Een omschakelkast levert backup met een vertraging. Dwz je internet valt even uit en start helemaal overnieuw op en de WeHeat schakelt over naar legionella.
Er zijn diverse “multi omvormers” met een DC aansluiting (hybride) maar ook een pass through plus ATS ((bijna zo) snel als UPS) en een multi-function uitgang/ingang. Ik noemde een stel voor waarden. Kost geld maar dat kost uitval van een dag(deel) online teamwork/training aan inkomsten ook.
Wil je UPS voor internet dan heb je de basiskosten al besloten en dannkan je kijken wat je meer kan/wil voor hetzelfde geld.
Voor uitval wordt gewaarschuwd vanwege toekomstige netbelasting maar wij ervaren het door werkzaamheden in de straten in de omgeving en dat is niet alleen voor het net. Het is dus niet zo dat het per sé op de koudste dag gebeurt. Zelf denk ik zelfs dat iedereen bij werkzaamheden bij kou een beetje beter nadenkt; niemand wil dan het werk vanwege een donmigheid nogmaals doen of laten uitlopen omdat het gewoon niet lekker is buiten.
Ik wil dus wel voorkomen dat ik alle risico’s ga stapelen. 1 of 2 calamiteiten tegelijk en niet 3-5. Maar vorstschade is wel een dure. Het maakt alles stuk of onbetrouwbaar op het dak. Dus in geval van uitval van de WP zelf ben ik sowieso al blij dat ik een BUH in de WEP. Die kan 3/8*28gr d.w.z. 8,4gr DeltaT houden. Voldoende voor antivries zeker als je ook de warmteafname daarna beperkt. Liever alle bijverwarming (airco’s, sfeerhaard etc aan) erbij aan dan een bevroren BlackBird.
Ik zie het aan de ovenklok. Design merk dus die houdt de tijd niet vast, zoals elk “Chinees prul” kan… Net ook geleerd dat de oven het niet doet als de klok niet is ingesteld. We halen natuurlijk zelf de stroom er niet af. Nadien zien we het in HW ook. Daar zie je prima hoe lang. En dan zoek je de storing op op internet: werkzaamheden.
[
Voor 23% gewijzigd door
HarDus op 05-07-2026 20:35
]