IIk vind het prima als de saldering wordt afgebouwd, maar zorg er dan wel voor, dat er iets van een stimuleringsregeling voor terug komt. Het bij de commerciele partijen neerleggen werkt dus niet meer. Dus politiek zorg voor iets beters. Als er niets voor terug komt, vermoed ik dat de zonnepanelen in de pakhuizen blijven en niet op daken. Ook willen steeds meer provincies geen zonneweides meer. Hoe zorgen we er dan met z'n allen voor, dat we de milieudoelstellingen gaan halen?dikkiedik schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:37:
de commotie die deze keuze van Van der bron los maakt, maakt in één klap duidelijk wat een gigantisch probleem we hebben gecreëerd met de salderingsregeling. Want juist die salderingsregeling is het onderliggende probleem. Deze moet afgebouwd gaan worden alleen politiek ligt dit gevoelig.
Dynamische contracten moeten de norm worden om dit probleem op te lossen. Stroom verbruiken wanneer deze goedkoop is. De prijs reflecteert namelijk de net congestie en mate van duurzaamheid van de stroom.
VDB maakt uiteindelijk naar mijn mening wel een rare sprong door een toeslag te rekenen ipv verwerken in de TLV. Maar toch snap ik hun punt wel en proberen ze de politiek aan te sporen tot maatregelen. Dat gaat ze zeker lukken want de kranten staan er nu vol mee.
Dus geen wenselijke stap, maar wel een mooie speldenprik naar politiek Den Haag en netbeheerders om aan de slag te gaan voor een goed en werkbaar systeem, in welke vorm dan ook. Ik heb hier zo mijn ideeën over maar het belangrijkste is dat er nu daadwerkelijk stappen genomen worden.
LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro