Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario88
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11-06 15:05
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om de ONT over te slaan en direct op glas te verbinden?

Zag een post dat het later 'misschien' mogelijk was maar we zitten inmiddels in het nieuwe jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Mario88 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 06:17:
Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om de ONT over te slaan en direct op glas te verbinden?

Zag een post dat het later 'misschien' mogelijk was maar we zitten inmiddels in het nieuwe jaar.
GPON wel, XGS-PON (nog) niet.
Heb je al gezocht in dit topic? Er zijn wel users die het beschreven hebben in dit topic.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2024 07:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
dylan111111 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:13:
Gisterennacht was er een aangekondigde downtime bij Odido. Ik zag in mijn firewall dat de ping van 4ms naar 3ms is gegaan, wat weer mooi meegenomen is.
[...]
Bizar dat daar zo'n verschil in zit. Een ping vanaf m'n router (met daarna de Huawei GPON ONT) naar 1.1.1.1 is hier 10.5ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ThinkPad schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:13:
[...]

GPON wel, XGS-PON (nog) niet.
Hij had het over overslaan en dat kan nooit, hooguit je eigen gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkdeleeuw
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik ben vorige maand overgestapt van Tweak op Odido.
Net zoals @Dark Blue beschreef, viel mijn bestaande verbindig weg (overpluggen van de glasvezel in de wijkkast van AON naar XGS-PON), en stond 5 minuten later de monteur (ook Paul!) op de stoep.
Overzetten ging vlot, de ene Zyxel voor de andere verruild.

Alles leek te werken.

Tot ik verder ging met de Raspberry Pi die ik met Ubuntu Server aan het inrichten was. Die wou geen verbinding meer maken met het netwerk. Monitor en toetsenbord eraan; hij kreeg geen ip-adres meer.
Wireshark aangeslingerd, en dhcp-verkeer van de Pi vergeleken met verkeer van apparaten die wel werkten.
De Pi bleek in optie 61 van de dhcp-discover een DUID type 2 mee te geven, mijn laptop type 3.
In de logfile van de Zyxel verschenen regelmatig berichten van de vorm
dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.251.1 -- 192.168.251.200, lease time 1d en
dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
Source code van dnsmasq doorgespit om te kijken waar die berichten vandaan kwamen.
Het blijken de opstartmeldingen van dnsmasq te zijn. Hm.
DUID type 2 is 4 bytes langer dan type 3. Buffer overflow? Maar dan niet in dnsmasq zelf (die wordt elders veelvoudig zonder problemen ingezet), maar in de schil die de output van dnsmasq voor de GUI verwerkt.
DNS-aanvraag op de Pi zo aangepast dat hij ook type 3 DUID meegeeft, en, voila, het werkte weer.

Ik wou deze ontdekking even melde aan de technische dienst van Odido, wie weet kunnen die het (laten) fixen.
Direct de servicedesk mailen gaat niet, daar hebben ze een community portal voor.
Handig: medegebruikers weten doorgaans ook veel, en dat ontlast je support-personeel.

En de bug bleek bekend.
Nog niet op de Raspberry Pi, maar wel met JBL boxen, Harman Kardon soundbar, Nest deurbel, Toon thermostaat, Wiim Pro Plus audiostreamer, etc. De lijst wordt nog steeds langer.

Komt sinds ongeveer een maand voor. Toen is er een update van de firmware van de T-56 uitgerold. Een roll-back wordt niet overwogen. En nog heel lang kregen mensen met connectieproblemen advies "Probeer eens 2.4 en 5GHz te scheiden / Wifi 6 uit te zetten / mesh functie uit te zetten / apparaten in deze volgorde te herstarten".
Ik kreeg het idee dat ze wel in de gaten hadden dat er een bug was, maar niet waar hij vandaan kwam.
Ik heb mijn bevindingen in een paar posts met screenshots uiteengezet, maar geen inhoudelijke reactie.
"We zijn hard bezig aan een nieuwe firmware".

Ik heb dat niet afgewacht, en de Zyxel verruild voor een (oude) Fritz!box (mede vanwege een ander probleem, ping uitschieters tot boven de 500 ms, door bufferbloat in de Zyxel). Problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-07 21:29

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

jongetje schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:56:
[...]

Ik heb nog een 25 euro (mobiel) + 25 euro (vast) contract. Als ik ga wiebelen met snelheden vervalt dit en betaal ik de huidige prijs. Totdat door elk jaar inflatie dit duurder wordt is het voor mij niet verstandig om te wiebelen.
Ja precies dat is wel jammer, wel laatst voor mobiel gedaan dat lukte wel met behoud van korting. Maar dat was puur "verlengen" (oftewel weer 2 jaar vast zetten). Maarja zojuist voor 2024 wel weer inflatiecorrectie gekregen natuurlijk....

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Ja precies dat is wel jammer, wel laatst voor mobiel gedaan dat lukte wel met behoud van korting. Maar dat was puur "verlengen" (oftewel weer 2 jaar vast zetten). Maarja zojuist voor 2024 wel weer inflatiecorrectie gekregen natuurlijk....
Ik krijg dat niet voor elkaar. Als ik nu mijn mobiele abonnement wil verlengen ga ik ook de nieuwe (mobiele) abonnementsstructuur in. Al is Unlimited Basis voor 25 euro redelijk hetzelfde als wat ik nu heb. Maar het is toch wel een ander abonnements type.

Verder zie ik ook dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAWeEss071BHfoPzBWU37blb2Vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4eZ7U81BYyQBKZ8PGD764r3d.png?f=fotoalbum_large

Wat mij doet vermoeden dat ook de korting op het vaste internet abonnement veranderd (gezien de 5 euro korting), de korting is nu €17,22.

Hoe heb jij dat geregeld?

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 17-01-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

rens-br schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Ik krijg dat niet voor elkaar. Als ik nu mijn mobiele abonnement wil verlengen ga ik ook de nieuwe (mobiele) abonnementsstructuur in. Al is Unlimited Basis voor 25 euro redelijk hetzelfde als wat ik nu heb. Maar het is toch wel een ander abonnements type.

Verder zie ik ook dit staan:
[Afbeelding]

Wat mij doet vermoeden dat ook de korting op het vaste internet abonnement veranderd (gezien de 5 euro korting), de korting is nu €17,22.

Hoe heb jij dat geregeld?
Pfoe, misschien kon dat toen nog wat? Dat was juli 2023 dus nog voor Odido. Ik geloof zelfs dat ik het via een 3rd-party had gedaan en nog een gratis headset ofzo kreeg ook.

Ah ik heb het gevonden:
In maart 2023 al verlenging "geactiveerd" (idd gratis headset), ging in juli 2023 in. Oorspronkelijk kwam mijn abo ook via die 3rd party zo te zien dus misschien is dat het verschil? Als ik dat contract download staat er "T-Mobiel Go 2 jaar sim only Verlenging" dus niet een "nieuw" product in elk geval.

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/32876-screenshot_2024-01-17_102332.png

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Mattie112 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:23:
Pfoe, misschien kon dat toen nog wat? Dat was juli 2023 dus nog voor Odido. Ik geloof zelfs dat ik het via een 3rd-party had gedaan en nog een gratis headset ofzo kreeg ook.
Ah. Odido heeft nieuwe (unlimited) abonnementen, dus jij hebt nog een 'oud' abonnement. Met de naamwijziging en nieuwe abonnements structuur kan dat dus niet meer.

Enige wat ik mij afvraag of ik wel een nieuw Unlimited abonnement kan afsluiten, maar wel dezelfde Uit&Thuis korting behou op mijn vaste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt volgens mij beter een 1 jarig abonnement nemen want door die inflatiecorrecties betaal je onderaan de streep meer... Rare wereld de telecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

jongetje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:52:
Je kunt volgens mij beter een 1 jarig abonnement nemen want door die inflatiecorrecties betaal je onderaan de streep meer... Rare wereld de telecom.
Ik geloof dat dan de korting anders was, maar dat weet ik niet 100% zeker
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Ah. Odido heeft nieuwe (unlimited) abonnementen, dus jij hebt nog een 'oud' abonnement. Met de naamwijziging en nieuwe abonnements structuur kan dat dus niet meer.

Enige wat ik mij afvraag of ik wel een nieuw Unlimited abonnement kan afsluiten, maar wel dezelfde Uit&Thuis korting behou op mijn vaste verbinding.
Ja dan zal dat het wel geweest zijn. Dan is het wel gunstig dat ik 2 jaar heb afgesloten haha. Maar met inflatie op een gegeven moment wordt het wel duurder. Ik ga er trouwens van uit dat die korting wel nog geld op vast internet. Dat gaat tenslotte om die voorwaarden? Miss keer berichtje aan wagen.

Wel jammer dat die versie niet meer bestaat, dacht laatst hey leuk om een keer 8gbit uit te proberen met de volgende lan party. Maar nee niet als ik mn korting verlies dan :+

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 15:07
Gisteravond iets vaags. Twee gasten aan de deur, zeggende van Open Dutch Fiber. Of ik nog tevreden was met Odido/Tmobile en mijn verbinding. Daarna heel verhaal dat ODF nu 7 andere aanbieders op de lijn heeft en dat ik daar goedkoper uit kan zijn, specifiek bij Multifiber ofzo. Wilden me dus direct een abonnement aansmeren. Heb ze afgepoeierd met dat ik zelf wel zaken regel en zeker niet aan de deur.

Vraag me werkelijk af of ze echt van ODF waren of niet. Vond het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Zeer onwaarschijnlijk dat ze van Open Dutch Fiber waren. Die heeft er immers geen belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Godver wij hebben al 7 dagen geen internet. De monteur van Guidion zou vandaag tussen 4 en 8 langskomen. Krijgen we nu ineens een bericht dat de monteur is uitgevallen....

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:25
evadnl schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:02:
Gisteravond iets vaags. Twee gasten aan de deur, zeggende van Open Dutch Fiber. Of ik nog tevreden was met Odido/Tmobile en mijn verbinding. Daarna heel verhaal dat ODF nu 7 andere aanbieders op de lijn heeft en dat ik daar goedkoper uit kan zijn, specifiek bij Multifiber ofzo. Wilden me dus direct een abonnement aansmeren. Heb ze afgepoeierd met dat ik zelf wel zaken regel en zeker niet aan de deur.

`
Het is inderdaad vreemd, ODF levert de infrastructuur aan de providers heeft er daarom geen belang bij om zelf langs de deuren gaan om internet abonnementen aan te bieden.
Altijd verstandig om de colporteur om zijn legitimatie te vragen, zoals paspoort, ID-kaart of rijbewijs, die moet de colporteur kunnen tonen.
Re-sell cowboys hebben schijnbaar weer een nieuwe markt gevonden om langs de deuren te gaan. Die waren vooral actief op de energiemarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 15:07
BGLAdmin schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:25:
[...]

`
Het is inderdaad vreemd, ODF levert de infrastructuur aan de providers heeft er daarom geen belang bij om zelf langs de deuren gaan om internet abonnementen aan te bieden.
Altijd verstandig om de colporteur om zijn legitimatie te vragen, zoals paspoort, ID-kaart of rijbewijs, die moet de colporteur kunnen tonen.
Re-sell cowboys hebben schijnbaar weer een nieuwe markt gevonden om langs de deuren te gaan. Die waren vooral actief op de energiemarkt.
Ja grote kans van niet, ze hadden wel ODF jasje met logo, maar dat zegt tegenwoordig niks.

Sowieso doe ik geen zaken aan de deur, dus ze konden gauw weer weg haha. Vond het al heel vreemd dat ze Odido af zaten te kraken.

Ze hebben dus wel ergens gegevens vandaan want ze wisten precies waar ze moesten zijn. Ik ben de enige in de straat die toen glasvezel heeft afgenomen, de rest heeft allemaal nog Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 07:51
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende:

Wij hebben nog het oude (2019) Tmobile 100/100mbit abbonement van toen 25 euro (nu 29) in de maand. Net contact gehad om het abbonement om te zetten naar de huidige 8 maanden 25 euro aanbieding met 1000mbit.

Helaas kon hij maximaal 10 euro korting geven omdat het een nieuwe klanten aanbieding is en dus niet voor bestaande klanten. Is het iemand gelukt om er een betere deal uit te trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@michel2412 Waarom zou je dat doen? Dan betaal je na die periode 40euro per maand ipv 29. Voor die 4euro korting per maand die je nu krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
jongetje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:05:
@michel2412 Waarom zou je dat doen? Dan betaal je na die periode 40euro per maand ipv 29. Voor die 4euro korting per maand die je nu krijgt...
Wellicht wil hij graag upgraden naar 1Gbit/s, maar anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:06:
[...]

Wellicht wil hij graag upgraden naar 1Gbit/s, maar anders zou ik het ook niet weten.
Ah, even te snel overheen gelezen. Bij die 25euro actie was elke snelheid voor die 25euro. Vraag me af waarom hij dan de 100Mbit had en niet voor hetzelfde bedrag de gigabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 07:51
Bedankt voor de reacties,

Ik wil inderdaad upgraden naar 1000mbit, daar heb ik een gemiddelde verhoging van 4 euro wel voor over.

Voor de context: wij hebben een fysieke glasvezel van KPN, Odido betaald een fee om die kabel te mogen gebruiken en kon toen maar maximaal 100mbit leveren. Een snellere verbinding was toen te duur in die constructie met KPN. Of die fee er nog steeds is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
michel2412 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:18:
Bedankt voor de reacties,

Ik wil inderdaad upgraden naar 1000mbit, daar heb ik een gemiddelde verhoging van 4 euro wel voor over.

Voor de context: wij hebben een fysieke glasvezel van KPN, Odido betaald een fee om die kabel te mogen gebruiken en kon toen maar maximaal 100mbit leveren. Een snellere verbinding was toen te duur in die constructie met KPN. Of die fee er nog steeds is durf ik niet te zeggen.
Die 'KPN-tax' is er voor zover ik weet nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:54
Meer mensen in regio Bergen op Zoom (4611) die geen internet hebben? Sinds 14:30 een knipperend LOS lampje op m’n mediaconverter.

Servicedesk gaat de “technische dienst aansturen”, maar die hebben een wachttijd van 3 werkdagen. Wat achterlijk lang is om eerlijk te zijn.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 13:04
iRobert schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:18:
Wellicht dat iemand dit weet.

Als privé persoon had ik een 8gb aansluiting kunnen kiezen, nu heb ik een zakelijk abbonement afgesloten wat "maar" tot 1gb gaat.

Betreft dit dan een XGS-PON ipv GPON? Gaat om KPN/Reggefiber gebied.

Edit: Gezien onderstaand, ga ik het wel zien bij installatie.
XGS-PON, was zo geregeld allemaal. Alleen het aansluiten van de UDM-Pro SE zonder Zyxel lijkt een uitdaging. Nu heb ik een zakelijke aansluiting en moest ik contact opnemen met Odido om de gegevens te krijgen maar krijg het nog niet aan de gang.

Edit: Heb het draaien inmiddels, latency is vele malen beter, download gelijk maar upload blijft onder de 500mb wat langzamer is als via de Zyxel.

[ Voor 9% gewijzigd door iRobert op 17-01-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 767041

arjen9551 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:48:
Meer mensen in regio Bergen op Zoom (4611) die geen internet hebben? Sinds 14:30 een knipperend LOS lampje op m’n mediaconverter.

Servicedesk gaat de “technische dienst aansturen”, maar die hebben een wachttijd van 3 werkdagen. Wat achterlijk lang is om eerlijk te zijn.
https://allestoringen.nl/storing/odido/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EmTri
  • Laatst online: 12:22
arjen9551 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:48:

Regio BoZ represent, 4625. Hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46

The Wizard

Moderator Mobile
Ik ga dus over van KPN naar Odido ergens begin februari. Het is een AON verbinding, de meegeleverde Zyxel heb ik al aangesloten (koppelstukje er tussen, Genexis leeg gehaald). Deze werkt goed en de verbinding draait gewoon netjes.

Voor de duidelijkheid; (XS)GPON is hier (nog) niet actief in de POP's.

Ik neem aan dat het een administratief taakje is om de verbinding op te leveren, hoeveel dagen van te voren wordt dit normaal gesproken gedaan?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirtm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 16:19
Ik krijg het ook niet werkend, probeer ook een USG tussen de XPON en de Zyxel te zetten.
Heeft iemand een volledig stappenplannetje voor me,
ik krijg aan de WAN kant via DHCP geen IP adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:36:
Ik ga dus over van KPN naar Odido ergens begin februari. Het is een AON verbinding, de meegeleverde Zyxel heb ik al aangesloten (koppelstukje er tussen, Genexis leeg gehaald). Deze werkt goed en de verbinding draait gewoon netjes.

Voor de duidelijkheid; (XS)GPON is hier (nog) niet actief in de POP's.

Ik neem aan dat het een administratief taakje is om de verbinding op te leveren, hoeveel dagen van te voren wordt dit normaal gesproken gedaan?
Dat bij nu via KPN AON hebt, betekent niet dat dit bij Odido ook zo is. De kans is 99procent dat je over moet worden gepatched op Odido (xs)gpon apparatuur in de POP. Dat is alles behalve een administratieve handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jongetje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Dat bij nu via KPN AON hebt, betekent niet dat dit bij Odido ook zo is. De kans is 99procent dat je over moet worden gepatched op Odido (xs)gpon apparatuur in de POP. Dat is alles behalve een administratieve handeling.
Nee, ik blijf op AON, er is nog geen GPON apparatuur in de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:27:
[...]

Nee, ik blijf op AON, er is nog geen GPON apparatuur in de POP.
Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jongetje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:30:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat zo zeker weet?
Had iemand uitgezocht met inside informatie. Daarnaast heb ik geen GPON ONT gekregen maar een Zyxel mediaconverter met een SC kabeltje.

Ik zou het fijn vinden als iemand gewoon antwoord kan geven ipv aan mijn vraag te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-07 07:07
Hier in Hoogvliet, wijk Zalmplaat, is vandaag de glasvezel van ODF naar binnen gebracht. De monteur heeft netjes een aansluitpunt in de meterkast gemaakt. Daarna met Odido gebeld en zij hebben een werkbon bij Guidion ingeschoten, zodat zij contact met ons gaan opnemen om de glasvezel daadwerkelijk te activeren. Tot en met nu is de service van Odido goed te noemen.

Op dit moment nemen we via VDSL nog Freedom + Canal Digitaal TV af. Die verbinding laten we een jaar in stand en zodra Freedom kan leveren over de ODF fiber, dan verhuizen we Freedom naar de glasvezelverbinding. We houden Freedom voor nu aan, omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben hoe stabiel Odido internet zal zijn; zeker ook als ik fora als deze lees. Maar we gaan het zien.

Een paar maanden geleden een mini pc met Intel N5000 processor laten komen. Daar draait nu OpenWrt in een Proxmox vm op. Die ga ik gebruiken om de Odido router te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:36:

Niet echt te zeggen, voor hetzelfde is het pas die dag in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Helemaal top Odido! :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7z2dYdnD6ho2ia1D3uu1ZBoVPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BVFGpTEVe34F4gZpCB9birN.png?f=user_large

Zo kan het dus ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWYteV3rOC46K4es80LzutBvRd4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ngEjMHgUdyRntEu7ZkqH2w45.png?f=user_large

Dit heb ik zo goed als elke dag... En op magische wijze is het zo weer goed. Gebruik mn eigen Asus RT-AX86S en met de Zyxel hetzelfde probleem. Alles opnieuw opstarten wil soms helpen. Misschien toch maar eens contact opnemen met Odido. In mei zo snel mogelijk terug naar kpn met adsl.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
pjot1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:11:
Misschien toch maar eens contact opnemen met Odido.
Probleem wordt vast niet magisch vanzelf opgelost. Dus dat lijkt mij verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 18:04
@pjot1 , zou maar oppassen met dergelijke meldingen doen bij Odido, nu heb je nog een verbinding. Voor je het weet heb je geen verbinding meer en duurt het dagen voor je weer online bent. Trust me, I know 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maradesign
  • Laatst online: 07-06 14:06
Overgestapt vanaf TWEAK. Vandaag had ik een afspraak, nadat de monteur een week eerder helaas was uitgevallen, kan gebeuren. Even voor de monteur langs was geweest was mijn tweak waarschijnlijk al door hem gepatched in the wijkcentrale. Want mijn internet lag er uit en 10 seconden later stond hij voor de deur.

Nu heb ik het rode LOS lampje of doom wat continue loopt te knipperen. Er is een service melding door de monteur gemaakt. Kan 3 tot 5 dagen duren voor ze het oppakken en dan weet ik dus nog niet wat er aan de hand is. Is lees hier ook dat TWEAK soms de lijn nog niet kan hebben losgekoppeld waardoor er geen signaal van odido op de lijn kan worden gezet, klopt dat?

Zit nu helaal zonder internet tot die tijd dat ze het oplossen. Heb een code gekregen voor mijn abonnement (BEN) om 7 dagen lang ongelimiteerd gebruik te kunnen maken van de datalijn van mijn abonnement. Dat gaat tot nu toe prima.

Wel balen dit zeg.

[ Voor 0% gewijzigd door maradesign op 17-01-2024 19:12 . Reden: typos ]

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:34:
[...]

Had iemand uitgezocht met inside informatie. Daarnaast heb ik geen GPON ONT gekregen maar een Zyxel mediaconverter met een SC kabeltje.

Ik zou het fijn vinden als iemand gewoon antwoord kan geven ipv aan mijn vraag te twijfelen.
Ik sluit liever gewoon e.e.a. uit omdat dit dan een uitzondering is omdat de meeste pop gpon of xsgpon zijn.
Maar je hebt toch een datum gekregen dat de verbinding over gaat? Zo ging het bij mij wel. Kon een moment plannen dat de verbinding wordt opgeleverd/gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jongetje schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:39:
[...]

Ik sluit liever gewoon e.e.a. uit omdat dit dan een uitzondering is omdat de meeste pop gpon of xsgpon zijn.
Maar je hebt toch een datum gekregen dat de verbinding over gaat? Zo ging het bij mij wel. Kon een moment plannen dat de verbinding wordt opgeleverd/gemigreerd.
Zeker heb ik een datum, maar ik vroeg me af of deze standaard 1 of 2 weken eerder werd opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erenatas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-07 19:17
Hello once again!
Brief context, I have been using T-mobile/Odido 1G since beginning of 2022, applied for 8G on 29th of November. After pinging Odido customer support several times, I have been told Guidion will come on 23rd of January for installation. I have not received any communication from Guidion personally though. Last communication was done via Odido Community DM.

I will let you know if there is any progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Zeker heb ik een datum, maar ik vroeg me af of deze standaard 1 of 2 weken eerder werd opgeleverd.
Je kiest toch een datum waarop je van de ene naar de andere provider overgaat omdat die datum je goed uitkomt?
Dan moeten ze dat niet een paar weken van tevoren uitvoeren. :? Dat zou ik knap irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
gerritjan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:11:
[...]

Je kiest toch een datum waarop je van de ene naar de andere provider overgaat omdat die datum je goed uitkomt?
Dan moeten ze dat niet een paar weken van tevoren uitvoeren. :? Dat zou ik knap irritant vinden.
Nee, maar het kan gewoon naast elkaar draaien, verschillende VLAN's, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitAndre
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-07 15:52
erenatas schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:04:
...
I have not received any communication from Guidion personally though.
In my case the mails from guidion.net were quarantined by the spam filter (Spam Experts) by my hoster because the mails were send via Gmail and Salesforce -- that was considered suspicious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Generation Kill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-07 07:23
DON PAPA schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Waarom vraag je het niet op het Odido forum, volgens mij reageren de moderators daar best wel vlot op vragen en problemen ....
Bedankt! Dit heeft geholpen, er werd eindelijk gereageerd en mijn contract is na 21 dagen bij Odido te hebben gezeten (en 21 dagen problemen) opgezegd. Heb gelijk KPN aangevraagd, die gaat de 29e in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

erenatas schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:04:
Hello once again!
Brief context, I have been using T-mobile/Odido 1G since beginning of 2022, applied for 8G on 29th of November. After pinging Odido customer support several times, I have been told Guidion will come on 23rd of January for installation. I have not received any communication from Guidion personally though. Last communication was done via Odido Community DM.

I will let you know if there is any progress.
I've been getting numerous texts on my mobile to let me know the mechanic was on his way. Have you entered a (Dutch) mobile number?

Nu ik mijn Tweak heb opgezegd en Odido is ingegaan, had ik het vandaag met collega's nog even over de restitutie van de overige maanden Tweak. Wat was daar ook alweer het verhaal van?
Krijgt ieder z'n maanden overlap terug van Tweak, of krijg je niks omdat je zelf contractbreuk hebt gepleegd? Ik ben 't even helemaal vergeten... dus voor ik het zomaar aan Tweak vraag :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:40:
[...]

Zeker niet. Zowel met patchen als patchloos gebeurt in principe op de dag van overstap. Bij een niet-glasmigratie soms wel een paar dagen eerder maar niet bij een glas-glasmigratie want daar is een dag voor afgesproken en gecommuniceerd. Ook richting Odido bijvoorbeeld.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erenatas
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-07 19:17
BitAndre schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:58:
[...]
In my case the mails from guidion.net were quarantined by the spam filter (Spam Experts) by my hoster because the mails were send via Gmail and Salesforce -- that was considered suspicious.
I haven't received anything. They haven't even accepted my order, on the order status last update is still on November 29. To be honest initially they asked for my consent about doing some acceptance testing for testing a new POP device (I don't really get why they need my consent for their device, hope its not something inferior to current one), and said they will do the testing on the same time Guidion comes for installation. Just asked now if I should have received anything from Guidion.
Dark Blue schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:17:
[...]
I've been getting numerous texts on my mobile to let me know the mechanic was on his way. Have you entered a (Dutch) mobile number?
Hey! Yes I have been using T-mobile NL for few years already. Nothing is an excuse for me not speaking Dutch with you folks so my apologies for that..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
For what it is worth.

Na bijna 3 weken ook een werkende internetlijn van Odido.
Aanvraag in oktober gedaan via breedbandwinkel ivm 60 euro cashback icm 10 maanden internet en tv voor 30 euro per maand.
Kreeg 1ste instantie 17 januari als opleverdatum. Belletje er naar toe dat het em niet ging worden, omdat ik 31 december Tweak wou opzeggen. Gelukkig kon er een monteur voor de 29ste ingepland worden.
Monteur komt 29ste langs om de installatie te doen en zei dat de lijn later op de dag actief zou worden ivm patchen in de centrale, helaas is dat niet gebeurd. Belletje naar Odido kreeg ik te horen dat er iets in de centrale niet gelukt was, kreeg voor 2 weken unlimited data en niks meer sinsdien gehoord.
Gelukkig had ik voor de zekerheid Tweak niet opgezegd wegens alle slechte pr rondom Odido + internet en bleef die verbinding gelukkig werken.
Tot vandaag ineens m'n Tweak verbinding het ook niet deed, rara het is vandaag 17 januari.

Hoogswaarschijnlijk wat mis is gegaan is ook het aanpassen van de afspraak van ODF om me te zetten in de centrale. Maar ja het is goed afgelopen en kwestie van vlan tag 300 op de wanpoort van mijn router.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is dit een grap? In before "Nee, dit is Patrick":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBzX3VOrpe3R7Mn4Y0drRM05CgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCSthC6iijkKptBAgroaKuBx.png?f=fotoalbum_large
Je factuur is € 2,28 hoger dan vorige maand. Dit komt door:
• Hogere maandelijkse kosten € 2,28
Ja no shit Sherlock. Zeg dan gewoon "inflatiecorrectie".

€ 2,28 bovenop € 25 is mooi 9,1% verhoging. Doen ze goed.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 17-01-2024 23:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CodeCaster schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:05:

[Afbeelding]

[...]

Zulke mails krijg je als je alles automatiseert en verder niet nadenkt :)
Als je je thuis factuur download is de bestandsnaam ook nog steeds iets met "T-Mobile thuis" in de bestandsnaam.

Maar heb je niet ook televisie (en mogelijk telefonie) waardoor het wel weer klopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 15:25

page404

Website says no

Afgelopen dinsdag ben ik overgegaan naar Freedom, en als er geen gedoe is met het terugleveren van de apparatuur kan ik het Odido glasvezel hoofdstuk afsluiten. Het was een interessante anderhalf jaar maar ik vermoed dat ze mij niet terugzien. Of de dienstverlening moet een heel stuk beter gaan worden de komende jaren....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-07 19:44
page404 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:54:
Afgelopen dinsdag ben ik overgegaan naar Freedom, en als er geen gedoe is met het terugleveren van de apparatuur kan ik het Odido glasvezel hoofdstuk afsluiten. Het was een interessante anderhalf jaar maar ik vermoed dat ze mij niet terugzien. Of de dienstverlening moet een heel stuk beter gaan worden de komende jaren....
... ? Todat Freedom overgenomen wordt door Odido waarschijnlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Ga de vraag toch eens stellen hier, kijken of iemand kan helpen.

UDM Pro SE, direct aangesloten op de Huawei, download 900 en upload van circa 300.
Sluit ik de UDM aan via de Zyxel router dan heb ik wel 900/900.

Heb een zakelijk abbonement dus via VLAN32 en PPPOE verbinding.
Iemand toevallig tips waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 17-07 15:25

page404

Website says no

yalerta schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:18:
[...]

... ? Todat Freedom overgenomen wordt door Odido waarschijnlijk. >:)
Je probeert echt mijn dag te verpesten hè :P
Dan stap ik wel over op KPN als het echt niet anders kan!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
iRobert schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:37:
Zyxel is dan een bridge, of als router (en doet dan dus de PPPOE)?
Heb je meerdere parallele uploads getest? Zo ja: Klinkt als een UDM limiet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

code:
1
2
3
4
5
6
19.01.24 04:40:45 Internet connection established successfully. IP address: 95.98.yyy.yyy, DNS server: 37.143.84.228 and 62.58.48.20, gateway: 95.98.152.1
19.01.24 04:40:45 Internet connection cleared.
 19.01.24 04:40:45 Internet connection failed: Reason for error: 4 (DHCPv4 nak)
19.01.24 01:39:56 App MyFRITZ!App (iPhone) logging in from IP address 192.168.zzz.zzz.
 18.01.24 19:10:46 Internet connection renewed successfully. IP address: 95.99.xxx.xxx, DNS server: 37.143.84.228 and 62.58.48.20, gateway: 95.99.192.1 [2 messages since 18.01.24
06:40:47]

Mijn IP adres is gewijzigd en dat vind ik verder geen probleem, maar ik zie dat de DHCP lease stopt, niet renewed en dan alsnog renewed maar met een ander publiek IP. Is dit een indicatie van een probleem bij Odido?

Zien anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Hann1BaL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:21:
code:
1
2
3
4
5
6
19.01.24 04:40:45 Internet connection established successfully. IP address: 95.98.yyy.yyy, DNS server: 37.143.84.228 and 62.58.48.20, gateway: 95.98.152.1
19.01.24 04:40:45 Internet connection cleared.
 19.01.24 04:40:45 Internet connection failed: Reason for error: 4 (DHCPv4 nak)
19.01.24 01:39:56 App MyFRITZ!App (iPhone) logging in from IP address 192.168.zzz.zzz.
 18.01.24 19:10:46 Internet connection renewed successfully. IP address: 95.99.xxx.xxx, DNS server: 37.143.84.228 and 62.58.48.20, gateway: 95.99.192.1 [2 messages since 18.01.24
06:40:47]

Mijn IP adres is gewijzigd en dat vind ik verder geen probleem, maar ik zie dat de DHCP lease stopt, niet renewed en dan alsnog renewed maar met een ander publiek IP. Is dit een indicatie van een probleem bij Odido?

Zien anderen dit ook?
Yup, mijn IP is ook veranderd. UDM Pro geeft aan geen internet tussen 04:17 en 04:47 en daarna is het IP veranderd. Even snel wat DNS records aangepast en weer door. Lijkt een geplande actie te zijn geweest.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
ANdrode schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:18:
[...]

Zyxel is dan een bridge, of als router (en doet dan dus de PPPOE)?

[...]

Heb je meerdere parallele uploads getest? Zo ja: Klinkt als een UDM limiet…
De Zyxel is dan de router, heb hem (nog) niet in bridge laten zetten. Heb speedtesten via de UDM pro SE gedaan, zie screenshot van vanmorgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn27qqiGZPxaG0WREBd-1MDzgBU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/I27CiwXIxJOdzXYUxjurvOvR.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

iRobert schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:03:
[...]

De Zyxel is dan de router, heb hem (nog) niet in bridge laten zetten.
De Zyxel van Odido kan ook niet in bridge. Dat kan geen enkel huidig model glasvezelrouter zoals door Nederlandse ISP's geleverd, dan moet je een eigen apparaat aan de ONT hangen (of een eigen SFP gebruiken waar mogelijk, AON/GPON).

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 19-01-2024 09:59 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
iRobert schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:37:
Ga de vraag toch eens stellen hier, kijken of iemand kan helpen.

UDM Pro SE, direct aangesloten op de Huawei, download 900 en upload van circa 300.

stormfly in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 18:54
Net overgegaan naar Odido. De monteur was niet langer dan 10 minuten binnen. Direct aangesloten op mijn UDM SE, Zyxel in de doos gelaten. TV nog even gecheckt en dat was het.

Zet ik Smart Queues uit dan haal ik de beloofde 100 Mbps up en down. Browsen "voelt" snappier dan bij Ziggo. Zowel bij Ziggo als nu maak ik gebruik van Cloudflare DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:19:
[...]

En ook vóór, omdat ik niet bepaald tevreden was met alle problemen die hier in dit topic gemeld waren had ik de installatie die herplant was van eind nov naar januari i.v.m. mogelijk installatie- en planningsproblemen in de kerstperiode geheel geannuleerd voordat een monteur geweest is. Geen enkel probleem en deden ze totaal niet moeilijk over.
Hoewel ik wel een mail kreeg dat ik mijn apparatuur moet retourneren, een mail dat de monteursafspraak geannuleerd is en een mail dat ik geen klantvoordeel meer krijg heb ik nog geen schriftelijke bevestiging gekregen dat mijn contract opgezegd is :X .
edit:
Ik heb er nog even achteraan gebeld, je krijgt geen bevestiging van opzegging omdat er geen contract was en het enkel een bestelling was :? . Ik krijg (als het goed is) wel een bevestiging als ik het retourpakket verwerkt is. Mevrouw die haar naam niet noemde zat lekker te smakken op een snoepje aan de telefoon tussen het gebruik van haar kuchknopje door en hing ook halverwege een zin op. Als oud-helpdeskmedewerker ben ik niet heel erg te spreken over de kwaliteit van dienstverlening nog voordat ik überhaupt wat werkend heb gehad |:(
7 dagen nadat het DHL pakket (voor retour/opzegging) afgeleverd was bij Odido kreeg ik twee mails: "We hebben de apparatuur ontvangen" & "Annulering van je bestelling".

Op mijn mail: 'kan ik een opzegbevestiging per mail of brief krijgen' krijg ik nul op rekest. Processen zijn wat mij betreft goed ingericht m.u.v. het niet ontvangen van een opzegbevestiging/annuleringsbevestiging voordat de router retour is. Klantenservice is vriendelijk, maar kan eigenlijk weinig buiten de processen om.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sluit mij ook even in dit topic aan... Vandaag is Odido 2Gbit/s geinstalleerd nadat ik eerst Tweak had. Prijstechnisch opzich mooie deal. Installatie thuis was 10min werk. Nou begon al beetje gedoe met de verificatie van de internet snelheden. Meneer test op WiFi van Zyxel router en liet zo'n 600Mbps zien. Leuk zei ik, maar hier heb ik een laptop+kabel, en ik wil 1Gbit bekabeld zien.

Eerste maal speedtest.net laden => error 8)7

Refresh, ik draai 1 test, en ik zie maar 500-600Mbps down, 800Mbps up. Nog paar keer.. down kroop langzaam naar 700Mbps. Monteur zegt: "oh kijk, het trekt al iets bij". Veel gebla over en weer, maar uiteindelijk vertrekt men met de klassiekers "ik heb al 6 jaar T-mobile en werkt prima" en "uiteindelijk is dit ook geen zakelijke verbinding".
Nu lijkt mij een snelheidsbelofte en stabiele ping(zie hieronder) bij een normaal consumentenabo passen. Uptime garanties o.i.d. hoef ik niet.

Ik heb nu een ping log lopen naar de GW en Google.com, en op beide logs zie ik (bijna) exact elke min (verloopt paar sec per uur) ping spikes tot 700ms. Ook de speedtests blijven achter. De max snelheden gemeten (elke 2min) afgelopen uur is DL 765Mbit, en UL 845Mbit. Maar ook regelmatig 300-350Mbit gezien(!) met "stotters" in de aflevering van data. Oke, ik moet mijn (eigen) apparatuur ook nog upgraden naar 2,5Gbit.. maar ik verwacht dan nu 1Gbit te zien. Met Tweak kon ik altijd Gbit satureren (pak en beet 930Mbit).

En ik had dit topic eerder moeten lezen, want volgens mij vertel ik niets nieuws..

Ik bellen met Odido. Geeft men aan omdat het net geinstalleerd is, dat "er 24u nodig is om de overstap af te ronden en alles optimaal in te stellen". Klinkt als een flauwekul argument. Maar goed, ik zal ze morgen wel terugbellen mochten deze problemen aanhouden (of vanavond verergeren).
Volgens mij kan ik dat geval dat gesprek het beste meteen gebruiken om het abonnement onder herroepingsrecht meteen op te zeggen.. Ik heb niet zoveel zin in weken lang geklooi met monteurs die een glasvezel kabeltje poetsen en daarna zeggen dat het 'naar behoren' werkt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05 04:30

XOR

CodeCaster schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:05:

[Afbeelding]

[...]

Q: Waarom vragen wij meer?
A: Omdat het nu duurder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:26

DON PAPA

Tweaker-fan

Hans1990 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:23:
Volgens mij kan ik dat geval dat gesprek het beste meteen gebruiken om het abonnement onder herroepingsrecht meteen op te zeggen.. Ik heb niet zoveel zin in weken lang geklooi met monteurs die een glasvezel kabeltje poetsen en daarna zeggen dat het 'naar behoren' werkt ofzo.
Persoonlijk denk ik dat je beter even een posting kan doen op het Odido forum, daar kunnen de moderators in het systeem kijken en de ONT opnieuw registreren (of wat ze ook doen), maar wat vaak het probleem met te lage snelheid wel oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:59
Ik heb de overstap gemaakt vanaf Tweak (AON) --=> Odido monteur afspraak staat al.
Nu kreeg ik een Nokia ONT van Delta fiber en een Zyxel modem.
Ik wil mijn Fritzbox 5530 blijven gebruiken, sluit de monteur de ONT aan op Fritzbox of gebruiken ze de geleverde hardware ?

Mocht dit het geval zijn, sluit ik het zelf aan.
Mijn doel is uiteindelijk om een andere glasvezel module (PON) in de fritbox te zetten en de ONT ertussen uit te halen.
Eerst maar eens testen hoe snel en stabiel de verbinding via de geleverde ONT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0e
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-01 17:37

k0e

maradesign schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:10:
Overgestapt vanaf TWEAK. Vandaag had ik een afspraak, nadat de monteur een week eerder helaas was uitgevallen, kan gebeuren. Even voor de monteur langs was geweest was mijn tweak waarschijnlijk al door hem gepatched in the wijkcentrale. Want mijn internet lag er uit en 10 seconden later stond hij voor de deur.

Nu heb ik het rode LOS lampje of doom wat continue loopt te knipperen. Er is een service melding door de monteur gemaakt. Kan 3 tot 5 dagen duren voor ze het oppakken en dan weet ik dus nog niet wat er aan de hand is. Is lees hier ook dat TWEAK soms de lijn nog niet kan hebben losgekoppeld waardoor er geen signaal van odido op de lijn kan worden gezet, klopt dat?

Zit nu helaal zonder internet tot die tijd dat ze het oplossen. Heb een code gekregen voor mijn abonnement (BEN) om 7 dagen lang ongelimiteerd gebruik te kunnen maken van de datalijn van mijn abonnement. Dat gaat tot nu toe prima.

Wel balen dit zeg.
Hier Idem. Vandaag overgestapt van Tweak (5432, LvC-net) naar Odido (8Gb internet only). De monteur had afgelopen maandag de installatie al uitgevoerd, dus ik hoefde alleen maar het glasvezelkabeltje om te prikken zodra mijn Tweak-verbinding niet meer werkte.

Vanmiddag werkte Tweak niet meer, dus kabeltje omgeprikt. Helaas, knipperend LOS lampje.
Gebeld met Odido en nu is er een monteur ingepland voor dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
evadnl schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:02:

Zou kunnen ik heb net een brief van hen gehad over mijn Tmobile (Odido) aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:36:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je beter even een posting kan doen op het Odido forum, daar kunnen de moderators in het systeem kijken en de ONT opnieuw registreren (of wat ze ook doen), maar wat vaak het probleem met te lage snelheid wel oplost...
Gedaan, maar vraag mij wel af wat ze precies kunnen doen aan ping tijden.
De snelheden lijken nog wel te fluctueren, maar ik haal in ieder geval nu wel 930Mbit/s.

Wat betreft ping lijkt dit ook door de Zyxel T-56 te komen. Hier hintte @henkdeleeuw ook al op. Zelfs op LAN pingen naar de Zyxel zag ik hoge spikes tot 400-500ms. DOS bescherming uitzetten hielp niet. Ik kon ook zulke spikes zien op de Zyxel ping interface zelf..

Ik heb nu mijn pfsense box direct op de ONT gezet (VLAN300 op WAN poort mappen, de OPT gw activeren en (default)routing omzetten). Dat werkt nu prima, of in ieder geval, stuk beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXYsSs_CDNvGoB7O0fHgCVqh2YA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/08I6z7nXg8IPNhdrNK2WzGOK.png?f=fotoalbum_medium

Ik hoef denk ik niet aan te wijzen wat voor/na de Zyxel T-56 => pfSense box wissel is :+ .
Heel erg strak is de lijn nog niet, maar let wel, ik sample met 5Hz en er draaien nog speedtests e.d., dus ongetwijfeld zal dat het e.e.a vertroebelen.
De Bufferbloat score volgens deze test is verbeterd van C naar A+. Maar ik weet niet hoe representatief die test is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 19-01-2024 19:45 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
https://heeftodidoalipv6.nl/

Kwam um tegen op hun eigen forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Geweldige site! _O-

Dank voor het delen! d:)b

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 15:17
Voor mijn schoonmoeder glasvezel bij odido afgesloten afgelopen oktober omdat ze bij dure ziggo zit en het niet breed heeft en kreeg later mail november/december word het aangesloten en maand daarna december januari en nu januari februari…zal het deze eeuw nog gaan gebeuren? (Wel aan toevoegen dat mijn schoonmoeder nog geen glasvezel heeft liggen terwijl het inmiddels wel al in heel de gemeente ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:48
dbz1985 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:00:
Voor mijn schoonmoeder glasvezel bij odido afgesloten afgelopen oktober omdat ze bij dure ziggo zit en het niet breed heeft en kreeg later mail november/december word het aangesloten en maand daarna december januari en nu januari februari…zal het deze eeuw nog gaan gebeuren? (Wel aan toevoegen dat mijn schoonmoeder nog geen glasvezel heeft liggen terwijl het inmiddels wel al in heel de gemeente ligt)
In welke gemeente woont je moeder? Wij zouden afgelopen februari al aangesloten moeten zijn, echter door allerlei problemen zijn we pas sinds woensdag overgegaan van Ziggo naar Odido. De buurman tegenover ons kreeg in mei al zijn aansluiting, maar door de velen problemen van zowel E-Fiber als de aannemer Spie is dat behoorlijk later uitgepakt. Wellicht bellen met Odido of E Fiber kan meer info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Schoonmoeder woont in gemeente Oss.
Jezus! kan dus nog jaar duren als ik jou zo lees.
spijkerhoofd schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:13:
[...]

In welke gemeente woont je moeder? Wij zouden afgelopen februari al aangesloten moeten zijn, echter door allerlei problemen zijn we pas sinds woensdag overgegaan van Ziggo naar Odido. De buurman tegenover ons kreeg in mei al zijn aansluiting, maar door de velen problemen van zowel E-Fiber als de aannemer Spie is dat behoorlijk later uitgepakt. Wellicht bellen met Odido of E Fiber kan meer info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
dbz1985 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:08:
Schoonmoeder woont in gemeente Oss.
Jezus! kan dus nog jaar duren als ik jou zo lees.

[...]
Ligt de glasvezeldraad al in de straat van je schoonmoeder? Zo ja, is de kabel al in de woning van je schoonmoeder? Ik heb gemerkt dat zodra de kabel in huis gehangen is dat het pakket van Odido zeer snel verstuurd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maradesign
  • Laatst online: 07-06 14:06
k0e schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Hier Idem. Vandaag overgestapt van Tweak (5432, LvC-net) naar Odido (8Gb internet only). De monteur had afgelopen maandag de installatie al uitgevoerd, dus ik hoefde alleen maar het glasvezelkabeltje om te prikken zodra mijn Tweak-verbinding niet meer werkte.

Vanmiddag werkte Tweak niet meer, dus kabeltje omgeprikt. Helaas, knipperend LOS lampje.
Gebeld met Odido en nu is er een monteur ingepland voor dinsdag.
Ik heb vandaag een mail
gekregen dat kpn zelf contact met mij gaat opnemen dmv een sms om een afspraak te maken.

lees allemaal horror verhalen op het forum hoe slecht het soms gaat, monteur na monteur, ont vervangen modem vervanger. Ze laten je door allemaal hoepels springen met speedtesten en ping screenshots. Wat een BS. Nooit iets aan de hand geweest bij Tweak en nu ineens ligt het aan mijn thuis domein? En uiteindelijk kom je er achter dat er gewoon een dikke congestie zit op odido netwerk.

Verhalen van mensen gelezen die overstappen naar KPN en alle problemen smelten als sneeuw voor de zon.

Ik geeft de afspraak met kpn nog een kans. We zullen zie hoe stabiel de verbinding is.

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hoe moet ik straks de 5,7 procent inflatiecorrectie zien? Ik begrijp natuurlijk wel dat mijn factuurbedrag per januarifactuur met 5,7% wordt verhoogd. Maar ik zie dat (nog) niet terug komen op de website. Bv Odido TV kost nog steeds 12,50 euro. Of wordt dit straks ook 13,22 euro op de website? Of misschien 13,25/13,50 euro? Deze bedragen hebben ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Wel in de straat niet in de woning.
spijkerhoofd schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 14:35:
[...]

Ligt de glasvezeldraad al in de straat van je schoonmoeder? Zo ja, is de kabel al in de woning van je schoonmoeder? Ik heb gemerkt dat zodra de kabel in huis gehangen is dat het pakket van Odido zeer snel verstuurd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
dbz1985 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:04:
Wel in de straat niet in de woning.

[...]
Ik zou met de glasvezel aanlegger bellen en vragen wat hun planning is. Wellicht word je doorgestuurd naar de aannemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
meesje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:00:
Hoe moet ik straks de 5,7 procent inflatiecorrectie zien? Ik begrijp natuurlijk wel dat mijn factuurbedrag per januarifactuur met 5,7% wordt verhoogd. Maar ik zie dat (nog) niet terug komen op de website. Bv Odido TV kost nog steeds 12,50 euro. Of wordt dit straks ook 13,22 euro op de website? Of misschien 13,25/13,50 euro? Deze bedragen hebben ik nog niet voorbij zien komen.
Zoals gewoonlijk krijgen alleen bestaande klanten de inflatie en nieuwe klanten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
rens-br schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:12:
[...]

Zoals gewoonlijk krijgen alleen bestaande klanten de inflatie en nieuwe klanten niet.
Ik kom van Ziggo. Wat me bijstaat, is dat zij rond mei vaak de snelheden verhogen en per juli de prijzen. Deze prijzen gelden dan voor zowel nieuwe als bestaande klanten.

Dus voor bv Odido TV ga ik meer betalen, maar als ik het opzeg en daarna weer opnieuw afsluit, betaal ik weer 12,50 ipv 13,22 euro? Idem voor de andere aanvullende diensten zoals ESPN en Viaplay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
meesje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:47:
[...]

Ik kom van Ziggo. Wat me bijstaat, is dat zij rond mei vaak de snelheden verhogen en per juli de prijzen. Deze prijzen gelden dan voor zowel nieuwe als bestaande klanten.
Zo werkt dat bij odido niet zo.
Dus voor bv Odido TV ga ik meer betalen, maar als ik het opzeg en daarna weer opnieuw afsluit, betaal ik weer 12,50 ipv 13,22 euro? Idem voor de andere aanvullende diensten zoals ESPN en Viaplay?
Jep. Over het algemeen wel. Alleen opzeggen en opnieuw afsluiten kan wel. Maar gaat altijd gepaard met een maand downtime.

Je kan je contract wel verlengen tegen korting en dan betaal je daarna vaak ook de 'oude' prijzen.

Optie 2 is dat je tijdelijk (één dag) je snelheid van internet verhoogd en dit daarna weer verlaagd. In het verleden betaalde je dan ook meteen weer de oude prijs. Dat kan natuurlijk niet voor je TV en aanvullende paketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:36
meesje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:00:
Ik las laatst: Je kan je abonnement voor een dag terugzetten naar een lager abonnement, en dan daarna weer ophogen. Krijg je de website prijs.

(Dat is wat Rens, zegt, sorry, moet lezen)

[ Voor 3% gewijzigd door pvcholten op 20-01-2024 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuhh
  • Laatst online: 03-01 16:32
Ook hier prijsverhogingen gekregen waarbij de maandelijkse factuur van 52,50 omhoog schoot naar 60,99.
in die 60,99 zit dan ook korting voor een mobiel abonnement anders betalen wij 65,99 per maand.
en dat voor internet en een waardeloze TV app.

Aan het bekijken wat slim is om te doen. echter door de termen zoals WBA/ODF en AON,GPON, XGS-PON ben ik het kwijt.... ;-) ook na doorworstelen allerlei fora.

Ook lees ik dingen als even upgraden/ downgraden en je betaald minder. Overigens wilt Odido alleen maar korting geven als ik overstap naar 2Gb of hoger.... maar krijg ik dan een andere glas techniek? volgens mij allemaal noob vragen ;-)

Resume: zit ik in een WBA/ODF gebied? (Tilburg postcode 5036) en welke glas techniek heb ik nu? (zie foto's)? wat gebeurt er bij een up/downgrade voor vastzetten goedkopere tarieven bij Odido of is overstappen naar KPN interessanter? gebruik overigens geen Zyxel modem maar eigen Asus routers.
oh volgens mij is 1Gb/1Gb een overkill voor beetje thuiswerken, teams gebruiken, Netflix etc....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDbXqwWysRXAlX-aHXoBu9azPfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctIgvr6IoIM4E2yFcJ6M2Lta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzwu62s5FtUqZ-_Ay18oImwC4jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWRapnRKSOg5luY1R8ZjgOC5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:06
Chrisjuhh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:17:
Ook hier prijsverhogingen gekregen waarbij de maandelijkse factuur van 52,50 omhoog schoot naar 60,99.
in die 60,99 zit dan ook korting voor een mobiel abonnement anders betalen wij 65,99 per maand.

Aan het bekijken wat slim is om te doen. echter door de termen zoals WBA/ODF en AON,GPON, XGS-PON ben ik het kwijt.... ;-) ook na doorworstelen allerlei fora.

Ook lees ik dingen als even upgraden/ downgraden en je betaald minder. Overigens wilt Odido alleen maar korting geven als ik overstap naar 2Gb of hoger.... maar krijg ik dan een andere glas techniek? volgens mij allemaal noob vragen ;-)

Resume: zit ik in een WBA/ODF gebied? (Tilburg postcode 5036) en welke glas techniek heb ik nu? (zie foto's)? wat gebeurt er bij een up/downgrade voor vastzetten goedkopere tarieven bij Odido of is overstappen naar KPN interessanter? gebruik overigens geen Zyxel modem maar eigen Asus routers.
oh volgens mij is 1Gb/1Gb een overkill voor beetje thuiswerken, teams gebruiken, Netflix etc....
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt nu een AON verbinding.
Maar dat zegt niets over wat je gaat krijgen, dat ligt simpelweg aan de apparatuur van de operator in de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuhh
Dennis-L schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:23:
[...]

Je hebt nu een AON verbinding.
Maar dat zegt niets over wat je gaat krijgen, dat ligt simpelweg aan de apparatuur van de operator in de PoP.
maw overstappen kan een aanpassing van techniek betekenen? geldt dat ook voor bijv. downgraden? (upgraden is niet logisch want niet nodig) maar zal sowieso aanpassing betekenen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:04
Chrisjuhh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:39:
[...]

maw overstappen kan een aanpassing van techniek betekenen? geldt dat ook voor bijv. downgraden? (upgraden is niet logisch want niet nodig) maar zal sowieso aanpassing betekenen...
AON kan niet hoger, dus naar 2GB zou een andere techniek zijn. Downgraden en weer terugzetten kun je m.i. zonder probleem doen
.
Ik heb zelf GPON, en tijdens de korting periode van een half jaar heb ik alle snelheden (100, 400, 1000) uitgeprobeerd. Dat wisselen werkte zonder problemen. Uiteindelijk geëindigd op 400, maar denk dat 100 voor mij genoeg is. Dus dat vandaag veranderd. Ik zie wel of ik terug ga naar 400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
Chrisjuhh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit nu op AON.

Paar jaar terug op 1gbit begonnen, later teruggegaan naar 100mbit en nu (dec23) naar 400mbit gegaan allemaal op AON gebleven.
Ik kan ook 8gbit krijgen wat mij vertelt dat op mijn locatie AON /Gpon en xps-pon apparatuur in de POP zit mijn buurman heeft ook Odido jaar later afgesloten dan mij en hij heeft GPON apparatuur (Huawei) hangen.

Conclusie er is niet met zekerheid te zeggen wat er gebeurt als je upgrade. Ik acht de kans hoog niks met ja apparatuur als je onder de 1gbit blijft.
Is opzich ook wel logisch apparatuur opsturen / monteur langs sturen /patchen.
Voor het veranderen van snelheid die op huidige AON verbinding ook kan, is geld verbranden. Dan hebben ze weer een heel jaar niks aan je verdiend.

[ Voor 9% gewijzigd door leonbong op 21-01-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:06
Chrisjuhh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvcholten schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:14:
[...]

Ik las laatst: Je kan je abonnement voor een dag terugzetten naar een lager abonnement, en dan daarna weer ophogen. Krijg je de website prijs.
Dat klopt, dat komt omdat Odido de abonnementsprijs namelijk helemaal niet verhoogd maar alleen bij vaste klanten een wijziging (inflatiecorrectie) doorvoert (dat is precies ook de reden dat ik de inflatiecorrectie discutabel vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Dat klopt, dat komt omdat Odido de abonnementsprijs namelijk helemaal niet verhoogd maar alleen bij vaste klanten een wijziging (inflatiecorrectie) doorvoert (dat is precies ook de reden dat ik de inflatiecorrectie discutabel vind).
Mee eens dat de inflatiecorrectie discutabel is. Ik was dit bij Ziggo ook niet gewend. Daar worden de prijzen ook voor nieuwe klanten verhoogd (los van aanbiedingen).

Ik heb nu ESPN voor 10 euro p/m. Dit gaat dan straks 10,57 euro worden. Ik sta op het punt om ook Viaplay af te nemen. Dit pakket kost nu 19,50 euro. Dus een meerprijs van 9,50 voor Viaplay. Door dit af te sluiten maak ik de inflatiecorrectie (voor ESPN) weer ongedaan.

In principe zou ik ook odidio tv even kunnen stopzetten en een dag later weer activeren. Natuurlijk wel hierbij rekening houden met de aanvullende tv diensten.

De truc met internet snap ik nog niet. Ik zie dat je internet elke maand kunt bijstellen. Ik zit nu op 400. Ik zou dan even terug kunnen gaan naar 100 en later weer naar 400. Een maandje 100 komen we ook wel overheen. :) Echter in plaats van een maandje lees ik over een dag. Dat snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-07 17:18
Gewoon bellen met sales/retentie. Ik had een flyer van Ziggo in de bus “we missen je”. Gaf aan dat ik overwoog over te stappen en ineens was er héél veel mogelijk. Korting 4 maanden korting 2 maanden en vervolgens een structureel lager maand bedrag. Jongen aan de telefoon adviseerde zelf om elk jaar terug te bellen.
En ja kleine disclaimer: je gaat dan wel een nieuw jaar contract aan.
En je moet geen lopende wijzigingen hebben. Mijn oude tv boxen zijn nog onderweg met DHL (duurt lang) dus korting kan pas geactiveerd worden als die door Odido zijn geregistreerd als geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuhh
Dank allemaal voor de reacties….. kan ik wel wat mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:35:
[...]
Ik heb nu ESPN voor 10 euro p/m. Dit gaat dan straks 10,57 euro worden.
Volgens mij is de inflatiecorrectie niet voor de aanvullende tv pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
Ik haalde in T-Mobile tijden 937mbit down/ 940mbit up. Op het moment dat het Odido ging heten werd het consistent 740mbit down/up.

"Moet" ik hun modem gebruiken om de originele snelheden weer te krijgen? Of zal ik het bekende "het is niet zakelijk" gesprek krijgen? Het kan niet anders zijn dan dat ze nu knijpen, want van 2020 - 2023 waren de snelheden bijna max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:26

DON PAPA

Tweaker-fan

Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:54:
Het kan niet anders zijn dan dat ze nu knijpen, want van 2020 - 2023 waren de snelheden bijna max.
Dan doen ze dat blijkbaar niet bij alle klanten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_xJ4KJ9eo8j7eeo2r2lpJD71SM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W4YsYuNtsAdq7OFH4Omb5Wam.jpg?f=fotoalbum_large

Er zal waarschijnlijk wat anders aan de hand zijn bij je, gewoon bellen of een posting op het Odido forum doen en vragen of ze er naar willen kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 21-01-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kusanagi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 10:20
DON PAPA schreef op zondag 21 januari 2024 @ 16:03:
[...]

Dan doen ze dat blijkbaar niet bij alle klanten

Er zal waarschijnlijk wat anders aan de hand zijn bij je, gewoon bellen of een posting op het Odido forum doen en vragen of ze er naar willen kijken.
Thanks! Dat geeft hoop. Gebruik je een eigen modem/router? Of gebruik je de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:30

djiwie

Wie?

Kusanagi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:54:
Ik haalde in T-Mobile tijden 937mbit down/ 940mbit up. Op het moment dat het Odido ging heten werd het consistent 740mbit down/up.
Dat zal dan toeval zijn, want met de naamswijziging is er niet tegelijk een ander netwerk geinstalleerd. Heb je al geprobeerd of het met hun router wel lukt om gigabit te halen? Want dat zal wel het eerste zijn dat de klantenservice wil weten voordat ze verder gaan onderzoeken.

(Haal hier overigens ook gewoon gigabit up/down met een eigen router op een GPON lijn.)
Pagina: 1 ... 31 ... 120 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen