De oplossing zou zijn om te zorgen dat de stroom die opgewekt wordt als de zon schijnt op te slaan om te gebruiken als de zon niet schijnt.Lothlórien schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:51:
[...]
Het is vervelend dat het in jouw situatie niet werkt, maar voor veel mensen werkt het wel. In het verleden was het zelfs vrij populair om de wasmachine in de nacht te draaien, mits de woonsituatie dat toeliet dan.
Je kunt de schuld natuurlijk altijd buiten jezelf leggen, maar zo werk je niet naar een oplossing toe. Liever heb ik het over de maatschappij en vanuit de maatschappij wordt er overdag ten overvloede geproduceerd dus is het logisch dat de maatschappij het verbruik naar die momenten probeert te verhuizen. De overheid bestuurt alleen maar. (en ze vallen soms, hopelijk krijgen we een beter bestuur terug).
Dus de salderingsregeling. Wat er overblijft moet je een bedrag betalen. Maar nu wordt je dubbel gepakt.
Dat zou de ideale oplossing zijn.
Ik heb geen plek voor een batterij en ook al zou ik dat hebben. Dan koop/huur ik er geen 1 want daar komt vast wel weer een toeslag op om dit op te slaan daar..
Dus in 2027 als die salderingsregeling weg is zet ik de optie aan om mijn zonnepanelen uit te zetten als ze meer terugleveren.
Dit heb ik al getest en gewerkt.
[ Voor 7% gewijzigd door EdwardS op 06-06-2025 15:35 ]