• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 23:25
Heeft iemand ervaring met een nieuwe Odido abonnement afsluiten op naam van de partner? Het verleng aanbod is namelijk heel slecht.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 07:12
boswandeling schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:56:
[...]

[...]

Hebben jullie eigen hardware, of gebruiken jullie de router geleverd door Odido ?
2 maanden geleden overgestapt van Delta naar Odido ivm betere aanbieding, maar sindsdien eigenlijk alleen maar gedoe.

Vandaag was er een odido monteur/Guidion. Die heeft de ONT vervangen omdat ik ook websites heb die af en toe wat traag laden, of blijven hangen en dan ineens wel inladen. Geen peil op te trekken. Ik gebruik een eigen modem/router: Archer AX5400. Hiervoor had ik Delta (hetzelfde netwerk - geen ONT - de Glasvezel zat rechtstreeks aan het modem van Delta vast) en daar had ik hier nooit last van. Mijn vrouws laptop (windows) heeft er nog veel meer last van. Op mijn macbook (m4pro) heb ik er iets minder last van.

Helaas heeft het niet geholpen. Ook vandaag weer af en toe hangende sites. Heb een 1000/1000

[ Voor 10% gewijzigd door OcNewB op 29-06-2026 16:48 ]

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:48

menonv

Beunhazerij?

OcNewB schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:39:
[...]

2 maanden geleden overgestapt van Delta naar Odido ivm betere aanbieding, maar sindsdien eigenlijk alleen maar gedoe.

Vandaag was er een odido monteur/Guidion. Die heeft de ONT vervangen omdat ik ook websites heb die af en toe wat traag laden, of blijven hangen en dan ineens wel inladen. Geen peil op te trekken. Ik gebruik een eigen modem/router: Archer AX5400. Hiervoor had ik Delta (hetzelfde netwerk - geen ONT - de Glasvezel zat rechtstreeks aan het modem van Delta vast) en daar had ik hier nooit last van. Mijn vrouws laptop (windows) heeft er nog veel meer last van. Op mijn macbook (m4pro) heb ik er iets minder last van.

Helaas heeft het niet geholpen. Ook vandaag weer af en toe hangende sites. Heb een 1000/1000
DNS probleem? probeer eens om te zetten naar 1.1.1.1 / 8.8.8.8 / 9.9.9.9 ?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 07:12
menonv schreef op maandag 29 juni 2026 @ 20:44:
[...]

DNS probleem? probeer eens om te zetten naar 1.1.1.1 / 8.8.8.8 / 9.9.9.9 ?
Ja dank voor de tip, dat heb ik al. Ik zie ook in de logs van de router relatief vaak dit soort dingen staan:

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN1_ON

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN0_OFF

2026-06-29 20:12:30 Led Controller INFO [1158] Start to run LAN_ON

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN1_ON

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run WAN0_OFF

2026-06-29 20:12:28 Led Controller INFO [1158] Start to run LAN_OFF

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 23:22
DjoeC schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:17:
[...]

De monteur zou het na installatie bij Odido moeten hebben af/aangemeld. Werkt het na vertrek van de monteur dus niet goed dan een storing aanmelden met daarbij dat de monteur het "klaar" heeft gemaakt. Dan mag Odido verder zoeken....
& @Gr4mpyC3t

Vandaag contact gehad met Odido, lijn was nog niet actief, maar kon nog verbinden met het zwakke signaal van Delta dat nog aanwezig was, waardoor de indruk ontstond dat deze actief was. Het gevolg was wel een slechte verbinding met wisselende bitrates. Maar goed, ze sturen een monteur langs, want op afstand konden ze niks doen. Hoop dat het niet zoiets wordt als bij @OcNewB .
peterbier schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:05:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker.?
Ik ben toen van Kpn AON naar T-mobile op GPON gegaan.
Nu nog steeds klant vanaf 1-6-2022. (Nu Odido)
Gebruik een Fritzbox 5590 met AON sfp module bij Kpn.
Nu een GPON sfp module voor T-mobile (Odido)
Zoals Elsinga al aangaf. Als Odido in jouw (KPN) centrale PON apparatuur heeft gehangen dan krijg jij een PON aansluiting.

Is makkelijk te checken: Kan /kon je een 8 Gbit abonnement afsluiten bij Odido? Dan wordt je als Odido klant op XGS-PON gezet. Ook al kan KPN (of aangesloten KPN providers) maar 1 Gbit via AON leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:34
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Zoals Elsinga al aangaf. Als Odido in jouw (KPN) centrale PON apparatuur heeft gehangen dan krijg jij een PON aansluiting.

Is makkelijk te checken: Kan /kon je een 8 Gbit abonnement afsluiten bij Odido? Dan wordt je als Odido klant op XGS-PON gezet. Ook al kan KPN (of aangesloten KPN providers) maar 1 Gbit via AON leveren.
Eigenlijk is dit best vervelend.... Juist PON is makkelijk voor eigen apparatuur/SFP en bespaart daarmee materiaal bij overstappen en energie/stopcontact bij gebruik. Jammer dat je dan niet meer kunt kiezen.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09

elsinga

=8-)

[quote="Odido website"]Dit is beschikbaar op je adres: Glasvezel met een maximale snelheid van 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload.[[/quote]

Ik krijg dus waarschijnlijk een XGS-PON aansluiting. Maakt ook niet zoveel uit, grootste verschil is dat bij een storing elders in de straat ik wellicht ook last heb. Bij AON begint dat risico pas in de centrale.

Verder hang ik mijn Ubiquiti Cloud Gateway Ultra gewoon aan de ONT, net als nu bij KPN. Dus ik heb niets te maken met glasvezel FSP en zo. En zonder PPPoE kan ik straks wel genieten van de volle 1Gbit, in plaats van de 940Mbit bij KPN.

Als Odido net zo goed presteert als KPN (qua ping en dergelijke) dan hoor je mij niet klagen.

[ Voor 31% gewijzigd door elsinga op 30-06-2026 19:04 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:02
Barre73 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet of dat laatste altijd geldt. Ik kan hier niet hoger dan 1 Gb bij Odido ( in KPN-gebied), maar ik heb wel XGS-PON op een 5590 van Fritz. Kan niet meer snelheid krijgen.
elsinga schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:02:

Ik krijg dus waarschijnlijk een XGS-PON aansluiting. Maakt ook niet zoveel uit, grootste verschil is dat bij een storing elders in de straat ik wellicht ook last heb. Bij AON begint dat risico pas in de centrale.
Wat bedoel je? Die XGS-PON switch hangt ook gewoon in de centrale, net als de (AON)switch van KPN. Waarom zou jij last hebben van iemand elders in de straat tov AON?

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:14

vr6-only

Blub Blub

Ies Korpershoek schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet of dat laatste altijd geldt. Ik kan hier niet hoger dan 1 Gb bij Odido ( in KPN-gebied), maar ik heb wel XGS-PON op een 5590 van Fritz. Kan niet meer snelheid krijgen.
In jouw geval heb je waarschijnlijk te maken met het nieuwe netwerk van KPN, waarvan 1 provider appaatuur kan ophangen (KPN) en zodoende alle overige providers gebruik moeten maken van KPN WBA als leverancier.

Dat is de reden dat jij niet meer kunt aanvragen dan 1Gbit, omdat Odido in dit geval geen eigen apparatuur heeft in de centrale van KPN maar gebruik moet maken van KPN apparatuur.

Want voor zover mijn kennis reikt biedt Odido op XGS-PON en via eigen apparatuur diensten tot 8Gbit aan en niet 1Gbit.

It ain't stupid if it works!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:32
elsinga schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:02:
[quote="Odido website"]

...

En zonder PPPoE kan ik straks wel genieten van de volle 1Gbit, in plaats van de 940Mbit bij KPN.
Ik moet je helaas teleurstellen. Die 8 bytes PPPoE header zul je weinig van merken. Die +/-60 Mbit verlies je altijd bij een 1Gbit interface door overhead. Alleen als zowel router en ONT een snellere interface hebben kun je hoger.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

Vliegvlug

Flight Simple

Lijkt erop dat Odido helemaal geen korting meer geeft bij een verlening van 12 maanden. ;(

Zie onderstaand verlengaanbod wat ik krijg in de Odido app, het betreft Odido via ODF:
Odido via ODF - verlengaanbod 30 juni 2026

Dacht dat toen ik iets van 3 weken geleden keek dat er toen nog wel korting op het jaarabonnement zat.

Zou bellen nog zin hebben?

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sinds vorige week woensdag overgestapt van Ziggo naar Odido. Sinds het stenen tijdperk Ziggo gehad dus de overstap naar glasvezel was wel een beetje spannend zeker i.c.m. tv. Het draait op dit moment zoals het hoort dus we zijn tevreden. Na het lezen van een aantal berichten afgelopen weekend ook de switch gemaakt van de Zyxel t-56 modem naar de tp-link X20 (die we al hadden). Ook dat werkt top. Scheelt weer een apparaat en dat is fijn.

Werd ik gisteravond gebeld door Odido met de vraag of we wel internet hadden. Uiteraard alles uitgelegd en dat was prima. Tot zover is de service wat mij betreft ook dus dik in orde.

• elsinga

elsinga

=8-)

jongetje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:37:
[...]

Wat bedoel je? Die XGS-PON switch hangt ook gewoon in de centrale, net als de (AON)switch van KPN. Waarom zou jij last hebben van iemand elders in de straat tov AON?
Omdat XGS-PON de glasvezel als shared medium gebruikt en als iemand in die bus geen XGS-PON gebruikt (bijvoorbeeld door een verkeerde SFP in een eigen router te stoppen) de bus niet meer compleet is en dus geen verkeer meer. Tenminste, zo heb ik dat uit een bericht hier begrepen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
elsinga schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Omdat XGS-PON de glasvezel als shared medium gebruikt en als iemand in die bus geen XGS-PON gebruikt (bijvoorbeeld door een verkeerde SFP in een eigen router te stoppen) de bus niet meer compleet is en dus geen verkeer meer. Tenminste, zo heb ik dat uit een bericht hier begrepen.
Nu is/was dat vooral een probleem bij GPON en AON voor zover ik weet, want die gebruiken dezelfde frequenties. Bij AON en XGS-PON is dat geen probleem.

• elsinga

elsinga

=8-)

Muis666 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:14:
[...]

Ik moet je helaas teleurstellen. Die 8 bytes PPPoE header zul je weinig van merken. Die +/-60 Mbit verlies je altijd bij een 1Gbit interface door overhead. Alleen als zowel router en ONT een snellere interface hebben kun je hoger.
Hmmm.... dat is jammer, ik heb altijd begrepen dat het PPPoE was die die extra 60Mbit opsnoepte. Maar geen probleem, ik ben dat toch al gewend. ;)

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
elsinga schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:14:
[...]

Hmmm.... dat is jammer, ik heb altijd begrepen dat het PPPoE was die die extra 60Mbit opsnoepte. Maar geen probleem, ik ben dat toch al gewend. ;)
Voor wat het waard is, ik heb een 1gbps abonnement, aangesloten op een 2,5 Gbps poort. Ik haal 1080 Mbps zowel up- als download.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:46
Vliegvlug schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:52:
Lijkt erop dat Odido helemaal geen korting meer geeft bij een verlening van 12 maanden. ;(

Zie onderstaand verlengaanbod wat ik krijg in de Odido app, het betreft Odido via ODF:
[Afbeelding: Odido via ODF - verlengaanbod 30 juni 2026]

Dacht dat toen ik iets van 3 weken geleden keek dat er toen nog wel korting op het jaarabonnement zat.

Zou bellen nog zin hebben?
Ik lees verkeerd. Maar bellen heeft vaak wel zin.

[ Voor 10% gewijzigd door evleerdam op 01-07-2026 10:05 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 10:53

OmeJoyo

This is me

Storing in Alphen aan de Rijn, lijk niet bepaald de enige als ik op Allestoringen kijk, maar het lijkt ook niet alles.

Ik zit nog op ODF met eigen apparatuur.

Meer mensen wel of niet problemen?

13.10 : het is weer terug, hij lag eruit vanaf ongeveer 12.00. dacht zal niet meteen roepen hier maar net na het oosten dus opgelost :P

[ Voor 26% gewijzigd door OmeJoyo op 01-07-2026 13:10 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:37
Oke, ik kom er ff niet zo goed uit. Ik heb nu dus ook het 8gbps pakket, (want waarom niet) en zit nu met de uitdaging dat in een UDM-Pro aan de praat te krijgen. Ik dacht eerst, nou ik prik er wel een 10GBE ethernet unit in en dan neem ik die glas ONT wel voor lief, maar nu is zo'n ding dus ongeveer bijna net zo duur als zo'n ONT (ongeveer de helft), dus dat maakt dan niet zo veel meer uit ineens.

Alleen kan ik nu weer heel slecht vinden wat de meest stabiele route is om dit te bewerkstelligen tegen weinig euro's. De afgelopen 3 jaar is er een hoop verbeterd en zijn bepaalde dingen niet meer nodig, maar een ONT van rond de 80€ schijnt nog steeds wel een must te zijn.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:32
supersnathan94 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:28:
Oke, ik kom er ff niet zo goed uit. Ik heb nu dus ook het 8gbps pakket, (want waarom niet) en zit nu met de uitdaging dat in een UDM-Pro aan de praat te krijgen. Ik dacht eerst, nou ik prik er wel een 10GBE ethernet unit in en dan neem ik die glas ONT wel voor lief, maar nu is zo'n ding dus ongeveer bijna net zo duur als zo'n ONT (ongeveer de helft), dus dat maakt dan niet zo veel meer uit ineens.

Alleen kan ik nu weer heel slecht vinden wat de meest stabiele route is om dit te bewerkstelligen tegen weinig euro's. De afgelopen 3 jaar is er een hoop verbeterd en zijn bepaalde dingen niet meer nodig, maar een ONT van rond de 80€ schijnt nog steeds wel een must te zijn.
Je hebt 3 opties:
  1. Ethernet SFP+ module van +/- EUR 80
  2. XGSPON Zaram SFP+ van +/- EUR 140
  3. XGSPON FS.COM SFP+ van +/- EUR 240
Voordeel van de fs.com module is dat je de serial van de Odido ONT kan spoofen. De Zaram moet je bij Odido laten registreren, wat ook binnen 1 dag geregeld kan zijn.

Persoonlijk vind ik het bij een router met maar 1 10Gbit poort zonde om een 8 Gbit abonnement af te sluiten. Maar wellicht heb jij wel vaak meerdere machines die hun 1 Gbit dichttrekken.

• supersnathan94
Muis666 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Je hebt 3 opties:
Voordeel van de fs.com module is dat je de serial van de Odido ONT kan spoofen. De Zaram moet je bij Odido laten registreren, wat ook binnen 1 dag geregeld kan zijn.

Persoonlijk vind ik het bij een router met maar 1 10Gbit poort zonde om een 8 Gbit abonnement af te sluiten. Maar wellicht heb jij wel vaak meerdere machines die hun 1 Gbit dichttrekken.
thanks. ik had gehoopt dat het ondertussen wat goedkoper geworden zou zijn, maar zo'n zaram is inderdaad nog wel te doen. Voor €100 verschil kan ik wel een dagje/paar uurtjes wachten.

Ik draai op layer 2 al met 10 gig switches waar wat 10gig hardware aan hangt. Die T-75 gaat er in principe dan ook gewoon tussenuit en het netwerk wordt verder 10gig native, waarbij ook Wifi 7 de standaard wordt (verhuizing dus kan dat nu mooi regelen).

De 8 gig lijn wordt straks vooral gebruikt voor serieuze file transfers, maar uiteraard ook gewoon "omdat het kan" 2gig was op zich al wel snel zat, maar qua kosten maakt het elkaar weinig en je zult dan toch al snel ook op 10gig apparatuur gaan zitten, want 2.5 of 5gbe is niet eens zo heel veel goedkoper bij ubiquiti.

Alleen 10gig POE is gewoon bizar duur, maar daar pak ik dan wel 2.5gbe voor. dat hoeft allemaal niet op 10 per se.

• protected22
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:28
Odido lijkt nog steeds geen IPV6 te hebben volgens hun forum posts:
https://community.odido.nl/wifi-515/mogen-we-een-status-update-over-ipv6-uitrol-380431/index2.html

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 22:37
Muis666 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Je hebt 3 opties:

Ethernet SFP met de nieuwe realtek 100m (of een oudere broadcom/marvell 30m chip) kun je zo op Amazon krijgen voor 20-30 euro, switch kost je 35 - 50 euro voor 4x 2.5g en 2x SFP+ 10GBIT. Zo duur is het allemaal niet meer!

• Lucky0wn
supersnathan94 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:40:
[...]

thanks. ik had gehoopt dat het ondertussen wat goedkoper geworden zou zijn, maar zo'n zaram is inderdaad nog wel te doen. Voor €100 verschil kan ik wel een dagje/paar uurtjes wachten.

Ik draai op layer 2 al met 10 gig switches waar wat 10gig hardware aan hangt. Die T-75 gaat er in principe dan ook gewoon tussenuit en het netwerk wordt verder 10gig native, waarbij ook Wifi 7 de standaard wordt (verhuizing dus kan dat nu mooi regelen).

De 8 gig lijn wordt straks vooral gebruikt voor serieuze file transfers, maar uiteraard ook gewoon "omdat het kan" 2gig was op zich al wel snel zat, maar qua kosten maakt het elkaar weinig en je zult dan toch al snel ook op 10gig apparatuur gaan zitten, want 2.5 of 5gbe is niet eens zo heel veel goedkoper bij ubiquiti.

Alleen 10gig POE is gewoon bizar duur, maar daar pak ik dan wel 2.5gbe voor. dat hoeft allemaal niet op 10 per se.
10gig PoE is ook absoluut nergens voor nodig. Apparaten die je erop aansluit met PoE gaan nooit naar de 10gig. Zou zoals hierboven eens kijken naar een Ugreen/KeepLink/Yualink switch met 4x 2.5GB 2x SFP+ met PoE of 8x 2.5GB en 1x SFP. gebruik je die voor PoE met 10Gbit uplink.
Dat is geen nieuws en komt elke paar maanden wel voorbij.

• FrankoNL
  • Laatst online: 03-07 23:36
Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar odido. Ik heb ook netjes een sms gekregen van ziggo dat er een overstapverzoek is.

volgens odido zou ik alles moeten kunnen volgen in mijn odido. Er staat ook dat ik een abonnement heb met de vraag of ik die wil toevoegen. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Is dat gebruikelijk? He natuurlijk pas vandaag een contract afgesloten.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik vrees dat dit er ook voorlopig niet gaat komen. Odido wil zich nog beurs volgens mij (ook is dat nu uitgesteld). Dit soort investeringen maken het niet perse aantrekkelijker. Investeerders willen gewoon een goede winstmarge zien.

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02:01

Antonio di

a mi me dijeron que si

FrankoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:26:
Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar odido. Ik heb ook netjes een sms gekregen van ziggo dat er een overstapverzoek is.

volgens odido zou ik alles moeten kunnen volgen in mijn odido. Er staat ook dat ik een abonnement heb met de vraag of ik die wil toevoegen. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Is dat gebruikelijk? He natuurlijk pas vandaag een contract afgesloten.
Kan zijn dat er nog een "oud Odido Account" (laten we zeggen account: xxx@gmail.com) bestaat dat eerst verwijder moet worden.
Ik had in Mei 2026 via CashbackXL een bestelling gedaan bij Odido (waarbij ik op dat moment al aangelogd stond met xxx@gmail.com). Ik krijg netjes een bevestiging van de bestelling op xxx@gmail.com.
Ik krijg ook een e-mail op xxx@gmail.com de bestelling aan een account te koppelen, maar daar krijg ik een foutmelding zoals jij. Blijkt dat die bestelling helemaal niet onder dat bestaande account xxx@gmail.com staat en ik hem ook niet kan toevoegen (zelfde als jij een foutmelding). Ik kan natuurlijk ook niet een nieuw account maken met xxx@gmail.com (die bestaat al).

Oplossing: Odido klantenservice verwijdert je oude account xxx@gmail.com. Je moet zo'n 30 minuten wachten tot dit geëffectueerd is. Dan via de link uit die e-mail "koppel je bestelling aan een account", weer een account aangemaakt met xxx@gmail.com. Dan zie ik alles van mijn nieuwe bestelling en NIETS meer van mijn oude account gegevens (bij mij Internet TV tot mei 2024) .
Let wel op dit was voordat 1-7-2026 wat de overstap-datum was van mij van Ziggo naar Odido.
Deze casus staat ook op Odido community beschreven van iemand die dit zelfde probleem had.

Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.

• FrankoNL
Antonio di schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:14:
[...]

Kan zijn dat er nog een "oud Odido Account" (laten we zeggen account: xxx@gmail.com) bestaat dat eerst verwijder moet worden.
Ik had in Mei 2026 via CashbackXL een bestelling gedaan bij Odido (waarbij ik op dat moment al aangelogd stond met xxx@gmail.com). Ik krijg netjes een bevestiging van de bestelling op xxx@gmail.com.
Ik krijg ook een e-mail op xxx@gmail.com de bestelling aan een account te koppelen, maar daar krijg ik een foutmelding zoals jij. Blijkt dat die bestelling helemaal niet onder dat bestaande account xxx@gmail.com staat en ik hem ook niet kan toevoegen (zelfde als jij een foutmelding). Ik kan natuurlijk ook niet een nieuw account maken met xxx@gmail.com (die bestaat al).

Oplossing: Odido klantenservice verwijdert je oude account xxx@gmail.com. Je moet zo'n 30 minuten wachten tot dit geëffectueerd is. Dan via de link uit die e-mail "koppel je bestelling aan een account", weer een account aangemaakt met xxx@gmail.com. Dan zie ik alles van mijn nieuwe bestelling en NIETS meer van mijn oude account gegevens (bij mij Internet TV tot mei 2024) .
Let wel op dit was voordat 1-7-2026 wat de overstap-datum was van mij van Ziggo naar Odido.
Deze casus staat ook op Odido community beschreven van iemand die dit zelfde probleem had.
Dat moet dan wel heel oud zijn, ben ooit klant geweest bij tele2 maar dat is zeker 7 jaar geleden.

“zorgeloos overstappen” begint in ieder geval lekker ;).

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:34
FrankoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:27:
[...]

Dat moet dan wel heel oud zijn, ben ooit klant geweest bij tele2 maar dat is zeker 7 jaar geleden.

“zorgeloos overstappen” begint in ieder geval lekker ;).
Denk aan het datalek, Odido heeft heel veel heel lang bewaard. 7 jaar is niks ;)

• FrankoNL
DjoeC schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:52:
[...]

Denk aan het datalek, Odido heeft heel veel heel lang bewaard. 7 jaar is niks ;)
Nouja zolang we maar niks mis gaat met de overstap, dan is het goed.

Opgelost, foutmelding verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 03-07-2026 19:28 ]

• supersnathan94
Lucky0wn schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
[...]

10gig PoE is ook absoluut nergens voor nodig. Apparaten die je erop aansluit met PoE gaan nooit naar de 10gig. Zou zoals hierboven eens kijken naar een Ugreen/KeepLink/Yualink switch met 4x 2.5GB 2x SFP+ met PoE of 8x 2.5GB en 1x SFP. gebruik je die voor PoE met 10Gbit uplink.
Nee daarom heb ik dat spul ook op 2,5gbe poe zitten. APs enzo. Het is idd ook “nergens voor nodig”, maar dat is een 8gbps lijntje ook niet per se. Het is ook hobby dus het mag best wat kosten zonder dat het echt zoden aan de dijk zet.

maar de merken die je nu noemt komen er bij mij niet zomaar in. Niet vanwege merkhaat of dat het slecht spul zou zijn, maar meer dat ik al 2.5gbe heb en ik het meer dan prima vind om iets meer uit te geven om in 1 ecosysteem te blijven zitten. Mocht er een ander merk bij komen dan is dat eerder mikrotik.

Maar voor 1 of 2 10gbe poe aansluitingen pak ik wel een injector. Dat is ook acceptabel.

• Lucky0wn
supersnathan94 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:22:
[...]

Nee daarom heb ik dat spul ook op 2,5gbe poe zitten. APs enzo. Het is idd ook “nergens voor nodig”, maar dat is een 8gbps lijntje ook niet per se. Het is ook hobby dus het mag best wat kosten zonder dat het echt zoden aan de dijk zet.

maar de merken die je nu noemt komen er bij mij niet zomaar in. Niet vanwege merkhaat of dat het slecht spul zou zijn, maar meer dat ik al 2.5gbe heb en ik het meer dan prima vind om iets meer uit te geven om in 1 ecosysteem te blijven zitten. Mocht er een ander merk bij komen dan is dat eerder mikrotik.

Maar voor 1 of 2 10gbe poe aansluitingen pak ik wel een injector. Dat is ook acceptabel.
Snap ik goed, bij mij is het ook hobby! Ook flinke overkill, maar wel mix match merken aangezien ik de core switch gratis heb gekregen. Daarnaast ook de managed China switches allemaal op rtlplayground.

Netwerk is bij mij opgebouwd uit

Huawei CE88-D24S2CQ 24x 10gbit + 2x 40+100gbit uplink waarmee ik alles via 10gbit verbonden heb richting uplink switches.
  1. Good top 4x 2.5GE + 2x SFP woonkamer
  2. Good top 4x 2.5GE + 2x SFP kantoor
  3. Keeplink 4x 2.5GE + 2x SFP meterkast
  4. Keeplink 8x 2.5GE + 1x SFP woonkamer
  5. Horaco 4x 2.5GE + 2x SFP in tweede serverkast met NAS
  6. Huawei mesh x3 pro met 3 satellieten voor wifi.
Voor mij perfecte oplossing met budget in het achterhoofd. Daarom zou ik ook niet echt richting de 8gbit willen gaan, dan moet ik de gehele setup behalve core switch overhoop gooien en te weinig devices die het aankunnen/nodig hebben. Enkel Nas en pc zijn op 10gbit aangesloten. Homelab zit onderling op 2x 2.5gbit met LACP. Zou dit dus echt never nooit vol kunnen trekken 😂

PoE enkel waar het echt nodig is direct vanaf de switch, maar dat zou je idd ook injectores voor kunnen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 03-07-2026 20:08 ]

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste