Jawel, maar alleen bij de slalom aangeleerd te gebruiken. Daarna niet meer gebruikt dus.FastFred schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:52:
[...]
Leren ze je dat niet bij de rijlessen dan? Ik heb jaren geleden eens een proefles gedaan op de motorbeurs, het werd me niet verteld maar ik wist van youtube filmpjes kijken dat dat best handig is met langzame slalom, dus toegepast.
Verder nog steeds geen rijbewijs want geen plek voor motor
behalve dik ook groot. De Africa Twin die past wel bij zijn lengte. En een hoop slap gelul.vanisher schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:55:
[...]
Leuke gozer he, die J-P :-) Dikke aanrader ook.
Volg nu de bordjes naar het mooie dorpje Umleitung
Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet
MuddyMagical schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Hartstikke goed dat je die cursus niet nodig hebt, maar voor mensen die wat minder rijden én wat minder in bochtig gebied wonen/komen is het ideaal. Ik kan er alleen maar van leren en beter gaan rijden.
Ik zeg ook niet dat het iets slechts is, was meer een verbazing dat er zoveel animo voor is.MuddyMagical schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:30:
[...]
Fair point, maar niet iedereen die hier komt rijdt elke dag of vele kilometers.
Ik rij zelf ook niet veel, heb denk ik gewoon de luxe om dit als basis tijdens rijlessen al te ervaren.
Ziet er niet heel moeilijk uit, maar dat is dus niet zoBommes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:43:
[...]
[YouTube: Uphill hairpin turn with my V-strom]
en weer terug omlaag
[YouTube: Downhill hairpin turn on a V-strom]
Op mijn vorige motor, v-strom 1000
Bij beide ook te zien dat ik de rem er opheb, lampje gaat uit met uit komen van de bocht.
Precies, met rijlessen leer je de basistechnieken. Met aanvullende rijvaardigheidstrainingen kun je je rijvaardigheid naar een hoger niveau trekken. Door dingen aan te leren, die je nog niet kende of door dingen af te leren die je niet helpen.ricjuh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:03:
[...]
[...]
Ik zeg ook niet dat het iets slechts is, was meer een verbazing dat er zoveel animo voor is.
Ik rij zelf ook niet veel, heb denk ik gewoon de luxe om dit als basis tijdens rijlessen al te ervaren.
Is ook niet heel moeilijk. Maar toch voor de meeste motorrijders lastig.TweakerVincent schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:11:
[...]
Ziet er niet heel moeilijk uit, maar dat is dus niet zo. Met AVB heb ik veel de achterrem moeten gebruiken en tijdens AVD ook bij sommige bochten.
Ik denk enerzijds omdat je ze hier in NL niet veel tegenkomt en dus weinig ervaring opdoet.
Anderzijds iets tussen de oren of het gebrek aan beheersing van de motor bij lagere snelheden.
Ik heb er geen moeite mee, zoek ze juist op tijdens de vakantie. Hoe kleiner de weggetjes hoe leuker om het vind. Geitenpaadjes in alle soorten en vormen, kei leuk.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ja klopt idd met achtjes draaien wel zo geleerd. Vond ik toen der tijd de meest lastige oefening. Vooral het bochtje naar rechts.InZane schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:22:
[...]
Ook naar boven. Het gaat echt het om het trekkend houden van van de motor. Waarschijnlijk heb je dat ook geleerd bij de krappe bochtjes bij de AVB oefeningen.
Edit: Spuit 11
Maar dat zijn enorm krappe bochten met zeer weinig snelheid dus dan snap ik het achterrem principe wel. De haarspeldbochten zijn een stuk ruimer en lijkt me dat het met koppeling alleen al moet lukken. Maar dat is dus niet zo?
Naar beneden trekkend houden snap ik nog omdat je dan rolt en in principe geen gas nodig hebt, maar dan is de motor idd niet trekkend.
Snap het idee wel hoor, maar het kwartje wil nog niet echt vallen in m’n hoofd 😅
Hangt ook een beetje van de motor af hoe soepel het gaat.TweakerVincent schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:57:
Grappig dat haarspeldbochten toch zo lastig nog zijn? Leek me niet super moeilijk, maar is dus wel zo?
Zo'n GS of African Twin gaan stukken soepeler de bocht om dan een K1600GT of Harley.
Racers vinden de korte bochten ook niet altijd fijn, ikzelf dus ook niet maar dat komt mede door een crash 3 jaar terug in een haarspeldbocht
Het probleem van haarspeldbochtjes is dat ze soms krapper zijn of niet altijd zicht heb de bocht door zoals je met lessen wel hebt. Dat is ook al vaker de uitdaging met het in de bergen rijden.
Gamertag: timmie271
Er is een reden waarom de motor al welgeteld 8 keer de garage uit is geweest dit jaarnldls schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:23:
In Flevoland is de spannendste bocht de afrit van de snelweg.
Edit: Das trouwens niet helemaal waar, bij Almere hebben we nog een Fly-Over en bij Emmeloord helemaal 2 spannende bochten in de snelweg.
5 keer naar school/afstudeerbedrijf en 3x naar het buitenland toe. Ofwel hij staat dus al sinds 2 juli stil onder een kleedje te wachten tot het volgende weekend. Nederland is zo saai als wat qua rijden
Nou ja, dit bochtje (Stelvio) is toch best krapjes aan de binnenkant:gebruikershaes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Ja klopt idd met achtjes draaien wel zo geleerd. Vond ik toen der tijd de meest lastige oefening. Vooral het bochtje naar rechts.
Maar dat zijn enorm krappe bochten met zeer weinig snelheid dus dan snap ik het achterrem principe wel. De haarspeldbochten zijn een stuk ruimer en lijkt me dat het met koppeling alleen al moet lukken. Maar dat is dus niet zo?
Naar beneden trekkend houden snap ik nog omdat je dan rolt en in principe geen gas nodig hebt, maar dan is de motor idd niet trekkend.
Snap het idee wel hoor, maar het kwartje wil nog niet echt vallen in m’n hoofd 😅
En het hoogteverschil geeft het ook nog een extra dimensie.
Koppeling kom ik trouwens verder niet aan bij dit soort bochten.
Haarspeldbochtjes kunnen heel krap zijn hoor. Op de stelviopas mijn motor laten vallen door geen snelheid meer te hebben, achteraf had ik even een paar seconden geduld moeten hebbengebruikershaes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Zat iemand bij ingaan bocht aan de buitenkant en die erachter reed ging blijkbaar een heel stuk langzamer dan ik dacht waardoor ik niet naar buiten kon sturen. Toen was de snelheid halverwege de bocht eruit en de motor maar zachtjes op één oor gelegd
Een kleine update van de lessen: gisteren geoefend met de snelle slalom en de noodstop. Wel eerst over de weg naar het oefengebied. De bediening van de motor ging wat meer vanzelf, dus ik kon meer op het verkeer letten, voelt ook wat fijner! De snelle slalom is best te doen, als je doorhebt hoezeer je kunt smijten met de motor én je snelheid goed op orde is. Ik vond het wel lastig om het gas constant te houden, omdat ik bij het draaien van het stuur mijn hand ook draai. Op een gegeven moment mijn armen helemaal ontspannen gehouden en toen had ik controle. De noodstop ging eigenlijk wel goed, netjes voor pionnen in zijn 1 tot stilstand. En net als de vorige keer met een enorme grijns weer naar huis. Motorrijden is zo tof!
Mijn vrouw kwam een stuk gefrustreerder uit de les: ze heeft nog moeite met de bediening (schakelen, koppelen, gassen) en zag een ander (met brommer rijbewijs en ervaring) zo wegrijden met zijn proefles. Oefenen dus!
Mijn vrouw kwam een stuk gefrustreerder uit de les: ze heeft nog moeite met de bediening (schakelen, koppelen, gassen) en zag een ander (met brommer rijbewijs en ervaring) zo wegrijden met zijn proefles. Oefenen dus!
[ Voor 13% gewijzigd door Kanseleur op 10-08-2023 10:15 . Reden: Compleet plaatje! ]
Rijdt Mrs. Vanisher nog op “onze” schwarze F650GS of was ze inmiddels al toe aan een upgrade?vanisher schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:55:
[...]
Leuke gozer he, die J-P :-) Dikke aanrader ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 09-08-2023 21:04 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ja leuke dagen zijn dat. Ik heb inmiddels al 7 jaar m’n rijbewijs, maar mis het lessen zo af en toe nog steeds. Toffe instructeur en altijd leuk met een groepje.Kanseleur schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:11:
Een kleine update van de lessen: gisteren geoefend met de snelle slalom en de noodstop. Wel eerst over de weg naar het oefengebied. De bediening van de motor ging wat meer vanzelf, dus ik kon meer op het verkeer letten, voelt ook wat fijner! De snelle slalom is best te doen, als je doorhebt hoezeer je kunt smijten met de motor én je snelheid goed op orde is. Ik vond het wel lastig om het gas constant te houden, omdat ik bij het draaien van het stuur mijn hand ook draai. Op een gegeven moment mijn armen helemaal ontspannen gehouden en toen had ik controle. De noodstop ging eigenlijk wel goed, netjes voor pionnen in zijn 1 tot stilstand. En net als de vorige keer met een enorme grijns weer naar huis. Motorrijden is zo tof!
Bij de noodstop kneep ik altijd de voorrem vol in waarbij de ABS altijd goed z’n werk deed. M’n instructeur zei altijd; kijk straks uit met je eigen motor als je geen ABS hebt. Snapte nooit wat die bedoelde tot ik het wel snapte met m’n snufferd op het asfalt
Grappig, voor mij precies andersom! Circa 20 jaar geleden rijbewijs gehaald en dus geleerd om met de voorrem abs te simuleren door steeds wat te lossen. 2 jaar terug weer begonnen en puur voor m'n eigen een lesje gepakt. Daar te horen gekregen dat ik alles vol moest inknijpen. Had toen toch wel even een slik moment! Maar natuurlijk door de abs niks aan de hand!
timmie271 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Racers vinden de korte bochten ook niet altijd fijn, ikzelf dus ook niet maar dat komt mede door een crash 3 jaar terug in een haarspeldbocht
Maatje van me op zn RSV mille, ik op mn toenmalige Duffville, ergens rond de nurburgring (ik weet prima welke bocht het is, maar goed
Op de terugweg van dat ritje het ding overigens resoluut te koop gezet toen ik het niet kon winnen van een Touran TDI op de autobahn.
En nu rijd ik op een integra met nog minder vermogen

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 09-08-2023 20:28 ]
leeg
ik heb er totaal geen moeite meeTweakerVincent schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:57:
Grappig dat haarspeldbochten toch zo lastig nog zijn? Leek me niet super moeilijk, maar is dus wel zo?

WEl verdomme een herrie uitlaatBommes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:43:
[...]
[YouTube: Uphill hairpin turn with my V-strom]
en weer terug omlaag
[YouTube: Downhill hairpin turn on a V-strom]
Op mijn vorige motor, v-strom 1000
Bij beide ook te zien dat ik de rem er opheb, lampje gaat uit met uit komen van de bocht.
Wanneer was dit ? 2001 ofzo toen was dat nog heel normaal trouwens
zekers ik zoek ze ook op in luxemburg en duitsland het liefste die wegen die eigenlijk afgesloten zijnBommes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:43:
[...]
Ik heb er geen moeite mee, zoek ze juist op tijdens de vakantie. Hoe kleiner de weggetjes hoe leuker om het vind. Geitenpaadjes in alle soorten en vormen, kei leuk.
https://goo.gl/maps/Zao7hvbeGiAMEeF26
https://goo.gl/maps/46pn5iou5Zg3KeiD6
Pimmetje gaat er eens goed voor (ver)zitten. De uitvoering is helaas erg matig4x2 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
[YouTube: Pim is gek op haarspelden]
Maatje van me op zn RSV mille, ik op mn toenmalige Duffville, ergens rond de nurburgring (ik weet prima welke bocht het is, maar goed)
Op de terugweg van dat ritje het ding overigens resoluut te koop gezet toen ik het niet kon winnen van een Touran TDI op de autobahn.
Challenge accepted! Ok, ik geef toe, het wegnummer moest ik even opzoeken. Maar het is de L10, tussen Adenau en Hohe Acht. En dan kom ik niets eens vaak zo dicht bij de Nurburgring, veel te druk naar mijn smaak.4x2 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Maatje van me op zn RSV mille, ik op mn toenmalige Duffville, ergens rond de nurburgring (ik weet prima welke bocht het is, maar goed)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hmm, dat zijn harde lessen! Ik moest mijn voorrem inknijpen als een spons en mijn voetrem vol. Had zelf nog niet gedacht aan ABS, maar dat zal die motor wel hebben. Het ging iig wel goed!gebruikershaes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:38:
[...]
Ja leuke dagen zijn dat. Ik heb inmiddels al 7 jaar m’n rijbewijs, maar mis het lessen zo af en toe nog steeds. Toffe instructeur en altijd leuk met een groepje.
Bij de noodstop kneep ik altijd de voorrem vol in waarbij de ABS altijd goed z’n werk deed. M’n instructeur zei altijd; kijk straks uit met je eigen motor als je geen ABS hebt. Snapte nooit wat die bedoelde tot ik het wel snapte met m’n snufferd op het asfalt
Ik ga zeker vlotter dan dat erdoorheen4x2 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Het is meer dat ik hem niet meer ineens zo plat durf te gooien, langere flauwe bochten rij ik prima tot de randen op van de band.
Ach, mijn motor gaat met tassen bergaf 235 op de teller (of gps, geen idee meer), zonder tassen kan ie 250 denk ik
Haha, dat is al weer even geleden, maar inmiddels is het de F750GS 40-year editie. En er tussen hebben nog een F650 2-cil en en F700 gezeten.Fraggert schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:44:
[...]
Rijdt Mrs. Vanisher nog op “onze” schwarze F650GS of was ze inmiddels al toe aan een upgrade?
Gaaf! Dat is geen half werk zegvanisher schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 06:43:
[...]
Haha, dat is al weer even geleden, maar inmiddels is het de F750GS 40-year editie. En er tussen hebben nog een F650 2-cil en en F700 gezeten.
Ik ken wel een snellere weg van Adenau(er Forst) naar Hohen AchtDrivinUCrazy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:31:
[...]
Challenge accepted! Ok, ik geef toe, het wegnummer moest ik even opzoeken. Maar het is de L10, tussen Adenau en Hohe Acht. En dan kom ik niets eens vaak zo dicht bij de Nurburgring, veel te druk naar mijn smaak.
:strip_exif()/f/image/3KcsHKIIuPgTzOZvOCSXEENj.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb daar in totaal zo'n 60 ronden gereden, maar zou het tegenwoordig echt niet meer doen. Ben ouder geworden, wellicht verstandiger, ik vind het er veel te druk en de auto's zijn te snel geworden. Als motorrijder ben je daar nu aangeschoten wild. Vroeger bleef ik met gemak 80% van de auto's voor, dan hoefde je niet zoveel in de spiegels te kijken.
Herkenbaar, langere flauwe bochten gaan mij ook veel gemakkelijker af. Dat langzame gedraai ben ik nooit goed in geweest, hoogstens gemiddeld.timmie271 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 00:53:
[...]
Ik ga zeker vlotter dan dat erdoorheen![]()
Het is meer dat ik hem niet meer ineens zo plat durf te gooien, langere flauwe bochten rij ik prima tot de randen op van de band.
Ach, mijn motor gaat met tassen bergaf 235 op de teller (of gps, geen idee meer), zonder tassen kan ie 250 denk ik
Eifeltraining gecancelled dit weekend. 
Andere deelnemer had afgezegd met rugblessure en bleef alleen over. Dat is niet rendabel natuurlijk dus in goed overleg verschoven naar April volgend jaar.

Andere deelnemer had afgezegd met rugblessure en bleef alleen over. Dat is niet rendabel natuurlijk dus in goed overleg verschoven naar April volgend jaar.
Niet de kans om zelf nog iemand aan te dragen?MuddyMagical schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:57:
Eifeltraining gecancelled dit weekend.
Misschien dat iemand hier ook overtuigd is ondertussen.
Zelf weet ik niemand, maar mocht iemand zin hebben: Bel J-P! https://moveonmotortrainingen.nl/eifeltraining/kneusteun schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:58:
[...]
Niet de kans om zelf nog iemand aan te dragen?
Misschien dat iemand hier ook overtuigd is ondertussen.
wauw, mooie combi zo hoor
Gaaf!!!Joris748 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:41:
Heb daar in totaal zo'n 60 ronden gereden, maar zou het tegenwoordig echt niet meer doen. Ben ouder geworden, wellicht verstandiger, ik vind het er veel te druk en de auto's zijn te snel geworden. Als motorrijder ben je daar nu aangeschoten wild. Vroeger bleef ik met gemak 80% van de auto's voor, dan hoefde je niet zoveel in de spiegels te kijken.
Remember kidskneusteun schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:28:
[...]
YouTube: THE SEEKER 2 feat Pol Tarrés
Deze man![]()
Blijf me erover verbazen hoe die gast smijt met dat ding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M4CLV3305YzkkNxdt89SBwCZ.jpg?f=user_large)
Ik heb nooit op de Nordschleife gereden, en ook nooit de behoefte toe gehad.Joris748 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:41:
[...]
Ik ken wel een snellere weg van Adenau(er Forst) naar Hohen AchtOok meteen zonder tegenliggers en zonder krappe haarspelden
[Afbeelding]
[...]
Herkenbaar, langere flauwe bochten gaan mij ook veel gemakkelijker af. Dat langzame gedraai ben ik nooit goed in geweest, hoogstens gemiddeld.
Als ik daar al in de buurt rijd, dan is het via Ahrbrück, Kesseling, Kaltenborn, en dan binnendoor bijvoorbeeld richting Virneburg. Dan kom je net wat minder wannabe's tegen die meer pk's dan iq hebben. Er rijden me daar te veel figuren rond die op de wegen eromheen net zo willen rijden als op de Ring.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De ring heb ik met de motor ook een rondje of 30-40 gedaan denk ik (auto 100+)
Opzich was het prima te doen, al hield ik met de motor wel een ruimere marge dan de auto, je moet alleen goed in je spiegels kijken, er zit echt snel spul tussen, ook waarvan je het niet verwacht.
En motoren rijden hele andere lijnen, maar goed, als je wat baankennis hebt en een niet te groot ego weet je wel waar je ff rustig kan doen om anderen makkelijk voorbij te laten.
De wegen er omheen zijn idd spannender, die zijn al interessant genoeg als je je wel aan de snelheid houdt, maar als er dan ook nog een keer een domme brit vergeten is dat ie niet meer in Newcastle zit kan het wel eens heel spannend worden
Het is een leuke omgeving om te rijden, maar tijdens een baansluiting op de ring kun je beter even gaan eten ipv een stukje rijden, teveel gefrustreerden op de wegen er omheen dan...
Opzich was het prima te doen, al hield ik met de motor wel een ruimere marge dan de auto, je moet alleen goed in je spiegels kijken, er zit echt snel spul tussen, ook waarvan je het niet verwacht.
En motoren rijden hele andere lijnen, maar goed, als je wat baankennis hebt en een niet te groot ego weet je wel waar je ff rustig kan doen om anderen makkelijk voorbij te laten.
De wegen er omheen zijn idd spannender, die zijn al interessant genoeg als je je wel aan de snelheid houdt, maar als er dan ook nog een keer een domme brit vergeten is dat ie niet meer in Newcastle zit kan het wel eens heel spannend worden
Hehe, dat stukje Ahrbrueck - Kaltenborn was altijd onze alternatieve route vanaf de camping (viktoria station in Altenahr) naar Adenau/Nurburg als we weer eens geen zin hadden in de B257.DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:41:
Als ik daar al in de buurt rijd, dan is het via Ahrbrück, Kesseling, Kaltenborn, en dan binnendoor bijvoorbeeld richting Virneburg.
Het is een leuke omgeving om te rijden, maar tijdens een baansluiting op de ring kun je beter even gaan eten ipv een stukje rijden, teveel gefrustreerden op de wegen er omheen dan...
[ Voor 30% gewijzigd door 4x2 op 10-08-2023 14:24 ]
leeg
Doen ze nog steeds mixed sessies dan? ik dacht dat motoren niet meer de ring op mochten tenzij er een bike sessie is..4x2 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:19:
De ring heb ik met de motor ook een rondje of 30-40 gedaan denk ik (auto 100+)
[...]
Hehe, dat stukje Ahrbrueck - Kaltenborn was altijd onze alternatieve route vanaf de camping (viktoria station in Altenahr) naar Adenau/Nurburg als we weer eens geen zin hadden in de B257.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik ga eind deze maand weer naar de 'ring. 4e keer voor mij, maar ook dit keer zeer waarschijnlijk niet op de motor. Met de auto is het soms al gekkenwerk.
Over de navigatie trouwens, ik gebruik sinds kort mijn oude/werk telefoon daarvoor. Werkt ook prima
Over de navigatie trouwens, ik gebruik sinds kort mijn oude/werk telefoon daarvoor. Werkt ook prima
Is alleen op de GP strecke (het F1 circuit)ToolkiT schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:42:
[...]
Doen ze nog steeds mixed sessies dan? ik dacht dat motoren niet meer de ring op mochten tenzij er een bike sessie is..
[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 10-08-2023 14:43 ]
leeg
ik zag van de week bij tourist fahren ook staan closed for motorbike oid.
Ring op met de motor staat ook nog hoog op mijn verlanglijst om een keer af te vinken.
Ring op met de motor staat ook nog hoog op mijn verlanglijst om een keer af te vinken.
[ Voor 38% gewijzigd door wd200 op 10-08-2023 14:50 ]
Dan is er meestal een lekkage van welk soort dan ook geweest op de baan. Dan sluiten ze hem idd preventief af voor motoren.wd200 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:49:
ik zag van de week bij tourist fahren ook staan closed for motorbike oid.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Vandaag voor het eerst sinds mijn slip en slide vorige week weer motor gereden, geen regen en weer goed weer. Voelt wel weer fijn erop te zitten. Weer even dat vertrouwen opbouwen en door blijven gaan! Hij rijdt nog goed gelukkig XD
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
vertrouwen kan soms even duren om terug te krijgen.. toen ik aangereden ben, ben ik daarna ook meteen doorgereden (met kromme versnellingspook, ingekorte koppeling etc).. A omdat ik bijna bij kantoor was.. en B omdat ik geen gat ertussen wou en dan angst opbouwen..Naif0n schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:29:
Vandaag voor het eerst sinds mijn slip en slide vorige week weer motor gereden, geen regen en weer goed weer. Voelt wel weer fijn erop te zitten. Weer even dat vertrouwen opbouwen en door blijven gaan! Hij rijdt nog goed gelukkig XD
over slip and slide gesproken.. gisteren een greenlane gereden en aan het eind was het wat modderig.. bij de weg oprijden gleed ik ook alle kanten op omdat ik nog modder in de banden had hangen.. gelukkig reed ik rustig weg en kon het opvangen..
Ik merkte heel erg dat mijn vader op zijn zx6r flink wat moeite had inderdaad met dat soort krappe haarspeldbochten. Ik zit er dan ook wel eens aan te denken hem zo'n cursus cadeau te geven.InZane schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:59:
[...]
Nou ja, dit bochtje (Stelvio) is toch best krapjes aan de binnenkant:
[Afbeelding]
En het hoogteverschil geeft het ook nog een extra dimensie.
Koppeling kom ik trouwens verder niet aan bij dit soort bochten.
Die bochten maak ik (met een Street Triple) haast met 2 vingers in de neus.
clipons vs handlebars maken een boel uit denk ikdarkkingll schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Ik merkte heel erg dat mijn vader op zijn zx6r flink wat moeite had inderdaad met dat soort krappe haarspeldbochten. Ik zit er dan ook wel eens aan te denken hem zo'n cursus cadeau te geven.
En leeftijd, hij heeft 40+ jaar geleden het rijbewijs gehaald in zijn diensttijd. Ik 6 jaar geleden.ToolkiT schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:51:
[...]
clipons vs handlebars maken een boel uit denk ik
Yep, op de DIV draai ik ze ook veel soepeler als op de R6.ToolkiT schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:51:
[...]
clipons vs handlebars maken een boel uit denk ik

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Volgens mij had mijn R6 ook een belabberde draaicirkel uberhaupt, dus ja dan moet je gaan leunen en wat platter gaan en dat kan best lastig zijn als je dus niet snel genoeg gaat.
Zo lang ze met gymkhana om een pylon heen kunnen draaien met een bepaald type motor, zal alles wat 'onmogelijk' lijkt aan de berijder liggen. Dat valt dan ook te verbeteren met training. 
Dat gezegd hebbende, ik was nog aan het kijken om weer een gevorderde VRO te doen. Een paar jaar geleden heb ik de VRO Expert gedaan bij de KNMV.
Maar nu de KNMV VRO op het RDW terrein plaats vindt in plaats van het politiecircuit, valt dat voor mij af. De variatie in de oefeningen is verminderd en de kombocht voegt niets toe, als ik de reviews moet geloven.
Dus als iemand nog een tip heeft voor een goede VRO (gevorderd niveau), houd ik me aanbevolen.
VRO bochten en risico herkennen geloof ik wel, ik denk dat ik genoeg bochten rij, en risico herkennen train ik regelmatig als voorrijder. Het gaat dus meer om de uitwijken op snelheid, bochten op hellingen, noodstop met serieuze snelheid en niet tot 50km/h, bermvlucht... Dat soort oefeningen.
Dat gezegd hebbende, ik was nog aan het kijken om weer een gevorderde VRO te doen. Een paar jaar geleden heb ik de VRO Expert gedaan bij de KNMV.
Maar nu de KNMV VRO op het RDW terrein plaats vindt in plaats van het politiecircuit, valt dat voor mij af. De variatie in de oefeningen is verminderd en de kombocht voegt niets toe, als ik de reviews moet geloven.
Dus als iemand nog een tip heeft voor een goede VRO (gevorderd niveau), houd ik me aanbevolen.
VRO bochten en risico herkennen geloof ik wel, ik denk dat ik genoeg bochten rij, en risico herkennen train ik regelmatig als voorrijder. Het gaat dus meer om de uitwijken op snelheid, bochten op hellingen, noodstop met serieuze snelheid en niet tot 50km/h, bermvlucht... Dat soort oefeningen.
[ Voor 66% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-08-2023 16:18 ]
Forthnine's filmpje 'How to Ride like a Cop - Ryan Challenges Police Motor Course ' gezien?DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:12:
Zo lang ze met gymkhana om een pylon heen kunnen draaien met een bepaald type motor, zal alles wat 'onmogelijk' lijkt aan de berijder liggen. Dat valt dan ook te verbeteren met training.
YouTube: How to Ride like a Cop - Ryan Challenges Police Motor Course
(lijkt niet meer te werken)..
Als je ziet wat die lui op een harley en goldwing doen is er zeker een stukje techniek dat speelt..
Let wel dat een haarspeldbocht een 3D puzzel is en gymkhana 2D..
Ware het niet dat ze de clipons bij een sportfiets altijd vervangen door een normaal stuurDrivinUCrazy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:12:
@ToolkiT Jazeker heb ik die gezien, inclusief mijn verbazing en aan de comments te zien ben ik niet de enige, dat hij gezakt was.
Ik doe geen gymkhana, maar ik heb wel van die gekleurde dingetjes om wat oefeningetjes uit te zetten. Nu alleen weer een nieuw toegankelijk terrein om dat te doen. Mijn oefenterreintje in de buurt is inmiddels volgebouwd en afgesloten met hekken.
Ik doe geen gymkhana, maar ik heb wel van die gekleurde dingetjes om wat oefeningetjes uit te zetten. Nu alleen weer een nieuw toegankelijk terrein om dat te doen. Mijn oefenterreintje in de buurt is inmiddels volgebouwd en afgesloten met hekken.
Dat is het punt niet; kijk eens hoe plat ze die dingen leggen, en hoe plat wij ze leggen. Dáár wordt het verschil gemaakt. En dát kun je trainen.InZane schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:19:
[...]
Ware het niet dat ze de clipons bij een sportfiets altijd vervangen door een normaal stuur
Ben ik aan alle kanten gewicht aan het besparen met mijn kampeerzooi.
Lichtere tent, minder kleding mee, kleiner brandertje, geen pannen, geen helinixkloon stoeltje meer mee, enz.
Alles teniet gedaan zodra ik mijn gereedschaprol inpak.
Misschien maar alleen sleutels meenemen om de wielen er uit te halen en een band te plakken.
Lichtere tent, minder kleding mee, kleiner brandertje, geen pannen, geen helinixkloon stoeltje meer mee, enz.
Misschien maar alleen sleutels meenemen om de wielen er uit te halen en een band te plakken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
wat is het ergste dat er kan gebeuren als je geen gereedschap meeneemt en gewoon een wegenwacht achtig abbo neemt?Bommes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:46:
Ben ik aan alle kanten gewicht aan het besparen met mijn kampeerzooi.
Kost tijd en wellicht geld, maar ten opzichte van lichtere tent etc (die echt lichte tenten kosten kapitalen) ...
ik ben juist voor comfort gegaan (Lonerider mototent + helinox sunchair 2 + gewoon de kleren die ik meewil), mede met de gedachte dat de beamer kan het gewicht wel hebben en nee geen gereedschap (bmw premium seclection, dus ik bel wel als er iets is).
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik wil voornamelijk offroad rijden, in de Alpen.
Dus enige zelfredzaamheid is wel prettig.
Ik neem een setje van Facom mee, als ik zelfredzamer wil zijn.Bommes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:42:
Ik wil voornamelijk offroad rijden, ook de Alpen.
https://www.conrad.nl/nl/...=Shoparize.com%20Shopping
Gekocht toen zo'n setje 40% goedkoper was.
Het gewicht maakt het rijden ook totaal anders.Lord_T schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:30:
[...]
wat is het ergste dat er kan gebeuren als je geen gereedschap meeneemt en gewoon een wegenwacht achtig abbo neemt?![]()
Kost tijd en wellicht geld, maar ten opzichte van lichtere tent etc (die echt lichte tenten kosten kapitalen) ...
ik ben juist voor comfort gegaan (Lonerider mototent + helinox sunchair 2 + gewoon de kleren die ik meewil), mede met de gedachte dat de beamer kan het gewicht wel hebben en nee geen gereedschap (bmw premium seclection, dus ik bel wel als er iets is).
Je wil zo min mogelijk gewicht hebben wat bovenop de motor ligt, dus ik zou ook wel letten op hoe je al dat gewicht plaatst.
En inderdaad, als je ergens in de rimboe staat in 30cm drek dan komt er ook niet even hulp langs.
Ik vind die Ryan van Fortnine altijd dingen zo leuk uitleggen
Ik heb op school het verschil geleerd tussen 2T en 4T maar dit stukje gaat een heel stukje verder van motorconfiguratie tot aan het effect op de aandrijving daarvan op je achterband.
Heerlijk zo’n gast voor het spreekwoordelijke klaslokaal met een groot schoolbord.
Noice
2 zadeltassen + roltas met tent en wat extra grut achterop het zadel.kneusteun schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:58:
[...]
Het gewicht maakt het rijden ook totaal anders.
Je wil zo min mogelijk gewicht hebben wat bovenop de motor ligt, dus ik zou ook wel letten op hoe je al dat gewicht plaatst.
En inderdaad, als je ergens in de rimboe staat in 30cm drek dan komt er ook niet even hulp langs.
maar de street triple is ook zo fijne fietsdarkkingll schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:49:
[...]
Ik merkte heel erg dat mijn vader op zijn zx6r flink wat moeite had inderdaad met dat soort krappe haarspeldbochten. Ik zit er dan ook wel eens aan te denken hem zo'n cursus cadeau te geven.
Mijn zoontje van 4,.
"pappaa, die motor heeft twee voorwielen".
'goed gezien knul'
"een motor met zijwieltjes!"
#rekenikgoed
'goed gezien knul'
#rekenikgoed
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Och, ik zag er net nog eentje naar voren kruipen bij de verkeerslichten. Voldeed helemaal aan het stereotype: Alipovic, Roof Boxer, nektasje.._Apache_ schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:35:
Mijn zoontje van 4,.
'goed gezien knul'
#rekenikgoed
Adidas slippers met witte sportsokken??InZane schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:50:
[...]
Och, ik zag er net nog eentje naar voren kruipen bij de verkeerslichten. Voldeed helemaal aan het stereotype: Alipovic, Roof Boxer, nektasje..
Tsja, ik ben het er toch niet helemaal mee eens. Ja, counterleaning is beter/gemakkelijker in langzame bochten. Maar in snellere bochten wil je de motor toch zo rechtop mogelijk hebben staan. Door gaan te hangen forceer je de motor meer rechtop. Niet vergeten om altijd vol druk op het buitenste stepje te blijven zetten, want inderdaad: je hebt ook die normaalkracht nodig.
Hoi allemaal, aangezien ik vanmiddag geslaagd ben voor m'n rijexamen begint nu de serieuze zoektocht naar een motor. Ik lees hier al een tijdje mee, en ben al heel veel zinnig (en soms wat minder zinnig
) advies tegengekomen, maar wil toch nog graag een beroep doen op jullie kennis om een overzichtje te maken van modellen die ik kan overwegen. Ik ben overigens ook zeker van plan om op verschillende motoren te gaan zitten/proefritjes te maken/evt. verschillende motoren te huren etc.
Waar ben ik naar op zoek? M'n beoogde gebruik is plezierritjes in NL, (kampeer)vakanties o.a. richting heuvels/bergen (en sowieso een keer naar de noordkaap) en af en toe een ritje in de categorie woon/werkverkeer. Ik zoek dus een motor die leuk stuurt, die wat bagage aan kan en waarmee een stukje snelweg ook geen probleem is. De naked bikes waarop ik gelest heb (Z650 en MT-07) vond ik qua bochten erg fijn sturen, maar op de snelweg wil ik toch minimaal een schermpje voor wat meer comfort (lees: minder doodsangst omdat ik half van m'n motor waai). ABS en redelijk (liever geen A2-categorie) vermogen zijn ook een must. Ik ben overigens niet lang of zwaar (168cm, 60kg), dus een te hoge motor lijkt me niet handig, en als werktuigbouwer vind ik het leuk als de techniek van de motor een beetje zichtbaar is.
Met deze wensenlijst zit ik vooral richting allroad/adventure te kijken (Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, Triumph Tiger 800 XR, BMW F650GS). Minimum voor een Versys/V-strom van zo'n 15 jaar oud lijkt rond de €4500 te liggen, en dat budget is op te schroeven tot zo'n €7000 als ik daar ook meer motor voor terug krijg (Tiger bijv. gaat eerder die richting op).
Zijn er ander modellen die ik zou moeten overwegen?
Is de richting waarin ik zoek zinnig? Of heb ik te veel tunnelvisie en zou een windscherm op een naked bike ook al een optie kunnen zijn?
Algemene aandachtspunten voor tweedehandsmotoren, of tips voor een goeie motorzaak in de buurt van Eindhoven zijn ook welkom!
Waar ben ik naar op zoek? M'n beoogde gebruik is plezierritjes in NL, (kampeer)vakanties o.a. richting heuvels/bergen (en sowieso een keer naar de noordkaap) en af en toe een ritje in de categorie woon/werkverkeer. Ik zoek dus een motor die leuk stuurt, die wat bagage aan kan en waarmee een stukje snelweg ook geen probleem is. De naked bikes waarop ik gelest heb (Z650 en MT-07) vond ik qua bochten erg fijn sturen, maar op de snelweg wil ik toch minimaal een schermpje voor wat meer comfort (lees: minder doodsangst omdat ik half van m'n motor waai). ABS en redelijk (liever geen A2-categorie) vermogen zijn ook een must. Ik ben overigens niet lang of zwaar (168cm, 60kg), dus een te hoge motor lijkt me niet handig, en als werktuigbouwer vind ik het leuk als de techniek van de motor een beetje zichtbaar is.
Met deze wensenlijst zit ik vooral richting allroad/adventure te kijken (Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, Triumph Tiger 800 XR, BMW F650GS). Minimum voor een Versys/V-strom van zo'n 15 jaar oud lijkt rond de €4500 te liggen, en dat budget is op te schroeven tot zo'n €7000 als ik daar ook meer motor voor terug krijg (Tiger bijv. gaat eerder die richting op).
Is de richting waarin ik zoek zinnig? Of heb ik te veel tunnelvisie en zou een windscherm op een naked bike ook al een optie kunnen zijn?
Algemene aandachtspunten voor tweedehandsmotoren, of tips voor een goeie motorzaak in de buurt van Eindhoven zijn ook welkom!
Ryan vergeet wel even de beste configuratie van de langsgeplaatste V-twin, koeling en genoeg grondspeling.Fraggert schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:04:
[YouTube: The Pros and Cons of Every Motorcycle Engine Type]
Ik vind die Ryan van Fortnine altijd dingen zo leuk uitleggen![]()
Ik heb op school het verschil geleerd tussen 2T en 4T maar dit stukje gaat een heel stukje verder van motorconfiguratie tot aan het effect op de aandrijving daarvan op je achterband.
Ook interessant als je nog dieper in de verschillende motorconfiguraties wil:
https://www.youtube.com/p...YMW2im-r6vu93FGTXOA1LlCeF
Als die hard TDM fan zeg ik een TDM900.LeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
Hoi allemaal, aangezien ik vanmiddag geslaagd ben voor m'n rijexamen begint nu de serieuze zoektocht naar een motor. Ik lees hier al een tijdje mee, en ben al heel veel zinnig (en soms wat minder zinnig) advies tegengekomen, maar wil toch nog graag een beroep doen op jullie kennis om een overzichtje te maken van modellen die ik kan overwegen. Ik ben overigens ook zeker van plan om op verschillende motoren te gaan zitten/proefritjes te maken/evt. verschillende motoren te huren etc.
Ik ben je hier al kwijt, hoe leiden jouw wensen tot allroad/adventure? Zoals je zelf zegt zou je een naked met scherm kunnen kopen, of een sporttoerfiets. Die laatste heeft wel minder zichtbare techniek.LeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
Met deze wensenlijst zit ik vooral richting allroad/adventure te kijken (Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650, Triumph Tiger 800 XR, BMW F650GS).
Allroads hebben over het algemeen een hogere zit dan sport-tourmotoren. Aangezien je de nakeds wel lekker vind sturen: de meesten hebben ook wel een broertje/zusje met een kleine kuip.LeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
Hoi allemaal, aangezien ik vanmiddag geslaagd ben voor m'n rijexamen begint nu de serieuze zoektocht naar een motor. Ik lees hier al een tijdje mee, en ben al heel veel zinnig (en soms wat minder zinnig) advies tegengekomen, maar wil toch nog graag een beroep doen op jullie kennis om een overzichtje te maken van modellen die ik kan overwegen. Ik ben overigens ook zeker van plan om op verschillende motoren te gaan zitten/proefritjes te maken/evt. verschillende motoren te huren etc.
Als je de voorband nu ook nog in de juiste richting erop monteert wel.FastFred schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:23:
Mag ik nu ook in de topicstart?![]()
[Afbeelding]
Ik dacht iets meer kuip, Honda CBF600 of Yamaha XJ6 S.Joris748 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:51:
[...]
Allroads hebben over het algemeen een hogere zit dan sport-tourmotoren. Aangezien je de nakeds wel lekker vind sturen: de meesten hebben ook wel een broertje/zusje met een kleine kuip.
KTM 990 SMTLeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
https://www.motoroccasion...supermoto-t-m1495053.html
Hooligan
Of voor een grote comfy adventure bike maar toch wat apart: Moto Guzzi Stelvio
https://www.motoroccasion...io-1200-abs-m1489369.html
Of wat dacht je van een wat oudere BMW
https://www.motoroccasion...-1100-s-abs-m1481580.html
Of een van de meest comfortabele fietsen die je kunt kopen.. oh en het is een BMW Boxer dus de techniek is nog steeds zichtbaar
https://www.motoroccasion...1200-rt-abs-m1487682.html
Er is zoveel
Die KTM kan je wel vergeten volgens mij, die is dan echt te hoog.
Eerlijk gezegd ben ik niet te spreken over huybers schijndelLeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
Flikker dan een eind op
Ik weet zelf dat ik echt de meest fun bike tot nu toe heb gehad is een street triple! 2009 model wel hyperpro laten monteren en 40k km er bij gezet. Zit een klein schermpje op maar nog steeds eigenlijk naked maar wat een speel fiets en snelweg tot 150km per uur was goed te doen
Thanks voor de tips/feedback! Ik denk dat een broertje/zusje (hoe werkt dat met motors, zijn die mannelijk of vrouwelijk of hangt dat af van de bestuurder?) van een naked met wat kuip/scherm best een goeie optie kan zijn, ga ik me eens verder in verdiepen!
Tja, goeie vraag, tunnelvisie? Vooral omdat de meeste posts van motors met (kampeer)bagage die ik langs zie komen in die categorie vallen, maar dat is niet echt een argument. Wat betreft (sport)toerfietsen, die zag ik er idd een aantal langskomen als tips (TDM 900/CBF600F/XJ6 S) en daar ga ik zeker eens wat reviews van bekijken.WilbertNeems schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:44:
[...]
Ik ben je hier al kwijt, hoe leiden jouw wensen tot allroad/adventure? Zoals je zelf zegt zou je een naked met scherm kunnen kopen, of een sporttoerfiets. Die laatste heeft wel minder zichtbare techniek.
ah, de tracers hebben dus toch een voorganger. Kon ze al niet vinden. Tracer 700/900 was iets boven budget maar dit ziet er beter uit, thanks!cooper_s1 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:43:
[...]
Als die hard TDM fan zeg ik een TDM900.
@LeoA
Volgens De Van Dale is motorfiets mannelijk en vrouwelijk.
Even doorgaand op avontuurfietsen: dat is momenteel gewoon de trend dus zie je het veel. Maar om per se binnen die categorie wat te zoeken is weinig zinvol mijns inziens om twee redenen. Eerste reden, misschien wil je wel helemaal niet offroad rijden, tweede reden, zelfs als je dat wil zitten er binnen die categorie genoeg motoren die helemaal niet zo geschikt zijn voor offroad rijden. Wel een goede reden is dat je graag de avontuurlijk uitstraling wil.
Ook zitten er binnen die categorie natuurlijk genoeg motoren die alsnog heel goed zijn om meerdere redenen, een Kawasaki Versys 650 bijvoorbeeld.
Toch denk ik dat je liever iets hebt wat niet te hoog van de grond is en licht is, het geeft gewoon veel vertrouwen als je makkelijk met platte voeten bij de grond kan en makkelijk kan manoeuvreren. Als ik soms even een stukje op de CB650F doe die in de garage staat geniet ik er intens van hoe makkelijk dat gaat.
Volgens De Van Dale is motorfiets mannelijk en vrouwelijk.
Even doorgaand op avontuurfietsen: dat is momenteel gewoon de trend dus zie je het veel. Maar om per se binnen die categorie wat te zoeken is weinig zinvol mijns inziens om twee redenen. Eerste reden, misschien wil je wel helemaal niet offroad rijden, tweede reden, zelfs als je dat wil zitten er binnen die categorie genoeg motoren die helemaal niet zo geschikt zijn voor offroad rijden. Wel een goede reden is dat je graag de avontuurlijk uitstraling wil.
Ook zitten er binnen die categorie natuurlijk genoeg motoren die alsnog heel goed zijn om meerdere redenen, een Kawasaki Versys 650 bijvoorbeeld.
Toch denk ik dat je liever iets hebt wat niet te hoog van de grond is en licht is, het geeft gewoon veel vertrouwen als je makkelijk met platte voeten bij de grond kan en makkelijk kan manoeuvreren. Als ik soms even een stukje op de CB650F doe die in de garage staat geniet ik er intens van hoe makkelijk dat gaat.
Motoren zijn onzijdig. Gebruik dan ook regelmatig “het ding” of “dat ding” als ik het over mijn motor heb. Oh ja, soms wil ik ook wel het woord “hok” gebruiken.LeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:25:
Thanks voor de tips/feedback! Ik denk dat een broertje/zusje (hoe werkt dat met motors, zijn die mannelijk of vrouwelijk of hangt dat af van de bestuurder?) van een naked met wat kuip/scherm best een goeie optie kan zijn, ga ik me eens verder in verdiepen!
[...]
Tja, goeie vraag, tunnelvisie? Vooral omdat de meeste posts van motors met (kampeer)bagage die ik langs zie komen in die categorie vallen, maar dat is niet echt een argument. Wat betreft (sport)toerfietsen, die zag ik er idd een aantal langskomen als tips (TDM 900/CBF600F/XJ6 S) en daar ga ik zeker eens wat reviews van bekijken.
[...]
ah, de tracers hebben dus toch een voorganger. Kon ze al niet vinden. Tracer 700/900 was iets boven budget maar dit ziet er beter uit, thanks!
Krijg de kriebels als mensen het over hun motor alsof het een vrouw is
Ik vond het filmpje over de motortypes wel interessant, maar blijkbaar heeft ie een hekel aan BMWFraggert schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:04:
[YouTube: The Pros and Cons of Every Motorcycle Engine Type]
Ik vind die Ryan van Fortnine altijd dingen zo leuk uitleggen![]()
Heerlijk zo’n gast voor het spreekwoordelijke klaslokaal met een groot schoolbord.
Noice
En die bochten techniek deel ik ook niet. Ja, het kan wellicht sneller zijn om een bocht zo haaks mogelijk te nemen en de rest met deceleratie en acceleratie "op te lossen", maar dat is alleen een keuze op een leeg parkeerveld. En met een supersport is die meer haakse bochten techniek nauwelijks een optie.
Daarom krijg ik ook altijd wat jeuk van hem, hij is zo stellig in zijn punten dat het lijkt alsof er niks anders goed is. In zijn vrij nauwe perspectief klopt het als een bus, maar daarbuiten zijn er veel meer variabelen die gemakshalve dan wel opzettelijk genegeerd worden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vandaag op de Kawasaki Versys 650 van m'n vader gereden. Hoeft voor mij (nog) niet hoor zo'n type...WilbertNeems schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:58:
@LeoA
Qua zithouding en zitvlak zelf is het wel comfortabeler dan mijn eigen (Kawasaki Z900) maar dat windscherm bracht juist alle wind naar m'n helm i.p.v. dat het eroverheen ging.
@RubjeMazter
Tsja, dat windscherm moet je even negeren. In mijn ervaring hoort het bij elke motorfiets met een redelijk windscherm erbij dat je zelf op zoek moet naar het juiste windscherm.
Tsja, dat windscherm moet je even negeren. In mijn ervaring hoort het bij elke motorfiets met een redelijk windscherm erbij dat je zelf op zoek moet naar het juiste windscherm.
Waarom zoek je een allroad? Wil je regelmatig van het onverharde af? Af en toe een gravelweg kan prima met een normale motor (toch @A13X, @timmie271 en @Mitssz ?)LeoA schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:37:
[..]
M'n beoogde gebruik is plezierritjes in NL, (kampeer)vakanties o.a. richting heuvels/bergen (en sowieso een keer naar de noordkaap) en af en toe een ritje in de categorie woon/werkverkeer. Ik zoek dus een motor die leuk stuurt, die wat bagage aan kan en waarmee een stukje snelweg ook geen probleem is. De naked bikes waarop ik gelest heb (Z650 en MT-07) vond ik qua bochten erg fijn sturen, maar op de snelweg wil ik toch minimaal een schermpje voor wat meer comfort (lees: minder doodsangst omdat ik half van m'n motor waai). ABS en redelijk (liever geen A2-categorie) vermogen zijn ook een must. Ik ben overigens niet lang of zwaar (168cm, 60kg), dus een te hoge motor lijkt me niet handig, en als werktuigbouwer vind ik het leuk als de techniek van de motor een beetje zichtbaar is.
Met deze wensenlijst zit ik vooral richting allroad/adventure te kijken [..] Minimum voor een Versys/V-strom van zo'n 15 jaar oud lijkt rond de €4500 te liggen, en dat budget is op te schroeven tot zo'n €7000 als ik daar ook meer motor voor terug krijg (Tiger bijv. gaat eerder die richting op).
[..]
Met 168cm is een allroad al snel aan de hoge kant, en een motor waarmee je aan de hand en lage snelheid niet comfortabel bent is een motor die je laat staan. Ja, er zijn lui van jouw lengte of korter die op een hoge en zware BMW R1250GSA springen en er met speels gemak mee door de blubber scheuren.. maar die hebben al een tijdje flink geoefend.
Ik denk dat een naked-met-kuip of (sport) tour je beter past, zoals een Yamaha Diversion (lichte tour), Fazer (minder kuip, meer sport), Kawasaki Er6F (lichte tour), Honda VFR800 (Sport-Tour), BMW F800GT / ST (GT lichtere tourmotor, ST iets ouder en sportiever), BMWR1200R (naked, kan met kuipruit en koffers een sportieve tourer worden) BMW R1200RT (middengewicht tour).
Zat om te proberen dus, voor ik weet zijn er van al deze modellen er wel nette te vinden rond je budget van 7000 euro. De BMW R1200 modellen zijn nieuw erg kostbaar en dus zal je die binnen je budget alleen aantreffen met meer jaren en kilometers, maar dat kunnen ze gelukkig prima hebben mits goed onderhouden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb het doorgaans over 'hem' of ''m" da's niet zozeer om er een geslacht aan te verbinden maar als anderen dat doen? Lekker belangrijk. En als iemand het graag 'inclusive' wilt houden zal mij dat een worst wezen.[b]Joris748 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:03:[/b
Motoren zijn onzijdig. Gebruik dan ook regelmatig “het ding” of “dat ding” als ik het over mijn motor heb. Oh ja, soms wil ik ook wel het woord “hok” gebruiken.
Krijg de kriebels als mensen het over hun motor alsof het een vrouw is
En een motor is niet zo makkelijk als vrouw te zien, vrouwen zijn op termijn veel duurder (go figure
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De andere helft van de wereld doet dagelijks "offroad" op Honda Dreams. TeaPotOne ging de wereld over deels offroad met een GSX-1000R (of zoiets).noes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:47:
[...]
Waarom zoek je een allroad? Wil je regelmatig van het onverharde af? Af en toe een gravelweg kan prima met een normale motor (toch @A13X, @timmie271 en @Mitssz ?)
Met 168cm is een allroad al snel aan de hoge kant, en een motor waarmee je aan de hand en lage snelheid niet comfortabel bent is een motor die je laat staan. Ja, er zijn lui van jouw lengte of korter die op een hoge en zware BMW R1250GSA springen en er met speels gemak mee door de blubber scheuren.. maar die hebben al een tijdje flink geoefend.
Ik denk dat een naked-met-kuip of (sport) tour je beter past, zoals een Yamaha Diversion (lichte tour), Fazer (minder kuip, meer sport), Kawasaki Er6F (lichte tour), Honda VFR800 (Sport-Tour), BMW F800GT / ST (GT lichtere tourmotor, ST iets ouder en sportiever), BMWR1200R (naked, kan met kuipruit en koffers een sportieve tourer worden) BMW R1200RT (middengewicht tour).
Zat om te proberen dus, voor ik weet zijn er van al deze modellen er wel nette te vinden rond je budget van 7000 euro. De BMW R1200 modellen zijn nieuw erg kostbaar en dus zal je die binnen je budget alleen aantreffen met meer jaren en kilometers, maar dat kunnen ze gelukkig prima hebben mits goed onderhouden.
Is hoogstens wat minder comfortabel of minder snel.
Nu zijn de versys en v-strom nou niet het offroad summum van wat er te krijgen is. Die zijn echt meer op de weg georiënteerd dan voor ernaast.
Allroads zijn hoog, dus ja daar zal je rekening mee moeten houden.
Awesome
Levert ook mooie teksten op de neus op bij een tankstation, hè @A13Xnoes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:47:
[...]
Waarom zoek je een allroad? Wil je regelmatig van het onverharde af? Af en toe een gravelweg kan prima met een normale motor (toch @A13X, @timmie271 en @Mitssz ?)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
haha gaaf zo. Ik heb gister een 959 gekocht, komt vanavond
:strip_exif()/f/image/yNHyqcKL9pv9AAlXIhfjkNYf.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: ok foto erbij
[ Voor 52% gewijzigd door Modz op 11-08-2023 07:19 ]
Vaak nuanceerde hij het ook gewoon. En je mag het absoluut met hem oneens zijn, ik snap wel wat je bedoelt maar het is een beetje de richting van productie die ze zijn ingeslagen.noes schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:25:
[...]
Ik vond het filmpje over de motortypes wel interessant, maar blijkbaar heeft ie een hekel aan BMWboxers zijn niet zo breed dat het ook maar een issue vormt voor grondspeling, bochtjes of wat dan ook. En voor een 6 in lijn kan je ook gewoon een K1600 rijden ipv het als onmogelijk te bestempelen.
En die bochten techniek deel ik ook niet. Ja, het kan wellicht sneller zijn om een bocht zo haaks mogelijk te nemen en de rest met deceleratie en acceleratie "op te lossen", maar dat is alleen een keuze op een leeg parkeerveld. En met een supersport is die meer haakse bochten techniek nauwelijks een optie.
Daarom krijg ik ook altijd wat jeuk van hem, hij is zo stellig in zijn punten dat het lijkt alsof er niks anders goed is. In zijn vrij nauwe perspectief klopt het als een bus, maar daarbuiten zijn er veel meer variabelen die gemakshalve dan wel opzettelijk genegeerd worden.
Hij is meer richting clarkson gegaan, en ik vind het hilarisch.
Het feit dat je jeukt krijg lijkt mij aan te duiden dat jij er meer moeite mee hebt dat iemand anders een andere gedachte over iets heeft 😉
Wat die bochten techniek betreft zijn er dus meerdere redenen behalve snelheid om het zo te doen, en hij geeft ook duidelijk aan dat de techniek juist voor niet racers is toch?
Maar ik heb hetzelfde met die itchy boots, zal vast een vriendelijke mevrouw zijn, maar met dat Engels etc trek ik echt niet, kan nog geen 30 seconden kijken.
https://www.nr1motor.nl/w...GJ9u35NSJ5uEaAnwJEALw_wcB
VS
https://www.goedhartmotor...n3nKeaBvoSLwaAjhAEALw_wcB
Iemand ervaring met dat nr1motor? Alles is daar zo achterlijk cheap is dat het imitatie lijkt te zijn.
VS
Iemand ervaring met dat nr1motor? Alles is daar zo achterlijk cheap is dat het imitatie lijkt te zijn.
Er zijn er meer die op die video van FortNine gereageerd hebben.kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:35:
[...]
Vaak nuanceerde hij het ook gewoon. En je mag het absoluut met hem oneens zijn, ik snap wel wat je bedoelt maar het is een beetje de richting van productie die ze zijn ingeslagen.
Hij is meer richting clarkson gegaan, en ik vind het hilarisch.
Het feit dat je jeukt krijg lijkt mij aan te duiden dat jij er meer moeite mee hebt dat iemand anders een andere gedachte over iets heeft 😉
Wat die bochten techniek betreft zijn er dus meerdere redenen behalve snelheid om het zo te doen, en hij geeft ook duidelijk aan dat de techniek juist voor niet racers is toch?
Maar ik heb hetzelfde met die itchy boots, zal vast een vriendelijke mevrouw zijn, maar met dat Engels etc trek ik echt niet, kan nog geen 30 seconden kijken.
Ik ben het met MotoJitsu eens. Het komt erop neer dat alles afhankelijk is van de snelheid. Wat FortNine zegt werkt op lage snelheden, als de snelheid toeneemt neem je juist extra risico door de motor de bocht in te drukken.
MotoJitsu: YouTube: I Agree But FortNine FORGOT THIS
Mcrider doet er wel heel dramatisch over. Hij stelt dat de bocht inhangen gelijk is aan "circuitrijden aan de openbare weg". MotoJitsu zegt helemaal niet dat je als een halve gare naast de motor moet gaan hangen (hint: dat werkt op het circuit ook niet).
Mrider: YouTube: Response video to FortNine & MotoJitsu about Leaning the Wrong Way o...
Dat ja, hij zegt toch meermaals dat, in zijn ogen, het tempo voor de weg niet dermate hoog zou moeten liggen dat het nodig is om in te moeten hangen.kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:35:
[...]
Vaak nuanceerde hij het ook gewoon.
Dat je het gas opentrekt in een lange bocht waarbij je beter wel kunt inhangen zal waarschijnlijk buiten zijn persoonlijke usecase liggen. Of ze doen het expres om "engagement" van de community te krijgen. Dat is goed voor het kanaal.
Awesome
Snap ik, maar dat krijg je sowieso als je een "publiek" figuur bent. Hij heeft prima het recht op zijn mening net als MotoJitsu het zijne denkt.Joris748 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:05:
[...]
Er zijn er meer die op die video van FortNine gereageerd hebben.
Ik ben het met MotoJitsu eens. Het komt erop neer dat alles afhankelijk is van de snelheid. Wat FortNine zegt werkt op lage snelheden, als de snelheid toeneemt neem je juist extra risico door de motor de bocht in te drukken.
MotoJitsu: YouTube: I Agree But FortNine FORGOT THIS
Mcrider doet er wel heel dramatisch over. Hij stelt dat de bocht inhangen gelijk is aan "circuitrijden aan de openbare weg". MotoJitsu zegt helemaal niet dat je als een halve gare naast de motor moet gaan hangen (hint: dat werkt op het circuit ook niet).
Mrider: YouTube: Response video to FortNine & MotoJitsu about Leaning the Wrong Way o...
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden en zal per persoon verschillen.
Ik bedoel allroads zijn gewoon de beste motoren, en ja dat sommigen daar anders over denken is onmogelijk
MotoJitsu vertelt ook dat hij het helemaal eens is met de uitleg van FortNine, dus de waarheid ligt inderdaad in het midden. Echter ook dat FortNine niet het hele verhaal verteld en dat counterleaning op iets hogere snelheden ook risico's met zich meebrengt. En die kleinere hellingshoek verkrijg je ook door alleen je bovenlichaam de bocht in te laten hangen. Je houdt daardoor veel meer marge aan (werking vering, grip, grondspeling) en marge betekent veiligheidkneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:17:
[...]
Snap ik, maar dat krijg je sowieso als je een "publiek" figuur bent. Hij heeft prima het recht op zijn mening net als MotoJitsu het zijne denkt.
De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden en zal per persoon verschillen.
Ik bedoel allroads zijn gewoon de beste motoren, en ja dat sommigen daar anders over denken is onmogelijk
De reden dat ik in eerste instantie op de geplaatste video reageerde is dat FortNine een onvolledig verhaal vertelde. MotoJitsu heeft het in het juiste perspectief geplaatst en ook op de risico's (bij iets hogere snelheden of bij motoren met weinig grondspeling) gewezen.
Maar hij geeft toch juist aan dat vanuit veiligheid hij liever op de motor eindigt dan eronder? daar kan ik mij ook wel weer in vinden.Joris748 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:22:
[...]
MotoJitsu vertelt ook dat hij het helemaal eens is met de uitleg van FortNine, dus de waarheid ligt inderdaad in het midden. Echter ook dat FortNine niet het hele verhaal verteld en dat counterleaning op iets hogere snelheden ook risico's met zich meebrengt. En die kleinere hellingshoek verkrijg je ook door alleen je bovenlichaam de bocht in te laten hangen. Je houdt daardoor veel meer marge aan (werking vering, grip, grondspeling) en marge betekent veiligheid
De reden dat ik in eerste instantie op de geplaatste video reageerde is dat FortNine een onvolledig verhaal vertelde. MotoJitsu heeft het in het juiste perspectief geplaatst en ook op de risico's (bij iets hogere snelheden of bij motoren met weinig grondspeling) gewezen.
Al met al wel grappig, net als het Rossi voetje. Zoveel penissen zoveel meningen.
Nr1Motor is opzich wel prima, zolang je merkspul koopt. Volgens mij is dat daar ook wel hoor als het erbij staat. EAN nummer klopt ook zo te zien.kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:57:
VS
Maar verder op hun site hebben ze ook veel imitatie/ali spul.
Ik heb er al een paar keer wat dingen besteld, snelle levering, goede prijs.
In de regel is NR1 Motor een prima zaak. Ze verkopen ook daadwerkelijk veel van SW-Motech dus ik kan me voorstellen dat ze flinke kortingen bedingen. Aftersales zijn ook prima daar, ik heb eens mistlampen van SW-Motech gehad waar water in bleef staan. Even langs gegaan toen ze nog in Deurne zaten en nog MLM-Parts heetten, en de lampen werden ter plaatse nog gewisseld. Zij vochten het vervolgens wel uit met SW-Motech.kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:57:
VS
Tegenwoordig zitten ze in Veghel, in de buurt van een andere vestiging van mijn werk. Dus als ik daar toevallig moet zijn, kan ik het gelijk oppikken. Ideaal.
Net zoals MPartz ook dicht bij mijn werk zit, kan ik gelijk na het werk even langs.
Ze zullen vast, net als iedere winkel, ook wat mindere producten verkopen.
Iemand enig idee waar ik een Honda NC51 motorblok kan vinden? (van een CBR300R). Ik kan precies nergens iets vinden, heb al gekeken op Ebay in west-EU, google, verschillende sloop bedrijven maar helaas kom ik nergens iets tegen.
Een volledig defecte CBR300R kan ook, op voorwaarde dat het blok geen schade heeft.
Een volledig defecte CBR300R kan ook, op voorwaarde dat het blok geen schade heeft.
Dit topic is gesloten.