Allen,
Bij ons in Leiden is het vanaf februari mogelijk om glasvezel te nemen via Odido, aanbod ziet er goed uit in vergelijking tot Ziggo (scheelt bij onder de streep grofweg 35 / 40 euro per maand). De aansluiting zou dan alleen een internet aansluiting zijn, telefonie hoef ik niet en TV kijken we niet.
Bij ziggo had ik de modem in Bridge mode staan ivm een Unify Dream Machine Pro (
uitvoering: Ubiquiti UniFi Dream Machine Pro ) en dat werkte prima.
Nu begrijp ik dat dit afhankelijk is van je type verbinding (GPON, XGSPON, AON) maar is het een beetje te voorspellen wat voor verbinding je krijgt? Alles moet nog aangelegd worden naar de huizen.
Is er ook 1 standaard modem wat ze erbij leveren (Zyxel VMG8825-T56) en dan afhankelijk van je verbinding een NT of ONT (wat is eigenlijk het verschil?)
Ik begrijp in sommige gevallen moet je de media connector er tussen houden en in andere gevallen kan je de aansluiting rechtstreeks in de SFP aansluiting van de Dream Machine Pro steken, moet je dit eigenlijk nog met een speciale stekker doen en welke is dan een aanrader?
En ik begrijp dat ik op de WAN1 (default WAN) de VLAN instellen op 300, dient er nog meer ingesteld te worden?
Wat overige vragen:
Is de dream machine pro als router in alle gevallen te installeren alleen de oplossing is elke keer anders?
Zijn er mensen die het werkend hebben en kunnen uitleggen welke stappen ze gedaan hebben? zou misschien ook mooi zijn voor de openingspost.
[
Voor 4% gewijzigd door
ronaldmathies op 19-09-2023 14:21
]
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line