Ik heb hier een overkapping gemaakt. Onze opzet is een schuurtje die half bij de buren staat half bij ons, en tussen de schuur en de andere kant van de tuin de overkapping. Die is dus ~3m breed, en een meter of 4 diep.TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:06:
Ik wil een afdakje in mijn tuin gebruiken om de motor te stallen. Idee is dat ik een schuifdeur ga maken. Is dit handig? Afmetingen: 2.08 m.
Ik neem aan dat een motor zo droog mogelijk moet staan? Of kan hij in het seizoen ook gewoon op straat met eventueel een kap? Ik twijfel namelijk of mijn oplossing wel zo handig is. Lijkt me best een gedoe elke keer erin duwen met zo’n gewicht? Of is dit een prima oplossing?
Wij hebben de reguliere schutting deur vervangen met een schuifdeur. Hij was 90cm breed, nu bijna 2 meter.
Let wel, hij schuift dus best een eind weg van je deuropening, heb je ruimte daar? Bij ons staat er nog wel onze groene bak, maar die geven we dan maar een zetje.
Mijn motor blijft bij harde wind niet droog, maar ventileert wel goed. En dat laatste is dan wel weer waardevol (als je de motor droog wilt houden). Hij blijft nu droger dan met een goede hoes en zonder overkapping.
Ook is het erg fijn om je laatste kleding aan te trekken als je nog droog staat. Of waar je je kleding even kan hangen als het **** regent.
Wel even goed uitzoeken wat je wilt met hang en sluitwerk, want voor ons was het al maatwerk. We hebben nu o.a. een eierkistsluiting die we kunnen vergrendelen. Niet ideaal, maar eenmaal uit zicht - en de motor op de reguliere sloten - heb ik er wel vertrouwen in.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 07-08-2023 11:30 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler