MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Sometimes you need to plan for coincidence
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja. En een heleboel luchtmacht-bobo's. Steur (huidige Commandant), maar ook Starink (voormalig commandant), Wobble (die van die MIG boven Kosovo)ravw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:29:
Zag ik nu Andre kuipers
edit: Andere oud-commandant, Dick Berlijn ook gezien
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 27-09-2024 13:39 ]
https://globe.adsbexchange.com/?icao=48041b
Hahaha vette labels
:fill(white):strip_exif()/f/image/hzpUGFzHiIpUYQ1fzqZbCMbQ.png?f=user_large)
ik mis "OF" en "BONZO" nog
Edit: Belgische dual (foto-ship) bij Nijmegen in de buurt https://globe.adsbexchange.com/?icao=44f025
[ Voor 158% gewijzigd door Hmmbob op 27-09-2024 13:49 ]
Is een tweezitter die nu aangesloten is bij de vlucht. Vliegende paparazzi dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 27-09-2024 14:07 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Edit; lijkt nu een join-up met de laatste 2 te zijn misschien dan weer verder
edit2: nee, LWD en Vlieland allebei niet zo het lijkt, ze lijken nu naar AOCS NM te gaan
[ Voor 53% gewijzigd door Hmmbob op 27-09-2024 14:30 ]
Edit: niet dus, helaas
[ Voor 31% gewijzigd door Den_S85 op 27-09-2024 14:26 ]
Je weet dat t schijtweer is, toch?FastFred schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:34:
Gaan ze nou gewoon weer terug naar Volkel? Dat zou zonde zijn, de rest van NL wordt overgeslagen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/qLm5hkWUfZ2uvSy0iGjmDKan.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/PntX1mwJjABte591mnSm0TZD.png?f=user_large)
Oh, hier waait het alleen. De bui had ik nog niet gezien, de eerste groep kwam hier overheen (Borculo)Hmmbob schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:36:
[...]
Je weet dat t schijtweer is, toch?
[Afbeelding][Afbeelding]
Denk dat ze nu om het weer heen vliegen om nog wat iets van de route te kunnen vliegen.
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 27-09-2024 14:47 ]
Is dit een website of software?
Waar zou ik dit zo kunnen terugzien?
Thanks!
[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 27-09-2024 14:54 ]
https://globe.adsbexchange.com/?icao=480407Hennie-M schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:51:
[...]
Is dit een website of software?
Waar zou ik dit zo kunnen terugzien?
Toch wel vreemd, heb die dingen nieuw gezien komen in de jaren 70 en nu ook de afscheid nemen van deze mooie toestellen.
/f/image/OyoUyEvz8UTnMznb3U4Moe9K.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
and BYE BYE
[ Voor 65% gewijzigd door ravw op 27-09-2024 15:28 ]
Linkje naar deel 1: YouTube: Ontwerp en geschiedenis | Farewell Falcon #1ravw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:26:
Iemand die even een link kan neer zetten van die docu waar je ze steeds over hebben op Youtube
Hele serie: https://www.youtube.com/p...po1AuzNn-Gqj2lDXTFT_Tevoyravw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:26:
Iemand die even een link kan neer zetten van die docu waar je ze steeds over hebben op Youtube
[ Voor 8% gewijzigd door Bushalte op 27-09-2024 15:43 ]
/f/image/g4M5XUMfWMwv9FdvbOZf90Le.png?f=fotoalbum_large)
In België hebben ze ondertussen hun eigen feestje gevierd

Wel jammer dat ze het westen nu niet hebben aangedaan, ik zat met een paar collega's het toch wel te volgen om even naar buiten te kunnen lopen op het moment dat ze langs zouden komen. Maar hier (Leidschendam) is het wel echt zeikweer al de hele dag, met een wolkenplafond van tussen de 1.000 en 2.000ft, dus precies op de hoogte waar ze zouden vliegen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Hier ook Omgeving Rotterdam ..... maar helaas .........deepbass909 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:44:
Wel jammer dat ze het westen nu niet hebben aangedaan, ik zat met een paar collega's het toch wel te volgen om even naar buiten te kunnen lopen op het moment dat ze langs zouden komen. Maar hier (Leidschendam) is het wel echt zeikweer al de hele dag, met een wolkenplafond van tussen de 1.000 en 2.000ft, dus precies op de hoogte waar ze zouden vliegen.
Ik heb ze ooit laag over de maasvlakte zien gaan .... 2 dagen een piep in mijn oren gehad.
Maar dat vergeet ik nooit meer.
Ik dacht dat dit de laatste vlucht was. Dan heb je de vliegers ook niet meer nodig, toch?Saus schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:18:
Dat de condities in geval van een bail-out te slecht zijn boven water. Kans op overleven is te laag dan. Dus ze blijven boven land.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Je mist er 1ravw schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:15:
Even wat screenshots gemaakt van de live beelden.
[Afbeelding]
https://www.aironline.nl/...et-vertrek-van-een-icoon/
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Deze twee generaals kennen elkaar al heel lang: ze zijn samen door de vliegopleidingen gegaan. Dit zijn niet zomaar 2 mannen die proosten op een afscheidfeestje.ravw schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:38:
Blijft toch ook wel een goud moment
[Afbeelding]
Hertog Jan erbij
Nee dat weet ik , stond wel even vreemd te kijken want ik weet dat in de luchtmacht een 0% alcohol is.Hmmbob schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:51:
[...]
Deze twee generaals kennen elkaar al heel lang: ze zijn samen door de vliegopleidingen gegaan. Dit zijn niet zomaar 2 mannen die proosten op een afscheidfeestje.
Maar goed met dit soort dagen mag het wel een keer.
Ja en dit is al heeeel lang een traditie in zowel binneland als buitenland.ravw schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:55:
[...]
Nee dat weet ik , stond wel even vreemd te kijken want ik weet dat in de luchtmacht een 0% alcohol is.
De Amerikanen kunnen er helemaal wat van, mag ook wel even bij z'n fini-flight natuurlijk
Voor de vlucht had ik het wel vrij bijzonder gevonden ja...ravw schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:55:
[...]
Nee dat weet ik , stond wel even vreemd te kijken want ik weet dat in de luchtmacht een 0% alcohol is.
Op zich nu ook wel. Hoogst waarschijnlijk zijn ze allebei nog in functie, aan het werk.upclocker schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:21:
[...]
Voor de vlucht had ik het wel vrij bijzonder gevonden ja...
Daarnaast zijn er vast regels over het drinken van alcohol (in het openbaar) in uniform bij de luchtmacht.
Mij boeit het niet, maar mijn baas zou er iets van vinden als ik het zou doen na een vlucht in deze soortgelijke situatie.
Na een reguliere vlucht zou ik dat ook vinden inderdaad, maar dit is natuurlijk een hele speciale aangelegenheid en dat begrijpt iedereen lijkt me. In uniform met alcohol is een no go normaal gesproken inderdaad. We hebben dezelfde baas. Scheelt in dit geval dat ze zelf de baas zijn.Fly-guy schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:35:
[...]
Op zich nu ook wel. Hoogst waarschijnlijk zijn ze allebei nog in functie, aan het werk.
Daarnaast zijn er vast regels over het drinken van alcohol (in het openbaar) in uniform bij de luchtmacht.
Mij boeit het niet, maar mijn baas zou er iets van vinden als ik het zou doen na een vlucht in deze soortgelijke situatie.
https://www.luchtvaartnie...em_0ZHOhZd2X-V35dsf5GKhhQLuchtvaartpionier Martin Schröder is vandaag in zijn woonplaats Noordwijk op 93-jarige leeftijd overleden. Schröder kampte al enige tijd met een broze gezondheid, die de laatste tijd steeds verder verslechterde.
RIP Martin
"If you got time to spare, Fly MartinAir" zeiden mijn ouders altijd en desondanks vlogen ze er erg veel mee, was destijds een prima product, zeker met hun premium uogrades meen ik me te herinneren, soort van Premium economy avant la lettre.ravw schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:00:
Martinair-oprichter Martin Schröder overleden
[...]
https://www.luchtvaartnie...em_0ZHOhZd2X-V35dsf5GKhhQ
RIP Martin
Was een mooi bedrijf dat hij had opgebouwd.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bom uit WOII slaat onverwacht krater in startbaan Japans vliegveld
Op een vliegveld in Japan is, uit het niets, een bom uit de Tweede Wereldoorlog ontploft. De bom is tijdens de oorlog boven het, toen nog militaire, vliegveld afgeworpen.
https://www.rtl.nl/nieuws...em_JMVEYznrsORpdlV2z3Tfmw
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 03-10-2024 11:19 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r69X7POzMpm8CR3T6fFj8i0h.jpg?f=user_large)
De piloten van een Boeing 737-800 van Pobeda vroegen om een visuele inspectie door een Airbus A320neo van S7 Airlines.
https://www.upinthesky.nl...-vlucht-hulp-van-a320neo/
Striphelden, wielrennen en architectuur vormen de hoofdmoot van de voorstellen.
Te bekijken op : https://www.brusselsairli...belgian-icons-voting.html
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Schiphol is een grote permanente verbouwing. Op en rond de luchthaven.
Vind dat ook altijd moeilijk te rijmen met de beoogde reductie in vliegbewegingen. Er wordt zo gigantisch veel geïnvesteerd in Schiphol en er wordt ook gewoon kapitaal tegenaan gegooid om vooraan in de rij voor elektriciteitsaansluitingen te komen. Schiphol boven alles.
Kia Niro-EV 2024
Vanochtend heeft PH-PBA ‘Prinses Amalia’ een rondvlucht gemaakt boven Noord-Holland en ze is zojuist vertrokken voor nog een zo'n vlucht: https://www.flightradar24.com/PHPBA/3782de72
Dan is het na 40 jaar rondvluchten mogelijk voorgoed voorbij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Maar waarschijnlijk helaas nu wel de laatste keer, al hoop ik dat ze nog wat vluchten maken met de vrijwilligers.
Hij hangt weer in de lucht, dus je hebt nog een kans vandaagfranssie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:27:
Dat missen duurde kort, vloog weer over net
Maar waarschijnlijk helaas nu wel de laatste keer, al hoop ik dat ze nog wat vluchten maken met de vrijwilligers.
Spel en typfouten voorbehouden
Minder vliegbewegingen is niet hetzelfde als minder passagiers. Je ziet gewoon dat vliegtuigen steeds groter worden, ook de narrowbodies. KLM gaat niet voor niets naar de A321 bijvoorbeeld.Freak187 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:47:
[...]
Schiphol is een grote permanente verbouwing. Op en rond de luchthaven.
Vind dat ook altijd moeilijk te rijmen met de beoogde reductie in vliegbewegingen. Er wordt zo gigantisch veel geïnvesteerd in Schiphol en er wordt ook gewoon kapitaal tegenaan gegooid om vooraan in de rij voor elektriciteitsaansluitingen te komen. Schiphol boven alles.
Schiphol is daarnaast ook een OV hub, een kantoren locatie etc. Niet zo gek dus dat Schiphol steeds in verbouwing is.
/edit
En ik vergeet het ergste nog, er is jaren lang te weinig aan onderhoud gedaan. Waar Schiphol 20 jaar geleden nog een vliegveld was waar je trots op kon zijn is het de afgelopen jaren wel minder geworden.
[ Voor 12% gewijzigd door PolarBear op 13-10-2024 20:04 ]
Eeuwig zonde. Vorige maand nog met haar meegevlogen, er is technisch in ieder geval geen enkele reden om te stoppen.Piet91 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:45:
De laatste luchtwaardige DC-3 in Nederland maakt vandaag haar laatste vluchten.
Vanochtend heeft PH-PBA ‘Prinses Amalia’ een rondvlucht gemaakt boven Noord-Holland en ze is zojuist vertrokken voor nog een zo'n vlucht: https://www.flightradar24.com/PHPBA/3782de72
Dan is het na 40 jaar rondvluchten mogelijk voorgoed voorbij.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/OcPy1lXelT9U2Yh7V1iKuEGk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door lexdb op 14-10-2024 09:38 ]
Daarnaast is er ook geen beoogde reductie in vluchten, maar in "overlast" (of zou het moeten zijn).PolarBear schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:37:
[...]
Minder vliegbewegingen is niet hetzelfde als minder passagiers. Je ziet gewoon dat vliegtuigen steeds groter worden, ook de narrowbodies. KLM gaat niet voor niets naar de A321 bijvoorbeeld.
Schiphol is daarnaast ook een OV hub, een kantoren locatie etc. Niet zo gek dus dat Schiphol steeds in verbouwing is.
/edit
En ik vergeet het ergste nog, er is jaren lang te weinig aan onderhoud gedaan. Waar Schiphol 20 jaar geleden nog een vliegveld was waar je trots op kon zijn is het de afgelopen jaren wel minder geworden.
En het verminderen van vluchten mag pas als allerlaatste middel als alle andere maatregelen, die ze nu oversloegen, niet zouden werken.
Het huidige plan van Madlener schijnt niet heel lekker bij "Brussel" te vallen, dus de vraag is of er überhaupt geminderd gaat worden via deze weg.
En het achterstallige onderhoud is inderdaad een groot punt van aandacht, als ik de huidige CEO mag geloven.
https://www.schiphol.nl/n...chterstanden-op-schiphol/
Is dat Schiphol? Of Schiphol Oost? Want bij die laatste zitten ook de nodige datacenters van derden.Freak187 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:47:
l en er wordt ook gewoon kapitaal tegenaan gegooid om vooraan in de rij voor elektriciteitsaansluitingen te komen.
Ik meende hem eergisteren opeens te horen, maar dat was "slechts" een Beech D18S (ik meen PHKHV).franssie schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:55:
Vloog net bij mij langs, heerlijk geluid dat ik zal missen.
Dat is een feature is, geen bug. En men weet dat van tevoren. Een dergelijk nee verkoopt goed bij de achterban. "Nee het ligt niet aan ons, het ligt aan <vul maar in>".Fly-guy schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:51:
[...]
Het huidige plan van Madlener schijnt niet heel lekker bij "Brussel" te vallen, dus de vraag is of er überhaupt geminderd gaat worden via deze weg.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Persoonlijk denk ik dat je onze regering te hoog hebt zitten als je denkt dat ze zo (vooruit) denken. Zijn voorganger, de illustere Harbers, dacht hetzelfde te gaan doen en was blijkbaar echt van mening dat het kon. Hij zou het wel even regelen....ijdod schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:07:
[...]
Dat is een feature is, geen bug. En men weet dat van tevoren. Een dergelijk nee verkoopt goed bij de achterban. "Nee het ligt niet aan ons, het ligt aan <vul maar in>".
Tot, tijdens een meeting met de Amerikanen, binnen 30 minuten bleek dat hij werkelijk geen enkele valide basis had voor zijn plannen. En de EU ook nog eens dreigde met juridische stappen.
Ze hebben geen idee wat ze doen, er is geen voortgezet plan, het is puur amateuristisch beleid.
@Fly-guy Dat patroon zit er iets te voorspelbaar in om het simpele onkunde te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 16-10-2024 22:11 ]
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 16-10-2024 21:46 ]
DDA Classic Airlines maakte zaterdag bekend wat de toekomstplannen zijn voor hun DC-3 Dakota PH-PBA. Afgelopen woensdag maakte het toestel de allerlaatste rondvlucht vanaf Schiphol. Tijdens de allerlaatste bijeenkomst voor donateurs en vrijwilligers lichtte voorzitter Feije Jaski toe wat er gaat gebeuren met de “Prinses Amalia”, het 80 jaar oude vliegtuig van de stichting.
Afgelopen week kwam het DDA bestuur overeen dat het toestel wordt ondergebracht bij het Aviodrome in Lelystad. Wanneer de Dakota de ferryvlucht naar het nieuwe onderkomen maakt, is nog niet bekend. Het merendeel van de vrijwilligers en vliegers verhuist ook mee naar Lelystad. De kennis en ervaring van het technisch en vliegend personeel gaat daarmee niet verloren.
Het is de bedoeling dat het iconische toestel incidenteel vluchten zal maken vanaf het Aviodrome met sponsoren en donateurs. Rondvluchten met betalende passagiers, zoals de DDA jarenlang uitvoerde, is niet meer mogelijk. DDA Classic Airlines beschikte over een AOC (Aircraft Operate Certificate), waarmee het toegestaan was om op commerciële basis passagiersvluchten uit te voeren. Met het staken van de vluchten door DDA, verliest Nederland dan ook een luchtvaartmaatschappij.
Met luid applaus ontvingen de aanwezigen het nieuws over het lot van de PH-PBA. Voorzitter Jaski en het DDA-bestuur waren duidelijk opgelucht over deze positieve reactie. Het bestuur vond het “Aviodrome-scenario” zonder twijfel de beste optie. Andere mogelijkheden, zoals verkoop naar het buitenland, had zeker niet de voorkeur van het bestuur. Op deze manier blijft de PH-PBA in elk geval voor Nederland behouden.
Dit zat er al wat aan te komen en zo gaat het weer terug naar de eerste opzet met toen nog de PH-DDA.
De reden van stoppen was eerst dat de (gepensioneerde) vrijwilligers niet naar EHLY wilden dus moest het op EHAM of niet. Sowieso was er toen al veel kritiek op DDA dat ze perse een luchtvaartmaatschappij wilden spelen met alle eisen (en kosten) van dien.
Apart dat het nu wel kan.
Al zal het blijven vinden van vrijwilligers voor 80 jaar oude techniek een uitdaging blijven.
Dat lukt met stoomtreinen ook nog steeds.franssie schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Al zal het blijven vinden van vrijwilligers voor 80 jaar oude techniek een uitdaging blijven.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
https://x.com/Schiphol/status/1848383590976872954#m
Ze hebben er 2 in gebruik. Komende zondag volgt hun allerlaatste lijnvlucht naar London Heathrow.
Dan blijven alleen de kortere 757-200 over die in 2026 zullen vertrekken.
Die komen af en toe nog naar Schiphol.
Aangezien de resterende maatschappijen met 757-300's (United, Delta, Condor en SkyLine Express) niet op Amsterdam vliegen, was dit zeer waarschijnlijk ook de laatste 757-300 vlucht op Schiphol.
Mis die van Dutchbird nog wel, jammer dat die toen gestopt zijn.
Hoewel het wel een mooie kist is/was. Soit, dat zijn de modernere kisten wel aardig , op de DC-3 na, dat blijft schoonheid.
Maar per passagier toch niet meer vervuilend dan veel andere kisten die wel gewoon nog vliegen? Ze zullen het per seat toch niet slechter doen dan een 738.franssie schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:00:
Mooi zo, weer minder oude meuk in ons luchtruim.
Hoewel het wel een mooie kist is/was. Soit, dat zijn de modernere kisten wel aardig , op de DC-3 na, dat blijft schoonheid.
Ik doelde meer op geluid. Daar doen de oudere kisten het gewoon slecht en hoe eerder die uit het luchtruim weg zijn, hoe beter, ook voor Schiphol (want sinds kort snappen ze het daar ook)PWM schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:02:
[...]
Maar per passagier toch niet meer vervuilend dan veel andere kisten die wel gewoon nog vliegen? Ze zullen het per seat toch niet slechter doen dan een 738.
Zo veel flighthours op je naam en dan toch nog verongelukken.
RIP Coleman " Top Gun: Maverick. Coleman "
https://people.com/top-gu...ad-in-plane-crash-8732556
https://www.avweb.com/avi...e-ends-with-tragic-crash/
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 23-10-2024 20:06 ]
Moge hij in vrede rusten.ravw schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:59:
Pilot Chuck Coleman Killed in New Mexico Air Show Crash![]()
Zo veel flighthours op je naam en dan toch nog verongelukken.
RIP Coleman " Top Gun: Maverick. Coleman "
https://people.com/top-gu...ad-in-plane-crash-8732556
https://www.avweb.com/avi...e-ends-with-tragic-crash/
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
After more than 100 years of flying, Czech Airlines is operating its final flight. The fifth oldest still-operating airline in the world will be fully folded into parent company Smartwings. https://t.co/XJNGnYPlKe pic.twitter.com/4povphvA9d
— Flightradar24 (@flightradar24) 26 oktober 2024
https://www.flightradar24.com/CSA3CZ/37b9cd8b
Helemaal gemist dat ze gingen stoppen. Regelmatig mee op Praag gevlogen toen in daar moest zijn voor werk.
Congratulations @Iberia on the delivery of your (and our) 1st #A321XLR, becoming the 1st operator of the world's newest single-aisle! ✈️ Soon to be flying transatlantic flights, passengers can expect superior long haul comfort and connectivity in its beautiful #AirspaceCabin. 😍 https://t.co/q2MLW947Zt
— Airbus (@Airbus) 30 oktober 2024
PH-OYJ van Lanzarote naar Amsterdam; verwachte aankomst om 23:04 uur.
https://www.flightradar24.com/TFL8NG/37d550e4

https://www.jetphotos.com/photo/11479864
Krijgt die nog een tweede leven?Piet91 schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:23:
Laatste Nederlandse 767 vlucht en laatste TUI (groep) 767 vlucht is zojuist vertrokken.
PH-OYJ van Lanzarota naar Amsterdam; verwachte aankomst om 23:04 uur.
https://www.flightradar24.com/TFL8NG/37d550e4
[Afbeelding]
https://www.jetphotos.com/photo/11479864
Luchtvaartnieuws zegt dat ze tot vrachttoestel wordt omgebouwd.upclocker schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:20:
Krijgt die nog een tweede leven?
Dat is hiervoor al met meerdere TUI (groep) 767's gebeurd.
Verbaast mij niets, dat is ook met MD11, 7474 etc etc veel gebeurd, niets mag iets kosten bij vracht (al verdienen ze soms goud).Piet91 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:20:
[...]
Luchtvaartnieuws zegt dat ze tot vrachttoestel wordt omgebouwd.
Dat is hiervoor al met meerdere TUI (groep) 767's gebeurd.
Sinds wanneer is hergebruik in plaats van weggooien een probleem?franssie schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:53:
[...]
Verbaast mij niets, dat is ook met MD11, 7474 etc etc veel gebeurd, niets mag iets kosten bij vracht (al verdienen ze soms goud).
Wordt er eens niet een prima voorwerp weggegooid, is het weer niet goed...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Medewerkers Boeing akkoord met loonbod van 38 procent, staking in VS voorbij
Medewerkers van Boeing zijn akkoord gegaan met het verhoogde loonbod van de vliegtuigfabrikant. Daarmee komt na meer dan zeven weken een einde aan de staking bij Boeing-fabrieken in de regio Seattle. Daar deden zo'n 33.000 medewerkers aan mee.
:strip_exif()/f/image/wPyNjaivKeTS2ta4J4CaPhu8.jpg?f=fotoalbum_large)
D-ANLB A321-neo
https://www.flightradar24.com/data/flights/de1035#37d13304
Vrij nieuw apparaat
https://xfw-spotter.blogs...or-d-azah-d-anlb-msn.html
Delivered XFW-DUS: 18 Oct. 2024 (Call Sign. DANMW, Hex:3C7982) time: 11:40
[ Voor 21% gewijzigd door Cheesy op 05-11-2024 13:22 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YDmFmh3BJ3x8y7RWIawfcNcN.jpg?f=user_large)
Total B734 at Sao Paulo on Nov 9th 2024, aircraft on fire in flight
https://aeropeep.com/tota...em_IjZ8b8TO881nz3wDk-U9cw
Hier in het Nederlands ....
https://www.upinthesky.nl...ndaag&utm_term=2024-11-10
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 10-11-2024 17:37 ]
Eerst een straaljager nu net deze:
Wij wonen vlakbij de Awacs maar een bommenwerper heb ik niet eerder zien vliegen hier.
:strip_exif()/f/image/4VkkoZud3HfKoxTD7367Cv7e.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Artwido op 20-11-2024 19:18 ]
Aangezien de vlucht van/naar Nörvenich was, gok ik gewoon op een Eurofighter met cool callsign.Artwido schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:16:
Zijn ze alvast aan het oefenen?
Eerst een straaljager nu net deze:
Wij wonen vlakbij de Awacs maar een bommenwerper heb ik niet eerder zien vliegen hier.
[Afbeelding]
edit:
Fout, het Bomber callsign hoor bij Tornado's van Büchel AB (maar die staan op Norvenich vanwege werkzaamheden op Büchel)
https://www.scannerforum.nl/index.php?topic=32515.60
[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 20-11-2024 19:37 ]
[Twitter: https://x.com/flightradar24/status/1859664334345076810]
https://www.flightradar24.com/data/flights/ro708#38113c36
Paar weken later dan originele planning, maar vanavond dus.
Hiermee blijft Air France over als laatste maatschappij ter wereld die nog passagiersvluchten uitvoert met de "Baby Bus". Momenteel hebben die er nog 6 in de vloot. Die worden momenteel vervangen door de A220.
De overige 14 actieve A318's zijn allemaal business jets.
In totaal zijn er 80 A318's gebouwd.
https://nos.nl/artikel/25...stort-op-huis-in-litouwen
Een piloot lijkt het overleefd te hebben.
/f/image/I2CqV7D7jzWsINb7UYyPVFxO.png?f=fotoalbum_large)
Flink harde landing geweest met 1664 fpm...
/f/image/BG0pxA59wu89ht57NYHWKQd0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Iae3E947ZTb9JoG8Ki5NZAhV.png?f=fotoalbum_large)
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:
Reizen met het Vliegtuig - Deel 1