:strip_exif()/f/image/xheUZcovjDPd3MspRN1eogzA.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen zaterdag een leuk ritje gedaan, was eigenlijk de bedoeling om Luxemburg te halen, maar we zijn vlak voor de grens weer huiswaarts gegaan om de F1 kwali niet te missen
:strip_exif()/f/image/LVZ0EDFgcEbCCUmjGrQDMEjc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IbQnbARPVlZF0hu5yOfDuczv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door ricjuh op 24-07-2023 10:27 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 6% gewijzigd door ricjuh op 24-07-2023 10:27 ]
Wel grappig.. toen ik fotos stond te maken liepen er 2 kerels naar mijn motor en begonnen meteen over de wrap the discussieren.. wat bleek.. het waren de bestuurders (en eigenaar) van de Ferrari en de Alfa Romeo..ToolkiT schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:18:
Zo irritant als je een foto van je motor wil maken en er staan wat oude wrakken in beeld[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heb je een linkje voor het CarPlay schermpje?Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
Heb laatst mijn Garmin vervangen door een extern Apple Carplay schermpje. nu nog eens kijken wanneer ik tijd heb om het te gaan testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ook een foto van de andere kant?Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
Heb laatst mijn Garmin vervangen door een extern Apple Carplay schermpje. nu nog eens kijken wanneer ik tijd heb om het te gaan testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen.. staat bij mij ook nog op mijn wensenlijstjeEppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Doet die ook Android Auto?Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk, dat is interressantEppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Fraggert schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:53:
[...]
Kijk, dat is interressantheb je een linkje?
[ Voor 4% gewijzigd door LaborGardens op 24-07-2023 13:28 ]
€237 daar koop je ook een waterdichte Android voor... en hou je geld over.. (heb ik gedaan)LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:26:
[...]
[...]
[...]
[...]
edit:
Tegelijk gereageerd... jouw linkje is goedkoper dan de mijne
Vermoedelijk gaat het hierom: https://www.ottocast.com/...id-auto-waterproof-screen
De afbeeldingen lijken in ieder geval heel erg op de unit op de foto van @Eppo ©
Dat niet alleen. Met draadloos CarPlay zul je de batterij van je telefoon denk ik heel snel leegtrekken. Die ga je dan op een of andere manier toch ook moeten laden. Doe je dat terwijl die in je zak zit of “hang” je die dan ook maar aan je stuur in een houder… waardoor je nóg een apparaat daar hebt zitten.ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:07:
[...]
€237 daar koop je ook een waterdichte Android voor... en hou je geld over.. (heb ik gedaan)
Ben benieuwd wat een fijnere UI is..
Onder je zadel.LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Dat niet alleen. Met draadloos CarPlay zul je de batterij van je telefoon denk ik heel snel leegtrekken. Die ga je dan op een of andere manier toch ook moeten laden. Doe je dat terwijl die in je zak zit of “hang” je die dan ook maar aan je stuur in een houder… waardoor je nóg een apparaat daar hebt zitten.
Smart thinking. Als je tenminste een motor hebt met de nodige ruimte aldaar én een aansluiting voor laden.
[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 24-07-2023 14:49 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Wellicht kan je op een exploded view tekening vinden welke bout erin zit? Kan helpen met links- of rechtsom.Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:48:
Graf!
Ketting vervangen van de VFR 800 Fi.
Excenterwiel zit muurvast, dus ketting is niet meer op slapste stand te zetten. Dan denk je gaan we de bout bij swingarm loshalen voor wat schoonmaak werk, Ook muurvast en eigenlijk geen idee of die links of rechtsom moet
XBL: DonFrans
Normaliter is 't DROL principe toepasbaar toch? Dicht Rechts, Open LinksRubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:48:
Graf!
Ketting vervangen van de VFR 800 Fi.
Excenterwiel zit muurvast, dus ketting is niet meer op slapste stand te zetten. Dan denk je gaan we de bout bij swingarm loshalen voor wat schoonmaak werk, Ook muurvast en eigenlijk geen idee of die links of rechtsom moet
Ja ik wil dus juist mijn telefoon eraf hebben, zodat die niet vol met zand,water etc komt. Of bij een val dat ik mijn telefoon nog kan gebruiken voor eventueel hulpLaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Dat niet alleen. Met draadloos CarPlay zul je de batterij van je telefoon denk ik heel snel leegtrekken. Die ga je dan op een of andere manier toch ook moeten laden. Doe je dat terwijl die in je zak zit of “hang” je die dan ook maar aan je stuur in een houder… waardoor je nóg een apparaat daar hebt zitten.
Bij mij zit de usb aansluiting idd onder de zadel en er kan net een telefoon naast het gereedschapstasje. Maar persoonlijk zie ik niet de meerwaarde van zo’n systeem tov gewoon je telefoon op de stuur mounten.LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Smart thinking. Als je tenminste een motor hebt met de nodige ruimte aldaar én een aansluiting voor laden.
Wel nice, vroeg me alleen af welke Carplay-compatible navi je gebruikt waarmee je "leuke" routes kunt maken/beheren/tonen?Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 24-07-2023 16:00 ]
EU DNS: 86.54.11.100
Klopt. Gestrest op de motor zitten is toch wat anders dan in de auto tijdens de lessen. En 2 uur is ook lang, zelfs al is het 90 minuten zeer geconcentreerd oefeningen doen, want je heb nog geen automatische reflexen en je zit 2 uur in een warm pak in dit warme klamme weer.c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:59:
Gister mijn 1e proefles gehad, totale duur 120 minuten (inclusief heen/terug oefen terrein, dus ongeveer 90 minuten op de motor gezeten). O.a. slalommen gedaan, noodstop en precisiestop.
Na de proefles was ik echt moe, alsof ik aan topsport heb gedaanOp de terug weg (in de auto) voelde ik me erg misselijk.
Door deze ervaring heb ik eigenlijk geen zin in motorlessen. Is het normaal dat je (zo erg) moe bent na zo een dag?
[ Voor 3% gewijzigd door GooBall op 24-07-2023 16:04 ]
Er zijn waarschijnlijk veel meer variabelen aanwezig dan alleen 1.5 á 2 uur op de motor zitten. Het is natuurlijk allemaal nieuw dus je krijgt veel indrukken, misschien niet goed geslapen/gegeten? Het is, voornamelijk aan het begin, ook heel intensief. Het moet natuurlijk geen sleur worden en je moet altijd alert blijven maar je hoeft naarmate je meer op de motor zit minder op de motor zelf te letten en daarmee heb je meer tijd om om je heen te kijken en op het verkeer e.d. te letten (of in dit geval op de oefeningen). Ik moet zelf ook na 1.5 á 2 uur even van de motor af. Als je 't rijden an sich leuk vindt zou ik het doorzetten, als je van de motor afstapte en dacht 'meh viel tegen én ik ben moe' dan zou ik het laten gaan denk ik. Maar dat is mijn meningc-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:59:
Gister mijn 1e proefles gehad, totale duur 120 minuten (inclusief heen/terug oefen terrein, dus ongeveer 90 minuten op de motor gezeten). O.a. slalommen gedaan, noodstop en precisiestop.
Na de proefles was ik echt moe, alsof ik aan topsport heb gedaanOp de terug weg (in de auto) voelde ik me erg misselijk.
Door deze ervaring heb ik eigenlijk geen zin in motorlessen. Is het normaal dat je (zo erg) moe bent na zo een dag?
Wat @GooBall schrijft. Het leren rijden kost gewoon veel inspanning. Ik zou geen lessen nemen langer dan 1 uur. In ieder geval niet in het begin. En de warmte (al valt het nu wel mee) helpt ook niet.c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:59:
Tijdens de oefeningen had ik helemaal niet door dat ik moe was en voelde me ook niet slecht/misselijk. Pas toen ik in de auto stapte had ik door hoe moe ik was en begon ik me misselijk te voelen. Ja, ik had slecht gegeten en weinig vocht.RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:04:
[...]
Er zijn waarschijnlijk veel meer variabelen aanwezig dan alleen 1.5 á 2 uur op de motor zitten. Het is natuurlijk allemaal nieuw dus je krijgt veel indrukken, misschien niet goed geslapen/gegeten? Het is, voornamelijk aan het begin, ook heel intensief. Het moet natuurlijk geen sleur worden en je moet altijd alert blijven maar je hoeft naarmate je meer op de motor zit minder op de motor zelf te letten en daarmee heb je meer tijd om om je heen te kijken en op het verkeer e.d. te letten (of in dit geval op de oefeningen). Ik moet zelf ook na 1.5 á 2 uur even van de motor af. Als je 't rijden an sich leuk vindt zou ik het doorzetten, als je van de motor afstapte en dacht 'meh viel tegen én ik ben moe' dan zou ik het laten gaan denk ik. Maar dat is mijn mening
EU DNS: 86.54.11.100
Goed (of in elk geval íets) eten van tevoren is een hele belangrijke. Ben zelf na de 1e les binnen in de rijschool knock-out gegaan omdat ik dus niet had ontbeten, slecht had geslapen én het van +4 naar +22 ging qua temperatuur...c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Tijdens de oefeningen had ik helemaal niet door dat ik moe was en voelde me ook niet slecht/misselijk. Pas toen ik in de auto stapte had ik door hoe moe ik was en begon ik me misselijk te voelen. Ja, ik had slecht gegeten en weinig vocht.
Heb je toevallig nog een gpx ofzo van de routeNLDViane schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:07:
[...]
Voornamelijk de snelste route. Dag 1 snelweg geblazen tot Memmingen (DE), 700km. Geen aanrader op deze motor, maar sliep bij een bierbrouwer, maakte veel goed!
Motor mocht op deparkeerplaats overnachten, dus toch maar een fotootje voor de verzekering dan... Hier was ze nog schoon[Afbeelding]
Dag 2: Memmingen - Morbegno
De Alpen waren al in zicht, dus de volgende dag nog een uurtje snelweg gereden tot de Oostenrijkse grens om via de Fernpass richting de Imst te rijden. Vanaf hier de snelste (niet-tol)route naar Nauders gekozen, had achteraf nog via Wenns kunnen rijden. Reschenpas gepakt, afgedaald, en daarna de Stilfserjoch op via de oostkant en afgedaald aan de zuidkant.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
M'n gekozen hotel zat in Morbegno, dat bleek echter nog een goede anderhalf uur rijden vanaf Bormio. Geen probleem, Italianen zijn erg lief voor ons motormuizen, maar die tunnels... Volgende keer iets dichterbij een hotelletje zoekenWas ook midden in de spits, dus op een gegeven moment toch maar de TomTom op "bochtige route" gezet om iets in hoogte te klimmen en harder te kunnen dan 30km/h. Het was ook benauwd, dat was 200m hoger minder het geval.
Bij het hotel aangekomen eerst maar de airco aangezet, wat een gouden uitvinding is dat! Ergens onderweg tussen de Stelvio en het hotel ligt nog een magneet van m'n jas, welke de ventilatieflap openhoudt, hier moet even een nieuwe voor komen.
Dag 3: Planloos, 32 graden, zwemmen in het Comomeer? Nee! Volgens de TomTom was er een museum in de buurt, op 40 minuten rijden. Of 3 uur binnendoor, over wat pasjes. De hoogte weer in dus. Via de Passo San Marco naar het zuiden gereden, toen westwaards via wat Passo Culmine San Pietro, afgedaald naar Lecco om in Mandello del Lario bij het Moto Guzzi museum te kijken.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ook daar hadden ze een dikke triple, maar dan in W-vorm. En @Bommes z'n eerste V85TT staat daar gewoon in het museum te stralen. Zeker weten! Waar is die foto nou gebleven...
Aanrader om eens rond te kijken, enkel in het weekend geopend, gratis!
Hierna de snelste route naar het hotel genomen om af te koelen met een biertje.
Dag 4: Morbegno - Bodensee
Het originele plan was om wat passen in Zwitserland te pakken. Splugenpass, San Bernardino, Lucomagno, Oberalp, Tremola (oude Sint Bernhard), en dan te slapen op de Nufenenpass. Had echter geen zin om 50eu+ te betalen voor een schnitzel en wat soep, dus besloten naar de Bodensee te rijden.
De route vanuit Italie tot Chur binnendoor is prachtig welke kant je ook op gaat, maar daarna is het 3 uur afzien in een nooit eindigende 50-zone. Enfin, de route: Morbegno-Chiavenna, Malojapass, door Sankt Moritz gereden, naar de Albulapas. Wat een prachtig land is Zwitserland ook, man...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dan komt het stuk binnendoor afzien tot aan Hohenems (Oostenrijk), waar je eindelijk de snelweg op mag. Had ik nou maar...![]()
Dag 5: Bodensee - Rastatt
Hier was het plan om zo snel mogelijk naar het Zwarte Woud te rijden en daar eens goed te gaan vegen. De overige weggebruikers hadden echter iets gevonden om voor in de rij te staan, weet nog steeds niet wat dat nou was... Bij Villingen het zwarte woud ingereden, en via een uit 3 routea samengestelde route aan de noordwestkant het woud weer uit. Prachtige wegen gezien, maar dit valt toch iets tegen na het alpengeweld. Misschien eens wat meer in de routeplanners neuzen... Einde van de dag blijkt het hotel geen restaurant meer te hebben, maar er zit wederom een bierbrouwerij in de buurt, wat een ramp!
Dag 6: Rastatt-Nederland
Blijft een roteind. Tijd voor een toerbuffel.
[Afbeelding]
Motor-spa!
Nu de keuze: Mysteryland, of eind augustus nog een keer zo'n tour doen. Ben alleen bang dat m'n banden de heenweg niet overleven. Keuzes, keuzes...
[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 24-07-2023 16:38 ]
Heel veel wd40 gebruiken en ik heb hem uiteindelijk los gekregen naar 3 dagen weken in olie en kruipzooiRubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:55:
Inmiddels weet ik welke kant hij op moet voor los.
Tegen de klok in gewoon dus linksom.
Dan nog zit het muurvast, nieuwe ketting kan er dus niet op want excenter staat op max en met nieuwe ketting moet hij op min.
Trek hem gewoon door de rem heen met los proberen te halen.
Over chinese vrienden gesproken..Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:26:
Heb hem bij onze Chinese vrienden vandaan:
Zover was ik nog niet gekomen. Zag wel dat Calimoto Carplay ondersteund, dus denk dat ik die eerst ga proberen.Stalensnuitje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:20:
[...]
Wel nice, vroeg me alleen af welke Carplay-compatible navi je gebruikt waarmee je "leuke" routes kunt maken/beheren/tonen?
Hoe maakt die externe display contact met je telefoon? BT of Wifi?Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:01:
@LaborGardens Ja, lijkt inderdaad gewoon dezelfde.
[...]
Zover was ik nog niet gekomen. Zag wel dat Calimoto Carplay ondersteund, dus denk dat ik die eerst ga proberen.
Goedkoop Android toestelletje had ik ook aangedacht, maar dan zou ik of een tweede abo moeten afsluiten, een dual sim moeten regelen of mijn telefoon de hele tijd als hotspot moeten gebruiken als ik wat muziek wil luisteren. Daarnaast vond ik het Carplay stukje wel grappig op mijn motor. Heb ook geen flauw idee hoe snel het mijn telefoon leeg trekt, maar anders kan hij altijd nog in mijn broekzak opladen aangezien ik daar onder mijn zit ook een usb lader heb zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 24-07-2023 17:13 ]
Ja heb er nu een zooi kruipolie op los gelaten.ibothead schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:30:
[...]
Heel veel wd40 gebruiken en ik heb hem uiteindelijk los gekregen naar 3 dagen weken in olie en kruipzooi![]()
Blauwtand (bij android iig)ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Hoe maakt die externe display contact met je telefoon? BT of Wifi?
An sich is een hotspot met android zonder sim niet veel anders dan external screen optie.. maar als het via BT gaat misschien wel wat energy efficienter..
leeg
BT is iig energy efficienter dan Wifi, dus wat dat betreft is zo'n display wel beter4x2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Blauwtand (bij android iig)
Heb ook zo'n android auto dinges op mn integra zitten, alleen gebruik m eigenlijk nooit (kope?)
Dat was het zeker!
Dat gevoel bekroop mij ook, volgende keer de boel omdraaien dan maar. En wat extra dagen inplannens020506 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:25:
[...]
Mooie trip. En leuke foto's.
Bij mij valt het zwarte woud altijd tegen op de terugweg van de Alpen. Ik vind het leuker om op de heenweg wat langzamer af te zakken, maar dan op de terugweg in 1 keer terug.
Dapper als in oncomfortabel, of omdat ie zo vaak stuk zou gaan?gebruikershaes schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:57:
[...]
Mooie trip! Wel dapper zo op de stripple.
Dat was een knipoog naar een draadje in het vorige topic, meen me te herinneren dat iemand had gezegd dat ie daar stond. Zou precies de jouwe echt niet zo herkennen!Bommes schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:52:
[...]
Wat en vette trip, super zeg.
En mijn eerste Guzzi staat daar? Sarcastisch bedoeld?
0Want ik zou niet weten hoe je nou net precies die ene zou herkennen. Afgezien van de plas olie er onder
In principe is het "maar" 5 uurtjes... als er geen file of werkzaamheden zijn, je niet hoeft te tanken (3x) en zelf voldoende gegeten en gedronken hebt. Dat gaat op dinsdagochtend alleen iets andersJolke schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:55:
[...]
De eerste foto is de originele kleur voor het spuiten?
@NLDViane, gave trip! Ik vond het stuk van het Zwarte Woud naar huis al een roteind, laat staan dat je dan nog naar NL rijdt.
Heb je een gpx die je kan delen?
Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:13:
[...]
Ja heb er nu een zooi kruipolie op los gelaten.
Maar met wd40 en zelfs warm stoken geen beweging in te krijgen. Gewoon door de versnelling heen duwen.
Middelbaar erop gezet met lange buis en gewoon niets!
Ga morgen wel even naar een motorzaak bellen mogelijk hebben die een oplossing of laat ik het doen als ze mijn set er verder op willen klinken tegen enkel arbeidskosten en vervoer.
Toch nog iemand uit de beschaafde wereldTomsworld schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:07:
[...]
Hoi buur - zitten wij in elkaars buurt ( Asse hier ) tijdje in Erembodegem gewoond neem nog vaak de oprit in Affligem naar de E40 :-).
Short cuts make long delays
Zoek je motor op bij https://www.motorcyclespareparts.eu/nlRubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
M'n vader is gisteren onderuit gegaan met z'n Versys 650 uit 2017.
Hij is naar degene gegaan van wie hij hem heeft gekocht voor prijsopgaaf voor onderdelen, hieronder het lijstje en desbetreffende prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen en waar zou ik evt. kunnen kijken voor deze onderdelen om zelf aan te schaffen? Heb zelf geen idee waar ik dit soort onderdelen zou kunnen bestellen. Bij voorbaat dank!
Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hoop dat hij zelf niks heeft? Prijzen zien er realistisch uit.RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
Hij is naar degene gegaan van wie hij hem heeft gekocht voor prijsopgaaf voor onderdelen, hieronder het lijstje en desbetreffende prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen en waar zou ik evt. kunnen kijken voor deze onderdelen om zelf aan te schaffen? Heb zelf geen idee waar ik dit soort onderdelen zou kunnen bestellen. Bij voorbaat dank!
Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zit ook maar een goeie 25km van jullie af. Nog provincie Antwerpen, maar dan het hoekje vlak tegen Vlaams Brabant en Oost-Vlaanderen. Voel me dus overal wel thuis.FnordySquare47 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
[...]
Toch nog iemand uit de beschaafde wereld![]()
Als er hier nog zo'n paar zijn kunnen we is een Tweakers rondrit Southern edition organiseren
Nee gelukkig niet, voornamelijk z'n egonoes schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:45:
[...]
Hoop dat hij zelf niks heeft? Prijzen zien er realistisch uit.
Volgens mij werkt Carplay met beiden4x2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
[...]
Blauwtand (bij android iig)
Heb ook zo'n android auto dinges op mn integra zitten, alleen gebruik m eigenlijk nooit (kope?)
Welke had jij dan gekocht?ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:07:
[...]
€237 daar koop je ook een waterdichte Android voor... en hou je geld over.. (heb ik gedaan)
Ben benieuwd wat een fijnere UI is..
ik heb alle tijd ik heb in 2021 ook een oostenrijkste trip gedaan van 6 dagen en mijne vondt het geweldig met heen in 2 dagen binnen door rijden en terug in 1 dag ivm motor die het dan wel deed en dan niet!NLDViane schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:08:
![]()
@ibothead Heb alles met dagtrips op de tomtom gedaan, maar kan eens vogelen of ik ze terug kan halen. Zal wel een paar dagen overheen gaan, ondertussen weer aan de arbeid.
Ben benieuwd hoe die bevalt, wil de garmin op mijn mt09 gaan vervangen en voor de prijs kun je niet snel fout gaanEppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
And it goes BRAAAAAPP!
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik kan niet over alle prijzen oordelen, maar ik heb toevallig paar weken terug een koppelingshendel voor een Versys (2016) besteld, en die was (op misschien paar cent na) even duur als dit. Rest van de prijzen zien er ook niet gek uit.RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Balen zeg, hopen dat je pa afgestapt is zonder al te veel blauwe plekken.RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Een Ulefone Armor 8
ik zou ook even op ebay kijken of er toevallig onderdelen van een schademodel op staat.. soms is er net toevallig ieman op de andere kant gevallen..RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
ZIt dat nieuwe TFT scherm trouwens beter vast?
Wellicht het proberen waard: https://nl.aliexpress.com/item/1005004985723716.htmlkneusteun schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:08:
Dat stangetje is ook wel prima vind ik. Maar dat schuddende display hadden ze wel iets eerder aan kunnen pakken.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005255558300.htmlMafbal schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:28:
@ToolkiT welke chinese vriend heb je voor die toolbox gestrikt....ik zie er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Heb er al 1 zelf gemaakt.Melkunie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:30:
[...]
Wellicht het proberen waard: https://nl.aliexpress.com/item/1005004985723716.html
MRA heeft momenteel Carplay ondersteuning (https://info.myrouteapp.c...ext-apple-carplay-update/).Stalensnuitje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:20:
[...]
Wel nice, vroeg me alleen af welke Carplay-compatible navi je gebruikt waarmee je "leuke" routes kunt maken/beheren/tonen?
[ Voor 8% gewijzigd door Ottr op 25-07-2023 19:02 ]
Nice, ziet er ook nog eens een stuk mooier uit dan de 3d printjes van Ali!kneusteun schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:18:
[...]
Heb er al 1 zelf gemaakt.
Maar aangezien dat nog geen euro kostte vond ik het raar dat Yamaha dat zelf niet al had gedaan..
[Afbeelding]
Leesbaarheid van het scherm en niet kapot trillen van de camera kan ik me bedenken als voordelen. Voor mij is het nooit een optie geweest om een dure telefoon op het stuur te monterenOttr schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:20:
[...]
MRA heeft momenteel Carplay ondersteuning (https://info.myrouteapp.c...ext-apple-carplay-update/).
Gebruik de Caplay functie zelf niet. Heb gewoon mijn iPhone aan mijn stuur hangen. Zie het voordeel niet echt om een Carplay device op het stuur te hebben ipv mijn telefoon.
XXXVI
Heel apart? Meestal zitten ze in een soort zak aan de binnenkant van je broek. Misschien is er een naadje stuk gegaan?gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:03:
Dragen jullie ook broeken met knieprotectoren? Bij mij glijden ze elke keer naar de binnenkant van m’n knie. Denk dat ik er weinig aan zal hebben mocht ik ooit ten val komen. Ik probeer ze elke keer met klittenband aan de buitenkant te houden maar helaas.
Heb je wel de juiste maat broek? Niet te breed of te smal?gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:03:
Dragen jullie ook broeken met knieprotectoren? Bij mij glijden ze elke keer naar de binnenkant van m’n knie. Denk dat ik er weinig aan zal hebben mocht ik ooit ten val komen. Ik probeer ze elke keer met klittenband aan de buitenkant te houden maar helaas.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb normaal juist dat de knie protectoren onder mn knieën komen.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:03:
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
thnx, ja lijkt mij dat je in principe een stuk leer of textiel mist.Bommes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:33:
@kneusteun ja ik, niet precies die maar eentje van Fox, met een zo een windstopper jasje ook van Fox er overheen.
Vast niet de meest veilige oplossing op de weg, maar voor mij een acceptabel alternatief waarbij het zo veilig mogelijk is op de meeste ondergronden.
Toffe gen 1? Tiger. Gave kleur dat blauw.Kalevandaal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:02:
[Afbeelding]
Gisteravond nog maar even een rondje gedaan.
Was hier en daar nat wegdek maar kon gewoon doorrijden.
@timmie271 als je je verveelt, wil je dan deze gebruiken in de TS?
Ja, ik had een John Doe motorbroek waarbij de protector telkens naar binnen ging. Gevraagd in de winkel, en de verkoopster had het zelf ook. Voordat je op de motor gaat zitten dus gewoon even recht draaien en dan zit je goed.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:03:
Voor mijn Moto Guzzi Stelvio had ik een MyTech toolkit. Had eerst een plastic variant die ik eerder op het forum langs zag komen, maar daarvan wilde het deurtje wel eens openvallen tijdens het rijdenMafbal schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:28:
@ToolkiT welke chinese vriend heb je voor die toolbox gestrikt....ik zie er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Oh ja dat is idd ook nog een idee. Is dat niet warm? Toch een extra layer, maar aan de andere kant, die zit in die broeken ook.Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Ja, ik had een John Doe motorbroek waarbij de protector telkens naar binnen ging. Gevraagd in de winkel, en de verkoopster had het zelf ook. Voordat je op de motor gaat zitten dus gewoon even recht draaien en dan zit je goed.
Ik rij nu overigens al een tijdje met de Pando Moto motorlegging, en dat is echt een genot! Die blijft overigens wel netjes zitten. Voor de langere ritten doe ik dan toch liever een leren broek aan
Hangt denk ik van het weer af.. onde mijn motorbroek heb ik ook meestal een merino legging.. werkt ideaal voor warmte regulering..gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Oh ja dat is idd ook nog een idee. Is dat niet warm? Toch een extra layer, maar aan de andere kant, die zit in die broeken ook.
Die Pando Moto is echt heel dun, dus dat valt wel mee. Heb hiervoor ook een Bowtex legging gehad die toch echt een stuk warmer was. Ik vind het vooral heel chill dat je qua comfort niets inlevert t.o.v. een normale broek, en je hebt levenslange garantie geloof ik. Mocht je er af gaan, dan stuurt Pando Moto je een nieuwe opgebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:14:
[...]
Oh ja dat is idd ook nog een idee. Is dat niet warm? Toch een extra layer, maar aan de andere kant, die zit in die broeken ook.
Of je hebt geen goede beschermers. Je hebt er allerlei soorten en maten in. Ik heb zelf Rev'ít Seesmart protectoren, wat een soort matjes zijn die wat breder zijn dan voorgevormde knieprotectoren. Zit voor mij een stuk beter. Als ze te breed zijn kun je ze ook vrij eenvoudig op maat knippen.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:50:
Ja wel goeie maat volgens mij. Zit prima om m'n middel, bovenbenen en lengte. Het is meer dat die zakken in de broek wat ruimer zijn dan de pads dus dan schuiven ze altijd naar de binnenkant van die zak. Er zitten dan van die klittebanden in om de hoogte en positie te bepalen in die zak, maar desondanks gaat de klitteband los en zitten ze in no time aan de binnenkant. Heb dit bij twee verschillende broeken, dus miss heb ik gewoon vreemde vorm benen oid
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Levenslang kan in dat geval goed betekenen dat ze niks hoeven op te sturenBioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:53:
[...]
Die Pando Moto is echt heel dun, dus dat valt wel mee. Heb hiervoor ook een Bowtex legging gehad die toch echt een stuk warmer was. Ik vind het vooral heel chill dat je qua comfort niets inlevert t.o.v. een normale broek, en je hebt levenslange garantie geloof ik. Mocht je er af gaan, dan stuurt Pando Moto je een nieuwe op
Levenslang gaat meestal over de levensduur van het product, niet de gebruiker. Als je pech hebt is dat eerste in dit geval nog langer ook.gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:42:
[...]
Levenslang kan in dat geval goed betekenen dat ze niks hoeven op te sturen. Maar is idd goede optie, zag dat ze de U2 voor 129 euro te koop hebben alleen helaas in maat L. Dus nog ff over nadenken. Ziet er in ieder geval heel prettig uit.
Ja dat zou kunnen hoor. Ik heb vrij dikke bovenbenen waardoor ik altijd 2 maten omhoog moet om er in te passen. Alleen het knie gedeelte is natuurlijk niet dikker dan gemiddeld waardoor het daar en om m'n taille wat los zit. Voor m'n taille draag ik een riem, maar het knie gedeelte kan daardoor wellicht wel draaien.geert_s schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:28:
[...]
Of je hebt geen goede beschermers. Je hebt er allerlei soorten en maten in. Ik heb zelf Rev'ít Seesmart protectoren, wat een soort matjes zijn die wat breder zijn dan voorgevormde knieprotectoren. Zit voor mij een stuk beter. Als ze te breed zijn kun je ze ook vrij eenvoudig op maat knippen.
Overigens denk ik ook dat het model broek voor jou misschien niet zo geschikt is, ook die hebben een verschillende fit. De ene is een wat strakker model, de andere valt juist heel wijd. Dat laatste is niet handig als je zelf wat slanker bent.
Uuuh ja maar naar wie moeten ze het opsturen als je er niet meer bent? Zo lang de gebruiker leeft == levenslang imo.geert_s schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:
[...]
Levenslang gaat meestal over de levensduur van het product, niet de gebruiker. Als je pech hebt is dat eerste in dit geval nog langer ook.
[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 26-07-2023 13:47 ]
Dan is een Pando ideaal, heeft behoorlijk wat rek.gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:
[...]
Ja dat zou kunnen hoor. Ik heb vrij dikke bovenbenen waardoor ik altijd 2 maten omhoog moet om er in te passen. Alleen het knie gedeelte is natuurlijk niet dikker dan gemiddeld waardoor het daar en om m'n taille wat los zit. Voor m'n taille draag ik een riem, maar het knie gedeelte kan daardoor wellicht wel draaien.
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
Volgens mij klopt dit toch niet helemaal hoor:Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:53:
[...]
Die Pando Moto is echt heel dun, dus dat valt wel mee. Heb hiervoor ook een Bowtex legging gehad die toch echt een stuk warmer was. Ik vind het vooral heel chill dat je qua comfort niets inlevert t.o.v. een normale broek, en je hebt levenslange garantie geloof ik. Mocht je er af gaan, dan stuurt Pando Moto je een nieuwe op
Zelf geen Guzzi hoor...maar ik dacht dan past het vast ook op een super tenereBioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:56:
[...]
Voor mijn Moto Guzzi Stelvio had ik een MyTech toolkit. Had eerst een plastic variant die ik eerder op het forum langs zag komen, maar daarvan wilde het deurtje wel eens openvallen tijdens het rijden![]()
Heb 'm nog liggen voor de Moto Guzzi Stelvio (motor is verkocht), weet niet of hij past op de V85TT? Anders mag je 'm voor een klein prijsje overnemen.
https://www.motostorm.it/...o-guzzi-v85-tt-black.html
Ho wacht!!Mafbal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:38:
[...]
Zelf geen Guzzi hoor...maar ik dacht dan past het vast ook op een super tenere
[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-07-2023 15:45 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
hoe hard trilt het? en dan rijd ik misschien nog wel liever zonder? (heb hem al 2 jaar niet en mis nog niks...maar ja dat zegt niks natuurlijkDrivinUCrazy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:42:
[...]
Voor een schappelijk bedragje wil ik daar wel van af.
3 Kanttekeningen:
- Het ding past wel, maar daarvoor heb ik de montagebeugels wat moeten bewerken met een hamer.![]()
- Het gaat ontzettend heen en weer trillen. Daarvoor had ik er een beugeltje achter gebogen dat op een bestaand boutje afsteunt. Langer boutje er in zetten, borgmoertje er op, en het trillen is verholpen.
- Hier en daar bladert de verf er van af, maar alu en rvs roest niet zo heel erg. Ik zou het zo laten of met een spuitbusje even overspuiten.
Nu moet ik dus nog gaan zoeken ook, en kijken waar ik het bijbehorende sleuteltje heb
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq