Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je hebt natuurlijk ook de SteamDeck als concurrent. Net als met de eerder uitgerekende inflatie kom je dus zomaar tegen de 500 euro aan, zoals CoolBlue eigenlijk ook al bij de pre-order heeft gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Qex41S1gNgQRX48-KbM7s0FPlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJxnepYc3iZ7DMQbtiaOnn6c.png?f=fotoalbum_large

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:36
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:52:
[...]

De eerste Switch kwam in 2017 voor €329 op de markt. Als je de inflatie corrigeert naar 2025 is dat €427,14. Dus bij €399 verkoopt Nintendo de Switch 2 goedkoper dan de eerste Switch. Dat lijkt me niet aannemelijk. Ik verwacht een prijs van €449. Als het €399 wordt mogen we in onze handjes knijpen.
Als het boven de €500 komt, dan zal ik er toch wel even over moeten nadenken en hangt het wel af van de (exclusieve) launch titles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sir_Lion schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:04:
[...]

Als het boven de €500 komt, dan zal ik er toch wel even over moeten nadenken en hangt het wel af van de (exclusieve) launch titles.
Switch 2 voor €449
Switch 2 OLED voor €549

Hoop ik. Twee SKU’s kunnen we bijna vergeten, hopen mag altijd.

Maar €499 voor een LCD Switch 2 voelt heel pittig. Aan de andere kant: ik had verwacht dat de PS5 Pro €599 zou zijn. Die werd €799.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:26
@jbdeiman
Of ik de Switch 2 bij launch in huis wil hebben hangt voor mij puur van de games af.Wil graag twee leuke launch titels zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Bij Coolblue kan je alvast een beschermhoes kopen: https://www.coolblue.nl/p...or-nintendo-switch-2.html

Wel met een Switch OLED in de mock-ups maar hij ziet er toch anders uit dan de Switch OLED beschermhoes can BlueBuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
[...]

Switch 2 voor €449
Switch 2 OLED voor €549

Maar €499 voor een LCD Switch 2 voelt heel pittig. Aan de andere kant: ik had verwacht dat de PS5 Pro €599 zou zijn. Die werd €799.
Ja eens. De PS5pro was echt een atoombom qua prijs. Ik kan niet goed inschatten hoe krachtig een Switch 2 is tov een Steamdeck en in hoeverre € 499 voor een Switch 2 dan acceptabel is.

Gaan er geruchten dat er 2 versies worden aangekondigd, een OLED en LCD variant? Ik zit niet echt te wachten op een LCD scherm om eerlijk te zijn.

Als de Switch 2 een OLED scherm heeft en er komt een prima upgrade path voor Switch 1 games voor de Switch 2, dan plaats ik een pre-order. Anders kijk ik het nog wel een jaartje aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 02-04-2025 09:26 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:54
https://www.bol.com/nl/nl...-2-zwart/9300000223645302

de bol link alvast. (weet niet of hij hier al gedeeld was.) In kleine letters staat er bij dat t 1 Per persoon is.

[ Voor 20% gewijzigd door dfbt op 02-04-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Ik denk niet dat er eeen OLED komt bij release. Dat lijkt een vrij makkelijke upgrade om te zorgen dat mensen overstag gaan als na 2 jaar een nieuwere versie wordt uitgebracht.

Ik hink nog een beetje op 2 poten. Opzich is de Nintendo hardware best waardevast en zou een verkoop van de Switch2 tweedehands om vervolgens een nieuwe OLED versie te kopen geen al te grote investering met zich mee moeten brengen. En dan heb je wel al 2 jaar kunnen genieten van de nieuwe hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
dfbt schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:25:
https://www.bol.com/nl/nl...a-49e3-b925-d4b3af66b685/

de bol link alvast. (weet niet of hij hier al gedeeld was.) In kleine letters staat er bij dat t 1 Per persoon is.
Link werkt niet. De switch 2 pagina lijkt helemaal offline te zijn bij bol.com.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-04-2025 09:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 19-09 09:26
We gaan het zien vanmiddag maar ik verwacht dat als deze 499 euro gaat kosten dat ze voorraad over gaan houden.

In mijn omgeving hebben de meeste mensen met kids een switch 1 thuis. Het overgrote deel gebruikt de switch nog niet eens zoveel. Ik zie deze mensen niet zomaar een uitgave doen nu van 499 euro voor de opvolger. Sterker nog, deze mensen blijven waarschijnlijk gewoon lekker hangen bij de switch 1 en gaan de overstap pas over jaren doen. Misschien zelfs helemaal niet.

Ik bedoel hier niet mee dat de opvolger het niet waard is maar eerder dat bezitters geen drang hebben om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:29
Hulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:26:
[...]

Deze link: https://www.bol.com/nl/nl...-2-zwart/9300000223645302 werkt nog wel. €400 voor om terug te gaan van Oled naar LCD vind ik al een hele hap en stap voor dat geld, maar dat zal voor mij nog wel acceptabel zijn :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Hulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:26:
[...]

excuus, was nog niet goed gekopieerd. Dit was de link van mijn verlanglijstje. Hij is nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis035
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-06 12:26
Ik ga er vanuit dat er geen OLED versie komt en dat ze hetzelfde gaan doen als bij de switch 1 release.
Gewoon 2 jaar later weer iedereen een switch 2 laten kopen voor de OLED variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
ik zie in verschillende discord die in pokemon zitten, dat er flink wat bots op de switch's worden gezet. Zelfs in sneakerwereld zijn die mannen actief. Zal dus eventueel niet lang duren als hij erop staat dat ze uitverkocht gaan raken en 2e hands markt komen.

Voeg deze toe aan je verlanglijstje in bol app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 01:36:
[C]ast (2nd scherm aanzetten) of toch anders???
spoiler:
Cold Coins, de opvolger van Gold Points. Door meerdere keren op de C knop te drukken kan je de gewenste hoeveelheid korting aan je account toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennis035 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:32:
Ik ga er vanuit dat er geen OLED versie komt en dat ze hetzelfde gaan doen als bij de switch 1 release.
Gewoon 2 jaar later weer iedereen een switch 2 laten kopen voor de OLED variant
2 jaar of 4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:52:
[...]

De eerste Switch kwam in 2017 voor €329 op de markt. Als je de inflatie corrigeert naar 2025 is dat €427,14. Dus bij €399 verkoopt Nintendo de Switch 2 goedkoper dan de eerste Switch. Dat lijkt me niet aannemelijk. Ik verwacht een prijs van €449. Als het €399 wordt mogen we in onze handjes knijpen.
De PS5 met game kost tegenwoordig ook 499 euro en heeft volgens mij nog steeds betere specs straks. Maar je koopt de Switch 2 natuurlijk ook voor de exclusieve games van Nintendo :) hoop zelf op een bundelkorting met een game. Anders ben je al snel over de 500 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 13:24
GranCanaria schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:29:
We gaan het zien vanmiddag maar ik verwacht dat als deze 499 euro gaat kosten dat ze voorraad over gaan houden.

In mijn omgeving hebben de meeste mensen met kids een switch 1 thuis. Het overgrote deel gebruikt de switch nog niet eens zoveel. Ik zie deze mensen niet zomaar een uitgave doen nu van 499 euro voor de opvolger. Sterker nog, deze mensen blijven waarschijnlijk gewoon lekker hangen bij de switch 1 en gaan de overstap pas over jaren doen. Misschien zelfs helemaal niet.

Ik bedoel hier niet mee dat de opvolger het niet waard is maar eerder dat bezitters geen drang hebben om over te stappen.
Ja maar dan onderschat je de scalpers, ik denk dat hij binnen halve minuut uitverkocht is overal ook al kost ie 500.

Ze gebruiken allemaal programmatjes om ze snel te kunnen claimen.

Wel benieuwd naar de stream vandaag! Een uur is wel lang hopelijk komen er echt wat toffe verrassingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 02-04-2025 09:39 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Laatst online: 19-09 09:26
Stylze schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:37:
[...]

Ja maar dan onderschat je de scalpers, ik denk dat hij binnen halve minuut uitverkocht is overal ook al kost ie 500.

Ze gebruiken allemaal programmatjes om ze snel te kunnen claimen.
Ja dat zal wel maar als vervolgens niemand ze koopt dan blijven ze hangen bij de scalpers. Maar we gaan het zien. Ik verwacht dat ie net boven de 400 eur gaat kosten, 429 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:36:
[...]

De PS5 met game kost tegenwoordig ook 499 euro en heeft volgens mij nog steeds betere specs straks. Maar je koopt de Switch 2 natuurlijk ook voor de exclusieve games van Nintendo :) hoop zelf op een bundelkorting met een game. Anders ben je al snel over de 500 kwijt.
Specs? Betere accuduur? Handzamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
@jbdeiman
Of ik de Switch 2 bij launch in huis wil hebben hangt voor mij puur van de games af.Wil graag twee leuke launch titels zien.
Ik snap je wel hoor, ieder kijkt er op zijn/ haar manier naar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:08
Een prijs van 500 euro zou mooi zijn. Daar komen natuurlijk nog accessoires (hopelijk nieuwe Pro-controller) en een paar launchgames bij, dus dan ga je al richting de 750.

Ik denk inderdaad dat we hier in een bubbel zitten en dat de stormloop wel mee gaat vallen, zeker als Nintendo al voldoende consoles geproduceerd heeft het afgelopen half jaar. Als ik kijk naar mijn collega's die een Switch hebben, dan zijn die helemaal niet bezig met de Switch 2. Die spelen een potje Mario Kart of Mario Party en vinden het verder wel best. Als ik dan enthousiast vertel over Splatoon 3 of Breath Of The Wild, kijken ze me wat glazig aan haha. Geldt denk ik ook voor veel kinderen en ouders. Sterker nog: ik ken iemand die 2 maanden geleden nog een Switch heeft gekocht, best bijzonder als je weet dat de nieuwe eraan komt...

Het is denk ik een zekerheid dat Mario Kart 9 een launchgame is, dus dan is de console al direct een instant buy (ook al speel ik niet heel veel Mario Kart). Maar hopelijk zijn ook oudere spellen beter speelbaar, dan vind ik dat al de moeite waard (30 -> 60 fps, Switch tv-resolutie in Switch 2-handheldmode).

Een Donkey Kong 3D game zou ik erg tof vinden, daar kan Nintendo ala 2025 een pareltje van maken qua gameplay en graphics. Metroid Prime 4 kijk ik ook wel naar uit (al vond ik Metroid Prime Remastered een beetje repetitief worden richting het einde, maar dat is natuurlijk ook een 25 jaar oude game). Maar de mooiste verrassing zou het zijn als Nintendo een OoT-remake uit de hoge hoed tovert, maar hele kleine kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
X-GeaR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:57:
Maar de mooiste verrassing zou het zijn als Nintendo een OoT-remake uit de hoge hoed tovert, maar hele kleine kans.
Dit zou voor mij wel een buy betekenen van de Switch 2, OoT heb ik echt grijsgespeeld (denk wel 3 of 4 keer van begin tot eind), vooralsnog heb ik genoeg aan de Switch die we hebben, daar heb ik nog genoeg voor te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 02-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jbdeiman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:46:
[...]

Ik snap je wel hoor, ieder kijkt er op zijn/ haar manier naar :)
Op die manier heb ik altijd m'n consoles gekocht.En bij Nintendo weet je gewoon 100% zeker dat er in een tijdsperiode van 7 jaar toffe games komen.

Maar goed ik hoop straks gewoon een must-have titel te zien.

Metroid Prime 4: Tuurlijk gaan we die straks weer zien. ;)
Alleen hoop ik wel dat het een trailer is die mij wat enthousiaster maakt.De trailer van vorige week vond ik niet al te best.

Die voice-over maakte voor mij de trailer kapot + te veel nadruk op schieten.Kan ook zo zijn dat mijn verwachtingen iets te hoog liggen bij de nieuwe Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:05:
[...]

Metroid Prime 4: Tuurlijk die gaan we straks zien. ;)
Alleen hoop ik wel dat het een trailer is die mij wat enthousiaster maakt.De trailer van vorige week vond ik niet al te best.

Die voice-over maakte voor mij de trailer kapot + te veel nadruk op schieten.Kan ook zo zijn dat mijn verwachtingen iets te hoog liggen bij de nieuwe Prime.
Ik vond op zich niks mis met de trailer, maar als Metroid Prime leek was het me eerst niet duidelijk of het om bijvoorbeeld Metroid Prime 2 Remastered ging of om Metroid Prime 4. Metroid Prime Remastered zag er in ieder geval goed uit en goed mee vermaakt dus verwacht dat Metroid Prime 4 me ook wel gaat aanspreken. Qua schieten kan er nog wel het een en ander verbeterd worden als ik naar het eerste deel kijk, maar veruit het belangrijkste is natuurlijk het verkennen, ontdekken en nieuwe deuren openen. Hopelijk zit dat bij deel 4 ook weer goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:05:
[...]
Ik heb de trailer nog eens teruggekeken. Maar van de 3:12 is zo'n 14 seconden daarvan gericht op schieten. Moet zeggen dat ik niet vind dat daar nu teveel nadruk op ligt. Lijkt qua gameplay (schieten, puzzels, abilities) redelijk in dezelfde lijn als de vorige Metroid Prime delen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:16:
[...]

Ik heb de trailer nog eens teruggekeken. Maar van de 3:12 is zo'n 14 seconden daarvan gericht op schieten. Moet zeggen dat ik niet vind dat daar nu teveel nadruk op ligt. Lijkt qua gameplay (schieten, puzzels, abilities) redelijk in dezelfde lijn als de vorige Metroid Prime delen.
Dread wist bv met zijn 1e trailer meer indruk op me te maken dan deze.Geloof me ik heb de drie Prime games hoog zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:27:
[...]

Dread wist bv met zijn 1e trailer meer indruk op me te maken dan deze.Geloof me ik heb de drie Prime games hoog zitten.
Dread moet ik nog steeds een keer kopen :P Verwacht dat ik sowieso nog wel een keer een Switch 1 game koop als de Switch 2 al in huis is. Nog genoeg backlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
lolgast schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:26:
Ik denk niet dat er eeen OLED komt bij release. Dat lijkt een vrij makkelijke upgrade om te zorgen dat mensen overstag gaan als na 2 jaar een nieuwere versie wordt uitgebracht.

Ik hink nog een beetje op 2 poten. Opzich is de Nintendo hardware best waardevast en zou een verkoop van de Switch2 tweedehands om vervolgens een nieuwe OLED versie te kopen geen al te grote investering met zich mee moeten brengen. En dan heb je wel al 2 jaar kunnen genieten van de nieuwe hardware :)
Ik heb zelf niet veel zin om nog te upgraden dan hoor. Heb mezelf ooit bij launch meteen een 3DS gehaald en nog geen 1,5 jaar later kwam de XL versie etc. Toen voelde ik mij behoorlijk genaaid, maar ja dat is het voor/nadeel als je meteen instapt bij launch. 3DS was sowieso amper succesvol ook qua nieuwe games t.o.v. de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
jori040 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:27:
[...]

Oh, dat geloof ik best hoor. Vind het alleen vreemd dat je vindt dat er teveel nadruk op het schieten ligt, terwijl dat er bijna niet inzit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Om dan toch iets van verwachtingen te posten langs mijn kant:

Ik blijf bij een prijs tussen 400 en 450 euro. Gezien we de importwaarde zonder belastingen kennen, lijkt dit in de mate van het mogelijke.

Verder verwacht ik geen bundels, hoogstens een alternatieve kleur als tweede SKU. Geen OLED scherm, maar ik verwacht ergens wel dat de andere recente discussies over het scherm kloppen (zekerheden bestaan echter niet).

Launch in de eerste helft van juni. Pro controller upgrade. Accessoires worden iets duurder.

Direct zelf: Hardware, OS, backwards compatibility... een 10-15 minuten. Het meeste hiervan gaat niet naar tech specs. Men zal focussen op features: mouse-con, de mystieke c-knop en bijbehorende software, eventuele voordelen als je Switch 1 games speelt op Switch 2. Dit is het enige moment dat je Switch 1 games zal zien.

Nintendo toont een 4-6 tal first-party games die de periode juni tot december moeten overbruggen, maar niet elke game zal in detail getoond worden. Hier zit Mario Kart tussen. Verder een aantal "Nintendo Switch 2 edition" upgrades. Dit is 15-20 minuten totaal. Eén of games voor 2026 als teaser mogelijk. Graag iets Zelda-gericht Nintendo ;)

Minstens 15 minuten aan third-party games. Onder andere Ubisoft (Mario x Rabbids 2 upgrade, Assassin's Creed), Microsoft (Halo, Ori 4K upgrade) en Square-Enix (FF9 of FF7 remake + een nieuwe 2D-HD titel). Enkele high-profile indie titels die in de zomer of herfst uitkomen. Sizzler reel met andere partners die er in de eerste maanden bij zijn.

Dat geeft nog 5-10 minuten aan "wie weet wat" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deezers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:35:
[...]

Ik heb zelf niet veel zin om nog te upgraden dan hoor. Heb mezelf ooit bij launch meteen een 3DS gehaald en nog geen 1,5 jaar later kwam de XL versie etc. Toen voelde ik mij behoorlijk genaaid, maar ja dat is het voor/nadeel als je meteen instapt bij launch. 3DS was sowieso amper succesvol ook qua nieuwe games t.o.v. de DS.
Upgraden is bij de Switch 1 ook niet nodig geweest. Zelf heb ik wel elke Switch versie gehad. Wellicht was de Switch v2 (2019) achteraf niet helemaal noodzakelijk, maar vond de betere accuduur wel welkom en had gelijk weer een nieuw setje accu's/Joy-cons. En de Switch OLED was voor mij een no-brainer. Uiteindelijk heeft me dit 175 euro extra gekost ten opzichte van de Switch v1 (2017) blijven gebruiken. Met 7 jaar plezier voor mij een van de beste console ervaringen en tussentijds upgraden was het voor mij waard.
Viel me hier en op Reddit en zo wel op hoeveel kritiek de Switch OLED destijds kreeg vanwege de Switch Pro geruchten, veel mensen dachten het nog wel even uit te zitten met hun oude model. Uiteindelijk hebben ook nog een behoorlijk aantal mensen een upgrade gedaan in 2023 met de Switch OLED Tears of the Kingdom editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:46:
Minstens 15 minuten aan third-party games. Onder andere Ubisoft (Mario x Rabbids 2 upgrade, Assassin's Creed), Microsoft (Halo, Ori 4K upgrade) en Square-Enix (FF9 of FF7 remake + een nieuwe 2D-HD titel). Enkele high-profile indie titels die in de zomer of herfst uitkomen. Sizzler reel met andere partners die er in de eerste maanden bij zijn.
Mario + Rabbids upgrade heb ik eerder gehoord, las eerder geruchten dat Ubisoft een heleboel games klaar heeft staan voor de Switch 2. Mario + Rabbids Kingdom Battle is een van mijn favoriete Switch games (Sparks of Hope vond ik minder goed). Ik vraag me af wat ze daar nog aan kunnen verbeteren, games zien er wat mij betreft grafisch nog prima uit. Ach wellicht koop ik het alsnog als het compleet op cartridge staat en een paar maandjes later flinks afgeprijsd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 Ubisoft heeft alleszins dev kits, dus het zou erg raar zijn als ze ontbreken. Een upgrade kan in allerlei vormen komen. Ik denk in dit geval aan een re-release (full price) met wat upgrades, die inderdaad na x maanden terug in de diepe discounts zal zitten. Mensen zijn altijd bereid om meer te betalen voor hun games tijdens de wittebroodsweken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik verwacht dat de Switch ook onder de 450 euro zal blijven, verschil tussen Nintendo en PlayStation/Microsoft is dat de Nintendo games niet veel dalen qua prijs en ze daar een behoorlijke marge op pakken.

Verder hoop ik eigenlijk op iets als een trophy implementatie zoals je dat bij PlayStation en Xbox ook kent. Ben bang dat Nintendo daar niet aan wil, maar geeft voor mij altijd net dat zetje om een game 100% uit te spelen ipv alleen de main story.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:28:
[...]

Dread moet ik nog steeds een keer kopen :P Verwacht dat ik sowieso nog wel een keer een Switch 1 game koop als de Switch 2 al in huis is. Nog genoeg backlog.
Dread kon me meer bekoren dan de Prime games. Het spel is qua besturing perfect gepolijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:59:
@L23 Ubisoft heeft alleszins dev kits, dus het zou erg raar zijn als ze ontbreken. Een upgrade kan in allerlei vormen komen. Ik denk in dit geval aan een re-release (full price) met wat upgrades, die inderdaad na x maanden terug in de diepe discounts zal zitten. Mensen zijn altijd bereid om meer te betalen voor hun games tijdens de wittebroodsweken...
Klopt. En ze hebben de Switch 1 ook uitstekend gesteund. Dus verwacht aardig wat Ubisoft titels in de eerste maanden en het eerste jaar in ieder geval.

Ik vraag me dus af wat ze nog kunnen upgraden specifiek in Kingdom Battle gezien ik Sparks of Hope qua strategie geen verbetering vond, maar met alle uitbreidingen zoals Donkey Kong compleet op een cartridge spreekt me op zich wel aan.

Weet trouwens ook nog niet of ik straks overstap op digitale aankopen. Of dat ik bijvoorbeeld alleen de Nintendo first party games fysiek koop en de rest digitaal. Wellicht blijf ik ook gewoon voornamelijk fysiek kopen, maar vraag me af hoe houdbaar dat blijft met een markt die steeds meer digitaal word. Al vond ik het opvallende bij de Nintendo Switch dat we van 2017 tot 2025 alleen maar meer fysieke indie games in de winkels kregen. Een toename in games bestellen via Limited Run Games zit ik in ieder geval niet op te wachten. En afwachten hoe compleet games op een Switch 2 cartridge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• continue12345
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik koop hem blind heb bij BOL al op verlang lijstje gezet. Nintendo stelt nooit teleur hoop wel op een prijs van max 450...

Ik ben in de zomer in Japan kan hem ook daar kopen maar ben bang dat ie al snel uitverkocht is overal.

[ Voor 30% gewijzigd door continue12345 op 02-04-2025 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:06:
[...]

Dread kon me meer bekoren dan de Prime games. Het spel is qua besturing perfect gepolijst.
Daar kan ik dus nog geen oordeel over geven. Het lijkt me in ieder geval een interessante game. Wat niet hielp was dat ik de game qua prijs vergeleek met Hollow Knight die ik voor 15 euro heb kunnen kopen. Metroid Prime Remastered was voor mij ook de eerste ervaring met de serie en de voornaamste reden dat ik die eerder heb gekocht is vanwege de lagere adviesprijs en in de aanbieding heb kunnen scoren voor 29 euro. Een impulsaankoop, maar ook een hele goed aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:06:
[...]

Klopt. En ze hebben de Switch 1 ook uitstekend gesteund. Dus verwacht aardig wat Ubisoft titels in de eerste maanden en het eerste jaar in ieder geval.

Ik vraag me dus af wat ze nog kunnen upgraden specifiek in Kingdom Battle gezien ik Sparks of Hope qua strategie geen verbetering vond, maar met alle uitbreidingen zoals Donkey Kong compleet op een cartridge spreekt me op zich wel aan.
Moeilijk te zeggen. Misschien een dual pack verkopen met de DLC inbegrepen. Grafisch een kleine upgrade (resolutie, framerate). Verder niet veel werk in steken, 70 Euro vragen.
Weet trouwens ook nog niet of ik straks overstap op digitale aankopen. Of dat ik bijvoorbeeld alleen de Nintendo first party games fysiek koop en de rest digitaal. Wellicht blijf ik ook gewoon voornamelijk fysiek kopen, maar vraag me af hoe houdbaar dat blijft met een markt die steeds meer digitaal word. Al vond ik het opvallende bij de Nintendo Switch dat we van 2017 tot 2025 alleen maar meer fysieke indie games in de winkels kregen. Een toename in games bestellen via Limited Run Games zit ik in ieder geval niet op te wachten. En afwachten hoe compleet games op een Switch 2 cartridge zijn.
Ik durf op dit moment moeilijk hier een voorspelling over te maken omdat we niet goed weten wat er aan de cartridges intern verandert en wat de prijs gaat zijn voor de publishers. Hoe duurder de carts, hoe moeilijker hun te overtuigen fysiek te lanceren. Dan riskeer je nog wat meer in het paadje van "beperkte fysieke releases" te komen, toch wat third-party betreft.

Zelf probeer ik wel zo lang mogelijk zoveel mogelijk fysiek te kopen (zolang het logisch is voor de game).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:11:
[...]

Daar kan ik dus nog geen oordeel over geven. Het lijkt me in ieder geval een interessante game. Wat niet hielp was dat ik de game qua prijs vergeleek met Hollow Knight die ik voor 15 euro heb kunnen kopen. Metroid Prime Remastered was voor mij ook de eerste ervaring met de serie en de voornaamste reden dat ik die eerder heb gekocht is vanwege de lagere adviesprijs en in de aanbieding heb kunnen scoren voor 29 euro. Een impulsaankoop, maar ook een hele goed aankoop.
Hollow Knight verveelde me op een gegeven moment, Dread compleet uitgespeeld. Was voor mij trouwens ook een impuls aankoop, maar geen moment spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Lastige keus inderdaad. Het is toch kiezen tussen twee kwaden.
Zelf heb ik de overstap gemaakt naar digital only (met uitzondering van Super Mario 3D All Stars). Het feit dat je alle spellen op het systeem hebt staan en makkelijk kunt wisselen van spellen weegt persoonlijk zwaarder dan mooie fysieke collectie / makkelijk doorverkopen / altijd eigendom van je games. Bijv. een game als Luigi Mansion 3 wissel ik graag af met een potje Splatoon, dat kan dan net even wat sneller. Met een grote SD-kaart er in hoef je nooit iets te verwijderen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de verzamel-kriebel tegenwoordig onderdruk door classic games te verzamelen (bijv. GameCube) en Amiibo's (van bepaalde series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik hoop trouwens ook op een game libary voor een vast bedrag per maand/jaar als PS Plus en Game Pass maar dat zal wel dromen blijven. Nintendo moet het vooral hebben van de software sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:11:
[...]

Ik durf op dit moment moeilijk hier een voorspelling over te maken omdat we niet goed weten wat er aan de cartridges intern verandert en wat de prijs gaat zijn voor de publishers. Hoe duurder de carts, hoe moeilijker hun te overtuigen fysiek te lanceren. Dan riskeer je nog wat meer in het paadje van "beperkte fysieke releases" te komen, toch wat third-party betreft.

Zelf probeer ik wel zo lang mogelijk zoveel mogelijk fysiek te kopen (zolang het logisch is voor de game).
Die voorspellingen zijn ook heel moeilijk. Het hangt dus ook af van de succes van de Switch 2. Hoe meer Switch 2 gebruikers er zijn hoe kleiner het risico om een game fysiek uit te brengen. Ik weet nog dat er in 2017 games geen fysieke release kregen omdat het te risicovol werd geacht. Zo kreeg Worms W.M.D. geen fysieke retail release. Ik had het geluk dat het later alsnog doorging via Super Rare Games. Nu liggen er allemaal fysieke games in de winkel die destijds nooit een fysieke release zouden krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik zal het topic in de gaten houden, heb zelf middag dienst en tot 18:00 kan ik omdat ik aan de receptie zit geen filmpjes afspelen 🙈

Voor mij alleen een pre-order als er een nieuwe Zelda game bij zit, anders koop ik hem later. Reden dat ik hem dan later koop is echt mijn backlog van zowel moderne als retro consoles 🙈

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ik verwacht wel een Mario Kart Bundle.

Hoe MK8 heeft verkocht zou ze dat zeker geen windeieren leggen.

Metroid Prime 4 zal ongetwijfeld ook een switch 2 titel zijn, zelfde als Pokemon Z-A, terwijl die ook op de normale switch nog zullen komen.

Stiekem hoop ik ook op een Super Mario Maker 3, daar zou die muisfunctie echt ontzettend goed op kunnen werken wat mij betreft, zelfde voor een Splatoon eigenlijk als ik heel eerlijk ben.

Sakurai is ook met een project bezig en het zal me niet verbazen als dat de nieuwe Smash Bros gaat zijn.

We gaan het zien vanmiddag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Vliegvlug

Flight Simple

VirinR schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook op 29 januari om 16:02 een bevestigingsmail van de wachtlijst ontvangen maar ook nog niks ontvangen. :/
Ik sta op de wachtlijst van zaterdag 10 mei om 14:00 voor vier personen.
Ik vraag me af hoe ze die wachtlijstplaatsen uitdelen.

Ben er een beetje bang voor dat dat echt per reservering gaat en dat die qua aantallen gematcht wordt met de wachtlijst.
Dus als een reservering met 1 persoon afzegd dat er dan gelijk een aanbod wordt gedaan aan iemand op de wachtlijst die zich voor 1 persoon voor die dag en dat tijdslot heeft opgegeven.
En dan hetzelfde voor reserveringen met 2 personen, en 3, etc.

Dan maak je hoe grotere je groep is waarmee je op de wachtlijst staat dus minder kans, simpelweg omdat er veel meer mensen zich individueel zullen hebben ingeschreven.

Want ik denk niet dat ze afzeggingen van 1 persoon voor een bepaalde tijd vasthouden om daarmee reserveringen met meerdere personen op de wachtlijst te gaan vervullen. Dat klinkt als gedoe want hoe lang houd je die 1-persoons afzegging dan in de wacht en wat is de kans dat er kort achter elkaar meerdere mensen afzeggen voor dezefde dag en tijdslot.

Toch maar hopen dat het nog gaat lukken.
Denk dat de meeste mensen toch pas op het laatste moment afzeggen dus dan komt er meer vrij.

Hoop ook dat Nintendo er een week van tevoren nog een mailtje uitstuurt waarop mensen met een reservering moeten bevestigen dat ze echt komen en dat anders hun reservering vervalt.
Want anders zie ik veel plekken verloren gaan van mensen die zich wel hebben ingeschreven maar niet komen omdat ze het inmiddels vergeten zijn. Is tegen die tijd al twee maanden later natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
X-GeaR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:16:
[...]

Lastige keus inderdaad. Het is toch kiezen tussen twee kwaden.
Zelf heb ik de overstap gemaakt naar digital only (met uitzondering van Super Mario 3D All Stars). Het feit dat je alle spellen op het systeem hebt staan en makkelijk kunt wisselen van spellen weegt persoonlijk zwaarder dan mooie fysieke collectie / makkelijk doorverkopen / altijd eigendom van je games. Bijv. een game als Luigi Mansion 3 wissel ik graag af met een potje Splatoon, dat kan dan net even wat sneller. Met een grote SD-kaart er in hoef je nooit iets te verwijderen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik de verzamel-kriebel tegenwoordig onderdruk door classic games te verzamelen (bijv. GameCube) en Amiibo's (van bepaalde series).
Klinkt gek, maar het niet makkelijk kunnen wisselen is juist de reden dat ik een voorkeur heb voor fysiek. Het moet dan wel grotendeels compleet op cartridge staan anders wordt het een beetje onzinnig. Het eerst moeten installeren van games zoals bij de Xbox One was voor mij destijds een reden om daar wel volledig digitaal te gaan.

Het onderdrukken volg ik niet helemaal. GameCube games verzamelen is toch een stuk duurder dan Switch games? Of valt het mee? De interesse in de GameCube en oudere consoles begrijp ik wel, maar ik heb besloten om op 1 platform te focussen. Afwachten hoe Backwards compatibility precies gaat werken, maar zou mooi zijn als ik die collectie net zo makkelijk kan gebruiken op de Switch 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Akaendra schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:24:
Ik verwacht wel een Mario Kart Bundle.

Hoe MK8 heeft verkocht zou ze dat zeker geen windeieren leggen.

Metroid Prime 4 zal ongetwijfeld ook een switch 2 titel zijn, zelfde als Pokemon Z-A, terwijl die ook op de normale switch nog zullen komen.

Stiekem hoop ik ook op een Super Mario Maker 3, daar zou die muisfunctie echt ontzettend goed op kunnen werken wat mij betreft, zelfde voor een Splatoon eigenlijk als ik heel eerlijk ben.

Sakurai is ook met een project bezig en het zal me niet verbazen als dat de nieuwe Smash Bros gaat zijn.

We gaan het zien vanmiddag
Hoe goed Mario Kart 8 verkocht kopen mensen net zo goed de console en game apart. Bundelen levert Nintendo niks op hoor. Bundels zijn meer iets voor de feestdagen in de latere jaren om de verkoop weer even een boost te geven. Niet nodig bij de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 21:29
Ik ga zo ie zo een pre-order plaatsen.
Mocht dit niet lukken dan wacht ik gewoon tot er weer voorraad is.
Heb nu de Switch 1 van de eerste dag.

Moet nodig weer aan Zelda TotK beginnen. Wel aan begonnen maar door omstandigheden weinig tijd gehad om echt verder te komen.
Merk aan mezelf dat ik dit ook aan het uitstellen ben tot de Switch 2 er is omdat ik toch behoorlijk wat haperingen ervaar tijdens het spelen.
Hoop dan ook dat we vanmiddag te horen krijgen dat oudere games beter gaan draaien op de Switch 2!
Mocht dit niet het geval zijn dan kan ik 3 maanden eerder verder gaan met TotK :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:31:
[...]
Het onderdrukken volg ik niet helemaal. GameCube games verzamelen is toch een stuk duurder dan Switch games? Of valt het mee?
Veel games kun je redelijk goedkoop aanschaffen (15-30 euro per stuk), maar er zijn inderdaad dure games (200+ euro), maar die koop ik niet. Paper Mario was mijn duurste aanschaf, maar dat spel kost inmiddels minder door de Switch-release. Als de Nintendo Switch Online straks ondersteuning krijgt voor GameCube, zullen de prijzen waarschijnlijk verder omlaag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Verder hoop ik eigenlijk op iets als een trophy implementatie zoals je dat bij PlayStation en Xbox ook kent. Ben bang dat Nintendo daar niet aan wil, maar geeft voor mij altijd net dat zetje om een game 100% uit te spelen ipv alleen de main story.
In Luigi's Mansion 3 zitten 'Achievements' en dat zijn in feite een soort trophy's (alleen zonder zeldzaamheidsniveau). Zoiets zou prima in te voeren zijn. Wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-GeaR schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:45:
[...]

In Luigi's Mansion 3 zitten 'Achievements' en dat zijn in feite een soort trophy's (alleen zonder zeldzaamheidsniveau). Zoiets zou prima in te voeren zijn. Wie weet?
Op zich hebben heel veel games achievements op de Nintendo Switch, maar het zijn dus allemaal in-game achievements. Het voordeel daar van is wat mij betreft dat als een game ontwikkelaar niet creatief genoeg is of geen zin heeft ze te implementeren dat ze dus ook niet in de game zitten. Er zijn echter een hoop mensen die graag een overkoepelend achievement systeem willen zien zoals bij Xbox en Playstation. Dan krijgt dus elke game achievements (ook games waar het niet leuk is uitgewerkt). Ik ben er zelf geen voorstander van, ik begrijp niet het voordeel ten opzichte van in-game achievements. Volgens mij is het puur om te kunnen opscheppen over wie de meest onzinnige achievements behaald heeft, maar dat kan ook aan mij liggen :P

Als ik naar Nintendo zelf kijk en hoe ze tot nu toe omgaan met achievements dan liever niet. De Mario Maker 2 in-game achievements waarbij je kledingstukken kon vrij spelen vond ik waardeloos, maar voor een heel klein select groepje mogelijk om alles te behalen. De afbeeldingsstukjes waarbij je eerst de game even moet opstarten om ze daarna alsnog met platina punten aan te schaffen toont ook weinig creativiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
lolgast schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:26:

Technische was alleen het scherm en accu anders. Bij ons zit ie 99,9% van de tijd in het dock, dus dat boeit mij verder niet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:31:
[...]

Klinkt gek, maar het niet makkelijk kunnen wisselen is juist de reden dat ik een voorkeur heb voor fysiek. Het moet dan wel grotendeels compleet op cartridge staan anders wordt het een beetje onzinnig. Het eerst moeten installeren van games zoals bij de Xbox One was voor mij destijds een reden om daar wel volledig digitaal te gaan.

Het onderdrukken volg ik niet helemaal. GameCube games verzamelen is toch een stuk duurder dan Switch games? Of valt het mee? De interesse in de GameCube en oudere consoles begrijp ik wel, maar ik heb besloten om op 1 platform te focussen. Afwachten hoe Backwards compatibility precies gaat werken, maar zou mooi zijn als ik die collectie net zo makkelijk kan gebruiken op de Switch 2.
Ik blijf ook wel bij fysieke games, maar vooral vanwege een grotere keus aan winkels en daardoor lagere prijzen dan de Nintendo eShop. Ik heb veel first-party games voor rond de €40 kunnen kopen terwijl dezelfde games bij de eShop nog steeds €60 kosten. Ook third-party games zijn goedkoper, zo heb ik deze week nog Dragon Quest III HD-2D Remake gekocht voor €35.

Enige nadeel is wel dat alle games meenemen erg onhandig is. In mijn case zitten wel 10 games die ik vaak speel en minder lineair zijn (bijvoorbeeld Mario Kart, Splatoon, 51 Worldwide Games, Smash Bros., Animal Crossing en Super Mario Party Jamboree).

Met updates heb ik trouwens geen problemen, ik ga niet wachten op een complete versie van de game card. Ik merk wel dat als je heel lang wacht met bepaalde games dat er dan minder voorraad is. Xenoblade en Bayonetta games zijn nu bij weinig winkels verkrijgbaar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik had tot vorig jaar een Switch 1 met een aantal digitale games, als ik nu een Switch 2 koop en hierop inlog met dezelfde Nintendo account dan neem ik aan dat ik weer toegang heb tot deze digitale Switch games?

Ik stoorde me ook regelmatig aan de performance in Switch games, ik hoop echt dat in ieder geval Nintendo's eigen games meteen een 60 fps patch oid krijgen voor de Switch 2. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
Redblader schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:31:
Ik had tot vorig jaar een Switch 1 met een aantal digitale games, als ik nu een Switch 2 koop en hierop inlog met dezelfde Nintendo account dan neem ik aan dat ik weer toegang heb tot deze digitale Switch games?

Ik stoorde me ook regelmatig aan de performance in Switch games, ik hoop echt dat in ieder geval Nintendo's eigen games meteen een 60 fps patch oid krijgen voor de Switch 2. :)
Ja dit is al bevestigd met de aankondiging en staat ook op de website van Nintendo:
Op de Nintendo Switch 2 kun je zowel exclusieve Nintendo Switch 2-games als Nintendo Switch-games spelen.*

* Zowel fysieke als digitale Nintendo Switch-games zijn speelbaar op de Nintendo Switch 2.
Er kunnen bepaalde Nintendo Switch-games zijn die niet worden ondersteund of niet volledig compatibel zijn met de Nintendo Switch 2. Details hierover worden op een latere datum gedeeld via de Nintendo-website.
Nintendo Switch Online-leden kunnen de dienst blijven gebruiken op de Nintendo Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 18:07
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
[...]

Switch 2 voor €449
Switch 2 OLED voor €549

Ik blijf bij 399 voor de Switch 2. En ik verwacht een prijsverlaging voor Switch 1, waarbij de OLED naar 329 gaat, normale naar 249 en de Lite naar 179.

Verder hoop ik nog een op bundel met Mario Kart waarbij we tevens andere Joycon kleuren zien. Kleuren van de Joycon zijn dan inverted, dus lichtblauw/zalmroze als shell (zoals de rood/blauwe joycons nu).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:11:
[...]

Ik blijf bij 399 voor de Switch 2. En ik verwacht een prijsverlaging voor Switch 1, waarbij de OLED naar 329 gaat, normale naar 249 en de Lite naar 179.

Verder hoop ik nog een op bundel met Mario Kart waarbij we tevens andere Joycon kleuren zien. Kleuren van de Joycon zijn dan inverted, dus lichtblauw/zalmroze als shell (zoals de rood/blauwe joycons nu).
Als de Switch 2 niet meteen met OLED komt weet ik niet of het slim is om de Switch 1 OLED in de winkels te houden. Dan heb je een goedkoper product met een beter scherp. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bpow schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:37:
Golden Sun Remake ala Final Fantasy 7 blijft mijn ultieme droom
Hoewel ik dit graag zou willen, heb ik ook liever originele games.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Hopelijk een nieuwe 1080 Snowboarding, F-Zero en Wave Race.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:11:
[...]

Ik merkte met de topic start dat jij wel fan bent van die Switch kleuren :P Keuze is altijd goed, maar ik was juist wel blij dat het blauw en rood gebruik tot nu toe wat subtieler is toegepast bij de Switch 2. Ik ben benieuwd hoe een tweede kleurstelling er uit gaat zien, maar verwacht dat ze wel enige onderscheid maken met de Switch 1 en daarom niet dezelfde kleuren neon blauw en rode Joy-cons uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:12:
[...]

Als de Switch 2 niet meteen met OLED komt weet ik niet of het slim is om de Switch 1 OLED in de winkels te houden. Dan heb je een goedkoper product met een beter scherp. Dat is toch raar?
Switch 2 krijgt sowieso een 'beter scherm' is aangekondigd maar hoe en wat dat horen we straks. Ik verwacht zelf dat OLED ook de standaard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:12:
[...]

Ik verwacht dat de zorgen over het LCD scherm wat overdreven gaan zijn. Dus lijkt mij geen probleem om de Switch 1 OLED in het assortiment te houden. Sowieso al twee verschillende generatie consoles. Wel vraag ik me af of het logisch is om de gehele huidige Switch lijn in het assortiment te houden. Wellicht verdwijnt de Switch Lite, Switch of Switch OLED?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:46
Ik verwacht geen Oled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ik speel voor 95% toch op me grote scherm dus voor mij zal het een worst wezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Mijn grootste hoop/wens qua games is toch wel een nieuwe Mario Maker, Donkey Kong of Wario Land.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Ruim een uur voor de Direct al ruim 50.000 wachtende voor de stream in Amerika.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xxxu1sDGs5Q05Ui6LEaxT8uM-Rw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/61TCjJjozs7GSQKVfhdEZMsn.png?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:43:

[Afbeelding]
Ik heb de "stream" al sinds vanochtend vroeg open staan (toen de link hier werd gedeeld) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MVA.
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-07 08:48
Ik hoop vandaag een versie te zien met alternatieve kleuren. Dat lichtblauw en dan vooral het zalmroze is nu niet echt mooi te noemen, dan liever het fel blauw en rood van de switch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Gynnad schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:43:

[Afbeelding]
En nog eens 50K voor de Nintendo Japan, 6K voor Nintendo UK en <500 voor Nederland :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:00

NetAmp

"for indoor use only"

Chat is disabled for this live stream.
:'( Voor zowel de Nintendo NL als de NoA stream, op YouTube.

Gelukkig hebben wij dit GoT forum. ;)
En op o.a. Discord zal het op diverse kanalen ook wel helemaal 'los gaan'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:36:
Mijn grootste hoop/wens qua games is toch wel een nieuwe Mario Maker, Donkey Kong of Wario Land.
Nieuwe Donkey Kong Country hoop ik al jaren op. :P Super Mario Galaxy 3 zou ook mooi zijn. Zie ik eigenlijk nog liever dan Super Mario Odyssey 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
NetAmp schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:52:
[...]

:'( Voor zowel de Nintendo NL als de NoA stream, op YouTube.

Gelukkig hebben wij dit GoT forum. ;)
En op o.a. Discord zal het op diverse kanalen ook wel helemaal 'los gaan'.
Ze moeten de C-knop nog indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb er in ieder geval zin in. Wel besloten dat ik vandaag geen reacties meer ga plaatsen bij Switch 2 nieuwsartikelen op de frontpage. Echt klaar met het misbruik maken van het moderatie systeem en mensen die grappig denken te zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:55:
Ik heb er in ieder geval zin in. Wel besloten dat ik vandaag geen reacties meer ga plaatsen bij Switch 2 nieuwsartikelen op de frontpage. Echt klaar met het misbruik maken van het moderatie systeem en mensen die grappig denken te zijn :P
Hier ook onwijs veel zin in, nog een uurtje!
Ik ga de Nederlandse stream kijken;

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
L23 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:59:
[...]

Zou ik ook doen. Hopelijk weer mooie Nederlandse titels zoals Kirby en de Vergeten Wereld.
Haha hoor ik daar sarcasme? :P
Welke stream ga jij kijken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:59:
[...]

Haha hoor ik daar sarcasme? :P
Welke stream ga jij kijken :*)
Ja klopt :P Maar ga ook de Nederlandse stream kijken. Vind ik gewoon handiger als het om lokale verschillen gaat en hopelijk zien we de prijs dan gelijk in euro's. Als er dingen in het Nederlands worden ingesproken tijdens een Direct vind ik altijd wat minder. En de Nederlandse vertaling van Kirby and the Forgotten Land vond ik ook vrij suf, maar uiteindelijk toch trots dat ik het Nederlandse doosje de kast heb staan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Krijg weer een beetje die E3 vibes. Speculaties, hype, een dosis hopium en nuchterheid om straks te eindigen in blijschap of teleurstelling :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:54:
[...]

Nieuwe Donkey Kong Country hoop ik al jaren op. :P Super Mario Galaxy 3 zou ook mooi zijn. Zie ik eigenlijk nog liever dan Super Mario Odyssey 2.
Ik hoop een keer een 3D Donkey Kong eigenlijk. Misschien heet ie wel Donkey Kong Country 3D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:17:
[...]

Ik hoop een keer een 3D Donkey Kong eigenlijk. Misschien heet ie wel Donkey Kong Country 3D.
Blijkt dat de Treehouse morgen 4 uur lang Donkey Kong 64 op NSO is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:20:
[...]

Blijkt dat de Treehouse morgen 4 uur lang Donkey Kong 64 op NSO is...
:+

En wat als de C-button voor Cardio staat om motion controls aan/uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:23:
[...]

:+

En wat als de C-button voor Cardio staat om motion controls aan/uit te zetten :P
... wanneer zouden ze de opvolger van Ring Fit Adventure aankondigen? 2027?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Zeror schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:17:
[...]

Dan liever een nieuwe Jungle Beat. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

@Zeror misschien tijdelijk even boven je uitstekende TS ook even vermelden dat het vandaag 2 april is en die tijd daar betrekking op heeft, en met een link naar de streams? Ik had al bijna een topic report ingeschoten :P

edit, en nog een half uurtje, blij dat dit topic nu zo actief is, anders had ik het gemist denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 02-04-2025 14:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Een nieuw DK zou wel vet zijn. En een nieuwe Star Fox zou ik ook wel kunnen waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Thijs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:29:
Een nieuw DK zou wel vet zijn. En een nieuwe Star Fox zou ik ook wel kunnen waarderen.
Het liefst zou ik dan Star Fox Adventures 2 zien. Vond ik veel leuker dan een rail shooter wat Star Fox normaal gesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:32:
[...]

Het liefst zou ik dan Star Fox Adventures 2 zien. Vond ik veel leuker dan een rail shooter wat Star Fox normaal gesproken is.
Ja, die vond ik ook erg leuk op de GameCube. In principe zit er nog genoeg potentie in dat IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Thijs schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:33:
[...]

Ja, die vond ik ook erg leuk op de GameCube. In principe zit er nog genoeg potentie in dat IP.
Jouw avatar doet me er trouwens aan herinneren dat Okami 2 er ook nog aankomt. Zou ook wel leuk zijn als we daar vandaag eventueel wat meer van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ik heb er zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:38:
[...]

Net gemerkt: eerste keer dat we een Direct in 4K gestreamed krijgen.
Oeh, is dat al een hint? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:40:
[...]

Misschien hebben ze eindelijk door hoe sterk de YouTube compressie is op deze streams :+
Over streams gesproken, gestreamde spellen zijn gelukkig een stille dood gestorven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Raem schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:32:
[...]

Hier sluit ik me helemaal bij aan, deel 1 op de GameCube grijs gespeeld, dat was echt een geweldige en unieke game in de Star Fox universum.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

franssie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:25:
@Zeror misschien tijdelijk even boven je uitstekende TS ook even vermelden dat het vandaag 2 april is en die tijd daar betrekking op heeft, en met een link naar de streams? Ik had al bijna een topic report ingeschoten :P

edit, en nog een half uurtje, blij dat dit topic nu zo actief is, anders had ik het gemist denk ik.
Ik heb vanochtend de titel aangepast om in het topicoverzicht al te kunnen spotten dat het vandaag is. Maar vandaag is misschien niet duidelijk genoeg. Ik heb het aangepast naar 2 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:38:
[...]

Net gemerkt: eerste keer dat we een Direct in 4K gestreamed krijgen.
Bij de PlayStation State of Play en Showcases zijn de 4K streams op YouTube ook niet al te best hoor. Maar wel tof dat Nintendo een 4K stream heeft dus dat beloofd in ieder geval 4K games _/-\o_
Pagina: 1 ... 27 ... 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4