De woningbouw kwam vorige maand met het aanbod 6 panelen te leggen eind van het jaar, met een vaste huurprijs van 12,60 per maand.
Hun energiebesparing was te rooskleurig imo, maar ik heb het uitgerekend en het was toch wel een gunstige deal voor mij. Ook al moet ik ze huren, en ook al zijn het er maar 6 (ik wil er wel 20...).
Dit contract (zie hieronder) heb ik getekend en is ontvangen dd 27 juli jongstleden.
Vandaag dd 18 Aug krijg ik echter de volgende brief:
:strip_exif()/f/image/hqndii6Mbnia2ZTRMYrSILmo.jpg?f=fotoalbum_large)
Het nieuwe contract is (veel) ongunstiger voor mij. Kunnen ze dit zomaar maken?
Ik wordt morgenochtend teruggebeld door m'n rechtsbijstandverzekering, geen idee of die hier wat mee kunnen. Maar in de tussen tijd dit topic, met de vraag of iemand ervaring heeft met een soortgelijke contractbreuk, en of het 2e contract toch niet toch gunstig zou kunnen zijn voor mij.
Het nieuwe contract (zie hieronder) lijkt me namelijk echt waardeloos, of niet? Even snel doorgerekend met een fictieve 5% huurverhoging kom ik op eur 40,64 na 25 jaar.
Ik ben van plan hier de rest van m'n leven te blijven wonen, dus de levensduur van de zonnepanelen zal ik dan wel halen.
Dit is het oude contract, getekend en opgestuurd per WhatsApp en ontvangen dd 27 juli:
:strip_exif()/f/image/FlEzXuIvou0gvPwxf1jBmPHa.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe contract dat ze willen dat ik teken:
:strip_exif()/f/image/pAlZfQEafxTRhKK6V6uJGeQA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus we gaan van een vaste 12,60 euro/maand voor 6 panelen, naar 12,60 euro + alle huurverhogingen.
š„
Ik wou zo graag zonnepanelen...
ik was hier al helemaal blij mee.
Hun energiebesparing was te rooskleurig imo, maar ik heb het uitgerekend en het was toch wel een gunstige deal voor mij. Ook al moet ik ze huren, en ook al zijn het er maar 6 (ik wil er wel 20...).
Dit contract (zie hieronder) heb ik getekend en is ontvangen dd 27 juli jongstleden.
Vandaag dd 18 Aug krijg ik echter de volgende brief:
:strip_exif()/f/image/hqndii6Mbnia2ZTRMYrSILmo.jpg?f=fotoalbum_large)
Het nieuwe contract is (veel) ongunstiger voor mij. Kunnen ze dit zomaar maken?
Ik wordt morgenochtend teruggebeld door m'n rechtsbijstandverzekering, geen idee of die hier wat mee kunnen. Maar in de tussen tijd dit topic, met de vraag of iemand ervaring heeft met een soortgelijke contractbreuk, en of het 2e contract toch niet toch gunstig zou kunnen zijn voor mij.
Het nieuwe contract (zie hieronder) lijkt me namelijk echt waardeloos, of niet? Even snel doorgerekend met een fictieve 5% huurverhoging kom ik op eur 40,64 na 25 jaar.
Ik ben van plan hier de rest van m'n leven te blijven wonen, dus de levensduur van de zonnepanelen zal ik dan wel halen.
Dit is het oude contract, getekend en opgestuurd per WhatsApp en ontvangen dd 27 juli:
:strip_exif()/f/image/FlEzXuIvou0gvPwxf1jBmPHa.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuwe contract dat ze willen dat ik teken:
:strip_exif()/f/image/pAlZfQEafxTRhKK6V6uJGeQA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus we gaan van een vaste 12,60 euro/maand voor 6 panelen, naar 12,60 euro + alle huurverhogingen.
š„
Ik wou zo graag zonnepanelen...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen