Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.130 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:35

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

harley schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:16:
@Destruction
Mijn Goldwing is een probleem omdat :
-Er een zijspan aan hangt
- Hij toch 18 jaar oud is
- Best wel wat andere dure accesoires/upgrades opzitten
- Getaxeerd is op 60.000,-

En dan gaat het mis, of ze baseren hem of op hun standaard dagwaarde van 5000,- (zoek er maar eens naar maar daar ga je ze niet voor vinden, heb meteen gezegd dat als hij voor 5000 en gl1800 kunnen leveren ik er direct 10 afneem)
Of ze kunnen geen premie afgeven, vanwege de waarde die te hoog is voor de leeftijd van de motor. Dat hij gewoon als nieuw is vanwege de complete ombouw naar zijspan dit jaar afgerond doet daar niks aan af.

Het rare is, als het een Harley-Davidson was is het geen probleem om een motor van deze waarde met deze leeftijd te verzekeren. Maar blijkbaar mag je in Nederland niet iets moois/duurs neerzetten van een ander merk.
Ah, juist...geen standaardverhaal dus helaas.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ok, ik doe ook even mee.

Mijn eerste liefde was een guzzi le mans van de buurman waarmee ik achterop meeging naar een vriend die een steile wand had. Hennie Kroeze die vervolgens met Indian scouts daar mij echt versteld deed staan!!!
Daarna bij elke transalp en africa twin droomde ik er van later ook zo'n avontuurlijke vent te zijn met dergelijk bakbeest O+

We beginnen in 2012 met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APzPhy-tDCtpULBZy-fP9KC63Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXJ7ovTfy7nFFa1CR1VRCJfB.jpg?f=fotoalbum_large
CB750 (ik dacht uit jaren 70 ergens?!)
Eerste motor
Opgeknapt en lopend verkocht nog net voor ik mijn papiertje had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ndDYe49vWOwf1x4QTx-8X1CtuoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUm7Ib685pvZmkolIQy1Xvxr.jpg?f=fotoalbum_large
Yamaha XTZ750
Eerste echte motor, ontzettend verliefd op en nog steeds snoeiharde spijt dat ik hem heb weggedaan :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouKU9Qgo6XY7A2ttN2FxxE3iEbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/530zjXWrmwm4KW1rH6sYgHve.jpg?f=fotoalbum_large
XJ550 custom
Leuke fiets (heb hem nog steeds) maar bij een vriend in opslag geweest en heeft liefde nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnC-FAoqXHXAT__oWY5kfOtPO8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vov4wGymCoC0WJ8KH1UhXLZ3.jpg?f=fotoalbum_large
Toen weer terug naar allroad (nog steeds in bezit)
XRV750

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRqatW_CGyqpSCJneepVJrHYv4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEtD4l1WyRXrm5LEjiT8Fqfo.jpg?f=fotoalbum_large
Tussendoor een snorfiets gehaald voor in de zomer. Als je even ergens wil zwemmen of vissen of een boodschap doen. Helmplicht is een bitch want gebruik ik hem niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuTp1V6_WmKx0USahZF2R_v3hnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ryt6g7xM5xygOSem9d8mPzJn.jpg?f=fotoalbum_large
KTM 990 SM
Gedaan om wat vrienden op supersports bij te houden, maar wou wel recht zitten.
Prachtige fiets en echt een beest, maar ook wel echt ktm issues.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWeFam8Nat7n_u8c-0a0K_Cdk-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEVbXT8WwXu9uhsGn7RynxjE.jpg?f=fotoalbum_large
Tenere 700 rally
Terug bij af!

Nog even vermelden waard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMhpdCp9k7gBglEf78L4fElXPRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOxuuxWiDbTA3HpTMuxEqrea.jpg?f=fotoalbum_large
BMF f650 van de vriendin vaak gebruikt tussendoor, leuk ding en hoop lol mee gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhfZp7wD6uCyljeyFCClIPwxWQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJYxPnwgLMHHYgyEzkSgJ1TU.jpg?f=fotoalbum_large
R6 origineel van mijn zusje destijds (haar eerste fiets) maar vaak in bruikleen gehad.

En ik heb sterk het idee dat ik nog wat vergeet.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
kneusteun schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

Nee hoor, er zijn een hoop landen waar je niet eens de onverharde wegen mag gebruiken ;)

Maar inderdaad ik ben wel jaloers op een hoop andere landen wat betreft mogelijkheden offroad, zoals in de US hoe je daar gewoon beetje kan doen en laten wat je wil.
Alleen zou ik nooit van mijn leven daar willen wonen....
True true. Canada daarentegen trekt me wel. Of Zweden oid. Mag je grenzeloos door de bossen karren. Zit nu voor vakantie in Kroatië. Manman wat een mooie wegen. Ik laat elke keer een traantje als ik er met m’n koekblik overheen rijd. Volgend jaar maar m’n gear mee en een dagje motor huren ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:21:
Yamaha XTZ750
Eerste echte motor, ontzettend verliefd op en nog steeds snoeiharde spijt dat ik hem heb weggedaan :'(
Eigenlijk heel simpel........XRV eruit XTZ erin :P :+

mooie collectie...doe je goed......voor een kneus _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Thnx
Die XTZ was inderdaad in mijn ogen beter.
Alleen een mooie goede XTZ vinden in die kleurstelling is best lastig, vandaar dat de 700 er nu staat.

En de collectie is groter want de vriendin heeft nog een SV650 staan uit 2022 en een rebel custom project.
En de vriendin heeft al aangegeven toch ook wel met een schuin oog naar een kleine offroad/allroad te kijken :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gisterenavond de documentaire "Hitting the Apex" bekeken op Netflix. Poeh, ik wil spontaan een Ducati Monster kopen en racen :P Echt een aanrader! Ik ben al sinds 2011/12 niet meer naar de TT geweest (en daarvoor elk jaar sinds ik kon lopen), en vond het zeker interessant om dit te zien.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:55
Die lijstjes zijn wel leuk! Dus bij deze mijn niet al te grote geschiedenis van motoren:

Ergens in 2010 begonnen met een R6 uit 1999. De mooiste kleurstelling van deze motor als je het mij vraagt. Blijft een geweldige motor om te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1DM3kEY3-OG1lgsSyOJ0_aiM7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvJaAqAp3ISmbyyJ55tRzfo7.jpg?f=fotoalbum_large

Toen een kleine 10 jaar later papa geworden en leek het mij verstandig om iets anders te gaan rijden wat niet meer zo sportief was. Een V-Strom 1000 uit 2004. Ook weer een mooie motor om te zien en dit zat toch wel een stuk comfortabeler dan de R6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOXPzBumljaeqo30MxzLILcWT0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGDvbK1SqpcxwP8ySj5JewUx.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen kon ik het niet zo goed verdragen dat ik de super naked motoren van de vrienden niet bij kon houden, dus...

Toch weer een sportieve motor gekocht. Een FZ1 naked uit 2007. Dit blijft een geweldige fiets die heerlijk door de bochten gaat en waar je, als je wilt, ook nog redelijk rustig mee kan rijden >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqz2TSZ31swv-CKuKdOB_pe1MEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkcnKICiNgHAGvCjDaajaGpj.jpg?f=fotoalbum_large

Stiekem wel aan het kijken naar motoren die aanzienlijk nieuwer zijn. Ik vind ABS toch eigenlijk wel een must tegenwoordig (nee de FZ1 heeft dit niet :'( ). Ook zou ik wel graag een quickshifter/blipper willen hebben.
@rCk Hoe bevalt de MT09 :P ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fraggert schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

cool d:)b ...ik weet niet of het dezelfde club was maar laatst nog een stukje gezien over zo'n club die zelfs de handen ineen had geslagen met wandelaars en MTB-ers en zelfs samen met de grondeigenaar (National Trust, boeren en/of consorten) de boel gingen onderhouden.

Van aanplanten tot herstelwerk aan hekken, stenen muurtjes et cetera d:)b
yup dat zal GLASS (4wd+ motor) zijn of the fellowship of trailriders (motor)
wettelijk gezien is het raar hier.. je mag niet op pad gaan met je kettingzaag om een pad vrij te maken.. maar als je een boom tegenkomt en je hebt een zaag bij je mag je hem wel weghalen (maar hout laten liggen)..
Maar gereedschap mee zonder reden kan worden gezien dat je inbraak klaar bent..
Erg grijs gebied dus.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• gebruikershaes
Rec0n schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:32:
Die lijstjes zijn wel leuk! Dus bij deze mijn niet al te grote geschiedenis van motoren:

Ergens in 2010 begonnen met een R6 uit 1999. De mooiste kleurstelling van deze motor als je het mij vraagt. Blijft een geweldige motor om te zien.
[Afbeelding]

Toen een kleine 10 jaar later papa geworden en leek het mij verstandig om iets anders te gaan rijden wat niet meer zo sportief was. Een V-Strom 1000 uit 2004. Ook weer een mooie motor om te zien en dit zat toch wel een stuk comfortabeler dan de R6.
[Afbeelding]
Alleen kon ik het niet zo goed verdragen dat ik de super naked motoren van de vrienden niet bij kon houden, dus...

Toch weer een sportieve motor gekocht. Een FZ1 naked uit 2007. Dit blijft een geweldige fiets die heerlijk door de bochten gaat en waar je, als je wilt, ook nog redelijk rustig mee kan rijden >:)
[Afbeelding]

Stiekem wel aan het kijken naar motoren die aanzienlijk nieuwer zijn. Ik vind ABS toch eigenlijk wel een must tegenwoordig (nee de FZ1 heeft dit niet :'( ). Ook zou ik wel graag een quickshifter/blipper willen hebben.
Of een ktm 790? Alles er op qua technische snufjes voor een redelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Fraggert schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:32:
@Modz Congrats met de kleine en ook met de nieuwe dikke Duc.

Persoonlijk vind ik een kleurtje altijd wel stoer staan op zo'n Duc, hadden ze geen spannende livery op de 959 zoals op je 848? Of een bewuste keuze? :)
Thanks! Ik vind de kleurstelling van mn 848 ook mooier, maar er is ook zeker iets te zeggen voor origineel. Ik heb de tricolore kleurstelling al wel op een 899 gezien, dus moet kunnen.... Wellicht in de toekomst, eerst eens mn 848 verkopen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had je een jaar jonger moeten kopen, FZ1 vanaf 2008 heeft wel ABS :P

Quickshiften en blippen ging trouwens prima op de fz1 zonder dat de motor dat voor mij moest doen.

@gebruikershaes dan zou ik toch voor een 890 kijken, dat blok vind ik echt een flinke klap leuker/beter. De KTM 890 SMT ofzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 17-08-2023 13:30 ]

Awesome

• kneusteun
Ik zag het woord verstandig in zijn tekst, dus ik zou dan niet de 890 aanraden ;)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan voor iedereen moeilijk wordt om niet als een hooligan te rijden...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Ik vind ABS op zich wel handig, maar om mijn motor er nou voor in te ruilen.. Zou ik niet doen iig.
Quickshifter is op zich ook wel een leuk extraatje, maar wat mij betreft zeker geen must. Een quickshifter moet dan wel af-fabriek zijn vind ik niet, niet die rommel van Healtech ofzo.

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:02:
Ik zag het woord verstandig in zijn tekst, dus ik zou dan niet de 890 aanraden ;)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het dan voor iedereen moeilijk wordt om niet als een hooligan te rijden...
Heb daar weinig moeite mee, rij er niet gekker op dan op de FZ1 ;)

Het blok is er zeker geschikt voor maar vind het geen zenuwachtig blok zoals bv de eerste tuonos die rustig voor geen meter reden.

@InZane ABS handig was tot begin deze week ook mijn mening, tot een kennis zichzelf lanceerde en 2 dagen in coma lag. Had een camper over het hoofd gezien toen hij wilde inhalen en remde zich een stoppie en vloog er zelf vanaf en lande op z'n hoofd.

[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 17-08-2023 14:30 ]

Awesome

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:55
Die FZ1 is ook niet bepaald tam kan ik je vertellen :) Die 890 staat ook wel op het lijstje hoor. Genoeg te kiezen in dat segment overigens

• kneusteun
A13X schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Heb daar weinig moeite mee, rij er niet gekker op dan op de FZ1 ;)

Het blok is er zeker geschikt voor maar vind het geen zenuwachtig blok zoals bv de eerste tuonos die rustig voor geen meter reden.
Je hebt geen 890 SMT toch?
Die 990SM die ik had was echt een hooligan bike, en bij reviews van de 890 hoor ik toch vaak weer de woorden hooligan en dergelijke voorbij komen.

Toegegeven dat de 890 ondertussen waarschijnlijk wel rij modi heeft. Maar de 990 was echt niet mee te rijden onder de 80..

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Dan moet je helemaal niet op de 1290 super duke r stappen :+
Heb deze een stukje mogen lenen van een vriend, wat een geweld..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• kneusteun
ricjuh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Dan moet je helemaal niet op de 1290 super duke r stappen :+
Heb deze een stukje mogen lenen van een vriend, wat een geweld..
Ook een keer gereden, was niks voor mij.
Ik vind het leuker een motor uit te knijpen, zo'n 1290 wordt pas leuk bij snelheden die hier niet zijn toegestaan. En rechtuit hard gaan op de snelweg vind ik helemaal geen zak aan.

Hoewel hij prima als toerfiets te gebruiken is (vond hem best fijn zitten).

De 690 heb ik wel echt lol mee gehad, maar ook dat zou ik niet perse zelf kopen.
Dinsdag de versnellingbak en final drive olie vervangen.. an sich een makkelijk klusje.. maar met de crashbar zit precies in de weg voor de vuldop.. dus dat was een enorm geklooi om daar omheen te werken.. maar het is gelukt..

Nieuwe bandjes besteld (mitas E7+), dus klaar voor kamperen met dochter2 dit weekend :)

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Ik zal je een PB sturen!

Mooie R6 ook, die heeft ook nog 4,5 jaar bij ons in de garage gestaan, maar dan bouwjaar 2000.

• A13X

A13X

Dude

kneusteun schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Je hebt geen 890 SMT toch?
Die 990SM die ik had was echt een hooligan bike, en bij reviews van de 890 hoor ik toch vaak weer de woorden hooligan en dergelijke voorbij komen.

Toegegeven dat de 890 ondertussen waarschijnlijk wel rij modi heeft. Maar de 990 was echt niet mee te rijden onder de 80..
Wel het 890 blok, de SMT zelf ga ik denk volgende week een keer rijden. Persoonlijk denk ik dat vooral "KTM" het hooligan gevoel oproept. Het is zeker een leuk blok, maar een 1290 is echt een klap lomper en meer hooligan. Voor een parallel twin is het zeker een heel sterk blok, maar vergeleken met wat er nog meer is valt het best mee.

Awesome

• kneusteun
Ik weet nog dat een maat van mij die een shiver (2cil 750) rijdt op circuit mijn KTM wou proberen.
Na 10 minuten was hij terug en was hij er al klaar mee...

Door de korte slag van die KTM's is het gewoon niet op een spec sheet vast te leggen hoe lomp dat is.
Ik heb zoals te zien is best wat twee cilinder gehad en nooit iets gehad wat zo achterlijk fel was als die 990.

• gebruikershaes
A13X schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

@gebruikershaes dan zou ik toch voor een 890 kijken, dat blok vind ik echt een flinke klap leuker/beter. De KTM 890 SMT ofzo :+
Ja klopt, totdat je de prijs van de SMT ziet 🫠. De 890 is idd beter, maar de 790 duke is voor onder de 8k te krijgen. En dan heb je heel veel motor voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

RubjeMazter schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:22:
Ik kan de motor binnenzetten dus heb het dikke slot niet nodig (ben ook nog nooit ergens heen geweest met overnachting met de motor).
Vraag dat maar eens na bij je aankomende verzekering, goeie kans dat die, ook bij binnenstalling, een ART4 kettingslot met mogelijk vloer/muur anker eist.

Wat betreft verzekeringspremies gerelateerd aan oud/jong zijn:
Tijdens mijn rijlessen waren er ook jongeren bij, die vroegen bij les twee al of de instructeur wheelies en stoppies kon doen, dat waren nu net niet de vragen die ik op de tong had liggen. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik driemaal zo oud was als die, verder prima mee om te gaan, gastjes.

Inmiddels vraag ik me dan wel weer af hoe ik wheelies, stoppies en rolling burnouts het beste kan voorkomen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beugel voor de Garmin binnen en gelijk maar even de boel aangesloten. Alleen nog schakelen met de accu. Blij mee en beter zo dan op het stuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_vZOD3soYbbIYnWGKpCbnGO46I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmI2BidouMnZAW4tq4BlSYSQ.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• ibothead
  • Laatst online: 19-09 18:11
ik vindt verzekeringen gewoon absurd door worden, vinden jullie ook niet?

Zelf al 16 jaar mijn rijbewijs denk al wel op 7 verschillende motoren een half miljoen vakantie en plezier kmters gemaakt en eigenlijk nooit een crash met schades gereden voor een andere :P

Wel zelf in 2009 van de dijk gestuiterd en alles gebroken wat er maar kon!
Heb nu een vrij nieuwe motor gekocht een tracer 900 uit 2018, allrisk nu verzekerd met 3 jaar aanschaf garantie en kom op een premie van 52,11 euro
bonus males trede 17 en 80% no claim

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Vers rubber :)

Mitas E07+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTRbDOT29GYTotk-mqWzAG5JDdM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pMRhlLKAqyGfudDlMe8mmtSc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC3gOHLBr2nzLvKjbfbz8D2v2O8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9k27gCsQu684auBrn1IPRL0.png?f=fotoalbum_large

ze zien er een stuk meer offroad uit dan de TKC70 (rocks).. ben benieuwd :)

En deze zijn snelweg proof @Bommes :+

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:03
noes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Kettingslot neem ik nooit mee, schijfremslot wel. Als je een hangslot stijl slot hebt, dan kan je er ook nog een kabel (met 2 ogen) aan vast maken. Die zijn een stuk lichter (en beschermen minder dan een zware ketting), dus makkelijker mee te nemen.

Kettingslot oid ook nooit in je rugzak bewaren, daar wil je niet op vallen :N
en waar laat je je slot als je rijdt? In je topkoffer? en als je even wat gaat drinken? Hoe doen mensen het die geen koffers hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
ibothead schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:32:

Zelf al 16 jaar mijn rijbewijs denk al wel op 7 verschillende motoren een half miljoen vakantie en plezier kmters gemaakt en eigenlijk nooit een crash met schades gereden voor een andere :P

Heb nu een vrij nieuwe motor gekocht een tracer 900 uit 2018, allrisk nu verzekerd met 3 jaar aanschaf garantie en kom op een premie van 52,11 euro
Vandaag voor @TweakerVincent een vergelijking gemaakt voor zijn nieuwe motor. Verschil tussen de hoogste en de laagste premie? Hoogste was ongeveer 3 keer hoger dan de laagste. Dekkingen vergelijkbaar. Schiet mij maar de boom in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
TweakerVincent schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:56:
[...]

en waar laat je je slot als je rijdt? In je topkoffer? en als je even wat gaat drinken? Hoe doen mensen het die geen koffers hebben?
Ik heb voor nu even geen koffer (montage plaat moet er nog op en een specifieke beugel is slecht leverbaar). Mijn schijfremslot heb ik aan de passagier handvat vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
MichielK71 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Vandaag voor @TweakerVincent een vergelijking gemaakt voor zijn nieuwe motor. Verschil tussen de hoogste en de laagste premie? Hoogste was ongeveer 3 keer hoger dan de laagste. Dekkingen vergelijkbaar. Schiet mij maar de boom in :)
super goed geholpen! dank :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

Vandaag ze Z1000SX ingeruild voor deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXVzRp7FcfDlU9hDBlUvht74U8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4urpguAOr9HWv96LDeTjhqqA.jpg?f=fotoalbum_large

Heel wat anders maar zo'n soepel blok en comfortabel :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• gebruikershaes

Ik zou het ff moeten nachecken, maar volgens mij betaal ik 27 euro bij Allianz. All risk en 3 jaar aanschafgarantie voor een desert slut uit 2022. 7 schadevrije jaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Mn art4 schijfremslot past onder t zadel, maar kan natuurlijk ook in je topkoffer als je die hebt. Je kan ook zo'n adaptertje kopen waar je het slot op vast zet onderweg.

Kettingslot blijft lekker thuis :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 18:35
noes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:02:
[...]

Mn art4 schijfremslot past onder t zadel, maar kan natuurlijk ook in je topkoffer als je die hebt. Je kan ook zo'n adaptertje kopen waar je het slot op vast zet onderweg.

Kettingslot blijft lekker thuis :Y
Wat voor adaptertje is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
[...]

Gewoon schijfremslot onder het zadel.
Die gebruik ik trouwens alleen maar als ik de motor ergens langere tijd neerzet, niet als ik alleen maar ff wat ga drinken op een terrasje ofzo.
Thuis staat ie altijd alleen op stuurslot in de garage.

• TweakerVincent
InZane schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:27:
[...]

Gewoon schijfremslot onder het zadel.
Die gebruik ik trouwens alleen maar als ik de motor ergens langere tijd neerzet, niet als ik alleen maar ff wat ga drinken op een terrasje ofzo.
Thuis staat ie altijd alleen op stuurslot in de garage.
gebruik je dan alleen het stuurslot als je iets gaat drinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Hangt er een beetje vanaf. Ik zet hem (V-strom uit 2013) overdag bij een lunchstop inderdaad alleen op het stuurslot, maar een maat van me met een nieuw gekochte motor zet bij elke stop het schijfremslot erop. Je moet zelf doen waar je je prettig bij voelt, of wat je verzekering van je vereist.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
[...]

Tja, ik rij een ouwe CB1000R van 2008.
Als ik een Panigale oid zou rijden had ik 't waarschijnlijk anders gedaan.

• ibothead
MichielK71 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

ik snap het ook niet anwb alle verzekeringen lopen maar volgend jaar mei maar weer eens kijken of wanneer ze weer een verhoging aankondigen |:( ;(

Anwb europa hulp is ook belachelijk hoog geworden voor 2 voertuigen a156 euro 8)7 3de jaar op een rij duurder worden

• ibothead
gebruikershaes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:52:
[...]

Ik zou het ff moeten nachecken, maar volgens mij betaal ik 27 euro bij Allianz. All risk en 3 jaar aanschafgarantie voor een desert slut uit 2022. 7 schadevrije jaren.
zal dan wel aan de woonwijk ofzo liggen ?

Vanuit eindhoven 5654 postcode is gewoon alles duur als ik vergelijkingsites moet geloven 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
[...]

Ja, normaal gesproken als ie in het zicht staat sws alleen stuurslot. In Italië/Oostenrijk ook vaak gewoon op het stuurslot laten staan terwijl we ergens binnen gingen eten. Was toch vaak wat afgelegen waar vrijwel niemand langskwam.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ibothead
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDta54F28ZZaN0agxG05H1aS6zw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJMjLNcgtHABsCUfZa1XvoA4.jpg?f=fotoalbum_large

Op de tracer maar eens Cruise-Control gemaakt. Rijd toch zaliger op de snelweg af en toe je hand los laten rechts zonder snelheid in te kakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Slothouder, heet het volgens Abus.
https://mobil.abus.com/nl...ts/Slothouders-Motorfiets

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• gebruikershaes
ibothead schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:53:
[...]

zal dan wel aan de woonwijk ofzo liggen ?

Vanuit eindhoven 5654 postcode is gewoon alles duur als ik vergelijkingsites moet geloven 8)7
Zou kunnen. Ik woon in Groningen. Dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Die er na was al 45. Heb ook winterstop, wat 10% korting oplevert en max 8000km per jaar.
Je zou eens een berekening kunnen doen bij knmv wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Al eens bij ZLM gekeken? Die zijn over het algemeen (1 van) de goedkoopste in Brabant/Zeeland.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Rick-Jan schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:30:
Vandaag ze Z1000SX ingeruild voor deze:

[Afbeelding]

Heel wat anders maar zo'n soepel blok en comfortabel :)
Mooi hoor! Ik lees overal dat een comfortzadel een enorme verbetering is voor deze motor, dus hou je ogen en oren open! Ik moet voor mijn broer een motor zoeken en kom elke keer bij deze uit voor hem (met DCT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

BvZwolle schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 04:49:
[...]

Mooi hoor! Ik lees overal dat een comfortzadel een enorme verbetering is voor deze motor, dus hou je ogen en oren open! Ik moet voor mijn broer een motor zoeken en kom elke keer bij deze uit voor hem (met DCT).
Bedankt! Van wat ik zo lees is het zadel in 2015 verbeterd en zou deze een stuk fijner moeten zitten. Mijn model is uit 2017 :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik lees overal dat je onder je zadel ook ruimte hebt, ik heb daar helemaal niet naar gekeken? Heeft mijn toekomstige versys 650 2023 dit ook standaard? Zou handig zijn voor het slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:43:
Ik lees overal dat je onder je zadel ook ruimte hebt, ik heb daar helemaal niet naar gekeken? Heeft mijn toekomstige versys 650 2023 dit ook standaard? Zou handig zijn voor het slot.
Dat hangt heel erg af van de motor. Bij mijn Vstrom heb ik dat wel, maar die maat van mij heeft helemaal geen plek op z'n Tiger 850 Sport, dus die gebruikt zo'n beugeltje om z'n slot ergens aan het frame te bevestigen tijdens het rijden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is de 2023 niet heel veel anders dan de 2016 die ik heb staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7H4_44UI9ryv2KvI6F-ew0MmKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYguNfUgrKMGaWUA36QN5LdX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou er geen wonderen van verwachten

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bij de ene motor zit daar een halve hutkoffer, bij de andere kan je er amper een credit card in kwijt..
Dus hangt er helemaal van af welke motor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
ToolkiT schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

bij de ene motor zit daar een halve hutkoffer, bij de andere kan je er amper een credit card in kwijt..
Dus hangt er helemaal van af welke motor..
Bij mijn Hornet moest ik ook het hele zadel loswrikken en weer terug zien te krijgen, terwijl het bij mijn CB1000R alleen het achterste zitje is, die heel makkelijk loskomt en precies genoeg ruimte biedt voor een schijfremslot. Hoe praktisch de ruimte in dagelijks gebruik is, is dus ook nog even ondervinden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
geert_s schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:14:
[...]

Bij mijn Hornet moest ik ook het hele zadel loswrikken en weer terug zien te krijgen, terwijl het bij mijn CB1000R alleen het achterste zitje is, die heel makkelijk loskomt en precies genoeg ruimte biedt voor een schijfremslot. Hoe praktisch de ruimte in dagelijks gebruik is, is dus ook nog even ondervinden.
Ja de CB1000R is wat dat betreft wel ideaal en zijn genoeg anderen die een vergelijkbaar systeem hebben.
Ik heb een ouwe CBR600F gehad en daarvan zat het hele zadel vast met 2 bouten. Daar kon je dus echt helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BM schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Volgens mij is de 2023 niet heel veel anders dan de 2016 die ik heb staan. [Afbeelding]

Dat gaat hem wss niet worden dus? Dan maar in de topkoffer denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Mijn collega heeft 2 kettingsloten. 1 ligt thuis om de lantaarnpaal, 1 ligt op kantoor om de lantaarnpaal. En alles wat ie verder doet, moet maar met een schijfremslot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:23:
[...]

Persoonlijk zou ik een slot niet in mijn topkoffer doen. Een slot is vrij zwaar, zeker die ketting, en om dat los in een topkoffer te laten slingeren.... Lijkt me niet fijn tijdens het rijden + ik ben dan bang dat het slot een keer door de zijkant van m'n koffer naar buiten komt.

Als ie niet onder je zadel past zou ik zo'n beugeltje nemen. Dus, bij het kopen van je remschijfslot erop letten dat er voor dat slot een beugeltje bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:20

Ja, ieder jaar een paar euro erbij voor een motor die ieder jaar een jaartje ouder wordt. Ik was aan het kijken wat voor mijn volgende motor (6 jaar oud) de Allrisk verzekering zou gaan worden: bijna 100 euro per maand en dan staan alle vinkjes nog niet eens aan (verkeersrechtbijstand etc) :'(
En dat met 20 schadevrije jaren. Ik heb bij twee grotere/bekendere maatschappijen het kenteken door de premie berekenpagina gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Persoonlijk zou ik een slot niet in mijn topkoffer doen. Een slot is vrij zwaar, zeker die ketting, en om dat los in een topkoffer te laten slingeren.... Lijkt me niet fijn tijdens het rijden + ik ben dan bang dat het slot een keer door de zijkant van m'n koffer naar buiten komt.

Als ie niet onder je zadel past zou ik zo'n beugeltje nemen. Dus, bij het kopen van je remschijfslot erop letten dat er voor dat slot een beugeltje bestaat.
Ik heb bij mijn VFR een topkoffer met tas, dan schuift er ook niks in je koffer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
BM schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Volgens mij is de 2023 niet heel veel anders dan de 2016 die ik heb staan. [Afbeelding]

Net gebeld en het schijfremslot zou wel alleen onder het zadel passen (dan zonder ketting), is dat correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rCk

rCk

Al die luxe met die koffers etc... Ik krijg op mijn Yamaha MT09 niet eens een schijfremslot onder mijn zadel. :X
Daarom heb ik bij Ali een mooi tasje gekocht (in het geval ik de tanktas niet bij heb).
Bij langere trips heb ik altijd nog zijtassen.

Dat kleine tasje is geen foto van mij, maar ik heb geen foto's van die kant. :+
De zijtassen heb ik nog wat aangepast, zitten nu beter dan op die foto, maar gaat om het idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vr50gJbnunVXbrTfa-xUoErZTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7Jn5mrrKVMHwBSYiFBqP3YO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBfR7Ylbk38H282rD4OAfGALTJE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/741D5YAbaU8VYYA67mvDYdLq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Koop die motor nou maar en ga lekker rijden. Je komt er vanzelf wel achter.

Weet je trouwens al waar je gaat rijden? Links of rechts? Misschien rechtdoor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 15:13
rCk schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:18:
Al die luxe met die koffers etc... Ik krijg op mijn Yamaha MT09 niet eens een schijfremslot onder mijn zadel. :X
Daarom heb ik bij Ali een mooi tasje gekocht (in het geval ik de tanktas niet bij heb).
Bij langere trips heb ik altijd nog zijtassen.

Dat kleine tasje is geen foto van mij, maar ik heb geen foto's van die kant. :+
De zijtassen heb ik nog wat aangepast, zitten nu beter dan op die foto, maar gaat om het idee.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat kleine tasje is wel erg interessant. Ik heb even op het merk gezocht maar kan hem niet vinden, @rCk heb je misschien een type voor me?

Nu neem ik geen slot mee tijdens de ritten en hoop op het beste.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_Atk_CvJqhgSKe_oSHUaliz-XE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYcWIuHw6tGvoRmJYuGplAso.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voWlccBV25lbHyGlQENJgSv0FKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cidw97TZyewzyLG5AxWYYatJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBU32jYtn23L9j0Qdlgn7UWlQBQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UE5pl6yj4riWzZ1biHtGkFN.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat gebeurt er veel in dit topic deze weken. In ieder geval leuk om alle motoren te zien van iedereen!

Hierbij twee afbeeldingen van mijn multistrada v4s. Wat een heerlijke fiets voor in de bergen hier 😁.

Wat betreft verzekeringen? Deze multistrada is goedkoper all risk met alle vinkjes te verzekeren in Zwitserland dan de MT09, half casco in Nederland.. 😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ik laat het slot gewoon aan de schijfrem zitten, wel zo makkelijk.

spoiler:
:+
Afbeeldingslocatie: https://www.goedhartmotoren.nl/media/catalog/product/cache/6cebcc324ef3e274e76c132017c1932e/X/R/XRA_080_1_links_6936.jpg

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wat gebeurd er als je niet regelmatig je remmen controleert en je glijplaatje op tijd vervangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TVf9QL9plvShRP_HovJ821ONPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5qFbCKo623gvI4Rt0Mdh6uk.jpg?f=fotoalbum_large

Dan trillen de stalen remblokken door je aluminium remklauwhouder heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t2BqbJUx-Ws4wFegRx-BxwkQ6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0Js1J4t4DM3sgfbFNvlVeII.jpg?f=fotoalbum_large

Dinsdagavond dus maar even vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V1Paisd2RFLkjJBg8P7h4_IEXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuy3xVvJ90CAetsK3IJtcM4c.jpg?f=fotoalbum_large

Maar waar laat je dan je herinneringskabel van je remslot @Mr.Meeuw :S ?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Grubeater schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:50:

Laten zitten, doet dubbel dienst als stuurdemper :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gebruikershaes
R0y. schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:23:
Koop die motor nou maar en ga lekker rijden. Je komt er vanzelf wel achter.

Weet je trouwens al waar je gaat rijden? Links of rechts? Misschien rechtdoor?
TweakerVincent is gewoon heel enthousiast. Mooi man eerste motor, wachten op levering, internet rondsurfen voor accessoires. Mooie tijden 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Bauke87 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Dat kleine tasje is wel erg interessant. Ik heb even op het merk gezocht maar kan hem niet vinden, @rCk heb je misschien een type voor me?

[Afbeelding]
Plaatje is in Weesp ofzo toch? Volgens mij eens langs gereden tijdens de Hollandse Waterlinie motortocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
Wat gebeurd er als je niet regelmatig je remmen controleert en je glijplaatje op tijd vervangt.

[Afbeelding]

Dan trillen de stalen remblokken door je aluminium remklauwhouder heen.

[Afbeelding]

Dinsdagavond dus maar even vervangen.

[Afbeelding]

Vervang je ketting ook maar meteen. Dat achtertandwiel is op ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 15:13
geert_s schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

Plaatje is in Weesp ofzo toch? Volgens mij eens langs gereden tijdens de Hollandse Waterlinie motortocht.
Precies die route heb ik gister gereden. Leuke route alleen het stuk rond Utrecht was wat minder maar heb me prima vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Mr.Meeuw schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:47:
Ik laat het slot gewoon aan de schijfrem zitten, wel zo makkelijk.

spoiler:
Alleen jammer dat die er niet is voor mijn motor (volgens hun eigen website). En als je geen geventileerde schijfremmen hebt werkt dit al helemaal niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bij de meeste motor kan je er niets meer kwijt dan 2 steeksleutels en kleine schroevendraaier. Daar was het origineel ook voor bedoeld, het minimale gereedschap voor nood reparaties.
Verwacht er dus niet te veel van.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Tss, Scottolier reservoir, EHBO kitje, remschijfslot, bandenplaksetje: allemaal onder het duozadel.
En in de zijkap van het kontje nog een veiligheidshesje voor de landen waar dat verplicht is. :)

Wat dat betreft heeft de Yamaha de Tracer 9 ruim bedeeld met de standaard opbergruimte. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Joris748 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Vervang je ketting ook maar meteen. Dat achtertandwiel is op ;)
Dat lijkt mij sterk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8R7quWee53rdPVoHANblCtJinM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4EvivYTGwTiOVeUmQdotCYE.jpg?f=fotoalbum_large

Geen haaientanden of andere defecten. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
Mmm, ze zagen er vanuit die andere hoek wat scherper uit ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Bauke87 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

[Afbeelding]
niet exact dezelfde maar ik zie iets wat erop lijkt als ik zoek op motorcycle bag cm500

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Eboman schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

niet exact dezelfde maar ik zie iets wat erop lijkt als ik zoek op motorcycle bag cm500
Ik had in PB een mailtje gestuurd met de link van Ali. ca 18 euro inclusief verzenden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Daar zit niet heel veel meer op

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 18-08-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:24
Van eerdere trips was ik een (bijna) dagelijks verslag van je gewend wat ik met plezier las. Het is na dit bericht je van op 12 augustus stil. Heb je je vakantie afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
gebruikershaes schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 23:17:
[...]

Zou kunnen. Ik woon in Groningen. Dit was de goedkoopste die ik kon vinden. Die er na was al 45. Heb ook winterstop, wat 10% korting oplevert en max 8000km per jaar.
Je zou eens een berekening kunnen doen bij knmv wie weet..
aah ja dat is het hem, ik heb hem ook wel op 20k of meer kmters per jaar verzekerd O-) en geen winter stop :X
Want afgelopen winter was het ook 15 graden met kerst dagen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TweakerVincent
Top alles geregeld. Morgen ga ik de Versys ophalen. Navigatie hebben ze er alvast opgezet de rest komt later :). Erg zin in!

Wel ff binnendoor terug om snelweg ervaring rustig op te bouwen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Snelweg is het minst lastig, amper bochten en iedereen gaat min of meer dezelfde kant op ;)

Vanochtend toch een jas aangedaan toen ik weg reed… was niet nodig geweest (zweten niet normaal)
Stuk TET gereden en was mooi stoffige bende 👌
Even op het door de bochtjes driften geoefend en dat ging erg goed 😁 zo fijn dat je dan staand lekker vlot de bochten kan nemen. Ook het idee dat het zoveel scheelt ten opzichte van langzaam door het mulle zand een bocht proberen te sturen.

Edit: onderweg ook nog te pakken genomen door een struisvogel ofzo. Voelde dat ik iets “opving” tijdens het rijden. Hele motor onder de vogelschijt, echt een enorme bende 😂 jas,scherm en tank alles zat onder de schijt.

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 18-08-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
kneusteun schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:03:
Snelweg is het minst lastig, amper bochten en iedereen gaat min of meer dezelfde kant op ;)

Vanochtend toch een jas aangedaan toen ik weg reed… was niet nodig geweest (zweten niet normaal)
Stuk TET gereden en was mooi stoffige bende 👌
Even op het door de bochtjes driften geoefend en dat ging erg goed 😁 zo fijn dat je dan staand lekker vlot de bochten kan nemen. Ook het idee dat het zoveel scheelt ten opzichte van langzaam door het mulle zand een bocht proberen te sturen.

Edit: onderweg ook nog te pakken genomen door een struisvogel ofzo. Voelde dat ik iets “opving” tijdens het rijden. Hele motor onder de vogelschijt, echt een enorme bende 😂 jas,scherm en tank alles zat onder de schijt.
Meer nog een soort angst voor de snelweg 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Snap ik, maar let maar op hoe snel het went.
Vooral omdat je met de motor mooi zicht hebt en lekker vlot je eigen ruimte kan maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
gebruikershaes schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

TweakerVincent is gewoon heel enthousiast. Mooi man eerste motor, wachten op levering, internet rondsurfen voor accessoires. Mooie tijden 👌
Enthousiasme is niets mis mee maar soms moet je ook keuzes maken. ;)

Hoe doen jullie je motor laarzen aan? Eerst links? Of toch de rechter schoen of laars? Met een rits toch wel? Of veters… veters zijn niet veilig. Denk ik. Of een combinatie.. veters over een rits. Rits over de veters. Toch maar teenslippers, heb je dat gedoe niet.

@TweakerVincent geniet gewoon van je motor en laat sommige dingen gewoon op je af komen. Maar dat is mijn twee cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
R0y. schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:07:
[...]

Enthousiasme is niets mis mee maar soms moet je ook keuzes maken. ;)

Hoe doen jullie je motor laarzen aan? Eerst links? Of toch de rechter schoen of laars? Met een rits toch wel? Of veters… veters zijn niet veilig. Denk ik. Of een combinatie.. veters over een rits. Rits over de veters. Toch maar teenslippers, heb je dat gedoe niet.

@TweakerVincent geniet gewoon van je motor en laat sommige dingen gewoon op je af komen. Maar dat is mijn twee cents.
Haha, ga het vanaf morgen beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nog 1 ding is de tanktas uitzoeken, mss even mee wachten en ik heb al veel opbergruimte met zijboxen en topbox. Of morgen gewoon willekeurig iets kopen bij de dealer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:26:
Nog 1 ding is de tanktas uitzoeken, mss even mee wachten en ik heb al veel opbergruimte met zijboxen en topbox. Of morgen gewoon willekeurig iets kopen bij de dealer?
Ik heb jaren met een tanktas gereden en was dat ding echt zat met tanken.

Dus kijk goed welke je wilt, niet de eerste de beste pakken.

Toen ik begon, bestonden die met die ringen niet die je op de tankdop schroeft met zo’n quickrelease, die lijken mij ideaal mocht je absoluut een tanktas willen als je al een topkoffer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
De pin die er in gaat, gaat door een van de gaten in je schijfrem. Daardoor gaat de hele motor geen millimeter meer voor of achteruit. Een herinneringskabel is dus niet nodig. Het is een losse pin, die gaat tijdens het rijden bij mij in de jaszak.
TweakerVincent schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:28:
[...]

Meer nog een soort angst voor de snelweg 😬
Weet nog de eerste keer op de snelweg, het sneller rijden, verkeer reed ook een stuk harder en de druk van de wind (was met lessen ook na 19:00 uur dus 130km, iets er boven altijd dus gelijk 140/150 :+ ). Maar het is gewenning, nu is de snelweg een plek van rust, geen tegenliggers, geen gekke kruisingen. Gewoon doen en vaak doen. Lekker rijden! 8)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mr.Meeuw schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:02:
[...]

De pin die er in gaat, gaat door een van de gaten in je schijfrem. Daardoor gaat de hele motor geen millimeter meer voor of achteruit. Een herinneringskabel is dus niet nodig. Het is een losse pin, die gaat tijdens het rijden bij mij in de jaszak.

[...]

Weet nog de eerste keer op de snelweg, het sneller rijden, verkeer reed ook een stuk harder en de druk van de wind (was met lessen ook na 19:00 uur dus 130km, iets er boven altijd dus gelijk 140/150 :+ ). Maar het is gewenning, nu is de snelweg een plek van rust, geen tegenliggers, geen gekker kruisingen. Gewoon doen en vaak doen. Lekker rijden! 8)
Afgelopen zaterdag vond ik `schiedam snelweg best pittig tijdens de proefrit :D maar mooi dat het went :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Als je na 2 zijkoffers en topkoffer nog meer ruimte nodig hebt, doe je iets niet goed. 8)7

Tanktas zat mij in de weg met wat sportiever rijden en kon delen van mijn dashboard niet meer goed zien. Mij niet meer gezien.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
_Apache_ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Als je na 2 zijkoffers en topkoffer nog meer ruimte nodig hebt, doe je iets niet goed. 8)7

Tanktas zat mij in de weg met wat sportiever rijden en kon delen van mijn dashboard niet meer goed zien. Mij niet meer gezien.
Ok helder, voorlopig niet kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Ik heb een tanktas omdat ik mijn sleutels (keyless) en telefoon niet in mijn pak kwijt kan. Verder echt een … ding…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik zweer juist bij een tanktas. Ik wil niets van harde voorwerpen op mijn lichaam hebben. Zo'n ding heeft me ook nog nooit in de weg gezeten.
Ik heb er altijd van SW motech gehad, met tankring. Ideaal. De huidige versie is nóg beter, die zoekt zich zelf met behulp van sterke magneten en klikt dan vast. Bij het verwijderen aan het touwtje trekken om te ontgrendelen, en door.

Ideaal om op een dagrit zonder koffers te rijden en toch wat te drinken en een broodje weg te stoppen. En je telefoon. En sleutels. En powerbank. En... ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibothead
ik raad je dan met een nieuwe motor een sw motech tanktas met tankring aan https://www.louis.nl/nl/s...r_article_number=10067547

Afbeeldingslocatie: https://cdn2.louis.de/dynamic/articles/o_resize,w_1800,h_1800,m_limit,c_fff/89.91.40.H1SWMotechProDaypackTankrucksack1006754772020.JPG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:28:
Ik zweer juist bij een tanktas. Ik wil niets van harde voorwerpen op mijn lichaam hebben. Zo'n ding heeft me ook nog nooit in de weg gezeten.
Ik heb er altijd van SW motech gehad, met tankring. Ideaal. De huidige versie is nóg beter, die zoekt zich zelf met behulp van sterke magneten en klikt dan vast. Bij het verwijderen aan het touwtje trekken om te ontgrendelen, en door.

Ideaal om op een dagrit zonder koffers te rijden en toch wat te drinken en een broodje weg te stoppen. En je telefoon. En sleutels. En powerbank. En... ;)
dat dus O-) Zalig voor gewoon dag tripjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Ik heb gewoon een ingebouwde tank tas op mijn RT 😂

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Welke fiets is geschikter?

Voornamelijk woon-werk, maar een stukje TET in Nederland wil ik ook zo nu en dan doen. Woon-werk enkele rit 17km, waarvan 13-14km snelweg is.

750 GS: 19” voorkant
850 GS: 21” voorkant
1200 GS: 19” voorkant

De 1200 is iets zwaarder maar de zwaartepunt ligt lager.
De 850 heeft een upside-down telescoopvork aan de voorkant, wat de 750 niet heeft.

De 850 zit het hoogst, de 750 het laagst.

EU DNS: 86.54.11.100

Pagina: 1 ... 13 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.