Hier ook storing in Utrecht
Zijn er op allestoringen.nl inmiddels al 2485 dus er is zeker wat aan de hand.JobM. schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:57:
Hier ook storing in Utrecht
Wat ervaar je ? packet loss ? lage snelheid ?
Hier (Eindhoven) ook geen/zeer slecht internet met Odido thuis.
Gelukkig nét na de F1 finish
Gelukkig nét na de F1 finish
[ Voor 4% gewijzigd door MaD_co op 15-06-2025 22:01 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Websites die steeds niet laden, en na meerdere keren F5-en af en toe een keer mazzel dat hij de site wel opent, of half. En soms werkt het weer een paar seconden goed om daarna weer dezelfde ervaring te hebben.boswandeling schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:59:
[...]
Zijn er op allestoringen.nl inmiddels al 2485 dus er is zeker wat aan de hand.
Wat ervaar je ? packet loss ? lage snelheid ?
Inmiddels staat de teller op 5740.
[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 15-06-2025 22:03 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Al een andere DNS server geprobeerd ?knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]
Websites die steeds niet laden, en na meerdere keren F5-en af en toe een keer mazzel dat hij de site wel opent, of half. En soms werkt het weer een paar seconden goed om daarna weer dezelfde ervaring te hebben.
Ik gebruik niet de DNS servers van Odido maar van cloudflare/quad9
Lijkt inderdaad dns te zijn. Resolven daarop gaat mis. PC zelf naar cloudflare gezet en dan gaat het weer goed
Hier lijkt het wel op, pingen naar website werkt niet maar pingen naar het ip van dezelfde website werkt prima!boswandeling schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:02:
[...]
Al een andere DNS server geprobeerd ?
Ik gebruik niet de DNS servers van Odido maar van cloudflare/quad9
Gaat snel met de teller: 25358.
Ach komt wel weer goed
[ Voor 8% gewijzigd door knorde op 15-06-2025 22:10 ]
Hier ook Brabant-Zuid Oost / omgeving Eindhoven, maar geen problemen to nu toe. Speedtest is ook nog een nette 8 Gbps down en 7 up. Maar gebruik Cloudflare DNS en niet die van Odido.
13000 meldingen inmiddels en ik ben er 1 van
Ironisch genoeg werkt alles over het mobiele netwerk van Odido wel, alleen kan ik de https://www.odido.nl/netwerk/storing niet openen met mobiel internet.
Het lijkt inderdaad op een dns-probleem te zijn. Ik heb ze veranderd naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 en mijn internet werkt weer prima.
Die kan ik met mijn Odido Thuis abonnement met cloudflare/quad9 dns servers ook niet openen.dutchnltweaker schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:10:
Ironisch genoeg werkt alles over het mobiele netwerk van Odido wel, alleen kan ik de https://www.odido.nl/netwerk/storing niet openen met mobiel internet.
Odido Mobiel gebruikt andere DNS servers
EDIT: Opent wel maar na heel lang wachten: The service is unavailable.
Beetje overbelast,
[ Voor 10% gewijzigd door boswandeling op 15-06-2025 22:13 ]
Same here, had rare dns_probe_finished_bad_config meldingen in edge ineens. Overgezet op de google dns in de router en alles werkt weer naar behoren. DNS van Odido ligt er uit naar het lijkt.handoff schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:10:
Het lijkt inderdaad op een dns-probleem te zijn. Ik heb ze veranderd naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 en mijn internet werkt weer prima.
Inloggen via 192.168.1.1 toch? Heb daar helemaal geen login van volgens mijsahinasappelsap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:14:
[...]
Same here, had rare dns_probe_finished_bad_config meldingen in edge ineens. Overgezet op de google dns in de router en alles werkt weer naar behoren. DNS van Odido ligt er uit naar het lijkt.
Staat waarschijnlijk op een sticker op de achterkant van je modem.CryptoNL schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:15:
[...]
Inloggen via 192.168.1.1 toch? Heb daar helemaal geen login van volgens mij
Wat ik wel bijzonder vind is dat er bij KPN en Ziggo nu ook een piek ontstaat. Is op zijn minst opmerkelijk.
Ik wordt langzaamaan gek van Odido. Afgelopen jaar hebben ze ook al drie x een kabel verkeerd teruggestoken in de wijkkast. Halve dorp zonder internet en dat duurt dan weer een week -_-Alfisti schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:16:
[...]
Staat waarschijnlijk op een sticker op de achterkant van je modem.
Sinds 5 minuten ook in Limburg eruit..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat is wel te verklaren.knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:16:
Wat ik wel bijzonder vind is dat er bij KPN en Ziggo nu ook een piek ontstaat. Is op zijn minst opmerkelijk.
Als mensen schrijven. Ik heb een storing bij Odido, ik ga weer terug naar Ziggo of KPN dan willen ze dat ook weleens zien als een storingsmeding.
Hier ook storing in roosendaal, Brabant. Niks doet het meer..
Ik zit nu een maand of 3/4 bij odido, kom van Ziggo af.. maar oh oh oh wat is dit een grote misstap zeg. Idodo is zo slecht/onstabiel..
Echt spijt van
Ik zit nu een maand of 3/4 bij odido, kom van Ziggo af.. maar oh oh oh wat is dit een grote misstap zeg. Idodo is zo slecht/onstabiel..
Echt spijt van
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik heb een eigen asus router op 192.168.2.1 ingesteld staan. Bij WAN settings de dns handmatig geassigned.CryptoNL schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:15:
[...]
Inloggen via 192.168.1.1 toch? Heb daar helemaal geen login van volgens mij
Als je in de command prompt ipconfig /all intypt kan je bij een van de netwerkkaarten onder default gateway zien onder welk ip adres je router hangt.
Weet niet of je dat bedoelde?
Maar inmiddels ook al veel meldingen zie ik daar op allestoringen.nl.boswandeling schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:18:
[...]
Dat is wel te verklaren.
Als mensen schrijven. Ik heb een storing bij Odido, ik ga weer terug naar Ziggo of KPN dan willen ze dat ook weleens zien als een storingsmeding.
Zouden die allemaal op deze manier gemeld zijn?
Ik ga haast denken dat dit een grote aanval is op meerdere providers maar misschien zit ik er wel naast.
[ Voor 12% gewijzigd door knorde op 15-06-2025 22:20 ]
Ja hier ook een grote storing. Elburg. Maar landelijk begrijp ik?
Zuid-Holland ook stuk. Tot nu toe eigenlijk dik tevreden met Odido. Ik zie op allestoringen.nl dat er bij andere providers ook een piek ontstaat.
In ieder geval al uit diverse regio's dus dat kun je denk ik wel landelijk noemen.DarkShadow schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:19:
Ja hier ook een grote storing. Elburg. Maar landelijk begrijp ik?
Yep dns issue denk ik ook idd. Met Surfshark aan gewoon weer internetsahinasappelsap schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:14:
[...]
Same here, had rare dns_probe_finished_bad_config meldingen in edge ineens. Overgezet op de google dns in de router en alles werkt weer naar behoren. DNS van Odido ligt er uit naar het lijkt.
Haal NOOIT een spookrijder in !
Ook in Haarlem.
Zojuist Cloudflare DNS ingesteld en alles werkt weer.
BRON:knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:19:
[...]
Maar inmiddels ook al veel meldingen zie ik daar op allestoringen.nl.
Zouden die allemaal op deze manier gemeld zijn?
Ik ga haast denken dat dit een grote aanval is op meerdere providers maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
https://allestoringen.nl/methodology/
Probleem meldingen
Downdetector controleert en analyseert signalen van zijn eigen websites, socialemediaplatforms en andere webbronnen om problemen en servicestoringen automatisch te detecteren.
Sociale media
Downdetector verzamelt gegevens over de status van een service via X en detecteert aan de hand van sentimentanalyse problemen voor een bepaald bedrijf en een bepaalde locatie
Andere bronnen
Downdetector maakt ook gebruik van andere belangrijke indicatoren op internet om te bepalen of een buitensporig aantal gebruikers problemen ondervindt met een gecontroleerd bedrijf of gecontroleerde service
Hoe Downdetector detecteert dat er een storing is
Als een klein aantal gebruikers een probleem meldt, wijst dit niet op een grootschalig probleem. Voor een accurate weergave van problemen berekent Downdetector een basisniveau voor gebruikelijke probleemmeldingen voor elke gecontroleerde service, op basis van het gemiddelde aantal meldingen voor een bepaald tijdstip op de dag in het afgelopen jaar. Downdetector meldt een probleem alleen als het aantal probleemmeldingen aanzienlijk hoger is dan het basisniveau.
Downdetector gebruikt alleen de eerste meldingen van een gebruiker, verdere meldingen worden genegeerd. Subsequent information about the issue is collected, but is not counted as a new problem report.
Hoe die je dat in die Zyxel modem?crunchytail schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:22:
Ook in Haarlem.
Ik wil geen sensatie maken maar het begint erop te lijken dat er nog meer aan de hand is, ik zie nu ook pieken ontstaan bij diensten zoals YouTube en PSN en andere diensten op allestoringen.nl.
Oegstgeest ook. Via 5G ook Odido.nl niet bereikbaar.StarZ schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:23:
Almelo ook stukkie wukkie
Dns naar google en weer gaan met die banaan. Eigen modem, eigen baas dns...
rm -r *
knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:25:
Ik wil geen sensatie maken maar het begint erop te lijken dat er nog meer aan de hand is, ik zie nu ook pieken ontstaan bij diensten zoals YouTube en PSN en andere diensten op allestoringen.nl.
:strip_exif()/f/image/UVRHiqriwymciHyMpM2EOZRA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziggo en KPN hebben zo te zien ook problemen.
[ Voor 26% gewijzigd door crunchytail op 15-06-2025 22:36 ]
Begint wel uit de hand te lopen, met Cloudflare/Quad9 DNS werkt alles, maar odido.nl wil niet openen.
Lijkt wel op een DDoS-aanval.
Lijkt wel op een DDoS-aanval.
[ Voor 31% gewijzigd door boswandeling op 15-06-2025 22:29 ]
Het lijkt een DNS probleem, laptop werkt prima met Cloudflare DNS, de rest allemaal niet.
Omdat het een DNS probleem is kan het lijken alsof het alleen bij specifieke sites een probleem is, en doen mensen daarom misschien een verkeerde melding. Ik weet niet exact hoe DNS caching in elkaar steekt maar voor zover ik weet blijven sites die je eerder hebt bezocht wel een tijdje in je cache hangen.knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:25:
Odido gebruiker hier. We hebben hier in Delft (nog) nergens last van..
Durf ik niet te zeggen. Ik heb geen modem staan.
Ik kan bevestigen dat het een DNS issue lijkt te zijn. Switchen naar 1.1.1.1 oid lost het probleem op.
Zyxel Modem, Amsterdam.
Zonder VPN geen verbinding met VPN nergens last van.
Zonder VPN geen verbinding met VPN nergens last van.
Hier inderdaad ook probleem opgelost na handmatig instellen van alternatieve DNS servers. Ik wist niet of je dat in het modem zou kunnen doen; ik heb het ingesteld in de netwerkinstellingen van mijn computer.
Yup.. had het hier zelf al uitgevogeld dat het DNS probleem was, ook op 1.1.1.1 gezet waar het niet werkte
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Sommige apparaten werken niet lekker op WPA3. Dus handmatig op WPA2 zetten kan je probleem verhelpen.NACBreda schreef op zondag 15 juni 2025 @ 20:27:
[...]
Het stond standaard op WPA3. Wat verandert er als ik het op WPA2 zet?
Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met dat de inconsistentie ligt aan de verbinding zelf? Bedoel je dat het signaal dat binnenkomt van Odido inconsistent is? Glasvezel zou toch juist zeer stabiel moeten zijn?
En het klopt dat glasvezel stabiel is. Maar door een probleem met de verbinding kunnen er natuurlijk zaken afwijken van wat normaal is. Dus ja, je inkomende lijn zou het probleem kunnen zijn.
It ain't stupid if it works!
Inloggen, dan rechtsboven het menu openen, dan Network Setting > Home Network.
Daar kun je DNS Values op Static zetten en vervolgens de DNS-servers naar keuze instellen, bijvoorbeeld 9.9.9.9 en 1.1.1.1.
Tenslotte opslaan en eventueel de router opnieuw opstarten zodat alle apparaten de nieuwe instellingen overnemen.
Edit: Spuit 11
net ook gedaan op de tv box en nu werkt het gelijkt weer. Stond op 8.8.8.8Xplosivv schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
Ik kan bevestigen dat het een DNS issue lijkt te zijn. Switchen naar 1.1.1.1 oid lost het probleem op.
Hier in Groningen ook, internet werkt prima (zodra je DNS aanpast, DNS vanuit Odido werkt niet)
Modem handiger zodat alle apparaten in je netwerk weer verbinding hebben. Anders alleen je computer.paulvdb schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:33:
Hier inderdaad ook probleem opgelost na handmatig instellen van alternatieve DNS servers. Ik wist niet of je dat in het modem zou kunnen doen; ik heb het ingesteld in de netwerkinstellingen van mijn computer.
Er zijn een aantal uren al problemen met de DNS van Odido
/f/image/UCOGsZsCWqbgrwdIv1g5Olfr.png?f=fotoalbum_large)
edit: screenshot aangepast met juiste tijden
/f/image/UCOGsZsCWqbgrwdIv1g5Olfr.png?f=fotoalbum_large)
edit: screenshot aangepast met juiste tijden
[ Voor 39% gewijzigd door Ping83 op 15-06-2025 22:52 ]
Er moet nog iets anders aan de hand zijn, want met mn iPhone (geen veilig thuis installatie van Odido) in flightmode op wifi heb ik wel internet, maar de tv en telefoon van m’n vrouw maken geen verbinding met internet.
Merely a passerby in this world
Of mensen klikken maar wat aan, vraag mij af hoe accuraat allestoringen daarin is. Zelfde als diensten niet werken lijkt nu eerder een gevolg dan oorzaak te zijn.knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:16:
Voor allen met een storing: stel op je netwerk (of lokaal) een andere DNS server in.
Bijvoorbeeld OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Bijvoorbeeld OpenDNS: 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Hier ook zelf Google dns ingesteld op een Asus router.
8.8.8.8, 8.8.4.4
Werkt prima.
8.8.8.8, 8.8.4.4
Werkt prima.
Dat zou ik dan wel verwachten met bijvoorbeeld YouTube of PSN of NLziet maar niet tussen de providers al zou het natuurlijk wel kunnen. Ik ken nog steeds een aantal mensen die niet weten wie hun provider isTermi schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:36:
[...]
Of mensen klikken maar wat aan, vraag mij af hoe accuraat allestoringen daarin is. Zelfde als diensten niet werken lijkt nu eerder een gevolg dan oorzaak te zijn.

1.1.1.1 en 8.8.8.8 werkt, lineaire tv ff niet met een alternatieve dns. Anyway lekker tukken.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
De meldingen zijn aan het zakken, ik denk een DDoS aanval die ze op dit moment aan het afslaan zijn. Sites beginnen het weer iets beter te doen (nog lang niet perfect). Ik weet dat de DNS aanpassen voor nu de oplossing is maar ik ben benieuwd en nieuwsgierig wanneer Odido de problemen heeft kunnen oplossen.
[ Voor 50% gewijzigd door knorde op 15-06-2025 22:42 ]
Bij Wan ipv de automatische DNS veranderen naar Static ? Opslaan en opnieuw opstarten?taz3d_nl schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:38:
Hier ook zelf Google dns ingesteld op een Asus router.
8.8.8.8, 8.8.4.4
Werkt prima.
Asus GL703VM
Met de NAVO top die eraan zit te komen had ik eerlijk gezegd niks anders verwacht. Ben benieuwd hoe het met algemene continuïteit van het landelijke internet gaat verlopen tijdens de NAVO top.knorde schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:40:
De meldingen zijn aan het zakken, ik denk een DDoS aanval die ze op dit moment aan het afslaan zijn.
Interessant: hier nergens last van (Amsterdam oost, glasvezel). Eigen EdgeRouter X SFP. Hangt het van het netwerk af?
edit: hm raar, op mobiel (zelfde interne netwerk) wel troubles *gaat op onderzoek uit
edit: hm raar, op mobiel (zelfde interne netwerk) wel troubles *gaat op onderzoek uit
[ Voor 27% gewijzigd door monsieurpinot op 15-06-2025 22:46 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.BlacKstaR- schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:43:
[...]
Met de NAVO top die eraan zit te komen had ik eerlijk gezegd niks anders verwacht. Ben benieuwd hoe het met algemene continuïteit van het landelijke internet gaat verlopen tijdens de NAVO top.
Ik zit (nog) met DSL bij Odido, maar uiteraard ook last van de DNS problematiek.
Maar volgens mij word het Zyxel DX5401-B1 modem dat hier staat ook gebruikt bij glasvezel. Crasht die bij jullie momenteel ook wanneer je de systeem info pagina probeert te laden?
Ik heb de DNS in het modem omgezet, maar die lijkt er toch nog wat moeite mee te hebben.
Maar volgens mij word het Zyxel DX5401-B1 modem dat hier staat ook gebruikt bij glasvezel. Crasht die bij jullie momenteel ook wanneer je de systeem info pagina probeert te laden?
Ik heb de DNS in het modem omgezet, maar die lijkt er toch nog wat moeite mee te hebben.
Het aparte voor mij is, dat ik geeneens in mijn (bekabelde )modem kan komen om de DNS aan te passen! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs idido.nl ligt plat!
Vreemd. Als ik hier in m’n TP-Link Deco M5 DNS aanpas naar Google of Cloudflare blijft het niet werken…
Net 3 weken over op Odido, begint goed
Ga maar slapen en hoop dat het morgen opgelost is haha
Net 3 weken over op Odido, begint goed
Ga maar slapen en hoop dat het morgen opgelost is haha
Hier in Amsterdam ook grote bagger, alleen opendns lijkt iets te doen. Maar alles is mega traag.
Was net een iPhone aan het restoren en moet verbinden met iCloud. Dat moet met het wifi netwerk waarmee je de installatie gestart bent, kan dus geen hotspot maken op een andere tel en due kiezen. Wat een kakzooi zeg.
Was net een iPhone aan het restoren en moet verbinden met iCloud. Dat moet met het wifi netwerk waarmee je de installatie gestart bent, kan dus geen hotspot maken op een andere tel en due kiezen. Wat een kakzooi zeg.
[ Voor 4% gewijzigd door kesj op 15-06-2025 22:49 ]
Wan dns ingesteld op static inderdaadSylver84 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:42:
[...]
Bij Wan ipv de automatische DNS veranderen naar Static ? Opslaan en opnieuw opstarten?
Opslaan en toepassen, herstart was voor mij niet nodig.
Dank u Dank utaz3d_nl schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:49:
[...]
Wan dns ingesteld op static inderdaad
Opslaan en toepassen, herstart was voor mij niet nodig.
Asus GL703VM
Lijkt hier nu weer terug te komen op Odido DNS
Hier ook.DoubleYouPee schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:51:
Lijkt hier nu weer terug te komen op Odido DNS
Hier in Rotterdam ook een storing. Of tenminste mijn online stream (twitch) bleef werkend maar verder geen internet. DNS veranderd naar google en alles werkt weer.
Hier ook, wordt steeds weer sneller.
Heb Google dns geselecteerd en gaat weer als de brandweer.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Hier (in Assen) Odido via ODF netwerk.
Ik maak geen gebruik van de zyxel router maar maak gebruik van een eigen router en dns via dns0.eu .
Geen problemen met internet.
Geen problemen met lineaire TV.
Ik maak geen gebruik van de zyxel router maar maak gebruik van een eigen router en dns via dns0.eu .
Yup lijkt langzamerhand weer op gang te komen.
Hoe is je ervaring met dns0?mcsushi schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:55:
Hier (in Assen) Odido via ODF netwerk.
Held !!!Relief2009 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
[...]
Inloggen -> Menu -> Netwerkinstelling -> Thuisnetwerken --> Statisch DNS selecteren en daar Cloudflare dns 1.1.1.1 (primair) en 1.0.0.1 (secondair) invullen --> Toepassen. Modem restarten voor de zekerheid en dan gaan met de banaan.
[Afbeelding]
Merely a passerby in this world
Ik krijg net pas door dat er een verstoring was. Zo te zien inderdaad op DNS, waardoor het voor mij geen invloed had omdat ik standaard al OpenDNS en GoogleDNS gebruik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Alle storingen scrapen volgens mij ook sociale media, dus als iemand zegt dat odido eruit ligt maar dat zijn buren bij kpn geen last hebben of dat ze op kpn gaan overstappen, telt dat volgens mij als een melding voor zowel odido als kpn, daarom zie je ook (kleine) piekjes bij Ziggo en kpn
Volgens mij is-ie sinds een minuutje weer online
Geen issues. Ik merk zelf geen verschil met andere DNS aanbieders.
Ook al zit er filtering op vanuit DNS0
Ik had afgelopen vrijdag ook al gedoe met Klik en Klaar van Odido (5G). Speedtests wilden niet eens starten, net als zojuist op mijn glasvezelverbinding.
Ik heb ook giga veel storing met van alles en nog wat (bedraad, wifi) Odido TV, meerdere websites die niet of traag openen. Gek genoeg heeft AH (Efteling tickets) ook veel storingen en merken ook niet-Odido gebruikers dit. Wellicht is er meer dan enkel Odido aan de hand......
Ik ben juist overgegaan naar Odido omdat KPN weigert hun oude koper systeem op te knappen, bij mij knalde bij uploaden het internet helemaal vast sinds januari en over 2 jaar komt er pas glasvezel van KPN beschikbaar in mijn wijk. Dus ben ik overgegaan naar Odido en dit was pas de eerste echte grote storing terwijl bij KPN had ik er dagelijks last van. Alles doet het weer hier bij mij (Zoetermeer), je modem herstarten kan geen kwaad ook.Titus schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:01:
Alle storingen scrapen volgens mij ook sociale media, dus als iemand zegt dat odido eruit ligt maar dat zijn buren bij kpn geen last hebben of dat ze op kpn gaan overstappen, telt dat volgens mij als een melding voor zowel odido als kpn, daarom zie je ook (kleine) piekjes bij Ziggo en kpn
[ Voor 5% gewijzigd door Sgt.Nightfire op 15-06-2025 23:07 ]
DNS via odido zelf werkte al langere tijd (maanden) trager dan je zou mogen verwachten. Had op sommige devices al andere DNS servers ingesteld om die reden. Nu dus permanent voor iedereen via de instellingen in de Zyxel router. Niet echt een reden om het niet te doen.
Eind deze maand is het eerste jaar op bij odido en stap ik snel weer over. Niet echt een fijn bedrijf, zo kon ik bijv. niet na het online afsluiten van het eerste jaar annuleren via de website (dus zonder te bellen) ondanks dat dit verplicht is volgens wetgeving. Good riddance.
Eind deze maand is het eerste jaar op bij odido en stap ik snel weer over. Niet echt een fijn bedrijf, zo kon ik bijv. niet na het online afsluiten van het eerste jaar annuleren via de website (dus zonder te bellen) ondanks dat dit verplicht is volgens wetgeving. Good riddance.
[ Voor 3% gewijzigd door brama op 15-06-2025 23:08 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Na 50 min. onvolledig internetverkeer (geen connectie met sommige website/url’s incl.Odido TV) werkt alles weer. Blijkbaar een probleem met DNS.
[ Voor 12% gewijzigd door boukat op 15-06-2025 23:15 ]
Sorry, volgens mij begrijp je mijn bericht verkeerd. De zin over het overstappen was een fictief voorbeeld van een mogelijke social media post die een gebruiker van odido had kunnen schrijven. Deze diende als voorbeeld van waarom er misschien ook piekjes zijn op alle storingen bij andere providers dan odido zelf.Sgt.Nightfire schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:05:
[...]
Ik ben juist overgegaan naar Odido omdat KPN weigert hun oude koper systeem op te knappen, bij mij knalde bij uploaden het internet helemaal vast sinds januari en over 2 jaar komt er pas glasvezel van KPN beschikbaar in mijn wijk. Dus ben ik overgegaan naar Odido en dit was pas de eerste echte grote storing terwijl bij KPN had ik er dagelijks last van. Alles doet het weer hier bij mij (Zoetermeer), je modem herstarten kan geen kwaad ook.
Hierzo Odido via het Delta netwerk, in Landgraaf...
Vanaf 21.30 tot 22.30 geen verbinding gehad...
Was zelf F1 aan het kijken in de Mancave daar gaat alles via Odido K&K, even stekkertje omgeplugd en de rest van het gezin kon weer door...
Vanaf 21.30 tot 22.30 geen verbinding gehad...
Was zelf F1 aan het kijken in de Mancave daar gaat alles via Odido K&K, even stekkertje omgeplugd en de rest van het gezin kon weer door...
Als je toch DNS verandert, dan zou ik even hier kijken. https://www.joindns4.eu/for-publicRelief2009 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:32:
[...]
Inloggen -> Menu -> Netwerkinstelling -> Thuisnetwerken --> Statisch DNS selecteren en daar Cloudflare dns 1.1.1.1 (primair) en 1.0.0.1 (secondair) invullen --> Toepassen. Modem restarten voor de zekerheid en dan gaan met de banaan.
[Afbeelding]
Gaat niet naar een Amerikaans bedrijf, en bied filter opties.
Unfiltered resolution
IP address:
86.54.11.100
86.54.11.200
IPv6:
2a13:1001::86:54:11:100
2a13:1001::86:54:11:200
DNS over HTTPS:
unfiltered.joindns4.eu/dns-query
DNS over TLS:
unfiltered.joindns4.eu
Protective resolution ad-blocking
IP address:
86.54.11.13
86.54.11.213
IPv6:
2a13:1001::86:54:11:13
2a13:1001::86:54:11:213
DNS over HTTPS:
noads.joindns4.eu/dns-query
DNS over TLS:
noads.joindns4.eu
Protective resolution with child protection
IP address:
86.54.11.12
86.54.11.212
IPv6:
2a13:1001::86:54:11:12
2a13:1001::86:54:11:212
DNS over HTTPS:
child.joindns4.eu/dns-query
DNS over TLS:
child.joindns4.eu
Protective resolution with child protection & ad-blocking
IP address:
86.54.11.11
86.54.11.211
IPv6:
2a13:1001::86:54:11:11
2a13:1001::86:54:11:211
DNS over HTTPS:
child-noads.joindns4.eu/dns-query
DNS over TLS:
child-noads.joindns4.eu
zie ook: nieuws: Europese DNS-resolver DNS4EU die websites kan filteren is beschikbaar
[ Voor 6% gewijzigd door locke960 op 15-06-2025 23:19 ]
[Odido xDSL] Ervaringen & DiscussieAapenootjes schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:47:
Ik zit (nog) met DSL bij Odido, maar uiteraard ook last van de DNS problematiek.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Grappig, want Odido heeft geen DSL netwerk, dat is volledig KPN infraSgt.Nightfire schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:05:
[...]
Ik ben juist overgegaan naar Odido omdat KPN weigert hun oude koper systeem op te knappen, bij mij knalde bij uploaden het internet helemaal vast sinds januari en over 2 jaar komt er pas glasvezel van KPN beschikbaar in mijn wijk.
Of zit je via ODF nu wel op glasvezel?
Wel mooi dat je er nu ineens geen last meer van hebt.
I reject your reality and substitute my own
Waar stel je dat in in de T-56?Quad schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:57:
Ik krijg net pas door dat er een verstoring was. Zo te zien inderdaad op DNS, waardoor het voor mij geen invloed had omdat ik standaard al OpenDNS en GoogleDNS gebruik.
[ Voor 74% gewijzigd door djwice op 16-06-2025 07:24 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Eind vorig jaar ben ik overgestapt van Ziggo naar Odido en alhoewel de snelheid erg prettig is, merk ik toch wel significant meer storingen dan bij mijn vorige provider. Mensen die dit herkennen?
Heeft iemand met Odido contact opgenomen? zo een storing als dit is wel eerder geweest. Ik heb het idee dat ze soms op zondagavond/nacht patchen en geen redudantie hebben waardoor de boel eruit vliegt.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen