TweakerVincent schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:33:
Ik ben nu aan het kijken voor accessoires voor een 2023 model van de kawasaki versys 650
Ik heb gezien dat er 4 optiepakketten zijn, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb.
grand tourer
tourer+
tourer
urban.
Ik denk niet dat ik mistlampen nodig heb, gezien ik voor de fun voornamelijk ga rijden? Dat scheelt al een hoop denk ik. Of is dat wel een must?
Die zijkoffers lijken mij wel mooi en past een hoop in voor tochtjes, 2 x 27liter is aardig wat.
Verwarmde handvatten kan ook goedkoper las ik, maar lijkt me wel mooi. Ook handkappen optie lijkt mij handig.
Tankpad weet ik niet of ik die nodig heb?
12V of usb lijkt mij wel een must voor navigatie (moet nog kijken of ik een telefoon of dedicated navigatie wil nemen)
gps steun ook noodzakelijk lijkt mij
windscherm optie in het pakket weet ik niet of deze geschikt is voor mij, (1.90m)
Ik denk dat ik met 2 side koffers prima vooruit kan met tripjes. Dan heb ik denk geen topkoffer meer nodig? En voor werk kan ik mss een rugzak gebruiken voor laptop enzo? Ik wilde eerst een grote topkoffer nemen (voor mijn trolley) maar dat is eigenlijk onzin want dat een laptop kan ook prima in een rugzak. 50 km met zo'n rugzak rijden is toch ok?
Mistlampen zijn wat mij betreft geen must. Waarschijnlijk heb je led verlichting voorop en geeft dat al een bak licht. Mijn Hondaatje heeft nog halogeen-lampjes en daar kwam ik wel licht tekort in een hoosbui op een onverlichte provinciale weg in Duitsland. Maar die shop ik wel van Ali denk ik.
Tankpad is tegen het krassen van de rits van je jas tegen de tank. Zal wel meevallen allemaal toch?
Steuntje voor de navi is volgens mij niet universeel en afhankelijk van telefoon, Garmin of Tomtom. Als je een Garmin of Tomtom koopt zit die er toch al bij, heb je die weer dubbel.
Of je een topkoffer nodig hebt ligt eraan of je wederhelft haar makeup-trommel meeneemt.
En hoever en hoe lang je wil gaan reizen.
Er zijn legio mogelijkheden voor bagage maar de topkoffer zou de laatste zijn die koop. Je hebt genoeg alternatieven in de vorm van baggagerollen, tanktassen e.d.. Daarnaast giert de wind nog wel eens langs de topkoffer als je rijdt en dat schijn je te merken met het besturen van je motor.
Zijkoffers, ja leuk maar wat ga je doen of hoe ga je ze gebruiken? Eens in het jaar of iedere dag? Harde koffers gaan kapot wanneer je ermee langs een paaltje schuurt als je niet oplet (of langs de deur van de stalling schuurt), met texielen dinges deukt het in of gaat de stof kapot. Daarnaast zijn die harde koffers meestal erg duur.
Ik zou als ik jou was niet teveel naar die optiepakketten kijken. Al de spullen waar je het over hebt kan je er later nog bij kopen. Koop gewoon een knappe Versys voor een mooie prijs, met daarop cruise control en quickshifter en handvatverwarming (als je dat wil) en koop de spullen waar je het over hebt later. En in de tussentijd ga je eens buurten op parkeerplaatsen met voorbijgaande kamperende motorrijders, praten met bevriende motorrijders of speuren op internet voor ideeën.
[
Voor 13% gewijzigd door
badkuip op 12-08-2023 22:01
]