Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:21:
Daarnaast verwacht ik geen aanpassingen in de saldering wat wetgeving betreft in ten minste de komende 2 jaar. Het zou mij weinig verbazen wanneer het in 2028 richting 2030 nog altijd onduidelijk is.
Komende 2 jaar verwacht ik ook niet nee, al denk ik dat er door de huidige onoverzichtelijkheid met de "boetes" wel wat meer urgentie is om het te regelen. Het is voor consumenten nu niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Komende 2 jaar verwacht ik ook niet nee, al denk ik dat er met de huidige onoverzichtelijkheid door de "boetes" wel wat meer urgentie is om het te regelen. Het is voor consumenten nu niet te doen.
wat ik eerder verwacht is dat er standaardisatie komt in de boetes. Dat bepaalde vormen (bijvoorbeeld opslag per kWh, of juist een vast bedrag per maand) niet mag. Ben wel benieuwd of dat dan ook voor bestaande contracten gecorrigeerd moet worden.

vergelijken tussen aanbieders is nu vrijwel niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Dus voor duidelijkheid, GC 3 jaar vast is eigenlijk alleen interessant als je meer inlevert dan dat je verbruikt vanwege de saldering. Ik krijg bijna het idee dat men hier zomaar een GC 3 jaar vast contract afsluit omdat het beter is volgens anderen. Dat is alleen als je meer opwekt dan dat je gebruikt. Anders is dit contract juist niet relevant aangezien je de boete hoe dan ook moet betalen wat al verekend is maandelijks kosten terwijl je niet terug levert..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:56:
Dus voor duidelijkheid, GC 3 jaar vast is eigenlijk alleen interessant als je meer inlevert dan dat je verbruikt vanwege de saldering. Ik krijg bijna het idee dat men hier zomaar een GC 3 jaar vast contract afsluit omdat het beter is volgens anderen. Dat is alleen als je meer opwekt dan dat je gebruikt. Anders is dit contract juist niet relevant aangezien je de boete hoe dan ook moet betalen wat al verekend is maandelijks kosten terwijl je niet terug levert..
GC is interessant als je:
-meer opwekt dan verbruikt
-Even veel opwekt als verbruikt
-Ietsje meer verbruikt dan opwekt.

Er komt ergens een omslagpunt, bijvoorbeeld bij 500 kWh nog moeten inkopen. Want dan gaat de inkoopprijs van 31 cent per kWh van GC meetellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:56:
maandelijks kosten terwijl je niet terug levert..
je levert altijd terug. het gaat om het bruto verbruik, niet netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:30
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Er komt ergens een omslagpunt, bijvoorbeeld bij 500 kWh nog moeten inkopen. Want dan gaat de inkoopprijs van 31 cent per kWh van GC meetellen.
Maar niet als je ook gas af neemt, of dit niet ergens anders afsluit. Zie ook Titus in "De zonnepanelen-boete"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:46:
wat ik eerder verwacht is dat er standaardisatie komt in de boetes. Dat bepaalde vormen (bijvoorbeeld opslag per kWh, of juist een vast bedrag per maand) niet mag. Ben wel benieuwd of dat dan ook voor bestaande contracten gecorrigeerd moet worden.

vergelijken tussen aanbieders is nu vrijwel niet te doen.
Maar als ze iets willen veranderen dan zal er toch weer een wetswijziging en stemming moeten komen (tenzij de ACM nog kan ingrijpen met behulp van de huidige regels)

En ik kan me dan eigenlijk niet voorstellen dat ze bij die wijziging de 100% saldering in stand houden met nog eventuele boetes, want saldering + boetes is één van de redenen dat het zo onoverzichtelijk is, al dan niet gestandaardiseerd.

Naast vergelijken heb je ook nog dat het heel lastig is om nu goed te kunnen bepalen waar in te investeren voor de toekomst: zonnepanelen, batterij, EV, warmtepomp, etc. Één van de redenen om tegen afbouw te stemmen was de terugverdientijd die ze zo belangrijk vonden maar dat is ook geen argument meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Titus schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:04:
[...]

Maar niet als je ook gas af neemt, of dit niet ergens anders afsluit. Zie ook Titus in "De zonnepanelen-boete"
Stroom en gas moet je sowieso los van elkaar zien. maak het niet moeilijker dan nodig. Je gaat toch ook geen internet bij ze af nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:06:
[...]
Één van de redenen om tegen afbouw te stemmen was de terugverdientijd die ze zo belangrijk vonden maar dat is ook geen argument meer.
Dat is nu ook geen argument meer inderdaad. panelen zijn nu zo goedkoop dat je ze ook zonder salderen makkelijk en snel terugverdient.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 02-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-06 13:06
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Vergeet niet dat ook meespeelt hoeveel je saldeert en wat de boete is.
Als je op jaarbasis 4000kWh saldeert en nog 1000kWh inkoopt dan is de terugleverboete bij eneco €460. met een kWh prijs van €0,31 bij GC kost je die 1000 kWh €310, zelfs als je de stroom voor niets krijgt ben je nog goedkoper uit bij GC.

Ik zit net rond die 600kWh per jaar die ik koop, en pak GC zodat ik tenminste IETS gedaan heb om die terugleverboete te voorkomen. Ik zou enorm balen als ik nu niets doe en straks geen kant meer op kan.

Ik ga ook weer eens kijken op een paar paneeltjes er bij te gooien voor die laatste kWhtjes ook op te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

eltweako schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:18:
[...]

dat is toch precies wat ik zeg? bij beperkt inkopen is GC nog interessant, maar ergens (situatieafhankelijk) komt er een omslagpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06 15:28
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:21:
[...]

dat is toch precies wat ik zeg? bij beperkt inkopen is GC nog interessant, maar ergens (situatieafhankelijk) komt er een omslagpunt.
En belangrijk punt: 3 jaar lang weet je waar je aan toe bent.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
@de Peer Ik las het iets anders en dacht dat je bedoelde dat het omslagpunt rond de 500 kWh lag, maar zoals je het nu zegt zitten we op een lijn.

@Pietje555 Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:11
backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:33:
[...]

Ja ik weet dat het goedkoper kan. Maar ik vind het wel goed zo . Gas en elektra los halen zou mij 100 euro per jaar schelen. Nu is 100 euro veel maar het risico op administratieve rompslomp etc … nee laat maar
De eerste keer dat ik stroom en gas splitste (vanwege zonnepanelen en TLV en adviezen van de Tweakers) dacht ik er ook zo over.
Toch gedaan en geen centje pijn, alleen maar voordelen.

Juist met dit contract, omdat je gas misschien niet voor 3 jaar wilt vastleggen, maar maar voor 1 of 2 jaar. En met gas bv nog wel van welkomstkortingen wilt genieten volgend jaar. Etc.

Een rekening meer in de bus is mij die €100 zeker wel waard. Vooral, om wat je zegt, voor sommige mensen (mij dus ook) is €100 veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:06:
Stroom en gas moet je sowieso los van elkaar zien. maak het niet moeilijker dan nodig. Je gaat toch ook geen internet bij ze af nemen?
Dan moet je bij BudgetThuis zijn en bij hun internet en telefoon en energie afnemen, krijg je €5 korting in de maand, meen ik.

Maar niet serieus, want hun boetes zijn die korting niet waard, verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06 14:33
Jaaaaa ook internet bij ze afnemen; en dan voor elke teruggeleverde megabyte ook een boete betalen oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
marktweakt schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Jaaaaa ook internet bij ze afnemen; en dan voor elke teruggeleverde megabyte ook een boete betalen oOo
Zo'n teruggeleverde Mb, is dat dan wat je niet verbruikt, dus niet saldeert? Of is dat ook voor degene die je wel saldeert? En hoe zit dat dan bij een onbeperkt internet abo? En heb je een geheime link voor me?

Sorry. Beetje OT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Delta zegt toch echt: "Combineer & Profiteer" Sneller internet met groene stroom.
En energieleveranciers liegen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Jongens, ik wil de pret niet bederven, maar check dit bericht:
Allewijn in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

Ik vermoed dat dit gaat om de mensen die geen contract in hun mail hebben ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
@Truus01 Het gaat natuurlijk om bruto teruggeleverde megabytes en bij een onbeperkt abonnement natuurlijk ook om onbeperkte boetes. De geheime link: www.wijkunnenaldieteruggeleverdemegabytesnietmeeraan.nl

@eltweako Bij sneller internet met groene stroom natuurlijk ook snellere groene boetes. Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:57:

Ik vermoed dat dit gaat om de mensen die geen contract in hun mail hebben ontvangen.
Nou, mooi dan, maar wel een beetje wat ik verwachtte.
We gaan het zien, ik heb een contract in de mail, dus even hopen dat het doorgaat?
Wat is anders wijsheid, 2 jaar pakken of toch maar annuleren en opnieuw kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

eltweako schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:01:
[...]

We gaan het zien, ik heb een contract in de mail, dus even hopen dat het doorgaat?
ik zou er voorlopig niet in mee gaan als je een contract hebt. en zeker niet telefonisch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marktweakt

Dit kan wel weer eens een onderwerp voor het topic 'het juridisch kader van de salderingsregeling' worden. Volgens mij hebben ze een aanbod gedaan en als dat aanbod is geaccepteerd dan kun je niet daarna zomaar zeggen "sorry foutje bedankt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:02:
[...]

ik zou er voorlopig niet in mee gaan als je een contract hebt. en zeker niet telefonisch.
Gewoon niet opnemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Volgens mij heb ik mijn vaste lijn opgegeven, daar neemt nooit iemand op... oeps..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06 10:08
Ruben26 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Je blijft het punt missen m.b.t het argument dat een batterij in de winter niet volledig onzinnig is. Laat het een paar uur zijn dat te stroomprijs 's nachts negatief is, maar dat doet verder niets af aan het feit dat je met een batterij op de goedkoopste momenten kunnen laden en duurste momenten ontladen.

Een batterij in eigen beheer aanschaffen is momenteel nog wat duur maar daar gaan de ontwikkelingen ook vooruit. Tot die tijd zou je een dienst kunnen pakken waarbij de batterij ook gebruikt wordt om te handelen (in Zonneplan Nexus thuisbatterij geven diverse mede-tweakers aan dat dat zeer rendabel is).
je mag dat wel denken, maar geloof me maar, ik heb een zeer uitgebreid onderzoek en berekeningen gedaan in hoevere mn in het najaar, winter en voorjaar een batterij een voordeel kan opleveren.
Helaas is in geen van de gevallen een normale ROI uitgekomen, op zijn best kom je op circa 12-13 jaar uit, en dat met een te verwachten levensduur van 15 jaar is dit gewoon niet interessant. :(
en dan heb ik Lithium-ion batterijen door hun brandgevaar :( al helemaal niet mee berekend, want met de noodzakelijke veiligheidsmaatregelen (blusinstallatie (firepro), brandmeldcentrale kom je al heel snel boven de 20-25 jaar uit :( . ik zie dit geen enkele consument doen.
zelfs de BC van Zonneplan Nexus is niet wat het lijkt, een ROI van 7 jaar is op dit moment maar de vraag of je dat haalt, er zijn al diverse deskundigen die daar echte vraagtekens bij zetten. :( het lijkt op dit moment meer op cassino spelen op roulette zwart of rood. :(
Maar zelf een kleine batterij als de sessy is op dit moment niet kostendekkend te krijgen.

dus hiermee kun je dus geen botten breken mbt de zonnepanelen boete (dan zijn we gelukkig ook weer on-topic) eigenlijk ben je die alleen nog te verhogen door de investeringen die je zou moeten doen.
de boete zou minimaal 1.500 euro of meer moeten worden per jaar om de investering binnen normale tijden terug te verdienen, want met break-even hoef je dat soort dingen echt niet te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door MacD007 op 02-05-2024 15:12 ]

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06 15:28
Truus01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:40:
[...]

Dan moet je bij BudgetThuis zijn en bij hun internet en telefoon en energie afnemen, krijg je €5 korting in de maand, meen ik.

Maar niet serieus, want hun boetes zijn die korting niet waard, verwacht ik zo.
Hele slechte ervaring mee. Bij het overlijden van mijn pa moest alles overgezet worden op naam van mijn moeder. Ineens had ze geen internet en TV meer. Energie overzetten ging prima, maar media niet. Ze kon alleen een nieuw contract afsluiten (alleen glas ipv kabel, dus ook stuk duurder) en het duurde 2 weke voor de monteur tijd had. Zat ze dan in haar uppie op de bank zonder TV, telefoon en internet. Net wanneer je het het hardst nodig hebt. Ben toen ook heel boos geweest.
Gelukkig op kunnen lossen met een wifiversterker bij de buren en op hun internet App van mijn provider en ze had weer wat afleiding.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:38

backupdevice

Boeh!

Truus01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:40:
[...]

De eerste keer dat ik stroom en gas splitste (vanwege zonnepanelen en TLV en adviezen van de Tweakers) dacht ik er ook zo over.
Toch gedaan en geen centje pijn, alleen maar voordelen.

Juist met dit contract, omdat je gas misschien niet voor 3 jaar wilt vastleggen, maar maar voor 1 of 2 jaar. En met gas bv nog wel van welkomstkortingen wilt genieten volgend jaar. Etc.

Een rekening meer in de bus is mij die €100 zeker wel waard. Vooral, om wat je zegt, voor sommige mensen (mij dus ook) is €100 veel.
Ik wil gas juist wel voor 3 jaar vastleggen. Want ik denk dat de prijzen toch niet verder omlaag zullen gaan , maar dat het wel aannemelijk is dat hij hoger wordt . Ik heb iig geen zin in terug naar veel geld per m3 en zeker geen twee bedrijven controleren

Zoals ik zei, scheelt mij 100 euro per jaar…. Ik vind dat wel ok voor rust & zekerheid

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 02-05-2024 15:57 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49

Animal_X

Rodin

backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Ik wil gas juist wel voor 3 jaar vastleggen. Want ik denk dat de prijzen toch niet verder omlaag zullen gaan , maar dat het wel aannemelijk is dat hij hoger wordt . Ik heb iig geen zin in terug naar veel geld per m3 en zeker geen twee bedrijven controleren

Zoals ik zei, scheelt mij 100 euro per jaar…. Ik vind dat wel ok voor rust & zekerheid
Is uiteindelijk koffiedik kijken natuurlijk, echter onze EU-voorzitter denkt daar anders over, zie ook:

Animal_X in "De zonnepanelen-boete"

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Animal_X schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:58:
[...]

Is uiteindelijk koffiedik kijken natuurlijk, echter onze EU-voorzitter denkt daar anders over, zie ook:

Animal_X in "De zonnepanelen-boete"
Klopt . Kwam Quatar niet in de lucht ? Over 2 jaar ?
Kak , is wel lastig allemaal . Zal eens GC bellen en kijken of ik gas eruit kan halen. Zit nog in de bedenktijd

[ Voor 16% gewijzigd door backupdevice op 02-05-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:49

Animal_X

Rodin

backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Kak , is wel lastig allemaal . Zal eens GC bellen en kijken of ik gas eruit kan halen. Zit nog in de bedenktijd
klopt
A large wave of new LNG exports projects is coming to market in the second half of the decade, mostly from the United States and from Qatar. These projects are going to increase global supply of LNG by 50%. As a result, we're moving from a world of shortfalls of gas to the opposite, a world where we could soon see an abundance. This could bring significantly lower gas prices.
Maar goed, afhankelijkheid van een beperkt aantal leveranciers in macro-economisch roerige tijden blijft natuurlijk riskant op mid-lange termijn.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:00:
[...]

Als het je echt onzeker maakt, moet je het gewoon laten.
Kijk naar je termijnbedrag. Kun je dat 3 jaar lang betalen? Dan niet meer in de topics over prijzen kijken en 3 jaar genieten van rust en de eenvoud van 1 app, 1 rekening, 1 klantenservice, etc.

Nogmaals, mij is wat moeite om dan €100 te verdienen (en op lange termijn mogelijk iets meer) het wel waard.
Maar als het jou onrustig maakt, zou ik het laten zoals het is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

Werkbespreking bij Greenchoice van 1 mei:

team, er is een lek, mensen met zonnepanelen sluiten online een 3 jaar contract af. Dat zou niet moeten kunnen, iemand een idee?

Goh, ja moeilijk hoor, dat contract zou er niet moeten zijn, hoe kunnen we er nou voor zorgen dat ze die niet meer af kunnen sluiten? Even denken...
...
...
...
Ik weet het, we halen het zonnepanelen vinkje gewoon weg!

Ja top idee, dat gaan we doen! Jij krijgt een bonus!

2 dagen later: team, er is een lek, mensen met zonnepanelen sluiten online contracten af zonder dat ze opgeven hoeveel ze terugleveren. Dat zou niet moeten kunnen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:20
eltweako schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:18:
[...]

Als je op jaarbasis 4000kWh saldeert en nog 1000kWh inkoopt dan is de terugleverboete bij eneco €460. met een kWh prijs van €0,31 bij GC kost je die 1000 kWh €310, zelfs als je de stroom voor niets krijgt ben je nog goedkoper uit bij GC.

Ik zit net rond die 600kWh per jaar die ik koop, en pak GC zodat ik tenminste IETS gedaan heb om die terugleverboete te voorkomen. Ik zou enorm balen als ik nu niets doe en straks geen kant meer op kan.

Ik ga ook weer eens kijken op een paar paneeltjes er bij te gooien voor die laatste kWhtjes ook op te wekken.
Alles speelt mee, b.v. ook de vaste kosten. Bij een laag verbruik scheelt het nogal of je €15 of maar €6 per maand betaalt. Geen terugleverboete met een hoger vast tarief is uiteindelijk toch een 'boete'.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:26:
[...]

Werkbespreking bij Greenchoice van 1 mei:

team, er is een lek, mensen met zonnepanelen sluiten online een 3 jaar contract af. Dat zou niet moeten kunnen, iemand een idee?

Goh, ja moeilijk hoor, dat contract zou er niet moeten zijn, hoe kunnen we er nou voor zorgen dat ze die niet meer af kunnen sluiten? Even denken...
...
...
...
Ik weet het, we halen het zonnepanelen vinkje gewoon weg!

Ja top idee, dat gaan we doen! Jij krijgt een bonus!

2 dagen later: team, er is een lek, mensen met zonnepanelen sluiten online contracten af zonder dat ze opgeven hoeveel ze terugleveren. Dat zou niet moeten kunnen, iemand een idee?
1 dag later: Team, welkom in de war-room. jullie verlofdagen zijn voorlopig ingetrokken. Bert jij maakt een lijst van alle mensen die terug gebeld moeten worden, Kees jij gaat ze 1 voor 1 opbellen. Doe ze maar een aanbod, maximaal 1 jaar.
Ohja en geef die Allewijn maar een jaar gratis stroom omdat hij zo vriendelijk was ons op de hoogte te brengen van dit probleem.

Team, hebben we nog ergens een verborgen link op onze website staan? Ik wil dit nooit meer zien!

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 02-05-2024 16:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:29:
[...]

1 dag later: Team, jullie verlofdagen zijn voorlopig ingetrokken. Bert jij maakt een lijst van alle mensen die terug gebeld moeten worden, Kees jij gaat ze 1 voor 1 opbellen. Doe ze maar een aanbod, maximaal 1 jaar.
Ohja en geef die Allewijn maar een jaar gratis stroom omdat hij zo vriendelijk was ons op de hoogte te brengen van dit probleem.

Team, hebben we nog ergens een verborgen link op onze website staan? Ik wil dit nooit meer zien!
Weer een dag later. Jongens we hebben een probleem want diverse klanten hebben hun rechtsbijstand ingeschakeld omdat wij afgesloten contracten niet willen honoreren. Bel jij onze advocaat even? Edit: Radar is ook aan de telefoon. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-06 10:03
MotorBeast schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Weer een dag later. Jongens we hebben een probleem want diverse klanten hebben hun rechtsbijstand ingeschakeld omdat wij afgesloten contracten niet willen honoreren. Bel jij onze advocaat even? Edit: Radar is ook aan de telefoon. _O-
En jongens…. Laat iemand naar die link kijken, hij staat nog steeds online en werkt ook nog😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
Karel: We kunnen ook gewoon die pagina offline halen?

Karel heeft later die dag een functioneringsgesprek gehad. Hij zit de komende 2 weken met onbetaald verlof terwijl er een intern onderzoek loopt of hij onder een hoedje speelde met iemand op het forum van Tweakers. Hij overweegt nu een pannenkoekrestaurant te openen op Texel. De pagina is nooit offline gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door eltweako op 02-05-2024 16:39 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ezMo8GnwxWVNLz3s-Z5et1Tk70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZSoRrQIagS7N1ERDmlmcqpyN.jpg?f=user_large

CEO, we moeten helaas mededelen dat er nog steeds 3-jaarscontracten binnen druppelen, het is niet langer te houden. We hebben de grootste bulk aanvragers kunnen traceren tot 1 specifiek internetforum.

CEO: Wie van jullie heeft de link zelf ook gebruikt??? :( :(

En wie is de Mol? Wie is... de Peer? :(

:D :D :D

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 02-05-2024 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aadjuh_
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-06 10:03
Aadjuh_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:35:
[...]

En jongens…. Laat iemand naar die link kijken, hij staat nog steeds online en werkt ook nog😂
Chef….chef…. Ik heb er 5 gebeld en hun contract geannuleerd, goed he? Krijg ik bonus??
Karel ga terug aan het werk, terwijl jij er 5 afbeld komen er 10 nieuwe binnen😡 😅😅

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:38:
[Afbeelding]

CEO, we moeten helaas mededelen dat er nog steeds 3-jaarscontracten binnen druppelen, het is niet langer te houden. We hebben de grootste bulk aanvragers kunnen traceren tot 1 specifiek internetforum.

CEO: Wie van jullie heeft de link zelf ook gebruikt??? :( :(

:D :D :D
Immer wieder die verdammte Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Truus01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:14:
[...]

Als het je echt onzeker maakt, moet je het gewoon laten.
Kijk naar je termijnbedrag. Kun je dat 3 jaar lang betalen? Dan niet meer in de topics over prijzen kijken en 3 jaar genieten van rust en de eenvoud van 1 app, 1 rekening, 1 klantenservice, etc.

Nogmaals, mij is wat moeite om dan €100 te verdienen (en op lange termijn mogelijk iets meer) het wel waard.
Maar als het jou onrustig maakt, zou ik het laten zoals het is.
Zie nu dat als ik van 3 naar 2 jaar ga de prijs per m3 8 cent scheelt tov van 3 jaar . Dat is toch wel iets meer dan 100 euro.

Zal morgen eens bellen of ik het contract niet kan aanpassen van 3 naar 2 aangezien ik nog in de bedenktijd zit. Ander aanpassen naar stroom only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:40:
[...]

Zie nu dat als ik van 3 naar 2 jaar ga de prijs per m3 8 cent scheelt tov van 3 jaar . Dat is toch wel iets meer dan 100 euro.

Zal morgen eens bellen of ik het contract niet kan aanpassen van 3 naar 2 aangezien ik nog in de bedenktijd zit. Ander aanpassen naar stroom only
Dan zou ik je toch echt adviseren om gas apart (ergens anders, is namelijk nog goedkoper) te doen. Je gaat toch niet een jaar geen zonnepaneelboetes en/of nog hogere vaste leverkosten teruggeven? Ik denk dat dat je in dat jaar anders nog veel meer kost dan wat je op je gas aan winst gaat hebben op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Truus01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Dan zou ik je toch echt adviseren om gas apart (ergens anders, is namelijk nog goedkoper) te doen. Je gaat toch niet een jaar geen zonnepaneelboetes en/of nog hogere vaste leverkosten teruggeven? Ik denk dat dat je in dat jaar anders nog veel meer kost dan wat je op je gas aan winst gaat hebben op deze manier.
Ik ga wel eens kijken. Liefst wil ik gas niet per jaar doen ….

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 02-05-2024 17:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
eltweako schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:01:
[...]

Contract is contract, ik heb er ook 1 ontvangen en kan wettelijk binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden annuleren maar doe ik dat niet dan gaat het contract wettelijk in. Als GC het wilt ontbinden moeten ze een voorstel doen en anders moeten ze via de rechtbank ontbinden.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:32
Aadjuh_ schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:42:
[...]

Chef….chef…. Ik heb er 5 gebeld en hun contract geannuleerd, goed he? Krijg ik bonus??
Karel ga terug aan het werk, terwijl jij er 5 afbeld komen er 10 nieuwe binnen😡 😅😅
Karel ga snel aan het werk voordat de zaak failliet gaat.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:40:
[...]

Denk niet dat dat laatste nu nog kan bij GC aangezien ze nu echt niet willen dat mensen met zonnepanelen nog een 3 jaar contract nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 19:15
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:17:
[...]

inderdaad, die is 4,50 euro per maand goedkoper.
Ik dacht dat jij ook die speciale link had gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jaaoie17 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:15:
[...]

Ik dacht dat jij ook die speciale link had gebruikt?
Nee ik zelf niet. Ik heb in februari al bij GC iets afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:16:
[...]

Nee ik zelf niet. Ik heb in februari al bij GC iets afgesloten.
Is dat nu echt zo. Dat ze erover bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jaaoie17 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:17:
[...]

Tot nu toe een gerucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:19:
[...]

Tot nu toe een gerucht..
Stel als ze bellen. Gewoon voet bij stuk houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

jaaoie17 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Zeggen dat je niks hoort ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-06 07:10
jaaoie17 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Niet opnemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Als ze bellen, zullen ze waarschijnlijk alleen de mensen bellen die wel online een aanvraag hebben gedaan maar het contract nog niet binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:00
Voor ons is het huidige jaar en aankomend jaar afwachten wat we daadwerkelijk aan stroom gaan gebruiken. Geheel afhankelijk van verbruik hybride warmtepomp vs extra materiaal ten tijde van verbouwing. Tevens zal er in de toekomst een tweede hybride warmtepomp bijkomen.

Stel nu we hebben dezelfde teruglevering a 7500 kWh maar het gebruik gaat van 6500 naar 9000 kWh. Voor de drie jaar dat je nu het GC contract hebt zeg je zonnepanelen bijkopen, zal dat niet nadelig kunnen uitpakken als bijv salderen na einde contract GC reeds niet meer wordt aangeboden op nieuwe contracten. Uiteraard een Nostradamus vraag, maar zat er in het zonnetje (kost me geld ;)) wel aan te denken

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:02:
[...]

Tsja de vraag is welke stok ze hebben om mee te slaan:
-in de contractbevestiging die je per mail ontvangt wordt niets genoemd. Ook geen samenvatting van wat je hebt aangevraagd.
-Het contract is gewoon een standaardcontract, die ook tlv en teruglevering benoemt.
Bij mij hebben ze zelfs het termijnbedrag gecorrigeerd obv historisch verbuik. Er is dus wel echt gekeken naar mijn meterstanden en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Randy1800 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:38:
Bij mij hebben ze zelfs het termijnbedrag gecorrigeerd obv historisch verbuik. Er is dus wel echt gekeken naar mijn meterstanden en verbruik.
Dat gebeurd automatisch en is ook de reden dat de waarden die je opgeeft niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Novax schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:46:
[...]

Dat gebeurd automatisch en is ook de reden dat de waarden die je opgeeft niet veel uitmaken.
Jup. Dus ze kunnen niet achteraf komen met "we wisten het niet"

Ik heb geen vinkje en een contract met leveringskosten van 10eu (ipv de 15eu bij het andere 3 jarige contract met panelen).

Screenshotje opgeslagen van het ingevulde formulier. Benieuwd of ik er nog iets van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 10:27
[...]

Ik ben (nog) niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
Ik heb van de week dit 3 jaar contract afgesloten zonder terugleverboete:
Je tarieven (incl. 21% btw):
€ 0,28048 / kWh
€ 0,05 / kWh terugelevering
Leveringskosten elektriciteit
Vaste leveringskosten (€ 9,98 /maand) € 0,32729/dag

Totaal tarief gas (1 t/m 1.000 m³): € 1,21582 / m³
Vaste leveringskosten (€ 7,49 /maand) € 0,24557/dag

Maandtarief van € 28,06
Geen welkom bonus.

Mijn verbruik:
2600Kwh verbruik
3600Kwh opwekking PV
en 200 m3 gas per jaar

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Super Cow schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:43:
€ 0,28048 / kWh

Maandtarief van € 28,06
Geen welkom bonus.

Mijn verbruik:
2600Kwh verbruik
3600Kwh opwekking PV
en 200 m3 gas per jaar
Hoe heb je dat kunnen kiezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
jaaoie17 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:46:
[...]

Hoe heb je dat kunnen kiezen dan?
uhm via een vriend van mijn, van zijn schoonzoon die weer een kennis had die bij een energiebedrijf werkt ( ja echt)

Volgens mij waren de voorwaarden wel goed, en ik heb vandaag definitief contract gekregen.( nu bedenktijd ingegaan)

[ Voor 25% gewijzigd door Super Cow op 03-05-2024 00:53 . Reden: quote ]

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Super Cow schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 00:52:
[...]

uhm via een vriend van mijn, van zijn schoonzoon die weer een kennis had die bij een energiebedrijf werkt ( ja echt)

Volgens mij waren de voorwaarden wel goed, en ik heb vandaag definitief contract gekregen.( nu bedenktijd ingegaan)
Maar die tarieven zijn een stuk beter dan die speciale link.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:50
€ 0,28048 / kWh

Maandtarief van € 28,06
Geen welkom bonus.

Mijn verbruik:
2600Kwh verbruik
3600Kwh opwekking PV
en 200 m3 gas per jaar
Tsja… leuk maar wat hebben anderen hieraan? Dit is geen normaal aanbod (via kennis van kennis die werkzaam is bij aanbieder).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-06 07:10
En heeft die kennis toevallig ook een 'geheime' link? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
€ 0,28048 / kWh

Maandtarief van € 28,06
Geen welkom bonus.

Mijn verbruik:
2600Kwh verbruik
3600Kwh opwekking PV
en 200 m3 gas per jaar
Is dat van energiedirect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Weer een linkje voor de liefhebber:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

is het proberen waard.
2 jaar vast, met het lage maandbedrag (10 euro per maand).

[ Voor 21% gewijzigd door de Peer op 03-05-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 02:34
de Peer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:40:
Weer een linkje voor de liefhebber
Tarief kan niet worden geladen... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 16:34

IkWilbert

Het is mij!

hoevenpe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Tarief kan niet worden geladen... ;)
Werkt hier gewoon, wel via incognito modus

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21
IkWilbert schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:55:
[...]

Werkt hier gewoon, wel via incognito modus
En zie jij dan wel een mogelijkheid om geschatte teruglevering in te vullen? Die optie heb ik niet, hoewel ik wel de terugleververgoeding zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlag82
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-06 17:01
assasinbats schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:57:
[...]

En zie jij dan wel een mogelijkheid om geschatte teruglevering in te vullen? Die optie heb ik niet, hoewel ik wel de terugleververgoeding zie
Zie inderdaad precies hetzelfde. Geen mogelijkheid om de teruglevering in te vullen. Via InPrivate geprobeerd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
assasinbats schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Wat boeit het?

Als je geen teruglevering kan invullen omdat die tekstbox ontbreekt dan vul je toch gewoon je netto verbruik in?

Tenzij je dan negatief uitkomt, dat zal wellicht worden afgevangen :+ Dan vul je 0 in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 22:07
Heb afgelopen week een familielid getipt over de link. Zij heeft hem gebruikt en kon 3 jaar afsluiten. Kreeg een bericht dat ze nog even de EAN code moest doorgeven. Kreeg vandaag een 1 jaar contact in de mail.

Gemaild naar GC. Reactie was even telefonisch contact opnemen voor een nieuw aanbod.

Zelf heb ik wel een contract in de mail op 16/4 en dat zou morgen ingaan. Ik ben benieuwd.

Laten we hier elkaar maar op de hoogte houden of ze gaan bellen en proberen onder de contacten uit te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door berndw op 03-05-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik heb net mijn GC aanbieding laten wijzigen van 3 naar 2 jaar . Toch een betere gasprijs tov van 3 jaar en gewoon zekerheid voor de komende 2 jaren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-06 22:07
Was dat eigen initiatief of ben je gebeld?
En stroom in vergelijking met 3jr?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
backupdevice schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:28:
Ik heb net mijn GC aanbieding laten wijzigen van 3 naar 2 jaar . Toch een betere gasprijs tov van 3 jaar en gewoon zekerheid voor de komende 2 jaren .
Waarom gas en elektra in één contract?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltweako
Vraag me af wat voor wurgcontract mensen nu hebben dat ze gasprijzen van rond €1,30 de m³ een "goede deal" vinden.
Ik houd gas en Electra vanaf nu netjes gescheiden en zet hem maximaal voor een jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

berndw schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:40:
Was dat eigen initiatief of ben je gebeld?
En stroom in vergelijking met 3jr?
Eigen initiatief. Voorwaarden panelen bleef hetzelfde .
Wolly schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Waarom gas en elektra in één contract?
Makkelijkheid en zin in - potentieel- gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21
Wolly schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:06:
[...]

Wat boeit het?

Als je geen teruglevering kan invullen omdat die tekstbox ontbreekt dan vul je toch gewoon je netto verbruik in?

Tenzij je dan negatief uitkomt, dat zal wellicht worden afgevangen :+ Dan vul je 0 in.
0 accepteerde de velden niet. Heb uiteindelijk maar ingevuld wat ik voor salderen afneem op de dubbele meter. Dat ik dat wegstreep tegen een significant overschot hoef ik niet te verbergen, maar kon t ook niet aangeven 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:30

is het proberen waard.
Gaat toch iets mis, de Bekijk jaarkosten link is: https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/undefined
xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Als je op aanmelden drukt dan kun je de jaarkosten wel zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
’Woud aan terugleverkosten’
Directeur Ben Woldring van vergelijkingssite Gaslicht.com kan zich voorstellen dat klanten met zonnepanelen vanwege dit woud aan terugleverkosten „door de bomen het bos niet meer zien”. Hoewel de energietarievenvergelijker op zijn site de verschillende terugleverkosten van aanbieders verrekent en overzichtelijk toont hoeveel klanten per maand bij leveranciers betalen, denkt Woldring dat het transparanter is als alle bedrijven de terugleverkosten op dezelfde manier in rekening gaan brengen. „De meest heldere vorm lijkt een tarief per kWh stroom te zijn, zoals Eneco wil gaan doen.”
Vuistregel
Door de invoering van terugleverkosten wordt het voor huishoudens trouwens belangrijker om niet meer zonnepanelen op hun dak te leggen dan zij voor hun eigen stroomverbruik nodig hebben. Als vuistregel geldt dat acht tot tien panelen voldoende zijn bij een gemiddeld jaarverbruik van 2500 kWh. Bij een jaarlijks stroomverbruik van 3500 kWh volstaan elf tot dertien zonnepanelen meestal.
https://www.telegraaf.nl/...nnepanelen-wordt-ratjetoe

Waarom zou het belangrijker zijn om niet meer panelen op je dak te leggen dan je eigen verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 02:34
Wolly schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:15:
Waarom zou het belangrijker zijn om niet meer panelen op je dak te leggen dan je eigen verbruik?
Net zit vol.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:34

Omdat de grote zonnepaneel installaties van de energieboeren anders minder renderen.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:29
[...]

[...]

Ik heb nog 2 investeringen voor de toekomst:

Upgrade van pannelen gelet op opwekking in winter (dak vol levert nu 60% meer op qua opwekking). Gevolg is dat ik bij negatieve prijzen en/of terugleverboetes ik panelen uit wil kunnen zetten. Van daaruit volgt 2e investering, namelijk
Aanschaf batterij (liefst 30kWh).

Beiden hangen natuurlijk af van kosten/baten-analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:50
[...]

[...]

Ik zou inderdaad zeggen dat dit logisch is, maar dan wel in combinatie met een legplan om zoveel als mogelijk opwek direct te kunnen verbruiken. Dus niet alles op zuid knallen..

En natuurlijk rekening houden met toekomstig verbruik..

Dus toch maar dat dak vol! :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 13:29
eltweako schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:46:
Vraag me af wat voor wurgcontract mensen nu hebben dat ze gasprijzen van rond €1,30 de m³ een "goede deal" vinden.
Ik houd gas en Electra vanaf nu netjes gescheiden en zet hem maximaal voor een jaar vast.
Voor mij persoonlijk is het vooral het 'genot' van regelmaat. Daarbij verbruiken we niet erg veel gas (max 400-450m3) waardoor dit voor mij een prima compromis is voor 3 jaar lang duidelijkheid.

[ Voor 1% gewijzigd door trommelaap op 03-05-2024 10:27 . Reden: Indicatie gasverbruik toegevoegd ]

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Ik heb via verschillende links nu 3 contracten toegestuurd gekregen,
3 jarig contract met zonnepanelen en 15€ vaste kosten en 30 tot 32cent per kW
2 jarig contract via welkom terug zonder mogelijkheid om zonnepanelen aan te vinken en 26 cent per kW
1 jarig contract via welkom terug zonder mogelijkheid om zonnepanelen aan te vinken en 21 cent per kW

Ik heb wat uit te zoeken dit weekend, denk dat ik voor het 1 jarig contract ga vanaf 1 november 2024 of wellicht het 2 jarig contract.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het net zit alleen vol op bepaalde plekken. Daarnaast zeggen ze dat je door de terugleverkosten dus niet meer dan nodig aan panelen moet leggen.

Dat begrijp ik niet, het is tot nu toe toch altijd zo dat je bij een netto teruglevering geld terugkrijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
trommelaap schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:24:
[...]

Voor mij persoonlijk is het vooral het 'genot' van regelmaat. Daarbij verbruiken we niet erg veel gas (max 400-450m3) waardoor dit voor mij een prima compromis is voor 3 jaar lang duidelijkheid.
Daar kan ik me wel in vinden.
Ik gebruik zelf ook maar 180m³, maar dat komt ook grotendeels door de hoge gasprijs.
Hoe goedkoper het gas wordt, hoe meer gas ik ga verbruiken (langer onder de douche bijv.).

Persoonlijk zou ik het erg vervelend vinden als ik het gas zou vastzetten voor 3 jaar en over een jaar zit de gasprijs onder €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkielip
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 14:57
Wat betreft de contracten van Greenchoice via welkom terug linkt. In de voorwaarden zie ik
Greenchoice mag deze contractvoorwaarden en/of de nettoterugleververgoeding veranderen.
Als Greenchoice dat doet, informeert Greenchoice u schriftelijk of digitaal hierover
Dit vind ik dan wel weer een risico..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Henkielip schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:38:
Wat betreft de contracten van Greenchoice via welkom terug linkt. In de voorwaarden zie ik

[...]

Dit vind ik dan wel weer een risico..
dat is slechts 31 keer genoemd in dit topic. ga ik niet meer op in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkielip
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 14:57
de Peer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Aha bedankt dat je er even op ging, dan doorzoek ik het forum even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het proberen waard.
Maar kan je dit contract ook afsluiten als je zonnenpanelen hebt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Maar kan je dit contract ook afsluiten als je zonnenpanelen hebt of?
Ja want GC heeft zijn website niet op orde. Bij deze link kan je niet aangeven dat je zonnepanelen hebt dus kun je de teruglevering ook niet opgeven :) Je meldt je dus aan met 0 teruglevering als opgegeven waarde.

Maar eigenlijk is deze aanbieding vanuit GC bedoeld voor consumenten zonder zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cimpel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Zojuist voor 1 jaar stroom (gas bij andere leverancier) aangemeld (verbruik meer dan ik teruglever), kreeg prompt contract ondanks dat ik al bij Greenchoice afneem.
In maandbedrag (uiteraard) nog geen rekening gehouden met teruglevering, passen we later wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gAzu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-06 16:35
MisterB schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:10:
[...]
hi, mijn vraag was vrij duidelijk denk ik .. ik wil inderdaad een soort van "affakkelen" als er na alle verbruik stroom over is op een willekeurig moment ..
.. maar dan wel met een systeem dat uit enphase micro omvormers bestaat ...
Ik weet dat je met victron ess systemen door phase shifting de omvormer dicht kan knijpen maar zo een omvormer heb ik dus niet ... ik ga het 'affakkelen' maar eens lezen .. dat is precies de juiste term .. lol

dank allen
Ha @MisterB ,

Misschien is het al genoemd ondertussen (ik lig 24 pagina's achter, het gaat hard hier)

Enphase heeft een prima gridprofile voor de micro's genaamd Zero Export.
Deze zorgt er kennelijk voor dat er niet méér wordt opgewekt dan je op dát moment verbruikt.
Precies wat je wil :)

Ik vermoed dat je hiervoor wel een Envoy Metered moet hebben met de CT meetspoelen geinstalleerd om je realtime verbruik te kunnen meten om zo de opwek aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Novax schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:59:
[...]
Maar eigenlijk is deze aanbieding vanuit GC bedoeld voor consumenten zonder zonnepanelen.
Ahh vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-06 16:16
de Peer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Mijn glazen bol geeft aan (staat onder het prijs plakkertje) dat je de 100ste nog gaat halen... alvast proost.. :9B

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Pagina: 1 ... 46 ... 144 Laatste

Let op:
Opmerkingen vooraf
* Het verdien- en kostenmodel van zonneparken en particuliere PV is niet vergelijkbaar. Een inhoudelijke discussie om ze te vergelijken is prima, maar een gratuite 'wij worden geplukt terwijl zij subsidie krijgen' wordt geknipt.
* Politiek speelt een belangrijke bijrol, maar houd het bij het onderwerp.
Topicwegwijzer
* Renewables vs fossiel vs kern: De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden
* Bespreken van een persoonlijke energiecontract: Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
* Ranten over zakkenvullers: doe gewoon niet.
* Het hoe, waarom, alternatieven voor afwijkende contracten voor PV-eigenaren: dit topic :)