Dit heeft niets met graaien te maken, maar een herverdeling van de kosten. Er lijkt draagvlak te zijn om de zonnepaneelbezitters meer te laten betalen dan ze tot nu toe doen. En die besparing komt dan ten gunste aan mensen zonder zonnepanelen. Zou eigenlijk een politieke keuze moeten zijn maar je ziet dat energiebedrijven zich gedwongen voelen om hier zelf keuzes in te maken.Evanesco schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:17:
Ook hier aflopend contract bij VandeBron, tot mijn schrik al per 1 juni. Eigenlijk ben ik principieel tegen dit graaigedrag van energieleveranciers, maar als ik diverse vergelijkers mag geloven bijna onontkoombaar.
Dat lijkt me een verkeerde conclusie. salderen en 1-3 jaar vastzetten is vaak voordeliger. Je moet de prijsvergelijkers niet geloven, die geven momenteel geen compleet beeld.[b]Wat er wel veel uitkomt is dat een dynamisch contract het voordeligste is.
Ook bij dynamisch mag je de belastingen gewoon op jaarbasis salderen. Belastingen zijn een groot deel van de stroomprijs. 'de hoofdprijs' is niet echt spraken van. Zo duur is stroom niet hoor. En bedenk dat je bij een vast contract een soort 'verzekeringsgeld' betaalt zodat ze zou een vaste prijs kunnen garanderen.Vervolgens 's winters niets opwekken en de hoofdprijs betalen voor mijn warmtepomp. Hoezo kan dit ooit voordelig zijn tov een vast contract? Kan iemand dat uitleggen?
Als je na saldering nog veel stroom moet inkopen, kán dynamisch voordelig zijn, zeker als je nog een beetje kunt sturen met je verbruik zoals bij een EV.
[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 06-05-2024 09:01 ]