• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:38
famelraider schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:34:
Weet iemand of de WEP ALL ELECTRIC pre assembly indoorunit +3kw het ingebouwde heaterelement ook gebruikt voor de legionellarun op leidingwater?

Dank alvast.
Is afhankelijk van de instellingen.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
LuisjeNL schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:33:
@aloft bij mij ook al meerdere dagen verdwenen, blij dat de issues al opgelost waren anders is het lastig uitvogelen.
Ik dacht dat ik gek werd, ik kan deze status ook niet meer vinden. Heel jammer want ik leerde hiervan goed hoe het systeem (wat ik net 4 weken heb) werkt.

Sparrow met vloerverwarming aangelegd met 2 Jaga alternatieven voor light koeling. Nog weinig ervaring omdat we de vloerverwarming nog niet open hadden staan. Met de komende warme dagen vandaag maar wel gedaan en zien hoe dit gaat werken. Als ik het topic zo lees hier, voorzie ik wat koelere temperaturen in huis de komende dagen.

• robmoh
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:10
Hoi, kleine situatieschets.

Wij draaien nu één seizoen in ons twee onder een kap woning met een P80. Op de gehele benedenverdieping ligt vloerverwarming. Het was heerlijk warm.

Op de eerste verdieping hebben wij nog oude radiatoren hangen. Tijdens de winter werden die lauw warm waardoor de koude uit de slaapkamer verdween. Dat was meer dan voldoende omdat wij niet houden van warme slaapvertrekken. In de badkamer ligt ook vloerverwarming.

De studeerkamer is een ander verhaal. Als je de hele dag stil zit in de winter, dan is het eigenlijk net te koud. Afgelopen winter heb ik bij verwarmd met een elektrische kachel, wat prima werkte, maar niet echt efficiënt.

Mijn oorspronkelijke plan was om twee airco's te laten plaatsen. Een voor de master bedroom en een voor de studeerkamer. Maar na meerdere gesprekken met vrienden en familie, kun je de slaapkamers voldoende koelen met een airco, mits die op een centrale plek hangt een er een goede verdeling kan plaatsvinden van de koude lucht. Dat kan bij ons prima. Alle kamers liggen dicht bij elkaar, de master bedroom en logeerkamer bevinden zich recht voor de uitblaas richting van de airco.

Om te koelen overweeg ik in plaats van twee airco's, er nu nog maar een. Om het in de studeerkamer iets warmer te krijgen tijdens de winter, wil ik mijn oude radiator vervangen voor een LT convector met fancoils.

Goed idee, of niet? En waarom?

Welk merk convector raden jullie aan en waarom?

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
robmoh schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:02:
Hoi, kleine situatieschets.

Wij draaien nu één seizoen in ons twee onder een kap woning met een P80. Op de gehele benedenverdieping ligt vloerverwarming. Het was heerlijk warm.

Op de eerste verdieping hebben wij nog oude radiatoren hangen. Tijdens de winter werden die lauw warm waardoor de koude uit de slaapkamer verdween. Dat was meer dan voldoende omdat wij niet houden van warme slaapvertrekken. In de badkamer ligt ook vloerverwarming.

De studeerkamer is een ander verhaal. Als je de hele dag stil zit in de winter, dan is het eigenlijk net te koud. Afgelopen winter heb ik bij verwarmd met een elektrische kachel, wat prima werkte, maar niet echt efficiënt.

Mijn oorspronkelijke plan was om twee airco's te laten plaatsen. Een voor de master bedroom en een voor de studeerkamer. Maar na meerdere gesprekken met vrienden en familie, kun je de slaapkamers voldoende koelen met een airco, mits die op een centrale plek hangt een er een goede verdeling kan plaatsvinden van de koude lucht. Dat kan bij ons prima. Alle kamers liggen dicht bij elkaar, de master bedroom en logeerkamer bevinden zich recht voor de uitblaas richting van de airco.

Om te koelen overweeg ik in plaats van twee airco's, er nu nog maar een. Om het in de studeerkamer iets warmer te krijgen tijdens de winter, wil ik mijn oude radiator vervangen voor een LT convector met fancoils.

Goed idee, of niet? En waarom?

Welk merk convector raden jullie aan en waarom?
Kun je vertellen:
  1. Op welke temperatuur stookte je?
  2. Welk type radiator is het, hoe breed, hoe hoog? Zie overzicht.
  3. Hoe groot is de ruimte? (lengte, breedte, hoogte)
Na punt 1 en 2 weet je het huidige afgiftevermogen (Danfoss app -> voorinstelling).
Na punt 3 weet je benodigd vermogen voor de ruimte (berekenen).
Met een selectietool (Selectietool Low H2O (Hybrids)) kun inschatten hoe groot de convector moet zijn om het benodigde vermogen voor die ruimte te halen.

Een aantal opties:
  • Budget: huidige radiatoren boosten met ventilatoren. Zie Heatmeister. Werkt het best wanneer de radiator groot is en lamellen heeft voor de convectie. Indien T22 of T33 geeft dit mogelijk al genoeg boost en ben je relatief snel klaar.
  • Iets meer budget: Jaga Strada of Tempo op de kop tikken op marktplaats en zelf ventilatoren plaatsen (Heatmeister).
  • Max budget: Jaga Strada Hybrid of fancoil, bijv. Innova Airleaf SL.

• HarDus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:47
Het is vaker dan in de folder. Zie mijn reactie.

Nog even teruggekeken. Waarom BUH inspringt bij CV bedrijf is ook niet te reproduceren. Daar de P80 voor ons aan de kleine kant is de BUH een praktische toevoeging. Echter, het blijft niet beperkt tot optoppen. Hij springt ook in wanneer het naar mijn inzicht onnodig is. Daarnaast ook, zoals geschreven, bij SWW in de lente, af en toe.

Hij staat in Boost mode. Aanvankelijk in Back-up mode, maar dan mis je de optop-boost-functie. Hij springt het vaakst bij bij veelvuldig ontdooien bij koude mist uit het IJsselmeer. Daarvoor is het juist bedoeld.
Pagina: 1 ... 218 219 Laatste

Let op:
Vragen om, of het aanbieden van referrals zijn op heel tweakers niet toegestaan. Dit topic is daar geen uitzondering op.