Ik zit ook in WBA met AON. Vorige overgang (op dezelfde vezel) was: Een mail dat de omschakeling zou plaatsvinden met "uitgevallen" verbinding om 06:00. Daarnaa toen ik wakker werd in mijn Fritzbox direct op glas de provider aangepast en geherstart. Na 5-10 min prima verbinding (en daarna wat rechtzetten dat de Fritz ongemerkt ook aangepast had). Fritz direct op glas en dus GEEN XGS-PON met verplichte serienummer registratie want dan ligt het vast genuanceerder. Momenteel wissel ik elk jaar naar "de goedkoopste".Sende115 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:16:
[...]
Dan heb je het geluk dat je 2 vezels hebt, In mijn geval is er slechts 1 vezel aanwezig, dus stel dat KPN hun signaal er al af haalt om het Odido signaal er op te kunnen zetten (WBA gebied hier), dan zit ik feitelijk zonder KPN signaal ook als de Odido verbinding nog niet als actief gemeld is.
XGS-PON? Dan werkt de vast hier eerder genoemde oplossing: Melding in het Odido forum maken om je modem te laten registreren. Ik heb er geen ervaring mee maar anderen vast wel. Je zou de monteur niet nodig moeten hebben (maar laat m wel komen!).aerofreak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:24:
[...]
Dat laatste is dus niet waar. Wel overstapservice, maar Youfone deactiveerd de aansluiting en de aansluiting van Odido wordt geactiveerd op de dag dat de monteur langskomt. Met mn eigen Frtiz geprobeerd Odido op te starten, maar de ONT zal wel vervangen moeten worden, want ik krijg geen signaal in mn Fritz. Gisteren waren de wegen toch prima te rijden? Vandaag snap ik dat er afgebeld wordt
Ik ga het volgende week meemaken, Heb het DHZ installatiepakket ondertussen binnen (met een Genexis XGS-PON ONT er in, welke over de TK-01 FTU schuift), KPN loopt nu via AON.DjoeC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:32:
[...]
Ik zit ook in WBA met AON. Vorige overgang (op dezelfde vezel) was: Een mail dat de omschakeling zou plaatsvinden met "uitgevallen" verbinding om 06:00. Daarnaa toen ik wakker werd in mijn Fritzbox direct op glas de provider aangepast en geherstart. Na 5-10 min prima verbinding (en daarna wat rechtzetten dat de Fritz ongemerkt ook aangepast had). Fritz direct op glas en dus GEEN XGS-PON met verplichte serienummer registratie want dan ligt het vast genuanceerder. Momenteel wissel ik elk jaar naar "de goedkoopste".
Overigens wel grappig dat er in het bijgeleverde pamflet van Odido staat dat een eventueel al aanwezige (O)NT kan blijven hangen (heb er een sterk vermoeden bij dat deze in mijn geval gewoon omgewisseld moet worden
Hieronder een deel uit het pamflet:
[ Voor 9% gewijzigd door Sende115 op 07-01-2026 14:42 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]
Ik heb een Zyxel T-50 en 400mbit abonnement. Ik wil mijn wifi netwerk verbeteren en wil een Deco XE75 set aanschaffen. Deze wil ik grotendeels bekabeld aansluiten. Hoe ik het in gedachten heb:
Glasvezelkastje → Zyxel T-50 - > Switch → Deco units (3, bekabeld)
Is dit de handigste oplossing voor deze hardware? En wat is beter, dit in AP modus, of Zyxel eruit en in router modus?
Is dit de handigste oplossing voor deze hardware? En wat is beter, dit in AP modus, of Zyxel eruit en in router modus?
Ik gebruik dan ook bewust de overstapservice niet en laat oude abo een weekje overlappen. Paar euro extra heb ik wel over voor internet zekerheid.aerofreak schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:24:
[...]
Dat laatste is dus niet waar. Wel overstapservice, maar Youfone deactiveerd de aansluiting en de aansluiting van Odido wordt geactiveerd op de dag dat de monteur langskomt. Met mn eigen Frtiz geprobeerd Odido op te starten, maar de ONT zal wel vervangen moeten worden, want ik krijg geen signaal in mn Fritz. Gisteren waren de wegen toch prima te rijden? Vandaag snap ik dat er afgebeld wordt
Heeft er iemand toevallig een oplossing om de Harmony werkend te krijgen met de Odido app op Google TV?
Ik kan zappen enzo, maar niet via de kanaal knoppen van mijn afstandsbediening, enkel via de reguliere middenknoppen en dat werkt vrij omslachtig.
Kan ik een afstandsbediening toevoegen aan de Harmony en die instellen voor gebruik zodat de kanaalknoppen wel gewoon werken?
Ik kan zappen enzo, maar niet via de kanaal knoppen van mijn afstandsbediening, enkel via de reguliere middenknoppen en dat werkt vrij omslachtig.
Kan ik een afstandsbediening toevoegen aan de Harmony en die instellen voor gebruik zodat de kanaalknoppen wel gewoon werken?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Werkt het wel via de knoppen van de originele afstandsbediening van je TV (of de knoppen op de TV zelf)? Sommige TV's houden deze knoppen nog wel eens "voor zichzelf" (gereserveerd voor de ingebouwde TV tuner) en weigeren deze door te sturen naar een app of apparaat via HDMI-CEC.Rubman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:
Heeft er iemand toevallig een oplossing om de Harmony werkend te krijgen met de Odido app op Google TV?
Alleen als je over gaat van glas naar glas via dezelfde vezel loopt deze manier juist veel vaker mis. Dit is alleen een werkbare manier als je van bijvoorbeeld Ziggo naar glasvezel gaat of visa versa.jeroenkb schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:53:
[...]
Ik gebruik dan ook bewust de overstapservice niet en laat oude abo een weekje overlappen. Paar euro extra heb ik wel over voor internet zekerheid.
Ipv de XE75 heb ik al 2 jaar op elke verdieping een XE50 bedraad staan. De Zyxel er af gehaald en vanuit de basis XE50 een switch met utp kabel naar de overige verdiepingen. Zeer stabiel netwerk, via wifi maar ook bedraad en op zolder (kantoor) nog gewoon max. download(via switch), waar bedrade pc en ook receiver, mediabox en tv op aangesloten zijn.buddow schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:36:
Ik heb een Zyxel T-50 en 400mbit abonnement. Ik wil mijn wifi netwerk verbeteren en wil een Deco XE75 set aanschaffen. Deze wil ik grotendeels bekabeld aansluiten. Hoe ik het in gedachten heb:
Vandaag in de mail:rnark schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:40:
[...]
Ik heb die bevestiging ontvangen op 17-11, aansluiting was op 9-12. Daarna niks meer gehoord, heb Activationboxx gemaild 2 weken geleden. Daarop een standaard mailtje teruggehad, maar mijn reactie daarop is nooit meer beantwoord.
Nogmaals dank voor de aanvraag van je Samsung Galaxy Tab A9+ cadeau. Je aanvraag is goedgekeurd!
Binnen 6 weken na ontvangst van deze mail krijg je jouw Samsung Galaxy Tab A9+ thuis gestuurd op onderstaande adres.
Op de dag dat het product naar je wordt verstuurd ontvang je een email met een track & trace code, om de zending live te volgen.
Goedendag,
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat je de mail van Guidion krijg na aansluiting van het glasvezelpunt in huis? Die is hier 19 december (eindelijk na 4 maanden getob) geïnstalleerd. Tot dusver ook niks van Odido/Guidion vernomen. Mij is verteld dat de aansluiting nog (door ODF) moet worden doorgemeten voordat de afspraak met Guidion gemaakt kan worden. Er zitten natuurlijk de feestdagen tussen, maar toch.
Weet iemand hoe lang het gemiddeld duurt voordat je de mail van Guidion krijg na aansluiting van het glasvezelpunt in huis? Die is hier 19 december (eindelijk na 4 maanden getob) geïnstalleerd. Tot dusver ook niks van Odido/Guidion vernomen. Mij is verteld dat de aansluiting nog (door ODF) moet worden doorgemeten voordat de afspraak met Guidion gemaakt kan worden. Er zitten natuurlijk de feestdagen tussen, maar toch.
Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik vind het TV kastje van Odido nogal bagger, dus had de app al eens overwogen. Maar ja, op de Google streamer afstandsbediening mis je natuurlijk een hoop knoppen die ik wél gebruik. Maar dan zou onze Harmony remote een optie kunnen zijn inderdaad.Rubman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:
De eerste vraag is natuurlijk of de Odido app überhaupt input voor bepaalde knoppen ondersteunt (dus gids, kanaal wisselen, etc.). Als dat zo is, zou je kunnen kijken naar Nexus player als device in de Harmony. Of een Windows computer als device.
Ik ben nu niet in de mogelijkheid om e.e.a. te testen, maar interessant!
Ja kunt bij de Google TV streamer een app downloaden om de functie van de knoppen op de afstandsbediening aan te passen. Mijn Netflix knop opent nu bijvoorbeeld Videoland. En twee keer op de home knop opent volgens mij nu de instellingen.barrymossel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:52:
[...]
Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik vind het TV kastje van Odido nogal bagger, dus had de app al eens overwogen. Maar ja, op de Google streamer afstandsbediening mis je natuurlijk een hoop knoppen die ik wél gebruik. Maar dan zou onze Harmony remote een optie kunnen zijn inderdaad.
De eerste vraag is natuurlijk of de Odido app überhaupt input voor bepaalde knoppen ondersteunt (dus gids, kanaal wisselen, etc.). Als dat zo is, zou je kunnen kijken naar Nexus player als device in de Harmony. Of een Windows computer als device.
Ik ben nu niet in de mogelijkheid om e.e.a. te testen, maar interessant!
Button Remapper heet het dacht ik.
Die ken ik, maar wij willen graag vrij volledige functionaliteit van de afstandsbediening. En zoveel knoppen zitten er nou eenmaal niet op de afstandsbediening van de streamer.Hoogheid schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Ja kunt bij de Google TV streamer een app downloaden om de functie van de knoppen op de afstandsbediening aan te passen. Mijn Netflix knop opent nu bijvoorbeeld Videoland. En twee keer op de home knop opent volgens mij nu de instellingen.
Button Remapper heet het dacht ik.
En ik denk dat het met name gaat om of de Odido app überhaupt input begrijpt zoals "gids", "kanaal wisselen en cijfers. Ik vermoed overigens van wel, aangezien de app ook op andere Android TV boxen zal draaien (die wel over meer knoppen beschikken op de AB).
Ik heb al jaren geen harmony remote meer (met hub) maar die kon ik toen der tijd wel koppelen aan android tv
ik meen me te herinneren dat je daar de harmony hub voor nodig had voor de benadering via bluetooth/wifiRubman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:
Ik had hem ook gisterochtend in de mail. Ze zullen de actieperiode hebben afgewacht.
Thanks. Ik heb het een dag later geprobeerd met Cloudfare (blijkbaar had ik die niet goed opgeslagen of een rest gedaan want stond nog steeds op google). Sindsdien kan ik weer Twitch kijken zoals ik gewend was en lijkt het er ook op dat al het andere goed doen. Die DNS van odido is dus brak.menonv schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:07:
[...]
just fyi,
Heb hier zojuist ff een uurtje geprobeerd. ( Insym twitch )
Ik hen DNS servers van Quad9, alles Ubiquiti.
twitch streamt dan vanaf ip 18.238.243.31 cloudfront.
Niks aan de hand.....
heb eigenlijk nooit problemen gehad met twitch....
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Misschien een leuk Europees alternatief voor DNS servers: https://www.joindns4.eu/
Ze bieden verschillende opties, zoals child protection + ad blocking, of unfiltered.
Heb zelf nu de DNS met ad blocking ingesteld. Ga ervaren hoe dat is. Heb nu al 't idee dat resolving sneller gaat.
Ze bieden verschillende opties, zoals child protection + ad blocking, of unfiltered.
Heb zelf nu de DNS met ad blocking ingesteld. Ga ervaren hoe dat is. Heb nu al 't idee dat resolving sneller gaat.
Nee dank je, even wat onderzoek gedaan; meeste linkedin links op de website werken niet eens (behalve die van bovenste dame). Ga je verder zoeken kom je uit dat whalebone.io is geregistreerd (pas in november 2025!) bij een bedrijfje dat namecheap.com heet... die weer in Ijsland (of all places staan geregistreerd met hun bedrijf) en waarop de site 'we love ukraine' staat. Lijkt op een start up en ik zou mijn dns queries niet aan ze geven, dan weten ze alles van je wat je bezoekt.tiguan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:07:
Misschien een leuk Europees alternatief voor DNS servers: https://www.joindns4.eu/
Fishy as hell, ik zou het niet gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 09-01-2026 12:52 ]
Als je onderzoek doet, moet je het wel goed doen, toch?Lord_Dain schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:50:
[...]
Nee dank je, even wat onderzoek gedaan; meeste linkedin links op de website werken niet eens (behalve die van bovenste dame). Ga je verder zoeken kom je uit dat whalebone.io is geregistreerd (pas in november 2025!) bij een bedrijfje dat namecheap.com heet... die weer in Ijsland (of all places staan geregistreerd met hun bedrijf) en waarop de site 'we love ukraine' staat. Lijkt op een start up en ik zou mijn dns queries niet aan ze geven, dan weten ze alles van je wat je bezoekt.
Fishy as hell, ik zou het niet gebruiken.
nieuws: Europese DNS-resolver DNS4EU die websites kan filteren is beschikbaar
en
Wikipedia: DNS4EU
[ Voor 4% gewijzigd door barrymossel op 09-01-2026 14:04 ]
Ok ik hap. Dus omdat er een nieuws artikel van Tweakers over is en omdat het vanuit de EC is geïniteerd, is het betrouwbaar? Kijk gewoon naar de feiten en de shabby website/ webhosting die er achter zitten en maak zelf je keuze zou ik zeggen. Edit: Gratis bestaat niet, dan ben jij het product. Ik zou mijn informatie hier in ieder geval niet achterlaten. Er zijn genoeg betaalde dns diensten waarbij je volledig in control bent.barrymossel schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:02:
[...]
Als je onderzoek doet, moet je het wel goed doen, toch?![]()
nieuws: Europese DNS-resolver DNS4EU die websites kan filteren is beschikbaar
en
Wikipedia: DNS4EU
Overigens is dit allemaal offtopic, misschien een apart draadje hiervoor in Internet en netwerken indien animo.,
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 09-01-2026 15:42 ]
Namecheap is een welbekende Amerikaanse registrar, hoor (waar haal je IJsland vandaan?)Lord_Dain schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:40:
[...]
Ok ik hap. Dus omdat er een nieuws artikel van Tweakers over is en omdat het vanuit de EC is geïniteerd, is het betrouwbaar? Kijk gewoon naar de feiten en de shabby website/ webhosting die er achter zitten en maak zelf je keuze zou ik zeggen. Edit: Gratis bestaat niet, dan ben jij het product. Ik zou mijn informatie hier in ieder geval niet achterlaten. Er zijn genoeg betaalde dns diensten waarbij je volledig in control bent.
Overigens is dit allemaal offtopic, misschien een apart draadje hiervoor in Internet en netwerken indien animo.,
Whalebone lijkt verder al sinds 2016 te bestaan.
(Persoonlijk lijkt provider-DNS me het meest privacyvriendelijk, en dan zelf een content blocker draaien.)
[ Voor 13% gewijzigd door Lrrr op 09-01-2026 20:21 ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Beetje late reactie misschien, maar ik ben momenteel ook aan het kijken naar verlengingsopties.groxgrox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:35:
Klopt, ik had hetzelfde. Een tmobile internet premium voor destijds 25 euro, die ook verhoogt is naar 29 euro en een beetje. In februari een mobiel abonnement verlengd met destijds een goede aanbieding voor 2 jaar. Dat was een onbeperkt abonnement voor 15 euro.
Mijn thuis korting heb ik behouden.
Had jij ook de oude 25/25 aanbieding (25 euro voor unlimited mobiel en 25 euro voor 1 Gbit glasvezel)?
Deze is bij mij nog steeds actief, alleen zijn de prijzen door de inflatiecorrectie inmiddels ruim 30 voor mobiel en ruim 31 voor glasvezel geworden.
Ik kan een verlenging doen voor unlimited mobiel voor 26 euro zie ik, maar het is me niet duidelijk of ik dan de korting voor thuis (18 euro volgens de Odido site) behoud.
Een medewerker van de chat zegt van wel:
Iemand nog ervaring hiermee?XXXX (10/01/2026, 11:16:16): De prijs van je interent zou on aangetast blijven als je je mobiele abonnement verlengt
Klopt, deze had ik ook. Inderdaad door enkele inflatie correcties betaalde ik fors meer, ook rond de 30 euro voor internet en 30 voor mobiel.Mr Magic schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:35:
[...]
Beetje late reactie misschien, maar ik ben momenteel ook aan het kijken naar verlengingsopties.
Had jij ook de oude 25/25 aanbieding (25 euro voor unlimited mobiel en 25 euro voor 1 Gbit glasvezel)?
Deze is bij mij nog steeds actief, alleen zijn de prijzen door de inflatiecorrectie inmiddels ruim 30 voor mobiel en ruim 31 voor glasvezel geworden.
Ik kan een verlenging doen voor unlimited mobiel voor 26 euro zie ik, maar het is me niet duidelijk of ik dan de korting voor thuis (18 euro volgens de Odido site) behoud.
[...]
Iemand nog ervaring hiermee?
Toen mobiel (via de eerder gedeelde link) verlengd voor 15 euro en ik behield op beide klantvoordeel.
Mobiel heb ik internet basis
Thuis, internet only 1 gb
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Ik had ook dit oude combivoordeel maar door verlengen mobiele abbonement was ik dit voordeel kwijt.Mr Magic schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:35:
[...]
Beetje late reactie misschien, maar ik ben momenteel ook aan het kijken naar verlengingsopties.
[...]
Echter zit die nu wel door de inflatiecorrectie, op de grens of het nog voordeliger is
Je. Die korting blijft gewoon behouden. Zelf heb ik vorig jaar mijn abonnement verlengt en betaal nu 15 euro voor mobiel, via: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/unlimited-abonnement-met-eur10-korting-bij-odido-346710?page=9#comments net zoals @groxgrox dus.Mr Magic schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:35:
[...]
[...]
De vaste verbinding is door alle inflatie net iets minder dan 30.
Klopt! Via die link heb ik in februari ook besteld. Kreeg nieuwe simkaart en behield klantvoordeelrens-br schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 17:55:
[...]
Je. Die korting blijft gewoon behouden. Zelf heb ik vorig jaar mijn abonnement verlengt en betaal nu 15 euro voor mobiel, via: https://nl.pepper.com/aanbiedingen/unlimited-abonnement-met-eur10-korting-bij-odido-346710?page=9#comments net zoals @groxgrox dus.
De vaste verbinding is door alle inflatie net iets minder dan 30.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
Kan je ook verlengen met deze pepper link en behoud je dan je korting op het glasvezel abbo van Odido?
Ja. Tenminste dat heb ik paar maanden geleden telefonisch nog voor elkaar gekregen.Samplex schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:47:
Kan je ook verlengen met deze pepper link en behoud je dan je korting op het glasvezel abbo van Odido?
Kan ook bevestigen dat het nog werkt,had gisteren wel de fout gemaakt om te verlengen inplaats van een nieuw Nr.
Heb dit net telefonisch geregeld ,zodat volgende maand mijn nieuw contract in gaat voor 2 jaar a 15 Euro en de glasvezel korting blijft, me happy
Heb dit net telefonisch geregeld ,zodat volgende maand mijn nieuw contract in gaat voor 2 jaar a 15 Euro en de glasvezel korting blijft, me happy
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Wat bedoel je met verlengen i.p.v. nieuw nummer? Krijg je nu wel of geen nieuw nummer?GRAD85 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:51:
Kan ook bevestigen dat het nog werkt,had gisteren wel de fout gemaakt om te verlengen inplaats van een nieuw Nr.
Toen ik vanochtend via de chat hier achteraan ging kreeg ik te horen dat mijn glasvezel voordeel er af zou gaan, en ik dus ipv 18 euro nog maar 5 euro korting daarop zou houden.GRAD85 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:51:
Als ik bel zou het anders zijn begrijp ik ?
Krijg nu een nieuw Nr,anders ging het niet.rens-br schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:35:
[...]
Wat bedoel je met verlengen i.p.v. nieuw nummer? Krijg je nu wel of geen nieuw nummer?
Hij moest ook eerst navragen of het wel mocht.
Had gisteren die code en link gebruikt en kreeg ook die 15,- optie,maar nadat ik inlogde bij Odido veranderde het in verlenging,zodoende gebruikte ik die optie maar dat ging fout,moest ineens 45,- voor glasvezel betalen.
Daarom vandaag met een medewerker gebeld dat ik alles terug wilde draaien, ik legde uit waarom en vroeg of ik die 15,- optie kon gebruiken en dat ging dus ,moest wel deze code geven E2B5A644BE.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Ah check. Nieuw nummer dus, paar maanden geleden toen ik overstapte mocht ik mijn huidige nummer gewoon behouden.GRAD85 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:07:
[...]
Krijg nu een nieuw Nr,anders ging het niet.
Hij moest ook eerst navragen of het wel mocht.
Had gisteren die code en link gebruikt en kreeg ook die 15,- optie,maar nadat ik inlogde bij Odido veranderde het in verlenging,zodoende gebruikte ik die optie maar dat ging fout,moest ineens 45,- voor glasvezel betalen.
Daarom vandaag met een medewerker gebeld dat ik alles terug wilde draaien, ik legde uit waarom en vroeg of ik die 15,- optie kon gebruiken en dat ging dus ,moest wel deze code geven E2B5A644BE.
Ik heb hem gebruikt voor een nieuw abonnement afkomstig van een andere provider. Nummerbehoud aangevraagd en contract is binnen met netjes de 16 euro (ivm 1 jaar) uitgewerkt. Prima deal
Nou terugkomend naar bijna 1 maand Odido.maubaan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:45:
ik gooi mijn ervaring hier ff in.
.......
nu de uptime en storingen nog mee gaan maken of ik zo blij blijf met Odido
in het begin kon ik in mij Unifi zien dat de lijn nog niet mega stabiel was, er was wat schommeling in de snelheid. na 2 dagen was dit alleen compleet weg.
Ik ben zeer tevreden over de glasvezel, snelheid is stabiel. ping time is laag (5/7 ms) en tot nu toe geen storingen.
over de TV kan ik niet veel positief zeggen.. het draait allemaal op een Android box met de Odido app.
De box heb ik nu al 3x met de hand moeten herstarten omdat er weer iets niet werkt.
eigenlijk geneigd over te stappen naar de TV app ipv de tv box.
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
Vraagje:
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je halverwege je 2 jarig abo, opnieuwe korting kan krijgen op Odido glasvezel + tv. iemand tips?
Ik heb een abo afgesloten voor 2 jaar met de eerste 10 maand korting, deze is nu afgelopen.
Volgens mij had ik gelezen dan je je abo dan opnieuw kunt verlengen oid?
Klopt dit of heeft iemand hier ervaring mee?
Bij voorbaat dank.
Ik meen hier ergens gelezen te hebben dat je halverwege je 2 jarig abo, opnieuwe korting kan krijgen op Odido glasvezel + tv. iemand tips?
Ik heb een abo afgesloten voor 2 jaar met de eerste 10 maand korting, deze is nu afgelopen.
Volgens mij had ik gelezen dan je je abo dan opnieuw kunt verlengen oid?
Bij voorbaat dank.
rens-br in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"Jjjb schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:56:
Nou, vandaag zou ik overstappen naar Odido, maar vanwege storing bij Delta wordt m’n Zyxel modem niet herkend / geactiveerd.
Helpdesk gebeld en die zei dat ik de Nokia ONT 2 uur van het stroom moet afhalen en dan opnieuw moet proberen.
Ook met m’n eigen Fritzbox werkt het niet. Dat wordt over 5G internetten
Edit: 2 uur later nog steeds geen werkende verbinding……
Helpdesk gebeld en die zei dat ik de Nokia ONT 2 uur van het stroom moet afhalen en dan opnieuw moet proberen.
[ Voor 29% gewijzigd door chengbondkwok op 12-01-2026 20:54 ]
Hier (Nijmegen) sinds vanmiddag de 3e storing in 4 maanden. Geen licht op het ONT en schijnbaar zijn we niet de enige maar ze kunnen pas vrijdag een monteur sturen!? Ik wilde odido een kans geven maar zodra het contract afloopt snel weer terug naar KPN.
[quote]rens-br schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:58:
Abonnement verlengen, hoe zit dat nu precies?
Bij Odido kan je 3 maanden voor het afgelopen van je contract bellen met de klantenservice. Als je daar aangeeft dat je je abonnement wilt verlengen, verbinden ze je door met de juiste afdeling.
Momenteel bieden ze je dan een nieuw jaarcontract aan, met 10 euro korting per maand voor 4 maanden. Als je vervolgens na 9 maanden weer belt, betaal je dus eigenlijk maar 5 maanden de volle prijs.
Het telefoonnummer van de klantenservice is:
0800-0092
Thanks,
volgens bovenstaande kan dit dus alleen dmv telefonisch contact.
Ik zit op 10 maanden van een 2 jarig contract.
Beetje vragen naar de bekende weg maar zou ik kans maken voor een nieuwe aanbieding?
Thanks.
Abonnement verlengen, hoe zit dat nu precies?
Bij Odido kan je 3 maanden voor het afgelopen van je contract bellen met de klantenservice. Als je daar aangeeft dat je je abonnement wilt verlengen, verbinden ze je door met de juiste afdeling.
Momenteel bieden ze je dan een nieuw jaarcontract aan, met 10 euro korting per maand voor 4 maanden. Als je vervolgens na 9 maanden weer belt, betaal je dus eigenlijk maar 5 maanden de volle prijs.
Het telefoonnummer van de klantenservice is:
0800-0092
Thanks,
Beetje vragen naar de bekende weg maar zou ik kans maken voor een nieuwe aanbieding?
Thanks.
Nee, bij een één jarig contract kan je na 8 maanden weer bellen voor contract verlenging, en bij een twee jarig contract na 20 maanden.Jjjb schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:10:
Thanks.
Sinds gisteren ben ik ook Odido Internet gebruiker. Van KPN afgekomen.
Eerste 12 maanden voor €25,- en daarna €40,- (met €5 korting ivm ook Ben abonnementen).
Scheelt over 2 jaar ~€850.
De wissel zelf liep best soepel, zeker nadat ik de config.gateway.json van mijn USG had afgehaald
Eerste 12 maanden voor €25,- en daarna €40,- (met €5 korting ivm ook Ben abonnementen).
Scheelt over 2 jaar ~€850.
De wissel zelf liep best soepel, zeker nadat ik de config.gateway.json van mijn USG had afgehaald
Klopt. Kans is niehiel, maar even bellen kan altijd natuurlijk.Jjjb schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:10:
Abonnement verlengen, hoe zit dat nu precies
Thanks,
Thanks.
De grote dag is aangebroken: Overstap naar Odido.
Doe-Het-Zelf pakket voor Glasvezel bevatte naast de Zyxel router ook een nieuwe Genexis XGS-PON ONT welke de bestaande AON NT vervangt.
Rond 12:30 viel de KPN AON verbinding weg, en kwam de mail vanuit Odido dat het pakket geïnstalleerd kon worden.
ONT gewisseld en nu is het wachten op verbinding.
De Genexis geeft een groen knipperend lampje bij Connection, Alarm is uit.
Ik kijk het nog even een uurtje aan alvorens ik ga bellen.
Edit: In het KPN topic lees ik dat een knipperend Connection lampje kan betekeken dat de ONT niet aangemeld / geregistreerd is...
Even gebeld en de verbinding is online
Doe-Het-Zelf pakket voor Glasvezel bevatte naast de Zyxel router ook een nieuwe Genexis XGS-PON ONT welke de bestaande AON NT vervangt.
Rond 12:30 viel de KPN AON verbinding weg, en kwam de mail vanuit Odido dat het pakket geïnstalleerd kon worden.
ONT gewisseld en nu is het wachten op verbinding.
De Genexis geeft een groen knipperend lampje bij Connection, Alarm is uit.
Ik kijk het nog even een uurtje aan alvorens ik ga bellen.
Edit: In het KPN topic lees ik dat een knipperend Connection lampje kan betekeken dat de ONT niet aangemeld / geregistreerd is...
Even gebeld en de verbinding is online
[ Voor 14% gewijzigd door Sende115 op 13-01-2026 13:55 ]
Ik zie dat Solcon een prima aanbieding heeft voor 1 jaar 1Gbps + TV , totale kosten 1 jaar iets onder 360€.
Volgens mij is er, inclusief Odido, geen provider die daar ook maar wat bij in de buurt komt, of mis ik iets?
Volgens mij is er, inclusief Odido, geen provider die daar ook maar wat bij in de buurt komt, of mis ik iets?
heb je wel je eigen router Vlan300 ingesteld op de WAN poort?chengbondkwok schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:18:
Nou, vandaag zou ik overstappen naar Odido, maar vanwege storing bij Delta wordt m’n Zyxel modem niet herkend / geactiveerd.
heb je gevraagd of ze een test kunnen uitvoeren op de zyxel router van Odido, hang de Odido native hardware er aan en laat ze de lijn doormeten, mocht dat niet werken gewoon monteur vragen. ze komen ook om een HDMI kabel in de TV te drukken vertelde monteur mij...
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500
vandaag storing in de wijk, stroom + water geraakt (vraag me niet hoe..) odido stuurt netjes een email met een code voor onbeperkt internet voor 24 uur op mn telefoon (maar mn abbo was nog niet ingegaan
) gelukkig rond 12 uur vanmiddag weer stroom + water en ook weer netwerk maar wel goede service dat ze dit automatisch aanbieden scheelt wss gezeik aan de telefoon als je dit soort dingen "geeft" aan je klanten
Ik heb uiteraard eerst de Zyxel aangesloten, maar de klantenservice kon niks betekenen. Er is een storing gaande op het Delta netwerk, waardoor de routers niet geregistreerd worden.maubaan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:15:
[...]
heb je wel je eigen router Vlan300 ingesteld op de WAN poort?
heb je gevraagd of ze een test kunnen uitvoeren op de zyxel router van Odido, hang de Odido native hardware er aan en laat ze de lijn doormeten, mocht dat niet werken gewoon monteur vragen. ze komen ook om een HDMI kabel in de TV te drukken vertelde monteur mij...
Ben vandaag de hele dag op kantoor geweest, dus zo maar eens even kijken of de boel online is.
Ben nu kleine 2 jaar klant bij Odido met 400Gbit glasvezel abonnement.
Vorig jaar succesvol weten te verlengen waarbij de inflatiecorrectie teruggedraaid werd, en 4 maanden korting.
Nu is dit mijn aanbieding:
/f/image/EwJ3HsfrzjIkk6L08a28EI8d.png?f=fotoalbum_large)
Mis ik iets of is het (op de 4x 10 euro korting na) beter om niet te verlengen??
Bij KPN krijg ik een 55" Qled TV als ik overstap voor 24 maanden
Vorig jaar succesvol weten te verlengen waarbij de inflatiecorrectie teruggedraaid werd, en 4 maanden korting.
Nu is dit mijn aanbieding:
/f/image/EwJ3HsfrzjIkk6L08a28EI8d.png?f=fotoalbum_large)
Mis ik iets of is het (op de 4x 10 euro korting na) beter om niet te verlengen??
Bij KPN krijg ik een 55" Qled TV als ik overstap voor 24 maanden
@McLambo Gewoon even bellen
Vaak een veel beter aanbod.
Ik heb pas geleden gebeld om te verlengen, en kreeg dit als aanbod voor één jaar: DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"McLambo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:36:
De Zyxel T-56 blijft dus een rood internet lampje geven.maubaan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:15:
[...]
heb je wel je eigen router Vlan300 ingesteld op de WAN poort?
Ik heb net dus mijn Fritzbox geprobeerd en die deed het, alleen Wifi doet 600mbit download en 350 up. Bekabeld max 100mbit….
Zowel met de standaard Odido instelling als met VLAN 300. Morgenochtend maar eens weer bellen. Dit werkt echt voor geen meter.
Edit: na een heleboel reboots, van het stroom afhalen doet alles weer normaal
[ Voor 5% gewijzigd door chengbondkwok op 14-01-2026 08:47 ]
Even bellen naar Odido, en keuze gemaakt voor optie 2 - 2 - 2 (NL - internet+TV + verlengen), zoiets. Daarna heb ik met de beste man gesproken en gevraagd of hij een aanbieding kon doen voor het verlengen van 1 Gbit/s + TV abonnement. Hij heeft 2 aanbod gedaan: voor 2 jaar of voor 1 jaar. Uiteindelijk ben ik voor 1 jaar gegaan (de eerste 6 maanden 15 euro korting). Dat is hetzelfde zoals bij het afsluiten van een nieuw 1 jarig contract. Het verschil is dat je geen korting kan krijgen op het Odido TV-pakket.
Vorig jaar begin mei had ik het abonnement verlengd, en nu 8 maanden verder heb ik het weer verlengd. Binnen een paar minuten geregeld. Op naar de volgende 8 maanden!!
Vorig jaar begin mei had ik het abonnement verlengd, en nu 8 maanden verder heb ik het weer verlengd. Binnen een paar minuten geregeld. Op naar de volgende 8 maanden!!
Mooie aanbieding. Wat is je basisprijs die je betaald voor je internet en tv?StickMan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:53:
Even bellen naar Odido, en keuze gemaakt voor optie 2 - 2 - 2 (NL - internet+TV + verlengen), zoiets. Daarna heb ik met de beste man gesproken en gevraagd of hij een aanbieding kon doen voor het verlengen van 1 Gbit/s + TV abonnement. Hij heeft 2 aanbod gedaan: voor 2 jaar of voor 1 jaar. Uiteindelijk ben ik voor 1 jaar gegaan (de eerste 6 maanden 15 euro korting). Dat is hetzelfde zoals bij het afsluiten van een nieuw 1 jarig contract. Het verschil is dat je geen korting kan krijgen op het Odido TV-pakket.
Wij gaan binnenkort verhuizen en Odido maakt reclame met dat je gratis het meeneemt, en dan je contract ook nog 'vernieuwd'. Dus opnieuw 8 maanden korting etc. en gratis installatie.
Ik baalde, want als ik online het verhuis formulier invulde deden ze er toch 30 euro activatiekosten bij.
Toch akkoord gegaan, zie ik in het contract dat de 30 euro activatie ook kwijtgescholden zijn
.
Dit is dus voor 1 jaar vast, bij een verhuizing (we zaten nog in de eerste 5 maanden van ons vorige Odido contract)
* Bij Odido is 100Mbit eigenlijk 140 Mbit.
Ik baalde, want als ik online het verhuis formulier invulde deden ze er toch 30 euro activatiekosten bij.
Toch akkoord gegaan, zie ik in het contract dat de 30 euro activatie ook kwijtgescholden zijn
Dit is dus voor 1 jaar vast, bij een verhuizing (we zaten nog in de eerste 5 maanden van ons vorige Odido contract)
| Details bestelling | Maandelijkse kosten | Eenmalige kosten |
|---|---|---|
| Glasvezel 100 Mbit/s * | € 37.50 | |
| Klantvoordeel € 5 korting per maand | € -5.00 | |
| Eerste 8 maanden Internet voor € 31/mnd | € -6.50 | |
| Geen afkoop contract Internet | € 0.00 | |
| Activatiekosten | € 30.00 | |
| Korting op activatiekosten | € -30.00 | |
| Installatie Basis | € 75.00 | |
| Gratis Installatie | € -75.00 | |
| € 26.00 | € 0.00 |
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Internet 1 Gbit/s = 46 euro, de eerste 6 maanden 46 - 15 = 31 eurorens-br schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:06:
[...]
Mooie aanbieding. Wat is je basisprijs die je betaald voor je internet en tv?
Odido TV = 12,50
2x Mediaboxen + cloud opnemen + entertainment + international + infotainment = 23,75
Klantvoordeel korting per maand 5 euro.
Dus de eerste 6 maanden = 62,25
Ah, okee, je gebruikt ook best wat extra features + pakketten, vaak zie je dan dat ze meer korting willen / kunnen geven om je te behouden. Ik heb alleen 1Gbps + TV, vraag me af of ik ook die aanbieding kan krijgen. Dan is het wel interessant op zich. Nog steeds niet te vergelijken met solcon abbo voor 30€ per maand een jaar lang natuurlijk, maar dat is ook weer gedoe en risico op downtime.StickMan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:51:
[...]
Internet 1 Gbit/s = 46 euro, de eerste 6 maanden 46 - 15 = 31 euro
Odido TV = 12,50
2x Mediaboxen + cloud opnemen + entertainment + international + infotainment = 23,75
Klantvoordeel korting per maand 5 euro.
Dus de eerste 6 maanden = 62,25
Ik probeerde zojuist te kijken wat het mij zou kosten als ik mijn internetsnelheid verhoog. Maar in Mijn Odido en ook op de website zelf wanneer ik een nieuw abonnement wilt afsluiten lijkt er op mijn postcode helemaal geen glasvezel meer actief, ik krijg enkel DSL en Klik&Klaar te zien. Terwijl op mijn adres dus juist geen DSL meer actief is. Gaat over een lijn van Delta.
Nog meer mensen bij wie dit speelt? De klantenservice lijkt het probleem in elk geval niet te begrijpen daar kom ik niet verder mee.
Nog meer mensen bij wie dit speelt? De klantenservice lijkt het probleem in elk geval niet te begrijpen daar kom ik niet verder mee.
Zojuist heb ik mijn postcode ingevuld op de website van Solcon. Voor 12 maanden contract met 1 Gbit/s zie ik de eerste 6 maanden een prijs van 37,50 en daarna 58,99. Met vergelijkbare TV-pakketten, TV-ontvangers kom ik uit op (6 x 54,95) + (6 x 86,44) = 848,34Lord_Dain schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:56:
[...]
Ah, okee, je gebruikt ook best wat extra features + pakketten, vaak zie je dan dat ze meer korting willen / kunnen geven om je te behouden. Ik heb alleen 1Gbps + TV, vraag me af of ik ook die aanbieding kan krijgen. Dan is het wel interessant op zich. Nog steeds niet te vergelijken met solcon abbo voor 30€ per maand een jaar lang natuurlijk, maar dat is ook weer gedoe en risico op downtime.
Bij het verlengen van Odido (6 x 62,25) + (6 x 77,25) = 837
In ons geval is het verlengen van Odido nog voorderliger. Plus, hopelijk na 8 maanden weer een mooie aanbieding, en geen gedoe met overstappen.
StickMan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:15:
[...]
Zojuist heb ik mijn postcode ingevuld op de website van Solcon. Voor 12 maanden contract met 1 Gbit/s zie ik de eerste 6 maanden een prijs van 37,50 en daarna 58,99. Met vergelijkbare TV-pakketten, TV-ontvangers kom ik uit op (6 x 54,95) + (6 x 86,44) = 848,34
In ons geval is het verlengen van Odido nog voorderliger. Plus, hopelijk na 8 maanden weer een mooie aanbieding, en geen gedoe met overstappen.

Krijg jij dit niet/wel te zien als je via pricewise kijkt?
En die 280 euro cashback? Welk pakket is dat voor 86 euro?StickMan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:15:
Met vergelijkbare TV-pakketten, TV-ontvangers kom ik uit op (6 x 54,95) + (6 x 86,44) = 848,34
Ah, ik wist niet dat er een cashback actie loopt bij Pricewise. Ik had de berekening gemaakt op de website van Solcon zelf. Op de website van Pricewise heb ik vergelijkbare aanbieding gezien zoals op je screenshot.Lord_Dain schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:44:
[...]
[Afbeelding]
Krijg jij dit niet/wel te zien als je via pricewise kijkt?
Blijkbaar had ik gemist dat het een aanbieding betreft via Pricewise. De berekening heb ik gemaakt op de website van Solcon zelf, met 1 Gbit internet, 2 TV-ontvangers + opname pakket + pluspakket. Na de eerste 6 maanden is het in totaal 86,44.Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:05:
[...]
En die 280 euro cashback? Welk pakket is dat voor 86 euro?
Goede aanbieding bij Solcon. Heb een contract afgesloten per 1 april.
Glasvezel 250 & TV eerste 6 maanden 37.50 , extra ontvangers en opnamepakket. 1e jaar 364,94
Glasvezel 250 & TV eerste 6 maanden 37.50 , extra ontvangers en opnamepakket. 1e jaar 364,94
Zitten netflix, disney+, hbo, primevideo, sky showtime op de tv box van odido?
En hoe is de beeld kwaliteit?
k kijk vast ergens overheen, dus hopelijk weet iemand hier het:
Ik ben op vakantie, waar ik een meegenomen PC heb aangesloten op de TV, en TV wil kijken (na inloggen met klantnummer en pincode) via
https://tv.odido.nl/inloggen/index.html#/live-tv/guide
Als ik op een programma van dit moment klik werkt het uitstekend.
Het ziet er net zo uit als op het TV kastje thuis maar…..
Ik kan niet naar links (vroeger) of rechts (later) scrollen; er is geen balkje oid, en de pijltoetsen werken ook niet.
Zoeken op een titel werkt op zich (wel door veel hits scrollen voor de juiste) maar dat is een beetje behelpen.
Hoe kan ik gewoon door de dag scrollen?
Ik ben op vakantie, waar ik een meegenomen PC heb aangesloten op de TV, en TV wil kijken (na inloggen met klantnummer en pincode) via
Ik kan niet naar links (vroeger) of rechts (later) scrollen; er is geen balkje oid, en de pijltoetsen werken ook niet.
Zoeken op een titel werkt op zich (wel door veel hits scrollen voor de juiste) maar dat is een beetje behelpen.
De Odido mediabox draait Android TV dus hier kun je deze apps gewoon op installeren.joey82 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:31:
Zitten netflix, disney+, hbo, primevideo, sky showtime op de tv box van odido?
Beeldkwaliteit (vergeleken met KPN TV+ op een 65" TV) is prima, KPN was net ietsjes scherper bij snelle bewegingen (maar de bitrate is bij KPN Multicast ook een stuk hoger).
Is solcon een goede/betrouwbare provider?StickMan schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:15:
[...]
Zojuist heb ik mijn postcode ingevuld op de website van Solcon. Voor 12 maanden contract met 1 Gbit/s zie ik de eerste 6 maanden een prijs van 37,50 en daarna 58,99. Met vergelijkbare TV-pakketten, TV-ontvangers kom ik uit op (6 x 54,95) + (6 x 86,44) = 848,34
Solcon zelf bestaat al lang, sinds 1996, en volgens mij is het ergens in 2024 overgenomen door KPN. Zelf heb ik geen ervaring met Solcon. Wel met XS4ALL (later KPN geworden) en Odido.
Onderaan in beeld bij de gids zit een slecht zichtbaar schuifbalkje. Ik kan me ook wel herinneren dat ik soms eerst even naar onderen moest scrollen voordat de horizontale scrollbalk verscheen. Als je hem niet ziet, probeer eens een andere browser.Adrie Noniem schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:38:
k kijk vast ergens overheen, dus hopelijk weet iemand hier het:
Verdomd! Dat mini grijze schuifje had ik zonder deze aanwijzing nooit gevonden.KingRoad schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:52:
[...]
Onderaan in beeld bij de gids zit een slecht zichtbaar schuifbalkje. Ik kan me ook wel herinneren dat ik soms eerst even naar onderen moest scrollen voordat de horizontale scrollbalk verscheen. Als je hem niet ziet, probeer eens een andere browser.
Hartelijk dank
Laat maar. Odido TV app op een Google TV kun je wel installeren, maar bij het inloggen krijg je een melding dat de app alleen werkt met Odido vaste internet verbinding. Dus het werkt alleen via een browser.Adrie Noniem schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:02:
[...]
Verdomd! Dat mini grijze schuifje had ik zonder deze aanwijzing nooit gevonden.
Hartelijk dank
Een alternatief, in plaats van je laptop, is om een Google TV kastje/stick te gebruiken en de Odido TV app te installeren, en een VPN-verbinding maken naar je vaste Odido thuis intenet. Dank voor de tip @Lord_Dain
Bij sommige modellen krijg je ook een afstandsbediening bij, zodat je de Odido TV app makkelijker kan bedienen, zoals deze:
:strip_exif()/f/image/jTrtcxlWndmtjt9FMIUx5OeW.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze stick heb ik gekocht en met een klitteband geplakt in de auto, zodat het makkelijk eraf te halen is en dat je kan meenemen naar je vakantiehuis/hotel.
[ Voor 10% gewijzigd door StickMan op 15-01-2026 13:37 ]
@StickMan, alle mediaspelers met Android/Google TV als interface komen met een afstandsbediening, geen enkele uitgezonderd 😉
Testing, one, two ...
Je zou evt. een vpn client kunnen gebruiken op je android TV device, die laat je dan een vpn tunnel naar je router opzetten en dan kan je alsnog gewoon via je 'eigen' verbinding de TV app gebruiken, ook in het buitenland, moet je wel opletten dat je goed je tunneled traffic configureert.
Belletje gedaan met Odido zojuist:
Aanbieding via mail verlengen huidig abonnement: 400 Mbit/s
Duur 24 maanden
1e 4 maanden 30 euro = 120 euro
2e 16 maanden 42,50 euro = 680 euro
Totaal: 800 euro voor 20 maanden
Per maand: 40 euro
Korting omdat we Ben mobiel abonnement hebben: 5 euro per maand
Netto: 35,- per maand
Nieuw abonnement 1000Mbit/s
Duur 24 maanden
1e 10 maanden - 30 euro = 300 euro (korting vanwege telefonisch verlengen?)
2e 10 maanden - 45 euro = 450 euro
Totaal: 750 euro voor 20 maanden
Per maand: 37,50
Netto: 32,50 per maand
Na 20 maanden weer bellen voor nieuw aanbod! (in agenda gezet)
Ik ben in het geheel niet ontevreden
Duur 24 maanden
Duur 24 maanden
Ja dat is een optie. Volgens mij kun je op zo'n Google TV kastje, Wireguard client installeren. Thuis heb ik Wireguard draaien. Ik ga het testen.Lord_Dain schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:20:
Je zou evt. een vpn client kunnen gebruiken op je android TV device, die laat je dan een vpn tunnel naar je router opzetten en dan kan je alsnog gewoon via je 'eigen' verbinding de TV app gebruiken, ook in het buitenland, moet je wel opletten dat je goed je tunneled traffic configureert.
Ja, het werkt. Wireguard VPN verbinding gemaakt naar mijn Fritzbox thuis, en daarna kan ik Odido TV starten en een live TV uitzending kijken.
[ Voor 31% gewijzigd door StickMan op 15-01-2026 13:33 ]
Ik kreeg ook een melding van de Odido app dat ik kon verlengen, wellicht is het in de agenda zetten dus niet echt nodig.McLambo schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:13:
Belletje gedaan met Odido zojuist:
Duur 24 maanden
Duur 24 maanden
Van 1gbit+tv naar 100mbit gegaan (gebruik de snelheid niet en kijk geen lineaire televisie.) Oude overeenkomst liep tot 26 januari, maar tot mijn verbazing werd het direct omgezet.
Vreemde was dat dit met 2-3 min downtime gepaard ging na het afsluiten. Daarna werkte alles weer als vanouds (in mijn regio sowieso in 4 jaar maar 1x een uurtje downtime ervaren door een stroomstoring.)
Betaal nu voor 100mbit (140 in praktijk):
4 maanden 26 euro = 104 euro
8 maanden 32,50 = 260 euro
Totaal voor 12 maanden 364 euro (aka 99 cent per dag
Positief verrast in de zin van de verleng aanbieding, scheelt weer ieder jaar bellen naar de klantenservice.
Tip voor de volgende keer, met je jaarcontract kan je na 8 maanden alweer bellen voor een aanbieding.saikol schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:15:
[...]
Ik kreeg ook een melding van de Odido app dat ik kon verlengen, wellicht is het in de agenda zetten dus niet echt nodig.
Van 1gbit+tv naar 100mbit gegaan (gebruik de snelheid niet en kijk geen lineaire televisie.) Oude overeenkomst liep tot 26 januari, maar tot mijn verbazing werd het direct omgezet.
Top dat het werkt!StickMan schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:16:
[...]
Ja, het werkt. Wireguard VPN verbinding gemaakt naar mijn Fritzbox thuis, en daarna kan ik Odido TV starten en een live TV uitzending kijken.
[Afbeelding]
Dan zou ik het toch maar wel in je agenda gaan zetten, want je had in dit geval al op 26 september kunnen bellen voor verlenging, en dan had het ook direct omgezet geworden.saikol schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:15:
[...]
Ik kreeg ook een melding van de Odido app dat ik kon verlengen, wellicht is het in de agenda zetten dus niet echt nodig.
Oude overeenkomst liep tot 26 januari, maar tot mijn verbazing werd het direct omgezet.
Daarom adviseer ik altijd om met maximaal 1 jaar te verlengen, vaak krijg je dan de eerste 6 maanden een korting en betaal je maar 2 maanden de volle mep, voor je weer kan bellen voor de volgende verlengings korting.
Gek ik heb online nog nooit een verlenging aanbod gehad. Ik zal de app eens installeren.
Edit; daar ook niks. Inmiddels met inflatie correctie naar 37,21 / maand voor 100/100 glasvezel only. Nog even en dan maar een jaartje naar KPN om daar de korting te pakken, of even bellen voor korting.
Jammer genoeg dat de truuk om even hoger in de bandbreedte te zitten en dan weer naar beneden niet meer schijnt te werken? 1 of 2 jaar terug nog wel gedaan.
Net even een vergelijker erbij gepakt. Bij solcon 250/250 met cashback binnen 3 maanden, totaal jaarbedrag 270,-. Ipv 445,- per jaar. Even over nadenken, maar dat is een wel erg scherpe aanbieding.
Edit; daar ook niks. Inmiddels met inflatie correctie naar 37,21 / maand voor 100/100 glasvezel only. Nog even en dan maar een jaartje naar KPN om daar de korting te pakken, of even bellen voor korting.
Jammer genoeg dat de truuk om even hoger in de bandbreedte te zitten en dan weer naar beneden niet meer schijnt te werken? 1 of 2 jaar terug nog wel gedaan.
Net even een vergelijker erbij gepakt. Bij solcon 250/250 met cashback binnen 3 maanden, totaal jaarbedrag 270,-. Ipv 445,- per jaar. Even over nadenken, maar dat is een wel erg scherpe aanbieding.
[ Voor 86% gewijzigd door Motrax op 15-01-2026 20:23 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik ga naar KPN, ODIDO is voor 50% in handen van een US investeerder. Mijn geld gaat daar niet meer naar toe, Zo wel Mobile als internet gaat naar KPN
Beste reden ever!! KPN is tenminste nog lekker Nederlands...amigob2 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:07:
Ik ga naar KPN, ODIDO is voor 50% in handen van een US investeerder. Mijn geld gaat daar niet meer naar toe, Zo wel Mobile als internet gaat naar KPN
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
KPN Nederlands? Niet als je bekijkt waar de aandeelhouders gevestigd zijn.
https://nl.investing.com/equities/kpn-kon-ownership
Beleggers, is heel iets anders als Eigenaar
Echt? Leg eens uit...amigob2 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:55:
Beleggers, is heel iets anders als Eigenaar
KPN heeft geen enkele eigenaar, maar is een beursgenoteerd bedrijf met veel verschillende aandeelhouders, waaronder grote institutionele beleggers zoals The Vanguard Groupamigob2 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:07:
The Vanguard Group
Oprichter: John C. Bogle
Bestuursvoorzitter: Greg Davis
Beheerde activa: 9,3 biljoen USD (31 mei 2024)
Opgericht: 1 mei 1975, Valley Forge, Pennsylvania, Verenigde Staten
Hoofdvestiging: Valley Forge, Pennsylvania, Verenigde Staten
Aandeelhouder = (mede)eigenaar met zeggenschap MITS het geen certificaten van aandelen zijn of er een Gouden Aandeel bestaat. Maar, dit hoort niet in dit topic.DON PAPA schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:04:
[...]
KPN heeft geen enkele eigenaar, maar is een beursgenoteerd bedrijf met veel verschillende aandeelhouders, waaronder grote institutionele beleggers zoals The Vanguard Group
The Vanguard Group
Oprichter: John C. Bogle
Bestuursvoorzitter: Greg Davis
Beheerde activa: 9,3 biljoen USD (31 mei 2024)
Opgericht: 1 mei 1975, Valley Forge, Pennsylvania, Verenigde Staten
Hoofdvestiging: Valley Forge, Pennsylvania, Verenigde Staten
iets met sarcasme....pdukers schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:35:
KPN Nederlands? Niet als je bekijkt waar de aandeelhouders gevestigd zijn.
Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.
Je begrijpt volgens mij wel wat ik ermee bedoeldeDjoeC schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:32:
[...]
Aandeelhouder = (mede)eigenaar met zeggenschap MITS het geen certificaten van aandelen zijn of er een Gouden Aandeel bestaat. Maar, dit hoort niet in dit topic.
Yep, en in die beleggingsfonden/vermogensbeheerders zitten (bijvoorbeeld) weer de Nederlandse pensioenfondsen. Naam en vestigingsplaats van aandeelhouders zegt geen ene mallemoer. Denk ook aan trusts. Maar nogmaals, valt buiten dit topic.DON PAPA schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:58:
[...]
Je begrijpt volgens mij wel wat ik ermee bedoelde
Laten we niet verder offtopic gaan over de aandelenmarkt, eigenaarschap of aandeelhouders.
Guidion is lekker bezig. Vandaag is afspraak poging nr 3 afgezegd...
Ik wil met name qua kosten overstappen, van kpn naar odido maar dan moeten ze wel komen opdagen... Ben benieuwd of ze maandag komen opdagen.
Aansluiten is voor mij geen probleem, echter neemt de monteur de modem en ont mee + ik stap over van aon naar xgspon (2gb abbonement) waar de patch een probleem zal zijn...
Ik wil met name qua kosten overstappen, van kpn naar odido maar dan moeten ze wel komen opdagen... Ben benieuwd of ze maandag komen opdagen.
Aansluiten is voor mij geen probleem, echter neemt de monteur de modem en ont mee + ik stap over van aon naar xgspon (2gb abbonement) waar de patch een probleem zal zijn...
En inmiddels afspraak nr 4 geweest eindelijk..
Ben inmiddels online nu moet alleen de modem nog ff contact zoeken met odido voor die er tussen uit kan...
Wel heeft guidion wederom fouten gemaakt door een sc apc op een sc upc connector in de ftu te stoppen, odido stuurt een juist kabeltje na
Ben inmiddels online nu moet alleen de modem nog ff contact zoeken met odido voor die er tussen uit kan...
Wel heeft guidion wederom fouten gemaakt door een sc apc op een sc upc connector in de ftu te stoppen, odido stuurt een juist kabeltje na
Je zou mogen verwachten dat die lui van Guideon dat bij zich hebben...Robin1992 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:59:
En inmiddels afspraak nr 4 geweest eindelijk..
Dat dus maar ze zijn niet zo snugger daar, was me al opgevallen dat er een verkeerde kabel tussen zat, tevens iets te krappe bochten naar mijn mening. Van de week met de vervangende kabel ff goed aansluiten...Lord_Dain schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:48:
[...]
Je zou mogen verwachten dat die lui van Guideon dat bij zich hebben...
Heb zelfs in het guidion rapport speedtest resultaten staan die de monteur 100% zeker niet heeft uitgevoerd 😅
ik zou dit niet accepteren man. dat is gewoon een zooitje. en waar is het kapje van je linker ftu?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
/f/image/5N1K3QljYHx6xCB82pTDBICD.png?f=fotoalbum_large)