FrankoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:26:
Ik ben vandaag overgestapt van Ziggo naar odido. Ik heb ook netjes een sms gekregen van ziggo dat er een overstapverzoek is.
volgens odido zou ik alles moeten kunnen volgen in mijn odido. Er staat ook dat ik een abonnement heb met de vraag of ik die wil toevoegen. Als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. Is dat gebruikelijk? He natuurlijk pas vandaag een contract afgesloten.
Kan zijn dat er nog een "oud Odido Account" (laten we zeggen account: xxx@gmail.com) bestaat dat eerst verwijder moet worden.
Ik had in Mei 2026 via CashbackXL een bestelling gedaan bij Odido (waarbij ik op dat moment al aangelogd stond met xxx@gmail.com). Ik krijg netjes een bevestiging van de bestelling op xxx@gmail.com.
Ik krijg ook een e-mail op xxx@gmail.com de bestelling aan een account te koppelen, maar daar krijg ik een foutmelding zoals jij. Blijkt dat die bestelling helemaal niet onder dat bestaande account xxx@gmail.com staat en ik hem ook niet kan toevoegen (zelfde als jij een foutmelding). Ik kan natuurlijk ook niet een nieuw account maken met xxx@gmail.com (die bestaat al).
Oplossing: Odido klantenservice verwijdert je oude account xxx@gmail.com. Je moet zo'n 30 minuten wachten tot dit geëffectueerd is. Dan via de link uit die e-mail "koppel je bestelling aan een account", weer een account aangemaakt met xxx@gmail.com. Dan zie ik alles van mijn nieuwe bestelling en NIETS meer van mijn oude account gegevens (bij mij Internet TV tot mei 2024) .
Let wel op dit was voordat 1-7-2026 wat de overstap-datum was van mij van Ziggo naar Odido.
Deze casus staat ook op Odido community beschreven van iemand die dit zelfde probleem had.
Profesión: Viviendo lo que surja en mi camino y disfrutando de la vida.