Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.132 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:16:
[Afbeelding]
Blijf dit ook nog een grappige build vinden. XTZ naar soort van enduro.
XTZ erin; XRV eruit :X

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:25:
Kortom, die is het geworden, zaterdag haal ik 'm op.
Top! Gefeliciteerd d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Na 12 jaar Speed Triple komt er een einde aan rijden met een naked. Was het leuk? Ja! De 2011 Speed Triple is een beest, en een fantastische fiets om op te rijden. Bergen vermogen en koppel, een comfortabel zadel en fantastische Öhlins-vering. Toen ik eenmaal weer het vertrouwen had na een cursus, werd de fiets nog fantastischer.

Maar we zijn 12 jaar verder, en terwijl ik nog lang niet aan een andere motor dacht kreeg ik een mail over een demoweekend van een Triumph-dealer. Daar heb ik met de Tiger 660 Sport proefgereden en toen ging het kriebelen. Comfortabelere zit, windbescherming, quickshifter, het is een werkelijk briljante fiets die met slechts 80pk prima uit de voeten kan. Maar wel hoog in toeren. Desondanks serieus geprobeerd er eentje te kopen, maar de onderhandelingen bij de dealer verliepen heel stroef.

En de andere optie, waarop ik inmiddels ook al had proefgereden, was een Tiger 1050 Sport. Ik had er al eentje proefgereden in Veldhoven, maar die dook wat in de voorvering en gaf daarbij een duidelijke "tik". Op zichzelf geen probleem, wilde de dealer uiteraard voor aflevering fixen. Maar het was een fiets met 58k op de teller, standaardvering en geen bagagemogelijkheden. En ik had er ook eentje te koop zien staan in Bergeijk met 30k, een topkoffer en Hyperpro vering. Daar heb ik vrijdag op gereden.

De proefrit ging lekker. Ik had de rijmodus bij vertrek meteen op sport gezet, waarmee de gasrespons niet veel afweek van de Speed Triple. Er loopt naar het industrieterrein in Bergeijk, waar de dealer zit, een hele mooie weg met een aaneenschakeling van vloeiende bochten. Daar had ik de Speed Triple op de heenweg al doorheen gehad, en de Tiger gedroeg zich er ook uitstekend. Wat een ontzettend fijne, makkelijke motor om op te rijden. Een Engelse motorjournalist omschreef 'm als "een Speed Triple voor mensen die te oud zijn geworden voor een Speed Triple", en dat klopt eigenlijk wel. Wel het supermooie 1050-blok, wel de enkelzijdige achterbrug, wel de sportieve stuureigenschappen, maar nu met een comfortabele zithouding, windbescherming, handvatverwarming, cruise control en rijmodi. Fijne Givi-topkoffer erbij, USB-poort onder het zadel, en nog Hyperpro-vering ook.

De to do-list:
-TomTom-montage: ik heb een bar besteld waarmee ik die boven de tellerpartij moet kunnen plaatsen;
-Ctek-laadkabel: inmiddels van de Speed Triple af, zaterdagmiddag op de Tiger;
-Ring voor tanktas: moet dezelfde maat zijn, dus overschroeven;
-Zijkoffers (tips zijn welkom);
-Banden. Zit nu Mitas en Dunlop op, van de winter maar eens naar vervangers kijken.

[Afbeelding]

Ik heb 24 september een uitnodiging voor een verjaardag in Zwitserland, daar maar eens een road trip omheen plannen.
Da's een mooi ding man, ga je vast veel plezier mee hebben!

Toen ik gisteren naar huis ging van kantoor stond er zo'n Tiger 1050 naast m'n CB geparkeerd. Da's wel ff een maatje groter zeg. M'n CB leek wel een brommer ineens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
@GSX-MAN jij had al langer een nickname change nodig. :P
Gefeliciteerd!

Laat maar even weten als je door zuidwest Duitsland wilt rijden, tips en een stukje meerijden kan ik altijd aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Na 12 jaar Speed Triple komt er een einde aan rijden met een naked. Was het leuk? Ja! De 2011 Speed Triple is een beest, en een fantastische fiets om op te rijden. Bergen vermogen en koppel, een comfortabel zadel en fantastische Öhlins-vering. Toen ik eenmaal weer het vertrouwen had na een cursus, werd de fiets nog fantastischer.

Maar we zijn 12 jaar verder, en terwijl ik nog lang niet aan een andere motor dacht kreeg ik een mail over een demoweekend van een Triumph-dealer. Daar heb ik met de Tiger 660 Sport proefgereden en toen ging het kriebelen. Comfortabelere zit, windbescherming, quickshifter, het is een werkelijk briljante fiets die met slechts 80pk prima uit de voeten kan. Maar wel hoog in toeren. Desondanks serieus geprobeerd er eentje te kopen, maar de onderhandelingen bij de dealer verliepen heel stroef.

En de andere optie, waarop ik inmiddels ook al had proefgereden, was een Tiger 1050 Sport. Ik had er al eentje proefgereden in Veldhoven, maar die dook wat in de voorvering en gaf daarbij een duidelijke "tik". Op zichzelf geen probleem, wilde de dealer uiteraard voor aflevering fixen. Maar het was een fiets met 58k op de teller, standaardvering en geen bagagemogelijkheden. En ik had er ook eentje te koop zien staan in Bergeijk met 30k, een topkoffer en Hyperpro vering. Daar heb ik vrijdag op gereden.

De proefrit ging lekker. Ik had de rijmodus bij vertrek meteen op sport gezet, waarmee de gasrespons niet veel afweek van de Speed Triple. Er loopt naar het industrieterrein in Bergeijk, waar de dealer zit, een hele mooie weg met een aaneenschakeling van vloeiende bochten. Daar had ik de Speed Triple op de heenweg al doorheen gehad, en de Tiger gedroeg zich er ook uitstekend. Wat een ontzettend fijne, makkelijke motor om op te rijden. Een Engelse motorjournalist omschreef 'm als "een Speed Triple voor mensen die te oud zijn geworden voor een Speed Triple", en dat klopt eigenlijk wel. Wel het supermooie 1050-blok, wel de enkelzijdige achterbrug, wel de sportieve stuureigenschappen, maar nu met een comfortabele zithouding, windbescherming, handvatverwarming, cruise control en rijmodi. Fijne Givi-topkoffer erbij, USB-poort onder het zadel, en nog Hyperpro-vering ook.

De to do-list:
-TomTom-montage: ik heb een bar besteld waarmee ik die boven de tellerpartij moet kunnen plaatsen;
-Banden. Zit nu Mitas en Dunlop op, van de winter maar eens naar vervangers kijken.

[Afbeelding]

Ik heb 24 september een uitnodiging voor een verjaardag in Zwitserland, daar maar eens een road trip omheen plannen.
mooie fiets!
Die krijgen in de reviews hier vaak een goede score.. en voor de meeste mensen is dit een mooie balans van comfort, speed en agility.. gezien 90% van de motorrijders toch niet van het asfalt af gaat is dit een slimmere keuze dan een adventure bike (op poser factor na) :)
Hier ga je dat ritje naar Zwitserland een stuk comfortabeler mee doen dan op de ST!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rCk schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Maar skip de Posbank met mooi weer maar in 't weekend. Dan is het ook geen pretje helaas...
De hei staat er prachtig bij. Gisterenavond nog bij de Loonse en Drunense Duinen geweest, stond daar ook prachtig bij.

Vanavond maar met de andere tweewieler (mountainbike) daar een rondje maken en genieten van het uitzicht :9~
En dan zeker bij de Rustende Jager of bij Bos en Duin lekker op het terras gaan hangen...... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

ToolkiT schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

mooie fiets!
Die krijgen in de reviews hier vaak een goede score.. en voor de meeste mensen is dit een mooie balans van comfort, speed en agility.. gezien 90% van de motorrijders toch niet van het asfalt af gaat is dit een slimmere keuze dan een adventure bike (op poser factor na) :)
Hier ga je dat ritje naar Zwitserland een stuk comfortabeler mee doen dan op de ST!
Ja joh, een Tiger 800, 900, of 1200 met noppenbanden ziet er cool uit, maar ik ga er toch de weg niet mee af.
InZane schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Da's een mooi ding man, ga je vast veel plezier mee hebben!

Toen ik gisteren naar huis ging van kantoor stond er zo'n Tiger 1050 naast m'n CB geparkeerd. Da's wel ff een maatje groter zeg. M'n CB leek wel een brommer ineens :+
Ja, hij is wel een stukje forser. Gelukkig niet zo hoog dat je er met een keukentrapje op moet. >:)
Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:48:
@GSX-MAN jij had al langer een nickname change nodig. :P
Gefeliciteerd!

Laat maar even weten als je door zuidwest Duitsland wilt rijden, tips en een stukje meerijden kan ik altijd aanbieden.
Tof! Ik heb al wat plannen, ga ik nog even uitwerken. Denk nu een tussenstop in Bad Bertrich te gaan maken en dan binnendoor van de Schwarzwaldhochstraße naar Langenthal, Zwitserland.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Will_M schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

En dan zeker bij de Rustende Jager of bij Bos en Duin lekker op het terras gaan hangen...... >:)
Haha, ik sluit niks uit, maar dan wel bij de Roestelberg. Ik ga met een maat fietsen, vertrekken uit Oosterhout, dus dan is dat het dichtste bij. :P

Lekker eindigen in het mulle zand :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:23:
[...]

Hm, die is wel erg flauw. :+

Ik dacht dat een haardspeldbocht een draai 180 graden was om hoogteverschil te overbruggen. Dat laatste wordt al moeilijk op de Utrechtse Heuvelrug.
Van Cadier en Keer naar Eckelrade zit een haarspeldje met wat hoogteverschil. Zodra de examinator me die had laten doen tijdens mijn examen had ie genoeg gezien en mocht ik op eigen houtje terug naar het CBR in Maastricht. Gas erop!

Dat is zo'n beetje de enige haarspeld die ik in Nederland weet. De Posbank is tegenwoordig sowieso toch afgesloten voor motoren?

dat was mijn tweede examen, de eerste had ik verprutst

Vanuit Teuven omhoog zijn er ook een paar krappe en steile haarspeldjes, maar dat is al België. En zondag nog wat haarspeldjes gereden in de Eifel. Nog een stukje achter twee vespa's gehangen die zich net wat te breed maakten om er op een sociale manier langs te kunnen. Wel frappant dat zij de hele weg nodig hadden en wij gewoon strak op onze weghelft kunnen blijven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
https://goo.gl/maps/GSeo2uSmSaWR6ty56

Deze, @DrivinUCrazy?

@GSX-MAN Schwarzalshochstraße kan druk zijn, maar zitten ook wel leuke stukken bij. Laat maar weten als je een route hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
Die ja. En ja, ze bestaan natuurlijk krapper dan dit.

Maar toen die deze gezien had was het 'weet je de weg vanuit Eckelrade, Gronsveld, terug naar de Geusselt?' (ja). 'mooi dan geef ik ook geen instructies meer, tot straks!"
En alles wat hij niet kan zien, kan hij ook niet afkeuren. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Dat is de beste manier om door je examen te komen: de examinator kwijtraken. Ik reed in Utrecht door een donker geel stoplicht en dacht nu heb ik hem. Jammer dat hij vol door rood reed om me bij te houden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Van Cadier en Keer naar Eckelrade zit een haarspeldje met wat hoogteverschil. Zodra de examinator me die had laten doen tijdens mijn examen had ie genoeg gezien en mocht ik op eigen houtje terug naar het CBR in Maastricht. Gas erop!

Dat is zo'n beetje de enige haarspeld die ik in Nederland weet. De Posbank is tegenwoordig sowieso toch afgesloten voor motoren?
Ik kwam er vrijdag nog eentje tegen op de Vaalserberg.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:55:

@GSX-MAN Schwarzwaldhochstraße kan druk zijn, maar zitten ook wel leuke stukken bij. Laat maar weten als je een route hebt.
Ik ga met Routeyou aan de slag, maar dat kan niet op de laptop van de zaak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnfbMXU-K_ysYzDPNhS_D-LsVME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xWUSzd8g6jeMI18IwgS1o25p.jpg?f=user_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik kan Calimoto aanraden, kan je ook makkelijk routes mee delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRBonenberg
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:15
InZane schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Ik heb begrepen dat dit vanaf de Zumo XT geen probleem meer is, maar ik heb 't nog niet uit kunnen proberen. Heb die van mij pas net.

[...]
Dat zou goed kunnen, ik heb alleen ervaring met de Zümo 660 van mijn pa. Ik hoor wel van veel jongens van de motorclub waar ik wel eens mee op pad ga die wel veelal met nieuwere modellen Garmin rijden, veel instemmende geluiden als ik roep dat herberekenen uitgeschakeld moet staan. Maar nogmaals, mijn eigen ervaring is dus gebaseerd op een ouder model.

Mocht het iemand gebeuren dat de route ineens een stuk sneller is geworden, dan kan het dus deze optie zijn die roet in het eten gooide :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

MichielK71 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:17:
[...]

Zolang je de motor niet hinderlijk plaatst op de stoep wordt het gedoogd.
Niet overal, scheelt per stad. Zal je toch ff uit moeten zoeken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18

De to do-list:

[Afbeelding]

hee die motor heb ik ook zien staan, ik had hem ook bijna gekocht als er niet verschillende banden onder zaten en wel een zijkofferset bij zat!

Ben nu voor een tracer 900 gegaan kwam van een street triple af!
kofferset zou ik voor Shad eens kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
botoo schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Onze vrienden van Motorblog hebben er een artikel over geschreven.
https://motorblog.nl/motor-parkeren/

Het is inderdaad niet overal toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
botoo schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Klopt, hier ben je dan nog gewoon de lul omdat het centrum geheel verbod heeft voor alles met een motor.
Bij alle ingangen staan camera's dus je wordt meteen gepakt. Had in de eerste maande de gemeente al iets van 800.000 opgeleverd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:29:
[...]

hee die motor heb ik ook zien staan, ik had hem ook bijna gekocht als er niet verschillende banden onder zaten en wel een zijkofferset bij zat!

Ben nu voor een tracer 900 gegaan kwam van een street triple af!
kofferset zou ik voor Shad eens kijken ;)
Ja, die banden waren wel even raar. Merkte ik met het rijden niet echt wat van, en uiteindelijk gaan er denk ik Michelins onder. Met zijkoffers kon ik ze sowieso niet vinden van deze generatie, dus daar moest ik sowieso naar zoeken. Inderdaad een dikke kans dat het Shad wordt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wat is er mis met verschillende banden?
Ik lees wel vaker dat mensen dat "eng" vinden, maar nooit echt begrepen waarom?

Pilot 6's zouden prima bandje zijn onder zo'n tiger denk ik, die vorige varianten waren ook eigenlijk altijd wel erg fijn.

Edit: wat ik kan vinden is dat de fabrikanten zeggen dat ze als paar getest worden, dus als de voorband anders is dan zou dat invloed "kunnen" hebben.
Kan me daar wel een beetje in vinden, maar ze zeggen ook dat verschil in slijtage datzelfde veroorzaakt... (dat klinkt alsof je steeds een halve voorband moet weggooien)

[ Voor 39% gewijzigd door kneusteun op 22-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:47:
Geen idee, ik heb jaren Bridgestone achter en Michelin voor gehad, omdat ik de Michelin na 500 km lekgereden had en ze in Schotland alleen een Bridgestone voor me hadden liggen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:07

Destruction

(ex-)Automonteur

Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:08:
Dat is de beste manier om door je examen te komen: de examinator kwijtraken. Ik reed in Utrecht door een donker geel stoplicht en dacht nu heb ik hem. Jammer dat hij vol door rood reed om me bij te houden. :/
Mijn examinator had me herhaaldelijk verteld dat ik geen rekening met hem hoefde te houden, dus niet stoppen voor oranje omdat hij er niet meer door zou kunnen. Of invoegen achter vrachtwagens omdat hij een evt. inhaalactie niet kan bijhouden.

We reden vervolgens de snelweg (a28) op, met een lange rij vrachtwagens op de rechter rijstrook. Ik wilde niet achter een vrachtwagen invoegen (logisch op de motor) en besloot dus om vol gas door te trekken, waarna ik voor de vrachtwagens kon invoegen. In de spiegel zag ik de examinator achter de vrachtwagens invoegen. Dat ik uiteindelijk met ongeveer 130km/u invoegde terwijl ik daar op dat moment 80 mocht, waren kennelijk onbelangrijke details want ik was geslaagd en met name die actie kreeg alle lof van de examinator.

Na die actie heb ik de examinator ook een tijd niet meer gezien inderdaad. Een goed moment voor de zenuwen (die er in 1e instantie wel een beetje waren) om te gaan liggen, daarna de examenrit relaxed afgemaakt 8)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Klopt, hier ben je dan nog gewoon de lul omdat het centrum geheel verbod heeft voor alles met een motor.
Bij alle ingangen staan camera's dus je wordt meteen gepakt. Had in de eerste maande de gemeente al iets van 800.000 opgeleverd :X
Amersfoort?
Kon/mocht ik alleen in (met de motor) nadat degene waar ik iets af moest leveren mijn kenteken had geregistreerd voor die dag.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Enschede, zelfde systeem inderdaad.
Tot 11:00 kan je eruit daarna moet je inderdaad op kenteken een aanvraag doen.

Gaat veel mis omdat bij evenementen sommige leveranciers toch met een andere auto/vrachtwagen aankomen dan paar weken eerder aangegeven, en dan is het weer drama.

Maar het mooiste was dat er een weg was afgesloten en als je niet oplette ging je met de omleiding precies langs een stukje waar je dus niet mocht komen, dat was een duur dagje voor veel mensen die er niet bekend mee waren.

"Na twee proefmaanden, waarbij overtreders een waarschuwing ontvingen, is in september begonnen met het uitschrijven van boetes. De resultaten zijn opvallend. „Het gaat gemiddeld om honderd boetes per dag”, zegt gemeentewoordvoerder Derk Jan Eshuis. „De ene dag zijn het er zestig, de andere dag 140. Het is een kwestie van gewenning. De ervaring leert dat het drie à vier maanden duurt voordat het afneemt.”

De camera’s registreren kentekens van voertuigen en signaleren direct of de bestuurder onbevoegd is op het stadserf of er te lang is verbleven. Een boete kost 90 euro (of 140 euro als ook niet aan de verplichte rijrichting is gehouden). Dat betekent dat de eerste maand ongeveer 300.000 euro aan boetegelden heeft opgeleverd."

3 ton was het dus in de eerste maand :/

[ Voor 44% gewijzigd door kneusteun op 22-08-2023 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@kneusteun @botoo

Dat is gewoon een dikke melkkoe voor gemeenten. Mensen die ter plaatse bekend zijn weten op een gegeven moment wel dat je ergens niet mag komen. Maar ben je onbekend met de lokale regels dan ben je flink de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzie129
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-04 00:00
MichielK71 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:27:
@kneusteun @botoo

Dat is gewoon een dikke melkkoe voor gemeenten. Mensen die ter plaatse bekend zijn weten op een gegeven moment wel dat je ergens niet mag komen. Maar ben je onbekend met de lokale regels dan ben je flink de sjaak.
Ik weet zeker dat dit niet de hoofdprioriteit was van de gemeenten die dit hebben toegepast, het ging vooral om centrums "autoluw" te maken en voorkomen dat diezelfde mensen die onbekend zijn in het gebied het centrum in rijden met hun auto en onnodige drukte creëren :) Vind het zelf een topoplossing (als civiel techneut en bewoner van Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chrizzie129 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:35:
[...]

Ik weet zeker dat dit niet de hoofdprioriteit was van de gemeenten die dit hebben toegepast, het ging vooral om centrums "autoluw" te maken en voorkomen dat diezelfde mensen die onbekend zijn in het gebied het centrum in rijden met hun auto en onnodige drukte creëren :) Vind het zelf een topoplossing (als civiel techneut en bewoner van Amersfoort)
Het was al verboden, alleen werdt er gebruik gemaakt van die paaltjes (die bollards aka carter killers).
Nu hebben ze die gewoon weggehaald en kenteken registratie opgehangen.

Denk dat dit wat eenvoudiger is voor de gemeente, minder onderhoud en af en toe wat leuke meevallers financieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49

_Apache_

For life.

Pilot 6's zouden prima bandje zijn onder zo'n tiger denk ik, die vorige varianten waren ook eigenlijk altijd wel erg fijn.

Edit: wat ik kan vinden is dat de fabrikanten zeggen dat ze als paar getest worden, dus als de voorband anders is dan zou dat invloed "kunnen" hebben.
Kan me daar wel een beetje in vinden, maar ze zeggen ook dat verschil in slijtage datzelfde veroorzaakt... (dat klinkt alsof je steeds een halve voorband moet weggooien)
Ligt eraan...

Andere versie binnen type serie, dus Road 6 achter, 5 voor. - > kan prima.
Merken mengen - > zou ik ver van blijven
Type band - > dus tour band en race band - > nooit doen.
Soort banden mengen (noppen / onroad) - > moet ik dat echt uitleggen? :+

Ik heb liever een setje verschillende banden die netjes op druk zijn, dan een setje van de Road 6 die veel te zacht is (<2.3bar)

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 22-08-2023 17:12 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58

charrel

Cortisol4life..

Ik had voor vaak een sport band en achter een tour. Ook vaak merken gemixt en nooit ergens last van gehad of rare dingen gemerkt. Wissel pas als ze echt versleten zijn. Niet een hele set omdat de achterband op is of zo.

[ Voor 25% gewijzigd door charrel op 22-08-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Ik heb voor en achter verschillende merken nu op de Guzzi.
Afgezien van dat ik de achterband op de snelweg al in 1 dag naar de grootjes had. Heb ik geen probleem ervaren door juist de verschillende merken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Na hier al een tijd te hebben meegelezen zal ik mij ook maar eens melden. Sinds 2021 heb ik mijn motorrijbewijs en later dat jaar heb ik ook mijn eerste motor aangeschaft, deze Kawasaki Z650:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFLDcdaDZDtIjAF7kYibvUp9sqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mq8XP7ds8C3lqEEbqQXt4QcD.jpg?f=fotoalbum_large

@timmie271 of @LankHoar, voor in de TS: Kawasaki Z650, 2021, Friesland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:00:
Ik heb voor en achter verschillende merken nu op de Guzzi.
Afgezien van dat ik de achterband op de snelweg al in 1 dag naar de grootjes had. Heb ik geen probleem ervaren door juist de verschillende merken.
Kun je die click-bait ondertitel aanpassen ;)
*ik dacht yes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:31

A13X

Dude

GSX-MAN schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:31:
[...]
Ja, hij is wel een stukje forser. Gelukkig niet zo hoog dat je er met een keukentrapje op moet.
Nog paar jaar joh.

is het de leeftijd of misschien wat minder meenemen :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Toch maar een Kawa?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:02
Zo vandaag weer 3/4 dag gereden. Leer de motor nu aardig kennen en mag eindelijk maximale toeren draaien (>600 km gereden). Zit nu op 680 km, alleen maar kronkelwegen enzo. Morgen weer een leuke toch gepland :)

Ff broodje paling eten bij westeinderplas, verder touren en ergens wat eten. Hup naar Katwijk. Erg relaxt allemaal.

Ook de ketting voor het eerst gesmeerd bij 500. De verkoper gaf aan dat ik ook kettingcleaner moest kopen en toepassen, is dat echt noodzakelijk? Heb het maar gedaan, met zo'n tandenborstel ding. Heb alleen nog geen middenbok dus beetje op en neer rijden.

Nog andere tips naast motorroutes.nl?

En een motorclub lijkt mij ook wel leuk, wat is jullie ervaring daarmee?

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 22-08-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
TweakerVincent schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:08:
Ook de ketting voor het eerst gesmeerd bij 500. De verkoper gaf aan dat ik ook kettingcleaner moest kopen en toepassen, is dat echt noodzakelijk? Heb het maar gedaan, met zo'n tandenborstel ding. Heb alleen nog geen middenbok dus beetje op en neer rijden.
Ketting schoonmaken en olien na iedere rit gaat hij het langst mee, als je het nooit doet dan zijn je tandwielen en ketting erg snel aan vervanging toe.
Ik zou hiertussen een middenweg vinden. En persoonlijk zou ik voor een automatische oiler kiezen, zo als pro-oiler, scottoiler of soortgelijk. Dat scheelt een hoop werk voor jou, dan alleen nog met enige regelmaat schoonmaken.

[ Voor 33% gewijzigd door Nycrea op 23-08-2023 08:50 ]

🇺🇦

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[teaser]vanmiddag proefrijden :o [/teaser] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55
Iedere fabrikant doet zijn eigen ding (of proberen het), maar met geen enkele Honda of Suzuki heb ik ooit problemen gehad met het vinden van de N :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vroegahhhhhh......

Wat mij bij staat is dat het voornamelijk in de regen een probleem kan zijn, bij motorbanden worden namelijk de voor- en achterband op elkaar ontworpen wat betreft waterafvoer.

Ook in droog weer presteren banden natuurlijk het beste qua grip door op elkaar afgestemd te zijn, maar dit lijkt mij een minder groot issue dan bij gladde omstandigheden

Een afwijkende voorband veroorzaakt namelijk een ander effect op het water waar de achterband nog doorheen moet sporen. Dat zou een mindere prestatie van de achterband veroorzaken.

Maar ik weet niet in hoeverre dat met het moderne rubber nog een issue is, zo heb ik het in elk geval geleerd met lessen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 23-08-2023 08:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55
TweakerVincent schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:11:
Zo ff een week vrij genomen om lekker te rijden met het mooie weer. Nu op 480 km, de 1000 beurt heb ik zaterdag ingepland staan, maar volgens de dealer mag je ook meer gereden hebben.

Ik snap alleen niet waarom tracks beter zijn dan routes met gpx en garmin xt2. Ik had een rondje net van 98 km met tracks maar werkte voor geen meter. Geen navigatie, alleen een lijn die je moet volgen??? En startpunt opzoeken was ook gedoe. Toen maar een route van gemaakt en dat ging prima tot ik wat ging eten. Ging nog niet helemaal goed met oppakken route. Morgen in verdiepen.

Wel erg gaaf allemaal.

Ik hoorde van een vriend dat de Utrechtse heuvelrug een route heeft met haarspeldbochten (via motorroutes.nl) die wil ik ook gaan testen :)

en ik kan nergens vinden wat gpx 1.1 is tov normale?

van de week maar ff ergens een hotel pakken en 2 daagse trip maken :)

en snelweg begint te wennen, gisteren A4 met 5 banen in het donker met drukte vond ik nog wel spannend maar rustigere wegen gaan prima nu.
Het werkt precies zoals Garmin het bedacht heeft:
Tracks hebben geen turn by turn navigatie (lekker bij offroad rijden)
Routes hebben dat wel (mits goed gemaakt)

Mijn tips met een Garmin (of een TomTom):
  • Doe eerst eens een goede (online) cursus om te weten wat de do's and don'ts zijn
  • Probeer de logica van je navigatie te begrijpen
  • Nooit upgraden vlak voor je op vakantie gaat (minimaal een maand van te voren)
  • Controleer altijd de routes in je navigatie of ze overeen komen met de route op telefoon of PC

[ Voor 13% gewijzigd door SniperGuy op 23-08-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:05
TweakerVincent schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:08:
Zo vandaag weer 3/4 dag gereden. Leer de motor nu aardig kennen en mag eindelijk maximale toeren draaien (>600 km gereden). Zit nu op 680 km, alleen maar kronkelwegen enzo. Morgen weer een leuke toch gepland :)

Ff broodje paling eten bij westeinderplas, verder touren en ergens wat eten. Hup naar Katwijk. Erg relaxt allemaal.

Nog andere tips naast motorroutes.nl?

En een motorclub lijkt mij ook wel leuk, wat is jullie ervaring daarmee?
Ik smeer meestal rond de 500 a 1500 en ieder jaar maak ik hem schoon met ketting reiniger. Ik rij op relatief schoon weg dek en met 6400km was de ketting nou niet vies te noemen. Verder houd ik voor het smeren gewoon goed in de gaten of de ketting vettig blijft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ben begonnen met de groene plastidip eraf halen (want beschadigd) en heb een zij paneel gewrapt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcBaYMRgy6zaksNDs82ulI9wq1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CLPER8PjGS8SEImwYKjSu630.png?f=fotoalbum_large

Toch nog best lastig om dat goed te doen met die hoeken, logos en louvres..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Ik probeer iig elke 1000 km te smeren. En sowieso na elke regenbui.
Spuitbusje S100 in de tanktas mee en onderweg even smeren, als de boel warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik smeer altijd regelmatig, maar heb nog nooit echt schoongemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:24:
Ben begonnen met de groene plastidip eraf halen (want beschadigd) en heb een zij paneel gewrapt:
[Afbeelding]

Toch nog best lastig om dat goed te doen met die hoeken, logos en louvres..
oeewhhhhh.....wrap jij zelf joh...... _/-\o_ daar zou ik wel wat meer info over willen hebben zoals je gebruikte folie en moeilijkheidsgraad en wat pics if ya don't mind :P

Als het een GS wordt dan wil ik de gekleurde delen matwit wrappen zodat ik een blank canvas heb om helemaal los te gaan met stickers :+

edit: fuck zeg, die camo van jouw ziet er ook wel geel gaaf uit B-)

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 23-08-2023 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
kneusteun schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:28:
Klopt, ik wilde de motor ook nog een keer wassen... 2 jaar geleden. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
kneusteun schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:28:
Ketting schoonmaken is voor de posers :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nycrea schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Ketting schoonmaken en olien na iedere rit gaat hij het langst mee, als je het nooit doet dan zijn je tandwielen en ketting erg snel aan vervanging toe.
Dat is bij woon-werk niet te doen eigenlijk..
[...]
Ik zou hiertussen een middenweg vinden. En persoonlijk zou ik voor een automatische oiler kiezen, zo als pro-oiler, scottoiler of soortgelijk. Dat scheelt een hoop werk voor jou, dan alleen nog met enige regelmaat schoonmaken.
automatische oiler is een must.. maar nog beter is een cardan..
Ik snap niet dat fabrikanten niet stock een chainoiler aanbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

timmie271 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Hehe, ik maak hem elke 2000-2500km schoon :+
Maakt mij dat een poser? :/

Ik smeer 'm elke 400-500km wel, maar ik rijd ook vrij weinig woon-werk, vooral plezier ritjes. En nu de laatste dagen op de motor naar werk voor het weer omslaat.
Voor natte en koude dagen heb ik een auto van de zaak :9.

Met de Yamaha MT09 is het geen pretje in de regen, al het water spat op en binnen no time is mijn rug en kont zeiknat van de spray 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

oeewhhhhh.....wrap jij zelf joh...... _/-\o_ daar zou ik wel wat meer info over willen hebben zoals je gebruikte folie en moeilijkheidsgraad en wat pics if ya don't mind :P

Als het een GS wordt dan wil ik de gekleurde delen matwit wrappen zodat ik een blank canvas heb om helemaal los te gaan met stickers :+

edit: fuck zeg, die camo van jouw ziet er ook wel geel gaaf uit B-)
dit is mijn eerste poging... wel in het verleden met vinyl stickers gewerkt, dus had al een squeezie tool..
Ik denk dat het echt zo'n ding is als lassen.. het is an sich simpel, maar het is lastig om perfect te doen..

Waar ik not een beetje mee zit is de lastige hoekjes, daar heb ik de techniek nog niet helemaal te pakken geloof ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQGTV6cMIeJYWfMCuis21DZzsjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilHHncXUrv7BSYBCj6lq06n7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ospCBjShmfiJW3UmPopjKEf-RhU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wqbacCKB73KnCqWHKjFVko1u.png?f=fotoalbum_large

folie heb ik goedkoop van alie-express :D
https://nl.aliexpress.com/item/1005005267871874.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaaf te zien.....ga ik maar gewoon doen dan denk ik :) .......ik kan inmiddels ook een klein beetje lassen :P

ik denk dat een goede kwaliteit folie je wel enorm zal helpen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nycrea
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLMrTHCUxtayvJRenA5CeTEYq3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Pn8LUHyEV9reCsSaw95kABBU.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Hdy999gC2Hp7Y7_vKlaZpI1n5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lB2eYP3DTepZu1A8Mw6D63TH.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Nycrea op 23-08-2023 09:55 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
[...]

Zo, dan mag ik wel een hele pallet van dat spul inslaan 8)7
Na iedere rit lijkt mij een beetje overdreven iig. Ik ken eigenlijk niemand die dat na iedere rit doet.

Zelf hanteer ik zo'n beetje 500 km voor het opnieuw insprayen bij droog weer. Komt niet op de kilometer.
Schoonmaken deed ik in het begin nooit, maar ik dat doe ik nu eens per jaar als ie weer in z'n winterslaapje gaat. Ik rij niet zo gek veel, dus heel erg vies wordt mijn ketting niet.
ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Dat is bij woon-werk niet te doen eigenlijk..

[...]

automatische oiler is een must.. maar nog beter is een cardan..
Als ik woon-werk zou dan met de motor, dan zou ik een cardan serieus overwegen. Nu maak ik alleen maar plezierritjes en heel af en toen eens een ritje naar kantoor.

Een automatische oiler kan handig zijn, maar ik vind het zelf doen ook een klusje van niks eigenlijk. Zet 't ding bij thuiskomt op de paddock en geef het achterwiel een paar slingers terwijl ik de ketting inspray. Echt nog geen 5 minuten werk.

[ Voor 33% gewijzigd door InZane op 23-08-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Ik zeg ook niet dat je het echt moet doen, maar het zou wel het beste zijn ;-)
Daarom staat er ook dat ik een middenweg zou zoeken tussen nooit en elke rit

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:39:
[...]
daar zeg je wat....kan meteen een verdiendmodel worden door proprietary olie voor te schrijven met logo uiteraard.

maar in elk geval cardan FTW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Nycrea schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:56:
Ik zeg ook niet dat je het echt moet doen, maar het zou wel het beste zijn ;-)
Daarom staat er ook dat ik een middenweg zou zoeken tussen nooit en elke rit
Volgens mij is dat ook niet het beste, zeker als je niet voldoende schoonmaakt tussendoor gaat het vet opstapelen en klodders op je velg achterlaten. Hangt ook wel een beetje af van de olie / het vet dat je gebruikt denk ik.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
timmie271 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Ah, dus jij hebt je ketting gisteren nog schoongemaakt.
* Jolke rent. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Wassen van de motor doe ik wel, maar wel met tegenzin.
Vorige week helemaal schoongemaakt terwijl ik weet dat ik dit weekend weer door de drek ga rijden..... :X

Doe het normaal thuis met tuinslang en elbow grease, en ga misschien toch maar eens kijken of er een chille wasbox is ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb de Speed Triple nooit echt goor laten worden, maar ook niet superintensief gepoetst. Tot dit jaar, ik ben echt begonnen met goed schoonmaken, zeker ook de bende die zich aan de onderkant ophoopt door rondspattend kettingvet. Voordeel van alle hoeken en gaten schoonmaken is ook dat je ze ziet, en meteen kan checken hoe de fiets er technisch bij staat.

En nu ik 'm ben gaan inruilen was het ook wel fijn dat hij er echt goed uitzag. In de was gezet enzo.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Jolke schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Ah, dus jij hebt je ketting gisteren nog schoongemaakt.
* Jolke rent. :+
Klopt :+

De motor staat sinds 2 juli al netjes onder een kleedje te wachten op het volgende weekendje weg :P

Dus nee de ketting is niet echt schoon :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
SniperGuy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:00:
[...]

Het werkt precies zoals Garmin het bedacht heeft:
Tracks hebben geen turn by turn navigatie (lekker bij offroad rijden)
Routes hebben dat wel (mits goed gemaakt)

Mijn tips met een Garmin (of een TomTom):
  • Doe eerst eens een goede (online) cursus om te weten wat de do's and don'ts zijn
  • Probeer de logica van je navigatie te begrijpen
  • Nooit upgraden vlak voor je op vakantie gaat (minimaal een maand van te voren)
  • Controleer altijd de routes in je navigatie of ze overeen komen met de route op telefoon of PC
Dus vooral leer er mee te werken en geef je eigen op je flikker als je je garmin niet snapt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ik was mijn motor denk wel elke 500km en vet mijn ketting echt genoeg in :P

Wel heb ik echt een hekel aan vliegen op de motor!
heb je net je motor 100km geleden gedaan kende weer opnieuw beginnen!

En ja ik heb een scotoiler en mijn achterwiel ziet er niet uit helaas door het vele olieen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Bastard schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Hoezo, je ziet toch gewoon duidelijk de qs-sensor zitten bij de schakelas? Maar voor zover ik weet heeft een 899 standaard geen blipper. Dus tenzij de vorige eigenaar er wat aan heeft gedaan (los van de mooie rearset) zal ie dat nu nog steeds niet hebben.
Dit is pas mn eerste motor dus het is een beetje een ontdekkingsreis en vanalles proberen.

Heb zelfs een deel van de gebruikershandleiding van de motor gelezen en allerlei plaatjes en handleidingen van blippers bekeken, maar vwb het electronica en hardware gedeelte was het me even niet meer duidelijk. ☺️
UTwizard schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Ik weet niet anders dan dat bij de officiele Ducati Quickshifter + Blipper je in je dashboard "DQS U/D" krijgt te zien, zo heb ik het op mijn Monster 821 ook. Als je er enkel "DQS" ziet staan, heb je enkel een Quickshifter (up dus).

Maar is toch makkelijk uit te proberen? Als je met een beetje beleid bij het gas dicht wat druk op je schakelpookje zet om terug te schakelen, merk je vanzelf of de motor gaat revmatchen en terugschakelt. Als er niks gebeurd, dan heb je geen blipper. Maar naar mijn weten heeft een Panigale 899 enkel een Quickshifter en geen Blipper.
zie alleen DQS staan, en had idd al ergens gezien dat je als je een blipper hebt extra mogelijkheden krijgt, waaronder up en down omwisselen.

Dus er zit geen blipper op...

Op zich niet erg. Aangezien het mn eerste motor is is het sws beter om gewoon te koppelen. Denk ik. 😀

Ik geniet iig met volle teugen. Geweldig apparaat. 👍😎

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 23-08-2023 12:31 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Format-C schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Dit is pas mn eerste motor dus het is een beetje een ontdekkingsreis en vanalles proberen.

Heb zelfs een deel van de gebruikershandleiding van de motor gelezen en allerlei plaatjes en handleidingen van blippers bekeken, maar vwb het electronica en hardware gedeelte was het me even niet meer duidelijk. ☺️

[...]
zie alleen DQS staan, en had idd al ergens gezien dat je als je een blipper hebt extra mogelijkheden krijgt, waaronder up en down omwisselen.

Dus er zit geen blipper op...

Op zich niet erg. Aangezien het mn eerste motor is is het sws beter om gewoon te koppelen. Denk ik. 😀

Ik geniet iig met volle teugen. Geweldig apparaat. 👍😎
Dan zul je dus inderdaad alleen een Quickshifter hebben waarmee je kunt opschakelen zonder te koppelen en het gas open kunt (en moet) houden. Ik weet niet hoe het bij andere Ducati's zit, maar bij mijn Monster 821 gaat het terugschakelen op de Blipper vaak erg "lomp", dus ondanks dat ik hem zowel omhoog als omlaag kan schakelen zonder koppeling, schakel ik toch geregeld op de traditionele manier omlaag.

Daarnaast gebruik ik de Quickshifter eigenlijk nooit van de 1 naar 2 omdat dat ook zo lomp gaat. De Quickshifter op de Street Triple van mijn vriendin maakt het niks uit in welke versnelling je rijdt met welk toerental, die accepteert alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ben bezig met een motorroute via motorroutes.nl route, maar moet opeens een weg over die alleen voor brommers/fietsers is. Gisteren ook al een andere route over een stukje bussluis.

Is dat normaal? Lijkt me niet de bedoeling toch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

De trip naar Zwitserland begint vorm te krijgen. Woensdag 20 t/m dinsdag 26 september vrij genomen, de donderdag ga ik rijden.

donderdag 21 september

1 overnachting in Pension Lindental, Bad Bertrich. Kom ik met mijn vrienden al jaren, ligt mooi in de Eifel en op een prima afstand voor de eerste stop. Vooralsnog denk ik dat ik een route binnendoor samenstel vanaf Utrecht via zuid-Limburg naar Bad Bertrich.

vrijdag 22 september

Lindental heeft geen plek van vrijdag op zaterdag, dus hier moet ik een tweede stop op weg naar Zwitserland bedenken. Zo te zien wordt dat het Zwarte Woud. Aanvraag gestuurd naar Landgasthof & Pension Anker in Simmersfeld, even afwachten.

zaterdag 23 september/zondag 24 september

Van het Zwarte Woud naar Langenthal, Zwitserland. Als ik zaterdag eind van de middag aankom, moet ik alleen even bedenken hoe de rest van de zondag eruit gaat zien. Maar een beetje rijden in de omgeving is vast geen straf.

https://www.dermeilenstein.ch/en

Ik heb vorig jaar al een keer in dat hotel overnacht, het is overduidelijk geen bikerhotel. _O-

maandag 25 september

Nog geen exacte planning. Rijd ik terug via Frankrijk en Luxemburg? En waar slaap ik dan? Wat is leuk?

Mailtje naar hotel Daytona in Dasburg gestuurd en min of meer een idee om via de Vogezen te rijden.

dinsdag 26 september

Laatste vakantiedag, de rit terug naar huis. Misschien weer via Limburg.

Dus vooralsnog liggen Zwitserland en Bad Bertrich vast, de overige dagen moet ik nog invullen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:25:
Ben bezig met een motorroute via motorroutes.nl route, maar moet opeens een weg over die alleen voor brommers/fietsers is. Gisteren ook al een andere route over een stukje bussluis.

Dat kun je op meerdere manieren oplossen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:12
TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:25:

Ik zou zelf routes gaan maken via bijv. https://gpx.studio/ en deze dan importeren in jouw navigatie tool naar keuze die overweg kan met gpx bestanden.
Tip van flip; houdt met het maken van de route Google maps o.i.d. er naast, niet dat je een mooie bochtenweg hebt uitgekozen en dit een klinkerweg blijkt te zijn op aankomst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

RubjeMazter schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Ik zou zelf routes gaan maken via bijv. https://gpx.studio/ en deze dan importeren in jouw navigatie tool naar keuze die overweg kan met gpx bestanden.
Tip van flip; houdt met het maken van de route Google maps o.i.d. er naast, niet dat je een mooie bochtenweg hebt uitgekozen en dit een klinkerweg blijkt te zijn op aankomst ;)
Yep! Zo doe ik dat ook!
Dan wel via TomTom Mydrive routemaker, die maakt op zichzelf al mooie routes, maar bij twijfel check ik die wegen vooraf even, heel soms wil het nog wel eens onverhard zijn, klinkers waarbij je vullingen eruit trillen etc...
En daar heb ik nou de bandjes en vering niet voor om dat te overleven :X
Opslaan op Mydrive, staat het meteen gesynchroniseerd met o.a. de TomTom of de TomTom Go app.

Afgelopen weekend de TomTom voedingkabel eraf gehaald en een USB ladertje gesoldeerd en weggewerkt.
Nog even een 30cm lang kabeltje besteld op Amazon, die komt vanavond binnen en dan wordt het sturen maar.

Hopen dat we nog een mooie nazomer krijgen komende 3 weken. Daarna 2,5 week in Azië dus dan zal het goede weer wel goedkomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDojJIs56DQYEWVBbQ7UfhFmD_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bL4JQlFq9eNzbM33fElhWDRZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 13:58
RubjeMazter schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, altijd routes nalopen en eventueel aanpassen. Kan met gpx studio maar ook met MyRouteapp.com. Met myroute kan je bijvoorbeeld met een lege kaart beginnen en in die kaart bestaande routes importeren. Dan importeer je er bijvoorbeeld 2 of 3 bestaande routes en knoop je die routes zo aan elkaar om er een eigen nieuwe route van te maken.

Een bestaande route importeren en die zelf aanpassen zodat ie niet meer over de bussluis gaat, kan natuurlijk ook met Myroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Wij krijgen tijdens ons jaarlijkse rondje Eifel met pinksteren regelmatig een route van de hoteleigenaar. Die houdt ook weinig rekening met ge- of verbod, qua wegen voor bestemmingsverkeer en zo. Dat vind ik allemaal ook niet zo erg, maar die onverharde karrenpaden zijn wel kut. Kijk, je overleeft het meestal wel, maar comfortabel rijden is anders.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

GSX-MAN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:04:
Wij krijgen tijdens ons jaarlijkse rondje Eifel met pinksteren regelmatig een route van de hoteleigenaar. Die houdt ook weinig rekening met ge- of verbod, qua wegen voor bestemmingsverkeer en zo. Dat vind ik allemaal ook niet zo erg, maar die onverharde karrenpaden zijn wel kut. Kijk, je overleeft het meestal wel, maar comfortabel rijden is anders.
Dat is dan weer het voordeel van een allroad, zet onverhard en klinkerroutes er juist in. :+

Awesome

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
M'n eerste motor gekocht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2DpHzd-tv9mEaZbfXrPl_L9Eak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPtsHrfjrAlSqEE4Rz3zKKTE.jpg?f=fotoalbum_large

Versys 650 uit 2016.
Wel ff binnendoor terug om snelweg ervaring rustig op te bouwen.
Herkenbaar. Snelweg lukt me prima, maar zit nog best gespannen op de motor op de snelweg. De spiegels van de Versys vind ik klein, en dat geeft me een minder gevoel van overzicht.

[ Voor 25% gewijzigd door Cubix op 23-08-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

A13X schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:22:
[...]

Dat is dan weer het voordeel van een allroad, zet onverhard en klinkerroutes er juist in. :+
Ik heb nog steeds gewoon wegbanden, ook op de Tiger. Maar op een allroad met de juiste banden zal het inderdaad wel veel leuker zijn.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cubix schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:28:

[Afbeelding]

Versys 650 uit 2016.

[...]

Herkenbaar. Snelweg lukt me prima, maar zit nog best gespannen op de motor op de snelweg. De spiegels van de Versys vind ik klein, en dat geeft me een minder gevoel van overzicht.
congrats!
Behoorlijke mistlampen zijn dat trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11

[Afbeelding]

Versys 650 uit 2016.

[...]

Mooie kleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane

[Afbeelding]

Versys 650 uit 2016.

[...]

Lekkah kleurtje! :)

En de spiegels klein? Dan heb jij mijn Rizoma spiegels nog niet gezien. :X
Ik overweeg serieus om de originele spiegels weer te monteren voor het weekje Dolomieten binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Cubix noice, congrats joh, gave kleur zeg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Lekkah kleurtje! :)

En de spiegels klein? Dan heb jij mijn Rizoma spiegels nog niet gezien. :X
Ik overweeg serieus om de originele spiegels weer te monteren voor het weekje Dolomieten binnenkort.
Valt wel mee idd.. Ik weet niet hoe groot jouw Rizoma spiegels zijn, maar ik heb sinds vh weekend deze erop zitten.
Ondanks dat ze een stuk kleiner zijn dan mijn Barracuda bar ends, is het zicht 10x beter. Omdat het naast je zit, maar ook de trillingen die bijna niet aanwezig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tct8Rl_3Vn2gy73kMhMPGevhxuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgmGXlZry5gVnB78vujYgdrq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
rCk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Valt wel mee idd.. Ik weet niet hoe groot jouw Rizoma spiegels zijn, maar ik heb sinds vh weekend deze erop zitten.
Ondanks dat ze een stuk kleiner zijn dan mijn Barracuda bar ends, is het zicht 10x beter. Omdat het naast je zit, maar ook de trillingen die bijna niet aanwezig zijn.
[Afbeelding]
Heb niet echt een hele goede foto in de buurt, maar de rechter op de foto is van mij, wellicht wel bekend bij sommige Tweakers hier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6v1mowLyD8ULKG_dDwTZVcdgnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eISXljF9zvLTgr7lHDGhu34c.webp?f=user_large

Ik moet echt m'n ellebogen intrekken als ik naar achteren wil kijken 8)7
Het is dat de spiegels er al op zaten, maar ik had ze zelf nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
A13X schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:22:
[...]

hahaha ik vindt het met de tracer nog best wel een dingetje om offroad te gaan >:)

Mountainbike al geen held in laat staan met de tracer 8)7

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Het basismateriaal voor vandaag kwam uit Beieren :P

Na een hoop motoren gezien te hebben was ik er al best een beetje klaar mee. De GSen zijn dusdanig gewild dat het spul als warme broodjes over de toonbank gaan met bijbehorende prijzen.
Met een wensenlijstje wordt de spoeling heel dun, laat staan als je het spul dan daadwerkelijk gaat bekijken……pppfffff…..dat werdt bijna een ritje naar Ten Kate voor hun K1200GT :X

Gister even met een lokale dealer gebeld over hun GS in de zaak en dat leek hoopvol. Vanmiddag een paar overuren opgenomen en wezen kijken, rijden en kopen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pn6PV59vYifr_8WNmL1A8xHYm1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uk2DcFaFkHNztEALNmqrzipD.png?f=user_large

Cardan? Check :+
Spaakwielen? Check :)
NL geleverd? Check :)
1ste eigenaar? Check :)
Onderhoudsbonnen? Check :)
Gebruikssporen? Check :)
Fatsoenlijke kmstand? Check :)

Ik liep tegen een leuke zilvergrijze R1200GS aan uit 2009 met 63000k op de klok.

Het meest hilarische was wel dat ik mijn been over het zadel slingerde en ik, op de middenbok notabene, met mijn voeten plat op de grond stond _O-

Ik zag al dat er Wilbers schokbrekers onder zaten en ik wist meteen de reden, deze is wat verlaagd.
Dat is mooi, dat scheelt mij een ritje naar HKsuspension en nog een keer pijn in mijn portemonnee :P

Proefritje gedaan, stukje binnendoor en 2 stukjes snelweg met in het midden keren bij de Mackers.

Beetje roestig in de bochten……kon ook de vierkant gereden Tourance achterop zijn geweest want deze motor is (gezien de chickenstrips) zelfs nog op de rotondes rechtdoor gegaan….maar voor de rest alsof er geen 10 jaar tussen mijn laatste rit op mijn 1150GS Adventure en mijn eerste ritje op deze 1200 had gezeten.

Zo’n BMW voelt gewoon als thuis :Y

Nu lekker even even wat spulletjes uitzoeken zoals Barkbuster handkappen, een laag rallyescherm in plaats van die vierkante meter perspex voor mijn giechel. Ik rij graag zonder scherm, geeft wat meer beleving en haalt ook wat snelheid er op die manier uit en dat is geen slecht plan :$
Een Akra ga ik voorlopig niet nodig hebben, die 1200’s maken een beste bak herrie, plofjes galore ook met gas dicht.

Is het al vrijdag? _O-

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Heb niet echt een hele goede foto in de buurt, maar de rechter op de foto is van mij, wellicht wel bekend bij sommige Tweakers hier :)

[Afbeelding]

Ik moet echt m'n ellebogen intrekken als ik naar achteren wil kijken 8)7
Het is dat de spiegels er al op zaten, maar ik had ze zelf nooit gekocht.
Leuke spiegels wel, maar je ellebogen intrekken om iets te kunnen zien was ook bij die Barracuda's inderdaad, ellende! En dan nog een hoop trillen ook boven de 80 km/u.

Zie mijn eigen jas en ellebogen niet meer, ruim zicht naar achteren, is echt aanzienlijk verbeterd. Wel een verademing tov die oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
rCk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Leuke spiegels wel, maar je ellebogen intrekken om iets te kunnen zien was ook bij die Barracuda's inderdaad, ellende! En dan nog een hoop trillen ook boven de 80 km/u.

Zie mijn eigen jas en ellebogen niet meer, ruim zicht naar achteren, is echt aanzienlijk verbeterd. Wel een verademing tov die oude...
Ja daarom, ik ga of de originele er weer op doen, of ik ga voor wat anders kijken.
Last van trillen heb ik niet trouwens! Toch nog wat positiefs :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

GSX-MAN schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:36:
[...]
Ik heb nog steeds gewoon wegbanden, ook op de Tiger. Maar op een allroad met de juiste banden zal het inderdaad wel veel leuker zijn.
Half versleten OEM Pirelli rally STR, op z'n best een 70/30 band. Maar met een straatband kom je over de meeste landweggetjes nog prima weg. Vering staat bij mij ook aardig hard, harder dan de Sport stand van Husqvarna. Zolang je gaat staan of diepe kuilen vermijd gaat dat ook prima. Ook met een Tracer @ibothead, het meeste kun je ook wel op "normale" motor. Je moet hoogstens het tempo over bulten en door kuilen omlaag halen.

Zoals ze dat in de achterhoek zeggen....Vaak bu-j te bang!

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
A13X schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:55:
[...]

Half versleten OEM Pirelli rally STR, op z'n best een 70/30 band. Maar met een straatband kom je over de meeste landweggetjes nog prima weg. Vering staat bij mij ook aardig hard, harder dan de Sport stand van Husqvarna. Zolang je gaat staan of diepe kuilen vermijd gaat dat ook prima. Ook met een Tracer @ibothead, het meeste kun je ook wel op "normale" motor. Je moet hoogstens het tempo over bulten en door kuilen omlaag halen.

Zoals ze dat in de achterhoek zeggen....Vaak bu-j te bang!
hahaha de snelheid er uit halen ja das vaak het probleem O-) :+ ik wil net zo goed nog 90 offroad :X >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ibothead schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:02:
[...]

hahaha de snelheid er uit halen ja das vaak het probleem O-) :+ ik wil net zo goed nog 90 offroad :X >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aj5CMAp_CIzkFm2Uru8WseoT8VI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M4CLV3305YzkkNxdt89SBwCZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:06
Mooie fiets Fraggert! Ik twijfel nu over een GS waar ik het in het vorige topic over had.

Ik heb hem niet nodig (maar ja, n+1), maar het is een BTW motor, 2010, 26k km en puntgaaf......

Rijdt wel een stuk relaxter dan de Duke..... :P

K to the KillaZ

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TweakerVincent
En vandaag weer een super toffe tocht gemaakt, route was niet perfect en veel afsluitingen. Dat maakte het echter wel leuk om zelf een alternatief stukje te vinden.

@timmie271 wil je Versys 650 2023 toevoegen aan OP?

Verder nog 2 foto’s :) De groene route vandaag gedaan. Super mooi ook die dijk wegen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPY7nBfV7Si-n40DQMRTd6T3jfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nshFcP15sX4iv9tAEe5qdfN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkOw0fc3Zf7tCvrYFDQLy67mKIw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9KvdmCUGAx2wEF9MZN9W3Bzw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KillaZ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:18:
Mooie fiets Fraggert! Ik twijfel nu over een GS waar ik het in het vorige topic over had.

Ik heb hem niet nodig (maar ja, n+1), maar het is een BTW motor, 2010, 26k km en puntgaaf......

Rijdt wel een stuk relaxter dan de Duke..... :P
Thanks, ben er ook erg blij mee, tijd om hem op te leuken met wat goodies.

Dat vorige topic was ik er nog niet bij vrees ik…..maar ik zeg doen :+

Heb je al eens boxer gereden…..of specifieker op een GS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:03:
[...]

Thanks, ben er ook erg blij mee, tijd om hem op te leuken met wat goodies.

Dat vorige topic was ik er nog niet bij vrees ik…..maar ik zeg doen :+

Heb je al eens boxer gereden…..of specifieker op een GS?
Gefeliciteerd! Ik vind ze supergaaf!

Deze heb ik ooit naar zijn eerste 1000km beurt gereden. Heen met begrenzing erop tot 7000rpm en terug onbegrensd. Helaas iets boven budget O-)

Die GL is ook een partij geweld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwvSlzS_tSfbpRMtyUvrT2qfRL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMR49krqR1gTKPr52P06TU6X.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Ja daarom, ik ga of de originele er weer op doen, of ik ga voor wat anders kijken.
Last van trillen heb ik niet trouwens! Toch nog wat positiefs :+
Hier originele Honda spiegels op de CBR en ik moet ook gewoon m'n ellebogen intrekken om wat anders te zien naar achteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ibothead schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:18:
[...]

hahaha ik vindt het met de tracer nog best wel een dingetje om offroad te gaan >:)

Mountainbike al geen held in laat staan met de tracer 8)7
M'n MT10 is samen met een aantal mensen hier ook al eens écht off-road gegaan (S21 bandjes) terwijl ik voorrijder was tijdens de route naar een hotel op de grens van DLD/LUX >:)

Die MT09 van je kán dat ook gewoon, hoor :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:55:
En vandaag weer een super toffe tocht gemaakt, route was niet perfect en veel afsluitingen. Dat maakte het echter wel leuk om zelf een alternatief stukje te vinden.

@timmie271 wil je Versys 650 2023 toevoegen aan OP?

Verder nog 2 foto’s :) De groene route vandaag gedaan. Super mooi ook die dijk wegen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent bij mij door het dorp gekomen zie ik :+

[Afbeelding]

Versys 650 uit 2016.
Is het een rode of oranje? Zelf een oranje V650 staan, en bij het juiste licht veranderd die ook in de meest waanzinnige kleuren. Blijft toffe motor, ook al rijd ik er zelf niet meer op :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Will_M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:28:
[...]

M'n MT10 is samen met een aantal mensen hier ook al eens écht off-road gegaan (S21 bandjes) terwijl ik voorrijder was tijdens de route naar een hotel op de grens van DLD/LUX >:)

Die MT09 van je kán dat ook gewoon, hoor :*)
Zeker. Die duke van mij heeft ook al eens het echte off road werk gezien samen met @A13X en @Maegrim. Zo hard dat alle bouten spontaan los trilde. Ging prima. Kuilen van een meter diep en blubber tot aan de enkels.

Edit: en natuurlijk ploffen uit de uitlaat. Dat hoort er gewoon bij!

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 23-08-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Je bent bij mij door het dorp gekomen zie ik :+

[...]

Is het een rode of oranje? Zelf een oranje V650 staan, en bij het juiste licht veranderd die ook in de meest waanzinnige kleuren. Blijft toffe motor, ook al rijd ik er zelf niet meer op :)
welk dorp? :) echt super toffe route, los van 5 stukjes die niet werkte ivm wegwerkzaamheden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

welk dorp? :) echt super toffe route, los van 5 stukjes die niet werkte ivm wegwerkzaamheden enzo.
Ik woon in Nieuwerbrug, afhankelijk vanaf welke kant van de Rijn je van/naar Bodegraven gegaan bent heb je zelfs onze uniek tolbrug mogen bewonderen :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.