Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 49 Laatste
Acties:
  • 215.787 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-08 09:20

ricjuh

Make each day your masterpiece

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4n0w3WXqipDoMum9u06xfrPQa4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xheUZcovjDPd3MspRN1eogzA.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen zaterdag een leuk ritje gedaan, was eigenlijk de bedoeling om Luxemburg te halen, maar we zijn vlak voor de grens weer huiswaarts gegaan om de F1 kwali niet te missen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWq0rdou8mm_VtbdJPmZiDy0psY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVZ0EDFgcEbCCUmjGrQDMEjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no1Jxf42tKN47J6fS4avn6d_rxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbQnbARPVlZF0hu5yOfDuczv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ricjuh op 24-07-2023 10:27 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ToolkiT schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:18:
Zo irritant als je een foto van je motor wil maken en er staan wat oude wrakken in beeld :+ [Afbeelding]
Wel grappig.. toen ik fotos stond te maken liepen er 2 kerels naar mijn motor en begonnen meteen over de wrap the discussieren.. wat bleek.. het waren de bestuurders (en eigenaar) van de Ferrari en de Alfa Romeo..
De bestuurder van de Alfa was ook motor rijder en customised motoren.. hij had van een husky trailbike een cruiser gemaakt.. gewoon omdat niemand dat ooit gedaan had.. 8)7 Zag er nog cool uit ook.. maar een single thumper in een cruiser met dirt tyres kan me haast niet lekker rijden..

Voor degenen die zich afvragen hoe zo'n oldtimer klinkt?

F-ing luid.. mijn uitlaat viel helemaal weg bij die Alfa toen ik een klein stukje me ze opreed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb laatst mijn Garmin vervangen door een extern Apple Carplay schermpje. nu nog eens kijken wanneer ik tijd heb om het te gaan testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThoBPf7ThJTfpp1MjRl2glgOxIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AjYsdpFgovqpjL1gc0mKo70Y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnnTFRDMHUhS2HVDGzREeTmISqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FDRC9g1zZkIuCapO8saRhBF1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:05
Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:25:
Heb laatst mijn Garmin vervangen door een extern Apple Carplay schermpje. nu nog eens kijken wanneer ik tijd heb om het te gaan testen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een linkje voor het CarPlay schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ook een foto van de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-07 12:25

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen.. staat bij mij ook nog op mijn wensenlijstje

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL, sta ik op een YT filmpje van ABR.. zie je aleen mijn benen _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7aLZJc8RNlQJRZMcNnXCL7CGxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFG9RfyT9S51tObV0O7YVVjX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Doet die ook Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk, dat is interressant d:)b heb je een linkje?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:51
Zat te kijken naar https://www.drivemodedashboard.com/ icm een goedkope kleine tablet.

Maar een carplay unit voor een leuke prijs zou ook wel prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 12:56
Ben nu ook aan het kijken om dmd2 te gebruiken of OsmAND. En dan met een galaxy active tab 2/3 en de ram pogo pin dock.
Alleen die tab3 is wel 399,- en de tab 2 ondersteund dan weer geen handschoenen op het touchscreen. Mocht het niet bevallen is het weer en hoop weggegooid geld.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Heb hem bij onze Chinese vrienden vandaan:
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005005075305526.html

Is inclusief montage materiaal, kabeltjes, etc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
pl0xs schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Heb je een linkje voor het CarPlay schermpje?
ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Heb je ook een foto van de andere kant?
ArjenIsM3 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Doet die ook Android Auto?
Fraggert schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Kijk, dat is interressant d:)b heb je een linkje?
edit:
Tegelijk gereageerd... jouw linkje is goedkoper dan de mijne :p

Vermoedelijk gaat het hierom: https://www.ottocast.com/...id-auto-waterproof-screen
De afbeeldingen lijken in ieder geval heel erg op de unit op de foto van @Eppo ©

[ Voor 4% gewijzigd door LaborGardens op 24-07-2023 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:26:
[...]

[...]

[...]

[...]

edit:
Tegelijk gereageerd... jouw linkje is goedkoper dan de mijne :p

Vermoedelijk gaat het hierom: https://www.ottocast.com/...id-auto-waterproof-screen
De afbeeldingen lijken in ieder geval heel erg op de unit op de foto van @Eppo ©
€237 daar koop je ook een waterdichte Android voor... en hou je geld over.. (heb ik gedaan)
Ben benieuwd wat een fijnere UI is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:07:
[...]

€237 daar koop je ook een waterdichte Android voor... en hou je geld over.. (heb ik gedaan)
Dat niet alleen. Met draadloos CarPlay zul je de batterij van je telefoon denk ik heel snel leegtrekken. Die ga je dan op een of andere manier toch ook moeten laden. Doe je dat terwijl die in je zak zit of “hang” je die dan ook maar aan je stuur in een houder… waardoor je nóg een apparaat daar hebt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:56
LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Dat niet alleen. Met draadloos CarPlay zul je de batterij van je telefoon denk ik heel snel leegtrekken. Die ga je dan op een of andere manier toch ook moeten laden. Doe je dat terwijl die in je zak zit of “hang” je die dan ook maar aan je stuur in een houder… waardoor je nóg een apparaat daar hebt zitten.
Onder je zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Smart thinking. Als je tenminste een motor hebt met de nodige ruimte aldaar én een aansluiting voor laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Graf!

Ketting vervangen van de VFR 800 Fi.

Excenterwiel zit muurvast, dus ketting is niet meer op slapste stand te zetten. Dan denk je gaan we de bout bij swingarm loshalen voor wat schoonmaak werk, Ook muurvast en eigenlijk geen idee of die links of rechtsom moet

[ Voor 11% gewijzigd door Rubman op 24-07-2023 14:49 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 13:24

Frans92

VFR800

Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:48:
Graf!

Excenterwiel zit muurvast, dus ketting is niet meer op slapste stand te zetten. Dan denk je gaan we de bout bij swingarm loshalen voor wat schoonmaak werk, Ook muurvast en eigenlijk geen idee of die links of rechtsom moet
Wellicht kan je op een exploded view tekening vinden welke bout erin zit? Kan helpen met links- of rechtsom.
Vond deze website voor je, verder niet specifiek gekeken.
https://www.cmsnl.com/hon...mark_model5766/partslist/

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:08
Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:48:
Graf!

Normaliter is 't DROL principe toepasbaar toch? Dicht Rechts, Open Links :9 of zijn dit aparte boutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Ja ik wil dus juist mijn telefoon eraf hebben, zodat die niet vol met zand,water etc komt. Of bij een val dat ik mijn telefoon nog kan gebruiken voor eventueel hulp ;)

En inderdaad een goedkope lenovo tablet lijkt me wel handig, net wat grotere knoppen voor handschoenen en overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
LaborGardens schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:36:
[...]

Smart thinking. Als je tenminste een motor hebt met de nodige ruimte aldaar én een aansluiting voor laden.
Bij mij zit de usb aansluiting idd onder de zadel en er kan net een telefoon naast het gereedschapstasje. Maar persoonlijk zie ik niet de meerwaarde van zo’n systeem tov gewoon je telefoon op de stuur mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel nice, vroeg me alleen af welke Carplay-compatible navi je gebruikt waarmee je "leuke" routes kunt maken/beheren/tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Inmiddels weet ik welke kant hij op moet voor los.
Tegen de klok in gewoon dus linksom.

Dan nog zit het muurvast, nieuwe ketting kan er dus niet op want excenter staat op max en met nieuwe ketting moet hij op min.

Trek hem gewoon door de rem heen met los proberen te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:58
Gister mijn 1e proefles gehad, totale duur 120 minuten (inclusief heen/terug oefen terrein, dus ongeveer 90 minuten op de motor gezeten). O.a. slalommen gedaan, noodstop en precisiestop.

Na de proefles was ik echt moe, alsof ik aan topsport heb gedaan :D Op de terug weg (in de auto) voelde ik me erg misselijk.

Door deze ervaring heb ik eigenlijk geen zin in motorlessen. Is het normaal dat je (zo erg) moe bent na zo een dag?

[ Voor 5% gewijzigd door c-nan op 24-07-2023 16:00 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:59:
Gister mijn 1e proefles gehad, totale duur 120 minuten (inclusief heen/terug oefen terrein, dus ongeveer 90 minuten op de motor gezeten). O.a. slalommen gedaan, noodstop en precisiestop.

Na de proefles was ik echt moe, alsof ik aan topsport heb gedaan :D Op de terug weg (in de auto) voelde ik me erg misselijk.

Door deze ervaring heb ik eigenlijk geen zin in motorlessen. Is het normaal dat je (zo erg) moe bent na zo een dag?
Klopt. Gestrest op de motor zitten is toch wat anders dan in de auto tijdens de lessen. En 2 uur is ook lang, zelfs al is het 90 minuten zeer geconcentreerd oefeningen doen, want je heb nog geen automatische reflexen en je zit 2 uur in een warm pak in dit warme klamme weer.

Gewoon doorheen gaan! Is het zeker waard daarna :)

[ Voor 3% gewijzigd door GooBall op 24-07-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter

Er zijn waarschijnlijk veel meer variabelen aanwezig dan alleen 1.5 á 2 uur op de motor zitten. Het is natuurlijk allemaal nieuw dus je krijgt veel indrukken, misschien niet goed geslapen/gegeten? Het is, voornamelijk aan het begin, ook heel intensief. Het moet natuurlijk geen sleur worden en je moet altijd alert blijven maar je hoeft naarmate je meer op de motor zit minder op de motor zelf te letten en daarmee heb je meer tijd om om je heen te kijken en op het verkeer e.d. te letten (of in dit geval op de oefeningen). Ik moet zelf ook na 1.5 á 2 uur even van de motor af. Als je 't rijden an sich leuk vindt zou ik het doorzetten, als je van de motor afstapte en dacht 'meh viel tegen én ik ben moe' dan zou ik het laten gaan denk ik. Maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Wat @GooBall schrijft. Het leren rijden kost gewoon veel inspanning. Ik zou geen lessen nemen langer dan 1 uur. In ieder geval niet in het begin. En de warmte (al valt het nu wel mee) helpt ook niet.

Zorg ervoor dat je voldoende drinkt en neem eventueel een pakje druivensuiker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:58
RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:04:
[...]

Er zijn waarschijnlijk veel meer variabelen aanwezig dan alleen 1.5 á 2 uur op de motor zitten. Het is natuurlijk allemaal nieuw dus je krijgt veel indrukken, misschien niet goed geslapen/gegeten? Het is, voornamelijk aan het begin, ook heel intensief. Het moet natuurlijk geen sleur worden en je moet altijd alert blijven maar je hoeft naarmate je meer op de motor zit minder op de motor zelf te letten en daarmee heb je meer tijd om om je heen te kijken en op het verkeer e.d. te letten (of in dit geval op de oefeningen). Ik moet zelf ook na 1.5 á 2 uur even van de motor af. Als je 't rijden an sich leuk vindt zou ik het doorzetten, als je van de motor afstapte en dacht 'meh viel tegen én ik ben moe' dan zou ik het laten gaan denk ik. Maar dat is mijn mening :)
Tijdens de oefeningen had ik helemaal niet door dat ik moe was en voelde me ook niet slecht/misselijk. Pas toen ik in de auto stapte had ik door hoe moe ik was en begon ik me misselijk te voelen. Ja, ik had slecht gegeten en weinig vocht.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
c-nan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:06:
[...]

Tijdens de oefeningen had ik helemaal niet door dat ik moe was en voelde me ook niet slecht/misselijk. Pas toen ik in de auto stapte had ik door hoe moe ik was en begon ik me misselijk te voelen. Ja, ik had slecht gegeten en weinig vocht.
Goed (of in elk geval íets) eten van tevoren is een hele belangrijke. Ben zelf na de 1e les binnen in de rijschool knock-out gegaan omdat ik dus niet had ontbeten, slecht had geslapen én het van +4 naar +22 ging qua temperatuur... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 23:04
NLDViane schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Voornamelijk de snelste route. Dag 1 snelweg geblazen tot Memmingen (DE), 700km. Geen aanrader op deze motor, maar sliep bij een bierbrouwer, maakte veel goed!
Motor mocht op deparkeerplaats overnachten, dus toch maar een fotootje voor de verzekering dan... Hier was ze nog schoon[Afbeelding]

Dag 2: Memmingen - Morbegno
De Alpen waren al in zicht, dus de volgende dag nog een uurtje snelweg gereden tot de Oostenrijkse grens om via de Fernpass richting de Imst te rijden. Vanaf hier de snelste (niet-tol)route naar Nauders gekozen, had achteraf nog via Wenns kunnen rijden. Reschenpas gepakt, afgedaald, en daarna de Stilfserjoch op via de oostkant en afgedaald aan de zuidkant.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

M'n gekozen hotel zat in Morbegno, dat bleek echter nog een goede anderhalf uur rijden vanaf Bormio. Geen probleem, Italianen zijn erg lief voor ons motormuizen, maar die tunnels... Volgende keer iets dichterbij een hotelletje zoeken :Y Was ook midden in de spits, dus op een gegeven moment toch maar de TomTom op "bochtige route" gezet om iets in hoogte te klimmen en harder te kunnen dan 30km/h. Het was ook benauwd, dat was 200m hoger minder het geval.
Bij het hotel aangekomen eerst maar de airco aangezet, wat een gouden uitvinding is dat! Ergens onderweg tussen de Stelvio en het hotel ligt nog een magneet van m'n jas, welke de ventilatieflap openhoudt, hier moet even een nieuwe voor komen.

Dag 3: Planloos, 32 graden, zwemmen in het Comomeer? Nee! Volgens de TomTom was er een museum in de buurt, op 40 minuten rijden. Of 3 uur binnendoor, over wat pasjes. De hoogte weer in dus. Via de Passo San Marco naar het zuiden gereden, toen westwaards via wat Passo Culmine San Pietro, afgedaald naar Lecco om in Mandello del Lario bij het Moto Guzzi museum te kijken.
[Afbeelding]

Ook daar hadden ze een dikke triple, maar dan in W-vorm. En @Bommes z'n eerste V85TT staat daar gewoon in het museum te stralen. Zeker weten! Waar is die foto nou gebleven...
Aanrader om eens rond te kijken, enkel in het weekend geopend, gratis!
Hierna de snelste route naar het hotel genomen om af te koelen met een biertje.

Dag 4: Morbegno - Bodensee
Het originele plan was om wat passen in Zwitserland te pakken. Splugenpass, San Bernardino, Lucomagno, Oberalp, Tremola (oude Sint Bernhard), en dan te slapen op de Nufenenpass. Had echter geen zin om 50eu+ te betalen voor een schnitzel en wat soep, dus besloten naar de Bodensee te rijden.
De route vanuit Italie tot Chur binnendoor is prachtig welke kant je ook op gaat, maar daarna is het 3 uur afzien in een nooit eindigende 50-zone. Enfin, de route: Morbegno-Chiavenna, Malojapass, door Sankt Moritz gereden, naar de Albulapas. Wat een prachtig land is Zwitserland ook, man...
[Afbeelding]

Dan komt het stuk binnendoor afzien tot aan Hohenems (Oostenrijk), waar je eindelijk de snelweg op mag. Had ik nou maar... |:(

Dag 5: Bodensee - Rastatt
Hier was het plan om zo snel mogelijk naar het Zwarte Woud te rijden en daar eens goed te gaan vegen. De overige weggebruikers hadden echter iets gevonden om voor in de rij te staan, weet nog steeds niet wat dat nou was... Bij Villingen het zwarte woud ingereden, en via een uit 3 routea samengestelde route aan de noordwestkant het woud weer uit. Prachtige wegen gezien, maar dit valt toch iets tegen na het alpengeweld. Misschien eens wat meer in de routeplanners neuzen... Einde van de dag blijkt het hotel geen restaurant meer te hebben, maar er zit wederom een bierbrouwerij in de buurt, wat een ramp!

Dag 6: Rastatt-Nederland
Blijft een roteind. Tijd voor een toerbuffel.

[Afbeelding]
Motor-spa!

Nu de keuze: Mysteryland, of eind augustus nog een keer zo'n tour doen. Ben alleen bang dat m'n banden de heenweg niet overleven. Keuzes, keuzes...
Heb je toevallig nog een gpx ofzo van de route O-)

Ik zoek zoiets nog voor september

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhEezS72bpLA3SEoGcKbfcu2I1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rtAbCYYirKT3enZb5ElVI4tS.png?f=fotoalbum_large

Dit nog even laten plotten en dan kan ie op de motor. :*)

Edit: zou geniaal zijn als iemand hem ooit jat en niet doorheeft dat het logo veranderd is >:)

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 24-07-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:55:
Inmiddels weet ik welke kant hij op moet voor los.
Tegen de klok in gewoon dus linksom.

Dan nog zit het muurvast, nieuwe ketting kan er dus niet op want excenter staat op max en met nieuwe ketting moet hij op min.

Trek hem gewoon door de rem heen met los proberen te halen.
Heel veel wd40 gebruiken en ik heb hem uiteindelijk los gekregen naar 3 dagen weken in olie en kruipzooi |:( 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:26:
Heb hem bij onze Chinese vrienden vandaan:
Over chinese vrienden gesproken..

Ik heb wat extra bagage opties gekocht op Ali..

Gereedshaps kistje voor achter pannier rack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcGUA_6oitSD0AKw3vfrq9v-DuE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m02TfUo5kLsRIA64MPugSKDX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1TYAqpS9iYBR67mWyGItW8yGos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vHMlEBuwQgyHiaHNgpZKkb49.png?f=fotoalbum_large
Gemaakt voor de GS, maar dit is het gespiegelde model voor de rechterkant (waar bij de GS de uitlaat zit).
De bevestiging matched natuurlijk voor geen meter, dus ik moet zelf maar even een bracket gaan maken :)
Goede nieuws is dat mijn toolkit, tyre repairkit en pompje passen er in, dus dat is al een win!
de maskingtape is om aantegeven waar de panniers bevestigd worden en dus geen bracket kan komen..

Verder een experiment met soft lugage dat ik iemand anders heb zien doen met een kriega tas.. zelf durf ik dat nog niet aan (want £££) dus maar een ali tasje gekocht om te testen of dat werkt met de warmte..
Even tijdelijk met tyrips vastgezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3KH6U7hdqybhdd2sZa6ZfcunQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/waG10FUU2gJFIWBlfV3Ue2EN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0a5VUcVAmm1K7b5sSKk2Eo72F6U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dc4qhQ3lp40TRv1oIN5ICQ7J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sn1UQQyByaayJhzed6FCmfV5Te8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2rbmS396eQhwD0ovDtUZX7iy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
@LaborGardens Ja, lijkt inderdaad gewoon dezelfde.
Stalensnuitje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:20:
[...]

Wel nice, vroeg me alleen af welke Carplay-compatible navi je gebruikt waarmee je "leuke" routes kunt maken/beheren/tonen?
Zover was ik nog niet gekomen. Zag wel dat Calimoto Carplay ondersteund, dus denk dat ik die eerst ga proberen.

Goedkoop Android toestelletje had ik ook aangedacht, maar dan zou ik of een tweede abo moeten afsluiten, een dual sim moeten regelen of mijn telefoon de hele tijd als hotspot moeten gebruiken als ik wat muziek wil luisteren. Daarnaast vond ik het Carplay stukje wel grappig op mijn motor. Heb ook geen flauw idee hoe snel het mijn telefoon leeg trekt, maar anders kan hij altijd nog in mijn broekzak opladen aangezien ik daar onder mijn zit ook een usb lader heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eppo © schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:01:
@LaborGardens Ja, lijkt inderdaad gewoon dezelfde.

[...]

Zover was ik nog niet gekomen. Zag wel dat Calimoto Carplay ondersteund, dus denk dat ik die eerst ga proberen.

Goedkoop Android toestelletje had ik ook aangedacht, maar dan zou ik of een tweede abo moeten afsluiten, een dual sim moeten regelen of mijn telefoon de hele tijd als hotspot moeten gebruiken als ik wat muziek wil luisteren. Daarnaast vond ik het Carplay stukje wel grappig op mijn motor. Heb ook geen flauw idee hoe snel het mijn telefoon leeg trekt, maar anders kan hij altijd nog in mijn broekzak opladen aangezien ik daar onder mijn zit ook een usb lader heb zitten.
Hoe maakt die externe display contact met je telefoon? BT of Wifi?
An sich is een hotspot met android zonder sim niet veel anders dan external screen optie.. maar als het via BT gaat misschien wel wat energy efficienter..

ik heb er uiteindelijk een sim in gedrukt met een abbo van een paar pond in de maand :)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 24-07-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

ibothead schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Heel veel wd40 gebruiken en ik heb hem uiteindelijk los gekregen naar 3 dagen weken in olie en kruipzooi |:( 8)7
Ja heb er nu een zooi kruipolie op los gelaten.
Maar met wd40 en zelfs warm stoken geen beweging in te krijgen. Gewoon door de versnelling heen duwen.

Middelbaar erop gezet met lange buis en gewoon niets!

Ga morgen wel even naar een motorzaak bellen mogelijk hebben die een oplossing of laat ik het doen als ze mijn set er verder op willen klinken tegen enkel arbeidskosten en vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Hoe maakt die externe display contact met je telefoon? BT of Wifi?
An sich is een hotspot met android zonder sim niet veel anders dan external screen optie.. maar als het via BT gaat misschien wel wat energy efficienter..
Blauwtand (bij android iig)
Heb ook zo'n android auto dinges op mn integra zitten, alleen gebruik m eigenlijk nooit (kope?)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4x2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
[...]

Heb ook zo'n android auto dinges op mn integra zitten, alleen gebruik m eigenlijk nooit (kope?)
BT is iig energy efficienter dan Wifi, dus wat dat betreft is zo'n display wel beter :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
wd200 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:29:
[...]

Ziet er uit als een mooie tripje!!!
Dat was het zeker!
s020506 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:25:
[...]

Mooie trip. En leuke foto's.

Bij mij valt het zwarte woud altijd tegen op de terugweg van de Alpen. Ik vind het leuker om op de heenweg wat langzamer af te zakken, maar dan op de terugweg in 1 keer terug.
Dat gevoel bekroop mij ook, volgende keer de boel omdraaien dan maar. En wat extra dagen inplannen :Y
gebruikershaes schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:57:
[...]

Mooie trip! Wel dapper zo op de stripple.
Dapper als in oncomfortabel, of omdat ie zo vaak stuk zou gaan? :9 In de bergen is het goed te doen, zolang je maar over het zadel kan schuiven voor bochtjes valt het met de zadelpijn nog wel mee. Snelweg rijden is ie echt niet voor geschikt, en m'n helm (Scorpion Exo 510) maakt bij 160 ook een bak lawaai. Die is na 5 jaar ook aan vervanging toe, maar wat haal je dan... Qua pasvorm is deze nog steeds perfect namelijk
Bommes schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:52:
[...]

Wat en vette trip, super zeg.
En mijn eerste Guzzi staat daar? Sarcastisch bedoeld?
0Want ik zou niet weten hoe je nou net precies die ene zou herkennen. Afgezien van de plas olie er onder :P
Dat was een knipoog naar een draadje in het vorige topic, meen me te herinneren dat iemand had gezegd dat ie daar stond. Zou precies de jouwe echt niet zo herkennen!
Jolke schreef op maandag 24 juli 2023 @ 08:55:
[...]

De eerste foto is de originele kleur voor het spuiten?

@NLDViane, gave trip! Ik vond het stuk van het Zwarte Woud naar huis al een roteind, laat staan dat je dan nog naar NL rijdt. :X
Heb je een gpx die je kan delen?
In principe is het "maar" 5 uurtjes... als er geen file of werkzaamheden zijn, je niet hoeft te tanken (3x) en zelf voldoende gegeten en gedronken hebt. Dat gaat op dinsdagochtend alleen iets anders :+
@ibothead Heb alles met dagtrips op de tomtom gedaan, maar kan eens vogelen of ik ze terug kan halen. Zal wel een paar dagen overheen gaan, ondertussen weer aan de arbeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38
Rubman schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Ja heb er nu een zooi kruipolie op los gelaten.
Maar met wd40 en zelfs warm stoken geen beweging in te krijgen. Gewoon door de versnelling heen duwen.

Middelbaar erop gezet met lange buis en gewoon niets!

Ga morgen wel even naar een motorzaak bellen mogelijk hebben die een oplossing of laat ik het doen als ze mijn set er verder op willen klinken tegen enkel arbeidskosten en vervoer.
Afbeeldingslocatie: https://d2qc09rl1gfuof.cloudfront.net/product/KQ5800N16000NF3RP/air-impact-wrench-a100-1.4-m.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Tsja als ik die had met dop 46 dan had die erop gestaan.

Helaas heb ik die niet dus het is of ergens een dop 46 oprakelen en met de hand verder proberen of garage bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
M'n vader is gisteren onderuit gegaan met z'n Versys 650 uit 2017.
Hij is naar degene gegaan van wie hij hem heeft gekocht voor prijsopgaaf voor onderdelen, hieronder het lijstje en desbetreffende prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen en waar zou ik evt. kunnen kijken voor deze onderdelen om zelf aan te schaffen? Heb zelf geen idee waar ik dit soort onderdelen zou kunnen bestellen. Bij voorbaat dank!

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:24

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Tomsworld schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Hoi buur - zitten wij in elkaars buurt ( Asse hier ) tijdje in Erembodegem gewoond neem nog vaak de oprit in Affligem naar de E40 :-).
Toch nog iemand uit de beschaafde wereld :w
Als er hier nog zo'n paar zijn kunnen we is een Tweakers rondrit Southern edition organiseren *O*

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:48
RubjeMazter schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
Hij is naar degene gegaan van wie hij hem heeft gekocht voor prijsopgaaf voor onderdelen, hieronder het lijstje en desbetreffende prijzen. Zijn dit een beetje gangbare prijzen en waar zou ik evt. kunnen kijken voor deze onderdelen om zelf aan te schaffen? Heb zelf geen idee waar ik dit soort onderdelen zou kunnen bestellen. Bij voorbaat dank!

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Zoek je motor op bij https://www.motorcyclespareparts.eu/nl

Daar kun je dan ook zien of de prijzen realistisch zijn. Zo puur naar de prijzen kijkend lijken het me reëele prijzen.

Cmsnl.com biedt dit ook aan trouwens.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Hoop dat hij zelf niks heeft? Prijzen zien er realistisch uit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:36

Youk

Volvo For Life

FnordySquare47 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Toch nog iemand uit de beschaafde wereld :w
Als er hier nog zo'n paar zijn kunnen we is een Tweakers rondrit Southern edition organiseren *O*
Ik zit ook maar een goeie 25km van jullie af. Nog provincie Antwerpen, maar dan het hoekje vlak tegen Vlaams Brabant en Oost-Vlaanderen. Voel me dus overal wel thuis. 8)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
noes schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Hoop dat hij zelf niks heeft? Prijzen zien er realistisch uit.
Nee gelukkig niet, voornamelijk z'n ego :P
Was op een rotonde, hij reed 15-20 km/u, vond dat ie wat te hard ging en kneep de voorrem in i.p.v. de voetrem te gebruiken waardoor het voorwiel zoiets had van 'nope, doe het lekker zelf maar'. Het was natuurlijk ook mooi weer (not), dat hielp ook niet mee.

Hij kreeg de motor op z'n been, alleen wat spierpijn aan over gehouden gelukkig :) hij is gelijk daarna weer opgestapt en naar huis gereden.

Vandaag heeft ie ook gereden dus dat komt denk ik wel goed. Thanks voor de terugkoppeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:04
4x2 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:27:
[...]

Volgens mij werkt Carplay met beiden :? Als ik mijn iPhone in mijn auto (Octavia IV) gebruik en ik gooi de wifi uit ben ik ook meteen mijn verbinding met de auto kwijt. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik 'm meestal toch aan de kabel heb hangen omdat die verbinding betrouwbaarder werkt. Net op de momenten dat je de snelweg af gaat en de navi echt nodig hebt vindt ie het dan tijd om er mee op te houden O-)

Eerste weekend september nog een tourtje Lux/Vogezen gepland, donderdagavond weg, maandag weer naar huis. Nog meer van hier in de regio op dat moment? Ik bedacht me alleen wel dat het volgens mij zo'n beetje mijn eerste rit wordt sinds de Schotland-tour vorig jaar mei :X :X :X :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 10:12

cooper_s1

MINI's rule

ToolkiT schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Welke had jij dan gekocht?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ibothead
NLDViane schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:08:
:+
@ibothead Heb alles met dagtrips op de tomtom gedaan, maar kan eens vogelen of ik ze terug kan halen. Zal wel een paar dagen overheen gaan, ondertussen weer aan de arbeid.
ik heb alle tijd ik heb in 2021 ook een oostenrijkste trip gedaan van 6 dagen en mijne vondt het geweldig met heen in 2 dagen binnen door rijden en terug in 1 dag ivm motor die het dan wel deed en dan niet!
Maar was was het nice op de street triple _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckaZpHG2nxUK8-hvd3IAT2neZqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsxYkaRhRIFlSj1cWcnFecF1.jpg?f=fotoalbum_large

GLocknerpass :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 23:41

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe die bevalt, wil de garmin op mijn mt09 gaan vervangen en voor de prijs kun je niet snel fout gaan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nog wel een avontuurtje op de moto onderweg in Frankrijk vandaag.

Ik reed achter een tractor die een bak vol stoffige meuk sleepte. Het waaide hard dus op 2 meter afstand in de luwte achter de bak schuilen was wel even fijn. We gingen heuvel op dus ik had wel even. In de tussentijd ff spieken waar de piek vd heuvel was en of er wat aan kwam. Afijn. Rond de piek vd heuvel kwam een grote vrachtwagen met aanhanger heuvel af onze kant op. Hij reed duidelijk hard en wellicht te hard. De tractor week al een beetje maar de spiegel vd vrachtwagen raakte iets op de tractor want:

BOOOOOMM Overal glas.

De vrachtwagen had een knipperlicht op de tractor geraakt. En dat knipperlicht ging door het glas van de tractor deur heen en die dingen zijn 90% glas. Ik reed er dus kort op dus het meeste ging langs mij heen maar het verkeer achter me kwam met rokende banden tot stilstand.

In de tractor een ietwat verbaasde 20er

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Twee weken geleden deed Mike Booth van 44teeth voor het eerst weer mee aan een motorwedstrijd na zijn ongeluk op de TT van Man vorig jaar waarbij hij een onderbeen is kwijt geraakt.

Met zijn prothese mist hij de feedback in zijn rechterbeen en voor de eerste keer ging het best goed, maar hij kan nog veel verbeteren als hij beter gewend is aan rijden met een prothese.

De BBC had ook aandacht voor zijn circuit rentree.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Ik kan niet over alle prijzen oordelen, maar ik heb toevallig paar weken terug een koppelingshendel voor een Versys (2016) besteld, en die was (op misschien paar cent na) even duur als dit. Rest van de prijzen zien er ook niet gek uit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:48

_Apache_

For life.

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
Balen zeg, hopen dat je pa afgestapt is zonder al te veel blauwe plekken.

Prijzen zijn niet gek. Reken wel nog wat arbeid mee. Werkplaats tarief gaat al gauw richting 75eu/uur. Veel hiervan is zelf te doen, maar daar moet je maar net zin / tijd / gereedschap voor hebben.

Hopen dat hij weer snel - en fris - op de tweewieler kan wegrollen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Welke had jij dan gekocht?
Een Ulefone Armor 8
Is inmiddels niet meer te koop maar deze is vergelijkbaar:
https://www.amazon.co.uk/...10-Pro-Grey/dp/B09XWKBHGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dynamo deksel - 115.47
Pakking - 9.76
Voetsteun - 47.96
Rubber - 14.39
Standaard - 68.91
Stuurdop - 43.79
Spiegel - 68.40
Koppelingshendel - 21.28
Zijkap - 51.09
Bout zijkap - 1.15
Val blokken set - 234.14
ik zou ook even op ebay kijken of er toevallig onderdelen van een schademodel op staat.. soms is er net toevallig ieman op de andere kant gevallen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58
ToolkiT schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:59:
[...]
Een Ulefone Armor 8
[...]
Hele goeie keuze! :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no1WTBOAgerHlS3-BMCPJZRU_ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExubDQjphEPakiigEDFIlOWW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:57

steven1191

Play fair, live longer.

@timmie271 Ik heb mijn 2018 Boss inmiddels verkocht en een 2018 KTM Superduke R teruggekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyUMKAlRy192Rtj0rh-U4yVJsfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vHfLaV4qRvJGy9WdP6WeP3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqNZAJ4xT1HCMTzw7GeiCdqik4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3ucpSghE6189cKnol1RwMBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ZIt dat nieuwe TFT scherm trouwens beter vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@kneusteun het scherm trilt stukken minder dan bij de normale heb ik begrepen. Met het stangetje waaraan bij mij de telefoon hangt is niets verandert voor zover ik weet.
De Tenere's van 2023 hebbe ook dit scherm gekregen, heb ook geen idee of die de verbeterde bevestiging hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat stangetje is ook wel prima vind ik. Maar dat schuddende display hadden ze wel iets eerder aan kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08 16:27
@ToolkiT welke chinese vriend heb je voor die toolbox gestrikt....ik zie er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
kneusteun schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:08:
Dat stangetje is ook wel prima vind ik. Maar dat schuddende display hadden ze wel iets eerder aan kunnen pakken.
Wellicht het proberen waard: https://nl.aliexpress.com/item/1005004985723716.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mafbal schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:28:
@ToolkiT welke chinese vriend heb je voor die toolbox gestrikt....ik zie er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie
https://nl.aliexpress.com/item/1005005255558300.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Heb er al 1 zelf gemaakt.
Maar aangezien dat nog geen euro kostte vond ik het raar dat Yamaha dat zelf niet al had gedaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2zF-c4XjkCkpskq8Gz36fKxZZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G00nw5uFdSl31BwWA6wI4IQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-08 15:03
Stalensnuitje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:20:
[...]

MRA heeft momenteel Carplay ondersteuning (https://info.myrouteapp.c...ext-apple-carplay-update/).
Gebruik de Caplay functie zelf niet. Heb gewoon mijn iPhone aan mijn stuur hangen. Zie het voordeel niet echt om een Carplay device op het stuur te hebben ipv mijn telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Ottr op 25-07-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
kneusteun schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Heb er al 1 zelf gemaakt.
Maar aangezien dat nog geen euro kostte vond ik het raar dat Yamaha dat zelf niet al had gedaan..

[Afbeelding]
Nice, ziet er ook nog eens een stuk mooier uit dan de 3d printjes van Ali! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Meneer Ali kwam alweer wat brengen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJtkusYvOw1jofJH7qaYQIUdCDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSbujzgvFLkgXBwdaCPPeJCX.png?f=fotoalbum_large
Geen idee of het nut heeft, maar extra bescherming is altijd goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NEWS FLASH!

ABR VIP tickets zijn nu te koop!
https://www.abrfestival.com/tickets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Ottr schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:20:
[...]

MRA heeft momenteel Carplay ondersteuning (https://info.myrouteapp.c...ext-apple-carplay-update/).
Gebruik de Caplay functie zelf niet. Heb gewoon mijn iPhone aan mijn stuur hangen. Zie het voordeel niet echt om een Carplay device op het stuur te hebben ipv mijn telefoon.
Leesbaarheid van het scherm en niet kapot trillen van de camera kan ik me bedenken als voordelen. Voor mij is het nooit een optie geweest om een dure telefoon op het stuur te monteren :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Dragen jullie ook broeken met knieprotectoren? Bij mij glijden ze elke keer naar de binnenkant van m’n knie. Denk dat ik er weinig aan zal hebben mocht ik ooit ten val komen. Ik probeer ze elke keer met klittenband aan de buitenkant te houden maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 10:12

cooper_s1

MINI's rule

gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:03:
Dragen jullie ook broeken met knieprotectoren? Bij mij glijden ze elke keer naar de binnenkant van m’n knie. Denk dat ik er weinig aan zal hebben mocht ik ooit ten val komen. Ik probeer ze elke keer met klittenband aan de buitenkant te houden maar helaas.
Heel apart? Meestal zitten ze in een soort zak aan de binnenkant van je broek. Misschien is er een naadje stuk gegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb je wel de juiste maat broek? Niet te breed of te smal?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:27
Ik heb normaal juist dat de knie protectoren onder mn knieën komen.

Tijdje geleden op jacht gegaan naar een kortere beenlengte maat (heb korte poten naar verhouding). dat helpt enorm. En tegen glijden wat jij beschrijft heb ik een soort van elastieken bandjes op de broek zelf zitten om de broek strakker om mn benen te laten sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bij de ene broek zitten ze perfect bij mij, de andere zakken ze inderdaad.

Daarom gewoon passen in de winkel en niet online kopen is de les volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ja wel goeie maat volgens mij. Zit prima om m'n middel, bovenbenen en lengte. Het is meer dat die zakken in de broek wat ruimer zijn dan de pads dus dan schuiven ze altijd naar de binnenkant van die zak. Er zitten dan van die klittebanden in om de hoogte en positie te bepalen in die zak, maar desondanks gaat de klitteband los en zitten ze in no time aan de binnenkant. Heb dit bij twee verschillende broeken, dus miss heb ik gewoon vreemde vorm benen oid 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 09:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1qkAk8DL8p2lC4H37ifRgAHc7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9SKp6AltdZqm4qsCrOFQOCA.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond nog maar even een rondje gedaan.
Was hier en daar nat wegdek maar kon gewoon doorrijden.
@timmie271 als je je verveelt, wil je dan deze gebruiken in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Na die hitte van laatst dit: https://www.24mx.nl/produ...BEgLr-vD_BwE&gclsrc=aw.ds

Aangeschaft. Alleen vraag ik mij af of er nog iets van een stevig (tegen glijden) dun jasje overheen moet of zou een simpel shirt dan al voldoende zijn?

Het is natuurlijk bedoelt voor offroad, maar aangezien je in NL dan ook over stukken asfalt moet vraag ik me dit af. Iemand die ook zoiets gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26
@kneusteun ja ik, niet precies die maar eentje van Fox, met een zo een windstopper jasje ook van Fox er overheen.
Vast niet de meest veilige oplossing op de weg, maar voor mij een acceptabel alternatief waarbij het zo veilig mogelijk is op de meeste ondergronden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoi @timmie271 @LankHoar,

De Tiger kan uit de lijst. Deze is vervangen door een Triumph Bonneville T120 Black uit 2023.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeSmgUgmNXr1lRZmYwq0yix9mTI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWQs1FLPsl3WN8whKRyjuvh2.jpg?f=fotoalbum_medium

Alvast bedankt voor het aanpassen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:33:
@kneusteun ja ik, niet precies die maar eentje van Fox, met een zo een windstopper jasje ook van Fox er overheen.
Vast niet de meest veilige oplossing op de weg, maar voor mij een acceptabel alternatief waarbij het zo veilig mogelijk is op de meeste ondergronden.
thnx, ja lijkt mij dat je in principe een stuk leer of textiel mist.
Maar ik ging met 34 graden wel echt kapot met een jas aan, en dat was op een gegeven moment ook minder veilig ivm reactie en oplettendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 12:43
Kalevandaal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:02:
[Afbeelding]

Gisteravond nog maar even een rondje gedaan.
Was hier en daar nat wegdek maar kon gewoon doorrijden.
@timmie271 als je je verveelt, wil je dan deze gebruiken in de TS?
Toffe gen 1? Tiger. Gave kleur dat blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-07 17:23
Ja, ik had een John Doe motorbroek waarbij de protector telkens naar binnen ging. Gevraagd in de winkel, en de verkoopster had het zelf ook. Voordat je op de motor gaat zitten dus gewoon even recht draaien en dan zit je goed.

Ik rij nu overigens al een tijdje met de Pando Moto motorlegging, en dat is echt een genot! Die blijft overigens wel netjes zitten. Voor de langere ritten doe ik dan toch liever een leren broek aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Mafbal schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:28:
Voor mijn Moto Guzzi Stelvio had ik een MyTech toolkit. Had eerst een plastic variant die ik eerder op het forum langs zag komen, maar daarvan wilde het deurtje wel eens openvallen tijdens het rijden :+

Heb 'm nog liggen voor de Moto Guzzi Stelvio (motor is verkocht), weet niet of hij past op de V85TT? Anders mag je 'm voor een klein prijsje overnemen.

https://www.motostorm.it/...o-guzzi-v85-tt-black.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-08 18:03
Ik vroeg me al af waarom ik ineens een notificatie kreeg dat ik genoemd was in een post en toen bij de OP terecht kwam.
Niet de link gelegd dat er een nieuw deel was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Ja, ik had een John Doe motorbroek waarbij de protector telkens naar binnen ging. Gevraagd in de winkel, en de verkoopster had het zelf ook. Voordat je op de motor gaat zitten dus gewoon even recht draaien en dan zit je goed.

Ik rij nu overigens al een tijdje met de Pando Moto motorlegging, en dat is echt een genot! Die blijft overigens wel netjes zitten. Voor de langere ritten doe ik dan toch liever een leren broek aan :)
Oh ja dat is idd ook nog een idee. Is dat niet warm? Toch een extra layer, maar aan de andere kant, die zit in die broeken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Oh ja dat is idd ook nog een idee. Is dat niet warm? Toch een extra layer, maar aan de andere kant, die zit in die broeken ook.
Hangt denk ik van het weer af.. onde mijn motorbroek heb ik ook meestal een merino legging.. werkt ideaal voor warmte regulering..
bij mijn jeans doe ik het meestal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Die Pando Moto is echt heel dun, dus dat valt wel mee. Heb hiervoor ook een Bowtex legging gehad die toch echt een stuk warmer was. Ik vind het vooral heel chill dat je qua comfort niets inlevert t.o.v. een normale broek, en je hebt levenslange garantie geloof ik. Mocht je er af gaan, dan stuurt Pando Moto je een nieuwe op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:29
gebruikershaes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:50:
Ja wel goeie maat volgens mij. Zit prima om m'n middel, bovenbenen en lengte. Het is meer dat die zakken in de broek wat ruimer zijn dan de pads dus dan schuiven ze altijd naar de binnenkant van die zak. Er zitten dan van die klittebanden in om de hoogte en positie te bepalen in die zak, maar desondanks gaat de klitteband los en zitten ze in no time aan de binnenkant. Heb dit bij twee verschillende broeken, dus miss heb ik gewoon vreemde vorm benen oid 8)7
Of je hebt geen goede beschermers. Je hebt er allerlei soorten en maten in. Ik heb zelf Rev'ít Seesmart protectoren, wat een soort matjes zijn die wat breder zijn dan voorgevormde knieprotectoren. Zit voor mij een stuk beter. Als ze te breed zijn kun je ze ook vrij eenvoudig op maat knippen.

Overigens denk ik ook dat het model broek voor jou misschien niet zo geschikt is, ook die hebben een verschillende fit. De ene is een wat strakker model, de andere valt juist heel wijd. Dat laatste is niet handig als je zelf wat slanker bent.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Die Pando Moto is echt heel dun, dus dat valt wel mee. Heb hiervoor ook een Bowtex legging gehad die toch echt een stuk warmer was. Ik vind het vooral heel chill dat je qua comfort niets inlevert t.o.v. een normale broek, en je hebt levenslange garantie geloof ik. Mocht je er af gaan, dan stuurt Pando Moto je een nieuwe op :)
Levenslang kan in dat geval goed betekenen dat ze niks hoeven op te sturen 8)7 . Maar is idd goede optie, zag dat ze de U2 voor 129 euro te koop hebben alleen helaas in maat L. Dus nog ff over nadenken. Ziet er in ieder geval heel prettig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Levenslang kan in dat geval goed betekenen dat ze niks hoeven op te sturen 8)7 . Maar is idd goede optie, zag dat ze de U2 voor 129 euro te koop hebben alleen helaas in maat L. Dus nog ff over nadenken. Ziet er in ieder geval heel prettig uit.
Levenslang gaat meestal over de levensduur van het product, niet de gebruiker. Als je pech hebt is dat eerste in dit geval nog langer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
geert_s schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Of je hebt geen goede beschermers. Je hebt er allerlei soorten en maten in. Ik heb zelf Rev'ít Seesmart protectoren, wat een soort matjes zijn die wat breder zijn dan voorgevormde knieprotectoren. Zit voor mij een stuk beter. Als ze te breed zijn kun je ze ook vrij eenvoudig op maat knippen.

Overigens denk ik ook dat het model broek voor jou misschien niet zo geschikt is, ook die hebben een verschillende fit. De ene is een wat strakker model, de andere valt juist heel wijd. Dat laatste is niet handig als je zelf wat slanker bent.
Ja dat zou kunnen hoor. Ik heb vrij dikke bovenbenen waardoor ik altijd 2 maten omhoog moet om er in te passen. Alleen het knie gedeelte is natuurlijk niet dikker dan gemiddeld waardoor het daar en om m'n taille wat los zit. Voor m'n taille draag ik een riem, maar het knie gedeelte kan daardoor wellicht wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
geert_s schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Levenslang gaat meestal over de levensduur van het product, niet de gebruiker. Als je pech hebt is dat eerste in dit geval nog langer ook.
Uuuh ja maar naar wie moeten ze het opsturen als je er niet meer bent? Zo lang de gebruiker leeft == levenslang imo.

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 26-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-08 16:11
gebruikershaes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Ja dat zou kunnen hoor. Ik heb vrij dikke bovenbenen waardoor ik altijd 2 maten omhoog moet om er in te passen. Alleen het knie gedeelte is natuurlijk niet dikker dan gemiddeld waardoor het daar en om m'n taille wat los zit. Voor m'n taille draag ik een riem, maar het knie gedeelte kan daardoor wellicht wel draaien.
Dan is een Pando ideaal, heeft behoorlijk wat rek.

Zelf ook een Pando, erg fijn voor het mooie weer. Een overbroek is dan weer makkelijker voor minder weer en woon/werk verkeer.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Volgens mij klopt dit toch niet helemaal hoor:

Pando Moto guarantees its products 2 Year Warranty from the original date of purchase. This warranty covers the product for the original owner against defects in materials and workmanship.
[...]
This warranty does not cover:
  • Damages caused by accidents.
  • Normal wear and tear damages*.
  • Improper use and maintenance of the garment.
  • Any form of alteration and modification of the product (unauthorized repairs, etc.).
  • Sun damage or the natural breakdown of colors, structure, and material over time.
  • User’s subjective assessments like comfort, fit, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
Bioflap schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Voor mijn Moto Guzzi Stelvio had ik een MyTech toolkit. Had eerst een plastic variant die ik eerder op het forum langs zag komen, maar daarvan wilde het deurtje wel eens openvallen tijdens het rijden :+

Heb 'm nog liggen voor de Moto Guzzi Stelvio (motor is verkocht), weet niet of hij past op de V85TT? Anders mag je 'm voor een klein prijsje overnemen.

https://www.motostorm.it/...o-guzzi-v85-tt-black.html
Zelf geen Guzzi hoor...maar ik dacht dan past het vast ook op een super tenere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:48
Mafbal schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:38:
[...]

Zelf geen Guzzi hoor...maar ik dacht dan past het vast ook op een super tenere :)
Ho wacht!!

Ik heb nog zo'n ding liggen van de Super Tenere XT1200Z. Gekocht bij DS Bike Protection in Spanje.
Inmiddels heb ik de Super Tenere niet meer, maar dat ding ligt wel nog thuis. Ergens.

Voor een schappelijk bedragje wil ik daar wel van af.

3 Kanttekeningen:
- Het ding past wel, maar daarvoor heb ik de montagebeugels wat moeten bewerken met een hamer. :+
- Het gaat ontzettend heen en weer trillen. Daarvoor had ik er een beugeltje achter gebogen dat op een bestaand boutje afsteunt. Langer boutje er in zetten, borgmoertje er op, en het trillen is verholpen.
- Hier en daar bladert de verf er van af, maar alu en rvs roest niet zo heel erg. Ik zou het zo laten of met een spuitbusje even overspuiten.

Nu moet ik dus nog gaan zoeken ook, en kijken waar ik het bijbehorende sleuteltje heb. Waarschijnlijk heb ik mijn zelf gemaakte steuntje ook nog wel.

Oh ja, het past achter de originele koffers. Maar om die kofferhouders te demonteren heeft Yamaha één zo'n antidiefstal Torx gebruikt. Die moet je net maar even hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-07-2023 15:45 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Voor een schappelijk bedragje wil ik daar wel van af.

3 Kanttekeningen:
- Het ding past wel, maar daarvoor heb ik de montagebeugels wat moeten bewerken met een hamer. :+
- Het gaat ontzettend heen en weer trillen. Daarvoor had ik er een beugeltje achter gebogen dat op een bestaand boutje afsteunt. Langer boutje er in zetten, borgmoertje er op, en het trillen is verholpen.
- Hier en daar bladert de verf er van af, maar alu en rvs roest niet zo heel erg. Ik zou het zo laten of met een spuitbusje even overspuiten.

Nu moet ik dus nog gaan zoeken ook, en kijken waar ik het bijbehorende sleuteltje heb
hoe hard trilt het? en dan rijd ik misschien nog wel liever zonder? (heb hem al 2 jaar niet en mis nog niks...maar ja dat zegt niks natuurlijk

en wat is schappelijk >:)
Pagina: 1 2 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.