Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

UTwizard schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Dan zul je dus inderdaad alleen een Quickshifter hebben waarmee je kunt opschakelen zonder te koppelen en het gas open kunt (en moet) houden. Ik weet niet hoe het bij andere Ducati's zit, maar bij mijn Monster 821 gaat het terugschakelen op de Blipper vaak erg "lomp", dus ondanks dat ik hem zowel omhoog als omlaag kan schakelen zonder koppeling, schakel ik toch geregeld op de traditionele manier omlaag.

Daarnaast gebruik ik de Quickshifter eigenlijk nooit van de 1 naar 2 omdat dat ook zo lomp gaat. De Quickshifter op de Street Triple van mijn vriendin maakt het niks uit in welke versnelling je rijdt met welk toerental, die accepteert alles.
Bedankt voor je reactie

Ik gebruik de quickshifter meestal ook niet van 1 naar 2. Soms van 2 naar 3 en 3 naar 4 wel, en daarvandaan weer met koppeling naar 5 en 6, omdat ik toch niet zo hard rijd dat ik in die versnellingen hoog in de toeren zit . ☺️😎

Maar ik heb de duc nu een maand en heb een probleem. Na 1000km. (Staat nu 12450 op de teller)

Was het aan het rijden. De motor wat goed warm, en ineens ging er een geel motorindicatie lampje branden en begon hij wat raar te doen.

Direct uitgezet.

Peuk gerookt, weer aangezet, maar vind hem nog steeds raar doen. Bij gas terug en koppeling in bleef hij hoger in de toeren dan normaal.

Naar huis gereden, garage gebeld.

Die gaf aan "moet even uitgelezen worden".

Motor half uur laten staan, Quickshifter uitgezet en motor van de sport (medium engine settings/ EBC3/DTC8/ABS3) naar de wet stand gezet: QS UIT, (low engine settings/ EBC3/DTC8/ABS3)

Het leek goed te gaan maar na een snelle acceleratie naar 160 voelde hij weer raar (geen lampje)

Garage zit helaas vlakbij zwolle en ik woon in Appingedam. Dus ik ga straks even bij een motorzaak hier dichtbij de motor laten uitlezen.

Ben benieuwd wat het is. En hopelijk valt het mee.

Heb hem gekocht met "14000 km garantie" (heb er de vraagprijs voor betaald met voorgaande als afspraak en zou dus van 12 tot 24000 zorgeloos moeten kunnen rijden), dus kan me er niet heeeeeul druk om maken, maar baal er wel een beetje van.

Er staat nu zoals gezegd 12k op.

Heb zelf t idee dat t met het uitlaatsysteem oid te maken heeft. Hij knalde ook even namelijk. (En ze hebben de "exhaust flappers" eruit gehaald was ik al achter gekomen, vermoedelijk heeft het daar iets mee te maken?)

We zullen zien ✌️☺️👍

Edit: net nog een km of 40 gereden zonder probleem..
Mmm. Vaaagggg. Maar het lijkt weer goed te zijn
☺️

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 29-08-2023 13:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:04:
[...]

Als je echt oogcontact wil raad ik je polariserende zonnebril aan, dan kan je tenminste door een voorruit kijken.
Polariserend is alleen ruk voor je eigen gebruik ( Vizier, voorruit), die dan olie gloed afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik heb er zelf nooit issues mee ondervonden.
Maar gebruikte dan ook niet en visor en bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
Ja daar kom ik niet onderuit. Heb gewoon snel een zonnebril nodig. Ingebouwde vizier is voor mij vaak niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Format-C schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:59:
[...]
Heb zelf t idee dat t met het uitlaatsysteem oid te maken heeft. Hij knalde ook even namelijk. (En ze hebben de "exhaust flappers" eruit gehaald was ik al achter gekomen, vermoedelijk heeft het daar iets mee te maken?)
De exhaust flap is een klep die op hele lage toeren dicht wordt getrokken om het geluid te minderen. Bij mijn Monster gaat ie uit mijn hoofd gezegd bij 3750 RPM open en dat verschil hoor ik best goed, maar ik kan de klep ook zien zitten. Net voor de katalysator zit een zwart plaatje aan de buitenkant van de uitlaatpijp wat met een metalen kabel open en dicht wordt getrokken afhankelijk van de RPM. Volgens mij zit het bij de meeste modernere Ducati's op dezelfde manier in elkaar dus misschien kun je daar iets aan zien?

Ook al zou die flap uitgeschakeld zijn (meestal wordt die kabel gewoon losgehaald waardoor de klep dus altijd open staat, standaard is open namelijk), dat mag eigenlijk geen grote gevolgen hebben voor hoe het blok loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 08:36
NLDViane schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:38:
UN ECE 22-06
Bron: https://unece.org/transpo...tion-no-22-rev5-06-series

7.3.1.3.5. Helmets placed on the market with accessories shall be examined to assess that
the supplementary equipment has no adverse effect and that in any case the
protective helmet and/or visor still complies with all the requirements.

Note: The evaluation shall be done with and without the accessory and their
support with particular attention, as example, to energy absorption, sharp edges
and field of vision.
No helmet shall be modified from its original specification as manufactured.
Accessories must be fitted in accordance with the helmet manufacturer’s
instructions. Only accessories tested during the type approval procedure of the
helmet keep the type approval valid.

2.22. "Accessory" means any object intended to integrate the secondary
functionalities of the helmet (e.g. tear off inner visor, electronic devices and
their support).
die had ik uiteindelijk ook gevonden idd. Viel me wel op dat dat plaatje van @mono-oXide er niet in stond (@mono-oXide heb je misschien een bron?), en er stond sowieso niks concreets over hoe moet worden aangegeven met welke accessoires een helm getest is. Op mijn ECE 22.06 gekeurde helm waar een specifiek communicatiesetje in kan staat op het label niks extra's dus ben benieuwd hoe dat dan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 08:36
rCk schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Gefeliciteerd! Wat betreft communicatie, staan hieronder al wat tips etc, dus ga ik verder niet op in.
MT07 is een leuke keuze! Welk bouwjaar is het geworden?

Ik heb toevallig afgelopen weekend bij mijn vriendin haar 2019 MT07 mijn TomTom (inclusief voeding) overgeheveld omdat ik volledig over ben op telefoon met Quad Lock.

Zie bijgaande foto's, qua stroomtoevoer is erg gemakkelijk, gezien Yamaha een accessoire stekker gemaakt heeft, is het vrij gemakkelijk te doen. Niet zó gemakkelijk als mijn 2021 MT09, maar toch erg goed bereikbaar.
Mocht je tips willen hebben, voel je vrij een pb te sturen.
Thanks! Motor komt uit 2019 dus redelijk nieuw, wilde toch wel graag het bredere zadel en de iets verbeterde vering (niet dat ik daar als beginnend rijder veel van zal merken, daarnaast is hij nu nog verlaagd en dat helpt schijnbaar niet mee qua vering, maar voor het idee is het leuk).

Goed om te weten dat er al stroomtoevoer zit, ik zal vanavond eens kijken of ik die kan vinden. Zo niet dan heb je kans dat ik idd een pbtje stuur voor tips. Zou toch mooi zijn als ik zonder te veel moeite gewoon met m'n telefoon kan navigeren, scheelt weer wat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

LeoA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Thanks! Motor komt uit 2019 dus redelijk nieuw, wilde toch wel graag het bredere zadel en de iets verbeterde vering (niet dat ik daar als beginnend rijder veel van zal merken, daarnaast is hij nu nog verlaagd en dat helpt schijnbaar niet mee qua vering, maar voor het idee is het leuk).

Goed om te weten dat er al stroomtoevoer zit, ik zal vanavond eens kijken of ik die kan vinden. Zo niet dan heb je kans dat ik idd een pbtje stuur voor tips. Zou toch mooi zijn als ik zonder te veel moeite gewoon met m'n telefoon kan navigeren, scheelt weer wat kosten
Mooi zeg! De MT07 is een heerlijke motor om mee te beginnen, fun gehalte is ook erg hoog. Ik rijd er af en toe ook wel eens op, het rijdt zo makkelijk en lekker koppelrijk. Zeker een goede keuze!
Verlagen is meestal niet ideaal voor het rijgedrag, dat klopt ja.

Voor de stroomtoevoer moet je aan de linkerzijde twee kapjes loshalen en dan zit de stekker daarin. Is wel een dummy, dus je moet zelf een connectortje "maken" en dan kan je heel gemakkelijk de kabel vanaf daar naar je stuur brengen... voordeel van een naked bike _/-\o_

Als je er niet aan uit komt hoor ik het wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Maar eens een beetje echte GS van de GS maken dit weekend :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysrJYvXmjo_jjKSZSB55okAt2kA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yPxPgvlx8rZhuVsN6u53l2we.jpg?f=user_large

Met deze handkappen blijven je hendels tenminste heel als je omdondert :+

Cilinderbeschermers en een lage en hoge valbeugel zijn onderweg vanuit SWmotech.

Deze winter maar eens rustig nadenken over wat voor rubber er onder gaat komen, de Tourance Next die er onder liggen zijn redelijk maar inmiddels te oud.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:21:
Met deze handkappen blijven je hendels tenminste heel als je omdondert :+
Die zijn perfect, 2 weken geleden ook op de T7 gezet. Set goede spiegels is ook een aanrader, ik heb de Doubetake Adventure spiegels. Beter beeld en praktisch onverwoestbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Die heb ik ook net binnen!

Van iemand overgenomen in nieuwstaat voor 70 euro _/-\o_ Zit geen krasje op.
Wou ze nieuw halen en dacht ik check toch even marktplaats, was er net iemand die zijn t7 verkocht had en dit nog had liggen.

Edit: zit nu ook naar die “the fix” van camel moto te kijken want die achterrem is echt minder dan een spons…

[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 29-08-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ouweklimgeit schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

Die zijn perfect, 2 weken geleden ook op de T7 gezet. Set goede spiegels is ook een aanrader, ik heb de Doubetake Adventure spiegels. Beter beeld en praktisch onverwoestbaar.

[YouTube: DTM Dustruction Durability Test]
Yup, die staan ook hoog op het lijstje maar al dat spul is vrij aan de prijs dus moet het e.e.a even spreiden in verband met de W.A.F. hier :+

Thanks voor het delen van je ervaring, ik ben namelijk al eens op de 1150 zonder voorremhendel na een dagje terreinstuiteren in noordfrankrijk terug moeten rijden naar huis, en dat is geen aanrader :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik wil die vierkante meter perspex voor mijn snufferd ook nog inruilen voor zo’n kek rallye-schermpje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atcv8TEDIAGfwwnAF4M6oFA1_Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLXdDKzZ29TZdH7Hzuietgt8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Itchyboots heeft die ook volgens mij.. lijken me erg handig..

Spiegel eraf, gopro erop kan dan ook erg makkelijk :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:13

A13X

Dude

Fraggert schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:02:
[...]

Yup, die staan ook hoog op het lijstje maar al dat spul is vrij aan de prijs dus moet het e.e.a even spreiden in verband met de W.A.F. hier :+

Thanks voor het delen van je ervaring, ik ben namelijk al eens op de 1150 zonder voorremhendel na een dagje terreinstuiteren in noordfrankrijk terug moeten rijden naar huis, en dat is geen aanrader :P
Weg Alle Financiën? :+

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wife Acceptancy Factor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
raar, als ik voor mijn cardo een extra helm set wil kost dat 115 euro, wat kost dan alleen de unit zelf? :?
Goedkoopste compete freecom4+ set kost 189,- bij de goedkoopste shop.

Kortom ik kan beter een tweede complete set op MP halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:04:
[...]
Spiegel eraf, gopro erop kan dan ook erg makkelijk :)
Daar zeg je wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18
LeoA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:01:
Ik heb vorige week (o.a. op basis van jullie advies, thanks daarvoor) géén allroad motor gekocht. Ook geen sporttour overigens, zelfs dat voelde te lomp en groot aan naar m'n zin. Het is uiteindelijk een mooie MT-07 geworden :) behapbaar en leuk genoeg om te beginnen, en over een kilometertje of 10000 zien we wel weer wat de volgende wordt. Foto volgt zodra ik een keer de tijd neem om stil te gaan staan op een mooi plekje :P

Nu dus druk bezig om lekker rondjes te rijden, en ik twijfel een beetje hoe ik wil gaan navigeren. Garmin/tomtom/telefoon lijkt me qua ruimte op het stuur niet ideaal, en daarnaast ben ik een beetje huiverig om met bedrading te gaan klooien voor stroomtoevoer. Ik lees positieve dingen over de Beeline, dat lijkt me een mooie oplossing, maar of dit heel veel toevoegt t.o.v. gesproken aanwijzingen vanuit een app? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

En wat betreft communicatie kits, ik heb een scorpion helm die voorbereid is voor een exo-com communicatie set, die past daar dus erg mooi in (en geen risico op gedoe met of de kit/helm combi goedgekeurd is). Onderliggend is dat schijnbaar een Uclear, wat qua reviews niet heel veel onder lijkt te doen voor een Cardo/Sena. Die andere merken lijken wel populairder te zijn. Wat zijn de ervaringen met het connecten van verschillende merken als je bijvoorbeeld met een groep rijdt? Werkt dat gewoon zoals beschreven door de fabrikant, of levert dat in de praktijk meer gedoe op?
De tracer 9 heeft mooie stroom oplossingen in de koplamp geschakkelde stekkers zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

UTwizard schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

De exhaust flap is een klep die op hele lage toeren dicht wordt getrokken om het geluid te minderen. Bij mijn Monster gaat ie uit mijn hoofd gezegd bij 3750 RPM open en dat verschil hoor ik best goed, maar ik kan de klep ook zien zitten. Net voor de katalysator zit een zwart plaatje aan de buitenkant van de uitlaatpijp wat met een metalen kabel open en dicht wordt getrokken afhankelijk van de RPM. Volgens mij zit het bij de meeste modernere Ducati's op dezelfde manier in elkaar dus misschien kun je daar iets aan zien?

Ook al zou die flap uitgeschakeld zijn (meestal wordt die kabel gewoon losgehaald waardoor de klep dus altijd open staat, standaard is open namelijk), dat mag eigenlijk geen grote gevolgen hebben voor hoe het blok loopt.
bedankt voor je antwoord

Ik heb me er wat in verdiept maar volgens mij hebben "ze" er ook hardwarematig nog meer weggehaald. Een sensor ofzo? Of het gehele "apparaat" die de kleppen in de uitlaat regelt?

Heb wel het idee dat het daarmee te maken heeft

Ik denk dat ik zelf zon apparaat ga kopen waarmee ik via de stekker alles uit kan lezen

Geloof dat die maar 6 tientjes zijn, en het zijn tegenwoordig halve computers en je kan "alles " zien. ( toch?)

Tnx

(Kan me niet voorstellen dat er iets ernstigs is. Denk software oid. Motor loopt/liep heel goed verder. Geen enkele klacht. Loopt nu de gehele dag alweer ok. Na wat kloten met de assist instellingen.)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 29-08-2023 18:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:55:
raar, als ik voor mijn cardo een extra helm set wil kost dat 115 euro, wat kost dan alleen de unit zelf? :?

Kortom ik kan beter een tweede complete set op MP halen.
Apart ik was 50 euro kwijt voor een set speakers en klem houder van de cardo freecom4+ vorig jaar bij lious :o
Zijn die setjes zoveel duurder geworden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:55:
JBL speakers bij de extra helmset vs normale speakers bij de complete set??

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zie (of zie ik dat fout? Haha) dat jullie het over headsetjes voor in de helm hebben? Interessant. Wil ik eigenlijk ook. Maar heb een shoei helm. En het setje daarvoor is... Schrik niet; 250 eurootjes

Shiit

Zijn er alternatieven?

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 29-08-2023 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 16:41
Format-C schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:55:
Zie (of zie ik dat fout? Haha) dat jullie het over headsetjes voor in de helm hebben? Interessant. Wil ik eigenlijk ook. Maar heb een shoei helm. En het setje daarvoor is... Schrik niet; 250 eurootjes

Shiit

Zijn er alternatieven?
Cardo Freecom 4+ doet het prima op Shoei Neotec2. Komt met plak strookje.

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een Shoei GT-Air II Aperture TC-1

In t rood

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8w2xqz5vVFXEx0cnWciolQ1Orgk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w4Neif2YhLv5aZrQbN9HKHdW.jpg?f=user_large

☺️

Zal eens zien..250 wordt me net wat te gortig. Vooralsnog. Aangezien ik toch meestal alleen rijd. Vooralsnog. 😀

Ben wel verslaafd. Maar dat had ik niet anders verwacht. Ik hou zó van rijden.

[ Voor 93% gewijzigd door Format-C op 29-08-2023 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
Zorg schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:53:
Vandaag een helm voor mijn zoon gevonden. Hier in de buurt, zgan, mooi fluor geel. Daarmee is zijn kleding compleet! Deze zaterdag een eerste klein toertje maken. We hebben er nu al zin :)
Correctie, we konden beiden niet meer wachten dus hebben we vandaag een eerste ritje gedaan 8)
Hij vond het fantastisch en wil dolgraag weer! Rustig aangedaan (ben sowieso een rustige rijder) . Op het einde nog paar langere bochten gedaan en paar keer goed optrekken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Format-C schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:02:

In t rood

[Afbeelding]

☺️

Zal eens zien..250 wordt me net wat te gortig. Vooralsnog. Aangezien ik toch meestal alleen rijd. Vooralsnog. 😀

Maar ik gebruik hem vooral voor muziek lekker te luisteren op de motor _/-\o_ Zalig is dat in de bochtjes beetje gezelligheid :P O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

ibothead schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:07:
[...]

Maar ik gebruik hem vooral voor muziek lekker te luisteren op de motor _/-\o_ Zalig is dat in de bochtjes beetje gezelligheid :P O-)
Af en toe zou ik een muziekje ook wel lekker vinden. Al vraag ik me af hoe hard ik hem dan moet zetten om wat muziek boven de uitlaat uit te kunnen horen. 😂

(Nee, mn helm isoleert vrij aardig als ie dicht zit, en met een sjaal om de nek denk ik dat het helemaal wel meevalt)

Edit; weet niet of ik er muziek bij wil.

Want als ik dit soort muziek opzet ga ik toch gasgeven... 😬

YouTube: Supermode - Tell Me Why (Meduza Extended Remix)

YouTube: Reach Out For Your Love (Extended Warehouse Mix)

😱

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 29-08-2023 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:33:
Het concept is wel retegaaf, hele toffe camo!
ik heb een plan voor poging2!
Aangezien die camo toch eigenlijk allemaal kleine stukjes zijn, kan ik natuurlijk ook gewoon sheets folie kopen en die op maat knippen in camo 'splat' vormen..

Misschien wel van dit spul:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHu71gOpUEGHFOehizEc6vZ2KuM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qe04El5KjeB5XYyE24kRJZ53.png?f=user_large
Dan je je splats in je splat!

Nu alleen nog even nadenken over de kleuren.. zwart-zilver-wit is natuurlijk een mooie combi.. maar dat geel vond ik juist wel cool..

Er is zelfs glitter-geel..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICrOX7m1HZXomkZ5Fc4eQnrsAms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PKDGCoowLZKIMuyNoYGp9q4e.png?f=user_large
Maar misschien is dat wat OTT..

dus matt is misschien beter..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq72d2cY7vRYyCB_TULFua1GCGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e3CQiZcFfnYcxvIQh4z2EFgt.png?f=user_large

Aan de andere kant is een opvallende camo kleur wel een leuke paradox ;)
Eens zoeken naar fluo-geel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Format-C schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:09:
[...]

Af en toe zou ik een muziekje ook wel lekker vinden. Al vraag ik me af hoe hard ik hem dan moet zetten om wat muziek boven de uitlaat uit te kunnen horen. 😂

(Nee, mn helm isoleert vrij aardig als ie dicht zit, en met een sjaal om de nek denk ik dat het helemaal wel meevalt)

😱
In de regel hoor je de uitlaat niet tijdens het rijden. Of je rijdt met volledige open pijpen op een dikke Harley Davidson (of Indian). Ik luister ook naar muziek met mijn Sena 30K en heb het volume meestal op maximaal staan. Kijk ook naar de ‘output’ vanuit je telefoon. Als daar het uitgaande volume ‘dicht’ staat heb je er niet zoveel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
ToolkiT schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

ik heb een plan voor poging2!
Aangezien die camo toch eigenlijk allemaal kleine stukjes zijn, kan ik natuurlijk ook gewoon sheets folie kopen en die op maat knippen in camo 'splat' vormen..

Misschien wel van dit spul:
[Afbeelding]
Dan je je splats in je splat!

Nu alleen nog even nadenken over de kleuren.. zwart-zilver-wit is natuurlijk een mooie combi.. maar dat geel vond ik juist wel cool..

Er is zelfs glitter-geel..
[Afbeelding]
Maar misschien is dat wat OTT..

dus matt is misschien beter..
[Afbeelding]

Aan de andere kant is een opvallende camo kleur wel een leuke paradox ;)
Eens zoeken naar fluo-geel ;)
Ik weet niet hoe slim het is om gecamoufleerd rond te rijden. Dus miss idd camo van hi-viz kleuren ? Oranje, zilver/lichtblauw, zwart/donkergroen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLo2OW2owYXdnmxuv8siBNpAHF4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hcQFQ8ILPFHJALS6kpcBJnZO.png?f=user_large

Hier kan je experimenteren
http://www.happyponyland.net/camogen.php

Edit: miss is lichtblauw en donkergroen geen goede keuze ivm bomen en hemel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 16:41
Format-C schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:02:

In t rood

[Afbeelding]

☺️

Mijn Cardo zit ongeveer geplakt onder het Shoei logo.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:52:
[...]

Apart ik was 50 euro kwijt voor een set speakers en klem houder van de cardo freecom4+ vorig jaar bij lious :o
Zijn die setjes zoveel duurder geworden |:(
Ik wil inderdaad wel die JBL speakers, mijn vriendin heeft de normale en dat maakt zeker verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
NLDViane schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:38:
UN ECE 22-06
Bron: https://unece.org/transpo...tion-no-22-rev5-06-series

7.3.1.3.5. Helmets placed on the market with accessories shall be examined to assess that
the supplementary equipment has no adverse effect and that in any case the
protective helmet and/or visor still complies with all the requirements.

Note: The evaluation shall be done with and without the accessory and their
support with particular attention, as example, to energy absorption, sharp edges
and field of vision.
No helmet shall be modified from its original specification as manufactured.
Accessories must be fitted in accordance with the helmet manufacturer’s
instructions. Only accessories tested during the type approval procedure of the
helmet keep the type approval valid.

2.22. "Accessory" means any object intended to integrate the secondary
functionalities of the helmet (e.g. tear off inner visor, electronic devices and
their support).

@timmie271 @LankHoar is het een idee om dit, samen met de afbeelding van @mono-oXide in de TS te plakken? Is niet de eerste keer dit jaar dat de discussie naar voren komt en lijkt me toch zeer nuttige info voor (startende) motorrijders.
Ik wil best nuttige info toevoegen, maar eerlijk gezegd is het me nu nog niet helemaal duidelijk. Een tekst van een CE normering toevoegen lijkt me daarom niet per se verstandig, eerder de implicaties in jip & janneke taal + een link naar de info voor degenen die er in willen duidelijk.

Als jij of iemand anders dat wil typen, wil ik het best toevoegen uiteraard :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
LankHoar schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:26:
[...]

Ik wil best nuttige info toevoegen, maar eerlijk gezegd is het me nu nog niet helemaal duidelijk. Een tekst van een CE normering toevoegen lijkt me daarom niet per se verstandig, eerder de implicaties in jip & janneke taal + een link naar de info voor degenen die er in willen duidelijk.

Als jij of iemand anders dat wil typen, wil ik het best toevoegen uiteraard :)
Ja, je mag met universele accessoires op een ECE22.06 helm rijden, mits hij daarvoor goedgekeurd is. De goedkeuring is ook afhankelijk van de plek van het accessoire, bijvoorbeeld specifiek aan voorzijde van de helm of aan de zijkant van de helm.

Als een fabrikant een helm alleen voor een (merk)specifieke accessoire goed laat keuren, mag je geen universele accessoire monteren.

Een ECE22.06 helm kan zelfs ook uitsluitend voor gebruik zonder accessoires goedgekeurd zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45
Hebben jullie een suggestie voor een overbroek? Ik wil wat vaker op de motor naar het werk. Omkleden vind ik dan lastig.

Online vind ik er alleen 2 van Rev'it (van 160 en 500 euro). Maar ik neem aan dat er meer te krijgen is?

Ik rijd alleen met droog weer, dus waterdicht hoeft niet, maar ik zie dat iig die twee rev'its juist waterdicht zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34

Vrijdag

De Zwarte

Als je muziek wil op de motor dan sjorband je toch gewoon zo'n draagbare JBL speaker op je stuur? Kan je lekker van die "boem-padapdap-boem-padapdap-boem-padapdap-padadadadadada" muziek (ik weet werkelijk niet hoe dat heet, maar dat komt hier in de buurt massaal uit de autospeakers dus het zal wel een ding zijn) luisteren. Wel zo handig als je een Zero hebt en je rijdt door de week op een dijkje. Anders horen ze je niet aankomen 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBdErxenTpStb7_29GbWxAU4NPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3V0cm362vqu8ILx5GccyAlW.jpg?f=fotoalbum_large

Kunnen gewoon stuk. ;w

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Ik weet niet hoe slim het is om gecamoufleerd rond te rijden. Dus miss idd camo van hi-viz kleuren ? Oranje, zilver/lichtblauw, zwart/donkergroen

[Afbeelding]

Hier kan je experimenteren
http://www.happyponyland.net/camogen.php

Edit: miss is lichtblauw en donkergroen geen goede keuze ivm bomen en hemel 😅
Ff een testje.. recyclen vand de folie die ik heb...
Tank is al zwart.. dus zou moeten kunnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfYNfZM45xxSCwKxyGi3YNGr7J8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94Bwe7A0XDW048t3EhKzvLOe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDu3-yuac_V5Od_QOysmD8Ek9mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKjT9UrydulDI29m5RIIbxMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
MichielK71 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

In de regel hoor je de uitlaat niet tijdens het rijden. Of je rijdt met volledige open pijpen op een dikke Harley Davidson (of Indian). Ik luister ook naar muziek met mijn Sena 30K en heb het volume meestal op maximaal staan. Kijk ook naar de ‘output’ vanuit je telefoon. Als daar het uitgaande volume ‘dicht’ staat heb je er niet zoveel aan.
Klopt, ik hoor geen uitlaat, maar vanaf 100 kmu wordt de rijwind wel aardig oorverdovend. Ik draag dus oordopjes en m’n net nieuwe Sena moet inderdaad keihard als ik nog iets van de muziek/radio wil verstaan. Herrie om boven de herrie uit te komen, ik vraag me wel af hoe goed dat voor mijn oren is. Maar wat muziek onderweg is wél fijn, zo af en toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38
Hkuit schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:10:
[...]

Klopt, ik hoor geen uitlaat, maar vanaf 100 kmu wordt de rijwind wel aardig oorverdovend. Ik draag dus oordopjes en m’n net nieuwe Sena moet inderdaad keihard als ik nog iets van de muziek/radio wil verstaan. Herrie om boven de herrie uit te komen, ik vraag me wel af hoe goed dat voor mijn oren is. Maar wat muziek onderweg is wél fijn, zo af en toe.
Heb je al gespeeld met de plaatsing van de speakers? Een halve cm naar voor / achter / boven / onder kan een flink verschil maken in het volume dat je ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
[...]

😱
JA das een nadeeltje van muziek op de motor en leuke slinger weggetjes O-)

Afgelopen zondag ook heerlijk gereden en soms totaal niet op snelheid gelet in eifelpark en vulkanen gebied >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
@ToolkiT, dat is het betere knip-en-plak-werk! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:44
Raymond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:02:
Hebben jullie een suggestie voor een overbroek? Ik wil wat vaker op de motor naar het werk. Omkleden vind ik dan lastig.

Online vind ik er alleen 2 van Rev'it (van 160 en 500 euro). Maar ik neem aan dat er meer te krijgen is?

Ik rijd alleen met droog weer, dus waterdicht hoeft niet, maar ik zie dat iig die twee rev'its juist waterdicht zijn.
iedere textiele broek voldoet hiervoor. Doe ik zelf ook, gewoon over de chino heen en op kantoor uit trekken. In de winkel passen met je broek eronder aan. Met incidentele onvoorspelde regen doe ik er dan gewoon een regenbroek overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bard1982 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:52:
[...]

iedere textiele broek voldoet hiervoor. Doe ik zelf ook, gewoon over de chino heen en op kantoor uit trekken. In de winkel passen met je broek eronder aan. Met incidentele onvoorspelde regen doe ik er dan gewoon een regenbroek overheen.
Ja? Ik heb een zomermotorbroek, maar dat zit toch echt niet fijn over mn spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Raymond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Ja? Ik heb een zomermotorbroek, maar dat zit toch echt niet fijn over mn spijkerbroek.
Maatje groter kopen met een riem? Zo doe ik het althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
[...]

😱
Ik heb de Shoei Neotec 2 en de daarvoor gemaakte Sena SRL waar jij vermoedelijk op doelt. Ik heb er geen spijt van. Ik kan gewoon bellen, radio luisteren, praten met anderen. De accu gaat lang mee. Een hele dag kleppen is totaal geen probleem. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard.
Een paar minpunten:
- de knoppen zijn redelijk klein waardoor er soms een verkeerde ingedrukt wordt
- het oplaadsysteem is micro-usb en zit aan de onderkant, dus of de helm op de kop leggen of net over een randje neerzetten tijdens het laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Raymond schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:02:

De meeste textielen motorbroeken zijn waterbestendig (en dan heb ik het niet over motorjeans). Met waterbestendig bedoel ik: prima bestand tegen een buitje tijdens woon/werk verkeer.

https://www.mkcmoto.com/n...ily=439&price=0.00-299.00

Wil je een broek die in alle omstandigheden waterdicht is en met goed ademend vermogen, dan kom je in een andere prijsklasse.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38
BvZwolle schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:03:
[...]
- het oplaadsysteem is micro-usb en zit aan de onderkant, dus of de helm op de kop leggen of net over een randje neerzetten tijdens het laden
Zoiets kan ook helpen ;) https://www.onlinekabelsh...ks-naar-beneden-1-8-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Joris748 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Wil je een broek die in alle omstandigheden waterdicht is en met goed ademend vermogen, dan kom je in een andere prijsklasse.
Ik heb liever juist niet waterdicht :) ook al is het gore-tex, ik vind het toch altijd wel zweterig worden na 10minuten.

Ik heb de lokale motorzaak gebeld en die heeft de rev'it berlin. Die lijkt ook wel geschikt. Vanmiddag maar even langsgaan en passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
Raymond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Ik heb liever juist niet waterdicht :) ook al is het gore-tex, ik vind het toch altijd wel zweterig worden na 10minuten.

Ik heb de lokale motorzaak gebeld en die heeft de rev'it berlin. Die lijkt ook wel geschikt. Vanmiddag maar even langsgaan en passen.
Die lijkt juist wel waterdicht ;-). Wellicht is een doorwaaibroek dan een betere optie voor je. Nog een stuk goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

Ff een testje.. recyclen vand de folie die ik heb...
Tank is al zwart.. dus zou moeten kunnen...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ooh nice. Ben benieuwd naar het resultaat d:)b . Heb wrappen vaak ook zelf overwogen, maar nooit verder gekomen dan wat YouTube filmpjes kijken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chrizzie129
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-04 00:00
Na een goede tijd "lurken" zie ik mensen het hebben over wrappen en wou ik toch ook even mijn project laten zien! Wat vinden jullie van mijn ombouw van mijn BMW F650 GS uit 2008? (800cc)
Eerst hoe ik 'm kocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gB8UWcGSitAB0ttS5pkLpDrBo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlJUO9c1LTrEyvug6A8FyyjV.jpg?f=fotoalbum_large
En nadat ik de motor onder handen heb genomen: (wrappen was uitbesteed aan iemand die het als zijn werk deed)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iC6j1QBZqJguG509f7D_io4-go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFdNHvPahafi5FSKeh2Rl1HI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Wie kan mij de foto van het ECE keurmerk in zijn Shoei NXR 2 sturen? Ik ben benieuwd waar deze op gekeurd is (welke accesoires er op de helm gemonteerd mogen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

botoo

💀 too old to die young

Dat ziet er op een foto uitermate netjes uit :Y) .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
Joris748 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:22:
Wie kan mij de foto van het ECE keurmerk in zijn Shoei NXR 2 sturen? Ik ben benieuwd waar deze op gekeurd is (welke accesoires er op de helm gemonteerd mogen worden).
Volgens mij heeft deze nog de 05 keuring en niet de nieuwe.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Mitssz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Volgens mij heeft deze nog de 05 keuring en niet de nieuwe.
Nee die is 22.06. Heb er zelf onlangs ook naar gekeken. De rest van Shoei helmen krijgt binnenkort een update. Een maandje of twee. De nxr 2 niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Kogel toch maar door de kerk gejaagd. Het is deze geworden:

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_800,h_800,m_limit,c_fff/7e.28.56.H1ShoeiNXR2ARCANETC10217563.JPG
https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=21756304

Mooie prijs, al zeg ik het zelf. En met een transitions vizier erbij voor 144 EUR (normale prijs 199 EUR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Gaaf ding man!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik mis echt fatsoenlijke designers bij die botsmuts bouwers.

https://www.instagram.com/hellocousteau/
Deze gast doet soms ontwerpen voor wat merken en ik vind dat ze die man meer moeten laten doen!!!
Zijn insta staat vol met toffe designs, en als er een model van hem uit komt zijn ze meestal meteen uitverkocht.

Waarom dan niet meer nieuwe designs?! blijkbaar werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Vrijdag schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:27:
Als je muziek wil op de motor dan sjorband je toch gewoon zo'n draagbare JBL speaker op je stuur? Kan je lekker van die "boem-padapdap-boem-padapdap-boem-padapdap-padadadadadada" muziek (ik weet werkelijk niet hoe dat heet, maar dat komt hier in de buurt massaal uit de autospeakers dus het zal wel een ding zijn) luisteren. Wel zo handig als je een Zero hebt en je rijdt door de week op een dijkje. Anders horen ze je niet aankomen 8)
Als Zero rijder kan ik dit wel waarderen.
* _Apache_ zet de muziek oo standje 11..

Boem boem whop whop boem boem

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
LeoA schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

die had ik uiteindelijk ook gevonden idd. Viel me wel op dat dat plaatje van @mono-oXide er niet in stond (@mono-oXide heb je misschien een bron?), en er stond sowieso niks concreets over hoe moet worden aangegeven met welke accessoires een helm getest is. Op mijn ECE 22.06 gekeurde helm waar een specifiek communicatiesetje in kan staat op het label niks extra's dus ben benieuwd hoe dat dan zit.
Die komt van van de site van Held (wist niet eens dat ze ook helmen maakten):
https://www.held.de/wp-co...2023/03/FAQ_ECE-22.06.pdf

Ook hier is er niks te vinden van de extra toevoegingen op een helm die ECE 22.06 is gekeurd met eigen com-set.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Ooh nice. Ben benieuwd naar het resultaat d:)b . Heb wrappen vaak ook zelf overwogen, maar nooit verder gekomen dan wat YouTube filmpjes kijken.
1 kant klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sSJAXrSiTPQLOI1_Kyz2lo_WMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GxRub2FV0bujOn3DI3UuypH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUQyWiivdsgyhnHQr7QdhQ8nmQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNDIiDyAHlh14H942AzIPtHb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnQawRxUksI4GaRqXvvtINVBNWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQK3D90HctASRC1p7hZM7EG5.jpg?f=fotoalbum_large
let op, de side panel is de hele folie, de tanks is de losse stukken :)

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
We hebben een Sena set, 10C Evo, eerlijk gezegd voornamelijk voor de 4k camera, en met z'n 2en gaat het allemaal prima. Een enkel keertje wordt de communicatie krakerig, maar hersteld zich dan ook weer. Navi, muziek en telefoon komen er allemaal netjes doorheen.

Maar zodra je met een groepje van 4 gaat is dat allemaal afgelopen. Dan begint de kermis. Geen BT verbinding meer met je telefoon. Dus geen navi, muziek of incoming calls meer. En Wat nog vreemder is, 2 van de rijders vallen gedurende langere tijd weg soms wel 29 minuten en komen dan opeens weer terug in de comm..... En het zijn wel steeds dezelfde 2. Er zijn dus 4 rijders allemaal met een Sena, 3 stuks 10C EVO, en een 10S of 20S.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring?

Je zou verwachten dat het ook met 4 stuks vh zelfde merk gewoon zou moeten werken, de Navi.
dirkhimself schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:03:
We hebben een Sena set, 10C Evo, eerlijk gezegd voornamelijk voor de 4k camera, en met z'n 2en gaat het allemaal prima. Een enkel keertje wordt de communicatie krakerig, maar hersteld zich dan ook weer. Navi, muziek en telefoon komen er allemaal netjes doorheen.

Maar zodra je met een groepje van 4 gaat is dat allemaal afgelopen. Dan begint de kermis. Geen BT verbinding meer met je telefoon. Dus geen navi, muziek of incoming calls meer. En Wat nog vreemder is, 2 van de rijders vallen gedurende langere tijd weg soms wel 29 minuten en komen dan opeens weer terug in de comm..... En het zijn wel steeds dezelfde 2. Er zijn dus 4 rijders allemaal met een Sena, 3 stuks 10C EVO, en een 10S of 20S.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaring?

Je zou verwachten dat het ook met 4 stuks vh zelfde merk gewoon zou moeten werken, de Navi.
ik heb de originele 10C gehad.. beetje potatocam maar wel super handig in gebruik..

Rijden met grotere groep die ik zelden meestal hooguit met 2 of 3 totaal..

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
ToolkiT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

ik heb de originele 10C gehad.. beetje potatocam maar wel super handig in gebruik..

Rijden met grotere groep die ik zelden meestal hooguit met 2 of 3 totaal..
Ja, 2 man gaat prima (meestal). Ik overweeg een setje 50C, die ondersteunt MESH. Heeft iemand die hier?

Hoe gaat het met 4 setjes en phone navi?

[ Voor 15% gewijzigd door dirkhimself op 31-08-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Joris748
Nice!, mooie decals man, mooie aanwinst d:)b

@ToolkiT
Respect! slim bedacht zo met die losse stukken _/-\o_ ziet er strak uit.

@kneusteun
een XL600V/XL650V...zo'n oudere TransAlp ernaast.....als poor mans XRV750 is dat wat?

Leuke V-twin projectbike voor in de prut, 1pitters zijn er genoeg maar dat vind ik echt niet vind rijden

Thoughts? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind de alp wel wat zwaar voor zijn power om echt speels te zijn.
Is het speels bedoelt voor offroad etc? dan zou ik juist een XR of WR bekijken.

Edit: dat is de XRV eigenlijk ook wel, die zou je ook ver moeten terug strippen om beetje speels te laten worden. Ik merk dat ik nu met die T7 al harder over de TET vlieg dan ooit met de twin. Op scenic stond laatst als topsnelheid op de track 121km/h over een mooie strook mulzand :+

[ Voor 49% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2023 11:57 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:52:
Ik vind de alp wel wat zwaar voor zijn power om echt speels te zijn.
Is het speels bedoelt voor offroad etc? dan zou ik juist een XR of WR bekijken.

Edit: dat is de XRV eigenlijk ook wel, die zou je ook ver moeten terug strippen om beetje speels te laten worden. Ik merk dat ik nu met die T7 al harder over de TET vlieg dan ooit met de twin. Op scenic stond laatst als topsnelheid op de track 121km/h over een mooie strook mulzand :+
XR/WR zijn toch 1pitters? ik wil naar mijn zandweggetje rijden.....niet met dat ding in de aanhanger naar de cross ;)

i hear ya, zou gaan om iets naast de GS te zetten...scheelt een dure extra wielenset voor het zwijn of bandjes wisselen je kent het wel.....en ook leuk om een motor te hebben om eens wat dingen aan te knutselen om van te leren. Ik zie mijzelfs eerder een voorvork van een TA schroeven voor een rondje nieuwe olie dan bij mijn GS :X

Het offroad gedeelte is gewoon een beetje door het terrein karren om dar weer eens aan te wennen, geen hardcore enduro ofzo...of met 100+ over de TET.

Met een rondje marktplaats zag ik al wel dat de XLV's heel wat vriendelijker geprijsd zijn dan de XRV's.

• kneusteun
Ik zou dan wel gewoon met de GS gaan.
De TET in NL is niet echt zwaar/technisch of moeilijk voor het grootste gedeelte.

Dus als je gewoon kalm rijdt zul je die GS niet snel neerleggen.

Maar inderdaad die XLV's zijn nog wel betaalbaarder, maar ik vind dat je er dan nog best wel wat tijd en geld in moet steken om hem echt geschikt te maken. Hij heeft weinig hoogte clearance en de vering is echt slap.
Dus als je dat wil doen dan heb je er ook nog wel wat werk aan denk ik.

Er stond laatst nog wel een op MP die al wel aardig TET ready was.

Edit: ik denk ook dat die oudere 600 beter geschikt is dan die 650 versie

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 31-08-2023 12:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

1 kant klaar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Straks wel heel goed uitkijken als je 'off-road' gaat rijden, als je valt dan vind je die fiets nooit mee terug..... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:18:
De TET in NL is niet echt zwaar/technisch of moeilijk voor het grootste gedeelte.

Maar inderdaad die XLV's zijn nog wel betaalbaarder, maar ik vind dat je er dan nog best wel wat tijd en geld in moet steken om hem echt geschikt te maken. Hij heeft weinig hoogte clearance en de vering is echt slap.

Die 600 Transalp zijn al wel aardig op leeftijd aan het raken. De laatst geleverde is van 1999. En daar vragen ze ook nog best behoorlijke bedragen voor.

Kan me goed voorstellen dat je liever niet met de 'luxe' motor op onverhard gaat rijden. Kans om te vallen is groter en dan heb je ook mogelijke schade. Bij een motor voor 'erbij' is dat wat minder pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

[...]

1 kant klaar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supergaaf!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
MichielK71 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Die 600 Transalp zijn al wel aardig op leeftijd aan het raken. De laatst geleverde is van 1999. En daar vragen ze ook nog best behoorlijke bedragen voor.

Kan me goed voorstellen dat je liever niet met de 'luxe' motor op onverhard gaat rijden. Kans om te vallen is groter en dan heb je ook mogelijke schade. Bij een motor voor 'erbij' is dat wat minder pijnlijk.
Eens hoor, maar zoals gezegd is de TET in NL hier niet heel anders dan wat zandpaden.
Dus dat kan je wel makkelijk rijden ook zonder noppen of iets. (gewoon niet na harde regen rijden is goede tip)

En ik snap wel dat je met een nieuwe fiets wel wat zuiniger bent, alleen zo zonde dat je dan een dikke lijpe allroad hebt die je niet van het asfalt stuurt.

Dus zelf zou ik dan eerder een lichte 1 cilinder erbij nemen zodat je ook echt wat lomper kan gaan, of keer een crossbaan kan meepakken.

About that:
14e is er een obesitas crossdag bij de crossbaan in Emmen, zit even te twijfelen om er heen te gaan. Toevallig mensen van hier die er heen gaan?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nou, die Tiger 1050 is een heleboel, maar niet eens in de verte geschikt voor offroad.

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
Ging om een bmw toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Will_M schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:46:
[...]

Straks wel heel goed uitkijken als je 'off-road' gaat rijden, als je valt dan vind je die fiets nooit mee terug..... >:)
dit is 'yellow beach camo'.. dus zo lang ik in het bos greenlane is het ok :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Eens hoor, maar zoals gezegd is de TET in NL hier niet heel anders dan wat zandpaden.
Dus dat kan je wel makkelijk rijden ook zonder noppen of iets. (gewoon niet na harde regen rijden is goede tip)

En ik snap wel dat je met een nieuwe fiets wel wat zuiniger bent, alleen zo zonde dat je dan een dikke lijpe allroad hebt die je niet van het asfalt stuurt.

Dus zelf zou ik dan eerder een lichte 1 cilinder erbij nemen zodat je ook echt wat lomper kan gaan, of keer een crossbaan kan meepakken.

About that:
14e is er een obesitas crossdag bij de crossbaan in Emmen, zit even te twijfelen om er heen te gaan. Toevallig mensen van hier die er heen gaan?
mee eens..
van de week zag ik een GS bij de IKEA (ik was ook op de Guzzi, dus heel gek is dat niet) met echt gloednieuw glimmend alles inc oogverblindende chromen uitlaat.. dus ik denk, vast een nieuwe (alle GS lijken op mekaar :+ ) dus ik kijk op nummerplaat, ding was bijna 4 jaar oud.. echt een garage queen dus..
Dat vind ik best zonde..

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Nee, ik bedoelde mijn eigen nep-allroad.

Slecht idee... Hoe laat?

• gebruikershaes
[...]

1 kant klaar:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
NIce, nu uitkijken met de hogedrukspuit :P
gebruikershaes schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

NIce, nu uitkijken met de hogedrukspuit :P
klopt, dat word idd oppassen!
Heb er aan zitten denken de clearcoat die ik nog over heb van plastidippen over te doen.. maar vrees dat ik dat er nooit meer af kan krijgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:18:

ik snap je volkomen hoor :) maar ik zal dit voorjaar ff nieuwe banden op de GS moeten zetten en ik merk wel dat ik wat roestig ben en zal voor een straatband gaan zoals Dunlops Roadsmart of Road 6 ofzo.
Zit nu en brak en vierkant gereden setje Tourance Next op.

voor je beeldvorming...Michelin Pilot Road offroad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxQIni7sJbVNnF_r-LboMb6wNSM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mxf5my1Ur5wXtWu43a0M7Nfx.jpg?f=user_large

Later op TKC80's ging dat een stuk beter maar ik weet inmiddels hoe duur brokken zijn met een BMW :X
MichielK71 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

+1 ....zo bedoel ik het ook een beetje......ik ben geen Pol Tarres.....dus zelfs een brakke TransAlp rij ik offroad niet tot aan de grens.....beetje onderhoud/klussen leren en zonder buikpijn een keer er flink vanaf kunnen stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

mee eens..
van de week zag ik een GS bij de IKEA (ik was ook op de Guzzi, dus heel gek is dat niet) met echt gloednieuw glimmend alles inc oogverblindende chromen uitlaat.. dus ik denk, vast een nieuwe (alle GS lijken op mekaar :+ ) dus ik kijk op nummerplaat, ding was bijna 4 jaar oud.. echt een garage queen dus..
Dat vind ik best zonde..
trust me, gaat ook zeker wel gebeuren.......later als ik groot ben en weer wat kilometers achter me heb en eens wat meer dagen een trailtje wil gaan volgen dan gaat dat echt wel op de GS gebeuren. d:)b

Ik weet wat die dingen kunnen.....mijn 1150GSA heb ik offroad gehad...weliswaar prutstempo en meer omvallen dan rijden maar goed...dikke schik FTW!

Ik heb ook zo'n dagje "enduro" training gedaan in Hechlingen op een 1200GSA, dat was echt onwijs leuk :)

Offroad rulez! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Nee, ik bedoelde mijn eigen nep-allroad.
To be honest, daar kan je volgens mij prima wat zand mee pakken.
Zou het niet meteen doen, maar ik denk dat met wat goede bandjes je er prima mee weg komt.

Blijf het ook wel toffe fietsen vinden, staat er hier vaak een in het wit om de hoek en is echt wel mooi ding.
Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:06:
[...]

trust me, gaat ook zeker wel gebeuren.......later als ik groot ben en weer wat kilometers achter me heb en eens wat meer dagen een trailtje wil gaan volgen dan gaat dat echt wel op de GS gebeuren. d:)b

Ik weet wat die dingen kunnen.....mijn 1150GSA heb ik offroad gehad...weliswaar prutstempo en meer omvallen dan rijden maar goed...dikke schik FTW!

[YouTube: Animal sturtzt ins blubber]

[YouTube: Doorwading Animal]

Ik heb ook zo'n dagje "enduro" training gedaan in Hechlingen op een 1200GSA, dat was echt onwijs leuk :)

Offroad rulez! d:)b
_/-\o_
water en diepe modder maken mij ook altijd nerveus..
laatst zelfs berg af met diepe ruts vol modder.. dat is wel even billen knijpen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:11:
[...]

To be honest, daar kan je volgens mij prima wat zand mee pakken.
Zou het niet meteen doen, maar ik denk dat met wat goede bandjes je er prima mee weg komt.

Blijf het ook wel toffe fietsen vinden, staat er hier vaak een in het wit om de hoek en is echt wel mooi ding.
Ik zit serieus over de Dunlop Mutant te denken. Geen terreinband, maar wel massa's grip:

Afbeeldingslocatie: https://overlandmag.com/om/wp-content/uploads/2020/11/Dunlop-Mutant-review-Overland-Magazine2-768x1024.jpg

https://overlandmag.com/features/dunlop-mutant-tyre-review/

Onderdeel van het winterproject. Banden, bagage, radiatorcover, knipperlichten en dan klaar voor leuke ritten in 2024.

[ Voor 4% gewijzigd door GSX-MAN op 31-08-2023 14:34 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Die mutant vind ik ook tof! geen idee wat het echt doet maar het ziet er wel heel stoer uit!

YouTube: We're Taking $500 Dirt Bikes WHERE?! | 5 Miles of Hell $500 Motorcyc...
Ook grappig, volgens mij hebben ze daarna nog een serie met 1000 dollar

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

_/-\o_
laatst zelfs berg af met diepe ruts vol modder.. dat is wel even billen knijpen..
Ja zeker als je omlaag gaat dan heeft remmen ook geen zin meer :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:47:
[...]

Ja zeker als je omlaag gaat dan heeft remmen ook geen zin meer :X
jawel, maar is wel lastiger..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://www.triumphrat.net/attachments/dstiger1050-1-jpg.144298/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

_/-\o_
Wij rijden nu eenmaal beide een (te) zware motor voor echte fratsen :P

maar des te leuker is het om dat gewoon wel te doen :+

setje valbeugels, cilinderbeschermers en zo'n breed snaveltje voor de GS zijn dan ook gewoon onderweg met de post want of het nou oefenen op asfalt is of pas later toch een keer de prut in.....het oog wil ook wat :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ppppfffrrrooooaarrrrr d:)b

maar ja.......geen cardan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Ik zit serieus over de Dunlop Mutant te denken. Geen terreinband, maar wel massa's grip:

[Afbeelding]

https://overlandmag.com/features/dunlop-mutant-tyre-review/

Onderdeel van het winterproject. Banden, bagage, radiatorcover, knipperlichten en dan klaar voor leuke ritten in 2024.
dat is een hele dikke slof om te zien _/-\o_

wel een duidelijk effect van de populariteit van allroads bij de bandenboeren......straatrubber met een
[kuch..marketing]
agressief offroad-uiterlijk
[/kuch...marketing]

Er bestonden al jaren natuurlijk de 50/50 banden....en toen gingen we naar 70/30 en zelfs 80/20 en nu lees ik zelfs in reviews 90/10.

en dan zijn er de banden met een offroad-uiterlijk.....de 99/01 band :+

Niets ten nadele van de Mutant overigens, want die reviewed aardig goed heb ik het idee :)

Dunlop heeft voor mij de Road Smart in het assortiment die hoog op mijn lijstje staat d:)b

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

dat is een hele dikke slof om te zien _/-\o_

wel een duidelijk effect van de populariteit van allroads bij de bandenboeren......straatrubber met een
[kuch..marketing]
agressief offroad-uiterlijk
[/kuch...marketing]

Er bestonden al jaren natuurlijk de 50/50 banden....en toen gingen we naar 70/30 en zelfs 80/20 en nu lees ik zelfs in reviews 90/10.

en dan zijn er de banden met een offroad-uiterlijk.....de 99/01 band :+

Niets ten nadele van de Mutant overigens, want die reviewed aardig goed heb ik het idee :)

Dunlop heeft voor mij de Road Smart in het assortiment die hoog op mijn lijstje staat d:)b
Normaal ga ik blindelings voor de Michelin Pilot Road. De nieuwe is ook weer heel goed. Maar nu ik deze band zo zie, wil ik 'm eigenlijk gewoon een keer proberen. En als het niks is, is het 300 euro aan banden. Dat is nog wel te overzien.

Maar met de reviews die ik ervan gelezen heb geloof ik niet dat het niks is. Kan wel zijn dat ze harder slijten dan anderen, maar met die paar kilometer die ik per jaar rij...

[ Voor 8% gewijzigd door GSX-MAN op 31-08-2023 15:50 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga van BMW afstappen denk ik. Ik rijd al 18 jaar GS, maar de 1300GS gaat waarschijnlijk weer boven de 240kg zitten, en met de huidige 1200GS LC vind ik dat teveel. Zowel onroad (drempeltje springen) als offroad (voorkant glijd te snel weg).

De 850GS is echter ook 235kg, dus maakt geen sense om die te kopen (behalve de 21” voorband). En de 900GS komt pas volgend jaar, die word mogelijk lichter.

Vandaag de Husqvarna Norden 901 Expedition proefgereden. Even wennen, geen paralever meer, en een heel andere fiets. Maar het blok is geweldig, de quickshift (en bak in het algemeen) zo soepel als boter (vergeleken BMWs agrarische bakken). De volledig instelbare vering moest ik wel ff 6 kliks harder zetten, anders was het net een wipwap.

De 790 Adventure R kon me niet overtuigen, maar de Norden nu wel ben ik bang! Ik had een dikke grijns op m’n gezicht. Ja, boven de 140 gaat hij niet zo als de 1200, maar daar geef ik niet om.

Morgen nog de Ducati DesertX proefrijden, als ik dan toch een ander merk de kans geef (en nee, de T700 is niet voor mij). Nadeel aan de Ducati is dat hij, voor €5k meer, geen volledig instelbare achterveer heeft, en de achterveer niet op de fabrieksschokbreker aan te passen is op gewicht (dus andere achterpoot a €1500). En een wat lelijker schermpje, maar overall wel een mooiere fiets, vind ik met die dubbele koplamp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NX29xz-2Fsede4aasdVsWj6lyVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgITE5vll21UQm0qStwrEEHV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8iQfj7Lk824HTaw_4A2gF2S8FA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIaGxRwyPEdZgUvAyU9t8OIR.jpg?f=fotoalbum_tile

Toch in m’n achterhoofd: Ducati, stuk gaatie? Ze hebben natuurlijk weinig ervaring offroad, hoeveel valt zo’n DesertX kapot als je een paar keer onderuit gaat? De GS niks. De Huskie weinig. De duc?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

_eLMo_ schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:51:
Ik ga van BMW afstappen denk ik. Ik rijd al 18 jaar GS, maar de 1300GS gaat waarschijnlijk weer boven de 240kg zitten, en met de huidige 1200GS LC vind ik dat teveel. Zowel onroad (drempeltje springen) als offroad (voorkant glijd te snel weg).

De 850GS is echter ook 235kg, dus maakt geen sense om die te kopen (behalve de 21” voorband). En de 900GS komt pas volgend jaar, die word mogelijk lichter.

Vandaag de Husqvarna Norden 901 Expedition proefgereden. Even wennen, geen paralever meer, en een heel andere fiets. Maar het blok is geweldig, de quickshift (en bak in het algemeen) zo soepel als boter (vergeleken BMWs agrarische bakken). De volledig instelbare vering moest ik wel ff 6 kliks harder zetten, anders was het net een wipwap.

De 790 Adventure R kon me niet overtuigen, maar de Norden nu wel ben ik bang! Ik had een dikke grijns op m’n gezicht. Ja, boven de 140 gaat hij niet zo als de 1200, maar daar geef ik niet om.

Morgen nog de Ducati DesertX proefrijden, als ik dan toch een ander merk de kans geef (en nee, de T700 is niet voor mij). Nadeel aan de Ducati is dat hij, voor €5k meer, geen volledig instelbare achterveer heeft, en de achterveer niet op de fabrieksschokbreker aan te passen is op gewicht (dus andere achterpoot a €1500). En een wat lelijker schermpje, maar overall wel een mooiere fiets, vind ik met die dubbele koplamp.

[Afbeelding][Afbeelding]

Toch in m’n achterhoofd: Ducati, stuk gaatie? Ze hebben natuurlijk weinig ervaring offroad, hoeveel valt zo’n DesertX kapot als je een paar keer onderuit gaat? De GS niks. De Huskie weinig. De duc?
die 2 staan op mijn shortlist als ik wat anders dan de Guzzi zou willen.. mooie fietsen!
het nederlandse YT kanaal droommotor heeft zo'n Duc en hij is er erg blij mee en zei dat hij behoorlijk robust was.. maar in de comments klaagje een kijken dat hij te kwetsbaar is.. dus de jury is out..

• kneusteun
En de tuareg is ook te licht denk ik dan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hebben ze die machine wat hoger op z'n pootjes gezet dat 'ie zo gruwelijk scheef staat óf vertekend die foto gewoon heel erg :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:08:
En de tuareg is ook te licht denk ik dan?
Niet persee, maar geen IMU (cornering abs) en net als de Tenere geen adequate standaard vering (1m95 en 120kg hier). En Aprilia? Geen idee waar de dealer hier zit.

Triumph is me teveel onroad en 3cil trekt mij niet.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
Will_M schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Hebben ze die machine wat hoger op z'n pootjes gezet dat 'ie zo gruwelijk scheef staat óf vertekend die foto gewoon heel erg :P
Ik gok dat ze hem wat meer ruimte hebben gegeven.
Geen idee ik zocht op 1050 offroad en vond er wel dik uitzien.
Pagina: 1 ... 18 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.