• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen matches
DjoeC schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:27:
Ik lees dan dan als: 8Gbs als consument is eigenlijk zinloos want met meer dan 1 abonnee die de boel voltrekt haal je het niet/nooit.
Iets is niet zinloos alleen omdat je niet altijd het maximum haalt..
DjoeC schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:27:
[...]

Ik lees dan dan als: 8Gbs als consument is eigenlijk zinloos want met meer dan 1 abonnee die de boel voltrekt haal je het niet/nooit.

Dat staat trouwens los van dat je ook iets zou moeten met die 84TB/dag die over een 8Gb lijn kan....
Tja. Dat is consumenten glasvezel. In de vroegere AON netwerken zat een 2 x 1Gb poort in de Dslam die als doorvoer fungeerde tussen ~500 klanten en het hogere netwerk. Dus 1 Gbit up en 1 Gbit down.
Toen was het maximale abonnement ook "maar" 100Mbit maar toch..

Overboeking is van alle tijden en het wordt dagelijks bewezen: Het kan gewoon, het is bijna nooit een probleem en het scheelt heel veel geld (voor de operator dan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:55
Geen matches
Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:49:
[...]

Iets is niet zinloos alleen omdat je niet altijd het maximum haalt..
offtopic:
Je hebt gelijk. En da's ook een goede reden om in NL geen Skoda maar toch een Chiron Super Sport 300+ aan te schaffen ;)

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:47
Geen matches
Overigens lees ik op pepper een aanbieding voor Odido 2 jaar, eerste jaar 25€ pm voor Internet+TV.
Dat zou dan 20€ pm zijn als je al een mobiel abbo hebt bij Odido (zoals wij hier).
Gemiddelde kosten per maand over 24 maanden 33€.. dat wordt wel interessant..
Versus Solcon waarbij je 1 jaar krijgt voor ~30€ per maand.
Maar wat de boer niet kent.. 0 ervaring met solcon hier en volgens mij veel minder klanten dan Odido/KPN etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 21-01-2026 20:47 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:05
Geen matches
Tc99m schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:56:
[...]

Ja, ik heb nog een iPhone SE 2020 (2nd generation) liggen, alleen weet ik niet of die nog als hotspot kan functioneren, die zal dan mogelijk eerst nog een flinke iOS update moeten verwerken.

De verwachtte oplosdatum is nu uitgesteld naar morgen 0.33 (middernacht dus). Vanochtend toen ik met Odido belde gaven ze aan dat ze bij storingen > 3 dagen Klik&Klaar als oplossing aanreiken, morgen gaat de derde storingsdag in dus ik ga zo dadelijk even langs de winkel om te kijken of dat nu gewoon al mogelijk is.

@Barre73 Kun jij misschien ergens zien wat de oorzaak van de storing is, en waar ik rekening mee moet houden qua oplostijd? Snap dat exact aangeven niet mogelijk is, maar bijv. een educated guess.
Als het mogelijk nog dagen gaat duren ga ik wel wat meer aandringen bij Odido op nu al Klik&Klaar ipv wachten tot morgenochtend.
Update voor wie het interesseert: Aangezien de reparatie van de kabel waarschijnlijk nog wel een paar dagen kan duren, vanmiddag maar even langs de Odido winkel in het centrum gegaan.

Daar een zeer sympathieke medewerker gesproken die met de klantenservice heeft gebeld zodat ik kosteloos Klik & Klaar mee kon krijgen (ook al had ik nog geen drie dagen storing). Dat werkt nu prima for the time being, dus ik kan vooruit de komende dagen. Goede service.

scintillating

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Geen matches
Tc99m schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:42:
[...]

Update voor wie het interesseert: Aangezien de reparatie van de kabel waarschijnlijk nog wel een paar dagen kan duren, vanmiddag maar even langs de Odido winkel in het centrum gegaan.

Daar een zeer sympathieke medewerker gesproken die met de klantenservice heeft gebeld zodat ik kosteloos Klik & Klaar mee kon krijgen (ook al had ik nog geen drie dagen storing). Dat werkt nu prima for the time being, dus ik kan vooruit de komende dagen. Goede service.
Helemaal een mooie oplossing al zeg ik het zelf.
Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen