Heb niet echt veel opgetrokken met les, paar keer en dat was lekkerWilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:07:
@TweakerVincent
Wat vond je van je SV650 qua acceleratievermogen en zitpositie/ruimte voor je lichaam? Dat is toch je referentiepunt.
Verder ben ik het roerend eens met iedereen die zei dat je de motorfiets toch in het echt moet ervaren. Ik zou een aantal vrij diverse motorfietsen proberen en dan kun je je daarna meer richten.
Als je toch naar de cijfers wil kijken en met het oog op het feit dat je een elektrische auto had dan kun je denk ik het best zoeken naar een hoog koppel, of nog beter een vermogenscurve met veel vermogen onderin. Dat zal je als beginner waarschijnlijk het meest het gevoel geven op een snelle motor te zitten. Daarbij zou ik dan wel van de zwaarste motoren afzien, natuurlijk ga je het daar ook op leren maar het zal wel een minder fijne leerervaring zijn.
Top die tip van vermogenscurve (geen idee wat dat precies is, maar zoek ik uit
Verder wil ik graag:
- Handvatverwarming, (schijn je ook later erop te kunnen laten monteren, klopt dat)?
- 3 grote koffers (topkoffer waar dus die trolley in past) ivm vakanties en weekendje weg om spullen mee te nemen. en nog zo'n tas voor op je brandstoftank.
- leuke navigatieset. en ook stroom om phone op te kunnen laden.
- zo'n schermpje voor de wind en die dingen voor je handen zodat ze minder koud worden. Tijdens les met 1 graad gelest, damn was wel stervenkoud (handen).
- Brede spiegels, de sv650 vond ik wat aan de smalle kant.
- ABS