Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.140 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
ToolkiT schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:11:
[...]

No offense taken, niet iedereen kan een Guzzi aan ;)
Wel nieuwsgierig waarom je Guzzi niet wat vind.. met name de V100 is een Guzzi die meer allemansvriend is..
Ik vind het eigenwijze fietsen. Maar het trekt me gewoon niet. Mooi door lelijkheid :P En misschien ben ik juist niet op zoek naar een allemansvriend.

De Multistrada V2 vinkt wel veel vakjes af op mijn wensenlijst.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:26:
[...]

Ik vind het eigenwijze fietsen. Maar het trekt me gewoon niet. Mooi door lelijkheid :P En misschien ben ik juist niet op zoek naar een allemansvriend.

Fair point, Guzzi's zijn eigenwijs... Dat is het leuke IMHO.. Anders had iedereen een GS ;)

Maar de multi V2 is zeker een leuke fiets :)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 02-09-2023 23:39 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:08
Jij durft hoor. Met de V100 2 weken weg geweest en dat was een continue stroom aan complimenten over de motor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:40:
De rijmodi vond ik wat minder overtuigend. Waar je bij de Duc een geheel andere motor krijgt, blijft het bij de Yamaha veel constanter. Vooral de voorkant duikt behoorlijk bij hard remmen. Ik hebt het idee dat de preload niet aangepast wordt, als een andere rijmodus wordt gekozen.
Ik ken de GT+ niet, wel de GT. En de gekozen rijmodus is niet als bij BMW een complete voorgeconfigureerde setting, maar je kunt (moet) de vering, engine mapping en traction control los van elkaar instellen.
De vering doet overigens niet zo heel veel, de preload doe je handmatig. De demping kun je vervolgens elektronisch kiezen.
Dus als je van rijmodus wisselt, wissel je eigenlijk alleen de gasrespons. En niet zoals bij bmw de complete vering en alles er op en er aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

WilbertNeems schreef op zondag 3 september 2023 @ 00:45:
[...]

Jij durft hoor. Met de V100 2 weken weg geweest en dat was een continue stroom aan complimenten over de motor. ;)
Toch heb ik nog nooit een motor gekocht omdat anderen hem mooi vonden maar ik niet...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

TweakerVincent schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:30:
In mijn topkoffer van 47 liter staat dat ik max 130 kmh mag. Luistert dat echt zo nauw? Ik lees verschillende verhalen hierover?
Opzich klopt dit wel.

Elk persoon heeft een ander 'aeroodynamisch silhouet' maar ook gewicht in de koffer, slijtage van vering, hoek van de voorvering (uitloop), gewichtvederling voor en achter, bandenslijtage, wind snelheden hebben allemaal effect op de zogenaamde speed wobble.

En bij 130kmh neemt die kans gewoon enorm hard toe.
Het is feitelijk een vorm van resonantie die optreed, en resulteert in die beweging.

Ik had met mijn FZS dus een behoorlijke wobble bij 140kmh (of 120 met lichte tegenwind) wat vooral kwam door een versleten achterband.

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 03-09-2023 10:22 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Fraggert schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:25:
[...]

Iets met gras en overheen groeien……. :P

Leuk joh, van harte gefeliciteerd, supergaaf!!!

Dat wordt een Tweakers-TET-Toertje……met @Bommes , @ToolkiT (als die hier is) en @gebruikershaes (Slet heeft noppen toch?) onder de bezielende leiding van @kneusteun d:)b

En owja……@GSX-MAN want die heeft ook het licht gezien _O-
vergeet ie mij :( ik weet wel ik ben niet snel, maar ik kom er toch wel.

Wel eerst even tijd inplannen wanneer de tenere de brug opgaat.

Naast ons jaarlijke kouwkleumtreffen op de Veluwe tussen kerst en nieuw gaan we dit jaar ook naar frankrijk. het Les Millevaches treffen.
Ik dacht dat is een kleintje toen maat van ons zei dat we erheen gingen, maar blijkt 3500+ man te komen. En is voor mij 950km enkele reis.
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/attachments/374236991_613509024311236_5875496389481326954_n-jpg.1920187/

Overwoog nog heel ff om dat ook met de tenere te doen, maar denk dat ik lekker met de GL1500 ga, die flikkert tenminste niet om in de blub. Of het moet echt niet gesneeuwd hebben :+ maarja dan is de lol van een wintertreffen toch niet hetzelfde 8)

[ Voor 51% gewijzigd door harley op 03-09-2023 10:59 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

harley schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:46:
[...]

Sorry maat……ik zit hier nog maar kort weer….heb krap sinds een week weer een motor :D

En welke harley rijder heeft er nou een Tenere naast _O- :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Kom je in nog geen 10 minuten tijd in de schemering eerst een domme rukker tegen met groot licht. En daarna een prutser compleet zonder licht.. met als achtergrond een ondergaande zon. 8)7

[PSA]: voer altijd dimlicht. nee, geen dagrijledjes: dimlicht.

Bewaar je groot licht voor als er geen ander verkeer is, en doe je lichten pas uit in de garage :P

Zegt dit voort, en wijst naar koplampen.
[/PSA]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

[...]

Naast ons jaarlijke kouwkleumtreffen op de Veluwe tussen kerst en nieuw gaan we dit jaar ook naar frankrijk. het Les Millevaches treffen.
Ik dacht dat is een kleintje toen maat van ons zei dat we erheen gingen, maar blijkt 3500+ man te komen. En is voor mij 950km enkele reis.
[Afbeelding]

[YouTube: La 12e Hivernale de Millevaches]
Overwoog nog heel ff om dat ook met de tenere te doen, maar denk dat ik lekker met de GL1500 ga, die flikkert tenminste niet om in de blub. Of het moet echt niet gesneeuwd hebben :+ maarja dan is de lol van een wintertreffen toch niet hetzelfde 8)
En @A13X en @Grubeater en @ll roel j :N

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Fraggert schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:05:
[...]

Sorry maat……ik zit hier nog maar kort weer….heb krap sinds een week weer een motor :D

En welke harley rijder heeft er nou een Tenere naast _O- :P
Ik rijd niet eens Harley :+
Ik heet wel Harley met mijn voornaam maar rijd of heb er (op dit moment) geen.
Wel een Buell maar dat is geen Harley, behalve bij Harley treffend dan mag die wel naar binnen :?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Je vergeet mij, ik kan ook offroad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
R0y. schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:48:
[...]

Je vergeet mij, ik kan ook offroad.
Eerst zien dan geloven, laatste keer gingen alleen @noes en ik offroad en bleef de rest braaf staan :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
steveman schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:06:
Kom je in nog geen 10 minuten tijd in de schemering eerst een domme rukker tegen met groot licht. En daarna een prutser compleet zonder licht.. met als achtergrond een ondergaande zon. 8)7

[PSA]: voer altijd dimlicht. nee, geen dagrijledjes: dimlicht.

Bewaar je groot licht voor als er geen ander verkeer is, en doe je lichten pas uit in de garage :P

Zegt dit voort, en wijst naar koplampen.
[/PSA]
Gemiddelde dagrijledjes is 100x niks idd, die van onze BMW zijn echter fel zat om gewoon op te vallen ook in het pikkedonker. Maar vind het sowieso knap dat je zonder verlichting de weg op gaat, dan zie je toch geen steek voor ogen afhankelijk van de weg? :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
timmie271 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:04:
[...]

Eerst zien dan geloven, laatste keer gingen alleen @noes en ik offroad en bleef de rest braaf staan :+
Ik heb eens in de buurt van @Melkunie het echte werk mogen ervaren. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

[Afbeelding]

[YouTube: La 12e Hivernale de Millevaches]
Dat is voor mij een kleine 70 km richting het noorden, ik heb alleen nog geen motor. :o

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
R0y. schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb eens in de buurt van @Melkunie het echte werk mogen ervaren. :7
Toevallig het bewuste stuk een uur geleden nog gepasseerd. Heb het niet aangedurfd :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sorry, sorry, sorry…….mea culpa broeders, ik zit hier ook echt nog maar krap een week :o
harley schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:31:
[...]

Ik rijd niet eens Harley :+
Ik heet wel Harley met mijn voornaam maar rijd of heb er (op dit moment) geen.
Wel een Buell maar dat is geen Harley, behalve bij Harley treffend dan mag die wel naar binnen :?
Ja, maak het ff nog wat ingewikkelder joh _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Fraggert schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:01:
[...]

Sorry, sorry, sorry…….mea culpa broeders, ik zit hier ook echt nog maar krap een week :o

[...]

Ja, maak het ff nog wat ingewikkelder joh _O-
Als je het juiste fragment van Blik op de Weg weet te vinden, word er veel duidelijk :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
gebruikershaes schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:17:
[...]

Die band is puur voor de looks. Dat die goed presteert op asfalt geloof ik wel. Als je beetje off-road wil kan je denk ik beter voor Pirelli scorpion rally str oid gaan. Die zijn subliem op de weg, maar ook aardig off-road
Die zaten standaard onder mijn Tenere. Wel uitkijken met nat gras op de karrensporen, dat kunnen ze echt niet hebben. En dat kom ik zelfs op mijn woon-werkroute al tegen :+
Ik heb ze na 5500 km vervangen voor de Battlax AX41. Wereld van verschil, heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Destruction schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:10:
[...]

Als je het juiste fragment van Blik op de Weg weet te vinden, word er veel duidelijk :+
Quote jij de juiste, want ik kan hier geen kaas van maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Fraggert schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:01:
[...]

Quote jij de juiste, want ik kan hier geen kaas van maken :P
Ik quote de juiste :)

Je kent die mop "Waarom heet mijn zus Roos?" 'Omdat je moeder van rozen houdt jongen' "Oh, bedankt voor de uitleg pap!" 'Geen dank, Mustang v8!'? :P Nou.... Zoiets :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Ik denk dat hij op deze doelt :

[ Voor 79% gewijzigd door harley op 03-09-2023 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Het stukje waarin Leo vraagt waarom mensen toch een Harley willen hebben, alle nadelen opsommende... En dan moet je weten dat Leo zelf ook jarenlang Harley heeft gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Melkunie schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:28:
[...]

Die zaten standaard onder mijn Tenere. Wel uitkijken met nat gras op de karrensporen, dat kunnen ze echt niet hebben. En dat kom ik zelfs op mijn woon-werkroute al tegen :+
Ik heb ze na 5500 km vervangen voor de Battlax AX41. Wereld van verschil, heel blij mee.
De pirellis bedoel je? Ben nog geen karrenspoor met gras tegen gekomen, wel veel zand en grind. Zand was ook matig, grind goed te doen. Hoe zijn de ax41 op de normale weg?

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 03-09-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Shit, net met inparkeren van de motor in mijn tuin heb ik een muurtje geschampt (stuur ligt en zijkoffer). Minimale schade, maar ik maak mij zorgen dat ik mss het stuur of motor zelf wat gesloopt heb? Ik zette hem op de middenbok en toen gebeurde het. Of kan dat niet zo snel? paar krasjes op de zijkoffer en op het stuur zelf. Net ff stukje gereden en merkte niks vreemds gelukkig.

Balen.

hoewel bij lessen viel de motor tig keer, dus wss gaat het niet zo snel? (ok die motoren hadden valprotectie maar toch?)

[ Voor 13% gewijzigd door TweakerVincent op 03-09-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18
TweakerVincent schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:35:
Minimale schade, maar ik maak mij zorgen dat ik mss het stuur of motor zelf wat gesloopt heb? Ik zette hem op de middenbok en toen gebeurde het. Of kan dat niet zo snel?
Afhankelijk van de snelheid kan t wel of niet iets zijn. Als ik het zo lees is 't niks (maar heb ook nog niet zo lang een tweewieler onder de kont). Ik kan zelf de motor binnen kwijt maar kom soms ook met mn stuur of spiegel tegen 't kozijn aan, in de toekomst maar andere spiegelcover erop doen :P
Ik rijdt hem op bloeddruk naar binnen dus zo snel gaat dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
RubjeMazter schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:38:
[...]

Afhankelijk van de snelheid kan t wel of niet iets zijn. Als ik het zo lees is 't niks (maar heb ook nog niet zo lang een tweewieler onder de kont). Ik kan zelf de motor binnen kwijt maar kom soms ook met mn stuur of spiegel tegen 't kozijn aan, in de toekomst maar andere spiegelcover erop doen :P
Ik rijdt hem op bloeddruk naar binnen dus zo snel gaat dat niet ;)
Het ging super traag, alleen dus die bok uitklappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
TweakerVincent schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:41:
[...]
Het ging super traag, alleen dus die bok uitklappen?
Denk dat het dan alleen cosmetisch is (en misschien wat ego-schade :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Shit, net met inparkeren van de motor in mijn tuin heb ik een muurtje geschampt (stuur ligt en zijkoffer). Minimale schade, maar ik maak mij zorgen dat ik mss het stuur of motor zelf wat gesloopt heb? Ik zette hem op de middenbok en toen gebeurde het. Of kan dat niet zo snel? paar krasjes op de zijkoffer en op het stuur zelf. Net ff stukje gereden en merkte niks vreemds gelukkig.

Balen.

hoewel bij lessen viel de motor tig keer, dus wss gaat het niet zo snel? (ok die motoren hadden valprotectie maar toch?)
zuur maar alleen krasjes is vervelend maar lijkt me niet per se structurele schade.

Hoe krijg je het voor elkaar om bij de les de motor tich keer te laten vallen? (Serieuze vraag, ik heb over twee wk avb en heb hem niet laten vallen en het ook niet zien gebeuren. )

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Boudewijn schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:55:
[...]
zuur maar alleen krasjes is vervelend maar lijkt me niet per se structurele schade.

Hoe krijg je het voor elkaar om bij de les de motor tich keer te laten vallen? (Serieuze vraag, ik heb over twee wk avb en heb hem niet laten vallen en het ook niet zien gebeuren. )
bedoelde bij AVB die achtjes en halve draaien. Daar zag ik regelmatig een motor omvallen, zelf 2 keer gebeurd.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Laatst online: 10-01 14:42
Gisteren met twee vrienden ~350km gereden tegen de Alpen aan en bij Lucerne. Wat een geniale route weer.

Nu is de motor na 2 trips ook ready voor de eerste beurt.
:*)

Eerder in het forum hadden we het over rijmodi. Ik merkte bij mijn MT09 dat er weinig verschil in zat, buiten de gasresponse inderdaad. Nu dat ik met de Multi de instellingen wat uitgezocht heb merk je echt een groot verschil in de bergen met sport, of touring mode.

Vooral omdat ik de vering bij touring mode een stuk zachter had gezet, en bij sport mode de traction instellingen etc wat minder. Oh.. en wheelie control wat losser :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DckH_j9uS9apfJyxlNuql9Ng6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsHTfMZJ7TBsHQ0lVy73API7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4ElGQuW2BrCAPAPFZWvFzcxuTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shJjio8ZtMPVRjKYfxbNZ7PU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPtbaGBaGdUmiGDhrmvmxCmr2k4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABJh38BKNPmikpspf5By9dou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtqGze4oSG7RRdEN1v6zCgpPICI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0pAyhJEuXmuONqnLkpmuUMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]

Ik leste samen met m'n zusje en die liet 'm 2 keer achter elkaar vallen bij 't wegrijden; te weinig gas waardoor ie afsloeg en/of ze stuurde te veel zonder snelheid. Ben zelf ook 1x omgegaan omdat ie afsloeg tijdens lessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
@TweakerVincent zo snel beschadig niet iets structureels bij een motor hoor, zeker niet als het je zijtas en stuur betreft. Ik had t spannender gevonden als je van een stoep af was gereden en je carterpan op een stoeprand was geklapt oid. Maar zoals je het nu omschrijft heeft je ego meer schade dan je motor ;)

Ik heb mn motor ook nog nooit laten vallen, wel eens af laten slaan, maar dan valt ie toch niet gelijk? Toegegeven, van de zomer liet een goede vriendin van mij haar motor zachtjes om gaan. Ze nam de bocht te wijd bij straatje keren en belande met haar voorwiel in de berm. Maar ze liet de motor expres gaan, omdat ze weet dat ze de motor niet kan houden als tie gaat.
Uiteraard heb ik haar geholpen met de motor rechtop te zetten O-)

Moet het wel afkloppen. Ik hoop dat ik de R1150GS nooit rechtop hoef te zetten... Tis een zwaar ding met zn 264kg nat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Vuikie schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:21:
Ik heb mn motor ook nog nooit laten vallen, wel eens af laten slaan, maar dan valt ie toch niet gelijk?
Da's waar maar als je een wat strakke bocht moet maken in de 1 en hij valt uit dan moet je daar wel op bedacht zijn :p

Acties:
  • +19 Henk 'm!
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:26:
[...]

Over eigenwijs gesproken...

Veel te lompe motor voor dikke drek...
En al helemaal met 50-50 banden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJjxBU-btxTEjI2qHcxXwTwu15s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl1MrC55I6pW64ngwaRAqjjv.jpg?f=fotoalbum_large

In de modder does de sidestand het niet :/ .. dus maar ff op de grond leggen en een plan bedenken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUzkjTeffjSazK4oBfD2y-_0T0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hePyJDEQDMrFMMARxmJ0KHoW.jpg?f=fotoalbum_large

Best diepe modder.. maar erger, eronder zat klei met 0,0 grip...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBQL9WFKqhexheTr3f7LU3IVTBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uy4ukScVTGCgtEfFc8l5qFAO.jpg?f=fotoalbum_large

Na veel sjorren hem eruit gekregen...
Geen schade.. wel erg vies :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N10lWwU7ARpbRL5DAh0NJ7mh1Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIgNd6oMNoEQQvJSqOa9tDvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjF8scGnlqP3Bu6bG_ORPZvISB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZY0jIAwKGkzgJajtyHR6igA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!
En als we toch bezig zijn..
Project Camo is klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9yjfvPlvCBxeFjMVmUw04Fq8vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvwIma9JZWrN3caXerer8HPY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyOTXYgETqvO6j_XCKj4Rrtdm4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fbon1ys9vkZJQQZLWHFDiLJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• R0y.

Balen.

Tja … die is kapot. Voor €5 haal ik de motor vanavond op. Ben jij van het gezeik af en breng ik het apparaat morgen wel naar de milieustraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
gebruikershaes schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:21:
[...]

De pirellis bedoel je? Ben nog geen karrenspoor met gras tegen gekomen, wel veel zand en grind. Zand was ook matig, grind goed te doen. Hoe zijn de ax41 op de normale weg?
Nou... :+

Nee valt mee. In het begin (eerste kilometers) zijn die blokken wel even wennen, maar je kunt gewoon met vol vertrouwen rijden zoals je gewend bent. Je merkt bij wat oneffenheden (bv randjes van putdeksels) soms wel dat er een extra zijwaarts schokje in komt, maar je merkt als snel dat je het ding gewoon z'n gang kunt laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Okay goed om te weten. De rally str zijn voor mij dik prima. Heb echt niets te klagen maar wie weet komt dat nog. Dan weet ik dat er andere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
kneusteun schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:49:
https://www.kenteurope.co...surface-cleaner-20817049/

Deze shit is echt magisch voor schoonmaken!
Ik heb echt dingen schoon gekregen waarvan ik dacht dat ik het weg kon gooien.
Wat krijg je hier mee schoon?

Zoek vooral iets om blok, cardan en uitlaat makkelijker schoon te maken. Daar komen altijd een bult zwarte puntjes op, neem aan teer dan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
gebruikershaes schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:45:
Okay goed om te weten. De rally str zijn voor mij dik prima. Heb echt niets te klagen maar wie weet komt dat nog. Dan weet ik dat er andere opties zijn.
De STR's zijn gewoon straatbandjes.
De AX41 adventure cross zijn wel echt 50/50 banden.
Ik heb ze ook gehad, heerlijke band waarmee je ook in serieuze blubber nog vooruit komt.
Heb nu achter een Mitas E-09 die in 1 dag snelweg kaduk was en voor een TKC80.
Achter draai ik er volgende week ook weer een TKC80 op.
Voor mijn gebruik en ideale band. Net iets minder goed op de weg dan de AX41's maar offroad wat stabieler. Zeker de voorband.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
WilbertNeems schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:59:
[...]

Wat krijg je hier mee schoon?

Zoek vooral iets om blok, cardan en uitlaat makkelijker schoon te maken. Daar komen altijd een bult zwarte puntjes op, neem aan teer dan eigenlijk.
Ik heb het voornamelijk voor staal/rvs en plastic delen gebruikt, maar werkt daar dan ook eng goed.

Laatst was een pot loctite (groen) omgedonderd en lag er 50ml al goed ingedroogd op een werkbank en het was zo weg! Heb het een keer van iemand gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Toevallig jouw vader ook? :9

Doet me denken aan dit verhaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDpTlP3lmEgwFtWltdqPkAp5oNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IYaPmmTdbllKk5zs6QZoCVkM.png?f=fotoalbum_large

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Nee die heet erenet >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:03:
[...]

Tja … die is kapot. Voor €5 haal ik de motor vanavond op. Ben jij van het gezeik af en breng ik het apparaat morgen wel naar de milieustraat.
LET WEL OP DAT DE KOFFIE KLAAR STAAT!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:41:
[...]

Ik heb ze ook gehad, heerlijke band waarmee je ook in serieuze blubber nog vooruit komt.
Voor mijn gebruik en ideale band. Net iets minder goed op de weg dan de AX41's maar offroad wat stabieler. Zeker de voorband.
Ja prima voor mijn gebruik. De TKC80 lijken vrij agressief, maar denk wel lekker voor in de blubber. De shinko big block schijnen ook wel aardig te zijn en lijken net wat minder agressief dan de TKC80. Ze hebben wat meer weg van de STR.
https://shinkotireusa.com...venture-trail-tire/211930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Bommes schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:41:
[...]

Ik zat te twijfelen tussen de AX41 en de E-09 Dakar, uiteindelijk door de garage (Van Sleeuwen, Volkel) laten overtuigen de AX41 te nemen. Zij verhuren ook off-road ritten met eigen Ténéré's die allemaal op AX41 staan.

Zoals ik het aanvankelijk begreep zou de Dakar-versie van de E-09 langer mee moeten gaan, vooral icm straatgebruik. En zo tering-stijf dat je zelfs met een lekke band nog rustig een stuk door kunt hobbelen :+
Heb jij nog naar die Dakar versie gekeken van tevoren? Zoals de jouwe reageerde onderweg naar Frankrijk valt me wel echt vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
De tkc80 vond ik niet eens slecht op het asfalt, kon nog steeds best wel plat in bochtjes.

Alleen is het even schrikken omdat de grens nogal "flexibel" is, als de laatste noppen meegeven schrik je je de tering, maar dan weet je wel meteen tot hoe ver je kan gaan. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Als ik dan toch een bmw zou kopen:
https://www.bmw-motorrad....n.html?voertuig=285727250

Wat de hel:
https://www.bmw-motorrad....n.html?voertuig=606446238

[ Voor 29% gewijzigd door kneusteun op 04-09-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
@TS uit de OP kunnen bij mij 2 motoren weg.
1 ) De Honda CMX450 uit 1990 is verkocht door mijn vriendin
2 ) Mijn Harley Sportster XL883X uit 2002 heb ik verkocht en wordt morgen opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
[...]
Oh geloof me, er zijn er genoeg die 'm tijdens een AVB les meerdere keren kunnen laten vallen :+
Heb de lesbrommer zelf ook een keer heel zachtjes neergelegd. Dacht dat ik de standaard had uitgeklapt, maar dat was dus niet zo :P

Nog nooit een motor van mezelf laten vallen gelukkig.

[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 04-09-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 13:00
Vuikie schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:21:
@TweakerVincent zo snel beschadig niet iets structureels bij een motor hoor, zeker niet als het je zijtas en stuur betreft. Ik had t spannender gevonden als je van een stoep af was gereden en je carterpan op een stoeprand was geklapt oid. Maar zoals je het nu omschrijft heeft je ego meer schade dan je motor ;)

Ik heb mn motor ook nog nooit laten vallen, wel eens af laten slaan, maar dan valt ie toch niet gelijk? Toegegeven, van de zomer liet een goede vriendin van mij haar motor zachtjes om gaan. Ze nam de bocht te wijd bij straatje keren en belande met haar voorwiel in de berm. Maar ze liet de motor expres gaan, omdat ze weet dat ze de motor niet kan houden als tie gaat.
Uiteraard heb ik haar geholpen met de motor rechtop te zetten O-)

Moet het wel afkloppen. Ik hoop dat ik de R1150GS nooit rechtop hoef te zetten... Tis een zwaar ding met zn 264kg nat...
Een 1150gs rechtop zetten in je eentje valt niet mee, ask me how i know |:(

Ik heb hem al een paar keer neergelegd, gelukkig altijd met geen tot bijna geen snelheid, en er was telkens iemand in de buurt om te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
InZane schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:42:
[...]

Oh geloof me, er zijn er genoeg die 'm tijdens een AVB les meerdere keren kunnen laten vallen :+
Heb de lesbrommer zelf ook een keer heel zachtjes neergelegd. Dacht dat ik de standaard had uitgeklapt, maar dat was dus niet zo :P

De meid die met mij lessen volgde liet hem de eerste les zeker 10 keer vallen... Elke les nam het wat af, maar zelfs bij het aankomen bij het examencentrum legde ze hem nog neer onder het oog van de examinator :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
frietsje schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:08:
[...]

De meid die met mij lessen volgde liet hem de eerste les zeker 10 keer vallen... Elke les nam het wat af, maar zelfs bij het aankomen bij het examencentrum legde ze hem nog neer onder het oog van de examinator :9
Die rijdt nu rond met een rolkooi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
Nou, ze had het AVB gehaald, met de opmerking dat ze wel nog wat aan beheersing van de motor moest doen (na de noodstop trok ze per ongeluk vol het gas open in z'n vrij). Wegexamen was ze gezakt, dus ze mag nu met een tijdelijk rijbewijs in België rondrijden :)B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
ricjuh schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:31:
[...]

Toevallig jouw vader ook? :9

Doet me denken aan dit verhaal:

[Afbeelding]
Ja dat is mijn vader, diegene die de helmen is gaan halen ben ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
[...]
En daarmee gelijk gezakt of dat niet? Als er iets onder controle v.d. motor valt is 't het ding overeind houden ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

gebruikershaes schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:14:
[...]

Die rijdt nu rond met een rolkooi?
Afbeeldingslocatie: https://www.motorradundreisen.de/pictures/show/0x0/motorrad/460/bmw-c1.jpg

Heeft BMW een oplossing voor 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
[...]
Powermove! Het gaat er niet om óf je hem neerlegt, maar hoe je hem neerlegt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Als die dingen betaalbaar waren had ik er wel 1 willen hebben.
Gewoon als woon/werk, lekker zonder helmpie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
RubjeMazter schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:41:
[...]

En daarmee gelijk gezakt of dat niet? Als er iets onder controle v.d. motor valt is 't het ding overeind houden ;)
Hoewel ze ervoor en erna blunderde had ze strikt gezien het parcours foutloos afgelegd. Dan mag je zonder wegexamen toch al de weg op in België om zelf nog maar wat te oefenen 8)7 Ik had haar toch maar als advies meegegeven om nog wat lessen te doen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Daar hebben de women riders (geheel toepasselijk) wel een oplossing voor.
https://womenridersnow.co...confidence-when-stopping/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jon156 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:05:
[...]

een V85TT ditto.. helemaal in de modder.. maar het is te doen met de juiste techniek en een een beetje kracht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melkunie schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:22:
[...]

Ik zat te twijfelen tussen de AX41 en de E-09 Dakar, uiteindelijk door de garage (Van Sleeuwen, Volkel) laten overtuigen de AX41 te nemen. Zij verhuren ook off-road ritten met eigen Ténéré's die allemaal op AX41 staan.

Zoals ik het aanvankelijk begreep zou de Dakar-versie van de E-09 langer mee moeten gaan, vooral icm straatgebruik. En zo tering-stijf dat je zelfs met een lekke band nog rustig een stuk door kunt hobbelen :+
Heb jij nog naar die Dakar versie gekeken van tevoren? Zoals de jouwe reageerde onderweg naar Frankrijk valt me wel echt vies tegen.
elke bandenboer zal de Dakar versie afraden.. want die zijn een pain om om je velg te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
frietsje schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:05:
[...]
Hoewel ze ervoor en erna blunderde had ze strikt gezien het parcours foutloos afgelegd. Dan mag je zonder wegexamen toch al de weg op in België om zelf nog maar wat te oefenen 8)7 Ik had haar toch maar als advies meegegeven om nog wat lessen te doen eerst.
Aah, ik ging bij examencentrum er automatisch vanuit dat dit een wegexamen betrof. Examen met oefeningen begint en eindigt idd pas als de examinator dat zo zegt dus dan maakt 't niet uit. Maar je hebt in België dus geen apart wegexamen als ik dit zo lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
RubjeMazter schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:19:
[...]

Aah, ik ging bij examencentrum er automatisch vanuit dat dit een wegexamen betrof. Examen met oefeningen begint en eindigt idd pas als de examinator dat zo zegt dus dan maakt 't niet uit. Maar je hebt in België dus geen apart wegexamen als ik dit zo lees?
Na het halen van de oefeningen mag je een tijdelijk rijbewijs aanvragen, ofwel gelijk je wegexamen doen (wat natuurlijk vaak gedaan wordt). Haal je dat niet, dan mag je alsnog dat tijdelijke rijbewijs aanvragen dat alleen in België geldig is. Minimaal aantal lesuren is 12, ik denk dat die meid maar 2u op de weg rijles heeft gehad en daar reed ze ook nog achter mij aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:42:
[...]

hear! hear!

@Boudewijn

Tijdens de eerste les d:)b

we vertrokken vanaf de rijschool en bij de eerste bocht naar rechts bleek dat dat niet in zijn 4 kon.

Wist ik veel.......nooit schakelbrommer gereden en de theorie ging over borden, trams en hoe hard je waar mocht :P

Tegenwoordig doen ze dat dus blijkbaar wel een stuk beter met AVB en AVD et cetera :P

Later...... behalve mijn GS......heb ik later geen brommers later pletteren.....en ja voor de GS had ik daar 1 keer geen modder voor nodig......na een iets te kort nachtje lopen kutten op het parkeerterrein.....te kort bochtje,......afslaan......en tegen overstaan van 30 collega's omver gedonderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
harley schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:38:
[...]

Ja dat is mijn vader, diegene die de helmen is gaan halen ben ik.
Ik dacht al, bekend gezicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
ToolkiT schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:17:
[...]

elke bandenboer zal de Dakar versie afraden.. want die zijn een pain om om je velg te krijgen ;)
Lijkt me reuze mee te vallen met hydraulische bandenmachines :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

kneusteun schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:03:
[...]

https://www.bmw-motorrad....n.html?voertuig=285727250

Een WilliamsF1 uitvoering zelfs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Melkunie schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:49:
[...]

Lijkt me reuze mee te vallen met hydraulische bandenmachines :9
Neem je die ook altijd mee voor als je een lekke band hebt in de Alpen oid >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
Maar wat weet ik nou. Ik rijd rond als dumb and dumber.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gGTVVV6liaOTRhPNthOcjavolI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMpzNUre6qEf1HNLpStEpj6h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
@gebruikershaes, ging over de bandenboer, die zal dat aan z'n reet roesten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:27:
[Afbeelding]
sheepskin FTW!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpxYE8BbiJZQTSFXFTF7V8bZl9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UK1e780UzA1dM1kTP08mL7Ly.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hehe ja het idee kwam ook van jou. Zit wel lekker 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Melkunie schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:31:
@gebruikershaes, ging over de bandenboer, die zal dat aan z'n reet roesten ;)
I know :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:27:
[Afbeelding]
Enige wat ik me nu afvraag is of je überhaupt nog grip hebt.
Geen tank pads icm schaap samen is weinig nog met je benen klemmen lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Shoei heeft de Neotec 3 en de GT-Air 3 gepresenteerd. Weinig nieuws, behalve ECE22.06 gekeurd.

De prijzen liggen (volgens een dealer) ca 10% hoger dan hun voorgangers. Betekent dat de GT-Air 3 met een kek kleurtje dik over de 700 EUR gaat.

Blij met mijn recent gekocht NXR 2 :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:03:
[...]

En betrouwbaar waren. Ze waren motorisch onderbemeten, met een topsnelheid van 110km voor het topmodel :X . Hierdoorging het motorblok snel scheuren of enorm olie ging drinken.

Motorisch was het BMW onwaardig (en dat zeg ik als fan van Japanners :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 04-09-2023 15:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:09:
[...]

Enige wat ik me nu afvraag is of je überhaupt nog grip hebt.
Geen tank pads icm schaap samen is weinig nog met je benen klemmen lijkt me?
Valt mee hoor. Schaap is niet zo glad. Dat wisten we als kind bij de kinderboerderij ook al :D.
Lederen zadels zijn gladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zit daar ook een rotax blok in dan? Want die eerste fundero had dezelfde issues dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

kneusteun schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:52:
Zit daar ook een rotax blok in dan? Want die eerste fundero had dezelfde issues dacht ik.
Vriend van me doet al jaren woon werk op funduro's nog nooit gehoord dat die olie moest bijvullen. Ze hebben wel wat andere kwalen maar niks catastrofaals volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
charrel schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:54:
[...]

Vriend van me doet al jaren woon werk op funduro's nog nooit gehoord dat die olie moest bijvullen. Ze hebben wel wat andere kwalen maar niks catastrofaals volgens mij.
Sprak keer iemand bij bmw tijdens onderhoud van de fundero en die zei dat al die blokjes in de soep liepen.
Zelf ook niks mee gehad, maar volgens hem waren er maar weinig die voorbij de ton kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:52:
Terwijl Rotax echt wel degelijke blokken kan maken. De blokken in de eerste generatie RSV Mille’s zijn onverwoestbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Gisteren mooi ritje gehad rond het Gooi. Lekker verschillende motoren ook weer, o.a. een panigale V2, R1 anniversary, R6, scrambler desert sled (wat een cool ding!) En een bmw motorscooter -O- :+

Mooie vraag tijdens de lunch; waarom heeft een Panigale op de rechter remklauw 2 leidingen en op de linker maar 1? :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyhm2xupP4J1Vv4hmkcFiwVAB6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n6l4BCbwgjL8GWjhL0XudH6B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 04-09-2023 22:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:23:

Mooie vraag tijdens de lunch; waarom heeft een Panigale op de rechter remklauw 2 leidingen en op de linker maar 1? :S

[Afbeelding]
Omdat de klauwen met elkaar verbonden zijn ;)

De rechterklauw zorgt voor de aanvoer van de linkerklauw.

[ Voor 5% gewijzigd door BillSpaarbank op 04-09-2023 20:34 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
BillSpaarbank schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:33:
[...]

Omdat de klauwen met elkaar verbonden zijn :+
Ja dat dachten wij ook, maar het zijn dus 3 aparte kabels die langs de vork omhoog gaan.

Bij een hypermotard loopt hij inderdaad direct over het spatbord door naar de andere kant.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 08:38
Jon156 schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:05:
[...]
Het is vooral techniek, niet kracht:
YouTube: Looking for a pick-me-up? Picking up a dropped BMW motorcycle

[ Voor 31% gewijzigd door theredone51 op 04-09-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:35:
[...]

Ja dat dachten wij ook, maar het zijn dus 3 aparte kabels die langs de vork omhoog gaan.

Bij een hypermotard loopt hij inderdaad direct over het spatbord door naar de andere kant.
Hmm. Mijn motor heeft dat inderdaad ook zie ik nu. Enige wat ik kan bedenken is dan ABS?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
BillSpaarbank schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:43:
[...]

Hmm. Mijn motor heeft dat inderdaad ook zie ik nu. Enige wat ik kan bedenken is dan ABS?
De leidingen zijn allemaal even dik; op de Scrambler X was de ABS sensor leiding een stuk dunner.

Je ziet, het was een lange lunch :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Gisteren mooi ritje gehad rond het Gooi. Lekker verschillende motoren ook weer, o.a. een panigale V2, R1 anniversary, R6, scrambler X (wat een cool ding!) En een bmw motorscooter -O- :+

[Afbeelding]
Lijkt wel opsporing verzocht zo met de blur :D. Wat is scrambler x? Desert x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
KillaZ schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:35:
[...]

ABS kabeltje?

Al genoemd.. spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 04-09-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Gisteren mooi ritje gehad rond het Gooi. Lekker verschillende motoren ook weer, o.a. een panigale V2, R1 anniversary, R6, scrambler X (wat een cool ding!) En een bmw motorscooter -O- :+

[Afbeelding]
Zie ik daar nu een motorscooter icm roof helm?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Kan het filmpje nu niet bekijken (klote mobiel netwerk in het Zwarte Woud).
Maar..
Al die technieken zijn leuk maar dat ding valt meestal zo om dat je:
1. Er niet fatsoenlijk bij kunt
2. De wielen hoger liggen dan het stuur
3. De grond spekglad is en je zelf steeds uitglijd
4. Je bagage zo zwaar is dat deze er eerst af moet
4. Al van de bovenstaande

Voor mij:
Helm af, jas uit, want warm
Indien wielen hoger dan stuur: sjorren, trekken en duwen om de motor om te draaien. Waarbij ik maar hoop dat er niet alsnog een rem of schakel pedaaltje afbreekt.
Rol tas achter even los halen
Stuur op het uiterstepunt vast pakken en tillen maar.
En ja dan is het ding zwaar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
gebruikershaes schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:50:
[...]

Lijkt wel opsporing verzocht zo met de blur :D. Wat is scrambler x? Desert x?
Denk niet dat die personen zo op een forum willen.

My bad! Was dus een Scrambler desert sled, heel gaaf!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Joris748 schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:22:
Shoei heeft de Neotec 3 en de GT-Air 3 gepresenteerd. Weinig nieuws, behalve ECE22.06 gekeurd.

De prijzen liggen (volgens een dealer) ca 10% hoger dan hun voorgangers. Betekent dat de GT-Air 3 met een kek kleurtje dik over de 700 EUR gaat.

Blij met mijn recent gekocht NXR 2 :)
Mijn GT-Air 1 is aan vervanging toe.

Hoe bevalt je NXR 2 en is hij een goed stil? En op wat voor motor rijd je en welke helm had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
WilbertNeems schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:14:
[...]

Mijn GT-Air 1 is aan vervanging toe.

Hoe bevalt je NXR 2 en is hij een goed stil? En op wat voor motor rijd je en welke helm had je hiervoor?
Ik ga hem vrijdag op maat laten maken, heb er daarom nog niet mee gereden. Als hij niet op maat te maken is, kan hij nog terug.

Ik rijd op een RSV Mille ME, hiervoor had ik een Arai Viper-GT. Die is ondertussen erg luidruchtig en te oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Gisteren mooi ritje gehad rond het Gooi. Lekker verschillende motoren ook weer, o.a. een panigale V2, R1 anniversary, R6, scrambler desert sled (wat een cool ding!) En een bmw motorscooter -O- :+

[Afbeelding]
Gecombineerd remsysteem? Neemt de voetrem ook nog een zuiger mee van de rechter voorrem?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 20 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.