Oh, motor historie weer?
1. Honda VFR750F '86
Op zoek naar een (winter)projectje deed ik een bod op deze VFR, en tot mijn verbazing mocht ik 'm voor dat bedrag komen ophalen. Heb hem weer rijdend gemaakt en reed er met veel plezier op. Maar die V4 nodigde teveel uit om flink gas te geven (dat geluid!) en zo zette ik bij elke rit m'n rijbewijs op 't spel. Achteraf bedacht ik me dat 't ding ook uitnodigde om als beginner boven je eigen kunnen te gaan rijden. Niet heel verstandig
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JJkTlGbhvP1nyZwHCWZKBxK.jpg?f=user_large)
2. Honda VF1000F Interceptor '84
Net 't rijbewijs op zak, de VFR was nog niet rijklaar en de onderdelen die ik nog nodig had voor dat ding bleken lastig te vinden. Ik wilde niet meer wachten en kocht voor weinig deze VF1000F. Toen m'n broer een keer een proefritje had gemaakt vroeg-ie me of ik als beginnend motorrijder wel goed bij m'n hoofd was met zo'n 1000

Toen de VFR rijklaar was ging de VF de deur weer uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XKIbK5weaTICXCi1vEqkAqjO.jpg?f=user_large)
3. Yamaha XJ600S Diversion '92
Ik kocht deze motor voor weinig, met het idee om er een paar dingen aan te doen en hem dan weer door te verkopen. Eigenlijk heb ik op deze motor pas echt leren rijden. Ik wilde een motor met wat meer vermogen en comfort, dus de Div600 ging eruit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large)
4. Yamaha XJ900S DIversion '95
Prima toerbuffel waar ik - na wat werk - 3 jaar op gereden heb. Toen vond ik het toch tijd worden voor weer iets sportievers. De Div900 werd uiteindelijk verkocht voor export, hij schijnt nu in Rusland rond te rijden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QUj6AEN9MocnYzwMsuwcbCPj.jpg?f=user_large)
5. Honda CBR600F '91
Na de VF1000F was dit motor #2 die ik na aankoop gewoon naar huis kon rijden. Heb de CBR een jaar gehad en toen toch maar weer verkocht. Leuk om in de omgeving rond te scheuren, maar ik ga ook vaak wat verder weg op de motor en daarvoor was de CBR (voor mij althans) niet geschikt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fEoEuqNzAZAot6TUAuTEPIT6.jpg?f=user_large)
6. Yamaha FZS600 Fazer '00
En dus zocht ik een motor die een beetje tussen de Div900 en de CBR in pastte. Uiteindelijk werd dat dus de Fazer. Een leuke gooi- en smijt fiets, maar helaas blijkt ook deze nét een maatje te klein voor mij op de lange ritten. Voor nu heb ik het plan om er een toerfiets bij te kopen en de Fazer dan te houden voor het leukere scheurwerk, wie weet af en toe een circuit dagje. De topkoffer gaat er dan wel af, uiteraard. Ik heb nog gedacht over een andere 2e motor ipv de Fazer, maar ik weet wat ik aan de Fazer heb en wat ik er nog aan moet doen. Da's ook wel iets waard.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.