Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.139 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Normaal ga ik blindelings voor de Michelin Pilot Road. De nieuwe is ook weer heel goed. Maar nu ik deze band zo zie, wil ik 'm eigenlijk gewoon een keer proberen. En als het niks is, is het 300 euro aan banden. Dat is nog wel te overzien.

Maar met de reviews die ik ervan gelezen heb geloof ik niet dat het niks is. Kan wel zijn dat ze harder slijten dan anderen, maar met die paar kilometer die ik per jaar rij...
Zijn prima banden…..ze heten geen “pilot” meer geloof ik…..en ik reed daar met veel plezier op, met het verlagingssetje van Wilbers joeg dat zowat als mijn Fireblade door de bochten, wist niet wat me overkwam toen ik van de Tourance (type 2 destijds) overging. :P

Als je geen 30K ww doet zou ik gaan voor de band met de hoogste fungehalte d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:45
_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:51:

Toch in m’n achterhoofd: Ducati, stuk gaatie? Ze hebben natuurlijk weinig ervaring offroad, hoeveel valt zo’n DesertX kapot als je een paar keer onderuit gaat? De GS niks. De Huskie weinig. De duc?
Nouja is het niet gewoon een cagiva?
En die hebben zeker wel ervaring offroad, desert sled verwijst met zijn kleurstelling volgens mij ook naar de cagiva elefant als ik mij niet vergis.

Erg mooie fiets, zowel die slet als de olifant :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
GSX-MAN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Normaal ga ik blindelings voor de Michelin Pilot Road. De nieuwe is ook weer heel goed. Maar nu ik deze band zo zie, wil ik 'm eigenlijk gewoon een keer proberen. En als het niks is, is het 300 euro aan banden. Dat is nog wel te overzien.

Maar met de reviews die ik ervan gelezen heb geloof ik niet dat het niks is. Kan wel zijn dat ze harder slijten dan anderen, maar met die paar kilometer die ik per jaar rij...
Die band is puur voor de looks. Dat die goed presteert op asfalt geloof ik wel. Als je beetje off-road wil kan je denk ik beter voor Pirelli scorpion rally str oid gaan. Die zijn subliem op de weg, maar ook aardig off-road

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik ga van BMW afstappen denk ik. Ik rijd al 18 jaar GS, maar de 1300GS gaat waarschijnlijk weer boven de 240kg zitten, en met de huidige 1200GS LC vind ik dat teveel. Zowel onroad (drempeltje springen) als offroad (voorkant glijd te snel weg).

De 850GS is echter ook 235kg, dus maakt geen sense om die te kopen (behalve de 21” voorband). En de 900GS komt pas volgend jaar, die word mogelijk lichter.

Vandaag de Husqvarna Norden 901 Expedition proefgereden. Even wennen, geen paralever meer, en een heel andere fiets. Maar het blok is geweldig, de quickshift (en bak in het algemeen) zo soepel als boter (vergeleken BMWs agrarische bakken). De volledig instelbare vering moest ik wel ff 6 kliks harder zetten, anders was het net een wipwap.

De 790 Adventure R kon me niet overtuigen, maar de Norden nu wel ben ik bang! Ik had een dikke grijns op m’n gezicht. Ja, boven de 140 gaat hij niet zo als de 1200, maar daar geef ik niet om.

Morgen nog de Ducati DesertX proefrijden, als ik dan toch een ander merk de kans geef (en nee, de T700 is niet voor mij). Nadeel aan de Ducati is dat hij, voor €5k meer, geen volledig instelbare achterveer heeft, en de achterveer niet op de fabrieksschokbreker aan te passen is op gewicht (dus andere achterpoot a €1500). En een wat lelijker schermpje, maar overall wel een mooiere fiets, vind ik met die dubbele koplamp.

[Afbeelding][Afbeelding]

Toch in m’n achterhoofd: Ducati, stuk gaatie? Ze hebben natuurlijk weinig ervaring offroad, hoeveel valt zo’n DesertX kapot als je een paar keer onderuit gaat? De GS niks. De Huskie weinig. De duc?
Heiligschennis!!!!!!! :P

Na, just kidding, ik snap je volkomen.

Het moet altijd maar weer groter, beter, sterker….ergo……zwaarder…..en we smijten er net zo veel electronica tegenaan om het spul rechtop te houden waar de eerste fly-by-wire F16 jaloers op kan zijn.

Die Norden heb ik in het echt ook even bewonderd….maar ja…geen cardan :+

Jokes aside…..de Norden is een waanzinnig mooie motorfiets die qua look and feel die premiumprijs echt wel waar maakt (qua rijden weet ik niet). Alleen die paintjob an het design is fenomenaal mooi. _/-\o_

Is een CRF1100 niks voor jou?

Die doet het met zijn looks ook heel niet slecht, me dunkt:

Afbeeldingslocatie: https://www.webbikeworld.com/wp-content/uploads/2019/12/2020-honda-africa-twin-adventure-sports-ES-07.jpg

Geen idee hoeveel zwaarder dat is t.o.v. de Norden overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik ga van BMW afstappen denk ik. Ik rijd al 18 jaar GS, maar de 1300GS gaat waarschijnlijk weer boven de 240kg zitten, en met de huidige 1200GS LC vind ik dat teveel. Zowel onroad (drempeltje springen) als offroad (voorkant glijd te snel weg).

De 850GS is echter ook 235kg, dus maakt geen sense om die te kopen (behalve de 21” voorband). En de 900GS komt pas volgend jaar, die word mogelijk lichter.

Vandaag de Husqvarna Norden 901 Expedition proefgereden. Even wennen, geen paralever meer, en een heel andere fiets. Maar het blok is geweldig, de quickshift (en bak in het algemeen) zo soepel als boter (vergeleken BMWs agrarische bakken). De volledig instelbare vering moest ik wel ff 6 kliks harder zetten, anders was het net een wipwap.

De 790 Adventure R kon me niet overtuigen, maar de Norden nu wel ben ik bang! Ik had een dikke grijns op m’n gezicht. Ja, boven de 140 gaat hij niet zo als de 1200, maar daar geef ik niet om.

Morgen nog de Ducati DesertX proefrijden, als ik dan toch een ander merk de kans geef (en nee, de T700 is niet voor mij). Nadeel aan de Ducati is dat hij, voor €5k meer, geen volledig instelbare achterveer heeft, en de achterveer niet op de fabrieksschokbreker aan te passen is op gewicht (dus andere achterpoot a €1500). En een wat lelijker schermpje, maar overall wel een mooiere fiets, vind ik met die dubbele koplamp.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ducati-stuk-gatie is al lang niet meer van toepassing. Sinds eind jaren 90 behoren de elektrische problemen tot het verleden en sinds de overname door Audi in 2012 zijn ze mechanisch ook veel robuuster geworden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Fraggert ik heb eigenlijk niet naar 1000’s gekeken, maar de CRF1100 is niet zwaar in de non-DCT uitvoering met 225kg! Maar met 100pk (5 minder dan de KTM / Huskie) en 10kg meer ex valbeugels / kofferrek enzo niet heel aantrekkelijk voor mij, ik wil echt een keer een lichtere fiets proberen.

@Joris748 ja goeie, dat vertelde de dealer mij ook, dat Ducati tegenwoordig van Audi is. Ik verwacht ook dat het motorisch enzo wel goed komt. Nadeel is vooral dat luchtfilter schoonmaken (wat je na elke flink offroad rit wil doen) vereist dat de tank eraf gaat, en de vraag is dus wat er gebeurd bij vallen (wat ik toch ook elke flinke offroad rit een keer doe, hahaha).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Will_M schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Hebben ze die machine wat hoger op z'n pootjes gezet dat 'ie zo gruwelijk scheef staat óf vertekend die foto gewoon heel erg :P
Deze staat op andere velgen met offroadbanden (origineel enkel met gegoten 17 inch velgen geleverd), remklauw staat een stuk verder van de rand van de velg af, spatbord hoger, en een pak meer veerweg.

@GSX-MAN De Tiger 1050 van m'n vader staat op Mutants, past m wel, rijdt op de weg ook prima. Hij vind het nu makkelijker om eens wat onverhards te pakken, maar de TET zie ik m nog niet rijden. Bereden zandpaden daarentegen werken ze prima voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

NLDViane schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

@GSX-MAN De Tiger 1050 van m'n vader staat op Mutants, past m wel, rijdt op de weg ook prima. Hij vind het nu makkelijker om eens wat onverhards te pakken, maar de TET zie ik m nog niet rijden. Bereden zandpaden daarentegen werken ze prima voor.
Goed genoeg, mijn ambitie ligt niet bij de TET.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, zet de popcorn maar klaar *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:13

A13X

Dude

[Afbeelding][Afbeelding]

Met de Duc ansich is weinig mis, maar onderhoud eraan schijnt een PIA te zijn. 45 min om het luchtfilter uit te bouwen bv.

Maar zou gewoon een Norden halen... totaal niet bevooroordeeld trouwens...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uSFKCHNl.jpeg

Dit was overigens een gebrek aan mijn skills, maar was wel blij dat het geen GS(A) of AT was :+

Awesome

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:03
Ik heb nu alle onderdelen en de ‘motor’ port gebouwd :) afdakje bestond al. Alleen is hij niet lang genoeg. Ik neem aan dat ik nog een stukje overkapping moet bouwen? (Op de foto staat hij nu wel ver naar achteren, kan meer naar voren)

Of is dat beetje regen op de topkoffer en achterkant niet erg? Lijkt me wel erg toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/529ZO9vA9CwGxhiPOyMBVmn-yNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ofu7bugtXKRqZ4ufKFa72AZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:40:
@Fraggert ik heb eigenlijk niet naar 1000’s gekeken, maar de CRF1100 is niet zwaar in de non-DCT uitvoering met 225kg! Maar met 100pk (5 minder dan de KTM / Huskie) en 10kg meer ex valbeugels / kofferrek enzo niet heel aantrekkelijk voor mij, ik wil echt een keer een lichtere fiets proberen.
Ik dacht ik tip hem toch ff, ik vind het een weergaloos stoer model, mooier dan mijn GS…..maar ja…geen cardan :P

Wat mij tegenviel aan “lichtere” motoren is dat ze niet onwijs veel lichter waren, of je duikelt meteen naar een G310, of 390Adventure of de 690 Enduro…..en daarnaast…zelfs een instapper als een CB500X is naar een budget gebouwd en die goedkope stalen achterbrug tikt hem meteen ook over de 200 rijklaar.

VStrom’s…Transalp…de CRF AT’s…..T700’s…….you name it…….210…..220……230….maakt allemaal geen reet meer uit als je het uit de drek moet halen :P …….gewoon zwaar.

Exact de reden dat ik nu een R1200GS heb…..ik kom van een R1150GS Adventure van bijna 300kg volgetankt…..die 1200 sleur ik nu grijzend aan zijn kladden door de schuur heen _O-

Ik weet niet of je de GS kunt houden en er een 2de bike naast zetten? Dan kun je wat merr compromissen doen allicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:03:
Ik heb nu alle onderdelen en de ‘motor’ port gebouwd :) afdakje bestond al. Alleen is hij niet lang genoeg. Ik neem aan dat ik nog een stukje overkapping moet bouwen? (Op de foto staat hij nu wel ver naar achteren, kan meer naar voren)

Of is dat beetje regen op de topkoffer en achterkant niet erg? Lijkt me wel erg toch?

[Afbeelding]
Ja, dichtzetten die handel…..anders rijd je met een smerige kont rond :+

Erg is het niet…..maar je gaat zo overkapping niet half-arsen, right? :)

Edit; stemmig zwart setje trouwens, nice _/-\o_ …..ouwe nightridert :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 31-08-2023 20:13 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TweakerVincent schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:03:

[Afbeelding]
Op zich niets mis mee zo, toch?

Waar ik me dan wel over verbaas is het aantal slagvaste elektraleidingen welke er daar vanuit die schuur lijken te lopen terwijl die schuur niet op jouw terrein lijkt te staan 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Will_M schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:17:
[...]

Op zich niets mis mee zo, toch?

Waar ik me dan we over verbaas is het aantal slagvaste elektraleidingen welke er daar vanuit die schuur lijken te lopen terwijl die schuur niet op jouw terrein lijkt te staan 8)
Haha jawel dat is mijn schuur en grond. Plus laadpaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:12:
[...]

Ja, dichtzetten die handel…..anders rijd je met een smerige kont rond :+

Erg is het niet…..maar je gaat zo overkapping niet half-arsen, right? :)

Edit; stemmig zwart setje trouwens, nice _/-\o_ …..ouwe nightridert :P
Haha ja mooi toch. Ok even plan maken

• _eLMo_
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:09:
[...]

Ik dacht ik tip hem toch ff, ik vind het een weergaloos stoer model, mooier dan mijn GS…..maar ja…geen cardan :P

Wat mij tegenviel aan “lichtere” motoren is dat ze niet onwijs veel lichter waren, of je duikelt meteen naar een G310, of 390Adventure of de 690 Enduro…..en daarnaast…zelfs een instapper als een CB500X is naar een budget gebouwd en die goedkope stalen achterbrug tikt hem meteen ook over de 200 rijklaar.

VStrom’s…Transalp…de CRF AT’s…..T700’s…….you name it…….210…..220……230….maakt allemaal geen reet meer uit als je het uit de drek moet halen :P …….gewoon zwaar.

Exact de reden dat ik nu een R1200GS heb…..ik kom van een R1150GS Adventure van bijna 300kg volgetankt…..die 1200 sleur ik nu grijzend aan zijn kladden door de schuur heen _O-

Ik weet niet of je de GS kunt houden en er een 2de bike naast zetten? Dan kun je wat merr compromissen doen allicht :)
Nee, twee motors is geen optie voor mij, ik wil ook niet meer modderbrommer, te weinig te doen hier in NL. En met de R1200GSA kwam ik ook de Stella Alpina op en wat andere bergjes daar in de buurt, dus iets lichter is genoeg ;P

To be honest vind ik de 1200GSA ook gewoon te saai geworden. Hij is te soepel / goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Álles kan stuk. 😎 👹 (Ik heb wel een "slooprijk leven" gehad tot dusver 😂)

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 31-08-2023 20:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
A13X schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Met de Duc ansich is weinig mis, maar onderhoud eraan schijnt een PIA te zijn. 45 min om het luchtfilter uit te bouwen bv.

Maar zou gewoon een Norden halen... totaal niet bevooroordeeld trouwens...

[Afbeelding]

Dit was overigens een gebrek aan mijn skills, maar was wel blij dat het geen GS(A) of AT was :+
+1 voor de norden. Wat mij betreft de mooiste adventure bike en erg compleet. Dit wordt mijn volgende fiets over 5 a 6 jaar. Vond hem nu nog te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Format-C schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Álles kan stuk. 😎 👹 (Ik heb wel een "slooprijk leven" gehad tot dusver 😂)
Alles past (gewoon) met een hamer, en als 't dan misschien toch niet past dan is de hamer gewoon té klein :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@kneusteun over dat hooligan 890 blok, ik kwam van de week ergens achter. Ik had iets verkeerd onthouden.

Ik dacht dat ik 3 standen voor de gashendel had zijnde:
Street
Rain
Offroad

Dat blijkt echter te zijn:
Street
RALLY
Offroad

Ik dacht Street is het sportiefst, Rain en Offroad zijn milder.

Street blijkt echter de middelste te zijn, input over de hele draai is lineair. Rain was echter Rally en die is omgekeerd progressief. Eerste stukje geeft heel veel input en daarna steeds minder. Dan geef je dus met 25% draai aan de gashendel 80% gas..... Jezus mina.... dan is het echt een hooligan rit :D

Awesome

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Nee, twee motors is geen optie voor mij, ik wil ook niet meer modderbrommer, te weinig te doen hier in NL. En met de R1200GSA kwam ik ook de Stella Alpina op en wat andere bergjes daar in de buurt, dus iets lichter is genoeg ;P

To be honest vind ik de 1200GSA ook gewoon te saai geworden. Hij is te soepel / goed :+
Welke heb GSA heb je?

En een recente 1250GS Rallye dan ofzo? Dan heb je een pak minder gewicht mee, softbags ipv koffers et cetera.

Maar ik lees ook een beetje tussen de regels door dat je gewoon eens wat anders wilt, right? :)

• _eLMo_
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Welke heb GSA heb je?

En een recente 1250GS Rallye dan ofzo? Dan heb je een pak minder gewicht mee, softbags ipv koffers et cetera.

Maar ik lees ook een beetje tussen de regels door dat je gewoon eens wat anders wilt, right? :)
2015 GSA. Een 1250GS Rallye is niet veel lichter zodra je er koffers enzo op gooit. Ik heb nu ook al tassen.

Nat gewicht is met 70% brandstof ofzo toch? Dat tikt aan bij een GSA ;P

Maar het is een combi van gewicht en eens wat anders idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

2015 GSA. Een 1250GS Rallye is niet veel lichter zodra je er koffers enzo op gooit. Ik heb nu ook al tassen.

Nat gewicht is met 70% brandstof ofzo toch? Dat tikt aan bij een GSA ;P

Maar het is een combi van gewicht en eens wat anders idd.
OK, dus de R1200GS LC Adventure....de watergekoelde 1200 nog voor de 1250. :)

en ja, peut is zwaar.....met een dikke 30 (33?) liter aan boord van de 1150GSA ging ik toch ook maar over op Tactisch Tanken.....oftewel..vol van huis en bijna leeg het bos in :+

Die Multistrada V4 is met 240 kg rijklaar ook nog zwaar, jammer dat daar niet nog "even" 20 kg af kan :+

Qua specs zet de Norden wel een hoop vinkjes op je wensenlijstje :)

Zit je nog in het plaatjeskijken-stadium of heb je ook al even op andere motoren gezeten of zelfs gereden?

ps: kom ik jou hier toevallig ook tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:52:
[...]

OK, dus de R1200GS LC Adventure....de watergekoelde 1200 nog voor de 1250. :)

en ja, peut is zwaar.....met een dikke 30 (33?) liter aan boord van de 1150GSA ging ik toch ook maar over op Tactisch Tanken.....oftewel..vol van huis en bijna leeg het bos in :+

Die Multistrada V4 is met 240 kg rijklaar ook nog zwaar, jammer dat daar niet nog "even" 20 kg af kan :+

Qua specs zet de Norden wel een hoop vinkjes op je wensenlijstje :)

Zit je nog in het plaatjeskijken-stadium of heb je ook al even op andere motoren gezeten of zelfs gereden?

ps: kom ik jou hier toevallig ook tegen?
1200LC idd, ik heb nog wel een 2017-18 LC Rallye overwogen, maar dan moet ik ~6-8k bijleggen voor dezelfde fiets iets lichter. En dat bekoord mij niet haha.

Proefgereden op de huskie en vandaag op de DesertX. BMW dealer had even geen 850GS staan, maar denk ook niet dat ik dat zoek nu gezien het gewicht.

Denk dat ik deze maand ergens een handtekening zet, ik vermoed bij de huskie, tenzij de Ducati heel overtuigend is, maar het gewicht ex beugels/koffer en het gebrek aan offroad ervaring bij Ducati zijn een grote drempel.
BMWGSClub kom je mij niet echt tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
De norden is ook qua looks een fantastische fiets!
Op de weg rijdt als een tiet en zit heerlijk, niet offroad getest maar wat mij wel opviel was dat hij heel breed voelde en bij staan zat ik soort van om de tank heen te werken.
Wat mogelijk voor de snelweg dan weer geweldig in het voordeel werkt.

Die nieuwe versie met dat blauw is ook echt een plaatje weer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
A13X schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

En hoe zou je dan wel over die boom moeten rijden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Jolke schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:03:
[...]

En hoe zou je dan wel over die boom moeten rijden?
Met meer gang en momentum dan ik dat deed :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:22:
[...]

1200LC idd, ik heb nog wel een 2017-18 LC Rallye overwogen, maar dan moet ik ~6-8k bijleggen voor dezelfde fiets iets lichter. En dat bekoord mij niet haha.

Proefgereden op de huskie en vandaag op de DesertX. BMW dealer had even geen 850GS staan, maar denk ook niet dat ik dat zoek nu gezien het gewicht.

Denk dat ik deze maand ergens een handtekening zet, ik vermoed bij de huskie, tenzij de Ducati heel overtuigend is, maar het gewicht ex beugels/koffer en het gebrek aan offroad ervaring bij Ducati zijn een grote drempel.
BMWGSClub kom je mij niet echt tegen.
Ah, leuk man d:)b spannende dagen.

De Rallye was inderdaad wat me te binnen schoot......maar ja....BMW-prijskaartje en alsnog een zwaar ding inderdaad onder de streep.

Wat je op de 850GS meteen zult merken is dat je op een BMW stapt......voelt als thuiskomen.
Of je nu op een 1200GS, 700, 750, 800 of 850GS stapt....die ergonomie is onmiskenbaar, dat merkte ik zelfs toen ik van de KTM390 op een G310 ging zitten....."hey.....het is toch echt een GS-je" :P

Dus misschien is dat toch nog teveel "BMW" in plaats van eens iets anders inderdaad :)

Veel plezier in elk geval op de Duc.......en gefeliciteerd alvast met je Norden :+

keep us posted d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

precies...gang is alles :+

@Jolke ...heel makkelijk.....gewoon doen zoals deze meneer...easypeasy _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:39:
De norden is ook qua looks een fantastische fiets!
Op de weg rijdt als een tiet en zit heerlijk, niet offroad getest maar wat mij wel opviel was dat hij heel breed voelde en bij staan zat ik soort van om de tank heen te werken.
Wat mogelijk voor de snelweg dan weer geweldig in het voordeel werkt.

Die nieuwe versie met dat blauw is ook echt een plaatje weer O+
Het is een belachelijk mooie motor d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Morgen naar de Yamaha demodag bij Van Sleeuwen in Volkel. Heb een proefritje gepland met een Tracer 9 GT. Eens kijken wat ik daarvan vind. Pas ook al met een Multistrada V2 gereden en ben benieuwd wat het beste bij mij past. Ben bang dat die 3 cilinder te saai en te gladjes is, aangezien ik een voorliefde heb voor dikke italiaanse tweecilinders.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Heiligschennis!!!!!!! :P

Na, just kidding, ik snap je volkomen.

Het moet altijd maar weer groter, beter, sterker….ergo……zwaarder…..en we smijten er net zo veel electronica tegenaan om het spul rechtop te houden waar de eerste fly-by-wire F16 jaloers op kan zijn.

Die Norden heb ik in het echt ook even bewonderd….maar ja…geen cardan :+

Jokes aside…..de Norden is een waanzinnig mooie motorfiets die qua look and feel die premiumprijs echt wel waar maakt (qua rijden weet ik niet). Alleen die paintjob an het design is fenomenaal mooi. _/-\o_

Is een CRF1100 niks voor jou?

Die doet het met zijn looks ook heel niet slecht, me dunkt:

[Afbeelding]

Geen idee hoeveel zwaarder dat is t.o.v. de Norden overigens.
een maat van me heeft een AFTS besteld, maar door allerlei omstandigheden (het is een soort van company bike) word die maar niet geleverd..
Ben wel benieuwd hoe die hem gaat bevallen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:31:
[...]

Goed genoeg, mijn ambitie ligt niet bij de TET.
Nabrandertje.....wat voor een GS opgaat is volgens mij 1 op 1 toe passen op jouw drie-potter :)

https://www.twotyres.co.uk/bmw-r1200gs-tyre-guide/

Heldere omschrijvingen en met wat ik lees, goed in lijn met overige bandentesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe stevig staat een motor op een bok of standaard? Moet je rekening houden met omvallen bij een storm/orkaan? Ik las dat je wel risico loopt als er een hoes omheen zit? Of zonder hoes ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:40:

@Joris748 ja goeie, dat vertelde de dealer mij ook, dat Ducati tegenwoordig van Audi is. Ik verwacht ook dat het motorisch enzo wel goed komt. Nadeel is vooral dat luchtfilter schoonmaken (wat je na elke flink offroad rit wil doen) vereist dat de tank eraf gaat, en de vraag is dus wat er gebeurd bij vallen (wat ik toch ook elke flinke offroad rit een keer doe, hahaha).
luchtfilter hoef je alleen te doen als je in mul stuifzand (zoals sahara) rijd.. voor gebruik in noordelijk europa is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:35:
[...]

een maat van me heeft een AFTS besteld, maar door allerlei omstandigheden (het is een soort van company bike) word die maar niet geleverd..
Ben wel benieuwd hoe die hem gaat bevallen..
Een AfricaTwin? is snap die afko niet, sorry mate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Vorige week naar de Vogezen geweest. Haai Timmie! :w

Tot 2x toe bergop (en misschien ook nog een derde keer bergaf) hield de motor opeens in alsof het gas abrupt werd dichtgedraaid. Maximaal 2.500-3.000 rpm, zo'n 60 km/h. Best lullig als je een haarspeld uit komt, de motor naast de auto voor je zet, en dan niet voorbij komt. :X

Bovenaan de motor uit gezet, en daarna werkte alles weer vrolijk zonder problemen. Er zaten twee tankbeurten tussen de voorvallen in, dus slechte brandstof (overigens uitsluitend E5, geen E10) klinkt ook niet logisch.

Stiekem al uit laten lezen: geen storingen. Had ik ook niet verwacht, want het storingslampje is ook niet aan geweest. Volgende week gaat ie langs de dealer om daar ook uit te laten lezen, maar ik weet de uitkomst eigenlijk al.

Ik verwacht dat het een fout is in de mapping, en dat verklaart gelijk waarom ik dit in de 35.000km ervoor nooit eerder heb gehad: simpelweg met andere omstandigheden gereden. (Temperatuur, hoogte, luchtdruk, luchtvochtigheid)
Ik verwacht ook dat Yamaha van niets weet en nog nooit van het probleem heeft gehoord. Ik heb al vergelijkbare gevallen gevonden uit 2022. Maar dat is de cynicus in mij. ;)

Verder wel weer een heerlijke tijd gehad, en genoten van de omgeving. Heerlijk kunnen knallen van tijd tot tijd, maar ook genoten van de uitzichten. Ik was er nooit eerder geweest, wat ook gelijk de reden was om er heen te gaan. Wat mij betreft ga ik daar vaker terug. Eventueel in combinatie met het Schwarzwald. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
[...]

luchtfilter hoef je alleen te doen als je in mul stuifzand (zoals sahara) rijd.. voor gebruik in noordelijk europa is dat niet nodig.
Het probleem, van wat ik als leek heb begrepen, is dat je geen geen zak kan doen aan die Duc.

"Do you want to do X or change Z....go see your local dealer" volgens het filmpje van F9*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
[...]

Een AfricaTwin? is snap die afko niet, sorry mate.
sorry typo.. ATAS
https://www.honda.co.uk/m...ture-sports/overview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Juustem...de Adventure Sports d:)b wat een belachelijk dik ding _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie doet het ze na? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:40:

Verder wel weer een heerlijke tijd gehad, en genoten van de omgeving. Heerlijk kunnen knallen van tijd tot tijd, maar ook genoten van de uitzichten. Ik was er nooit eerder geweest, wat ook gelijk de reden was om er heen te gaan. Wat mij betreft ga ik daar vaker terug. Eventueel in combinatie met het Schwarzwald. :)
Was zeker weten mooi :Y

Enige minpuntje is dat er weinig eet/drinkgelegenheden open zijn ten opzichte van Duitsland of Italië viel me op...

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow, just wow!

Zoals sommige misschien weten heb ik in Australia gewoond en daar ook wat aan 4WD gedaan, maar echt de outback waar hij door ging is rough! op de tarmac (of bitumen zoals hij het zo mooi zegt) weg zie je hoog uit een keer per uur een andere auto.. op zo'n dirt track kan dat dagen of weken zijn..
een EPIRB (https://www.mrtsos.com/co...ss%20or%20an%20emergency.) is dan echt noodzakelijk.. of tegenwoordig een inreach (https://www.garmin.com/en-GB/p/592606).. (die dingen bestonden nog niet toen ik daar woonde)
Hoe hij het met zijn water doet is me een raadsel.. in de hitte daar verbruik je zoveel water, en als je kampeert waar je alles mee moet nemen merk je pas hoeveel water je verbruikt voor van alles en nogwat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Fraggert 1200LC kopen? De DesertX was niet mijn ding. Frame is niet symmetrisch waardoor je niet lekker staat, onderin pakt hij erg moeilijk op, de quickshift is vrij agrarisch als je geen gas bijgeeft, de grootlichtschakelaar is te groot waardoor hij (mijn mijn kolenschoppen) telkens aan gaat als je de koppeling pakt, de 6 maanden oude demo had op 3 plekken roest, de achterveer is niet snel / makkelijk instelbaar, geen zadelverwarming, de spiegels zijn mwah, en ik vind de achterkant niet echt mooi.

Offerte opgevraag voor de Huskie Expedition met wat opties en ik huur ‘m dit weekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

[ Voor 151% gewijzigd door _eLMo_ op 06-09-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:01
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:40:

Tot 2x toe bergop (en misschien ook nog een derde keer bergaf) hield de motor opeens in alsof het gas abrupt werd dichtgedraaid. Maximaal 2.500-3.000 rpm, zo'n 60 km/h. Best lullig als je een haarspeld uit komt, de motor naast de auto voor je zet, en dan niet voorbij komt. :X

Bovenaan de motor uit gezet, en daarna werkte alles weer vrolijk zonder problemen. Er zaten twee tankbeurten tussen de voorvallen in, dus slechte brandstof (overigens uitsluitend E5, geen E10) klinkt ook niet logisch.

Stiekem al uit laten lezen: geen storingen. Had ik ook niet verwacht, want het storingslampje is ook niet aan geweest. Volgende week gaat ie langs de dealer om daar ook uit te laten lezen, maar ik weet de uitkomst eigenlijk al.

Ik verwacht dat het een fout is in de mapping, en dat verklaart gelijk waarom ik dit in de 35.000km ervoor nooit eerder heb gehad: simpelweg met andere omstandigheden gereden. (Temperatuur, hoogte, luchtdruk, luchtvochtigheid)
Ik verwacht ook dat Yamaha van niets weet en nog nooit van het probleem heeft gehoord. Ik heb al vergelijkbare gevallen gevonden uit 2022. Maar dat is de cynicus in mij. ;)

toevallig heb ik iets soortgelijks gehad afgelopen vakantie.

Thuis niets aan de hand. motor op de aanhanger, in de franse alpen starten. had ie opeens moeilijkheden met stationair lopen en viel ie regelmatig uit. tevens check engine lampje. :/
thuis uitgelezen, bleek lambda fout te zijn. reset gegeven en nergens meer last van.

het betreft een euro 5 motor (Speed Twin 1200), die vol zit met allerhande emissie troep. blijkbaar had ie last van de veranderde omgevings druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
Zoiets vermoed ik ook, het gebeurde in beide gevallen boven de 1000m.
Juist omdat het check engine lampje niet aan ging, vermoed ik dat de ecu-map zich verslikt in een combinatie van lagere luchtdruk en lagere temperatuur (10-14 graden).

De eerste keer bereikte ik zo'n 60 km/h, door de motor terug naar de eerste versnelling te trappen ging het toerental hoog genoeg om vervolgens door te trekken. Toen dacht ik nog aan slechte brandstof. De tweede keer lukte me dat niet en was ik al blij dat ik hem aan het lopen hield tot ik veilig stilstond.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Om het weekend in te gaan. Heb ik al ooit gezegd dat het inlaatgeluid van een 748 pure p0rno is?

YouTube: Snetterton 300 On board lap on a Ducati 748. Date - 29.04.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
BasE! schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:02:
[...]

toevallig heb ik iets soortgelijks gehad afgelopen vakantie.

Thuis niets aan de hand. motor op de aanhanger, in de franse alpen starten. had ie opeens moeilijkheden met stationair lopen en viel ie regelmatig uit. tevens check engine lampje. :/
thuis uitgelezen, bleek lambda fout te zijn. reset gegeven en nergens meer last van.

het betreft een euro 5 motor (Speed Twin 1200), die vol zit met allerhande emissie troep. blijkbaar had ie last van de veranderde omgevings druk.
Oh jee, ik ga over 2 weken richting de Italiaanse Alpen (Dolomieten). Gelukkig rij ik een oudere motor :+

Van de week nog ff een beurtje gehad en nieuw rubber en remblokken aan de voorkant. Bandje had ik in NL nog wel wat verder opgereden, maar nu maar alvast vervangen.
Joris748 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:23:
Om het weekend in te gaan. Heb ik al ooit gezegd dat het inlaatgeluid van een 748 pure p0rno is?

YouTube: Snetterton 300 On board lap on a Ducati 748. Date - 29.04.13
Hehe, eindelijk weer eens wat wegspul hier. Ik heb niet zoveel met offroad ;)

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 01-09-2023 17:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gebruikershaes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QmzyNZmp5bZtykpMOq6bE31B_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEUhNnsjKTzK3l3nmqrvqvTY.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, nu nog wat tassen en kan het avontuur beginnen. 😬

spoiler:
Schermpje geplaatst

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 01-09-2023 17:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
Pretpakketje is bijna compleet. Nu nog even de tijd vinden.
Hyperpro voorvork veren + skf green keerringen.
Hyperpro 461 monoshock met zwaardere keerring en veer op maat/gewicht.
RAM® EZ-Roll'r™ Powered Dock for Samsung Tab Active3
Stahlflex TüV Black coated Stainles Steel braided remleidingen voor en achter
Conische balhoofd lagers.
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEvbUoDCkO4QaokPxXNE-C7dSCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5izvzyvXpwN107tCzY3N4Im.jpg?f=fotoalbum_large

De Tablethouder tijdelijk met een lompe klem even alvast gemonteerd, maar het kuipframpje is vrij dun en de gewone ramklemmen passen niet en er is eegweinig ruimte achter de ruit, en die ram mount is wel erg lomp helaas snap niet waarom maar die is bijna 9cm dik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CynM-XR0jqtPJpNlsVzJHOb7McA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo1njtxNaA7UweOPohoU0yRE.jpg?f=fotoalbum_large

En ik denk dat ik toch een 38/44 liter alu topkoffer wil. Weet alleen nog niet welke dat moet gaan worden want die zijn ook nogal aan de prijs. Maar iets afsluitbaars is toch wel praktisch, zijkoffers wil ik niet daar houd ik het wel bij softbags.

En als ik dan dit soort filmpjes zie vraag ik me af waarom ik een Tenere heb gekocht en niet gewoon de Goldwing gebruik voor offroad :+
YouTube: Honda GOLDWING Off Roading!

[ Voor 11% gewijzigd door harley op 07-09-2023 20:23 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

TweakerVincent schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:37:
Hoe stevig staat een motor op een bok of standaard? Moet je rekening houden met omvallen bij een storm/orkaan? Ik las dat je wel risico loopt als er een hoes omheen zit? Of zonder hoes ook?
Je motor staat veilig onder je overkapping in het hoekje, daar heeft geen storm of orkaan vat op je motor.
Als je de motor op straat of in de tuin zou staan waar de wind er vat op zou hebben, dan kun je beter je hoeszeil eraf laten. In mijn ogen is dan op de zijstandaard het veiligst.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Grubeater schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:36:
[...]

Je motor staat veilig onder je overkapping in het hoekje, daar heeft geen storm of orkaan vat op je motor.
Als je de motor op straat of in de tuin zou staan waar de wind er vat op zou hebben, dan kun je beter je hoeszeil eraf laten. In mijn ogen is dan op de zijstandaard het veiligst.
Ok top! Geruststelling:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dan worden het dus de TKC80’s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:52:
@Fraggert 1200LC kopen? De DesertX was niet mijn ding. Frame is niet symmetrisch waardoor je niet lekker staat, onderin pakt hij erg moeilijk op, de quickshift is vrij agrarisch als je geen gas bijgeeft, de grootlichtschakelaar is te groot waardoor hij (mijn mijn kolenschoppen) telkens aan gaat als je de koppeling pakt, de 6 maanden oude demo had op 3 plekken roest, de achterveer is niet snel / makkelijk instelbaar, geen zadelverwarming, de spiegels zijn mwah, en ik vind de achterkant niet echt mooi.

Offerte opgevraag voor de Huskie Expedition met wat opties en ik huur ‘m dit weekend.
Hahaha..ik heb net mijn Barkbusters gemonteerd en een set hoge en lage SWmotech valbeugels liggen klaar om zondag op de 1200 geklust te worden :P

Maar goed…..zoals ik al zei……gefeliciteerd met je Norden _O- :P :+

Jammer van de Duc, maar ik denk dat die kettingzaag Husqvarna ook meer motor is, je komt vanaf een beste brok motor…..zo’n GS is geen kleintje pils.

Gelukkig verkopen ze als warme broodjes…dus je bent ‘m zo kwijt…..een motorzaak ziet je graag aankomen want de occassions zijn niet aan te slepen gewoon.

Tof ff van je te horen in elk geval, ik was erg benieuwd :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPq751lhA7ftyyYiIlAYXkqi3ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlbRXvQ8jfnNIK1nmUIcaDCw.jpg?f=fotoalbum_large
Andere kant klaar.. nu het spatbord nog..

YouTube: Moto Guzzi V85TT Yellow Sand Camo vinyls

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 01-09-2023 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
harley schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:31:

En als ik dan dit soort filmpjes zie vraag ik me af waarom ik een Tenere heb gekocht en niet gewoon de Goldwing gebruik voor offroad :+
YouTube: Honda GOLDWING Off Roading!
die gast is niet bang voor een krasje op zijn goldwing ;)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:27
Joris748 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:21:
aangezien ik een voorliefde heb voor dikke italiaanse tweecilinders.
Heeft iemand je dan al verteld van het gospel van de Moto Guzzi V100? Dan kun je zelfs optisch genieten van een Italiaanse tweecilinder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 01:36:
[...]

Heeft iemand je dan al verteld van het gospel van de Moto Guzzi V100? Dan kun je zelfs optisch genieten van een Italiaanse tweecilinder!
Nee, hoe klinkt zo’n ding bij 10.500 rpm? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:23:
[...]

Wow, just wow!

Zoals sommige misschien weten heb ik in Australia gewoond en daar ook wat aan 4WD gedaan, maar echt de outback waar hij door ging is rough! op de tarmac (of bitumen zoals hij het zo mooi zegt) weg zie je hoog uit een keer per uur een andere auto.. op zo'n dirt track kan dat dagen of weken zijn..
een EPIRB (https://www.mrtsos.com/co...ss%20or%20an%20emergency.) is dan echt noodzakelijk.. of tegenwoordig een inreach (https://www.garmin.com/en-GB/p/592606).. (die dingen bestonden nog niet toen ik daar woonde)
Hoe hij het met zijn water doet is me een raadsel.. in de hitte daar verbruik je zoveel water, en als je kampeert waar je alles mee moet nemen merk je pas hoeveel water je verbruikt voor van alles en nogwat..
“I”m camping next to Bob and Marge” _O-

Zijn filmpjes zijn echt heel erg leuk. Keer op een avond even 1 aangezet uit de lijst “Aanbevolen” in youtube en ik heb ze inmiddels allemaal al wel gezien. Wat een heerlijke gast man.

Dat Australië is, als je daar niet bent geweest (net als USA) domweg niet te bevatten hoe groot dat is.
Ik heb wel eens aan een Amerikaan uitgelegd hoe klein het hier is.
Daarvoor moest ik eerst een wereldkaart pakken en mijn eerste les aardrijkskunde op de basisschool afstoffen en aan hem herhalen :P
Hij keek raar op toen ik uitlegde dat als wij 2 uur rijden we ons paspoort mee moeten nemen omdat we of in DE danwel BE zitten. Daar rij je een volle werkdag en zit je nog steeds in dezelfde staat :+

Anyhow……AU en nu UK………dat klinkt als de goed voor elkaar show wat betreft offroaden d:)b

Doe je goed joh _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 06:55:
[...]

Duur. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:27
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 06:55:
[...]

Ik denk dat je bedoelt dat de Guzzi niet van toeren houdt en de Ducati wel. Maar je hebt het mis, de V100 is een toerenvreter!

Hij trekt lekker laag in de toeren maar van 5000 tot 9.500 rpm kan ik echt niet stoppen met grijnzen want daar voelt het blok zich thuis. 8)

Ook had je het over grote Italiaanse tweecilinder; en de V100 heeft net dat eetje meer motorinhoud, piekvermogen en trekkracht dan een Multistrade V2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
WilbertNeems schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:14:
[...]

Ik denk dat je bedoelt dat de Guzzi niet van toeren houdt en de Ducati wel. Maar je hebt het mis, de V100 is een toerenvreter!

Hij trekt lekker laag in de toeren maar van 5000 tot 9.500 rpm kan ik echt niet stoppen met grijnzen want daar voelt het blok zich thuis. 8)

Ook had je het over grote Italiaanse tweecilinder; en de V100 heeft net dat eetje meer motorinhoud, piekvermogen en trekkracht dan een Multistrade V2. ;)
Haha, je maakt me nieuwsgierig. Veel meer toeren dan ik verwacht had bij een Guzzi!

Had bij mijn post al wel verwacht dat er reacties over Guzzi’s zouden komen ;)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBQ9GJ-LDXrVxZFrwbX5TDU43bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzQwRhH9ndPRr7c3afZOsIUw.jpg?f=fotoalbum_large

Over een maandje rij ik na 18 jaar BMW GS een Norden :o *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:25:
[Afbeelding]

Iets met gras en overheen groeien……. :P

Leuk joh, van harte gefeliciteerd, supergaaf!!!

Dat wordt een Tweakers-TET-Toertje……met @Bommes , @ToolkiT (als die hier is) en @gebruikershaes (Slet heeft noppen toch?) onder de bezielende leiding van @kneusteun d:)b

En owja……@GSX-MAN want die heeft ook het licht gezien _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Fraggert schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:25:
[...]

Dat wordt een Tweakers-TET-Toertje……met @Bommes , @ToolkiT (als die hier is) en @gebruikershaes (Slet heeft noppen toch?) onder de bezielende leiding van @kneusteun d:)b

Ik ga mee hoor, al was ik met de GS nooit zo’n held in zand / modder, ik hoop dat deze met 21” daar wat in helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:29:
[...]

Ik ga mee hoor, al was ik met de GS nooit zo’n held in zand / modder, ik hoop dat deze met 21” daar wat in helpt.
Vanzelfsprekend! Ik dacht je al niet te hoeven taggen omdat ik je quotte ;)

Same here…….ik vond het echt leuk om te doen maar ben echt geen begenadigde offroader hoor :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Poeh dan moeten jullie wel richting het noorden komen. Heb net 5 uur in het zadel gezeten, met wat tussenstops, en m’n reet heeft nog nooit zoveel pijn gedaan.

behalve dan die ene keer dat m’n vriendin wat nieuws wilde proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
gebruikershaes schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:17:
[...]
:o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Poeh dan moeten jullie wel richting het noorden komen. Heb net 5 uur in het zadel gezeten, met wat tussenstops, en m’n reet heeft nog nooit zoveel pijn gedaan.

Ik vind alles best……..over dat naar het noorden rijden dan he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

_eLMo_ schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 12:25:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! *O* Doe ze de groeten, daar komt de mijne ook vandaan :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
In mijn topkoffer van 47 liter staat dat ik max 130 kmh mag. Luistert dat echt zo nauw? Ik lees verschillende verhalen hierover?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
TweakerVincent schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:30:
In mijn topkoffer van 47 liter staat dat ik max 130 kmh mag. Luistert dat echt zo nauw? Ik lees verschillende verhalen hierover?
Ding waait er echt niet af bij 180 km/h. Kan zijn dat de motor achter wat onrustig wordt. Ik zou me er niet al teveel van aantrekken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:32:
[...]

Ding waait er echt niet af bij 180 km/h. Kan zijn dat de motor achter wat onrustig wordt. Ik zou me er niet al teveel van aantrekken. :)
Leek mij ook idd :) toch ff checken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 10:18:
[...]

Haha, je maakt me nieuwsgierig. Veel meer toeren dan ik verwacht had bij een Guzzi!

Had bij mijn post al wel verwacht dat er reacties over Guzzi’s zouden komen ;)
Die V100 is gewoon een van de mooiste fietsen die je kunt kopen op dit moment en hij schijnt nog erg goed te rijden ook. Zou sowieso een proefritje maken als ik jou was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:30:
Dat is voornamelijk een juridische disclaimer wat mij betreft.

Staat ook in de BMW koffers….die nemen het minder nauw…staan de getallen 160 en 180 in, ik weet verder niet de bijzonderheden van de tekst die er bij staat.

Op elke fietsendrager staat ook iets van 100 of 130 max zo”n beetje.

Je moet niet met windkracht 9 met 3 koffers over de Afsluitdijk met 250 is de boodschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:07:
[...]

Dat is voornamelijk een juridische disclaimer wat mij betreft.

Staat ook in de BMW koffers….die nemen het minder nauw…staan de getallen 160 en 180 in, ik weet verder niet de bijzonderheden van de tekst die er bij staat.

Op elke fietsendrager staat ook iets van 100 of 130 max zo”n beetje.

Je moet niet met windkracht 9 met 3 koffers over de Afsluitdijk met 250 is de boodschap.
Tnx! Gewoon mee rijden en gezond verstand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[...]

Heb hier wellicht ook wel oren naar. Heb nog een setje noppen liggen voor de drz. >:)

Alleen ff kijken hoe ik dat ding daar krijg. En nee, ik ga niet het land doorkruisen op de drz :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
TweakerVincent schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:15:
[...]

Dat. Wat @Joris748 al opmerkt voel ik op de Tiger ook trouwens, dan trekt de wind er gewoon echt aan. Ik heb dan ook zo’n vierkant, niet-aerodynamisch model, dat helpt vast ook niet mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:15:
[...]

Genau! Gewoon blijven nadenken d:)b

En voel je je kont bewegen dan gas deraf of vragen of @gebruikershaes zijn vriendin wat korter houd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Koekstra schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:17:
[...]

Heb hier wellicht ook wel oren naar. Heb nog een setje noppen liggen voor de drz. >:)

Alleen ff kijken hoe ik dat ding daar krijg. En nee, ik ga niet het land doorkruisen op de drz :+
Top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Mijn idee was niks te leiden.
Ik dacht we kunnen noord en zuid in twee groepen van 3a4 personen verdelen en naar een meet punt in het midden rijden. (groepje vanuit Brabant/Limburg omgeving en groepje Drenthe/Overijssel omgeving bijvoorbeeld)
Mensen vinden het niet zo leuk als er grotere groepen over de route gaan en dus kunnen we zo misschien splitsen en dan een punt in het midden waar de twee groepen meeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Nou, ik heb dus alleen nog noppen onder mijn schoenen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Na een paar weken terug met een Ducati Multistrada V2S gereden te hebben, kon ik vandaag een proefrit met een Yamaha Tracer 9 GT+ maken. Vandaag was de Yamaha Demodag bij Van Sleeuwen in Volkel.

Eerste indruk: het stuurt wel weer heel gemakkelijk en meteen vertrouwd. De zithouding is prima, zij het wat minder actief dan bij de Duc. Ik heb meer de neiging om gewoon te blijven zitten, ipv een beetje op het zadel te bewegen. De windbescherming met de standaard ruit (in laagste stand) geeft minder turbulentie dan bij de Duc.Het blok is wat minder glad dan ik had verwacht, er zit een klein rauw randje aan de driecilinder. Zeker als je hem op toeren jaagt. Dat viel me erg mee!

De rijmodi vond ik wat minder overtuigend. Waar je bij de Duc een geheel andere motor krijgt, blijft het bij de Yamaha veel constanter. Vooral de voorkant duikt behoorlijk bij hard remmen. Ik hebt het idee dat de preload niet aangepast wordt, als een andere rijmodus wordt gekozen.

Mijn verstand zegt: ga op zoek naar een Tracer 9 GT (+), mijn gevoel schreeuwt Ducati, Ducati, Ducati. Voordeel is dat ik nog steeds met een glimlach op mijn RSV Mille stap en er ook weer met een glimlach vanaf kom. Ik besef wel dat het motor is waarop het keihard werken is. In tegenstelling tot de Tracer en de Multistrada gaat er helemaal niks vanzelf. Zolang ik het naar mijn zin heb op de Appie, kan de spaarrekening groeien totdat er een mooie Multistrada 950S of V2S binnen bereik komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Koekstra schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:17:
[...]

Kan wel hoor, op een DRZ. Ik ben met een oud collega een jaar of wat geleden naar Horizon's Unlimited meetings geweest in Wales, ik op een Suzuki GS500E en hij op zijn DRZ. Wel gaar na bijna 900km maar het kan. Je moet inderdaad wel willen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
cooper_s1 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:13:
[...]

Kan wel hoor, op een DRZ. Ik ben met een oud collega een jaar of wat geleden naar Horizon's Unlimited meetings geweest in Wales, ik op een Suzuki GS500E en hij op zijn DRZ. Wel gaar na bijna 900km maar het kan. Je moet inderdaad wel willen :)
Man, 900km op de drz. Moet er niet aan denken 8)7
Maar zoals ik al zei, ik ga het niet doen, haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:40:
Na een paar weken terug met een Ducati Multistrada V2S gereden te hebben, kon ik vandaag een proefrit met een Yamaha Tracer 9 GT+ maken. Vandaag was de Yamaha Demodag bij Van Sleeuwen in Volkel.

Eerste indruk: het stuurt wel weer heel gemakkelijk en meteen vertrouwd. De zithouding is prima, zij het wat minder actief dan bij de Duc. Ik heb meer de neiging om gewoon te blijven zitten, ipv een beetje op het zadel te bewegen. De windbescherming met de standaard ruit (in laagste stand) geeft minder turbulentie dan bij de Duc.Het blok is wat minder glad dan ik had verwacht, er zit een klein rauw randje aan de driecilinder. Zeker als je hem op toeren jaagt. Dat viel me erg mee!

De rijmodi vond ik wat minder overtuigend. Waar je bij de Duc een geheel andere motor krijgt, blijft het bij de Yamaha veel constanter. Vooral de voorkant duikt behoorlijk bij hard remmen. Ik hebt het idee dat de preload niet aangepast wordt, als een andere rijmodus wordt gekozen.

Mijn verstand zegt: ga op zoek naar een Tracer 9 GT (+), mijn gevoel schreeuwt Ducati, Ducati, Ducati. Voordeel is dat ik nog steeds met een glimlach op mijn RSV Mille stap en er ook weer met een glimlach vanaf kom. Ik besef wel dat het motor is waarop het keihard werken is. In tegenstelling tot de Tracer en de Multistrada gaat er helemaal niks vanzelf. Zolang ik het naar mijn zin heb op de Appie, kan de spaarrekening groeien totdat er een mooie Multistrada 950S of V2S binnen bereik komt.
Soms moet je je hart volgen...
Anders werden er nooit Italiaanse motoren verkocht ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Ik had al een poosje een toolbox liggen van AliExpress, vandaag eindelijk een mounting bracket gemaakt ervoor..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZVdqHVGRqqaFBNuRSVw7_G1dx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rsm9oOFRq5LD1GeIxNg7vQ2z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HSgGf4zChWnPn423p4RECadM4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9iNnNi0OA9XbPPICH57LuXL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoBR9U9o24CUKVLrdgK6IMnjjHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7fZyER2nlNksnQi3LmZps2k.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen maar even testen B-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xe79HCg5HLYxZyckD9EhYhQjXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dUALcBI56nJtgaltgarmfpIL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHyePnIaoG9CCtm21gkx71j9FXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGQXHOxJX7ov0PCYsDfgrrQE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@ToolkiT met zulke banden respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:40:

Ik ken jou nu een paar dagen…..maar ik zie jou niet op een Tracer hoor :P

Het zal vast lekker rijden maar uuuhhhmmmm…..ondanks dat ik de eenheidswurst der eenheidswursten rijdt……moet jjij niet iets spannenders uit een showroom trekken? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Voor mijn nieuwe motor wil ik eigenlijk niet weer in zee stappen met Garmin. Ze zijn te "closed", gedoe met syncen / updaten en uitwisselen van bestanden. Toen ik zag dat ItchyBoots met een Android device en OSMAnd werkte wilde ik ook zoiets. Ik maak toch meestal routes op Kurviger, en die werken ook op OSM kaartmateriaal.

Na wat googlen / zoeken zie ik dat Drive Mode Dashboard erg hard aan het opstijgen is, en heb ik een 8" tablet van hun besteld (het draait op elke tablet, maar sinds kort zijn ze met eigen hardware bezig) en een Carpe Adventure Control.

Hopelijk bevalt het :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbaAsrywFpQPAc_0YM3fwWI0-Lk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrTvs1T5WegFTomrfNPqsI60.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZqJAMiN6oDJhcaCF0qNIZpqjfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vR5Tn6OYehGJQWJgaRB38x9r.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Fraggert schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:26:
[...]

Ik ken jou nu een paar dagen…..maar ik zie jou niet op een Tracer hoor :P

Het zal vast lekker rijden maar uuuhhhmmmm…..ondanks dat ik de eenheidswurst der eenheidswursten rijdt……moet jjij niet iets spannenders uit een showroom trekken? :)
Ja, maar wat dan? Ik weet het niet, ik moet gewoon een of andere Italiaanse twin hebben. Niet teveel vermogen, gewoon een hok waar je lekker mee kunt trappen. Waarop je wat bagage mee kunt nemen en waar mijn dochters ook veilig achterop kunnen.

En nee, ik zie mezelf niet op een Guzzi rijden. Sorry @ToolkiT, sorry @Bommes. Mea culpa, mea maxima culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:33:
[...]

Ja, maar wat dan? Ik weet het niet, ik moet gewoon een of andere Italiaanse twin hebben. Niet teveel vermogen, gewoon een hok waar je lekker mee kunt trappen. Waarop je wat bagage mee kunt nemen en waar mijn dochters ook veilig achterop kunnen.

En nee, ik zie mezelf niet op een Guzzi rijden. Sorry @ToolkiT, sorry @Bommes. Mea culpa, mea maxima culpa.
Dorsoduro…….Hypermotard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
[...]

Ik kan de slet aanraden d:)b

Hier staat er nog 1
https://www.motoroccasion...desert-sled-m1473827.html

[ Voor 9% gewijzigd door gebruikershaes op 02-09-2023 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Midas E7.. Nils mis mee :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GzKpaN43GE3tg8Byx97PeVbwfMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ei6vCnIjzqbExtQaA1kbuSn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

No offense taken, niet iedereen kan een Guzzi aan ;)
Wel nieuwsgierig waarom je Guzzi niet wat vind.. met name de V100 is een Guzzi die meer allemansvriend is..

Pagina: 1 ... 19 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.