Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:26
MrJoery schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Dat is simpelweg omdat Delta meer vraagt om gebruikt te maken van hun netwerk. ODF is geen eigen provider en hoeft dus ook niet met anderen te concurreren.

Officieel gezien zijn Delta Fiber, Delta Netwerk & Delta Energie aparte bedrijven, maar...
[sarcasme]
Wat zou het mooi zijn als er een instantie was die de tarieven die glasvezelnetwerken aan providers rekenen zou controleren en ervoor zou zorgen dat er een level playing field is.
[/sarcasme]

Ow wacht de ACM reguleert KPN en zelfs met de verlaagde tarieven zijn ze nog steeds het duurste netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het is bekend dat Delta ook op ODF komt.
Is Delta straks dan ook goedkoper op ODF als op het eigen netwerk van DFN?
Ik ben heel benieuwd of daar ook tien euro per maand prijsverschil tussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
dolopfriet schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:09:
Het is bekend dat Delta ook op ODF komt.
Wanneer is dat bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
https://tweakers.net/nieu...ia-elkaars-netwerken.html

[ Voor 5% gewijzigd door dolopfriet op 25-10-2023 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

inhico

pw

Uit de topicstart:
Ook kan je een goedkope SFP module gebruiken om het door de provider geleverde modem helemaal te omzeilen. Bellen en TV kan dan afhankelijk van je router niet of minder goed werken.
Hier Delta AON. Ik heb een mediaconvertor en wil mijn eigen router (Netgear R7800) gebruiken. Is er een mogelijkheid om ook vaste telefonie werkend te krijgen? Dat gebruiken we nauwelijks, maar wil het toch proberen. Alleen geen idee waar te beginnen.
De manual van mijn router geeft geen houvast. De router ondersteunt VLAN Tagging, maar heeft geen RJ11 aansluiting, alleen RJ45.
Is het simpelweg VLAN correct instellen en een verloopje RJ11->RJ45 gebruiken?
Kan het gewoon proberen natuurlijk, maar wie weet heeft iemand hier ervaring mee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
inhico schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Hier Delta AON. Ik heb een mediaconvertor en wil mijn eigen router (Netgear R7800) gebruiken. Is er een mogelijkheid om ook vaste telefonie werkend te krijgen? Dat gebruiken we nauwelijks, maar wil het toch proberen. Alleen geen idee waar te beginnen.
De manual van mijn router geeft geen houvast. De router ondersteunt VLAN Tagging, maar heeft geen RJ11 aansluiting, alleen RJ45.
Kan het gewoon proberen natuurlijk, maar wie weet heeft iemand hier ervaring mee.
Dat zal niet werken op deze manier, de gemiddelde router heeft ook geen ondersteuning voor telefonie. Delta heeft op hun eigen modem pagina een stukje staan over het instellen van VOIP (link, stap 5). Maar hiervoor heb je wel een compatibel apparaat nodig (bijv. een DECT).

De meeste Tweakers die nog gebruik willen maken van de vaste lijn gaan over op een goedkope VOIP-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:19
[...]

Ik ga heel eerlijk zijn. Als je al niet weet dat telefonie over RJ11 iets heeeel anders is (werkt elektrisch totaal anders) dan ethernet over RJ45, dan denk ik niet dat je hier uit gaat komen. Het juiste VLAN uit je WAN aansluiting naar je LAN doorzetten is niet makkelijk zonder de juiste basis kennis.

Als je vaste telefonie belangrijk vindt, ben je misschien toch beter af met het meegeleverde modem. Je kunt altijd je router daar nog achter hangen als je daar heel erg aan gehecht bent.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:26
[...]

Voor VoIP heb je dan zoiets nodig: https://www.voipshop.nl/g...oor-2-telefoons/pid=51580

VLAN102 taggen aan WAN of extern SIP abonnement afsluiten en gaan.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

inhico

pw

ernstoud schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Voor VoIP heb je dan zoiets nodig: https://www.voipshop.nl/g...oor-2-telefoons/pid=51580

VLAN102 taggen aan WAN of extern SIP abonnement afsluiten en gaan.
Dank voor de tip. Moet dus wel kunnen. De benodigde instellingen zijn te vinden op de Delta-site, zoals MrJoery noemt.

Nadeel is wel dat er dan weer een extra apparaat (met enig electriciteitsverbruik) bij komt. En dat apparaatje kost zo'n 6-7 tientjes. Beetje veel voor een abo van 2€ per maand en vrijwel geen gesprekskosten. De tweedehandsmarkt is ook niet erg levendig.
Dan kan ik dat geld beter investeren in een andere modem/router.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 00:13
Ik heb Delta glasvezel in de meterkast hier, nog nooit een abonnement op gehad. Maar nu dacht ik eens kijken naar dat nieuwe 5 Gbit abonnement. Maar bij de postcode check is de Max 2Gb.

Is dit dan AON fiber?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
xares schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:04:
Ik heb Delta glasvezel in de meterkast hier, nog nooit een abonnement op gehad. Maar nu dacht ik eens kijken naar dat nieuwe 5 Gbit abonnement. Maar bij de postcode check is de Max 2Gb.

Is dit dan AON fiber?
Nee. AON gaat tot 1 Gbps.

Het 5 Gbps. abonnement is (nog) niet overal beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 05-09 00:13
ernstoud schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:07:
[...]

Nee. AON gaat tot 1 Gbps.

Het 5 Gbps. abonnement is (nog) niet overal beschikbaar.
Ah vandaar :)

In het persbericht staat " Op maandag 16 oktober lanceert DELTA op zijn gehele glasvezelnetwerk een nieuw 5 Gig-abonnement (5 Gbps)."

Kan je dus ook met een korreltje zout nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Kliksafe versterkt glasvezelpositie door partnership met DELTA Fiber

https://www.deltafiber.nl...tnership-met-delta-fiber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Mapje schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:52:
Kliksafe versterkt glasvezelpositie door partnership met DELTA Fiber

https://www.deltafiber.nl...tnership-met-delta-fiber/
Een gevalletje Odido / Freedom lijkt het. Wel weer een aanbieder erbij waar je naar alle waarschijnlijkheid een Nokia ONT krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:43
MrJoery schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:07:
[...]

Een gevalletje Odido / Freedom lijkt het. Wel weer een aanbieder erbij waar je naar alle waarschijnlijkheid een Nokia ONT krijgt.
En op zondag de website op zwart en niet bereikbaar. Geen TV ook. Kliksafe was overigens al providers op dit netwerk, dus niets nieuws onder de zon.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Mapje
DELTA Fiber ondertekent Gedragscode Veilige Aanleg Digitale Infrastructuur

https://www.deltafiber.nl...-digitale-infrastructuur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:47
edit: verkeerde topic (kan mn bericht niet weg halen)

[ Voor 89% gewijzigd door joepadmiraal op 17-11-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Mapje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:55:
DELTA Fiber ondertekent Gedragscode Veilige Aanleg Digitale Infrastructuur

https://www.deltafiber.nl...-digitale-infrastructuur/
En nou nog een gedragscode elementaire omgangsvormen voor de werklui. Ik heb me verbaasd bij de aanleg over het totale gebrek aan fatsoen van die mensen. Zonder aankondiging om 07:30 uur voor de deur staan, in onverstaanbare taal spreken, en niet het fatsoen hebben te laten weten dat je het dienblad met koffiemokken en suikerpot op de weg in stukken hebt laten vallen. Nee, gewoon met de noorderzon vertrekken. Eikels :( .

En de opmerking van de laatste monteur dat er in mijn werkkamer een hoop spullen stonden die hij kon stelen, was dan de druppel in de emmer.

[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 17-11-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 19:34
ernstoud schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:50:
[...]

En nou nog een gedragscode elementaire omgangsvormen voor de werklui. Ik heb me verbaasd bij de aanleg over het totale gebrek aan fatsoen van die mensen. Zonder aankondiging om 07:30 uur voor de deur staan, in onverstaanbare taal spreken, en niet het fatsoen hebben te laten weten dat je het dienblad met koffiemokken en suikerpot op de weg in stukken hebt laten vallen. Nee, gewoon met de noorderzon vertrekken. Eikels :( .

En de opmerking van de laatste monteur dat er in mijn werkkamer een hoop spullen stonden die hij kon stelen, was dan de druppel in de emmer.
Ik kan je ervaring in het geheel niet beamen.
mannen waren grieken, harde werkers en wilde voor een bak koffie ook wel ff een leiding van meterkast naar garage schieten.
lieten alle netjes achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:36
Een paar weken terug kon ik op de website van Odido wel glasvezel abonnement nemen, maar als ik nu kijk wordt er aangegeven dat het niet beschikbaar is. Ik woon in Kapelle (Zeeland).

Heeft iemand dat nu ook?

Ik wil nog deze week vragen aan Odido hoe dit zit.

Edit:
Het is niet alleen bij mij, zie https://community.odido.n...a-niet-beschikbaar-358167

[ Voor 30% gewijzigd door Calamor op 21-11-2023 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
Calamor schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:07:
Een paar weken terug kon ik op de website van Odido wel glasvezel abonnement nemen, maar als ik nu kijk wordt er aangegeven dat het niet beschikbaar is. Ik woon in Kapelle (Zeeland).

Heeft iemand dat nu ook?

Ik wil nog deze week vragen aan Odido hoe dit zit.

Edit:
Het is niet alleen bij mij, zie https://community.odido.n...a-niet-beschikbaar-358167
Zelfde hier. Pure speculatie, maar ik denk dat Odido tegen dezelfde problemen aanloopt die ervoor zorgen dat Freedom nog niet via DFN levert (het inplannen van monteursafspraken van Guidion werkt niet zoals het hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 05:30
Ik heb gisteren toevallig besloten om toch maar over te gaan stappen van Delta naar Odido, en heb geen problemen gehad met het bestelproces, ook niet met mijn huisnummer met toevoeging. Dat liep allemaal goed. Wellicht dat het om specifieke regio's gaat?
Maar goed, een soepel bestelproces zegt natuurlijk niets over hoe de rest gaat :P

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
Heb een topic bij hun geopend en dit kreeg ik als antwoord:
Het kan namelijk per adres verschillen wat er aan de hand is. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat onze eigen apparatuur in de wijkcentrale nog niet gereed is of juist vertraging heeft, waardoor je momenteel dit nog niet kunt aanvragen en dit voorheen wel het geval is.

Ze hebben mij adres gecontroleerd en het zou wel mogelijk moeten zijn.
Gisteren aangevraagd en dan via cashbackxl, je krijg ook nog eens 36 euro terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ernstoud
Het bezoekverslag van ondergetekende en @justdaboo 22 november aan het Delta test team:

ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Odido komt met 2Gbit en 8Gbit abonnementen (link)

Even vergelijken:

1 Gbit2 Gbit4 Gbit5 Gbit8 Gbit
Odido€ 55€ 65--€ 85 (niet via DFN)
Delta€ 55€ 65-€ 125 (met mobiel abo)€ 70 (niet meer leverbaar)
KPN (niet via DFN)€ 52,50-€ 67,50--

Wel jammer dat niet al deze pakketten via DFN leverbaar zijn, dat zou de keuze een stuk uitgebreider maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 05:30
Klein detail: via Odido kosten de abonnementen (mits het via DFN loopt) hetzelfde als bij Delta (55 en 65 euro p/m voor 1 en 2 Gbit/s resp).

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 28-11-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
EDIT schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:14:
Klein detail: via Odido kosten de abonnementen (mits het via DFN loopt) hetzelfde als bij Delta (55 en 65 euro p/m voor 1 en 2 Gbit/s resp).
oeps, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:09
Toch wel weer teleurstellend. Vandaag zou ik overgaan van Caiway naar Odido, beide op het Delta netwerk. Nou is Delta 'vergeten' me om te patchen van AON naar XGSPON.

Odido heeft geen idee hoe lang dat gaat duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Polyphemus schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 16:05:
Toch wel weer teleurstellend. Vandaag zou ik overgaan van Caiway naar Odido, beide op het Delta netwerk. Nou is Delta 'vergeten' me om te patchen van AON naar XGSPON.

Odido heeft geen idee hoe lang dat gaat duren :/
Balen! Werkt je oude Caiway verbinding nog wel of zit je onbepaalde tijd zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:09
esky schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:01:
[...]

Balen! Werkt je oude Caiway verbinding nog wel of zit je onbepaalde tijd zonder internet?
Ik zit zonder :'(

Het is namelijk dezelfde glasvezel. Heb de overstap 6 weken geleden aangevraagd, en dan blijft het toch weer ergens hangen… Ik begrijp dat je als Delta Netwerk je klanten overzet op de nieuwste technologie als ze van provider overstappen, want dat is een mooi moment, maar zorg dan dat het dan ook soepel loopt :/

Heb van Odido wel een unlimited 7 dagen voucher gekregen voor mobiel internet, maar TV werkt ook nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Polyphemus op 01-12-2023 18:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
Pre-order nu ook beschikbaar in gebieden waar DELTA al ligt :

https://freedom.nl/nieuws...bieden-waar-delta-al-ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 18:52
Het is wel €21,- duurder, dan freedom via de andere (inmiddels failliete) glasvezelboer…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Pvd01 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:04:
[...]

Het is wel €21,- duurder, dan freedom via de andere (inmiddels failliete) glasvezelboer…..
Misschien dat die glasvezel”boer” daarom failliet ging? Te weinig inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 18:52
ernstoud schreef op woensdag 6 december 2023 @ 19:09:
[...]

Misschien dat die glasvezel”boer” daarom failliet ging? Te weinig inkomsten?
Dat zou zomaar kunnen… Het gaat om ViberQ (onderdeel van Rodin). Ze hebben het aanleggen van de glasvezel in Groningen nogal onderschat (snel internet Groningen). Echter is freedom 1024/1024 nog steeds te bestellen voor €51,-. Freedom 1024/1024 via Delta Fiber kost maar liefst €72,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Ik zag het nieuwsbericht van Freedom ook ja. Erg jammer dat het zo enorm duur is wat ik had serieus interesse...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hier toch wel een beetje gefrustreerd aan het raken van de aanlegprocedure.
In augustus is er bij mij een schouw geweest, maand later ligt er een groene kabel bij mijn gevel.

Nu is het wachten op het naar binnen brengen in de meterkast.

In de nieuwsbrieven van Delta stond begin november dat de civiele werkzaamheden voor 80% gereed zijn en dat de aannemer (BAM) dan gaat beginnen met de huisaansluitingen.

Deze week contact gehad met BAM, en die zeggen het kan wel 9 tot 12 maanden duren vanaf de schouw.

Ik woon in een niet al te groot dorp, waarom moet dat zo lang duren. BAM verhult zich in allerlei factoren die van invloed kunnen zijn op vertragingen.

Zijn deze periodes normaal?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ja, simpelweg omdat jouw dorp niet de enige is die aangesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

bjusterbaarlik schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:11:
Ja, simpelweg omdat jouw dorp niet de enige is die aangesloten moet worden.
Ja dat snap ik, maar ik baal ervan dat Delta doet alsof het minder lang gaat duren dan wat BAM nu tegen mij zegt. Ze kunnen ook aan verwachtingenmanagement doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:19:
[...]

Ja dat snap ik, maar ik baal ervan dat Delta doet alsof het minder lang gaat duren dan wat BAM nu tegen mij zegt. Ze kunnen ook aan verwachtingenmanagement doen natuurlijk.
Kan ook zoiets simpels zijn als wachten op de netbeheerder voor een stroomaansluiting voor de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 21:16

TheProphet

unifi-forum.nl

Weet iemand of Odido
  • IPV6 uitgeeft
  • IPV4 deelt met de buurman
  • Vaste IPV4 adressen geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
[...]

Je moest eens weten wat er allemaal om de hoek komt kijken bij de aanleg, gemeenten, soms derden die toestemming moeten geven voor graven, pop aanleg dus stroom bijvoorbeeld, drie of meer aannemers, weersinvloeden, schaarste materieel etc.

Hier duurde het 2,5 jaar. Vanaf de schouw bijna een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
[...]

Wachten is nooit leuk. Volgens mij is er geen enkel project waar ze de planning die ze tijdens het vraagbundelen noemen halen. Vaak komen er een paar maanden bij soms een jaar.

Wat staat er als je hier je postcode invult voor planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

esky schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:52:
[...]

Wachten is nooit leuk. Volgens mij is er geen enkel project waar ze de planning die ze tijdens het vraagbundelen noemen halen. Vaak komen er een paar maanden bij soms een jaar.

Wat staat er als je hier je postcode invult voor planning?
Planning nog onbekend :)
Nou je dan maar op rekenen dat het nog een half jaar duurt.

Tevens gaat KPN hier ook weer de straat open gooien om hun eigen kabel aan te leggen. Heel efficient zullen we maar zeggen, en maar klagen dat ze geen mensen kunnen vinden om het werk te kunnen doen, vind ik niet gek ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 19:59
Slasher schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:33:
Hier toch wel een beetje gefrustreerd aan het raken van de aanlegprocedure.
In augustus is er bij mij een schouw geweest, maand later ligt er een groene kabel bij mijn gevel.

Nu is het wachten op het naar binnen brengen in de meterkast.

In de nieuwsbrieven van Delta stond begin november dat de civiele werkzaamheden voor 80% gereed zijn en dat de aannemer (BAM) dan gaat beginnen met de huisaansluitingen.

Deze week contact gehad met BAM, en die zeggen het kan wel 9 tot 12 maanden duren vanaf de schouw.

Ik woon in een niet al te groot dorp, waarom moet dat zo lang duren. BAM verhult zich in allerlei factoren die van invloed kunnen zijn op vertragingen.

Zijn deze periodes normaal?
Zo, dan heb jij geluk! In november 2022 is Delta hier naar de meterkast komen kijken, hier ligt nog helemaal niets in de straat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 19:34
Hier heeft het ruim twee jaar geduurd, van opgeven tot de daadwerkelijke verbinding.
Kabel voor de deur tot binnen zat ook weer paar maanden tussen.
Ik had tijdens het voor de deur leggen alles al klaar om hem bij mij en de buren binnen te leggen (maar een keer open ivm de beplanting)
Tevens hadden ze nog ff tijd om een mantelpijp van de meterkast naar de garage te schieten. :)
Je moet geduld hebben,

we kregen deze week een brief binnen van glaspoort,(kpn) ze gaan glasvezel aanleggen in de buurt......
Heb maar weer ingeschreven, straks keuze uit , ziggo, delta of kpn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
fazertje schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:47:
Hier heeft het ruim twee jaar geduurd, van opgeven tot de daadwerkelijke verbinding.
Kabel voor de deur tot binnen zat ook weer paar maanden tussen.
Ik had tijdens het voor de deur leggen alles al klaar om hem bij mij en de buren binnen te leggen (maar een keer open ivm de beplanting)
Tevens hadden ze nog ff tijd om een mantelpijp van de meterkast naar de garage te schieten. :)
Je moet geduld hebben,

we kregen deze week een brief binnen van glaspoort,(kpn) ze gaan glasvezel aanleggen in de buurt......
Heb maar weer ingeschreven, straks keuze uit , ziggo, delta of kpn,
Dat vegroot de keuze ruim! Hier is Ziggo er afgedrukt, Caiway/Delta heeft glasvezel en coax liggen. KPN via wapperend koperlijntje. Het wachten is tot KPN gaat aanleggen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Een klein maandje met de FS XGS-ONU-25-20NI module icm de DrayTek Vigor 3910 onderweg op een Delta Fiber 8/8 lijn.

Deze tests zijn uitgevoerd zonder rekening te houden met de werkzaamheden op kantoor of thuis. De test machine heeft wel de hoogste prio, dus het is geen 100% meting, maar een "normal use".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4jOjJO04Ywsw4K5ODfmt4PaH7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lwQaLmy0ZAwxEvs4wyCCGdZ5.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
Ik zie er weer vier nieuwe aanbieders bij staan :

Eazit
Nextpertise
Qonnected
Vodafone business

https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Mapje schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:00:
Ik zie er weer vier nieuwe aanbieders bij staan :

Eazit
Nextpertise
Qonnected
Vodafone business

https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/
Bedankt, ik heb de TS aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Ik zie er weer een nieuwe aanbieder bij staat :

https://www.emerce.nl/wir...r-glasvezel-delta-netwerk

Geen idee of het zakelijk en/of particulier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Mapje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:37:
Ik zie er weer een nieuwe aanbieder bij staat :

https://www.emerce.nl/wir...r-glasvezel-delta-netwerk

Geen idee of het zakelijk en/of particulier is.
Die stond zowaar al in de TS :)

Hun postcodecheck is trouwens wel erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbosma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 21:57
esky schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Die stond zowaar al in de TS :)

Hun postcodecheck is trouwens wel erg netjes!
Bedankt! Altijd leuk om dit soort feedback te lezen :D
We proberen het voor resellers zo gemakkelijk mogelijk te maken, deze postcodecheck hebben we daarom als WP plugin beschikbaar gesteld voor onze partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
mbosma schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:49:
[...]

Bedankt! Altijd leuk om dit soort feedback te lezen :D
We proberen het voor resellers zo gemakkelijk mogelijk te maken, deze postcodecheck hebben we daarom als WP plugin beschikbaar gesteld voor onze partners.
Wel vreemd op mijn adres wordt Eurofiber glasvezel en KPN glasvezel genoemd. Die liggen er beide (helaas) (nog) niet, Of weet jullie postcodecheck meer over plannen daartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Sjakie0101 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Wel vreemd op mijn adres wordt Eurofiber glasvezel en KPN glasvezel genoemd. Die liggen er beide (helaas) (nog) niet, Of weet jullie postcodecheck meer over plannen daartoe?
Bij mij ook inderdaad. Ligt hier ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:51
[...]

Klopt niks van die postcodecheck. Hier ligt nog niks en zou glasvezel hebben via Ziggo, Tele2, KPN en Eurofiber. Geen van allen leveren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:26

KRASH

Juist ja...

Incognitum schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:14:
[...]

Klopt niks van die postcodecheck. Hier ligt nog niks en zou glasvezel hebben via Ziggo, Tele2, KPN en Eurofiber. Geen van allen leveren hier.
Dat zullen zakelijke providers zijn die daar kunnen leveren. Dat het waarschijnlijk 10k kost voordat het bij jou in de meterkast ligt doet daar niets aan af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbosma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 21:57
[...]

EWS99 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:34:
[...]

Bij mij ook inderdaad. Ligt hier ook zeker niet.
Incognitum schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:14:
[...]

Toch een kleine opheldering over deze glasvezel mogelijkheden gezien de verwarring:
Zoals KRASH ook al meldde is dit (groot)zakelijk glasvezel wat gegraven zal worden voor een adres na een order.
De prijzen hiervan liggen daardoor hoger als bijvoorbeeld KPN WBA en Delta maar kunnen wel op aanvraag geleverd worden zonder afhankelijk te zijn van het verglazing schema van de leveranciers voor particuliere/klein zakelijke verbindingen.

De postcodecheck geeft alleen aan dat deze leveranciers kunnen leveren, bij een uitgebreidere postcodecheck in ons orderform zal ook meer bekend worden over de afstand die gegraven zal moeten worden en daarbij ook een inzicht over de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
We hebben hier eindelijk een glasvezelkabel voor de deur (helaas nog niet in de meterkast!) en ik ben me daarom aan het oriënteren op de overstap van Ziggo naar Delta glasvezel.

Ik wil alleen internet (dus geen telefoon of tv) en het abonnement zakelijk afsluiten als ZZP-er. Nu zie ik dat Delta een 'Flex Zakelijk' pakket aanbiedt met daarin een tweede telefoonlijn en BTW factuur. De telefoonlijn heb ik niet nodig maar de BTW factuur wel.

Ik vraag me echter af of je bij een normaal abonnement niet ook een BTW factuur krijgt. Weet iemand dat?

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
spocky schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:31:
We hebben hier eindelijk een glasvezelkabel voor de deur (helaas nog niet in de meterkast!) en ik ben me daarom aan het oriënteren op de overstap van Ziggo naar Delta glasvezel.

Ik wil alleen internet (dus geen telefoon of tv) en het abonnement zakelijk afsluiten als ZZP-er. Nu zie ik dat Delta een 'Flex Zakelijk' pakket aanbiedt met daarin een tweede telefoonlijn en BTW factuur. De telefoonlijn heb ik niet nodig maar de BTW factuur wel.

Ik vraag me echter af of je bij een normaal abonnement niet ook een BTW factuur krijgt. Weet iemand dat?
Op mijn consumenten factuur staat de BTW wel apart genoemd. Voor de Belastingdienst genoeg lijkt me.

(Overigens heeft de BD in 14 jaar ZZP’er zijn nog nooit naar mijn uitgaven gevraagd. Wellicht omdat de aangifte door een accountant geregeld wordt en ze die organisatie vertrouwen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:29:
[...]

Op mijn consumenten factuur staat de BTW wel apart genoemd. Voor de Belastingdienst genoeg lijkt me.
Dank! Het leek me al vreemd dat ze facturen zonder BTW zouden sturen maar nu weet ik zeker dat ik de 'Flex zakelijk' optie niet nodig heb.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Ik kreeg vanochtend plots een nieuw ip-adres (ipv4). Dat is mijn derde ip-adres in 9 maanden tijd. IPv6 bleef gelukkig gelijk.
Ik heb Home Assistant ingesteld dat deze me een seintje geeft als het externe ip-adres wijzigt.
Wat zou de reden kunnen zijn dat het ipv4 adres veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ahbart schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:59:
Ik kreeg vanochtend plots een nieuw ip-adres (ipv4). Dat is mijn derde ip-adres in 9 maanden tijd. IPv6 bleef gelukkig gelijk.
Ik heb Home Assistant ingesteld dat deze me een seintje geeft als het externe ip-adres wijzigt.
Onderhoud, herrouteren e.d.; hier vorig jaar ook een paar keer nieuw adres. Vervelend want dan werkt toegang tot mijn VMs in de cloud niet meer. Daar zit een hele strikte firewall rule op.

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 12-02-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Ik moest inderdaad mijn dns ook aanpassen. Dat berichtje met ip adressen is dan wel handig. Vooral in de vakantie.
Ik vind het wel veel wisseling van ipv4-adres. Dat heb ik bij Ziggo slechts 1 keer meegemaakt in een paar jaar tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Welke add-on gebruik je in HA om dit te meten? Heb je zin om je automations en checks in het topic hieronder even te delen en mij te taggen?

Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:09
Ik heb de overstap gemaakt van Caiway naar Odido (of ik zit er midden in) en heb mijn installatiepakket al mogen ontvangen. Aan de Nokia die ik in de doos aantrof maak ik op dat ik omgezet ga worden van AON naar GPON. Opzich geen probleem, maar jammer van het extra apparaat dat hier voor nodig is, nu gebruik ik de SFP direct in mijn eigen apparatuur.

Ik moest verplicht een afspraak maken met een monteur, heeft dit er mee te maken dat ze in de POP mijn aansluiting ook om moeten prikken? Eerder aansluiten dan de afspraak met de monteur heeft dan ook weinig/geen zin.

In huis aansluiten kan ik prima zelf, mijn eigen router is al geconfigureerd en kan naadloos over wanneer Caiway weg valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
gastje01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:36:
Ik heb de overstap gemaakt van Caiway naar Odido (of ik zit er midden in) en heb mijn installatiepakket al mogen ontvangen. Aan de Nokia die ik in de doos aantrof maak ik op dat ik omgezet ga worden van AON naar GPON. Opzich geen probleem, maar jammer van het extra apparaat dat hier voor nodig is, nu gebruik ik de SFP direct in mijn eigen apparatuur.

Ik moest verplicht een afspraak maken met een monteur, heeft dit er mee te maken dat ze in de POP mijn aansluiting ook om moeten prikken? Eerder aansluiten dan de afspraak met de monteur heeft dan ook weinig/geen zin.

In huis aansluiten kan ik prima zelf, mijn eigen router is al geconfigureerd en kan naadloos over wanneer Caiway weg valt.
In de FAQ van dit topic vind je je antwoord:
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Ook de antwoorden op je vervolg vragen staan daar in. Want je kunt je huidige SFP niet meer gebruiken. Er staan uiteraard wel oplossingen in dat topic. Volgens mij krijg je van Odido wel een modem dat in bridge mode staat, omdat Odido hun eigen router daar weer achter hangt.

Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je die beter in dat topic stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:09
EWS99 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:41:
[...]

In de FAQ van dit topic vind je je antwoord:

Ook de antwoorden op je vervolg vragen staan daar in. Want je kunt je huidige SFP niet meer gebruiken. Er staan uiteraard wel oplossingen in dat topic. Volgens mij krijg je van Odido wel een modem dat in bridge mode staat, omdat Odido hun eigen router daar weer achter hangt.

Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je die beter in dat topic stellen
Dat ik mijn huidige SFP niet meer kon gebruiken was ik al van uit gegaan, dat is ook verder geen probleem. Eigen SFP/GPON module is op dit moment voor mij (nog) niet van meerwaarde, het ging er vooral omdat ik de router van Odido (die dus achter de Nokia komt) niet wilde gebruiken, als die Nokia in Bridge staat heb ik mijn doel bereikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
gastje01 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:03:
[...]

Dat ik mijn huidige SFP niet meer kon gebruiken was ik al van uit gegaan, dat is ook verder geen probleem. Eigen SFP/GPON module is op dit moment voor mij (nog) niet van meerwaarde, het ging er vooral omdat ik de router van Odido (die dus achter de Nokia komt) niet wilde gebruiken, als die Nokia in Bridge staat heb ik mijn doel bereikt :)
Als het goed is heb je een Nokia XS-010X-Q ONT gekregen van Odido. Simpel gezegd is het enige wat die doet glas omzetten in ethernet wat je dan weer in je eigen router kan prikken als daar een ethernet WAN poort (1G/2,5G/5G/10G) vrij is.

De monteur komt inderdaad in de PoP je aansluiting omprikken en bij jou de ONT aansluiten en testen of die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Zonet weer een nieuw ip-adres. Ik hoop toch niet dat dit een dagelijkse actie gaat worden!!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 17:06
Hier binnenkort ook een abo bij Delta nu wil ik mijn modem in Bridge modes zetten en al gelezen dat dit niet mogelijk is.

welke modem kan ik nu het beste kopen met deze optie en levert de minste problemen op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Michel242186 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:39:
Hier binnenkort ook een abo bij Delta nu wil ik mijn modem in Bridge modes zetten en al gelezen dat dit niet mogelijk is.

welke modem kan ik nu het beste kopen met deze optie en levert de minste problemen op?
Hier vind je alle info:

Veel plezier met 155 pagina’s lezen. In de TS vind je de meeste informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 15-02-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:56

ofc

Michel242186 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:39:

Dit topic gaat over Delta Netwerk, die het netwerk levert, waarover de internet providers, waaronder Delta, hun diensten leveren.
Het topic over Delta staat hier: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Het installeren van een eigen ONT/modem/router wordt hier besproken: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Mijn advies: Probeer eerst de door delta geleverde Nokia XS-2426G-B voordat je wat anders aanschaft.
Wellicht is het goed genoeg en anders kun je met DMZ mode en een eigen router ook een eind komen (dan heb je dubbele NAT, maar dat is voor mij geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Dit artikel: "Bronnen melden glasvezelflirt Delta Fiber en Glaspoort" is interessant. Wat zouden jullie ervan vinden als Glaspoort DFN overneemt?

Aan de eene kant is het slecht voor de concurrentie omdat er minder netwerken zijn.

Aan de andere kant zou het mooi zijn als de providers die via KPN leveren ineens ook via DFN leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
esky schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:52:

Aan de eene kant is het slecht voor de concurrentie omdat er minder netwerken zijn.
Zou inderdaad heel slecht zijn voor de concurrentie. Die is er dan bijna niet meer voor KPN.
Aan de andere kant zou het mooi zijn als de providers die via KPN leveren ineens ook via DFN leverbaar zijn.
Die mogelijk is er nu ook gewoon. Alle providers kunnen in principe op het netwerk van Delta. Komen elk jaar ook wel een paar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:52:
Dit artikel: "Bronnen melden glasvezelflirt Delta Fiber en Glaspoort" is interessant. Wat zouden jullie ervan vinden als Glaspoort DFN overneemt?

Helemaal prima, beter dan naast elkaar gaan graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Daar zal je heel anders over denken als ze de prijzen verdubbelen omdat er geen concurrentie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
bjusterbaarlik schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:58:
Daar zal je heel anders over denken als ze de prijzen verdubbelen omdat er geen concurrentie meer is.
De providers blijven bestaan, dus concurrentie voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:23:
[...]

De providers blijven bestaan, dus concurrentie voldoende
KPN heeft alleen geen concurrentie, de enige serieuze overgebleven concurrent voor KPN is Ziggo. En die heeft een technisch veel minder netwerk met coax wat ook meer onderhoudt en kosten met zich mee brengt. Daarnaast laat Ziggo geen andere providers toe op hun netwerk. ODF is zeer klein in vergelijking met KPN en DFN samen en alle andere partijen zijn nog veel kleiner.

KPN kan dus vragen wat ze willen wat dus alle providers veel duurder maakt die leveren via het netwerk van KPN. In de praktijk blijft er dan nog maar één serieuze partij over voor alle providers zonder eigen netwerk. Die hebben dus ook geen enkele onderhandelingspositie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
bjusterbaarlik schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:45:
[...]

KPN heeft alleen geen concurrentie, de enige serieuze overgebleven concurrent voor KPN is Ziggo. En die heeft een technisch veel minder netwerk met coax wat ook meer onderhoudt en kosten met zich mee brengt. Daarnaast laat Ziggo geen andere providers toe op hun netwerk. ODF is zeer klein in vergelijking met KPN en DFN samen en alle andere partijen zijn nog veel kleiner.

KPN kan dus vragen wat ze willen wat dus alle providers veel duurder maakt die leveren via het netwerk van KPN. In de praktijk blijft er dan nog maar één serieuze partij over voor alle providers zonder eigen netwerk. Die hebben dus ook geen enkele onderhandelingspositie meer.
Dat ligt aan de fusievoorwaarden. Delta zal als provider voordelen krijgen. Het verhaal dat andere providers diurder zijn klopt niet echt. Odido heeft nette aanbiedingen op alle netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ja dat hebben ze omdat er nu concurrentie is, zodra die dus wegvalt zul je zien dat de prijzen flink omhoog gaan de jaren erna. Een gezond bedrijf heeft nu eenmaal een winstoogmerk. En investeringsmaatschappijen willen ook heel graag hun investeringen zo snel mogelijk terug. Dat gaat het snelst met meer marge. Dus wat doe je dan, prijzen verhogen. Er is nog nooit een bedrijf geweest die geen serieuze concurrentie had die dacht laat ik de prijzen maar zo scherp mogelijk houden en gewoon geen winst draaien maar gewoon quitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
bjusterbaarlik schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:09:
Ja dat hebben ze omdat er nu concurrentie is, zodra die dus wegvalt zul je zien dat de prijzen flink omhoog gaan de jaren erna. Een gezond bedrijf heeft nu eenmaal een winstoogmerk. En investeringsmaatschappijen willen ook heel graag hun investeringen zo snel mogelijk terug. Dat gaat het snelst met meer marge. Dus wat doe je dan, prijzen verhogen. Er is nog nooit een bedrijf geweest die geen serieuze concurrentie had die dacht laat ik de prijzen maar zo scherp mogelijk houden en gewoon geen winst draaien maar gewoon quitte.
Minder concurrentie is inderdaad slecht voor de consument, maar zelfs na een eventuele overname van DFN door Glaspoort is er nog wel wat concurrentie. Delta heeft ruim 1,5 miljoen aansluitingen. ODF zegt volgend jaar ruim 2 miljoen aansluitingen te hebben. En voor veel mensen is Ziggo ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:56:
[...]

Dat ligt aan de fusievoorwaarden. Delta zal als provider voordelen krijgen. Het verhaal dat andere providers diurder zijn klopt niet echt. Odido heeft nette aanbiedingen op alle netwerken.
Bij Freedom zie je het verschil in de netwerken goed, daar zijn de tarieven voor hetzelfde 1Gbit pakket:
1Gbit via ODF € 51 per maand
1Gbit via DFN € 72 per maand
1Gbit via KPN € 76 per maand

Odido is op alle netwerken goedkoper:
1Gbit via ODF € 45 per maand
1Gbit via KPN € 45 per maand
1Gbit via DFN € 55 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:05:
[...]

Bij Freedom zie je het verschil in de netwerken goed, daar zijn de tarieven voor hetzelfde 1Gbit pakket:
1Gbit via ODF € 51 per maand
1Gbit via DFN € 72 per maand
1Gbit via KPN € 76 per maand

Odido is op alle netwerken goedkoper:
1Gbit via ODF € 45 per maand
1Gbit via KPN € 45 per maand
1Gbit via DFN € 55 per maand
Dat kan, maar ik kijk ook naar actieanbiedingen. Je hebt ook meer overstapmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Na ca. 3 jaar gewacht te hebben is vandaag eindelijk de FTU gemonteerd. Maar de monteur kon de glasvezel niet testen want hij was alleen en had geen collega beschikbaar voor op de POP, dus het wordt weer wachten op een volgende monteur (mijn pakket met de Nokia glasmodem, tv ontvanger en kabels had ik afgelopen december al ontvangen dus ik heb alles al een tijd in huis)

Maar glasvezel hoef je toch niet aan 2 kanten aan te sluiten om te testen?
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat met XGS-PON (DFN) dus vandaar de vraag.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
6Pac schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:16:
Na ca. 3 jaar gewacht te hebben is vandaag eindelijk de FTU gemonteerd. Maar de monteur kon de glasvezel niet testen want hij was alleen en had geen collega beschikbaar voor op de POP, dus het wordt weer wachten op een volgende monteur (mijn pakket met de Nokia glasmodem, tv ontvanger en kabels had ik afgelopen december al ontvangen dus ik heb alles al een tijd in huis)

Maar glasvezel hoef je toch niet aan 2 kanten aan te sluiten om te testen?
Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat met XGS-PON (DFN) dus vandaar de vraag.
Als je het modem toch al hebt zou je het vast kunnen aansluiten en kijken of je al internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Nou, hier hebben we sinds vandaag het groene sprietje voor de deur. In december was de schouw, ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...uiting-in-meer-woningen-/

Dit werpt meer licht op de zaak. Jarco/TotaalTV heeft bronnen inzak de fusie tussen DFN en Glaspoort bij de aannemers die de boel moeten aanleggen.
Die aannemers zijn het beleid gaan wijzigen inzake dubbele aanleg in de gebieden waar DFN en Glaspoort gelijktijdig aanleggen.
Nu dit zo warm wordt, moeten DFN en Glaspoort/Draad toch met een persbericht gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

nodri2000 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:15:
Nou, hier hebben we sinds vandaag het groene sprietje voor de deur. In december was de schouw, ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Lang :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 19:50

Newy

is het nog steeds Zat

In januari glasvezel aangevraagd, zou in februari beschikbaar komen..
Communicatie nauwelijks aanwezig, ze willen/kunnen niet aangeven wanneer ik aangesloten ga worden..
Baal er goed van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Newy schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:22:
In januari glasvezel aangevraagd, zou in februari beschikbaar komen..
Communicatie nauwelijks aanwezig, ze willen/kunnen niet aangeven wanneer ik aangesloten ga worden..
Baal er goed van !
Er ligt al wel glasvezel van Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 19:50

Newy

is het nog steeds Zat

Ja, er zijn ook foto's gemaakt van mijn meterkast, en had toestemming gegeven de kabel naar binnen te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Newy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:26:
Ja, er zijn ook foto's gemaakt van mijn meterkast, en had toestemming gegeven de kabel naar binnen te brengen..
Dit kan best even duren…. De straatkasten en de infrastructuur moeten wel helemaal af zijn.
Geduld is een schone zaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Hier in de buurt is het DFN netwerk al een tijd af, maar nu zie ik bij een aantal pops werkzaamheden om extra mantelbuizen de grond in te stoppen. Weet iemand wat dat zou kunnen betekenen?

-Is Delta hun backbone meer redundant aan het maken?
-Komt er een tweede belichter die eigen backhaul nodig heeft?
-Bereid DFN zich voor op nieuwbouwplannen die nog niet bekend zijn gemaakt?
-...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
esky schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:33:
Hier in de buurt is het DFN netwerk al een tijd af, maar nu zie ik bij een aantal pops werkzaamheden om extra mantelbuizen de grond in te stoppen. Weet iemand wat dat zou kunnen betekenen?
In Reeuwijk gaan ze het Rekam netwerk omleggen naar DFN pops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
aartvg schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:01:
[...]

In Reeuwijk gaan ze het Rekam netwerk omleggen naar DFN pops ;)
In Friesland worden er ook extra kabels tussen de PoP's van DFN gelegd. Had zelf het idee dat ze het deden ivm redundantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:33:

-Is Delta hun backbone meer redundant aan het maken?
-Komt er een tweede belichter die eigen backhaul nodig heeft?
-Bereid DFN zich voor op nieuwbouwplannen die nog niet bekend zijn gemaakt?
-...?
Voorbereidingen op de fusie met Glasdraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:46:
[...]

Voorbereidingen op de fusie met Glasdraad?
Dat sowieso niet. Je gaat niet een paar miljoen uitgeven voor iets wat een eventuele mogelijkheid in de toekomst gaat zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door bjusterbaarlik op 22-05-2024 20:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:51

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
200.000 aansluitingen in dunbevolkte gebieden gaan dan van Delta naar KPN. Zou dat gaan om de aansluitingen die ooit onder de naam "Glasvezel buitenaf" zijn aangelegd?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het netwerk van Delta Fiber, onderwerpen over de provider Delta mag hoort in:
- [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Verder geldt ook hier:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.