Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
djiwie schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:18:
[...]

(Haal hier overigens ook gewoon gigabit up/down met een eigen router op een GPON lijn.)
Goed om te weten. Zoals hierboven: dat geeft hoop! Het heeft echter wel altijd goed gewerkt met mijn eigen Tp-Link AX11000 router dus het zou raar zijn als ik daar dan iets in moet veranderen. Zal het proberen.

Terzijde: ik vraag me af hoe lang een abonnementsverandering duurt. Hoewel het er niet op lijkt ben ik over het algemeen best tevreden over ze en heb ik geupgrade naar 8Gbit down/up omdat ik iets meer wil doen met mijn server thuis. Ik heb deze abo-verandering 24-12-2023 al besteld, maar de aanvraag staat nog steeds op "Ontvangen".

Weet iemand hoe lang zoiets op het moment duurt? Het is lastig "elke maand je snelheid te kunnen aanpassen" als het een maand of langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:38

DON PAPA

Tweaker-fan

Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:10:
[...]
Thanks! Dat geeft hoop. Gebruik je een eigen modem/router? Of gebruik je de Zyxel?
Eigen router (Orbi 960), maar met de Zyxel haal ik ook constant rond de 930/930.

[ Voor 112% gewijzigd door DON PAPA op 21-01-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
jongetje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:25:
[...]

Volgens mij is de inflatiecorrectie niet voor de aanvullende tv pakketten.
Je hebt gelijk! Ik zie zojuist op de januari factuur dat ESPN inderdaad niet duurder is geworden.
Kasper1985 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:01:
Gewoon bellen met sales/retentie. Ik had een flyer van Ziggo in de bus “we missen je”. Gaf aan dat ik overwoog over te stappen en ineens was er héél veel mogelijk. Korting 4 maanden korting 2 maanden en vervolgens een structureel lager maand bedrag. Jongen aan de telefoon adviseerde zelf om elk jaar terug te bellen.
En ja kleine disclaimer: je gaat dan wel een nieuw jaar contract aan.
En je moet geen lopende wijzigingen hebben. Mijn oude tv boxen zijn nog onderweg met DHL (duurt lang) dus korting kan pas geactiveerd worden als die door Odido zijn geregistreerd als geretourneerd.
Bij Ziggo was ik gewend om elk jaar even een belletje te plegen. Soms waren de kortingen best flink. Regelmatig 6x35, 6x30 of zelfs 9x30 euro korting gehad. Bij Ziggo kreeg ik inderdaad ook het advies om elk jaar te bellen.
Ik had vernomen dat de kortingen bij Odido wat minder hoog zijn. B.v. 6x10 euro op internet. Geen kortingen op TV. In jouw reactie kan ik niet goed achterhalen welke korting je nu hebt gehad. Ik ben heel erg benieuwd. Heb ik een beetje een indicatie als ik rond juni/juli ga bellen. Ik zit nu nog in mijn acht maanden Gogogo deals korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-10 12:21
Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:54:
Het kan niet anders zijn dan dat ze nu knijpen, want van 2020 - 2023 waren de snelheden bijna max.
Ze knijpen niet, dat mag namelijk niet zomaar.
Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen zou een provider mogen ingrijpen.
Lang leve de netneutraliteit

Wanneer mag mijn internetaanbieder ingrijpen in het internetverkeer?
Alleen in uitzonderlijke gevallen mag uw aanbieder maatregelen nemen die verder gaan dan hierboven omschreven. Dat mag bijvoorbeeld:
  • als het heel erg druk is op het internet. Dan mag een aanbieder internetdiensten blokkeren om het internet bereikbaar te houden. Dit is heel uitzonderlijk en mag alleen als het echt niet anders kan.
  • als de veiligheid van het internet in gevaar komt. Bijvoorbeeld als een website schadelijke software verspreidt. Dan mag een aanbieder de toegang tot zo’n site blokkeren.
  • als een wet of een rechter een blokkade heeft opgelegd. Dan moet een aanbieder de toegang blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:48
Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:33:
[...]

Terzijde: ik vraag me af hoe lang een abonnementsverandering duurt. Hoewel het er niet op lijkt ben ik over het algemeen best tevreden over ze en heb ik geupgrade naar 8Gbit down/up omdat ik iets meer wil doen met mijn server thuis. Ik heb deze abo-verandering 24-12-2023 al besteld, maar de aanvraag staat nog steeds op "In Behandeling".

Weet iemand hoe lang zoiets op het moment duurt? Het is lastig "elke maand je snelheid te kunnen aanpassen" als het een maand of langer duurt.
Aanpassen weet ik niet, maar ik heb zelf 16 januari 8Gbit besteld. (Ik heb alles al in huis gekregen)
Aanstaande vrijdag de 26e zou ik aangesloten worden...
Ik kom van KPN glas en heb deze afgekocht ik moest nog 3 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:33:
[...]
Terzijde: ik vraag me af hoe lang een abonnementsverandering duurt. Hoewel het er niet op lijkt ben ik over het algemeen best tevreden over ze en heb ik geupgrade naar 8Gbit down/up omdat ik iets meer wil doen met mijn server thuis. Ik heb deze abo-verandering 24-12-2023 al besteld, maar de aanvraag staat nog steeds op "In Behandeling".

Weet iemand hoe lang zoiets op het moment duurt?
Dat is wel heel lang, ik heb 6 dagen geleden de aanvraag gedaan om te upgrade naar 2000/2000 en heb afgelopen vrijdag de nieuwe ONT ontvangen, en aankomende donderdag komt de Guidion monteur langs om de boel over te zetten naar XGS-PON.

Bij mij staat trouwens ook nog steeds "aanvraag in behandeling", maar dat is logies, want de upgrade is nog niet actief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOEcdlJL07sq-uGbr6XD2HTAy8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nb0x2c3NNl43KFGU7Jp7VNkb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door DON PAPA op 21-01-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
DON PAPA schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Dat is wel heel lang, ik heb 6 dagen geleden de aanvraag gedaan om te upgrade naar 2000/2000 en heb afgelopen vrijdag de nieuwe ONT ontvangen, en aankomende donderdag komt de Guidion monteur langs om de boel over te zetten naar XGS-PON.

Bij mij staat trouwens ook nog steeds "aanvraag in behandeling", maar dat is logies, want de upgrade is nog niet actief
Oh, my bad. Mijn aanvraag staat al een maand op "Ontvangen". Ik heb net even gebeld: de aanvraag staat op "On Hold" aan hunt kant, omdat er kennelijk een nieuwe glasvezellijn naar m'n huis moet. Kan dat uberhaupt? Ik kan me niet voorstellen dat de glasvezellijn niet meer dan 1Gbit up/down kan...

[ Voor 32% gewijzigd door Kusanagi op 21-01-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoe bij mijn Odido abonnement wordt genoemd, maar het woord ‘tot’ (bij de snelheden) vind ik best discutabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:09:
[...]

Oh, my bad. Mijn aanvraag staat al een maand op "Ontvangen". Ik heb net even gebeld: de aanvraag staat op "On Hold" aan hunt kant, omdat er kennelijk een nieuwe glasvezellijn naar m'n huis moet. Kan dat uberhaupt? Ik kan me niet voorstellen dat de glasvezellijn niet meer dan 1Gbit up/down kan...
Uiteraard niet. Die glasvezel kan wel 1 Tbyte aan (is al bewezen). Er wordt nooit een nieuwe glasvezel gelegd als er al eentje is. Tenzij... Jij nu KPN Netwerk glasvezel hebt en Open Dutch Fiber ook glasvezel bij jou legt, en Odido ervoor kiest om via de glasvezel van ODF te leveren. Maar dat zijn zoveel toevalligheden dat het statistisch bijna onmogelijk is.

Ik zou eerder denken dat de XGS-PON apparatuur in jouw PoP nog niet gereed is. Of zoiets...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:56:
[...]
Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoe bij mijn Odido abonnement wordt genoemd, maar het woord ‘tot’ (bij de snelheden) vind ik best discutabel.
Ja mee eens, maar het zou mij niet zoveel uitmaken als het wat lager uit zou vallen, ik heb deze upgrade alleen maar gedaan om op XGS-PON te komen, en aangezien het niks extra kost tijdens de korting periode, is alles winst ;) . Als de kortings periode is afgelopen, dan ga ik toch meteen weer downgrade naar 1000 of 400 want daar heb ik voorlopig meer dan zat aan...

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 21-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
Barre73 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Ik zou eerder denken dat de XGS-PON apparatuur in jouw PoP nog niet gereed is. Of zoiets...
Yeah, dat is inderdaad de meest waarschijnlijke dan. Thanks.

Weet je toevallig ook hoe lang zoiets kan duren? En OF ze uberhaupt eraan beginnen? Vind het wel erg jammer, want hun postcode check liet heel duidelijk zien dat 8Gbit op ons adres mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 19:43
Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:54:
Ik haalde in T-Mobile tijden 937mbit down/ 940mbit up. Op het moment dat het Odido ging heten werd het consistent 740mbit down/up.

"Moet" ik hun modem gebruiken om de originele snelheden weer te krijgen? Of zal ik het bekende "het is niet zakelijk" gesprek krijgen? Het kan niet anders zijn dan dat ze nu knijpen, want van 2020 - 2023 waren de snelheden bijna max.
Volgens mij garanderen ze 75% snelheid. Dus je hebt reden tot klagen😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb begrepen dat Odido geen "echt" vast IP adres aanbiedt voor particulieren maar voor zakelijke klanten wel. Maar zodra ik zakelijke mogelijkheden zoek op postcode/hnr krijg ik de melding dat er geen zakelijk internet mogelijk is op dat adres. Zoeken als particulier krijg ik wel mogelijkheden gepresenteerd op dat adres.

Wat is dit?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:48

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:44

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het lijkt er op dat Youtube in iOS apps stuk is voor mensen met Odido. Hebben jullie ook deze ervaring?

Geldt zowel voor glas als 5G. Lijkt ook odido-specifiek. Heb er sinds zondag de 21e al de hele dag last van.

Gekke is: in de browser lijkt het wel goed te gaan. Ook op iOS, dus dat is nu een work-around.

Helaas heb ik geen toegang tot ander internet om mee te testen, om de oorzaak te kunnen bepalen.

[ Voor 26% gewijzigd door Q op 21-01-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Q schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:17:
Het lijkt er op dat Youtube in iOS apps stuk is voor mensen met Odido. Hebben jullie ook deze ervaring?

Geldt zowel voor glas als 5G. Lijkt ook odido-specifiek. Heb er sinds zondag de 21e al de hele dag last van.

Gekke is: in de browser lijkt het wel goed te gaan. Ook op iOS, dus dat is nu een work-around.
Android app icm odido ook veel problemen vandaag. Yt in de browser lijkt geen probleem te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Dacuuu schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Android app icm odido ook veel problemen vandaag. Yt in de browser lijkt geen probleem te geven.
Heb het idee dat YT endpoint waar de apps naartoe connecten over een andere route loopt en dat er iets bij Odido mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:41
Nou bij mij is het ook in de browser en niet alleen YT. Mijn speedtests zijn atm 1 Mbit down 12 Mbit up.....

[ Voor 10% gewijzigd door Kodess op 21-01-2024 19:54 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 16:23
Hier lijkt het ook alleen YT via IOS app te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:39:
[...]

Ja mee eens, maar het zou mij niet zoveel uitmaken als het wat lager uit zou vallen, ik heb deze upgrade alleen maar gedaan om op XGS-PON te komen, en aangezien het niks extra kost tijdens de korting periode, is alles winst ;) . Als de kortings periode is afgelopen, dan ga ik toch meteen weer downgrade naar 1000 of 400 want daar heb ik voorlopig meer dan zat aan...
Is XGS-PON de techniek waarbij je internet verbinding er niet uit knalt als je buurman aan het klooien is?
Zo ja, dan heb ik daar ook wel oren naar. Niet dat ik dit nu ervaren heb, maar vind dat nog het nadeel van glas via Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Toch verkondigde ze 3 jaar geleden nog op het eigen Odido forum "Toevoeging: bekabeld garanderen we maximaal 10% verlies van de aangeboden pakketsnelheid. Op 1000 Mbit/s zul je bekabeld dus minimaal 900 Mbit/s binnen moeten kunnen halen." geen idee of ze dat inmiddels hebben bijgesteld...

Bron: https://community.t-mobil...ostid=1563048#post1563048

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Q schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Heb het idee dat YT endpoint waar de apps naartoe connecten over een andere route loopt en dat er iets bij Odido mis gaat.
Zou goed kunnen. Heb nog niet veel tijd gehad om wat te testen. Als ik een vpn verbinding opzet, dan werkt de youtube app weer bliksem snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-10 15:15

TommyGun

Stik er maar in!

Kodess schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:42:
Nou bij mij is het ook in de browser en niet alleen YT. Mijn speedtests zijn atm 1 Mbit down 12 Mbit up.....
Ja, het is weer zover. Wat een kut provider is het ook. https://allestoringen.nl/storing/odido/

30 januari gaat gelukkig mijn KPN abo in...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Helaas ook hier op de Android app dat youtube echt langzaam is en veel moet bufferen. Heb 1.1.1.1 als dns en back up 8.8.8.8. Eens proberen op de dns van Odido of het nog wat uitmaakt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-10 07:38
Gebruikt iemand die Zyxel wifipunten? Ik heb ze bedraad hier, maar moet er ongeveer naast staan om fatsoenlijke snelheden te halen. Zelfs in een naastgelegen kamer neemt de snelheid met 70% af en een verdieping hoger valt de verbinding volledig uit. Die van KPN waren echt een stuk beter.

Toch maar eens over op TP link systeempje..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hier geen problemen met de YT app op i(Pad)OS. Ik gebruik gewoon de DNS van Odido en de Zyxel router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-10 21:44
goldmemberf1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:36:
Gebruikt iemand die Zyxel wifipunten? Ik heb ze bedraad hier, maar moet er ongeveer naast staan om fatsoenlijke snelheden te halen. Zelfs in een naastgelegen kamer neemt de snelheid met 70% af en een verdieping hoger valt de verbinding volledig uit. Die van KPN waren echt een stuk beter.

Toch maar eens over op TP link systeempje..?
Als je "Wifi Plus" van Odido bedoelt, dan nee. Maar als je toch een ander systeem overweegt, is dit misschien ook handig:
Ik heb de oude Zyxel, die ik overhield van Tweak, een nieuw leven gegeven als extra WiFi AP. Dus alleen 2.4 Ghz... Werkt prima, ook door muren en vloeren. Wel lagere snelheid dan met de WiFi6 van de nieuwe Zyxel natuurlijk...
En geen abbo van €2,5/mnd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:27
Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Yeah, dat is inderdaad de meest waarschijnlijke dan. Thanks.

Weet je toevallig ook hoe lang zoiets kan duren? En OF ze uberhaupt eraan beginnen? Vind het wel erg jammer, want hun postcode check liet heel duidelijk zien dat 8Gbit op ons adres mogelijk is...
Bij mij exact hetzelfde verhaal maar dan met een upgrade naar 2gbit. Ben al drie jaar klant met een 1gbit lijn (Overigens nog nooit enige downtime gehad en structureel 945/945mbit bij Speedtests).

Ook bij mijn adres stond tot 8gbit beschikbaar.

Heb al meerdere keren gebeld. Ze kunnen geen indicatie geven van de doorlooptijd, alleen dat het geen maanden zou zijn..

Inmiddels 25-12 besteld en tot nu toe radiostilte.

Op de vraag wat er technisch klaar moet worden gemaakt kunnen ze geen antwoord geven. De medewerkers weten zelf niet wat de voorbereidende werkzaamheden inhouden. Afwachten maar..

[ Voor 4% gewijzigd door flowiej op 21-01-2024 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Dacuuu schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:00:
[...]

Zou goed kunnen. Heb nog niet veel tijd gehad om wat te testen. Als ik een vpn verbinding opzet, dan werkt de youtube app weer bliksem snel.
Ik heb speciaal vanavond Wireguard opgezet op een VPS bij DigitalOcean en prompt is de YT app op mijn iPad weer 100% ok.

Maar het issue lijkt inmiddels ook opgelost bij Odido. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Q op 21-01-2024 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kusanagi
flowiej schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Bij mij exact hetzelfde verhaal maar dan met een upgrade naar 2gbit. Ben al drie jaar klant met een 1gbit lijn (Overigens nog nooit enige downtime gehad en structureel 945/945mbit bij Speedtests).

Ook bij mijn adres stond tot 8gbit beschikbaar.

Heb al meerdere keren gebeld. Ze kunnen geen indicatie geven van de doorlooptijd, alleen dat het geen maanden zou zijn..

Inmiddels 25-12 besteld en tot nu toe radiostilte.

Op de vraag wat er technisch klaar moet worden gemaakt kunnen ze geen antwoord geven. De medewerkers weten zelf niet wat de voorbereidende werkzaamheden inhouden. Afwachten maar..
Ergens ben ik heel erg blij dat het meerdere mensen overkomt, want dat betekent dat ze ermee bezig moeten. Het was tot nu toe dus vooral een leuk marketings verhaal naar de concurrenten toe, maar nu ik lees dat er zoveel mensen willen upgraden naar multi-gigabit ben ik blij te zien dat ze er nu ook echt wel iets mee moeten. Ook dat geeft hoop.

Ook moet ik eerlijk toegeven: bij het upgraden van mijn thuisnetwerk naar 10Gbit switches, etc. heb ik jumbo frames op 9000 gezet en was dat vergeten bij deze NUC die ik beneden aan de tv gebruik. Eenmaal die aangezet te hebben heb ik iets van 990Mbit down en 850 up (normaal was de upload ook boven de 900, maar dit is i.i.g. al een heel stuk beter!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-10 14:25
meesje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:40:
[...]

Je hebt gelijk! Ik zie zojuist op de januari factuur dat ESPN inderdaad niet duurder is geworden.

[...]

Bij Ziggo was ik gewend om elk jaar even een belletje te plegen. Soms waren de kortingen best flink. Regelmatig 6x35, 6x30 of zelfs 9x30 euro korting gehad. Bij Ziggo kreeg ik inderdaad ook het advies om elk jaar te bellen.
Ik had vernomen dat de kortingen bij Odido wat minder hoog zijn. B.v. 6x10 euro op internet. Geen kortingen op TV. In jouw reactie kan ik niet goed achterhalen welke korting je nu hebt gehad. Ik ben heel erg benieuwd. Heb ik een beetje een indicatie als ik rond juni/juli ga bellen. Ik zit nu nog in mijn acht maanden Gogogo deals korting.
Ik zou van 69 totaal naar 4 maanden 40 gaan dan 2 maanden 50 en daarna structureel 60.
Máàr liet het expres een beetje in het midden. Doordat de tv boxen nog niet terug zijn kon het niet doorgevoerd worden. Als die verwerkt zijn ga ik weer terug bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-10 18:58
Na de storing vannacht tot 01:59 komt mijn Fritzbox weer online met de mededeling dat ik nu ook IPv6 heb..... (Zwolle).
Gaat het echt gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Laatst online: 25-10 07:38
BitAndre schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:53:
[...]

Als je "Wifi Plus" van Odido bedoelt, dan nee. Maar als je toch een ander systeem overweegt, is dit misschien ook handig:
Ik heb de oude Zyxel, die ik overhield van Tweak, een nieuw leven gegeven als extra WiFi AP. Dus alleen 2.4 Ghz... Werkt prima, ook door muren en vloeren. Wel lagere snelheid dan met de WiFi6 van de nieuwe Zyxel natuurlijk...
En geen abbo van €2,5/mnd nodig.
Ik weet niet wat 'wifi plus' is. Het zijn gewoon van die Wifipunten die voor geen meter werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

Zorian

What the fox?

Jan-Remco schreef op maandag 22 januari 2024 @ 05:03:
Na de storing vannacht tot 01:59 komt mijn Fritzbox weer online met de mededeling dat ik nu ook IPv6 heb..... (Zwolle).
Gaat het echt gebeuren dan?
Dan zou deze link nu moeten werken. Als de pagina niet kan worden geladen, heb je geen IPv6. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Zorian schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:21:
[...]

Dan zou deze link nu moeten werken. Als de pagina niet kan worden geladen, heb je geen IPv6. Ben benieuwd. :)
Hahah dat werkt dus (nog) niet. Jammer dan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncg-Q9Zj_paLSiJIEHO5lcaff4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tdu0llYuIho4JSDQqpDfiwtT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-10 10:14
Bijzonder het IPv6 adres valt onder RFC 3068 (6to4 Relay Routers)

https://apps.db.ripe.net/...a:e026::%2F56&source=RIPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Nou ja zeg....

Ik op website (particulier) zoeken op mijn postcode/hnr en krijg keurig aanbiedingen tot 2gigabit glazvezel.
Maar wanneer ik zakelijk kies zegt de website "Helaas is er geen vast internet mogelijk".

Ik denk dat is een foutje op website. Dus ik bellen.
Zakelijke klantenservice zegt is niet mogelijk omdat "blah blah, ander modem, andere instellingen etc".

Hoezo?

Of ik nu een particulier abo afsluit over de Delta Fiber glasvezel die in mijn meterkast zit of een zakelijke abo over dezelfde lijn afsluit (met evt ander modem) zou toch geen verschil in moeten zitten?

De snelheid is hetzelfde.

Volgens de servicedesk medewerker moet er iets "opgeleverd" worden wat anders is bij particulier vs zakelijk abonnement. Wat dat dan is kon mij niet verteld worden. Het kan gewoon niet. Wellicht over een jaar pas als ik een jaar lang een particulier abo afgenomen heb.

Wat is dit nu voor onzin....

Heeft iemand hier idee waar deze man over spreekt?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Jan-Remco schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Hahah dat werkt dus (nog) niet. Jammer dan!

[Afbeelding]
2,5gbit down en 1,25gbit up? Dat zijn ook gekke snelheden en lekker asymmetrisch. :p
Wat zegt deze website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-10 19:26
Zorian schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:25:
2,5gbit down en 1,25gbit up? Dat zijn ook gekke snelheden en lekker asymmetrisch. :p
Dat is de fysieke linksnelheid van een GPON-verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:06
Xymox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:55:
Nou ja zeg....

Ik op website (particulier) zoeken op mijn postcode/hnr en krijg keurig aanbiedingen tot 2gigabit glazvezel.
Maar wanneer ik zakelijk kies zegt de website "Helaas is er geen vast internet mogelijk".

Zakelijke klantenservice zegt is niet mogelijk omdat "blah blah, ander modem, andere instellingen etc".

Hoezo?

Of ik nu een particulier abo afsluit over de Delta Fiber glasvezel die in mijn meterkast zit of een zakelijke abo over dezelfde lijn afsluit (met evt ander modem) zou toch geen verschil in moeten zitten?

Volgens de servicedesk medewerker moet er iets "opgeleverd" worden wat anders is bij particulier vs zakelijk abonnement. Wat dat dan is kon mij niet verteld worden. Het kan gewoon niet. Wellicht over een jaar pas als ik een jaar lang een particulier abo afgenomen heb.

Ik weet niet direct het verschil, maar kan me voorstellen dat ze voor zakelijk andere eisen hebben aan apparatuur en verbinding naar de wijkkast dan particulier (omdat er wellicht andere garanties worden afgesproken omtrent uptime / hersteltijd etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mbovenka schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:32:
[...]

Dat is de fysieke linksnelheid van een GPON-verbinding.
Ah, was even benieuwd aangezien ik over een week een 2gbit abonnement opgeleverd krijg, en daar staat 2gbit up en down, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Chrisjuhh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:17:
Resume: zit ik in een WBA/ODF gebied? (Tilburg postcode 5036) en welke glas techniek heb ik nu? (zie foto's)? wat gebeurt er bij een up/downgrade voor vastzetten goedkopere tarieven bij Odido of is overstappen
Ik heb ook AON en in MijnOdido zie ik een optie voor het aanpassen van de snelheid én een optie om over te stappen op een ander plan (o.i.d.). Bij het een blijf je op AON (lijkt me, gegeven de prijzen) en de ander ga je naar PON (lijkt me, ook weer gegeven de prijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 11:32

Dr.Roelski

Walk on ....

Zorian schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:21:
[...]

Die linkt werkt bij mij ook niet, en ik zit nog bij ziggo met ipv6.
Zoals Zorian ook al zegt: probeer deze eens: https://ipv6.google.com/ of een andere test op https://www.stipv6.nl/ipv6-test-sites/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-10 11:00

ralpje

Deugpopje

Hier komen ze a.s. donderdag de glasvezel vanaf de stoep de meterkast in brengen. Vervolgens komt er uiteraard nog een tweede monteur voor het daadwerkelijk activeren van de verbinding.

Momenteel heb ik een Ziggo verbinding met een modem in bridge en daarachter een UDM. De upgrade naar een UDM pro zal sowieso gemaakt gaan worden (ik ga naar 1Gbit, en dat trekt de UDM niet). In eerste instantie zal ik de Ziggo-lijn nog even aanhouden om te kijken of de Odido-lijn nog stabiel genoeg is (als ZZP-er werk ik veel remote en is een de verbinding dus erg belangrijk). Op een later moment gaat die Ziggo-lijn weg of gedowngrade worden (en dus blijven als fail-over).
Er moet dus een extra WAN-poort in de UDM pro komen. Dat kan met een SFP module, maar kies ik voor de RJ45 (extra flexibiliteit in welke lijn ik waar aansluit?) of voor een fiber (en dan dus direct vanaf glas de UDM pro in)? Wat is jullie ervaring met een van beide opties in combinatie met Odido?

En: als ze donderdag de lijn binnenbrengen, heb ik dan al gelijk 'licht'? Met andere woorden: kan ik al testen? Of moet ik wachten tot de monteur voor 'binnen' geweest is?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
ralpje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:31:
als ze donderdag de lijn binnenbrengen, heb ik dan al gelijk 'licht'? Met andere woorden: kan ik al testen? Of moet ik wachten tot de monteur voor 'binnen' geweest is?
Bij mij was er gelijk licht, en hoefde ik niet op die 2e monteur te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:36:
[...]

Ah, was even benieuwd aangezien ik over een week een 2gbit abonnement opgeleverd krijg, en daar staat 2gbit up en down, vandaar. :)
Dan krijg jij dus XGS-PON. Daarbij zijn de fysieke max linksnelheden 10 Gbit en 10 Gbit. En wordt je dus qua profiel gelimiteerd op 2/2.

En inderdaad kent de techniek GPON een max snelheid van 2,5 Gbit down en 1,25 up. Dus met die techniek kan je symmetrisch hooguit 1,2/1,2 aanbieden. Maar dan is 1/1 Gbit toch iets handiger en meer bruikbaar qua apparatuur (die meestal nog 1000 Mbit poorten heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hier is een week of 2 geleden het glas de meterkast in gebracht en afgemonteerd. Tevens doorgemeten en was goed. Nu is men bij de aannemer schijnbaar allerlei info kwijtgeraakt tijdens een software migratie en wil men nogmaals langs komen om de lijn te controleren.

KPN is ondertussen al wel op de hoogte van onze overstap, dus er lijkt eindelijk wat schot in de zaak te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Xymox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:55:
Nou ja zeg....

Hoezo?

Odido zakelijk is een hele andere leverstraat met andere achterliggende techniek. Niet automatisch ook te leveren via Delta Wholesale.
Sterker nog, volgens mij ook nog niet eens op hun ODF apparatuur. Of sindskort al wel. Maar voorheen alleen via KPN WBA mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Dan krijg jij dus XGS-PON. Daarbij zijn de fysieke max linksnelheden 10 Gbit en 10 Gbit. En wordt je dus qua profiel gelimiteerd op 2/2.

En inderdaad kent de techniek GPON een max snelheid van 2,5 Gbit down en 1,25 up. Dus met die techniek kan je symmetrisch hooguit 1,2/1,2 aanbieden. Maar dan is 1/1 Gbit toch iets handiger en meer bruikbaar qua apparatuur (die meestal nog 1000 Mbit poorten heeft).
Ahja, heb duidelijk koffie nodig want was vergeten dat GPON ook nog bestond, dacht eventjes dat dat hetzelfde was als XGS-PON. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Barre73 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Odido zakelijk is een hele andere leverstraat met andere achterliggende techniek. Niet automatisch ook te leveren via Delta Wholesale.
Sterker nog, volgens mij ook nog niet eens op hun ODF apparatuur. Of sindskort al wel. Maar voorheen alleen via KPN WBA mogelijk.
Ok. Dat zou het kunnen verklaren. Echter als ik postcode check uitvoer op de buren, overburen etc in deze straat waarbij alle huizen op dezelfde dag aangesloten zijn op Delta Fiber dan krijg ik wel keurig keuze voor zakelijke abonnementen. Echter op mijn huisnr niet.

Allemaal op dezelfde wijkkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dbz1985 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:00:
Voor mijn schoonmoeder glasvezel bij odido afgesloten afgelopen oktober omdat ze bij dure ziggo zit en het niet breed heeft en kreeg later mail november/december word het aangesloten en maand daarna december januari en nu januari februari…zal het deze eeuw nog gaan gebeuren? (Wel aan toevoegen dat mijn schoonmoeder nog geen glasvezel heeft liggen terwijl het inmiddels wel al in heel de gemeente ligt)
Gaat hier in Zwaag hetzelfde.
De buurman op 47 heeft wel een lijntje naar binnen maar ik op 43 (dwars op zijn huis) ben nog in afwachting totdat ze contact opnemen om de lijn naar binnen te leggen.

Het was eerst november/december vanmorgen een mail met januari/februari.

Heb al bij ODF gezeurd en ze zouden om voorrang vragen, maar ja dat zullen ze iedereen wel vertellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xymox schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Ok. Dat zou het kunnen verklaren. Echter als ik postcode check uitvoer op de buren, overburen etc in deze straat waarbij alle huizen op dezelfde dag aangesloten zijn op Delta Fiber dan krijg ik wel keurig keuze voor zakelijke abonnementen. Echter op mijn huisnr niet.

Allemaal op dezelfde wijkkast.
Je bedoelt een PC check bij Odido Zakelijk voor andere adressen in je straat? Of bij Delta zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Dr.Roelski schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Die linkt werkt bij mij ook niet, en ik zit nog bij ziggo met ipv6.
Zoals Zorian ook al zegt: probeer deze eens: https://ipv6.google.com/ of een andere test op https://www.stipv6.nl/ipv6-test-sites/
Niks werkt op IPv6. Waarom ik dan wel opeens een ipv6 adres heb gekregen? 1e stapje van odido denk ik dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:45
Voor degenen die hun Odido verbinding gebruiken voor inkomend verkeer zoals bijv. WWW of SMTP:

Mijn IP-adres is na jaren hetzelfde te zijn geweest opeens veranderd op 19-01 om 03:43 's nachts.

Kwam er alleen vandaag pas achter omdat ik al een tijdje geen mail meer had ontvangen 8)7

Tijd voor een extra monitor scriptje dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer9
  • Laatst online: 23-10-2024
ik heb onlangs switch gehad van de Zyxel T50 naar de T56. du naar wifi 6. sindsdien is de snelheid x3 geworden.
alleen hebben de kids nog wat oudere ipads (met een homeknop). daar werkt het internet niet op. Ik kan niks vinden of dat komt door de wifi 6 ondersteuning en of dat ik dit op de een of andere manier toch kan instellen dat ze het wel doen. heeft iemand hier ervaring mee? en is dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 20:38
Mogelijk staat-ie op WPA3? Ik weet het niet, want gebruik die Zyxel niet, maar weet wel dat oude iPads niet werken met alleen WPA3. WPA2 of WPA2/WPA3 instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door roderickvd op 22-01-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

roderickvd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:20:
Mogelijk staat-ie op WPA3? Ik weet het niet, want gebruik die Zyxel niet, maar weet wel dat oude iPads daar niet mee werken. WPA2 of WPA2/WPA3 instellen.
Grote kans dat dit het probleem is ja. De WiFi radios zijn backwards compatible. Ik heb dit met andere APs gehad en een oude ipad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:20:
[...]

Ik weet niet wat 'wifi plus' is. Het zijn gewoon van die Wifipunten die voor geen meter werken.
Als ze goed geïnstalleerd worden werken ze prima. Installeer je ze foutief dan werken ze inderdaad voor geen meter. Maar in principe geld dat letterlijk voor alle apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-10 15:59

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik lees in de startpost dat je een semi-vast ipv4 adres krijgt, dat is op zich geen probleem. Ik beheer m'n eigen DNS en het is gemakkelijk en snel aan te passen.

Wat ik wel even belangrijk vind (en ik verwacht dit niet) is dat dit niet een geNAT ip is welke je deelt met anderen? Ziggo deed dat geloof ik een tijdje tijdens de uitrol van ipv6? Just checking ...

Levert Odido standaard wel volledig ipv6 support? Wat krijg je, een /48 waarschijnlijk?

last but not least, geen snelheid of latency problemen? Kan ik verwachten met Odido dat wanneer ik nu 1gbps haal, ik dat met Odido waarschijnlijk ook gewoon haal of ligt het niet zo simpel?

Ik overweeg sterk over te stappen want ik heb teveel gezeur met iptv. Nu al 2 dagen geen tv en ik ben dat een beetje zat.

Ik zou eigenlijk dan Odido zonder TV nemen en een NLziet abo. Dan ben ik nog steeds voordeliger uit, en NLziet maakt het wel veel gemakkelijker denk ik.

edit: ik moet trouwens mn OPNsense houden, te veel afhankelijkheden, daar zitten 4 netwerk poorten op, vlan300 is geen probleem dus. Ik neem aan dat dit zonder problemen gaat werken als ik (zoals gesuggereerd in de startpost) alleen hun router aan de kant zet?

[ Voor 12% gewijzigd door InflatableMouse op 22-01-2024 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-10 09:16
InflatableMouse schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:00:
Ik zou eigenlijk dan Odido zonder TV nemen en een NLziet abo. Dan ben ik nog steeds voordeliger uit, en NLziet maakt het wel veel gemakkelijker denk ik.
Zo heb ik dat ook, voordeel geen hinder van TV kastjes, draait mooi op smart TV wat vroeger coax ook had.

Gemis van Discovery Channel en NCQ is wel weer jammer.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:03
Wat ik wel even belangrijk vind (en ik verwacht dit niet) is dat dit niet een geNAT ip is welke je deelt met anderen? Ziggo deed dat geloof ik een tijdje tijdens de uitrol van ipv6? Just checking
Odido doet niet aan CGNAT, dus je deelt je IP-adres niet met anderen.
Levert Odido standaard wel volledig ipv6 support? Wat krijg je, een /48 waarschijnlijk?
Helaas geen ipv6 bij Odido: https://heeftodidoalipv6.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 22-01-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

gerritjan schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Odido doet niet aan CGNAT, dus je deelt je IP-adres niet met anderen.

[...]

Helaas geen ipv6 bij Odido
Ouch! Dan houdt het op! Wat stom zeg, je zou denken dat dat ondertussen toch wel geregeld zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik lees in de startpost dat je een semi-vast ipv4 adres krijgt, dat is op zich geen probleem. Ik beheer m'n eigen DNS en het is gemakkelijk en snel aan te passen.

Wat ik wel even belangrijk vind (en ik verwacht dit niet) is dat dit niet een geNAT ip is welke je deelt met anderen? Ziggo deed dat geloof ik een tijdje tijdens de uitrol van ipv6? Just checking ...

last but not least, geen snelheid of latency problemen? Kan ik verwachten met Odido dat wanneer ik nu 1gbps haal, ik dat met Odido waarschijnlijk ook gewoon haal of ligt het niet zo simpel?

Ik overweeg sterk over te stappen want ik heb teveel gezeur met iptv. Nu al 2 dagen geen tv en ik ben dat een beetje zat.

edit: ik moet trouwens mn OPNsense houden, te veel afhankelijkheden, daar zitten 4 netwerk poorten op, vlan300 is geen probleem dus. Ik neem aan dat dit zonder problemen gaat werken als ik (zoals gesuggereerd in de startpost) alleen hun router aan de kant zet?
:D

Eigenlijk is op alles nee.

Ik zou blij zijn als mn contract beëindigd is.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelink2thepast
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-10 18:50
...

Werkt hier prima met eigen apparatuur. Zelfs een eigen SFP module zodat ook de mediaconverter in de doos kan blijven. idd wel vlan 300 instellen op je router.
Geen CGNAT en wijzigingen in IP zijn er nauwelijks. In twee jaar 1x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llagendijk
  • Laatst online: 09-10 14:33
Mr Magic schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:01:
Voor degenen die hun Odido verbinding gebruiken voor inkomend verkeer zoals bijv. WWW of SMTP:

Mijn IP-adres is na jaren hetzelfde te zijn geweest opeens veranderd op 19-01 om 03:43 's nachts.

Kwam er alleen vandaag pas achter omdat ik al een tijdje geen mail meer had ontvangen 8)7

Tijd voor een extra monitor scriptje dus :D
Gewoon een dynamic IP client op een computer? Heb je alleen een domain nodig waar je die aan kunt koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
killer9 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:13:
ik heb onlangs switch gehad van de Zyxel T50 naar de T56.
Wat heb je daarvoor moeten doen? Of was het op initiatief van Odido?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

pjot1 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:33:
[...]

:D

Eigenlijk is op alles nee.

Ik zou blij zijn als mn contract beëindigd is.
Blijkbaar kan ik TV ook opzeggen bij KPN. Het is een beetje misleidend omdat TV bij geen enkel abonnement apart vermeld staat behalve bij de 1gbps variant. Alsof dat er standaard bij zit. Maar als je dan doorklikt, kan je het uitzetten. Scheelt 13 of 14 euro en dan is KPN nog maar 5 euro p/m duurder dan Odido. Maar behoud ik wel alles, zelfde IP, mn ipv6 config, geen nieuwe apparatuur. Dat heb ik dus gedaan (TV opgezegd) en NLziet erbij genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Veel problemen hier. Maar ook tegenlicht van een tevreden nieuwe klant:
Geen NAT.
Geen IPv6. Had ik hiervoor bij Ziggo wel, nu niet meer. Ja, ik vind het ook niet meer van de tijd, maar verder heb ik er geen last van.

Laatst las ik een reactie van een self-hosted developer, die zijn eigen werk wou controleren voor een goede werking via IPv6. Die snap ik. Wat is jouw toepassing voor IPv6?
Ik heb 100 Mbps voor een gezin met twee jonge kinderen en één thuiswerker. Latency stabiel rond de 8 ms, bandbreedte overdag zoals beloofd en 's avonds zelfs hoger (vooral de upload - bijzonder).

Ook tijdens die grote storing van gisteren (?) geen problemen. Kennelijk afhankelijk van het glasvezelnetwerk waar je op zit. Bij mij in Haaksbergen via Reggefiber? Geen idee, hoe kan ik dat opzoeken?
Wat bedoel je? Bij Odido krijg je ook IPTV.

Ik heb heel lang vastgehouden aan kabel omdat ik géén aparte kastjes wou, géén MPEG-artifacts en géén onscherp beeld door teveel compressie. Bij Ziggo wel eens naar de Mediabox Next gekeken, maar uiteindelijk nooit gedaan.

Nu de 4K Mediabox van Odido: super. Kastje uit het zicht, want afstandsbediening via Bluetooth. Zappen en TV gids véél sneller dan via de CI+ module. Beeldkwaliteit niet te onderscheiden.

OK - er zijn nog wat kleine bugs in en de 4K upscaling is niet zo goed dat ik alle features van mijn LG C2 kan uitzetten. Maar onder de streep: super.
Ja. VLAN 300 instellen met DHCPv4 en klaar. Ook hier zit de Zyxel nog in de doos en gaat de stekker direct in mijn UDM-SE.

Ook IPTV is gewoon unicast dus geen fratsen met extra tagged VLANs, IGMP proxying / snooping, enz. zoals bij KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door roderickvd op 22-01-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oohhhhdiedo
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-07-2024
Kusanagi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:08:
[...]

Ergens ben ik heel erg blij dat het meerdere mensen overkomt, want dat betekent dat ze ermee bezig moeten. Het was tot nu toe dus vooral een leuk marketings verhaal naar de concurrenten toe, maar nu ik lees dat er zoveel mensen willen upgraden naar multi-gigabit ben ik blij te zien dat ze er nu ook echt wel iets mee moeten. Ook dat geeft hoop.

Ook moet ik eerlijk toegeven: bij het upgraden van mijn thuisnetwerk naar 10Gbit switches, etc. heb ik jumbo frames op 9000 gezet en was dat vergeten bij deze NUC die ik beneden aan de tv gebruik. Eenmaal die aangezet te hebben heb ik iets van 990Mbit down en 850 up (normaal was de upload ook boven de 900, maar dit is i.i.g. al een heel stuk beter!).
Jij en @flowiej zitten beide denk ik op een AON verbinding van odido? Dus met zo een cts of Zyxel mediaconverter? Dat zou namelijk verklaren dat het bij jullie langer duurt, zover ik weet moet er in de IT/processen van odido nog 1 en ander gereed gemaakt worden voordat de 2 en 8Gb orders doorlopen van de mensen die vanaf aon gemigreerd moeten worden naar xgspon. Zou er als ik jullie was met de klantenservice geen tijd in steken verder, binnenkort volgt er vanzelf bericht (precieze tijdlijnen ken ik niet, om die vraag even voor te zijn ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kusanagi
Oohhhhdiedo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:42:
[...]

Jij en @flowiej zitten beide denk ik op een AON verbinding van odido? Dus met zo een cts of Zyxel mediaconverter? Dat zou namelijk verklaren dat het bij jullie langer duurt, zover ik weet moet er in de IT/processen van odido nog 1 en ander gereed gemaakt worden voordat de 2 en 8Gb orders doorlopen van de mensen die vanaf aon gemigreerd moeten worden naar xgspon. Zou er als ik jullie was met de klantenservice geen tijd in steken verder, binnenkort volgt er vanzelf bericht (precieze tijdlijnen ken ik niet, om die vraag even voor te zijn ;) ).
In de Odido community kon een moderator mij bevestigen dat ik op een point-to-point verbinding zit (volgens mij is dat best lucky, toch?) dus dat zal dan wel AON zijn inderdaad. Als ik me even inlees ben ik wel blij dat er zo'n dedicated lijn bij ons thuis binnenkomt :)

"Subscribers can select hardware that delivers an appropriate data transmission rate and scale up as their needs increase without the need to restructure the network."

Dat klinkt als een makkelijkere upgrade dan bij PON, klopt dat?

Edit: oh, met 8Gbit wordt het alsnog een vorm van PON lees ik nu xD Oh well; hogere capaciteit it is!

[ Voor 15% gewijzigd door Kusanagi op 22-01-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Kusanagi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:20:
[...]

In de Odido community kon een moderator mij bevestigen dat ik op een point-to-point verbinding zit (volgens mij is dat best lucky, toch?) dus dat zal dan wel AON zijn inderdaad.
Poin2Point en AON is niet hetzelfde.
- Point2point is dat je een eigen vezel van je woning tot in de POP hebt (dat is met alle Primevest en ODF klanten ook het geval en bij de oudere KPN klanten).
- AON is de switch waarop je zit, dat is bij (xs)gpon een passieve splitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:12
Vannacht om 1:45 ongeveer 10 min. de verbinding eruit volgens m'n monitoring. Vermoedelijk onderhoud?
Heb nu ook een ander IP-adres gekregen (85.x.x.x) maar ik gebruik DDNS dus dat is verder geen issue.

Ik vind het wel wat vreemd dat ik geen bericht krijg van onderhoud. Ben vorig jaar augustus klant geworden, dit was net in de periode dat ze geen mailadressen meer uitgaven. Ik krijg wel elke maand netjes de factuur op de mail, dus mijn mailadres hebben ze. Maar heb volgens mij nog nooit een mail gehad over onderhoud :?

Edit: Nog even teruggezocht in m'n mail. In oktober '23 heb ik één keer een mail gehad over onderhoud. Erg globaal overigens: [...] komende week [...] tussen 1:00 - 6:00 [...] maximaal een kwartier [....]

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-10 15:16
Toen ik, nog niet zo heel lang geleden nog bij Odido zat voor glas heb ik meerdere keren een bericht ontvangen inzake gepland onderhoud zonder dat hier een datum en tijd in vermeld is. Heb toen gebeld met de klantenservice, had dat beter niet kunnen doen en ben toen niets wijzer geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
ThinkPad schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:37:
Vannacht om 1:45 ongeveer 10 min. de verbinding eruit volgens m'n monitoring. Vermoedelijk onderhoud?
Heb nu ook een ander IP-adres gekregen (85.x.x.x) maar ik gebruik DDNS dus dat is verder geen issue.

Ik vind het wel wat vreemd dat ik geen bericht krijg van onderhoud. Ben vorig jaar augustus klant geworden, dit was net in de periode dat ze geen mailadressen meer uitgaven. Ik krijg wel elke maand netjes de factuur op de mail, dus mijn mailadres hebben ze. Maar heb volgens mij nog nooit een mail gehad over onderhoud :?
Nog een process om te optimaliseren bij Odido naast capaciteit beheer🤓.

Los van de ontbrekende notificatie. Onderhoud kan betekenen dat ze misschien met de packetloss casus bezig gaan (very wishful thinking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:27
Oohhhhdiedo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:42:
[...]

Ik ben een redelijke leek wat betreft alle termen die hier voorbij komen maar de Zyxel mediaconverter heb ik inderdaad wel, dus ik ga uit van een AON verbinding.

Thanks voor de informatie, wordt zeer gewaardeerd.

Na mijn aanvraag voor een 2gbit verbinding heb ik gelijk mijn hele interne netwerk geüpgraded met 2,5gbit switches. Nog mijn best gedaan om de gewenste types snel in huis te halen.. had al met al niet zoveel haast hoeven maken gezien de doorlooptijd. Het is zonde dat Odido gebruikers hier niet in meeneemt, zou een hoop frustratie kunnen schelen door wat verwachtingsmanagement toe te passen. :o

We wachten maar weer ongeduldig af tot het volgende bericht vanuit Odido. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Edit: Nog even teruggezocht in m'n mail. In oktober '23 heb ik één keer een mail gehad over onderhoud. Erg globaal overigens: [...] komende week [...] tussen 1:00 - 6:00 [...] maximaal een kwartier [....]
Afgelopen week nog:
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de nacht van 15 op 16 januari onderhoud uit op ons netwerk.
Wanneer?
We doen het onderhoud 's nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan 's nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
Je hoeft niets te doen.
Er gebeurde die nacht alleen helemaal niets _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 14:26
Hier hetzelfde gehad, aangezien ik geen gebruik maak van DDNS viel het me op dat al mijn services niet bereikbaar waren.

Wat me ook opvalt is dat mijn PTR is veranderd naar "ip{ip-adres-reversed}.adsl2.static.versatel.nl" terwijl ik toch echt nog gewoon FttH heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rootpowered
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-10 16:33
PBX_g33k schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:31:
[...]

Hier hetzelfde gehad, aangezien ik geen gebruik maak van DDNS viel het me op dat al mijn services niet bereikbaar waren.

Wat me ook opvalt is dat mijn PTR is veranderd naar "ip{ip-adres-reversed}.adsl2.static.versatel.nl" terwijl ik toch echt nog gewoon FttH heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH6SH4gUXnYTUxeRtDmeHW7erls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2bqnnvXpzCRPAz3SytwAhEJ2.png?f=user_large

Hier net zo, tot nu toe geen last gehad van IP wijzigingen, maar vannacht ineens wel. Komt wel weer top uit, net gisteren mijn IP laten toevoegen in wat firewalls. 8)7

Ik ben van (82.174.x.x) xxx.adsl2.static.versatel.nl naar (95.99.x.x) xxx.ftth.glasoperator.nl gegaan.
Hopelijk gaat dit niet vaak gebeuren. Toch maar eens kijken naar DDNS voor de zekerheid dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
rootpowered schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Hier net zo, tot nu toe geen last gehad van IP wijzigingen, maar vannacht ineens wel. Komt wel weer top uit, net gisteren mijn IP laten toevoegen in wat firewalls. 8)7
Dat is ook niet heel slim tenzij je een statisch IP hebt. DDNS is your friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik ben sinds 17 januari van KPN glasvezel naar Odido glasvezel overgegaan omdat ze een leuke aanbieding hadden.

Met KPN had ik het afgelopen jaar echt 0 problemen, maar sinds de overstap naar Odido is de verbinding na 18:00 niet meer bruikbaar. De snelheid is (als het werkt) netjes rond de 1 gb, maar de verbinding is verschrikkelijk onstabiel.

Zowel met de Zyxel als met mijn UDM Pro Se zonder Zyxel er tussen.

Ik zit gelukkig nog binnen de 14 dagen bedenktermijn, dus ik ga zsm weer terug naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Ik ben wel benieuwd of hier nog mensen zijn met de structurele loss in de avonden, na de change/shuffel met IP adressen van vannacht? Dat voelt als een core aanpassing als zo velen er vannacht door geraakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
BladePHQ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:38:
Ik ben sinds 17 januari van KPN glasvezel naar Odido glasvezel overgegaan omdat ze een leuke aanbieding hadden.

Met KPN had ik het afgelopen jaar echt 0 problemen, maar sinds de overstap naar Odido is de verbinding na 18:00 niet meer bruikbaar. De snelheid is (als het werkt) netjes rond de 1 gb, maar de verbinding is verschrikkelijk onstabiel.

Zowel met de Zyxel als met mijn UDM Pro Se zonder Zyxel er tussen.

Ik zit gelukkig nog binnen de 14 dagen bedenktermijn, dus ik ga zsm weer terug naar KPN.
Heb je vannacht ook onderhoud gehad of meet je dat mogelijk niet als Tweaker, je moet het maar net waarnemen in tooling. Zie mijn vorige post hieronder/boven, kan je vanavond eens kijken naar je internet ervaring?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Afgelopen nacht is het internet even down geweest zie ik in de logs. Van 00:39 tot 00:40.

Mijn ip is ook veranderd (irritant ivm whitelisting bij klanten).

Ben blij dat ik nog kan annuleren!

[ Voor 37% gewijzigd door BladePHQ op 23-01-2024 12:04 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBX_g33k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-10 14:26
stormfly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:39:
Ik ben wel benieuwd of hier nog mensen zijn met de structurele loss in de avonden, na de change/shuffel met IP adressen van vannacht? Dat voelt als een core aanpassing als zo velen er vannacht door geraakt zijn.
Nog geen enkel last gehad. Ik zal wel wat extra metingen aanmaken om het te checken, bij normaal gebruik geen last van.

Heb wel issues met Youtube af en toe, maar of dit aan Odido thuis ligt durf ik nog niet te zeggen, heb het alleen op mijn android toestellen en windows last van (mac geen probleem), maar ook op Odido mobile.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nazlive
  • Laatst online: 17-10 00:34
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor odido. Het is een grote chaos daar, allemaal onterechte facturen en ze lossen niks op. Je mag zelf achter je vergoeding aangaan. Langs een odido winkel om je account in te kunnen e.d. Dan heb ik het nog niet eens over het netwerk zelf gehad. Als je een paar tientjes wil besparen dan moet je het doen wellicht, maar niet als je dit soort fratsen niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22-10 09:09
Ik ben zojuist benaderd (aan de deur) door een verkoper van Odido.
Samen gekeken wat er mogelijk is en bij hem aangegeven dat ik eerst onderzoek wil doen voordat ik ergens mijn handtekening onder zet.

De prijs die de beste meneer doorgaf klopte (achteraf) al niet. De prijs was gebaseerd op extra korting als huidige Odido of Ben klant en TV kijken via de app ipv mediaboxen. Zo kan ik ook verkopen! ;)

Maar goed de prijs die ik alsnog zou moeten betalen is niet veel verschil met mijn huidige Ziggo dus ik heb wellicht interesse. Bij ons in de wijk heeft Delta XGS-PON verbindingen liggen.

Mocht ik voor Odido gaan kan ik zonder problemen mijn huidige eigen pfSense router/firewall blijven gebruiken?
Op dit moment heb ik dus Ziggo en gebruik hun modem in bridge. Hoe zit dit bij Odido?
Kan ik mijn eigen apparatuur achter de verbinding van Odido gewoon blijven gebruiken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00
Als je overstapt, doe het dan wel via een ander kanaal dan die verkoper. Als dat verhaal al vanaf het begin gelogen is doet die persoon dat ook bij anderen om meer te kunnen verkopen. Als jij via hem/haar koopt krijgt de verkoper punten/commissie/bonus en komen we nooit van dergelijke praktijken af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:39:
Zie dat mijn IP adres wel gewijzigd is, maar verder geen bijzonderheden qua latency of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22-10 09:09
@Andros
Yes, helemaal mee eens hoor.
Was van plan, mits ik overstap, het gewoon via de site te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:12
WRT54G schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:42:
[...]
Mocht ik voor Odido gaan kan ik zonder problemen mijn huidige eigen pfSense router/firewall blijven gebruiken?
Op dit moment heb ik dus Ziggo en gebruik hun modem in bridge. Hoe zit dit bij Odido?
Kan ik mijn eigen apparatuur achter de verbinding van Odido gewoon blijven gebruiken?
Ja. Zie topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Laatst online: 17-10 00:34
PBX_g33k schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:22:
[...]

Nog geen enkel last gehad. Ik zal wel wat extra metingen aanmaken om het te checken, bij normaal gebruik geen last van.

Heb wel issues met Youtube af en toe, maar of dit aan Odido thuis ligt durf ik nog niet te zeggen, heb het alleen op mijn android toestellen en windows last van (mac geen probleem), maar ook op Odido mobile.
Echt meetbaar is het niet, maar ik ergerde me de laatste paar weken dat ik Odido had wel erg aan Youtube wat betreft laden van de video's. Bij overstap naar een andere provider was dit wel gelijk weg. Een stuk vlotter. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat het aan Odido lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
Nazlive schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:25:
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor odido. Het is een grote chaos daar, allemaal onterechte facturen en ze lossen niks op. Je mag zelf achter je vergoeding aangaan. Langs een odido winkel om je account in te kunnen e.d. Dan heb ik het nog niet eens over het netwerk zelf gehad. Als je een paar tientjes wil besparen dan moet je het doen wellicht, maar niet als je dit soort fratsen niet wilt.
geen last van ? Facturen kloppen, internet is up and running.. geen last van drops, haal constant max speed.
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor de meeste ISPs waar altijd wel wat mis gaat :)

zonder dollen - je eigen ervaringen maken het niet dat iedereen hetzelfde ondervind.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10 16:50
Nazlive schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:25:
Ik zit er al vanaf de tijd van Vodafone thuis, 0.0 problemen werkt als een tiet bijna nooit downtime! En ook nog eens de goedkoopste optie!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ik zit te overwegen om over te stappen op Odido, ik lees dat er een Beta app is, 2 van mijn tv's zouden het moeten ondersteunen, maar ik vind alleen de T-mobile beta app. Neem aan dat dat de app is die ze bedoelen? Werkt die een beetje? Heb een LG uit 2017 en een uit 2020. Zou wel van de aparte kastjes afwillen eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
The_MAN schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:00:
Ik zit te overwegen om over te stappen op Odido, ik lees dat er een Beta app is, 2 van mijn tv's zouden het moeten ondersteunen, maar ik vind alleen de T-mobile beta app. Neem aan dat dat de app is die ze bedoelen? Werkt die een beetje? Heb een LG uit 2017 en een uit 2020. Zou wel van de aparte kastjes afwillen eigenlijk...
Die beta app is verschrikkelijk. Zie ook Odido forum. Ze beloven een nieuwe app in het begin van dit jaar. Datum onbekend.

Ik wou ook geen kastjes, maar nu de afstandsbediening via Bluetooth gaat zijn de kastjes gewoon uit het zicht.
4v4t4r schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:51:
[...]
geen last van ? Facturen kloppen, internet is up and running.. geen last van drops, haal constant max speed.
Bij deze wil ik jullie waarschuwen voor de meeste ISPs waar altijd wel wat mis gaat :)

zonder dollen - je eigen ervaringen maken het niet dat iedereen hetzelfde ondervind.
Ook hier positief tegengeluid: alles prima, zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
roderickvd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Die beta app is verschrikkelijk. Zie ook Odido forum. Ze beloven een nieuwe app in het begin van dit jaar. Datum onbekend.

Ik wou ook geen kastjes, maar nu de afstandsbediening via Bluetooth gaat zijn de kastjes gewoon uit het zicht.

[...]
Bedankt voor de feedback, kastje bij 1 tv is sowieso uit zicht bij mij, heb Harmony afstandsbediening daarvoor, maar als de TV het zelf prima kan, zou ik ze liever gewoon niet hebben. Ik wacht nog wel even tot ze dan een goede app hebben denk ik. Scheelt €5 met Delta als ik wel 3 kastjes erbij neem (+8 maand korting), eigenlijk geen problemen met Delta, dus misschien niet helemaal waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:48

pinda powerrr

Slow down...

Mattie112 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:55:
[...]

Ik zit er al vanaf de tijd van Vodafone thuis, 0.0 problemen werkt als een tiet bijna nooit downtime! En ook nog eens de goedkoopste optie!
Jij zit waarschijnlijk, net zoals ik, met een hoop stapelkortingen. Zou ik nu overstappen naar een 2Gbit abbo, dan verdubbelen mijn maandelijkse kosten.

Heb nu voor €50 in de maand 1Gbit en alle tv pakketten én ESPN :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
BladePHQ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:52:
Afgelopen nacht is het internet even down geweest zie ik in de logs. Van 00:39 tot 00:40.

Mijn ip is ook veranderd (irritant ivm whitelisting bij klanten).

Ben blij dat ik nog kan annuleren!
Je hebt helemaal gelijk, 1 minuut downtime kan echt niet. En dan ook nog je ip-adres wijzigen van je consumentenverbinding!

(serieus, whitelisting is wel enorm ouderwetse manier om indringers buiten de deur te houden... En als dat echt moet dan neem je voor een paar euro meer een zakelijke verbinding met een vast ip-adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:02
roderickvd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 14:22:
[...]
[...]
Afgezien van de ietswat wonky interface, waardoor ik echt heb moeten zoeken hoe ik de tv gids kon openen, doet die het verder prima hoor. Het lijkt nogal model gebonden te zijn of mensen issues hebben of niet. Zo heb ik op mijn oled55b8pla (uit 2018 dus) geen last van zwarte balken of crashende app.
Pagina: 1 ... 32 ... 130 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen