Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Als het tegen je originele koffers aan gaat trillen en schuren krijg je op den duur schade. Dat wilde ik voorkomen, dus heb ik het extra afgesteund.

Schappelijk vind ik een paar tientjes, en ik ga niet de verzending zelf betalen. Maar laat me eerst eens zoeken of ik het ding kan vinden met alles dat er bij hoort. ;)

Ik had er een Airman compressortje, spanbandje, ty-raps, bandenplaksetje, wat steeksleuteltjes, klein combinatietangetje en wat imbussleutels in zitten. Dat heeft mij, en nog vaker mijn medereizigers, al uit diverse situaties gered. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-07-2023 15:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:00

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou onder het mom it can't be tight if it's a liquid is de moer eraf.

Heb hem moeten slijpen heel voorzichtig en vervolgens gebroken om ruimte te maken en hen eraf te draaien. Draad ziet er nog goed uit echter wel veel zooi in schroefdraad.

Nu nog het volgende deel en dat is de hele trommel eraf zien te krijgen of de as eruit. Tot zo ver nog geen enkele beweging in te krijgen. Morgen weer verder, voor nu staat het in de kruipolie.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
@Mafbal Ik heb dat koffertje gevonden. Samen met een touratech zadel trouwens, waarvan ik bijna was vergeten dat ik die nog had. :X
Het steuntje dat ik had gebogen zit er nog op, met twee sleuteltjes om het klepje te openen.
Zoals ik al zei bladdert de verf op een paar plekken af, maar verder is het ding in goede (gebruikte) staat.

Mocht je interesse hebben, stuur even een DM. Ik wil van deze post geen advertentie maken. Bij geen interesse, gaat het marktplaats op. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
kneusteun schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:29:
Na die hitte van laatst dit: https://www.24mx.nl/produ...BEgLr-vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Aangeschaft. Alleen vraag ik mij af of er nog iets van een stevig (tegen glijden) dun jasje overheen moet of zou een simpel shirt dan al voldoende zijn?

Het is natuurlijk bedoelt voor offroad, maar aangezien je in NL dan ook over stukken asfalt moet vraag ik me dit af. Iemand die ook zoiets gebruikt?
Overwoog laatst hetzelfde. Je zou denken dat op de plekken waar je vooral op valt een dikke laag bescherming zit. Maar onder druk van een bezorgde moeder toch maar een normale jas gezocht.
Uiteindelijk via marktplaats een bijna nooit gedragen rev-it tornado 3 gekocht. Dat ding is meer motorzaak lucht kwijt geraakt in mijn eerste rit dan in de rest van z'n leven geloof ik.

Laat heel veel wind door maar er is natuurlijk maar zoveel dat wind kan doen, die is ook warm op de 30 graden dagen.
Mij geeft het een veilig gevoel en je trekt hem snel aan voor de ritjes over de weg, mis natuurlijk wel wat val bescherming off-road. Ga hem binnenkort uitproberen op de TET in noord/midden Frankrijk :) .

Een ding wat ik wel meenam in de overweging is dat ik denk dat elk stukje crosskleding een deel van je gunfactor weghaalt bij chagrijnige wandelaars/boswachters en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 18:45
Die gunfactor komt wel goed.
Ik rij in principe niet waar het niet mag, dus niet nodig.

En die jas is inderdaad wel handig, maar dan moet ik er nog weer bescherming onder dragen en dan schiet het het doel alweer voorbij.

Nu nog op zoek naar een 2e helm die meer offroad gericht is met een klepje en goggle mogelijkheden, en een setje laarzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
Mr.Meeuw schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:46:
[...]

Dan is een Pando ideaal, heeft behoorlijk wat rek.

Zelf ook een Pando, erg fijn voor het mooie weer. Een overbroek is dan weer makkelijker voor minder weer en woon/werk verkeer.
Is zo'n legging wel comfortabel genoeg om het een hele dag bijv aan te houden? Gebruik de motor regelmatig voor zakelijke ritten, en alhoewel ik wel een motorjeans heb vind ik m'n eigen broeken mooier/netter. Een legging eronder klinkt dan wel aantrekkelijk.

Heb ook wel een textielen broek maar dan moet ik bij elke afspraak m'n schoenen uit doen en m'n broek uittrekken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 12:34
Zo'n legging zit prima. Maar je broeken moeten wel vrij ruim (of stretchy) zijn om eroverheen te passen. Een spijkerbroek die normaal heerlijk zit krijg ik niet dicht vanwege de heupprotectoren. Dus ik draag m'n legging nu vooral met broeken die toch al wat ruim zaten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 18:26
MitchellHearth schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Is zo'n legging wel comfortabel genoeg om het een hele dag bijv aan te houden? Gebruik de motor regelmatig voor zakelijke ritten, en alhoewel ik wel een motorjeans heb vind ik m'n eigen broeken mooier/netter. Een legging eronder klinkt dan wel aantrekkelijk.

Heb ook wel een textielen broek maar dan moet ik bij elke afspraak m'n schoenen uit doen en m'n broek uittrekken...
Ik merk bij motorrijdende collega's wel dat voor een hele werkdag op kantoor die legging toch gewoon eronderuit gaat. Voor een afspraak bij een klant is het ideaal, dan kan hij gewoon aanblijven natuurlijk, maar om nou 8 uur lang op kantoor met een legging en broek te zitten vind ik persoonlijk ook niet ideaal. Ik kies eigenlijk altijd voor een nette motorjeans, of een motorbroek die juist over mijn normale broek heen kan zodat ik die ook snel uit heb op kantoor. Ik heb een nog vrijwel ongebruikte Bowtex legging om die reden in de kast liggen.

Mijn niet-motorrijdende collega's zijn overigens altijd verbaasd als ik zeg dat het een motorjeans is, ze zien geen verschil met wat ik normaal draag.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
MitchellHearth schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Bij mij past die wel prima onder mijn gewone spijkerbroek. Maar zoals al aangegeven, voor een hele dag op kantoor zou ik ook niet doen. Een korte dag zou kunnen, maar bij het zitten heb je het idee je benen te willen strekken door de knieprotectoren.
Ik weet niet wat voor je werk je doet, maar als je de hele dag onderweg bent van afspraak naar afspraak en redelijk wat loopt/staat kan het misschien best wel werken.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:42

rCk

Ik kan prima een dag rondlopen in mijn Rev'it kevlar jeans + Rev'it motorsneakers, ondanks dat zorg ik altijd dat ik een normale jeans + schoenen op werk heb liggen, of met een rugtas meeneem.

Wat hierboven ook gezegd wordt, de broeken staan minder goed, maar het is warmer, logger en je merkt wel dat je die protectie hebt.
Collega's zijn vaak ook verbaasd dat het een motorjeans is, maar als ze beter kijken zien ze dat wel.

Het is een beetje omslachtig, juist een comfortabelere outfit te dragen die toch weer uit gaat. Maar in mijn leren 2-delig pak hijsen is nog meer moeite, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
Dank voor de reacties. Het is ook weer niet zo dat ik de hele dag op pad ben, dus zal het zeker combineren met "gewoon kantoorwerk". Als ik het zo hoor dan hou ik het toch liever bij een echte motorjeans of anders toch die textielen overbroek die je op locatie even uit trekt en in de topkoffer stopt. Dan loop ik iig op kantoor en bij de klanten/collega's er wel netjes bij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
MitchellHearth schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:33:
Dank voor de reacties. Het is ook weer niet zo dat ik de hele dag op pad ben, dus zal het zeker combineren met "gewoon kantoorwerk". Als ik het zo hoor dan hou ik het toch liever bij een echte motorjeans of anders toch die textielen overbroek die je op locatie even uit trekt en in de topkoffer stopt. Dan loop ik iig op kantoor en bij de klanten/collega's er wel netjes bij ;)
Niet vergeten om ook je normale broek aan te trekken onder die overbroek dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:51
Heb het hier (en ook niet in het vorige deel :+ ) niet voorbij zien komen:
Dash/helmet-cams. Ik zou wel graag eentje installeren op mijn helm/motor en vroeg me af of er hier ook rijders zijn die dit hebben. Doel hiervoor is zelf-reflectie bij 'spannende' situaties en evt. bewijsmateriaal mocht er toch wat gebeuren onderweg.

Welke merken kan je bijv. het beste wel/niet kopen?
Hoe zit het met aansluiting en helm-compatibiliteit? Is dit een one size fits all of zijn er helmen waar dit gewoonweg niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Voor mijn Moto Guzzi Stelvio had ik een MyTech toolkit. Had eerst een plastic variant die ik eerder op het forum langs zag komen, maar daarvan wilde het deurtje wel eens openvallen tijdens het rijden :+

Heb 'm nog liggen voor de Moto Guzzi Stelvio (motor is verkocht), weet niet of hij past op de V85TT? Anders mag je 'm voor een klein prijsje overnemen.

https://www.motostorm.it/...o-guzzi-v85-tt-black.html
mmm daar heb ik mogelijk wel interesse in, maar geef de mensen in NL de eerste keuze (want logistiek makkelijker)

Ondertussen ben ik bezig met wat CAD voor de bevestiging van de plasic versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCJaptFToyc5jCKIrmXhO3u6J6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e4ysdQZPbzQcgLKlnODRjP6l.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rCk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:32:
Ik kan prima een dag rondlopen in mijn Rev'it kevlar jeans + Rev'it motorsneakers, ondanks dat zorg ik altijd dat ik een normale jeans + schoenen op werk heb liggen, of met een rugtas meeneem.

Wat hierboven ook gezegd wordt, de broeken staan minder goed, maar het is warmer, logger en je merkt wel dat je die protectie hebt.
Collega's zijn vaak ook verbaasd dat het een motorjeans is, maar als ze beter kijken zien ze dat wel.

Het is een beetje omslachtig, juist een comfortabelere outfit te dragen die toch weer uit gaat. Maar in mijn leren 2-delig pak hijsen is nog meer moeite, haha.
Mijn Rokker jeans ( zie ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 25") met 3DO armour zie je het echt amper dat het motorjeans zijn...

Maar toen ik woon-werk deed op de motor had ik gewoon een dunne pantalon onder mijn Rukka pak aan.. op kantoor had ik een paar nette schoenen klaar dus pak uit, schoenen aan en klaar.
Is nog lekker warm ook :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Omdat de valpartij en schuren langs muurtje de 'AMR' groene lak beschadigd hebben moet er wat nieuws op..

Dus een nieuw experimentje dat bij de nieuwe tassen past:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RMmo68E-5yP-8Axv51-pCEY73s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FR1TN2hC7QIzPLXRAHa3Q24g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
@kneusteun ik heb een Bell Adventure mx 9 helm.
Als je hoofd vorm er goed voor is dan is het een erg fijne helm.
Ruimte voor mijn comm setje, genoeg ventilatie voor het normale TET/allroad werk.
Kan met crossbrill gedragen worden, maar heeft ook een vizier. Dat zelfs nog dicht kan als je crossbrill op hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RM_vz0cHY3CGm5kNVjpnbNt-_B4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J91QURvgdPp1UOBAEJ4WjQew.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:44
Vandaag een galaxy tab active 3 op de kop getikt. En de specifieke actieve (met laadfunctie) besteld maar die komt over 3 weken pas binnen. Kunnen we die mooi als big ass navigatie gaan gebruiken op de Tenere.

Vandeweek met de telefoon osmand gebruikt maar op de terugweg maar weer Google maps. Osmand maakte mij teveel fouten die echt nergens op sloegen. 5 rotondes achter elkaar die volgens de spraak 3e afslag moesten maar volgens de kaart rechtdoor dus 2e afslag. Ook snelheidslimieten die niet klopten zoals op de snelweg na 19:00. Die regeling is in Nederland toch alweer een tijdje waardoor dat toch echt wel in orde mag zijn imo.

@Bommes ziet er goed uit, maar echt een lichtgewicht is die helm niet met 1698Gram :'(

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 28-07-2023 08:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:16
OSM gebruik ik alleen voor GPX routes, niet voor reguliere A-B routes, dan pak ik Maps of Waze.

OSM vind ik battery heavy, zwaar voor de telefoon (wordt overdreven warm). Maar ik heb nog geen mooi alternatief gevonden voor GPX routes die gratis is en toch goed werkt, dus blijf ik OSM maar gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door nldls op 28-07-2023 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Met die Goride app van tomtom was helemaal lachen, die stuurt je gewoon een parkeerplaats op en weer af als je bochtige routes wil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:40:
@kneusteun ik heb een Bell Adventure mx 9 helm.
Als je hoofd vorm er goed voor is dan is het een erg fijne helm.
Ruimte voor mijn comm setje, genoeg ventilatie voor het normale TET/allroad werk.
Kan met crossbrill gedragen worden, maar heeft ook een vizier. Dat zelfs nog dicht kan als je crossbrill op hebt.
[Afbeelding]
Die had ik ook op het oog (misschien met dat speciale glas wat donker wordt van de zon), of het wordt de Arai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

kneusteun schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:44:
Met die Goride app van tomtom was helemaal lachen, die stuurt je gewoon een parkeerplaats op en weer af als je bochtige routes wil 8)7
Krijg je wat extra bochten, is het weer niet goed! :+ :+ :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:51
Ik ben zelf aan het testen met Maps.me welke ook OSM gebruikt. Eerste indruk is goed, maar moet er nog mee gaan rijden en verder testen (GPX ondersteuning enz.)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
harley schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:57:
Vandaag een galaxy tab active 3 op de kop getikt. En de specifieke actieve (met laadfunctie) besteld maar die komt over 3 weken pas binnen. Kunnen we die mooi als big ass navigatie gaan gebruiken op de Tenere.

Vandeweek met de telefoon osmand gebruikt maar op de terugweg maar weer Google maps. Osmand maakte mij teveel fouten die echt nergens op sloegen. 5 rotondes achter elkaar die volgens de spraak 3e afslag moesten maar volgens de kaart rechtdoor dus 2e afslag. Ook snelheidslimieten die niet klopten zoals op de snelweg na 19:00. Die regeling is in Nederland toch alweer een tijdje waardoor dat toch echt wel in orde mag zijn imo.

@Bommes ziet er goed uit, maar echt een lichtgewicht is die helm niet met 1698Gram :'(
Ik heb vorige week ook een tablet op mijn motor gezet (Tenere 700). Je went heel snel aan de extra ruimte! Vooral bij het offroad rijden prettig. Ik ben voor de DMD-T865 Nav Tab gegaan, daar zat meteen een houder met laadmogelijkheid en de DMD2 software bij (lifetime licentie) en een "slotje" op de houder waarmee de tablet er niet zomaar uit gaat (al zal die niet bestand zijn tegen wat grof geweld)
Op mijn stuur heb ik de BarButtons van JAX geplaatst, daarmee kan ik met mijn handen aan het stuur de tablet bedienen.

Ik gebruik voor het navigeren 3 verschillende opties:

Offroad:
DMD2, gratis android app maar je moet dan nog wel de kaart los aanschaffen https://www.drivemodedashboard.com

Routes:
MRA Navigation Next. Werkt intussen super goed!
https://mranavigationnext.app

A>B Routes:
Google maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

mark_78 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb vorige week ook een tablet op mijn motor gezet (Tenere 700). Je went heel snel aan de extra ruimte! Vooral bij het offroad rijden prettig. Ik ben voor de DMD-T865 Nav Tab gegaan, daar zat meteen een houder met laadmogelijkheid en de DMD2 software bij (lifetime licentie) en een "slotje" op de houder waarmee de tablet er niet zomaar uit gaat (al zal die niet bestand zijn tegen wat grof geweld)
Op mijn stuur heb ik de BarButtons van JAX geplaatst, daarmee kan ik met mijn handen aan het stuur de tablet bedienen.

Ik gebruik voor het navigeren 3 verschillende opties:

Offroad:
DMD2, gratis android app maar je moet dan nog wel de kaart los aanschaffen https://www.drivemodedashboard.com

Routes:
MRA Navigation Next. Werkt intussen super goed!
https://mranavigationnext.app

A>B Routes:
Google maps
Fotoooooosss

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark_78
Even gekeken, blijkbaar heb ik nog geen duidelijke foto's van de nieuwe setup. Ik zet hem zometeen even buiten voor wat meer licht en schiet er dan een paar plaatjes van!

Als "voorproefje" kun je in dit korte filmpje op het einde een paar keer in tablet in actie/beeld zien (TET ritje met Melkunie afgelopen zaterdag):

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/id9B5F0VD8Y3mrzvMGebEgY6v_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B4mulqAVoONXsEIQVGf8ELAo.png?f=fotoalbum_large

Hmm dit doet me denken aan iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:44:
Zo heb ik iedere verkeersdrempel in Katwijk gezien omdat ik een bochtige route langs de kust wilde doen met de TomTom. Kan natuurlijk ook helemaal niet in Nederland. 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mark_78
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_OrWnxMAjunX3neCgDzUlHMIf3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNmnA0bSODD2JhSRUqyEIzqV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zo, toch nog maar even een nieuw setje Road 5 besteld.
Gisteravond zat ik wat dingetjes te checken, en toch ook maar even de profieldiepte gemeten. 2-3mm op dit moment. Na 6.500km op de Michelin Road 6. Kortom, er zit nog zo'n 1500km leven in, en dan mogen ze er onderuit.

Ondanks dat ik 2x naar het Schwarzwald op en neer ben geweest en dus wat meer rechtdoorkilometers heb gemaakt dan normaal, plus ook flink wat kilometers met duo heb gereden...
Dan hebben ze dezelfde levensduur als de Road 5... Maar zijn wel een stuk duurder. Mijn volgende setje wordt weer een Michelin Road 5. ;)
Het verschil: de groeven van de Road 6 lopen wat verder door naar de zijkanten waar de Road 5 op de flanken bijna een slick is. In de regen is dat dan ook wat minder. Maar ach, zo heel spannend is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Zo heb ik iedere verkeersdrempel in Katwijk gezien omdat ik een bochtige route langs de kust wilde doen met de TomTom. Kan natuurlijk ook helemaal niet in Nederland. 8)7
Dat was voor mij de reden om over te stappen van TomTom naar Garmin. De avontuurlijke route functie van Garmin is ook ruk, maar daar kan je nog een aparte kaart inladen (middels een micro SD kaartje) waarop de leuke binnendoor wegen zijn gekenmerkt als voorkeurswegen.

Bij WayPoint kan je deze kopen https://www.gps.nl/kaartmateriaal/onroute_motorkaart.html

Bij deze routekaart wordt zoveel mogelijk vermeden dat je door de bebouwde kom rijdt. Dus als er een mogelijke route is die niet door een dorp of stad gaat zal de navi deze route nemen. Ook doorgaande N wegen worden zoveel mogelijk vermeden. Je houdt dan de leuke binnendoor weggetjes over. Let wel op dat het dan zomaar een stuk langer duurt voordat je op je bestemming aankomt. Maar je kan makkelijk switchen van de standaard kaart naar de OnRoute kaart.

Persoonlijk was ik helemaal klaar met het rijden in NL omdat TomTom mij bij een bochtige route gewoon een woonerf of industrie terrein opstuurde. Met de Garmin incl. OnRoute kaart heb ik hier geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik ben sowieso helemaal klaar met het rijden in nederland, en doe het dan ook zo min mogelijk. Dat staat alleen volledig los van de navigatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Nice, meteen een windscherm extensie erbij gekregen ;-)

Hoe is de helderheid van dat ding in daglicht?

🇺🇦

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, gisteren teruggekomen van mijn 5 landen reis. Zo'n 5,300 km in 13 dagen. Erg bijzondere trip, vooral het deel in Oekraïne om obvious redenen. Nu klaarmaken voor mijn vakantie met vrouwlief naar Praag, vertrekken morgen met de auto. Hoop later nog een trip raportje te schrijven met wat foto's, indien interesse :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Oh zeker!
En 400km per dag gemiddeld is behoorlijk stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Altijd leuk om te lezen @LankHoar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Herinner mij ineens deze koekert....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MLlZRKB.jpeg

spoiler:
ja dat is een galaxy fold....op een magneetmount zelfs :X

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:08:
Ik ben sowieso helemaal klaar met het rijden in nederland, en doe het dan ook zo min mogelijk. Dat staat alleen volledig los van de navigatie. ;)
Je hebt je motor nu gewoon permanent voor het terras geparkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Met de trailer naar de grens _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark_78
Nycrea schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Nice, meteen een windscherm extensie erbij gekregen ;-)

Hoe is de helderheid van dat ding in daglicht?
Het scherm geeft 800 nit. Afgelopen zondag was het voornamelijk bewolkt met af en toe wat zon. Ik heb geen moment gehad dat ik de route niet kon zien op de kaart.
Maar de ervaring tot nu toe zijn een paar kleine avond rondjes en afgelopen zaterdag de TET. Of het genoeg is en of er andere nadelen zijn moet ik nog ondervinden.
Ik heb dankzij de tablet afgelopen zaterdag wel 2 dingen geleerd..
- Als je je contact en het scherm aan laat staan en je gaat iets te lang pauze houden dan loopt je accu leeg... :X
- Een Tenere700 kun je "aanduwen" zodat je toch verder kan (met dank aan Melkunie) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
A13X schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:02:
[...]

spoiler:
Magneetmount? ... Zijn geen goedkope telefoons,. ik hoop niet dat hij probeert om offroad te rijden met die fold erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
geert_s schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:05:
[...]

65km op cruise control naar de grens met België of Duitsland, en dan wordt het vanaf daar al vrij snel een stuk leuker. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik ben door dat apparaat van jou wel weer in de verleiding gekomen die kleinere 5.7"-versie te kopen...
Maar omdat je geld maar één keer kunt uitgeven heb ik zojuist toch maar vlug een nieuwe helm besteld :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZ3V96Pm.jpg + Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WZg8GF6m.png

Edit:
Zie net dat OsmAnd+ op het moment 50% korting heeft, voor wie nog zat te twijfelen over de volle 30 euro:
Android: https://bit.ly/34GJQCB
iOS: https://apple.co/2KfTfqD

[ Voor 40% gewijzigd door Melkunie op 28-07-2023 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Via de F-Droid app store kun je OSMAND~ gratis downloaden. Dat is de pro versie. Enige wat anders is, is dat er geen google integratie meer in zit, dus Apple Carplay, Android auto werkt niet. De rest werkt wel.

F-Droid is een alternatieve app store buiten Google om.

Edit: Hier te downloaden https://f-droid.org/packages/net.osmand.plus/
Dit is geen illegale software, even om duidelijk te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door nldls op 28-07-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:44

_Apache_

For life.

Hmm. Het valt me nu wel op dat ik wat krassen krijg rond het contactslot. Van het bewegen van andere sleutels.
De sleutels aan de bos zijn nieuw, en zitten dus scherpe randjes aan.

Hoe houden jullie dat netjes?
Sleutela aan een andere bos? Lijkt mij onhandig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
_Apache_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:24:
Hmm. Het valt me nu wel op dat ik wat krassen krijg rond het contactslot. Van het bewegen van andere sleutels.

Maar zo doe ik het toch wél!
Motorsleutel + slotsleutel bij elkaar, en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52

Geen sleutels eraan, of een Orbitkey of iets dergelijks gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
nldls schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:39:
Via de F-Droid app store kun je OSMAND~ gratis downloaden. Dat is de pro versie. Enige wat anders is, is dat er geen google integratie meer in zit, dus Apple Carplay, Android auto werkt niet. De rest werkt wel.

F-Droid is een alternatieve app store buiten Google om.

Edit: Hier te downloaden https://f-droid.org/packages/net.osmand.plus/
Dit is geen illegale software, even om duidelijk te zijn.
Niet om roomser dan de paus te zijn en ik wil ook geen software/piraterij discussie opstarten. Maar dit is gewoon een unlocked versie zonder ervoor te betalen. Wat is daar niet illegaal aan ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:36

Afbeeldingslocatie: https://www.kfm-motorraeder.de/webimg/yamaha/yamaha_N13NK00500C0.jpg
Ik heb voor 1 motor deze sleutelhanger. Ideaal, motorsleutel aan de ring, in het zakje zit nog een ring waar de sleutel van het slot aan zit. Hierdoor steekt de andere sleutel dus niet uit.

Helaas wordt deze niet meer gemaakt en kan ik niet iets vergelijkbaars vinden. Dus voor de andere 2 motoren helaas 2 losse sleutels.

[ Voor 3% gewijzigd door Mitssz op 28-07-2023 19:27 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

Los van de krasjes, is het metaal van de contactsleutels meestal heel zacht. Daar waarschuwde de Honda dealer me al voor bij mijn eerste motor. Geen gewicht er aan hangen, geen flapperende dingen zoals die "remove before flight" tags. Je sleutel en slot lubbert gewoon uit.

Dus ik heb er alleen een ringetje aan hangen. De rest van de sleutels zitten aan een sleutelhanger met een karabijnhaakje. De contactsleutel hang ik daar altijd aan zodra die niet in de motor steekt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo lang die geen 88 mph gaat rijden zal die vast niet uit de tijd gaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:17
A13X schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:02:
[...]

[Afbeelding]

spoiler:
Als het gaat gaat het O-) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Los van de krasjes, is het metaal van de contactsleutels meestal heel zacht. Daar waarschuwde de Honda dealer me al voor bij mijn eerste motor. Geen gewicht er aan hangen, geen flapperende dingen zoals die "remove before flight" tags. Je sleutel en slot lubbert gewoon uit.

Dus ik heb er alleen een ringetje aan hangen. De rest van de sleutels zitten aan een sleutelhanger met een karabijnhaakje. De contactsleutel hang ik daar altijd aan zodra die niet in de motor steekt. :)
dat kan simpeler... keyless ride ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:35:
Zo, gisteren teruggekomen van mijn 5 landen reis. Zo'n 5,300 km in 13 dagen. Erg bijzondere trip, vooral het deel in Oekraïne om obvious redenen. Nu klaarmaken voor mijn vakantie met vrouwlief naar Praag, vertrekken morgen met de auto. Hoop later nog een trip raportje te schrijven met wat foto's, indien interesse :)
Ik vind dat erg rap :X.
De Road 5 GT die ik onder mijn FJR heb zitten is aan vervanging toe. De slijtnokjes zijn nu plat. De band heeft bijna 20k km gelopen. :)

Ik forens er vooral mee.

Vervangen in sept 2018, bij 154500km. Nu 174k km. En ja die gaat er direct weer dezelfde onder.

-
Bedankt voor de tips, ik ga eens ietsvan een sleutelhanger zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Heb me overigens opgegeven voor de cursus Risico herkennen van de KNMV.
Geen flauw idee of ik het nodig heb, maar zal er vast wel wat van leren :+ Kost normaal €260,- maar krijg je subsidie op waardoor de cursus nog maar 50,- kost. Maar dit verschilt per provincie.

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 29-07-2023 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@harley helm is inderdaad niet heel erg licht gewicht, maar ik heb daar totaal geen last van.
Maar goed dat is erg persoonlijk.

Hebben jullie trouwens binnenbanden liggen bij jullie op de zaak??
Wil voor mijn tripje wel een reserve band mee nemen.
19 inch (voorwiel) voldoet in geval van nood voor zowel achter (17inch) als voor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
@Bommes Jazeker hebben we die liggen. wel alleen "gewone" geen "offroad" ( die zijn dikker maar niet geschikt voor snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

Hkuit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:32:
[...]

Maar zo doe ik het toch wél!
Motorsleutel + slotsleutel bij elkaar, en meer niet.
Same here. Heb voor de motor een klein bosje met de motorsleutel zelf, en die van de topkoffer en het kettingslot. Huissleutel e.d heb ik dan op zak.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
harley schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Niet om roomser dan de paus te zijn en ik wil ook geen software/piraterij discussie opstarten. Maar dit is gewoon een unlocked versie zonder ervoor te betalen. Wat is daar niet illegaal aan ?
Die via F-Droid wordt niet uitgegeven door OsmAnd BV maar gecompileerd uit de broncode die ze op Github hebben staan. Het is natuurlijk wel gebouwd op OpenStreetMap, misschien dat het daarom toegestaan is. De makers weten er in ieder geval van en doen er niets aan, (kwam op de subreddit een paar keer voorbij), dus het zal inderdaad wel goed zitten.

Maar zo'n klein bedrijfje uit Amstelveen steun ik wel graag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Het is rustig hier. Misschien door de vakantie of het mooie weer.
Heeft iemand nog tips voor leuke YouTube-content over motoren en motorreizen?
Iets wat hier nog niet echt voorbij is gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door badkuip op 29-07-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Destruction schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:09:
[...]

Same here. Heb voor de motor een klein bosje met de motorsleutel zelf, en die van de topkoffer en het kettingslot. Huissleutel e.d heb ik dan op zak.
Dat heb ik hier dus ook. Huissleutels en anderen aan ene losse bos.
Motor sleutel zit met topkoffersleutel en remschijfslot aan 1 mini bos.
Maar alletwee die sleutels zijn scherp. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
badkuip schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:33:
Ken je c90 adventures al ?
Die gast spoort niet, laatste 5 filmpjes zijn in een mini jeep. Maar door voor heeft ie behoorlijk wat afgereisd met zijn Honda c90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 17-09 07:18

cooper_s1

MINI's rule

harley schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Ken je c90 adventures al ?
Die gast spoort niet, laatste 5 filmpjes zijn in een mini jeep. Maar door voor heeft ie behoorlijk wat afgereisd met zijn Honda c90
Ed March is brilliant, ik heb zijn DVD Malaysia to the UK en ook zijn reis van alaska naar vuurland (dat was de bedoeling in elk geval)
Maar ook heb ik uit de oude doos van Austin Vince (legend) Mondo Enduro en Terra Circa.
Dat zijn wel dé must see dingen als je van adventure biking e.d. houdt.
Zijn vrouw Loïs Price heeft ook leuke films gemaakt... vergeet Itchy Boots niet eh... te veel om op te noemen eigenlijk.
Of deze gast: https://www.youtube.com/@maxitouring/videos
op een puch maxi naar Mongolië

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Ik weet niet of ik deze reeds gedeeld had hier, maar dan nogmaals:
https://www.advrider.com/...-the-dr650/#comments-wrap

Om de DR 650 weer nieuw leven in te blazen, lijkt me geweldig als deze motor weer Europa in
zou komen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
De oude reis vlogs van Pedro Moto
https://youtube.com/playl...dOqMKJ9deK3wmw7iSGK3pnLCD

Of anders de Australische outback

Arieman flink aan het gassen in een werkelijk fantastische omgeving.

Of de uber droogkloot Haye:
https://youtube.com/playl...3CNkVorU9zrqu438qUabniiGA
Zeker de moeite waard om zijn reis te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ehhh wacht wat?

Ik ga, als ik met de motor ga tanken altijd naar een pomp met een pin automaat in de pomp zelf. Dat scheelt uitkleden als ik niet in de shop zelf hoef te betalen.

Zo een pomp laat je zonder pas niet tanken of niet tanken als je geem saldo hebt.

Op de datum in kwestie heb ik mijn CC gebruikt

Kom ik gister thuis ligt er een deurwaardersbrief omdat ik was weggereden zonder te betalen... motorfiets nummerbord was vermeld.

Ehh wut?

Ik check morgen of ik wat aan mijn rechtsbijstand heb maar heeft iemand wel eens hiermee te maken gehad?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:27:
Ehhh wacht wat?

Ik ga, als ik met de motor ga tanken altijd naar een pomp met een pin automaat in de pomp zelf. Dat scheelt uitkleden als ik niet in de shop zelf hoef te betalen.

Zo een pomp laat je zonder pas niet tanken of niet tanken als je geem saldo hebt.

Kom ik gister thuis ligt er een deurwaardersbrief omdat ik was weggereden zonder te betalen... motorfiets nummerbord was vermeld.

Ehh wut?

Ik check morgen of ik wat aan mijn rechtsbijstand heb maar heeft iemand wel eens hiermee te maken gehad?
Geen ervaring mee eigenlijk, maar het lijkt me dat je vrij eenvoudig de datum/tijd kan matchen met je rekening afschrift toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@ROFLASTC Als de CC gebruikt is kun je toch in de gebruiksgegevens bekijken of er een boeking gedaan is op die datum? Wanneer je die hebt kun je dat toch naar het incassobureau/deurwaarder* sturen met de melding dat ze daar naar op zoek moeten voor een oplossing?

* Haal incassobureau en deurwaarder alsjeblieft niet door elkaar, ze verschillen nogal in rechten en plichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:17
Idd CC afschrift naar het incassoburo sturen en ze een fijne dag wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ROFLASTC schreef op zondag 30 juli 2023 @ 17:27:
Ehhh wacht wat?

Ehh wut?

Waarschijnlijk de pomp naast je oid? Gewoon mailen en om meer informatie vragen. Zolang je in contact bent en meewerkt zullen ze geen verdere stappen ondernemen, ondanks dat ze flink blaffen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:20
harley schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:57:
Google Maps geeft toch ook nog altijd niet de juiste snelheidslimiet aan op de snelweg? Bij mij de laatste keer i.i.g. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

@ROFLASTC Aantal scenario's mogelijk:
- storing bij de pomp, die wel je cc accepteerd maar vervolgens niets afschrijft.
- iemand die jouw kenteken heeft vervalst (onwaarschijnlijk dat dat precies op jouw tanktijd/pomp gebeurd, dus eenvoudig te achterhalen).
- Verkeerde video-opname of foutieve follow-up van jouw tankbeurt.

Zoals Noes zegt, ff informeren waar ze die vordering op baseren, Ook ff nakijken of je cc wel belast is voor die tankbeurt, zo niet, dan was het een storing en moet je idd alsnog betalen maar wel zonder bijkomende kosten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:20
MichielK71 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:55:
[...]
Bij deze routekaart wordt zoveel mogelijk vermeden dat je door de bebouwde kom rijdt. Dus als er een mogelijke route is die niet door een dorp of stad gaat zal de navi deze route nemen. Ook doorgaande N wegen worden zoveel mogelijk vermeden. Je houdt dan de leuke binnendoor weggetjes over. Let wel op dat het dan zomaar een stuk langer duurt voordat je op je bestemming aankomt. Maar je kan makkelijk switchen van de standaard kaart naar de OnRoute kaart.

Persoonlijk was ik helemaal klaar met het rijden in NL omdat TomTom mij bij een bochtige route gewoon een woonerf of industrie terrein opstuurde. Met de Garmin incl. OnRoute kaart heb ik hier geen last van.
Ik ben zelf ook te spreken over de OnRoute motorkaart, wat mij betreft de beste optie voor als je een leuke route wil rijden zonder na te denken. Zelfs in Nederland weet hij me vaak te verrassen met interessante wegen en hij stuurt inderdaad mooi om kernen heen. Nadeel is dat de routes een enkele keer wel erg veel tijd kosten.

Momenteel ben ik wat aan het experimenteren met de diverse navigatie apps om eens te kijken of dat beter bevalt dan een Garmin. Voor de routes waarbij er wel enige tijdsdruk is om op de bestemming te komen vind ik Kurviger fijn werken omdat je d.m.v. tussenpunten segmenten kan creëren waarvoor je dan per segment kan bepalen hoe snel of kronkelig je die wil afleggen.

Wat ik niet begrijp is waarom Calimoto zo populair is, vrij duur met weinig instelmogelijkheden. Heb er wel eens interessante routes mee gereden in het Zwarte Woud maar daar zou de uitdaging zijn geweest om er een saaie route van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@ROFLASTC niet bij iedere pomp waaraan je buiten kúnt pinnen, móet je ook buiten pinnen. Dan kan het voorkomen dat je pintransactie niet goed is gegaan, waarna je alsnog kunt tanken.

[ Voor 3% gewijzigd door saviour op 02-08-2023 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 17-09 11:29
Vanochtend maar ff geswitcht van zomer motorkleding naar het normale motorpak. :P
Het regende nogal -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Willem30 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:20:
Vanochtend maar ff geswitcht van zomer motorkleding naar het normale motorpak. :P
Het regende nogal -O-
Was vanochtend een goede test voor de waterdichtheid van je pak inderdaad. Niet met vlag en wimpel geslaagd bij mij helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik vind Adam Riemann echt ontspannend om te kijken....echte Aussie....zit veel in de endurohoek maar die gast is zo relaxed om naar te luisteren, zwaar accent en heerlijk down to earth en lekker droge humor.
Leuke verslagen van fabriekpresentatie demoritjes tot enduro-tips.

Ik kan vooral even zijn playlist van zijn XRV750 Africa Twin aanraden The War Horse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anNlpZYTMmARHXVdqINHIHEAllc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVT6tr3Jnn7hqtxATBkZePIc.jpg?f=fotoalbum_large

@harley zijn tip is echt leuk, die Ed March is kneitergek _O-

Nomad Sweden vind ik ook leuke reisverslagen maken, paar leipe zweden.

Vooral hilarisch als ze Hungary in willen rijden in hun Balkan-avontuur.......verder zeg ik niks :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Was allang blij dat dit weekend gewoon perfect weer was!
De voorspellingen waren niet best, maar uiteindelijk 3 druppels regen gezien.

Edit: Nomad Sweden is inderdaad ook leuk en informatief. Lekker kalme vent die duidelijk dingen uitlegt en de trips zijn ook lekker vlot.

[ Voor 34% gewijzigd door kneusteun op 31-07-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
kneusteun schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:01:
Was allang blij dat dit weekend gewoon perfect weer was!
De voorspellingen waren niet best, maar uiteindelijk 3 druppels regen gezien.
Nou hier was het anders goed buienradar in de gaten houden, we hebben in t zuiden des lands wel wat stortbuien gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:51
Aantal hier al genoemd, maar ik kan echt genieten van:
- Haye op reis (oud kanaal, maar heerlijke droge humor)
- Nomad Sweden (vooral hun langere trips)
- Ed March (99% mafkees, 100% held)
- 44Teeth (Britse humor, hun Budget Bike Battle series zijn fantastisch)
- Doodle on a Motorcycle (diverse trips, leuk en interessant)
- Bret Tkacs (veel info over technieken, voornamelijk offroad maar zeer interessant)

En zo zijn er nog wel wat, maar deze kijk ik graag.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@badkuip

naast de Hollandse Itchyboots hebben we ook nog:

Off she goes:
https://www.youtube.com/@OffSheGoesADV

On her bike:
https://www.youtube.com/channel/UCwn9AheYpfc4F62EZKsOEhw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op maandag 31 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Was vanochtend een goede test voor de waterdichtheid van je pak inderdaad. Niet met vlag en wimpel geslaagd bij mij helaas.
Wat is een beetje de norm voor een Revit Poseidon Trench Gore Tex pak?

Ik merkte vorige week dat deze onder mijn linker oksel doorlekte. Niet zeiknat, maar een plek wat nat is. Zag dat de ritsen op mijn rug nog open stonden, maar daar was ik droog. Ook dacht ik dat het mogelijk kon komen omdat ik vaak met rugzak rij, maar ook zonder rugzak last van dit.

Voor het weekend maar even mn pak gewassen met speciale middel voor Gore Tex, maar in het weekend reed ik in een kleine bui en weer (wel minder) doorlekken op dezelfde plek.

Heb pak gekocht in 2020 dus zeker niet de ouderdom (lijkt mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

iMars schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Wat is een beetje de norm voor een Revit Poseidon Gore Tex pak?

Ik merkte vorige week dat deze onder mijn linker oksel doorlekte. Niet zeiknat, maar een plek wat nat is. Zag dat de ritsen op mijn rug nog open stonden, maar daar was ik droog. Ook dacht ik dat het mogelijk kon komen omdat ik vaak met rugzak rij, maar ook zonder rugzak last van dit.

Voor het weekend maar even mn pak gewassen met speciale middel voor Gore Tex, maar in het weekend reed ik in een kleine bui en weer (wel minder) doorlekken op dezelfde plek.

Zou niet moeten mogen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Een lekkend goretex pak van drie jaar oud legde ik op de balie van de shop waar die vandaan kwam.

Dat zou, IMHO, niet mogen.

Ruim ervaring met diverse merken goretex wandel- en bergspul, van sportschoenen, bergschoenen, en van broeken tot jassen. Zelfs mijn 23 jaar oude Berghaus jas is nog 100% waterdicht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik neem aan dat je dan 23 jaar lang incl. onderhoud doet?

Ik heb wat extreme gore-tex kleding gehad uit mijn snowboard tijd, en kan je vertellen dat een jas van 1300,- met 5 lagen gore-tex gewoon netjes elk jaar behandeld moet worden om het allemaal waterdicht te houden.

Maar na 10 jaar was het wel echt op.....

In het begin werkte het super, maar na een tijdje was de stof op plekken van de naden helemaal op. De naden waren nog zelfs dubbel gemaakt en met 2 lagen weer dicht geplakt/fused, maar het begon toch echt wel te lekken.

Gore-tex is echt wel fijn, maar moet goed onderhouden worden en slijtage gaat hoe dan ook gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Geen idee wat de norm is, maar een Gore-tex pak hoort geen water door te laten in dit weer. Als ik even snel Google naar die jas, dan zie ik iets van ventilatie vlakbij de oksels? Grote kans dat daar water doorheen komt. Ik zou toch even informeren over de garantie, want het hoort niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:21:
Ik neem aan dat je dan 23 jaar lang incl. onderhoud doet?

Ik heb wat extreme gore-tex kleding gehad uit mijn snowboard tijd, en kan je vertellen dat een jas van 1300,- met 5 lagen gore-tex gewoon netjes elk jaar behandeld moet worden om het allemaal waterdicht te houden.

Maar na 10 jaar was het wel echt op.....

In het begin werkte het super, maar na een tijdje was de stof op plekken van de naden helemaal op. De naden waren nog zelfs dubbel gemaakt en met 2 lagen weer dicht geplakt/fused, maar het begon toch echt wel te lekken.

Gore-tex is echt wel fijn, maar moet goed onderhouden worden en slijtage gaat hoe dan ook gebeuren.
Zijn dat guldens of euro’s ;)

Ik heb niet gek veel aandacht besteed aan onderhoud, maximaal 2 x jaar zacht wasje met wat speciaal sop en dat was het. Veel rugzakwerk en nooit lekkage gehad, dat was met allerlei andere technische nepGTX wel anders :P

Anyway, zoals altijd……YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat was euro.
Niet dat ik dat ervoor betaald had natuurlijk, maar is wel lang mijn favoriete wintersport jas geweest.

Gelukkig was mijn pa brandweercommandant dus gooide ik al mijn Gore-tex meuk bij hun mee.
Want ook die pakken werden netjes om de zoveel tijd weer behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
Heb het al eerder gedeeld maar is even geleden dus Rocky mountain ATV met een 500€ dirtbike challenge:
YouTube: We're Taking $500 Dirt Bikes WHERE?! | 5 Miles of Hell $500 Motorcyc...
en het vervolg
YouTube: We're RACING $500 Dirt Bikes! | Extreme Enduro $500 Motorcycle Chall...

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhZWV8FCxiaUL0M9OIWWANzcB6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WnaP46nCY2jd38CqnYWge1bZ.png?f=fotoalbum_large

Gisteren deze parel van een motor opgehaald! Een BMW F 750 GS in de Triple Black kleurstelling uit 2022. Nauwelijks nog ingereden met compleet een koffer set + navigatie.

Wat een genot om erop te rijden, vergeleken met mijn oude CB 500 F (die het nog uitstekend doet!) echt een enorme vooruitgang haha :P

Alleen jammer van het weer vandaag... :|

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:37:
[...]

Geen idee wat de norm is, maar een Gore-tex pak hoort geen water door te laten in dit weer. Als ik even snel Google naar die jas, dan zie ik iets van ventilatie vlakbij de oksels? Grote kans dat daar water doorheen komt. Ik zou toch even informeren over de garantie, want het hoort niet natuurlijk.
Volgens de website van Revit zelf heb ik "GUARANTEED TO KEEP YOU DRY™ BELOFTE (GORE-TEX)"...

Zal eens langs de winkel gaan. Enige nadeel is, ik heb maar 2 pakken, deze gore-tex, en een doorwaai. Met komende tijd veel slecht weer kan ik m ook weer niet missen. Misschien maar even wachten voordat ik op vakantie ga, dan heb ik 'm toch niet nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

iMars schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:33:
[...]

Volgens de website van Revit zelf heb ik "GUARANTEED TO KEEP YOU DRY™ BELOFTE (GORE-TEX)"...

Zal eens langs de winkel gaan. Enige nadeel is, ik heb maar 2 pakken, deze gore-tex, en een doorwaai. Met komende tijd veel slecht weer kan ik m ook weer niet missen. Misschien maar even wachten voordat ik op vakantie ga, dan heb ik 'm toch niet nodig ;)
Een Goretex reparatie duurt doorgaans 6-8 weken. Dus moet je lange vakantie nemen ;)

Tenzij ze besluiten hem te vervangen voor je, dat kan denk ik wel sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 01-08-2023 07:15 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MysticX schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:41:
[Afbeelding]

Gisteren deze parel van een motor opgehaald! Een BMW F 750 GS in de Triple Black kleurstelling uit 2022. Nauwelijks nog ingereden met compleet een koffer set + navigatie.

Wat een genot om erop te rijden, vergeleken met mijn oude CB 500 F (die het nog uitstekend doet!) echt een enorme vooruitgang haha :P

pwoh _/-\o_

Dat is echt een hele dikke fiets joh :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@iMars het druppelt niet toevallig van je helm langs je nek naar je oksel? Schouder is droog?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:12
_Apache_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Ik vind dat erg rap :X.
De Road 5 GT die ik onder mijn FJR heb zitten is aan vervanging toe. De slijtnokjes zijn nu plat. De band heeft bijna 20k km gelopen. :)

Ik forens er vooral mee.

Vervangen in sept 2018, bij 154500km. Nu 174k km. En ja die gaat er direct weer dezelfde onder.

-
Bedankt voor de tips, ik ga eens ietsvan een sleutelhanger zoeken.
Hier mijn achterband vervangen bij 30k, ook vooral woon/werk verkeer. _/-\o_
Blijf het knap vinden. Motor DL1050.
Bij mijn TL1000S rijd ik hooguit 5000km met een achterband........ :X
In basis hetzelfde blok....... zit alleen 25 jaar tussen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

_eLMo_ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 07:36:
@iMars het druppelt niet toevallig van je helm langs je nek naar je oksel? Schouder is droog?
Nou mijn twee ritsen op mijn rug stonden nog steeds open, dat was het eerste waar ik aan dacht. Maar het is echt alleen onder mijn linker arm aan de zijkant. Schouders en de rest is gewoon droog. Mijn aanname is dat mijn nek, schouder en/of rug dan ook net zo nat moet zijn (de pad hoe het water loopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Even anders dan Youtube kanalen... weet er iemand nog leuke podcasts over motoren en alles eromheen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
MysticX schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:41:
[Afbeelding]

Mooi ding. Zit geen spatje op zo te zien. Ga je vast veel plezier van hebben 🥳.

Zelf heb ik een mooi modetasje gehaald. Heel handig, past een 800ml Dopper in plus wat ander klein spul zoals portemonnee, sleutels, etc. En magnetisch dus makkelijk mee te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P_dBZfR82ES5Vz7pINT1ASWT5Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCOfmPkvogabZfcbqFulUxIY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
@MysticX Mooie motor, jammer dat er geen spaakwielen inzitten ;)

@gebruikershaes magneet is handig, zorg wel dat het echt schoon is als je geen krassen op je tank wilt. Daarom zijn die met ring op de tankdop zo fijn, klikken goed vast makkelijk los te halen maar geen contact met de tank !

Pagina: 1 ... 3 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.