Veel problemen hier. Maar ook tegenlicht van een tevreden nieuwe klant:
Geen NAT.
Levert Odido standaard wel volledig ipv6 support? Wat krijg je, een /48 waarschijnlijk?
Geen IPv6. Had ik hiervoor bij Ziggo wel, nu niet meer. Ja, ik vind het ook niet meer van de tijd, maar verder heb ik er geen last van.
Laatst las ik een reactie van een self-hosted developer, die zijn eigen werk wou controleren voor een goede werking via IPv6. Die snap ik. Wat is jouw toepassing voor IPv6?
last but not least, geen snelheid of latency problemen? Kan ik verwachten met Odido dat wanneer ik nu 1gbps haal, ik dat met Odido waarschijnlijk ook gewoon haal of ligt het niet zo simpel?
Ik heb 100 Mbps voor een gezin met twee jonge kinderen en één thuiswerker. Latency stabiel rond de 8 ms, bandbreedte overdag zoals beloofd en 's avonds zelfs hoger (vooral de upload - bijzonder).
Ook tijdens die grote storing van gisteren (?) geen problemen. Kennelijk afhankelijk van het glasvezelnetwerk waar je op zit. Bij mij in Haaksbergen via Reggefiber? Geen idee, hoe kan ik dat opzoeken?
Ik overweeg sterk over te stappen want ik heb teveel gezeur met iptv. Nu al 2 dagen geen tv en ik ben dat een beetje zat.
Wat bedoel je? Bij Odido krijg je ook IPTV.
Ik heb heel lang vastgehouden aan kabel omdat ik géén aparte kastjes wou, géén MPEG-artifacts en géén onscherp beeld door teveel compressie. Bij Ziggo wel eens naar de Mediabox Next gekeken, maar uiteindelijk nooit gedaan.
Nu de 4K Mediabox van Odido: super. Kastje uit het zicht, want afstandsbediening via Bluetooth. Zappen en TV gids véél sneller dan via de CI+ module. Beeldkwaliteit niet te onderscheiden.
OK - er zijn nog wat kleine bugs in en de 4K upscaling is niet zo goed dat ik alle features van mijn LG C2 kan uitzetten. Maar onder de streep: super.
edit: ik moet trouwens mn OPNsense houden, te veel afhankelijkheden, daar zitten 4 netwerk poorten op, vlan300 is geen probleem dus. Ik neem aan dat dit zonder problemen gaat werken als ik (zoals gesuggereerd in de startpost) alleen hun router aan de kant zet?
Ja. VLAN 300 instellen met DHCPv4 en klaar. Ook hier zit de Zyxel nog in de doos en gaat de stekker direct in mijn UDM-SE.
Ook IPTV is gewoon unicast dus geen fratsen met extra tagged VLANs, IGMP proxying / snooping, enz. zoals bij KPN.
[
Voor 3% gewijzigd door
roderickvd op 22-01-2024 21:35
]