Hi,
Ik zit te kijken of ik mijn Ziggo verbinding kan omruilen voor iets goedkopers. Qua providers lijk ik vast te zitten aan Delta, Odido en Solcon voor glasvezel en Ziggo voor kabel.
Nu kan ik natuurlijk een goedkoper abbonement nemen bij Ziggo, maar dan gaat ook gelijk de up speed ziekelijk hard naar beneden en dat wil ik niet. Dus dan blijven de glasvezel providers over. Bij Odido zag ik best wel mooie prijzen voor een 2 jaar contract. Daarmee zou ik uitgesmeerd over 2 jaar een dikke 500 euro besparen ten opzichte van mijn Ziggo verbinding.
Nu heeft dit topic echter inmiddels 571 pagina's. Dus om dat allemaal door te lezen is niet echt te doen. Dus, gericht mijn vragen:
Hoe is de klantenservice?
Hoe is de kwaliteit in de regio Velp (Gelderland), want ik begrijp dat dit nogal per regio kan verschillen.
In de paar berichten die ik zo las, zag ik dat een hoop mensen een eigen router hebben. Ik heb hier gewoon mijn modem/router boxje van Ziggo. Is dat ding dat je van Odido krijgt voldoende? Of moet ik echt een eigen aanschaffen?
In diezelfde trend, mijn aansluitpunt is in de meterkast. Die zit buiten aan de galerij. Dus zou ik dan via wi-fi het hele apartement moeten gaan voorzien? Hoe is dat mbt stabiliteit vs mijn huidige utp kabels?
In principe heb ik mbt snelheid en stabiliteit weinig te klagen bij Ziggo. Outages, als ze er al zijn, zijn meestal 's nachts. De klantenservice kan ik echter weinig over zeggen want ik heb al jaren niet met ze hoeven bellen. Wat natuurlijk ook wel een goed teken is, want er is niks om over te klagen.
Verder, ik moet zo het datalek topic nog even doorlezen, maar hoe zit het daarmee? Zitten ze daar voldoende bovenop? Nemen ze het serieus?
[
Voor 14% gewijzigd door
FerdyHoefakker op 03-04-2026 15:34
]