Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.Blaze85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]
Wat zijn die AP-netwerken in mijn buurt die ongebeveiligd zijn? Zijn die ook van Odido?
De mijne beginnen ook met ap.
Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.Blaze85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]
Wat zijn die AP-netwerken in mijn buurt die ongebeveiligd zijn? Zijn die ook van Odido?
ThanksRbb-lwdn schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:26:
[...]
Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.
De mijne beginnen ook met ap.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
https://www.rouwette.com/
Dan zou ik Ziggo pas opzeggen als je glasvezel binnen ligt en ook daadwerkelijk werkt. Als er iets tegen zit in het proces zit je straks even zonder.Rouwette schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
Ik ga de glasvezel molen in. Vandaag de aanvraag ingediend. Startdatum Odido 01-10-2025
Ziggo opzegging is geaccepteerd.
Kabel moet nog het huis ingeschoten worden.
Toch heb ik dit het begin van het jaar wel gedaan. Aanbieding nieuwe klant was 15 euro. Toen hij zei dat is voor nieuwe klanten en ik aan gaf zeer ontevreden te zijn met die actie alleen voor nieuwe leden. was er een speciale regeling dat het voor mij ook gold. Heb toevallig nu de eerste maand weer 57 euro betaald. deze week nog maar eens bellen.Rbb-lwdn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:59:
Odido gebeld en geprobeerd glasvezel voor 19.95 te krijgen.
Bij hoog en bij laag beweren ze dat het niet kan.
Zelfs werd er opgehangen tijdens het gesprek.
Ga opzeggen en dan een nieuwe aanvragen.
Dan kan het wel.
Waardeloos bedrijf dat Odido.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik ben ook voornemens over te stappen. Ziggo verlengaanbieding is echt te karig. Twijfel zit nog enkel in tv kijken via Odido (mediabox of tv app). Ben erg gesteld op de beeldkwaliteit via DVB-C.Rouwette schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
Ik ga de glasvezel molen in. Vandaag de aanvraag ingediend. Startdatum Odido 01-10-2025
Ziggo opzegging is geaccepteerd.
Kabel moet nog het huis ingeschoten worden.
Odido geeft aan dat ze pas Ziggo voor jou opzeggen zodra de lijn actief is. Dat is wat mij verteld is tenminste.blazez schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:26:
Hoe soepel gaat het eigenlijk als je odido neemt en ziggo opzegt bij de odido aanvraag. Ik neem aan dat odido dan de hele opzegging bij ziggo afhandeld, maar stemmen ze dat goed met elkaar af ? Dus zodra de odido lijn werkt stopt de ziggo lijn pas.
(We hebben al jaren een glas kabel in de woonkamer liggen, dus dat moet goed komen)
Voor zover ik weet werkt het zo:MrIV schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:48:
[...]
Odido geeft aan dat ze pas Ziggo voor jou opzeggen zodra de lijn actief is. Dat is wat mij verteld is tenminste.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is het exact om dat tijdstip, of is het een tijdspatroon, elke 24 uur?pvr schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 06:55:
Vraag dit via een kennis, zijn modem van Odido valt elke dag om 22:22 uur uit, weet iemand een oplossing hiervoor voor?
BVD,
PVR
LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF
bvw schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:36:
[...]
Is het exact om dat tijdstip, of is het een tijdspatroon, elke 24 uur?
Die T54 van mij deed dat elke 23 uur en 56 minuten, dat is uiteindelijk een nieuw modem (T56) geworden. oorzaak nooit gevonden.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Aantal jaar geleden lag de weg open voor vervanging van riolering (geen kabel gezien) en erna onze voortuin afgevragen voor grotere oprit en ook niets gezien. Wel de Ziggo maar geen glas.MrIV schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:47:
[...]
Ik ben ook voornemens over te stappen. Ziggo verlengaanbieding is echt te karig. Twijfel zit nog enkel in tv kijken via Odido (mediabox of tv app). Ben erg gesteld op de beeldkwaliteit via DVB-C.
Enkel ik heb geen groen sprietje in de voortuin. Destijds ODF afgehouden i.v.m. problemen bij de buren. Nu wel spijt van. De Odido medewerker in de winkel geeft aan dat dat niks uitmaakt en alsnog geregeld wordt. Ben wel benieuwd hoe lang dat dan gaat duren. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 6% gewijzigd door Rouwette op 27-08-2025 16:54 ]
Riolering ligt in het midden van de straat. Glasvezel en andere kabels en leidingen in de stoep nabij de erfgrens. Dus daar zou het rolletje voor jouw woning moeten liggen. En als het bij de erfgrens ligt, dan vind je dus inderdaad ook niks op je eigen grond 😁Rouwette schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:01:
[...]
Aantal jaar geleden lag de weg open voor vervanging van riolering (geen kabel gezien) en erna onze voortuin afgevragen voor grotere oprit en ook niets gezien. Wel de Ziggo maar geen glas.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van de monteur die de kabel gaat zoeken.
Update:
Net de mail gehad dat ze verwachten op 3-9-2025 laten weten wanneer de aansluiting in huis gelegd kan worden.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Regenwater is los gekoppeld van de riolering (tegelijk gedaan) en die ligt wel aan beide zijde van de weg onder de stoep. Maargoed dat staat natuurlijk los van het glasBarre73 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:39:
[...]
Riolering ligt in het midden van de straat. Glasvezel en andere kabels en leidingen in de stoep nabij de erfgrens. Dus daar zou het rolletje voor jouw woning moeten liggen. En als het bij de erfgrens ligt, dan vind je dus inderdaad ook niks op je eigen grond 😁
Ik heb nog nooit gezien dat ze de installatiekosten hoger dan 0 hebben gehad....The Chosen One schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:50:
Voor mijn gevoel heeft de naam Odido nog niet de meeste betrouwbare associatie. Dat Odido dus wat storings...gevoeliger(?) is. En zie het in de laatste ~10 pagina's al paar keer voorbijkomen. Zag ook dat er 1 of 2 mensen juist weer van Odido af wilden.
Maar weet niet of er nog een meetbaar (voor ons dan) verschil is over het laatste jaar dat er ook verbetering in is gekomen. Of is het gewoon (iets) minder maar ook voor (relatief meer) minder geld.
Zit nog bij KPN met €65 voor 1Gb en nu met €60,- voor 2Gb (en dan €30 voor 6 maand (1 jaar) of 12 maand €40,- (2 jaar) is dat wel erg aantrekkelijk... qua prijs. Vorige keer kreeg ik gewoon een rukaanbod met opzeggen/verlenging KPN. Kan het nog een keer proberen en als ze niet genoeg doen echt overstappen.
Die installatie/activatie kosten korting (€0,-) is daar nog wat over te zeggen hoe lang dat duurt? Zie niet iets staan van actie tot x-x.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
KloptHerax10NL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:13:
Ik ben van plan een Unifi netwerk op te gaan zetten en als ik het goed begrijp moet ik dan enkel VLAN300 instellen waarna ik zonder het modem van Odido kan internetten.
Hangt van je ONT af. Bij XS-GPON heb je een speciale module nodig die geregistreerd moet worden.Kan ik ook eventueel de glasvezelkabel rechtstreeks in mijn UCG Fiber stoppen of is de ONT echt nodig?
Als ik het goed begrijp heb ik AON (volgens de KPN site), dus dan zou het direct inpluggen in mijn UCG Fiber en vervolgens VLAN300 instellen moeten werken?rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:15:
[...]
Klopt
[q]Kan ik ook eventueel de glasvezelkabel rechtstreeks in mijn UCG Fiber stoppen of is de ONT echt nodig?
Hangt van je ONT af. Bij XS-GPON heb je een speciale module nodig die geregistreerd moet worden.
Welke snelheid kan je bestellen / heb je besteld bij Odido? Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt. Als je AON hebt kan die inderdaad direct in je USG Fiber, al heb je dan nog steeds wel een SFP insteekmodule nodig (ik weet even niet hoe zo'n ding heet)Herax10NL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:16:
[...]
Als ik het goed begrijp heb ik AON (volgens de KPN site), dus dan zou het direct inpluggen in mijn UCG Fiber en vervolgens VLAN300 instellen moeten werken?
Tot max 1 Gbit/s up/down. Zie het nu niet meer staan op de KPN site dus kan ook zijn dat ik het elders gezien heb. Als ik het goed heb zou ik een Unifi UACC-OM-SM-1G-S-2 of UACC-OM-SM-10G-D-2 moeten gebruiken.rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Welke snelheid kan je bestellen / heb je besteld bij Odido? Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt. Als je AON hebt kan die inderdaad direct in je USG Fiber, al heb je dan nog steeds wel een SFP insteekmodule nodig (ik weet even niet hoe zo'n ding heet)
[ Voor 12% gewijzigd door Rensjuh op 28-08-2025 12:43 ]
pak er nog een ander abbo bij, en je prijs is maar 14,95 het eerste jaarRensjuh schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:41:
Is er iemand die een idee heeft hoe lang de huidige actie (prijzenslag, bij 2 jaar "De eerste 12 maanden voor € 19,95/mnd") nog loopt?
Wij gaan over 1.5 maand verhuizen en gaan samenwonen met mijn schoonouders.
Als ik nu verleng krijg ik 4 maanden €10,- korting en kan ik daarna hetzelfde betalen als wat ik nu doe.
Als ik nu het abonnement op naam van mijn schoonouders zet, dus een nieuw abonnement afsluit, kunnen wij gebruik maken van deze korting.
Maar wil het abonnement eigenlijk wel pas in laten gaan tegen de tijd dat we verhuisd zijn.
Anders moeten we eerst bij mijn schoonouders het abonnement om laten zetten van huidig (Ziggo) naar Odido en daarna de verhuismolen in.
Wil het het liefst in 1 stap doe.
edit; Oeps, zit nu te kijken en kan gewoon kiezen om het abonnement per verhuisdatum in te laten gaan.
Had verwacht dat dit voor nu nog te ver in de toekomst zou zijn, maar blijkbaar geen probleem.
Mobiele abonnement van mij en mijn vrouw zitten al bij Odidotorretje2012 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:33:
[...]
pak er nog een ander abbo bij, en je prijs is maar 14,95 het eerste jaar
90Mbps klinkt alsof de verbinding blijft hangen op fast-ethernet. Probeer het eens met een andere kabel, ook al is dat door de gang en over de vloer, om de bestaande kabel uit te sluiten.Darow schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:05:
En bedraad met de xbox net 90.
Ik heb zojuist de laptop aangesloten met een andere kabel en hier haal ik ook maar 80 mee.hcQd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:19:
[...]
90Mbps klinkt alsof de verbinding blijft hangen op fast-ethernet. Probeer het eens met een andere kabel, ook al is dat door de gang en over de vloer, om de bestaande kabel uit te sluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Darow op 28-08-2025 19:01 ]
Is inderdaad wel een belangrijk punt. Ik ben bijvoorbeeld vorig jaar van 1Gbps KPN over AON naar 1Gbps Odido over XGS-PON gegaan.rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Zelfde hier inderdaad, mijn contract was ook verlopen dus ik belde om te verlengen,Rbb-lwdn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:59:
Odido gebeld en geprobeerd glasvezel voor 19.95 te krijgen.
Bij hoog en bij laag beweren ze dat het niet kan.
Zelfs werd er opgehangen tijdens het gesprek.
Ga opzeggen en dan een nieuwe aanvragen.
Dan kan het wel.
Waardeloos bedrijf dat Odido.
Ik denk dat ze best klanten willen houden, alleen dat niet alle medewerkers van de servicedesk hier goed aan mee werken of zelfs niet weten welke opties ze kunnen en of mogen bieden.Toppertje schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:59:
[...]
Zelfde hier inderdaad, mijn contract was ook verlopen dus ik belde om te verlengen,
aanbieding was niet mogelijk en ze konden hooguit 4 euro korting geven per maand voor 8 maanden bij een contractperiode van 2 jaar, na die 8 maand ging ik dan 2 euro meer betalen dan dat ik nu doe.
Ze snapten niet dat ik dat geen aanbieding vond![]()
Blijkbaar is klanten behouden absoluut geen prioriteit. Toen heb ik aangegeven op te willen zeggen.
Raken ze ook gelijk een paar mobiel klanten in ons huishouden kwijt want die contracten liepen samen met tv+internet.
Bij KPN hetzelfde dus na twee jaar gewoon weer switchen trouwe klanten zijn niet belangrijk alleen slapende klanten met te duur contract .Toppertje schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:59:
[...]
Zelfde hier inderdaad, mijn contract was ook verlopen dus ik belde om te verlengen,
aanbieding was niet mogelijk en ze konden hooguit 4 euro korting geven per maand voor 8 maanden bij een contractperiode van 2 jaar, na die 8 maand ging ik dan 2 euro meer betalen dan dat ik nu doe.
Blijkbaar is klanten behouden absoluut geen prioriteit. Toen heb ik aangegeven op te willen zeggen.
Raken ze ook gelijk een paar mobiel klanten in ons huishouden kwijt want die contracten liepen samen met tv+internet.
Mogelijke verklaring :Toppertje schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:59:
[...]
eelcoV
Yup, heb het zelf ook te lang bij KPN laten doorlopen. Het is stabiel.... het werkt... we kijken/bellen nog wel een keer. En vorige keer (tijd terug) kreeg ik een ruk aanbod, en dan toch niet doorzetten.Hveener schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:15:
[...]
Bij KPN hetzelfde dus na twee jaar gewoon weer switchen trouwe klanten zijn niet belangrijk alleen slapende klanten met te duur contract .
[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 02-09-2025 19:00 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
In theorie blijft je op AON als je een snelheid kiest van 1Gbit/s of lager, echter is dat geen garantie.Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:28:
Hoi hoi,
M'n mam gaat van KPN glasvezel naar Odido glasvezel. Momenteel zit ze op AON, maar voor hogere snelheden moet iemand een XGS-PON NTU monteren.
Echter heeft ze het goedkoopste pakket van Odido, dus dat lijkt mij niet...?
Oh, ik hoef niet perse de NTU van KPN behouden. De monteurafspraak kan alleen op (voor ons) lastige dagen.rens-br schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:42:
[...]
In theorie blijft je op AON als je een snelheid kiest van 1Gbit/s of lager, echter is dat geen garantie.
Waarom wil je heel graag de NTU van KPN behouden? Odido komt deze voor je omwisselen en daarna is het nog steeds een kwestie van de kabel omprikken, VLAN 300 instellen (ik begrijp dat je eigen apparatuur gebruikt) en klaar is kees.
Dat is niet altijd zo, zelf heb ik ook 1Gbit/s van Odido vanaf 0.5Gbit/s KPN en ik ben gewoon op XGS-PON gezet van Odido zelf ipv AON KPN.rens-br schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:42:
[...]
In theorie blijft je op AON als je een snelheid kiest van 1Gbit/s of lager, echter is dat geen garantie.
Waarom wil je heel graag de NTU van KPN behouden? Odido komt deze voor je omwisselen en daarna is het nog steeds een kwestie van de kabel omprikken, VLAN 300 instellen (ik begrijp dat je eigen apparatuur gebruikt) en klaar is kees.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Het is al veelvuldig in dit topic aangehaald: als de monteur niet langskomt gaat er vaak wat mis in de procedure tot activatie van de lijn bij Odido, ook al sluit iemand zelf alles 100% werkend aan, moet er nog ergens een vinkje gezet worden en dat gaat niet zonder Guidion over de vloer.Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:45:
[...]
Oh, ik hoef niet perse de NTU van KPN behouden. De monteurafspraak kan alleen op (voor ons) lastige dagen.
Dus als het niet hoeft, dan liever niet.
Nouja, dat is dus het "probleem". Guidion kan pas komen na dat de lijn omgezet is naar Odido.Huub17 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:26:
[...]
Het is al veelvuldig in dit topic aangehaald: als de monteur niet langskomt gaat er vaak wat mis in de procedure tot activatie van de lijn bij Odido, ook al sluit iemand zelf alles 100% werkend aan, moet er nog ergens een vinkje gezet worden en dat gaat niet zonder Guidion over de vloer.
persoonlijk zou ik dan een maandje klik&klaar pakken om te overbruggen.Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:32:
[...]
Nouja, dat is dus het "probleem". Guidion kan pas komen na dat de lijn omgezet is naar Odido.
Bij Gudion is het blijkbaar super druk in m'n regio, dus kan pas een paar weken NA dat de lijn omgezet is.
Als er geen actieve lijn is tot dat Guidion komt, dan zitten we een tijdje zonder internet... ook niet handig dan.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Zelfs als de glasvezel van KPN is, dan nog kan het zo zijn dat Odido in jouw regio eigen apparatuur heeft geplaatst. In dat geval wordt in de regel in de POP de glasvezel gepatcht naar de apparatuur van Odido. Vervolgens hangt het er van af welke apparatuur van Odido geplaatst is.Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:00:
In mijn regio is het KPN-only. Tenzij je in een buitengebied woont.
Is het aan NTU te zien of een monteur noodzakelijk is of niet?
Jazeker wel, maar het gaat over dezelfde medium. Dus als ze mij ompatchen in de centrale, dan verlies ik de KPN verbinding.optimist1965 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:51:
[...]
Waarom zou je zo lang offline zijn? Heb je geen overstap service gekozen?
[ Voor 20% gewijzigd door optimist1965 op 03-09-2025 15:58 ]
Kan tot 8 Gbps kiezen, bij KPN max 4 Gbps.optimist1965 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:01:
Een aanwijzing zou kunnen zijn: controleer eens of op de betreffende postcode + huisnummer hogere snelheden dan 1Gb/s beschikbaar zijn via Odido. Grote kans dat Odido eigen apparatuur heeft staan.
@Pilovali Dat laatste, hierboven, is niet geheel waar; Odidio zelf kan het op afstand voor je 'afvinken' en gereedmaken. Je moet dan even met een tweede lijn helpdesker zien te bellen, je kunt ook via het Odido-forum een techneut vragen, middels een DM, het te checken.Huub17 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:26:
[...]
Het is al veelvuldig in dit topic aangehaald: als de monteur niet langskomt gaat er vaak wat mis in de procedure tot activatie van de lijn bij Odido, ook al sluit iemand zelf alles 100% werkend aan, moet er nog ergens een vinkje gezet worden en dat gaat niet zonder Guidion over de vloer.
Ik was 15min offline. Letterlijk de tijd van de monteur van de centrale tot mijn huis....Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:54:
[...]
Jazeker wel, maar het gaat over dezelfde medium. Dus als ze mij ompatchen in de centrale, dan verlies ik de KPN verbinding.
Als het dan nog even duurt voor dat de Odido lijn actief is.. dan kan ik wel overstap service hebben, alleen heb ik daar dan niet veel aan.
Of zie ik dat verkeerd?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dan wordt je 100procent zeker omgepatched naar Odido apparatuur in de POP en is de monteur echt nodig. Gewoon even bellen voor een afspraak wanneer het wel uitkomt.Pilovali schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:09:
[...]
Kan tot 8 Gbps kiezen, bij KPN max 4 Gbps.
@Pilovali Ja, die patch zèlf gebeurt inderdaad enkel door een monteur, maar dat is in de wijk'PoP'kast, niet bij je thuis.jongetje schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:29:
[...]
Dan wordt je 100procent zeker omgepatched naar Odido apparatuur in de POP en is de monteur echt nodig. Gewoon even bellen voor een afspraak wanneer het wel uitkomt.
[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 04-09-2025 16:22 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Het zelf aansluiten is niet altijd mogelijk. Bijvoorbeeld als je van een AON naar XGS-PON aansluiting gaat. Dan wordt de NTU in huis een andere, en moet de nieuwe NTU geregistreerd worden.RoRoNL schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:10:
[...]
@Pilovali Ja, die patch zèlf gebeurt inderdaad enkel door een monteur, maar dat is in de wijk'PoP'kast, niet bij je thuis.
Dus als die patch gezet is, kan je het zelf thuis makkelijk aansluiten. Daarvoor hoeft de monteur niet bij je langs te komen.
Dat laatste is wel gebruikelijk, maar als je geen gelegenheid hebt die monteur te ontvangen, dan kan je dit ook afstemmen met Odidio.
Met vriendelijke groet,
*knip*. Ranten voegt echt niks toe.jongetje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:41:
@Sjakie0101
Odido heeft geen UHD zenders.
Wat betreft HD, dat staat in het zenderoverzicht, letterlijk eerste hit op google.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 04-09-2025 16:21 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ga dit morgen regelen met Odido. Na 11 jaar glas van KPN met 5 mobiele abo's ernaast blijven de verlengaanbiedingen bedroevend vanuit KPN. Zelfs na de actieperiode van 19,95 is het verschil voor thuis nog steeds €25.Jheroen schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:39:
Wij gaan eind van deze maand ook over van KPN naar Odido na een hele lange trouwe periode eerst via Telfort.
KPN is niet goed voor zijn trouwe klanten en biedt zomaar 5 euro korting aan als je dan wel weer 24 maanden veelteveel betaald.
Spullen binnen, nu eind van de maand afwachten en dan met alles over (thuis en mobiel).
Het ESPN (UHD) kanaal is wel maar 1080p/50, maar omdat ze daar HDR/HLG aan hebben toegevoegd mogen ze het nu ook UHD noemen. En als het bericht op TotaalTV klopt, dan geeft Odido ESPN ook door in 1080P/50, het is mij alleen niet duidelijk of ze ook HDR/HLG hebben toegevoegd, waardoor het UHD word...
[ Voor 33% gewijzigd door DON PAPA op 04-09-2025 16:03 ]
Kijk en dat is dan een goed en mooi ander bericht. Dan zijn ze verder dan ik dacht!DON PAPA schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:35:
[...]
Het ESPN (UHD) kanaal is wel maar 1080p/50, maar omdat ze daar HDR/HLG aan hebben toegevoegd mogen ze het nu ook UHD noemen. En als het bericht op TotaalTV klopt, dan geeft Odido ESPN ook door in 1080P/50, het is mij alleen niet duidelijk of ze ook HDR/HLG hebben toegevoegd, waardoor het UHD word...
Al Google gebruikt? Dat geeft in ieder geval antwoord op je NL6 of NL9 vragen.SunnieNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:36:
Weet iemand wat de status NL9 inhoud bij Odido?
De klantenservice geeft aan dat zij niet kunnen informeren bij ODF over de status omdat mijn adres staat op NL9 met hoogbouw ipv NL6
achtergrond:
In 2022 werd bekend dat er glasvezel zou komen van e-fiber in Gorinchem. Ik hem mij direct ingeschreven bij Tweak. Helaas vond e-fiber het nodig om eerst aan de andere kant van gorinchem te beginnen en viel mijn "regio" in het laatste deel. E-Fiber werd overgenomen door Odido/ODF, waardoor dit veranderde naar ODF. Tweak stopte er mee en ik heb mij toen ingeschreven voor Odido glasvezel omdat ik daar ook mijn mobiel abonnement al heb.
December 2023 werd ik geinformeerd dat ik in januari / februari 2024 zou worden aangesloten en daarna stilte. Heel lange stilte.
Fast forward naar Juni 2025. Ik ben het zat en stuur brieven naar gemeente (die ondertussen alle glasvezel informatie van de website had verwijderd), odido en odf en BAM (de aannemer voor het leggen van de kabels). Alleen ODF reageert terug. Ze geven de update dat de wijkcentrale wat langer heeft geduurd dan gedacht en dat die in Mei 2025 is opgeleverd. Ze zetten me voorop in de lijst om de kabel naar binnen te brengen. Ik woon met één andere woning boven op een beneden woning. 1 opgang, 2 meterkasten, allemaal begaande grond direct bij de buitenmuur waar de glasvezelsprietjes de grond uit kwamen). ODF komt een weekje later langs en brengt de glasvezel naar mijn meterkast (eerste naast de buitenmuur) en zet er een kastje op waar de modem ingeplugd moet worden.
1,5 maand later: nog geen update in de odido app, die nog steeds aangeeft dat de glasvezel nog in de straat wordt gelegd (dat was dus december 2024 afgerond).
Odido deze week gebeld, die komen terug met die NL9 status met hoogbouw waardoor ze niet zouden mogen informeren bij ODF/BAM. Na wat heen en weer gepraat zouden ze dat toch gaan doen (omdat ik zei dat ik anders ODF wel weer ging contacten) en zouden ze mij gisteren terug bellen.. maar helaas nog geen belletje gehad sinds die tijd. Ik geef ze nog even tot morgen, maar vroeg mij af of jullie mss meer weten.
Ik probeer er beweging in te krijgen, want ik vind dit allemaal iets te lang duren.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Yes, Google en Bing komen bij mij niet terug met deze informatie als ik zoek op NL9 en glasvezel. Maar bedankt voor de informatie.evleerdam schreef op donderdag 4 september 2025 @ 17:41:
[...]
Al Google gebruikt? Dat geeft in ieder geval antwoord op je NL6 of NL9 vragen.
Het gaat hier om een NL9 order (Nieuwbouw of aanleg nieuwe glasvezellijn) Dit opleverscenario komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Aansluitingen in een gebied waar het glasvezelnetwerk net uitgerold is, hebben vaak als opleverscenario NL9. In dit scenario kun je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting af te laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg.
Je hebt namelijk een NL6 status op je adres en dit houd in dat er al glasvezelaansluiting aanwezig is in je huis.
Je hebt hem wel in de doos erbij geleverd gehad dan? (ga ik van uit) Eind van de maand komt de monteur hier langs.OKA schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:32:
Gisteren is Odido Glasvezel geïnstalleerd, overgestapt van KPN.
De NTU hebben ze niet vervangen en volgens de monteur doen ze dat ook niet standaard.
Ik had het graag vervangen zien worden, want ik wilde de NTU iets naar beneden verplaatst hebben. Ik mag dat officieel niet zelf doen, maar zal nu wel moeten denk ik.
Als je met NTU de ONT bedoelt, die glas omzet naar koper, dan is dat geen enkel probleem, die krijg je normaal gesproken vooraf opgestuurd hoewel dat ook niet altijd gebeurt.OKA schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:32:
Gisteren is Odido Glasvezel geïnstalleerd, overgestapt van KPN.
De NTU hebben ze niet vervangen en volgens de monteur doen ze dat ook niet standaard.
Ik had het graag vervangen zien worden, want ik wilde de NTU iets naar beneden verplaatst hebben. Ik mag dat officieel niet zelf doen, maar zal nu wel moeten denk ik.
Locatie van de FTU wordt wel degelijk bijgehouden, maar de exacte ligging niet. Meterkast, woonkamer, kelder, gang etc.Vliegvlug schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:30:
[...]
Als je met NTU de ONT bedoelt, die glas omzet naar koper, dan is dat geen enkel probleem, die krijg je normaal gesproken vooraf opgestuurd hoewel dat ook niet altijd gebeurt.
Als je de FTU bedoelt, waar de glasvezel vanaf de straat in termineert, dan mag je die officieel inderdaad niet zelf verplaatsen maar ik heb dat bij mij wel gedaan, een stukkie naar beneden gezet.![]()
Is niets alsof ze een administratie hebben waarin staat waar dat ding hangt.
Uiteraard wel voorzichtig zijn met het verplaatsen, erg stom als er een KPN monteur moet komen om je glasvezelaansluiting te repareren doordat je ‘m lomp verplaatst hebt.
It ain't stupid if it works!
Inderdaad! Bij mijn (recente) bestelling die naar verwachting midden november zal worden geleverd werd mij verteld dat Odido met een experiment bezig is om de NTU/modem mee te geven met Guidion technici. In ieder geval zou dat in mijn geval zo gerealiseerd gaan worden. Daarover werd ik apart geinformeerd omdat de standaard mailtjes van Odido spreken van het leveren van een installatiepakket enkele dagen voor de activeringsdatum. Die informatie kon ik negeren.Vliegvlug schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:30:
[...]
Als je met NTU de ONT bedoelt, die glas omzet naar koper, dan is dat geen enkel probleem, die krijg je normaal gesproken vooraf opgestuurd hoewel dat ook niet altijd gebeurt.
Dit is gedaan met mijn Odido 400/400 abonnement op het ODF netwerk, opstelling ONT (Huawei XGSPON) > TP-Link BE800 router > Apple TVPilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:18:
Oh, en kan iemand delen wat de latency en snelheid is als Odido eigen spul in de PoP heeft staan ipv op KPN WBA?
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 05-09-2025 10:28 ]
Thanks! Ziet er netjes uit.DON PAPA schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:27:
[...]
Dit is gedaan met mijn Odido 400/400 abonnement op het ODF netwerk, opstelling ONT (Huawei XGSPON) > TP-Link BE800 router > Apple TV
KPN Amstelveen: YouTube: KPN Amstelveen
Trinet St Oedenrode: YouTube: Trinet St Oedenrode
Odido Amsterdam: YouTube: Odido Amsterdam
Vodafone Schiphol: YouTube: VodafoneZiggo schiphol
Yep, dat is een Huawei XGS-PON ONT. Kun je verder weinig nuttigs mee, gewoon behandelen als een mediaconverter.Pilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:18:
Deze heb ik nog niet eerder gezien. Blijkbaar komt bij m'n ma geen simpele mediaconverter en gaan we sowieso naar (XGS)PON.
Wat kun je hiermee als je in de webinterface inlogt?
[ Voor 15% gewijzigd door peak op 05-09-2025 11:58 ]
Nope, het is een GPON ONT. Staat er ook duidelijk op. Dus geen XGS-PON.Max doorvoersnelheid is 1 Gbit:mbovenka schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:32:
[...]
Yep, dat is een Huawei XGS-PON ONT. Kun je verder weinig nuttigs mee, gewoon behandelen als een mediaconverter.
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2025 11:37 ]
Je kunt de DNS van de Zyxel router (als je die gebruikt) niet wijzigen. Die blijft altijd op de providers DNS staan. Wat je wel kunt wijzigen is de DNS die meegegeven wordt met de DHCP naar de clients. Dat betekent dus dat de clients zelf direct de 9.9.9.9 krijgen. Het is dus niet zo (zoals bij andere routers) dat ze DNS 192.168.1.1 krijgen en dat de router de DNS request forward naar 9.9.9.9.peak schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:49:
Glasvezel van Odido en ik merk de laatste tijd problemen met DNS als ik Quad9 instel (9.9.9.9 of 149.112.112.112) Het maakt niet uit of ik het op de router gebruik of op de client de quad9 DNS gebruik. Vanochtend werkte 9.9.9.9 en nu kan ik geen nslookups doen. Krijg geen response. Zowel op mn laptop als iphone.
Stel ik handmatig google dns (8.8.8.8) in en het werkt weer.
thanks.rvk schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:52:
[...]
Je kunt de DNS van de Zyxel router (als je die gebruikt) niet wijzigen. Die blijft altijd op de providers DNS staan. Wat je wel kunt wijzigen is de DNS die meegegeven wordt met de DHCP naar de clients. Dat betekent dus dat de clients zelf direct de 9.9.9.9 krijgen. Het is dus niet zo (zoals bij andere routers) dat ze DNS 192.168.1.1 krijgen en dat de router de DNS request forward naar 9.9.9.9.
Dat betekent ook dat je op je werkstation makkelijk kunt testen of 9.9.9.9 goed reageert.
Je kunt b.v. deze commando's gebruiken om te testen voor 1.1.1.1, 9.9.9.9 en 192.168.1.1 (die doorverwezen worden naar Odido DNS servers)
nslookup google.com 1.1.1.1
nslookup google.com 9.9.9.9
nslookup google.com 192.168.1.1
Je hebt helemaal gelijk; ik zag 'OptiXstar' en triggerde op de mijne (een EN8010Ts-20, wat wel een XGS-PON ONT is).Barre73 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:36:
Nope, het is een GPON ONT. Staat er ook duidelijk op. Dus geen XGS-PON.Max doorvoersnelheid is 1 Gbit:
Bron: https://e.huawei.com/za/p...al/optixstar-eg8010hv6-10
Hier geen problemen icm Quad9 en Odido glasvezel, ook niet in de afgelopen maanden.peak schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:49:
Weet niet zeker of het hier thuis hoort.
Glasvezel van Odido en ik merk de laatste tijd problemen met DNS als ik Quad9 instel (9.9.9.9 of 149.112.112.112) Het maakt niet uit of ik het op de router gebruik of op de client de quad9 DNS gebruik. Vanochtend werkte 9.9.9.9 en nu kan ik geen nslookups doen. Krijg geen response. Zowel op mn laptop als iphone.
Heeft iemand met Odido (glasvezel) problemen als hij/zij quad9 DNS gebruikt?
Het is al een paar maanden zo dat ik merk dat DNS vaker niet dan wel werkt.
Ik gebruik Quad9 vanwege privacy.
"update"
Nu werkt quad9 weer.
Probeer te begrijpen of het aan Quad9 zelf ligt (status pagina zijn er geen issues gemeld) of aan Odido?
Tijdens het moment dat DNS niet werkt kan ik wel gewoon de Quad9 DNS server pingen.
Quad9 heeft vrij veel last van DDOS attacks, ik zou 9.9.9.9 als primaire resolver configureren en daar nog een andere privacy resolver van een andere partij bij plaatsen zoals controlD of DNS4EUpeak schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:49:
Weet niet zeker of het hier thuis hoort.
Heeft iemand met Odido (glasvezel) problemen als hij/zij quad9 DNS gebruikt?
Het is al een paar maanden zo dat ik merk dat DNS vaker niet dan wel werkt.
Ik gebruik Quad9 vanwege privacy.
"update"
Nu werkt quad9 weer.
Probeer te begrijpen of het aan Quad9 zelf ligt (status pagina zijn er geen issues gemeld) of aan Odido?
Tijdens het moment dat DNS niet werkt kan ik wel gewoon de Quad9 DNS server pingen.
Dan is het inderdaad de FTU wat ik bedoel. Ik had de monteur al gevraagd waarop ik moest letten als ik het wilde verplaatsen. Ik wil een groepenkast uitbreiden en de FTU zit in de weg. 10-15cm lager is al genoeg.Vliegvlug schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:30:
[...]
Als je de FTU bedoelt, waar de glasvezel vanaf de straat in termineert, dan mag je die officieel inderdaad niet zelf verplaatsen maar ik heb dat bij mij wel gedaan, een stukkie naar beneden gezet.![]()
Is niets alsof ze een administratie hebben waarin staat waar dat ding hangt.
Uiteraard wel voorzichtig zijn met het verplaatsen, erg stom als er een KPN monteur moet komen om je glasvezelaansluiting te repareren doordat je ‘m lomp verplaatst hebt.
https://smokeping.boekee.net/Pilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:18:
[Afbeelding]
Deze heb ik nog niet eerder gezien. Blijkbaar komt bij m'n ma geen simpele mediaconverter en gaan we sowieso naar (XGS)PON.
Oh, en kan iemand delen wat de latency en snelheid is als Odido eigen spul in de PoP heeft staan ipv op KPN WBA?
[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 05-09-2025 13:44 ]
Thanks. Lijkt me nogal... hoog?boswandeling schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:43:
[...]
https://smokeping.boekee.net/
Dit is mijn smokeping met targets van diverse andere netwerken, dan krijg je een idee wat de latency doet.
Ik heb ODIDO via GXGPON ODF 1000/1000 en dat haal strak zonder problemen.
p.s. let niet op de spikes van de afgelopen week in de grafieken. Dit was een interne aangelegenheid
Met AON is de ping waarschijnlijk ook lager. Toen ik Odido over AON KPN had, was de ping ook een stuk lager. Kan ook nog in het stukje techniek liggen. AON tegenover PON. Het ligt in ieder geval niet aan mijn apparatuurPilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:49:
[...]
Thanks. Lijkt me nogal... hoog?
Voor de DNS pings haal ik de helft minder, maar dan op normaal KPN netwerk. Meestal rond 5 ms.
[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 05-09-2025 14:08 ]
Daar kun je diverse zaken achterhalen maar ik vond de optical status pagina het meest interessant.Pilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:18:
[Afbeelding]
Een pionier is iemand die als een van de eersten een bepaald gebied betreedt, zonder gebruik te kunnen maken van de ervaring van anderen.
Ik had hetzelfde toen ik mijn Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGS-PON ONT binnen kreeg!videopionier schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:15:
[...]
Daar kun je diverse zaken achterhalen maar ik vond de optical status pagina het meest interessant.
Ik had een week wel een ONT maar nog geen verbinding en dan gaat the tweaker natuurlijk los.
[Afbeelding]
Zie mijn bovenstaande post, is wel een ander model maar geeft waarschijnlijk wel een redelijk goed beeld van wat je kan verwachten ook al is het uiterlijk wel wat anders dan het screenshot van @videopionierPilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:18:
[Afbeelding]
Staat bij mij de laatste 24 uur strak op 8ms op mijn Ubiquiti cloud gateway.Oh, en kan iemand delen wat de latency en snelheid is als Odido eigen spul in de PoP heeft staan ipv op KPN WBA?
Mocht je de Huawei ONT willen vervangen (want ja, Huawei), dan is er een tweaker die dat al eens gedaan heeft. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2124894Pilovali schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:30:
[...]
Thanks! Ziet er netjes uit.
... niet dat m'n moeder iets heeft aan ultra lage latency, maar wel fijn dat laag is.
Er zijn wat nuances op:SunnieNL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:54:
[...]
Yes, Google en Bing komen bij mij niet terug met deze informatie als ik zoek op NL9 en glasvezel. Maar bedankt voor de informatie.
Enfin, dan snap ik niet dat Odido niet zou kunnen bellen nadat ik het hele verhaal vertelt had, want dat geeft duidelijk aan dat de NL9 code op mijn adres eigenlijk niet meer klopt.
Wat denk je dat er aan de andere kant van die glasvezel voor apparatuur staat? (Het hele traject van de POP tot aan alle punten waar je data vandaan komt en heen gaat.)optimist1965 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 10:43:
[...]
Mocht je de Huawei ONT willen vervangen (want ja, Huawei),
De Fritz SFP werkt alleen maar in een Fritzbox, niet in andere apparatuur.Mobzy schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:54:
Gisteren heb ik bij Odido 2 Gbps besteld, wat op 6 oktober wordt geactiveerd. Nu zitten we al 4 jaar bij KPN (waardoor de prijs flink is opgelopen) met de vezel direct in een UDM-pro. Door dit topic browsend en zoekend zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik begrijp dat er straks een Huawei ONT wordt geleverd. Als ik die wil blijven gebruiken, gaat deze (uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG) SFP in de UDM dan werken, of komen er dan problemen waarbij de ene kant 10Gbps probeert te onderhandelen en de andere 2Gbps?
Anderzijds: deze (uitvoering: AVM Fritz!SFP XGS-PON) SFP is nog goedkoper, kan deze de ONT vervangen? Of is daar de duurdere(en hetere) Zaram of nog duurdere FS voor nodig?
Ik nijg nu naar het laten zitten van de ONT, enige reden tot vervangen zou een kleine stroom besparing zijn. Ik heb niet de illusie dat het ONT kastje vervangen zou voorkomen dat mijn verbinding bespioneerd wordt als de ontvangende kant nog steeds Huawei is. Ze doen het, of ze doen het nietIk heb ook het idee dat het niet gebruiken van de ONT tot meer uitval kan leiden, als zij bv iets aan hun kant wijzigen, wat ze dan automatisch doorvoeren op de Odido ONT's maar op ons eigen SFP'tje dus niet lukt. Als die aanname onjuist is hoor ik dat heel graag, dan bestel ik gelijk een XGS-PON SFP
Je kunt de Multi Gig SFP+ module van UniFi blijven gebruiken als je ONT > UDM doet. Alternatieve optie is een Zaram SFP+ of FS.com module, deze dien je na activatie (van de verbinding) aan te melden (gaat snelste via odido community, moderator ff pb sturen).Mobzy schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:54:
Gisteren heb ik bij Odido 2 Gbps besteld, wat op 6 oktober wordt geactiveerd. Nu zitten we al 4 jaar bij KPN (waardoor de prijs flink is opgelopen) met de vezel direct in een UDM-pro. Door dit topic browsend en zoekend zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik begrijp dat er straks een Huawei ONT wordt geleverd. Als ik die wil blijven gebruiken, gaat deze (uitvoering: Ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG) SFP in de UDM dan werken, of komen er dan problemen waarbij de ene kant 10Gbps probeert te onderhandelen en de andere 2Gbps?
Anderzijds: deze (uitvoering: AVM Fritz!SFP XGS-PON) SFP is nog goedkoper, kan deze de ONT vervangen? Of is daar de duurdere(en hetere) Zaram of nog duurdere FS voor nodig?
Ik nijg nu naar het laten zitten van de ONT, enige reden tot vervangen zou een kleine stroom besparing zijn. Ik heb niet de illusie dat het ONT kastje vervangen zou voorkomen dat mijn verbinding bespioneerd wordt als de ontvangende kant nog steeds Huawei is. Ze doen het, of ze doen het nietIk heb ook het idee dat het niet gebruiken van de ONT tot meer uitval kan leiden, als zij bv iets aan hun kant wijzigen, wat ze dan automatisch doorvoeren op de Odido ONT's maar op ons eigen SFP'tje dus niet lukt. Als die aanname onjuist is hoor ik dat heel graag, dan bestel ik gelijk een XGS-PON SFP
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Goed om te weten, heb mijn bericht door AI gehaald en die beweerde leuk dat de fritzbox SFP ook in UDM zou werkenmad-dog schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:05:
[...]
De Fritz SFP werkt alleen maar in een Fritzbox, niet in andere apparatuur.
Ik heb nu een 1gbps glasvezel SFP, die niet voor XGS-PON is. Dus of ik koop een RJ45 SFP+ of een XGS-PON SFP+.tcviper schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:08:
[...]
Je kunt de Multi Gig SFP+ module van UniFi blijven gebruiken als je ONT > UDM doet. Alternatieve optie is een Zaram SFP+ of FS.com module, deze dien je na activatie (van de verbinding) aan te melden (gaat snelste via odido community, moderator ff pb sturen).
[ Voor 33% gewijzigd door Mobzy op 07-09-2025 11:20 ]
Als je het XGS-PON topic bekijkt van KPN ben je ongeveer 9 jaar bezig het terug te verdienen, zeker geen 2 jaar. Je moet het vooral doen om 1 schakel er tussenuit te halenMobzy schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:19:
[...]
Goed om te weten, heb mijn bericht door AI gehaald en die beweerde leuk dat de fritzbox SFP ook in UDM zou werken![]()
Dan nu de vraag, weet iemand het actuele verbruik van de Huawei ONT met een 2Gbps verbinding? dan hangt het daar van af of een XGS-PON SFP zich terugverdient kwa meerprijs over 2 jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 07-09-2025 11:22 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq