Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste
Acties:
  • 215.621 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bA_F9OJyKxQse4TbfI55yyVaDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAKHpRuXeDkYHIhKGCj93LRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpT65zZaCY_qWPggIGrpgAY5_FQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ni5ydGR23BjQBVKFZ1fvUqWr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1L9r3Z5PeslVoFaJTDf0MAd4pQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4x532pW33qPHTORzCilc1lK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik besloot het onderhoud ditmaal uit te besteden, teveel andere projecten en te weinig zin het zelf te doen. De beste man verdient echt een pluim, hij heeft er heel veel liefde in gestoken ook kleine roestplekjes netjes gemaakt, goed gepoetst en allerlei achterstallig onderhoud weggewerkt. Ding heeft een ton gelopen maar je merkt het er niet aan, blok loopt supernetjes zei hij en hij is nu weer 100% 'bij', klaar voor de volgende ton.

Naast een hele grote beurt ook nieuwe seals en olie voor de vork, kleppen gesteld, ketting, remmerij en zelfs nieuwe glaasjes voor de knipperlichten zodat die weer lekker helder zijn :). Dus: Mocht je in Emmen of omstreken wat nodig hebben, hij heet Dion en de rest zie je op de foto's :P.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-08-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-07 14:47
iMars schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Met mijn 1290SAR rij ik als ik voornamelijk cruise (woon/werk) 5.4l/100km (en ik denk dat dat nog zuiniger kan, maar what's the fun of that?? :+ )
Dat valt qua verbruik nog wel mee :), las ergens dat het ook wel 6.8l/100Km kon worden en dat is best fors. Maar aan andere kant, smiles per gallon (liter) doen ook veel.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Kleine “upgrade” voor de grom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-nBZ-_DrH6ldaeaAI1jc5rLt-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBDy8GAbdGUrpBbxxNcfuTEj.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet helemaal af maar de rest komt volgende week wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Ik ben 1.90 en mijn rijinstructeur raadde een adventure bike aan. Weet alleen nog niks van motoren dus vnv naar bodegraven :)

Een vriend raadde een 1200GS aan, maar ik las dat die wel erg zwaar was.

Budget tot max 10k
Maar wat zou je willen, behalve 3 laptops vervoeren? Een allroad is tegenwoordig het standaard advies, maar of dat ook is wat bij jou past is vraag 2. Zelf vind ik een tour-, sporttour- of sportmotor veel beter en leuker rijden dan een allroad, tot je van de weg af gaat.

En met 1m90 kan je op de meeste motoren wel rijden, ik ben 1m93. En met 10k heb je ook veel keuze :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21

iMars

Full time prutser

Anoniem: 525104 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:55:
Kleine “upgrade” voor de grom.

[Afbeelding]

Nog niet helemaal af maar de rest komt volgende week wel :+
DIE IS VET!!! _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
MichielK71 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:45:
[...]

Dat valt qua verbruik nog wel mee :), las ergens dat het ook wel 6.8l/100Km kon worden en dat is best fors. Maar aan andere kant, smiles per gallon (liter) doen ook veel.
In Italië en veel van de weg af zat ik op ongeveer 1 op 10 met de 1290 sas.
Qua betrouwbaarheid zijn de >1000 cc blokken van KTM zeer goed. Daar lees je echt heel weinig rare verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:16
_Apache_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:18:
[...]

Als je ervaring hebt met een bepaalde model icm je eigen lengte, kan je op cycle-ergo.com wel wat 'proberen'.
Daar kan ej aan de hand van de hoek van je heup, rug wel een indruk krijgen welke modellen vergelijkbaar zijn.
interessante link!

Dank voor de tips voor motoren hierboven. Vnv naar Bodegraven en eens rondkijken. Neem de genoemde merken/typen mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

iMars schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:57:
[...]
maar een maat van me had een 1150GS maar als je daar de koppelingsplaten voor moet laten vervangen is dat een peper duur geintje (hele blok moet er onder vandaan).
[...]
Is veel arbeid want de motor moet praktisch doormidden... maar hoeft gelukkig meestal pas na 200.000km. Tenzij je de koppeling flink hebt mishandeld of teveel olie in t blok hebt gegoten. Dat laatste is omdat de rear seal het dan kan begeven door de druk en de olie dan langs je koppeling lekt.

De nieuwere boxers (2013) zijn watergekoeld en hebben geen droge koppeling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
met de nieuwe adv bike ben ik ook op zoek naar wat adv boots, maar helaas is er nergens een winkel in de buurt waar ik kan gaan passen... so far twijfel ik tussen sidi of gaerne, maar sidi lijkt me wel wat smal kwa voet, ik heb wel redelijke platvoeten. iemand ervaring daarmee? zoiets duurs puur online kopen blijft toch een dubbel gevoel hebben :/

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
kowlier schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:06:
met de nieuwe adv bike ben ik ook op zoek naar wat adv boots, maar helaas is er nergens een winkel in de buurt waar ik kan gaan passen... so far twijfel ik tussen sidi of gaerne, maar sidi lijkt me wel wat smal kwa voet, ik heb wel redelijke platvoeten. iemand ervaring daarmee? zoiets duurs puur online kopen blijft toch een dubbel gevoel hebben :/
Waar woon je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik neig naar kopen bij een winkel/dealer. Of kan je prima ook bij een particulier kopen? Ik weet er niks vanaf dus geen idee waar ik op moet letten? Daarom liever bij een shop met wat garantie.

En kan ik mss beter iets goedkoper kopen als 1e motor? rond de 6k ofzo omdat je nog beginner bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
het exotische west vlaanderen. 1 motorwinkel in de buurt maar die heeft enkel standaard gear. de winkel van mijn 1e motor heeft wel adv gear, maar dat is enkel husqvarna gear, en die prijs ligt toch nog wat hoger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:11:
Ik neig naar kopen bij een winkel/dealer. Of kan je prima ook bij een particulier kopen? Ik weet er niks vanaf dus geen idee waar ik op moet letten? Daarom liever bij een shop met wat garantie.

En kan ik mss beter iets goedkoper kopen als 1e motor? rond de 6k ofzo omdat je nog beginner bent?
Bij twijfel kan je de motordealer vragen een aankoopkeuring te doen.

En goedkoper beginnen hangt niet af van je rijervaring maar je budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En ik heb nog wat gedoe met gewicht. Ik ben nu te zwaar en vind het zonde om nu een duur pak te kopen die straks veel te groot is (moet ff afvallen). 2e hands trekt mij niet.

Hoe belangrijk is waterdicht rijden? Niet voor woon/werk maar puur voor fun rijden. Denk niet dat ik in de regen ga rijden, maar als ik op vakantie ben met de motor ontkom je er denk niet aan? Gore-Tex is wss een must?

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 03-08-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Nee hoor.

Ik heb zelf bewust een Büse Open Road Evo pak, met losse regenliner. Die regenliner heb ik maar zelden nodig, en de broek lekt daarvan al behoorlijk in het kruis.
Maar de grap is, mijn gelamineerde pak dat ik hiervoor had én een stuk duurder was, had dit op een gegeven moment ook. Imho is dat voor een deel slijtage. Natuurlijk, ik zou ook een Rukka pak kunnen kopen, maar dat is wéér een heel andere prijsklasse. En uiteindelijk word ik maar zelden nat (ondanks 15-20k km per jaar). Dus ik heb heel bewust gekozen voor een dunner en luchtiger pak omdat ik uiteindelijk toch vooral met droog weer rijd, en met hogere temperaturen vind ik dat wat fijner.

Op reis of als ik wéét dat het flink gaat regenen heb ik eventueel een regenpak bij me, maar als er wat buitjes worden verwacht volstaat die regenliner wel.

Het enige wat ik slecht vind is dat je die regenliners niet los kunt nabestellen. Natuurlijk een heel bewuste keuze van die fabrikanten, want het zou voor mij de levensduur van mijn pak flink verlengen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:22
[...]

Ik ben 1.90 en mijn rijinstructeur raadde een adventure bike aan. Weet alleen nog niks van motoren dus vnv naar bodegraven :)

Budget tot max 10k
Wat wil je met je motor gaan doen?
Als al je maten supersports rijden kan je ook naar een naked kijken met hoge zit, duke of dorsoduro etc.

Met 1.90 kun je best nog op veel fietsen prima zitten btw, ik ben 3cm korter en zelfs een SV650 kan ik in principe nog redelijk op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
kneusteun schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:14:
[...]

Wat wil je met je motor gaan doen?
Als al je maten supersports rijden kan je ook naar een naked kijken met hoge zit, duke of dorsoduro etc.

Met 1.90 kun je best nog op veel fietsen prima zitten btw, ik ben 3cm korter en zelfs een SV650 kan ik in principe nog redelijk op zitten.
op de sv650 heb ik gelest.

Ik wil tourtjes maken, vakantie en mss soms woon/werk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAcHKKweIFx_W_9_HxCEAAaR6sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnFPb2ILrD7iLouVmO3imyRW.jpg?f=fotoalbum_large

Alles zit er weer op zoals het hoort.
En nog leuker het werkt allemaal weer, geen vastzittende delen meer en alle lagers en dergelijke weer keurig in nieuw schoon vet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dan is een adventure geen gekke gedachte.
Maar dan kan je ook dingen als een versys bekijken als je niet echt aan het zand wil.
V-strom gs1200 tenere 1200 etc. veel keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:17

Youk

Volvo For Life

kowlier schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

het exotische west vlaanderen. 1 motorwinkel in de buurt maar die heeft enkel standaard gear. de winkel van mijn 1e motor heeft wel adv gear, maar dat is enkel husqvarna gear, en die prijs ligt toch nog wat hoger...
Weet niet welke kant van West-Vlaanderen je zit, maar je hebt een RAD winkel in Brugge en ééntje in Drongen. Ook zit er een MKC in Brugge en Kortrijk. En dan vind ik ook nog Caset in Lichtervelde.

Met RAD en MKC heb ik al ervaring, maar dan de winkels in het Antwerpse. Veel te vinden in alle prijsklasses.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Rubman schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:20:
[Afbeelding]

Alles zit er weer op zoals het hoort.
En nog leuker het werkt allemaal weer, geen vastzittende delen meer en alle lagers en dergelijke weer keurig in nieuw schoon vet.
Ben je ermee offroad geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Rubman

Retarded or just overjoyed!

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:26:
[...]

Ben je ermee offroad geweest :P.
Euhm O-)

Maar nee dit is gewoon heel veel drek van ketting met en andere smeerzooi van een motor die veel met alle weersomstandigheden rijdt.

Plus als je op een gegeven moment zover bent je iets minder voorzichtig bent met wat je met smeerhanden aanraakt.

Dat gezegd hebbende als de kappen er weer op zitten gaat hij ff in het sop en poets.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-07 17:54
Naif0n schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:35:
Na al die jaren schade vrij te hebben gereden, vandaag toch voor het eerste schade gemaakt.

In een bocht uitgegleden, eerste stuk van de bocht ging prima want je voelt toch eerst aan na regen (was al paar uur droog) of het kan, en dat ging. Totdat ik een stuk verder was, mijn achterband voelde opeens heel erg "licht", voordat ik doorhad dat ik gewoon alle grip verloren had, was ik al aan het glijden.

Ik ben wel echt zo verschrikkelijk hard aan het balen. Mag ik nog van geluk spreken dat het lijkt op alleen maar schade aan de Crashbar en de bescherming van de cilinder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als klap op de vuurpijl, ik ga ook nog een 150 euro boete krijgen van de politie. Omdat ik een verkeersongeval heb veroorzaakt (eenzijdig, niemand anders erbij). Mag ik en de schade laten repareren, EN een boete betalen 8)7

Dus tip van flip, niet vallen in Duitsland. En als je valt en geen letsel hebt, geen politie erbij.
Herkenbaar met de duitsers ja en boete krijgen als je een ongeval hebt gehad |:( 8)7 Net of je het kon verkomen onderuit gaan op glad wegdek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
Youk schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:59:
[...]

Weet niet welke kant van West-Vlaanderen je zit, maar je hebt een RAD winkel in Brugge en ééntje in Drongen. Ook zit er een MKC in Brugge en Kortrijk. En dan vind ik ook nog Caset in Lichtervelde.

Met RAD en MKC heb ik al ervaring, maar dan de winkels in het Antwerpse. Veel te vinden in alle prijsklasses.
MKC ben ik ook al geweest in kortrijk, maar daar hadden ze ook niet echt wat ik zocht kwa schoeisel. Drongen en Lichtervelde zijn wel nog doenbaar om eens naartoe te gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 24-06 23:37
ibothead schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Herkenbaar met de duitsers ja en boete krijgen als je een ongeval hebt gehad |:( 8)7 Net of je het kon verkomen onderuit gaan op glad wegdek
Ja precies, normaal neem ik die bocht met 70, ik reed al 50 omdat ik wist ooh het heeft wel geregend, dus doe rustiger aan. Maar omdat ik dus volgens de wet alsnog te hard heb gereden, omdat ik weggegleden ben krijg ik een prent.

Ik zal wel zien hoe makkelijk het aan te vechten zou zijn, jammer genoeg geen rechtsbijstand voor mijn motor (dacht dat ik het wel had) dus die kunnen mij ook niet helpen.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Naif0n schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:11:
[...]

Ja precies, normaal neem ik die bocht met 70, ik reed al 50 omdat ik wist ooh het heeft wel geregend, dus doe rustiger aan. Maar omdat ik dus volgens de wet alsnog te hard heb gereden, omdat ik weggegleden ben krijg ik een prent.

Ik zal wel zien hoe makkelijk het aan te vechten zou zijn, jammer genoeg geen rechtsbijstand voor mijn motor (dacht dat ik het wel had) dus die kunnen mij ook niet helpen.
Dus als ik het goed begrijp - je mocht er 50 en je reed 50, maar de conclusie dat je te hard reed komt simpelweg door het feit dat je weggegleden bent? Dan moet je dus aantonen waarom dat niet te vermijden was? Lag er misschien zooi op de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 24-06 23:37
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp - je mocht er 50 en je reed 50, maar de conclusie dat je te hard reed komt simpelweg door het feit dat je weggegleden bent? Dan moet je dus aantonen waarom dat niet te vermijden was? Lag er misschien zooi op de weg?
Je mag er officieel over 60 (stukje weg daarvoor heeft een 60bord) dus ik reed sowieso onder de aangegeven snelheid.

Gezien mijn motor natuurlijk alles bijhoudt ivm de connected app kon ik precies zien dat ik 50 reed, ik maakt geen rare gas invoeringen opeens harder optrekken etc. Ik kan zelfs zien dat ik wat gas losliet omdat het zo raar voelde.

Ik moet maar wachten totdat die boete binnen is en dan zien of het makkelijk aan te vechten is.

Politie heeft de weg bekeken daarvoor en gezegd niks gezien. Maar ik voelde wel bovenaan de bocht (dus waar ik heen gleed eigenlijk) dat de weg echt spekglad was. Natuurlijk kan ik dat niet weten :/

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Net bij goedhart geweest, wel erg lastig want ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik wil/nodig heb :)

Hij adviseerde de volgende adventurebikes:

Honda NC 750 X ABS - 2021-11741km 8290 euro
Yamaha Tracer 700 - 2020- 13601 km - 8490 euro
Kawasaki versys 650 ABS - 2020 - 26019 km - 8290 euro
Triumph tiger 800 xc x - 2015 - 30400 km - 9490 euro

Allen 12 mnd garantie

de GS1200 raadde hij af omdat ik nog beginner ben.

Kan ik wat met deze motoren? Ik heb geen idee waar ik op moet letten en ik vind ze vrij duur wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:35

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:43:
Net bij goedhart geweest, wel erg lastig want ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik wil/nodig heb :)

Allen 12 mnd garantie

Kan ik wat met deze motoren? Ik heb geen idee waar ik op moet letten en ik vind ze vrij duur wel.
GS1200 is best een mak schaap als je normaal doet :? Zou vanwege budget/beginner misschien eerder naar een 1150 kijken maar verder....

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
verder nog op zoek gegaan naar motorkleding, wel lastig. ik moet nog even afvallen dus wil niet te duur.

Niet woon/werk verkeer. Bij mkc in hazerswoude kwamen ze aan met jassen van 400+ euro non gor-tex. en broeken die voor geen meter zaten en ook 350 e+ waren. Niks gekocht nog.

Bij goedhart gaf de verkoopster aan dat het ongeveer 250 euro p onderdeel moet zijn, daar niet gepast. Ze gaf ook aan dat je meestal 2 soorten jassen hebt, voor de winter en zomer. En een soort legging, dat leek mij niet heel relaxt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:49:
verder nog op zoek gegaan naar motorkleding, wel lastig. ik moet nog even afvallen dus wil niet te duur.

Niet woon/werk verkeer. Bij mkc in hazerswoude kwamen ze aan met jassen van 400+ euro non gor-tex. en broeken die voor geen meter zaten en ook 350 e+ waren. Niks gekocht nog.

Bij goedhart gaf de verkoopster aan dat het ongeveer 250 euro p onderdeel moet zijn, daar niet gepast. Ze gaf ook aan dat je meestal 2 soorten jassen hebt, voor de winter en zomer. En een soort legging, dat leek mij niet heel relaxt of zie ik dat verkeerd?
V.w.b. waterdicht, dat is echt pas nodig (imo) voor Woonwerk of vakantie.

Op een dagtour nat worden, jammer dan. Ooit wel eens tot mijn onderbroek doorweekt geraakt, rij dan nog vrolijk door. Boeiend, zolang het niet en halve dag is ofzo jammer dan. Thuis weer droge kleren aan en door.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-07 09:13

Ik vind het bullshit dat mensen je naar Adventure sturen alleen vanwege je lengte. Ik ben 2M en heb allerlei soorten motoren (GS500, R1, GSX1400, MG Stelvio, GSX-S1000) gereden. Vriend @Patrock is nog een flink stuk langer en heeft een FZ1 gereden zonder dat hij permanent met de knieën over de grond ging.

Zou vooral op meerdere modellen gaan zitten en kijken wat je het leukste lijkt en wat bij je rijstijl past. Qua kleding zou ik kopen wat nu lekker zit. Door het motorrijden ga je onderweg veel stoppen en vreten, dus dat afvallen wordt lastig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@A13X ja maar zo'n ding weegt ook nog wel wat he, en ook nog lang/hoog... alleen het gevoel al dat iets te heftig is kan al behoorlijk invloed hebben op je vertrouwen. Ik kan me nog goed herinneren hoe het voelde om vanaf de Honda CB600 lesmotor op de Transalp te stappen - ondanks een meer dan halvering in vermogen voelde de Alp heel intimiderend door vanaf die hoogte in te leunen voor een bocht. Iets wat met de CB juist heel natuurlijk voelde.

Allen 12 mnd garantie

Gezien het voorgaande denk ik dat hij jou deze motoren aanraad omdat het zogenaamde 'allemansvrienden' zijn. Heel voorspelbaar vermogen, heel neutraal in het rijden en 'handelen'. Ja, de prijzen zijn stevig, maar uitgezonderd de Triumph waar ik nul ervaring/kennis over heb zijn het volgens mij wel betrouwbare motoren die hij je heeft genoemd, dus je kan er lang plezier van hebben.

En denk nou niet dat je met een 'allemansvriend' niet lekker kan jakkeren en lol kan hebben, dat kan met elke motor wel. Van deze modellen zou ik wel zeggen dat de Tracer de meest sportieve is (denk ik, ik laat me graag verbeteren) en de Honda NC de meest tamme. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de DCT versie van de NC750X heb proefgereden en die kwam toch behoorlijk van zijn plek, ritje met wat vrienden gemaakt waarvan eentje zo'n ouderwetse Kawa type heul snel en uiteraard op de lange rechte stukken rijd hij iedereen zoek maar in het gewone verkeer tot ~120km/u kon ik met de 750X prima meekomen.

- edit -

Even nagevraagd: De kawa in kwestie die de NC helemaal zoekreed was een ZX10 Tomcat.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-08-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:08:
@A13X ja maar zo'n ding weegt ook nog wel wat he, en ook nog lang/hoog... alleen het gevoel al dat iets te heftig is kan al behoorlijk invloed hebben op je vertrouwen. Ik kan me nog goed herinneren hoe het voelde om vanaf de Honda CB600 lesmotor op de Transalp te stappen - ondanks een meer dan halvering in vermogen voelde de Alp heel intimiderend door vanaf die hoogte in te leunen voor een bocht. Iets wat met de CB juist heel natuurlijk voelde.

[...]

Gezien het voorgaande denk ik dat hij jou deze motoren aanraad omdat het zogenaamde 'allemansvrienden' zijn. Heel voorspelbaar vermogen, heel neutraal in het rijden en 'handelen'. Ja, de prijzen zijn stevig, maar uitgezonderd de Triumph waar ik nul ervaring/kennis over heb zijn het volgens mij wel betrouwbare motoren die hij je heeft genoemd, dus je kan er lang plezier van hebben.

En denk nou niet dat je met een 'allemansvriend' niet lekker kan jakkeren en lol kan hebben, dat kan met elke motor wel. Van deze modellen zou ik wel zeggen dat de Tracer de meest sportieve is (denk ik, ik laat me graag verbeteren) en de Honda NC de meest tamme. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de DCT versie van de NC750X heb proefgereden en die kwam toch behoorlijk van zijn plek, ritje met wat vrienden gemaakt waarvan eentje zo'n ouderwetse Kawa type heul snel en uiteraard op de lange rechte stukken rijd hij iedereen zoek maar in het gewone verkeer tot ~120km/u kon ik met de 750X prima meekomen.
Ik stapte op een cbr600 uit 1994, 220kg, clip ons en een totaal andere houding dan de ER-5 waarop ik gelest had. Ja de eerste tellen/keren zijn wennen, maar dat went snel. Hij is ook lang, een heel stuk langer dan wij twee. Met voeten aan de grond is die beleving al heel anders.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

Ik stapte op een cbr600 uit 1994, 220kg, clip ons en een totaal andere houding dan de ER-5 waarop ik gelest had. Ja de eerste tellen/keren zijn wennen, maar dat went snel. Hij is ook lang, een heel stuk langer dan wij twee. Met voeten aan de grond is die beleving al heel anders.
Ja dat kan hij alleen maar zelf gaan proberen natuurlijk, geen idee of hij proefgezeten heeft. Maar zo'n winkel wil vaak ook gewoon een motor verkopen, en zo'n adventure bike is vaak een gedoodverfde goeie fit als je lang bent, denk ik, terwijl inderdaad andere motoren ook prima kunnen passen. Nooit op gezeten maar volgens mij zijn motoren zoals de Hayabusa en Kawa H2R ook veel langer (wielbasis) dan gemiddeld? Heb je ook meer ruimte voor je lijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:47:
[...]

GS1200 is best een mak schaap als je normaal doet :? Zou vanwege budget/beginner misschien eerder naar een 1150 kijken maar verder....
R1200GS dohc van 2009-2013 is voor minder dan 10k wel te vinden, in nette staat. En kunnen heel veel kilometers aan. Maar dan zou ik eerder de R1200RT pakken, of de R1200R. Beiden hebben lager zwaartepunt dan de GS. Verder hebben de R1200 natuurlijk abs, voldoende vermogen en toch niet al te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

R1200GS dohc van 2009-2013 is voor minder dan 10k wel te vinden, in nette staat. En kunnen heel veel kilometers aan. Maar dan zou ik eerder de R1200RT pakken, of de R1200R. Beiden hebben lager zwaartepunt dan de GS. Verder hebben de R1200 natuurlijk abs, voldoende vermogen en toch niet al te gek.
Waren dat ook niet de politiemotoren voor op de snelweg?

- edit -

https://politievoertuigen.nl/Motoren/BMW%20R1200P%20RT.html

Yup. Goed genoeg om gajes achterna te zitten, dan zal het met die berijdbaarheid wel snor zitten :P.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-08-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

De RT gebruiken ze ja, en de K1600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:54

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Als je bij Revít kijkt zijn er genoeg jassen vanaf 200 te krijgen. Alle jassen met "Air" in de naam zijn doorwaai jassen, leuk boven de 20-25 graden maar niet voor heel het jaar.

Bekijk de maattabellen van wat merken en meet jezelf ook op. Dan heb je al een beter idee welke merken/maten je gaan passen.

En over vriend @Patrock gesproken, op een relatief grote motor zoals een BMW R1200RT-P zit hij gewoon klem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqQgkXhPFEMsQ3VTItFK4C_XZEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsoNBoZBxQTdDym6gHpu4eNY.jpg?f=fotoalbum_large

Dus meet even je inseam op zodat de info die je bij https://cycle-ergo.com/ invult ook klopt.
Dat doe je door een boek tussen je benen te klemmen, helemaal tegen je kruis aan en dan van de grond tot aan de bovenkant van het boek te meten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:30:
[...]

- edit -

https://politievoertuigen.nl/Motoren/BMW%20R1200P%20RT.html

Yup. Goed genoeg om gajes achterna te zitten, dan zal het met die berijdbaarheid wel snor zitten :P.
Primair RT ja, maar als je een agent op een R ziet rijden is het een klasje. De politielessen worden op de R gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
noes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:27:
[...]

Kleine correctie, de DOHC versie is in 2010 op de markt gekomen. Vanaf 2013 werd die vervangen door de R1200GS LC (liquid cooled). DOHC is dus van 2010 t/m 2012.

[ Voor 10% gewijzigd door Wlie op 03-08-2023 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Allen 12 mnd garantie

Om de gestelde vraag te beantwoorden en je niet gelijk naar een GS te praten: Ja daar kan je prima wat mee. Ik rij nu zelf op een Suzuki Vstrom 650 (vergelijkbaar met de Versys) na een BMW F700GS (gestolen, want ja BMW). Zelf kijk ik naar een Tiger 800 omdat die wat meer vermogen heeft, wat als je buiten Nederland gaat rijden (lees: niet plat) wel lekker is.

Als je een grote koffer wil zou ik je de Tracer niet aanraden. De Tracer is een mooie motor maar de koffer steekt een enorm eind uit naar de achterkant wat ik bij er een Tracer niet echt goed uit vind zien.

10k voor een knappe 1200GS is ook best krap vind ik. Ja je vind ze wel, maar dat zijn vroege generatie met minder moderne zaken die ik wel zou willen hebben als ik een 1200GS zou kopen, of heel veel kilometers. Ik kom dan gelijk uit rond de 15k. Wie weet dat de prijzen omlaag gaan zodra de 1300GS uitkomt en al de 1200GS rijders willen upgraden?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
@TweakerVincent Kijk ook eens bij Restyle Wear. Heb ik ooit een motor jeans gekocht die prima bevalt. Niet te duur en prima kwaliteit.

https://restylewear.com/ce-gregory-camo-ce-level-ii-46311 voor een jas

https://restylewear.com/a...terafstotend-full-kevlar1 voor een motor jeans die hierbij wel past

https://restylewear.com/ce-royal-dry motor sneakers of https://restylewear.com/tour-high-quality voor laarzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
MichielK71 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:03:
@TweakerVincent Kijk ook eens bij Restyle Wear. Heb ik ooit een motor jeans gekocht die prima bevalt. Niet te duur en prima kwaliteit.

https://restylewear.com/ce-gregory-camo-ce-level-ii-46311 voor een jas

https://restylewear.com/a...terafstotend-full-kevlar1 voor een motor jeans die hierbij wel past

https://restylewear.com/ce-royal-dry motor sneakers of https://restylewear.com/tour-high-quality voor laarzen.
Thansk! Di eens kijken. En thansk all voor de tips :)

Ga denk do een proefrit maken in de avond. Aantal motoren denk oa de trump. Heb mijn rijbewijs aanstaande donderdag :)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 03-08-2023 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71

Allen 12 mnd garantie

Motoren zijn duur, punt. Komt ook omdat nieuw nog duurder is.

De Triumph is dan wel de oudste en heeft de meeste kilometers gereden. Maar ook het hoogste vermogen en technisch de meest uitgebreide. Zo zitten er 2 vaste rijmodi en een zelf instelbare rijmodus op. Ook verstelbare vering van een goed merk. In de basis was dit al een veel betere motor dan de andere 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

A13X schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:47:
[...]

Dit kan een maat van mij bevestigen. Die had een GS1200 (of 1150) en ging proefrijden op een KTM 1290SAS... vond ie veel te agressief :+ Hij is uiteindelijk voor een CRF1100 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

iMars schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:28:
[...]

Dit kan een maat van mij bevestigen. Die had een GS1200 (of 1150) en ging proefrijden op een KTM 1290SAS... vond ie veel te agressief :+ Hij is uiteindelijk voor een CRF1100 gegaan
Ja zo'n oude 1150 of twinspark 1200 is heel wat lomer dan de 1290. De 1250 shiftcam boxers hebben ook al veel meer power, hebben niet dat felle wat de KTMs hebben, maar zijn wel weer vriendelijker in lage touren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:35:
[...]

Ja zo'n oude 1150 of twinspark 1200 is heel wat lomer dan de 1290. De 1250 twinspark boxers hebben ook al veel meer power, hebben niet dat felle wat de KTMs hebben, maar zijn wel weer vriendelijker in lage touren.
De LC versie's zijn geen twinspark meer, ik kan het weten. Laatst 4 bougies besteld zoals altijd bij mijn 1200gs uit 2005. Nou, de 1200lc heeft er maar 2. Dus heb er nog 2 liggen voor de volgende beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:09

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Ktm 1190 is ook veel plezier. 150pk. Meerdere rijmodi.
Achteraf heb ik spijt van alle motoren die ik weg heb gedaan.

Vstrom 650 zat krapjes waardoor ik last kreeg van de onderrug. Maar mis em wel. Heerlijk om vol aan het gas te kunnen hangen zonder lompe overtredingen te maken. En heerlijk geluid / gestamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Sidis zijn inderdaad erg smal kwam ik laatst achter. Met een normale breedte van mijn voeten paste ik er niet in.
En anders moet je het gewoon zien als een reden om een ritje met de motor te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:39
Mijn vorige motor was een Fazer FZS 600. Ben 1.84 maar lange benen. Altijd met plezier gereden, vooral door het karakter van de motor. Toen ik woon-werk ging doen wilde ik even een wat nieuwere fiets hebben met iets meer comfort voor dagelijks.

Doel was een tour motor, dus gereden met een Kawaski 1400, FJR1300, etc. Super soepel qua vermogen, etc was echt goed te doen. Totdat ik bij een dealer een allroad zag staan en dacht: laat ik die eens testen want zag er wel tof uit.

Ik stapte erop, reed weg en bam, verkocht.. Ik zat zo ruim met mijn benen, alle ruimte die ik nodig had, niet opgekropt, etc. Ook echt meer ruimte dan een volle tour motor mij bied. Daarom ben ik op jacht gegaan naar een allroad. Naast de Tiger 1200 ook nog met een Super Tenere 1200 gereden, maar die vond ik erg kaal, maar ook wat lomp in motorkarakter. Daarom is het uiteindelijk een tiger 1200 geworden. Niet naar toe geduwd door een verkoper, maar doordat het super comfortabel en direct vertrouwd reed.

De terugweg op mijn fazer viel me past echt op hoe klein / krampachtig die fiets eigenlijk was. Nogmaals: Voor dagjes, etc super toffe fiets, maar voor dagelijks gebruik, geef mij maar een ruime allroad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod

Als het een goedkope tussenoplossing moet zijn... Ik zou eerst de outlets e.d. bij langs gaan :)

Ik zocht ook een tussenoplossing. Vorig jaar ben ik bij een outlet-winkel voor € 165 geslaagd voor een textielen Büse motorbroek + bijpassende jas. Beide met uitneembare binnenvoering zodat ze in de zomer en winter gedragen kunnen worden. En ze zitten + staan me perfect :*) De broek had een loslatende naad maar die heb ik elders voor €15 laten stikken. Je moet echt wel geluk hebben dat je iets leuks in je maat vindt, maar dan kun je heel goedkoop slagen. In dit geval was het een outlet ergens op een industrie-terrein met allerlei overjarig spul.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:17:
[...]

De LC versie's zijn geen twinspark meer, ik kan het weten. Laatst 4 bougies besteld zoals altijd bij mijn 1200gs uit 2005. Nou, de 1200lc heeft er maar 2. Dus heb er nog 2 liggen voor de volgende beurt ;)
Ehh daar had shiftcam moeten staan ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zo, gister een kutklus op kantoor afgewerkt dus mezelf getracteerd op een vrij middag brommers kieken.

Naar Motoport Hengelo gestoven voor een rondje showroom, op de terugweg langs Stellamotoren in Apeldoorn en omdat ik toch onderweg was als laatste de fantastisch gezellige zaak van Lowlands Bikerstore in Zwolle bezocht.

Veel motoren bekeken en even op gezeten. Van CRF1000, F800GS, Teunere 700, Tigers, Urban GS en een V85TT en natuurlijke elke R1200GS die ik zag staan :P

Erg leuk in elk geval om even wat fietsen onderling te kunnen vergelijken en weer even wat ervaring opdoen waar ik ook al weer allemaal op moet letten :+

Stom toevallig nog tegen een jas aangelopen, helaas de verkeerde kleur dus maar even thuis besteld.

De Revit GT-Air 3 in zwart/wit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLCKHpZeOhQ-GieTR52hwrdfBBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G6BP7PfxpuoW2MvkqzpLO508.jpg?f=user_large
mwa.........een GS is echt wel een allemansvriend hoor. De 1200 rijdt zelfs heel wat minder lomp dan de 1150 (zelfs de Twinspark die ik had). Zo'n boxerblok is wel wennen, evenals de cardanreactie bij wegtrekken.

Ik begon op een VF750F uit '84, prachtig ding en heerlijk motorblok maar wat een zenuwen-ding met een 16" voorwiel.

Na 2 maanden reed ik met veel meer plezier op een GSX-R750W d:)b

Een GS is alleen wel een groot zwaar ding, als je 1.62 bent en krap de 70 aantikt op de weegschaal dan wordt het een ander verhaal, voor de rest.......een CBR600 is sneller weg bij het stoplicht.

De fietsen die hij adviseert zijn wel allemaal wat saaie bakken hoor, tenminste IMHO. Een GS vind je ook op elke straathoek maar wat zitten er tegenwoordig een hoop inspiratieloze bakken tussen zeg :X
Het zal allemaal fantastisch rijden maar daar houdt het voor mij wel op.

Die Tiger is een leuke motor d:)b

Mijn tip voor jou is om eens op een Suzuki V-strom te gaan zitten.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ken ze geen van beide, misschien heb je hier wat aan:

Ikzelf heb de Alpinestars Corozal Adv. DS... had/heb null komma null ervaring met adv boots (ben net overgestapt van naked naar adventure) maar deze zaten gewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

adviesje.....spaar voor een goed pak......buy once cry once.

Ik zeg tegen de verkoper altijd dat ik eerst even alles ga passen en dan wel met vragen kom. Lekker alles gewoon aanslingeren en dan krijg je een gevoel welk merk je wel of niet past qua fit.

Revít zit mij bevoorbeeld echt als gegoten, alles in L. Het verschil zit hem vaak in hoe de prtectie zit en hoe zwaar ik de jas vind.

Ik pak nu even een doorwaaijas en motorjeans om weer even te beginnen. Ik heb nog een DIFI regenpak liggen dat ik overal overheen kan aantrekken.

Mijn vorige pak dat je op de fotos ziet zat ook lekker, maar ik werdt gestoord van al die laagjes en inritsvesten met lusjes, drukknopen en weet ik wat allemaal.

Ook is een jas met een waterdichte liner volkomen ruk, je buitenjas wordt doorweekt en zwaar (waardeloos in een tentje bijvoorbeeld) en je voelt de koude door de liner heen op het spul eronder.

Er komt, als ik blijk door te rijden in smerig weer, tzt een goretex pak of ik blijf een regenpak gebruiken, komt tijd komt raad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Budget tot max 10k
nabrandertje.........toerfiets iets voor je?

Cardan? check
V4? check
Honda bouwkwaliteit? Check
Kilometervreter? Check

de ondergewaardeerde Honda VFR1200F

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/4110/600x400/honda-vfr1200-3.jpg

https://www.motoroccasion...-vfr-1200-f-m1498717.html

BANG! voor je buck.

geen idee of je het vind smoelen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 04-08-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

nabrandertje.........toerfiets iets voor je?

Cardan? check
V4? check
Honda bouwkwaliteit? Check
Kilometervreter? Check

de ondergewaardeerde Honda VFR1200F

[Afbeelding]

https://www.motoroccasion...-vfr-1200-f-m1498717.html

BANG! voor je buck.

geen idee of je het vind smoelen :X
ik noteer hem, thanks! :)

Acceralatie vind ik btw erg belangrijk, liefst zo snel mogelijk :) Heb een model 3 auto dus met auto wel wat gewend :)

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 04-08-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@Fraggert Je komt ook uit Twente gok ik?
Ga ook een bij Adventure bikes experience center in Heeten langs!
Die heeft leuke ADV fietsen staan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Acceralatie vind ik btw erg belangrijk, liefst zo snel mogelijk :)
Nou, dit trekt de klinkers er wel uit hoor _O-

Ik gebruik vaak YT om een indruk te krijgen van een motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:18:
@Fraggert Je komt ook uit Twente gok ik?
Ga ook een bij Adventure bikes experience center in Heeten langs!
Die heeft leuke ADV fietsen staan O+
Nope.....onder de rook van Amersfoort ;) , maar ik heb een ritje voor iets leuk er wel voor over :)

Thanks voor de tip, ik ga hem checken _/-\o_

Vanmiddag nog "even" naar Strada Motoren in Dongen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Acceralatie vind ik btw erg belangrijk, liefst zo snel mogelijk :) Heb een model 3 auto dus met auto wel wat gewend :)
Lol, zeker nog niet veel 0-100 tijden gegoogled _O-

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
A13X schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:23:
[...]

Lol, zeker nog niet veel 0-100 tijden gegoogled _O-
Haha jawel, maar ik zag dat die triump ‘maar’ 4.1 s haalde terwijl andere 3 of 3.5 haalde :)

Zelfs mijn les motor sv650 is sneller dan de triump?? (3.5/100)

[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 04-08-2023 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

adviesje.....spaar voor een goed pak......buy once cry once.

Ik zeg tegen de verkoper altijd dat ik eerst even alles ga passen en dan wel met vragen kom. Lekker alles gewoon aanslingeren en dan krijg je een gevoel welk merk je wel of niet past qua fit.

Revít zit mij bevoorbeeld echt als gegoten, alles in L. Het verschil zit hem vaak in hoe de prtectie zit en hoe zwaar ik de jas vind.

Ik pak nu even een doorwaaijas en motorjeans om weer even te beginnen. Ik heb nog een DIFI regenpak liggen dat ik overal overheen kan aantrekken.

Mijn vorige pak dat je op de fotos ziet zat ook lekker, maar ik werdt gestoord van al die laagjes en inritsvesten met lusjes, drukknopen en weet ik wat allemaal.

Ook is een jas met een waterdichte liner volkomen ruk, je buitenjas wordt doorweekt en zwaar (waardeloos in een tentje bijvoorbeeld) en je voelt de koude door de liner heen op het spul eronder.

Er komt, als ik blijk door te rijden in smerig weer, tzt een goretex pak of ik blijf een regenpak gebruiken, komt tijd komt raad.
Advies over kleding is spot on! Ik heb een Revit Trench GTX gekocht in 2020 toen ik nog naked reed (niet naakt, maar naked bike :o ). Omdat ik daar veel wind mee ving, werd mij geadviseerd een niet te losse pak te nemen. Pak zat als gegoten. Nu merk ik met een andere zithouding (rij sinds maart ofzo een adventure ipv naked) dat de onderkant van mn jas altijd een beetje open staat (klittenband) tenzij ik mn jas een kleinbeetje omhoog doe. Geen big issue, zit verder goed, maar mijn volgende keuze zal niet deze jas zijn.

We praten toch over een combi van €1000-ish. Heb nu een doorwaaipak van Held, en die zit veel lekkerder. Zat ook naar KLIM te kijken, maar daar betaal je de hoofdprijs voor.

Als je veel woon/werk verkeer doet is mijn advies 2 pakken:
Goede all-weather (GoreTex) en een doorwaaipak voor de warmere dagen.
De investering zal voornamelijk in een goed GoreTex pak zitten, de doorwaaipakken zijn niet zo duur (heb mijn Held combi voor iets van 350 ofzo).

Geen ervaring met regenpakken, maar een collega van mij heeft een revit waarbij de regenlaag apart is. lijkt mij super irritant, en kan je beter een GoreTex gelamineerd pak nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Haha jawel, maar ik zag dat die triump ‘maar’ 4.1 s haalde terwijl andere 3 of 3.5 haalde :)
De motor wel ja, probeer dat maar eens voorzichtig. Dan kom je er achter hoeveel je tesla voor jou doet. Die tijden ga jij niet halen of aandurven. ;)

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

Ik denk dat je daar niet al te blind op moet staren, het gaat om het gevoel en niet om de cijfers.
Gewoon proefrijden en kijken wat je gevoel zegt. 0-100 acceleratie is fijn, maar ook de acceleratie op snelheid, als je even wil inhalen e.d.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:57
[...]

Ik denk dat je moet stoppen met staren naar de cijfertjes. Snel is gewoon snel, maar hoe het voelt kan een wereld van verschil zijn. Zo voelt 100 op een Grom alsof je 250 rijdt, en voelt een 2-cilinder laag in de toeren veel sneller aan dan een 4-cilinder (over het algemeen dan). Gewoon proberen dus. Ik kom nog steeds niet in de buurt van de de tijden die ik in theorie zou kunnen halen met de CB1000R.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat je moet stoppen met staren naar de cijfertjes. Snel is gewoon snel, maar hoe het voelt kan een wereld van verschil zijn. Zo voelt 100 op een Grom alsof je 250 rijdt, en voelt een 2-cilinder laag in de toeren veel sneller aan dan een 4-cilinder (over het algemeen dan). Gewoon proberen dus. Ik kom nog steeds niet in de buurt van de de tijden die ik in theorie zou kunnen halen met de CB1000R.
Ik durf te wedden dat ik de volledige 160PK van mijn 1290 niet eens benut.
Het is lekker om vermogen te hebben wanneer je het nodig hebt, maar ik rij dus eigenlijk zelden tot nooit in sportmode, altijd in street mode en met veradelijk weer (veel regen enzo) lekker in regen mode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

+1 @TweakerVincent

een dikke V4 trekt heel anders op dan een zijdezachte 6-in-lijn.

en dan nog.......je rijdt met elke motor zo (helemaal als beginnend bestuurder) richting inbeslagname RBW en een EMG :+

op mijn Fireblade reed ik 260+ langs het kanaal (i know, stupid!)......ik kan je zeggen...boven de 200 merk je niet meer of je sneller gaat of niet.....of je moet een obstakel raken :P

Die wilde haren ben ik (grotendeels) wel kwijt, bochtjes is where it is at 8) ...en offroad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:55:

[...]

Mijn tip voor jou is om eens op een Suzuki V-strom te gaan zitten.
Die motorblokken vind ik dus heul erg fijn O+
Mijn vorige motor was de SV1000N, heb altijd genoten van die v-twin. Maar voor een v-twin geld wel: je moet er van houden, sommige vinden het "niks", ik vind het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

iMars schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Die motorblokken vind ik dus heul erg fijn O+
Mijn vorige motor was de SV1000N, heb altijd genoten van die v-twin. Maar voor een v-twin geld wel: je moet er van houden, sommige vinden het "niks", ik vind het geweldig.
Die twins zijn ook ijzersterke dingen _/-\o_

ik zelf heb niks met een éénpitter |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Op de uitdraai van mijn 990 zou die onder de 3 seconden naar de 100 gaan, maar nooit in de buurt gekomen omdat gek genoeg het voorwiel dan al omhoog is en je zelf op je rug ligt.
Daartegenover kan ik de SV650 van mijn vriendin heerlijk uitwringen zonder mij daar druk over te maken, dat laatste is toch leuker vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks en helder dat ik niet naar die getallen moet kijken :)

Een vriend van mij zit maar te zeuren dat die motoren die op mijn lijstje had te weinig vermogen hebben. Volgens mij is het onzin :) Ik zat gisteravond wat filmpjes te kijken van de Tiger 800 en dat ding gaat bloedsnel :) Prima motor volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

op mijn Fireblade reed ik 260+ langs het kanaal (i know, stupid!)......ik kan je zeggen...boven de 200 merk je niet meer of je sneller gaat of niet.....of je moet een obstakel raken :P

[...]
Echt wel :P :Y Alles laat weten dat boven de 200 de acceleratie er nog is.
  • De toeren die op blijven lopen
  • De snelheid die op blijft lopen
  • Het lichter worden van het voorwiel bij iedere keer schakelen
  • De acceleratie die er nog steeds is
  • Het dashboard wat steeds harder begint te knipperen dat je toch echt over moet schakelen naar z'n 6
Ik kan het weten want ik heb er een 8) :+ :D _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Die twins zijn ook ijzersterke dingen _/-\o_

ik zelf heb niks met een éénpitter |:(
Zou jij 'nee' zeggen op het aanbod om een rondje te rijden op een Ducati Supermono? ;)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e4/Ducati_Supermono_2.jpg/640px-Ducati_Supermono_2.jpg

Het zegt allemaal niet zo veel denk ik. Er zijn weinig motoren die ik niet leuk zou vinden. Ik hoef echt niet alles in de garage te hebben, maar zolang het twee wielen; een stuur en een (verbrandings)motor heeft, dan geeft het mij al wel een grijns op het moment dat het begint te rollen... Of dat nu een Honda Monkey of een Fireblade is :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:28:

Een vriend van mij zit maar te zeuren dat die motoren die op mijn lijstje had te weinig vermogen hebben. Volgens mij is het onzin :) Ik zat gisteravond wat filmpjes te kijken van de Tiger 800 en dat ding gaat bloedsnel :) Prima motor volgens mij.
Veel gemaakte fout, ik dacht eerder ook dat ik 100+ pk's moest hebben.
Maar kwam er snel achter dat dat helemaal niet zo eenvoudig is als naar cijfers kijken.
(heb het ook al veel om mij heen gezien dat mensen toch terug gaan naar -100 pk na een 100+ pk fiets te hebben gehad)

Je kan eenvoudig twee machines met een gelijk aantal pk's naast elkaar zetten en totaal andere ervaring hebben.
Kortom rijden en kijken of het wat is, en verkijk je ook niet naar een paar vrienden die een bepaald soort fiets hebben, als jij liever wat anders hebt maak je zo nieuwe buddy's waar je ook samen mee kan gaan rijden.

Stel je maten rijden supersports en je wil eigenlijk een chopper dan zou ik altijd zeggen haal gewoon een chopper, want je gaat toch wel een keer weer overstappen. En in veel landen haal je met bijna elke fiets wel de max limiet qua snelheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SniperGuy schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Echt wel :P :Y Alles laat weten dat boven de 200 de acceleratie er nog is.
  • De toeren die op blijven lopen
  • De snelheid die op blijft lopen
  • Het lichter worden van het voorwiel bij iedere keer schakelen
  • De acceleratie die er nog steeds is
  • Het dashboard wat steeds harder begint te knipperen dat je toch echt over moet schakelen naar z'n 6
Ik kan het weten want ik heb er een 8) :+ :D _/-\o_
Ik heb in mijn leaseauto's de 240 een paar keer aangetikt (in DLD) en dat was voldoende, die behoefte heb ik niet meer zo :P. Voordeel aan de motor is dat je het reizen sowieso meer "mee" krijgt dan in de auto, ook bij lagere snelheden. Op zich lijkt me zo'n grote krachtige tourer nog best gaaf om te rijden, maar dan gaan de kosten ook alweer behoorlijk omhoog en het is niet mijn enige hobby :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:31
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:28:

Het verschilt ook al of je op een naked/supersport rijd of eentje met een mega ruit. Bij de laatste voel je vrijwel niks van de wind voor zover ik weet (ik rij een lichte supersport CBR650R en daar merk je het wel).

Met lessen toendertijd stapte ik in de auto na het lessen en stond er ineens 150 op de teller omdat ik de wind niet meer voelde van de naked lesmotor :+

Ofwel gewoon proefrijden en kijken wat bij je past, al die blokken hebben toch verschillende karakters. Net zoals de verschillende zithoudingen of eventuele elektronische hulpmiddelen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wat is jullie ervaring met zo'n legging onder je broek? De verkoopster was erg enthousiast erover. Lijkt me eerlijk gezegd niet heel relaxt, mss morgen eens proberen. Veilig zou het wel zijn had ze het over. en rekbaar dus handig als ik nog wat ga afvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:20:
Wat is jullie ervaring met zo'n legging onder je broek? De verkoopster was erg enthousiast erover. Lijkt me eerlijk gezegd niet heel relaxt, mss morgen eens proberen. Veilig zou het wel zijn had ze het over. en rekbaar dus handig als ik nog wat ga afvallen.
Het ligt er een beetje aan welke. De goedkoopste heeft wat mij betreft net iets te weinig slijtvaste delen. Verder is een legging best oké als je broek eroverheen ruim genoeg is, je moet wel ruimte hebben voor protectoren. Houd er rekening mee dat het wel warm is als je hem bijvoorbeeld op werk de hele dag aanhoudt onder je broek. Ik kies zelf liever voor motorjeans of een overbroek die ik op kantoor kan uittrekken. Die laatste is ook waterdicht, wat de laatste week toch veel erg van pas komt.

Als eerste kleding koos is voor een leren jas en textiele overbroek, achteraf had ik beter kunnen kiezen voor een hele textiele set die ook waterdicht is, want een natte leren jas weegt echt dieplood en waterdicht textiel is dan toch een stuk veelzijdiger. zeker als die ventilatieritjes heeft een een thermo-binnenvoering die je eruit kunt halen, dan rij je 80% van het jaar gewoon door. Als eerste kledingset dus erg geschikt. Hoeft overigens helemaal niet duur te zijn, in een outletstore betaalde ik 120 euro voor de jas, en ook zoiets voor de broek. Alleen met harde wind en plensbuien komt er toch een druppeltje water doorheen heb ik afgelopen week ondervonden, maar zeker niet slecht voor een eerste pak voor die prijs. Goedhart (Bodegraven) en Hans van Wijk (Zoetermeer) hebben bijvoorbeeld zo'n outlet waar je best goed kunt slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
geert_s schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Het ligt er een beetje aan welke. De goedkoopste heeft wat mij betreft net iets te weinig slijtvaste delen. Verder is een legging best oké als je broek eroverheen ruim genoeg is, je moet wel ruimte hebben voor protectoren. Houd er rekening mee dat het wel warm is als je hem bijvoorbeeld op werk de hele dag aanhoudt onder je broek. Ik kies zelf liever voor motorjeans of een overbroek die ik op kantoor kan uittrekken. Die laatste is ook waterdicht, wat de laatste week toch veel erg van pas komt.

Als eerste kleding koos is voor een leren jas en textiele overbroek, achteraf had ik beter kunnen kiezen voor een hele textiele set die ook waterdicht is, want een natte leren jas weegt echt dieplood en waterdicht textiel is dan toch een stuk veelzijdiger. zeker als die ventilatieritjes heeft een een thermo-binnenvoering die je eruit kunt halen, dan rij je 80% van het jaar gewoon door. Als eerste kledingset dus erg geschikt. Hoeft overigens helemaal niet duur te zijn, in een outletstore betaalde ik 120 euro voor de jas, en ook zoiets voor de broek. Alleen met harde wind en plensbuien komt er toch een druppeltje water doorheen heb ik afgelopen week ondervonden, maar zeker niet slecht voor een eerste pak voor die prijs. Goedhart (Bodegraven) en Hans van Wijk (Zoetermeer) hebben bijvoorbeeld zo'n outlet waar je best goed kunt slagen.
thanks, dat klinkt veel beter dan MKC Hazerswoude waar ik gisteren was. Jassen van 350/400 e en broeken ook zoiets. Zaten ook niet goed.

Probleem is dat ik nog wel een zooi kilo's eraf wil hebben, zo'n broek/jas voor 120 lijkt me prima prijs :)

Klopt het dat MKC zwaar overpriced is? Eerder dit jaar ook al met helmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

thanks, dat klinkt veel beter dan MKC Hazerswoude waar ik gisteren was. Jassen van 350/400 e en broeken ook zoiets. Zaten ook niet goed.

Probleem is dat ik nog wel een zooi kilo's eraf wil hebben, zo'n broek/jas voor 120 lijkt me prima prijs :)

MKC is wel redelijk duur ja. Service is daar wel goed over het algemeen, met goed advies. Maar als je uit die buurt komt, ga dan zeker even kijken bij "de overkant" bij Hans van Wijk in Zoetermeer. Dat zit vanzelfsprekend aan de overkant van de normale dealer/shop, en is puur outlet. Vaak blijven de grote maten over van een oude collectie en scoor je wel goede deals, dus wie weet heb je daar net geluk dat je nog niet afgevallen bent :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Over die pk's en eerste motoren.
Ja, je kunt met meerdere pk's beginnen. Hele volksstammen doen dat, en vooral ook omdat ze zo hard mogelijk willen rijden. Iemand zei al, ook op een Grom kun je je te pletter rijden. Je hebt er alleen meer van meegekregen terwijl je dat deed. :+

Ik ben zelf begonnen op een CB600F Hornet 2011. Heerlijke fiets, 100PK. Wat ik pas daadwerkelijk wel eens benutte toen ik er 5 jaar mee reed.
Het heerlijke eraan was dat je lekker licht kon gooien en smijten, niet zozeer het vermogen. Verder was het gas en de remmen goed doseerbaar, dus de motor zou je niet zo snel verrassen. Daarom ook dat die motoren, (Honda Hornet, Yamaha FZ6 / MT07, enzovoort) altijd in het standaard "beginnersmotoren" rijtje te vinden waren.
Het lekker wendbare gooien en smijten is vooral fijn op die motoren voor als je je een keer vergist; dan kun je nog eens wat corrigeren. Bij veel zwaardere fietsen moet je dan van heel goede huize komen wil je die alsnog op een andere lijn krijgen... terwijl je die ervaring juist nog moet opbouwen.

En laten we eerlijk zijn, bochten zijn leuker dan rechtuit... Dan heb je juist niet veel aan dat vermogen. ;)

Motoren hoeven niet per se veel vermogen te hebben. Ik rij nu een Tracer 9, met 120pk. Maar die getallen zeggen niks. Er zitten meerdere mappings op, en meestal rijd ik in de mapping met de meest soepele gasrespons (niet de regenmodus). En dát is iets wat niet in getallen valt uit te drukken, dat moet je gewoon ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-08-2023 12:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:19
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

MKC is niet per se overpriced, ze doen gewoon niet aan acties en kortingen op de adviesprijs. (hooguit een keer 10% korting op een deel van de collectie bij actieweken). Andere sites zoals BikerOutfit verkopen dezelfde spullen maar die hanteren lagere prijzen dan de adviesprijs.

Service van MKC is zoals gezegd wel uitstekend.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Destruction

(ex-)Automonteur

nldls schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:46:
Mijn vorige motor was een Fazer FZS 600. Ben 1.84 maar lange benen. Altijd met plezier gereden, vooral door het karakter van de motor. Toen ik woon-werk ging doen wilde ik even een wat nieuwere fiets hebben met iets meer comfort voor dagelijks.

Doel was een tour motor, dus gereden met een Kawaski 1400, FJR1300, etc. Super soepel qua vermogen, etc was echt goed te doen. Totdat ik bij een dealer een allroad zag staan en dacht: laat ik die eens testen want zag er wel tof uit.

Ik stapte erop, reed weg en bam, verkocht.. Ik zat zo ruim met mijn benen, alle ruimte die ik nodig had, niet opgekropt, etc. Ook echt meer ruimte dan een volle tour motor mij bied. Daarom ben ik op jacht gegaan naar een allroad. Naast de Tiger 1200 ook nog met een Super Tenere 1200 gereden, maar die vond ik erg kaal, maar ook wat lomp in motorkarakter. Daarom is het uiteindelijk een tiger 1200 geworden. Niet naar toe geduwd door een verkoper, maar doordat het super comfortabel en direct vertrouwd reed.

De terugweg op mijn fazer viel me past echt op hoe klein / krampachtig die fiets eigenlijk was. Nogmaals: Voor dagjes, etc super toffe fiets, maar voor dagelijks gebruik, geef mij maar een ruime allroad.
Herkenbaar. Hier dus ook een FZS600, zeker een leuke gooi en smijtfiets, maar bij langere ritten merk ik dat-ie voor mij toch nét iets te klein is, pijnlijke knieën tot gevolg (o.a). Ben eens wat om me heen aan het kijken voor een 2e motor die dan die lange ritten moet gaan doen :) En dan heb ik tzt waarschijnlijk een topkofferrek + givi monokey topkoffer te koop voor een Fazer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 04-08-2023 11:56 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zojuist heeft de BMW K1300R uit 2009 van mijn vriendin onderhoud gehad bij een dealer waarbij ook een brandstoflekkage bij de brandstofpomp is opgelost. De brandstofpomp werd onder garantie vervangen op advies van de dealer, alleen de manuren werden gerekend. De brandstofpomp bij de K1200/K1300 krijgen vroeger of later blijkbaar allemaal hiermee te maken i.v.m. de kunststof flens. Nu zit er een betere variant in die niet meer zou moeten lekken. Niets meer dan lof voor de BMW Motorrad dealers in Nederland, bij alle waar ik klant ben geweest ben ik altijd heel goed geholpen.

Ik had voor een paar dagen een F800GT mee, prima lichte fiets maar ik mis een beetje de 'fear of death' gevoel die ik wel zoek in een motor. Motorrijden is en blijft wel emotie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:58
Ik heb alleen onderkleding voor het warmere weer en dat werkt perfect. Voelt lang niet zo warm aan en alle zweet gaat daar in zitten i.p.v. in de motorkleding. Heb als test 1 rondje met en 1 rondje zonder gedaan, zonder voelde echt 10 graden warmer, helemaal bij stilstand. Vgm zijn t beide van merk 'craft'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Over fear of death gesproken, gister greep de traction control in.. bij 130kmh :X

Motor stond in hoogste motorstand, en blijkbaar een vochtige baan oid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RubjeMazter schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb alleen onderkleding voor het warmere weer en dat werkt perfect. Voelt lang niet zo warm aan en alle zweet gaat daar in zitten i.p.v. in de motorkleding. Heb als test 1 rondje met en 1 rondje zonder gedaan, zonder voelde echt 10 graden warmer, helemaal bij stilstand. Vgm zijn t beide van merk 'craft'.
Wat bedoel je met onderkleding? Toch wel een jas neem ik aan? En dan zo'n legging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Niet.
Verre reizen = thermobroek.
Forenzen = spijkerbroek of pantalon

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
Fraggert schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:47:
[...]
bochtjes is where it is at 8) ...en offroad :+
Hmm, offroad heb ik afgelopen weekend op het circuit geprobeerd met de ZX6R, beviel me helemaaaaaal niet. Volgende keer maar gewoon weer proberen op het asfalt te blijven...

...zodra de ZX6R weer rijdt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Wat bedoel je met onderkleding? Toch wel een jas neem ik aan? En dan zo'n legging?
Ik dacht dat je met legging onderkleding bedoelde. Ik bedoelde kleding die je tussen je huid en je jas/broek kan doen om warmte kwijt te kunnen. Ik heb dat alleen aan als het warm is, als de temperaturen zijn zoals nu dan houdt ik het alleen bij de motorjas en motorbroek. Wordt het kouder dan kan de binnenvoering er weer in en is het wat warmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:32
@RubjeMazter
Wat voor materiaal is die onderkleding dan van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
cyntax schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:20:
De brandstofpomp werd onder garantie vervangen op advies van de dealer, alleen de manuren werden gerekend.
Dat klinkt niet alsof het onder de garantie viel, dan zou je de manuren ook niet hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Je hebt van Pando Moto een motorlegging (Skin UH 03) die voorzien is van knie en heup protectie. Het idee is dat je deze onder een normale broek kan dragen (mag niet te strakke broek zijn). Als je dan valt is wel de gewone broek stuk maar je huid is beschermd doordat de legging is gemaakt van het extreem sterke Balistex materiaal, dit materiaal is 15 keer sterker dan staal.

Draag je een motorjeans dan zit de doorschuur bescherming in de stof verweven of als extra laag verwerkt in de broek. Dan is het niet nodig om daar zo'n Pando Moto legging onder te dragen. Als het koud is kan het wel fijn zijn om een thermo legging onder een spijkerbroek te dragen.

Onder een lederen of textiele motorbroek draag je het liefst ook een lange onderbroek/legging. In de zomer is dat fijn omdat anders de broek aan de huid gaat plakken. En in de winter is het fijn voor de warmte.

Voor een BMW R 1200 GS is dit nog wel een leuke https://premiummobility.n...0-gs-abs-asc-esa-m1498828. In ieder geval voorzien een complete kofferset en valbeugels bij het blok. Ook af fabriek handvatverwarming.

[ Voor 8% gewijzigd door MichielK71 op 04-08-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

Dat klinkt niet alsof het onder de garantie viel, dan zou je de manuren ook niet hoeven te betalen.
Het zou wel heel bijzonder zijn als je op een 14 jaar oude brommer nog volledige garantie zou hebben!
De gratis brandstofpomp was dus een coulanceregeling, garantie is in dit geval niet het juiste woord denk ik.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@TweakerVincent
Wat vond je van je SV650 qua acceleratievermogen en zitpositie/ruimte voor je lichaam? Dat is toch je referentiepunt.

Verder ben ik het roerend eens met iedereen die zei dat je de motorfiets toch in het echt moet ervaren. Ik zou een aantal vrij diverse motorfietsen proberen en dan kun je je daarna meer richten.

Als je toch naar de cijfers wil kijken en met het oog op het feit dat je een elektrische auto had dan kun je denk ik het best zoeken naar een hoog koppel, of nog beter een vermogenscurve met veel vermogen onderin. Dat zal je als beginner waarschijnlijk het meest het gevoel geven op een snelle motor te zitten. Daarbij zou ik dan wel van de zwaarste motoren afzien, natuurlijk ga je het daar ook op leren maar het zal wel een minder fijne leerervaring zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
SpongeRob schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:06:
[...]

Het zou wel heel bijzonder zijn als je op een 14 jaar oude brommer nog volledige garantie zou hebben!
De gratis brandstofpomp was dus een coulanceregeling, garantie is in dit geval niet het juiste woord denk ik.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. ;) Dat maakt het verhaal wel ineens heel anders, als coulance is het heel netjes maar als de motor toch is verkocht met garantie is het een slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:57:
@RubjeMazter
Wat voor materiaal is die onderkleding dan van gemaakt?
Als ik zo op internet kijk is de broek 100% polyester en het shirt 47% polyester, 38% polyester-recycled en 15% elastane. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
WilbertNeems schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

BMW Motorrad Nederland noemt het een garantieaanvraag, die compenseert de dealer uiteindelijk. Maar het is inderdaad coulance. Wij waren al voorbereid om 700 euro voor het onderdeel te betalen aangezien dat de kosten zijn voor een nieuwe brandstofpomp assembly maar die hebben we nu dus gratis gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 04-08-2023 14:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.