Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.099 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:07:
@TweakerVincent
Wat vond je van je SV650 qua acceleratievermogen en zitpositie/ruimte voor je lichaam? Dat is toch je referentiepunt.

Verder ben ik het roerend eens met iedereen die zei dat je de motorfiets toch in het echt moet ervaren. Ik zou een aantal vrij diverse motorfietsen proberen en dan kun je je daarna meer richten.

Als je toch naar de cijfers wil kijken en met het oog op het feit dat je een elektrische auto had dan kun je denk ik het best zoeken naar een hoog koppel, of nog beter een vermogenscurve met veel vermogen onderin. Dat zal je als beginner waarschijnlijk het meest het gevoel geven op een snelle motor te zitten. Daarbij zou ik dan wel van de zwaarste motoren afzien, natuurlijk ga je het daar ook op leren maar het zal wel een minder fijne leerervaring zijn. ;)
Heb niet echt veel opgetrokken met les, paar keer en dat was lekker :). Geen andere motor wbt vergelijking. Ik zat er wel lekker op, maar nogmaals geen idee hoe anderen zitten :)

Top die tip van vermogenscurve (geen idee wat dat precies is, maar zoek ik uit :P). Is dan de Tiger 800 aan te raden? 2015 model? Die wil ik ga testen donderdag (plus nog meer).

Verder wil ik graag:

- Handvatverwarming, (schijn je ook later erop te kunnen laten monteren, klopt dat)?
- 3 grote koffers (topkoffer waar dus die trolley in past) ivm vakanties en weekendje weg om spullen mee te nemen. en nog zo'n tas voor op je brandstoftank.
- leuke navigatieset. en ook stroom om phone op te kunnen laden.
- zo'n schermpje voor de wind en die dingen voor je handen zodat ze minder koud worden. Tijdens les met 1 graad gelest, damn was wel stervenkoud (handen).
- Brede spiegels, de sv650 vond ik wat aan de smalle kant.
- ABS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Koffers voor af en toe een reis zou ik wijzigen naar tassen.
Koffers betekent meteen een rek en alles en er zijn tassen die je eenvoudig erop kan gooien als je bijvoorbeeld 2x per jaar een grote trip maakt.

En tassen kan je meenemen naar je volgende fiets, want laten we eerlijk wezen dat je eerste fiets vaak wel vlot wordt doorgewisseld.

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 04-08-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:45:
Koffers voor af en toe een reis zou ik wijzigen naar tassen.
Koffers betekent meteen een rek en alles en er zijn tassen die je eenvoudig erop kan gooien als je bijvoorbeeld 2x per jaar een grote trip maakt.

En tassen kan je meenemen naar je volgende fiets, want laten we eerlijk wezen dat je eerste fiets vaak wel vlot wordt doorgewisseld.
dat is een goede tip. Zal ook veel weekendjes weg worden. Dan is dat toch ook goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

dat is een goede tip. Zal ook veel weekendjes weg worden. Dan is dat toch ook goed te doen?
Weekendjes weg doen ik met alleen de topkoffer. Wat heb je nou nodig voor 2 nachtjes als je de hele dag toch op die motor (of het terras) zit ;)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Same, dan is 1 tas genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Weekendjes weg doen ik met alleen de topkoffer. Wat heb je nou nodig voor 2 nachtjes als je de hele dag toch op die motor (of het terras) zit ;)
:P ik moet nog veel leren, heel goed punt idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
Rugzak is al voldoende.
Tandenborstel, gummetje en een paar sokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Heb niet echt veel opgetrokken met les, paar keer en dat was lekker :). Geen andere motor wbt vergelijking. Ik zat er wel lekker op, maar nogmaals geen idee hoe anderen zitten :)

Top die tip van vermogenscurve (geen idee wat dat precies is, maar zoek ik uit :P). Is dan de Tiger 800 aan te raden? 2015 model? Die wil ik ga testen donderdag (plus nog meer).

Verder wil ik graag:

- Handvatverwarming, (schijn je ook later erop te kunnen laten monteren, klopt dat)?
- 3 grote koffers (topkoffer waar dus die trolley in past) ivm vakanties en weekendje weg om spullen mee te nemen. en nog zo'n tas voor op je brandstoftank.
- zo'n schermpje voor de wind en die dingen voor je handen zodat ze minder koud worden. Tijdens les met 1 graad gelest, damn was wel stervenkoud (handen).
- ABS
Vermogenscurve heeft betrekking op de opbouw van het vermogen. Je hebt motoren die wel een hoog topvermogen hebben maar die geven het af bij een heel hoog toerental. De meeste 4-cilinders hebben dit. Bij een 2 of 3 cilinder zit het topvermogen meestal lager in de toeren maar is het totale vermogen (bij gelijke cilinder inhoud) ook lager. Een 3 cilinder zit qua karakteristiek tussen de 2 en 4 cilinders in. Dus redelijk koppel onderin en ook een redelijk topvermogen.

Dat klopt. Af fabriek is wel fijner omdat het dan geïntegreerd is.

Ik heb zelf bij mijn vorige motor een complete kofferset gehad waarvan ik alleen de topkoffer heb gebruikt. Alleen als je vaak gebruik maakt van de zijkoffers zou ik ook zijtassen nemen.

Kan je later nog plaatsen.

Handkappen, kan ook later nog, eventueel aangevuld met handvatverwarming en/of verwarmde handschoenen.

Spiegels kan je eventueel nog vervangen.

- ABS
Zit erop of niet, motoren van na 2016 zit het standaard op.

Handschoenen is ook zoiets, zomersetje voor als het warm is, wat dikkere voor in het voorjaar of herfst, en echte dikke voor in de winter (of voorjaar/herfst als het echt koud is).

[ Voor 4% gewijzigd door MichielK71 op 04-08-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ok top klinkt goed.

Ik wil donderdag een aantal motoren testen (heb dan rijbewijs binnen). Wat is normaal bij een winkel? 2 motoren oid?

lijstje eerder

Honda NC 750 X ABS - 2021-11741km 8290 euro
Yamaha Tracer 700 - 2020- 13601 km - 8490 euro
Kawasaki versys 650 ABS - 2020 - 26019 km - 8290 euro
Triumph tiger 800 xc x - 2015 - 30400 km - 9490 euro

wil de triumph tiger 800 xc x testen, wat is dan het handigst als 2e testmotor? (wbt verschil)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SniperGuy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Echt wel :P :Y Alles laat weten dat boven de 200 de acceleratie er nog is.
  • De toeren die op blijven lopen
  • De snelheid die op blijft lopen
  • Het lichter worden van het voorwiel bij iedere keer schakelen
  • De acceleratie die er nog steeds is
  • Het dashboard wat steeds harder begint te knipperen dat je toch echt over moet schakelen naar z'n 6
Ik kan het weten want ik heb er een 8) :+ :D _/-\o_
De acceleratie snap ik, maar ik bedoelde meer dat het boven de 200 geen zak meer uitmaakt of je nou 220 of 240 gaat.

Welke ‘blade heb je? :)
Herman schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Zou jij 'nee' zeggen op het aanbod om een rondje te rijden op een Ducati Supermono? ;)
[Afbeelding]
Uitzonderingen daargelaten :P

Wat een ding he _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:25:
ok top klinkt goed.

Ik wil donderdag een aantal motoren testen (heb dan rijbewijs binnen). Wat is normaal bij een winkel? 2 motoren oid?

lijstje eerder

wil de triumph tiger 800 xc x testen, wat is dan het handigst als 2e testmotor? (wbt verschil)
Bij Goedhart toch? Ik kom op hun website geen Triumph 800 XcX van bj 2015 meer tegen.
Zou in dat rijtje de Versys wel eens willen proberen naast de Triumph.

Persoonlijk zou de Honda NC voor mij afvallen. Is wer erg braaf, de Yamaha Tracer heeft wel een fijn blok maar is meer weggericht. De Versys is ook een weggerichte motor met 17"voor en achterwiel.

Zijn natuurlijk nog veel meer modellen denkbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:25:
ok top klinkt goed.

lijstje eerder

Vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv-strom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
top, net gebeld, donderdagavond Trriumph en versys testen :) Geen idee wat ik kan verwachten :D

Voel me echt een enorme noob :P

straks even naar zoetermeer, een goedkope outfit scoren voor tijdelijk :)

en hoeveel afschrijving heeft zo'n motor? Ik vermoed vrij weinig? Wil volgend jaar mss een paar maanden door Noord-Amerika reizen met de motor (en hem dan verkopen voordat ik vertrek uit NL)

Ik neem aan dat het voor beginners geen probleem is om motor te rijden in USA of te huren? Ben begin 40.

[ Voor 63% gewijzigd door TweakerVincent op 04-08-2023 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:59:
top, net gebeld, donderdagavond Trriumph en versys testen :) Geen idee wat ik kan verwachten :D

Voel me echt een enorme noob :P
Been there, done that…..weten zij ook wel.

Fijn dat je kan proefrijden in elk geval, ze geven je mooi wat opties zo. Dikke kans dat je klant wordt.

Tijden genoeg geweest dat je na bezichtigen zowat eerst om tafel moest om over geld praten te praten en haast een koopcontract moest tekenen onder voorbehoud van een positieve proefrit.

Dat was echt niet grappig meer.

“Ja, je moet wel zeker weten dat je die motor wil,……ja dat weet ik niet,…..nooit een RSV mille gereden………maar je vind hem wel mooi…yup…..pracht ding……..nou…..tekenen en rijden maar”.

Uiteindelijk gezegd joh, ik kom niet pretrijden hoor, dan huur ik wel een fiets. Maar ik weet er nog 1 te staan dus de groeten.

Andere Motoport (of Safe motors, opa weet het niet meer) een SL1000 geregeld , zelfde blok, en rondje op gedaan. Als ze moeilijk doen dan doen we het zo. Die andere knakker deed een stuk relaxter zaken in elk geval.

Uiteindelijk beviel me dat blok totaal niet….rechtuit prima, maar rotondes met zo’n bokkende Luigi….hou eens op joh, WTF is dat dan _O-

En daarna een proefrit op een GS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Tijden genoeg geweest dat je na bezichtigen zowat eerst om tafel moest om over geld praten te praten en haast een koopcontract moest tekenen onder voorbehoud van een positieve proefrit.

Dat was echt niet grappig meer.
oh lekker dan, nee die kerel was heel relaxt net aan de phone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:42
@TweakerVincent
Van je lijstje zou ik naast de Tiger 800 de Versys 650 proberen, de Versys bewijst telkens weer een hele goede allrounder te zijn. Daarbij heeft de Versys een twee-in-lijn, dat is het meest gangbare type motorblok in dit soort middenklassers, als je dat niet bevalt kun je daarna iets heel anders proberen.

En eigenlijk zou je daarna sowieso een heel ander motorfiets type moeten proberen.

Voor wat betreft eventuele koffers met rekken zijn de grote spelers Givi, SW-Motech en Hepco&Becker. Op hun websites kun je eenvoudig zoeken op de motorfiets die je op het oog hebt om de opties qua koffers en rekken te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:14:
@TweakerVincent
Van je lijstje zou ik naast de Tiger 800 de Versys 650 proberen, de Versys bewijst telkens weer een hele goede allrounder te zijn. Daarbij heeft de Versys een twee-in-lijn, dat is het meest gangbare type motorblok in dit soort middenklassers, als je dat niet bevalt kun je daarna iets heel anders proberen.

En eigenlijk zou je daarna sowieso een heel ander motorfiets type moeten proberen.

Voor wat betreft eventuele koffers met rekken zijn de grote spelers Givi, SW-Motech en Hepco&Becker. Op hun websites kun je eenvoudig zoeken op de motorfiets die je op het oog hebt om de opties qua koffers en rekken te zien.
Klopt, de triumph is een 3pitter toch?

Daarom wil ik @TweakerVincent op de vstrom 650, daar zit een Vtwin in zodat hij dat kan ervaren.

Ik weet niet precies wanneer Soes naar een paralelle twin is gegaan in de Strom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:52

_Apache_

For life.

_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Telefoon (cc of pinpas niet nodig met nfc)
Schone onderbroek.

En dat was het wel, traveling light.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
_Apache_ schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:29:
[...]

Telefoon (cc of pinpas niet nodig met nfc)
Schone onderbroek.

En dat was het wel, traveling light.
In het restaurant zitten met m'n leren pak zou ik ook niks vinden hoor :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271

en hoeveel afschrijving heeft zo'n motor? Ik vermoed vrij weinig? Wil volgend jaar mss een paar maanden door Noord-Amerika reizen met de motor (en hem dan verkopen voordat ik vertrek uit NL)
Afschrijving zal minimaal zijn denk ik, vooral als je hem weer verkoopt aan het begin van het seizoen. Anders als ie heel goed bevalt schorsen en ergens binnen in de garage/huis zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik las dat de Triumph XC ook offroad kan, moet ik daar iets van verwachten in NL? Ik ken de Tet route (lijkt me super mooi), maar wss is hij daar niet voor bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
Daarom wil ik @TweakerVincent op de vstrom 650, daar zit een Vtwin in zodat hij dat kan ervaren.

Ik weet niet precies wanneer Soes naar een paralelle twin is gegaan in de Strom.
Suzuki levert de V-Strom nu met een 650 of 1050 V-Twin, of een 800 paralleltwin.

En de V-twin had hij dus al op gelest, lesmotor was een SV650.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:34:
Ik las dat de Triumph XC ook offroad kan, moet ik daar iets van verwachten in NL? Ik ken de Tet route (lijkt me super mooi), maar wss is hij daar niet voor bedoeld?
Je kan bijna met een Goldwing nog wel over de TET in Nederland. Een XC heeft spaakwielen met een 21" voorwiel en een 17" achterwiel. Daar kan je straatrubber omleggen maar ook iets als Heidenau Scout K60 of iets dergelijks waarmee je off road meer grip hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Met de juiste banden kom je van je 4 uit je lijstje het makkelijkst door de TET heen verwacht ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Niet bekend met deze motor, maar wat mij opvalt als ik naar de foto's kijk is het voorsptbordje (klein/laag)?

Verder zul je er met de juiste banden ongetwijfeld een stuk tet met kunnen rijden. Maar een echte offroader is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Koekstra schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Niet bekend met deze motor, maar wat mij opvalt als ik naar de foto's kijk is het voorsptbordje (klein/laag)?

Verder zul je er met de juiste banden ongetwijfeld een stuk tet met kunnen rijden. Maar een echte offroader is het natuurlijk niet.
De xc zou wel een offroader zijn volgens de specs? XR niet.

tof dat het mss zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

O.

Nouja dan heb ik niets gezegd :9

Maar ik verwacht bij een echte offroad fiets wel iets meer veerweg en hoogte. Anyhow, ik zie ook zat foto's van die dingen vol bagger, dus ik denk dat je er best lol mee kan hebben naast het asfalt. Maar nogmaals, ik ken ze verder niet. Zien er wel leuk uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Beste tip!
Volg je gevoel bij verkopers/dealers moet het goed voelen, er zijn een hoop sjageraars.
En bij een motor volg niet meteen je gevoel! Elke motor waar je op stapt voelt meteen top en je hebt een smile.
Ga echt alles testen voor je een beslissing maakt, niet te snel denken dat je hem gevonden hebt.

additional:
Als je daarna een beslissing maakt google je even wat meestal de zwakke punten van een model zijn en dan kan je dat nog even bekijken bij de tweede bezichtiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Ja de XC is meer voor offroad, zeggen ze, met spaak wielen en een groter voorwiel diameter. Maar het blijft natuurlijk primair een motor voor de weg, net als al die allroads. Zie de allroad maar als de SUV van de motorfietsen: Ziet eruit of ie offroad kan, en dat kan ie ook wel beter dan zo'n buikschuiver, maar voor echt offroad zijn er betere motoren.

Dat betekent zeker niet dat het niet kan. Er zijn hier op het forum wel wat mensen die met een allroad lekker de TET doen. Maar als ie op z'n kant ligt dan is ie wel zwaar. Daarintegen is een echte offroad motor geen feestje als je een eindje over de snelweg moet. Zet één motor die alles kan maar uit je hoofd.

Neem een eerste motor die lekker rijdt en die je er leuk uit vindt zien, en ik zou zeggen niet te duur is zodat de schade ook meevalt als je een keer vergeet de standaard uit te klappen bij het afstappen, zodat je lekker kilometers kan maken en er echt achter kan komen wat je nou leuk en belangrijk vindt. En dan koop dan wat anders. En 2 jaar later misschien weer, of je koopt een 2e motor en je wordt lid van de n+1 club.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Suzuki levert de V-Strom nu met een 650 of 1050 V-Twin, of een 800 paralleltwin.

En de V-twin had hij dus al op gelest, lesmotor was een SV650.
Top, thanks voor aanvullen _/-\o_

Wat een leuk topic is dit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26

Ik neem aan dat het voor beginners geen probleem is om motor te rijden in USA of te huren? Ben begin 40.
Ik zou dat goed uitzoeken. In ieder geval beter dan ik heb gedaan. Een paar jaar terug naar Canada geweest. Met moeite m’n helm en motorkleding in de koffer geduwd en de hele reis over de mooie wegen in de Rockies gedroomd. Eenmaal daar kon ik niks huren. Reden; had geen internationaal rijbewijs aangevraagd. Moeilijk moeilijk met verzekeringen daar. Alle motorzaken afgebeld en uiteindelijk eentje gevonden die wel bereid was me een triumph street triple mee te geven. Wel met een zak geld aan eigen risico. Dus dat maar geregeld. Beging het de volgende dag te sneeuwen in de bergen… in september. Helaas pindakaas. Dan maar met de truck de bergen in. Een Ford f150 was ook geen straf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
In ander nieuws; heb vandaag m’n “cheapbusters” gemonteerd. 30 euro van Ali ipv 160 voor origineel.
Voorzover ik kan zien is het 1 op 1 kopie van het origineel. Natuurlijk wel gemaakt van chinesium, maar ze voelen erg solide. De tijd zal het leren of het ook echt stevig genoeg is.

De enige opmerking die ik heb is dat de rubbers die tussen de bevestiging aan het stuur horen te klein zijn. Of diameter van het stuur te groot. Dus heb ik om de stuur te beschermen wat isolatietape gebruikt. Ook zit de handkap aan de rechter zijde gevaarlijk dichtbij het dashboard. Dus mocht het bij een eventuele val buigen, dan kan dat schade veroorzaken. Maar dat is met originele barkbusters ook het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RqAcr_RPrn2LLbDHb-RotUrtnsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GARze3JWCzfP4PJmGi4r3nZi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rF5krB9FViHPex0Tvl6esNo1QRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csTOJDsESORzkVYbKBj7WCRB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU6PPJN8t8mjfC8POKs7Xypob-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIWNk0v7GMcKEjS17IM7YqXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXTWAnbdKmq5wcY1UrrFGCC38qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfGWGw38O4SyeQRQlUKdLotz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net terug van hans van dijk zoetermeer. Wat gedoe om een broek te vinden.

Een textiele broek paste niet, de knieën zaten niet goed of ik kon mij niet bewegen.

Daarom naar een jeans gekeken, die paste wel alleen zou die niet waterdicht zijn. Idee was dan een regenbroek erbij te kopen. De jas paste wel en was aardig cheap (179e), is dat handig? En wordt zo jeans niet smerig als je hem weinig wast? Ik las ergens dat je ze niet te vaak mag wassen?

Is dit wat? Hij ligt nu achter in de zaak en idee was dat ik hem morgen ophaal na wat research.

Held - Zorro touren jacke 179 euro
Broek: Jeans Rev's Piston 2 SK 200 euro

Ik wil nog 15 kilo eraf en dan mss later gore-tex kopen als ik een normale maat kleding weer heb.

Niet woon/werk puur voor tourtjes en weekendjes/vakantie (ook buitenland waar het warm kan zijn)

en ik mis nog een rugprotector bij deze jas zei de verkoper, ik neem aan dat die nodig is? De broek kan nog een heupprotector erbij hebben, geen idee of dat aan te raden is?

hoop vragen weer...

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 04-08-2023 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
Probeer eens even niets te overhaasten...
Als het niet lekker zit, gewoon iets anders of ergens anders gaan proberen.

Ik zou een textielen combinatie kiezen van jas en bijbehorende broek. De lagen eronder kun je altijd zelf aanvullen met extra laagjes.
De protectie moet niet goed zitten als je recht staat, maar als je in motor houding zit. Als dat irriteert, heb je er geen plezier van. En 180 euro voor een jas is niet bijzonder goedkoop, zeker niet als er ook nog een rugprotector bij moet. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
@TweakerVincent rugprotectie zat ook niet bij mijn Revit Sand 4 jas die rond de € 400 zit. Idee hierachter is dat je ook rugprotectors hebt die je los onder je jas draagt. Zie bijvoorbeeld https://www.hansvanwijk.n...bionic-zwart-8244646.html

Wat @DrivinUCrazy zegt klopt. Je moet de broek passen ‘op de motor’. De meeste zaken hebben ergens een motor staan waar je dan even op kan gaan proefzitten. En wat het wassen van een motor jeans aangaat, ik heb er inmiddels 3 en was deze een paar keer per jaar. Echt vies worden ze niet heb ik het idee. Wassen op een fijn programma en niet te heet. De protectoren haal je uit de broek en binnenste buiten wassen.

In mijn Revit jeans heb ik voor de heup protectie een paar seesoft knie protectoren op maat geknipt zodat ze in de heup pockets passen. De protectoren die daar specifiek voor gemaakt zijn voelen dik en stug aan. Was een tip van de verkoper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
@TweakerVincent je gaat toch over een half jaar of jaar andere kleding er bij willen hebben.
De inhoud van mijn motorkleding kast:
Leren jas
Textiel jas + broek
Doorwaai jas
Kevlarjeans
Nog een kevlar broek
Offroad bodyprotector
Offroad knie protectoren
ADV helm
Systeemhelm
Pothelm
Meerdere soorten handschoenen
Regen pak
Nek bufs in meerdere soorten
Motorsneakers (hoge)
Revit leren motor boots
Crosslaarzen

Wat ik hiermee wil zeggen:
Je ideeën van rijden, van wat je leuk vind, nodig denkt te hebben gaan toch veranderen.
Mijn eerste oitfit: kevlar jeans van 100 euro, Held casual motorjaa van 150 euro, Scorpion systeemhelm, Held leren handschoenen, hoge Dianese motorsneakers.
Wat ik daar nu nog van heb: de handschoenen en schoenen. En die schoenen heb ik eigenlijk nooit meer aan.

Koop dus gewoon wat je lekker zit, wat je er tof uit vind zien en wat veilig is/voelt voor jou.

Zelfde overigens ook voor een motor.
Koop iets waar je blij van wordt, kijk niet te veel naar cijfers.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok interessant dat je veel meer spullen gaat kopen. Straks maar even weer wat motorzaken af. thanks!

Ik heb een schubertz c5 met bluetooth systeem, is het veilig om met muziek op te rijden (als beginner)? Of is dat niet zo handig omdat je dan veel minder hoort? Ik kan mij voorstellen dat dat misschien in als starter niet slim is?

[ Voor 53% gewijzigd door TweakerVincent op 05-08-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:42

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:10:
Ok interessant dat je veel meer spullen gaat kopen. Straks maar even weer wat motorzaken af. thanks!

Ik heb een schubertz c5 met bluetooth systeem, is het veilig om met muziek op te rijden (als beginner)? Of is dat niet zo handig omdat je dan veel minder hoort? Ik kan mij voorstellen dat dat misschien in als starter niet slim is?
Dat ligt eraan hoe makkelijk je afgeleid word door de muziek. Ik heb hem sowieso nooit heel hard staan dus hoor nog alles om mij heen. Wel met otoplastieken met motor filter

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Ik luister zelf doorgaans alleen muziek op doorgaande wegen en verbindingsstukken. Op de leuke weggetjes gaat mijn aandacht vanzelf naar het rijden toe en merk ik soms ineens op dat ik de muziek helemaal niet meer meekrijg waarna ik die dan ook uit zet.

Wel potentieel gevaarlijk zijn podcasts of nog erger audioboeken, die houden meer je aandacht vast en bij audioboeken worden ook nog je ruimtelijke capaciteiten aangesproken omdat je je in gaat beelden waar de karakters zich bevinden. Audioboeken luister ik dan ook heel bewust alleen op hele lange stukken snelweg waar het rustig is.

Je zal ook gewoon zelf een beetje uit moeten vinden wat je prettig vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Iemand een tip in de buurt van playa d’aro in Spanje om een motor te huren voor een paar daagjes ?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Vandaag een proefrit gemaakt met een Multistrada V2S, gewoon eens om te kijken of zo'n soort fiets bij me past. Heb in het verleden al een paar jaar een 748 gehad en rijd de laatste 15 jaar met een Aprilia RSV Mille. Dus heb een vooral een historie met tweecilinder supersports/-bikes.

De eerste paar kilometer voelde een beetje onwennig door het grote brede stuur en de rechtop zithouding, maar na een kilometer of 10 begonnen we al vriendjes te worden. Sterker nog, een maatje van me die meereed, zei dat hij me na 10 km al niet meer bij kon houden. Dat was hij niet gewend als hij achter mij op de RSV reed. Met name in het korte bochtenwerk kon hij eerst nog een beetje compenseren. Heb heerlijk ontspannen gereden en geen moment gepushed. Maar man, wat rijdt dat gemakkelijk. Is zo gemakkelijk de bocht in te zetten en ook in de bocht gemakkelijk te corrigeren. Beetje krapper, beetje wijder, allemaal geen probleem. Vond de gasreactie in de touringstandeen beetje vaag, maar in de sportstand was die lekker direct. Ook bijzonder om direct de verschillen te voelen met de veranderende veringinstellingen. En dan die quickshifter voor up/down: wat een genot.

Het tweecilinder-blok is onderin verrassend soepel (vergeleken met de 748 of de RSV), heeft een sterk middengebied, maar mist het eindschot van de RSV. Dat eindschot is in de dagelijkse praktijk toch bijna onbruikbaar, want dan zit je meteen op rijbewijs-kwijt-snelheden. Conclusie: dit wordt mijn volgende motor! O-) Dat wordt sparen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0DSf4eMveYwXM-0hW6AmkfGEHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8COmtC1HYvMfm3hAzl9PcKR.jpg?f=fotoalbum_large

Terug naar huis op de RSV voelde echter wel meteen weer vertrouwd. Dat is de tweede conclusie van vandaag: die motor ben ik nog lang niet beu.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo de broek en jas zijn gekocht. Is een niergordel handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:09:
Zo de broek en jas zijn gekocht. Is een niergordel handig?
Dat ligt helemaal aan jezelf. Persoonlijk rijd ik zonder niergordel, maar ik zit wekelijks in de sportschool om mijn buik- en rugspieren bij te houden.

Ik zou zeggen: ga het ervaren. Krijg je last van je rug, dan is zo'n ding nog snel gekocht.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Een niergordel is grotendeels bedoeld om je nieren (de cv ketel van je lichaam) warm te houden. Vooral in de kou merk je dat goed.
Daarnaast biedt het stevigheid en houdt het je nieren bij schokken op hun plek.
Ten slotte biedt het ook stevigheid voor je onderrug.

Ik heb het geïntegreerd in mijn protectorvest, waardoor ik ook nog eens extra stevigheid ervaar en gelijk borstprotectoren erbij heb. Ik heb dan ook geen rugprotector in mijn jas.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb zo’n ding gekocht en welgeteld twee keer gebruikt. Vond het teveel gedoe. Nog een ding om aan en uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok dan kijk ik zo’n niergordel ff aan.

Is het gebruikelijk te onderhandelen bij zo’n dealer als goedhart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:03:
Ik luister zelf doorgaans alleen muziek op doorgaande wegen en verbindingsstukken. Op de leuke weggetjes gaat mijn aandacht vanzelf naar het rijden toe en merk ik soms ineens op dat ik de muziek helemaal niet meer meekrijg waarna ik die dan ook uit zet.

Wel potentieel gevaarlijk zijn podcasts of nog erger audioboeken, die houden meer je aandacht vast en bij audioboeken worden ook nog je ruimtelijke capaciteiten aangesproken omdat je je in gaat beelden waar de karakters zich bevinden. Audioboeken luister ik dan ook heel bewust alleen op hele lange stukken snelweg waar het rustig is.

Je zal ook gewoon zelf een beetje uit moeten vinden wat je prettig vindt of niet.
Een collega van mij kreeg een aanrijding met zijn motor terwijl hij oortjes en muziek in had.
De verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij stelde dat hij dus afgeleid was en keerde niet alles uit.

Ondanks dat men aanvoerde dat je in de auto ook naar de radio luistert, vindt men het dragen van oortjes van een andere orde. De afleiding is groter doordat je oortjes in hebt, men beleeft het intenser betoogde de maatschappij.

Net zoals jullie vind ik daar wel wat van. Ondanks diverse verweren bleef men bij het standpunt. Collega trok aan het kortste eind.

Los daarvan. Ik luister geen muziek. Te veel afleiding. Zie in het verkeer al teveel mensen die hulpdiensten ed niet aanhoren komen enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:10:

Als je niks in te ruilen hebt heb je vrij weinig kans denk ik... misschien dat je er wel íets af krijgt (bij mij ging er 200,- af, had er ook kleding gekocht en niks in te ruilen). Maar n=1 :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb één keer motor gereden met muziek op. En toen besloten om dat vooral nooit meer te doen.

De combinatie van Honda VFR750 en Guns N' Roses waren goed voor bijna continue boven de rijbewijs limiet :X

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@Layumi
En wat zouden ze dan vinden van speakers in je helm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:01:
@Layumi
En wat zouden ze dan vinden van speakers in je helm?
Geen idee. Vond dit ook wel bijzonder hoe een verz. maatschappij er tegen aan kijkt. Speakers voor muziek of voor de nav?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:10:

Absoluut gaan onderhandelen!!. Men heeft wel klanten genoeg en de zaken gaan prima. Lukt het niet in de prijs, dan zeker in accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ok, maar hoe controleren ze dan bij een ongeluk of je muziek op hebt? Mijn Schubertz heeft geintegreerde speakers. Neem aan dat een poltiie oid niet gaat gebruiken of ik muziek op had? Ik denk dat ik voorlopig zonder ga rijden ivm dat ik nog een beginner ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:01:
Ok, maar hoe controleren ze dan bij een ongeluk of je muziek op hebt? Mijn Schubertz heeft geintegreerde speakers. Neem aan dat een poltiie oid niet gaat gebruiken of ik muziek op had? Ik denk dat ik voorlopig zonder ga rijden ivm dat ik nog een beginner ben.
Geen idee hoe ze het controleren.
In dit geval is gezien dit hij zijn helm afdeed, oortjes uit, mobiel pakken en muziek uit...

Als je inderdaad beginner bent, zou ik idd eerst ervaring opdoen in het verkeer. Op je motor in het verkeer is beduidend anders.
Zelfde geldt ook voor je kleiding e.d. Heb even terug gelezen en je wilt heel veel (bedoel ik niet negatief). Zeer begrijpelijk. Ontdek eerst wat je wilt, hoe vaak ga je rijden, elke dag, alleen mooi weer enz. Is voor de fun of ook woon- werk verkeer.
Dus heb je een regenpak nodig als je alleen mooi weer rijdt? Is een drie in één pak niet voldoende. Heb je een pak voor warm, koud en slecht weer.

Ik heb handvat verwarming en handkappen. Draag nu tot aal andere handschoenen dan voor die tijd (min koud, geen verwarming en handkappen).

Samengevat ontdek eerst wie je wilt zijn op de motor en pas daar t.z.t. je wensen op aan. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Layumi op 05-08-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Layumi schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Geen idee hoe ze het controleren.
In dit geval is gezien dit hij zijn helm afdeed, oortjes uit, mobiel pakken en muziek uit...

Als je inderdaad beginner bent, zou ik idd eerst ervaring opdoen in het verkeer. Op je motor in het verkeer is beduidend anders.
Zelfde geldt ook voor je kleiding e.d. Heb even terug gelezen en je wilt heel veel (bedoel ik niet negatief). Zeer begrijpelijk. Ontdek eerst wat je wilt, hoe vaak ga je rijden, elke dag, alleen mooi weer enz. Is voor de fun of ook woon- werk verkeer.
Dus heb je een regenpak nodig als je alleen mooi weer rijdt? Is een drie in één pak niet voldoende. Heb je een pak voor warm, koud en slecht weer.

Ik heb handvat verwarming en handkappen. Draag nu tot aal andere handschoenen dan voor die tijd (min koud, geen verwarming en handkappen).

Samengevat ontdek eerst wie je wilt zijn op de motor en pas daar t.z.t. je wensen op aan. :)
Eens!

Heb nu de basis en ga rustig tzt kijken wat ik nog mis, ervaring opdoen is het eerste doel en dan kijken wat ik mis :) Erg leuk allemaal.

Mezelf kennende heb ik wel snel een motor. Echt zin om weekendjes te gaan rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Ik luister zelf alleen als ik op afgelegen wegen ben en/of lange einden op snel/n-wegen moet rijden. Motorgeluid > muziek :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
@TweakerVincent Vergeet de noodzakelijke oordoppen niet. Windruis veroorzaakt snel gehoorschade 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
LaborGardens schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:35:
@TweakerVincent Vergeet de noodzakelijke oordoppen niet. Windruis veroorzaakt snel gehoorschade 😉
ja die heb ik, maar ik wil denk ik op maat gemaakte :) Kreeg die standaard dingen nauwelijks uit mijn oren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb eigenlijk altijd muziek aanstaan.
Nog nooit iets gemist qua geluid, kan gewoon alles prima horen. Ook omdat hij het volume aanpast op omgevingsgeluid.

Wel saai ook als je altijd alleen maar stilte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:39:
Ik heb eigenlijk altijd muziek aanstaan.
Nog nooit iets gemist qua geluid, kan gewoon alles prima horen. Ook omdat hij het volume aanpast op omgevingsgeluid.

Wel saai ook als je altijd alleen maar stilte hebt.
Motorrijden is nooit saai ;)

Zelf zit ik totaal niet te wachten op muziek in mijn helm. Maar goed, ik hoef ook geen getetter in mijn oor via een intercom :P

Heel persoonlijk dus …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Joris748 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

Motorrijden is nooit saai ;)

Zelf zit ik totaal niet te wachten op muziek in mijn helm. Maar goed, ik hoef ook geen getetter in mijn oor via een intercom :P

Heel persoonlijk dus …
Nou.... af en toe stukken snelweg rijden richting het zuiden is anders behoorlijk saai. Muziekje erbij is dan wel fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
timmie271 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:09:
[...]

Nou.... af en toe stukken snelweg rijden richting het zuiden is anders behoorlijk saai. Muziekje erbij is dan wel fijn :P
Dan ga je niet hard genoeg :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Als je alleen voor je plezier rijdt misschien niet.
Maar in NL voor woon werk is het echt niet altijd leuk ofzo. Dus podcast of muziek staat gewoon altijd wel aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

kneusteun schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:11:
Als je alleen voor je plezier rijdt misschien niet.
Maar in NL voor woon werk is het echt niet altijd leuk ofzo. Dus podcast of muziek staat gewoon altijd wel aan.
Tegenwoordig geldt dit ook voor mij. Maar toen ik net m'n rijbewijs had moest ik toch echt nog geen muziek op m'n kop hebben hoor. Eerst echt leren rijden (wat je na het behalen van je rijbewijs doet) zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Joris748 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:10:
[...]

Dan ga je niet hard genoeg :9
Reed laatste vakantie al gemiddeld ietsjes te hard en met de zijtassen erop. Harder hoefde niet in Nederland :+

Op de terugweg vanuit Duitsland heb ik één keer de 235 aan weten te tikken, verder was 180-190 gemiddeld hard zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Sunnyboy_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:18:
[...]

Tegenwoordig geldt dit ook voor mij. Maar toen ik net m'n rijbewijs had moest ik toch echt nog geen muziek op m'n kop hebben hoor. Eerst echt leren rijden (wat je na het behalen van je rijbewijs doet) zou ik zeggen.
Ik hoop dat ik inmiddels wel een beetje heb leren rijden, maar nog altijd hoef ik geen muziek. Mij leidt het teveel af, of ik ga alleen maar (nog) harder rijden. Gelukkig klinken mn boxers goed :)

Maar ik kan me ook voorstellen dat het een ander juist wat rust geeft. Net als dat ik juist relaxter rijdt van mn aankomsttijd op de navigatie te zien (of ik kom op tijd, of ik kom toch al te laat so why bother) en een ander daar juist gestresst van raakt.

Ieder wat wils :Y maar dat een verzekeraar daarom niet meer (volledig) zou uitkeren..? Dat lijkt mij een rechtsgang wel waard. Heb wel rechtsbijstandverzekering, dus dat is iets makkelijker praten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timmie271 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:34:
[...]

Reed laatste vakantie al gemiddeld ietsjes te hard en met de zijtassen erop. Harder hoefde niet in Nederland :+

Op de terugweg vanuit Duitsland heb ik één keer de 235 aan weten te tikken, verder was 180-190 gemiddeld hard zat :P
Vond jij het ook zo jammer dat die BMW 2 serie niet harder ging dan 180km/u toen we vanuit Lux terugreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
noes schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Vond jij het ook zo jammer dat die BMW 2 serie niet harder ging dan 180km/u toen we vanuit Lux terugreden?
Dan kun je beter een dikke AMG SUV treffen 8)

Heb ook eens op de terugweg van Le Mans met een oude Fransman met een Renault 19 opgereden. Heuvel af kwam hij ons voorbij, heuvel op gingen wij hem iedere keer weer voorbij. Gemiddelde snelheid 170 km/h _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:53:
[...]

Dan kun je beter een dikke AMG SUV treffen 8)

Heb ook eens op de terugweg van Le Mans met een oude Fransman met een Renault 19 opgereden. Heuvel af kwam hij ons voorbij, heuvel op gingen wij hem iedere keer weer voorbij. Gemiddelde snelheid 170 km/h _O-
Denk dat het meer durf dan kunnen was, alle échte 2 series (dus niet de GC, AT en GT, sorry @Bommes) kunnen wel wat harder dan 180km/u. Was een beetje nat, dus snap de terughoudendheid wel.

Diezelfde rit hadden we wel een mafketel in een Renault (dacht ik) die het verstandig vond om met ~50km/u in te voegen op das Autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
noes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:25:
[...]

Denk dat het meer durf dan kunnen was, alle échte 2 series (dus niet de GC, AT en GT, sorry @Bommes) kunnen wel wat harder dan 180km/u. Was een beetje nat, dus snap de terughoudendheid wel.
Dat slaat natuurlijk niet echt ergens op, ook een 216 AT kan 200 km/u, en ook een 2-serie AT en GT kun je krijgen met 300 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 01:22:
[...]

Dat slaat natuurlijk niet echt ergens op, ook een 216 AT kan 200 km/u, en ook een 2-serie AT en GT kun je krijgen met 300 pk.
216 AT doet 192km/u, close enough.

Was meer een grapje hoe BMW vrijwel alles een 2 serie noemt (van sportieve RWD coupe, FWD sedan tot MPV) maar snap dat dat niet helemaal overkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Motorrijden is vrijwel de enige activiteit die ik doe waarbij ik geen muziek op heb :P

Het is voor mij letterlijk een stukje meditatie ofzo, heb er ook totaal geen behoefte aan. Niet vanwege het motorgeluid. Want de GSR is met standaard uitlaten niet heel indrukwekkend. Maar meer omdat ik er lekker zen van wordt. En dan heb ik geen zin in muziek of nog erger, oeverloos gewauwel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
noes schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Dat was het probleem nog niet eens (voor mij), het langzamere optrekken vooral en niet aan de kant willen gaan met wat motoren in je binnenspiegel. Dat was erg irritant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
WilbertNeems schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 01:22:
[...]

De 230e heeft een top van 205, en ja met 326pk waarvan 150 geleverd door de benzinemotor en het restant door de elektromotor.

Met een lege accu wordt het al sneller lastiger boven de 160 om nog flink te versnellen in tegenstelling tot onze motoren.

Maar motoren trekken meestal wel flink sneller op dan auto's (de elektrische en echte sportmodellen daarbuiten gelaten). Moet de bestuurder van een voertuig het ook durven natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
noes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

216 AT doet 192km/u, close enough.

Was meer een grapje hoe BMW vrijwel alles een 2 serie noemt (van sportieve RWD coupe, FWD sedan tot MPV) maar snap dat dat niet helemaal overkomt.
Had even gezocht op de nieuwe en die doet volgens BMW 206 km/u. I.i.g. moest ik er aan denken dat ik met een Renault Modus ook eens redelijk comfortabel rond de 180 km/u ging en dat leek me vergelijkbaar wat betreft vermogen en luchtweerstand. En of dat vermogen nou voor of achter naar de wielen gaat zal voor de topsnelheid weinig uitmaken. Reden genoeg om even wat commentaar te geven. ;)

Kan het natuurlijk alleen maar met je eens zijn dat BMW te veel dingen een 2-serie noemt. Bij de 1-serie coupé kan ik me er nog iets bij voorstellen want die lijkt i.i.g. een stuk langer dan een gewone 1-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
timmie271 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

De 230e heeft een top van 205, en ja met 326pk waarvan 150 geleverd door de benzinemotor en het restant door de elektromotor.

Met een lege accu wordt het al sneller lastiger boven de 160 om nog flink te versnellen in tegenstelling tot onze motoren.

Maar motoren trekken meestal wel flink sneller op dan auto's (de elektrische en echte sportmodellen daarbuiten gelaten). Moet de bestuurder van een voertuig het ook durven natuurlijk.
Goed punt van de 230e. Maar een 2-serie GC bestaat dan weer als een m235 en die gaat toch beduidend sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
timmie271 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Heb het idee dat de bestuurder van de auto vaak ook niet durft even terug te schakelen als ze dan toch graag snel willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:34

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6J0PcXANCmP_hj0dS27Qv1kL0jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZ3BFhEUP82GlyUYBaDsL9RC.jpg?f=fotoalbum_large

Omschrijving van vanmorgen: BLUP, wat een takkeweer...

Vrijdagmiddag naar een camping in de buurt vd nurburgring gereden, vanaf Aken binnendoor (maar dan bewust de B258 vermijdend) Met een maat van me (op die Deauville), maar we waren elkaar onderweg ergens kwijtgeraakt.
Gedaan via de Maxca carplay/android auto dinges, gpx route in Osmand+ geduwd en dat werkte redelijk goed, maar ik denk dat ik toch maar eens een Garmin ga proberen, maar dat ligt eigenlijk niet aan de Maxca unit zelf.
Probleem is dat mn telefoon (S21) geen al te functionele snellaadfunctie heeft en dus moeite heeft om vol te blijven als ie ook dat scherm aan moet sturen. En de GPS ontvangst is bagger in de helmbak (telefoon niet aan te rekenen, maja)

Naja, om 7u 's avonds daar, binnen 10min van elkaar ondanks compleet andere routes, zooi opgezet, nog ergens wat gegeten, terug naar de camping, maar een kampvuurtje mocht ook niet meer, want het was zomer (dat alles verzopen was deed er niet toe blijkbaar, kurkdroog in oktober -> prima, zeiknat in augustus -> nein nein nein, echt op zn duits...)
Naja, zaterdag lekker bij iemand in de auto gestapt en de hele dag overal en nergens gehangen, ben er wel eens vaker geweest, dus ik weet hoe lam de meeste dagen verlopen, vandaar dat ik de motor niet mee wilde nemen.

En vanmorgen lekker om half 6 klaarwakker, hoge nood en dus besloten om de hele zooi maar gewoon op te ruimen en naar huis gereden (stukje binnendoor en via de B257 de A61 op gereden en uiteindelijk het laatste stuk nog eventjes binnendoor. Tot nog geen 10min voor ik thuis was heeft het continu geregend, en niet zachtjes....

Zijkoffertjes bevallen wel goed, gewoon zooi dr in proppen en klaar, ik hebt evt ook nog 40L versies, maar dat was een beetje overkill.
Tentje (campz vira 3p) bevalt ook goed, je kunt de buiten en binnentent in 1x opzetten, voldoende ruimte voor 1 persoon + bagage en een enorm kleine pakmaat (35x20 ofzo)
Luchtbed van Louis beviel ook prima, ook lekker klein op te rollen en groot genoeg.

Decathlon memory foam kussentje en de louis slaapzak bevielen niet, dat kussentje ligt voor geen meter, mislukte spons en de slaapzak is te klein in de breedte.
Het zadel van de Integra is ook om te janken, na 2,5u begint het echt pijn te doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
WilbertNeems schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Goed punt van de 230e. Maar een 2-serie GC bestaat dan weer als een m235 en die gaat toch beduidend sneller.
Maar dat is weer eennl uitgerekte coupé, ging @noes vooral om de AT en GT :)

De coupé is ook als M2 leverbaar :P

Maar hé, verkeerde topic dit om daarover te praten :+
WilbertNeems schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Heb het idee dat de bestuurder van de auto vaak ook niet durft even terug te schakelen als ze dan toch graag snel willen rijden.
Meeste BMW's zijn automaat dus ze durven gewoon het gespedaal niet in te trappen dan of er zit niet afdoende pit in vanaf snelheid x :9

En nu zal ik stoppen met de BMW auto discussie in een motortopic :+

Aan de andere kant zijn er ook vaak zat motorrijders die niet even hun gashendel durven open te trekken en zichzelf zo in gevaarlijke situaties werken :X en je bent al zo kwetsbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Heerlijk hoe mensen het over gemiddeld 180 km/h hebben. Dan moet je best hard rijden. Even afremmen voor een invoeger en je moet verrekte lang weer véél harder rijden om je gemiddelde omhoog te halen.

Over een dagje Eifel halen we nog wel eens 65 (touren) - 69 (sportief touren) - 72 (niet gezond voor je rijbewijs) km/h gemiddeld.
Hoewel we ook wel eens een weekendje hebben gehad waarbij we nog 90 km te gaan hadden tot het hotel net buiten Kaiserslautern. Rond 17:00 uur een berichtje gestuurd dat we 18:30 aan het hotel zouden zijn, we moesten ook nog tanken.
17:58u stonden we voor het hotel, afgetankt en al. :X :X Laten we dat tegenwoordig maar niet meer doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:54:
Heerlijk hoe mensen het over gemiddeld 180 km/h hebben. Dan moet je best hard rijden. Even afremmen voor een invoeger en je moet verrekte lang weer véél harder rijden om je gemiddelde omhoog te halen.

Over een dagje Eifel halen we nog wel eens 65 (touren) - 69 (sportief touren) - 72 (niet gezond voor je rijbewijs) km/h gemiddeld.
Hoewel we ook wel eens een weekendje hebben gehad waarbij we nog 90 km te gaan hadden tot het hotel net buiten Kaiserslautern. Rond 17:00 uur een berichtje gestuurd dat we 18:30 aan het hotel zouden zijn, we moesten ook nog tanken.
17:58u stonden we voor het hotel, afgetankt en al. :X :X Laten we dat tegenwoordig maar niet meer doen. O-)
Dan moet je idd regelmatig de 220 km/h aantikken. Ben zo eens ‘s avonds naar de Sachsenring gereden. 650 km binnen 4,5 uur. Alleen gestopt om te tanken.

Meest relaxed vond ik het altijd om een cruisesnelheid van 170 km/h aan te houden. Zonder uitschieters naar boven. Het gemiddelde lag dan natuurlijk wel een stukje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:54:

180 gemiddeld over een stukje van een halfuur kan best O-)

Werkelijke gemiddelde zal wel lager hebben gelegen lijkt mij, zeker over de gehele 2e helft van de terugreis toen. Met al die baustelles zakken de snelheden al snel, plus nog stukken 100-120 wat het gemiddelde omlaag brengt of files. Maar goed vol gas over de autobahn is toch anders dan binnendoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil een afdakje in mijn tuin gebruiken om de motor te stallen. Idee is dat ik een schuifdeur ga maken. Is dit handig? Afmetingen: 2.08 m.

Waar deze troep staat zou hij moeten komen te staan. Is dit droog genoeg? De deur (links) wordt dan groter (schuifdeur tot de muur):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmvPuOYBi1Uexo9vyuS0-lZppnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teQO2vPR5AtMneNFsXxuEOZp.jpg?f=fotoalbum_large

De ingang (waar nu de 2 containers staan wordt dan een schuifdeur), is dit te doen? 200+ kilo hierin duwen? (Mss iets bij de stoep leggen zodat hij makkelijker erin kan?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDZrCp9oxkZ4vrqmVad4zOfUgVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mgkz1Q3U9m3mHJZLxIM1Jgps.jpg?f=fotoalbum_large

Dan komt hij dus hier, de bank kan eventueel verwisseld worden met een kleinere bank zodat ik meer ruimte heb als 2.08 m niet genoeg is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eh-F02UEyeak-nGalw_Kk6VE-6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCkLeCXpzH1i3mxP0pRXkd1J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat een motor zo droog mogelijk moet staan? Of kan hij in het seizoen ook gewoon op straat met eventueel een kap? Ik twijfel namelijk of mijn oplossing wel zo handig is. Lijkt me best een gedoe elke keer erin duwen met zo’n gewicht? Of is dit een prima oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:06:
Ik wil een afdakje in mijn tuin gebruiken om de motor te stallen. Idee is dat ik een schuifdeur ga maken. Is dit handig? Afmetingen: 2.08 m.

Waar deze troep staat zou hij moeten komen te staan. Is dit droog genoeg? De deur (links) wordt dan groter (schuifdeur tot de muur):

[Afbeelding]

De ingang (waar nu de 2 containers staan wordt dan een schuifdeur), is dit te doen? 200+ kilo hierin duwen? (Mss iets bij de stoep leggen zodat hij makkelijker erin kan?)

[Afbeelding]

Dan komt hij dus hier, de bank kan eventueel verwisseld worden met een kleinere bank zodat ik meer ruimte heb als 2.08 m niet genoeg is:

[Afbeelding]

Ik neem aan dat een motor zo droog mogelijk moet staan? Of kan hij in het seizoen ook gewoon op straat met eventueel een kap? Ik twijfel namelijk of mijn oplossing wel zo handig is. Lijkt me best een gedoe elke keer erin duwen met zo’n gewicht? Of is dit een prima oplossing?
Eigenlijk simpel, hoe droger hoe beter.

Het beste is een schuur/garage…..maar zo onder je overkapping is je brommer al veel beter af dan vol in het weer.

Als ik de keuze zou hebben, dan maakte ik plek onder dat dakje inderdaad.

Die Tesla…is dat jouwes? Want als je weg wilt en een of andere pannekoek staat voor je deur dan ga je helemaal nergens heen die dag :P even een groot “NP / Uitrit Vrijhouden” bord ophangen.

Op straat zetten zou ik nooit doen indien vermijdbaar, ik ken de situatie ter plekke niet maar dat is vragen om gezeik in het ergste geval.

Een hoes kan, maar zorg voor voldoende ventilatie want vocht is drama.

Langere tijd in de zon overweeg dan een stukje zeil over je banden.

Een grote schuifdeur is handig als je de plek er voor hebt, tijdje terug met maatje ook gefikst, vergelijkbare situatie als bij jou, voor een setje V-stroms.

Ps…als je een plaatje beton stort dan kun je makkelijk met een motormover je brommer manouvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Eigenlijk simpel, hoe droger hoe beter.

Het beste is een schuur/garage…..maar zo onder je overkapping is je brommer al veel beter af dan vol in het weer.

Als ik de keuze zou hebben, dan maakte ik plek onder dat dakje inderdaad.

Die Tesla…is dat jouwes? Want als je weg wilt en een of andere pannekoek staat voor je deur dan ga je helemaal nergens heen die dag :P even een groot “NP / Uitrit Vrijhouden” bord ophangen.

Op straat zetten zou ik nooit doen indien vermijdbaar, ik ken de situatie ter plekke niet maar dat is vragen om gezeik in het ergste geval.

Een hoes kan, maar zorg voor voldoende ventilatie want vocht is drama.

Langere tijd in de zon overweeg dan een stukje zeil over je banden.

Een grote schuifdeur is handig als je de plek er voor hebt, tijdje terug met maatje ook gefikst, vergelijkbare situatie als bij jou, voor een setje V-stroms.

Ps…als je een plaatje beton stort dan kun je makkelijk met een motormover je brommer manouvreren.
yes die Tesla is van mij en niemand parkeert daar :).

Maar het is dus niet te zwaar om hem erin te duwen?

Wat bedoel je precies met dat beton stukje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Of dat te zwaar is weet ik niet, ben je Rico Verhoeven of Pudding Tarzan :P

Kan dat zo moeilijk inschatten hoe vaak je moet steken etc, en 200 kilo met het CG laag of hoog maakt ook een wereld van verschil.

Beton; onder het afdak een vlakke betonvloer ipv tegels zodat je makkelijk kunt manouvreren, eventueel met zo’n motormover waar je de voor en achterband in kunt rijden met zwenkwielen eronder, of een kleine voor onder je middenbok, dan kan je om je as draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:42:
[...]

Of dat te zwaar is weet ik niet, ben je Rico Verhoeven of Pudding Tarzan :P

Kan dat zo moeilijk inschatten hoe vaak je moet steken etc, en 200 kilo met het CG laag of hoog maakt ook een wereld van verschil.

Beton; onder het afdak een vlakke betonvloer ipv tegels zodat je makkelijk kunt manouvreren, eventueel met zo’n motormover waar je de voor en achterband in kunt rijden met zwenkwielen eronder, of een kleine voor onder je middenbok, dan kan je om je as draaien.
Ben 1.90 en genoeg gewicht :P. Bedoel je dan dat je hem 180 graden draait als je erin rijdt, zodat je ook weer zo eruit kunt? Of alleen voor onderhoud oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Ben 1.90 en genoeg gewicht :P. Bedoel je dan dat je hem 180 graden draait als je erin rijdt, zodat je ook weer zo eruit kunt? Of alleen voor onderhoud oid?
Lange darm :P

Eerst de motor via de stoep (even wat op maat fiksen, stoeprand eruit en schuin betonrandje storten ofzo, of een inritband scoren.

Onder je afdak aangekomen zet je de motor op je mover.

Check even youtube/google dan weet je wat ik bedoel, die dingen bestaan in verschillende uitvoeringen.

https://www.google.nl/sea...gws-wiz-serp&asid=canlbsc

Collega heeft zijn RoadKing erop staan, die schuift hem zo tegen de muur, ideaal.

Onderhoud op zon ding heeft geen zin, dat doe je op een motorLIFT maar dat is echt geen musthave hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Dat ding heeft een motor, als je vooruit erin gaat gewoon gas geven met een slippende koppeling en je bent zo die stoeprand over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En richting de woonkamer als je je evenwicht verliest en een whiskey throttle doet :P

Het 'probleem' wat ik met je huidige oplossing zie is dat je de motor er voor het gemak het beste vooruit in kan duwen, maar dan loop je aan de linkerkant (de bediening voor zijstandaard en middenbok zitten links) waardoor je m wat minder strak tegen de muur kan zetten.
Achteruit er in duwen kan ook, maar dat is niet direct makkelijker (maar het gaat wel, zo hoog is die stoep niet, en een motor manouvreert best makkelijk als je een beetje het balansspelletje in de gaten hebt)
Punt is; het ding moet er zo makkelijk mogelijk in en uit kunnen, want anders gebruik je m niet.

En 2m08 is trouwens te weinig voor de meeste motoren, denk dat je het beste op 2m50 kan plannen, dan heb je nog iets of wat speling.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
4x2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:24:
En richting de woonkamer als je je evenwicht verliest en een whiskey throttle doet :P

Het 'probleem' wat ik met je huidige oplossing zie is dat je de motor er voor het gemak het beste vooruit in kan duwen, maar dan loop je aan de linkerkant (de bediening voor zijstandaard en middenbok zitten links) waardoor je m wat minder strak tegen de muur kan zetten.
Achteruit er in duwen kan ook, maar dat is niet direct makkelijker (maar het gaat wel, zo hoog is die stoep niet, en een motor manouvreert best makkelijk als je een beetje het balansspelletje in de gaten hebt)
Punt is; het ding moet er zo makkelijk mogelijk in en uit kunnen, want anders gebruik je m niet.

En 2m08 is trouwens te weinig voor de meeste motoren, denk dat je het beste op 2m50 kan plannen, dan heb je nog iets of wat speling.
Daar was ik ook bang voor idd dat je aan de linkerkant zit (standaard). Zou dit dan de oplossing zijn?
Fraggert schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Lange darm :P

Eerst de motor via de stoep (even wat op maat fiksen, stoeprand eruit en schuin betonrandje storten ofzo, of een inritband scoren.

Onder je afdak aangekomen zet je de motor op je mover.

Check even youtube/google dan weet je wat ik bedoel, die dingen bestaan in verschillende uitvoeringen.

https://www.google.nl/sea...gws-wiz-serp&asid=canlbsc

Collega heeft zijn RoadKing erop staan, die schuift hem zo tegen de muur, ideaal.

Onderhoud op zon ding heeft geen zin, dat doe je op een motorLIFT maar dat is echt geen musthave hoor.
Dus dat ik hem op zo'n ding rijdt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Of achteruit dr in duwen ;)
Zou ik eerst proberen voor je met zo'n mover begint.

@harley Reed jij trouwens rond 3 uur / half 4 bij Maarheeze ri Eindhoven? Zag een oranje bakbeest met zijspan voorbij flitsen in de tegengestelde richting :p

[ Voor 50% gewijzigd door 4x2 op 06-08-2023 17:10 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

[...]

Dus dat ik hem op zo'n ding rijdt?
Het is een oplossing als manouvreren onder je afdak lastig blijkt.

Maar wat @4x2 zegt, eerst even zien wat er practisch en haalbaar is.

Heb je een collega of maatje met een motor? Kun je ff proberen, want zo is het een beetje koffiedik kijken.

Dan kun je kijken wat gaat lukken voor je je Goldwing door 70cm deur wil proppen :+

Als ik de 1150 nog had dan hadden we wel ff geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
Gewoon zo iets regelen. Probleem opgelost :)

https://youtube.com/shorts/LIa8YQAkx0A?feature=share

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 20:01
4x2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:06:
Of achteruit dr in duwen ;)
Zou ik eerst proberen voor je met zo'n mover begint.

@harley Reed jij trouwens rond 3 uur / half 4 bij Maarheeze ri Eindhoven? Zag een oranje bakbeest met zijspan voorbij flitsen in de tegengestelde richting :p
Nee, dat ben ik niet geweest, ben op het moment niet eens in Nederland ;)
Gisteren vertrokken naar Tsjechië.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skMAASvG3N7WD2iIRdFEWcBXAO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3KoJjbr9KeKyOB8V5N8boz1.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijwel hele weg regen gehad, toch blij met goretex kleding. En ook mijn regenhoezen voor schoenen, want die zijn waterdicht en mijn broek ook, maar mijn lengte hebben ze nooit dus mis een stukje zeg maar. Tent staat inmiddels maar het blijft geen geweldig weer. Dinsdag iets beter, woensdag weer ruk en daarna hopelijk wel beter.

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 06-08-2023 21:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OJ7aKPs3QUqcvFfoerxNMxMQDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8ldV0L0ggcjQIdhbOArxs1G.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen vrijdag met een oude vriend (op ons 14e knalden we al met mb125's door de straat) weer lekker wezen toeren op, wat bleek, de dag dat het zomer was in 2023.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

teacher schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:16:
[Afbeelding]
Afgelopen vrijdag met een oude vriend (op ons 14e knalden we al met mb125's door de straat) weer lekker wezen toeren op, wat bleek, de dag dat het zomer was in 2023.
B-) nice, lekker dramatisch plaatje d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Fak, wou mijn barkbusters plaatsen draait de bout van stuurgewicht kapot. Iemand nog tips voor vervangende bout? Verzonken M8 en dan neem ik aan verzinkt en niet RVS ivm al het aluminium.

Edit: maar zwart gegalvaniseerd gehaald. Vervang wel een keer als dat niet slim bleek.

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 07-08-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:00
4x2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:08:

Vrijdagmiddag naar een camping in de buurt vd nurburgring gereden, vanaf Aken binnendoor (maar dan bewust de B258 vermijdend) Met een maat van me (op die Deauville), maar we waren elkaar onderweg ergens kwijtgeraakt.
Mag ik vragen waarom je deze bewust hebt vermeden? Ik ga volgende week naar het zwarte woud, en heb zelf de route gemaakt, maar deze weg staat er wel tussen bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

teacher schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:16:
[Afbeelding]
Jongens groeien ook niet op, hun speeltjes worden wel groter. :+
Mooie plaat man.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.