@
ernstoud ook hier witte rook voor zover ik kan zien.
Gisteren heb ik voor de zekerheid een backup van de UDM-Pro gemaakt en gedownload, van alle settings wat screenshots gemaakt zodat ik vergelijkingsmateriaal heb.
09:27 : melding gemaakt bij de helpdesk met daarin het verzoek om een nieuw modem / ONT te registreren aan de hand van de volgende gegevens:
Klantnummer: xxxxxxxx
PON serienummer / PON ID: ZRMTxxxxxxxx
MAC adres: 00:0B:6F:60:2F:xx
Merk/type: Zaram ZXOS11NPI
De helpdesk gaf aan dat het maximaal 1 werkdag kan duren en gaf aan dat ik na het gesprek alles om kan gaan zetten. Ik moest nog even een e-mailadres achterlaten waarop zij met mij communiceren wat betreft de provisioning.
09:30 - met het setje van @
ernstoud de groene SC-APC glasvezelkabel uit de Huawei ONT gehaald, daarna in het koppelstukje geklikt, vervolgens de SC-UPC/SC-APC blauw/groene glasvezelkabel erop geklikt en daarna meteen in de Zaram SFP+ ONT en vervolgens in de UDM-Pro geschoven.
De module was meteen te zien in de UDM-Pro dus dat zag er goed uit. Toen was het wachten op het verkrijgen van een IP-adres… en dat duurde niet lang want ik had binnen een halfuur een IP-adres. Ik kreeg een volledig nieuw IP-adres van 62.x.x.x naar 136.x.x.x en het bekroop mij even of ik nu opeens in een CGNAT pool terecht was gekomen maar dat is niet zo na een kort testje met
deze handleiding.
Zo soepel van modem wisselen heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb nu dus een Huawei HN8010Ts ONT over. Afhankelijk van de reactie die ik krijg in het KPN glasvezel topic zal ik deze houden of niet.
Wel nog een vraagje:
Nu ben ik zo lomp geweest om niet eerst de glasvezelkabel goed langs mijn rack te leiden en ik dacht.. nou dan trek ik toch gewoon weer even de SFP module eruit en doe het goed, maar ik krijg dat ding er niet zomaar weer uit!

Ik wil er ook niet te hard aan trekken, tips iemand?