwjol schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:43:
Goedemorgen,
Wie kan mij vertellen waarom sensor binary_sensor.thermostat_heating in HA continue de status 'Aan' heeft, terwijl de Quatt Hybrid Duo v2 pompen uitstaan (status 0) en de Honeywell T6 ook aangeeft dat er geen warmtevraag is?
Het veld wordt vanuit Quatt gebruikt voor het volgende:
code:
1
otFtChEnabled: A boolean value representing command from thermostat to switch on heating.

Als ik kijk naar mijn eigen Quatt integratie dan zie ik niet het bovenstaande effect dat hij continue aanstaat. Ik gebruik zelf de Honeywell T6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnL5gtGQDXcLUT0akam7MpAd134=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0XdkgO7gQX8MVjgvuPgDp1qi.png?f=user_large

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
Lasoul schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:43:
[...]

Het veld wordt vanuit Quatt gebruikt voor het volgende:
code:
1
otFtChEnabled: A boolean value representing command from thermostat to switch on heating.

Als ik kijk naar mijn eigen Quatt integratie dan zie ik niet het bovenstaande effect dat hij continue aanstaat. Ik gebruik zelf de Honeywell T6

[Afbeelding]
Hieronder de status bij ons

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGC30q5IwZuCpUiJ426q9xM77dU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ylu2WLLROI1WbfbtZ5os1hPS.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWtoD3JUPAQiW3c77pS0NkXQ1jI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JnC0wuqAxbZw0NRaRsyMWDzH.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door jwjol op 14-11-2025 14:50 ]

• Lasoul
Het veld wordt door Quatt gevuld dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen waarom die bij jou altijd op "aan" staat.

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 22:58
jwjol schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:43:
Goedemorgen,
Ik heb waarschijnlijk een soortgelijk probleem, zie: bundit in "Ervaringen met Quatt Deel 2"

Bij mij lijkt de sensor "Thermostat Flame on" overeen te komen met het gedrag van de warmtepomp zelf. Echter staat Thermostat Heating hier ook continue aan gezien de kamertemperatuur binnen hysteresis valt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:47
Nieuwkomer hier. Ik zie dat de stand van de topicstart februari is. Is dat courant genoeg of is er in de tussentijd toch wel wat veranderd? Ik heb de indruk van wel met de bijna 1.0.0 release, maar vraag het toch even waar ik dan het best kan beginnen met lezen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jj85
Brent schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:08:
Nieuwkomer hier. Ik zie dat de stand van de topicstart februari is. Is dat courant genoeg of is er in de tussentijd toch wel wat veranderd? Ik heb de indruk van wel met de bijna 1.0.0 release, maar vraag het toch even waar ik dan het best kan beginnen met lezen.
TS is behoorlijk achterhaald ;)
Wat hoop je hier te vinden? Dan kunnen we je vast wel even op gang helpen :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:47
jj85 schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:14:
[...]

TS is behoorlijk achterhaald ;)
Wat hoop je hier te vinden? Dan kunnen we je vast wel even op gang helpen :)
Een soort status? Wat kan er inmiddels, wat heb je daarvoor nodig (ik zie dat veel allerlei extra sensoren hebben)? En wat kan er nog niet.

Ik zie oa dat sommigen de DIYLESS OpenTherm Thermostat gebruiken. Ik heb Tado's vanwege de sensoren in elke leefruimte (dit huis is te groot voor de stelling: geen warmtevraag woonkamer = geen warmtevraag woning). Hebben sommigen dat ook en misschien al een oplossing voor?

Op zich heb ik belangstelling, net als iedereen hier denk ik, voor oplossingen zonder Tado (of andere cloud meuk) en CiC ook (is Quatt er over 5 jaar nog?). Maar, ik geef direct toe: ik ga ik niet op korte termijn mee aan de slag ;) Ben gewoon erg benieuwd naar de stand van zaken.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jj85
Brent schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:20:
[...]

Een soort status? Wat kan er inmiddels, wat heb je daarvoor nodig (ik zie dat veel allerlei extra sensoren hebben)? En wat kan er nog niet.

Ik zie oa dat sommigen de DIYLESS OpenTherm Thermostat gebruiken. Ik heb Tado's vanwege de sensoren in elke leefruimte (dit huis is te groot voor de stelling: geen warmtevraag woonkamer = geen warmtevraag woning). Hebben sommigen dat ook en misschien al een oplossing voor?

Op zich heb ik belangstelling, net als iedereen hier denk ik, voor oplossingen zonder Tado (of andere cloud meuk) en CiC ook (is Quatt er over 5 jaar nog?). Maar, ik geef direct toe: ik ga ik niet op korte termijn mee aan de slag ;) Ben gewoon erg benieuwd naar de stand van zaken.
Er is vooral meer inzicht. De Quatt HA integratie is hierin wel echt top!
Er zijn wat dashboards voor ontwikkeld om de info te presenteren, bijv:
gwjonker in "Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9dvBtLpB6Quabac1fdlU-Ls104=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l0WbXr34NPc6Iag5ZdHsZHBA.png?f=user_large

Daarnaast kun je meer inzicht krijgen in het warmtepompcircuit van de Quatt dmv een Modbus sniffer
https://github.com/M10tech/Quatt-sniffer
(deze is voor versie 1 en 1.5 van de Quatt ontwikkeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wlMpd2LcI25VFRyz1BEymY5vm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/73hbE04FFUNBmLAoDVNcxNWB.png?f=fotoalbum_large
(dashboard)

Met de kennis uit het modbus sniffer projectje zou het ook mogelijk moeten zijn om de Quatt volledig zelf aan te sturen. Maar daar heb ik nog geen voorbeelden van gezien.

Verder zijn er diverse Tweakers die (semi)control op de Quatt verkrijgen door te spelen met wat parameters, bijv:
https://github.com/GtHbbrr/Quatt-CiC-hack
jbtbnl in "Ervaringen met Quatt Deel 2"
TeslaNerd in "Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica"
TeslaNerd in "Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica"
verguldebarman in "Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica"

• dzuijlek
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11 19:51
Ik zie sinds gisterochtend de extra velden uit de API niet meer in home assistant. Dus bijvoorbeeld de compressor frequency, de CIC Quatt build en ik kan de Soundslider niet meer gebruiken. Alles staat op unknown.

• jj85
dzuijlek schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:40:
Ik zie sinds gisterochtend de extra velden uit de API niet meer in home assistant. Dus bijvoorbeeld de compressor frequency, de CIC Quatt build en ik kan de Soundslider niet meer gebruiken. Alles staat op unknown.
Had er ook last van
https://github.com/marcob...ssistant-quatt/issues/238

Snelle fix; reload integration en ze verschijnen weer even. Na een uurtje zullen ze weer naar unknown gaan...

• dzuijlek
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11 19:51
jj85 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:48:
[...]
Snelle fix; reload integration en ze verschijnen weer even. Na een uurtje zullen ze weer naar unknown gaan...
Zou dit door quatt gestuurd worden. Kan me voorstellen dat ze niet zo blij worden van al die API requests..

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06:03
[...]

Had er ook last van

Kun je automatiseren. Maar vraag me wel af of dit uit de integratie verdwijnt of niet..

PVoutput

• verguldebarman
[...]

Had er ook last van

@dzuijlek @jj85 ,hier ook last van hetzelfde. Snelle fix werkt ook niet meer.

Daarnaast werkt bij mij ook de Quatt app niet meer. De Quatt api is onbereikbaar. Zeer waarschijnlijk gerelateerd aan de Cloudflare storing, want als ik kijk op https://mobile-api.quatt.io/api/v1, dan staat daar het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q4TyBCIZqOHyvRoKkSZmV2uppg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V9SVyQnhg0TA8mkNixji0T08.png?f=fotoalbum_large

@Lasoul @marcoboers94 fyi

[ Voor 31% gewijzigd door verguldebarman op 18-11-2025 15:22 ]

• Lasoul
Even kijken of het zich vanzelf oplost of dat we inderdaad een probleem hebben met de toegang tot de API.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Lasoul schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:07:
Even kijken of het zich vanzelf oplost of dat we inderdaad een probleem hebben met de toegang tot de API.
Ik verwacht helaas wel dat het een probleem gaat zijn. Dit speelt bij mij al vanaf gisteren 17:30 ongeveer en toen was Cloudflare nog zonder issues

• jj85
Lasoul schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:07:
Was gisteravond al een probleem. Denk eigenlijk 2 verschillende problemen, aangezien Cloudflare pas sinds vanmiddag speelt. Maar even afwachten idd

Wat @One-eye864 ook zegt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jj85 op 18-11-2025 15:12 ]

• verguldebarman
Cloudflare probleem. Zie mijn post, die ik zojuist heb geupdated.

• One-eye864
verguldebarman schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:11:
Helaas niet mee eens (zie mijn comment hierboven)
Uiteraard is de Cloudflare outage wel een probleem maar niet het probleem van de unauthorized

[ Voor 12% gewijzigd door One-eye864 op 18-11-2025 15:15 ]

• verguldebarman
API/Cloudflare problemen lijken weer opgelost (voor nu).

@One-eye864 , check jij eens of het nu ook bij jou weer werkt?

• One-eye864
verguldebarman schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:58:
API/Cloudflare problemen lijken weer opgelost (voor nu).

@One-eye864 , check jij eens of het nu ook bij jou weer werkt?
Werkt nu idd wel weer maar nu wel de vraag of het blijft werken het komende uur, we houden het even in de gaten

• AliExpres
  • Niet online
Kan Quatt dat voor de api queries uitzetten voor de HA integratie maar dat het voor de Quatt app wel blijft werken?

• One-eye864
verguldebarman schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:11:
Hmmm het lijkt nu toch stabiel te blijven dus ik moet mijn woorden terug nemen. Maar dat betekend dan wel dat de Cloudflare issues waarschijnlijk al langer duurde want het hikte bij mij dus al vanaf maandagavond

• jj85
One-eye864 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:28:
[...]

Hmmm het lijkt nu toch stabiel te blijven dus ik moet mijn woorden terug nemen. Maar dat betekend dan wel dat de Cloudflare issues waarschijnlijk al langer duurde want het hikte bij mij dus al vanaf maandagavond
Ja precies wat je zegt. Het lijkt nu weer stabiel. Of maandagavond al CF issues of het was een ander probleem. Hoe dan ook, mooi dat het weer functioneert :)

• verguldebarman
One-eye864 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:28:
[...]

Cloudflare had de avond daarvoor gepland onderhoud en failover naar andere locaties. Wellicht dat er toen al iets niet helemaal okay was daar.... nevertheless; opgelost!

• AliExpres
  • Niet online
Met de modbus Quatt sniffer heb ik hier geen last van gehad 🥳
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste