Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:58:
Zelf heb ik een mooi modetasje gehaald. Heel handig, past een 800ml Dopper in plus wat ander klein spul zoals portemonnee, sleutels, etc. En magnetisch dus makkelijk mee te nemen.
Wat is dat voor een kleur, op je Ducati (?)....dat ziet er echt spectaculair uit volgens mij.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
harley schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:43:
@MysticX Mooie motor, jammer dat er geen spaakwielen inzitten ;)

@gebruikershaes magneet is handig, zorg wel dat het echt schoon is als je geen krassen op je tank wilt. Daarom zijn die met ring op de tankdop zo fijn, klikken goed vast makkelijk los te halen maar geen contact met de tank !
Ja klopt. Origineel zit er een doorzichtige sticker bij die je op je tank kan plakken. Ik gok dat als het niet heen en weer schuift het best goed moet komen. Maar wie weet plak ik die sticker alsnog er op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
Fraggert schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Wat is dat voor een kleur, op je Ducati (?)....dat ziet er echt spectaculair uit volgens mij.
Ja klopt is de Ducati scrambler desert sled. Wit met blauw en gouden velgen. Wel geinig. Had liever de witte met zwarte velgen gehad maar was niet te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://images.bikenet.nl/images/0008464141414141786DA.JPG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
@gebruikershaes, ter illustratie, dan bedoel je deze uitvoering?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yuvfyfft.png

Vind ik de jouwe echt stukken mooier hoor! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Ja klopt is de Ducati scrambler desert sled. Wit met blauw en gouden velgen. Wel geinig. Had liever de witte met zwarte velgen gehad maar was niet te vinden.

[Afbeelding]
zo dan _/-\o_ mooi ding zeg d:)b

maar ja, geen cardanas he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Melkunie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:28:
[Afbeelding]

+1 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Melkunie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:28:
[Afbeelding]

Ja klopt die bedoel ik idd. Vond initieel die ook minder maar in het echt was die wel sexy. Hoe dan ook die blauwe is ook geen straf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Fraggert schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

zo dan _/-\o_ mooi ding zeg d:)b

maar ja, geen cardanas he :+
Ghehe ja heb zelf nog naar de Guzzi’s gegluurd, maar was het net niet. BMW heeft wel wat maar ik voelde geen chemie 💔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Ghehe ja heb zelf nog naar de Guzzi’s gegluurd, maar was het net niet. BMW heeft wel wat maar ik voelde geen chemie 💔
Nou die Desert Slut is in elk geval geen straf om op terecht te komen, die scramblers vind ik echt wel wat hebben maar, superleuk om tegenwoordig al die retro's te zien......van scramblers tot café-racers en weetikwatallemaal.

Ik heb met BMW meteen een klik op het zadel, vooral ergonomisch gezien...of het nou mijn ouwe 1150 is, of zo'n nieuwe F850GS of 1200/1250GS.......voelt meteen als thuiskomen so to speak.
Dat viel me op, bijv, de KTM790/890 en de Husq Norden toch wel wat tegen.

Ik ben dan ook heel benieuwd wat ik van zo'n Guzzi ga vinden, het motorblok zal me wel bevallen, lekker karaktervol net als een de Beierse boxer.

Eerst vrijdag maar eens naar BikerOutfit voor een jas, broek en schoenen, dan kan ik een rondje proefritten gaan inplannen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik vond het blok van de Guzzi best leuk, deed heel erg denken aan de oude africa twin.
Meer een kalm blok wat gewoon lekker door tuft, alleen bij het eerste stoplicht was het wel even raar dat de motor iets een kant op trekt. (ondanks totaal ander soort blok)

Nadeel aan de guzzi vond ik dat het voor echt offroad een beetje te shiny was en er dan nog best wat tegen aan geplakt moest worden. Ergens was ik verliefd op het ding, maar uiteindelijk toch besloten de tenere te gaan. Welke in rally editie al bijna af was.

Misschien krijg ik ooit nog wel spijt, maar dan ruilen we wel weer in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
De v85 heb je geprobeerd neem ik aan?

Heb heel lang getwijfeld tussen die en de slet. Maar nadat ik op de v85 had gezeten had ik besloten dat ik er niet eens een testrit op wilde maken. Het voelde iets te log aan voor mij. Beetje groot en breed. Wel heel comfortabel.

Heb op de v7 proefgereden. Heel lekker blok met maar 65 paardjes oid maar genoeg koppel en grunt. Vond het wel geinig dat die naar de zijkant trok. Heeft wel wat speels.

@Fraggert Jij hebt in het verleden veel BMW gereden? Ja soms is het zo. Dat een merk je goed ligt en dan is het altijd net thuiskomen. Ik heb dat wat meer met de italianen met KTM als een goeie tweede. Maar kan er niet omheen dat het lijkt alsof je op een gigantisch insect zit.

[ Voor 23% gewijzigd door gebruikershaes op 01-08-2023 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:53
gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

[Afbeelding]
Gàhwe vellege _/-\o_ Echt wel een fraaie uitvoering :9~

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:34:
De v85 heb je geprobeerd neem ik aan?

Heb heel lang getwijfeld tussen die en de slet. Maar nadat ik op de v85 had gezeten had ik besloten dat ik er niet eens een testrit op wilde maken. Het voelde iets te log aan voor mij. Beetje groot en breed. Wel heel comfortabel.

Heb op de v7 proefgereden. Heel lekker blok met maar 65 paardjes oid maar genoeg koppel en grunt. Vond het wel geinig dat die naar de zijkant trok. Heeft wel wat speels.

@Fraggert Jij hebt in het verleden veel BMW gereden? Ja soms is het zo. Dat een merk je goed ligt en dan is het altijd net thuiskomen. Ik heb dat wat meer met de italianen met KTM als een goeie tweede. Maar kan er niet omheen dat het lijkt alsof je op een gigantisch insect zit.
Jup de v85tt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:03

Jimmeh

Bacon

gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:22:
[...]

Ja klopt. Origineel zit er een doorzichtige sticker bij die je op je tank kan plakken. Ik gok dat als het niet heen en weer schuift het best goed moet komen. Maar wie weet plak ik die sticker alsnog er op.
Wees maar zeker dat die genoeg vibraties heeft om je tank op korte tijd te verneuken :X

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Jimmeh schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Wees maar zeker dat die genoeg vibraties heeft om je tank op korte tijd te verneuken :X
Ja zou kunnen hoor. Heb verder geen ervaring. De onderkant is van rubber maar wat vuil er tussen is zo gebeurd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
nldls schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Toffe gen 1? Tiger. Gave kleur dat blauw.
Ja Tiger 1200 Explorer xc 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
de GL1800 gaf sinds enkele weken een storing op de achterschokbreker.
Susp Adj Error.
Oftwel het hydraulische preload systeem werkte niet meer :(
Meestal is dat een relais wat aan het kloten is, maar die had ik allemaal al vervangen ( 3 relais en 4 zekeringen alleen voor een schokbreker 8)7 ) bij het nalopen van de bekabeling de vermoedelijke boosdoener gevonden. Een sensor die meet of de verstelling wel juist gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mohdzzrtY0V6bN0urswNnwx7qPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grt0Wj2LZVVXTzlSrCsdtt4n.jpg?f=fotoalbum_large
alleen 1 Nadeel. DIE IS NIET LOS VERKRIJGBAAR bij Honda :(

Afbeeldingslocatie: https://cdp.azureedge.net/fiche-section-images/0e1ec856-a297-493a-900c-f8cf2ea43ea2.gif
Precies daar bij het cijfertje 2 zie je de stekker aansluiting, maar je moet dus 2 compleet bestellen á € 1977.34 :X
En dat alleen voor dat klotesensortje, de rest heb ik niet nodig. Vorig jaar is hij al helemaal door wilbers omgebouwd naar de Competition 641 met extra zware veer, dus is sowieso alleen de verstelling is nog origineel.

vorige week toch eindelijk een 2e handse op de kop weten te tikken na een hele hoop gezeur van mijn kant dat ik niet de complete schokbreker wil.
Vandaag vervangen, werkt het nog niet :( Ow shit ja, je moest de foutmelding eerst resetten :+ Nu werkt die weer :D
Meteen ook maar een DAB+ ontvanger op de radio aangesloten, QC3.0 USB lader in het zijspan en topkoffer gemaakt en de knipperlicht glaasjes voor van helder naar smoke omgebouwd.
En vorige week ook 3 lagen CQuartz UK 3.0 Keramische SiO2 coating aangebracht. Ben benieuwd of het scheelt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo gisteravond succes geboekt met de motor.
Het geheel wat vast zat is nu los en ligt klaar voor schoonmaak en nieuw vet.
Zodra dat gedaan is kan het geheel weer in elkaar en eindelijk de ketting erop.

Ipv 1/2 dagje onderhoud is het 1 dag met frustratie en wat avonden met kruipolie en wrik/trekwerk geworden. Veel lezen over zelfde euvel bij anderen en daarmee mijn issue verhelpen, ik sta er niet alleen in met dit probleem gelukkig.

Hier dacht ik nog even beetje smeren excenter terug draaien en ketting erom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3LzvPs3plsvdtxFcRN5Wa2zQE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVZpAMkKDtbLPBbgCURYwew0.jpg?f=fotoalbum_large

Zo staat hij er inmiddels bij, enkel wat je eronder ziet hangen moet er nog af (bevestiging van de remklauw)
Dan kan de excenter eruit en ook die een overhaul krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YitBtiIBK42qZR2WCYYgn2o3Gho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1gWCH6TCZeq6CmAuFDvLy3E.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de as en trommel zijn er af en klaar voor grote schoonmaak en invet sessie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNNo7oE1KKQS4gfXS9eDieEBAV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVuaSlw4fIuKBRxGq6wTpT6h.jpg?f=fotoalbum_large

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:34:

Ik heb gisteravond zelfs nog even wat filpmjes op Youtube zitten kijken over de Desert Slut _/-\o_

en ja.... R1150GS Adventure....wat een beest.......op asfalt en in de drek....van Pilot Road's tot en met TKC80's

zoals je kunt zien is de combi "Pilot Roads en drek" overigens niet de beste :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxQIni7sJbVNnF_r-LboMb6wNSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mxf5my1Ur5wXtWu43a0M7Nfx.jpg?f=user_large

Enige nadeel van die fiets was het gewicht, dat verdwijnt met rijden door het lage zwaartepunt en hoe goed die motor rijdt (Telelever FTW <3 ). Maar na 3 uur snelweg om de dan de bossen in te duiken voor een rondje offroad in NoordFrankrijk, dan wordt zo'n varken best zwaar na 25 keer uit de bagger trekken.

Vandaar dat ik ook veel lichtere ADV-ers op mijn lijstje heb staan, maar ik ben verwend geweest met de cardanas na een paar kettingfietsen :o .

Best spijt dat ik hem niet meer heb......maar ja...achteraf...achteraf is het mooi wonen :+

Mooi de kans om nu wat lichters zoals een 1200GS of wat anders er voor terug te nemen.

Wat het een beetje lastig maakt is dat ik eigenlijk absoluut spaakwielen wil hebben :X .

Maar het jeukt zelfs ook wel om één van de goedkopere eerste 1200GSen te kiezen, desnoods met gietwielen of zelfs een knappe oudere 1150GS en er een XRV750 naast te zetten om die eens aan te pakken, dat filmpje van die Ariemann1 is erg aanstekelijk. Jammer dat die Afric Twins zo duur blijven als icoon, stond er nou 1 voor 1750 ergens in een schuur dan werd de keuze een stuk makkelijker :P

Ook leerzaam om te doen lijkt me :)

TL;DR Ome Fraggert weet het nog niet zo goed......eerst maar een broek en jas kiezen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb nog een XRV750 staan O-)
Maar ben wel met je eens dat verkopen nu ook voor mij pijn zou doen, want ik ben bang dat die prijzen alleen nog maar absurder gaan worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rubman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:59:
Zo gisteravond succes geboekt met de motor.
Het geheel wat vast zat is nu los en ligt klaar voor schoonmaak en nieuw vet.
Zodra dat gedaan is kan het geheel weer in elkaar en eindelijk de ketting erop.

Ipv 1/2 dagje onderhoud is het 1 dag met frustratie en wat avonden met kruipolie en wrik/trekwerk geworden. Veel lezen over zelfde euvel bij anderen en daarmee mijn issue verhelpen, ik sta er niet alleen in met dit probleem gelukkig.

Hier dacht ik nog even beetje smeren excenter terug draaien en ketting erom
[Afbeelding]

Zo staat hij er inmiddels bij, enkel wat je eronder ziet hangen moet er nog af (bevestiging van de remklauw)
Dan kan de excenter eruit en ook die een overhaul krijgen.
[Afbeelding]

Maar de as en trommel zijn er af en klaar voor grote schoonmaak en invet sessie
[Afbeelding]
Knap werk d:)b

ik ben motorisch niet zo onderlegd, ik kan wel redelijk klussen maar zoiets wat jij doet is nog onontgonnen gebied voor mij.

heb altijd veel respect voor lui die zulk technisch werk kunnen doen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:16:
Ik heb nog een XRV750 staan O-)
Maar ben wel met je eens dat verkopen nu ook voor mij pijn zou doen, want ik ben bang dat die prijzen alleen nog maar absurder gaan worden :X
WTF _O- _O- _O-

Ik moet ook zeggen dat ik inmiddels een hele hoop occasions onder ogen heb gezien maar ik vind gemiddeld genomen de prijzen wel ook erg hoog hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Knap werk d:)b

ik ben motorisch niet zo onderlegd, ik kan wel redelijk klussen maar zoiets wat jij doet is nog onontgonnen gebied voor mij.

heb altijd veel respect voor lui die zulk technisch werk kunnen doen _/-\o_
Och lastig is het normaliter niet.
Dit is redelijk standaard onderhoud, Olie, remblokken, ketting en andere vloeistoffen waar nodig.

Het is nu lastig geworden door een VFR euvel met enkel swingarm waarbij het hele gebeuren door straatvuil vastrot.
in nieuwere motoren is dat euvel verholpen door wat extra keerringen en dergelijken geloof ik maarja niet bij die van mij.
De hoeveelheid meuk die ik al zo even zag in de excenter en de swingarm is ook gezellig, dat wordt een leuke schoonmaak sessie :X

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

WTF _O- _O- _O-

Ik moet ook zeggen dat ik inmiddels een hele hoop occasions onder ogen heb gezien maar ik vind gemiddeld genomen de prijzen wel ook erg hoog hoor. :D
Ik lees op nu.nl dat motorrijden erg in trek is na Corona. Dus zal daar wel mee te maken hebben.

https://www.nu.nl/economi...steeds-meer-jongeren.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
@Rubman fijn dat je het eindelijk los hebt, zo zie je maar weer, dat spreekwoord bestaat niet voor niks:
"Every Twenty Minute Job Is One Broken Bolt Away From Becoming A Three Day Ordeal"
De meeste mensen snappen mensen dat, maar we hebben ook wel eens klanten die dat niet willen snappen. We maken dit vooraf altijd heel duidelijk als we verwachten dit soort problemen tegen te komen, en dan nog zijn ze soms verbaasd of zelfs boos als je dan opbelt dat het inderdaad tegenzit dankzij dit soort fratsen.

@Fraggert was je even aan het opdrogen in de zon, nadat je door die waterplas achter je was gereden :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

WTF _O- _O- _O-

Ik had voor die XRV een XTZ750 en die verkoop doet nog altijd pijn.
Ooit gekocht voor 1500 euro en helemaal weer net gemaakt, was de wit/blauwe kleur (in mijn ogen de mooiste) en nadat ik er flink op gereden had en hij weer aan onderhoud toe was verkocht voor 2500 ofzo :X
Ik dacht toen dat dat een mooie deal was omdat de prijs hoog leek, maar nu vind je ze amper en zijn ze gauw 5k :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:27:
[...]

Ik lees op nu.nl dat motorrijden erg in trek is na Corona. Dus zal daar wel mee te maken hebben.

ja, net als hardlopen (of sporten in het algemeen) maar dat is inmiddels iets minder geworden merk ik. Vol in corona tijd kon ik in het bos om de wandelaars heen rennen, het was echt onwijs druk in de natuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rubman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:22:
[...]

Dit is redelijk standaard onderhoud, Olie, remblokken, ketting en andere vloeistoffen waar nodig.

Het is nu lastig geworden door een VFR euvel met enkel swingarm waarbij het hele gebeuren door straatvuil vastrot.
in nieuwere motoren is dat euvel verholpen door wat extra keerringen en dergelijken geloof ik maarja niet bij die van mij.
De hoeveelheid meuk die ik al zo even zag in de excenter en de swingarm is ook gezellig, dat wordt een leuke schoonmaak sessie :X
lastig mischien niet, wel hoogdrempelig voor mij :P

hoe dan ook, knap werk om zelf te kunnen d:)b

Leuk om je fotos ook te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

harley schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:30:

@Fraggert was je even aan het opdrogen in de zon, nadat je door die waterplas achter je was gereden :+
Bijkomen van mijn eerste echte val _O-

Ik reed met een maatje van het BMW GSforum ergens in Belgie wat grindwegen en bospaden om eens wat kennis te maken met "offroad".

Dat was echt super leuk en spannend, maar dit stukje was baggerglad door de koeienmest, je ziet misschien nog wel een beetje aan de kleur dat het niet 100% alleen zand en modder was :X

Daarna had ik TKC's en ging het er wel wat ruiger aan toe, stuiterend door keien en over rotsen. _O-

Een tijdje daarvoor heb ik met mijn vrouw (die nog reed toen) zo'n dagje Enduro Training gedaan in Duitsland (hechlingen) bij BMW op huurmotoren.

Dat was fenomenaal gaaf *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ik had voor die XRV een XTZ750 en die verkoop doet nog altijd pijn.
Ooit gekocht voor 1500 euro en helemaal weer net gemaakt, was de wit/blauwe kleur (in mijn ogen de mooiste) en nadat ik er flink op gereden had en hij weer aan onderhoud toe was verkocht voor 2500 ofzo :X
Ik dacht toen dat dat een mooie deal was omdat de prijs hoog leek, maar nu vind je ze amper en zijn ze gauw 5k :F
Ouch, ja, ook een klassieker _/-\o_

Die XRV stamt uit de tijd dat ik als kleine jongen verlekkerd naar al die motoren keek en op de Kaptein Mobilette die mijn pa had bewaard naar de MAVO tufte. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Ouch, ja, ook een klassieker _/-\o_

Die XRV stamt uit de tijd dat ik als kleine jongen verlekkerd naar al die motoren keek en op de Kaptein Mobilette die mijn pa had bewaard naar de MAVO tufte. _O-
Dat had ik exact hetzelfde, als jonkie zag ik die beesten met grote ogen voorbij jagen.
Op vakantie hoorde je in de auto bij ons "AFRICA TWIN!" "TRANSALP!" als er weer zoiets voorbij kwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

Dat had ik exact hetzelfde, als jonkie zag ik die beesten met grote ogen voorbij jagen.
Op vakantie hoorde je in de auto bij ons "AFRICA TWIN!" "TRANSALP!" als er weer zoiets voorbij kwam.
Ook altijd een hoogtepunt als papa op zijn grote politie-motor thuis langs kwam *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.lego.com/nl-n...IORITY&consent-modal=show

Betekent dit dat er mogelijk meer yammie's komen?!?! en dan ook een T7? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
[...]

Komen ze nu mee, dat riep ik een maand geleden ook al in dit topic. 8)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:35
kneusteun schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:00:
https://www.lego.com/nl-n...IORITY&consent-modal=show

Betekent dit dat er mogelijk meer yammie's komen?!?! en dan ook een T7? :o
Als LEGO een licentiedeal heeft rondgekregen is de kans heel groot dat er meer komt inderdaad :) Ik verwacht nog wel een R1M eigenlijk.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:05

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren de LEGO mt10 binnen gekregen. van de week maar in elkaar zetten.
vraag me alleen wel af of het profiel van die lego motoren wel goed zitten.

Voorband van de mt10 lijkt mij te kloppen, maar de achterband, bmw s1000, en de ducati motor lijken mij de banden niet in de rijrichting te hebben liggen qua profiel. Of is het nu precies andersom dat enkel de voorband van de mt10 verkeerd zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22
Patrock schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:17:

Voorband van de mt10 lijkt mij te kloppen, maar de achterband, bmw s1000, en de ducati motor lijken mij de banden niet in de rijrichting te hebben liggen qua profiel. Of is het nu precies andersom dat enkel de voorband van de mt10 verkeerd zit?
Je mag de bandjes ook gewoon omkeren op de velg. Gelukkig hebben we nog geen APK op motoren dus letten op de draairichting gebeurt nog niet.
Mocht dat er wel komen zou ik adviseren de banden te monteren zoals staat aangegeven om problemen met de APK te voorkomen.

:+
Ik heb er niet eens op gelet met monteren, gewoon bandjes op de velg gedrukt en gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Mitssz op 02-08-2023 11:47 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 17:56
Rubman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:22:
[...]

Das toch makkelijk lekker hoge druk er op als er geen keerringen in zitten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Prijzen zijn in het algemeen hoger geworden doordat er ook fabrieken hebben stilgelegen tijdens corona. En natuurlijk inflatie in het algemeen, nieuwe motoren zijn ook duurder geworden.
Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Wat het een beetje lastig maakt is dat ik eigenlijk absoluut spaakwielen wil hebben :X .

[...]
Scheelt dat je die er nog altijd achteraf op kan zetten, al helemaal als het model zelf ook geleverd is met spaakwielen. Indien niet, kan je altijd nog voor van die custom wielen gaan (Haan bijv), maar dat is wel wat kostbaarder.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:37:
[...]

Prijzen zijn in het algemeen hoger geworden doordat er ook fabrieken hebben stilgelegen tijdens corona. En natuurlijk inflatie in het algemeen, nieuwe motoren zijn ook duurder geworden.

[...]

Scheelt dat je die er nog altijd achteraf op kan zetten, al helemaal als het model zelf ook geleverd is met spaakwielen. Indien niet, kan je altijd nog voor van die custom wielen gaan (Haan bijv), maar dat is wel wat kostbaarder.
Ja, klopt, electronica is hetzelfde lot beschoren, containerschaarste, chiptekorten, bagger.

Die spaakwielen los kopen achteraf daar heb ik destijds met mijn BMW ook naar gekeken, extra setje voor mijn noppenbanden, die wielen zijn haast niet te vinden en (heel) erg duur.

ik loste het op door soms 3 x per jaar naar Oscar Motorservice te karren om rubber te wisselen :+

Zo'n setje HAANwielen zijn al helemaal exorbitant, dan kan ik beter (imho) aan de voorkant even afwachten en een brommer treffen waar de spaakwielen al op zitten.

maar ja, dat geduld he :X ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 02-08-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Ja, klopt, electronica is hetzelfde lot beschoren, containerschaarste, chiptekorten, bagger.

Die spaakwielen los kopen achteraf daar heb ik destijds met mijn BMW ook naar gekeken, extra setje voor mijn noppenbanden, die wielen zijn haast niet te vinden en (heel) erg duur.

ik loste het op door soms 3 x per jaar naar Oscar Motorservice te karren om rubber te wisselen :+

Zo'n setje HAANwielen zijn al helemaal exorbitant, dan kan ik beter (imho) aan de voorkant even afwachten en een brommer treffen waar de spaakwielen al op zitten.

maar ja, dat geduld he :X ;)
Ja, zeker niet goedkoop idd. Je kan ook eentje kopen met gietwielen, en als er een langskomt met spaakwielen koop je die. Wielen omzetten en weer in de verkoop ;) Of helemaal uit elkaar trekken, als je de ruimte en tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Ja, zeker niet goedkoop idd. Je kan ook eentje kopen met gietwielen, en als er een langskomt met spaakwielen koop je die. Wielen omzetten en weer in de verkoop ;) Of helemaal uit elkaar trekken, als je de ruimte en tijd hebt.
Klopt, is ook een idee, maar zoals ik aangaf, als je ziet wat er aan spaakwielen wordt aangeboden.....dan ben je minstens 1000 euro verder en dan zit je dik aan de onderkant van de markt met een discutabele herkomst, ontbrekende ABS-ringen je kent het wel _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Patrock schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:17:

Het profiel op de beide bandjes van de MT10 lijkt me juist goed te zitten. Het profiel van de voorband moet verkeerdom lijken te zitten, dan zit ie goed. :+
Zoek maar eens een plaatje van de Michelin Road 5 / Road 6 maar eens op. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:52
Yeah avd gehaald. 2e keer, nu hoop inlezen hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jeej, bandjes Michelin Road 5 zijn binnen. Levertijd valt dus weer heel erg mee.
TweakerVincent schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:08:
Gelukkig zijn het maar 25 delen, dus dat valt best mee. En durf te vragen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:07

botoo

💀 too old to die young

De kogel is door de kerk, mijn Dyna wordt helemaal gereviseerd. Hangt wel een pijnlijk prijskaartje aan omdat het niet onder de garantie valt. Gelukkig denkt de dealer mee en kom ik voor € 4.5K weg.
Eerst op (verplichte) vakantie, daarna hard sparen en dan kan ik eind oktober beginnen met het opnieuw inrijden van het blok.

Mijn seizoen was toch al naar z'n grootje dus die paar maanden kan ik ook nog wel wachten en kijk ik weer met frisse blik naar 2024.

Van deze lego-set valt niets meer te maken, alleen de carterhelften en de cylinderkoppen worden herbruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rvy6_9ExIZEa959sxa489wehgmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTKwEs2bSFMxM6sMaQa7Udhu.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:02:
De kogel is door de kerk, mijn Dyna wordt helemaal gereviseerd. Hangt wel een pijnlijk prijskaartje aan omdat het niet onder de garantie valt. Gelukkig denkt de dealer mee en kom ik voor € 4.5K weg.
Eerst op (verplichte) vakantie, daarna hard sparen en dan kan ik eind oktober beginnen met het opnieuw inrijden van het blok.

Mijn seizoen was toch al naar z'n grootje dus die paar maanden kan ik ook nog wel wachten en kijk ik weer met frisse blik naar 2024.

Van deze lego-set valt niets meer te maken, alleen de carterhelften en de cylinderkoppen worden herbruikt.

[Afbeelding]
Waarom valt het niet onder garantie? Je had m toch maar net?
Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Klopt, is ook een idee, maar zoals ik aangaf, als je ziet wat er aan spaakwielen wordt aangeboden.....dan ben je minstens 1000 euro verder en dan zit je dik aan de onderkant van de markt met een discutabele herkomst, ontbrekende ABS-ringen je kent het wel _O-
Ik hoor het al: uit elkaar trekken dus ;)

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 02-08-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:17:

Ik hoor het al: uit elkaar trekken dus ;)
Mrs. Fraggert ziet me al aankomen met 2 GS-en waarvan er 1 eindigt als een krat onderdelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley

[Afbeelding]
Mooi klote dat er vrijwel niets te redden valt, maar wat is nu de oorzaak en wat is de schade dan ?
En ook mooi klote dat het geen garantie is ( waarom niet ? ) maar voor 4,5K complete revisie met nieuwe zuigers cylinders en de hele mikmak eromheen is niet duur. Ondanks dat het veel geld blijft.
Maar er is in ieder geval zicht op een weer rijdende motor en dat zal ook veel rust brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo eindelijk meeschrijven :D.

Mijn zoektocht naar een motor gaat beginnen :)

Ik heb een trolley met 3 laptops erin die ik voor werk gebruik met afmetingen 40-20-40 cm. Ik lees dat er topkoffers zijn van 52 liter waar 2 helmen inpassen. Past hier dan ook zo’n trolley in? En past zo’n grote topkoffer op alle/veel motoren? Volgens mij moet dat wel passen maar ik twijfel of dat wel op elke motor past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:08:
Superrrrrrr *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:51:
[...]

Mooi klote dat er vrijwel niets te redden valt, maar wat is nu de oorzaak en wat is de schade dan ?
En ook mooi klote dat het geen garantie is ( waarom niet ? ) maar voor 4,5K complete revisie met nieuwe zuigers cylinders en de hele mikmak eromheen is niet duur. Ondanks dat het veel geld blijft.
Harley is, zoals je ws weet, extreem pietlutting als het op garantie aankomt. Doe je iets buiten de dealer om dan krijg je al gauw 'void warranty' en al helemaal als je de 'tune' aanpast (zie bv YouTube: YOUR WARRANTY AND FTC RULING - DEALER VS INDEPENDENT with DOC HARLEY...). Aangezien ik het blok buiten de dealer om af het laten stellen bij Laseur stelt de dealer dat zij niet uit kunnen sluiten dat de orzaak van de schade elders is opgelopen. Kan je lang en kort over discussieren maar hun standpunt is dat je met een on-Harly tune de beveiliging omzeilt en daarmee de garantie. En ook al geven de verkopers aan dat als het echt goed moet gebeuren dat je dan bij Laseur moet zijn, ben bang dat ze daarmee een steekhoudend argument op tafel leggen. Nogal vervelend maar ik kan dat niet zo eenvoudig weerleggen.

Ze denken toch mee en de reparatie wordt voor een deel onder coulance gedaan.

Dan de oorzaak, dat blijft gissen. De werkplaats heeft gekonstateerd dat er een liter te weinig olie inzat, onmogelijk te weerleggen ook al controleer ik dat regelmatig en heeft het blok in 9 maanden en 5k km niets verbruikt en ook niet gelekt. Kan natuurlijk dat het te elfder ure (lees, de laatste paar 100 km) mis is gegaan en de olie verbrand is (carbon buil-up op de zuigers is best wel veel).
Hoe dat komt kan een batterij aan oorzaken hebben, deze 110SE CVO blokken en dan met name de 2016 serie heeft een hoop zwakke puntjes. In een aantal blijken de nokvolgers onvoldoende afgehard met als gevolg inslijten en dat slijpsel gaat z'n gang bij de rest van de onderdelen. ook schijnt dat de krukas niet altijd even goed in het carter te zit, begint weliswaar binnen de toleranties van Harley maar de kruk kan gaandeweg aan de wandel gaan. Ook dit vreet in de pignon met wederom slijpsel door het blok als gevolg. Nog meer mogelijkheden zijn o.m. de olie-schraapveren die hun werk niet goed doen, wederom gissen op basis van wat anderen meegemaakt hebben.

Per saldo is er geen harde oorzaak aan te wijzen maar het gevolg is duidelijk: motorblok in de puinpoeier gedraaid.
Maar er is in ieder geval zicht op een weer rijdende motor en dat zal ook veel rust brengen.
Dat was/is voor mij doorslaggevend, het zat mij veel te hoog dan goed voor me is.

Klein bijkomend voordeel is dat er wel gelijk een High-flow oliepomp en billet camplate wordt gemonteerd, dat is wel een erg prettig idee met zo'n af-fabriek opgevoerd blok, want een beest is zo'n 110 ci Screamin Eagle blok echt wel en zo'n heefthoofd kan je maar beter goed gesmeerd en zo koel mogelijk houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:03

Jimmeh

Bacon

harley schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:36:

Meteen ook maar een DAB+ ontvanger op de radio aangesloten
Welke was dat misschien ?

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TweakerVincent
mss wel leuk om iets meer over examen te vertellen.

4.5 mnd! terug (bizar lange wachttijden nu bij CBR) dacht ik dat mijn rit super goed ging, helaas gezakt toen. (invoegen en verplaatsen op snelweg ging niet goed). Ik dacht toen echt dat ik alles super goed deed. Reed super vrolijk rond.

Vandaag compleet anders. Ik was echt zenuwachtig (had ik vorige keer absoluut niet) en ik vond het extreem slecht gaan. Dacht echt na 5 minuten al dat ik gezakt was en zwaar ook, voor mijn gevoel liep niks. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een boks en was ik geslaagd :D :D. Totaal niet verwacht.

Zo bizar verschil tov vorige keer. Toen moest ik bijna lachen omdat ik dacht dat ik in de zeik werd genomen toen hij aangaf dat ik gezakt was.

Bizar :D. Ik heb mij wel erg goed voorbereid deze keer, heel veel yt videos enzo gekeken en mss was dat het wel (dat ik echt alles perfect wilde doen en veel te veel nadacht). Anyway ik ben eindelijk een motorrijder :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:59
Wanneer je zakt of slaagt vind ik ook een vaag gebied. Ik heb volgens mezelf een beroerde rit gereden maar ik was toen toch geslaagd. _/-\o_

We gingen vanaf het CBR-terrein meteen de snelweg op en ik kreeg de instructie om er de volgende afslag af te gaan. Eenmaal op het punt waar ik wilde/moest uitvoegen was het behoorlijk druk en ik zag geen kans om netjes uit te voegen dus ik reed door. Daarna hoorde ik een tijdje niks dus ik zat mezelf al op te vreten en (denkbeeldig) voor m'n kop te slaan dat ik niet was uitgevoegd waar het had gemoeten.

Toen was de instructie om dan maar de volgende afrit te pakken en gelijk weer de andere kant op, en dan niet de afrit nemen waar ik oorspronkelijk eraf moest maar helemaal terug waar we begonnen waren. Ik dacht toen al "Dit wordt hem niet meer, we gaan terug naar het CBR en ik kan het een andere keer opnieuw proberen." Maar in plaats daarvan moest ik nog een stukje door de stad waarbij ik ook nog wat slordigheden uithaalde. De examinator vond het blijkbaar goed genoeg maar ik zelf had het toen niet meer verwacht.

Diezelfde dag nog m'n nieuwe pasje aangevraagd, paar dagen later was die klaar en het weekend erop had ik een eigen motor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1zOPCGq-G6KFJWpgasW7zUMGv0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5PItnnHNPP3Xft4xFfVebUX.jpg?f=fotoalbum_medium
Yamaha FZ6 Fazer S2 uit 2007. Hij kwam met een topkoffer (Lelijk! :+), mooie SW-Motech zijtassen, handvatverwarming, en hij had recent nog een onderhoudsbeurt + nieuwe banden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TweakerVincent schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:16:

Ik heb een trolley met 3 laptops erin die ik voor werk gebruik met afmetingen 40-20-40 cm. Ik lees dat er topkoffers zijn van 52 liter waar 2 helmen inpassen. Past hier dan ook zo’n trolley in? En past zo’n grote topkoffer op alle/veel motoren? Volgens mij moet dat wel passen maar ik twijfel of dat wel op elke motor past?
Gefeliciteerd met je rijbewijs oOo

Topkoffers heb je inderdaad in verschillende maten. Bijvoorbeeld bij Louis is deze te koop https://www.louis.nl/nl/g...56n-nt-topkoffer-10026378. En daar heb je ook binnen tassen bij die specifiek gemaakt zijn voor dat model koffer. Omdat binnenmaten niet altijd exact passend zijn bij een trolley kan een op maat gemaakte tas wel handig zijn.

Op bijna alle motoren is wel een adapter te plaatsen waar een topkoffer op gemonteerd kan worden. Ik zou alleen bij een Honda Monkey (zoek maar eens op😀) geen topkoffer plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MichielK71 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:49:
Ik zou alleen bij een Honda Monkey (zoek maar eens op😀) geen topkoffer plaatsen.
Monkey topkoffer kan best handig zijn als je de Monkey ergens kwijt wilt _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

Topkoffers heb je inderdaad in verschillende maten. Bijvoorbeeld bij Louis is deze te koop https://www.louis.nl/nl/g...56n-nt-topkoffer-10026378. En daar heb je ook binnen tassen bij die specifiek gemaakt zijn voor dat model koffer. Omdat binnenmaten niet altijd exact passend zijn bij een trolley kan een op maat gemaakte tas wel handig zijn.

Op bijna alle motoren is wel een adapter te plaatsen waar een topkoffer op gemonteerd kan worden. Ik zou alleen bij een Honda Monkey (zoek maar eens op😀) geen topkoffer plaatsen.
Top! Dat klinkt goed! En op maat helemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealPG
  • Laatst online: 17:09
MysticX schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:41:
Gisteren deze parel van een motor opgehaald! Een BMW F 750 GS in de Triple Black kleurstelling uit 2022. Nauwelijks nog ingereden met compleet een koffer set + navigatie.

Wat een genot om erop te rijden, vergeleken met mijn oude CB 500 F (die het nog uitstekend doet!) echt een enorme vooruitgang haha :P
Mooie aankoop! Hier nog een F750 GS rijder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
O88088 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:39:
Wanneer je zakt of slaagt vind ik ook een vaag gebied. Ik heb volgens mezelf een beroerde rit gereden maar ik was toen toch geslaagd. _/-\o_

We gingen vanaf het CBR-terrein meteen de snelweg op en ik kreeg de instructie om er de volgende afslag af te gaan. Eenmaal op het punt waar ik wilde/moest uitvoegen was het behoorlijk druk en ik zag geen kans om netjes uit te voegen dus ik reed door. Daarna hoorde ik een tijdje niks dus ik zat mezelf al op te vreten en (denkbeeldig) voor m'n kop te slaan dat ik niet was uitgevoegd waar het had gemoeten.

Toen was de instructie om dan maar de volgende afrit te pakken en gelijk weer de andere kant op, en dan niet de afrit nemen waar ik oorspronkelijk eraf moest maar helemaal terug waar we begonnen waren. Ik dacht toen al "Dit wordt hem niet meer, we gaan terug naar het CBR en ik kan het een andere keer opnieuw proberen." Maar in plaats daarvan moest ik nog een stukje door de stad waarbij ik ook nog wat slordigheden uithaalde. De examinator vond het blijkbaar goed genoeg maar ik zelf had het toen niet meer verwacht.

Diezelfde dag nog m'n nieuwe pasje aangevraagd, paar dagen later was die klaar en het weekend erop had ik een eigen motor:
[Afbeelding]
Yamaha FZ6 Fazer S2 uit 2007. Hij kwam met een topkoffer (Lelijk! :+), mooie SW-Motech zijtassen, handvatverwarming, en hij had recent nog een onderhoudsbeurt + nieuwe banden gehad.
Mooi verhaal! Ik hoorde ook later van een andere instructeur dat je niet je eigen examinator moet gaan spelen, wel goede tip… Maar zie dat maar in praktijk te brengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
@botoo Ja met tuning vervalt inderdaad wel de garantie, maar blijft klote want laseur weer echt wel wat ze doen.
De 110ci zijn helaas niet de betrouwbaarste blokken. Maar eigenlijk geldt voor alle twin cams dat er verbeteringen nodig zijn.,
Ik heb alleen afgelopen maand alweer drie oliepompen en camplates sets vervangen waarvan 1 de full optie koos met tandwiel aangedreven nokkenassen. Ook geen gezeik met spanners en kettingen meer.
Ali express ding, vertik het om hier het dubbele te betalen voor dezelfde. En het was om te testen.
Maar kwaliteit is niet je van het, bluetooth werkt niet, telefoon vind hem wel maar verbinding kan niet gemaakt worden.
Jackplug Output geeft irritante bromtoon, dus voor nu via de FM output en opzoek naar een fatsoenlijkere. Maarja welke, geen flauw idee. Waterdicht zijn ze geen van allen dus heb hem nu in het opbergvakje links zitten, die kan tijdens het rijden open zonder problemen dus toch te bedienen.

[ Voor 41% gewijzigd door harley op 02-08-2023 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
botoo schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Harley is, zoals je ws weet, extreem pietlutting als het op garantie aankomt. Doe je iets buiten de dealer om dan krijg je al gauw 'void warranty' en al helemaal als je de 'tune' aanpast (zie bv YouTube: YOUR WARRANTY AND FTC RULING - DEALER VS INDEPENDENT with DOC HARLEY...). Aangezien ik het blok buiten de dealer om af het laten stellen bij Laseur stelt de dealer dat zij niet uit kunnen sluiten dat de orzaak van de schade elders is opgelopen. Kan je lang en kort over discussieren maar hun standpunt is dat je met een on-Harly tune de beveiliging omzeilt en daarmee de garantie. En ook al geven de verkopers aan dat als het echt goed moet gebeuren dat je dan bij Laseur moet zijn, ben bang dat ze daarmee een steekhoudend argument op tafel leggen. Nogal vervelend maar ik kan dat niet zo eenvoudig weerleggen.

Ze denken toch mee en de reparatie wordt voor een deel onder coulance gedaan.

Dan de oorzaak, dat blijft gissen. De werkplaats heeft gekonstateerd dat er een liter te weinig olie inzat, onmogelijk te weerleggen ook al controleer ik dat regelmatig en heeft het blok in 9 maanden en 5k km niets verbruikt en ook niet gelekt. Kan natuurlijk dat het te elfder ure (lees, de laatste paar 100 km) mis is gegaan en de olie verbrand is (carbon buil-up op de zuigers is best wel veel).
Hoe dat komt kan een batterij aan oorzaken hebben, deze 110SE CVO blokken en dan met name de 2016 serie heeft een hoop zwakke puntjes. In een aantal blijken de nokvolgers onvoldoende afgehard met als gevolg inslijten en dat slijpsel gaat z'n gang bij de rest van de onderdelen. ook schijnt dat de krukas niet altijd even goed in het carter te zit, begint weliswaar binnen de toleranties van Harley maar de kruk kan gaandeweg aan de wandel gaan. Ook dit vreet in de pignon met wederom slijpsel door het blok als gevolg. Nog meer mogelijkheden zijn o.m. de olie-schraapveren die hun werk niet goed doen, wederom gissen op basis van wat anderen meegemaakt hebben.

Per saldo is er geen harde oorzaak aan te wijzen maar het gevolg is duidelijk: motorblok in de puinpoeier gedraaid.

[...]

Dat was/is voor mij doorslaggevend, het zat mij veel te hoog dan goed voor me is.

Klein bijkomend voordeel is dat er wel gelijk een High-flow oliepomp en billet camplate wordt gemonteerd, dat is wel een erg prettig idee met zo'n af-fabriek opgevoerd blok, want een beest is zo'n 110 ci Screamin Eagle blok echt wel en zo'n heefthoofd kan je maar beter goed gesmeerd en zo koel mogelijk houden.
Wat een verhaal zeg..
Zijn trouwens die "slechte" punten die je opnoemt voor dat type blok dan nu meteen wel aangepakt/verbeterd??
Maar nogmaals: wat een verhaal :N
Ik zou hier echt heel slecht op gaan denk ik.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:46:
[...]

Wat een verhaal zeg..
Zijn trouwens die "slechte" punten die je opnoemt voor dat type blok dan nu meteen wel aangepakt/verbeterd??
Maar nogmaals: wat een verhaal :N
Ik zou hier echt heel slecht op gaan denk ik.
Op basis van onderdeelnr. kan je zien op welke verbeter versie je zit, maar dat kan ook een nieuwe toeleverancier betekenen, ik moet er vanuit gaan dat er verbeteringen zijn na de zwakkere initieele versies.
Voor mij is de meest indrukwekkende verbetering de High-flow pomp, da's echt wel een hele dikke verbetering.

Laten we stellen dat ik hier ook niet bijster goed op ging maar door de lange tijd dat dit nu al duurt heb ik wel voor mijn eigen gezondheid gekozen, er zijn ergere dingen dan een defecte motorfiets (meer dan genoeg van ervaren in de laatste paar maanden, dat geeft je toch een andere kijk op de situatie).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Laatst online: 27-08 20:38
Na al die jaren schade vrij te hebben gereden, vandaag toch voor het eerste schade gemaakt.

In een bocht uitgegleden, eerste stuk van de bocht ging prima want je voelt toch eerst aan na regen (was al paar uur droog) of het kan, en dat ging. Totdat ik een stuk verder was, mijn achterband voelde opeens heel erg "licht", voordat ik doorhad dat ik gewoon alle grip verloren had, was ik al aan het glijden.

Ik ben wel echt zo verschrikkelijk hard aan het balen. Mag ik nog van geluk spreken dat het lijkt op alleen maar schade aan de Crashbar en de bescherming van de cilinder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKmAFQNkzOiF0fHq5b_jSenJx0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hO7B8rhnjnLricp9ado6c25p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUnOtXyrSxhsliZim1UD111xVeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nihreUXLcfJJlX9x8TE3nGvD.jpg?f=fotoalbum_large

Als klap op de vuurpijl, ik ga ook nog een 150 euro boete krijgen van de politie. Omdat ik een verkeersongeval heb veroorzaakt (eenzijdig, niemand anders erbij). Mag ik en de schade laten repareren, EN een boete betalen 8)7

Dus tip van flip, niet vallen in Duitsland. En als je valt en geen letsel hebt, geen politie erbij.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik heb het niet zo mee gekregen maar kijk graag met je vooruit naar 2024.

Zal even flink pijn doen kan ik me voorstellen maar het klinkt mij als een wijs besluit, op naar weer veilige en fijne kilometers op je geliefde Harley d:)b

edit: latere post van je doorgenomen; jesses wat een zuur verhaal |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 03-08-2023 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

mss wel leuk om iets meer over examen te vertellen.

4.5 mnd! terug (bizar lange wachttijden nu bij CBR) dacht ik dat mijn rit super goed ging, helaas gezakt toen. (invoegen en verplaatsen op snelweg ging niet goed). Ik dacht toen echt dat ik alles super goed deed. Reed super vrolijk rond.

Vandaag compleet anders. Ik was echt zenuwachtig (had ik vorige keer absoluut niet) en ik vond het extreem slecht gaan. Dacht echt na 5 minuten al dat ik gezakt was en zwaar ook, voor mijn gevoel liep niks. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een boks en was ik geslaagd :D :D. Totaal niet verwacht.

Zo bizar verschil tov vorige keer. Toen moest ik bijna lachen omdat ik dacht dat ik in de zeik werd genomen toen hij aangaf dat ik gezakt was.

Bizar :D. Ik heb mij wel erg goed voorbereid deze keer, heel veel yt videos enzo gekeken en mss was dat het wel (dat ik echt alles perfect wilde doen en veel te veel nadacht). Anyway ik ben eindelijk een motorrijder :)
examinatoren en instructeurs zien het verschil of je een foutje maakt doordat je nog niet klaar bent of omdat je zenuwachtig bent, het CBR in zijn geheel is een drama-toko maar die gasten buiten weten gelukkig wat ze doen :P

en je bent niet de enige hoor, ik heb alles in 2 examens moeten doen, zowel mijn Atje, Btje, als Ctje.

Maar verder, nogmaals van harte gefeliciteerd en welkom bij de club *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Naif0n schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:35:
Na al die jaren schade vrij te hebben gereden, vandaag toch voor het eerste schade gemaakt.

In een bocht uitgegleden, eerste stuk van de bocht ging prima want je voelt toch eerst aan na regen (was al paar uur droog) of het kan, en dat ging. Totdat ik een stuk verder was, mijn achterband voelde opeens heel erg "licht", voordat ik doorhad dat ik gewoon alle grip verloren had, was ik al aan het glijden.

Ik ben wel echt zo verschrikkelijk hard aan het balen. Mag ik nog van geluk spreken dat het lijkt op alleen maar schade aan de Crashbar en de bescherming van de cilinder.

Als klap op de vuurpijl, ik ga ook nog een 150 euro boete krijgen van de politie. Omdat ik een verkeersongeval heb veroorzaakt (eenzijdig, niemand anders erbij). Mag ik en de schade laten repareren, EN een boete betalen 8)7

Dus tip van flip, niet vallen in Duitsland. En als je valt en geen letsel hebt, geen politie erbij.
ouch spijtig Naifon -O- wat voor fiets rij je?

schrale troost, zo te horen heb jij niks _/-\o_ ........die valbeugels en bescherming kan je altijd nog eens laten oplappen of verkopen en met bijbetalen een setje nieuwe scoren.

Die boete er boven op is wel zuur zeg, gadver. Wat is dat nou weer voor frats zeg |:(

anyhow...succes met de afhandeling, afkloppen, opstaan en weer doorrijden d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En die boete waarop is dat gebaseerd ? Want die zou ik persoonlijk direct aanvechten, al dan niet met rechtsbijstand. Dus omdat je onderuit gaat ( en ik ga ervanuit dat gezien de schade aan je motor je geen andere schade hebt veroorzaakt) moet je een boete betalen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:42
WilbertNeems schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:06:
[...]
Wat ik niet begrijp is waarom Calimoto zo populair is, vrij duur met weinig instelmogelijkheden. Heb er wel eens interessante routes mee gereden in het Zwarte Woud maar daar zou de uitdaging zijn geweest om er een saaie route van te maken.
Ik heb Calimoto laatst eens uitgeprobeerd in Luxemburg (proef abo), maar was er wel over te spreken eigenlijk. Kreeg mooie routes voorgeschoteld, maar dat was daar op zich ook niet zo moeilijk :+
Merkte wel dat Calimoto m'n telefoon vrij hard leegtrok. Niet zo handig als je geen mogelijkheid hebt om je telefoon op te laden op de motor. Had gelukkig wel een flinke powerbank bij me.

Aangezien ik in september ook nog een weekje naar de Dolomieten ga, heb ik vorige week maar een Garmin Zumo XT besteld. Louis heeft 'm in de aanbieding voor 380. Ook wel gekeken naar de XT2, maar ik vind 600 wel een serieuze uitgave voor iets wat ik niet zo vaak gebruik.

Heb in ieder geval wat te knutselen van het weekend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fraggert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:17:
[...]

Mrs. Fraggert ziet me al aankomen met 2 GS-en waarvan er 1 eindigt als een krat onderdelen _O-
Je hebt het al geregeld begrijp ik? ;)

3 laptops? Hoeveel kg bij elkaar? Officieel mag een topkoffer meestal maar zo'n 10kg vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
harley schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

En die boete waarop is dat gebaseerd ? Want die zou ik persoonlijk direct aanvechten, al dan niet met rechtsbijstand. Dus omdat je onderuit gaat ( en ik ga ervanuit dat gezien de schade aan je motor je geen andere schade hebt veroorzaakt) moet je een boete betalen ?
Mijn gedachten, het heet niet voor niks een ongeluk daar kun je niet echt veel aan doen lijkt mij.
Tenzij te hard gereden of ander artikel 5 gedrag.
Maar dat moet de eiser dan wel bewijzen lijkt mij.

Maar goed het blijven Duitsers, die maken geen grappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 03-08-2023 09:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Je hebt het al geregeld begrijp ik? ;)
:o :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:47

Ik heb een Givi 58 LT outback koffer. Daar past naast mijn rugzak (Samsonite Guard it) met laptop, tablet, veel meuk en eten), ook nog goretex binnenlaag, extra set handschoenen en paar werkschoenen in. Ik vermoed dat je daar wel goed mee zit. Anders moet ik het vanavond ff na meten.
Er passen sowieso 2 helmen in, met de bt nog aan de helm en vizier open.

Past op Givi MonoLock base, dus op elke motor met de juiste base plate.

maar wat al gezegd is, let op gewicht. Ik denk dat mijn tas een kg of 6 weegt zo dus dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nldls schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb een Givi 58 LT outback koffer. Daar past naast mijn rugzak (Samsonite Guard it) met laptop, tablet, veel meuk en eten), ook nog goretex binnenlaag, extra set handschoenen en paar werkschoenen in. Ik vermoed dat je daar wel goed mee zit. Anders moet ik het vanavond ff na meten.
Er passen sowieso 2 helmen in, met de bt nog aan de helm en vizier open.

Past op Givi MonoLock base, dus op elke motor met de juiste base plate.

maar wat al gezegd is, let op gewicht. Ik denk dat mijn tas een kg of 6 weegt zo dus dat gaat prima.
Thanks! Net de afmetingen opgezocht en dat moet passen. Mooi! Die koffers zijn wel prijzig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 11:25
Die boete die je in Duitsland krijgt na je eenzijdig ongeval heeft te maken met het feit dat je de motor niet volledig onder controle hebt. Een raar feit want het is een ongeval, maar zo werkt dat daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32

4x2

lộn xộn quá

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Thanks! Net de afmetingen opgezocht en dat moet passen. Mooi! Die koffers zijn wel prijzig zeg.
Je kunt ook een Givi Monokey rekje kopen, dan heb ik nog wel 2 prachtige opties, een Maxia E52 en een V47.
Die laatste zou ik even moeten kijken of je blokje dr in past, maar die E52 is dat volgens mij geen probleem (maar als je interesse hebt kan ik het wel ff nameten)

Mooi is die E52 alleen niet :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
Hijdaar schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:32:
Die boete die je in Duitsland krijgt na je eenzijdig ongeval heeft te maken met het feit dat je de motor niet volledig onder controle hebt. Een raar feit want het is een ongeval, maar zo werkt dat daar.
Dus als je zelf onderuit gaat krijg je een boete? Hoe werkt dat dan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hijdaar
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 11:25
Als je de melding bij de politie doet van het ongeval, dan komen ze kijken en je helpen. Als ze daar mee klaar zijn dan komt het bonnen boekje er bij. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Geldt dat ook als er externe factoren zijn zoals een duidelijk aantoonbaar oliespoor?

Ik ken dat namelijk niet, al heb ik in Duitsland ook nooit een ongeluk meegemaakt waar de politie bij kwam. Meestal konden we het zelf afhandelen.
Of nou ja, één keer kwam er wel politie bij. Maar de Duitsers die toen al bij ons bleven om te helpen waren ook baanmarshals op de Nordschleife en kenden daarom de lokale hulpdiensten. Die werden dus weer weggewuifd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Die koffers zijn wel prijzig zeg.
Dat motorrijden is een dure hobby :P Marktplaats is je vriend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
[...]
Ai vervelend, zo te zien is de crashbar ook verbogen tegen het blok aan. Ik heb hetzelfde gehad maar dan doordat de wind mn fiets moest omgooien. Ik was niet echt onder de indruk van deze bars dus heb toen de hele set vervangen voor een Outback Motortek set, nog niet 'gebruikt' maar lijkt een stuk steviger, ik zou ze aanraden als je de bars gaat vervangen.

Hier een impressie voor je; dit was mijn schade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzPS63k_jXGX3l32U4ccxvaQ1Zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVuMuZ9SkjlrKkC9hC32BQAR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCBMSY3Gi0_TJity1saa49lBzYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFeyuDarOjhCHHVhUtSFFONq.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is nu na vervangen van de bars:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVcNJDwxmfWf-K9zzvk6gugEeMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Peq1w9cweF7QhlfQL0wcCvXz.jpg?f=fotoalbum_large
Fraggert schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 07:57:
[...]
ouch spijtig Naifon -O- wat voor fiets rij je?
Het is een R1250GSA.

[ Voor 47% gewijzigd door Nycrea op 03-08-2023 11:39 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
[...]

Marktplaats 150 of 200 euro. Althans, zo kom ik aan de mijne. heb nog een 46 lt in de garage liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mitssz
[...]

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat er in NL een Grom(=monkey met ander uiterlijk) rondrijd met een 46L Givi GS koffer achterop :D.
Die grom rijd nu ergens in noord Italie met de eigenaar op een zakentrip, op eigen kracht erheen gereden _/-\o_

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Mitssz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Ik kan je uit betrouwbare bron vertellen dat er in NL een Grom(=monkey met ander uiterlijk) rondrijd met een 46L Givi GS koffer achterop :D.
Die grom rijd nu ergens in noord Italie met de eigenaar op een zakentrip, op eigen kracht erheen gereden _/-\o_
Iedereen heeft recht op zijn eigen masochistische trekjes :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Zou eerst lekker op zoek gaan naar een motor en daarna pas de koffers. Veel merken hebben ook eigen koffers, die zijn soms mooier/handiger dan de aftermarket. Je moet voor een aftermarket koffer ook een rek oid hebben, waar de koffers op/aangehangen kunnen worden.

Waar ben je naar op zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
noes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Zou eerst lekker op zoek gaan naar een motor en daarna pas de koffers. Veel merken hebben ook eigen koffers, die zijn soms mooier/handiger dan de aftermarket. Je moet voor een aftermarket koffer ook een rek oid hebben, waar de koffers op/aangehangen kunnen worden.

Waar ben je naar op zoek?
Ik ben 1.90 en mijn rijinstructeur raadde een adventure bike aan. Weet alleen nog niks van motoren dus vnv naar bodegraven :)

Een vriend raadde een 1200GS aan, maar ik las dat die wel erg zwaar was.

Budget tot max 10k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Mitssz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Over die Grom/Monkey/Dax gesproken, waarom heeft Honda ervoor gekozen om het motorvermogen te beperken op zo'n 10 PK. Met een 125 cc mag je toch naar 15 PK om te voldoen aan de eisen van het A1 rijbewijs?

Ik zou een Monkey nog wel overwegen 'voor erbij' als het 15 PK was geweest, nu is het toch te beperkt :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
GS'en zijn er ook kleiner. Maar Tiger of Honda is er ook en vaak veel budget vriendelijker dan een BMW. Maar lekker kijken (EN RIJDEN).
Overigens snap ik ADV wel hoor. Met 1.84 en lange benen zit ik zeer comfortabel op mijn tiger, wat een FJR1300 bijv niet zo sterk had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Ik ben 1.90 en mijn rijinstructeur raadde een adventure bike aan. Weet alleen nog niks van motoren dus vnv naar bodegraven :)

Budget tot max 10k
Als je ervaring hebt met een bepaalde model icm je eigen lengte, kan je op cycle-ergo.com wel wat 'proberen'.
Daar kan ej aan de hand van de hoek van je heup, rug wel een indruk krijgen welke modellen vergelijkbaar zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
MichielK71 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Over die Grom/Monkey/Dax gesproken, waarom heeft Honda ervoor gekozen om het motorvermogen te beperken op zo'n 10 PK. Met een 125 cc mag je toch naar 15 PK om te voldoen aan de eisen van het A1 rijbewijs?

Ik zou een Monkey nog wel overwegen 'voor erbij' als het 15 PK was geweest, nu is het toch te beperkt :-(
Het blokje is een luchtgekoeld blokje, denk dat ze daarom niet teveel vermogen uit kunnen halen zonder dat het blok een stuk minder betrouwbaar wordt.
De 125cc groter formaat motoren zijn vrijwel allemaal vloeistof gekoeld en kunnen hun warmte daarmee beter kwijt.

Qua beperkt vermogen valt het allemaal wel mee. Je moet niet dagelijks op de snelweg gaan rijden. Maar een N weg is prima te doen. door het lichte gewicht ben je alsnog 'vlot' van je plek af.
En binnen de stad al helemaal, je bent zo wendbaar en licht. Ennnn, 1:45 minimaal 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
TweakerVincent schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Budget tot max 10k
Bij een budget van 10K heb je in de regel voldoende keus. En BMW maakt ook adventure bikes die een 'klasse' lager zitten. De 750/850 GS is in de regel ook een prima motor om op te beginnen. Sommige mensen vinden de motor karakteristiek wat saai. Aan de andere kant is 'saai' voor een beginnend rijder ook niet verkeerd. Dat houdt ook in dat de motor je niet snel zal verrassen. En dat is ook wat waard. Neem je (al je het voor 10K zou kunnen vinden) een KTM 1290 Super Adventure met een dik 160PK sterk blok dan heb je geen saaie motor maar wellicht wel een bruine onderbroek op zijn tijd >:)

Een motor waar vaak niet aan gedacht wordt is de Honda VFR 800 X Crossrunner. Een crossover van de VFR 800 en een allroad. https://www.motoroccasion...srunner-abs-m1462037.html

Of voor wat meer dan die 10K een Africa Twin in de (naar mijn mening) mooiste kleurstelling compleet met valbeugel, zijkofferset en topkoffer. Ook een tankring voor een tanktas zit erop. https://www.motoroccasion...africa-twin-m1500688.html

[ Voor 10% gewijzigd door MichielK71 op 03-08-2023 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:09
Vergeet de KTM 1190 adventure niet, die heeft 150PK die niet onder doet voor de 1290 adv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

MichielK71 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

Bij een budget van 10K heb je in de regel voldoende keus. En BMW maakt ook adventure bikes die een 'klasse' lager zitten. De 750/850 GS is in de regel ook een prima motor om op te beginnen. Sommige mensen vinden de motor karakteristiek wat saai. Aan de andere kant is 'saai' voor een beginnend rijder ook niet verkeerd. Dat houdt ook in dat de motor je niet snel zal verrassen. En dat is ook wat waard. Neem je (al je het voor 10K zou kunnen vinden) een KTM 1290 Super Adventure met een dik 160PK sterk blok dan heb je geen saaie motor maar wellicht wel een bruine onderbroek op zijn tijd >:)

Een motor waar vaak niet aan gedacht wordt is de Honda VFR 800 X Crossrunner. Een crossover van de VFR 800 en een allroad. https://www.motoroccasion...srunner-abs-m1462037.html

Of voor wat meer dan die 10K een Africa Twin in de (naar mijn mening) mooiste kleurstelling compleet met valbeugel, zijkofferset en topkoffer. Ook een tankring voor een tanktas zit erop. https://www.motoroccasion...africa-twin-m1500688.html
Mijn vote (persoonlijke mening) zou idd de Africa Twin zijn. BMW is mooi, weet niet hoe de 750/850 zijn, maar een maat van me had een 1150GS maar als je daar de koppelingsplaten voor moet laten vervangen is dat een peper duur geintje (hele blok moet er onder vandaan).

Ik zat zelf te twijfelen tussen de CRF1100 (nieuwer model met Apple CarPlay) en de KTM 1290 SAR. Uiteindelijk voor de KTM gegaan omdat de CRF1100 of te duur werdt, of niet de juiste kleurstelling.
wokkelz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:52:
Vergeet de KTM 1190 adventure niet, die heeft 150PK die niet onder doet voor de 1290 adv.
Zeker ook geen verkeerde keuze, zie deze voor €9.999

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 03-08-2023 15:00 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
wokkelz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:52:
Ook lekker https://www.motoroccasion...enture-m1496950.html#beta

Weet alleen niet hoe het zit met de betrouwbaarheid van die KTM blokken. En het verbruik is ook niet onbelangrijk. Dat merk je toch iedere keer weer als je moet tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
Hijdaar schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:45:
Als je de melding bij de politie doet van het ongeval, dan komen ze kijken en je helpen. Als ze daar mee klaar zijn dan komt het bonnen boekje er bij. 8)7
Klopt, ik heb nog wel een digitaal kopietje van een valpartij uit 2016. Maar ze hebben mij voor dat geld wel ergens anders afgezet, dus toch nog een (duur) taxiritje voor teruggekregen (motor was total loss) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Laatst een mistral uitlaat op mijn moto guzzi v7 gezet, klinkt een stuk beter. :) ook zeker niet te luid met de db killers erin, wel wat lager.

Onlangs ook een bakbrommer gehaald en daar wil ik wat dingen aan aanpassen. Van de week al een zadel van een royal enfield interceptor gehaald en heb ook al een tankje bij moteo in bestelling.

Wil ook het achterwiel vervangen voor een motorachterwiel en zoek daarvoor een tubeless 17” velg voor 130 mm brede banden. Heeft iemand tips? Ik kan helaas bij baboon wel op model en zo zoeken maar niet op breedte van de velg. Een paar geschikte modellen die standaard 17”/130mm zijn zou mij al helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Zijn soort servicekosten omdat je ze hebt laten uitrukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit hoorde ik ook toen ik (destijds nog automonteur) een klant ging ophalen uit Duitsland. Toen ik zijn auto achterop het vrachtwagentje (3500kg unit) lierde kreeg de man een boete omdat hij achterop een medeweggebruiker was gebotst. 8)7

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Die Duitsers zijn echt knettergek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10

iMars

Full time prutser

MichielK71 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:03:
[...]

Ook lekker https://www.motoroccasion...enture-m1496950.html#beta

Weet alleen niet hoe het zit met de betrouwbaarheid van die KTM blokken. En het verbruik is ook niet onbelangrijk. Dat merk je toch iedere keer weer als je moet tanken.
Met mijn 1290SAR rij ik als ik voornamelijk cruise (woon/werk) 5.4l/100km (en ik denk dat dat nog zuiniger kan, maar what's the fun of that?? :+ )

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1 ... 4 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.