Ik zou de 1200 laten. Maar dat is puur omdat het nogal een ding is.c-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
Welke fiets is geschikter?
Voornamelijk woon-werk, maar een stukje TET in Nederland wil ik ook zo nu en dan doen. Woon-werk enkele rit 17km, waarvan 13-14km snelweg is.
750 GS: 19” voorkant
850 GS: 21” voorkant
1200 GS: 19” voorkant
De 1200 is iets zwaarder maar de zwaartepunt ligt lager.
De 850 heeft een upside-down telescoopvork aan de voorkant, wat de 750 niet heeft.
De 850 zit het hoogst, de 750 het laagst.
Die 850 vind ik best wel een tof ding, maar zelf nooit op gereden.
Edit: woon/werk wint die 1200 dan waarschijnlijk wel op alle fronten.
[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 19-08-2023 10:27 ]
Verwijderd
YouTube: 2022 BMW F850GS Adventure | Can it Still Compete? Let's Find Out.c-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
Voornamelijk woon-werk, maar een stukje TET in Nederland wil ik ook zo nu en dan doen. Woon-werk enkele rit 17km, waarvan 13-14km snelweg is.
De 850 heeft een upside-down telescoopvork aan de voorkant, wat de 750 niet heeft.
Ben toevallig zelf een beetje aan het rondkijken. Wil ook wel wat anders(nu Tracer 700), deze is iets te klein voor mijn lengte. Krijg bij lange ritten last van mijn benen. Reviewer is wat mij betreft altijd erg duidelijk en vergelijkt goed met competitie.
139 ekkies betalen voor een tasje en dan nog een regenhoes moeten gebruiken omdat hij niet waterdicht is, jullie willen echt van je geld af!!!!!ibothead schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:
[...]
ik raad je dan met een nieuwe motor een sw motech tanktas met tankring aan https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10067547
[Afbeelding]

Niet zo'n drama maken.Kapot schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
139 ekkies betalen voor een tasje en dan nog een regenhoes moeten gebruiken omdat hij niet waterdicht is, jullie willen echt van je geld af!!!!!
Rijd ik nou de hele dag in een moesson gaat mijn telefoon, meer voor mijn eigen gemoedsrust, in een plastic zakje.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
ik heb er al genoeg mee in de regen geredenKapot schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
139 ekkies betalen voor een tasje en dan nog een regenhoes moeten gebruiken omdat hij niet waterdicht is, jullie willen echt van je geld af!!!!!
Het is pas echt niet waterdicht als het uren en uren stort regent

750 is in principe de onroad all road versie dus niet echt bedoeld om mee van de verharde wegen af te gaan. De 850gs je meer de all road versie. Wil je echt offroad moet je een GSA kopen (en een extra nier verkopenc-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Echt offroad een GSA? Masochisme much?harley schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
750 is in principe de onroad all road versie dus niet echt bedoeld om mee van de verharde wegen af te gaan. De 850gs je meer de all road versie. Wil je echt offroad moet je een GSA kopen (en een extra nier verkopen)

Awesome
GSA is veel zwaarder dan de normale GS, dus zou die lekker laten staan. Tenzij je 500km geen tankstation denkt tegen te gaan komen.harley schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
750 is in principe de onroad all road versie dus niet echt bedoeld om mee van de verharde wegen af te gaan. De 850gs je meer de all road versie. Wil je echt offroad moet je een GSA kopen (en een extra nier verkopen)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 19-08-2023 16:57 ]
[ Voor 99% gewijzigd door gebruikershaes op 19-08-2023 16:57 ]
115 op de teller, die 1000km tik ik zo aan, dan combineren ze gelijk ff accessoires en beurt
Top zaak Uithoorn motoren

Dat wil overigens niet zeggen dat dat geplof óók beschaafd klinkt, het zijn immers explosies.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
4uur 115km? Dat is nog geen 30km/u gemiddeld, geef eens gas johTweakerVincent schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:03:
Wat gaaf zeg! Hij is binnen! Vanmiddag 4 uur gereden, nu gesloopt 😂.
115 op de teller, die 1000km tik ik zo aan, dan combineren ze gelijk ff accessoires en beurt
Awesome
Haha wil het rustig opbouwen.A13X schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:16:
[...]
4uur 115km? Dat is nog geen 30km/u gemiddeld, geef eens gas joh
Pics or it didn’t happenTweakerVincent schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:03:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Thanks voor de uitleg, zodra er weer een bike staat ga ik die toch eens bekijkenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:28:
Ik zweer juist bij een tanktas. Ik wil niets van harde voorwerpen op mijn lichaam hebben. Zo'n ding heeft me ook nog nooit in de weg gezeten.
Ik heb er altijd van SW motech gehad, met tankring. Ideaal. De huidige versie is nóg beter, die zoekt zich zelf met behulp van sterke magneten en klikt dan vast. Bij het verwijderen aan het touwtje trekken om te ontgrendelen, en door.
Ideaal om op een dagrit zonder koffers te rijden en toch wat te drinken en een broodje weg te stoppen. En je telefoon. En sleutels. En powerbank. En...
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Allright duidelijk. Nee het geplof was zeker niet beschaafd, het was vrij hard. Daarom juist best of both. Vrij beschaafd voor het grootste gedeelte met wat bangers voor de fun.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:05:
@gebruikershaes Gewoon rijker afstellen lijkt me? Er moet onverbrande benzine in de uitlaat komen voor die plofjes. Dat doet mijn Tracer nu ook, zeker bergaf met het gas volledig dicht. Dat is ontstaan toen ze een software update hebben gedaan waardoor die vooral in de lagere toeren wat rijker is afgesteld. (Daarvoor kon die in bepaalde situaties afslaan, been there)
Dat wil overigens niet zeggen dat dat geplof óók beschaafd klinkt, het zijn immers explosies.
Dus ja, mijn motor doet dat ook, af fabriek. Maar helemaal happy ben ik er nou ook weer niet mee.
Pics or it didn’t fucking happenedTweakerVincent schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:03:
Dat laat me denken aan een maatje van me laatst. Een R1250RT gekocht. Triple black, dus met zo'n beetje alle opties er op. Op dinsdag ophalen (op maandag is die dealer gesloten.TweakerVincent schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:03:
> Dan zien we u wel verschijnen voor de 1000 km beurt
< Prima, ik wil direct een afspraak maken!
> We hebben plek vanaf half september
< Ik dacht meer aan komende dinsdag...
>

> Ja, nee, meneer. Zo werkt dat niet he.

< Ook goed, deze motor gaat gebruikt worden voor woon-werk verkeer, zo'n 600km in de week. Er resteren deze week nog 3 dagen, en zondag ga ik ook rijden... Dan staan er 1000km op. Dus als jullie me een leenmotor ter beschikking stellen tot die tijd, is dat ook goed.
> ...
> Dinsdag 10 uur, schikt dat?
How het is ook niet mijn keuze maar zoals BMW hem in de markt zet.noes schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:35:
[...]
GSA is veel zwaarder dan de normale GS, dus zou die lekker laten staan. Tenzij je 500km geen tankstation denkt tegen te gaan komen.
GS gelande Strasse
GSA gelande Strasse adventure.
Maar ben het met je eens dat een GSA niet echt voor het serieuze offroad geschikt is alhoewel sommigen er echt wel goed mee overweg kunnen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
True, de langere veerwegen en extra valbescherming zullen zeker van pas komen offroad. Maar het extra gewicht dan weer niet. Hoewel ik me afvraag of een standaard GS met de extra valbescherming en upgraded vering niet vrijwel even zwaar is met een gelijke hoeveelheid benzine mee.harley schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:01:
[...]
How het is ook niet mijn keuze maar zoals BMW hem in de markt zet.
GS gelande Strasse
GSA gelande Strasse adventure.
Maar ben het met je eens dat een GSA niet echt voor het serieuze offroad geschikt is alhoewel sommigen er echt wel goed mee overweg kunnen.
Maar ik ga toch niet écht offroad, een gravelweggetje of bospaadje kan met vrijwel iedere motor wel (supersports krijgen het wel snel moeilijk). En daarom heb ik ook een R1250RS en niet de R1250GS

Toen dat allemaal nog kon……reden ze bij de pliessie de motoren in door op en neer naar Parijs te rijden voor koffie en een croissant…..i shit you notDrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:30:
[...]
Dat laat me denken aan een maatje van me laatst. Een R1250RT gekocht. Triple black, dus met zo'n beetje alle opties er op. Op dinsdag ophalen (op maandag is die dealer gesloten.
>![]()
![]()
> Ja, nee, meneer. Zo werkt dat niet he.En u mag absoluut NIET over die 1000km heen voor de garantie, dat u het weet!
< Ook goed, deze motor gaat gebruikt worden voor woon-werk verkeer, zo'n 600km in de week. Er resteren deze week nog 3 dagen, en zondag ga ik ook rijden... Dan staan er 1000km op. Dus als jullie me een leenmotor ter beschikking stellen tot die tijd, is dat ook goed.![]()
> ...

Da's ook een flauwe dealer. Toen ik mijn RS kocht maakten ze wel een gaatje voor me bij de 1k beurt (die ik overigens bij de aankoop tot €0 had onderhandeld).DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:30:
[...]
Dat laat me denken aan een maatje van me laatst. Een R1250RT gekocht. Triple black, dus met zo'n beetje alle opties er op. Op dinsdag ophalen (op maandag is die dealer gesloten.
>![]()
![]()
> Ja, nee, meneer. Zo werkt dat niet he.En u mag absoluut NIET over die 1000km heen voor de garantie, dat u het weet!
< Ook goed, deze motor gaat gebruikt worden voor woon-werk verkeer, zo'n 600km in de week. Er resteren deze week nog 3 dagen, en zondag ga ik ook rijden... Dan staan er 1000km op. Dus als jullie me een leenmotor ter beschikking stellen tot die tijd, is dat ook goed.![]()
> ...
ik wil hier nog even op terugkomen, waarom niet?Joris748 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:01:
[...]
Ja, ik heb een goede tip: niet bij zoveel motorzaken offerte aanvragen. Die lui kennen elkaar allemaal.
ik heb 950 euro van de prijs afgekregen, simpelweg door wat rond te bellen?
half uurtje werk
[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 20-08-2023 00:13 ]
Als een dealer mij gaat dreigen over garantie, zoek ik een ander op. Op nota bene een motor die gewoon echt gebruikt wordt waar ie voor gemaakt is..DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:30:
[...]
>![]()
![]()
> ...
Dat business model vind ik zooo 2005.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ook van Yamaha trouwens, en dat is eigen ervaring. Ik laat mijn motor niet bij de dealer onderhouden maar bij een zelfstandige monteur in de buurt.
Die houdt zich netjes aan de voorschriften van Yamaha, gebruikt Yamaha onderdelen die hij bij diezelfde dealer haalt, en levert dusdanige kwaliteit dat die dealer hem graag in dienst wil hebben.
Toen ik mijn vorige motor inleverde zonder onderhoudsboekje, want die had ik niet erbij gekregen bij aankoop, deden ze moeilijk bij de onderhandeling.
En dan tóch gaan dreigen dat mijn garantie vervalt omdat mijn motor alleen bij terugroepacties de dealer ziet en verder nooit.

Het zou niet mogen uitmaken of ik naar de ene Honda dealer ga of de ander (vanuit de consument gezien) maar er zijn zelfs dealers die daar moeilijk over doen.
Dealers willen gewoon garantie van inkomsten. In ruil voor wat geruststelling, want veel meer dan dat betekent garantie niet.
Ik zeg niet dat het complete onzin is(klein beetje dan
Blij dat ik van het meeste onderhoud af ben.
Probeer eens koppeling in en dan gas los.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:47:
Zo fun is dat niet, wil je rustig langs wat paarden rijden en draai je je gas dicht. PLOF BOEM BANG!
Dus ja, mijn motor doet dat ook, af fabriek. Maar helemaal happy ben ik er nou ook weer niet mee.
Dan heeft de motor geen weerstand en ontstaan die plofjes niet.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Heb je verschillende rij-modi?DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:47:
Zo fun is dat niet, wil je rustig langs wat paarden rijden en draai je je gas dicht. PLOF BOEM BANG!
Wil ook nog wel verschil geven in hoe hier mee omgegaan wordt
Even kort vol gas en dan klein beetje gas en dan is het meestal 2 goede ploffen en 2 kleintjes 😆
Ideaal als Henny en Truus weer eens het gehoorapparaat niet in hebben op de fiets.
Dan zou ik je alsnog niet horen hoorkneusteun schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:11:
Hier ook standaard plofjes.
Even kort vol gas en dan klein beetje gas en dan is het meestal 2 goede ploffen en 2 kleintjes 😆
Ideaal als Henny en Truus weer eens het gehoorapparaat niet in hebben op de fiets.
Of als je me al platgereden hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 20-08-2023 13:17 ]
Gamertag: timmie271
Weekendje wezen kamperen in België met wat vrienden (Westmalle
Route is normaal 1,5 uur over de snelweg, maar op standje 'superspannend' wist hij me toch bijna 5 uur bezig te houden om geheel binnendoor vanuit de Haarlemmermeer naar Malle te sturen.
Heerlijk weer, 3 pontjes gepakt en uiteraard weer stukken Nederland voor 't eerst ontdekt
![]() | ![]() | ![]() |
Nee hoor alles is gewoon helemaal stock, dus best wel stil.timmie271 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:17:
[...]
Dan zou ik je alsnog niet horen hoor
Of als je me al platgereden hebt.
Met die plopjes kan je mooi even iemand erop attenderen dat je er bent. Ook bij file rijden bijvoorbeeld.
:strip_exif()/f/image/81pKgAvcZc7z4ByjxKVCZoFE.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste 800km staan op de multistrada..! Of in mijn geval meer een unistrada
Heerlijk twee dagen met vrienden door de Alpen gereden. Toch elke dag van 09:00 tot 21:00 weg geweest. Veel foto’s gemaakt en ook veel gefilmd tijdens het rijden. De foto hier is bij Lai da Marmorera gemaakt, prachtig daar. Ook Chur wat iets verder op is kan ik aanraden.
(Voor de scherpe kijker, ik heb de vlag van EWZ en een verbodsbord even snel weg weggehaald)
Ik blijf me toch verbazen over die Duitsers: vele dorpjes (en grotere dorpen) waarvan alle restaurants/hotels dicht zijn op een zaterdag midden augustus. Gelukkig is er altijd dat ene Gasthaus waar nog gerookt wordt en het interieur nog uit de jaren '60 stamt; de worsten zijn daar ten minste het lekkerst.
Het was onwijs heet/plakkerig (maar ja ATGATT), maar dit smaakt naar meer!
:strip_exif()/f/image/vheaUBApN5XSI2187D4i3NeQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Half uurtje rijden, 3,5 uur op een terrasje posen. Zoals het heurt 😌A13X schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:16:
[...]
4uur 115km? Dat is nog geen 30km/u gemiddeld, geef eens gas joh
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zocht het nog even dichter bij huis.
Na een professionele en daarna m'n eigen poging m'n pak te fixen, heb ik het helemaal gehad met klitteband
Toen maar in de freesmachine en draaibank geklommen (of zoals m'n vrouw steeds zegt: draaitafel)
/f/image/wkN4psm4GC6yBfSMJb5bXg5G.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7qdiv3GxBKnS7f07YV5eOakh.png?f=user_large)
Omdat het al later werd het haakje niet gestikt, maar met 4 2mm boutjes vastgezet, daarna even flink getest
Ook met volle camelbak hoef ik nu niet steeds de sluiting opnieuw vast te maken als ik ook maar eventjes omkijk of ff gas geef
Redelijk gebruiksvriendelijk ook trouwens, hoef ik denk ik niet eens m'n V2 te proberen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/gtlfZmFefKa4XijdLRzOiVKx.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 21-08-2023 10:07 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Toevallig net een tas uit die serie gehaald. Die van mij is nog een slagje groter. Net van het weekend de tankring op de motor gesleuteld. Was nog wel even passen en meten met de Zumo XT - je kunt wat spelen met de posititie van de tas - maar 't is allemaal gelukt. Op de agenda nog een klein beurtje en wil ook alvast eens kijken hoe ik de bagagerol het best op de CB kan bevestigen. Zat er zelf aan te denken om er een anti slip matje onder te leggen. Die dient dan gelijk als een beetje bescherming voor m'n motor. Iemand ervaring mee?ibothead schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:41:
[...]
ik raad je dan met een nieuwe motor een sw motech tanktas met tankring aan https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10067547
[Afbeelding]
Trouwens wel goed om te lezen dat je die regenhoes niet zo snel nodig hebt
Monostradakevintjeb schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 00:13:
[Afbeelding]
De eerste 800km staan op de multistrada..! Of in mijn geval meer een unistrada.
Mijn vriendin heeft op haar SV vorige week een givi scherm gezet en ze is er zeer content mee. De wind is nu van haar borst en kin verplaatst naar net bovenkant helm waardoor ze minder last van haar nek heeft. Zat er in 10 min op dus vrij eenvoudig te monteren ook.Inperiosus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:48:
Afgelopen weekend voor het eerst sinds we onze motoren hebben een weekendje weg richting de Eiffel/Luxemburg gedaan. Over de snelweg richting Düren en vanaf daar binnendoor lekker sturen tussen Nideggen-Schleiden-Stadtkyll-Prüm-Vianden. Zaterdagochtend heen, zondag weer terug; toch een goeie 850 km gereden (en vrouwlief op de SV650 zonder schermpje).
Ik blijf me toch verbazen over die Duitsers: vele dorpjes (en grotere dorpen) waarvan alle restaurants/hotels dicht zijn op een zaterdag midden augustus. Gelukkig is er altijd dat ene Gasthaus waar nog gerookt wordt en het interieur nog uit de jaren '60 stamt; de worsten zijn daar ten minste het lekkerst.
Het was onwijs heet/plakkerig (maar ja ATGATT), maar dit smaakt naar meer!
[Afbeelding]
Goeie, is het de GIVI A3111? Die ziet er ook nog eens niet slecht uit!kneusteun schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:46:
[...]
Mijn vriendin heeft op haar SV vorige week een givi scherm gezet en ze is er zeer content mee. De wind is nu van haar borst en kin verplaatst naar net bovenkant helm waardoor ze minder last van haar nek heeft. Zat er in 10 min op dus vrij eenvoudig te monteren ook.
ik zou voor de 1200 GS gaan als het budget het toelaat.. met name vanwegen de vering en vermogen op de snelweg..c-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
1200GS doet het prima off road en op de weg heb je echt veel meer motor is mijn indruk altijd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
M'n 790 Duke doet het ook als hij goed warm is, gas los en dan plopt en pruttelt hij lekker.gebruikershaes schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:55:
Zojuist kwam er een Duitser voorbij met een ktm 990 adventure. Helemaal standaard zo te zien. Klonk mooi diep en beschaafd, maar als die gas losliet dan kwamen er boel mooie klapjes uit. Best of both worlds, klinkt beschaafd op het gas, maar toch een beetje geroffel en geplop. Hoe krijg je dat voor elkaar? Die plopjes had ik op m’n duc ook, maar achteraf gezien was die asociaal luid.
"Don't let your dreams be memes"
Net terug van vakantie (zonder motor). Hier in zuid-west Duitsland is het deze week 30+ graden, dus ik laat de motor nog even staan. Volgende week maar weer.
Mijn dochter wou ook eens mee kamperen op de motor.. zo het geschieddesteveman schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:05:
Hoop rezigers zo te zien
Ik zocht het nog even dichter bij huis.
/f/image/vkxyuoHQUCRZCW7yhn5VtBFY.png?f=fotoalbum_large)
let op de super high tech rugsteun
/f/image/houhNnKVDZSgUzEvkOPUMvhr.png?f=fotoalbum_large)
Onderweg wat regen maar bij aankomst op camping (in het donker) was het gelukkig droog..
/f/image/UHXgZ0fZppvaKRww3NSod6zO.png?f=fotoalbum_large)
lekker modderig pad naar de campsite.. 2-up met volle bepakking is dat wel even anders dan in je eentje op lege motor..
/f/image/bngOLXmQooPYWLuISATxJaRk.png?f=fotoalbum_large)
Zaterdag een ritje gemaakt naar de kust via Corfe Castle.
/f/image/Fo4e2m2oYI3eVVHUDI8GazLa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5j88SG2IIVZIRMJdegBuMLKZ.png?f=fotoalbum_large)
Dochter was ooit met schoolreisje al eens bij Durdledoor geweest maar toen mochten ze niet zwemmen.. dat hebben we nu maar even recht gezet
/f/image/hnBDBYth7So5MwEacYBE85Zk.png?f=fotoalbum_large)
Op campsite onder genot van een kampvuurtje kopje soep gegeten..
/f/image/JBCtvfjQxvdRGJHcu8jJeuyR.png?f=fotoalbum_large)
En gezwommen in de rivier en wezen 'tuben' (met binnenband de rivier afdrijven
/f/image/eZSad2e5ZPTSJBuudTYG2G9n.png?f=fotoalbum_large)
marshmellow roasteren hoort er natuurlijk bij.
/f/image/p5bLwmE4nBHNomlPeQ6Ttvpu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nWauCB9WVvZKSwAJO7gOIDqJ.png?f=fotoalbum_large)
Op terug weg via StoneHenge.. of zoals dochter zei: why do people pay to see some stones??
/f/image/byLvtQ6pwkU6wdRknKCBLOSU.png?f=fotoalbum_large)
Er zitten wel vreemde monsters daar!
Ja volgens mij was dat hem.Inperiosus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Goeie, is het de GIVI A3111? Die ziet er ook nog eens niet slecht uit!
Lijkt enorm maar viel achteraf best wel mee.
Dat laatste ziet eruit als het resultaat van een valpartij.... Hopelijk valt het mee?ToolkiT schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
Mijn dochter wou ook eens mee kamperen op de motor.. zo het geschiedde
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onderweg wat regen maar bij aankomst op camping (in het donker) was het gelukkig droog..
[Afbeelding]
lekker modderig pad naar de campsite.. 2-up met volle bepakking is dat wel even anders dan in je eentje op lege motor..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dochter was ooit met schoolreisje al eens bij Durdledoor geweest maar toen mochten ze niet zwemmen.. dat hebben we nu maar even recht gezet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En gezwommen in de rivier en wezen 'tuben' (met binnenband de rivier afdrijven![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op terug weg via StoneHenge.. of zoals dochter zei: why do people pay to see some stones??![]()
[Afbeelding]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
nope is resultaat van hogedrukspuitLord_T schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:43:
[...]
Dat laatste ziet eruit als het resultaat van een valpartij.... Hopelijk valt het mee?
Plastidip gaat er af (was beschadigd).. dus met schoonspuiten gekeken of dit werkte en idd het werkt.. zo kan ik makkelijk strips eraf halen
Geweldige trip, mooie ervaring!ToolkiT schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En gezwommen in de rivier en wezen 'tuben' (met binnenband de rivier afdrijven![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op terug weg via StoneHenge.. of zoals dochter zei: why do people pay to see some stones??![]()
[Afbeelding]
Gisteren op een verjaardag ook even een tijdspad voor onze dochters en nichtje uitgestippeld:
Als je 4 jaar wordt mag je naar school
Als je 5 jaar wordt krijg je oorbellen
...
Als je 10 jaar wordt mag je bij papa (of ome Joris748) achterop de motor
Van dat laatste werden ze wel heel enthousiast, tot afgrijzen van schoonmoeder
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
hahahaha jurassic park lokaties even aangedaan! JE ziet meteen wat het doet met je motorToolkiT schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

ik sluit me aan bij @ToolkiT voor de 1200.c-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
Als voormalig eigenaar van een 1150GS Adventure kan ik je uit eerste hand vertellen dat een zware boxer uit de klei trekken echt niet grappig is na een zware intensieve rit offroad.
Als je dat niet gewend bent is ook een relatief eenvoudig stukje offroad best een opgave.
Ook het thuis manouvreren met de 1200 is, ondanks een lager zwaartepunt, een iets grotere opgave dan met een lichtere fiets (ik heb ook 2 stuks F650GS gehad voor offroad.)
Toch raad ik je aan de de 1200 te gaan omdat je voornamelijk woonwerk zegt te willen doen.
Cardan-as FTW
Zo'n 1200 rijd ook domweg fenomenaal met zijn paralever voorvork, dat is echt subliem.
Net als met de zithoogte (daar kunnen we zo niks over zeggen in jouw geval) moet je wel even rekening houden met jouw "stats". Ben je 1.73 en 65 kilo dan ziet de wereld er anders uit dan met 1.86m en 90kilo.
Het verlagen van mijn GSA met een set WIlbers schokbrekers deed 2 x zeer........aan mijn ego en mijn knip
Maar eigenlijk wordt het een optelsom van proefrijden, budget en aanbod*
*ik kijk ook naar een 1200GS maar het aanbod is karig zodra je wat wensen (fris bouwjaar, max 3 eigenaren, spaakwielen) hebt en vanwege de populariteit betaal je echt wel dik een opslag.
succes met je zoektocht, benieuwd wat je bevindingen zijn
kardan was ik nog vergeten.. dat is voor woon-werk een game changer!Fraggert schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:
[...]
ik sluit me aan bij @ToolkiT voor de 1200.
Als voormalig eigenaar van een 1150GS Adventure kan ik je uit eerste hand vertellen dat een zware boxer uit de klei trekken echt niet grappig is na een zware intensieve rit offroad.
Als je dat niet gewend bent is ook een relatief eenvoudig stukje offroad best een opgave.
Ook het thuis manouvreren met de 1200 is, ondanks een lager zwaartepunt, een iets grotere opgave dan met een lichtere fiets (ik heb ook 2 stuks F650GS gehad voor offroad.)
Toch raad ik je aan de de 1200 te gaan omdat je voornamelijk woonwerk zegt te willen doen.
Cardan-as FTW![]()
![]()
Zo'n 1200 rijd ook domweg fenomenaal met zijn paralever voorvork, dat is echt subliem.
Net als met de zithoogte (daar kunnen we zo niks over zeggen in jouw geval) moet je wel even rekening houden met jouw "stats". Ben je 1.73 en 65 kilo dan ziet de wereld er anders uit dan met 1.86m en 90kilo.
Het verlagen van mijn GSA met een set WIlbers schokbrekers deed 2 x zeer........aan mijn ego en mijn knip![]()
![]()
Maar eigenlijk wordt het een optelsom van proefrijden, budget en aanbod*![]()
*ik kijk ook naar een 1200GS maar het aanbod is karig zodra je wat wensen (fris bouwjaar, max 3 eigenaren, spaakwielen) hebt en vanwege de populariteit betaal je echt wel dik een opslag.
succes met je zoektocht, benieuwd wat je bevindingen zijn
Die 'beschadiging' op de tank lijkt net een flinke deuk. Daar krijg je vast veel vragen over onderweg.
Genig die tassen onder de cilinders, of zijn het valprotectors?
er zit ook een soort van deuk in de vorm van de tank..Jolke schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:21:
Leuke trip, @ToolkiT!
Die 'beschadiging' op de tank lijkt net een flinke deuk. Daar krijg je vast veel vragen over onderweg.
Genig die tassen onder de cilinders, of zijn het valprotectors?
Die tassen zijn idd multifunctioneel
Er zitten dus wel wat modellen tussen die goed afgeragd zijn.
Klopt ja, een aantal van die personen met roof boxers zijn overgestapt van de MP3 naar oa GS'jes ja.kneusteun schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:13:
sinds die wheelietime gasten ook op 1200GS(a)'s rijden is het tweedehands aanbod ook iets waar ik scherp op zou zijn.
Er zitten dus wel wat modellen tussen die goed afgeragd zijn.
De meeste volgens mij wel met een beschermer voor de grote teen bij het schakelen met de slippers.
Ik snap alleen niet waarom tracks beter zijn dan routes met gpx en garmin xt2. Ik had een rondje net van 98 km met tracks maar werkte voor geen meter. Geen navigatie, alleen een lijn die je moet volgen??? En startpunt opzoeken was ook gedoe. Toen maar een route van gemaakt en dat ging prima tot ik wat ging eten. Ging nog niet helemaal goed met oppakken route. Morgen in verdiepen.
Wel erg gaaf allemaal.
Ik hoorde van een vriend dat de Utrechtse heuvelrug een route heeft met haarspeldbochten (via motorroutes.nl) die wil ik ook gaan testen
en ik kan nergens vinden wat gpx 1.1 is tov normale?
van de week maar ff ergens een hotel pakken en 2 daagse trip maken
en snelweg begint te wennen, gisteren A4 met 5 banen in het donker met drukte vond ik nog wel spannend maar rustigere wegen gaan prima nu.
[ Voor 12% gewijzigd door TweakerVincent op 21-08-2023 21:14 ]
Sindsdien werkt mijn pa met Tracks en dus ik ook. Die track trekt gewoon een lijntje langs coördinaten ongeacht of daar een weg ligt of niet. Maar ik heb nog nooit door toedoen op de heide of door een akker gereden omdat de track dat tegen mij zei, dat komt omdat ik bij het uitzetten van de track met myroute al rekening houdt met de TomTom-kaart die in mijn TomTom geladen is.
Een gpx kan zowel een route bevatten als een track. Min TomTom kan prima links rechts aangeven bij een track. De gpx versies ben ik niet bekend mee. Versie 1.1 werkt goed op mijn TomTom dus ik neem altijd die.
Bij een Garmin is het ook heel belangrijk om de optie “automatisch herberekenen“ uit te schakelen wanneer je een track rijdt. Op het moment dat dit wel aanstaat en je wijkt van de route af om wat voor reden dan ook, wordt je track ineens herberekend naar het eindpunt van de track met de dan geldende instellingen (dus weer snelste route, kortste route of wat dan ook).
Het verschil tussen GPX versie 1 en 1.1 is dat die laatste domweg meer informatie kan bevatten.
In de basis is het om een vooraf gemaakte route zo waarheidsgetrouw in je navigatie te krijgen het beste om gebruik te maken van de track, waar een GPX bestand inderdaad zowel een track als een route kan bevatten.
Zelf rij ik met een TomTom, omdat die toevallig al op mijn motor zat, mijn pa rijdt met een oude Garmin Zümo 660 en als ik de track goed naloop (en oké, het kaartmateriaal een beetje up to date is) rijden we dezelfde route. Mijn pa krijgt ook zeker gewoon netjes aanwijzingen bij het rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door JRBonenberg op 21-08-2023 22:37 ]
Wanneer wel niet betalen met digitale app? Wordt allemaal niet echt duidelijk wat ik vind via google
En thanks voor garmin uitleg en tracks
[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 21-08-2023 23:32 ]
Misschien een beetje een "domme vraag"; maar als ik het goed zie heb een quick-UP-shifter (is standaard), maar ik zie ook geen "blipper" onderdelen als ik het goed zie? Of wel? Zodat ik ook zonder koppeling omlaag kan?
En als je een blipper op een 899 (oid) gebruikt, zie je dat dan ook ergens in je electronica/ software op het dashboard terug? , net zoals DQS?
(-Weet iemand waar het rode stekkertje voor is die je ziet op de close up van de rechterkant?
Zie afb:
LINKS, (zie geen geen blipper "stangetje?)
:strip_exif()/f/image/LUUKGQ8tlAXFG6dQWV7WbjhC.jpg?f=fotoalbum_small)
RECHTS:
:strip_exif()/f/image/3OSDbzygzn2KVvGLdzRa3w4A.jpg?f=fotoalbum_medium)
(Rechtsboven op onderste pic zie je t stekkertje. Of ging die eerst naar de uitlaat? Naar de uitlaat "kleppen"? (Die zijn van mn motor af. Of naar een "uitlaatservo mss?))
Edit;
Laatst deze kwijt geraakt doordat de garage (waar ik een service reset heb laten terug zetten/ weghalen) het kapje niet goed had vast gezet:
:strip_exif()/f/image/8ZinmuuEBSMZZAvrYwjvwyt3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dus in China bij Ali een rode en zwarte besteld voor in totaal 50 euro. (origineel kapje kost 177)
De zwarte zat niet helemaal goed:
:strip_exif()/f/image/OyuIXS4QFLOPg3edxhoL14qk.jpg?f=fotoalbum_medium)
Maar de rode wel,
:strip_exif()/f/image/AEEhzKBI2QHTaP53KXQm8IVE.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gelukkig!!☺️
Heb de laatste maand 1000 km gereden en de motor wat leren kennen. En heb m inmiddels van de 100pk WET stand afgehaald en op 150pk SPORT gezet. Op zich valt dat nog wel mee. Met mijn postuur (1.93, ~100kg(?))... ☺️ Ook beetje aant experimenteren met de engine braking setting. (EBS?)
Heb m nu op 3 staan. Dat schijnt het minste engine braking te geven en --- het meest. (Je zou denken dat --- helemaal uit zou zijn en dan 1 het meest... Maar ik merk niet superveel verschil tussen 3 en ----.
EB mag van mij zo laag mogelijk. Of (bijna) "uit".
[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 21-08-2023 23:57 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hieronder nog de link naar de route op MyRouteApp (MRA).
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/327674?mode=share
Ongeveer 600 Km gereden (vanaf Nijmegen naar Slenaken en dan de route). Krijg na verloop van tijd wel last van mijn rug. Draag al wel een eenvoudige niergordel maar dat helpt schijnbaar niet voldoende. Iemand een tip/advies?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YBj9zdEH8XiuG7UG6LlFuUHw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qh2B9GWetaq7gmxucHP6j9H8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rZAEzA7yEG1DbNQBsgYp8rUu.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door MichielK71 op 22-08-2023 11:34 ]
Zolang je de motor niet hinderlijk plaatst op de stoep wordt het gedoogd.TweakerVincent schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:31:
Ik snap het parkeerbeleid niet. Stel ik ga morgen naar Leiden Centrum, waar gooi ik mijn bike neer? Moet ik per gemeente het beleid gaan opzoeken op internet? Of hopen dat het gedoogd wordt en zomaar ergens netjes neerzetten? Op stoep of tussen parkeerplekken?
Wanneer wel niet betalen met digitale app? Wordt allemaal niet echt duidelijk wat ik vind via google
Je hebt de nieuwe! Gaaf!MichielK71 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:12:
Gisteren een rit gemaakt in de Eifel regio. Gestart in Slenaken. Het is de TTT 2015 04 route Slenaken Prüm Slenaken. Gezien de tijd niet helemaal uitgereden maar wel een toffe rit gehad. Alleen het eerste stuk van de route vond ik wat minder. Daar reed je door wat Belgische dorpjes en dat schiet niet op.
Ongeveer 600 Km gereden (vanaf Nijmegen naar Slenaken en dan de route). Krijg na verloop van tijd wel last van mijn rug. Draag al wel een eenvoudige niergordel maar dat helpt schijnbaar niet voldoende. Iemand een tip/advies?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoezo, je ziet toch gewoon duidelijk de qs-sensor zitten bij de schakelas? Maar voor zover ik weet heeft een 899 standaard geen blipper. Dus tenzij de vorige eigenaar er wat aan heeft gedaan (los van de mooie rearset) zal ie dat nu nog steeds niet hebben.Format-C schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:32:
Hallo mensen.
Misschien een beetje een "domme vraag"; maar als ik het goed zie heb een quick-UP-shifter (is standaard), maar ik zie ook geen "blipper" onderdelen als ik het goed zie? Of wel? Zodat ik ook zonder koppeling omlaag kan?
En als je een blipper op een 899 (oid) gebruikt, zie je dat dan ook ergens in je electronica/ software op het dashboard terug? , net zoals DQS?
(-Weet iemand waar het rode stekkertje voor is die je ziet op de close up van de rechterkant?
Zie afb:
LINKS, (zie geen geen blipper "stangetje?)
[Afbeelding]
RECHTS:
[Afbeelding]
(Rechtsboven op onderste pic zie je t stekkertje. Of ging die eerst naar de uitlaat? Naar de uitlaat "kleppen"? (Die zijn van mn motor af. Of naar een "uitlaatservo mss?))
Edit;
Laatst deze kwijt geraakt doordat de garage (waar ik een service reset heb laten terug zetten/ weghalen) het kapje niet goed had vast gezet:
[Afbeelding]
Dus in China bij Ali een rode en zwarte besteld voor in totaal 50 euro. (origineel kapje kost 177)
De zwarte zat niet helemaal goed:
[Afbeelding]
Maar de rode wel,
[Afbeelding]
Gelukkig!!☺️
Heb de laatste maand 1000 km gereden en de motor wat leren kennen. En heb m inmiddels van de 100pk WET stand afgehaald en op 150pk SPORT gezet. Op zich valt dat nog wel mee. Met mijn postuur (1.93, ~100kg(?))... ☺️ Ook beetje aant experimenteren met de engine braking setting. (EBS?)
Heb m nu op 3 staan. Dat schijnt het minste engine braking te geven en --- het meest. (Je zou denken dat --- helemaal uit zou zijn en dan 1 het meest... Maar ik merk niet superveel verschil tussen 3 en ----.
EB mag van mij zo laag mogelijk. Of (bijna) "uit".
Mooie nieuwe AlpMichielK71 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:12:
Gisteren een rit gemaakt in de Eifel regio. Gestart in Slenaken. Het is de TTT 2015 04 route Slenaken Prüm Slenaken. Gezien de tijd niet helemaal uitgereden maar wel een toffe rit gehad. Alleen het eerste stuk van de route vond ik wat minder. Daar reed je door wat Belgische dorpjes en dat schiet niet op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En je rug, spieren kweken..
Kan het niet veel mooier maken, die nier gordel gaat juist averechts werken denk ik zo.
Ik krijg ook wel last van mijn onderrug, met name omdat mijn normale zithouding met een bolle rug is. En op de motor wordt ik ineens in een houding "gedwongen" waarbij ik een holle rug heb.
Dat gaat na een paar dagen ook pijn doen.
Beetje op letten door soms moet willig met bolle rug te gaan zitten helpt bij mij.
Oh PS ik leef nog..
Afgelopen vrijdag thuis gekomen van mijn weekje op de motor.
Teaser:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OWwKX2mXPs7EFpIAOFcbTHNM.jpg?f=user_large)
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die plopjes kwamen er bij mijn KTM pas nadat ik de kat eruit had gehaald. Ook met standaard uitlaat bescheiden plopjes.gebruikershaes schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:55:
Zojuist kwam er een Duitser voorbij met een ktm 990 adventure. Helemaal standaard zo te zien. Klonk mooi diep en beschaafd, maar als die gas losliet dan kwamen er boel mooie klapjes uit. Best of both worlds, klinkt beschaafd op het gas, maar toch een beetje geroffel en geplop. Hoe krijg je dat voor elkaar? Die plopjes had ik op m’n duc ook, maar achteraf gezien was die asociaal luid.
K to the KillaZ
Yay, lekkere foto al.
Benieuwd naar het verhaal weer
Ik weet niet anders dan dat bij de officiele Ducati Quickshifter + Blipper je in je dashboard "DQS U/D" krijgt te zien, zo heb ik het op mijn Monster 821 ook. Als je er enkel "DQS" ziet staan, heb je enkel een Quickshifter (up dus).Format-C schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:32:
Maar is toch makkelijk uit te proberen? Als je met een beetje beleid bij het gas dicht wat druk op je schakelpookje zet om terug te schakelen, merk je vanzelf of de motor gaat revmatchen en terugschakelt. Als er niks gebeurd, dan heb je geen blipper. Maar naar mijn weten heeft een Panigale 899 enkel een Quickshifter en geen Blipper.
kleine toegift nog even over deze wielformaten.c-nan schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:08:
21" inch is heer en meester in het terrein, vooral in los spul spoort dat makkelijker dan 19" en het hobbelt makkelijker over al die omgevallen boomstammen die je gaat tegenkomen
Maar........niemand hier rijdt als Pol Tarres.
De bandenkeuze in 21" is ook een stuk beperkter en meestal dan ook meteen meer offroad georiënteerd.
Ik scheurde op TKC80's door BE heen op weg naar de Noord-Franse bossen voor een dagje blubberen en ik kan je zeggen dat als jij 90% wil woonwerken, dan wil jij naar een 80/20 band.
Uiteindelijk is een 2de velgenset nog een optie (duur geintje) maar dan zit je nog steeds met een 21incher voor je woonwerk.
19" lijkt mij in 99% van de offroadrijders meer dan afdoende, ook met straatwerk stuurt een 19incher veel fijner.
En ja, ook met 21' rijden mensen de stepjes aan de grond, hou alleen wel in je achterhoofd dat dat minstens zeer geoefende rijders zijn of zelfs pro's die voor marketing ingehuurd worden zoals Adam Riemann.
Dat soort gasten rijden voor KTM, BMW, et cetera.
Ik wil ook wel de hele dag in de Aussie outback rondknallen op een gesponsorde Uber-kitted GS van 40 ruggen.

Feit is dat ik 's ochtends in mijn Fabia kruip en naar het gemeentehuis forens

Tenere 700 en een zijn warhorse xrv750
Is er nog animo om met een paar tweakers keer stuk TET te doen?
Als er veel animo is kunnen we misschien in groepen van 4 ofzo doen.
Poll: Tweakers TET rit
• Ja
• Nee
• Ander idee...
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Edit: dit gaat iets sneller dan ik had verwacht, nu al 6 man zou 7 zijn incl. mijzelf.
[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 22-08-2023 09:27 ]
Voor straatwerk is een 19" voorwiel prima (zoals de Multistrada V2). Het loggere insturen op hoge snelheden ten opzichte van een 17" voorwiel, compenseer je gemakkelijk met de hefboom van het grote stuur.Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:50:
[...]
kleine toegift nog even over deze wielformaten.
21" inch is heer en meester in het terrein, vooral in los spul spoort dat makkelijker dan 19" en het hobbelt makkelijker over al die omgevallen boomstammen die je gaat tegenkomen.
Maar........niemand hier rijdt als Pol Tarres.![]()
De bandenkeuze in 21" is ook een stuk beperkter en meestal dan ook meteen meer offroad georiënteerd.
Ik scheurde op TKC80's door BE heen op weg naar de Noord-Franse bossen voor een dagje blubberen en ik kan je zeggen dat als jij 90% wil woonwerken, dan wil jij naar een 80/20 band.
Uiteindelijk is een 2de velgenset nog een optie (duur geintje) maar dan zit je nog steeds met een 21incher voor je woonwerk.
19" lijkt mij in 99% van de offroadrijders meer dan afdoende, ook met straatwerk stuurt een 19incher veel fijner.
En ja, ook met 21' rijden mensen de stepjes aan de grond, hou alleen wel in je achterhoofd dat dat minstens zeer geoefende rijders zijn of zelfs pro's die voor marketing ingehuurd worden zoals Adam Riemann.
Ik wil ook wel de hele dag in de Aussie outback rondknallen op een gesponsorde Uber-kitted GS van 40 ruggen.![]()
Feit is dat ik 's ochtends in mijn Fabia kruip en naar het gemeentehuis forens![]()
En dan nog is het de vraag wanneer je echt die hoge snelheden rijdt en daarbij ook hard wilt/moet insturen.
Een beetje motorrijder gooit dat ding gewoon ergens op de stoep, en dan zo zodat een eventuele rolstoel er ook nog makkelijk doorkan. Tipje voor betaald parkeerzones met scanauto's; soms scannen ze gewoon je kenteken ook als je op de stoep staat. Altijd kontje naar achter, aan de voorkant valt er niets te scannenTweakerVincent schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:31:
Ik snap het parkeerbeleid niet. Stel ik ga morgen naar Leiden Centrum, waar gooi ik mijn bike neer? Moet ik per gemeente het beleid gaan opzoeken op internet? Of hopen dat het gedoogd wordt en zomaar ergens netjes neerzetten? Op stoep of tussen parkeerplekken?
Is ook nog eens makkelijker wegrijden.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
ja, ja, ja, ja nou weten we het welkneusteun schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:59:
Riemann heeft toch gewoon de beste set![]()
Tenere 700 en een zijn warhorse xrv750
Ik heb ja gestemd......heb alleen geen GS nog.kneusteun schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:59:
Is er nog animo om met een paar tweakers keer stuk TET te doen?
Als er veel animo is kunnen we misschien in groepen van 4 ofzo doen.
Poll: Tweakers TET rit
• Ja
• Nee
• Ander idee...
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Voor de zekerheid ga ik nog even proefrijden op een K1200GT.......dan wordt mijn "ja' een "nee"natuurlijk
Dit......het is wel een kunst om even een plekje te zoeken waar je absoluut niet in de weg staat.geert_s schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
Een beetje motorrijder gooit dat ding gewoon ergens op de stoep, en dan zo zodat een eventuele rolstoel er ook nog makkelijk doorkan. Tipje voor betaald parkeerzones met scanauto's; soms scannen ze gewoon je kenteken ook als je op de stoep staat. Altijd kontje naar achter, aan de voorkant valt er niets te scannen
Is ook nog eens makkelijker wegrijden.
Denk niet alleen aan rolstoelers maar zorg ook dat je het slechtzienden en/of een geleidehond niet onnodig moeilijk maakt.
Parkeerwachters waren wel een stukje makkelijker, als je netjes staat kwam je prima weg zonder boete,
Zeker bij drukte is het kolder dat je motor een plek voor een auto in neemt.
Maar een scanauto is natuurlijk alleen maar een domme camera.
@TweakerVincent
Wel één haarspeldbocht op de Utrechtse Heuvelrug.TweakerVincent schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:11:
[...]
Ik hoorde van een vriend dat de Utrechtse heuvelrug een route heeft met haarspeldbochten (via motorroutes.nl) die wil ik ook gaan testen
[...]
Waar dan?
Ik heb begrepen dat dit vanaf de Zumo XT geen probleem meer is, maar ik heb 't nog niet uit kunnen proberen. Heb die van mij pas net.JRBonenberg schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:33:
Bij een Garmin is het ook heel belangrijk om de optie “automatisch herberekenen“ uit te schakelen wanneer je een track rijdt. Op het moment dat dit wel aanstaat en je wijkt van de route af om wat voor reden dan ook, wordt je track ineens herberekend naar het eindpunt van de track met de dan geldende instellingen (dus weer snelste route, kortste route of wat dan ook).
Haarspeldbochten op de Utrechtse heuvelrug? Waar dan?TweakerVincent schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:11:
Ik weet dat de Posbank er wel eentje heeft (gaap). Voor het echte werk kun je beter een weekendje Eifel plannen oid.
Maar de Posbank is geen onderdeel van de Utrechtse heuvelrug.rCk schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:31:
[...]
Gok dat die route dan Utrechtse Heuvelrug met de Posbank is, naar mijn weten is de Posbank de enige haarspeld die daar zit...?
[ Voor 38% gewijzigd door InZane op 22-08-2023 09:35 ]
Gok dat die route dan Utrechtse Heuvelrug met de Posbank is, naar mijn weten is de Posbank de enige haarspeld die daar zit...?Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Wel één haarspeldbocht op de Utrechtse Heuvelrug.
Waar dan?
Nee, dat klopt, dat is de Veluwe, maar je hebt wel veel routes waarbij je een combinatie van die twee rijdt..InZane schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Maar de Posbank is geen onderdeel van de Utrechtse heuvelrug.
Anyway, dat lijkt mij de enige optie...
[ Voor 35% gewijzigd door rCk op 22-08-2023 09:45 ]
Moet zeggen dat de overstap van 17" op een naked naar een 21" op een allroad mij nog erg meevalt. Rij er voor mijn gevoel niet veel langzamer mee. Zeker in Nederland kun je daar best lomp sportief mee rondrijden. Het is ook een combi met je vering. Heb je een standaard vrij slappe vering met weinig of geen verstelbaarheid dan ga je echt niet hard kunnen rijden. Op de Norden kan ik hem zacht maar ook goed hard zetten en dan kun je er veel beter sportief mee rijden.Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:50:
[...]
kleine toegift nog even over deze wielformaten.
21" inch is heer en meester in het terrein, vooral in los spul spoort dat makkelijker dan 19" en het hobbelt makkelijker over al die omgevallen boomstammen die je gaat tegenkomen.
Maar........niemand hier rijdt als Pol Tarres.![]()
Ik wil ook wel de hele dag in de Aussie outback rondknallen op een gesponsorde Uber-kitted GS van 40 ruggen.![]()
Feit is dat ik 's ochtends in mijn Fabia kruip en naar het gemeentehuis forens![]()
Om aan te vullen op je 2e set velgen verhaal, je kunt ook een 19" voorwiel naast je 21" erbij nemen. Moet je wel even kijken wat dat met je geometrie doet, maar vaak is dat geen probleem (of op te lossen). Aangepaste ABS ring erbij voor de juiste snelheid op je dashboard en je hebt een weg en offroad optie.
Awesome
Er zit als je vanuit Emminkhuizen het spoor over rijdt een bocht die licht op een haarspeld lijkt. (maar niet echt is)Jolke schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:21:
[...]
Wel één haarspeldbocht op de Utrechtse Heuvelrug.
Waar dan?
Als dat 'm niet is dan ben ik heel benieuwd waar deze haarspeld moet zijn want ik rij erg vaak in de omgeving!
Als dat alles is dan kun je beter doorrijden naar de PosbankChrizzie129 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
Er zit als je vanuit Emminkhuizen het spoor over rijdt een bocht die licht op een haarspeld lijkt. (maar niet echt is)
Ik zou juist zeggen, voor dat ene haarspeldbochtje op de Posbank kun je je beter de tijd en moeite van het heenrijden besparenInZane schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:04:
[...]
Als dat alles is dan kun je beter doorrijden naar de Posbank
Het is ook voor iedereen anders, het was ook meer bedoeld als algemeen praatje want ik kon moeilijk inschatten hoe het er voor stond bij @c-nan qua ervaring etcetera.A13X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:44:
[...]
Moet zeggen dat de overstap van 17" op een naked naar een 21" op een allroad mij nog erg meevalt. Rij er voor mijn gevoel niet veel langzamer mee. Zeker in Nederland kun je daar best lomp sportief mee rondrijden. Het is ook een combi met je vering. Heb je een standaard vrij slappe vering met weinig of geen verstelbaarheid dan ga je echt niet hard kunnen rijden. Op de Norden kan ik hem zacht maar ook goed hard zetten en dan kun je er veel beter sportief mee rijden.
Om aan te vullen op je 2e set velgen verhaal, je kunt ook een 19" voorwiel naast je 21" erbij nemen. Moet je wel even kijken wat dat met je geometrie doet, maar vaak is dat geen probleem (of op te lossen). Aangepaste ABS ring erbij voor de juiste snelheid op je dashboard en je hebt een weg en offroad optie.
een 19/21 wisselcombi is natuurlijk heel goed mogelijk maar dan heb je het wel over de meest exotische oplossing die er zo'n beetje is.......dat zie ik zelfs op het GS-forum nauwelijks gebeuren.
Daar zetten ze eerder nog een extra motor ernaast met wat meer offroadcpaciteiten
maar in ander nieuws......

ooeeeewhhhhhh...helaas conceptbike
Heb je daarna de binnenband weer op de velg gelegd?ToolkiT schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
...
[Afbeelding]
...
Voor haarspeldbochten kun je beter in het grensgebied van zuid Zuid Limburg beginnen met rijden en dan route naar de Eifel of Luxemburg plannen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Blijf dit ook nog een grappige build vinden. XTZ naar soort van enduro.
Edit:
Ben deze ook een keer in het wild tegengekomen

990 super enduro
[ Voor 33% gewijzigd door kneusteun op 22-08-2023 10:18 ]
Ik doe op de motor altijd een soort yoga cat/cow poses tijdens saaie rechte stukken.. dus hol/bol.. en dat helpt om de boel soepel te houden.. op bochtige stukken waar je veel van houding veranderd gaat het vanzelf wel, maar op de snelweg krijg ik anders ook last van rug..Bommes schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:27:
[...]
Mooie nieuwe Alpnice.
En je rug, spieren kweken..![]()
Kan het niet veel mooier maken, die nier gordel gaat juist averechts werken denk ik zo.
Ik krijg ook wel last van mijn onderrug, met name omdat mijn normale zithouding met een bolle rug is. En op de motor wordt ik ineens in een houding "gedwongen" waarbij ik een holle rug heb.
Dat gaat na een paar dagen ook pijn doen.
Beetje op letten door soms moet willig met bolle rug te gaan zitten helpt bij mij.
Inmiddels heb ik bij mijn werk buro ook zo'n knielstoel.. dus dan train je je rugspieren ook wat meer..
Hm, die is wel erg flauw.Chrizzie129 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:58:
[...]
Er zit als je vanuit Emminkhuizen het spoor over rijdt een bocht die licht op een haarspeld lijkt. (maar niet echt is)
Als dat 'm niet is dan ben ik heel benieuwd waar deze haarspeld moet zijn want ik rij erg vaak in de omgeving!
Ik dacht dat een haardspeldbocht een draai 180 graden was om hoogteverschil te overbruggen. Dat laatste wordt al moeilijk op de Utrechtse Heuvelrug.
gelukkig leverde de camping de band.. want de mijne zijn tubelessGrubeater schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:15:
[...]
Heb je daarna de binnenband weer op de velg gelegd?
Maar ik heb nog wel een nieuwe binnenband in de garage liggen (voor de V7) dus als ik weer naar deze camping ga, neem ik die wel mee
Dat inderdaad, beetje positie op zadel veranderen en bij lange rechte stukken gooi ik wel eens mijn kuiten op de crashbars. Zelfde als met werken achter een pc gewoon even om de 20 min even korte staan of stukkie lopen.ToolkiT schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Ik doe op de motor altijd een soort yoga cat/cow poses tijdens saaie rechte stukken.. dus hol/bol.. en dat helpt om de boel soepel te houden.. op bochtige stukken waar je veel van houding veranderd gaat het vanzelf wel, maar op de snelweg krijg ik anders ook last van rug..
Inmiddels heb ik bij mijn werk buro ook zo'n knielstoel.. dus dan train je je rugspieren ook wat meer..
Het gaat volgens mij vooral om dat je af en toe beetje beweegt en je positie/houding aanpast.
Je kunt heel lekker lunchen bovenop en je hebt natuurlijk het uitzichtpunt. De hei staat in bloei momenteelUTwizard schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Ik zou juist zeggen, voor dat ene haarspeldbochtje op de Posbank kun je je beter de tijd en moeite van het heenrijden besparen
Maar skip de Posbank met mooi weer maar in 't weekend. Dan is het ook geen pretje helaas...InZane schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:29:
[...]
Je kunt heel lekker lunchen bovenop en je hebt natuurlijk het uitzichtpunt. De hei staat in bloei momenteel
De hei staat er prachtig bij. Gisterenavond nog bij de Loonse en Drunense Duinen geweest, stond daar ook prachtig bij.
Vanavond maar met de andere tweewieler (mountainbike) daar een rondje maken en genieten van het uitzicht
Maar we zijn 12 jaar verder, en terwijl ik nog lang niet aan een andere motor dacht kreeg ik een mail over een demoweekend van een Triumph-dealer. Daar heb ik met de Tiger 660 Sport proefgereden en toen ging het kriebelen. Comfortabelere zit, windbescherming, quickshifter, het is een werkelijk briljante fiets die met slechts 80pk prima uit de voeten kan. Maar wel hoog in toeren. Desondanks serieus geprobeerd er eentje te kopen, maar de onderhandelingen bij de dealer verliepen heel stroef.
En de andere optie, waarop ik inmiddels ook al had proefgereden, was een Tiger 1050 Sport. Ik had er al eentje proefgereden in Veldhoven, maar die dook wat in de voorvering en gaf daarbij een duidelijke "tik". Op zichzelf geen probleem, wilde de dealer uiteraard voor aflevering fixen. Maar het was een fiets met 58k op de teller, standaardvering en geen bagagemogelijkheden. En ik had er ook eentje te koop zien staan in Bergeijk met 30k, een topkoffer en Hyperpro vering. Daar heb ik vrijdag op gereden.
De proefrit ging lekker. Ik had de rijmodus bij vertrek meteen op sport gezet, waarmee de gasrespons niet veel afweek van de Speed Triple. Er loopt naar het industrieterrein in Bergeijk, waar de dealer zit, een hele mooie weg met een aaneenschakeling van vloeiende bochten. Daar had ik de Speed Triple op de heenweg al doorheen gehad, en de Tiger gedroeg zich er ook uitstekend. Wat een ontzettend fijne, makkelijke motor om op te rijden. Een Engelse motorjournalist omschreef 'm als "een Speed Triple voor mensen die te oud zijn geworden voor een Speed Triple", en dat klopt eigenlijk wel. Wel het supermooie 1050-blok, wel de enkelzijdige achterbrug, wel de sportieve stuureigenschappen, maar nu met een comfortabele zithouding, windbescherming, handvatverwarming, cruise control en rijmodi. Fijne Givi-topkoffer erbij, USB-poort onder het zadel, en nog Hyperpro-vering ook.
Kortom, die is het geworden, zaterdag haal ik 'm op.
De to do-list:
-TomTom-montage: ik heb een bar besteld waarmee ik die boven de tellerpartij moet kunnen plaatsen;
-Ctek-laadkabel: inmiddels van de Speed Triple af, zaterdagmiddag op de Tiger;
-Ring voor tanktas: moet dezelfde maat zijn, dus overschroeven;
-Zijkoffers (tips zijn welkom);
-Banden. Zit nu Mitas en Dunlop op, van de winter maar eens naar vervangers kijken.
:strip_exif()/f/image/H5IaDpabzKmzOIMLi9gYb42n.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 24 september een uitnodiging voor een verjaardag in Zwitserland, daar maar eens een road trip omheen plannen.
Slecht idee... Hoe laat?
Dit topic is gesloten.