• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:42
2Dutch schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:24:
[...]

Bedoel je dat ze het niet per klant kunnen loggen/controleren? Dat hoeft toch niet altijd uit te maken, veel vragen zijn generiek en niet specifiek klantgebonden? Of krijgen ze te veel vragen vanuit AI-bots ofzo :+

Overigens wel bold move, want de datahackers kunnen zich prima als ons voordoen aan de telefoon met al die gelekte data :X :P Ben benieuwd of ze aan dat proces ook nog een extra check gaan toevoegen die buiten de gelekte data valt, contractdatum ofzo.
Nee, ze kunnen geen extra controle vragen doen om zeker te weten dat het de klant is. Dus via de community helpen ze niet meer. Telefonisch stellen ze nu fors meer vragen om te zien of jij het echt bent. (Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
king006 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:59:
[...]

Nee, ze kunnen geen extra controle vragen doen om zeker te weten dat het de klant is. Dus via de community helpen ze niet meer. Telefonisch stellen ze nu fors meer vragen om te zien of jij het echt bent. (Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)
Blijkbaar helpen ze dan weer wel via Facebook, Instagram en X. Maar die wil ik dan weer niet al mijn Odido klantgegevens geven...

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:31

Ersus

Zuid-Limburg

[...]
(Zoals wat is je wifi naam, wie bel je het meest etc)
Dat laatste hoop ik toch niet,?

214kWh LFP | 48kVA Victron Multiplus | 24.3kWp O/W | SMA Tripower x 15 | SmartSolar 450/200 | Daikin Multi+ 5MXWM68A9 met 2x Perfera FTXM42A | Fujitsu Atlantic Calypso Split V3 200L | Gasloos | 500m2 bj 1900

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:12
[...]

Hierbij wens ik ze in mijn situatie toch veel succes, Wat is je SSID? Ik gebruik een eigen Unifi opstelling, die data hebben ze niet... en Wie bel je het meest? Ik heb geen vaste telefoonlijn bij Odido (mobiel via een andere partij)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:55
Sende115 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:51:
[...]

Hierbij wens ik ze in mijn situatie toch veel succes, Wat is je SSID? Ik gebruik een eigen Unifi opstelling, die data hebben ze niet... en Wie bel je het meest? Ik heb geen vaste telefoonlijn bij Odido (mobiel via een andere partij)
Hier ook een eigen router, maar ze kunnen natuurlijk wel naar het SSID van je Draytek of Zyxell vragen. Ik ben benieuwd, ik wil binnenkort even bellen voor verlengen.

• king006
Ersus schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:48:
[...]

Dat laatste hoop ik toch niet,?
Toch wel 🤣

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-02 13:34
Vandaag gebeld met Odido voor verlengaanbod van mijn internet-only abonnement 100/100 voor thuis.
Huidig: 1-jarig contract tot mei 2026 voor 31,08 inclusief 5 euro klant voordeel ivm mobiel Odido abonnement.
Verlengaanbod:
1 jaar verlengen, 3 maand voor 26, daarna 32,50.
2 jaar verlengen, 8 maand voor 25, daarna 31,50.

Wellicht had ik al een bodemtarief, maar voor dit aanbod blijf ik lekker in mijn huidige contract zitten en ga ik wel naar overstappen kijken als mijn mobiele abo afloopt.

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 03:21
hoorde dat heel veel klanten bij odido weg gingen nu.
Maar kun je eigenlijk niet als conclusie trekken dat straks odido de beste beveiliging heeft na dit debacle?
Die zullen er alles aan doen om dit weer te voorkomen.

Ik hoop dat ze nog met extra kortingen komen om weer klanten te trekken.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:46
nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:03:
Maar kun je eigenlijk niet als conclusie trekken dat straks odido de beste beveiliging heeft na dit debacle?

Nee, daar kan je niet van uit gaan. Als je(en ik) geluk hebt zal Odido het hierna op een soortgelijk nivo hebben als de concurrentie. Maar implementatie van nieuwe controls is zo 1-2-3 niet gebeurd.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 21:13

Booster

Superuser

Ik overweeg momenteel Odido voor het internet van mijn vader. Hij zou dan gebruik maken van de Odido online TV app op een recente AppleTV om dagelijks programma's te kijken. Over specifiek die situatie heb ik vragen:
  • Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze app op een AppleTV?
  • Is het qua gebruikersvriendelijkheid geschikt voor oudere mensen met weinig technisch inzicht? Als je bijvoorbeeld regelmatig bugs ervaart dan kan dat juist frustrerend zijn.
  • Zijn er weinig haperingen bij het kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 17-02-2026 11:32 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:04

knakworst

Get more sats!

Zeggen dat je opzegt, en opzeggen, zijn twee verschillende dingen.

Volgend kwartaal in het nieuws: Odido heeft x nieuwe abonnees.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Theorie en praktijk wijken nogal af. Dit is ook wel een bijzonder geval, kan me bij KPN ook een datalek herinneren omdat een extern ingehuurde monteur een laptop liet liggen bij klant zonder wachtwoordbeveiliging en waarmee vrolijk zonder 2FA het intranet van KPN kon worden bereikt. Je kunt nooit alles voorkomen, maar denk wel dat er nu betere logging / signalering komt bij inzage gegevens. Het feit dat ze al extra checks gaan uitvoeren om te weten dat jij echt bent die je beweert te zijn geeft al aan dat ze wel de nodige paniek voelen.

Wil best 2Gbit voor de prijs van 1 over paar maanden hoor, ik verwacht inderdaad ook wel wat speciale acties als er echt een flinke daling in abonnees komt. Maar denk wel dat het relatief meevalt, het ebt weer weg bij mensen als ze zien dat andere toko's meer kosten ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Niet mee eens, het hele gebeuren met datalekken is een heel slechte reclame voor Odido.
Het gaat ook niet om een kleine groep in deze, zoals je dat wel eens hebt gezien bij andere gevallen.

[ Voor 37% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-02-2026 11:58 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• nafofella
knakworst schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:42:
[...]

Zeggen dat je opzegt, en opzeggen, zijn twee verschillende dingen.

Volgend kwartaal in het nieuws: Odido heeft x nieuwe abonnees.
https://www.ad.nl/tech/ho...daar-gebeurd-is~a227c7a3/

idd is "honderden" niet veel en ik verwacht dat het ook geen tienduizenden zijn.
Maar als je een nieuwe abbo zoekt en je kunt kiezen tussen kpn en odido en de prijzen zijn gelijk dan denk ik wel dat dit meespeelt de komende tijd.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:22
nafofella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:15:
[...]

https://www.ad.nl/tech/ho...daar-gebeurd-is~a227c7a3/

idd is "honderden" niet veel en ik verwacht dat het ook geen tienduizenden zijn.
Maar als je een nieuwe abbo zoekt en je kunt kiezen tussen kpn en odido en de prijzen zijn gelijk dan denk ik wel dat dit meespeelt de komende tijd.
Voor mij staat bij einde contract de Prijs met eventueel bijkomende voordelen op plek 1, zowel voor mobiel als vast als energie als wat dan ook. De rekeningen moeten betaald worden en ik ben niet roomscher dan de paus. Odido heeft hier altijd prima geleverd en de klantenservice heb ik niet nodig gehad. Dit jaar was KPN flink goedkoper, eind van het jaar staat Odido weer gewoon op mijn shortlist.

Een datalek op zich is voor mij onvoldoende om weg te gaan, want dat kan overal gebeuren en gebeurt ook vaak zonder dat je op de hoogte gesteld wordt. Slechte klantenservice of onheus bejegend worden is daarentegen wel weer een zwaarwegende factor.

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-02 10:47
Na de datalek, nu vast internet dat eruit ligt..

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Wulfric92 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:19:
Na de datalek, nu vast internet dat eruit ligt..
Zonder locatie oid heeft niemand iets aan je onliner (zou ook een lokaal probleem of verstoring in je eigen appratuur kunnen zijn. Op allestoringen zie ik niets).
*Dit bericht is verzonden via Odido vast internet (Den Haag - Primevest).

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 17-02-2026 14:33 ]

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-02 10:47
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:32:
[...]

Zonder locatie oid heeft niemand iets aan je onliner (zou ook een lokaal probleem of verstoring in je eigen appratuur kunnen zijn. Op allestoringen zie ik niets).
*Dit bericht is verzonden via Odido vast internet (Den Haag - Primevest).
Storing regio Veenendaal. Zou bij odf zitten ze konden verder geen informatie geven over wat voor storing het is en hoe lang het +/- gaat duren.

Probleem ligt niet bij ons succes en een fijne dag verder..

• NRG-81
  • Laatst online: 00:35
Booster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:31:
Ik overweeg momenteel Odido voor het internet van mijn vader. Hij zou dan gebruik maken van de Odido online TV app op een recente AppleTV om dagelijks programma's te kijken. Over specifiek die situatie heb ik vragen:
  • Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze app op een AppleTV?
  • Is het qua gebruikersvriendelijkheid geschikt voor oudere mensen met weinig technisch inzicht? Als je bijvoorbeeld regelmatig bugs ervaart dan kan dat juist frustrerend zijn.
  • Zijn er weinig haperingen bij het kijken?
Ik kijk al een jaar via de TV app op een Apple
TV. Eigenlijk nooit issues met de app of het beeld. Bediening is ook prima, maar kan niet inschatten of ik representatief ben.

• nafofella
Ondanks de datalek (ik ben toch al genaaid als 5 jaar oud klant) overweeg ik om odido glasvezel+tv app en mobiel te nemen. Heb zelf mijn google tv streamers en ucg ulltra.

Maar is hun internet en mobiel wel betrouwbaar? Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit bij KPN downtime heb gehad.
Wulfric92 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:35:
[...]

Storing regio Veenendaal. Zou bij odf zitten ze konden verder geen informatie geven over wat voor storing het is en hoe lang het +/- gaat duren.

Probleem ligt niet bij ons succes en een fijne dag verder..
Als de klantenservice inderdaad heeft gezegd dat het probleem bij ODF ligt dan toont dat maar weer eens dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben. ODF is een netwerkbeheerder en die hebben in de verste verste geen netwerk in de regio Veenendaal. Dat is KPN Netwerk of anders wellicht Delta Fiber in buitengebieden of kleine kernen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 21:13

Booster

Superuser

NRG-81 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:21:
Ik kijk al een jaar via de TV app op een AppleTV. Eigenlijk nooit issues met de app of het beeld. Bediening is ook prima, maar kan niet inschatten of ik representatief ben.
Ik begrijp dat dat lastig is. In ieder geval goed om te horen dat er geen problemen zijn met haperingen of storingen :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• DjoeC
nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:18:
Maar is hun internet en mobiel wel betrouwbaar? Ik kan mij bijvoorbeeld niet herinneren dat ik ooit bij KPN downtime heb gehad.
Dat hangt er nogal vanaf. Mobiel heb ik ik heel veel jaren (vanaf Dutchtone meegerold naar Odido) nooit problemen gehad.

Qua vast internet ook nooit downtime bij Odido gehad maar mijn aansluiting is op een KPN gemanaged netwerk. Momenteel zit ik weer een jaar bij KPN (prijs). Ook maakte ik geen gebruik van de Odido DNS'en die afgelopen jaar wat problemen hadden.

Het hangt dus een beetje af van je netwerk en je instellingen. En dus ook van hoe je zelf reageert op eventuele downtime (kun je bijvoorbeeld zelf de DNS anders instellen).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ondanks de datalek (ik ben toch al genaaid als 5 jaar oud klant) overweeg ik om odido glasvezel+tv app en mobiel te nemen. Heb zelf mijn google tv streamers en ucg ulltra.

Zelf zit ik vast al bijna 10 jaar bij Odido en voorgangers, zelden tot nooit problemen gehad. Ook mobiel zeer tevreden met de verbinding en de prijsstelling.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online

Mobiel netwerk bevalt mij uitstekend!
Ik zit via Simpel op het Odido netwerk en heb overal perfecte bereik waar ik kom in de randstad voornamelijk.
Vooral in winkels en winkelcentrums merk ik dat mijn bereik perfect is, want van andere die op Vodafone zitten hebben ze vaak geen bereik in winkels.

Ik zelf zou dan ook altijd voor Odido of KPN netwerk gaan voor de mobiel

• DjoeC
NicoHF schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:47:
[...]
Ik zelf zou dan ook altijd voor Odido of KPN netwerk gaan voor de mobiel
Eens! Het Vodafone netwerk (telefoon vd baas) betekende hier tussen de rivieren heel vaak: Naar buiten om te bellen.....

• nafofella
Ah dank voor de reacties. Dan ga ik wel overstappen, alleen even een goede deal afwachten.
Over eaxct 2 maand is mijn kpn contract afgelopen.
Hoe zit dat met de overgang.
Als ik 18-04 einde KPN heb, dan 11-04 odido nemen.
Kan ik dan 1 week bij beide aangemeld zijn als zijnde administratieve handeling?

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
DjoeC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:49:
[...]

Eens! Het Vodafone netwerk (telefoon vd baas) betekende hier tussen de rivieren heel vaak: Naar buiten om te bellen.....
Hier in het noorden totaal geen last van en zou ik Vodafone adviseren. Odido had ik geen bereik.

Hier vragen heeft ook niet zoveel zin, je kan beter mensen uit je omgeving vragen, daar krijg je een beter antwoord van.

• DjoeC
nafofella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:28:
Ah dank voor de reacties. Dan ga ik wel overstappen, alleen even een goede deal afwachten.
Over eaxct 2 maand is mijn kpn contract afgelopen.
Hoe zit dat met de overgang.
Als ik 18-04 einde KPN heb, dan 11-04 odido nemen.
Kan ik dan 1 week bij beide aangemeld zijn als zijnde administratieve handeling?
Overstap service gebruiken, zeker als er maar 1 vezel je huis in komt. Niet zelf datums gaan prikken......

• theblindman
  • Laatst online: 19:18

Heb in de afgelopen 1,5 jaar drie of vier keer een internetstoring gehad. Dat is drie of vier meer dan ik het jaar daarvoor bij KPN had :)
Zelf zit ik met mobiel niet bij Odido, maar van vrienden begrijp ik dat het aan die kant ook geen geweldig jaar was. Als je veel thuis werkt, zou ik je aanraden om vast en mobiel niet allebei bij Odido te doen, dan heb je in ieder geval nog een backup

• Relesi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:55

Ik zit nu een half jaar bij Odido voor internet (Delta netwerk). Bevalt me prima, erg stabiel. Mobiel al een aantal jaar meerdere abonnementen, erg tevreden over.

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 11:07
DikkieDick schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:11:
[...]

Ik zal me eens verdiepen in die Tunnel via Clouflare. Kan overigens in de reverse proxy manager ook extra security inbakken met extra inlog als je de proxy benadert. In ieder geval een reverse proxy voor dat glasfiber-ding gemaakt zodat die al gelijk in het luchtledige komt. Met een block all, dus in Zoraxy gebruik ik een whitelist zonder entries en zo wordt alles geblockt.
En een Cloudflare Tunnel aangemaakt/aangevraagd en geconfigueerd. Eens even zien hoeveel die tegen houdt. Ben er nog vrolijk mee aan het stoeien.

aka pluim003

• DjoeC
DikkieDick schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:10:
[...]

En een Cloudflare Tunnel aangemaakt/aangevraagd en geconfigueerd. Eens even zien hoeveel die tegen houdt. Ben er nog vrolijk mee aan het stoeien.
Wat wil je precies tegenhouden? Je kunt fail2ban naar Cloudflare koppelen. Die kan "vreemd" gebruik detecteren en IP nummers blokkeren, bijvoorbeeld wordpress verzoeken als je geen wordpress hebt ;) Maar je kunt ook in CF zelf onder security -> security rules vanalles instellen. Zo heb ik bots, en continenten/landen geblokkeerd (in expressievorm):
code:
1
(ip.geoip.continent eq "AS") or (ip.geoip.continent eq "AF") or (ip.geoip.continent eq "T1") or (ip.geoip.continent eq "SA") or (ip.geoip.country eq "BY") or (ip.geoip.country eq "RU")
Het is wel een beetje uitzoeken maar ik ben prima tevreden. Naast de standaard regels staan er nu 314 IP adressen via fail2ban voor minimaal 1 week geblokkeerd.

O ja, wel handig als je je eigen IP adres op een whitelist zet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DjoeC op 19-02-2026 15:36 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14

Nu ruim een half jaar bij Odido glasvezel. Met eigen router (en niet de Odido DNS) volgens mij nog geen storing gehad en anders was het niet noemenswaardig. Ik zie wel dat mijn speedtests nogal fluctueren over een maand gezien (van onder de 500Mbps tot 935Mbps). Vind ik niet storend, maar bij KPN was deze vrijwel plat op ergens rond de 975Mbps. Ping lijkt wel redelijk stabiel.

Wel irriteren wij ons mateloos aan het TV kastje van Odido. Maar die ga je volgens mij niet gebruiken. Over de app kan ik weinig zeggen, omdat we die niet gebruiken (aangezien de Google afstandsbedieningen te beperkt zijn).

Mobiel is volgens mij vaak hit & miss. Odido had hier in huis vaak slechte ontvangst, waar Vodafone het beter doet. KPN was ook daar weer superieur wat ons betreft. Maar ja, zo vaak bellen wij niet mobiel of zonder wifi. Buiten de deur heb ik op zich goede ervaringen met iedere provider.

Lang verhaal kort: wij gaan zo snel mogelijk weer naar KPN, al was het alleen al voor het TV kastje...

• king006
@barrymossel
Wat voor issues heb je met het TV kastje?

@nafofella,

Hier sinds december glasvezel (ODF) icm Odido en nog geen problemen gehad. Altijd stabiel 1000 / 1000 als snelheid. TV kijk ik via zowel de app (op een Nokia Android kastje) als via de Odido mediabox. Android app van Odido werkt hier altijd goed en stabiel. (Alleen de AB werkt natuurlijk anders. Maar ja, daar kies je zelf voor door hun app te gebruiken)

[ Voor 76% gewijzigd door king006 op 20-02-2026 10:19 ]

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 11:07
DjoeC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:35:
[...]

Wat wil je precies tegenhouden? Je kunt fail2ban naar Cloudflare koppelen. Die kan "vreemd" gebruik detecteren en IP nummers blokkeren, bijvoorbeeld wordpress verzoeken als je geen wordpress hebt ;) Maar je kunt ook in CF zelf onder security -> security rules vanalles instellen. Zo heb ik bots, en continenten/landen geblokkeerd (in expressievorm):
code:
1
(ip.geoip.continent eq "AS") or (ip.geoip.continent eq "AF") or (ip.geoip.continent eq "T1") or (ip.geoip.continent eq "SA") or (ip.geoip.country eq "BY") or (ip.geoip.country eq "RU")
Het is wel een beetje uitzoeken maar ik ben prima tevreden. Naast de standaard regels staan er nu 314 IP adressen via fail2ban voor minimaal 1 week geblokkeerd.

O ja, wel handig als je je eigen IP adres op een whitelist zet ;)
In ieder geval verdachte zaken en zie regelmatig dat iemand allemaal wordpressbestanden probeert te zoeken. Fail2Ban wilde ik gebruiken als plug-in voor Zoraxy, maar dat werkt dan weerr niet in Docker. Ik ga toch kijken of ik het standalone kan krijgen op het NAS. Zie dat Cloudflare ook al voldoende blokkeert en er al aanzienlijk minder doorkomt.

Denk ook wel, wel afkloppen, dat ik de boel al behoorlijk dicht heb getimmerd. Wel ‘leuk’ om te zien wat er zoal geprobeerd wordt. En mijn redirect naar [url="http://null"]http://null[/url] gaat ook goed voor in ieder geval die fiber-dinges van hierboven.

aka pluim003

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14
king006 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:18:
@barrymossel
Wat voor issues heb je met het TV kastje?
Zeer regelmatig krijgen we hem niet uit standby en moeten dan de stekker uit het kastje halen. Afstandsbediening heeft de richtingknoppen en de vier er omheen op dezelfde hoogte liggen, waardoor je vaak fout drukt. Regelmatig een willekeurige Google/Android melding bovenaan of midden in beeld (nog nooit gezien bij een ander Android TV kastje). Als de virtuele opslag vol zit, krijg je geen melding en wordt er gewoon niet meer opgenomen. Vooruitspoelen mag vrijwel nooit, waar dat bij KPN wél mocht. Het feit dat je elke keer de opname instellingen moet opgeven (of onthoud mijn voorkeuren, of neem gewoon altijd goed op - ik wil geen keuze om 5 minuten eerder op te nemen, want dan denk je dat het nodig is). En zo vast nog meer kleine irritaties.
Pagina: 1 ... 139 140 Laatste