Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
_Apache_ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

De hars niet echt, maar het materiaal is dan meer niet zo sterk. En verliest dan zn veiligheidsfunctie.

Vroeger werd 5 jaar geroepen, tegenwoordig meer richting de 8-9jaar.

Strikt gezien moet je hem ook vervangen als ie een keer op de grond valt (met of zonder jouw hoofd erin)
Hangt er vanaf waar ie van gemaakt is. De goedkopere zijn 5 jaar vanwege het plastic dat hard word, de duurdere met carbon zijn vaak 7 jaar. Hangt er ook vanaf of ie continu in de zon ligt of netjes opgeborgen is in de kast/bijgeleverde tas.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:12
Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRlU5Mggaa8RVSXkCrsd1Njf8bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAy5F505QiQSI0KcLNprIpdc.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend tussen 11:15 en 12:15 vanuit Utrecht naar Eindhoven, ik gok ergens op de A2 ben ik een citykoffer van mijn K75 verloren. Zelf niks gezien, of in ieder geval niet de link gelegd dat het mijn hele koffer zou kunnen zijn toen ik iets zwarts in mijn spiegel zag. En ik heb natuurlijk niet onthouden waar ik iets zag, dom van mij. Zowel Rijkswaterstaat als de politie hebben geen meldingen over een koffer of iets in die richting gehad (ze hadden wel een fiets gevonden op de A2 :o). Gevonden voorwerpen worden standaard naar de gemeente gebracht en ik kreeg de tip om https://www.verlorenofgevonden.nl/ in de gaten te gaan houden.

Er zat gelukkig niks al te waardevols in: een paar sneakers, kettingslot en een bandenpompje. Maar, het is wel ontzettend zuur. Mijn vermoeden is dat het scheurtje wat ik vorige maand zag veel erger was dan ik dacht, maar achteraf hé. Mocht iemand iets gezien, gehoord of geroken hebben laat het me weten ik ben je eeuwig dankbaar!

Voor de vergelijking, het gaat om zo'n koffer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajWZ4MJIzua-f968VK5iQ-mQqCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcGQvxvYxkYYPHc9SCsiNsPa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:46
badkuip schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Misschien ben ik de enige, maar ik vind Suzuki's in de regel slecht afgewerkt. Knopjes op het stuur voelen goedkoop aan (in tegenstelling tot een Yamaha of Honda) en ik heb het idee dat ze superzuinig zijn met het opspuiten van de lak. Die zit er niet heel dik op heb ik het idee.
Maar misschien stoot ik hier mensen tegen het hoofd...
Da's war einmal. Tegenwoordig is dat echt niet meer zo.
Regelmatig wordt de Suzuki beter afgewerkt bevonden. Kijk naar nieuwe DL1050 en DL800 modellen.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de 1050 echt heel mooi afgewerkt is (en blijft na 30k km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Vanochtend besloot de vriendin toch ook te willen gaan rijden, dus in plaats van Tet maar richting Tecklenburger land gegaan… was niet handig want overal tering druk en schutters feesten.

Ook meteen file rijden op haarspeldbochten geoefend :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
HikariMisako schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:36:
Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden :-(
[Afbeelding]

Vanochtend tussen 11:15 en 12:15 vanuit Utrecht naar Eindhoven, ik gok ergens op de A2 ben ik een citykoffer van mijn K75 verloren. Zelf niks gezien, of in ieder geval niet de link gelegd dat het mijn hele koffer zou kunnen zijn toen ik iets zwarts in mijn spiegel zag. En ik heb natuurlijk niet onthouden waar ik iets zag, dom van mij. Zowel Rijkswaterstaat als de politie hebben geen meldingen over een koffer of iets in die richting gehad (ze hadden wel een fiets gevonden op de A2 :o). Gevonden voorwerpen worden standaard naar de gemeente gebracht en ik kreeg de tip om https://www.verlorenofgevonden.nl/ in de gaten te gaan houden.

Er zat gelukkig niks al te waardevols in: een paar sneakers, kettingslot en een bandenpompje. Maar, het is wel ontzettend zuur. Mijn vermoeden is dat het scheurtje wat ik vorige maand zag veel erger was dan ik dacht, maar achteraf hé. Mocht iemand iets gezien, gehoord of geroken hebben laat het me weten ik ben je eeuwig dankbaar!

Voor de vergelijking, het gaat om zo'n koffer:
[Afbeelding]
tering ik heb niks gezien op de a2 vannacht of toen straks terug naar Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
ibothead schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:30:
[...]

tering ik heb niks gezien op de a2 vannacht of toen straks terug naar Eindhoven
Vannacht zou bijzonder zijn, maar goed om te horen dat je net niks gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:11
Joris748 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:13:

Bovenaan mijn shortlist staan op dit moment de Shoei GT-Air 2 en de Shoei Neotec 2 (of de 3 die binnen niet afzienbare tijd uitkomt).

Voorkeur gaat dus uit naar een sport-toer integraal helm of misschien toch een systeemhelm. Maar waarom een systeemhelm? Ik verwacht nooit open te rijden (vergeet bij verkeerslichten zelfs regelmatig mijn vizier open te zetten), draag geen bril en vind het bii het tanken geen probleem om even mijn helm af te zetten.

Wat zou voor mij dan de toegevoegde waarde van systeemhelm kunnen zijn? Ik zie vast nog iets over het hoofd (pun intended :P).
Ik heb een GT-Air I en ben dus ook toe aan een nieuwe helm. Eigenlijk hoop ik op een GT-Air 3 die voldoet aan de 22.06 norm, een aantal dealers zeggen die volgend jaar te verwachten.

I.i.g. mag na januari geen 22.05 meer verkocht worden begreep ik. Dus een goeie deal voor een GT-Air of Neotec 2 kun je aan het einde van het jaar verwachten.

Wat betreft systeemhelmen heb ik wel eens gelezen dat deze stiller kunnen zijn om dat ze de afsluiting rond je nek strakker kunnen maken. Ik denk eigenlijk dat dat niet heel waar is. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
gebruikershaes schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:30:
Ik las ergens op Reddit dat het aangeraden wordt om binnen 5 jaar na aankoop of binnen 7 jaar na productiedatum de helm te vervangen. Reden zou zijn dat de hars z’n eigenschappen verliest door weer invloeden en zweet etc. Heb het zelf nog niet gefact-checked. Wat zeggen jullie?
Dit heb ik letterlijk aan schuberth gevraagd. Het probleem is in eerste instantie niet de buitenschaal, maar de piepschuim binnenschaal. Die verouderd en valt op een gegeven moment uit elkaar. Natuurlijk is het niet gelijk zo dramatisch, maar het bots-absorberend vermogen gaat wel achteruit. Dit ook onder invloed van tijd, zweet en huidvet, oplosmiddelen, enzovoort.
De buitenschaal heeft vooral last van UV, dus vooral van zonlicht. Ik had een fluorgele helm, en na 5 jaar begon die echt vaal en wit te worden. Die had duidelijk zijn zon-uurtjes wel gehad.
Schuberth houdt 7 jaar aan als maximum.

Dus ik koop een helm als die bijvoorbeeld bij Louis in de uitverkoop is (zeg zo'n 35% korting) terwijl mijn huidige helm zijn 5e jaar in gaat. Dan gaat die nieuwe helm nog even de kast in, en na de volledige 5 jaar switch ik naar die nieuwe helm. Zo heb ik een vol jaar de tijd om de sale af te wachten, en blijf ik toch netjes binnen de gestelde levensduur. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Ik heb een GT-Air I en ben dus ook toe aan een nieuwe helm. Eigenlijk hoop ik op een GT-Air 3 die voldoet aan de 22.06 norm, een aantal dealers zeggen die volgend jaar te verwachten.

I.i.g. mag na januari geen 22.05 meer verkocht worden begreep ik. Dus een goeie deal voor een GT-Air of Neotec 2 kun je aan het einde van het jaar verwachten.

Wat betreft systeemhelmen heb ik wel eens gelezen dat deze stiller kunnen zijn om dat ze de afsluiting rond je nek strakker kunnen maken. Ik denk eigenlijk dat dat niet heel waar is. :o
Bij Schuberth is het een feit dat de C3 Pro strakker aansluit dan de S2*. En dat is in feite dezelfde helm, alleen is de S een integraal en de C een systeemhelm. De vorm, functies en accessoires zijn verder identiek.
Wel hebben ze beiden dezelfde 85dB bij 100km/h claim. (In een schone luchtstroom is dat, dus niet met turbulentie van je ruitje)

*: ervaringsdeskundige hier, no way dat ik de C3 Pro op of af kan zetten zonder open te klappen, en de kraag onderin sluit ook strakker aan.
Ik ben alleen vanwege de ratelsluiting naar de C3 Pro geswitcht omdat de S2 (Sport) dat op een gegeven moment niet meer had. Daarom hoop ik dat de S3 me ook past, die heeft de ratel weer terug. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
DrivinUCrazy schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:42:
[...]

Bij Schuberth is het een feit dat de C3 Pro strakker aansluit dan de S2*. En dat is in feite dezelfde helm, alleen is de S een integraal en de C een systeemhelm. De vorm, functies en accessoires zijn verder identiek.
Wel hebben ze beiden dezelfde 85dB bij 100km/h claim. (In een schone luchtstroom is dat, dus niet met turbulentie van je ruitje)
Dus eigenlijk geen voordeel van de strakkere kraag? Of zou hij langer stil blijven? Enige ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ze zijn allebei 20 km/h stiller dan de HJC die ik ervoor had. Dat lijkt misschien een rare meetmethode, maar ik reed op gevoel een bekende route, de Epenerbaan in Zuid-Limburg. Die bochten knepen opeens wel heel erg, totdat ik zag dat ik met de Schuberth 10-20 km/h harder reed. Logisch dat die bochten opeens lastiger werden. :+
En een stillere helm merk je aan het eind van de dag ook écht in minder vermoeidheid.

De integraalhelm en systeemhelm heb ik dan nooit back-to-back vergeleken, maar op gevoel zou ik zeggen dat het volume vrijwel hetzelfde is. En hoe 'stil' ook, oordoppen blijven nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Mijn GT-Air I was ook veel stiller dan de HJC die ik daarvoor had. De HJC was ook de helft zo duur.

Nu na een aantal jaren is mijn GT-Air niet zo stil meer heb ik het idee, of mijn oordoppen zijn slecht geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
DrivinUCrazy schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:10:
Ze zijn allebei 20 km/h stiller dan de HJC die ik ervoor had. Dat lijkt misschien een rare meetmethode, maar ik reed op gevoel een bekende route, de Epenerbaan in Zuid-Limburg. Die bochten knepen opeens wel heel erg, totdat ik zag dat ik met de Schuberth 10-20 km/h harder reed. Logisch dat die bochten opeens lastiger werden. :+
En een stillere helm merk je aan het eind van de dag ook écht in minder vermoeidheid.

De integraalhelm en systeemhelm heb ik dan nooit back-to-back vergeleken, maar op gevoel zou ik zeggen dat het volume vrijwel hetzelfde is. En hoe 'stil' ook, oordoppen blijven nodig. ;)
Hmm ben zelf geen Schuberth fan. Ten eerste passen ze niet op m’n hoofd en ten tweede doen ze het maar matig in de reviews vergeleken met andere helmen uit dezelfde prijsklasse. Vaak maar 2 helm groottes en niet extreem stil oid. Wel ok, maar zeker niet top of the line. De HJC rpha 91 of de gt-air 2 scoren vaak beter in vrijwel elke categorie. Maar goed, als een helm goed zit op je hoofd is het meer waard dan wat een review zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Net een GT-air 2 gekocht, bij Louis en FC-moto in de aanbieding voor 420 eur. Had afgelopen winter nog nieuw vizier en pinlock voor GT-air 1 gekocht, die zet ik mooi over :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@noes
Komt je nieuwe GT-air 2 niet met een nieuw vizier? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 23:04:
@noes
Komt je nieuwe GT-air 2 niet met een nieuw vizier? :o
Zeker wel, maar die bewaar ik nog even :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

WilbertNeems schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:17:
Mijn GT-Air I was ook veel stiller dan de HJC die ik daarvoor had. De HJC was ook de helft zo duur.
Ik ben juist heel tevreden over mijn HJC rpha-11 qua geluid demping :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

_Apache_ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Halogeen verliest over tijd zn felheid.
En dat valt niet echt op, totdat je ze echt naast elkaar ziet.

Zelf heb ik mijn H4 halogeen vervangen met een H4 extreme vision van Philips. En de oude als reserve gehouden.

Het beeld is helder en is wat horizontaler, waardoor het verder schijnt. Beste 15 euro besteed aan zichtbaarheid. :Y

https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10031137
Kan ik beamen. Eerst goedkope LED's van nonkel Ali geprobeerd op mijn vorige moto. Die begaven het na exact 18km... Dan maar die van Louis geplaatst. Super upgrade was dat!

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

ok helder. topkoffer wordt hem niet :). ik twijfel nog over de zijkoffers, die leken mij wel handig.

handvatverwarming doe ik nu dan maar niet, kan altijd later nog geven jullie aan. Navigatiekoppeling moet wel maar dat moet ook wel lukken later.

Usb en 12v kan ook later natuurlijk. Enige zou dan die hardcase koffers zijn. Dan zou ik een tourer pakket nodig hebben van 899 ex montage, daar zitten ook die handkappen in die denk wel erg handig zijn. en tankpad.

ohja windscherm, maar dat kan ik later gaan bekijken, want schijnen er nogal veel van te zijn :)
Op mijn nieuwe motor (Transalp 750) heb ik de af fabriek handvat verwarming gekozen. Reden is dat het nu vanuit de Fn knop op het stuur werkt in plaats van een los kastje op het stuur. Als je later nog een navi of telefoon plaatst wordt het allemaal wel druk op het stuur.

Dus mijn tip, neem af fabriek handvat verwarming als deze via stuurbediening werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
TweakerVincent schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:14:
[...]

Ik neem aan dat dat ook op het versys 650 2023 een probleem is en met verhogen voorzijde op te lossen is?
Denk de moeite waard om uit te zoeken. 2023 model is wel anders. Maar niet wereldschokkend volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MichielK71 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Op mijn nieuwe motor (Transalp 750) heb ik de af fabriek handvat verwarming gekozen. Reden is dat het nu vanuit de Fn knop op het stuur werkt in plaats van een los kastje op het stuur. Als je later nog een navi of telefoon plaatst wordt het allemaal wel druk op het stuur.

Dus mijn tip, neem af fabriek handvat verwarming als deze via stuurbediening werkt.
Als je goed zoekt zijn ze ook universeel op die manier leverbaar met een knop op het handvat. Is voor mijn CBR650R ook zo inclusief hele voorbereiding aanwezig. Nadeel is de prijs van ~€450 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
Beste lezers.

Ik probeer iets te achterhalen van een einddemper van een motor.
Kan iemand aan de hand van de foto achterhalen welk merk deze einddemper is? Foto is wat vervaagd.

Heb gezocht op HPE maar die vind niets , ben dus niet zeker welk merk dit is.

Wellicht iemand van jullie idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1R8ng2KRuhrzN8cbjQKptH3JrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxyupGtqcIW1AN7jNJK9ej7e.jpg?f=fotoalbum_large

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
er staat een website adres op toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
timmie271 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Als je goed zoekt zijn ze ook universeel op die manier leverbaar met een knop op het handvat. Is voor mijn CBR650R ook zo inclusief hele voorbereiding aanwezig. Nadeel is de prijs van ~€450 8)7
Inderdaad duur, maar als je ziet hoe dat weggewerkt en aangesloten is, is de OEM optie ongeevenaard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
_Apache_ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Halogeen verliest over tijd zn felheid.
En dat valt niet echt op, totdat je ze echt naast elkaar ziet.

Zelf heb ik mijn H4 halogeen vervangen met een H4 extreme vision van Philips. En de oude als reserve gehouden.

Het beeld is helder en is wat horizontaler, waardoor het verder schijnt. Beste 15 euro besteed aan zichtbaarheid. :Y

https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10031137
Over lampen gesproken: heeft iemand wel eens kwalitatief goede (OSRAM, Philips) GELE H7 lampen kunnen vinden? Ik kan ze echt nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
TheRyzenDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:18:
Beste lezers.

Ik probeer iets te achterhalen van een einddemper van een motor.
Kan iemand aan de hand van de foto achterhalen welk merk deze einddemper is? Foto is wat vervaagd.

Heb gezocht op HPE maar die vind niets , ben dus niet zeker welk merk dit is.

Wellicht iemand van jullie idee.

[Afbeelding]
https://www.hpemotorsport.co.uk/

Gokje maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
Ik twijfel tussen de garmin zumo xt en xt2. Een telefoon lijkt mij niet prettig werken. Neem aan dat zo’n garmin prima geinstalleerd kan worden op een versys 650 2023? Of moet je daar de optie gps montageset voor hebben?

Ik weet niet of de xt2 meerwaarde echt het geld waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:43:
Ik twijfel tussen de garmin zumo xt en xt2. Een telefoon lijkt mij niet prettig werken. Neem aan dat zo’n garmin prima geinstalleerd kan worden op een versys 650 2023? Of moet je daar de optie gps montageset voor hebben?

Op de productpagina van iedere webshop staat exact wat er in het pakket van de XT zit. Daar zul je ook zien of en welke mount erbij zit.

We zitten nog steeds op tweakers. Een beetje eigen onderzoek kan geen kwaad ;)

Ik ben zelf overigens pas voor de XT gegaan. Deze was scherp geprijst en ik vond het verschil het niet waard t.o.v. de XT2.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 14-08-2023 10:46 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

WilbertNeems schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:17:

Nu na een aantal jaren is mijn GT-Air niet zo stil meer heb ik het idee, of mijn oordoppen zijn slecht geworden.
Dit gevoel heb ik dus ook met mijn Shoei NXR dat hij minder stil is dan voorheen. Ik zit nu wel op een naked tov een GSX-R, maar ook toen ik afgelopen week het laatste afscheidsrondje op de Yamaha R6 reed, was het luider.

Mijn vriendin heeft sowieso een andere helm nodig, haar Scorpion drukt op haar voorhoofd, zit gewoon echt niet lekker. Dus we gaan misschien twee voor de prijs van één scoren. Maar bij welke motorzaak (Zuid of Midden NL) kun je nu écht goed helmen passen met juist advies? Ik woon in regio Breda. Maar een uurtje rijden voor goed advies en écht goede hulp is wat waard.

Ik ben namelijk in 2017 bij Hans van Wijk geslaagd, maar daar liep toen écht een hele goede verkoper, ik dacht dat hij Ed heette. Hij "smeerde" mij wel een Shoei aan, maar die zat ook gewoon het beste en die zit nog steeds erg goed. Maar ik begreep dat hij weg is en dat hetgeen wat er nu loopt lang niet meer zo veel kennis en ervaring heeft.

Ik wil motorzaken niet afzeiken, maar er zit een grote vestiging in Tilburg van een bekende keten die juist bij de helmen nooit naar je toe komen... Die sla ik over.

Mocht iemand mij een tip kunnen geven, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Nope , zie nergens dat logo terug daar.
Erg lastig deze te achterhalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

TheRyzenDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Ze kunnen in de tussentijd toch een rebrand hebben gedaan, genoeg bedrijven die hun logo opeens veranderen *kuch*Twitter*kuch* ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
TheRyzenDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Welke link staat eronder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Welke link staat eronder dan?
Dat is dus vervaagd en niet leesbaar :-) anders wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TheRyzenDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Staat toch "vrij duidelijk" www.hperacing ... alleen wat daarna komt is niet meer te lezen.
Helaas is hpe racing (high performance engine racing) niet een echt originele naam, dus....

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
SniperGuy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Inderdaad duur, maar als je ziet hoe dat weggewerkt en aangesloten is, is de OEM optie ongeevenaard _/-\o_
Voorlopig blijf ik nog wel even kou kleumen indien nodig voor die enkele keer :+

Netjes afgewerkt is het zeker (los afgezekerd en daarmee dus voorbereid), maar als je hetzelfde voor een lager bedrag kan krijgen vind ik het wat van de zotte 8)7

Datzelfde geld voor de accesoire stekker van 50 euro die naar een sigarettenaanstekker gaat. Dat blijft toch niet zitten? Nu voor 2 tientjes een usb ding aangesloten op dezelfde stekker wat dus los afgezekerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:27

empy

Rijdt rondjes

TheRyzenDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:58:
[...]

Heb je de grotere foto er ook bij? Het lijkt oneerbiedig gezegd een beetje op een aliexpress slip-on waar een logo op geetst is. Een GS die van een nektasje is geweest? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Dat kan prima geïnstalleerd worden. Ik heb nu de navi houder in een van de montage bouten van het stuur zitten. Zo zit het scherm mooi centraal.

Heb zelf de XT2 gekocht. Kan niet zeggen dat deze 'beter' is dan de XT. Er zijn zelfs mensen op het forum van Waypoint die balen dat ze de XT2 gekocht hebben omdat deze werkt met een nieuwe app die Garmin heeft ontwikkeld. Dat is de Tread app. Voorheen kon je met de XT makkelijk een route die je op je telefoon had gemaakt importeren in het toestel. Dat is nu een heel stuk omslachtiger geworden.

Had eerst een TomTom Ride 550. Nadeel daarvan vond ik dat het rijden in Nederland op de bonnefooi met de functie bochtige route niet lekker werkt. Zo stuurt de navi je rustig een woonerf in of leidt hij over een industrie terrein omdat daar ook 'bochten' zitten.

Bij de Garmin toestellen kan je ook een micro SD kaartje plaatsen met een aparte routekaart waar alle leuke stuurweggetjes op staan. En omdat ze de bebouwde kom als 'tolweg' hebben aangeduid (moet de navi wel op tolwegen vermijden staan) probeert het systeem je zoveel mogelijk buiten de bebouwde kom te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFdPmJYvd2jDHVnjUtJybOdliC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4wbrZrMzsVie5j2myFyeftV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door MichielK71 op 14-08-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrizzie129
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-04 00:00
gebruikershaes schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:30:
Ik las ergens op Reddit dat het aangeraden wordt om binnen 5 jaar na aankoop of binnen 7 jaar na productiedatum de helm te vervangen. Reden zou zijn dat de hars z’n eigenschappen verliest door weer invloeden en zweet etc. Heb het zelf nog niet gefact-checked. Wat zeggen jullie?
Dit is van toepassing bij polycarbonaathelmen, waarbij de shell kan uitdrogen, echter kan je ook een TCT-composiet (glasvezel) helm kiezen, hier zeggen fabrikanten dat je ze elke 10 jaar moet vervangen. (voor zover ik heb gelezen online)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Wat ik zelf ook nog wel een game changer vond was een headset, heel lang zonder gedaan maar ik zou nu niet meer zonder willen.

Muziek etc is al wel fijn bij een lange rit, maar als je beetje aan het touren bent met wat lui dan is het echt ideaal om af en toe gewoon te kunnen lullen ipv stoppen langs de weg elke keer.

Kortom Vincent heeft nog genoeg keuzes te maken.
Helm
Jas
Broek
Laarzen
Handschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Will_M schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Ik heb zelfs overwogen om m'n systeemhelm (Shoei NeoTec 1), vanwege die 'perfecte sluiting', door Shoei te laten voorzien van een DD sluiting net zoals dat m'n Xlite 702 en 802 hebben. Is technisch gewoon mogelijk echter verlies je daarmee het type goedkeur en rijd je dus weer rond met non-conform materiaal waar andere partijen zich dan weer ineens érg druk over kunnen gaan maken tijdens een controle langs de wegen in de EU.

:o >:)
Dat van die DD sluiting werd me ook verteld bij MKC in Veghel. Heb jij het uiteindelijk nog laten doen? Wat vind je in de praktijk van die ratchet?
Ik zou overigens wel even gaan passen als je een NeoTec aan wil schaffen. De algehele pasvorm van een Shoei is serieus anders dan dat die van je huidige Arai is. Een Arai 'past' mij nooit echt lekker.
Heb al een GT-Air 2 op mijn hoofd gehad. De M is duidelijk te klein, de L zit niet helemaal lekker (te ruim bij de slapen en te weinig padding rond de wangen). Maar volgens de specialist bij MKC kan hij deze helm wel goed op maat maken.

Mijn huidige Arai zit nog steeds als gegoten. Lekker strak, zonder te knellen, zonder oncomfortabel te worden. Maar helaas heeft Arai geen ingebouwde zonnevizieren, geen mogelijkheid voor geintegreerde communicatie. En ook meteen weer een klap duurder.
[...]

De komst van de Neotec 3 werd ook bevestigd door verkoper. Van een GT-Air 3 was hij niet op de hoogte, hij verwachtte nog geen opvolger van de eind 2018 geïntroduceerde GT-Air 2. De Neotec 2 is eind 2017 geïntroduceerd. Maar zoals je aangeeft, zou dat erg onlogisch zijn met het verplicht worden van de ECE 22.06.

Dit najaar wordt dus een prima moment om nog een mooie GT-Air 2 te scoren, bedankt voor de tip! Hoe goed zou de GT-Air 2 zijn, zou deze de 22.06 keuring doorstaan?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:42:
Wat ik zelf ook nog wel een game changer vond was een headset, heel lang zonder gedaan maar ik zou nu niet meer zonder willen.

Muziek etc is al wel fijn bij een lange rit, maar als je beetje aan het touren bent met wat lui dan is het echt ideaal om af en toe gewoon te kunnen lullen ipv stoppen langs de weg elke keer.

Kortom Vincent heeft nog genoeg keuzes te maken.
Helm
Jas
Broek
Laarzen
Handschoenen
Haha die heb ik allemaal.

Helm schubertz c5 met sc2 unit
motor jeans
regenbroek
gore-text jas (toevallig zaterdag geruild, had eerst een goedkope jas)
laarzen en handschoenen ook

kleding dus voorlopig wel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Chrizzie129 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Dit is van toepassing bij polycarbonaathelmen, waarbij de shell kan uitdrogen, echter kan je ook een TCT-composiet (glasvezel) helm kiezen, hier zeggen fabrikanten dat je ze elke 10 jaar moet vervangen. (voor zover ik heb gelezen online)
Dat is ook geen harde wetenschap. De binnenschaal is mogelijk binnen die 10 jaar aan vervanging toe. De binnenschaal wordt ook brosser.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Ik zit ook voor een nav te kijken en wil voor de XT2 gaan,... waarom? Omdat deze nieuwer is, snellere processor, een heldere display... Mits je de XT voor een bargain kan kopen, zou ik voor de XT2 gaan.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb me laten vertellen dat de grootste problemen UV licht en vocht en chemicaliën zijn.

Vocht trekt erin en zorgt voor schimmel en andere nasty dingen (vandaar ook nooit handschoenen erin doen.

UV licht op de buitenzijde hard het plastic uit.

En blijkbaar een veel gemaakte fout is je helm in de schuur laten staan, omdat het daar nogal vol zit met dampen van chemicaliën die invloed hebben op de helm. (iemand van shoei mij op een beurs ooit uitgelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Okay twee van de drie is bij mij van toepassing. UV licht en handschoenen in helm 😅. Maakt het ook uit hoe vaak je een helm op hebt? Denk dat ze uitgaan van gemiddeld gebruik en dat in jaren uitdrukken? Heb een helm van 7 jaar oud die ik miss 20x op m’n kop heb gehad. Staat voor de rest niks te doen op de zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat maakt dus niet veel uit voor het brosser worden van de binnenlaag, juist de laag die voor de beschermende demping zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

SniperGuy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:31:
[...]

Over lampen gesproken: heeft iemand wel eens kwalitatief goede (OSRAM, Philips) GELE H7 lampen kunnen vinden? Ik kan ze echt nergens vinden :(
Geel is voor oldtimers :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:06:
Okay twee van de drie is bij mij van toepassing. UV licht en handschoenen in helm 😅. Maakt het ook uit hoe vaak je een helm op hebt? Denk dat ze uitgaan van gemiddeld gebruik en dat in jaren uitdrukken? Heb een helm van 7 jaar oud die ik miss 20x op m’n kop heb gehad. Staat voor de rest niks te doen op de zolder.
Handschoenen doe ik nooit meer in mn helm. Klittenband kan aan de voering blijven hangen en draadjes lostrekken. Zo zaten er na een tijdje een paar nylon draadjes (die van naast de vizier opening) me irritant te kriebelen bij mn eerste helm. En zag er ook minder mooi uit. Ja, kan je fixen, maar voorkomen is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

https://nieuwsmotor.nl/ni...yamaha-tenere-world-raid/

Workaround, tie-wrap doorknippen?? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hoe houdt een tie-wrap die elektra tegen? Wat is dat voor een magie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:54:
Hoe houdt een tie-wrap die elektra tegen? Wat is dat voor een magie?
Mogelijk dat er (trek)spanning op de kabel komt te staan als die tyrap niet goed bevestigd is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izif56O1W_ejvkNRL2HCO_PQ9N8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MlgyQ0cduty7VbHUtqF76PmZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzcJpLJPht0CGYyBwWkRnMFaWVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fn6reN1K8ZkAVe6oTGyS1brj.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe bandjes gekocht dit weekend, was weer duur maar nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 11:04
Kapot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moet ik ook maar eens inplannen.. Michelin Road 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
ArjenIsM3 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Yes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ziet er altijd mooi uit, vers rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Lijkt me evident, dat inverted noppen profiel is vrij uniek ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Geel valt lekker op! en dat is toch wel lekker op de motor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Op de Fazer nu nog een Road 5 (achter) en een Road 3 (voor). De achterband ziet er inderdaad hetzelfde uit.

Nouja, hetzelfde.. Een stukje ouder uiteraard :+ Achter is nu 5 jaar oud nu. Profiel nog prima. Ik was van plan de beide banden dit jaar te vervangen, maar da's meer een gevoels ding dan noodzaak en ik denk nu dat ik dit seizoen nog doorrijdt op deze banden. Even kijken wat er gaat gebeuren op motor gebied. Als ik perongeluk een goede toerbuffel tegenkom ga ik mogelijk eerst daarmee aan de gang en daarna bepalen wat ik precies wil met de Fazer. Als die dan inderdaad blijft zal 't voortaan meer een Sjezer worden en misschien wil ik dan wel ietsje zachter rubber op die motor, dunno.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
Wat is jullie mening over de zin en onzin van het jaarlijks vervangen van je olie? Heb nu mijn GSX-S1000 uit 2021 staan en heeft vorig jaar in mei zijn 1000km beurt gehad (nieuwe olie + filter). We zijn ruim een jaar verder en er staan nu welgeteld 3500km's op de teller, motor staat altijd binnen in de garage.

Snap dat de dealer graag heeft dat je elk jaar braaf terugkomt....

Nog een mooi verhaal: was aan het inventariseren om mijn ZZR1400 (bj 2013 met 42.000 kilometer) te verkopen. Wellicht dat de motoport interesse had om hem in consignatie te verkopen, heb ik geen gezeur op marktplaats. Uiteraard begrijp ik dat de MP ook wat wilt verdienen en hier een vergoeding voor vraagt. Hun plan: voor 8500 euro in de showroom en bij verkoop houden ze 1250 euro in als vergoeding :D Heb vriendelijk bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
ShininNL schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:42:
Wat is jullie mening over de zin en onzin van het jaarlijks vervangen van je olie? Heb nu mijn GSX-S1000 uit 2021 staan en heeft vorig jaar in mei zijn 1000km beurt gehad (nieuwe olie + filter). We zijn ruim een jaar verder en er staan nu welgeteld 3500km's op de teller, motor staat altijd binnen in de garage.
Zou voor mij persoonlijk heel erg afhangen van de ritjes die worden gemaakt. Als je hem goed warm rijdt en minstens 50+ kilometer rijdt per keer, dan zou ik er geen probleem mee hebben om een jaar over te slaan. Als je hem echter ook gebruikt voor alleen een paar kilometer op en neer naar de ijssalon zijn dat natuurlijk niet de meest gunstige kilometers.

Meer rijden is de oplossing :P
Snap dat de dealer graag heeft dat je elk jaar braaf terugkomt....
Zelfs dat niet altijd. Wij hebben van de dealer ook weleens gehoord dat we niet per se ieder jaar hoeven te komen zolang het maar niet continue kleine ritjes zijn en er verder ook niks mankeert aan de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Olie gewoon jaarlijks vervangen.
Trekt vocht en vuil aan volgens mij en het kost niet de wereld.

En motoport bood mij ook echt max 2200 euro of zo iets voor een 2008 KTM SM 990 8)7 (laatste onderhoud was 200km terug en koste meer dan dat)
uiteindelijk op MP geflikkerd en binnen een dag verkocht voor 5500,- ofzo.

Lui zaten te miepen dat KTM en Ducati eng waren blablabla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
Joris748 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Dat van die DD sluiting werd me ook verteld bij MKC in Veghel. Heb jij het uiteindelijk nog laten doen? Wat vind je in de praktijk van die ratchet?

[...]

Heb al een GT-Air 2 op mijn hoofd gehad. De M is duidelijk te klein, de L zit niet helemaal lekker (te ruim bij de slapen en te weinig padding rond de wangen). Maar volgens de specialist bij MKC kan hij deze helm wel goed op maat maken.

Mijn huidige Arai zit nog steeds als gegoten. Lekker strak, zonder te knellen, zonder oncomfortabel te worden. Maar helaas heeft Arai geen ingebouwde zonnevizieren, geen mogelijkheid voor geintegreerde communicatie. En ook meteen weer een klap duurder.

[...]

De komst van de Neotec 3 werd ook bevestigd door verkoper. Van een GT-Air 3 was hij niet op de hoogte, hij verwachtte nog geen opvolger van de eind 2018 geïntroduceerde GT-Air 2. De Neotec 2 is eind 2017 geïntroduceerd. Maar zoals je aangeeft, zou dat erg onlogisch zijn met het verplicht worden van de ECE 22.06.

Dit najaar wordt dus een prima moment om nog een mooie GT-Air 2 te scoren, bedankt voor de tip! Hoe goed zou de GT-Air 2 zijn, zou deze de 22.06 keuring doorstaan?
Wat je met de Arai zou kunnen doen is gewoon een Cardo erop plakken, en dan vervolgens op maat gemaakte oordopjes met luidsprekers gebruiken. Dat is hoe ik het nu altijd doe, dan hoef je geen ruimte te hebben voor speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Kapot schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo'n 1000km geleden dacht ik met de Road 6; daar zit nog 1500km in, dus ik bestel alvast een nieuw setje. Gisteren zijn we wat gaan vegen :X en denk ik na afloop nog steeds: daar zit nog 1500km in. Dus inmiddels heb ik wel een verschilletje ontdekt met de Road 5. Waar die de laatste millimeters wegsmolt, doet de Road 6 dat blijkbaar niet. Als ik de huidige slijtage zo zie, zou ik mogelijk zelfs nog een dag of 5 ermee op vakantie kunnen. Maar misschien ook niet, dus de wisselafspraak blijft gewoon staan. Dan gaat dit setje met 2,5mm toch nog maar even de kast in voor volgend jaar. Ik wil NIET het verwijt krijgen dat ik met kale banden (of remblokjes) op vakantie stilval. :+

Nu helpt het weer ook wel in mijn voordeel mee, want op vakantie in het Schwarzwald met duo bij 35 graden heeft een héél ander effect op de slijtage dan rijden met regen, of zoals gisteren droog met 18 graden zonder duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Zo'n 1000km geleden dacht ik met de Road 6; daar zit nog 1500km in, dus ik bestel alvast een nieuw setje. Gisteren zijn we wat gaan vegen :X en denk ik na afloop nog steeds: daar zit nog 1500km in. Dus inmiddels heb ik wel een verschilletje ontdekt met de Road 5. Waar die de laatste millimeters wegsmolt, doet de Road 6 dat blijkbaar niet. Als ik de huidige slijtage zo zie, zou ik mogelijk zelfs nog een dag of 5 ermee op vakantie kunnen. Maar misschien ook niet, dus de wisselafspraak blijft gewoon staan. Dan gaat dit setje met 2,5mm toch nog maar even de kast in voor volgend jaar. Ik wil NIET het verwijt krijgen dat ik met kale banden (of remblokjes) op vakantie stilval. :+

Nu helpt het weer ook wel in mijn voordeel mee, want op vakantie in het Schwarzwald met duo bij 35 graden heeft een héél ander effect op de slijtage dan rijden met regen, of droog met 18 graden zonder duo.
Welke motor heb je? Ik begin mij nu ook zo langzamerhand te orienteren nu ik 1 voorband en bijna 2 achterbanden heb versleten op de GSX-S1000. Ik vond de Pirelli Angel GT2 een fijne band, maar dat was op een motor met minder vermogen. Is zo'n sport-tourband als de Road 6 of GT2 goed genoeg voor 150/160pk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
kneusteun schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:53:
Lui zaten te miepen dat KTM en Ducati eng waren blablabla
Is ook eng, ik word iedere keer weer een beetje nerveus als ik mijn Ducati uit de schuur haal en hem wil starten, is toch altijd maar de vraag of ie het doet :+

Overigens hebben we de Monster 797 van mijn vriendin voor een (hele) goede prijs kunnen inruilen bij een dealer dus die staat nu in een hoekje te wachten tot haar nieuwe motor klaarstaat bij de dealer. Wachten duurt lang :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bioflap Ik heb een Tracer 9Gt met 119 pk.

Degenen met meer vermogen zoals een S1000XR rijden echter ook op Road 5/Road 6. Een enkeling op Metzeler, zoals de Roadtec 01 of een opvolger daarvan.
Ook de meeste sportieveren binnen ons groepje rijden niet met sportbanden, op de openbare weg nergens voor nodig.

De K1600GTL onder ons houdt fanatiek vast aan Bridgestone T31, maar ik snap niet waarom. :P :+

Dan heeft dit setje er nu 7300km onder gezeten, in 3 maanden. Als het de afgelopen weken wat minder geregend had in de weekenden waren ze al op geweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:18:
[...]

Is ook eng, ik word iedere keer weer een beetje nerveus als ik mijn Ducati uit de schuur haal en hem wil starten, is toch altijd maar de vraag of ie het doet :+

Overigens hebben we de Monster 797 van mijn vriendin voor een (hele) goede prijs kunnen inruilen bij een dealer dus die staat nu in een hoekje te wachten tot haar nieuwe motor klaarstaat bij de dealer. Wachten duurt lang :-(
Dat was heel vroeger, nadat Ducati midden jaren 90 overstapte naar een deugdelijke leverancier van kabelbomen werden ze veel betrouwbaarder. En mechanisch hebben ze zeker de laatste 10 jaar (nadat ze zijn overgenomen door Audi) enorme stappen gemaakt.

Bij mijn 748 werd er bij iedere grote beurt (om de 12000 km) wel een slepertje of een nokkenas vervangen. Tegenwoordig is het interval voor de grote beurt opgerekt naar 30.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
Joris748 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Dat was heel vroeger, nadat Ducati midden jaren 90 overstapte naar een deugdelijke leverancier van kabelbomen werden ze veel betrouwbaarder. En mechanisch hebben ze zeker de laatste 10 jaar (nadat ze zijn overgenomen door Audi) enorme stappen gemaakt.

Bij mijn 748 werd er bij iedere grote beurt (om de 12000 km) wel een slepertje of een nokkenas vervangen. Tegenwoordig is het interval voor de grote beurt opgerekt naar 30.000 km.
Mijn Monster 821 uit 2018 heeft inderdaad ook de interval al op 30.000 km. De komende weken moet ie wel weg voor een beurt waarbij ook 2 nieuwe banden -en- de tandriemen vervangen moeten worden (iedere 5 jaar) dus dat wordt wel een hele dure beurt maar dan kan ie er ook weer een paar jaar tegenaan. En tja, dat de tandriemen en desmo service duur zijn wist ik van tevoren.

Zowel de (ex)Monster 797 van mijn vriendin en mijn Monster 821 hebben tot nu toe ook nog nooit een klap verkeerd gegeven :) Tegenwoordig maak ik me er ook minder druk om maar zeker in het begin was ik toch soms echt wel onderweg met een beetje buikpijn door alle horrorverhalen die je altijd leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
UTwizard schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Mijn Monster 821 uit 2018 heeft inderdaad ook de interval al op 30.000 km. De komende weken moet ie wel weg voor een beurt waarbij ook 2 nieuwe banden -en- de tandriemen vervangen moeten worden (iedere 5 jaar) dus dat wordt wel een hele dure beurt maar dan kan ie er ook weer een paar jaar tegenaan. En tja, dat de tandriemen en desmo service duur zijn wist ik van tevoren.

Zowel de (ex)Monster 797 van mijn vriendin en mijn Monster 821 hebben tot nu toe ook nog nooit een klap verkeerd gegeven :) Tegenwoordig maak ik me er ook minder druk om maar zeker in het begin was ik toch soms echt wel onderweg met een beetje buikpijn door alle horrorverhalen die je altijd leest.
Prijs je gelukkig. Kan me nog herinneren dat een grote beurt van mijn 748 zo rond de 1000 EUR zat. En dat is dan bijna 20 jaar geleden.

Aangezien het interval op 12000 km lag (kleine beurt bij 6000 km) en ik tussen de 15000 en 20000 km per jaar reed, zat ik gemiddeld op 2000 EUR per jaar. Het ding heeft me onderweg overigens nooit in de steek gelaten, afgezien van die keer dat je gas bleef hangen voor een haarspeldbocht. Toen deed hij het te goed :+

Oh ja, en bij ca 40.000 km is het blok gereviseerd, omdat er een nieuw carter onder moest. Toen maar meteen lagerschalen en nog wat lagers vervangen. Totale schade 2000 EUR exclusief carter, die kreeg ik onder coulance.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 14-08-2023 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
HikariMisako schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 19:33:
[...]

Vannacht zou bijzonder zijn, maar goed om te horen dat je net niks gezien hebt.
ja zondag ochtend om 2 uur over de a2 gegaan en zondag avond nog een keer rond 17 uur :P
iets met op stap geweest en smiddags nog een keer met de motor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:20:
...

De K1600GTL onder ons houdt fanatiek vast aan Bridgestone T31, maar ik snap niet waarom. :P :+

...
Geen Bridgestone T32 GT's? Die zijn ook al 2 jaar uit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
ibothead schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:26:
[...]

ja zondag ochtend om 2 uur over de a2 gegaan en zondag avond nog een keer rond 17 uur :P
iets met op stap geweest en smiddags nog een keer met de motor O-)
Ik bedoelde vooral, voor 11 in de ochtend was ik er zelf nog niet geweest. Koffer is nog niet terecht helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
HikariMisako schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Ik bedoelde vooral, voor 11 in de ochtend was ik er zelf nog niet geweest. Koffer is nog niet terecht helaas.
echt kut :( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Nou de kogel is door de kerk, het word tijd om de MT-09 de deur uit te doen. Zaterdag een flinke lange rit gehad en na thuiskomst erg veel last van mijn onderrug met pijn die door trok in m'n benen. Samen met de fysio toch tot de conclusie gekomen dat door de zithouding op de yammie m'n niet al te beste rug meer te voorduren krijgt dan gedacht :/. Dus maar opzoek naar een motor met een wat rechtere zithouding, Nou was mn oog gevallen op de Tracer 9 GT en de F900XR. Nog andere motoren waar ik een proefritje op moet wagen of ideeën wat wel een goede vervanger voor de MT-09 zou zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Grubeater schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Geen Bridgestone T32 GT's? Die zijn ook al 2 jaar uit.
Heeft ie gehad, maar die bevielen niet echt. Onder andere een te hoog rolgeluid en ik dacht ook een vreemde slijtage. Hij heeft er ook metzelers onder gehad, vraag me niet welk type, en ook bij die een zingend rolgeluid onder lichte hellingshoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 18-09 18:59
[...]

Echt geel-geel of gewoon warm wit? Ik heb onlangs Osram Night Breaker Silver gemonteerd en die zijn niet anders van kleur dan standaard halogeenlampen. De levensduur zou ook relatief goed moeten zijn vergeleken met andere fellere lampen.
Bioflap schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Welke motor heb je? Ik begin mij nu ook zo langzamerhand te orienteren nu ik 1 voorband en bijna 2 achterbanden heb versleten op de GSX-S1000. Ik vond de Pirelli Angel GT2 een fijne band, maar dat was op een motor met minder vermogen. Is zo'n sport-tourband als de Road 6 of GT2 goed genoeg voor 150/160pk?
Ik heb nog niet heel veel rij-ervaring dus neem m'n mening met een korreltje zout. Maar kijk ook eens naar Dunlop Roadsmart IV banden. Ook sport-tour en past in hetzelfde rijtje met de Road 6 en Angel GT2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
O88088 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Echt geel-geel of gewoon warm wit? Ik heb onlangs Osram Night Breaker Silver gemonteerd en die zijn niet anders van kleur dan standaard halogeenlampen. De levensduur zou ook relatief goed moeten zijn vergeleken met andere fellere lampen.

[...]

Ik heb nog niet heel veel rij-ervaring dus neem m'n mening met een korreltje zout. Maar kijk ook eens naar Dunlop Roadsmart IV banden. Ook sport-tour en past in hetzelfde rijtje met de Road 6 en Angel GT2.
Echt geel-geel. Geeft ook nog een racy look :Y
Ik kan wel met gele folie aan de slag gaan, werkt ook nog eens steenslag werend, maar dat mag officieel niet...

Afbeeldingslocatie: https://i.shgcdn.com/2bcb0dac-eec2-4c55-b425-50e61b8cad30/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 14-08-2023 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Uberdude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:24:

Dus maar opzoek naar een motor met een wat rechtere zithouding, Nou was mn oog gevallen op de Tracer 9 GT en de F900XR. Nog andere motoren waar ik een proefritje op moet wagen of ideeën wat wel een goede vervanger voor de MT-09 zou zijn ?
Zelf ben ik recent overgestapt van een MT-09 naar een Tiger 900 GT Pro. Die zou je best aan je lijstje kunnen toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nou de kogel is door de kerk, het word tijd om de MT-09 de deur uit te doen. Zaterdag een flinke lange rit gehad en na thuiskomst erg veel last van mijn onderrug met pijn die door trok in m'n benen. Samen met de fysio toch tot de conclusie gekomen dat door de zithouding op de yammie m'n niet al te beste rug meer te voorduren krijgt dan gedacht :/. Dus maar opzoek naar een motor met een wat rechtere zithouding, Nou was mn oog gevallen op de Tracer 9 GT en de F900XR. Nog andere motoren waar ik een proefritje op moet wagen of ideeën wat wel een goede vervanger voor de MT-09 zou zijn ?
De zit van de MT-09 is al heel rechtop. Veel rechter op ga je ze niet vinden ben ik bang. De tracer 9 is vrijwel identiek. Wellicht wat ruimer, maar de MT-09 is ook niet heel krap. Ik weet niet hoe lang je bent, maar je zou hier eens kunnen kijken naar de zithouding op verschillende motoren.
https://cycle-ergo.com/

Zelf ook een tijd last van m’n onderrug gehad. Het enige wat hielp is kracht training. Saai en vervelend zo’n sportschool maar voel me fitter dan ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Op mn GS krijg ik juist minder last van mn rug. Ik heb op dit moment last van verkramping in de rechterkant van mn lichaam. Op de GS wordt dit juist minder.

Just my €0,02

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
gebruikershaes schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

De zit van de MT-09 is al heel rechtop. Veel rechter op ga je ze niet vinden ben ik bang. De tracer 9 is vrijwel identiek. Wellicht wat ruimer, maar de MT-09 is ook niet heel krap. Ik weet niet hoe lang je bent, maar je zou hier eens kunnen kijken naar de zithouding op verschillende motoren.
https://cycle-ergo.com/

Zelf ook een tijd last van m’n onderrug gehad. Het enige wat hielp is kracht training. Saai en vervelend zo’n sportschool maar voel me fitter dan ooit.
Ben 1,80 lang dus een reus kun je me niet noemen haha. Krachtraining voor de rug zou geen slecht idee zijn aangezien het ook positief op mijn werk als automonteur kan uitpakken. Ik ga het eens met de fysio bespreken, bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Nu helpt het weer ook wel in mijn voordeel mee, want op vakantie in het Schwarzwald met duo bij 35 graden heeft een héél ander effect op de slijtage dan rijden met regen, of zoals gisteren droog met 18 graden zonder duo.
huh hoeveel km rijdt jij op een set banden? Met normaal rijden moet dat toch wel emer zijn dan 2500km?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Meestal haal ik zo'n 8.000km uit een set.
En met de huidige Road 6 had ik na zo'n 6.200 km het idee dat ik nog zo'n 1500 km aan profiel had, maar nu ben ik inmiddels al weer 1000km verder en heb ik dat idee nog steeds.

De banden die ik gehad heb: Pilot Road 4 meerdere sets, Road 5 meerdere sets, metzeler roadtec 01 één set, Road 6 één set.
Allemaal vergelijkbare levensduur. De banden ervoor weet ik niet meer maar waren veel lichtere motoren en meer behouden rijstijl.
De Bridgestone T31 was de voorband na nog geen 6.500 spits afgesleten en op de zijkanten gewoon kaal, de achterband kon nog wel even mee maar dat gedrag beviel me niet.

Alleen de Anakee Adventure die ik eens onder de super Tenere had, hield het wat langer uit. Maar die voelde me te vaag aan onder hellingshoek, dus daarna nooit meer opnieuw gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik weet niet hoe je klachten zijn, maar is een rechtere zithouding wel wat je nodig hebt? Als je rechterop zit komen alle krachten verticaal op je rug. Als je meer voorover zit 'scharnier' je meer. Als dat laatste nou precies het probleem is, ja, dan rechter op. Je kan natuurlijk ook je motor houden en hoger stuur (en/of lager zadel) monteren om rechterop uit te komen.

Maar als je een andere motor zoekt, wat zijn je eisen/wensen en, ook niet onbelangrijk, budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:14:
Meestal haal ik zo'n 8.000km uit een set.
En met de huidige Road 6 had ik na zo'n 6.200 km het idee dat ik nog zo'n 1500 km aan profiel had, maar nu ben ik inmiddels al weer 1000km verder en heb ik dat idee nog steeds.

De banden die ik gehad heb: Pilot Road 4 meerdere sets, Road 5 meerdere sets, metzeler roadtec 01 één set, Road 6 één set.
Allemaal vergelijkbare levensduur. De banden ervoor weet ik niet meer maar waren veel lichtere motoren en meer behouden rijstijl.
De Bridgestone T31 was de voorband na nog geen 6.500 spits afgesleten en op de zijkanten gewoon kaal, de achterband kon nog wel even mee maar dat gedrag beviel me niet.

Alleen de Anakee Adventure die ik eens onder de super Tenere had, hield het wat langer uit. Maar die voelde me te vaag aan onder hellingshoek, dus daarna nooit meer opnieuw gekocht.
damn, ik reed tracer en blijkbaar reed ik erg zuinig op de banden dan (ook roadsmart eronder) met 22k (voor en achter) -> 42k (achter) -> 50k (voor) -> 63k (voor en achter)

Ik vrees wel dat de 1250 gs adventure veel sneller door de banden heen zal gaan :X vanwege het gewicht. Maar zal dus rekening houden met 8k per band ofzo....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joris748

Aangaande dat laten vervangen van de 'strap' (ratel) van m'n Shoei Neotec 1: Ik heb het uiteindelijk vanwege die type-goedkeur dus niet laten doen en ben inmiddels ook gewend aan de originele 'strap' sluiting welke stiekem eigenlijk ook best wel oké is en dus precies goed strak getrokken kan worden. Enige waar ik mezelf iedere keer aan moet herinneren is dat ik het zachte afschermbandje goed onder de sluiting moet leggen, doe ik dat niet dan gaat het spel geheid irriteren aan m'n hals....

Dat andere aangaande het verschil in de pasvorm tussen (o.a.) Shoei en Arai .... Tsja, waarschijnlijk had ik jou dat niet eens hoeven melden maar de goegemeente (hier?) koopt tegenwoordig alles liefst alleen on-line en bestelt vervolgens maar 'een helmpje' .... :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Lord_T schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

damn, ik reed tracer en blijkbaar reed ik erg zuinig op de banden dan (ook roadsmart eronder) met 22k (voor en achter) -> 42k (achter) -> 50k (voor) -> 63k (voor en achter)

Ik vrees wel dat de 1250 gs adventure veel sneller door de banden heen zal gaan :X vanwege het gewicht. Maar zal dus rekening houden met 8k per band ofzo....
Ik zou gewoon een keer kijken op een BMW forum naar de kilometers op een setje banden.
Volgens mij is @DrivinUCrazy niet representatief voor de gemiddelde rijder. :+

@Will_M in de winkel passen en online bestellen bedoel je toch?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

Zijn deze Osrams misschien een goede optie?
Anders zou je van normale halogeenlampen het glas geel kunnen maken door (modelbouw-) lak of gele folie te gebruiken.
Een andere optie zou een LED setje zijn, die zijn er soms ook in een gele uitvoering.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Road4 achterband op de R1250RS heeft het ~7800 km uitgehouden. Voorband was nog wel OK, maar niet meer de moeite waard te monteren op een andere motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 13:24
@SniperGuy Ik heb op mijn vorige motoren heel lang met Osram Fog Breakers gereden, die waren redelijk geel maar hadden meer een gouden gloed. Toen ik nog een Peugeot 206 had, had ik Lunex Super Yellow lampen erin en die bevielen ook wel heel goed :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Grubeater schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:47:
[...]

Ik zou gewoon een keer kijken op een BMW forum naar de kilometers op een setje banden.

@Will_M in de winkel passen en online bestellen bedoel je toch?
Daar zijn ook erg veel verschillen hoor. Road 4 deed ik 9k mee. Nu een sport 6 eronder die lijkt ongeveer hetzelfde te doen. Al hou ik het niet erg bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Will_M schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:21:
@Joris748

Aangaande dat laten vervangen van de 'strap' (ratel) van m'n Shoei Neotec 1: Ik heb het uiteindelijk vanwege die type-goedkeur dus niet laten doen en ben inmiddels ook gewend aan de originele 'strap' sluiting welke stiekem eigenlijk ook best wel oké is en dus precies goed strak getrokken kan worden. Enige waar ik mezelf iedere keer aan moet herinneren is dat ik het zachte afschermbandje goed onder de sluiting moet leggen, doe ik dat niet dan gaat het spel geheid irriteren aan m'n hals....
Eigenlijk is dat ook het belangrijkste van een goede sluiting: dat je geen aparte handeling hoeft te doen om de kinband strak genoeg aan te trekken. Die snelsluitingen waar je aparte mechanismen hebt voor spannen en sluiten zijn voor mij echt een no-go.
Dat andere aangaande het verschil in de pasvorm tussen (o.a.) Shoei en Arai .... Tsja, waarschijnlijk had ik jou dat niet eens hoeven melden maar de goegemeente (hier?) koopt tegenwoordig alles liefst alleen on-line en bestelt vervolgens maar 'een helmpje' .... :P
Ja, inderdaad. Het befaamde Arai of Shoei hoofd. Een helm is zo persoonlijk, ieder hoofd is anders. Daarom koop ik alleen in een fysieke winkel. Passen, passen, passen. En als je dan iets gevonden hebt wat naar je zin is, minstens een kwartier op houden. Ik heb inderdaad een Arai hoofd. In het verleden ook Shoei gehad, maar dat zat toch te los. Ook een Suomy, maar daar had ik te weinig ruimte bij het kinstuk: bij hoge snelheden (200+ km/h) kantelde de helm naar voren en kwam ik wel eens met mijn kin tegen het kinstuk. Die Arai zit vanaf begin als gegoten. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat ze die Shoei GT-Air of Neotec 2 goed pas kunnen maken op mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Zonde! Als mede eigenaar van een MT09 ben ik juist van mening dat je enorm rechtop zit bij de MT09.
Heb je toevallig het standaard zadel nog? Ik heb een MT09 2021 en het comfort zadel heeft mij enorm geholpen.

Ik denk juist dat je onderrug, zoals hierboven ook gedeeld werd, wellicht ook komt door júist die houding rechtop. Ik speel nu ook wat meer met mijn houding en de last wordt er niet erger door. Terwijl ik vorig jaar (nog met standaard zadel) na een flinke dagrit 3 weken niet fatsoenlijk kon lopen.

Hoop dat je er aan uit komt, het zou zonde zijn de MT weg te doen hoor :9~
Tracer 9 GT is sowieso een hele dikke motor, wil ik nog een keertje een proefrit op maken.
Verder heb ik geen ervaring op meer comfortabele fietsen, kon alleen mijn ervaring met de MT delen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
[...]
Wellicht kun je hier kijken. Deze heb ik destijds voor in mijn Street Scrambler besteld. Wellicht kom je hier ook H7 tegen of kunnen ze je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Van die kilometers per band kan ik alleen maar dromen. Vroeger deed ik gemiddeld 5.000 km met een achterband (BT010 of BT012SS) en 7.500 km met een voorband. 3 nieuwe achterbanden per jaar en 2 nieuwe voorbanden werd iets te gortig, daarom toen maar met gebruikte Supercorsa's en Rennsport's gaan rijden, maar die waren niet road legal. Deden het echter nog best goed in de regen, als je er maar temperatuur in kreeg >:)

Tegenwoordig gaat het allemaal een stuk rustiger, zijn de banden slijtvaster geworden en kom ik ook veel minder in de Eiffel en doe ik naar schatting 7.500 km met een Pilot Power 2CT achterband en misschien wel 15.000 km met een voorband. De achterband zit nu op 6000 km en kan waarschijnlijk nog wel een 1500 km mee.

Maar goed, met de kilometers die ik nu per jaar rijd (ca 3000 km), hoef ik er ook geen slijtvastere band op. Iedere 2,5 jaar een nieuwe achterband en 5 jaar een nieuwe voorband is meer dan acceptabel.
Jij gaat niet van 22.000 km met een achterband naar 8.000 km met een achterband, tenzij je rijstijl enorm verandert. 50 kg extra motor gaat niet dat verschil maken. Misschien dat je van 22.000 km naar 15.000 km gaat, maar dat is ook al een flink verschil.

[ Voor 34% gewijzigd door Joris748 op 15-08-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Grubeater schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:47:
[...]

Dat denk ik ook, zonder op te willen scheppen (waarmee eigenlijk? :?) of betweterig over te willen komen. Maar 15.000 km of meer uit een band daar kan ik alleen maar van dromen.

@timmie271 Kan mijn/onze rijstijl overigens beamen. Waarbij ik nog de kanttekening moet plaatsen dat hij over een hele dag vlotter rijdt dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
noes schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:30:
[...]

Road4 achterband op de R1250RS heeft het ~7800 km uitgehouden. Voorband was nog wel OK, maar niet meer de moeite waard te monteren op een andere motor.
Hier houdt de achterband het op de 1250RS al ruim 12.000km uit en kan nog wel even mee. Voorband is dan al wel bij 10.000 km vervangen. Beide Road4 banden.

Wat Joris ook zegt, het is heel verschillend per bestuurder.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Joris748 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Eigenlijk is dat ook het belangrijkste van een goede sluiting: dat je geen aparte handeling hoeft te doen om de kinband strak genoeg aan te trekken. Die snelsluitingen waar je aparte mechanismen hebt voor spannen en sluiten zijn voor mij echt een no-go.

[...]

Ja, inderdaad. Het befaamde Arai of Shoei hoofd. Een helm is zo persoonlijk, ieder hoofd is anders. Daarom koop ik alleen in een fysieke winkel. Passen, passen, passen. En als je dan iets gevonden hebt wat naar je zin is, minstens een kwartier op houden. Ik heb inderdaad een Arai hoofd. In het verleden ook Shoei gehad, maar dat zat toch te los. Ook een Suomy, maar daar had ik te weinig ruimte bij het kinstuk: bij hoge snelheden (200+ km/h) kantelde de helm naar voren en kwam ik wel eens met mijn kin tegen het kinstuk. Die Arai zit vanaf begin als gegoten. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat ze die Shoei GT-Air of Neotec 2 goed pas kunnen maken op mijn hoofd.
Shoei heeft dan ook nog de personal fitting die je op veel plekken kunt laten doen. Vaak zijn er aanbiedingen voor rond de 30 euro op events, of soms als je het direct bij aanschaf van de helm laat doen. Als de Shoei al redelijk goed zit, dan zit hij daarna perfect. De wangkussens kun je wel dikker of dunner bestellen, maar die vallen dan weer niet onder de personal fitting.

Schuberth valt tegenwoordig ook te customizen, maar ik dacht dat je dat zelf moet bestellen en maar een beetje uit moet vogelen. Niet helemaal zeker daarvan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
geert_s schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Shoei heeft dan ook nog de personal fitting die je op veel plekken kunt laten doen. Vaak zijn er aanbiedingen voor rond de 30 euro op events, of soms als je het direct bij aanschaf van de helm laat doen. Als de Shoei al redelijk goed zit, dan zit hij daarna perfect. De wangkussens kun je wel dikker of dunner bestellen, maar die vallen dan weer niet onder de personal fitting.
Mijn vriendin heeft inderdaad ook een Shoei NXR die met personal fitting is aangepast en zij is er super tevreden over. We hebben voor haar in eerste instantie geen enkele helm gevonden die standaard precies goed heeft gepast, maar met de personal fitting en het veranderen van de kussens zit haar helm nu als gegoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Wat betreft de Shoei personal fitting kreeg ik als tip mee dat ik eerst een maand moest gaan rijden met de helm. Dan voel je ook waar de eventuele drukpunten zitten, of waar je extra padding nodig hebt. Dan naar de winkel gaan om 'm te laten aanpassen. Ben uiteindelijk nog een keer terug geweest vanwege een drukpunt, maar kan nu de Neotec 2 zonder problemen op.

Wat betreft 't Shoei/Arai hoofd, afgelopen week meerdere merken op gehad, waarbij alleen de Shoei lekker zat. Andere merken zit een stuk minder fijn, dus ik ga op zoek naar een X-SPR Pro
Pagina: 1 ... 11 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.