- Pinkys Brain
- Registratie: December 2007
-
Laatst online: 14:00
Het gaat de leveranciers niet om de kosten, het gaat ze om hun winst. Verloren inkomsten zijn voor hun hetzelfde als kosten. De terugleverkosten zijn een verschrikkelijke goede campagne om verdere toename van zonnestroom af te ketsen. Als ze de kosten en verloren inkomsten in de vaste kosten moeten stoppen werkt het niet.
Zelfs als er geen teruglever congestie was die kosten veroorzaakte, zal toename van zonnepanelen de kosten voor mensen zonder panelen toe laten nemen. Ik vermoed zelfs dat verloren inkomsten veel meer effect hebben dan congestie.
Maar dat is allemaal irrelevant, er is een amendement om negatieve vergoeding te voorkomen. Het een ander naampje geven en zeggen "uhhhh, ik begrijp niet of dat betekent of het wat anders is" is een leugen. De ACM weet precies wat de wet betekent, ze weten dat de wet duidelijk is, ze weten dat ze de invloed hebben om een duidelijke wet onduidelijk te maken in de rechtbank en hebben willens en wetens en liegend daar gebruik van gemaakt.
Let op:
Opmerkingen vooraf
* Het verdien- en kostenmodel van zonneparken en particuliere PV is niet vergelijkbaar. Een inhoudelijke discussie om ze te vergelijken is prima, maar een gratuite 'wij worden geplukt terwijl zij subsidie krijgen' wordt geknipt.
* Politiek speelt een belangrijke bijrol, maar houd het bij het onderwerp.
Topicwegwijzer
* Renewables vs fossiel vs kern:
De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden
* Bespreken van een persoonlijke energiecontract:
Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
* Ranten over zakkenvullers: doe gewoon niet.
* Het hoe, waarom, alternatieven voor afwijkende contracten voor PV-eigenaren: dit topic