ik ga overstappen van KPN glasvezel naar Odido glasvezel. In principe kan ik een gratis monteur krijgen, maar is een monteur wel nodig vraag ik me af? Mocht iemand ervaringen hebben dan hoor ik graag
Alle vragen omtrent de monteursstijnec1 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:08:
ik ga overstappen van KPN glasvezel naar Odido glasvezel. In principe kan ik een gratis monteur krijgen, maar is een monteur wel nodig vraag ik me af? Mocht iemand ervaringen hebben dan hoor ik graag
Voor zover ik weet stuurt Odido altijd Guidion. De monteur moet het werkend opleveren.stijnec1 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:08:
Bij KPN (waar ik begin juli vandaan overstap naar Odido, want belachelijk verlengaanbod bij KPN) was die monteur wel nodig, want patch in centrale was verkeerd gegaan. Dus die monteur kon alles netjes regelen, kon ikzelf niet. Dus als Odido een gratis monteur stuurt, dan zet ik graag een bakje koffie voor m.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Je moet fysiek de glasvezels over zetten in het nieuwe kastje.stijnec1 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:08:
Ik zou dat zeker door de monteur laten doen.
Het zijn erg dunne en kwetsbare vezels.
Daarnaast komt er niet zichtbaar licht uit, waar je volgens de monteur niet in mag kijken.
www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5
Is deze wijziging reden om je hele internet- en tv-abonnement bij Odido op te zeggen, of alleen het opnemenpakket? Dat is eerste zou voor mij gunstig zijn, want mijn kortingsperiode zit er nét op.MikeT80 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:18:
Tijd om op te zeggen:
(of zal er nog iets te onderhandelen vallen)?
[Afbeelding]
- Moet ik videoland basis zelf opzeggen nu dat vanaf juli automatisch bij Odido/opnemen komt?
- Moet ik perse tot 4 maanden voor einde (2-jarig) contract (eind oktober) wachten voor aantrekkelijk verlengingsaanbod of kan dat nu al? Op mijnodido wordt me al een aantrekkelijk aanbod gedaan.
- Gaat dat verlengingsaanbod op mijnodido gelijk in of op eind contract?
Meer mensen last van een storing? Hier al sinds drie uur in de middag geen verbinding meer. Odido zelf claimt gewoon verbinding met mijn modem te kunnen maken (zelfs als hij niet aan de stroom hangt…). Is al de tweede storing deze week.
Het geheel, want je koopt het als één ding. Als je wil kijken én opnemen dan heb je beide nodig.FreshM schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:12:
[...]
Is deze wijziging reden om je hele internet- en tv-abonnement bij Odido op te zeggen, of alleen het opnemenpakket? Dat is eerste zou voor mij gunstig zijn, want mijn kortingsperiode zit er nét op.
"je kunt opzeggen tot <datum>" klopt waarschijnlijk ook niet: wat als je er later pas achter komt, bijv. als je je factuur bekijkt, al is het 2 maanden later? Dan sta je alsnog in je recht om op te zeggen natuurlijk. Consumentenrecht is vrij soepel naar de consument toe.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik stap op 3 juni over van KPN naar Odido glasvezel en heb voor doe-het-zelf installatie gekozen. Het installatiepakket heb ik inmiddels ontvangen. Odido klantenservice heeft aan mij bevestigd dat er geen monteur aan te pas hoeft te komen omdat het slechts een lijnovername betreft.stijnec1 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:08:
Ik blijf mijn huidige XGS-PON ONT gebruiken die bij het installatiepakket van KPN geleverd werd.
@Remmer Als Odido een doe het zelf pakket opstuurt is het anders dan de voorbeelden en vragen hier van mensen die de monteur zelf afzeggen...
Ik deelde mijn ervaring. Net als stijnec1 kon ik tijdens het bestelproces voor een gratis monteur kiezen. Daarnaast had ik de optie voor een doe-het-zelf installatie. Dat laatste heb ik gekozen. Het is dus niet zo dat Guidion altijd langsgestuurd wordt, zoals in een eerdere reactie werd gesuggereerd.jongetje schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:56:
@Remmer Als Odido een doe het zelf pakket opstuurt is het anders dan de voorbeelden en vragen hier van mensen die de monteur zelf afzeggen...
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Odido in Gouda?
Ik dacht dat ze over de glasvezel lijn van KPN zouden leveren (nu glasvezel van kpn hier) maar aan de telefoon werd mij vandaag verteld dat een andere kabel naar binnen gebracht moet worden en dat het over de lijn van Delta zal gaan
Ik dacht dat ze over de glasvezel lijn van KPN zouden leveren (nu glasvezel van kpn hier) maar aan de telefoon werd mij vandaag verteld dat een andere kabel naar binnen gebracht moet worden en dat het over de lijn van Delta zal gaan
[ Voor 4% gewijzigd door dsp4life op 28-05-2026 23:03 ]
Nou fijn, onderhoud van 1:00 tot 7:00, alsof er geen mensen zijn die dan internet nodig hebben. Konden ze niet minimaal wat later beginnen. Bovenop al die storingen van ze ligt internet er inmiddels maandelijks of nog vaker uit.
Heb het idee dat het allemaal bergafwaarts is gegaan sinds de overname.
De dagelijkse phishing pogingen blijven een goede herinnering dat ik hier nooit meer terug kom wanneer ik eindelijk weg kan.
De dagelijkse phishing pogingen blijven een goede herinnering dat ik hier nooit meer terug kom wanneer ik eindelijk weg kan.
[ Voor 40% gewijzigd door Rogers op 29-05-2026 01:19 ]
Als jij niet zonder internet kan, heb je toch wel een backup lijn geregeld?Rogers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 01:12:
Nou fijn, onderhoud van 1:00 tot 7:00, alsof er geen mensen zijn die dan internet nodig hebben. Konden ze niet minimaal wat later beginnen. Bovenop al die storingen van ze ligt internet er inmiddels maandelijks of nog vaker uit.
Odido is een low budget providerRogers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 01:12:
Als je daar een consumentenverbinding hebt dan zal het zo belangrijk niet zijn
en je kunt altijd weg.. er is niemand die dat tegen houdt
of een 2e verbinding aanvragen of hebben als je bijvoorbeeld altijd internet nodig hebt
[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 29-05-2026 01:58 ]
Ik vind het vooral kut dat het nergens gemeld werd. Ik had vanaf 00:00 geen internet. Heb alles herstart en daarna ook gereset omdat ik dacht dat het aan mn router lag. Kan dus alles weer opnieuw gaan instellen
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
dat kun je hier toch gewoon checkenDirtyBird schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 02:13:
Ik vind het vooral kut dat het nergens gemeld werd. Ik had vanaf 00:00 geen internet. Heb alles herstart en daarna ook gereset omdat ik dacht dat het aan mn router lag. Kan dus alles weer opnieuw gaan instellen
https://www.odido.nl/storingen-en-onderhoud
-knip. Reageer op een normale manier of reageer niet.
[ Voor 69% gewijzigd door rens-br op 29-05-2026 08:35 ]
Mijn internet viel weg rond middernacht. Die website gaf zeker een uur geen storing of werkzaamheden aan. Toen dacht ik dat ik zelf misschien iets kon doen.boyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 02:25:
[...]
dat kun je hier toch gewoon checken
-knip-
-knip-
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 29-05-2026 08:37 ]
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Dat had ik in het begin met die storingen, router opnieuw opstarten, dns filter uit zetten, etc. blijkt het Odido te zijn terwijl ze geen storing vermelden. Inmiddels ga ik er maar eerst van uit dat het weer aan hun ligt.DirtyBird schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 02:13:
Kan altijd weg? Al eens van een vast contract gehoord? (en nee die ga ik niet afkopen omdat hun onbetrouwbaar blijken).boyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 01:57:
[...]
Odido is een low budget provider
Als je daar een consumentenverbinding hebt dan zal het zo belangrijk niet zijn
en je kunt altijd weg.. er is niemand die dat tegen houdt
of een 2e verbinding aanvragen of hebben als je bijvoorbeeld altijd internet nodig hebt
Overigens rare reacties op DirtyBird. Denken dat het aan je eigen netwerk ligt is een logische reactie. En hij heeft niet net na 1 gepost.
[ Voor 12% gewijzigd door Rogers op 29-05-2026 03:32 ]
-knip-Rogers schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 01:12:
[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 29-05-2026 08:04 ]
Laten we het wel gezellig houden hier? Op de man spelen en victim blaming is nergens voor nodig. Ik heb wat reacties aangepast en opgeruimd.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 29-05-2026 08:38 ]
Mja.. wel jammer dat de Captcha niet altijd werkt. Mag niets kosten.boyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 02:25:
[...]
dat kun je hier toch gewoon checken
Dat is geen ododio issuegerritjan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:40:
[...]
Mja.. wel jammer dat de Captcha niet altijd werkt. Mag niets kosten.
[Afbeelding]
Gebruik je een shared ip?
Nee. Een ip van Odidoboyette schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:42:
[...]
Dat is geen ododio issue
Gebruik je een shared ip?
Hebben blijkbaar de gratis recaptcha code naar productie gedeployed (aanname), maar wel erg slecht...
Gezien de hoge prijzen bij ziggo die ik nu betaal en het feit dat ze daar niks in willen betekenen ben ik rond aan het kijken naar een andere provider, twijfel op dit moment tussen KPN en Odido. Heb in elk geval wel belsoten geen televisie meer op te nemen in mijn abbo, voor dat beetje tv dat ik nog kijk hoop ik voldoende uit het gratis NPO Start te halen.
Als ik op puur op features + prijs kijk, dan wint Odido. ze bieden op mijn adres glasvezel aan tot 8gbit/s, terwijl KPN maar 1 gbit/s max aanbiedt. Dat gezegd te hebben hoef ik ook niet meer dan 1 gbit/s, maar leuk om te weten dat het hoger zou kunnnen,
Met de huidige aanbiedingen zou het eerste jaar al een verschil zijn van 20e bij Odido vs 35e bij KPN, en in het tweede jaar stijgt dat nar 45e vs 57,5e. Daarnaast heeft Odido atm geen aansluitkosten/monteur.
Ik lees zo her en der wel wat mixed dingen over de stabiliteit en kwaliteit van het Odido netwerk, ook als ik hier de laatste paar pagina's zo terug lees. Wat zou jullie advies zijn op basis van jullie ervaringen?
fyi, ik betaal nu, met de aankomende verhogingen bij Ziggo, 85e p/m dus ik ga er hoe dan ook op vooruit xD
Als ik op puur op features + prijs kijk, dan wint Odido. ze bieden op mijn adres glasvezel aan tot 8gbit/s, terwijl KPN maar 1 gbit/s max aanbiedt. Dat gezegd te hebben hoef ik ook niet meer dan 1 gbit/s, maar leuk om te weten dat het hoger zou kunnnen,
Met de huidige aanbiedingen zou het eerste jaar al een verschil zijn van 20e bij Odido vs 35e bij KPN, en in het tweede jaar stijgt dat nar 45e vs 57,5e. Daarnaast heeft Odido atm geen aansluitkosten/monteur.
Ik lees zo her en der wel wat mixed dingen over de stabiliteit en kwaliteit van het Odido netwerk, ook als ik hier de laatste paar pagina's zo terug lees. Wat zou jullie advies zijn op basis van jullie ervaringen?
fyi, ik betaal nu, met de aankomende verhogingen bij Ziggo, 85e p/m dus ik ga er hoe dan ook op vooruit xD
Ik stap ook over per 24 juni van Ziggo naar Odido. Ook downgrade ik van 1000 gbit naar 400 gbit onder het mom, hoeveel heeft een mens nodig. 2 thuiswerkers een beetje surfen en wat streaming. Stabiliteit is belangrijk zeker ivm thuiswerken. Het is daarom dat ik Ziggo nog even aanhoudt naast Odido. Ik betaal dan wel dubbel maar voor de prijs die Odido mij aanbiedt, €21 p/m voor de eerst 6 maanden, vindt ik dit geen probleem. Ook voor het eerst naar glasvezel dus dubbel zo spannendRaxious schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:17:
Gezien de hoge prijzen bij ziggo die ik nu betaal en het feit dat ze daar niks in willen betekenen ben ik rond aan het kijken naar een andere provider, twijfel op dit moment tussen KPN en Odido. Heb in elk geval wel belsoten geen televisie meer op te nemen in mijn abbo, voor dat beetje tv dat ik nog kijk hoop ik voldoende uit het gratis NPO Start te halen.
Goede keuze. Hier vorig jaar ook van 1000 naar 400 Mbit/s gegaan bij Ziggo. Met een ASUS RT-BE92U achter het modem in bridge en CAT6a-kabels draait dat voor twee personen vlekkeloos. We betalen € 61,50 voor internet en TV Start via CI+. Glasvezel kan hier ook, maar zolang de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen, bespaar ik me het gedoe. Geniet in ieder geval van je kortingsmaanden bij Odido!Crawl NL schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:19:
[...]
Ik stap ook over per 24 juni van Ziggo naar Odido. Ook downgrade ik van 1000 gbit naar 400 gbit onder het mom, hoeveel heeft een mens nodig. 2 thuiswerkers een beetje surfen en wat streaming. Stabiliteit is belangrijk zeker ivm thuiswerken. Het is daarom dat ik Ziggo nog even aanhoudt naast Odido. Ik betaal dan wel dubbel maar voor de prijs die Odido mij aanbiedt, €21 p/m voor de eerst 6 maanden, vindt ik dit geen probleem. Ook voor het eerst naar glasvezel dus dubbel zo spannend
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Met 400 gbit zou ik de hele stad wel af kunnen handelen gok ik.Crawl NL schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:19:
[...]
Ik stap ook over per 24 juni van Ziggo naar Odido. Ook downgrade ik van 1000 gbit naar 400 gbit onder het mom, hoeveel heeft een mens nodig. 2 thuiswerkers een beetje surfen en wat streaming. Stabiliteit is belangrijk zeker ivm thuiswerken. Het is daarom dat ik Ziggo nog even aanhoudt naast Odido. Ik betaal dan wel dubbel maar voor de prijs die Odido mij aanbiedt, €21 p/m voor de eerst 6 maanden, vindt ik dit geen probleem. Ook voor het eerst naar glasvezel dus dubbel zo spannend
Uiteindelijk toch maar doorgezet en Odido gaat hier in vanaf 10 juni. Laat Ziggo nog wel even doorlopen, mocht ik toch issues krijgen met Odido kan ik het binnen 15 dagen weer retourneren en heb ik in elk geval ziggo nog lopen. Dan maar een maandje dubbel betalen.Crawl NL schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:19:
[...]
TV pakker er volledig uitgegooid omdat ik eigenlijk toch vrijwel geen tv kijk. Dan maar het nieuws en weerbericht van de NPO in plaats van RTL 4 xD
Ik ben alleen, dus de 1gbit/s up en down is wellicht overkill. Maar aan de andere kant had ik nu 1,1 gbit/s download bij Ziggo, en gezien het me nu toch al dusdanig veel scheelt zag ik niet direct reden om de snelheid te verlagen. Daarnaast is het verschil tussen 400 mbit/s en 1gbit/s ook maar 2,5 euro per maand. Dus daar lig ik ook niet wakker van ^^'
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
:strip_exif()/f/image/tL1URtxe9qoGcqEAtZOGQIHQ.jpg?f=fotoalbum_large)