Maar als ik dus kijk naar KL765 is de callsign KLM765 en dat voor de gehele ronde lijkt het. Nu lijkt het er wel op dat KL(M)765 en KL(M)767 elkaar afwisselen, dus kans dat ze allebei tegelijk in het luchtruim zitten is al stuk minder groot.CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:08:
[...]
Klopt, maar als ik even naar FR24 kijk en zoek op AA dan zie ik daar eigenlijk alleen vluchten waar die gelijk zijn m.u.v. de airline code (AA vs AAL). En een paar die als callsign hun N-nummer hebben, maar die staan allemaal op de grond.
Dus idd, die optie is er en zie je hier in Europa veelvuldig gebruikt worden (ik zie hier bijvoorbeeld KLM105 staan die passagiers kennen als KL597) maar in de VS doen ze dat blijkbaar niet. Delta doet hetzelfde en UA idem. Zou je niet kunnen vertellen waarom.
Misschien praten we daar langs elkaar heen, maar dat is exact wat ik bedoel met AI gebruik: jij typt iets in of vraagt iets en ChatGPT geeft daar antwoord op. Dat antwoord plak jij hier.ravw schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:06:
[...]
Het is gewoon ontopic ik leg daar alleen uit zoals het gegaan is.
"AI gebruikt om zijn tekst te verbeteren of aan te passen, maar jij kopieert/plakt AI gegenereerde teksten hier neer zonder dat te melden en ik vind dat zulke teksten niks toevoegen."
Vind het trouwens heel knap dat ik nu naar een AI gaat en direct kopieert/plakt (zoals jij nu beweerd.)
Hoe kan een AI weten wat mensen op GoT schrijven?
Want je verkondigt nu iets wat AI totaal niet kan en nog onmogelijk is.
Want mijn vraag is aan jou hoe zou volgens Chat GPT aan dit antwoord komen zonder dat ik wat invoer. Want zo beschrijf je het nu zelf, "maar jij kopieert/plakt AI gegenereerde teksten hier neer zonder dat te melden en ik vind dat zulke teksten niks toevoegen."
Ja, je kunt het zien aan het verschil in structuur, tekstopbouw, en woordgebruik in de berichten die je post. De AI gegenereerde teksten pik je er zo uit.Als je stelt dat ik AI-teksten hier zou kopiëren en plakken, dan lijkt het me redelijk dat je daar ook concreet bewijs voor hebt. Alleen zeggen dat je dat vermoedt, is daarvoor niet genoeg.
Wat ik vooral jammer vind, is dat er nu een soort aanname lijkt te ontstaan: iemand zegt dat iemand AI gebruikt, en vervolgens wordt dat door anderen als feit overgenomen zonder dat daar daadwerkelijk bewijs voor is. Dat lijkt me niet echt een goede manier van discussiëren.
En wat betreft die berichten uit 2025: ik snap eerlijk gezegd niet waarom je die er nu weer bij haalt. We hebben het hier over de huidige discussie. Dat voelt voor mij dan ook een beetje alsof oude berichten erbij worden gehaald om een punt te maken dat verder niet relevant is.
ravw in "Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2"
ravw in "Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2" (hier staat de utm source notabene op chatgpt
Lees huisregel 3 ook even.En voor de tweede keer....
FAQ:
We verwachten dat deelnemers aan discussies elkaars mening respecteren en hun standpunten onderbouwen met argumentatie. Het bewust uitlokken van boze reacties of ruzies, evenals het aanvallen of beledigen van andere bezoekers, personeel of crewleden, wordt niet getolereerd. We vragen iedereen om een respectvolle toon aan te houden. Een onnodig harde of onfatsoenlijke benadering hoort daar niet bij. Wij willen op Tweakers een omgeving waarin iedereen zich welkom en veilig voelt om mee te praten. Daarnaast gaan we ervan uit dat bezoekers op een serieuze manier vragen stellen en antwoorden geven, wat ook betekent dat je bij het vragen om hulp voldoende informatie aanlevert en zelf actief bijdraagt aan het vinden van de oplossing.
En
5. Discussies moeten, als er sprake is van een specifieke (vraag)stelling, bij het onderwerp blijven. Een gerelateerd onderwerp verkennen is prima, maar de discussie kapen met een vergelijkbare, maar andere (vraag)stelling of op andere wijze van het onderwerp afdwalen, is niet de bedoeling.
Denk niet dat de beschuldiging juist is want chatgpt schrijft over het algemeen heel anders. Maar ik weet niet of de AI-of-niet-discussie nou zoveel toevoegt. Laten we met z'n allen afspreken dat we géén AI gebruiken om onze posts te maken en dan hoeven we elkaar er ook niet van te beschuldigen.
Iemand die geïnteresseerd is in wat ChatGPT zegt kan dat ook wel gewoon zelf vragen, dat hoeft niet op het forum gepost te worden.
Iemand die geïnteresseerd is in wat ChatGPT zegt kan dat ook wel gewoon zelf vragen, dat hoeft niet op het forum gepost te worden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar tussen het genereren en copy past of een AI je text laten orden is heel wat andersBobmeister schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:39:
[...]
Misschien praten we daar langs elkaar heen, maar dat is exact wat ik bedoel met AI gebruik: jij typt iets in of vraagt iets en ChatGPT geeft daar antwoord op. Dat antwoord plak jij hier.
[...]
Ja, je kunt het zien aan het verschil in structuur, tekstopbouw, en woordgebruik in de berichten die je post. De AI gegenereerde teksten pik je er zo uit.
ravw in "Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2"
ravw in "Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2" (hier staat de utm source notabene op chatgpt).
[...]
Lees huisregel 3 ook even.
Want ik kreeg vaak te horen dat mij texten moeilijk leesbaar waren.
Daar ging die hele discussie over ..
En ja die 3 heb ik gelezen ..
3. We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt. Kunstmatige intelligentie
Is correct..
(AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan.
Is niet gebeurd want het is niet gegenereerd het is taal een text die alleen " We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt."
Dus wat is je probleem
?
Volgens de huisregels is dit gewoon correct als ik dit via chat GPT had gedaan voor spelling controle en juiste zins bouw.
Dat is geen genereren van texten dat is verbeteren van texten.
Had ook gewoon een spellings controle kunnen gebruiken ..
Maar nogmaals wat is je probleem?
Wat ik zit ruim binnen 3 als ik AI al zou gebruiken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Lees even mee schaapCyBeR schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:45:
Denk niet dat de beschuldiging juist is want chatgpt schrijft over het algemeen heel anders. Maar ik weet niet of de AI-of-niet-discussie nou zoveel toevoegt. Laten we met z'n allen afspreken dat we géén AI gebruiken om onze posts te maken en dan hoeven we elkaar er ook niet van te beschuldigen.
"Iemand die geïnteresseerd is in wat ChatGPT zegt kan dat ook wel gewoon zelf vragen, dat hoeft niet op het forum gepost te worden."
Kunnen we dan niet heel GoT er uitgooien,want alles is te vinden via AI.
Dus vanaf nu geen vragen meer want dat kun je vinden via AI.
Dus die beredenering houd ook geen stand.
Zeker niet als het gewoon mijn eigen antwoord is die alleen taalkundig goed gezet is.
Wat is het volgende?
Stel je vraag aan AI ?
Want dat hoeft je hier niet te vragen.
Of had je dat niet beter via Chat GPT kunnen vragen dan had je het antwoord ook gekregen.
[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 17-08-2026 14:55 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je teksten zijn ook moeilijk te lezen. Zoals gezegd heb ik er geen enkel probleem mee als jij eender welke AI gebruikt om daar wat aan te doen. Waar ik wel een probleem mee heb is dat mensen in een discussie doen alsof ze ergens verstand van hebben of gewoonweg AI-teksten neerplempen.ravw schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:48:
[...]
Maar tussen het genereren en copy past of een AI je text laten orden is heel wat anders
Want ik kreeg vaak te horen dat mij texten moeilijk leesbaar waren.
Daar ging die hele discussie over ..
En ja die 3 heb ik gelezen ..
3. We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt. Kunstmatige intelligentie
Is correct..
(AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan.
Is niet gebeurd want het is niet gegenereerd het is taal een text die alleen " We verwachten dat je de moeite neemt om een leesbaar bericht te maken en dat je leestekens gebruikt."
Dus wat is je probleem
?
Volgens de huisregels is dit gewoon correct als ik dit via chat GPT had gedaan voor spelling controle en juiste zins bouw.
Dat is geen genereren van texten dat is verbeteren van texten.
Had ook gewoon een spellings controle kunnen gebruiken ..
Maar nogmaals wat is je probleem?
Wat ik zit ruim binnen 3 als ik AI al zou gebruiken.
We gaan er niet uitkomen dus ik zal het hierbij laten en weer on-topic gaan.
Geen verstand van hebben ?Bobmeister schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:00:
[...]
Je teksten zijn ook moeilijk te lezen. Zoals gezegd heb ik er geen enkel probleem mee als jij eender welke AI gebruikt om daar wat aan te doen. Waar ik wel een probleem mee heb is dat mensen in een discussie doen alsof ze ergens verstand van hebben of gewoonweg AI-teksten neerplempen.
We gaan er niet uitkomen dus ik zal het hierbij laten en weer on-topic gaan.
Meer dan 40 jaar luchtvaart liefhebber, en ook al bijna 40 jaar mee draait met diverse flight simulatoren.
Even een klein voorbeeldje van mijn sim hoekje:
En je leest gewoon heel mijn antwoorden niet, het gaat niet om zo maar neer gooien.
Dat een tekst netjes geformuleerd is, bewijst helemaal niet dat de inhoud door AI is gegenereerd.
Tussen genereren en het gewoon mijn eigen antwoord is die alleen taalkundig goed gezet is.
Dat is een heel verschil.
[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 17-08-2026 15:25 ]
Ik stond aan jouw kant maar daar kan ik mee ophouden…
Nee. Ik ben hier om te lezen wat jullie denken en vinden en doen. Niet wat ChatGPT hallucineert. Ik heb daar nul interesse in, maar mocht dat ooit veranderen dan kan ik zelf naar chatgpt.com om het zelf te vragen."Iemand die geïnteresseerd is in wat ChatGPT zegt kan dat ook wel gewoon zelf vragen, dat hoeft niet op het forum gepost te worden."
Kunnen we dan niet heel GoT er uitgooien,want alles is te vinden via AI.
Dus vanaf nu geen vragen meer want dat kun je vinden via AI.
Dus die beredenering houd ook geen stand.
Wat er uit jullie mensenbreinen komt echter is wél interessant.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Sorry dan had ik dat verkeerd opgepaktCyBeR schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 15:25:
[...]
Ik stond aan jouw kant maar daar kan ik mee ophouden…
[...]
Nee. Ik ben hier om te lezen wat jullie denken en vinden en doen. Niet wat ChatGPT hallucineert. Ik heb daar nul interesse in, maar mocht dat ooit veranderen dan kan ik zelf naar chatgpt.com om het zelf te vragen.
Wat er uit jullie mensenbreinen komt echter is wél interessant.
Mijn excuus.
Was niet persoonlijk bedoelt maar word een beetje moedeloos van die beschuldigingen elke keer , waar slaat het op.
Geniet gewoon van je hobby en zo.
En voor de rest met je schrijven ben ik het ook met je eens.
Ik kom juist meer op forums dan op sociaal media want daar heb je als snel dat je hersens dood vallen.
Want meer dan 10 zinnen word als te vermoeiend ervaren , of te veel text,
Ik lees liever veel text dan dat ik tegen duimpjes aan zit te kijken en
En even terug komen op lange texten via AI als je dat leuk brengt dan hoeft lappen lezen helemaal niet lastig te zijn.
Ik had dat stukje wat ik eerder schreef ook gewoon zo kunnen plaatsen:
Twee Boeing 737's vlogen tegelijk als American 2482: eentje wilde landen, de andere opstijgen. Op de radio klonk dus letterlijk:
- “American 2482, land.”
- “American 2482, vertrek.”
Oplossing: “American 2482 on the arrival” en “American 2482 on the departure.” Crisis voorbij.
Komt op het zelfde neer alleen dan is het wat kort maar ik had hem veel meer uitgeschreven omdat het technische beter klopte .
Maar dat werd gezien als AI generatie ,of was het genereren.....
[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 17-08-2026 15:51 ]
Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:
Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:
Reizen met het Vliegtuig - Deel 1