van oost naar west richting bodegraven. een tolbrug weet ik niks van?BM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:17:
[...]
Ik woon in Nieuwerbrug, afhankelijk vanaf welke kant van de Rijn je van/naar Bodegraven gegaan bent heb je zelfs onze uniek tolbrug mogen bewonderen
De havik is een bosvogel, dus die kon dat ook primaWill_M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
M'n MT10 is samen met een aantal mensen hier ook al eens écht off-road gegaan (S21 bandjes) terwijl ik voorrijder was tijdens de route naar een hotel op de grens van DLD/LUX![]()
Die MT09 van je kán dat ook gewoon, hoor
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan ben je hier de weg links gevolgt (= rechtdoor) ipv het water overgestokenTweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:20:
[...]
van oost naar west richting bodegraven. een tolbrug weet ik niks van?
Al is het voor motoren geen tolbrug, alles op <4 wielen mag zo door
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vrijdag schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:25:
[...]
De havik is een bosvogel, dus die kon dat ook prima
't Was die route, óf te laat aankomen bij / voor het diner in 't hotel
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De url werkt niet?BM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Dan ben je hier de weg links gevolgt (= rechtdoor) ipv het water overgestoken
Al is het voor motoren geen tolbrug, alles op <4 wielen mag zo door
Crap, deze wel
De Meije is wel leuk, maar in de weekenden dicht voor motoren, en nu (deels) dicht vanwege onderhoud.
Kom er zelf overigens zelden, mij te druk meestal
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vandaag wilde ik voor het eerst de desert slut off-road uittesten. Dus een TET route uitgezocht in Drenthe en gaan.
https://nl.wikiloc.com/routes-enduro/norg-echten-135224767
Gelijk aan het begin van de route een stoet van 20+ paarden waar ik langs moest
Dus maar meteen omgedraaid. Heb nog nooit zoveel paarden op de weg gezien en uitgerekend nu…
:strip_exif()/f/image/eMjfzaV1NHA6Cgo96IClw70M.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje lastig te zien want ik was te laat met foto maken.
Toen maar naar een ander punt van de route gereden en vanaf daar opgepakt. De route was voornamelijk over verharde wegen en begon te twijfelen of het wel een TET route was. En toen opeens.. zandwegen
De slet deed het verrassend goed. Voorbandje wellicht wat te dik en danste veel heen en weer over het losse zand, maar rustig in z’n 2 (max 50km/h) was het toch geinig voor het eerst.
Zo’n motor is toch wel een stuk zwaarder dan de 250cc crosser waar ik vroegah mee scheurde.
:strip_exif()/f/image/9r7yYsvzbFZApclc1un9Miby.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben toch superblij met deze motor. Het blijkt wel degelijk een alleskunner.
Gelijk aan het begin van de route een stoet van 20+ paarden waar ik langs moest

:strip_exif()/f/image/eMjfzaV1NHA6Cgo96IClw70M.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen maar naar een ander punt van de route gereden en vanaf daar opgepakt. De route was voornamelijk over verharde wegen en begon te twijfelen of het wel een TET route was. En toen opeens.. zandwegen
De slet deed het verrassend goed. Voorbandje wellicht wat te dik en danste veel heen en weer over het losse zand, maar rustig in z’n 2 (max 50km/h) was het toch geinig voor het eerst.
Zo’n motor is toch wel een stuk zwaarder dan de 250cc crosser waar ik vroegah mee scheurde.
:strip_exif()/f/image/9r7yYsvzbFZApclc1un9Miby.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben toch superblij met deze motor. Het blijkt wel degelijk een alleskunner.
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 23-08-2023 20:00 ]
haha die ken ik welBM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:57:
[...]
Crap, deze welhttps://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu
De Meije is wel leuk, maar in de weekenden dicht voor motoren, en nu (deels) dicht vanwege onderhoud.
Kom er zelf overigens zelden, mij te druk meestal
Nu was de Meije super rustig, 1 motor voor me die geen knipperlichten had
Zeker, ook uit 2010 alleen dan met 100k op de teller.Fraggert schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:03:
[...]
Thanks, ben er ook erg blij mee, tijd om hem op te leuken met wat goodies.
Dat vorige topic was ik er nog niet bij vrees ik…..maar ik zeg doen![]()
Heb je al eens boxer gereden…..of specifieker op een GS?
Reed nog steeds heerlijk, alleen totaal niet te vergelijken met de Duke. Als ik hem nou heel vaak voor woon/werk zou gebruiken of veel weekendritten maak zeg ik ja, alleen is de Duke te leuk om weg te doen en ligt mijn focus voor volgend jaar om een aantal circuitdagen te gaan doen. Dan is de GS gewoon niet handig
K to the KillaZ
De Meije is (uitgezonderd bewoners, boerenprotesten met imponerende trekkers en natuurlijk rode pensionado knettercabrio's) VERBOTEN UND GESPERRT voor motoren in de weekenden in de zomer:TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:06:
[...]
haha die ken ik wel
Nu was de Meije super rustig, 1 motor voor me die geen knipperlichten had. Kan mij voorstellen dat het super druk daar is in weekenden.
https://www.ad.nl/alphen/...oor-motormuizen~a4e55cd0/
https://www.ad.nl/alphen/...-meije-mag-niet~a7e4a38d/
https://gemeente.bodegrav...esloten-voor-motorrijders
Met een trike en een ouder model MP3 mag je er dus wel rijden, dat zijn immers auto's
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 23-08-2023 20:25 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat zijn écht proto avantgarde old skool bikers die met hun 1pk ook TETtengebruikershaes schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:58:
Vandaag wilde ik voor het eerst de desert slut off-road uittesten. Dus een TET route uitgezocht in Drenthe en gaan.
Gelijk aan het begin van de route een stoet van 20+ paarden waar ik langs moestDus maar meteen omgedraaid. Heb nog nooit zoveel paarden op de weg gezien en uitgerekend nu…
[Afbeelding]
Zo za-zo ff bed and breakfast geboekt in Bennekom bij de hoge veluwe. Nu nog leuke routes zoeken
Iemand tips?
Ik heb een tip: iets meer moeite doen alvorens je wat vraagt!
Ik heb een tip: iets meer moeite doen alvorens je wat vraagt!
[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 23-08-2023 21:23 . Reden: Iets meer inzet mag wel ]
Even een simpele vraag aan je: Wat voor een 'forum' denk je dat Tweakers.Net is?TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:52:
Zo za-zo ff bed and breakfast geboekt in Bennekom bij de hoge veluwe. Nu nog leuke routes zoekenIemand tips?
Toevallig dat ik dit topic tegenkom op Tweakers, had geen idee dat dit er ook zou zijn, ik rij ook sinds dit jaar motor, heb in februari mijn motorrijbewijs gehaald en toen een Yahama MT07 uit 2019 gekocht.
:strip_exif()/f/image/eYn7ynA1BJf2l8VVqTPptQkB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oIdZxW9CKXOM8fP2s5krMnnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPkeHgsgOwlbvUysDnTKHhxp.jpg?f=fotoalbum_large)
Er komt nog een Bagster zadel op die ligt er al, vind de standaard veel te hard.
@timmie271 @LankHoar provincie is Drenthe.
:strip_exif()/f/image/eYn7ynA1BJf2l8VVqTPptQkB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oIdZxW9CKXOM8fP2s5krMnnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aPkeHgsgOwlbvUysDnTKHhxp.jpg?f=fotoalbum_large)
Er komt nog een Bagster zadel op die ligt er al, vind de standaard veel te hard.
@timmie271 @LankHoar provincie is Drenthe.
Toch 20+ pk gecombineerd vermogen 😬Vrijdag schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:26:
[...]
Dat zijn écht proto avantgarde old skool bikers die met hun 1pk ook TETten
hahahaha ik ken die beste man of vrouw niet
Ik weet wel dat ik niet geniet van langzaam rijden dus offroad wordt niks voor mijn
Dakar kennen we ook nooit bereiken dus helaas
laatst 500 meter door mull zand gegaanWill_M schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
M'n MT10 is samen met een aantal mensen hier ook al eens écht off-road gegaan (S21 bandjes) terwijl ik voorrijder was tijdens de route naar een hotel op de grens van DLD/LUX![]()
Die MT09 van je kán dat ook gewoon, hoor
Da's morgen een jaar geleden. Waarom herinner je me aan die dag 🙄R0y. schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:49:
[...]
Zeker. Die duke van mij heeft ook al eens het echte off road werk gezien samen met @A13X en @Maegrim. Zo hard dat alle bouten spontaan los trilde. Ging prima. Kuilen van een meter diep en blubber tot aan de enkels.
Edit: en natuurlijk ploffen uit de uitlaat. Dat hoort er gewoon bij!
< 3Maegrim schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:35:
[...]
Da's morgen een jaar geleden. Waarom herinner je me aan die dag 🙄
Offroad ging beter dan onroadMaegrim schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:35:
[...]
Da's morgen een jaar geleden. Waarom herinner je me aan die dag 🙄
Awesome
Wil je in de OP? Kun je dan mij en @timmie271 even taggen met deze gegevens + je provincie?Japieh schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:17:
Toevallig dat ik dit topic tegenkom op Tweakers, had geen idee dat dit er ook zou zijn, ik rij ook sinds dit jaar motor, heb in februari mijn motorrijbewijs gehaald en toen een Yahama MT07 uit 2019 gekocht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Het wordt Candy matte orange genoemd. Er is naar mijn weten nooit rood geleverd op de Versys.BM schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:45:
[...]
Is het een rode of oranje? Zelf een oranje V650 staan, en bij het juiste licht veranderd die ook in de meest waanzinnige kleuren. Blijft toffe motor, ook al rijd ik er zelf niet meer op
De lak lijkt meestal rood, met idd oranje highlights als het licht er op schijnt.

Dat is zelfde kleur dan als de mijne, gaaf!Cubix schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:34:
[...]
Het wordt Candy matte orange genoemd. Er is naar mijn weten nooit rood geleverd op de Versys.
De lak lijkt meestal rood, met idd oranje highlights als het licht er op schijnt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Xbox
Ik heb jullie getagged in mijn originele post.LankHoar schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:03:
[...]
Wil je in de OP? Kun je dan mij en @timmie271 even taggen met deze gegevens + je provincie?
Weet iemand toevallig ofdat je een kortings code krijgt als je het abbo van calimoto stopt na de gratis proef tijd ?
Heb ik niet gekregen. Had vorige maand een proefabonnement tijdens m'n vakantie.jupinator schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:05:
Weet iemand toevallig ofdat je een kortings code krijgt als je het abbo van calimoto stopt na de gratis proef tijd ?
Ben inmiddels om naar een Garmin. Vind ik toch net wat beter dan m'n telefoon op het stuur.
Welke heb je gekocht? En hoe bevalt hij?InZane schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:36:
[...]
Heb ik niet gekregen. Had vorige maand een proefabonnement tijdens m'n vakantie.
Ben inmiddels om naar een Garmin. Vind ik toch net wat beter dan m'n telefoon op het stuur.
Ik ga 8 september naar die van MKC Rotterdam.ibothead schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:05:
Iemand trouwens hier die vrijdag naar de MKC rit in tilburg gaat ?
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
@LankHoar
Zet mij er ook maar bij aub.
Ik woon in Noord-Holland.
Momenteel heb ik 2 motoren rijdend in mijn collectie:
Ducati Multistrada 1100S uit 2006
:strip_exif()/f/image/CQdTKE0ZVglorXKLarGhS5Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
En een Honda VF750F uit 1983
:strip_exif()/f/image/CQdTKE0ZVglorXKLarGhS5Nu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eabluP5ijN34PwyFm774oPYa.jpg?f=fotoalbum_large)
The Duck did it again
die jongens van wingman maken leuk spul.. maar £130 voor een esky??
https://wingmanoftheroad.com/products/iceman
In vergelijking is de camp kitchen een koopje voor £105...
https://wingmanoftheroad.com/products/the-road-kitchen

https://wingmanoftheroad.com/products/iceman
In vergelijking is de camp kitchen een koopje voor £105...
https://wingmanoftheroad.com/products/the-road-kitchen
[ Voor 32% gewijzigd door ToolkiT op 24-08-2023 15:59 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zowel omhoog richting Veluwe als links/rechts naar beneden op de kaart is prachtig.TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:52:
Zo za-zo ff bed and breakfast geboekt in Bennekom bij de hoge veluwe. Nu nog leuke routes zoekenIemand tips?
Ik zou zeggen: zet de navigatie op kronkel of adventurous routing, kies een plaats op de kaart en gaan. Kan bijna niet fout gaan daar!
I took the blue pill…
Top, was al routes aan het verzamelen.FBTN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Zowel omhoog richting Veluwe als links/rechts naar beneden op de kaart is prachtig.
Ik zou zeggen: zet de navigatie op kronkel of adventurous routing, kies een plaats op de kaart en gaan. Kan bijna niet fout gaan daar!
Twijfel alleen of het weer ok is, wat buien wel. Maar heb een regenbroek met jeans en goretex jas. Dus moet denk wel goed gaan
Vandaag ook getest met schuberz sc2 headset gekoppeld aan xt2. Ging super goed alleen bij 100+ hoorde ik de aanwijzingen niet goed. Ik denk dat dat komt omdat ik nog geen op maat gemaakte oordopjes heb (heb nu race oordopjes maar sluiten niet goed). Ik laat die dinsdag opmeten bij Hans anders. Of is het normaal dat je spraak bij +100 niet goed hoort?
C5 helm
C5 helm
[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 24-08-2023 19:30 ]
Alvast een waarschuwing voor op de Veluwe, daar zijn ze nogal fan van flitsers. Palen en mobiel.TweakerVincent schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:27:
[...]
Top, was al routes aan het verzamelen.
Twijfel alleen of het weer ok is, wat buien wel. Maar heb een regenbroek met jeans en goretex jas. Dus moet denk wel goed gaan
In ander nieuws, ik had toch mijn vering harder gezet
Op de terugweg nog even wat zandweggetjes gepakt, ging ook goed... tot ik een kuil trof ...oef dat was lomp. Dat word 2 standen zoeken voor on en offroad eentje
Awesome
Nee is niet normaal. Ik heb de alpine moto dopjes. Niet custom maar gewoon 20 euro dingen. Werken subliem. Na een paar min voel ik ze niet meer en ik hoor muziek/spraak nog perfect bij elke snelheid. M’n volume gaat wel omhoog bij hogere snelheid. In een instelling bij de Cardo. Wellicht heeft Senna dat ook.TweakerVincent schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:29:
Vandaag ook getest met schuberz sc2 headset gekoppeld aan xt2. Ging super goed alleen bij 100+ hoorde ik de aanwijzingen niet goed. Ik denk dat dat komt omdat ik nog geen op maat gemaakte oordopjes heb (heb nu race oordopjes maar sluiten niet goed). Ik laat die dinsdag opmeten bij Hans anders. Of is het normaal dat je spraak bij +100 niet goed hoort?
C5 helm
net de sc2 stetings bekeken, maar ik vind nergens een optie om harder gps geluiden te produceren bij hogere snelheid. de xt2 GPS set heeft ook geen optiegebruikershaes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:59:
[...]
Nee is niet normaal. Ik heb de alpine moto dopjes. Niet custom maar gewoon 20 euro dingen. Werken subliem. Na een paar min voel ik ze niet meer en ik hoor muziek/spraak nog perfect bij elke snelheid. M’n volume gaat wel omhoog bij hogere snelheid. In een instelling bij de Cardo. Wellicht heeft Senna dat ook.
Maar hopen dat de custom made oortjes beter werken.
De meeste sena's hebben dat wel hoor, dus dat zou me sterk lijken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Sena app downloaden, daarin kun je een max volume beperking uitzetten.TweakerVincent schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
net de sc2 stetings bekeken, maar ik vind nergens een optie om harder gps geluiden te produceren bij hogere snelheid. de xt2 GPS set heeft ook geen optie
Maar hopen dat de custom made oortjes beter werken.
Awesome
Ik heb de schubertz sc2 app en macbook firmware tool met device optie. Alleen vind daar geen max level om uit te zetten. RaarA13X schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:18:
[...]
Sena app downloaden, daarin kun je een max volume beperking uitzetten.
Geweldig dat model Multistrada, de Multipla onder de motoren, super dingquacktech schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:28:
@LankHoar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Na letterlijk elke pagina gelezen te hebben moet ik mij toch maar eens bekend maken… 
Sinds vorig jaar November in het bezit van het rijbewijs. Woonachtig in Sneek, Friesland. Inmiddels aan de tweede motor bezig.
Zeker geen spijt van de eerste aankoop maar de turbulentie van de 790 was echt niet te doen op de snelweg. Nu meer wind maar geen turbulentie meer. Wat een genot
Begonnen op de KTM 790 adventure 2019 maar inmiddels overgestapt op de KTM 1290 SD GT 2017.
:strip_exif()/f/image/Xz4ljYkbGqZ0DAHq0z5Z4Ykd.jpg?f=fotoalbum_large)
Sinds vorig jaar November in het bezit van het rijbewijs. Woonachtig in Sneek, Friesland. Inmiddels aan de tweede motor bezig.
Zeker geen spijt van de eerste aankoop maar de turbulentie van de 790 was echt niet te doen op de snelweg. Nu meer wind maar geen turbulentie meer. Wat een genot
Begonnen op de KTM 790 adventure 2019 maar inmiddels overgestapt op de KTM 1290 SD GT 2017.
:strip_exif()/f/image/Xz4ljYkbGqZ0DAHq0z5Z4Ykd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u0x2hAalMcYx6dfr3tZzg3pT.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B
Ga bij Rhenen de brug over en pak de rijnbandijk mee. Op zon en feestdagen is het eerste stukje afgesloten voor motoren maar dan moet je even doorrijden en via de Tielsestraat rij je er dan zo op. Die dijk kan je helemaal afrijden tot aan Arnhem!TweakerVincent schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:52:
[Mbr]Ik heb een tip: iets meer moeite doen alvorens je wat vraagt![/]
Vond dat model vroeger idd niet om aan te gluren. Maar inmiddels ben ik wel echt van gedachte veranderd. Het stuurt waanzinnig!Bommes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:43:
[...]
Geweldig dat model Multistrada, de Multipla onder de motoren, super ding
The Duck did it again
Ooit komt er een 1st gen Multistrada hier in de garage te staanquacktech schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:26:
[...]
Vond dat model vroeger idd niet om aan te gluren. Maar inmiddels ben ik wel echt van gedachte veranderd. Het stuurt waanzinnig!
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik heb er nog nooit op gereden, maar V twin, luchtgekoeld, Ducati.. wat kan daar nou niet goed aan zijn.quacktech schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:26:
[...]
Vond dat model vroeger idd niet om aan te gluren. Maar inmiddels ben ik wel echt van gedachte veranderd. Het stuurt waanzinnig!
Nogmaals fantastisch ding, kudo's. Gaan nog wel een cult ding worden denk ik.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ach, nu zie ik 'm pas staan achter die fles bierquacktech schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:28:
[Afbeelding]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik heb er wel eens mee gereden, ook in het donker, en dat meesturende koplamp / kuipdeel is stiekem best wel briljant gevonden (het lijkt wel een ouderwetse trapfiets)..... Alleen estetisch klopt 't niet volgens de algemene opinie.Kars schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:05:
[...]
Ach, nu zie ik 'm pas staan achter die fles bier
De zwarte variant vind ik erg tof! de rode wel wat minder, maar dat kan ook komen omdat de kleur rood ook gewoon snel aftakelt.
Zo, op stal!
Vanmiddag opgehaald en meteen ff ritje naar het paps en mams voor Showen met Koffie.
Nu thuis en warm en droog in de schuur.
:strip_exif()/f/image/cVSjlmqp8D5jhJruAkRjt43t.jpg?f=fotoalbum_large)
@timmie271 @LankHoar ik wil graag in de OP
BMW R1200GS uit 2009 in Gelderland. Thanks
Vanmiddag opgehaald en meteen ff ritje naar het paps en mams voor Showen met Koffie.
Nu thuis en warm en droog in de schuur.
:strip_exif()/f/image/cVSjlmqp8D5jhJruAkRjt43t.jpg?f=fotoalbum_large)
@timmie271 @LankHoar ik wil graag in de OP
[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 25-08-2023 19:58 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Nice, gefeliciteerd 🥳. Toch weer de oude liefde opgezocht?
Zelf heb ik vandaag de Arai quantic in space red gehaald
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/smHsSib4SgOPSeiCbDbbDelf.jpg?f=user_large)
Mijn huidige HJC was aan vervanging toe. Ik twijfelde of ik niet alleen de wang kussens moest vervangen, maar toch blij dat ik dat niet heb gedaan. Dit ding zit als gegoten. De prijs deed wel ff pijn, maar dat is die wel waard als je kijkt naar het comfort. De Arai helmen zijn echt een klasse apart.
Wat me opviel en blij veraste, is hoe goed m’n headset opeens klinkt. Verrek, er zit bass in de speakers? En stem kraakhelder. Denk dat de plaatsing wat beter is bij de oren. Of wellicht omdat ze in de wangkussens worden geplaatst met foam er achter. Itt de HJC waar het vrijwel direct op de buitenschaal zit. Hoe dan ook, weer grote blij
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/smHsSib4SgOPSeiCbDbbDelf.jpg?f=user_large)
Mijn huidige HJC was aan vervanging toe. Ik twijfelde of ik niet alleen de wang kussens moest vervangen, maar toch blij dat ik dat niet heb gedaan. Dit ding zit als gegoten. De prijs deed wel ff pijn, maar dat is die wel waard als je kijkt naar het comfort. De Arai helmen zijn echt een klasse apart.
Wat me opviel en blij veraste, is hoe goed m’n headset opeens klinkt. Verrek, er zit bass in de speakers? En stem kraakhelder. Denk dat de plaatsing wat beter is bij de oren. Of wellicht omdat ze in de wangkussens worden geplaatst met foam er achter. Itt de HJC waar het vrijwel direct op de buitenschaal zit. Hoe dan ook, weer grote blij
Thanks en jazekers!gebruikershaes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:49:
Nice, gefeliciteerd 🥳. Toch weer de oude liefde opgezocht?
Best wel een tijdje wezen zoeken had bijna en proefrit op een K1200GT geregeld tot ik toch besloot voor deze te bellen.
Fijn apparaat, ik mag die lompe rauwigheid van zo’n boxer wel
@kneusteun klikckbait
Bommes in "Blaf heet!! Frankrijk augustus 2023 ver- en onverhard"
Ook dit jaar ben ik weer een keertje op pad geweest met de motor, tentje mee, beetje de zon achterna gereden.
En ook dit jaar heb ik daarvan weer een dagboek geschreven.
Dat verslagje (tot nu toe het begin dan toch) is te vinden via de link hierboven.
Bommes in "Blaf heet!! Frankrijk augustus 2023 ver- en onverhard"
Ook dit jaar ben ik weer een keertje op pad geweest met de motor, tentje mee, beetje de zon achterna gereden.
En ook dit jaar heb ik daarvan weer een dagboek geschreven.
Dat verslagje (tot nu toe het begin dan toch) is te vinden via de link hierboven.
Zoiets van Givi gekocht voor mijn R1200RT, weer terug gestuurd, want die heerlijk enorme stuuruitslag van die BMW zorgt ervoor dat het tasje minstens 4 cm ingedrukt wordt bij volledige uitslag......InZane schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:14:
[...]
Toevallig net een tas uit die serie gehaald. Die van mij is nog een slagje groter. Net van het weekend de tankring op de motor gesleuteld. Was nog wel even passen en meten met de Zumo XT - je kunt wat spelen met de posititie van de tas - maar 't is allemaal gelukt. Op de agenda nog een klein beurtje en wil ook alvast eens kijken hoe ik de bagagerol het best op de CB kan bevestigen. Zat er zelf aan te denken om er een anti slip matje onder te leggen. Die dient dan gelijk als een beetje bescherming voor m'n motor. Iemand ervaring mee?
Trouwens wel goed om te lezen dat je die regenhoes niet zo snel nodig hebt

Iemand tips voor een wél passeld model?
Ik heb een sw motech tas op mijn R1150GS zitten, die zit goed en wordt niet ingedrukt oid.dirkhimself schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Zoiets van Givi gekocht voor mijn R1200RT, weer terug gestuurd, want die heerlijk enorme stuuruitslag van die BMW zorgt ervoor dat het tasje minstens 4 cm ingedrukt wordt bij volledige uitslag......![]()
1 xTanktas Ion Two SW-Motech Quick Lock
1 xTankring ION BMW R1150GS 1999-2005 tanktas
Besteld bij mpartz
1.68m hier, (helaas ook 90+ kiloFraggert schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:
[...]
ik sluit me aan bij @ToolkiT voor de 1200.
Net als met de zithoogte (daar kunnen we zo niks over zeggen in jouw geval) moet je wel even rekening houden met jouw "stats". Ben je 1.73 en 65 kilo dan ziet de wereld er anders uit dan met 1.86m en 90kilo.
Maar de voordelen zijn legio, heerlijke zit (1" stuurverhogers aangeraden voor kleinere armpjes), 500+ km actieradius, trekt al vanuit lage toeren als een trein, bagage geen probleem, zéér goed stuur en rijgedrag wat vooral opvalt bij stapvoets rijden en zelf onderhoud uitvoeren is in principe erg eenvoudig. (Zelf besteed ik dat uit, maar dat terzijde). (Vergeet ik nog wat?)
Het rijden ermee is dus echt fenomenaal, maar de minpuntjes hierboven moet je inderdaad goed in ogenschouw nemen, want omvallen bij stilstand kan heel wat schade veroorzaken, vooral als je op steen of asfalt staat.
We zijn zelf net terug van een weekje Cochem/Koblenz, waar we maar weer eens bepaald werden bij de noodzaak van het feit dat we beter ons verstand kunnen gebruiken dan ons hart op bochtige en naar beneden gaande weggetjes, in welk land dan ook.....
:strip_exif()/f/image/FNP5dE68Vr6fkKhmD5bhMska.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard hebben we de bestuurder, die aanspreekbaar was, en op de grond lag en kennelijk iets gebroken had niet in beeld gebracht uit privacy overwegingen..... Ons groepje kon niets méér doen dan de andere omstanders en zijn motormaat die er al bij waren. En alle hulpdiensten waren al gebeld. Maar neem maar aan dat de bestuurder voorlopig helaas even niet meer kan rijden......
Of vrachtwagen chauffeur winkeldistributie worden en de hele dag met zware rolcontainers sjouwen, krijg je ook een sterke rug van.....
In Koblenz netjes geparkeerd in het voor motoren gereserveerde gedeelte. Netjes betaald bij de parkeermeter, maar we dachten kenteken invoeren, nee hoor kregen gewoon een kaartje...... haha, nou die maar ergens aan/onder geplaatst, fotootje gemaakt als bewijs. Komen we er later achter dat motoren geen Park Gebühr betalen.....geert_s schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
Een beetje motorrijder gooit dat ding gewoon ergens op de stoep, en dan zo zodat een eventuele rolstoel er ook nog makkelijk doorkan. Tipje voor betaald parkeerzones met scanauto's; soms scannen ze gewoon je kenteken ook als je op de stoep staat. Altijd kontje naar achter, aan de voorkant valt er niets te scannen
Is ook nog eens makkelijker wegrijden.

/f/image/S96Y1ysBE9cXJoQ7exhmwii6.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emDsRDieLl7l6BBageV9j1on.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/olv63mjJVrXuQhBORhB02C21.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door dirkhimself op 26-08-2023 11:59 ]
hier gelukkig geen last meer van...... 2x cardan en één keer riem....Nycrea schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:46:
[...]
Ketting schoonmaken en olien na iedere rit gaat hij het langst mee, als je het nooit doet dan zijn je tandwielen en ketting erg snel aan vervanging toe.

Thanks, zo te zien kan je de ring aan de onderkant vd tas helemaal naar voren plaatsen, waardoor de tas wat naar achteren komt.Vuikie schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:19:
[...]
Ik heb een sw motech tas op mijn R1150GS zitten, die zit goed en wordt niet ingedrukt oid.
1 xTanktas Ion Two SW-Motech Quick Lock
1 xTankring ION BMW R1150GS 1999-2005 tanktas
Besteld bij mpartz
[Edit] Geen ring voor de 2008 RT.....

[Edit] Bij nr1 wel, 40 ballen....
[ Voor 8% gewijzigd door dirkhimself op 26-08-2023 13:06 ]
Is er iemand die weet of de prijzen van lopende motorfietsen zakken als er een nieuw model uit komt?
Er bestaat een kans dat er een nieuwe Africa twin wordt aangekondigd op de EICMA in november, en ik zou perfectly happy zijn met het huidige model.
Oftewel, wachten tot ie komt en er mogelijk een mooie deal aan overhouden, of zullen ze de nieuwe gewoon duurder maken en de lopende modellen voor de huidige prijs blijven verkopen?
Er bestaat een kans dat er een nieuwe Africa twin wordt aangekondigd op de EICMA in november, en ik zou perfectly happy zijn met het huidige model.
Oftewel, wachten tot ie komt en er mogelijk een mooie deal aan overhouden, of zullen ze de nieuwe gewoon duurder maken en de lopende modellen voor de huidige prijs blijven verkopen?

Origineel BMW.. kost wel wat helaas, dus misschien een gebruikte zoeken?dirkhimself schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:57:
[...]
Zoiets van Givi gekocht voor mijn R1200RT, weer terug gestuurd, want die heerlijk enorme stuuruitslag van die BMW zorgt ervoor dat het tasje minstens 4 cm ingedrukt wordt bij volledige uitslag......![]()
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Eenzijdig ongeval? Kan de plek van de auto anders niet helemaal rijmen met de plek waar de motor ligt.dirkhimself schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
1.68m hier, (helaas ook 90+ kilo) en een verlaagd zadel op de R1200RT, en inderdaad lastig zelfs met dat hele lage zadel, beetje tiptoën bij de stop punten, en manouvreren naast de motor is héél wat lastiger dan met de F800 GT van mevrouw.
Maar de voordelen zijn legio, heerlijke zit (1" stuurverhogers aangeraden voor kleinere armpjes), 500+ km actieradius, trekt al vanuit lage toeren als een trein, bagage geen probleem, zéér goed stuur en rijgedrag wat vooral opvalt bij stapvoets rijden en zelf onderhoud uitvoeren is in principe erg eenvoudig. (Zelf besteed ik dat uit, maar dat terzijde). (Vergeet ik nog wat?)
Het rijden ermee is dus echt fenomenaal, maar de minpuntjes hierboven moet je inderdaad goed in ogenschouw nemen, want omvallen bij stilstand kan heel wat schade veroorzaken, vooral als je op steen of asfalt staat.
We zijn zelf net terug van een weekje Cochem/Koblenz, waar we maar weer eens bepaald werden bij de noodzaak van het feit dat we beter ons verstand kunnen gebruiken dan ons hart op bochtige en naar beneden gaande weggetjes, in welk land dan ook.....
[Afbeelding]
Uiteraard hebben we de bestuurder, die aanspreekbaar was, en op de grond lag en kennelijk iets gebroken had niet in beeld gebracht uit privacy overwegingen..... Ons groepje kon niets méér doen dan de andere omstanders en zijn motormaat die er al bij waren. En alle hulpdiensten waren al gebeld. Maar neem maar aan dat de bestuurder voorlopig helaas even niet meer kan rijden......
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Vandaag maar eens geprobeerd het alarm van de BMW te fiksen.
De motorzaak gaf aan niet helemaal zeker te weten of er alarm op zat namelijk. Nou weet ik van de 1150 dat de DWA’s (Diebstalwarnanlage) nou niet bepaald de meest simpele alarmen zijn, zeker het koppelen en opnieuw inleren van de AB’s kan een drama zijn.
Het alarm stond dan ook niet in de advertentie genoemd en de verkoper zei dat er bij de sleutels wel 2 kastjes zaten maar die reageerden nergens op met het indrukken van de knoppen.
Begonnen met 2 stuks CR2032’s in de kastjes en toen het spul eens open gehaald op zoek naar het alarm. Kastje open……twee CR123A’s vernieuwd en de boel weer dichtgezet.
Mocht het niet werken dan kan ik er toch verder zo gauw even niks aan doen.
Spul weer dicht en met 1 druk op de remote ging met 3 luide piepen het alarm erop.
Rode lampje op het dashboard knippert er ook weer lustig op los om het boevengilde er in elk geval op te wijzen dat er een hoop lawaai uit kan komen
Anyway……best een beetje trots op mezelf, ik kan best wat met een bovenfrees maar dit soort dingen eigenlijk nog niet eerder gedaan.
In elk geval een dure werkplaatsfactuur bespaart
De motorzaak gaf aan niet helemaal zeker te weten of er alarm op zat namelijk. Nou weet ik van de 1150 dat de DWA’s (Diebstalwarnanlage) nou niet bepaald de meest simpele alarmen zijn, zeker het koppelen en opnieuw inleren van de AB’s kan een drama zijn.
Het alarm stond dan ook niet in de advertentie genoemd en de verkoper zei dat er bij de sleutels wel 2 kastjes zaten maar die reageerden nergens op met het indrukken van de knoppen.
Begonnen met 2 stuks CR2032’s in de kastjes en toen het spul eens open gehaald op zoek naar het alarm. Kastje open……twee CR123A’s vernieuwd en de boel weer dichtgezet.
Spul weer dicht en met 1 druk op de remote ging met 3 luide piepen het alarm erop.
Rode lampje op het dashboard knippert er ook weer lustig op los om het boevengilde er in elk geval op te wijzen dat er een hoop lawaai uit kan komen
Anyway……best een beetje trots op mezelf, ik kan best wat met een bovenfrees maar dit soort dingen eigenlijk nog niet eerder gedaan.
In elk geval een dure werkplaatsfactuur bespaart

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kGqdY0BBN3KUxoPhpkKyz7OU.jpg?f=user_large)
Ik weet niet hoe het BMW alarm werkt maar bij Harley heb je een override code voor als het alarm niet meer reageert (om wat voor reden dan ook, batterij, stoorzender, etc.), het lijkt me wel nuttig om er achter te komen hoe dat precies werkt met welke code.Fraggert schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:55:
<>
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb het boekje doorgeworsteld en volgens mijn kun je als eigenaar alles doen met een “bevoegde sleutel”……a.k.a. de sleutel behorende bij de motor en het alarm.botoo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:25:
[...]
Ik weet niet hoe het BMW alarm werkt maar bij Harley heb je een override code voor als het alarm niet meer reageert (om wat voor reden dan ook, batterij, stoorzender, etc.), het lijkt me wel nuttig om er achter te komen hoe dat precies werkt met welke code.
Voor de rest zul je hem moeten uitlezen. Ik ga wel eens kijken naar zo’n uitlees apparaat, daar zijn er wel wat van op de markt.
Strak kleurtje die tassenJoris748 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:31:
Nieuwe bagagetassen voor de brommer. De Ortlieb Rack Pack blokkeerde het zicht in de spiegels teveel.
[Afbeelding]
Hopelijk zijn deze net zo waterdicht als de Ortlieb. Die is na 20 jaar gebruik nog steeds waterdicht
Die 350 is wel ziek groot, ik heb 'm ook maar vorig jaar toch maar voor een 260 gekozen voor de vakantie trip. Weliswaar geen kampeervakantie dus geen tent e.d. maar met 260 plus kleine sidebag en tanktas had ik alles bij me. Bijkomend voordeel van de 260 is dat 'ie wat smaller is zodat je minder uitsteekt bij tussen de file doorrijden.Joris748 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:31:
SW bagagetassen
De 260 is volkomen waterdicht gebleven gedurende vele uren regen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRWJtjC2qzuIol2AxVYhtaRs.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VkqebDPAGzM6SwYI4ycnlIFq.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb mijn spiegels zo ingesteld dat ik de rijbanen naast me zie en niet zoveel achter me.Joris748 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:31:
Nieuwe bagagetassen voor de brommer. De Ortlieb Rack Pack blokkeerde het zicht in de spiegels teveel.
[Afbeelding]
Hopelijk zijn deze net zo waterdicht als de Ortlieb. Die is na 20 jaar gebruik nog steeds waterdicht
Vergeleken met een 89 liter Ortlieb Rack-Pack is deze 350 erg kleinbotoo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:45:
[...]
Die 350 is wel ziek groot, ik heb 'm ook maar vorig jaar toch maar voor een 260 gekozen voor de vakantie trip. Weliswaar geen kampeervakantie dus geen tent e.d. maar met 260 plus kleine sidebag en tanktas had ik alles bij me. Bijkomend voordeel van de 260 is dat 'ie wat smaller is zodat je minder uitsteekt bij tussen de file doorrijden.
De 260 is volkomen waterdicht gebleven gedurende vele uren regen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor een weekendtrip naar een hotel is de 180 waarschijnlijk te klein, daarvoor is de 350 aan de grote kant. Maar een 350 en 260 op elkaar wordt gewoon te hoog.
Ga er wel op achteruit qua totaal volume, maar heb een nieuw tentje met een aanzienlijke kleinere pakmaat en tegenwoordig ook een heel compact luchtbed (kleiner dan een bidon). Daarmee lukt het ... en natuurlijk niet iedere dag schone kleren aan willen
En daar was ik juist klaar mee, wil wel kunnen zien of er iets direct achter me op de rijstrook rijdt. Ik zag niet eens in de spiegels of er een ambulance aan komt (laat staan onze onopvallende vrienden van de politie).gebruikershaes schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:25:
[...]
Ik heb mijn spiegels zo ingesteld dat ik de rijbanen naast me zie en niet zoveel achter me.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Youtube heeft je zeker geholpen en batterijtje vervangen is altijd hendig te doen heFraggert schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:55:
Spul weer dicht en met 1 druk op de remote ging met 3 luide piepen het alarm erop.![]()
Rode lampje op het dashboard knippert er ook weer lustig op los om het boevengilde er in elk geval op te wijzen dat er een hoop lawaai uit kan komen![]()
In elk geval een dure werkplaatsfactuur bespaart![]()
[Afbeelding]

Opzekers, dat is altijd het eerste wat ik doeibothead schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:47:
[...]
Youtube heeft je zeker geholpen en batterijtje vervangen is altijd hendig te doen he
Rondje Youtube University en de Google Institute of Technology
Maar ff zien hoe iets zou moeten maakt mijn niet meteen een zelfverzekerde monteur met 2 rechterhanden

Wel zojuist een Haynes manual besteld, niet dat die heilig zijn maar het meeste staat er toch wel in
@GSX-MAN mooi brommer! Veel veilige kilometers maken!
auto onbeschadigd, heeft 'm er geplaatst ter beschermen van de ongelukkige tegen achteropkomend verkeer (het is mijn achterop camera)Joris748 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:22:
[...]
Eenzijdig ongeval? Kan de plek van de auto anders niet helemaal rijmen met de plek waar de motor ligt.
Thanks, @Fraggert en @Vuikie!
Ik ben meteen de topkoffer en tanktas aan het passen, voor de aankomende trip. Tot nu toe aan de fiets gedaan:
-Kabel voor de druppellader aan de accu geknoopt;
-Spanning voor de TomTom aan het linker stadslicht verbonden;
-Montagebuis voor de navigatie aan de ophanging van de voorruit geboord en vastgemaakt;
-Tomtom op mooie werkhoogte geplaatst;
-Ring aan de tanktas losgemaakt en veel verder naar voren geplaatst;
Op de Speed Triple zaten mijn tankdop en stuur zodanig anders, dat ik deze tanktas even wat moest aanpassen. Past nu wel, maar als ik bij het manoeuvreren het stuur ver naar links draai, zet mijn tas de handvatverwarming aan.
En dat zie je niet, want dat wordt weergegeven met een lampje in de knop. Die je niet ziet achter je tas. Had gisteravond ineens héél warme handen.
:strip_exif()/f/image/AtbiUof93YP5Hz6Rek6jGdNO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik ben denk ik klaar voor de reis.
Ik ben meteen de topkoffer en tanktas aan het passen, voor de aankomende trip. Tot nu toe aan de fiets gedaan:
-Kabel voor de druppellader aan de accu geknoopt;
-Spanning voor de TomTom aan het linker stadslicht verbonden;
-Montagebuis voor de navigatie aan de ophanging van de voorruit geboord en vastgemaakt;
-Tomtom op mooie werkhoogte geplaatst;
-Ring aan de tanktas losgemaakt en veel verder naar voren geplaatst;
Op de Speed Triple zaten mijn tankdop en stuur zodanig anders, dat ik deze tanktas even wat moest aanpassen. Past nu wel, maar als ik bij het manoeuvreren het stuur ver naar links draai, zet mijn tas de handvatverwarming aan.

:strip_exif()/f/image/AtbiUof93YP5Hz6Rek6jGdNO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik ben denk ik klaar voor de reis.
Slecht idee... Hoe laat?
Nice, gefeliciteerd, @GSX-MAN! Kom maar op met de motorverslagen.
Tof! Deze rit heb ik voor volgende maand gepland, de vierde rijdag van de trip:timmie271 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:25:
[...]
Mooi zo, ik zit in de Vogezen met de motor op dit moment
:strip_exif()/f/image/uwgOSOolokbczpHxDi4b7YaU.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht idee... Hoe laat?
Zit vlakbij Mulhouse in het hotel nu. Leuke weggetjesGSX-MAN schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:01:
[...]
Tof! Deze rit heb ik voor volgende maand gepland, de vierde rijdag van de trip:
[Afbeelding]
Gamertag: timmie271
Mooie pletterpetgebruikershaes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:00:
Zelf heb ik vandaag de Arai quantic in space red gehaald![]()
[Afbeelding]
Arai maakt echt hele goede helmen, met een hoog afwerkingsniveau en dat merk je
Ik ben een enorme Arai-fan, tot mijn huidige HJC heb ik nooit een ander merk gehad. Maar ik kon er altijd superkut mijn speakers in kwijt, laat staan de microfoon. Ik begrijp dat dat inmiddels beter is geworden?
De HJC die ik nu heb is qua maat goed, de pasvorm alleen niet. Waardoor er een rand in mijn voorhoofd drukt en een duidelijk zichtbaar spoor achterlaat. Toen ik 'm net had, moest de helm elk uur af omdat ik er een niet te harden hoofdpijn van kreeg. Dan ga je je Arai, die altijd als een paar vertrouwede pantoffels zit, wel missen.
De HJC die ik nu heb is qua maat goed, de pasvorm alleen niet. Waardoor er een rand in mijn voorhoofd drukt en een duidelijk zichtbaar spoor achterlaat. Toen ik 'm net had, moest de helm elk uur af omdat ik er een niet te harden hoofdpijn van kreeg. Dan ga je je Arai, die altijd als een paar vertrouwede pantoffels zit, wel missen.
Slecht idee... Hoe laat?
Die arai's zijn echt wel tof, maar ook wel in het prijzige segment.Fraggert schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:27:
[...]
Mooie pletterpet, ik heb een cross/ADV-helm van Arai gehad op de vorige GS.
Ik zit nu zelf weer te twijfelen over de icon variant (vorige helm en die vond ik echt super fijn)
Maar de bell adventure trekt me ergens ook wel, zo'n zelf kleurend vizier en een crossbril is bij deze mogelijk en lijkt me ergens ook wel handig.
Dat had ik met mijn huidige HJC ook, maar ik heb met een beetje knutselen een klein laagje schuim op precies de pijnplek weggehaald en nu kan ik 'm uren ophebben zonder problemen. Ik heb een rond mesje wat eigenlijk bedoeld is voor houtbewerking gebruikt en zo min mogelijk weggehaald dus de sterkte van de helm zal nog wel goed zitten.GSX-MAN schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:23:
Precies de reden waarom ik de vorige keer bij Shark ben uitgekomen. Die rand drukte echt in m'n voorhoofd.GSX-MAN schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:23:
Ik vind dat een helm gelijk goed moet zitten, anders wordt ie het gewoon niet.
Eens. Maar bij het passen voelde het allemaal prima, na één of twee korte ritjes was er ook niets aan de hand. Pas bij de eerste lange rit begon het ge-eikel, en dan kan de helm niet meer terug.InZane schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:10:
[...]
Precies de reden waarom ik de vorige keer bij Shark ben uitgekomen. Die rand drukte echt in m'n voorhoofd.
Slecht idee... Hoe laat?
Dan gaat hij na een tijdje toch ruim zitten?InZane schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:10:
[...]
Precies de reden waarom ik de vorige keer bij Shark ben uitgekomen. Die rand drukte echt in m'n voorhoofd.
Ik haal hem altijd wat meer snug omdat ik weet dat de boel nog wel wat ruimer wordt.
Een helm moet inderdaad 'snug' zitten en dat zit mijn Shark zeker, maar een rand die op je voorhoofd drukt en na verloop van tijd zelfs pijn gaat doen, dat hoort echt niet.kneusteun schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:38:
[...]
Dan gaat hij na een tijdje toch ruim zitten?
Ik haal hem altijd wat meer snug omdat ik weet dat de boel nog wel wat ruimer wordt.
Zijn er nog meer alternatieve namen voor de helm?
Nee dat klopt, zeker als het niet verdwijnt.
Bij mijn HJC was dat in begin ook een druk punt, maar was na een week of 2 weg.
Bij mijn HJC was dat in begin ook een druk punt, maar was na een week of 2 weg.
Ik had precies hetzelfde met mijn oude HJC. Met passen dacht ik dat die perfect zat. Pas vele ritten later ontdekte ik dat die druk gaf op m’n voorhoofd en tempels met hoofdpijn als gevolg.GSX-MAN schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:15:
[...]
Eens. Maar bij het passen voelde het allemaal prima, na één of twee korte ritjes was er ook niets aan de hand. Pas bij de eerste lange rit begon het ge-eikel, en dan kan de helm niet meer terug.
Ik heb de helm nog 5 jaar gedragen omdat ik te gierig was een nieuwe te halen.
Nu heb ik zowat elke helm op m’n hoofd gehad en heel aandachtig gevoeld of ik ook maar iets van druk voelde.
De Arai quantic en Shoei GT air zaten het beste. Toch voor de Arai gegaan omdat m’n communicatie set niet in de Shoei past en vanwege nieuwe veiligheids rating.
De Arai gaf nog wel wat druk op m’n tempels, maar de helm heeft schuim wat je op bepaalde plekken weg kunt halen en dus ook daar. Bij thuiskomst weggehaald en zit nu als gegoten.
Ik zat ook met een schuin oog naar de X4 te kijken, maar vind zo’n klep onhandig en voegt voor mij weinig toe. Dus bij de quantic uitgekomen.Fraggert schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:27:
[...]
Mooie pletterpet, ik heb een cross/ADV-helm van Arai gehad op de vorige GS.
Hele fijne helm, maar gek genoeg ontzettend veel herrie op mijn motor door de wind die langs de onderkant van de helm stroomt. Als ik m’n schouders ophaal dan is die muisstil. Mja heb toch doppen in altijd.
Die klep is ook alleen voor zon, en eventueel stenen die op je afvliegen.
Nadeel is wel als je veel snelweg rijdt dat sommige helmen met klep ook meteen nek training geven.
In mijn ogen gewoon altijd twee helmen in huis halen.
Nadeel is wel als je veel snelweg rijdt dat sommige helmen met klep ook meteen nek training geven.
In mijn ogen gewoon altijd twee helmen in huis halen.
Dit topic is gesloten.