Wie oh wie is al bezig geweest om speedwire encryptie aan te zetten?
Ik heb een Tripower 2.0 met een HM 2.0. Ok zit ik sinds een paar maanden op EnexxOs. Nu kan je al een poos speedwire encryptie aanzetten. Ik doe dat vanuit EnnexOS system properties en helemaal onderaan kan je het aanzetten. Als ik dan na paar minuten in de lokale webinterface kijk kan mijn Tripower de HM niet meer zien.
Hier zie je dat ik het via EnnexOS heb aangezet:
Paar minuten later in het systeem overzicht van de webinterface van de SMA zie je dan dit:
En dit onder het tabblad Device Configuration:
In EnnexOS blijft alles werken maar lokaal is de koppeling tussen de Tripower en de HM 2.0 lost. Ik heb al een SMA ticket aangemaakt maar ik kom niet verder met ze. Antwoorden duren lang en slaan nergens op.
De laatste actie was dat ik encryptie uit zou moeten zetten via de oude Sunny Explorer applicatie. Ook dat gedaan en dan in EnnexOS weer het vinkje aan maar zonder succes.
:strip_exif()/f/image/6LQBXAYU7kFK9iCO3zz8HPHe.png?f=user_large)
In de SMA website kan je nog bij Device Parameters > System Communication > Speedwire zien dat er een basic security encryption is ingesteld. Ook vreemd omdat er ook een High Security bestaat die je wel weer met de Sunny Explorer kan instellen maar netto zien de Tripower en HM2.0 elkaar niet.
Wie heeft dit met succes weten aan te zetten op een manier dat de Tripower en de HM2.0 in de lokale SMA webinterface blijven zien?
[
Voor 12% gewijzigd door
Xibel op 06-11-2025 22:16
]