"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Als dat je vraag is...ZieMaar! schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:44:
Maar hoeveel criminele asielzoekers zijn er dan, die niet hard genoeg (ik neem aan: minder zwaar gestraft dan vergelijkbare criminele mensen, met inachtneming van de persoonlijke omstandigheden , zoals gebruikelijk in Nederland) aangepakt worden?
Is dat feitelijk gezien niet enorm non-issue?
Wat ik veel interessanter vind is wat wij als maatschappij en instituties hebben gedaan om te voorkomen dat deze asielzoekers tot criminaliteit zouden vervallen. Op dit moment doen we er alles aan om dat wél te laten gebeuren. Het zijn op het moment tweederangs burgers, die niet mogen deelnemen aan de het maatschappelijk verkeer, en dus ook kansen om te integreren worden ontnomen. Werken is verboden, waardoor men afhankelijk blijft van een kleine toelage. Bovendien ben je veroordeeld tot zeker vijf jaar stierlijke verveling.
Dit is receptuur voor criminaliteit. En dan zeuren als asielmigranten crimineel gedrag vertonen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Gecorrigeerd voor socio economische status zijn statushouders en andere (n-de generatie) allochtonen zelfs minder crimineel dan room blanke autochtonen.ZieMaar! schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:44:
Maar hoeveel criminele asielzoekers zijn er dan, die niet hard genoeg (ik neem aan: minder zwaar gestraft dan vergelijkbare criminele mensen, met inachtneming van de persoonlijke omstandigheden , zoals gebruikelijk in Nederland) aangepakt worden?
Is dat feitelijk gezien niet enorm non-issue?
Maar goed, dat zijn kille cijfers en onderzoek, "we" worden geregeerd door een gevoel en emotie...
Met betrekking tot zedenmisdrijven is het al helemaal krom. 95% gebeurt door iemand dicht bij de sociale kring, meestal familie. Een ouder, oom, familievriend...
En aangezien hier 17% een autochtone achtergrond heeft, gaat het dus om 83% van de bevolking, een gigantisch groter aantal.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Nee want die hebben wel een thuis waar ze niet voor hun leven hoeven te vrezen.Kid Buu schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:33:
[...]
Worden die jonge Nederlandse toeristen ook door de Spaanse verzorgingsstaat gehuisvest en zoeken die tevens een langdurig verblijf daar?
Eens. Maar zelfs dan, is het op een manier een factor die besproken moet worden, anders dan vanuit de onderbuik, racistische motieven of wat dan ook? Dat is vooral mijn puntHelixes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:35:
[...]
Als dat je vraag is...
Wat ik veel interessanter vind is wat wij als maatschappij en instituties hebben gedaan om te voorkomen dat deze asielzoekers tot criminaliteit zouden vervallen. Op dit moment doen we er alles aan om dat wél te laten gebeuren. Het zijn op het moment tweederangs burgers, die niet mogen deelnemen aan de het maatschappelijk verkeer, en dus ook kansen om te integreren worden ontnomen. Werken is verboden, waardoor men afhankelijk blijft van een kleine toelage. Bovendien ben je veroordeeld tot zeker vijf jaar stierlijke verveling.
Dit is receptuur voor criminaliteit. En dan zeuren als asielmigranten crimineel gedrag vertonen.
Probleem hierbij is dat de instroom het afgelopen tien jaar zo groot is geworden dat een goede en humane integratie mede door bezuinigingen een stuk moeilijker is gemaakt. Alleen om de processen en orde op zaken te stellen ben ik wel een voorstander om op de rem te trappen.Helixes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:35:
[...]
Als dat je vraag is...
Ja, migranten moeten stinkend hun best doen om te laten zien dat je je wilt conformeren aan Nederland, maar daar hoort het krijgen van een eerlijke kans ook bij! Nu gebeuren beide lang niet atlijd.
Er wordt op de rem getrapt: Europees Migratiepact. Wat stel je voor?Pasteis schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:00:
[...]
Probleem hierbij is dat de instroom het afgelopen tien jaar zo groot is geworden dat een goede en humane integratie mede door bezuinigingen een stuk moeilijker is gemaakt. Alleen om de processen en orde op zaken te stellen ben ik wel een voorstander om op de rem te trappen.
Ja, migranten moeten stinkend hun best doen om te laten zien dat je je wilt conformeren aan Nederland, maar daar hoort het krijgen van een eerlijke kans ook bij! Nu gebeuren beide lang niet atlijd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Precies allerhoogste prioriteit geven aan het Europese Migratiepact en zero-tolerancebeleid voor overtredingen bij het niet naleven van deze afspraken voor zowel de staat als de migrant. Bovendien moet er nog een effectieve aanpak bedacht worden voor het opsporen en terugsturen van uitgeproduceerde asielzoekers. Die lijken nu te makkelijk aan de regering te ontsnappen.Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:02:
[...]
Er wordt op de rem getrapt: Europees Migratiepact. Wat stel je voor?
Ontzettend leuk zo'n pact, het is de goede stap in de juiste richting maar ik vrees dat handhaven tekort schiet en het als papieren tijger blijft.
https://www.universiteitleiden.nl/in-de-media/2026/04/succes-van-migratiepact-hangt-af-van-samenwerking-en-solidariteit
En wat stel je voor om de opvang in goede banen te leiden? Dat probleem lossen we niet op met alleen op de rem trappen en dichter op uitgeprocedeerde asielzoekers te zitten.Pasteis schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:13:
[...]
Precies allerhoogste prioriteit geven aan het Europese Migratiepact en zero-tolerancebeleid voor overtredingen bij het niet naleven van deze afspraken voor zowel de staat als de migrant. Bovendien moet er nog een effectieve aanpak bedacht worden voor het opsporen en terugsturen van uitgeproduceerde asielzoekers. Die lijken nu te makkelijk aan de regering te ontsnappen.
Ontzettend leuk zo'n pact, het is de goede stap in de juiste richting maar ik vrees dat handhaven tekort schiet en het als papieren tijger blijft.
https://www.universiteitleiden.nl/in-de-media/2026/04/succes-van-migratiepact-hangt-af-van-samenwerking-en-solidariteit
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het is niet aan mij om oplossingen te bedenken, omdat ik niet weet wat het juiste is, rekening houdend met de vele factoren. Maar wel om mijn zorgen uit te spreken en mijn recht om hierover een mening te geven. Maar denk ik op de eerste plaats zowel de capaciteit als het budget op peil gebracht moet worden om de gemaakte plannen uit te kunnen voeren.Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:16:
[...]
En wat stel je voor om de opvang in goede banen te leiden? Dat probleem lossen we niet op met alleen op de rem trappen en dichter op uitgeprocedeerde asielzoekers te zitten.
Het zal een knappe rekensom zijn voor kosten/baten, maar volgens mij zijn er genoeg slimme koppen en onderzoeken geweest over hoe je dit kunt aanpakken. Geef ze de capaciteit en het budget. Ik zeg alleen maar dat het dan wel helpt om de druk van de grote instroom te verlagen door nog kritischer te kijken naar welke landen het meest nijpend zijn (prioriteren).
De maatschappelijke druk, rommelige politiek en huizencrisis helpen gewoon niet.
Wat denk jij dat zal helpen?
Ik ben blij dat je ook naar de keten wilt kijken en onderkent dat het ook een capaciteits- en budgetprobleem is.Pasteis schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:33:
[...]
Het is niet aan mij om oplossingen te bedenken, omdat ik niet weet wat het juiste is, rekening houdend met de vele factoren. Maar wel om mijn zorgen uit te spreken en mijn recht om hierover een mening te geven. Maar denk ik op de eerste plaats zowel de capaciteit als het budget op peil gebracht moet worden om de gemaakte plannen uit te kunnen voeren.
Het zal een knappe rekensom zijn voor kosten/baten, maar volgens mij zijn er genoeg slimme koppen en onderzoeken geweest over hoe je dit kunt aanpakken. Geef ze de capaciteit en het budget. Ik zeg alleen maar dat het dan wel helpt om de druk van de grote instroom te verlagen door nog kritischer te kijken naar welke landen het meest nijpend zijn (prioriteren).
De maatschappelijke druk, rommelige politiek en huizencrisis helpen gewoon niet.
Wat denk jij dat zal helpen?
Dit zijn mijn oplossingen:
Joris748 in "De landelijke Nederlandse politiek 2026"
We kunnen de asielcrisis niet tegelijk oplossen met de stikstof- en huizencrisis. Daarom pleit ik zo voor de eerdergenoemde rem.Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:38:
[...]
Ik ben blij dat je ook naar de keten wilt kijken en onderkent dat het ook een capaciteits- en budgetprobleem is.
Dit zijn mijn oplossingen:
Joris748 in "De landelijke Nederlandse politiek 2026"
Het is een illusie om te denken dat je met een rem de problemen oplost of zelfs vermindert.Pasteis schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:46:
[...]
We kunnen de asielcrisis niet tegelijk oplossen met de stikstof- en huizencrisis. Daarom pleit ik zo voor de eerdergenoemde rem.
De kabinetten Rutte hebben de problemen op alle gebieden zo groot laten worden, dat op alle fronten actie ondernomen moet worden. We kunnen niet meer kiezen waar we mee beginnen, het zal tegelijk moeten. Verbeteren van de asielketen, oplossen stikstofprobleem en zorgen dat er (sociale) huurhuizen gebouwd worden.
Hoe denk je alles tegelijkertijd te willen aanpakken? We hebben een tekort aan geld, middelen en vakkundig personeel om dat te doen. Je zal dus moeten wegstrepen en kiezen voor hetgeen het andere vrijmaakt.Joris748 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:59:
[...]
Het is een illusie om te denken dat je met een rem de problemen oplost of zelfs vermindert.
De kabinetten Rutte hebben de problemen op alle gebieden zo groot laten worden, dat op alle fronten actie ondernomen moet worden. We kunnen niet meer kiezen waar we mee beginnen, het zal tegelijk moeten. Verbeteren van de asielketen, oplossen stikstofprobleem en zorgen dat er (sociale) huurhuizen gebouwd worden.
Let op:
Hier gelden de volgende regels:
• Geen meningen zonder onderbouwing. Onderbouw je standpunten altijd zoveel mogelijk met betrouwbare bronnen, er is op het vlak van migratie en afgeleide kwesties veel informatie te vinden vanuit onafhankelijke bronnen.
• Vermijd s.v.p. overduidelijke slechte of partijdige bronnen, controleer de kwaliteit van bronnen en informatie.
• S.v.p. geen anekdotische/individuele ervaringen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie en soortgelijke strekking
• Geen discriminatie/racisme op punten zoals huidskleur, geslacht, geaardheid, etc.
Hier gelden de volgende regels:
• Geen meningen zonder onderbouwing. Onderbouw je standpunten altijd zoveel mogelijk met betrouwbare bronnen, er is op het vlak van migratie en afgeleide kwesties veel informatie te vinden vanuit onafhankelijke bronnen.
• Vermijd s.v.p. overduidelijke slechte of partijdige bronnen, controleer de kwaliteit van bronnen en informatie.
• S.v.p. geen anekdotische/individuele ervaringen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over iq, natuurlijke selectie en soortgelijke strekking
• Geen discriminatie/racisme op punten zoals huidskleur, geslacht, geaardheid, etc.